Ex-collega zei letterlijk dat ze haar wekelijkse biertje niet wilde missen. En dat noemen we dan hoger opgeleidquote:Op woensdag 20 november 2013 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, opmerkelijk nieuws over zwangere vrouwen vandaag:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jdens-zwangerschap/
Ik kan dit eigenlijk niet geloven, jullie?
Wow nee het verbaast me echt.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, opmerkelijk nieuws over zwangere vrouwen vandaag:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jdens-zwangerschap/
Ik kan dit eigenlijk niet geloven, jullie?
Hier ook verbazing alom. You've got to be kiddingggg me?quote:Op woensdag 20 november 2013 17:06 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Wow nee het verbaast me echt./misschieneenbeetjenaïef
Ja. Overname is niet ideaal, maar in deze situatie doet het goed. Ik heb de indruk dat de vk het nog steeds overdreven vind, maar met de gyn heb ik heel andere gesprekken en voel ik me heel serieus genomen. Je komt niet voor niks aan met info over Rotterdam, denk ik dan. En eens per 4 weken controle is ook wel zat als er niks aan de hand is; de frequentie die nu wordt aangehouden is veel hoger. Lastig hoor, want ik voel mezelf vaak een aansteller en zon vk helpt dan niet. Misschien vind de gyn me ook wel een tut, maar ze bekijken alles in ieder geval serieus!quote:Op woensdag 20 november 2013 17:10 schreef Mabawa. het volgende:
Hé KimFijn om een update te krijgen. Overname gyn, jammer dat het moet maar wel fijn denk ik zo? Vooral doordat je de vk al niet meer zo vertrouwde na die eerste bloeding/geen echo enzo. Hopelijk gaat alles goed. Wat een mooi plaatje heb je meegekregen. Dat is gewoon jullie meisje
Ja en juist het feit dat ze jouw situatie serieus bekijken is zo fijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:14 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ja. Overname is niet ideaal, maar in deze situatie doet het goed. Ik heb de indruk dat de vk het nog steeds overdreven vind, maar met de gyn heb ik heel andere gesprekken en voel ik me heel serieus genomen. Je komt niet voor niks aan met info over Rotterdam, denk ik dan. En eens per 4 weken controle is ook wel zat als er niks aan de hand is; de frequentie die nu wordt aangehouden is veel hoger. Lastig hoor, want ik voel mezelf vaak een aansteller en zon vk helpt dan niet. Misschien vind de gyn me ook wel een tut, maar ze bekijken alles in ieder geval serieus!
Ja, dat neusje he!ze heeft precies t zelfde wipneusje als m'n broertje, haha! En de lippen van paps
Er zijn ook genoeg rokers die volhouden dat de stress slechter is voor de baby. Kan het me toch eigenlijk niet echt voorstellen... Ik had ook een oud collega die zich haar wekelijkse broodje filet americain niet wilde laten ontnemen door de babyquote:Op woensdag 20 november 2013 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een nicht die gewoon door bleef roken tijdens haar zwangerschap tijdens feestjes 'want dat vond ze gezellig'....
En ik maar denken... als je het op feestjes al niet kan laten geloof ik nooit dat je er thuis vanaf kan blijven. Vind het zoooo egoistisch.
Jakkie bah, ik hoop maar steeds dat ik hem per ongeluk al verloren ben zonder het te merken. Dat zit er zeker niet in? Wel weer een stap richting bevallen voor jou!quote:Op woensdag 20 november 2013 19:37 schreef martine1984 het volgende:
Eh juk volgens mij ging daar net mn slijmprop... hoop slijm beetje taai met wat bloed erbij.
Mijn beide schoonzusjes zijn ook zwanger en roken als schoorstenen. Ze zeggen dat de stress van het stoppen slechter is voor de baby dan het roken zelf, maar ik vind ze gewoon egoïstisch en luiquote:Op woensdag 20 november 2013 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een nicht die gewoon door bleef roken tijdens haar zwangerschap tijdens feestjes 'want dat vond ze gezellig'....
Je hebt sinds gister meldplicht!quote:Op donderdag 21 november 2013 06:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Alvast even een meld, want ik denk zo nog een paar uur te gaan slapen (eindelijk..).
Tenx! Wie weet ben ik er voor in de wieg gelegd. Probeer me niet gek te laten maken en een beetje structuur te houden. Blijkbaar werkt dat wel. En de kleine is heel erg gewenst.quote:Op donderdag 21 november 2013 08:03 schreef Soempie het volgende:
Purple, je zou niet zeggen dat het je eerste is. Ik vind je hier ook altijd zo rustig overkomen.
Bloed staat bij mij wel op de bellijst....klein telefoontje naar de vk aan wagen?quote:Op donderdag 21 november 2013 08:08 schreef martine1984 het volgende:
Net bij het afvegen nog meer slijm en een beetje bloed. Kan het nog meer slijmprop zijn? Mn buik voelt ook heel gespannen aan. Net manlief uit bed gehaald zodat hij zoonlief naar school kan brengen. Vind het allemaal erg spannend ineens.
Fijn dat je het hartje hebt gehoord! En ik heb ook het idee wat te voelen... erg vroeg, maar Mikai was ook zo vroeg te voelen.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:47 schreef Kwisted het volgende:
Schattig Limone!! En je klinkt verliefd <3
Kim, knuffel voor jou!
Pff ik ben slecht bijgelezen. Hier alles goed. Ik zit sinds gisteren op een rose wolk. T hartje horen heeft t zo echt gemaakt. Nu voel ik me super zwanger!!
Oh en misschien gek, maar soms denk ik
dat ik iets voel al!!
Staat op mijn lijstje slijmprop verlies hoef je niet voor te bellen. Slijm eventueel gecombineerd met eventueel rood of bruin bloed. Bellen doe ik dus maar niet. maar echt geweldig voel ik me niet. Straks maar ff douchen en proberen te ontspannen.quote:Op donderdag 21 november 2013 08:14 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Bloed staat bij mij wel op de bellijst....klein telefoontje naar de vk aan wagen?
Je laat bloed prikken en je hebt geen idee waarvoor? Bijzonder.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:09 schreef StefanieV het volgende:
Kim: fijn dat je goed opgevolgd wordt. En laat de vk maar denken, het gaat om jou en de baby!
Martine: voel je al wat meer? succes ermee hoor!
Hier net terug van de dokter, moest bloed laten prikken voor volgende controle (trisomie 21 ofzo) en hij heeft ook nog even het hartje gezocht. Mijn vriend dacht al: zorg maar dat je het vindt of jij mag het haar uitleggen want dan zit ik weer met een stressy vriendin maar hij heeft het gevonden. Het klopte goed door, mooi om te horen! Maandag volgende controle bij de gyn, dan kunnen we hij/zij weer gaan bewonderen.
RFR: mmmm soesjes!
Roken en drinken tijdens zwangerschap begrijp ik eigenlijk niet. Ik rook sowieso niet, drinken af en toe maar nu laat ik het volledig staan.. Die 9 maand lukt wel. Ik heb het moeilijker met mijn chocomousse engerookte zalm dan met alcohol ;-)
Hahaha. Hebben we thee gedronken ofzo klap?quote:Op donderdag 21 november 2013 10:03 schreef klaprooss het volgende:
Limone! Wat een lieverdlekker genieten van dr!
ik lees alles en vergeet ook weer alles!voor alle fijne dingen
en eenvoor als het even wat minder gaat of anders loopt dan verwacht! Zoals bij KP!
En! Ik heb gedroomd over DJMomo, vraag me niet waarover het ging maar je kwam elke keer weer gezellig langs!
sinds gister 25 weken! Woei
Haha ik weet het niet meer, tussen door werd ik nog wakker en dacht ik, niet vergeten!! En tja toch vergetenquote:Op donderdag 21 november 2013 10:34 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Hahaha. Hebben we thee gedronken ofzo klap?
Slim idd! Ik ben er ook druk mee bezig! Alles vergelijken, bellen pff maar goed ik wil poliklinisch bevallen dus fijn als ik er goed verzekerd voor ben!quote:Op donderdag 21 november 2013 10:48 schreef Dot. het volgende:
Misschien een overbodige tip, maar ik krijg net mijn zorgpolis binnen en zie ineens dat de vergoeding voor eigen bijdrage kraamzorg uit mijn aanvullend pakket is gehaald, terwijl die er in 2013 wel nog in zat. Misschien handig om even te checken of alles nog klopt in het nieuwe jaar?
Ja, ik was heel blij met mijn verzekering, juist hierom... Nu moet ik een duurder pakket afsluiten, maar dan zit ik alsnog maar op 115 euro per maand, inclusief tandverzekering. Valt ook wel weer mee en dan heb ik geen gedoe met overstappen of modules aan- en uitzetten die pas 6 maanden later gaan gelden enzoquote:Op donderdag 21 november 2013 10:58 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Slim idd! Ik ben er ook druk mee bezig! Alles vergelijken, bellen pff maar goed ik wil poliklinisch bevallen dus fijn als ik er goed verzekerd voor ben!
Ik hoop het voor je Martinequote:Op donderdag 21 november 2013 11:07 schreef martine1984 het volgende:
Net de verloskundige toch maar even gebeld. Voel me niet lekker echt een raar gevoel. Mn buik voelt ook anders aan. Strak gevoel en daarbij hoofdpijn. Er is wat gaande in mn lijf maar of ik ga bevallen??? Misschien wel het zou zo maar eens kunnen gaan gebeuren.
Staat bij mij ook op het bellijstje ja...maar je hoort wel vaker dat vrouwen zich niet lekker voelen vlak voor de bevalling, dus we gaan er gewoon vanuit dat je gaat bevallen Martinequote:Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Strak gevoel en hoofdpijn doet mij eerder denken aan zwangerschapsvergiftiging Martine. Ik kreeg dit 1,5 week voor UD bij Djen. En aangezien jij aan je termijn zit laten ze jou daar echt niet mee rond lopen mocht het zo zijn.
Ik heb een datum voor een eerste echo! 2 December!
Maar ik heb nergens last van en voel me al helemaal niet zwanger. Voor mijn eigen gevoel ga ik er zaterdag nog maar even een test tegenaan gooien want ik vind dit maar niks zo.
Goed om te lezen Martine! Nog ff volhouden meid en dan zie je je zoon!quote:Op donderdag 21 november 2013 11:59 schreef martine1984 het volgende:
Ze is geweest. Bloeddruk prima in orde en hartje van muk ook oke. Ontsluiting nog steeds 1 tot 2 cm. What the f##k wat deed dat toucheren pijn. Het is nu niet te voorspellen of dat het door gaat zetten. Zoonlief gaat wel met de gastouder mee voor een broodje. Manlief is vandaag thuis dus wat dat aangaat mag het gaan gebeuren.
Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..quote:Op donderdag 21 november 2013 09:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je laat bloed prikken en je hebt geen idee waarvoor? Bijzonder.
Chocolademousse kun je gewoon eten hoor!
Je kunt bij groothandels voor restaurants e.d. ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel kopen, die mag je toch wel?quote:Op donderdag 21 november 2013 12:19 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..
De chocomousse die ik eet, is met verse rauwe eieren (zelfgemaakt). Maar die van de winkel kan ik inderdaad gewoon eten, dat weet ik.
Spannend Martine!
Mo: al beter ondertussen?
Ik kreeg het advies rauwe zalm maar eventjes helemaal te laten staan.. Just to be sure!quote:Op donderdag 21 november 2013 12:30 schreef StefanieV het volgende:
Ja dat kan hoor, nog nooit van gehoord trouwens.. Ik weet dat er oplossingen zijn want gerookte zalm mag ook nog als het vers is..
Pffff.. Ik verveel me zo erg! En ik durf ook gewoon mn bed niet uit door die hartslag. Dus even een rondje lopen kan ook niet. En dan ligt er ook nog eens een man naast me die onwijs snurkt en de hele dag scheten ligt te laten..quote:Op donderdag 21 november 2013 12:46 schreef Cantare het volgende:
Pff, JJ, wat ontzettend rot en onzeker... Gelukkig word je goed in de gaten gehouden. Kom je de tijd nog een beetje door?
Je móet niksquote:Op donderdag 21 november 2013 12:19 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..
De chocomousse die ik eet, is met verse rauwe eieren (zelfgemaakt). Maar die van de winkel kan ik inderdaad gewoon eten, dat weet
Meekwispelt!quote:Op donderdag 21 november 2013 16:26 schreef Burdie het volgende:
Kwispeldagen:
Chanty 11 weken
Musique 20 weken
Klaprooss 25 weken en een dag
Nobonomevrouw 30 weken
Sethiwe 38 weken
Inderdaad!quote:Op donderdag 21 november 2013 18:09 schreef ProjSkippy het volgende:
Zeg, waar is ons Mabawa eigenlijk sinds 04.00 uur vannacht?
Ik weet ook nog niet of ik er wat mee kan tijdens de bevalling, maar ik vind het een fijne, positieve manier van voorbereidenquote:Op donderdag 21 november 2013 18:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Hypnobirthing.. zeker aan te raden al kon ik er bij mijn vorige belvalling niks mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is er toch?quote:Op donderdag 21 november 2013 18:18 schreef Chanty het volgende:
Inderdaad!Ik vind dat we hier ook een meldplicht moeten instellen voor mensen die 37 weken of verder zijn
En helaas, foto's van ons kind houden we zoveel mogelijk privé en offline.
Huh. Die hebben we toch al!?quote:Op donderdag 21 november 2013 18:18 schreef Chanty het volgende:
[..]
Inderdaad!Ik vind dat we hier ook een meldplicht moeten instellen voor mensen die 37 weken of verder zijn
quote:Op woensdag 20 november 2013 23:07 schreef Burdie het volgende:
Limone, wat een droppieik vind haar ook veel op jou lijken
.
Ik moet er een beetje van huilen (ook van je bevallingsverhaal, mooi!)
Wat intens superlief! En Bibi ja? Hier kwam die er niet doorheenquote:Op donderdag 21 november 2013 07:26 schreef Soempie het volgende:
Hier staat sinds gister het bed op klossen.![]()
En ik vind m'n dreumes zo schattig. Ik had twee boekjes voor hem gehaald: 'Kas krijgt een zusje' en 'Kleine Pluis'. Nu wilde hij gistermiddag de eerste een aantal keer met me lezen en elke avond moet ik als tweede verhaal 'Kleine Pluis' nog voorlezen. En dan heeft hij daarna zelf verhalen over z'n zusje in m'n buik.
'bibi geboren, schuitjes eten.'![]()
(doet vingertje bij z'n mondje) 'ssst mama, bibi slapen, kleine bed. Giraf (knuffel) in bed bibi!'
'bibi buik, nog groeien. Uit! Uit buik, spelen bal.'![]()
Ja heel! de tijd in de kraamweek is ook heel gek, ik gaap even en het is al weer 12:00u En ik ging een boodschappenlijstje maken voor de weekboodschappen morgen en daar werd ik al een beetje emotioneel van. Morgen, vorige week, braken mijn vliezen!quote:Op donderdag 21 november 2013 09:32 schreef L0t.. het volgende:
Ohh Limone, wat een dropjeEn dat haaaarrrr
Mooi beschreven van die tijd enzo, gek is dat he?
quote:Op donderdag 21 november 2013 15:50 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
![]()
ik zie nu dat ik in mijn vorige post helemaal niets gezegd heb over het mini limoentje
![]()
Wat een schatje Limone!!![]()
![]()
Oh lekker! Gestreken kleertjes! Heb je al hele handige stapeltjes gemaakt, die jij allen begrijpt? Ik had bijvoorbeeld een stapel grote en een stapel kleine rompers in de kast gelegd, maar weet nu dus even niet meer welke stapel nou de grote is en welke de kleine. Mijn hormonen die nog best wel aanwezig zijn, worden daar onrustig van.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:13 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Meekwispelt!
Ik heb nog redelijk geslapen vanmorgen. Daarna een heel eind gereden, toen zo veel mogelijk van de babywas gestreken omdat ik vond dat dat moest en de laatste babywas in de wasmachine gedaan. Nu doet m'n lijf zeer en ga ik puppy-oogjes gebruiken in de hoop dat Kix me een massage geeft.
quote:Op donderdag 21 november 2013 20:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Echt, je kunt het! Ik kon het ook!
Met die termijn deed ik dat ook al, ja. En ervoor en erna ook.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:26 schreef Burdie het volgende:
Verder ben ik extreem moe, en doe dus intussen bijna elke dag een dutje... Zijn er meer die dat al doen met deze termijn?.
Oh ja? Zie nergens in de OP staan dat je elke 24 uur moet posten vanaf het moment dat je 37 weken zwanger bentquote:
quote:Op donderdag 21 november 2013 21:25 schreef Mabawa. het volgende:
Mabawa is hier!!
Sorry maar even een offday. Echt een rotnacht gehad en ook mn middagdutje gemist omdat vkbezoek weer rondje ziekenhuis werd. Lab nog steeds in orde en ook geen eiwitten.
Afwachten en maandag weer terug.
Heb me net misselijk gevreten aan haribo banaantjes en heb megahoofdpijn. Even ER afkijken dan douchen en met een kopje kamillethee naar bed.
/egopost
Jeetje ikke, ben je ineens zo ver! Voor mij is het als de dag van gisteren mn eerste dag verlof...quote:Op vrijdag 22 november 2013 07:15 schreef ikke_84 het volgende:
voor alle slecht slapende dames
Hier 34weken vandaag en .... VERLOF!!!!
Vanmiddag alles weer bijlezen, want daar heb ik vanaf vandaag alle tijd voor
quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:16 schreef Mabawa. het volgende:
Meld!!
Zo ik heb gewoon een redelijke nacht gehad. Geslapwn van 0.00 tot 5.30 toen wakker met hongerrrrr dus eruit en gegeten. Deel 2 was van 6.30 tot 9.30heerlijk!
Meestal voel ik het niet precies, maar ik kan wel uit allerlei dingen opmaken hoe baby ligt. Ik voel bijvoorbeeld precies waar 'ie aan het schoppen is, en daar ligt dus geen ruggetjequote:Op vrijdag 22 november 2013 10:23 schreef RunForrestRun het volgende:
Kunnen jullie trouwens allemaal voelen hoe de baby precies ligt? Stuitje ligt altijd heel erg hoog en echt direct 'voorin' mijn buik zeg maar. Dus ik voel wel allerlei harde stukken maar ik kan niet voelen wát het is, terwijl ik hier best vaak lees dat een baby op de kop, op zijn zij etc. ligt.
2 boterhammen met jam en een halve pizzaquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:23 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]Wat heb jij dan gegeten om 05:30 vanochtend?
Kunnen jullie trouwens allemaal voelen hoe de baby precies ligt? Stuitje ligt altijd heel erg hoog en echt direct 'voorin' mijn buik zeg maar. Dus ik voel wel allerlei harde stukken maar ik kan niet voelen wát het is, terwijl ik hier best vaak lees dat een baby op de kop, op zijn zij etc. ligt.
Sinds ik zwanger ben wel jaquote:
Bellen is nooit verkeerd. Heb hier al heel vaak over bloed verlies gelezen, meestal is het een adertje wat gesprongen is door druk of seks, alles is namelijk beter doorbloed enzo. Meestal niet veel bijzonders, maar als je er niet gerust op bent (wat ik best kan begrijpen) gewoon ff bellen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:18 schreef StefanieV het volgende:
Jeuj 15 weken vandaag! Wel niet zo helemaal blij, heb er bloedverlies bij (geen helderrood maar roze/bruin). Weet niet wat verstandig is, moet maandag sowieso op controle en wss zal het weer niets zijn.. En als het wel iets is, kan hij toch niets doen behalve zeggen dat ik moet rusten.. Pffftt waarom kan het nooit eens goed blijven lopen..
Hmm ik denk dat er vet in de holle ruimtes zitquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:34 schreef Burdie het volgende:
Je kan ook zachtjes op je buik kloppen, en daar waar het hol klinkt, ligt geen baby maar bijvoorbeeld handjes/voetjes.
Ook zwangerschapshormonenquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:55 schreef Purple010 het volgende:
Man haalde vorige week boodschappen en ik wilde graag shoarma, nam hij varkensreepjes mee. Wilde ik ze klaar maken waren ze al over de datum. Dus deze week in de rerun. Belt nog op vanuit de super over hoeveelheid, ik uiteraard grote bak. Komt hij thuis is hij het vergeten te pakken......Grrrrr dus geen shoarma. Mag blijkbaar niet lukken.
Huisarts bellen en over 2,5 week gewoon melden bij verloskundigequote:Op vrijdag 22 november 2013 08:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Limone, wat een schatje op die foto. Heerlijk, zo'n tevreden slapend babietje.![]()
Martine vandaag 40 weken, Ikke vandaag met verlof, Angela vandaag 38 weken.![]()
En sterkte voor iedereen die slecht geslapen heeft, heb zelf nu weer eens wel een goede nacht gehad. En ik heb dus toch wel (beginnende) spataderen. Er zijn er een paar te zien nu op m'n onderbenen, geen dikke kronkelende aderen die op de huid liggen, maar toch, het is niet zoals het eerst was.
Kan ik dit afwachten tot het volgende vk bezoek over 2,5 week of toch eerder bellen?
Wat een raar gedoe! Jij hebt een dokter House nodig.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:37 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier nog steeds geen duidelijkheid. Ik lag al die tijd op de afdeling interne geneeskunde en die komen er niet uit. Dokter zei dat ik dit weekend met verlof mocht en zondagavond weer terug moest komen. Helaas is het plan alweer gewijzigd. Ik word overgeplaatst naar de afdeling cardiologie, waar ze me 24u per dag gaan monitoren zodat ze precies zien wat er met mn hart gebeurd bij inspanning.. Maandag weer extra onderzoeken![]()
Had me zo verheugd op die 2 daagjes thuis
Ik heb dat nog totaal niet. Zit op ruim 6 weken nu. Wel leuk om te zien hoe je lichaam veranderd tijdens de zwangerschapquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:33 schreef LaLouchi het volgende:
Vervelend JJ dat je nog geen duidelijkheid hdbthoop dat ze snel weten hoe en wat.
Mijn melkproductie is al op gang gekomen, had vandaag redelijk veel in mijn bh. Vind het wel erg snel..
Ik heb er aan mee gedaan. Flessen stinken vond ik, maar vind het wel fijn dat ik een bijdrage heb kunnen leveren voor mensen die het echt kunnen gebruiken. De wikkeldoek die ik heb gekregen is heel erg zacht.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames, even snel vraagje tussendoor: hebben jullie mee gedaan net moeders voor moeders? Zoja, goede ervaringen?
Ik doe mee. Ik vind de flessen niet stinken. Ja een chemische reinigingslucht maar heb er geen moeite mee. Vind het ook een kleine moeite om even in die kan te piesen en dat in de fles te doen. Hoeft alleen als je thuis bent, dus hoeft de flessen niet mee te sjouwen. En ze worden thuis opgehaaldquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames, even snel vraagje tussendoor: hebben jullie mee gedaan net moeders voor moeders? Zoja, goede ervaringen?
Aha. De verloskundige vroeg of ze mijn nummer aan moeders voor moeders mocht geven en nu belde er net iemand daarvan, maar was net te laat met opnemenquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:40 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Ik heb er aan mee gedaan. Flessen stinken vond ik, maar vind het wel fijn dat ik een bijdrage heb kunnen leveren voor mensen die het echt kunnen gebruiken. De wikkeldoek die ik heb gekregen is heel erg zacht.
Je moet er even rekening meehouden en plassen in een kannetje is niet echt prettig. Werkte daarnaast ook fulltime en deed het alleen thuis, dus had de kannen nooit vol. Maar alle beetjes helpen!
Interessant, zeg. Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:59 schreef Burdie het volgende:
Ik heb er niet aan meegedaan om verschillende redenen. Mijn voornaamste bezwaar was dat een groot farmaceutisch bedrijf geld zou verdienen aan mijn urine. Daarnaast is het moeilijk te controleren wat er precies met de ingeleverde urine gebeurt, er worden bijvoorbeeld ook heel dure afslankpillen van gemaakt (terwijl de vruchtbaarheidsmedicatie daardoor schaars en onnodig duur blijft). Tevens vond ik het geen fijn idee om urine met daarin mijn dna aan een bedrijf af te staan, die vervolgens niet precies kan vertellen wat ermee gebeurt.
Ik vind het helpen van andere vrouwen overigens wel een goed doel, maar heb me laten tegen houden door het bedrijf er achter en de weinige informatie die zij kunnen geven over wat er precies gebeurt met de urine die zij inzamelen.
Via de search vind je overigens op FOK nog wel meer topics erover met een uitgebreide discussie.
Bij mij vertelde de vrouw van MVM dat tegenwoordig die hormonen niet meer voor afslankpillen gebruikt worden. En ze zei dat het restproduct van de urine naar een kunstmestfabriek ging. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit en de farmaceutische industrie zit vol met ratten. Maar ik ga zelf liever uit van het positieve dus ik heb wel gewoon meegedaan ondanks de negatieve geluiden die er ook zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:59 schreef Burdie het volgende:
Ik heb er niet aan meegedaan om verschillende redenen. Mijn voornaamste bezwaar was dat een groot farmaceutisch bedrijf geld zou verdienen aan mijn urine. Daarnaast is het moeilijk te controleren wat er precies met de ingeleverde urine gebeurt, er worden bijvoorbeeld ook heel dure afslankpillen van gemaakt (terwijl de vruchtbaarheidsmedicatie daardoor schaars en onnodig duur blijft). Tevens vond ik het geen fijn idee om urine met daarin mijn dna aan een bedrijf af te staan, die vervolgens niet precies kan vertellen wat ermee gebeurt.
Ik vind het helpen van andere vrouwen overigens wel een goed doel, maar heb me laten tegen houden door het bedrijf er achter en de weinige informatie die zij kunnen geven over wat er precies gebeurt met de urine die zij inzamelen.
Via de search vind je overigens op FOK nog wel meer topics erover met een uitgebreide discussie.
Valt best mee.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Is je nesteldrang ernstig te noemen als je al sinds 12 uur non-stop staat te strijken en je zelfs een afspraak voor vanavond hebt afgezegd omdat je nog van alles wilt schoonmaken?
Zal ik je mijn adres even geven? Voor als je straks klaar bent?quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Is je nesteldrang ernstig te noemen als je al sinds 12 uur non-stop staat te strijken en je zelfs een afspraak voor vanavond hebt afgezegd omdat je nog van alles wilt schoonmaken?
Jij woont relatief bij mij in de buurt, maar 'straks' ben ik dus al bezet door mezelf.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zal ik je mijn adres even geven? Voor als je straks klaar bent?
Dat kon ik dus ook niet, maar het móét en ik kan het niet hebben dat er gewoon te weinig uren in een dag zitten. Wie dat bedacht heeft mogen ze levenslang opsluiten. Met je 24 uur.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Jemig wat poetsen jullie veelIk kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
Volgens mij doe jij dat eerder, dodo!quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:42 schreef martine1984 het volgende:
Ja dan is het heel erg skippy :p
Doe wel een beetje rustig aan hoor! Anders loop je jezelf voorbij.
Vandaag de ramen boven gelapt, was gevouwen, beneden stofgezogen en gedweild. Ben helemaal op en dan moet ik mezelf nog naar de keuken verplaatsen om te koken. Eigenlijk zou ik nog naar een vriendin haar verjaardagsborrel maar ik ben bang dat ik deze maar over sla. Heb nog even een boek gehaald bij de bieb, de eetclub van Saskia noort. Dus kruip vroeg in bed met thee en mn boek
Uhm Jaquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Tuurlijk pas ik goed op mn zelf. Maar ik best veel gezeten hoor. En ik ga er vanuit dat het niet meer lang duurt tot dat er hier een kraamhulp in huis is die mij gaat vertroetelenquote:Op vrijdag 22 november 2013 17:10 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij dat eerder, dodo!Pas jij ook op jezelf?
Jemig wat een werk! Je bent toch niet álles aan het strijken he? Sokken enzo...quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:14 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
En nu ga ik weer verder strijken want ik moet het straks ook nog netjes opvouwen..
Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Jemig wat poetsen jullie veelIk kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
Jaloersquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor.![]()
Doet m'n relatie met Wiebel ook goed, moet ik zeggen.
![]()
Had ik ook hoorquote:Op vrijdag 22 november 2013 23:46 schreef Tennisballetje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom
Vraagje, ik lees altijd overal over allerlei symptomen, zere borsten en misselijkheid en dergelijke. Ik heb dat totaal niet. Zijn er meer mensen die daar geen last van hebben / hadden?
Enige wat ik wel merk is vermoeidheid. En ik huil om alles
Ik hoor eigenlijk niet in dit topic, maar ook ik ben verbaasd door het genoemde onderzoek dat stelt dat bijna 50% van de Nederlandse zwangeren alcohol zou drinken. Hierbij wat voorlopige cijfers van mijn onderzoeksstage, waarbij het alcoholgebruik is nagevraagd bij 703 Nederlandse zwangeren :quote:Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat betreft drinken: Ik kan me niet voorstellen dat er nog zoveel vrouwen zijn die door blijven drinken? We zouden toch beter moeten weten?
quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!
Jompel voor mezelfde ubermijlpaal
Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten
Soempie een llm! Wow
Daar slaap ik al een tijdje mee, lekker heur! Net keek ik even bij lief, die ligt nog te slapen, heeft die hem ingepiktquote:Op zaterdag 23 november 2013 09:40 schreef ProjSkippy het volgende:
Hier nog redelijk geslapen, ik bedacht me ineens dat m'n voedingskussen misschien kon helpen. Oh, man wat heerlijk was dat!
Sluit me hierbij aan! Wordt spannend met die laatste loodjes. Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:02 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa mijlpaal der mijlpalen![]()
Soempie ook al meldplicht, het gaat echt snel.
Martine en skips doen jullie vandaag wel rustig aan?
Hooguit 2 weken nog!quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!
Jompel voor mezelfde ubermijlpaal
Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten
Eentje zelfs en misschien wel veull minderquote:
Volgende week is je jongetje er dus sowieso!quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Eentje zelfs en misschien wel veull minder, met mijn bloeddrukgedoe gaan ze me niet veel langer laten rondlopen.
Wat dacht je van een datumtweeling?quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:48 schreef martine1984 het volgende:
Mawaba wedstrijdje doen?wie zal haar zoontje als eerste mogen begroeten en knuffelen?
Huh nee, waar staat dat?quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:58 schreef Enfermera het volgende:
Purple zie nu pas dat je een man bent
Als je toen ook al zulke monsterposts had mag je er wel een paar dagen voor uittrekken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:
Soempie oh leuk dat teruglezen, wat een goed ideega ik ook eens doen!
En gefeli!!meldplicht nu!
Vorige zwangerschap kwam ik er vaak pas tegen een uur of 11 uit en in het begin was een keer het topic in rep en roer, omdat ze dachten dat ik aan het bevallen was. Als je dan met je slaperige hoofd het topic opent en allemaal dingen leest als: 'zet hem op Soemp!quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:29 schreef Purple010 het volgende:
Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:20 schreef Mabawa. het volgende:
Fack, ik trek net mn sok aan scheurt de naad van mijn legging tot aan mijn knieZeer kut want een schoen had ik al aan en nu kan ik dus weer opnieuw beginnen.
Wat zouden ze anders moeten checkenquote:Op zaterdag 23 november 2013 14:11 schreef StefanieV het volgende:
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?
Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
Eiwitten?quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat zouden ze anders moeten checken.
Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.quote:
Ah op die fiets. Ik begreep eruit dat jij niet wist wat er verder gecontroleerd kon worden. Scuziquote:Op zaterdag 23 november 2013 14:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.
Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik veel, ik weet het dus inderdaad niet. Zoals ik precies veel dingen niet weet. Blijkbaar gaat het er in België anders aan toe dan in nederland. Ze vragen mij om bij iedere controle een urinestaal mee te nemen en dan doe ik dat. Als er slechte resultaten zijn, dan zullen ze het mij wel melden. Als het goed is, dan hoor ik niets. Dat werkt voor mij goed genoeg.. Teveel info is niet goed voor mij, ik ben te snel ongerust en dat werkt bij mij niet (zoals het feit dat ik weet hoe hoog mijn hcg momenteel is). Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat zouden ze anders moeten checken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:
Vivi: ah oke dus het waren niet heel veel zwangere vrouwen waar het aan gevraagd is.. dus of je het kan generaliseren is de vraag.
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.
Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.
Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.
Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.
Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:39 schreef Dot. het volgende:
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
Ja dat is ook altijd iets om rekening mee te houden. Bij het project van mijn onderzoekssstage weten de vrouwen dat hun antwoorden alleen geanonimiseerd beschikbaar zijn voor de onderzoeker, wellicht dat dit helpt om waarheidsgetrouwe antwoorden te krijgen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:40 schreef Soempie het volgende:
En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?
Dit sowieso.quote:In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).
Dat vind ik echt zo moeilijk om te begrijpen, maar als het werkt voor jou is het prrima natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:08 schreef StefanieV het volgende:
Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..
Oh, geen ideequote:Op zaterdag 23 november 2013 18:55 schreef Kwisted het volgende:
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?
Hier alles rustig
Ik zag ergens een vosje knuffel (volgens mij?) vandaag. Té schattig!quote:
Vriend en ik hebben vandaag samen genesteldrangd.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:19 schreef martine1984 het volgende:
Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?
Ik dacht vandaag dat er een gat zat in mijn favo positiebroek. Was er helemaal door van slag. Bleek het een vlekje te zijn! Vreugde dansje..quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
Dat is natuurlijk iets anders. Mijn zus staat me bij in deze keuzes (afgestudeerd als vroedvrouw) dus daar ga ik niet zomaar de gyn volgen. Maar de onderzoeken, daar vraag ik idd nooit naar..quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:25 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo moeilijk om te begrijpen, maar als het werkt voor jou is het prrima natuurlijk.
Er zijn zeker mbt bevallen en pijnstilling en andere dingen zo erg veel keuzes en als andere de keuzes maken dan kan het voor jouw ook niet zo prettig verlopen allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |