Jij woont relatief bij mij in de buurt, maar 'straks' ben ik dus al bezet door mezelf.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zal ik je mijn adres even geven? Voor als je straks klaar bent?
Dat kon ik dus ook niet, maar het móét en ik kan het niet hebben dat er gewoon te weinig uren in een dag zitten. Wie dat bedacht heeft mogen ze levenslang opsluiten. Met je 24 uur.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Jemig wat poetsen jullie veelIk kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
Volgens mij doe jij dat eerder, dodo!quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:42 schreef martine1984 het volgende:
Ja dan is het heel erg skippy :p
Doe wel een beetje rustig aan hoor! Anders loop je jezelf voorbij.
Vandaag de ramen boven gelapt, was gevouwen, beneden stofgezogen en gedweild. Ben helemaal op en dan moet ik mezelf nog naar de keuken verplaatsen om te koken. Eigenlijk zou ik nog naar een vriendin haar verjaardagsborrel maar ik ben bang dat ik deze maar over sla. Heb nog even een boek gehaald bij de bieb, de eetclub van Saskia noort. Dus kruip vroeg in bed met thee en mn boek
Uhm Jaquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Is je nesteldrang ernstig te noemen als je al sinds 12 uur non-stop staat te strijken en je zelfs een afspraak voor vanavond hebt afgezegd omdat je nog van alles wilt schoonmaken?
Tuurlijk pas ik goed op mn zelf. Maar ik best veel gezeten hoor. En ik ga er vanuit dat het niet meer lang duurt tot dat er hier een kraamhulp in huis is die mij gaat vertroetelenquote:Op vrijdag 22 november 2013 17:10 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij dat eerder, dodo!Pas jij ook op jezelf?
Jemig wat een werk! Je bent toch niet álles aan het strijken he? Sokken enzo...quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:14 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
En nu ga ik weer verder strijken want ik moet het straks ook nog netjes opvouwen..
Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Jemig wat poetsen jullie veelIk kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
Jaloersquote:Op vrijdag 22 november 2013 18:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor.![]()
Doet m'n relatie met Wiebel ook goed, moet ik zeggen.
![]()
Had ik ook hoorquote:Op vrijdag 22 november 2013 23:46 schreef Tennisballetje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom
Vraagje, ik lees altijd overal over allerlei symptomen, zere borsten en misselijkheid en dergelijke. Ik heb dat totaal niet. Zijn er meer mensen die daar geen last van hebben / hadden?
Enige wat ik wel merk is vermoeidheid. En ik huil om alles
Ik hoor eigenlijk niet in dit topic, maar ook ik ben verbaasd door het genoemde onderzoek dat stelt dat bijna 50% van de Nederlandse zwangeren alcohol zou drinken. Hierbij wat voorlopige cijfers van mijn onderzoeksstage, waarbij het alcoholgebruik is nagevraagd bij 703 Nederlandse zwangeren :quote:Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat betreft drinken: Ik kan me niet voorstellen dat er nog zoveel vrouwen zijn die door blijven drinken? We zouden toch beter moeten weten?
quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!
Jompel voor mezelfde ubermijlpaal
Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten
Soempie een llm! Wow
Daar slaap ik al een tijdje mee, lekker heur! Net keek ik even bij lief, die ligt nog te slapen, heeft die hem ingepiktquote:Op zaterdag 23 november 2013 09:40 schreef ProjSkippy het volgende:
Hier nog redelijk geslapen, ik bedacht me ineens dat m'n voedingskussen misschien kon helpen. Oh, man wat heerlijk was dat!
Sluit me hierbij aan! Wordt spannend met die laatste loodjes. Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:02 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa mijlpaal der mijlpalen![]()
Soempie ook al meldplicht, het gaat echt snel.
Martine en skips doen jullie vandaag wel rustig aan?
Hooguit 2 weken nog!quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!
Jompel voor mezelfde ubermijlpaal
Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten
Eentje zelfs en misschien wel veull minderquote:
Volgende week is je jongetje er dus sowieso!quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Eentje zelfs en misschien wel veull minder, met mijn bloeddrukgedoe gaan ze me niet veel langer laten rondlopen.
Wat dacht je van een datumtweeling?quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:48 schreef martine1984 het volgende:
Mawaba wedstrijdje doen?wie zal haar zoontje als eerste mogen begroeten en knuffelen?
Huh nee, waar staat dat?quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:58 schreef Enfermera het volgende:
Purple zie nu pas dat je een man bent
Als je toen ook al zulke monsterposts had mag je er wel een paar dagen voor uittrekken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:
Soempie oh leuk dat teruglezen, wat een goed ideega ik ook eens doen!
En gefeli!!meldplicht nu!
Vorige zwangerschap kwam ik er vaak pas tegen een uur of 11 uit en in het begin was een keer het topic in rep en roer, omdat ze dachten dat ik aan het bevallen was. Als je dan met je slaperige hoofd het topic opent en allemaal dingen leest als: 'zet hem op Soemp!quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:29 schreef Purple010 het volgende:
Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:20 schreef Mabawa. het volgende:
Fack, ik trek net mn sok aan scheurt de naad van mijn legging tot aan mijn knieZeer kut want een schoen had ik al aan en nu kan ik dus weer opnieuw beginnen.
Wat zouden ze anders moeten checkenquote:Op zaterdag 23 november 2013 14:11 schreef StefanieV het volgende:
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?
Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
Eiwitten?quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat zouden ze anders moeten checken.
Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.quote:
Ah op die fiets. Ik begreep eruit dat jij niet wist wat er verder gecontroleerd kon worden. Scuziquote:Op zaterdag 23 november 2013 14:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.
Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik veel, ik weet het dus inderdaad niet. Zoals ik precies veel dingen niet weet. Blijkbaar gaat het er in België anders aan toe dan in nederland. Ze vragen mij om bij iedere controle een urinestaal mee te nemen en dan doe ik dat. Als er slechte resultaten zijn, dan zullen ze het mij wel melden. Als het goed is, dan hoor ik niets. Dat werkt voor mij goed genoeg.. Teveel info is niet goed voor mij, ik ben te snel ongerust en dat werkt bij mij niet (zoals het feit dat ik weet hoe hoog mijn hcg momenteel is). Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat zouden ze anders moeten checken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:
Vivi: ah oke dus het waren niet heel veel zwangere vrouwen waar het aan gevraagd is.. dus of je het kan generaliseren is de vraag.
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.
Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.
Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.
Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.
Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:39 schreef Dot. het volgende:
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
Ja dat is ook altijd iets om rekening mee te houden. Bij het project van mijn onderzoekssstage weten de vrouwen dat hun antwoorden alleen geanonimiseerd beschikbaar zijn voor de onderzoeker, wellicht dat dit helpt om waarheidsgetrouwe antwoorden te krijgen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:40 schreef Soempie het volgende:
En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?
Dit sowieso.quote:In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).
Dat vind ik echt zo moeilijk om te begrijpen, maar als het werkt voor jou is het prrima natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:08 schreef StefanieV het volgende:
Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..
Oh, geen ideequote:Op zaterdag 23 november 2013 18:55 schreef Kwisted het volgende:
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?
Hier alles rustig
Ik zag ergens een vosje knuffel (volgens mij?) vandaag. Té schattig!quote:
Vriend en ik hebben vandaag samen genesteldrangd.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:19 schreef martine1984 het volgende:
Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?
Ik dacht vandaag dat er een gat zat in mijn favo positiebroek. Was er helemaal door van slag. Bleek het een vlekje te zijn! Vreugde dansje..quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |