abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:04:27 #201
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519255
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zal ik je mijn adres even geven? Voor als je straks klaar bent?
Jij woont relatief bij mij in de buurt, maar 'straks' ben ik dus al bezet door mezelf. :P
pi_133519309
jammer ;)
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:06:53 #203
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519330
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Jemig wat poetsen jullie veel :D Ik kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
Dat kon ik dus ook niet, maar het móét en ik kan het niet hebben dat er gewoon te weinig uren in een dag zitten. Wie dat bedacht heeft mogen ze levenslang opsluiten. Met je 24 uur.

:')
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:09:43 #204
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_133519432
Dat ben ik met je eens, een dag zou 48 uur moeten zijn, althans in het weekend :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:10:04 #205
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:42 schreef martine1984 het volgende:
Ja dan is het heel erg skippy :p
Doe wel een beetje rustig aan hoor! Anders loop je jezelf voorbij.

Vandaag de ramen boven gelapt, was gevouwen, beneden stofgezogen en gedweild. Ben helemaal op en dan moet ik mezelf nog naar de keuken verplaatsen om te koken. Eigenlijk zou ik nog naar een vriendin haar verjaardagsborrel maar ik ben bang dat ik deze maar over sla. Heb nog even een boek gehaald bij de bieb, de eetclub van Saskia noort. Dus kruip vroeg in bed met thee en mn boek
Volgens mij doe jij dat eerder, dodo! :* Pas jij ook op jezelf?
pi_133519579
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Is je nesteldrang ernstig te noemen als je al sinds 12 uur non-stop staat te strijken en je zelfs een afspraak voor vanavond hebt afgezegd omdat je nog van alles wilt schoonmaken? :@
Uhm Ja
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:14:16 #207
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133519615
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:13 schreef Purple010 het volgende:

[..]

Uhm Ja
*;

En nu ga ik weer verder strijken want ik moet het straks ook nog netjes opvouwen..
pi_133520164
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:10 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij dat eerder, dodo! :* Pas jij ook op jezelf?
Tuurlijk pas ik goed op mn zelf. Maar ik best veel gezeten hoor. En ik ga er vanuit dat het niet meer lang duurt tot dat er hier een kraamhulp in huis is die mij gaat vertroetelen :)

We hebben een babyfoon! Of eigenlijk we hebben er twee. Manlief heeft de klantenservice gebeld en ze zeer duidelijkggemaakt dat de babyfoon spoedig geleverd moest worden. Dit ging allemaal heel raar en toen hebben we de bestelling gecanceld. Naar de winkel gegaan om het scheerapparaat terug te brengen. Zij hebben de babyfoon per post vandaag laten bezorgen. En de klantenservice heeft dit ook gedaan. Echter zou ik wel moeten betalen maar had de bon van de winkel. Dus dat hoefde niet meer. Nu 2 voor de prijs van 1 :)
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:21:44 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_133521654
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:14 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

*;

En nu ga ik weer verder strijken want ik moet het straks ook nog netjes opvouwen..
Jemig wat een werk! Je bent toch niet álles aan het strijken he? Sokken enzo...
Niet dat ik je op ideeën wil brengen.

Martine 40 weken! *O*

En verder weet ik het niet meer. -O-

Ik heb gisteravond en vandaag de laatste maanden van m'n vorige zwangerschap hier teruggelezen. Grappig dat dat kan. O+
Maargoed, daarom niet veel van dit topic onthouden...
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:23:00 #210
30252 Soempie
Procreating
pi_133521695
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:57 schreef Chanty het volgende:
Jemig wat poetsen jullie veel :D Ik kan me niet voorstellen dat ik daar hoogzwanger nog de energie voor heb straks!
Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor. :@ :D Doet m'n relatie met Wiebel ook goed, moet ik zeggen. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:28:49 #211
52229 Chanty
pi_133521838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:23 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik heb wel nesteldrang, maar daar hebben we nu sinds 2 weken een schoonmaakster voor. :@ :D Doet m'n relatie met Wiebel ook goed, moet ik zeggen. _O-
Jaloers }:| Ik heb geprobeerd de katten af te richten om hun zooi op te ruimen, maar het blijven viesmaaksters :'( Maar heey... over een jaar of vijf kan mijn kind best wat klusjes doen in huis *)
pi_133522143
Hier weinig schoonmaakwoede. Ik kan ook echt niets meer. Als ik loop dan voel ik pijn in mijn onderrug en dat straalt uit naar mijn linkerbeen. Het is dan net alsof ik er doorheenzak :X
Mijn moeder komt maandagochtend om schoon te maken

^O^

En verder lig ik sinds vanmiddag op bed want ik voelde me niet lekker. Diarree en een drukkend gevoel in mijn maag. Nu lijk ik wel weer een beetje trek te krijgen, dus toch zo maar wat eten denk ik..
pi_133522628
Wat vervelend angelaatje, gelukkig zijn er moeders die bij willen en kunnen springen.

