abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133543357
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:58 schreef Enfermera het volgende:
Purple zie nu pas dat je een man bent :o

:')
Huh nee, waar staat dat?
pi_133543422
Heb het aangepast, weet niet waar dat ineens vandaan gekomen is....dan had het allang in de krant gestaan: man zwanger.

Ik ben dus gewoon vrouw!
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:35:02 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133543901
Purple whaha ja idd ik wilde al zoiets zeggen :+ :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133544074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:

Soempie oh leuk dat teruglezen, wat een goed idee :D ga ik ook eens doen!
En gefeli!! *O* meldplicht nu! :D

Als je toen ook al zulke monsterposts had mag je er wel een paar dagen voor uittrekken. :D

Beterschap en geniet van je vrije weekend.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:29 schreef Purple010 het volgende:
Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.
Vorige zwangerschap kwam ik er vaak pas tegen een uur of 11 uit en in het begin was een keer het topic in rep en roer, omdat ze dachten dat ik aan het bevallen was. Als je dan met je slaperige hoofd het topic opent en allemaal dingen leest als: 'zet hem op Soemp! :% ' dan zit je wel even gek te kijken. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133544088
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:20 schreef Mabawa. het volgende:
Fack, ik trek net mn sok aan scheurt de naad van mijn legging tot aan mijn knie :') Zeer kut want een schoen had ik al aan en nu kan ik dus weer opnieuw beginnen.
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133544124
Ja purple is stiekem gewoon tinky winky, paarse zwangere man met handtas ;)

Enfr lekker uitzieken hoor.

Steef fijn dat er nu geen bloedverlies meer is. Misschien ook even je urine laten checken of er wellicht een blaasontsteking zit?

Mawaba rip voor je legging.
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:09:14 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133544516
Soemp: whaha ja idd :') Nou viel dat toen wel mee, dacht ik.. Ik ga eens kijken :P
Lol hihi ze wisten meer dan jij dus :+ grappig :D

Martine whaha ik zie het helemaal voor me, een zwangere tinky winky :') _O-
pi_133544554
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?

Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:13:30 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133544602
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:11 schreef StefanieV het volgende:
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?

Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
Wat zouden ze anders moeten checken :?.
KuikenGuppy
pi_133544915
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Eiwitten?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:38:04 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133545067
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:29 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Eiwitten?
Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.

Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat" :@.
KuikenGuppy
pi_133545102
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.

Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat" :@.
Ah op die fiets. Ik begreep eruit dat jij niet wist wat er verder gecontroleerd kon worden. Scuzi :*
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:50:17 #263
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545311
Omg trouwens mijn droom vannacht :o :') We hadden een zoontje, maar ik wist z'n naam niet meer. Dus eerst noemde ik 'm Leon. Of was het toch Donny, dacht ik later? My lord :')
Toen realiseerde ik me (in mn droom) dat ik geen zoon had maar een dochter. Ooohja. Dat verklaarde het natuurlijk! :D _O-

Echt ZO geen namen die ik een eventuele zoon van ons zou geven btw, just fyi :') XD _O-
Mn man moest er ook erg om lachen :D
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:53:08 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133545374
Rare dromen O+.
Ik droomde van de week dat ik bv ging geven aan een katje. Die vervolgens kleine stukjes uit mijn tepel ging knagen ;( :').
KuikenGuppy
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:55:40 #265
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545416
:D :D _O- omg Burdie! Whaha te mooi XD
pi_133545488
Oh die heb ik ook gehad Burdie! Maar mijn kat wilde niet en toen was ik overstuur, want ze moest wel eten :')

Kijk nou wat ik heb gekocht op een marktje met handgemaakte spullen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133545669
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik weet het dus inderdaad niet. Zoals ik precies veel dingen niet weet. Blijkbaar gaat het er in België anders aan toe dan in nederland. Ze vragen mij om bij iedere controle een urinestaal mee te nemen en dan doe ik dat. Als er slechte resultaten zijn, dan zullen ze het mij wel melden. Als het goed is, dan hoor ik niets. Dat werkt voor mij goed genoeg.. Teveel info is niet goed voor mij, ik ben te snel ongerust en dat werkt bij mij niet (zoals het feit dat ik weet hoe hoog mijn hcg momenteel is). Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..

Dot: mooi mutsje! Ziet er lekker warm uit!
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:14:30 #268
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545772
Dot wat schattig! O+

Ik zit nu ook mn oude posts terug te lezen van toen ik zwanger was van mn dochter. Toen maakte ik ook al zulke dagboekposts dus blijkbaar :+ :D
Ook wel wat minder om terug te lezen omdat ik toen een conflict had met mn werkgever. Bleek later. Kortweg gezegd ben ik gediscrimineerd omdat ik zwanger was, alhoewel ze alles op papier wel netjes dede. Maar ondertussen. Lijkt nu enorm ver weg, en ik ben echt enorm blij dat ik nu wel een werkgever heb die gewoon aardig is tegen me.. maar onbewust ben ik er nog wel mee bezig nu ik weer zwanger ben. Toch bang dat het weer gebeurd, en die herinneringen komen dan ook gewoon terug. Het was daardoor niet altijd een fijne periode. Mja.
pi_133546254
Off. topic. Maar O+ O+ O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133546687
Schattig mutsje dot

Momo leuke foto! Maar die sinterklaas zou niet zo chagrijnig moeten kijken ;)

Net met kleuter het winkelcentrum getrotseerd maar hij moet niks hebben van die pieten en sinterklaas. Het interesseert hem gewoon niet. Hij had zoiets van zullen we gewoon ff de boodschappen halen en dan weer naar huis gaan. Dus nu weer lekker op de bank cars kijken. Tussen de middag nog een uurtje geslapen. Vanavond eten we broodjes frikadel dus hoef ook niet te koken. Kan vanavond lekker uitgerust aan de bevalling beginnen ;)

Dromen zijn rare dingen tijdens de zwangerschap.... ik moest vanacht naar een tienermoeder opvanghuis. Daar moest ik bevallen en wonen. Oudste zoon en man mocht ik niet meer zien. Heel raar, geloof dat ik die leeftijd toch al gehad heb.
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:34:27 #271
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_133547484
Soempie *O* en Mabawa *O* *O* Ik verwacht echt heel veel babies de komende weken :P

:* voor Steef kan me op zich wel voorstellen dat je op een gegeven moment niet alles wilt weten, zeker als het standaard onderzoek is in Belgie.

Momo O+

Mijn zwangerschapswinterjas is net binnengekomen. Was nog een hele toer om iets te vinden (betaalbaar in mijn maat). Eerste jas die ik had was echt te dun dus die had ik teruggestuurd. Nu wel een lekkere dikke jas O+ Laat de buik en de winter maar komen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_133549481
Papa en Sjaak stonden buiten met buuv te praten. Ik was binnen de was aan het doen. Buiten hadden ze het oa over broertje. Wat doet Sjaak? Loopt naar papa toe en trekt zijn jas omhoog. _O- O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 18:11:51 #273
269689 crew  Viv
pi_133549648
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:
Vivi: ah oke dus het waren niet heel veel zwangere vrouwen waar het aan gevraagd is.. dus of je het kan generaliseren is de vraag.
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.

Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.

Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
pi_133550343
Momo O+ O+ O+

Hier weer een flinke wandeling gemaakt, zo zeg ik wist niet dat ik dat nog kon. Nu wel rugpijn maar het was het waard. :)
pi_133550467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.

Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.

Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
pi_133550498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?

In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).

Momo, leuke foto. O+
pi_133550524
Dot wat een leuk mutsje! Vosjes. O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 18:54:51 #278
269689 crew  Viv
pi_133550944
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:39 schreef Dot. het volgende:
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:40 schreef Soempie het volgende:
En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?
Ja dat is ook altijd iets om rekening mee te houden. Bij het project van mijn onderzoekssstage weten de vrouwen dat hun antwoorden alleen geanonimiseerd beschikbaar zijn voor de onderzoeker, wellicht dat dit helpt om waarheidsgetrouwe antwoorden te krijgen.
quote:
In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).
Dit sowieso. :D Het stond online bij het AD en NRC, ik zal eens kijken of ik het oorspronkelijke onderzoek kan vinden.
pi_133550972
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?

Hier alles rustig :)
pi_133551675
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:08 schreef StefanieV het volgende:

Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..

Dat vind ik echt zo moeilijk om te begrijpen, maar als het werkt voor jou is het prrima natuurlijk.
Er zijn zeker mbt bevallen en pijnstilling en andere dingen zo erg veel keuzes en als andere de keuzes maken dan kan het voor jouw ook niet zo prettig verlopen allemaal.
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:30:24 #281
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_133551785
* Sugarsnap sluipt heel stilletjes dit topic binnen

Ik mag nog een laatste keer dit alles meemaken. Het is wel heel pril nog, net 4 weken. Mijn uitgerekende datum is voorlopig 3 augustus
pi_133551873
Waaah leuk!! gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_133551924
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:55 schreef Kwisted het volgende:
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?

Hier alles rustig :)
Oh, geen idee :)

Welkom Sugarsnap!
pi_133552074
Gefeliciteerd en welkom Sugarsnap! *O*
pi_133552121
Oh en Soempie 37 weken *O* *O* *O*
pi_133552242
Welkom sugarsnap. *O*

Leuke muts dot. Ik heb gisteren een standaard mutsje gemaakt. Zijn eigenlijk vrij simpel om zelf te maken.

Verder baaldag. Gisternacht wat last van maagzuur en vandaag wat misselijk gebleven. Ben het er niet mee eens. Is nog veels te vroeg voor deze kwalen :(
pi_133552569
Welkom Sugarsnap! *O* Gefeliciteerd!

:* Theeleuter. Stom zulke dagen..
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:00:19 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133552640
Sugarsnap welkom! *O* :*

Theeleuter :*
pi_133553192
Welkom sugarsnap en gefeliciteerd!

Mawaba het was vandaag een prachtige dag voor een wandeling. Vind het verbazend dat je het nog kan. Hulde! Ik ben al blij als een rondje supermarkt kan doen en dan woon ik er nog wel boven.

Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?

Theeleuter :*
pi_133555263
Wat leuk sugarsnap! Gefeliciteerd
pi_133555352
Gefeliciteerd sugersnap!
pi_133557462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:41 schreef Soempie het volgende:
Dot wat een leuk mutsje! Vosjes. O+
Ik zag ergens een vosje knuffel (volgens mij?) vandaag. Té schattig!

Sugar, welkom! Augustus al! :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133558064
Sugar, welkom & gefeliciteerd :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:27:08 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133558320
Gefeliciteerd sugarsnap!

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef DJMomo het volgende:
Sugar, welkom! Augustus al! :o
Dan is Jaap al een half jaar O+
KuikenGuppy
pi_133558399
dat bedoel ik! das toch bizar!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:41:10 #296
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133558799
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:19 schreef martine1984 het volgende:

Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?

Vriend en ik hebben vandaag samen genesteldrangd. O+ Alle kleertjes liggen netjes in de kast en het huis is heerlijk opgeruimd. Verder lekker op de bank wat series gekeken (The Bridge). Best aardig gelukt dus!

--

Welkom Sugar! Augustus! :o
pi_133558998
Sugar welkom, raar idee een augustus baby! Een fijne zwangerschap gewenst.
pi_133559040
Net terug van bezoek aan mn ouders, man had bardienst heel de avond, dus ik heb me lekker laten verwennen!

Nu thuis en toch wel moe...
pi_133559135
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
pi_133559381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
Ik dacht vandaag dat er een gat zat in mijn favo positiebroek. Was er helemaal door van slag. Bleek het een vlekje te zijn! Vreugde dansje..
Je krijgt echt wel je voorkeuren qua kleding en die blijf je wassen!

Daarbij wilde ik ook weer niet te veel setjes, want je draagt t maar zo kort. Heb bijvoorbeeld bewust geen winterjas gekocht, kom toch weinig buiten. En doe nu combi van dik vest en sjaal onder een open jas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')