Ook niet van de lage temperaturen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:40 schreef michiel_merk het volgende:
de pluim
[ afbeelding ]
blijft niks meer over van de neerslag voor vrijdag
die 17 juli zaten we er bovenop in dit topic. Buienradar.nl bestond nog niet! Maar via blikseminslagen.com zagen we iets angstaanjagends aankomen... echt zeer indrukwekkend toen dat onweerquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:59 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Die 17 juli 2004, die in dit topic genoemd werd kan ik me ook nog wel herinneren. We maakte ons zorgeloos klaar voor ene barbecue in de tuin onder de partytent. Zie ik opeens aan de hemel vage blauwe lijnen en alles. Dus ik zo... 'eh, volgens mij kunnen we beter naar binnen, ik heb zoiets weleens op Discovery gezien'. Maar zag er ver weg uit, niemand trok zich wat aan. En toen was het snel voorbij met de pret, toen die rolwolk overkwam.Die partytent haha. Wel mooi.
Goed oppassen in ieder geval. Je hoort altijd weer dat mensen onder een gevelde boom geraken. Altijd alert blijven; klaar om aan de kant te springen bij zulk weer. En gordijnen dicht, voor als je ramen stukgaan. Helpt natuurlijk niet veel als er een boom op je dak valt, maar de kleine dingetjes.
Eerder vanavond zag de kaart van vrijdag er nog anders uit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:14 schreef Kowloon het volgende:
Het hoog op de oceaan ligt nu wel beduidend beter voor een flinke storm dan 28 oktober. Ook meer langgerekt van vorm. Aan de positie van het laag moet nog wel geschaafd gaan worden.
Een van de vele vakken tijdens m'n opleiding geweest.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:20 schreef Adrie072 het volgende:
Snap het enigzins, mooi dat je dat zo volgt.
Moeder natuur.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
die 17 juli zaten we er bovenop in dit topic. Buienradar.nl bestond nog niet! Maar via blikseminslagen.com zagen we iets angstaanjagends aankomen... echt zeer indrukwekkend toen dat onweer
Het mag nog wel wat zuidelijker allemaal. Zou mooi zijn als het vasteland van NL nog beter in het stormveld komt te liggen. Gewoon via de Duitse Bocht.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:20 schreef shiznuts het volgende:
Eerder vanavond zag de kaart van vrijdag er nog anders uit.
Wie weet hoe de prognoses nog bijgesteld worden.Nu ligt het systeem opeens zuidelijker dan dat het getekend was (met een langere occlusiestaart naar de kern van het lagedruk).
Vorige keer zaten er ook een stuk of vier troggen achter elkaar. BAM BAM BAM.
Denk dat het nu wel sneller gepasseerd is.
Zit trouwens niet graag in Denemarken denk ik.
Vorige keer 1 boom omgevallen in heel Het dorp, verder geen stormschade. Wij kunnen Nog wel wat hebbenquote:
Ja, vind ik ook. Vorige keer was wel grappig, maar zeker geen historische storm op het vasteland.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorige keer 1 boom omgevallen in heel Het dorp, verder geen stormschade. Wij kunnen Nog wel wat hebben
Ik heb ook in België op vakantie weleens een windhoos gezien. Veel puin door de lucht. Zulke dingen die het weer vertoont maakt toch wel indruk. Of jaaaaren geleden, was ik op een speelveldje aan het voetballen, opeens een luider wordend kabaal, alsof er met een mitrailleur geschoten werd, ik snel van het veld af, proberen te achterhalen waar de fuck dat vandaan komt. Ren ik naar het dichtsbijzijnde huis. Begint het plots megahard te regenen... te hagelen. Niet normaal wat een kabaal. Wel was ik blij dat het maar 'regen' was.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Tja... er is wel een dikke boom hier die een tweede storm niet gaat overleven. Gelukkig valt ie in een vijvertje
Tof naleesmateriaal.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:46 schreef Againzender het volgende:
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #035
quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik heb ook in België op vakantie weleens een windhoos gezien. Veel puin door de lucht. Zulke dingen die het weer vertoont maakt toch wel indruk. Of jaaaaren geleden, was ik op een speelveldje aan het voetballen, opeens een luider wordend kabaal, alsof er met een mitrailleur geschoten werd, ik snel van het veld af, proberen te achterhalen waar de fuck dat vandaan komt. Ren ik naar het dichtsbijzijnde huis. Begint het plots megahard te regenen... te hagelen. Niet normaal wat een kabaal. Wel was ik blij dat het maar 'regen' was.
Maar zulke echte voorstellingen maak je ook maar eens in de zoveel paar jaar mee. Maar is altijd wel weer imposant.
[..]
Tof naleesmateriaal.Er maar ff m'n harddrives op nagekeken. Zowaar wat gevonden!
[ afbeelding ]
Seconde later... [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gaafquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik heb ook in België op vakantie weleens een windhoos gezien. Veel puin door de lucht. Zulke dingen die het weer vertoont maakt toch wel indruk. Of jaaaaren geleden, was ik op een speelveldje aan het voetballen, opeens een luider wordend kabaal, alsof er met een mitrailleur geschoten werd, ik snel van het veld af, proberen te achterhalen waar de fuck dat vandaan komt. Ren ik naar het dichtsbijzijnde huis. Begint het plots megahard te regenen... te hagelen. Niet normaal wat een kabaal. Wel was ik blij dat het maar 'regen' was.
Maar zulke echte voorstellingen maak je ook maar eens in de zoveel paar jaar mee. Maar is altijd wel weer imposant.
[..]
Tof naleesmateriaal.Er maar ff m'n harddrives op nagekeken. Zowaar wat gevonden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens in de zoveel jaar.... beetje ondeschatquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij dan. Schijnbaar bevind ik me dan niet vaak genoeg in zulke weersomstandigheden of ik ben niet snel genoeg onder de indruk; kan ook.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Eens in de zoveel jaar.... beetje ondeschat
9/11 momentjequote:Op dinsdag 3 december 2013 23:23 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij dan. Schijnbaar bevind ik me dan niet vaak genoeg in zulke weersomstandigheden of ik ben niet snel genoeg onder de indruk; kan ook.Je weet wel, zo'n 9/11 momentje dat impact maakte (dit keer echt no pun intended), dat je veel details nog weet, van waar je met wie was e.d. .
quote:Op woensdag 4 december 2013 00:02 schreef alors het volgende:
godverdomme weer zo'n kanjerstorm, wel genoeg omgewaaid hier, donder nou eens op met die gekkigheid.
Niet zeuren. Een pittige bries hoort er bij in de herfst en winter.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:05 schreef Pandaplint het volgende:
Het Noorden mag deze keer wel wat minder krijgen. Was toch niet zo tof de vorige keer
Niet rondvliegende dakpannen, kapotte schuren, omgevallen bomen en meer van dat soort ellende. Het ging echt goed tekeer hier in het Noordenquote:Op woensdag 4 december 2013 00:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Niet zeuren. Een pittige bries hoort er bij in de herfst en winter.
Toch zijn dat zaken die gewoon bij het Nederlandse klimaat horen. De afgelopen 110 jaar zijn er 60 (zeer) zware stormen voorgekomen (uurgemiddelde), dus ongeveer eens in de twee jaar is er gewoon sprake van een storm die op grote schaal dakpannen van het dak blaast, bomen doet omvallen, schuren stuk blaast en doden veroorzaakt. Het is niet anders.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:21 schreef Pandaplint het volgende:
Niet rondvliegende dakpannen, kapotte schuren, omgevallen bomen en meer van dat soort ellende. Het ging echt goed tekeer hier in het Noorden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |