abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133451675
Zwangerschap & geboorte

22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
05 december: P8 (papa)
06 december: angelatje (jongetje)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
25 januari: Lelie81 (meisje)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
11 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
10 juni: Kwisted
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***
14 juni: JaleesaJoia

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_133451731
Wijzigingen kunnen jullie per DM of PB aan me doorgeven. ;)

Ik verwacht dat er in dit topic babies worden geboren! :)
pi_133451848
Jaaaa, 3 babies komende week!! *O*

Martine, wat heb je nu gedaan met het scheerapparaat? Echt belabberde service zeg!!
pi_133452143
Blugh nummer_zoveel, dat lijkt me heel eng. Wat reageert Julian lief maar wat zal het ook voor hem schrikken zijn geweest. :*

JJ wat balen die onzekerheid! Heel veel sterkte en hopelijk weten ze snel hoe of wat, zodat er in ieder geval gericht behandeld kan worden.
pi_133452580
Trouwens, opmerkelijk nieuws over zwangere vrouwen vandaag:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jdens-zwangerschap/

Ik kan dit eigenlijk niet geloven, jullie?
pi_133452769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ex-collega zei letterlijk dat ze haar wekelijkse biertje niet wilde missen. En dat noemen we dan hoger opgeleid |:(

Flauwvallen door lage bloeddruk ken ik, heb daar echter geen zware benen bij.
Ik eet deze keer wst meer drop, want mijn onderdruk is weer fijn 50...
  woensdag 20 november 2013 @ 17:06:44 #7
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133452823
Hoi! Mag ik weer inhaken? :@ de afgelopen week door veel zorgen niet zoveel zin gehad om te posten. Door aanhoudend bloedverlies ben ik inmiddels overgenomen door de gyn en daar worden we goed in de gaten gehouden. Had wel de indruk dat de vk dat niet zo leuk vond, maar das even niet anders. Het hematoom in mijn baarmoeder groeit gelukkig niet, maar de gyn heeft al wel hele rampscenario's met ons doorgenomen over opnames in Rotterdam en longrijpingsspuiten en dat soort narigheid. Maar goed, zo lang het blijft zoals het nu is, is er geen reden tot heel grote paniek. Wel willen ze over 2 weken mijn cervixlengte bekijken en kijken of mijn bmm niet verweekt is. Met de huidige termijn van 23.2 vinden ze het risico te groot en willen ze liever niet wroeten. Prima ook wel, want verder is de situatie nu aardig stabiel!

To lighten the mood: bijkomend voordeel is dat we heel vaak naar ons meiske mogen kijken nu. Gisteren los van alle medische echo's nog een pretecho gehad, dat was leuk! Madame ligt in stuit en das voor 3D niet heel ideaal, maar we hebben toch een mooi plaatje meegekregen!

Verder maken jullie het met die monsterbijleesposts (Enf :o ) het erg gemakkelijk om terug in te springen. Ik heb gezien dat het voor Martine spannende dagen zijn en dat ook Angela haar mini nog aanboord heeft. Purple al 39 weken! En zelfs skips meldplicht. Whut? Jij bent heul pas net zwanger skippert! (Thanks voor je dm btw, ik kom er nog op terug, maar even drukdruk :* ).

Ook zag ik nog jarigen *O* wisseldagen *O* en nieuwe aanwas*O* . En nog wat dames die een hart onder de riem nodig hebben, mo en Jj :* (beterschap!). Nummer zoveel ook rustig aan doen!

Oh en yoga ? Hier ook! Vanavond les 2 dus ik kan nog weinig zeggen, maar so far so Good!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133452825
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wow nee het verbaast me echt. :o /misschieneenbeetjenaïef :@
pi_133452860
Nou, ik kreeg laatst taart aangeboden waar rum inzat. Toen ik weigerde werd er wat verbolgen gereageerd. 'ach zo'n klein stukje kan toch geen kwaad.'
Dus ja....

Bedankt voor alle felicitaties! De droger doet het super.

En omdat ik mocht kiezen eten we vanavond poffert. Mmm

[ Bericht 29% gewijzigd door flowerbox op 20-11-2013 17:15:42 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 20 november 2013 @ 17:07:56 #10
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133452875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:06 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Wow nee het verbaast me echt. :o /misschieneenbeetjenaïef :@
Hier ook verbazing alom. You've got to be kiddingggg me?
pi_133452960
Hé Kim :* Fijn om een update te krijgen. Overname gyn, jammer dat het moet maar wel fijn denk ik zo? Vooral doordat je de vk al niet meer zo vertrouwde na die eerste bloeding/geen echo enzo. Hopelijk gaat alles goed. Wat een mooi plaatje heb je meegekregen. Dat is gewoon jullie meisje O+
pi_133452984
Gets KP, fijn dat je extra goed in de gaten wordt gehouden :*
Vorige zwangerschap werd mij verteld dat bloedingen weeën kunnen opwekken (laagliggende placenta, op last van gyn mochten we geen sex meer).
Hopelijk blijft het alleen bij scenario's!
pi_133453090
Wat een mooie foto van je meisje Kim! Gelukkig verder geen reden tot zorg en ze houden je goed in de gaten nu he.
  woensdag 20 november 2013 @ 17:14:18 #14
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133453104
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:10 schreef Mabawa. het volgende:
Hé Kim :* Fijn om een update te krijgen. Overname gyn, jammer dat het moet maar wel fijn denk ik zo? Vooral doordat je de vk al niet meer zo vertrouwde na die eerste bloeding/geen echo enzo. Hopelijk gaat alles goed. Wat een mooi plaatje heb je meegekregen. Dat is gewoon jullie meisje O+
Ja. Overname is niet ideaal, maar in deze situatie doet het goed. Ik heb de indruk dat de vk het nog steeds overdreven vind, maar met de gyn heb ik heel andere gesprekken en voel ik me heel serieus genomen. Je komt niet voor niks aan met info over Rotterdam, denk ik dan. En eens per 4 weken controle is ook wel zat als er niks aan de hand is; de frequentie die nu wordt aangehouden is veel hoger. Lastig hoor, want ik voel mezelf vaak een aansteller en zon vk helpt dan niet. Misschien vind de gyn me ook wel een tut, maar ze bekijken alles in ieder geval serieus!

Ja, dat neusje he! O+ ze heeft precies t zelfde wipneusje als m'n broertje, haha! En de lippen van paps O+

Klopt TL, vandaar ook de extra zorg. En zin in seks had ik toch al niet, maar daar hoef ik me nu niet eens meer schuldig over te voelen haha. Wij hebben eenzelfde advies meegekregen.
pi_133453178
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:14 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja. Overname is niet ideaal, maar in deze situatie doet het goed. Ik heb de indruk dat de vk het nog steeds overdreven vind, maar met de gyn heb ik heel andere gesprekken en voel ik me heel serieus genomen. Je komt niet voor niks aan met info over Rotterdam, denk ik dan. En eens per 4 weken controle is ook wel zat als er niks aan de hand is; de frequentie die nu wordt aangehouden is veel hoger. Lastig hoor, want ik voel mezelf vaak een aansteller en zon vk helpt dan niet. Misschien vind de gyn me ook wel een tut, maar ze bekijken alles in ieder geval serieus!

Ja, dat neusje he! O+ ze heeft precies t zelfde wipneusje als m'n broertje, haha! En de lippen van paps O+
Ja en juist het feit dat ze jouw situatie serieus bekijken is zo fijn.
HIhi leuk he dat je dat al zo duidelijk kunt zien. Echt schattig!
pi_133454060
Mooie echo. Vooral dat neusje!
pi_133456677
Ik heb een nicht die gewoon door bleef roken tijdens haar zwangerschap tijdens feestjes 'want dat vond ze gezellig'....

En ik maar denken... als je het op feestjes al niet kan laten geloof ik nooit dat je er thuis vanaf kan blijven. Vind het zoooo egoistisch.
pi_133456999
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een nicht die gewoon door bleef roken tijdens haar zwangerschap tijdens feestjes 'want dat vond ze gezellig'....

En ik maar denken... als je het op feestjes al niet kan laten geloof ik nooit dat je er thuis vanaf kan blijven. Vind het zoooo egoistisch.
Er zijn ook genoeg rokers die volhouden dat de stress slechter is voor de baby. Kan het me toch eigenlijk niet echt voorstellen... Ik had ook een oud collega die zich haar wekelijkse broodje filet americain niet wilde laten ontnemen door de baby :|W

Kim, wat een verhaal! Goed dat je nu goed in de gaten wordt gehouden en fijn dat je je goed voelt bij de gyn!
pi_133457050
Zelf heb ik alleen een slok champagne genomen op mn trouwdag. Alcohol moet je verder gewoon kunnen laten staan. Geloof dan ook het aantal in het artikel niet.

Roken doe ik niet. Ken wel een hoop zwangere vrouwen die niet konden stoppen. Waarbij de vk / gyno zelfs adviseerde 2 sigaretten op een dag te doen, omdat ze zichzelf helemaal over de zeik hielpen proberen om te stoppen. Met de nodige stress en andere klachten als gevolg... Dus gewoon nooit starten met roken!
pi_133457586
Kp in het ziekenhuis, gelukkig dat de gynaecoloog het serieus neemt. Hopelijk blijft het stabiel en mag je thuis verder rusten.

Alcohol, roken, rood vlees laat ik allemaal staan. Heb alleen laatst met mn kleuter de restjes cakebeslag op gelepeld. Stond er helemaal niet bij stil dat daar rauwe eieren in zitten.

Sinds vanmiddag al zo'n onbestemd gevoel. Muk is druk aan het draaien en het wroeten. Ik voel me niet zo lekker, hoofdpijn, spierpijn en moe. Verder geen weeën of zo. Ook geen bloedverlies gehad van deze strip poging. Vraag me af of dat het wel wat gedaan heeft. Manlief is naar zn hardloop training maar vroeg nog wel of hij thuis moest blijven. Ik twijfelde een beetje maar heb hem toch maar laten gaan. Zo maar een kopje thee maken en in bed tv kijken.
pi_133457730
Vervelend allemaal Kim :*

Ik geloof niets van de aantallen in dat artikel...ik dronk voor mijn zwangerschap op zaterdag vaak aardig wat. Maar zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik geen druppel meer gedronken. Wel eerst nog geklooid met alcoholvrije wijn :')
Roken was ik gelukkig al mee gestopt voor mijn zwangerschap ^O^
pi_133458230
Eh juk volgens mij ging daar net mn slijmprop... hoop slijm beetje taai met wat bloed erbij.
pi_133458504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:37 schreef martine1984 het volgende:
Eh juk volgens mij ging daar net mn slijmprop... hoop slijm beetje taai met wat bloed erbij.
Jakkie bah, ik hoop maar steeds dat ik hem per ongeluk al verloren ben zonder het te merken. Dat zit er zeker niet in? Wel weer een stap richting bevallen voor jou!
  woensdag 20 november 2013 @ 19:59:49 #24
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133459353
Nummer_zoveel wat vervelend joh van dat bijna flauwvallen! Ik heb ook een lage bloeddruk en idd in mn zwangerschap(pen) meer last van. Ik eet gewoon lekker drop en wat meer zout dan normaal (eet normaal zoutarm). Dat helpt wel. En idd goed op de signalen letten. Regelmatig wat eten. Als je je als slap voelt zsm gaan zitten (als dat kan natuurlijk)..
En een check van je ijzer lijkt me idd ook goed, alhoewel als ik eht zo hoor het eerder je lage bloeddruk is gok ik! :)

En over dat onderzoek; vraag me af hoe groot dat is opgezet, wat de onderzoekspopulatie was als ze dat zeggen.. je kan het je afvragen of het te generaliseren is. Maar zo te zien lijkt het wel een grootschalig onderzoek..
Ach ja. Hoor het idd ook nog wel regelmatig dat mensen een wijntje op zn tijd niet erg schijnen te vinden als je zwanger bent :? Vind het zelf ook bijzonder.

Ik las wel ergens een tijdje terug dat uit onderzoek blijkt dat zeer matig alcoholgebruik waarschijnlijk niet schadelijk is voor de vrucht, magoed, wil je dat risico dan nemen? Tja.

Kim wat een spannende tijd zeg.. Heb een collega gehad die dat idd ook had. Had met 24 weken 2 cm ontsluiting. Ze moest idd heel erg rustig aan doen. Uiteindelijk pas met 37 weken bevallen van een gezonde jongen.
Fijn dat het nu goed gaat en ik duim gewoon op een goeie, lange zwangerschap! :* Mooi plaatje O+
Hihi you're welcome :D :*

Martine vervelend dat je je zo voelt :*
Oeh, wellicht toch wat losgeweekt door de vk? :D

Hier heerlijk dagje gehad met lekker niks in de middag, beetje series kijken enzo :9 moet nog wel hoesten maar voel me opzich wel wat beter. Morgen vergadering van mn werk in de middag, mn moeder past de hele dag op dus wellicht dat ik daar even heen ga. Even kijken hoe ik me voel.
Nu lekker avondje met (8> op de bank O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133461041
In dat kader wil ik jullie graag wijzen op dit project :)

http://www.fasproject.nl/

de moeite van het lezen/bekijken waard.
:)
pi_133461960
Even knuf voor Kim. Verder niet bijgelezen, ben kapotmoe, heb het koud, en Jaap drukt mijn maag tot achter mijn oren ongeveer.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133461972
Gisteren toevallig op Max (schoonouders kijken dat...) een item over fas gezien. Vrouw had een kind geadopteerd en zijn echte moeder was alcoholverslaafd. Kind had ook fas en was vaak boos op z'n biologische moeder, omdat hij verstandelijk beperkt was en er dan achter kwam dat hij dingen niet snapte oid. Was best erg om te zien, hij zei ook dingen als, 'en dan wil ik dood'.
Tralalalaaa
pi_133465538
Zeg, heb ik nou gewoon een HEEL topic gemist :o . Da's toch slecht..

Als ik het zo snel lees geen nieuwe baby's, maar wel voortgang in ieder geval bij Martine.
Verder maar even jompels *O* voor alle leuke dingen die ik heb gemist, en :* voor iedereen die het nodig heeft.

Wat betreft drinken: Ik kan me niet voorstellen dat er nog zoveel vrouwen zijn die door blijven drinken? We zouden toch beter moeten weten?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn beide schoonzusjes zijn ook zwanger en roken als schoorstenen. Ze zeggen dat de stress van het stoppen slechter is voor de baby dan het roken zelf, maar ik vind ze gewoon egoïstisch en lui :{w .

Kim, aan de ene kant lijkt het me spannend en extra 'eng' om nu naar de gyn te moeten in plaats van naar de vk, want dan wordt het wel 'echter' ofzo. Maar aan de andere kant is het ook heel fijn dat je serieus genomen wordt en dat je goed onder controle staat.

Ik ga een poging doen het vorige topic bij te lezen maar ik kan niks beloven :') . Heb een vreselijk drukke week op het werk gehad, daar bovenop veel andere dingen te doen en veel inloop in huis (wel leuk maar ook vermoeiend) en gewoon extra veel last van zwangerschapsdingen.

Nu eet ik de soesjes die we gisteren voor de visite hadden gekocht maar die we niet aangebroken hebben omdat ik te veel had gekookt :Y) .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 20 november 2013 @ 22:06:02 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_133466347
Zo ik ben bijgelezen maar het is enorm hectisch op het werk dus geen tijd om echt goed te reageren. Maar wel even de dingen die me zijn bijgebleven:

JJ en KP vooral veel sterkte en een dikke knuf en hoop dat alles gewoon verder goed gaat. En KP wat een prachtige foto O+

Martine: Heb je niet gevraagd aan de telefoon wat je baby aan een scheerapparaat heeft? :+ En spannend van je slijmprop, wordt tijd voor een verse baby hier *O*

Dat artikel over alcoholgebruik verbaasde mij ook erg. Ik dronk zelf al vrijwel nooit, vind het niet echt lekker, en kan me al helemaal niet voorstellen dat mensen tijdens hun zwangerschap toch nog denken te moeten drinken (of roken) :') maarja... snap rokers sowieso ook niet :P

Voor alle anderen die ik vergeten ben een *O* (want er valt altijd wel iets te *O* hier) en een :*

Ik ga nu lekker slapen en morgen weer door stressen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_133466483
Kim: fijn dat je goed opgevolgd wordt. En laat de vk maar denken, het gaat om jou en de baby!

Martine: voel je al wat meer? succes ermee hoor!

Hier net terug van de dokter, moest bloed laten prikken voor volgende controle (trisomie 21 ofzo) en hij heeft ook nog even het hartje gezocht. Mijn vriend dacht al: zorg maar dat je het vindt of jij mag het haar uitleggen want dan zit ik weer met een stressy vriendin maar hij heeft het gevonden. Het klopte goed door, mooi om te horen! Maandag volgende controle bij de gyn, dan kunnen we hij/zij weer gaan bewonderen.

RFR: mmmm soesjes!

Roken en drinken tijdens zwangerschap begrijp ik eigenlijk niet. Ik rook sowieso niet, drinken af en toe maar nu laat ik het volledig staan.. Die 9 maand lukt wel. Ik heb het moeilijker met mijn chocomousse engerookte zalm dan met alcohol ;-)
pi_133466548
Hallo, hier ben ik ook weer eens!

Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen en al jullie felicitaties gezien ( O+ ), maar de tijd ontbrak een beetje om te reageren. Sowieso is 'tijd' na de bevalling iets heel anders dan daarvoor. Of spullen bijvoorbeeld. Onze koelkast staat vol spullen van voor de bevalling. Maar er zijn ook koekjes en die hebben we gekregen toen ze er al was.

Ik vind het maar overweldigend dat moederschap :').
Ik dacht even een korte samenvatting te geven van mijn bevallingsverhaal en later dan het hele verhaal in het desbetreffende topic te plaatsen. Maar ik kon het niet kort houden, dus dat verhaal staat nu al daar.

Dan maar een fotootje van mijn liefde O+

Waarom koekadekentjes kopen als je ook strandlakens kan gebruiken?!

Ze doet het geweldig. Had eerst wat moeite met op de wereld te zijn en wilde daarom alleen op een mens slapen, maar nu de borstvoeding op gang gekomen is en we elkaar steeds beter leren kennen, wil ze ook best wel een keer in haar wiegje slapen.

Oh jongens! Het is zo’n snoetje en ze trekt zulke lieve gekke bekken.
  woensdag 20 november 2013 @ 22:16:42 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133466812
O+ minilimoentje! O+ Wát een moppie! En overweldigend is het hè? O+
pi_133466883
Oooh, wat klein, mooi en lief. O+

Ik ga snel bijlezen in het bevallingstopic.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133467138
Ooh Limone O+ O+ O+
Ik moest een klein beetje huilen om je mooie poppetje.
It will set you free
pi_133467241
Martine hoe is het?

Minilimone O+ O+ O+
Rammeldebammel

JJ het is toch niet gek dat je niet op iedereen reageert. Gaan ze nu nog verder onderzoeken waar de hartkloppingen vandaan komen.

Alcohol drinken tijdens de zwangerschap, niet voor mij en ken ook niet veel mensen die het wel doen, vind het idd een hoog aantal wat genoemd wordt.

Stefanie fijn dat je het hartje weer gehoord hebt.

Kp fijn dat het nu zo goed in de gaten gehouden wordt, hopelijk loopt het met een sisser af. Wat een mooi plaatje van jullie meisje.

Vandaag veel last gehad van harde buiken, als ik maar iets deed begon het al. Het is nu weer afgezakt na een uurtje in bad. En dat terwijl ik vandaag echt heel rustig aangedaan heb.
pi_133467307
Aaahh !!!
pi_133467526
Limone wat een schatje!
pi_133467748
Wat een prachtig kindje, limone.
pi_133468085
Schattig Limone!! En je klinkt verliefd <3

Kim, knuffel voor jou!

Pff ik ben slecht bijgelezen. Hier alles goed. Ik zit sinds gisteren op een rose wolk. T hartje horen heeft t zo echt gemaakt. Nu voel ik me super zwanger!!

Oh en misschien gek, maar soms denk ik
dat ik iets voel al!!
  woensdag 20 november 2013 @ 23:07:35 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133468824
Limone, wat een droppie O+ ik vind haar ook veel op jou lijken :).
Ik moet er een beetje van huilen (ook van je bevallingsverhaal, mooi!)
KuikenGuppy
  woensdag 20 november 2013 @ 23:25:35 #41
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133469657
Jullie zijn lief O+ en happy end-verhalen altijd welkom *O*

Limoentjecitroentje wat ben je moooi O+ en ook al zon mooie bevalling, kanjers!

Martine - slijmprop, das het begin van het einde! :D

Lekker he kwis, die roze wolk :D

Hartjes horen is zo O+

Rfr nu wil ik soesjes haha!

Sethiwe veel harde buiken, meh! Dat t nog maar ff minder mag worden..

Alcohol, roken en verboden producten tijdens de zwangerschap zijn voor mij echt een groooote no-go. Ik vind het zot als je dat die paar maanden op 2 mensenlevens niet kunt laten. Maar, ook hier verbazingwekkendgenoeg genoeg zwangeren met peuk in de mond. Glas in de hand weet ik niet, want ik ben niet zo vaak op dat soort gelegenheden te vinden ;)
pi_133471668
Mini limoen is echt prachtig! rammel rammel

Voel niet zo veel in mn buik, was net lekker aan het slapen en werd wakker om te plassen. Nu ga ik maar weer verder slapen. Trustuh!
pi_133472694
Ooooh limone! Goed gedaan!

Martine, ik voel juist teveel in mijn buik. Enorme buikkramp. Raakte er zelfs wat van in paniek. Gelukkig gewoon maar een lekker buikloopje. Nu weer wat opgelucht.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133473509
Oh Nellie wat ben je prachtig! En Limoen wat klink je heerlijk verliefd O+

Zo.... Iemand nog een sappige nachtelijke roddel? :9 :+
pi_133473797
Goedemorgen dames en heren. Muk zit nog steeds in zn huisje verstopt. Nu eerst mezelf uit bed slepen om te zorgen dat mn grote bink op school komt.

Momo gaat het al weer een beetje beter met je buik? Buikloop is alles behalve fijn.
  donderdag 21 november 2013 @ 06:57:23 #46
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133473810
Alvast even een meld, want ik denk zo nog een paar uur te gaan slapen (eindelijk.. }:| ).

En hartjes voor CitroNellie! O+

De rest komt later.
pi_133473853
Meld!

Limone, wat een poppetje O+ en je bevallingsverhaal was ook al zo O+

Momo buikloop ;( niet lekker..

Bij Martine nog niks aan de hand...het blijft spannend ;)

Verder weer een hoop vergeten..

Zo en nu ga ik weer verder :Z
pi_133473871
Nog vreselijk lopen :r en nu gaat t weer aardig.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133473899
Meld, even ontbijten met ml, dan weer lekker verder tukken.
pi_133473910
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 06:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Alvast even een meld, want ik denk zo nog een paar uur te gaan slapen (eindelijk.. }:| ).
Je hebt sinds gister meldplicht! *O*
Slaap lekker -hopelijk-. :z

Gek he, dat het slapen 's nachts niet goed lukt, maar tegen de ochtend/ overdag wel. -O- Ik zou nu ook wel weer naar bed kunnen (liggen draaien vanaf een uur of 4 's nachts), maar m'n zoontje wordt zo denk ik wakker. :O

Martine, spannend wel! Bij het verliezen van de slijmprop dacht ik vorige keer: 'jeeej, gaat het dan eindelijk gebeuren?!' en dan lees je op internet 'de bevalling kan elk moment beginnen *O*, maar het kan ook nog weken duren -O- '. :') Hoop dat het bij jou wel iets doet!

Verder wel bijgelezen, maar weet even totaal niet meer wie-hoe-wat.. :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Soempie op 21-11-2013 07:28:20 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133473959
Hier staat sinds gister het bed op klossen. *O*

En ik vind m'n dreumes zo schattig. Ik had twee boekjes voor hem gehaald: 'Kas krijgt een zusje' en 'Kleine Pluis'. Nu wilde hij gistermiddag de eerste een aantal keer met me lezen en elke avond moet ik als tweede verhaal 'Kleine Pluis' nog voorlezen. En dan heeft hij daarna zelf verhalen over z'n zusje in m'n buik.

'bibi geboren, schuitjes eten.' :9
(doet vingertje bij z'n mondje) 'ssst mama, bibi slapen, kleine bed. Giraf (knuffel) in bed bibi!'
'bibi buik, nog groeien. Uit! Uit buik, spelen bal.' *O*

O+
  donderdag 21 november 2013 @ 07:44:48 #52
52229 Chanty
pi_133474075
Oh limone O+
pi_133474076
Limoenbwat een poppetje! ! O+ en dat haar O+
  donderdag 21 november 2013 @ 07:45:30 #54
52229 Chanty
pi_133474082
En 11 weken jompel voor mezelf *O*
  donderdag 21 november 2013 @ 07:58:43 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_133474191
Limone wat is ze mooi O+
disclaimer
pi_133474208
Soempie wat een schattig verhaal!
*O* voor Chanty.
pi_133474224
Purple, je zou niet zeggen dat het je eerste is. Ik vind je hier ook altijd zo rustig overkomen. :)
pi_133474255
Net bij het afvegen nog meer slijm en een beetje bloed. Kan het nog meer slijmprop zijn? Mn buik voelt ook heel gespannen aan. Net manlief uit bed gehaald zodat hij zoonlief naar school kan brengen. Vind het allemaal erg spannend ineens.
pi_133474299
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:03 schreef Soempie het volgende:
Purple, je zou niet zeggen dat het je eerste is. Ik vind je hier ook altijd zo rustig overkomen. :)
Tenx! Wie weet ben ik er voor in de wieg gelegd. Probeer me niet gek te laten maken en een beetje structuur te houden. Blijkbaar werkt dat wel. En de kleine is heel erg gewenst.
pi_133474311
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:08 schreef martine1984 het volgende:
Net bij het afvegen nog meer slijm en een beetje bloed. Kan het nog meer slijmprop zijn? Mn buik voelt ook heel gespannen aan. Net manlief uit bed gehaald zodat hij zoonlief naar school kan brengen. Vind het allemaal erg spannend ineens.
Bloed staat bij mij wel op de bellijst....klein telefoontje naar de vk aan wagen?
pi_133474343
Martine ben benieuwd.

Soempie wat ontzettend schattig O+

Wat is iedereen alweer vroeg vandaag. Welterusten nog even voor degene die verder gaan slapen.

Momo sterkte met je buikgriep.

Chanty 11 weken *O*

Ik ben 38 weken vandaag, tijd vliegt echt.
pi_133474365
Martine, wat spannend!

Limone, wat een lief purkie! O+ Wat is dat ineens weer klein... te lief!

Ik heb sinds een week ofzo dat ik 's nachts wakker word en dan de slaap niet meer kan vatten ;( Vervolgens lig ik dan een uur of 2 te draaien voor ik weer in slaap val. Bloody annoying ;( Zo blijf je natuurlijk wel moe...
Tralalalaaa
  donderdag 21 november 2013 @ 08:31:11 #63
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133474447
Spannend Martine! Misschien is vandaag de dag wel! Op de dag waarop mijn schoonzusje is uitgerekend! *O*

Limone wat een lieverdje! Die wil ik ook wel! *O*
Dreumesen en peuters zijn cool...hier van de neefjes, nichtjes en andere oomzeggers (kinderen van vrienden) ook van dat mooie praat. 'Ome A...Tante M heeft baby in buik!' 'Baby komt al snel he?' Ja de baby komt al snel. 'Nog 2 nachtjes?' Nou niet zo snel....hahaha

Vandaag 30 week.... *O*
Er staat al een 3 in...... :@
pi_133474461
Limone! O+

Succes Martine!
  donderdag 21 november 2013 @ 08:38:43 #65
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_133474508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:47 schreef Kwisted het volgende:
Schattig Limone!! En je klinkt verliefd <3

Kim, knuffel voor jou!

Pff ik ben slecht bijgelezen. Hier alles goed. Ik zit sinds gisteren op een rose wolk. T hartje horen heeft t zo echt gemaakt. Nu voel ik me super zwanger!!

Oh en misschien gek, maar soms denk ik
dat ik iets voel al!!
Fijn dat je het hartje hebt gehoord! En ik heb ook het idee wat te voelen... erg vroeg, maar Mikai was ook zo vroeg te voelen.

Limone wat een schatje!!!!!

Martine spannend. Klinkt wel alsof het langzaamaan aan het beginnen is.

Kimpossible balen dat je bloedverlies blijft houden, maar wel fijn dat jenuzo goed in de gaten wordt gehouden. Hoop dat je misje nog een tijdje lekker binnen blijft.
pi_133474803
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:14 schreef Purple010 het volgende:

[..]

Bloed staat bij mij wel op de bellijst....klein telefoontje naar de vk aan wagen?
Staat op mijn lijstje slijmprop verlies hoef je niet voor te bellen. Slijm eventueel gecombineerd met eventueel rood of bruin bloed. Bellen doe ik dus maar niet. maar echt geweldig voel ik me niet. Straks maar ff douchen en proberen te ontspannen.
pi_133474881
Limone wat een dropje O+ Superlieve foto's! Heb je verhaal nog niet gelezen maar dat ga ik straks doen!

JaleesaJoia heel veel sterkte. Gelukkig ben je in het ziekenhuis in goede handen. Hopelijk mag je snel weer naar huis!

NoBoNo en vrouw 30 weken, Chanty 11 weken en Sethiwe 38 weken *O* *O* *O*

Martine, spannend!!! Zou het nou echt?! Hopelijk ontmoet je je mini heel snel!

Skippy meldplicht *O* Hopelijk lig je nu lekker te slapen. Wat vervelend, die gebroken nachten!

En de dreumes van Soempie O+

Hier ook een jompel voor mezelf. 20 weken vandaag, op de helft *O* Gistermiddag had ik weer een echo in het ziekenhuis. De mini's liggen er prima bij O+ Ze zijn gedraaid, liggen nu met hun hoofdje naar boven (in stuit dus) met hun gezichtje naar elkaar toe. Ze waren met hun voetjes elkaar aan het schoppen O+ Alles is weer helemaal doorgemeten, dat doen ze iedere keer. Hartjes, niertjes, maagjes, blaasjes, ledematen, hoofdjes, hersentjes, bovenlip - neus verhouding. Alles is gewoon goed O+ Ik begin ze ook steeds iets duidelijker te voelen. Ondanks dat mijn placenta achter ligt, voelde ik ze eerder gewoon nog niet zo. Ik schijn veel vruchtwater te hebben, misschien heeft het daar iets mee te maken. Wel lig ik steeds 3 dagen achter op schema, ipv 19+6 kwamen ze op 19+3 uit, maar ze zeiden al dat het moeilijk was om exacte verhoudingen te meten omdat ze heel veel bewogen. Ik hoefde me iig geen enkele zorgen te maken *O* Ze wegen resp. 300 en 275 gram nu.

Over 2 weken, 4 december, de SEO. Ik vraag me af wat ze dan nóg meer kunnen meten, want nu worden de baby's iedere keer al zo goed doorgemeten! Ik zit even op een roze wolk nu, eindelijk! O+
pi_133474922
Wat fijn Musique!

Hoe meten ze dat eigenlijk op een echo, hoe zwaar je baby is. Dat is bij mij namelijk nog nooit echt gedaan. Bij m'n pretecho gaf ze wel een schatting nav het bovenbeen, maar die is korter dan gemiddeld terwijl z'n buik telkens groter is. Dan kun je toch geen conclusies ophangen aan alleen een been?
pi_133474950
Musique! Gewoon al op dechelft!!!

En jompels!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133474959
Dot, ze doen dat met een formule, idd bovenbeen en dan buikje en schedelomtrek. Hoe en wat die formule verder is weet ik niet. Ik weet ook niet hoe nauwkeurig het is :)

Jaaaa Momo! De eerste 12 weken kropen voorbij maar sindsdien vliegt de tijd! Bizar!
pi_133475260
Ohh Limone, wat een dropje O+ En dat haaaarrrr :o Mooi beschreven van die tijd enzo, gek is dat he?
pi_133475367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:09 schreef StefanieV het volgende:
Kim: fijn dat je goed opgevolgd wordt. En laat de vk maar denken, het gaat om jou en de baby!

Martine: voel je al wat meer? succes ermee hoor!

Hier net terug van de dokter, moest bloed laten prikken voor volgende controle (trisomie 21 ofzo) en hij heeft ook nog even het hartje gezocht. Mijn vriend dacht al: zorg maar dat je het vindt of jij mag het haar uitleggen want dan zit ik weer met een stressy vriendin maar hij heeft het gevonden. Het klopte goed door, mooi om te horen! Maandag volgende controle bij de gyn, dan kunnen we hij/zij weer gaan bewonderen.

RFR: mmmm soesjes!

Roken en drinken tijdens zwangerschap begrijp ik eigenlijk niet. Ik rook sowieso niet, drinken af en toe maar nu laat ik het volledig staan.. Die 9 maand lukt wel. Ik heb het moeilijker met mijn chocomousse engerookte zalm dan met alcohol ;-)
Je laat bloed prikken en je hebt geen idee waarvoor? Bijzonder.
Chocolademousse kun je gewoon eten hoor!
pi_133475502
Minilimone O+ O+

Kim, dat was even schrikken!
Fijn dat jullie nu goed gecontroleerd worden en wat een mooie foto O+

Momo sterkte met de buikloop, niet leuk!

Martine houdt het spannend :s)

Soempie op klossen en een schattige dreumes O+

Chanty 11 weken *O*

Sethiwe 38 weken *O*

NoBoNo 30 weken *O*

Musique 20 weken *O*

nu snel naar het bevallingstopic rennen voor het verhaal van Limone
pi_133475976
Limone! Wat een lieverd O+ lekker genieten van dr!

ik lees alles en vergeet ook weer alles!

*O* voor alle fijne dingen

en een :* voor als het even wat minder gaat of anders loopt dan verwacht! Zoals bij KP!

En! Ik heb gedroomd over DJMomo, vraag me niet waarover het ging maar je kwam elke keer weer gezellig langs :D!

sinds gister 25 weken! Woei
♥ J & S
pi_133476708
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:03 schreef klaprooss het volgende:
Limone! Wat een lieverd O+ lekker genieten van dr!

ik lees alles en vergeet ook weer alles!

*O* voor alle fijne dingen

en een :* voor als het even wat minder gaat of anders loopt dan verwacht! Zoals bij KP!

En! Ik heb gedroomd over DJMomo, vraag me niet waarover het ging maar je kwam elke keer weer gezellig langs :D!

sinds gister 25 weken! Woei
Hahaha. Hebben we thee gedronken ofzo klap? c_/
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133476890
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:34 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Hahaha. Hebben we thee gedronken ofzo klap? c_/
Haha ik weet het niet meer, tussen door werd ik nog wakker en dacht ik, niet vergeten!! En tja toch vergeten :') .
Je was zowel digitaal als als persoon aanwezig!

Dus laten we het maar houden op een kopje thee c_/
♥ J & S
pi_133476989
Misschien een overbodige tip, maar ik krijg net mijn zorgpolis binnen en zie ineens dat de vergoeding voor eigen bijdrage kraamzorg uit mijn aanvullend pakket is gehaald, terwijl die er in 2013 wel nog in zat. Misschien handig om even te checken of alles nog klopt in het nieuwe jaar?
pi_133477315
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:48 schreef Dot. het volgende:
Misschien een overbodige tip, maar ik krijg net mijn zorgpolis binnen en zie ineens dat de vergoeding voor eigen bijdrage kraamzorg uit mijn aanvullend pakket is gehaald, terwijl die er in 2013 wel nog in zat. Misschien handig om even te checken of alles nog klopt in het nieuwe jaar?
Slim idd! Ik ben er ook druk mee bezig! Alles vergelijken, bellen pff maar goed ik wil poliklinisch bevallen dus fijn als ik er goed verzekerd voor ben!
♥ J & S
pi_133477466
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:58 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Slim idd! Ik ben er ook druk mee bezig! Alles vergelijken, bellen pff maar goed ik wil poliklinisch bevallen dus fijn als ik er goed verzekerd voor ben!
Ja, ik was heel blij met mijn verzekering, juist hierom... Nu moet ik een duurder pakket afsluiten, maar dan zit ik alsnog maar op 115 euro per maand, inclusief tandverzekering. Valt ook wel weer mee en dan heb ik geen gedoe met overstappen of modules aan- en uitzetten die pas 6 maanden later gaan gelden enzo :)
pi_133477583
Net de verloskundige toch maar even gebeld. Voel me niet lekker echt een raar gevoel. Mn buik voelt ook anders aan. Strak gevoel en daarbij hoofdpijn. Er is wat gaande in mn lijf maar of ik ga bevallen??? Misschien wel het zou zo maar eens kunnen gaan gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door martine1984 op 21-11-2013 11:08:46 (kan niet meer helder denken) ]
pi_133477658
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:07 schreef martine1984 het volgende:
Net de verloskundige toch maar even gebeld. Voel me niet lekker echt een raar gevoel. Mn buik voelt ook anders aan. Strak gevoel en daarbij hoofdpijn. Er is wat gaande in mn lijf maar of ik ga bevallen??? Misschien wel het zou zo maar eens kunnen gaan gebeuren.
Ik hoop het voor je Martine ;)
Komt ze bij je langs om te kijken?
pi_133477815
Ja ze komt zo even langs.
Voelde net mn eerste wee denk ik.....
pi_133477916
Strak gevoel en hoofdpijn doet mij eerder denken aan zwangerschapsvergiftiging Martine. Ik kreeg dit 1,5 week voor UD bij Djen. En aangezien jij aan je termijn zit laten ze jou daar echt niet mee rond lopen mocht het zo zijn.

Ik heb een datum voor een eerste echo! 2 December!
Maar ik heb nergens last van en voel me al helemaal niet zwanger. Voor mijn eigen gevoel ga ik er zaterdag nog maar even een test tegenaan gooien want ik vind dit maar niks zo.
pi_133478014
live bevallinnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggg! *O*

Succes martine! :%
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133478257
Succes Martine!!! Hopelijk gaat het nu beginnen *O*

Kim, mooie foto van je meisje, fijn dat er zo goed op jullie gelet wordt!

Beterschap Momo :*

en een jompel voor alle mijlpalen *O*

Dot, ik probeer ook uit te zoeken wat nu de beste zorgverzekering is maar het is allemaal knap ondoorzichtig... m'n huidige pakket dekt alles, maar is misschien niet de goedkoopste.

Vanavond baby spullen shoppen bij mn stiefzusje, ben heel benieuwd of er iets voor ons bij zit. Het zou in ieder geval het eerste zijn dat we in huis gaan hebben :P
pi_133478342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Strak gevoel en hoofdpijn doet mij eerder denken aan zwangerschapsvergiftiging Martine. Ik kreeg dit 1,5 week voor UD bij Djen. En aangezien jij aan je termijn zit laten ze jou daar echt niet mee rond lopen mocht het zo zijn.

Ik heb een datum voor een eerste echo! 2 December!
Maar ik heb nergens last van en voel me al helemaal niet zwanger. Voor mijn eigen gevoel ga ik er zaterdag nog maar even een test tegenaan gooien want ik vind dit maar niks zo.
Staat bij mij ook op het bellijstje ja...maar je hoort wel vaker dat vrouwen zich niet lekker voelen vlak voor de bevalling, dus we gaan er gewoon vanuit dat je gaat bevallen Martine *O*

En een echodatum voor twink *O*
Niet teveel aan jezelf twijfelen hoor!! Ik had zelf in het begin ook nergens last van :)
pi_133478527
Gogogo Martine :o Live bevalling! *O* *O*
pi_133479083
Martine! Succes!!! *O*
pi_133479185
Ze is geweest. Bloeddruk prima in orde en hartje van muk ook oke. Ontsluiting nog steeds 1 tot 2 cm. What the f##k wat deed dat toucheren pijn. Het is nu niet te voorspellen of dat het door gaat zetten. Zoonlief gaat wel met de gastouder mee voor een broodje. Manlief is vandaag thuis dus wat dat aangaat mag het gaan gebeuren.
pi_133479692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:59 schreef martine1984 het volgende:
Ze is geweest. Bloeddruk prima in orde en hartje van muk ook oke. Ontsluiting nog steeds 1 tot 2 cm. What the f##k wat deed dat toucheren pijn. Het is nu niet te voorspellen of dat het door gaat zetten. Zoonlief gaat wel met de gastouder mee voor een broodje. Manlief is vandaag thuis dus wat dat aangaat mag het gaan gebeuren.
Goed om te lezen Martine! Nog ff volhouden meid en dan zie je je zoon!
pi_133479721
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:37 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je laat bloed prikken en je hebt geen idee waarvoor? Bijzonder.
Chocolademousse kun je gewoon eten hoor!
Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..

De chocomousse die ik eet, is met verse rauwe eieren (zelfgemaakt). Maar die van de winkel kan ik inderdaad gewoon eten, dat weet ik.

Spannend Martine!

Mo: al beter ondertussen?
pi_133479787
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:19 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..

De chocomousse die ik eet, is met verse rauwe eieren (zelfgemaakt). Maar die van de winkel kan ik inderdaad gewoon eten, dat weet ik.

Spannend Martine!

Mo: al beter ondertussen?
Je kunt bij groothandels voor restaurants e.d. ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel kopen, die mag je toch wel?
pi_133479978
Ja dat kan hoor, nog nooit van gehoord trouwens.. Ik weet dat er oplossingen zijn want gerookte zalm mag ook nog als het vers is..
pi_133480262
Spannend Martine, ik duim voor je dat het nu doorzet!

Soempie wat schattig O+ O+ kleine grote broer

Musique gewoon al op de helft..! :o

En alle weekwisselaars *O*

Limone wat een dropje... O+
pi_133480268

[ Bericht 100% gewijzigd door Cantare op 21-11-2013 12:42:09 (grmbl) ]
pi_133480352
Spannend martine! Zou vandaag dan dè dag zijn?! *O*

Hier nog weinig goed nieuws, waar ze eerst dachten aan een te snelle schildklier, was het daarna mn hart, en daarna een longembolie.. Al weet ik veel hoeveel verschillende onderzoeken gehad, maar ze komen er niet uit. Zonet na het douchen was mn hartslag opeens 163 en ging het helemaal fout. Ze gaan nu toch maar de cardioloog inschakelen.. Zucht -O-

Ben bang dat ik hier voorlopig nog lig..
Positief: met de baby gaat alles helemaal toppie! Vandaag 10w5! O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133480408
Pff, JJ, wat ontzettend rot en onzeker... Gelukkig word je goed in de gaten gehouden. Kom je de tijd nog een beetje door?
  donderdag 21 november 2013 @ 12:46:59 #98
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133480414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:30 schreef StefanieV het volgende:
Ja dat kan hoor, nog nooit van gehoord trouwens.. Ik weet dat er oplossingen zijn want gerookte zalm mag ook nog als het vers is..
Ik kreeg het advies rauwe zalm maar eventjes helemaal te laten staan.. Just to be sure!
Verwarmd mocht ik het weer wel!

TAP, ik had dat ook heel erg, dat woelen en draaien! Heeft tot de 15e week geduurd, nu slaap ik prima', en dan ook nog op mijn buik!

Limoneeeeee O+ oooooh!
En jij ook Soemp, wat een liefje is M.

Verder veel LLM-ers *O*

En een stevig rommelende Martine :*

Jij ook sterkte JJ :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_133480630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:46 schreef Cantare het volgende:
Pff, JJ, wat ontzettend rot en onzeker... Gelukkig word je goed in de gaten gehouden. Kom je de tijd nog een beetje door?
Pffff.. Ik verveel me zo erg! En ik durf ook gewoon mn bed niet uit door die hartslag. Dus even een rondje lopen kan ook niet. En dan ligt er ook nog eens een man naast me die onwijs snurkt en de hele dag scheten ligt te laten.. }:|

Gelukkig gaat hij vandaag naar huis!! *O*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133480917
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:19 schreef StefanieV het volgende:

[..]

De chocomousse die ik eet, is met verse rauwe eieren (zelfgemaakt). Maar die van de winkel kan ik inderdaad gewoon eten, dat weet
Je móet niks ;) Het is geen kritiek op jou, maar ik verbaas me er over hoe het blijkbaar in België gewoon is. Je laat een combinatietest uitvoeren, punt. Hier in Nederland word je ervoor gecounseld, je krijgt alle informatie over de test, de uitkomsten, de implicaties, de vervolgmogelijkheden en dan maak je zélf de keuze of je de test laat uitvoeren. Ik vind het grenzen aan bizar dat je gynaecoloog je een labformulier met opdracht meegeeft en dat een ándere dokter je vertelt waar het over gaat. En dat dan ook nog ná de test.

In rauwe eieren kan salmonella voorkomen, maar dat passeert de placenta niet :)
pi_133481075
WupWup heb zelfs geen labo-formulier gekregen van gyn, dokter heeft dat moeten invullen ;-) ik weet het, mijn gyn geeft heel weinig info en dat stoort me ook soms.. Sowieso ga ik nog een vroedvrouw zoeken zodat ik extra info kan krijgen.. Ik weet ook niet hoe het anders wordt gedaan maar mijn schoonzus krijgt wel meer info heb ik al gehoord.. Nuja veranderen ga ik niet doen, hij kent mijn dossier maar ik begrijp de 'vragen' wel ;-)
pi_133481228
Steef: matig. Jaap is zo aan het wurmen en doen dat ik nu dáár misselijk van ben. En een vervelende druk op de punani. Heb het nogal druk op kantoor, dus nietzo veel tijd voor dit soort ongein ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 21 november 2013 @ 14:48:16 #103
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_133483877
Oh Martine! Hoe is het nu??

DJMomo niet fijn dat je kleine man zo druk is. Maar dan gaat hij vast zo weer een dutje doen ;).

En ik zag de zorgverzekering voorbij komen. Daar moet ik ook nog naar kijken, maar ik kan er de puf nog niet voor opbrengen....

JJ wat vervelend dat je hartslag elke keer zo hoog is. Hoop dat je toch snel wat wijzer wordt. :*

Hier vanmorgen weer gebeld door de vk. Helaas heb ik dus echt geen vijfde ziekte gehad... (ik had daar echt op gehoopt, dat het daarom vorig jaar is misgegaan met de 14 weken.... ). Nu dus extra goed oppassen en dat is niet handig met een peuter op de psz. Maar het is een ziekte die meestal in het voorjaar voorkomt en dan ben ik al bijna in mijn derde trimester (en dan schijnt het minder kwaad te kunnen).
En ik snap nu (eindelijk) wat er zo vreemd is aan de antistoffen die ze hebben gevonden. Ik ben rhesuspositief en heb nu dus antistoffen in mijn bloed die je normaliter vind als je rhesusnegatief bent en in aanraking bent gekomen met positief bloed (wat mijn moeder dus wel heeft, zij heeft negatief en ik ben positief). Eigenlijk heb ik dus antistoffen tegen mijn eigen bloed...

[ Bericht 1% gewijzigd door Hobbesje op 21-11-2013 16:08:09 ]
pi_133484570
Het is rustig hier. Geen weeën of zo. Voel me nog steeds belabberd niet echt ziek of zo maar meer ongemakkelijk en hangerig. Lig al een paar uur op de bank tv te kijken. Heb enorme honger maar heb ergens ook weer geen behoefte om te eten. Nu mezelf maar weer bij elkaar rapen over een kwartiertje komt mn zoon thuis uit school. Daarna heb ik hem een uurtje alleen aangezien manlief nog de boodschappen moet halen.
pi_133484731
Momo da's niet fijn }:|

Hobbesje wat lastig, en wat een vreemd idee dat je met antistoffen tegen je eigen bloed in je lijf loopt!

Martine wat vervelend ;( Irritant ook dat wachten. Ik hoop dat er snel iets gaat gebeuren! Te lezen aan alle voortekenen kán het niet lang meer duren!

Stefanie ik herken het wel een beetje. Hier in Frankrijk krijg je ook geen uitleg over de combinatietest. Ik loop bij een universitair ziekenhuis en word iedere keer compleet doorgelicht tijdens echo's. Het ligt aan de echoscopiste die ik die dag heb, of dat ik er veel commentaar bij krijg of niet. Aan de ene kant heel fijn dat alles zo goed binnenste buiten wordt gekeerd, aan de andere kant vind ik ze heel summier met hun info. Als we geen vragen stellen, wordt ons ook niet veel verteld. Bij de 12 weken echo werden de nekplooitjes gemeten en werd er een calculatie gemaakt en vertelden ze me dat er tussen de 1 op 1300 (baby 1) en 1 op 1800 (baby 2) kans was op trisomie 21. Dat was dus blijkbaar de combinatietest :+
pi_133484770
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Musique op 21-11-2013 15:19:28 ]
pi_133485056
Musique: ik heb zelfs geen resultaat gekregen van mijn nekplooi, gewoon de woorden 'het ziet er goed uit, ik ken geen nekplooi meten, supergoed' nuja als de gyn het zegt, zal het wel in orde zijn zeker. Nu ik moet morgen naar de dokter bellen en van hem zal ik wel meer horen :-) ik hoor het morgenavond wel en maandag. Mijn briefje ligt nu wel klaar met vragen, ik blijf er zitten tot ze beantwoord zijn :-D
pi_133485632
:o :o :o ik zie nu dat ik in mijn vorige post helemaal niets gezegd heb over het mini limoentje :@

Wat een schatje Limone!! O+ O+

En over de combinatietest, wat een verschil zit er dan weer in per land zeg! Ik kreeg gewoon een formuliertje mee met de meting, de uitslag en allerlei grafieken.
pi_133486140
Hobbesje dat verklaard dat rare antistoffen verhaal! Vreemd, die verdwijnen dus nooit meer...
  donderdag 21 november 2013 @ 16:26:26 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133486806
Hoi ladies,

Ik meld me ook weer even ;) heb de afgelopen dagen vooral meegelezen zonder echt te reageren, daar had ik niet zo'n puf voor. Ik vind het flink zwaar worden die zwangerschap, en kan al bijna niet zonder mijn dagelijkse middagdutje :@ :'). Maar wat kort dat je dag in zeg... enfin, even het kladblok erbij gepakt ;).

:* voor Kim, wat een mooie echofoto heb je gepost van je meisje O+. Bijzonder hoe gedetailleerd je dat nu al kan zien he?! Fijn dat je bij de gyn terecht kunt en dat je daar een veel beter gevoel bij hebt dan bij de VK ;). Moet je nu extra rust houden (bedrust?) of iets? Of mag je wel gewoon nog werken en dingen doen?

Minilimoentje had ik al bij gezwijmeld, maar hierbij gewoon nog eens: O+!

Skips, heb je nog wat kunnen slapen vanmorgen? :*.

Momo, beterschap :*.

Soemp wat een lieve dreumes heb je, hij ziet het al helemaal zitten geloof ik :D.

Kwispeldagen:
Chanty 11 weken *O*
Musique 20 weken *O*
Klaprooss 25 weken en een dag *O*
Nobonomevrouw 30 weken *O*
Sethiwe 38 weken *O*

Dot, bij welke verzekering zit je? Wij zijn verzekerd bij Delta Lloyd, en mijn man heeft laatst nog wat vergelijkingssites ingevuld en overal kwam ons huidige pakket als het voordeligst uit de bus :). Tip: vergeet niet je eigen risico zo laag mogelijk in te stellen, anders moet je alsnog best veel zelf betalen ;).

Twinkle, 2 december is al heel snel! Spannend joh!

Gerommeldebommel bij Martine, ik hoop dat het inmiddels een beetje heeft doorgezet! :*.

Hobbesje, dat klinkt alsof het niet de bedoeling is, met die antistoffen... ik heb hierover trouwens op de middelbare school ooit iets geleerd met biologie, het zou een extra risico kunnen betekenen bij de zwangerschap, maar hoe en wat weet ik ook niet precies meer :'). Je zou die antistoffen geloof ik ook van een vorige zwangerschap gekregen kunnen hebben. edit: ik herinner me dat je antistoffen in je bloed kunt krijgen van een zwangerschap, en dat die antistoffen bij een volgende zwangerschap de 'nieuwe baby' kunnen vergiftigen. Hebben ze je in het ZKH precies uitgelegd hoe het zit? (Ben nu wel een beetje benieuwd eigenlijk :P)

JJ sterkte :*.

Wij hebben gisteren een pret-echo gehad en het was leukkkkkkkkk O+ O+ O+. Alles ging super goed met baby, en hij/zij weegt al 1,1 kilo :o! Ook nog even een alien viewing gedaan ( :+) en baby heeft echt een super lief gezichtje O+. Baby lijkt enorm veel op mijn man, en die zat helemaal te glunderen O+. Het lijkt ook wel of het voor hem nu een stuk echter geworden is, want hij wrijft nu steeds over mijn buik, of fluistert lieve dingen richting baby O+!

Van de week zijn mijn man en ik met de cursus hypnobirthing begonnen, ik kan het nu al iedereen aanraden :). 't Is ook niet zo zweverig als het klinkt, ik ben benieuwd wat ik er in de praktijk aan zal hebben.

Verder ben ik extreem moe, en doe dus intussen bijna elke dag een dutje... Zijn er meer die dat al doen met deze termijn? :@. Ik vind het best zwaar, maar zit enorm op een roze wolk O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_133486890
moe? check! :O :z :Z
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133486961
Dat is heel bijzonder, Hobbesje! Je hebt geen klachten ervan neem ik aan?

Martine, misschien moet je even een dutje doen voordat je een nacht overslaat ;)
pi_133487233
Ga vanavond er weer heel vroeg in. Gisteren lag ik er ook al voor achten in. Vandaag maar weer wat tv kijken op bed. Ben zo ontzettend moe.
  donderdag 21 november 2013 @ 18:09:00 #114
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133489773
Zeg, waar is ons Mabawa eigenlijk sinds 04.00 uur vannacht? :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door ProjSkippy op 21-11-2013 18:17:56 ]
  donderdag 21 november 2013 @ 18:13:28 #115
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133489876
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:26 schreef Burdie het volgende:

Kwispeldagen:
Chanty 11 weken *O*
Musique 20 weken *O*
Klaprooss 25 weken en een dag *O*
Nobonomevrouw 30 weken *O*
Sethiwe 38 weken *O*

Meekwispelt! *O*

Ik heb nog redelijk geslapen vanmorgen. Daarna een heel eind gereden, toen zo veel mogelijk van de babywas gestreken omdat ik vond dat dat moest en de laatste babywas in de wasmachine gedaan. Nu doet m'n lijf zeer en ga ik puppy-oogjes gebruiken in de hoop dat Kix me een massage geeft.
pi_133489927
En je kunt je energie nog goed gebruiken martine!

Hypnobirthing.. zeker aan te raden al kon ik er bij mijn vorige belvalling niks mee.
  donderdag 21 november 2013 @ 18:18:41 #117
52229 Chanty
pi_133490002
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:09 schreef ProjSkippy het volgende:
Zeg, waar is ons Mabawa eigenlijk sinds 04.00 uur vannacht? :s)
Inderdaad! :o Ik vind dat we hier ook een meldplicht moeten instellen voor mensen die 37 weken of verder zijn :+

Martine ik hoop echt dat je snel doorzet nu :*

*O* voor Musique (maal 2) en mevrouw nobono en Sethiwe en klaproos

Burdie, foto's van je pretecho? O-)

Verder wel alles gelezen maar ben het alweer kwijt :') Vandaag weer enorme stress op het werk maar nu ff rust tot begin december.
  donderdag 21 november 2013 @ 18:21:41 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133490079
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Hypnobirthing.. zeker aan te raden al kon ik er bij mijn vorige belvalling niks mee.
Ik weet ook nog niet of ik er wat mee kan tijdens de bevalling, maar ik vind het een fijne, positieve manier van voorbereiden :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:18 schreef Chanty het volgende:
Inderdaad! :o Ik vind dat we hier ook een meldplicht moeten instellen voor mensen die 37 weken of verder zijn :+
Die is er toch? ;)

En helaas, foto's van ons kind houden we zoveel mogelijk privé en offline.
KuikenGuppy
pi_133490094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:18 schreef Chanty het volgende:

[..]

Huh. Die hebben we toch al!?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 21 november 2013 @ 18:34:35 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133490358
Oh, baby ligt trouwens met z'n koppie naar beneden *O*.
en ligt nu tegen mijn ribben aan te trappen }:|
KuikenGuppy
pi_133491829
Dankjullie voor alle hartjes! Het is zo'n snoetje. En mijn man is zo'n leuke vader! Hij zegt nu heel veel 'schatje' en 'wat ben je toch een lieverd'. Eerst had ik nog de illusie dat hij het tegen mij had, maar dat is voorbij ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:07 schreef Burdie het volgende:
Limone, wat een droppie O+ ik vind haar ook veel op jou lijken :).
Ik moet er een beetje van huilen (ook van je bevallingsverhaal, mooi!)
:*

Ze lijkt alleen maar op mij :@ en net uit de buik -zo helemaal gerimpeld- leek ze echt heel erg op mijn pa. Dat was wel even slikken aan de borst :') Er zit niets van mijn man (of zijn familie) in. Hij mocht de zaadcel leveren en dat was het. Misschien dat de kleur ogen nog van hem komt, maar dat zien we over een tijdje pas.

Dat slapen slaat zo'n gat in de dag hè? Terwijl je nog zo veel wil doen, dat heb ik althans.

Sterkte Kim, je bent (nu) in goede handen.

angelatje! Wat een bak dat hij gewoon gedraaid is! :D Daar krijg je nog wat mee te stellen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 07:26 schreef Soempie het volgende:
Hier staat sinds gister het bed op klossen. *O*

En ik vind m'n dreumes zo schattig. Ik had twee boekjes voor hem gehaald: 'Kas krijgt een zusje' en 'Kleine Pluis'. Nu wilde hij gistermiddag de eerste een aantal keer met me lezen en elke avond moet ik als tweede verhaal 'Kleine Pluis' nog voorlezen. En dan heeft hij daarna zelf verhalen over z'n zusje in m'n buik.

'bibi geboren, schuitjes eten.' :9
(doet vingertje bij z'n mondje) 'ssst mama, bibi slapen, kleine bed. Giraf (knuffel) in bed bibi!'
'bibi buik, nog groeien. Uit! Uit buik, spelen bal.' *O*

O+
Wat intens superlief! En Bibi ja? Hier kwam die er niet doorheen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:32 schreef L0t.. het volgende:
Ohh Limone, wat een dropje O+ En dat haaaarrrr :o Mooi beschreven van die tijd enzo, gek is dat he?
Ja heel! de tijd in de kraamweek is ook heel gek, ik gaap even en het is al weer 12:00u En ik ging een boodschappenlijstje maken voor de weekboodschappen morgen en daar werd ik al een beetje emotioneel van. Morgen, vorige week, braken mijn vliezen! :')

Aaah Martine, het duurt niet lang meer! En die twee cm heb je mooi in de pocket (of eigenlijk: eruit :+ )

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:50 schreef Fazzoletti het volgende:
:o :o :o ik zie nu dat ik in mijn vorige post helemaal niets gezegd heb over het mini limoentje :@

Wat een schatje Limone!! O+ O+

:D O+

quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:13 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Meekwispelt! *O*

Ik heb nog redelijk geslapen vanmorgen. Daarna een heel eind gereden, toen zo veel mogelijk van de babywas gestreken omdat ik vond dat dat moest en de laatste babywas in de wasmachine gedaan. Nu doet m'n lijf zeer en ga ik puppy-oogjes gebruiken in de hoop dat Kix me een massage geeft.
Oh lekker! Gestreken kleertjes! Heb je al hele handige stapeltjes gemaakt, die jij allen begrijpt? Ik had bijvoorbeeld een stapel grote en een stapel kleine rompers in de kast gelegd, maar weet nu dus even niet meer welke stapel nou de grote is en welke de kleine. Mijn hormonen die nog best wel aanwezig zijn, worden daar onrustig van. :')

Hoe is de massage?

Ja Mabawa! Waar ben je?? :P

Ok, nou dan ga ik het naar het volgende topic! Dag, tot snel of tot iets langzamer in het babytopic! :W *O* O+ :* :* :* :* :* :* :* :*
pi_133492959
Limone veel plezier in het baby topic, hopelijk tot snel.

Mawaba waar ben je?
pi_133493520
Burdie, ik heb al jaaaaaren een paniekstoornis. En ik was zo bang dat ik tijdens de bevalling in 1 grote psychose zou belanden. Ik had stiekem rustgevende medicatie in mijn tas waar ik een olifant mee om zou kunnen leggen. En er gebeurde ..... helemaal niks.

Ook al was mijn bevalling op sommige momenten beangstigend (Djen had hartproblemen). Het enige moment dat ik in paniek raakte was bij de ruggenprik. Maar toen ik eenmaal de verdoving ervan voelde kreeg ik rust over me. En dat was al binnen een paar seconden.

Echt, je kunt het! Ik kon het ook!
  donderdag 21 november 2013 @ 20:59:03 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133496056
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Echt, je kunt het! Ik kon het ook!
O+ :* dank je.
KuikenGuppy
pi_133496539
Gewoon over je heen laten komen zand. Komt echt goed!

Ik blijf maar zo misselijk. Echt rete irri. En Jaap onder mijn ribben nu ofzo. -O- /eindeklaagzang
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133497113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:26 schreef Burdie het volgende:
Verder ben ik extreem moe, en doe dus intussen bijna elke dag een dutje... Zijn er meer die dat al doen met deze termijn? :@.
Met die termijn deed ik dat ook al, ja. En ervoor en erna ook. ;) Maar ik was dan ook altijd baggermoe.
Nu valt het me tot nu toe nog wel mee :o maar ik leg de lat ook wel heel laag. Of zou ik deze zwangerschap echt beter voelen? Ik hoop het zoooo! :)

Martine, nog fftjes!

Limone, wat klink je rozewolkerig! :D O++

Mabawa..?
pi_133497187
:W Mabawa is hier!!
Sorry maar even een offday. Echt een rotnacht gehad en ook mn middagdutje gemist omdat vkbezoek weer rondje ziekenhuis werd. Lab nog steeds in orde en ook geen eiwitten.
Afwachten en maandag weer terug.
Heb me net misselijk gevreten aan haribo banaantjes en heb megahoofdpijn. Even ER afkijken dan douchen en met een kopje kamillethee naar bed.
/egopost
pi_133497358
pi_133497445
Mawaba :*
pi_133497464
Balen mabawa...

Net terug van de vk en beeb ligt nog steeds goed en is zelfs al een klein stukje ingedaald *O*
pi_133497696
Mabawa :*

Hier ook even ego-post. Ga morgen weer bijlezen.
Helemaal kapot tegenwoordig als ik thuis kom van mijn werk.
Nog *O* 3 weekjes werken.
  donderdag 21 november 2013 @ 21:41:20 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133497867
Mabawa :*.
KuikenGuppy
pi_133497913
Oh jeem maba, maar gelukkig alles nog goed! Slaap lekker voor straks. Ik ga ook.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 21 november 2013 @ 22:13:15 #134
52229 Chanty
pi_133499158
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:22 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Huh. Die hebben we toch al!?
Oh ja? Zie nergens in de OP staan dat je elke 24 uur moet posten vanaf het moment dat je 37 weken zwanger bent :P
  donderdag 21 november 2013 @ 22:16:38 #135
52229 Chanty
pi_133499314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:25 schreef Mabawa. het volgende:
:W Mabawa is hier!!
Sorry maar even een offday. Echt een rotnacht gehad en ook mn middagdutje gemist omdat vkbezoek weer rondje ziekenhuis werd. Lab nog steeds in orde en ook geen eiwitten.
Afwachten en maandag weer terug.
Heb me net misselijk gevreten aan haribo banaantjes en heb megahoofdpijn. Even ER afkijken dan douchen en met een kopje kamillethee naar bed.
/egopost
}:| Wat doe je hier nou?! Ga bevallen!!! :P

nee hoor :* en snel lekker slaapie doen
pi_133505774
Geen nachtclubje dit keer?
Nou, hier een zure nacht weer. Ik zit inmiddels rechtop maar ja zie dan maar weer in slaap te vallen. :'(
pi_133505840
Flowerbox zo herkenbaar, ben al 2 uur aan het lezen, want maagzuur houdt mij ook wakker. Moet je straks op tijd uit bed of kan je blijven liggen? Ik hoop dat je inmiddels in slaap gevallen bent.
  vrijdag 22 november 2013 @ 06:33:59 #138
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133505918
Hier ook een beetje nachtbraker! :P
Ik hoor net manlief de deur uitgaan en ik probeer nog wat slaap te vatten... Ik kan nog uitslapen tot zeker 08:00 uur!
Iedere keer als ik bijna slaap, wurmt er 1 alle kanten op hihihi

Ik moet naar de verloskundige zometeen.. 😊
pi_133505988
Goedemorgen, meld! Redelijk goed geslapen vannacht met maar 3 plaspauzes. Nu moet ik echt uit bed want zoonlief moet naar school. Vandaag niks bijzonders op de planning beetje rommelen in huis.

En ow ja vandaag is mijn ubermijlpaal het is mijn UD. Nooit verwacht dat ik deze zou halen.

Flower heb je nog wat kunnen slapen? maagzuur is vreselijk. Ik heb antagel van de apotheek en dat helpt best goed.

Rijst welterusten nog even en voor straks veel succes bij de verloskundige.

Angela je baby is langzamerhand onder weg naar de uitgang!
pi_133505995
Meld, en heeeel lang wakker gelegen. Straks nog maar ff verder na ontbijt met ml.
pi_133506023
:* voor alle slecht slapende dames

Hier 34weken vandaag en .... VERLOF!!!! *O*

Vanmiddag alles weer bijlezen, want daar heb ik vanaf vandaag alle tijd voor :)
pi_133506163
Hallo, ik kom over! Ik leef / lees al een hele tijd mee met jullie en nu mijn strepen elke dag donkerder worden kom ik me voorzichtig aanmelden :@ :W
Verwachte leverdatum ligt eind juli, dus ik heb nog even ;)
pi_133506169
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 07:15 schreef ikke_84 het volgende:
:* voor alle slecht slapende dames

Hier 34weken vandaag en .... VERLOF!!!! *O*

Vanmiddag alles weer bijlezen, want daar heb ik vanaf vandaag alle tijd voor :)
Jeetje ikke, ben je ineens zo ver! Voor mij is het als de dag van gisteren mn eerste dag verlof...
pi_133506190
Welkom Tennisballetje, we mogen denk ik nog ffies samen posten!
pi_133506200
Martine mijlpaal der mijlpalen *O*
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:12:24 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133506308
D-day voor Martine *O*
34 weken en verlof voor ikke84 *O*
Welkom Tennisballetje *O*

Ik had een vermoeiende nacht, net als gisterennacht ben ik zeker 6x wakker geworden met een harde buik. Hopelijk wordt dit geen gewoonte... -O-.
KuikenGuppy
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:21:58 #147
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133506384
Goedemorgen zwangere mutsen! O-)
Welkom Tennisbal! *O*
En vandaag wordt er een baby geboren....ik voel het aan m'n water. :P
pi_133506571
Tennisbal welkom en gefeliciteerd!

Nobono misschien moet je even naar het toilet gaan :p

Ikke al weer 34 weken en dan ook nog eens verlof, wat is dat snel gegaan!

Purple hopelijk kun je nog wat slapen. Welterusten!

Burdie wat vervelend die harde buiken. Lijkt me iets om te bespreken met de verloskundige. Rustiger aan doen dan slapen kan toch niet.
pi_133506590
Goedemorgen en meld!

Martine 40 weken *O*

Tennisbal gefeliciteerd en welkom

Ikke heeft verlof *O*

En een :* voor alle slechte nachten. Heb zelf ook heel wat liggen draaien.

En 38 weken vandaag *O*
pi_133506637
Limone, wat een schatje op die foto. Heerlijk, zo'n tevreden slapend babietje. O+

Martine vandaag 40 weken, Ikke vandaag met verlof, Angela vandaag 38 weken. *O*

En sterkte voor iedereen die slecht geslapen heeft, heb zelf nu weer eens wel een goede nacht gehad. En ik heb dus toch wel (beginnende) spataderen. Er zijn er een paar te zien nu op m'n onderbenen, geen dikke kronkelende aderen die op de huid liggen, maar toch, het is niet zoals het eerst was.
Kan ik dit afwachten tot het volgende vk bezoek over 2,5 week of toch eerder bellen?
pi_133507007
Goedemorgen :) Ik kwam even kijken of er al verse babies zijn. Maar nog geen nieuws zo te zien!

Een dikke :* voor de dames die slecht hebben geslapen, een *O* voor de UD van Martine en een *O* voor het verlof van Ikke84! Tennisballetje, van harte welkom hier en gefeliciteerd! *O*
pi_133507051
Van harte welkom tennisballetje.
pi_133507318
Welkom tennisballetje!

Martine, bijzondere datum vandaag UD!

Ikke84, geniet van je eerste dag verlof.

Ik ben maar weer mijn bedje ingekropen.
Na mijn post vannacht nog wel even kunnen slapen maar ja half zeven ging de wekker alweer. Kleuter naar school gebracht en daarna wat gedaan in huishouden. Ik ben nu echt kapot! Dus dan mijn middagslaapje maar beetje vervroegen. Hopen dat het helpt want vanavond zit het huis vol.
pi_133507452
Welkom tennisballetje! En 40 wk voor Martine!

Ik heb gisteren te lang gestaan op een borrel die ik heb georganiseerd, dus waarbij ik niet vroeg weg kon. Ik had wel stoelen neer laten zetten, maar toch te weinig gebruik van gemaakt. Gisteren dus heel erg veel pijn links in m'n bil en het is nu wel minder, maar nog steeds zeurend aanwezig. Ik wil sowieso even een fysio bellen, maar ik ben onderweg naar Berlijn voor een lang weekend. Heeft iemand misschien alvast wat tips over wat ik beter wel en niet kan doen? Niet m'n benen over elkaar bij zitten bijvoorbeeld? Ik heb al een rugzak, dus geen schoudertas waarmee ik schuin loop en een rolkoffertje dat vrij licht is. Verder niet te grote stappen nemen bij lopen en vaak zitten ofzo?
pi_133507732
FB welterusten :z

Dot, dat klinkt een beetje als een zenuw die klem is komen te zitten. Heb het zelf ook wel eens in mijn bil. Waarschijnlijk is je houding wat veranderd sinds je zwanger bent en heb je de neiging om meer met een holle rug (buik naar voren) te gaan staan, daar kan het van komen. Als dat het is, dan gaat het met een dag of wat weer over. Voor Berlijn: probeer met je bekken naar voren gekanteld te lopen met licht gebogen knieën. Wat bij mij direct verlichting geeft (maar wel even pijnlijk is): ga voorover gebogen staan en laat je partner je lage onderrug hard indrukken/masseren. Echt, op het moment zelf ga je door de grond maar daarna geeft het onmiddelijk verlichting. Sterkte :)
pi_133508058
Meld!!
Zo ik heb gewoon een redelijke nacht gehad. Geslapwn van 0.00 tot 5.30 toen wakker met hongerrrrr dus eruit en gegeten. Deel 2 was van 6.30 tot 9.30 :) heerlijk!

Martine de mijlpaal der mijlpalen!!! *O*
*O* *O*

:* voor de zure nacht van flowerbox en de de harde buiken van Burdie.

Welkom tennisballetje!!

Ikke met verlof *O* geniet ervan!
pi_133508183
Zo, weer eens even bijlezen..

Kwisted, fijn zo'n roze wolk!

Momo, gaat het al wat beter?

Soempie wat schattig O+

NoBoNo, dat gaat hard :o . Straks ben je een LLV!

Wat fijn Musique dat ze elke keer zo worden doorgelicht, en dat alles goed gaat. Lijkt me zo apart om al die handjes en voetjes te voelen :D . Ik vind het nog steeds bijzonder als ik met één voetje wordt geschopt.

Dot, goed dat je het zegt. Ik ben niet zo goed met dat soort dingen uitzoeken maar moet het nu toch echt gaan doen.

Spannend Tink!

Wat een gedoe, JJ. Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden, maar fijner zou het zijn als ze ook konden vinden wat er nu aan de hand is.

Ikke, lekker heur! *O* Geniet maar van je verlof!

Welkom Tennisballetje :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:16 schreef Mabawa. het volgende:
Meld!!
Zo ik heb gewoon een redelijke nacht gehad. Geslapwn van 0.00 tot 5.30 toen wakker met hongerrrrr dus eruit en gegeten. Deel 2 was van 6.30 tot 9.30 :) heerlijk!
:D Wat heb jij dan gegeten om 05:30 vanochtend?

Martine, Muk nog steeds binnenboord?

Verder jompels voor alle wisseldagen *O* *O* *O*

Kunnen jullie trouwens allemaal voelen hoe de baby precies ligt? Stuitje ligt altijd heel erg hoog en echt direct 'voorin' mijn buik zeg maar. Dus ik voel wel allerlei harde stukken maar ik kan niet voelen wát het is, terwijl ik hier best vaak lees dat een baby op de kop, op zijn zij etc. ligt.
It will set you free
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:34:22 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133508370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:23 schreef RunForrestRun het volgende:
Kunnen jullie trouwens allemaal voelen hoe de baby precies ligt? Stuitje ligt altijd heel erg hoog en echt direct 'voorin' mijn buik zeg maar. Dus ik voel wel allerlei harde stukken maar ik kan niet voelen wát het is, terwijl ik hier best vaak lees dat een baby op de kop, op zijn zij etc. ligt.
Meestal voel ik het niet precies, maar ik kan wel uit allerlei dingen opmaken hoe baby ligt. Ik voel bijvoorbeeld precies waar 'ie aan het schoppen is, en daar ligt dus geen ruggetje ;). En ik weet dat baby met z'n koppie naar beneden ligt, dus als ik onderin iets voel kietelen, dan zijn dat de handjes. En als ik iets voel duwen tegen mijn ribben, weet ik dus dat de voeten zijn (de voetjes zijn al 5,6 cm trouwens O+)
Mijn man kan wel voelen waar het rugje ligt, en ik kan het zelf evt. met de angelsounds opzoeken (daar hoor je het hartje het duidelijkst). Je kan ook zachtjes op je buik kloppen, en daar waar het hol klinkt, ligt geen baby maar bijvoorbeeld handjes/voetjes.
KuikenGuppy
pi_133508454
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:23 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

:D Wat heb jij dan gegeten om 05:30 vanochtend?

2 boterhammen met jam en een halve pizza :D
Nu heb ik weer honger (echt knorrende maag en Leeg misselijk gevoel) vriend is pannenkoeken aan t maken. :9 :Y)

Ik voel en zie wel hoe de baby ligt. Kant van rug is gevuld en hard zeg maar en tijdens een harde buik is mn buik schuin en omhoog aan die kant. Maar kind heeft hier altijd head first gelegen dus zou niet weten hoe t is als hij dwars ligt ofzo.
pi_133509307
Wow Mabawa, pizza om 5.30 vanmorgen. Dat heb ik voor het laatst gedaan na een nacht zuipen denk ik (heel lang geleden). :D
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:24:38 #161
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133509436
Skips is calling in for duty! :7

Martine, mijlpaal der mijlpalen! *O*

--

Tennisbal, welkom!

--

Verlof voor ikke! (Ksssst, ík heb zelf pas net verlof! Dit kan niet!)

--

:* voor slechte nachten..

--

Pannenkoeken voor Mabawa!
pi_133510085
Had echt gedacht dat van die rare nachtelijke schranspartijen vaker voor zouden komen. Hier beperkt het zich tot een sporadisch koekje of een boterham.

Heb soms wel trek, maar dat zijn dan inrealistische dingen. Zuurkool met spek tover je niet even tevoorschijn.

Wel een tegenvaller:

Man haalde vorige week boodschappen en ik wilde graag shoarma, nam hij varkensreepjes mee. Wilde ik ze klaar maken waren ze al over de datum. Dus deze week in de rerun. Belt nog op vanuit de super over hoeveelheid, ik uiteraard grote bak. Komt hij thuis is hij het vergeten te pakken......Grrrrr dus geen shoarma. Mag blijkbaar niet lukken.
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:04:44 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133510283
Purple, gewoon vanavond lekker shoarma halen (of beter: laten thuisbezorgen!) bij een shoarmazaak ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:09:16 #164
52229 Chanty
pi_133510376
Echte grote *O* voor Martine!!! Hoe voel je je vandaag?

Welkom tennisballetje en gefeliciteerd :D

Ikke geniet van je verlof :)

Dot hopelijk kun je nog een beetje genieten van je weekendje weg.

En hmmm shoarma, daar heb ik al een tijdje zin in, misschien vanavond maar maken :9

Ik heb net van een college de eerste opmerking over mijn beginnende buikje gekregen O+ *O*
pi_133510445
Ach we eten vanavond pizza, ik kom niks te kort. Man baalde er zelf nog het meeste van...de schat. Ik kan best zonder shoarma, was alleen ff jammer. Werd gisteren rode kool, met aardappel en hamburger. Stuk gezonder dat wel!
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:14:42 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133510533
Hormonen :').

Nu heb ik zin in shoarma, pizza, rode kool, aardappels en hamburgers o|O
KuikenGuppy
pi_133510560
Bij elkaar lijkt het me niet zo lekker hoor burdie!
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:17:25 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133510597
Try me.
KuikenGuppy
pi_133510610
Oja laatste aanvulling, de shoarma broodjes zijn precies goed tot m'n UD! We moeten dus voor woensdag (WTF) iets in een pita eten!
pi_133510634
Jeuj 15 weken vandaag! Wel niet zo helemaal blij, heb er bloedverlies bij (geen helderrood maar roze/bruin). Weet niet wat verstandig is, moet maandag sowieso op controle en wss zal het weer niets zijn.. En als het wel iets is, kan hij toch niets doen behalve zeggen dat ik moet rusten.. Pffftt waarom kan het nooit eens goed blijven lopen..
pi_133510639
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:17 schreef Burdie het volgende:
Try me.
O ben je dr zo een ;)
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:24:05 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133510746
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:18 schreef Purple010 het volgende:

[..]

O ben je dr zo een ;)
Sinds ik zwanger ben wel ja :').
Bizar he, producten houdbaar tot je UD :D Ik kom ze ook al af en toe tegen of dan koop ik bijvoorbeeld een pak muesli, en dan denk ik weemoedig: als dit pak bederft, hebben wij onze mini al O+. Niet dat een pak muesli het hier zo lang volhoudt, maar dat is een ander verhaal :+

Stefanie, *O* voor je 15 weken en -O- voor het bloedverlies. Ik zou proberen te bedenken of het verklaarbaar is (en of het inderdaad uit het 'juiste' gat komt :') ) en anders toch evt. bellen, dan kunnen ze in elk geval zoeken naar een verklaring.
KuikenGuppy
pi_133510829
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:18 schreef StefanieV het volgende:
Jeuj 15 weken vandaag! Wel niet zo helemaal blij, heb er bloedverlies bij (geen helderrood maar roze/bruin). Weet niet wat verstandig is, moet maandag sowieso op controle en wss zal het weer niets zijn.. En als het wel iets is, kan hij toch niets doen behalve zeggen dat ik moet rusten.. Pffftt waarom kan het nooit eens goed blijven lopen..
Bellen is nooit verkeerd. Heb hier al heel vaak over bloed verlies gelezen, meestal is het een adertje wat gesprongen is door druk of seks, alles is namelijk beter doorbloed enzo. Meestal niet veel bijzonders, maar als je er niet gerust op bent (wat ik best kan begrijpen) gewoon ff bellen.
pi_133511264
Ik weet het, mijn ma zegt ook dat ik niet moet panikeren. Ik moet ook 3 x daags Utrogestan inbrengen, mss heb ik een wondje veroorzaakt.. Sex hebben we niet, mag niet van de gyn.. Ik zal wel afwachten, zie wel hoeveel bloedverlies ik enog heb en anders ga ik naar het ziekenhuis om het te laten controleren..
pi_133511814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:34 schreef Burdie het volgende:
Je kan ook zachtjes op je buik kloppen, en daar waar het hol klinkt, ligt geen baby maar bijvoorbeeld handjes/voetjes.
Hmm ik denk dat er vet in de holle ruimtes zit :') Ik hoor niks hols..

Lekker Mabawa!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:55 schreef Purple010 het volgende:
Man haalde vorige week boodschappen en ik wilde graag shoarma, nam hij varkensreepjes mee. Wilde ik ze klaar maken waren ze al over de datum. Dus deze week in de rerun. Belt nog op vanuit de super over hoeveelheid, ik uiteraard grote bak. Komt hij thuis is hij het vergeten te pakken......Grrrrr dus geen shoarma. Mag blijkbaar niet lukken.
Ook zwangerschapshormonen :D

Stefanie, hoewel bloedverlies meestal niets betekent, is het wel altijd vervelend als het gebeurt. Hopen dat het snel allemaal beter gaat en dat het bloedverlies ophoudt!
It will set you free
pi_133512655
Martine mijlpaal der mijlpalen *O*

Tennisballetje gefeliciteerd en welkom.

Stefanie vervelend die onzekerheid.

Mabawa moest wel lachen om je nachtelijke eetpartijen, hier is het bij een klein beetje vanillevla gebleven, waarna het maagzuur eindelijk afzakte.

Dot veel plezier met het weekendje weg, hopelijk heb je niet teveel klachten.

Jj is de cardioloog al geweest en heeft die een oorzaak kunnen vinden?

Purple heeft je man last van zwangerschapsdementie :P ?

Ikke lekker genieten van je verlof.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:49:46 #177
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133513244
TAP jeutje wat sneu lijkt me dat om te zien.. idd begrijpen wat je is aangedaan. Bah -O-

RFR bijzonder van dat roken.. :{

Limone wat klink je heerlijk hormonaal (en dat is normaal! en ik vind het lief!) :* En idd, het is nogal wat zo ineens, zo'n kind.. O+

Wat een schattig poppetje in dat wiegje... :D Smelt!

Kwis wat fijn dat je je zo goed voelt! O+
Ik voel al 5 weken plopjes :')

Soempie wat schattig! O+

Chanty nog even een 11 weken jompel *O* :D

Martine spannend! Fijn dat iig alles goed was. Succes!! :% En jeutje, jompel voor je mijlpaal!! *O*

Sethiwe ook nog even een jompel voor je 38weken! :D *G*

Musique op de helft! Wow! :D *G*

Oh en jompels voor Nobono en Klaproos :D *G*

Twink een datum voor de echo, leukk! O+
Hihi. Gek is dat he. Ik voelde me ook heeeel anders. Totaal niet verwacht dat ik zwanger was. Heel andere klachten idd dan bij de 1e.

JJ wat vervelend dat ze nog geen oorzaak hebben zeg, zo in onzekerheid is ook niks! Beterschap/sterkte! :* Fijn dat met de beeb alles goed gaat O+

Hobbesje oh dus dat is oppassen met die vijfde ziekte. En wat gek van je bloedgroep joh! Die rhesusfactor dan bedoel ik. Kunnen ze daar nog wat tegen doen? Is het nog gevaarlijk?

Burdie hihi middagdutjes :D Gewoon doen!
Leuk van de pretecho!! O+
Ohja die cursus hypnobirthing is dus wel wat? Ik ga eens kijken, dat wilde ik nog doen idd, goed dat je het zegt :P
Fijn dat ie goed ligt! Ja dat trappen wordt nog erger, wacht maar :+
Ik voelde me ook moe hoor. Hele zwangerschap sowieso, maar vooral 1e en 3e trimester bij mn dochter. Gewoon lekker dutjes doen en rustig aan!

Djmomo vervelend dat misselijk zijn -O- Helpen rennies nog ofzo?

Mabawa :* ;(

Angelatje fijn dat ie nog goed ligt en zelfs ingedaald!! :D geen eigenwijze beeb dus tot nog toe :P

Ikke_84 verlof, jeej!! Fijn!

Tennisballetje welkom!! :* :D

Dot wat vervelend van je bekken.. Ik vond afwisselen van houding fijn, zitten als een vent (dus benen wijd, niet je benen over elkaar!)
En idd niet te lang staan wat je zelf al zegt. Luisteren naar je lijf! Evt zo'n buikband kan je helpen als je wat actiever doet, dan kan je 'm omdoen en dat hielp bij mij wel.

Stefanie 15 weken! *O* en jeetje vervelend van je bloedverlies -O-

Purple omg dat eten _O- :D

Hier een baggernacht met dreumes. 2,5 uur wakker geweest omdat ze zo zat te hoesten. Even in de douche gezeten voor de stoom, dat hielp wel een half uurtje maar dat was het ook wel weer. Ze heeft nu vanochtend wel wat geslapen maar ligt nu alweer een uur te dweilen in bed dus ik ga dr maar weer eruit halen :') Slapen voor mij op de bank ofzo zit er dus ook niet in helaas :{ Wel jammer. Misschien kan ik dr vanmiddag nog ff op bed gooien.
Dat moeders zelf niet ziek kunnen zijn begrijp ik nu pas echt goed :+
pi_133514034
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Limone, wat een schatje op die foto. Heerlijk, zo'n tevreden slapend babietje. O+

Martine vandaag 40 weken, Ikke vandaag met verlof, Angela vandaag 38 weken. *O*

En sterkte voor iedereen die slecht geslapen heeft, heb zelf nu weer eens wel een goede nacht gehad. En ik heb dus toch wel (beginnende) spataderen. Er zijn er een paar te zien nu op m'n onderbenen, geen dikke kronkelende aderen die op de huid liggen, maar toch, het is niet zoals het eerst was.
Kan ik dit afwachten tot het volgende vk bezoek over 2,5 week of toch eerder bellen?
Huisarts bellen en over 2,5 week gewoon melden bij verloskundige :)
pi_133514700
Hier nog steeds geen duidelijkheid. Ik lag al die tijd op de afdeling interne geneeskunde en die komen er niet uit. Dokter zei dat ik dit weekend met verlof mocht en zondagavond weer terug moest komen. Helaas is het plan alweer gewijzigd. Ik word overgeplaatst naar de afdeling cardiologie, waar ze me 24u per dag gaan monitoren zodat ze precies zien wat er met mn hart gebeurd bij inspanning.. Maandag weer extra onderzoeken :( :'(

Had me zo verheugd op die 2 daagjes thuis :'(
pi_133515917
Enf! Wat een mega posts gooi jij er uit. Complimenten hoor dat krijg ik echt niet voor elkaar.
en sterkte me die kleine zieke.
pi_133516029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:37 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier nog steeds geen duidelijkheid. Ik lag al die tijd op de afdeling interne geneeskunde en die komen er niet uit. Dokter zei dat ik dit weekend met verlof mocht en zondagavond weer terug moest komen. Helaas is het plan alweer gewijzigd. Ik word overgeplaatst naar de afdeling cardiologie, waar ze me 24u per dag gaan monitoren zodat ze precies zien wat er met mn hart gebeurd bij inspanning.. Maandag weer extra onderzoeken :( :'(

Had me zo verheugd op die 2 daagjes thuis :'(
Wat een raar gedoe! Jij hebt een dokter House nodig.
Kan je niet je man er op af sturen, nu klinkt het een beetje als kastje -> muur.
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:26:58 #182
52229 Chanty
pi_133516149
JJ niet fijn dat je niet naar huis mag hoewel ik me denk ik wel veiliger zou voelen onder observatie. Had je voor je zwangerschap ook al klachten? Hopelijk wordt snel duidelijk wat er speelt want deze onzekerheid is niks ;( Gelukkig gaat het wel nog goed met je kleine mini :*
pi_133516299
Dames, even snel vraagje tussendoor: hebben jullie mee gedaan net moeders voor moeders? Zoja, goede ervaringen?
pi_133516366
Vervelend JJ dat je nog geen duidelijkheid hdbt :( hoop dat ze snel weten hoe en wat.

Mijn melkproductie is al op gang gekomen, had vandaag redelijk veel in mijn bh. Vind het wel erg snel..
In life, every ending is a new beginning..
pi_133516439
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:33 schreef LaLouchi het volgende:
Vervelend JJ dat je nog geen duidelijkheid hdbt :( hoop dat ze snel weten hoe en wat.

Mijn melkproductie is al op gang gekomen, had vandaag redelijk veel in mijn bh. Vind het wel erg snel..
Ik heb dat nog totaal niet. Zit op ruim 6 weken nu. Wel leuk om te zien hoe je lichaam veranderd tijdens de zwangerschap :)
pi_133516551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dames, even snel vraagje tussendoor: hebben jullie mee gedaan net moeders voor moeders? Zoja, goede ervaringen?
Ik heb er aan mee gedaan. Flessen stinken vond ik, maar vind het wel fijn dat ik een bijdrage heb kunnen leveren voor mensen die het echt kunnen gebruiken. De wikkeldoek die ik heb gekregen is heel erg zacht.
Je moet er even rekening meehouden en plassen in een kannetje is niet echt prettig. Werkte daarnaast ook fulltime en deed het alleen thuis, dus had de kannen nooit vol. Maar alle beetjes helpen!
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:47:05 #187
52229 Chanty
pi_133516706
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik doe mee. Ik vind de flessen niet stinken. Ja een chemische reinigingslucht maar heb er geen moeite mee. Vind het ook een kleine moeite om even in die kan te piesen en dat in de fles te doen. Hoeft alleen als je thuis bent, dus hoeft de flessen niet mee te sjouwen. En ze worden thuis opgehaald :) Persoonlijk zeg ik: gewoon doen, je doet er anderen een groot plezier mee want de medicatie is schaars. En als je erachter komt dat je het om wat voor reden ook niet trekt, kun je altijd stoppen.
pi_133516764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:40 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Ik heb er aan mee gedaan. Flessen stinken vond ik, maar vind het wel fijn dat ik een bijdrage heb kunnen leveren voor mensen die het echt kunnen gebruiken. De wikkeldoek die ik heb gekregen is heel erg zacht.
Je moet er even rekening meehouden en plassen in een kannetje is niet echt prettig. Werkte daarnaast ook fulltime en deed het alleen thuis, dus had de kannen nooit vol. Maar alle beetjes helpen!
Aha. De verloskundige vroeg of ze mijn nummer aan moeders voor moeders mocht geven en nu belde er net iemand daarvan, maar was net te laat met opnemen :)

Vind het inderdaad een mooi iets!
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:59:22 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133517056
Ik heb er niet aan meegedaan om verschillende redenen. Mijn voornaamste bezwaar was dat een groot farmaceutisch bedrijf geld zou verdienen aan mijn urine. Daarnaast is het moeilijk te controleren wat er precies met de ingeleverde urine gebeurt, er worden bijvoorbeeld ook heel dure afslankpillen van gemaakt (terwijl de vruchtbaarheidsmedicatie daardoor schaars en onnodig duur blijft). Tevens vond ik het geen fijn idee om urine met daarin mijn dna aan een bedrijf af te staan, die vervolgens niet precies kan vertellen wat ermee gebeurt.
Ik vind het helpen van andere vrouwen overigens wel een goed doel, maar heb me laten tegen houden door het bedrijf er achter en de weinige informatie die zij kunnen geven over wat er precies gebeurt met de urine die zij inzamelen.
Via de search vind je overigens op FOK nog wel meer topics erover met een uitgebreide discussie.
KuikenGuppy
pi_133517134
Aan het begin van mijn zwangerschap stond mijn leven nogal op zijn kop door het overlijden van mijn schoonmoeder en de mededeling van de tweeling, dus het is er bij mij helaas niet van gekomen. Ik vind het zeker een goed doel. :)

Ik ben er ook weer eens na weinig posts en een behoorlijk aantal weken stilte. Ik vind het blijkbaar makkelijker om mee te lezen. :@

JJ: ik hoop echt van harte dat er nou eens een oorzaak van al jouw lichamelijke problemen komt. Soms kan je maar beter weten dat je iets hebt, dan deze onzekerheid. Sterkte !

Limonemeisje is echt een plaatje. O+

Succes voor alle LLM's en meldplichtigen. :)
pi_133517269
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:59 schreef Burdie het volgende:
Ik heb er niet aan meegedaan om verschillende redenen. Mijn voornaamste bezwaar was dat een groot farmaceutisch bedrijf geld zou verdienen aan mijn urine. Daarnaast is het moeilijk te controleren wat er precies met de ingeleverde urine gebeurt, er worden bijvoorbeeld ook heel dure afslankpillen van gemaakt (terwijl de vruchtbaarheidsmedicatie daardoor schaars en onnodig duur blijft). Tevens vond ik het geen fijn idee om urine met daarin mijn dna aan een bedrijf af te staan, die vervolgens niet precies kan vertellen wat ermee gebeurt.
Ik vind het helpen van andere vrouwen overigens wel een goed doel, maar heb me laten tegen houden door het bedrijf er achter en de weinige informatie die zij kunnen geven over wat er precies gebeurt met de urine die zij inzamelen.
Via de search vind je overigens op FOK nog wel meer topics erover met een uitgebreide discussie.
Interessant, zeg. Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan.
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:18:41 #192
52229 Chanty
pi_133517675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:59 schreef Burdie het volgende:
Bij mij vertelde de vrouw van MVM dat tegenwoordig die hormonen niet meer voor afslankpillen gebruikt worden. En ze zei dat het restproduct van de urine naar een kunstmestfabriek ging. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit en de farmaceutische industrie zit vol met ratten. Maar ik ga zelf liever uit van het positieve dus ik heb wel gewoon meegedaan ondanks de negatieve geluiden die er ook zijn. :)
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:19:44 #193
52229 Chanty
pi_133517706
Maakt ook wel uit dat ik zelf de medicatie ook nodig had en dat die op was en ik dus een vage vervanger kreeg. Ik vind dat ik het niet kon maken om niet mee te doen na mijn eigen ervaringen.
pi_133517980
House md O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:32:26 #195
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133518086
Is je nesteldrang ernstig te noemen als je al sinds 12 uur non-stop staat te strijken en je zelfs een afspraak voor vanavond hebt afgezegd omdat je nog van alles wilt schoonmaken? :@
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:34:22 #196
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133518155
En: hier wel meegedaan met MvM. Ik heb niet alle negatieve dingen die ooit hebben plaatsgevonden helemaal uitgezocht. Voor mij was voornamelijk het helpen van vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden de reden om mee te doen. Mijn beste vriendin gebruikt het middel ook :).

--

JJ :*
pi_133518317
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Is je nesteldrang ernstig te noemen als je al sinds 12 uur non-stop staat te strijken en je zelfs een afspraak voor vanavond hebt afgezegd omdat je nog van alles wilt schoonmaken? :@
Valt best mee. ;) Maar als jij dat nu belangrijk vindt, moet je het vooral doen. :) Ik neem aan dat de mensen in jouw omgeving dat wel zullen begrijpen.
pi_133518384
quote:
Zal ik je mijn adres even geven? Voor als je straks klaar bent?
pi_133518448
Ja dan is het heel erg skippy :p
Doe wel een beetje rustig aan hoor! Anders loop je jezelf voorbij.

JJ wat een gedoe zeg. :*

Hier tijdens allebei mn zwangerschappen mee gedaan aan mvm. De eerste keer wel een stuk fanatieker dan de tweede. Vond het qua stank meevallen maar het was wel een hoop gedoe.

Vandaag de ramen boven gelapt, was gevouwen, beneden stofgezogen en gedweild. Ben helemaal op en dan moet ik mezelf nog naar de keuken verplaatsen om te koken. Eigenlijk zou ik nog naar een vriendin haar verjaardagsborrel maar ik ben bang dat ik deze maar over sla. Heb nog even een boek gehaald bij de bieb, de eetclub van Saskia noort. Dus kruip vroeg in bed met thee en mn boek
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:57:07 #200
52229 Chanty
pi_133518981
Jemig wat poetsen jullie veel :D Ik kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:04:27 #201
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519255
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zal ik je mijn adres even geven? Voor als je straks klaar bent?
Jij woont relatief bij mij in de buurt, maar 'straks' ben ik dus al bezet door mezelf. :P
pi_133519309
jammer ;)
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:06:53 #203
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519330
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Jemig wat poetsen jullie veel :D Ik kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
Dat kon ik dus ook niet, maar het móét en ik kan het niet hebben dat er gewoon te weinig uren in een dag zitten. Wie dat bedacht heeft mogen ze levenslang opsluiten. Met je 24 uur.

:')
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:09:43 #204
52229 Chanty
pi_133519432
Dat ben ik met je eens, een dag zou 48 uur moeten zijn, althans in het weekend :+
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:10:04 #205
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:42 schreef martine1984 het volgende:
Ja dan is het heel erg skippy :p
Doe wel een beetje rustig aan hoor! Anders loop je jezelf voorbij.

Vandaag de ramen boven gelapt, was gevouwen, beneden stofgezogen en gedweild. Ben helemaal op en dan moet ik mezelf nog naar de keuken verplaatsen om te koken. Eigenlijk zou ik nog naar een vriendin haar verjaardagsborrel maar ik ben bang dat ik deze maar over sla. Heb nog even een boek gehaald bij de bieb, de eetclub van Saskia noort. Dus kruip vroeg in bed met thee en mn boek
Volgens mij doe jij dat eerder, dodo! :* Pas jij ook op jezelf?
pi_133519579
quote:
Uhm Ja
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:14:16 #207
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519615
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:13 schreef Purple010 het volgende:

[..]

Uhm Ja
*;

En nu ga ik weer verder strijken want ik moet het straks ook nog netjes opvouwen..
pi_133520164
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:10 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij dat eerder, dodo! :* Pas jij ook op jezelf?
Tuurlijk pas ik goed op mn zelf. Maar ik best veel gezeten hoor. En ik ga er vanuit dat het niet meer lang duurt tot dat er hier een kraamhulp in huis is die mij gaat vertroetelen :)

We hebben een babyfoon! Of eigenlijk we hebben er twee. Manlief heeft de klantenservice gebeld en ze zeer duidelijkggemaakt dat de babyfoon spoedig geleverd moest worden. Dit ging allemaal heel raar en toen hebben we de bestelling gecanceld. Naar de winkel gegaan om het scheerapparaat terug te brengen. Zij hebben de babyfoon per post vandaag laten bezorgen. En de klantenservice heeft dit ook gedaan. Echter zou ik wel moeten betalen maar had de bon van de winkel. Dus dat hoefde niet meer. Nu 2 voor de prijs van 1 :)
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:21:44 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_133521654
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:14 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

*;

En nu ga ik weer verder strijken want ik moet het straks ook nog netjes opvouwen..
Jemig wat een werk! Je bent toch niet álles aan het strijken he? Sokken enzo...
Niet dat ik je op ideeën wil brengen.

Martine 40 weken! *O*

En verder weet ik het niet meer. -O-

Ik heb gisteravond en vandaag de laatste maanden van m'n vorige zwangerschap hier teruggelezen. Grappig dat dat kan. O+
Maargoed, daarom niet veel van dit topic onthouden...
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:23:00 #210
30252 Soempie
Procreating
pi_133521695
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor. :@ :D Doet m'n relatie met Wiebel ook goed, moet ik zeggen. _O-
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:28:49 #211
52229 Chanty
pi_133521838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:23 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor. :@ :D Doet m'n relatie met Wiebel ook goed, moet ik zeggen. _O-
Jaloers }:| Ik heb geprobeerd de katten af te richten om hun zooi op te ruimen, maar het blijven viesmaaksters :'( Maar heey... over een jaar of vijf kan mijn kind best wat klusjes doen in huis *)
pi_133522143
Hier weinig schoonmaakwoede. Ik kan ook echt niets meer. Als ik loop dan voel ik pijn in mijn onderrug en dat straalt uit naar mijn linkerbeen. Het is dan net alsof ik er doorheenzak :X
Mijn moeder komt maandagochtend om schoon te maken

^O^

En verder lig ik sinds vanmiddag op bed want ik voelde me niet lekker. Diarree en een drukkend gevoel in mijn maag. Nu lijk ik wel weer een beetje trek te krijgen, dus toch zo maar wat eten denk ik..
pi_133522628
Wat vervelend angelaatje, gelukkig zijn er moeders die bij willen en kunnen springen.

Herken je pijn wel, krijg er ook steeds meer last van. Iedere keer met opstaan vanuit bed, bank of stoel is het weer een verrassing hoe flexibel ik weg kan lopen en in welke mate het pijn doet.
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:13:11 #214
30252 Soempie
Procreating
pi_133523223
Wat fijn dat je moeder kan helpen, angelatje. Erg lief ook.

Hier ook pijn, waardoor ik niet veel meer kan beginnen. Dan is een dreumes om voor te zorgen eigenlijk al wel genoeg (en daarbij wat kleinere huishoudelijke klusjes).

Vanavond de laatst binnen gekomen afleveringen kijken van verschillende series en wat haakwerk afmaken. Wat doen jullie allemaal in je verlof?
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:07:24 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133525291
Ik heb voor vandaag weer een ritje verloskundige gehad! :)
Alles prima in orde weer *O* .. vandaag 22 weekjes en 2 daagjes op weg!
Hartje gehoord O+ *; , bloeddruk 130/65 en op de weegschaal gestaan..
66,5 kilo nu.. dus tot nu toe maar + 4.5 kilo :o
Mini lag met het hoofdje naar beneden en het ruggetje in mijn rechter zij..
20 december laatste keertje om de 4 weken controle, daarna alweer om de 3 :X

Ow, en voor mij zat het stel dat de vorige keer ook te laat was en guess what,
dat waren ze nu weer :N :|W .. dus ik heb weer 20 minuten extra zitten wachten..

Ik zie Martine die de 40 weken heeft gehaald *O*
En Ikke heeft verlof :s)
Tennisballetje, welkom :)
Bah Burdie, zulke nachten zijn ruk -O-
Getsie, nummer_zoveel, hopelijk blijven ze wat rustig tijdens je zwangerschap! :*
Dat klinkt als een betere nacht Mabawa.. ^O^
RFR, mini ligt met het koppie naar beneden :P
Stefanie, hopelijk blijft het rustig bij jou!

Huishouden?! :o Ik heb voor 2 uurtjes per week een huishoudelijke hulp :@
Ze gaat als een razende tornado mijn hele huis door :s)
pi_133528741
Leuk Rijstebuiltje!

Ik heb naar de dokter gebeld, toxo nog steeds negatief, witte en rode bloedplaatjes ok. Hcg is 22000 wat goed is, uitslag van de combitest was er nog niet, dat hoor ik maandag bij gyn. Gevraagd van bloedverlies, hij zegt dat ik me rustig moet houden en aangezien het bruin bloed is, is het oud bloed.
pi_133531207
vervelend weer bloed steef. Maar weer alle bezoekjes afzeggen voor het weekend.

Hier alles ok hoor, nergens zin in alleen. Vandaag lekker hele dag met Sjaak doorgebracht (hij ging op de grond zitten in ah, en wilde niet meer mee, stond ik met zware tas bij de kassa, kon ik hem ook nog eens de winkel doorsleuren. Fraai staaltje pedagogiek :{w kan momenteel heel slecht tegen dit soort acties van hem. Verder was de dag best gezellig hoor :s) ). morgen sint feest op mijn werk ~:) w/
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 22 november 2013 @ 22:53:24 #218
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133532944
Hoi!

Mo, lekker op t gemakje doen waar dat kan dan! En Sint is altijd leuk :)

Stefanie, wat rot. Ik weet er alles van. Mijn collega zei gisteren heel treffend: 'hoe lang verlies je dan al bloed?' En toen ik daarop 2 weken antwoordde zei ie: 'Dan gaat het desondanks dus al 2 weken goed.'' Dat vond ik heel waardevol, ik denk er veel aan terug.

Rijst goedgekeurd en wat een nette statistieken *O*

Martines megamijlpaal *O*

Helpende mama's en huishoudsters O+ Ideaal!

Ikke verlof, heerlijk! Geniet ervan vrouwke!

Skips aan de babywasjes O+

Een :* voor de slechte nachten en een voorzichtige *O* voor de betere nachten!

Verder hier same old: bloed. Ik had bijna n dag gered zonder }:| . Meiske trappelt gelukkig goed, maandag 24 weken en dan op naar de 26! ( en de 28, de 32, de 37 en de 40 oO< ). Ik zag net op fb een prachtig filmpje voorbij komen, over het eerste jaar van een prematuur geboren manneke. Echt, wauw. Ik ben gebroken. Ik had nog niet gejankt maar nu was (is :@) de waterval niet te stoppen. Yay for hormones!

Linkje:
pi_133534098
KimP hier kunnen mijn hormonen niet tegen. Ik moest huilen :'(
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:24:18 #220
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133534201
Dat snap ik, ik ook. Ik kan er nu nog van janken zonder dat ik opnieuw op play moet drukken. Ik vind het hoopgevend, ontroerend en prachtig vastgelegd. O+
pi_133535152
Bedankt voor het warme welkom O+

Vraagje, ik lees altijd overal over allerlei symptomen, zere borsten en misselijkheid en dergelijke. Ik heb dat totaal niet. Zijn er meer mensen die daar geen last van hebben / hadden?
Enige wat ik wel merk is vermoeidheid. En ik huil om alles :')
pi_133535565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 23:46 schreef Tennisballetje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom O+

Vraagje, ik lees altijd overal over allerlei symptomen, zere borsten en misselijkheid en dergelijke. Ik heb dat totaal niet. Zijn er meer mensen die daar geen last van hebben / hadden?
Enige wat ik wel merk is vermoeidheid. En ik huil om alles :')
Had ik ook hoor :) Op zich wel fijn, maar toch wat onzeker.

Thanks voor de tips! Het heeft wel geholpen het ik het idee. Ook gewoon echt ervoor gezorgd dat ik niet te lang hoefde te staan en rustig en bewust lopen. En nu een heeel druk jongetje in m'n buik O+
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:58:06 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133535625
In het vorige topic waren ook een paar vers zwangeren die zich dat afvroegen. Het verschilt enorm van persoon tot persoon, dus het kan idd heel goed dat je er nog maar weinig van merkt.
KuikenGuppy
pi_133536624
Even teruggelezen, tnx!
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 01:28:55 #225
269689 crew  Viv
pi_133538516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat betreft drinken: Ik kan me niet voorstellen dat er nog zoveel vrouwen zijn die door blijven drinken? We zouden toch beter moeten weten?
Ik hoor eigenlijk niet in dit topic, maar ook ik ben verbaasd door het genoemde onderzoek dat stelt dat bijna 50% van de Nederlandse zwangeren alcohol zou drinken. Hierbij wat voorlopige cijfers van mijn onderzoeksstage, waarbij het alcoholgebruik is nagevraagd bij 703 Nederlandse zwangeren :

- In de 3 maanden voorafgaand aan de zwangerschap dronk 82% alcohol.
- Tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige dronk 17% alcohol, veelal betrof dit alcoholgebruik terwijl de vrouw nog niet wist dat ze zwanger was.
- Vanaf het eerste bezoek aan de verloskundige tot aan de bevalling dronk 3% alcohol.

Ook de suggestie dat juist hoger opgeleide zwangeren vaker alcohol zouden drinken is moeilijk te rijmen met onze eigen data: van mijn onderzoekspopulatie was 83% hoogopgeleid.
  zaterdag 23 november 2013 @ 05:42:58 #226
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133540124
Mogguh! :O

Wat een rust hier! Fijn! Hoop dat jullie allemaal goed slapen.

Hier niet, m'n lijf is beurs. Mini heeft gisteravond zo veel liggen bewegen en naar beneden lopen duwen (maken je banden oid zich eigenlijk ook klaar voor de bevalling? Steken leken af en toe ook op zware menstruatie-/bandenpijn) dat ik echt goed heb liggen kermen. Ik voelde me wel een aansteller. :@

In combinatie met dat ik gisteren niet echt rustig aan gedaan heb (Martine had gelijk) ben ik nu bij iedere beweging van mezelf of mini weer wakker. *O*

Mini slaapt nu, dus ik ga ook nog eens wat proberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door ProjSkippy op 23-11-2013 05:49:57 ]
pi_133540189
:O c_/ mogguh. Hoop dat je lekker slaapt nu skips!

Bluh, prutweek achter de rug. Voel me niet helemaal in mn hum. Gisteren mooi afgereageerd op manlief })

Volgens mij had ik tennisballetje nog niet welkom geheten. Dus bij deze *O*

En nu wil ik nieuwe baby's zien :s)
pi_133540259
Moguh, meld

Skippy ik heb ook teveel gedaan. Als je nog kan slapen zou ik dat zeker doen.

Gisteren avond enorme last van mn bekken. En zo moe. Manlief heeft het moeten ontgelden ik was echt onredelijk. Om later in een enorme huilbui uit te barsten. Vanacht heel onrustig geslapen, raar gedroomd. Nu helemaal stijf en stram straks maar ff onder een hete douche.

Theeleuter hopelijk kun je een beetje bijkomen dit weekend.

Dot veel plezier in Berlijn!
pi_133540423
Meld met baby aan boord. Veel wakker geweest, man was niet lief tegen me in mn dromen. Heb ik hem vannacht even verteld, daarna hield t op hahaha, hij zal wel gedacht hebben...
pi_133540593
KP, mooie opmerking van je collega. Kan me voorstellen dat het filmpje nu extra veel indruk maakt. :*

Tennisballetje, welkom nog! Hier in het begin ook vooral/ alleen vermoeidheid en het huilen om alles.

Alle mannen die het hier moeten ontgelden.. duurt bij de LLM in elk geval niet lang meer. :P

En ik mag me hier melden! 37 weken vandaag. *O*
pi_133540635
Goedemorgen en meld!

Jompel voor mezelf *G* de ubermijlpaal *G* Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten O+

Soempie een llm! Wow *O*
pi_133540660
Goedemorgen....meld!

Hier ook slecht geslapen vanwege de bekkenpijn...

En een *O* voor all mijlpalen

En ik zag nog een nieuwe zwangere voorbij komen *O*
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:40:13 #233
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133540761
:W Meld!

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!

Jompel voor mezelf *G* de ubermijlpaal *G* Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten O+

Soempie een llm! Wow *O*
O+

--

Soempie LLM!

--

Wat een hoop slechte nachten! Ik zal maar nooit meer posten dat het zo rustig is en iedereen vast ligt te slapen. :')

--

Hier nog redelijk geslapen, ik bedacht me ineens dat m'n voedingskussen misschien kon helpen. Oh, man wat heerlijk was dat! *;
pi_133540916
Mabawa mijlpaal der mijlpalen *O*

Soempie ook al meldplicht, het gaat echt snel.

Martine en skips doen jullie vandaag wel rustig aan?
pi_133541026
Allemaal mijlpalen *O*
Dat wordt elk uur een update dames, wij worden graag op de hoogte gehouden ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:40 schreef ProjSkippy het volgende:
Hier nog redelijk geslapen, ik bedacht me ineens dat m'n voedingskussen misschien kon helpen. Oh, man wat heerlijk was dat! *;
Daar slaap ik al een tijdje mee, lekker heur! Net keek ik even bij lief, die ligt nog te slapen, heeft die hem ingepikt :D .
It will set you free
pi_133541121
Voedings kussen FTW! :z O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133541146
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:02 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa mijlpaal der mijlpalen *O*

Soempie ook al meldplicht, het gaat echt snel.

Martine en skips doen jullie vandaag wel rustig aan?
Sluit me hierbij aan! Wordt spannend met die laatste loodjes. Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.
pi_133541173
Ik doe mijn best om rustig aan te doen :) straks komt sinterklaas aan in het winkelcentrum waar wij wonen. Dus daar moet ik natuurlijk naar toe met onze kleuter. Maar nu eerst een bezoekje brengen aan de huisarts voor een urine test. Denk dat ik nog steeds een blaasontsteking heb.....

Hoe groot is die slijmprop eigenlijk? Had vanmorgen weer een hoop slijm vermengd met wat oud bloed. Getver.
pi_133541187
Super grote jompel voor mawaba, het is vandaag jouw dday. Zet hem op!
pi_133541197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!

Hooguit 2 weken nog! *O* O+
pi_133541350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hooguit 2 weken nog! *O* O+
Eentje zelfs en misschien wel veull minder 8-) , met mijn bloeddrukgedoe gaan ze me niet veel langer laten rondlopen.
pi_133541380
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:50 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Eentje zelfs en misschien wel veull minder 8-) , met mijn bloeddrukgedoe gaan ze me niet veel langer laten rondlopen.
Volgende week is je jongetje er dus sowieso! *O*
pi_133541454
Soempie 37 weken! *O*

Mabawa mijlpaal der mijlpalen! *O*

Martine, de koek is echt op, he? Hoog tijd dat die beeb zich laat zien.
pi_133542160
Ja cantara de moederkoek is echt op. Ben pas 4 uurtjes mn bed uit en zou er zo weer in kunnen duiken. Misschien dat ik dat nog wel even doe voor dat manlief gaat werken.

Idd wederom of nog steeds een blaasontsteking :( nu weer een andere ab kuur. Het wordt hoog tijd dat muk buiten komt spelen dan gaat de blaasontsteking ook misschien eens weg.

Mawaba wedstrijdje doen? ;) wie zal haar zoontje als eerste mogen begroeten en knuffelen?
pi_133542614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:48 schreef martine1984 het volgende:
Mawaba wedstrijdje doen? ;) wie zal haar zoontje als eerste mogen begroeten en knuffelen?
Wat dacht je van een datumtweeling? ;) Lukt het om tot maandag of dinsdag te wachten?
Haha nee maar jij mag van mij nu al hoor. Ik geloof niet dat dit jongetje zich snel uit zichzelf zal laten zien.
pi_133542655
Fack, ik trek net mn sok aan scheurt de naad van mijn legging tot aan mijn knie :') Zeer kut want een schoen had ik al aan en nu kan ik dus weer opnieuw beginnen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:52:45 #247
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133543122
JJ wat vervelend :( Sterkte.. :*

Purple hihi thanks :@ :D Ja vind het gewoon gezellig om dat te doen, als ik er dan de tijd voor heb..
Thx! :*
Purple ik dacht even te lezen MET BABY ohnee aan boord :+ whehe.

Sunshine; alleen meegedaan met mijn dochter. Deze keer niet omdat de vorige keer raar ging met de bedankjes die ik kreeg vorige keer en ik niet het idee kreeg dat het gewaardeerd werd. Daarbij de argumentatie van Burdie bracht mij ook aan het twijfelen. Ook omdat het niet alleen voor vruchtbaarheidsproblemen wordt gebruikt. Ik heb ook als researchverpleegkundige gewerkt en weet hoe farmaceuten kunnen zijn. Dus ik vond 1x wel genoeg, toch ook om vrouwen te helpen die moeilijker zwanger worden.
Was eigenlijk wel blij ook want tot een week terug was ik echt knettermisselijk, had die lucht echt niet getrokken. Plus met een dreumes is het toch anders, ben al blij als ik kan plassen voordat zij de boel sloopt :')

Skips whihi :D Leuk he die last minute hormoontjes O+
Ja die banden worden idd lekker opgerekt... Dat wordt straks nog leuker bij je bevalling. Ik had rugweeen, dat betekend dat er dus aan je banden worden gerukt (die onderaan je rug vastzitten). Mijn man duwde zijn duimen zowat fijn om tegendruk te geven voor me. :X
Oh en dat voedingskussen? Slaap ik al 2 weken mee :@ :D

Martine jeutje jij ook wat last minute nesteldrang?! Wel fijn dat het allemaal weer gedaan is :) Fijn dat het goe dgekomen is met de babyfoon! Superdeal! *O*
Oh en nog steeds een blaasontsteking? He nee toch -O-

Soempie oh leuk dat teruglezen, wat een goed idee :D ga ik ook eens doen!
En gefeli!! *O* meldplicht nu! :D

Angelatje wat vervelend ;( Fijn dat je moeder komt!
Beterschap! :*

Rijstebuiltje fijn dat je bent goedgekeurd weer! En netjes hoor, van je gewicht!
Oeh, huishoudelijke hulp! Luuxe! O+

Stefanie mooi dat alles goed is tot nu toe. Spannend maandag dus bij de gyn.

DjMomoo ohjee zo'n kind :X das niet fijn idd zwanger en dan nog met zo'n zware tas zeulen.. :X

Kim hihi ja die hormonen.. erg he. We worden allemaal softies ervan! :7
God dat filmpje ;( Ik hield het ook niet droog.
Die ogen van hem als ie dat flikkerende speeltje zag :D O+
Ik weet door mn werk ook teveel van prematuurtjes, kon bij mn dochter pas echt gerust ademhalen toen ik een week of 30 was.

Tennisballetje; kan idd heel verschillend zijn. Bij mn vorige zwangerschap had ik allang last van mn borsten voordat ik de test gedaan had, bij deze totaal niet. Heel andere symptomen. En nu de misselijkheid bij mij bijna weg is voel ik ook weinig behalve idd altijd janken en een beetje moe :+

Dot fijn! :* Veel plezier in Berlijn!! (he dat rijmt :D)

Vivi: ah oke dus het waren niet heel veel zwangere vrouwen waar het aan gevraagd is.. dus of je het kan generaliseren is de vraag.

Theeleuter vervelend van je rotweek :* wel een lekker weekend voor de boeg hoop ik?

Mabawa de ubermijlpaal, gaaf!! *O*
Oh god sokkenleed :') Das niet leuk zo als LLM ;( Ik was idd ook al blij als ik mn schoenen enigzins fatsoenlijk aankreeg toen.

Hier heeerlijk geslapen, gelukkig niet zo'n nacht als eergisternacht! Dochter heeft ook aardig geslapen en manlief is er heel lief uitgeweest als ze wakker werd, wat maar ongeveer 3x was en dat was alleen even een aaitje enzo. O+
En eindelijk komt mijn hoest los volgens mij :o dacht dat het nooit zou gebeuren :+
Lig nu lekker even in bed terwijl manlief met dochter boodschapjes doet.
Heb heel braaf nog niet de vaatwasser uitgeruimd en de ontbijtboel staat ook nog op tafel :') Ach, kunnen we zo gelijk weer lunchen :+ Het kan best dames, af en toe een beetje vechten tegen de hormonen! :+ Aan de andere kant staat natuurlijk wel al de wasmachine aan, laten we wel wezen :7

Verder helemaal niks gepland dit weekend, lekker uitzieken dus enzulks :z
pi_133543155
Moest toch nog ff overgordijnen halen voor babykamer grrrr bouwmarkten. Nu voor pampus op de bank.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:58:35 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133543227
Purple zie nu pas dat je een man bent :o

pi_133543241
Enf steeds zo'n monsterposts!

Kimpossible: is idd wel een fijne spreuk. Vandaag geen bloedverlies meer en het is ook niet te vergelijken met jouw situatie maar toch. De paniek is er steeds van mijn kant, vriend is ervan overtuigd dat alles goed blijft lopen..

Mo: plannen hadden we niet, morgen bezoek en dat blijft doorgaan, ik kan in de zetel blijven liggen.

Hier dus geen bloedverlies meer maar buikpijn.. Nuja heb net opnieuw boven het toilet gehangen dus zal daar wel iets mee te maken hebben en dan bandenpijn maar toch, ik tel af naar maandagavond!
pi_133543357
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:58 schreef Enfermera het volgende:
Purple zie nu pas dat je een man bent :o

Huh nee, waar staat dat?
pi_133543422
Heb het aangepast, weet niet waar dat ineens vandaan gekomen is....dan had het allang in de krant gestaan: man zwanger.

Ik ben dus gewoon vrouw!
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:35:02 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133543901
Purple whaha ja idd ik wilde al zoiets zeggen :+ :D
pi_133544074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:

Soempie oh leuk dat teruglezen, wat een goed idee :D ga ik ook eens doen!
En gefeli!! *O* meldplicht nu! :D

Als je toen ook al zulke monsterposts had mag je er wel een paar dagen voor uittrekken. :D

Beterschap en geniet van je vrije weekend.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:29 schreef Purple010 het volgende:
Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.
Vorige zwangerschap kwam ik er vaak pas tegen een uur of 11 uit en in het begin was een keer het topic in rep en roer, omdat ze dachten dat ik aan het bevallen was. Als je dan met je slaperige hoofd het topic opent en allemaal dingen leest als: 'zet hem op Soemp! :% ' dan zit je wel even gek te kijken. _O-
pi_133544088
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:20 schreef Mabawa. het volgende:
Fack, ik trek net mn sok aan scheurt de naad van mijn legging tot aan mijn knie :') Zeer kut want een schoen had ik al aan en nu kan ik dus weer opnieuw beginnen.
:D
pi_133544124
Ja purple is stiekem gewoon tinky winky, paarse zwangere man met handtas ;)

Enfr lekker uitzieken hoor.

Steef fijn dat er nu geen bloedverlies meer is. Misschien ook even je urine laten checken of er wellicht een blaasontsteking zit?

Mawaba rip voor je legging.
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:09:14 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133544516
Soemp: whaha ja idd :') Nou viel dat toen wel mee, dacht ik.. Ik ga eens kijken :P
Lol hihi ze wisten meer dan jij dus :+ grappig :D

Martine whaha ik zie het helemaal voor me, een zwangere tinky winky :') _O-
pi_133544554
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?

Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:13:30 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133544602
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:11 schreef StefanieV het volgende:
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?

Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
Wat zouden ze anders moeten checken :?.
KuikenGuppy
pi_133544915
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Eiwitten?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:38:04 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133545067
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:29 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Eiwitten?
Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.

Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat" :@.
KuikenGuppy
pi_133545102
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.

Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat" :@.
Ah op die fiets. Ik begreep eruit dat jij niet wist wat er verder gecontroleerd kon worden. Scuzi :*
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:50:17 #263
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545311
Omg trouwens mijn droom vannacht :o :') We hadden een zoontje, maar ik wist z'n naam niet meer. Dus eerst noemde ik 'm Leon. Of was het toch Donny, dacht ik later? My lord :')
Toen realiseerde ik me (in mn droom) dat ik geen zoon had maar een dochter. Ooohja. Dat verklaarde het natuurlijk! :D _O-

Echt ZO geen namen die ik een eventuele zoon van ons zou geven btw, just fyi :') XD _O-
Mn man moest er ook erg om lachen :D
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:53:08 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133545374
Rare dromen O+.
Ik droomde van de week dat ik bv ging geven aan een katje. Die vervolgens kleine stukjes uit mijn tepel ging knagen ;( :').
KuikenGuppy
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:55:40 #265
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545416
:D :D _O- omg Burdie! Whaha te mooi XD
pi_133545488
Oh die heb ik ook gehad Burdie! Maar mijn kat wilde niet en toen was ik overstuur, want ze moest wel eten :')

Kijk nou wat ik heb gekocht op een marktje met handgemaakte spullen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133545669
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik weet het dus inderdaad niet. Zoals ik precies veel dingen niet weet. Blijkbaar gaat het er in België anders aan toe dan in nederland. Ze vragen mij om bij iedere controle een urinestaal mee te nemen en dan doe ik dat. Als er slechte resultaten zijn, dan zullen ze het mij wel melden. Als het goed is, dan hoor ik niets. Dat werkt voor mij goed genoeg.. Teveel info is niet goed voor mij, ik ben te snel ongerust en dat werkt bij mij niet (zoals het feit dat ik weet hoe hoog mijn hcg momenteel is). Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..

Dot: mooi mutsje! Ziet er lekker warm uit!
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:14:30 #268
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545772
Dot wat schattig! O+

Ik zit nu ook mn oude posts terug te lezen van toen ik zwanger was van mn dochter. Toen maakte ik ook al zulke dagboekposts dus blijkbaar :+ :D
Ook wel wat minder om terug te lezen omdat ik toen een conflict had met mn werkgever. Bleek later. Kortweg gezegd ben ik gediscrimineerd omdat ik zwanger was, alhoewel ze alles op papier wel netjes dede. Maar ondertussen. Lijkt nu enorm ver weg, en ik ben echt enorm blij dat ik nu wel een werkgever heb die gewoon aardig is tegen me.. maar onbewust ben ik er nog wel mee bezig nu ik weer zwanger ben. Toch bang dat het weer gebeurd, en die herinneringen komen dan ook gewoon terug. Het was daardoor niet altijd een fijne periode. Mja.
pi_133546254
Off. topic. Maar O+ O+ O+ O+

SPOILER
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133546687
Schattig mutsje dot

Momo leuke foto! Maar die sinterklaas zou niet zo chagrijnig moeten kijken ;)

Net met kleuter het winkelcentrum getrotseerd maar hij moet niks hebben van die pieten en sinterklaas. Het interesseert hem gewoon niet. Hij had zoiets van zullen we gewoon ff de boodschappen halen en dan weer naar huis gaan. Dus nu weer lekker op de bank cars kijken. Tussen de middag nog een uurtje geslapen. Vanavond eten we broodjes frikadel dus hoef ook niet te koken. Kan vanavond lekker uitgerust aan de bevalling beginnen ;)

Dromen zijn rare dingen tijdens de zwangerschap.... ik moest vanacht naar een tienermoeder opvanghuis. Daar moest ik bevallen en wonen. Oudste zoon en man mocht ik niet meer zien. Heel raar, geloof dat ik die leeftijd toch al gehad heb.
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:34:27 #271
52229 Chanty
pi_133547484
Soempie *O* en Mabawa *O* *O* Ik verwacht echt heel veel babies de komende weken :P

:* voor Steef kan me op zich wel voorstellen dat je op een gegeven moment niet alles wilt weten, zeker als het standaard onderzoek is in Belgie.

Momo O+

Mijn zwangerschapswinterjas is net binnengekomen. Was nog een hele toer om iets te vinden (betaalbaar in mijn maat). Eerste jas die ik had was echt te dun dus die had ik teruggestuurd. Nu wel een lekkere dikke jas O+ Laat de buik en de winter maar komen.
pi_133549481
Papa en Sjaak stonden buiten met buuv te praten. Ik was binnen de was aan het doen. Buiten hadden ze het oa over broertje. Wat doet Sjaak? Loopt naar papa toe en trekt zijn jas omhoog. _O- O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 18:11:51 #273
269689 crew  Viv
pi_133549648
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:
Vivi: ah oke dus het waren niet heel veel zwangere vrouwen waar het aan gevraagd is.. dus of je het kan generaliseren is de vraag.
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.

Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.

Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
pi_133550343
Momo O+ O+ O+

Hier weer een flinke wandeling gemaakt, zo zeg ik wist niet dat ik dat nog kon. Nu wel rugpijn maar het was het waard. :)
pi_133550467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.

Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.

Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
pi_133550498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?

In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).

Momo, leuke foto. O+
pi_133550524
Dot wat een leuk mutsje! Vosjes. O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 18:54:51 #278
269689 crew  Viv
pi_133550944
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:39 schreef Dot. het volgende:
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:40 schreef Soempie het volgende:
En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?
Ja dat is ook altijd iets om rekening mee te houden. Bij het project van mijn onderzoekssstage weten de vrouwen dat hun antwoorden alleen geanonimiseerd beschikbaar zijn voor de onderzoeker, wellicht dat dit helpt om waarheidsgetrouwe antwoorden te krijgen.
quote:
In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).
Dit sowieso. :D Het stond online bij het AD en NRC, ik zal eens kijken of ik het oorspronkelijke onderzoek kan vinden.
pi_133550972
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?

Hier alles rustig :)
pi_133551675
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:08 schreef StefanieV het volgende:

Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..

Dat vind ik echt zo moeilijk om te begrijpen, maar als het werkt voor jou is het prrima natuurlijk.
Er zijn zeker mbt bevallen en pijnstilling en andere dingen zo erg veel keuzes en als andere de keuzes maken dan kan het voor jouw ook niet zo prettig verlopen allemaal.
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:30:24 #281
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_133551785
* Sugarsnap sluipt heel stilletjes dit topic binnen

Ik mag nog een laatste keer dit alles meemaken. Het is wel heel pril nog, net 4 weken. Mijn uitgerekende datum is voorlopig 3 augustus
pi_133551873
Waaah leuk!! gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_133551924
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:55 schreef Kwisted het volgende:
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?

Hier alles rustig :)
Oh, geen idee :)

Welkom Sugarsnap!
pi_133552074
Gefeliciteerd en welkom Sugarsnap! *O*
pi_133552121
Oh en Soempie 37 weken *O* *O* *O*
pi_133552242
Welkom sugarsnap. *O*

Leuke muts dot. Ik heb gisteren een standaard mutsje gemaakt. Zijn eigenlijk vrij simpel om zelf te maken.

Verder baaldag. Gisternacht wat last van maagzuur en vandaag wat misselijk gebleven. Ben het er niet mee eens. Is nog veels te vroeg voor deze kwalen :(
pi_133552569
Welkom Sugarsnap! *O* Gefeliciteerd!

:* Theeleuter. Stom zulke dagen..
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:00:19 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133552640
Sugarsnap welkom! *O* :*

Theeleuter :*
pi_133553192
Welkom sugarsnap en gefeliciteerd!

Mawaba het was vandaag een prachtige dag voor een wandeling. Vind het verbazend dat je het nog kan. Hulde! Ik ben al blij als een rondje supermarkt kan doen en dan woon ik er nog wel boven.

Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?

Theeleuter :*
pi_133555263
Wat leuk sugarsnap! Gefeliciteerd
pi_133555352
Gefeliciteerd sugersnap!
pi_133557462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:41 schreef Soempie het volgende:
Dot wat een leuk mutsje! Vosjes. O+
Ik zag ergens een vosje knuffel (volgens mij?) vandaag. Té schattig!

Sugar, welkom! Augustus al! :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133558064
Sugar, welkom & gefeliciteerd :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:27:08 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133558320
Gefeliciteerd sugarsnap!

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef DJMomo het volgende:
Sugar, welkom! Augustus al! :o
Dan is Jaap al een half jaar O+
KuikenGuppy
pi_133558399
dat bedoel ik! das toch bizar!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:41:10 #296
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133558799
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:19 schreef martine1984 het volgende:

Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?

Vriend en ik hebben vandaag samen genesteldrangd. O+ Alle kleertjes liggen netjes in de kast en het huis is heerlijk opgeruimd. Verder lekker op de bank wat series gekeken (The Bridge). Best aardig gelukt dus!

--

Welkom Sugar! Augustus! :o
pi_133558998
Sugar welkom, raar idee een augustus baby! Een fijne zwangerschap gewenst.
pi_133559040
Net terug van bezoek aan mn ouders, man had bardienst heel de avond, dus ik heb me lekker laten verwennen!

Nu thuis en toch wel moe...
pi_133559135
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
pi_133559381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
Ik dacht vandaag dat er een gat zat in mijn favo positiebroek. Was er helemaal door van slag. Bleek het een vlekje te zijn! Vreugde dansje..
Je krijgt echt wel je voorkeuren qua kleding en die blijf je wassen!

Daarbij wilde ik ook weer niet te veel setjes, want je draagt t maar zo kort. Heb bijvoorbeeld bewust geen winterjas gekocht, kom toch weinig buiten. En doe nu combi van dik vest en sjaal onder een open jas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')