Herken je pijn wel, krijg er ook steeds meer last van. Iedere keer met opstaan vanuit bed, bank of stoel is het weer een verrassing hoe flexibel ik weg kan lopen en in welke mate het pijn doet.
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:13:11 #214
30252 Soempie
Procreating
pi_133523223
Wat fijn dat je moeder kan helpen, angelatje. Erg lief ook.

Hier ook pijn, waardoor ik niet veel meer kan beginnen. Dan is een dreumes om voor te zorgen eigenlijk al wel genoeg (en daarbij wat kleinere huishoudelijke klusjes).

Vanavond de laatst binnen gekomen afleveringen kijken van verschillende series en wat haakwerk afmaken. Wat doen jullie allemaal in je verlof?
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:07:24 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133525291
Ik heb voor vandaag weer een ritje verloskundige gehad! :)
Alles prima in orde weer *O* .. vandaag 22 weekjes en 2 daagjes op weg!
Hartje gehoord O+ *; , bloeddruk 130/65 en op de weegschaal gestaan..
66,5 kilo nu.. dus tot nu toe maar + 4.5 kilo :o
Mini lag met het hoofdje naar beneden en het ruggetje in mijn rechter zij..
20 december laatste keertje om de 4 weken controle, daarna alweer om de 3 :X

Ow, en voor mij zat het stel dat de vorige keer ook te laat was en guess what,
dat waren ze nu weer :N :|W .. dus ik heb weer 20 minuten extra zitten wachten..

Ik zie Martine die de 40 weken heeft gehaald *O*
En Ikke heeft verlof :s)
Tennisballetje, welkom :)
Bah Burdie, zulke nachten zijn ruk -O-
Getsie, nummer_zoveel, hopelijk blijven ze wat rustig tijdens je zwangerschap! :*
Dat klinkt als een betere nacht Mabawa.. ^O^
RFR, mini ligt met het koppie naar beneden :P
Stefanie, hopelijk blijft het rustig bij jou!

Huishouden?! :o Ik heb voor 2 uurtjes per week een huishoudelijke hulp :@
Ze gaat als een razende tornado mijn hele huis door :s)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_133528741
Leuk Rijstebuiltje!

Ik heb naar de dokter gebeld, toxo nog steeds negatief, witte en rode bloedplaatjes ok. Hcg is 22000 wat goed is, uitslag van de combitest was er nog niet, dat hoor ik maandag bij gyn. Gevraagd van bloedverlies, hij zegt dat ik me rustig moet houden en aangezien het bruin bloed is, is het oud bloed.
pi_133531207
vervelend weer bloed steef. Maar weer alle bezoekjes afzeggen voor het weekend.

Hier alles ok hoor, nergens zin in alleen. Vandaag lekker hele dag met Sjaak doorgebracht (hij ging op de grond zitten in ah, en wilde niet meer mee, stond ik met zware tas bij de kassa, kon ik hem ook nog eens de winkel doorsleuren. Fraai staaltje pedagogiek :{w kan momenteel heel slecht tegen dit soort acties van hem. Verder was de dag best gezellig hoor :s) ). morgen sint feest op mijn werk ~:) w/
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 22 november 2013 @ 22:53:24 #218
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133532944
Hoi!

Mo, lekker op t gemakje doen waar dat kan dan! En Sint is altijd leuk :)

Stefanie, wat rot. Ik weet er alles van. Mijn collega zei gisteren heel treffend: 'hoe lang verlies je dan al bloed?' En toen ik daarop 2 weken antwoordde zei ie: 'Dan gaat het desondanks dus al 2 weken goed.'' Dat vond ik heel waardevol, ik denk er veel aan terug.

Rijst goedgekeurd en wat een nette statistieken *O*

Martines megamijlpaal *O*

Helpende mama's en huishoudsters O+ Ideaal!

Ikke verlof, heerlijk! Geniet ervan vrouwke!

Skips aan de babywasjes O+

Een :* voor de slechte nachten en een voorzichtige *O* voor de betere nachten!

Verder hier same old: bloed. Ik had bijna n dag gered zonder }:| . Meiske trappelt gelukkig goed, maandag 24 weken en dan op naar de 26! ( en de 28, de 32, de 37 en de 40 oO< ). Ik zag net op fb een prachtig filmpje voorbij komen, over het eerste jaar van een prematuur geboren manneke. Echt, wauw. Ik ben gebroken. Ik had nog niet gejankt maar nu was (is :@) de waterval niet te stoppen. Yay for hormones!

Linkje:
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133534098
KimP hier kunnen mijn hormonen niet tegen. Ik moest huilen :'(
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:24:18 #220
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133534201
Dat snap ik, ik ook. Ik kan er nu nog van janken zonder dat ik opnieuw op play moet drukken. Ik vind het hoopgevend, ontroerend en prachtig vastgelegd. O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133535152
Bedankt voor het warme welkom O+

Vraagje, ik lees altijd overal over allerlei symptomen, zere borsten en misselijkheid en dergelijke. Ik heb dat totaal niet. Zijn er meer mensen die daar geen last van hebben / hadden?
Enige wat ik wel merk is vermoeidheid. En ik huil om alles :')
pi_133535565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 23:46 schreef Tennisballetje het volgende:
Bedankt voor het warme welkom O+

Vraagje, ik lees altijd overal over allerlei symptomen, zere borsten en misselijkheid en dergelijke. Ik heb dat totaal niet. Zijn er meer mensen die daar geen last van hebben / hadden?
Enige wat ik wel merk is vermoeidheid. En ik huil om alles :')
Had ik ook hoor :) Op zich wel fijn, maar toch wat onzeker.

Thanks voor de tips! Het heeft wel geholpen het ik het idee. Ook gewoon echt ervoor gezorgd dat ik niet te lang hoefde te staan en rustig en bewust lopen. En nu een heeel druk jongetje in m'n buik O+
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:58:06 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133535625
In het vorige topic waren ook een paar vers zwangeren die zich dat afvroegen. Het verschilt enorm van persoon tot persoon, dus het kan idd heel goed dat je er nog maar weinig van merkt.
KuikenGuppy
pi_133536624
Even teruggelezen, tnx!
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 01:28:55 #225
269689 crew  Viv
pi_133538516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat betreft drinken: Ik kan me niet voorstellen dat er nog zoveel vrouwen zijn die door blijven drinken? We zouden toch beter moeten weten?
Ik hoor eigenlijk niet in dit topic, maar ook ik ben verbaasd door het genoemde onderzoek dat stelt dat bijna 50% van de Nederlandse zwangeren alcohol zou drinken. Hierbij wat voorlopige cijfers van mijn onderzoeksstage, waarbij het alcoholgebruik is nagevraagd bij 703 Nederlandse zwangeren :

- In de 3 maanden voorafgaand aan de zwangerschap dronk 82% alcohol.
- Tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige dronk 17% alcohol, veelal betrof dit alcoholgebruik terwijl de vrouw nog niet wist dat ze zwanger was.
- Vanaf het eerste bezoek aan de verloskundige tot aan de bevalling dronk 3% alcohol.

Ook de suggestie dat juist hoger opgeleide zwangeren vaker alcohol zouden drinken is moeilijk te rijmen met onze eigen data: van mijn onderzoekspopulatie was 83% hoogopgeleid.
  zaterdag 23 november 2013 @ 05:42:58 #226
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133540124
Mogguh! :O

Wat een rust hier! Fijn! Hoop dat jullie allemaal goed slapen.

Hier niet, m'n lijf is beurs. Mini heeft gisteravond zo veel liggen bewegen en naar beneden lopen duwen (maken je banden oid zich eigenlijk ook klaar voor de bevalling? Steken leken af en toe ook op zware menstruatie-/bandenpijn) dat ik echt goed heb liggen kermen. Ik voelde me wel een aansteller. :@

In combinatie met dat ik gisteren niet echt rustig aan gedaan heb (Martine had gelijk) ben ik nu bij iedere beweging van mezelf of mini weer wakker. *O*

Mini slaapt nu, dus ik ga ook nog eens wat proberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door ProjSkippy op 23-11-2013 05:49:57 ]
pi_133540189
:O c_/ mogguh. Hoop dat je lekker slaapt nu skips!

Bluh, prutweek achter de rug. Voel me niet helemaal in mn hum. Gisteren mooi afgereageerd op manlief })

Volgens mij had ik tennisballetje nog niet welkom geheten. Dus bij deze *O*

En nu wil ik nieuwe baby's zien :s)
pi_133540259
Moguh, meld

Skippy ik heb ook teveel gedaan. Als je nog kan slapen zou ik dat zeker doen.

Gisteren avond enorme last van mn bekken. En zo moe. Manlief heeft het moeten ontgelden ik was echt onredelijk. Om later in een enorme huilbui uit te barsten. Vanacht heel onrustig geslapen, raar gedroomd. Nu helemaal stijf en stram straks maar ff onder een hete douche.

Theeleuter hopelijk kun je een beetje bijkomen dit weekend.

Dot veel plezier in Berlijn!
pi_133540423
Meld met baby aan boord. Veel wakker geweest, man was niet lief tegen me in mn dromen. Heb ik hem vannacht even verteld, daarna hield t op hahaha, hij zal wel gedacht hebben...
pi_133540593
KP, mooie opmerking van je collega. Kan me voorstellen dat het filmpje nu extra veel indruk maakt. :*

Tennisballetje, welkom nog! Hier in het begin ook vooral/ alleen vermoeidheid en het huilen om alles.

Alle mannen die het hier moeten ontgelden.. duurt bij de LLM in elk geval niet lang meer. :P

En ik mag me hier melden! 37 weken vandaag. *O*
pi_133540635
Goedemorgen en meld!

Jompel voor mezelf *G* de ubermijlpaal *G* Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten O+

Soempie een llm! Wow *O*
pi_133540660
Goedemorgen....meld!

Hier ook slecht geslapen vanwege de bekkenpijn...

En een *O* voor all mijlpalen

En ik zag nog een nieuwe zwangere voorbij komen *O*
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:40:13 #233
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133540761
:W Meld!

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!

Jompel voor mezelf *G* de ubermijlpaal *G* Het eind is echt in zicht, het duurt nu niet heel lang meer voor we ons kindje gaan ontmoeten O+

Soempie een llm! Wow *O*
O+

--

Soempie LLM!

--

Wat een hoop slechte nachten! Ik zal maar nooit meer posten dat het zo rustig is en iedereen vast ligt te slapen. :')

:*

--

Hier nog redelijk geslapen, ik bedacht me ineens dat m'n voedingskussen misschien kon helpen. Oh, man wat heerlijk was dat! *;
pi_133540916
Mabawa mijlpaal der mijlpalen *O*

Soempie ook al meldplicht, het gaat echt snel.

Martine en skips doen jullie vandaag wel rustig aan?
pi_133541026
Allemaal mijlpalen *O*
Dat wordt elk uur een update dames, wij worden graag op de hoogte gehouden ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:40 schreef ProjSkippy het volgende:
Hier nog redelijk geslapen, ik bedacht me ineens dat m'n voedingskussen misschien kon helpen. Oh, man wat heerlijk was dat! *;
Daar slaap ik al een tijdje mee, lekker heur! Net keek ik even bij lief, die ligt nog te slapen, heeft die hem ingepikt :D .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_133541121
Voedings kussen FTW! :z O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133541146
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:02 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa mijlpaal der mijlpalen *O*

Soempie ook al meldplicht, het gaat echt snel.

Martine en skips doen jullie vandaag wel rustig aan?
Sluit me hierbij aan! Wordt spannend met die laatste loodjes. Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.
pi_133541173
Ik doe mijn best om rustig aan te doen :) straks komt sinterklaas aan in het winkelcentrum waar wij wonen. Dus daar moet ik natuurlijk naar toe met onze kleuter. Maar nu eerst een bezoekje brengen aan de huisarts voor een urine test. Denk dat ik nog steeds een blaasontsteking heb.....

Hoe groot is die slijmprop eigenlijk? Had vanmorgen weer een hoop slijm vermengd met wat oud bloed. Getver.
pi_133541187
Super grote jompel voor mawaba, het is vandaag jouw dday. Zet hem op!
pi_133541197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goedemorgen en meld!

Hooguit 2 weken nog! *O* O+
pi_133541350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hooguit 2 weken nog! *O* O+
Eentje zelfs en misschien wel veull minder 8-) , met mijn bloeddrukgedoe gaan ze me niet veel langer laten rondlopen.
pi_133541380
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:50 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Eentje zelfs en misschien wel veull minder 8-) , met mijn bloeddrukgedoe gaan ze me niet veel langer laten rondlopen.
Volgende week is je jongetje er dus sowieso! *O*
pi_133541454
Soempie 37 weken! *O*

Mabawa mijlpaal der mijlpalen! *O*

Martine, de koek is echt op, he? Hoog tijd dat die beeb zich laat zien.
pi_133542160
Ja cantara de moederkoek is echt op. Ben pas 4 uurtjes mn bed uit en zou er zo weer in kunnen duiken. Misschien dat ik dat nog wel even doe voor dat manlief gaat werken.

Idd wederom of nog steeds een blaasontsteking :( nu weer een andere ab kuur. Het wordt hoog tijd dat muk buiten komt spelen dan gaat de blaasontsteking ook misschien eens weg.

Mawaba wedstrijdje doen? ;) wie zal haar zoontje als eerste mogen begroeten en knuffelen?
pi_133542614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:48 schreef martine1984 het volgende:
Mawaba wedstrijdje doen? ;) wie zal haar zoontje als eerste mogen begroeten en knuffelen?
Wat dacht je van een datumtweeling? ;) Lukt het om tot maandag of dinsdag te wachten?
Haha nee maar jij mag van mij nu al hoor. Ik geloof niet dat dit jongetje zich snel uit zichzelf zal laten zien.
pi_133542655
Fack, ik trek net mn sok aan scheurt de naad van mijn legging tot aan mijn knie :') Zeer kut want een schoen had ik al aan en nu kan ik dus weer opnieuw beginnen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:52:45 #247
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133543122
JJ wat vervelend :( Sterkte.. :*

Purple hihi thanks :@ :D Ja vind het gewoon gezellig om dat te doen, als ik er dan de tijd voor heb..
Thx! :*
Purple ik dacht even te lezen MET BABY ohnee aan boord :+ whehe.

Sunshine; alleen meegedaan met mijn dochter. Deze keer niet omdat de vorige keer raar ging met de bedankjes die ik kreeg vorige keer en ik niet het idee kreeg dat het gewaardeerd werd. Daarbij de argumentatie van Burdie bracht mij ook aan het twijfelen. Ook omdat het niet alleen voor vruchtbaarheidsproblemen wordt gebruikt. Ik heb ook als researchverpleegkundige gewerkt en weet hoe farmaceuten kunnen zijn. Dus ik vond 1x wel genoeg, toch ook om vrouwen te helpen die moeilijker zwanger worden.
Was eigenlijk wel blij ook want tot een week terug was ik echt knettermisselijk, had die lucht echt niet getrokken. Plus met een dreumes is het toch anders, ben al blij als ik kan plassen voordat zij de boel sloopt :')

Skips whihi :D Leuk he die last minute hormoontjes O+
Ja die banden worden idd lekker opgerekt... Dat wordt straks nog leuker bij je bevalling. Ik had rugweeen, dat betekend dat er dus aan je banden worden gerukt (die onderaan je rug vastzitten). Mijn man duwde zijn duimen zowat fijn om tegendruk te geven voor me. :X
Oh en dat voedingskussen? Slaap ik al 2 weken mee :@ :D

Martine jeutje jij ook wat last minute nesteldrang?! Wel fijn dat het allemaal weer gedaan is :) Fijn dat het goe dgekomen is met de babyfoon! Superdeal! *O*
Oh en nog steeds een blaasontsteking? He nee toch -O-

Soempie oh leuk dat teruglezen, wat een goed idee :D ga ik ook eens doen!
En gefeli!! *O* meldplicht nu! :D

Angelatje wat vervelend ;( Fijn dat je moeder komt!
Beterschap! :*

Rijstebuiltje fijn dat je bent goedgekeurd weer! En netjes hoor, van je gewicht!
Oeh, huishoudelijke hulp! Luuxe! O+

Stefanie mooi dat alles goed is tot nu toe. Spannend maandag dus bij de gyn.

DjMomoo ohjee zo'n kind :X das niet fijn idd zwanger en dan nog met zo'n zware tas zeulen.. :X

Kim hihi ja die hormonen.. erg he. We worden allemaal softies ervan! :7
God dat filmpje ;( Ik hield het ook niet droog.
Die ogen van hem als ie dat flikkerende speeltje zag :D O+
Ik weet door mn werk ook teveel van prematuurtjes, kon bij mn dochter pas echt gerust ademhalen toen ik een week of 30 was.

Tennisballetje; kan idd heel verschillend zijn. Bij mn vorige zwangerschap had ik allang last van mn borsten voordat ik de test gedaan had, bij deze totaal niet. Heel andere symptomen. En nu de misselijkheid bij mij bijna weg is voel ik ook weinig behalve idd altijd janken en een beetje moe :+

Dot fijn! :* Veel plezier in Berlijn!! (he dat rijmt :D)

Vivi: ah oke dus het waren niet heel veel zwangere vrouwen waar het aan gevraagd is.. dus of je het kan generaliseren is de vraag.

Theeleuter vervelend van je rotweek :* wel een lekker weekend voor de boeg hoop ik?

Mabawa de ubermijlpaal, gaaf!! *O*
Oh god sokkenleed :') Das niet leuk zo als LLM ;( Ik was idd ook al blij als ik mn schoenen enigzins fatsoenlijk aankreeg toen.

Hier heeerlijk geslapen, gelukkig niet zo'n nacht als eergisternacht! Dochter heeft ook aardig geslapen en manlief is er heel lief uitgeweest als ze wakker werd, wat maar ongeveer 3x was en dat was alleen even een aaitje enzo. O+
En eindelijk komt mijn hoest los volgens mij :o dacht dat het nooit zou gebeuren :+
Lig nu lekker even in bed terwijl manlief met dochter boodschapjes doet.
Heb heel braaf nog niet de vaatwasser uitgeruimd en de ontbijtboel staat ook nog op tafel :') Ach, kunnen we zo gelijk weer lunchen :+ Het kan best dames, af en toe een beetje vechten tegen de hormonen! :+ Aan de andere kant staat natuurlijk wel al de wasmachine aan, laten we wel wezen :7

Verder helemaal niks gepland dit weekend, lekker uitzieken dus enzulks :z
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133543155
Moest toch nog ff overgordijnen halen voor babykamer grrrr bouwmarkten. Nu voor pampus op de bank.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:58:35 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133543227
Purple zie nu pas dat je een man bent :o

pi_133543241
Enf steeds zo'n monsterposts!

Kimpossible: is idd wel een fijne spreuk. Vandaag geen bloedverlies meer en het is ook niet te vergelijken met jouw situatie maar toch. De paniek is er steeds van mijn kant, vriend is ervan overtuigd dat alles goed blijft lopen..

Mo: plannen hadden we niet, morgen bezoek en dat blijft doorgaan, ik kan in de zetel blijven liggen.

Hier dus geen bloedverlies meer maar buikpijn.. Nuja heb net opnieuw boven het toilet gehangen dus zal daar wel iets mee te maken hebben en dan bandenpijn maar toch, ik tel af naar maandagavond!
pi_133543357
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:58 schreef Enfermera het volgende:
Purple zie nu pas dat je een man bent :o

Huh nee, waar staat dat?
pi_133543422
Heb het aangepast, weet niet waar dat ineens vandaan gekomen is....dan had het allang in de krant gestaan: man zwanger.

Ik ben dus gewoon vrouw!
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:35:02 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133543901
Purple whaha ja idd ik wilde al zoiets zeggen :+ :D
pi_133544074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:

Soempie oh leuk dat teruglezen, wat een goed idee :D ga ik ook eens doen!
En gefeli!! *O* meldplicht nu! :D

Als je toen ook al zulke monsterposts had mag je er wel een paar dagen voor uittrekken. :D

Beterschap en geniet van je vrije weekend.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:29 schreef Purple010 het volgende:
Wel leuk dat iedereen zich zo braaf meld.
Vorige zwangerschap kwam ik er vaak pas tegen een uur of 11 uit en in het begin was een keer het topic in rep en roer, omdat ze dachten dat ik aan het bevallen was. Als je dan met je slaperige hoofd het topic opent en allemaal dingen leest als: 'zet hem op Soemp! :% ' dan zit je wel even gek te kijken. _O-
pi_133544088
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:20 schreef Mabawa. het volgende:
Fack, ik trek net mn sok aan scheurt de naad van mijn legging tot aan mijn knie :') Zeer kut want een schoen had ik al aan en nu kan ik dus weer opnieuw beginnen.
:D
pi_133544124
Ja purple is stiekem gewoon tinky winky, paarse zwangere man met handtas ;)

Enfr lekker uitzieken hoor.

Steef fijn dat er nu geen bloedverlies meer is. Misschien ook even je urine laten checken of er wellicht een blaasontsteking zit?

Mawaba rip voor je legging.
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:09:14 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133544516
Soemp: whaha ja idd :') Nou viel dat toen wel mee, dacht ik.. Ik ga eens kijken :P
Lol hihi ze wisten meer dan jij dus :+ grappig :D

Martine whaha ik zie het helemaal voor me, een zwangere tinky winky :') _O-
pi_133544554
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?

Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:13:30 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133544602
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:11 schreef StefanieV het volgende:
Soempie: dan ben je toch op slag wakker?

Martine: urine wordt sowieso gecheckt, weet alleen niet of dit ook op blaasontsteking is, ga ik even navragen maandag, dank je voor de tip!
Wat zouden ze anders moeten checken :?.
KuikenGuppy
pi_133544915
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Eiwitten?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:38:04 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133545067
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:29 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Eiwitten?
Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.

Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat" :@.
KuikenGuppy
pi_133545102
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk te vragen wat zij dan denkt dat er gecontroleerd gaat worden. Meestal lever je urine in om op blaasontsteking te checken, vooral bij onverklaarbaar bloedverlies lijkt me dat wel een van de eerste tests die gedaan worden.

Maargoed, ik kan gewoon slecht tegen "ze gaan iets controleren maar ik heb geen idee wat" :@.
Ah op die fiets. Ik begreep eruit dat jij niet wist wat er verder gecontroleerd kon worden. Scuzi :*
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:50:17 #263
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545311
Omg trouwens mijn droom vannacht :o :') We hadden een zoontje, maar ik wist z'n naam niet meer. Dus eerst noemde ik 'm Leon. Of was het toch Donny, dacht ik later? My lord :')
Toen realiseerde ik me (in mn droom) dat ik geen zoon had maar een dochter. Ooohja. Dat verklaarde het natuurlijk! :D _O-

Echt ZO geen namen die ik een eventuele zoon van ons zou geven btw, just fyi :') XD _O-
Mn man moest er ook erg om lachen :D
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:53:08 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133545374
Rare dromen O+.
Ik droomde van de week dat ik bv ging geven aan een katje. Die vervolgens kleine stukjes uit mijn tepel ging knagen ;( :').
KuikenGuppy
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:55:40 #265
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545416
:D :D _O- omg Burdie! Whaha te mooi XD
pi_133545488
Oh die heb ik ook gehad Burdie! Maar mijn kat wilde niet en toen was ik overstuur, want ze moest wel eten :')

Kijk nou wat ik heb gekocht op een marktje met handgemaakte spullen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133545669
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik weet het dus inderdaad niet. Zoals ik precies veel dingen niet weet. Blijkbaar gaat het er in België anders aan toe dan in nederland. Ze vragen mij om bij iedere controle een urinestaal mee te nemen en dan doe ik dat. Als er slechte resultaten zijn, dan zullen ze het mij wel melden. Als het goed is, dan hoor ik niets. Dat werkt voor mij goed genoeg.. Teveel info is niet goed voor mij, ik ben te snel ongerust en dat werkt bij mij niet (zoals het feit dat ik weet hoe hoog mijn hcg momenteel is). Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..

Dot: mooi mutsje! Ziet er lekker warm uit!
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:14:30 #268
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133545772
Dot wat schattig! O+

Ik zit nu ook mn oude posts terug te lezen van toen ik zwanger was van mn dochter. Toen maakte ik ook al zulke dagboekposts dus blijkbaar :+ :D
Ook wel wat minder om terug te lezen omdat ik toen een conflict had met mn werkgever. Bleek later. Kortweg gezegd ben ik gediscrimineerd omdat ik zwanger was, alhoewel ze alles op papier wel netjes dede. Maar ondertussen. Lijkt nu enorm ver weg, en ik ben echt enorm blij dat ik nu wel een werkgever heb die gewoon aardig is tegen me.. maar onbewust ben ik er nog wel mee bezig nu ik weer zwanger ben. Toch bang dat het weer gebeurd, en die herinneringen komen dan ook gewoon terug. Het was daardoor niet altijd een fijne periode. Mja.
pi_133546254
Off. topic. Maar O+ O+ O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133546687
Schattig mutsje dot

Momo leuke foto! Maar die sinterklaas zou niet zo chagrijnig moeten kijken ;)

Net met kleuter het winkelcentrum getrotseerd maar hij moet niks hebben van die pieten en sinterklaas. Het interesseert hem gewoon niet. Hij had zoiets van zullen we gewoon ff de boodschappen halen en dan weer naar huis gaan. Dus nu weer lekker op de bank cars kijken. Tussen de middag nog een uurtje geslapen. Vanavond eten we broodjes frikadel dus hoef ook niet te koken. Kan vanavond lekker uitgerust aan de bevalling beginnen ;)

Dromen zijn rare dingen tijdens de zwangerschap.... ik moest vanacht naar een tienermoeder opvanghuis. Daar moest ik bevallen en wonen. Oudste zoon en man mocht ik niet meer zien. Heel raar, geloof dat ik die leeftijd toch al gehad heb.
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:34:27 #271
52229 Chanty
pi_133547484
Soempie *O* en Mabawa *O* *O* Ik verwacht echt heel veel babies de komende weken :P

:* voor Steef kan me op zich wel voorstellen dat je op een gegeven moment niet alles wilt weten, zeker als het standaard onderzoek is in Belgie.

Momo O+

Mijn zwangerschapswinterjas is net binnengekomen. Was nog een hele toer om iets te vinden (betaalbaar in mijn maat). Eerste jas die ik had was echt te dun dus die had ik teruggestuurd. Nu wel een lekkere dikke jas O+ Laat de buik en de winter maar komen.
pi_133549481
Papa en Sjaak stonden buiten met buuv te praten. Ik was binnen de was aan het doen. Buiten hadden ze het oa over broertje. Wat doet Sjaak? Loopt naar papa toe en trekt zijn jas omhoog. _O- O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 18:11:51 #273
269689 crew  Viv
pi_133549648
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:52 schreef Enfermera het volgende:
Vivi: ah oke dus het waren niet heel veel zwangere vrouwen waar het aan gevraagd is.. dus of je het kan generaliseren is de vraag.
Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.

Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.

Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
pi_133550343
Momo O+ O+ O+

Hier weer een flinke wandeling gemaakt, zo zeg ik wist niet dat ik dat nog kon. Nu wel rugpijn maar het was het waard. :)
pi_133550467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Generaliseren voor heel Nederland is altijd lastig bij dit soort onderzoeken. Waarschijnlijk geeft een onderzoek in Amsterdam een heel ander beeld dan hetzelfde onderzoek uitgevoerd in Maastricht. Ook zijn vrouwen die graag deelnemen aan dit type onderzoek wellicht verschillend van de vrouwen die niet willen deelnemen.

Het schoot me later nog te binnen dat mijn onderzoek alleen over geplande zwangerschappen ging. Bij ongeplande zwangerschappen zal het percentage vrouwen dat alcohol gebruikt tussen het begin van de zwangerschap en het eerste bezoek aan de verloskundige hoger zijn dan bij geplande zwangerschappen. Puur omdat bij ongeplande zwangerschappen de periode waarin de vrouw nog niet weet dat ze zwanger is langer duurt.

Anyway, waarschijnlijk is het percentage vrouwen dat bewust (dus na een positieve test) alcohol gebruikt in de zwangerschap beduidend minder dan 50%.
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
pi_133550498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?

In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).

Momo, leuke foto. O+
pi_133550524
Dot wat een leuk mutsje! Vosjes. O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 18:54:51 #278
269689 crew  Viv
pi_133550944
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:39 schreef Dot. het volgende:
En sociaal wenselijk antwoorden? Of is dat ondervangen in de vraagstelling?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:40 schreef Soempie het volgende:
En aan de andere kant heb je nog vrouwen die vast de neiging hebben om sociaal wenselijk te antwoorden?
Ja dat is ook altijd iets om rekening mee te houden. Bij het project van mijn onderzoekssstage weten de vrouwen dat hun antwoorden alleen geanonimiseerd beschikbaar zijn voor de onderzoeker, wellicht dat dit helpt om waarheidsgetrouwe antwoorden te krijgen.
quote:
In krantenberichten mist wel vaker de nuance. Vaak gaan journalisten best kort door de bocht als ze onderzoeksgegevens in een artikel verwerken. Mogelijk dat dat hier ook het geval is (of was het geen krantenbericht?).
Dit sowieso. :D Het stond online bij het AD en NRC, ik zal eens kijken of ik het oorspronkelijke onderzoek kan vinden.
pi_133550972
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?

Hier alles rustig :)
pi_133551675
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:08 schreef StefanieV het volgende:

Het kan misschien raar klinken en misschien ben ik naïef daarin maar ik vertrouw op mijn gyn/dokter en doe mooi wat ze vragen..

Dat vind ik echt zo moeilijk om te begrijpen, maar als het werkt voor jou is het prrima natuurlijk.
Er zijn zeker mbt bevallen en pijnstilling en andere dingen zo erg veel keuzes en als andere de keuzes maken dan kan het voor jouw ook niet zo prettig verlopen allemaal.
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:30:24 #281
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_133551785
* Sugarsnap sluipt heel stilletjes dit topic binnen

Ik mag nog een laatste keer dit alles meemaken. Het is wel heel pril nog, net 4 weken. Mijn uitgerekende datum is voorlopig 3 augustus
pi_133551873
Waaah leuk!! gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_133551924
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:55 schreef Kwisted het volgende:
Dot wat leuk!! Hebben ze ook n webshop?

Hier alles rustig :)
Oh, geen idee :)

Welkom Sugarsnap!
pi_133552074
Gefeliciteerd en welkom Sugarsnap! *O*
pi_133552121
Oh en Soempie 37 weken *O* *O* *O*
pi_133552242
Welkom sugarsnap. *O*

Leuke muts dot. Ik heb gisteren een standaard mutsje gemaakt. Zijn eigenlijk vrij simpel om zelf te maken.

Verder baaldag. Gisternacht wat last van maagzuur en vandaag wat misselijk gebleven. Ben het er niet mee eens. Is nog veels te vroeg voor deze kwalen :(
pi_133552569
Welkom Sugarsnap! *O* Gefeliciteerd!

:* Theeleuter. Stom zulke dagen..
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:00:19 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133552640
Sugarsnap welkom! *O* :*

Theeleuter :*
pi_133553192
Welkom sugarsnap en gefeliciteerd!

Mawaba het was vandaag een prachtige dag voor een wandeling. Vind het verbazend dat je het nog kan. Hulde! Ik ben al blij als een rondje supermarkt kan doen en dan woon ik er nog wel boven.

Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?

Theeleuter :*
pi_133555263
Wat leuk sugarsnap! Gefeliciteerd
pi_133555352
Gefeliciteerd sugersnap!
pi_133557462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:41 schreef Soempie het volgende:
Dot wat een leuk mutsje! Vosjes. O+
Ik zag ergens een vosje knuffel (volgens mij?) vandaag. Té schattig!

Sugar, welkom! Augustus al! :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133558064
Sugar, welkom & gefeliciteerd :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:27:08 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133558320
Gefeliciteerd sugarsnap!

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef DJMomo het volgende:
Sugar, welkom! Augustus al! :o
Dan is Jaap al een half jaar O+
KuikenGuppy
pi_133558399
dat bedoel ik! das toch bizar!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:41:10 #296
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133558799
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:19 schreef martine1984 het volgende:

Skippy en is het strijkgoed al klaar? heb je nog wel een beetje rustig aan gedaan?

Vriend en ik hebben vandaag samen genesteldrangd. O+ Alle kleertjes liggen netjes in de kast en het huis is heerlijk opgeruimd. Verder lekker op de bank wat series gekeken (The Bridge). Best aardig gelukt dus!

--

Welkom Sugar! Augustus! :o
pi_133558998
Sugar welkom, raar idee een augustus baby! Een fijne zwangerschap gewenst.
pi_133559040
Net terug van bezoek aan mn ouders, man had bardienst heel de avond, dus ik heb me lekker laten verwennen!

Nu thuis en toch wel moe...
pi_133559135
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
pi_133559381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb vandaag toch maar een positiebroek aan getrokken ... mensenlief dat zit 100 keer beter dan mijn eigenste broeken!
Ik dacht vandaag dat er een gat zat in mijn favo positiebroek. Was er helemaal door van slag. Bleek het een vlekje te zijn! Vreugde dansje..
Je krijgt echt wel je voorkeuren qua kleding en die blijf je wassen!

Daarbij wilde ik ook weer niet te veel setjes, want je draagt t maar zo kort. Heb bijvoorbeeld bewust geen winterjas gekocht, kom toch weinig buiten. En doe nu combi van dik vest en sjaal onder een open jas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')