Mannen die te stom zijn om verder te kijken dan hun neus lang is.quote:
Congratz! Binnen je eigen clubje?quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:14 schreef 026Remco het volgende:
Vandaag goed nieuws!
Aangenomen op een nieuwe functie, binnenkort ga ik aan de slag als plaatsvervangend groepscommandant!
Feli!quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:14 schreef 026Remco het volgende:
Vandaag goed nieuws!
Aangenomen op een nieuwe functie, binnenkort ga ik aan de slag als plaatsvervangend groepscommandant!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:14 schreef 026Remco het volgende:
Vandaag goed nieuws!
Ik wil niet stoken maar ze noemt je een stomme man met een korte neus....quote:
Pfff......quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:15 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik wil niet stoken maar ze noemt je een stomme man met een korte neus....
Ander pelotonquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:14 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Congratz! Binnen je eigen clubje?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:14 schreef 026Remco het volgende:
Vandaag goed nieuws!
ErwinRommel en ik kunnen elke crisis aan, dat hebben de afgelopen maanden wel bewezen.quote:
Dan ben je maar 4uur en 23 minuten te laat.quote:
Exactly, lekker uitslapenquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:24 schreef ErwinRommel het volgende:
BB kunnen we beter LB van maken, Luie Broeder
quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:14 schreef 026Remco het volgende:
Vandaag goed nieuws!
+1quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:24 schreef ErwinRommel het volgende:
BB kunnen we beter LB van maken, Luie Broeder
Gesproken door meneer met de kromme rug en losse schouders tijdens zijn deadliftquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
En goede form hebben is gewoon zeer belangrijk bij compound oefeningen.
Het is ff zoeken jaquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:40 schreef m.k het volgende:
[..]
Gesproken door meneer met de kromme rug en losse schouders tijdens zijn deadlift
Gelukkig verzekerd van europaleaguequote:
Vloeken, schelden en tieren op een heel arsenaal aan prutsers voor wie een busje WD40 regelen rakettechniek is...quote:Op woensdag 27 november 2013 08:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat gaan we vandaag doen op werken na?
quote:Op woensdag 27 november 2013 08:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vloeken, schelden en tieren op een heel arsenaal aan prutsers voor wie een busje WD40 regelen rakettechniek is...
Niksquote:Op woensdag 27 november 2013 08:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Verlofquote:Op woensdag 27 november 2013 08:29 schreef ErwinRommel het volgende:
lekker stompen door de duinen samen met die giraffe van een hoogvliegerquote:Op woensdag 27 november 2013 08:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja gotver kan ik er wat aan doen dat ik een halve struik in mn nek mee moest slepen. Stukje offroad crossen door het bos was wel lachequote:Op woensdag 27 november 2013 16:01 schreef m.k het volgende:
[..]
lekker stompen door de duinen samen met die giraffe van een hoogvliegeraka de bomenkrabbelaar
Nu je het zegt, moet ook nog een gedicht gaan verzinnen. Zondag maar ff doen.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Zaterdag mijn Sinterkerst cadeau kopen
Sinterklaas bestaat niet,quote:Op woensdag 27 november 2013 17:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Nu je het zegt, moet ook nog een gedicht gaan verzinnen. Zondag maar ff doen.
Ik werk in een organisatie wat zowat synoniem is voor grootkapitaal, alleen ontbreekt het mijzelf aan ieder soort kapitaalquote:Op woensdag 27 november 2013 17:59 schreef Nibb-it het volgende:
Dag, slachtoffers van het grootkapitaal.
Bankier, graaier.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:08 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik werk in een organisatie wat zowat synoniem is voor grootkapitaal, alleen ontbreekt het mijzelf aan ieder soort kapitaal
Geen bankier, IT. En ik verdien geen ruk.quote:
Dat is een poëtisch hoogstandjequote:Op woensdag 27 november 2013 17:57 schreef hoogvlieger het volgende:
Sint heeft eens zitten bedenken, wat hij jou zal schenken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op woensdag 27 november 2013 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Kak
Waterleiding geraakt bij het ophangen van een plankje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 november 2013 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Kak
Och Jezus....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
Ik werd geroepen?quote:
Ik denk dat de kadten hem met secondelijm aan de muur hebben vastgeplaktquote:Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef hoogvlieger het volgende:
Denk dat hij de kad met 4 spijkers door de pootjes aan de muur genageld heeft.
Kan ookquote:Op woensdag 27 november 2013 19:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik denk dat de kadten hem met secondelijm aan de muur hebben vastgeplakt
Mijn hemel dat filmpje is verkrachtquote:Op woensdag 27 november 2013 19:26 schreef hoogvlieger het volgende:
http://www.defensie.nl/ma(...)Schotse_bergen_video
@0.02: word de HK417 ook door 'gewone' Mariniers gebruikt of zijn dit de mountain leaders?
Fappen en FOK!enquote:Op woensdag 27 november 2013 20:59 schreef jitzzzze het volgende:
Mén, wat doen jullie allemaal achter je pc'tje?
Haha wat?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:54 schreef m.k het volgende:
elleboog opengespleten, godver wat is dat hinderlijk zeg , hele bureau onder het bloed
droge huid ofzoquote:
Je moet die bodylotion ook op je droge plekken smeren, niet alleen op je pielemuis tijdens het afberen...quote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 21:13 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je moet die bodylotion ook op je droge plekken smeren, niet alleen op je pielemuis tijdens het afberen...
Dat zal een plek zijn waar de trekpeerdjes werden ondergebracht. Context?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:34 schreef hoogvlieger het volgende:
Iemand ooit gehoord van de 'Lakerveld Artillerie Stallen' of iets wat er op lijkt. Zou in de periode WO1 moeten zijn.
Niet echt naar de klote maar gewoon vast. Al denk ik dat de moter wel gereviseerd mag worden.quote:
In het filmpje wordt gezegd in het filmpje dat ze samenwerken met MarSOF en dat ze als een groep drie jaar bij elkaar blijven, dus ik denk dat diegene in het filmpje van MarSOF is. Ik zie hem ook niet bij de groep zitten die het gebouw bestormd en ik dacht dat de HK417 alleen door SOF eenheden werd gebruikt.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:26 schreef hoogvlieger het volgende:
http://www.defensie.nl/ma(...)Schotse_bergen_video
@0.02: word de HK417 ook door 'gewone' Mariniers gebruikt of zijn dit de mountain leaders?
In het filmpje wordt gezegd dat er een traject is opgezet waar ze drie jaar met de eenheid bij elkaar blijven om verschillende trainingen uit te voeren, zoals berg- en wintertraining en oefeningen met de MARSOF. Neemt niet weg dat er inderdaad MARSOF aanwezig was.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:08 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
In het filmpje wordt gezegd in het filmpje dat ze samenwerken met MarSOF en dat ze als een groep drie jaar bij elkaar blijven, dus ik denk dat diegene in het filmpje van MarSOF is. Ik zie hem ook niet bij de groep zitten die het gebouw bestormd en ik dacht dat de HK417 alleen door SOF eenheden werd gebruikt.
Maar ik denk dat dat Rave wel uitsluitsel/ verduidelijking kan geven
Wat was er nou gebeurt?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Trots op mijn geklus ondanks wat tegenslag
Een muur gemaakt van peperkoek, en een klopboor die er erg snel en diep doorheen ging.quote:
Dus een slechte muur? Waarom dan alsnog iets willen ophangen?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een muur gemaakt van peperkoek, en een klopboor die er erg snel en diep doorheen ging.
Gevolg, gat te groot en te diep voor de pluggen.
Opgelost op een ouderwetse pluggenmethode
Nee, in een wandkast ruimte creeëren dmv plankenquote:Op woensdag 27 november 2013 23:48 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dus een slechte muur? Waarom dan alsnog iets willen ophangen?zeker volgestopt met plamuur en je plug daarin getrapt.
* m.k pakt zijn steekschopquote:
Er zijn foto's van mijn overgrootvader naar boven gekomen van de mobilisatie van 1914 en 1940. Van 1914 is er een foto gevonden in het fam. archief van het Depot Bataljon der 6e Infanterie Brigade, 1e Compagnie waar hij vermoedelijk deel van uitmaakte, Van 1940 is zijn pasfoto gevonden met de rang van Kapitein.quote:
Alles wat je moet weten voor verder onderzoek staat hier: http://www.grebbeberg.nl/(...)elatie-of-familielidquote:Op donderdag 28 november 2013 14:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Er zijn foto's van mijn overgrootvader naar boven gekomen van de mobilisatie van 1914 en 1940. Van 1914 is er een foto gevonden in het fam. archief van het Depot Bataljon der 6e Infanterie Brigade, 1e Compagnie waar hij vermoedelijk deel van uitmaakte, Van 1940 is zijn pasfoto gevonden met de rang van Kapitein.
Weer met een ijsblokje zeker...quote:Op donderdag 28 november 2013 20:28 schreef samthegreat5 het volgende:
Zit aan de Maker's Mark.. hmmm
Nee, had geen ijsblokjes meer. Neat dit keer.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Weer met een ijsblokje zeker...
Ik heb die Vinzzent wel eens zien optreden, hij is 1,55 ofzoquote:
quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:26 schreef Thaboel het volgende:
Iemand een mooi idee voor ontbijt? Geen kapsalon, die staat rond 8 uur op het menu.
Ja tering dan moet ik veel koken...quote:
Geen Ierse pub in de buurt?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:34 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ja tering dan moet ik veel koken...
Neequote:
quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:31 schreef m.k het volgende:
Godver wat waait het hard op het dak van de uithof piste
Jij zult wel aardig fit zijn voor je opleiding :pquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:26 schreef Thaboel het volgende:
Iemand een mooi idee voor ontbijt? Geen kapsalon, die staat rond 8 uur op het menu.
Soldaat Papzak presentquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:00 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Jij zult wel aardig fit zijn voor je opleiding :p
Jawel, om de dag een klein rondje hardlopen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:25 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Haha. Ben je al een beetje bezig? 3,5 maand zijn zo om.
Gelijk eerste dag ff VRA'tje krabbelen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Jawel, om de dag een klein rondje hardlopen.
+ zoals mk zegt: de baard brengt conditie en spierkracht met zichzelf mee.
Eens kijken of ik de baard mag behouden in de amo (Gaat toch niet lukken)
MTCT systeem. Allemaal laserontvangers die corresponderen met een centraal systeem een een unit op de loop van je wapen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:39 schreef Awsom het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zit er eigenlijk allemaal op die band die om de helm heenzit?
Kan iemand even een VRA inscannen? Kan ik ze nu alvast invoeren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:40 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Gelijk eerste dag ff VRA'tje krabbelen.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:41 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kan iemand even een VRA inscannen? Kan ik ze nu alvast invoeren.
En wat kun je daarmee? Kan op google echt niks vindenquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:41 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
MTCT systeem. Allemaal laserontvangers die corresponderen met een centraal systeem een een unit op de loop van je wapen.
Anders BB ff bellen, die flanst in een handomdraai een peppie schema'tje in elkaar.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:39 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Jawel, om de dag een klein rondje hardlopen.
+ zoals mk zegt: de baard brengt conditie en spierkracht met zichzelf mee.
Eens kijken of ik de baard mag behouden in de amo (Gaat toch niet lukken)
Helemaal vergeten jaquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:05 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Anders BB ff bellen, die flanst in een handomdraai een peppie schema'tje in elkaar.
ferrari enzo is flink gestegen andersquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik snap die autoprijzen ook niet, die gaan toch altijd in waarde achteruit op old-timers na?
Tweedehandsers bedoelde ik dus, geen nieuwe.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
ferrari enzo is flink gestegen anders
Anyway, waarde van mijn auto is stabiel gebleven, met een doosje reservelampjesquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je hem maar zelf kan vervangen
Je hebt weer getankt?quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Anyway, waarde van mijn auto is stabiel gebleven, met een doosje reservelampjes
Aldus degene met een oud roestig vehikelquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan is je wagen wel in waarde verdubbeld
Tsja, maar ik kan wel zelf een remlichtje vervangenquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Aldus degene met een oud roestig vehikel
En ik kan zelf naar de garage, koffie is er gratisquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tsja, maar ik kan wel zelf een remlichtje vervangen
Ja, ze zijn er wel blij met die twee linkerhanden van jequote:Op vrijdag 29 november 2013 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En ik kan zelf naar de garage, koffie is er gratis
Ik kijk ff links, maar zie toch echt 1 handquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er wel blij met die twee linkerhanden van je
Ohwquote:Op vrijdag 29 november 2013 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kijk ff links, maar zie toch echt 1 hand
1/17/2000, Back in the Futurequote:Op vrijdag 29 november 2013 16:29 schreef jitzzzze het volgende:
Ik verveelde me vandaag, wat vinden jullie ervan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil de remklauw wel eens zien :pquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:07 schreef jitzzzze het volgende:
Als dit onder je auto zit, dat moet je toch doorhebben al lang voordat je dit stadium bereikt?![]()
[ afbeelding ]
En nee, het is geen koppelingsplaat
Daar zal weinig meer van over zijnquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:46 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik wil de remklauw wel eens zien :p
Dat moet welquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar zal weinig meer van over zijn
Wat moest je doen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:39 schreef Dumpafval het volgende:
Zo, ik dacht eens mee te doen aan crossfit op mijn school tbv. voorbereiding op werken bij defensie maar dat viel toch zwaar tegen, wat is dat zwaar zeg haha
Wat is jouw ambitie?quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:39 schreef Dumpafval het volgende:
Zo, ik dacht eens mee te doen aan crossfit op mijn school tbv. voorbereiding op werken bij defensie maar dat viel toch zwaar tegen, wat is dat zwaar zeg haha
http://www.saabgroup.com/en/Land/Training_and_Simulation/Tactical_Training/Personnel_Detection_Device_PDD/Features/quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:02 schreef Awsom het volgende:
[..]
En wat kun je daarmee? Kan op google echt niks vinden
Ik had begrepen dat als je helm niet verbonden is dat je 'bubbel' groter is en dus daarmee de kans dat je dodelijk getroffen word.quote:
Ok nice. Wist niet dat het bij de tank zo uitgebreid was.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:20 schreef Pumatje het volgende:
Het is zelfs wat uitgebreider dan dat hoor.
Het is net zo goed voor voertuigen ontwikkeld. Zo werd de tank uitgerust met een "120mm" laser unit, en de hoeken van het voertuig ( toren en onderstel apart ) uitgerust met sensoren. De bemanning droeg tegelijkertijd het systeem, waarbij de lader bijvoorbeeld met zijn gnk geneuzel moest optreden indien de tank werd beschoten, geraakt en bemanning getroffen. Bij een bepaalde treffer werd een soort bepaalde wond veroorzaakt, hier kon de lader/gnk'er worden getraind in het behandelen van specifieke en random verwondingen.
Ik ga nu niet zeggen dat wij dit allemaal zo exact naspeelden want die discipline ontbreekt gewoon vaak omdat er belangrijkere zaken zijn zoals het "uitschakelen" van de vijand. Het voertuig kon aparte schade te verduren krijgen, zoals een kanon/ munitie bunker/ motor/ brandstof/ toren beschadiging van een vijandelijke treffer. Schade was afhankelijk van richting, afstand en hoek. Best aardig apparaat wanneer het werkte![]()
Hoi allemaal overigens, ik ben er weer.
w-upquote:
Volbracht? Zo ja, beetje goeie tijd? Niet misselijk voor een lesje gym..quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:58 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
w-up
5 min fietsen/roeien/hardlopen
6x onderstaande achter elkaar
8x optrekken aan trapeze
20x bank op en afspringen (squats als het ware)
10x opdrukken
6x buikspieren aan ringen
20m lopen met gestrekte armen, gewicht boven je hoofd
Nee, niet volbracht, haakte bij 3x het riedeltje af, de derde keer raffelde ik alles af en dat heeft natuurlijk geen zin, dus ik hield het voor gezien. Gelukkig was er een begeleider die op alles goedgekeurd was voor de Mariniers behalve zijn oren, hij kon me op bepaalde delen goed motiveren, maar er moet nog veel gebeuren als ik bij het leger wil. Ik houd de moed er in, as woensdag weerquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:09 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Volbracht? Zo ja, beetje goeie tijd? Niet misselijk voor een lesje gym..
Met dat 8x optrekken zou ik de boot in gaan, de rest is redelijk te doen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:58 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
w-up
5 min fietsen/roeien/hardlopen
6x onderstaande achter elkaar
8x optrekken aan trapeze
20x bank op en afspringen (squats als het ware)
10x opdrukken
6x buikspieren aan ringen
20m lopen met gestrekte armen, gewicht boven je hoofd
zonder pauze zo snel mogelijk, veel succesquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:30 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Met dat 8x optrekken zou ik de boot in gaan, de rest is redelijk te doen.
Heb soortgelijks al gedaanquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:31 schreef m.k het volgende:
[..]
zonder pauze zo snel mogelijk, veel succes
De rest is inderdaad niet lastigquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:31 schreef m.k het volgende:
[..]
zonder pauze zo snel mogelijk, veel succes
Oftewel afgekeurdquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:13 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
Nee, niet volbracht, haakte bij 3x het riedeltje af, de derde keer raffelde ik alles af en dat heeft natuurlijk geen zin, dus ik hield het voor gezien. Gelukkig was er een begeleider die op alles goedgekeurd was voor de Mariniers behalve zijn oren, hij kon me op bepaalde delen goed motiveren, maar er moet nog veel gebeuren als ik bij het leger wil. Ik houd de moed er in, as woensdag weer
Ja haha, maar hij was fysiek wel echt veel en veel verder, alleen heeft hij een chronische oorontsteking, dus dat vond hij wel balen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:44 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Oftewel afgekeurdMooi dat ie daar mee gaat pronken.
Maar in principe heeft die niks, een sporttest afleggen en een vragenlijst invullen, dat heeft die meer dan jouquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
Ja haha, maar hij was fysiek wel echt veel en veel verder, alleen heeft hij een chronische oorontsteking, dus dat vond hij wel balen.
Ja, precies dat wel hahaquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Maar in principe heeft die niks, een sporttest afleggen en een vragenlijst invullen, dat heeft die meer dan jou
Denk dat Jitzzze of Wasmachinu je vraag het best kunnen beantwoorden, heb zelf geen idee.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:53 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
Ja, precies dat wel haha
Ik heb trouwens een vraagje, ik ben dus geïnteresseerd in de Marine (Officier Administratie oid.) of de pantserinfanterie bij de Landmacht, heb 16 december ook een voorlichtingsdag bij de Landmacht hier in Den Haag.
Nu zijn er op dit moment niet zoveel sollicitatiemogelijkheden voor mij, ik doe profiel E&M op het VWO en vraag me dus af of je bij de Marine vaak aan boord gaat en daadwerkelijk uitgezonden wordt want het lijkt me sterk dat je als Officier Administratie veel weg bent?
Weet niet of je überhaupt het antwoord hierop weet, maar kan het proberen![]()
Ging nog wel verder. Als je met artillerie beschoten werd hoorde je in de tank, Artillerie...500 meter. boem boem boem... artillerie 300 meter boem boem etc.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ok nice. Wist niet dat het bij de tank zo uitgebreid was.
Ik werk wel bij de marine maar ben geen onderdeel van de vlootquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:57 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Denk dat Jitzzze of Wasmachinu je vraag het best kunnen beantwoorden, heb zelf geen idee.
Ik wil juist vaak uitgezonden worden, ik ben goed in aardrijkskunde, economie en dat soort vakken dus lijkt me handig om iets in die richting te kiezen, maar aan de andere kant heb je minder kans om uitgezonden te worden (denk ik). Infanteristen worden vaak uitgezonden volgens mij en daarvoor hoef je niet speciaal goed in een bepaald (middelbare school) vak te zijn denk ik. Ik twijfel ook om eerst gewoon te studeren in Leiden (Internationale Betrekkingen & Organisatie) en daarna te kijken of er nieuwe vacatures open staan die me wat meer liggen. Denk ook dat die studie prima past met een functie bij defensie.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:13 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Ik werk wel bij de marine maar ben geen onderdeel van de vloot![]()
Dumpafval, ga er vanuit dat je op iedere functie uitgezonden kan worden. Je moet dit ook willen. Dit staat duidelijk onder iedere (officiers)vacature. Ik heb niet echt ervaring met de administratie maar dat zullen toch vooral walplaatsers zijn.
Het verschil tussen off administratie en painf is redelijk enorm te noemen. Hoezo deze twee functies?
Misschien kan je inderdaad beter eerst gaan studeren, of veel open dagen gaan aflopen. Dat je zegt dat je veel uitgezonden wilt worden is goed en nobel, maar uiteindelijk kom je daar altijd wel enigszins op terug. Daarnaast zijn er nog veel meer functies waarbij je veel 'groen' bezig bent. Genisten, verkenners etc. Kijk eerst even rustig rond, want de opleiding voor officier der infanterie is zeker geen kattenpis.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:20 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
Ik wil juist vaak uitgezonden worden, ik ben goed in aardrijkskunde, economie en dat soort vakken dus lijkt me handig om iets in die richting te kiezen, maar aan de andere kant heb je minder kans om uitgezonden te worden (denk ik). Infanteristen worden vaak uitgezonden volgens mij en daarvoor hoef je niet speciaal goed in een bepaald (middelbare school) vak te zijn denk ik. Ik twijfel ook om eerst gewoon te studeren in Leiden (Internationale Betrekkingen & Organisatie) en daarna te kijken of er nieuwe vacatures open staan die me wat meer liggen. Denk ook dat die studie prima past met een functie bij defensie.
Collega van Rave?quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:13 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Ik werk wel bij de marine maar ben geen onderdeel van de vloot![]()
Ja denk het ook want mocht ik afgekeurd worden dan loop ik studiefinanciering mis...quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:37 schreef samthegreat5 het volgende:
Ga inderdaad eerst maar een bachelor doen. In de tussentijd kan je beslissen.
Waarom ben je bang dat je de studie niet in 1 keer haalt?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:20 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
Ja denk het ook want mocht ik afgekeurd worden dan loop ik studiefinanciering mis...
Alleen ben ik bang dat ik die studie niet in 1 keer haal, zo wel dan ben ik 23 en dan heb ik m'n bachelor, haal ik het niet in 1 keer dan ben ik 24, wil ik dan nog m'n master ben ik 25 en dan wordt het allemaal wel kiele kiele met solliciteren, zeker als ik dit jaar zak, dan ben ik nog ouder als ik m'n studie afrond. Ik ga er niet vanuit dat ik het niet haal, ik wil er alleen rekening mee houden. Wel heb ik dan de tijd om fysiek helemaal in orde te komen.
Ik heb geen idee of het een lastige studie is of niet maar het spreekt mij zeer aan, vakken die gaan over de NAVO, VN, EU etc. maar ook statistiek en als ik ergens slecht in ben dan is het wel wiskunde, ook is de studie half Engels half Nederlands en ook bij Engels kak ik maar een beetje aan. Gewoon m'n best doen dan komt het waarschijnlijk wel goed. Ik sport sinds mijn veertiende niet meer en ik rook, die eerste test komt wel goed maar ben dan vooral bang voor de opleiding op zichzelf, als ik gewoon goed aan mijn conditie en kracht werk tijdens m'n studie en zorg dat ik stop met roken dan komt het wel goed. Bedankt voor het goede advies allemaal.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarom ben je bang dat je de studie niet in 1 keer haalt?
Zo'n moeilijke studie is internationale betrekkingen nou ook weer niet en die bachelor haal je echt wel nominaal als je 1) niet een retard bent en 2) je gewoon inzet op de universiteit.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de keuring: als je gewoon een gezonde jongen bent haal je makkelijk cluster 4. Daarbij komt op de keuring natuurlijk wel een boel geluk kijken: vindt de fysio of de arts toevallig iets, of de optometrist, enz. enz. dan heb je toevallig pech. En dat kan maar zo.
Het systeem in je helm wordt gepowered door de batterijen in je vest. Is de helmverbinding los, dan registreert ie geen helm en kan het dus geen signalen van de helm krijgen. Hiermee verklein je je 'bubbel' aangezien je niet op je hoofd geraakt kan worden. En dus weigert hij te werken tot je helmverbinding is hersteld door je er constant op te wijzen dat je bezig bent met 'vals spel'quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat als je helm niet verbonden is dat je 'bubbel' groter is en dus daarmee de kans dat je dodelijk getroffen word.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:55 schreef EllaN het volgende:
Wat zou er dit jaar in het def-kerstpakket zitten?
Alleen voor jouquote:Op zaterdag 30 november 2013 10:42 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
![]()
Een overtolligheids brief ofzo...
Ik heb op het Atheneum wiskunde B met een 5 afgesloten. Sterker nog: ik zoog in alle bèta vakken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:42 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
maar ook statistiek en als ik ergens slecht in ben dan is het wel wiskunde, ook is de studie half Engels half Nederlands en ook bij Engels kak ik maar een beetje aan.
Zo'n puntensysteem waar je extra punten moet bijkopen wil je je bamboe saladepakket compleet maken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:55 schreef EllaN het volgende:
Wat zou er dit jaar in het def-kerstpakket zitten?
Neen, het geld is wat beperkt mijn zoon. Ik verhuis bovendien naar m'n kamer in Nijmegen (eindelijk). Dus ik moet mijn financiën strak in de gaten houdenquote:
quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zo'n puntensysteem waar je extra punten moet bijkopen wil je je bamboe saladepakket compleet maken.
Owh, dus voor advies hoef ik niet bij jou te zijn?quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:23 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Neen, het geld is wat beperkt mijn zoon. Ik verhuis bovendien naar m'n kamer in Nijmegen (eindelijk). Dus ik moet mijn financiën strak in de gaten houden
Jawel, altijdquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Owh, dus voor advies hoef ik niet bij jou te zijn?
Ja, anders kom ik voor je raam staan en kijk ik met een verkrachterige blik naar binnen totdat je me binnenlaat of de politie of kmar beltquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Moet ik het altijd eerst aan jou vragen voordat ik iets aanschaf?
quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:32 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, anders kom ik voor je raam staan en kijk ik met een verkrachterige blik naar binnen totdat je me binnenlaat of de politie of kmar belt
Dacht dat er niet geroeid mocht worden omdat er een klein golfslagje staat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:33 schreef Pumatje het volgende:
Kijkt iemand anders 200 jaar koninkrijk? Marine alom aanwezig, alle 18 roeiboten zijn ingezet.
http://shipfinder.co/quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:33 schreef Pumatje het volgende:
Kijkt iemand anders 200 jaar koninkrijk? Marine alom aanwezig, alle 18 roeiboten zijn ingezet.
Wat een ellende.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:33 schreef Pumatje het volgende:
Ik zou dit nog beter kunnen regisseren dat dit.. godverdomme is dit nu de Nederlandse film en theater wereld?quote:
Zijn best wat 'militaire' bootjes verspreid door nederland.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
http://shipfinder.co/
Hier kun je zien wat er voor de kust ligt.
de catagorisering is vrij ruim op dergelijke sitesquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:23 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zijn best wat 'militaire' bootjes verspreid door nederland.
Dacht ik alquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
de catagorisering is vrij ruim op dergelijke sites
Gladgeschorenquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:16 schreef BredeBroeder het volgende:
[..], wilde eigenlijk nog een tanktop om m'n gladgeschoren oksels te showen
Ik kan 't tenminste zien als ik naar beneden kijkquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Gladgeschoren![]()
Je eerste schaamhaar moet nog tevoorschijn komen.
Ik niet. Maar dat komt doordat ik het bijhoud ipv waar jij op doelt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:20 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik kan 't tenminste zien als ik naar beneden kijk
kquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik niet. Maar dat komt doordat ik het bijhoud ipv waar jij op doelt.
hup hup, kijken!quote:
In CT op Plein 1813 gestaan. Leuke gebeuren.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:33 schreef Pumatje het volgende:
Haha en opeens hou je nog meer van haar?quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:22 schreef Royyy het volgende:
Gister voor het eerst bij de ouders van m'n vriendin thuis geweest, zijn het verdomme gewoon miljonairs![]()
![]()
Zo'n saaie film datquote:
Gelukkig hebben ze meer overwicht bij wegcontroles dan 19-jarige beroepsmilitairen...quote:Op zondag 1 december 2013 01:35 schreef Awsom het volgende:
http://43mechbrig.nl/wp-content/uploads/2013/11/DVHN-Natres.pdf
"Reservisten zijn geen beroepsmilitairen, maar betaalde hobbyisten."
Lekker denigrerend
Idem. Laturquote:Op zondag 1 december 2013 09:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Mooi weertje
Mooie dag om te sporten. Laters!
Zijn voetballers zo goed in, bijna aan het einde van een potje.quote:
Ik voetbal nietquote:Op zondag 1 december 2013 13:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zijn voetballers zo goed in, bijna aan het einde van een potje.
Squat PR verbeterdquote:Op zondag 1 december 2013 13:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat heb jij vandaag dan uitgevroten?
Die kan achter in de rij aansluiten.quote:Op zondag 1 december 2013 04:38 schreef Thaboel het volgende:
Laat ze verdomme ook eens slim omgaan met geld. Vanavond weer met een marnalg gepraat die ermee stopt omdat het gewoon niet meer leuk is.
Wat is jouw planning? DM evt.quote:Op zondag 1 december 2013 13:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Die kan achter in de rij aansluiten.
Sammie heeft een nieuwe navy-seal poetsborstelt.quote:Op zondag 1 december 2013 15:00 schreef jitzzzze het volgende:
Zo, wie gaat deze week mijn schoenen poetsen?
Peppie hoorquote:Op zondag 1 december 2013 15:04 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Sammie heeft een nieuwe navy-seal poetsborstelt.
Moet wel. Is van hoogwaardig pisbakken staal.quote:Op zondag 1 december 2013 15:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Peppie hoorDoet ie het ook onder water?
Ik kan niet wachten, waar kan ik mijn kisten afleveren?quote:Op zondag 1 december 2013 15:12 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Moet wel. Is van hoogwaardig pisbakken staal.
Pr. peppielaan ofzoietsquote:Op zondag 1 december 2013 15:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten, waar kan ik mijn kisten afleveren?
Dan zou het zo gebeurt moeten zijnquote:
liever niet. Een bon krijgen omdat je in een file staat?quote:Op zondag 1 december 2013 15:14 schreef jitzzzze het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer komt dit naar Nederland?
Dat hangt er maar net vanaf wat er "photo enforced" isquote:Op zondag 1 december 2013 18:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
liever niet. Een bon krijgen omdat je in een file staat?
jij doelde op de minimum snelheid.quote:Op zondag 1 december 2013 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf wat er "photo enforced" is
Inderdaad, maar ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat het "photo enforced" bordje over de maximum snelheid gaat.quote:
Daar misschien wel.quote:Op zondag 1 december 2013 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat het "photo enforced" bordje over de maximum snelheid gaat.
juistem. Want je weet het. regel is regel.quote:Op zondag 1 december 2013 18:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hehe, dat zou hier inderdaad wel eens anders gebruikt kunnen gaan worden
Daar weet ik alles vanquote:Op zondag 1 december 2013 19:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
juistem. Want je weet het. regel is regel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |