Ex-collega zei letterlijk dat ze haar wekelijkse biertje niet wilde missen. En dat noemen we dan hoger opgeleidquote:Op woensdag 20 november 2013 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, opmerkelijk nieuws over zwangere vrouwen vandaag:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jdens-zwangerschap/
Ik kan dit eigenlijk niet geloven, jullie?
Wow nee het verbaast me echt.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, opmerkelijk nieuws over zwangere vrouwen vandaag:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jdens-zwangerschap/
Ik kan dit eigenlijk niet geloven, jullie?
Hier ook verbazing alom. You've got to be kiddingggg me?quote:Op woensdag 20 november 2013 17:06 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Wow nee het verbaast me echt./misschieneenbeetjenaïef
Ja. Overname is niet ideaal, maar in deze situatie doet het goed. Ik heb de indruk dat de vk het nog steeds overdreven vind, maar met de gyn heb ik heel andere gesprekken en voel ik me heel serieus genomen. Je komt niet voor niks aan met info over Rotterdam, denk ik dan. En eens per 4 weken controle is ook wel zat als er niks aan de hand is; de frequentie die nu wordt aangehouden is veel hoger. Lastig hoor, want ik voel mezelf vaak een aansteller en zon vk helpt dan niet. Misschien vind de gyn me ook wel een tut, maar ze bekijken alles in ieder geval serieus!quote:Op woensdag 20 november 2013 17:10 schreef Mabawa. het volgende:
Hé KimFijn om een update te krijgen. Overname gyn, jammer dat het moet maar wel fijn denk ik zo? Vooral doordat je de vk al niet meer zo vertrouwde na die eerste bloeding/geen echo enzo. Hopelijk gaat alles goed. Wat een mooi plaatje heb je meegekregen. Dat is gewoon jullie meisje
Ja en juist het feit dat ze jouw situatie serieus bekijken is zo fijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:14 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ja. Overname is niet ideaal, maar in deze situatie doet het goed. Ik heb de indruk dat de vk het nog steeds overdreven vind, maar met de gyn heb ik heel andere gesprekken en voel ik me heel serieus genomen. Je komt niet voor niks aan met info over Rotterdam, denk ik dan. En eens per 4 weken controle is ook wel zat als er niks aan de hand is; de frequentie die nu wordt aangehouden is veel hoger. Lastig hoor, want ik voel mezelf vaak een aansteller en zon vk helpt dan niet. Misschien vind de gyn me ook wel een tut, maar ze bekijken alles in ieder geval serieus!
Ja, dat neusje he!ze heeft precies t zelfde wipneusje als m'n broertje, haha! En de lippen van paps
Er zijn ook genoeg rokers die volhouden dat de stress slechter is voor de baby. Kan het me toch eigenlijk niet echt voorstellen... Ik had ook een oud collega die zich haar wekelijkse broodje filet americain niet wilde laten ontnemen door de babyquote:Op woensdag 20 november 2013 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een nicht die gewoon door bleef roken tijdens haar zwangerschap tijdens feestjes 'want dat vond ze gezellig'....
En ik maar denken... als je het op feestjes al niet kan laten geloof ik nooit dat je er thuis vanaf kan blijven. Vind het zoooo egoistisch.
Jakkie bah, ik hoop maar steeds dat ik hem per ongeluk al verloren ben zonder het te merken. Dat zit er zeker niet in? Wel weer een stap richting bevallen voor jou!quote:Op woensdag 20 november 2013 19:37 schreef martine1984 het volgende:
Eh juk volgens mij ging daar net mn slijmprop... hoop slijm beetje taai met wat bloed erbij.
Mijn beide schoonzusjes zijn ook zwanger en roken als schoorstenen. Ze zeggen dat de stress van het stoppen slechter is voor de baby dan het roken zelf, maar ik vind ze gewoon egoïstisch en luiquote:Op woensdag 20 november 2013 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een nicht die gewoon door bleef roken tijdens haar zwangerschap tijdens feestjes 'want dat vond ze gezellig'....
Je hebt sinds gister meldplicht!quote:Op donderdag 21 november 2013 06:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Alvast even een meld, want ik denk zo nog een paar uur te gaan slapen (eindelijk..).
Tenx! Wie weet ben ik er voor in de wieg gelegd. Probeer me niet gek te laten maken en een beetje structuur te houden. Blijkbaar werkt dat wel. En de kleine is heel erg gewenst.quote:Op donderdag 21 november 2013 08:03 schreef Soempie het volgende:
Purple, je zou niet zeggen dat het je eerste is. Ik vind je hier ook altijd zo rustig overkomen.
Bloed staat bij mij wel op de bellijst....klein telefoontje naar de vk aan wagen?quote:Op donderdag 21 november 2013 08:08 schreef martine1984 het volgende:
Net bij het afvegen nog meer slijm en een beetje bloed. Kan het nog meer slijmprop zijn? Mn buik voelt ook heel gespannen aan. Net manlief uit bed gehaald zodat hij zoonlief naar school kan brengen. Vind het allemaal erg spannend ineens.
Fijn dat je het hartje hebt gehoord! En ik heb ook het idee wat te voelen... erg vroeg, maar Mikai was ook zo vroeg te voelen.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:47 schreef Kwisted het volgende:
Schattig Limone!! En je klinkt verliefd <3
Kim, knuffel voor jou!
Pff ik ben slecht bijgelezen. Hier alles goed. Ik zit sinds gisteren op een rose wolk. T hartje horen heeft t zo echt gemaakt. Nu voel ik me super zwanger!!
Oh en misschien gek, maar soms denk ik
dat ik iets voel al!!
Staat op mijn lijstje slijmprop verlies hoef je niet voor te bellen. Slijm eventueel gecombineerd met eventueel rood of bruin bloed. Bellen doe ik dus maar niet. maar echt geweldig voel ik me niet. Straks maar ff douchen en proberen te ontspannen.quote:Op donderdag 21 november 2013 08:14 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Bloed staat bij mij wel op de bellijst....klein telefoontje naar de vk aan wagen?
Je laat bloed prikken en je hebt geen idee waarvoor? Bijzonder.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:09 schreef StefanieV het volgende:
Kim: fijn dat je goed opgevolgd wordt. En laat de vk maar denken, het gaat om jou en de baby!
Martine: voel je al wat meer? succes ermee hoor!
Hier net terug van de dokter, moest bloed laten prikken voor volgende controle (trisomie 21 ofzo) en hij heeft ook nog even het hartje gezocht. Mijn vriend dacht al: zorg maar dat je het vindt of jij mag het haar uitleggen want dan zit ik weer met een stressy vriendin maar hij heeft het gevonden. Het klopte goed door, mooi om te horen! Maandag volgende controle bij de gyn, dan kunnen we hij/zij weer gaan bewonderen.
RFR: mmmm soesjes!
Roken en drinken tijdens zwangerschap begrijp ik eigenlijk niet. Ik rook sowieso niet, drinken af en toe maar nu laat ik het volledig staan.. Die 9 maand lukt wel. Ik heb het moeilijker met mijn chocomousse engerookte zalm dan met alcohol ;-)
Hahaha. Hebben we thee gedronken ofzo klap?quote:Op donderdag 21 november 2013 10:03 schreef klaprooss het volgende:
Limone! Wat een lieverdlekker genieten van dr!
ik lees alles en vergeet ook weer alles!voor alle fijne dingen
en eenvoor als het even wat minder gaat of anders loopt dan verwacht! Zoals bij KP!
En! Ik heb gedroomd over DJMomo, vraag me niet waarover het ging maar je kwam elke keer weer gezellig langs!
sinds gister 25 weken! Woei
Haha ik weet het niet meer, tussen door werd ik nog wakker en dacht ik, niet vergeten!! En tja toch vergetenquote:Op donderdag 21 november 2013 10:34 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Hahaha. Hebben we thee gedronken ofzo klap?
Slim idd! Ik ben er ook druk mee bezig! Alles vergelijken, bellen pff maar goed ik wil poliklinisch bevallen dus fijn als ik er goed verzekerd voor ben!quote:Op donderdag 21 november 2013 10:48 schreef Dot. het volgende:
Misschien een overbodige tip, maar ik krijg net mijn zorgpolis binnen en zie ineens dat de vergoeding voor eigen bijdrage kraamzorg uit mijn aanvullend pakket is gehaald, terwijl die er in 2013 wel nog in zat. Misschien handig om even te checken of alles nog klopt in het nieuwe jaar?
Ja, ik was heel blij met mijn verzekering, juist hierom... Nu moet ik een duurder pakket afsluiten, maar dan zit ik alsnog maar op 115 euro per maand, inclusief tandverzekering. Valt ook wel weer mee en dan heb ik geen gedoe met overstappen of modules aan- en uitzetten die pas 6 maanden later gaan gelden enzoquote:Op donderdag 21 november 2013 10:58 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Slim idd! Ik ben er ook druk mee bezig! Alles vergelijken, bellen pff maar goed ik wil poliklinisch bevallen dus fijn als ik er goed verzekerd voor ben!
Ik hoop het voor je Martinequote:Op donderdag 21 november 2013 11:07 schreef martine1984 het volgende:
Net de verloskundige toch maar even gebeld. Voel me niet lekker echt een raar gevoel. Mn buik voelt ook anders aan. Strak gevoel en daarbij hoofdpijn. Er is wat gaande in mn lijf maar of ik ga bevallen??? Misschien wel het zou zo maar eens kunnen gaan gebeuren.
Staat bij mij ook op het bellijstje ja...maar je hoort wel vaker dat vrouwen zich niet lekker voelen vlak voor de bevalling, dus we gaan er gewoon vanuit dat je gaat bevallen Martinequote:Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Strak gevoel en hoofdpijn doet mij eerder denken aan zwangerschapsvergiftiging Martine. Ik kreeg dit 1,5 week voor UD bij Djen. En aangezien jij aan je termijn zit laten ze jou daar echt niet mee rond lopen mocht het zo zijn.
Ik heb een datum voor een eerste echo! 2 December!
Maar ik heb nergens last van en voel me al helemaal niet zwanger. Voor mijn eigen gevoel ga ik er zaterdag nog maar even een test tegenaan gooien want ik vind dit maar niks zo.
Goed om te lezen Martine! Nog ff volhouden meid en dan zie je je zoon!quote:Op donderdag 21 november 2013 11:59 schreef martine1984 het volgende:
Ze is geweest. Bloeddruk prima in orde en hartje van muk ook oke. Ontsluiting nog steeds 1 tot 2 cm. What the f##k wat deed dat toucheren pijn. Het is nu niet te voorspellen of dat het door gaat zetten. Zoonlief gaat wel met de gastouder mee voor een broodje. Manlief is vandaag thuis dus wat dat aangaat mag het gaan gebeuren.
Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..quote:Op donderdag 21 november 2013 09:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je laat bloed prikken en je hebt geen idee waarvoor? Bijzonder.
Chocolademousse kun je gewoon eten hoor!
Je kunt bij groothandels voor restaurants e.d. ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel kopen, die mag je toch wel?quote:Op donderdag 21 november 2013 12:19 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..
De chocomousse die ik eet, is met verse rauwe eieren (zelfgemaakt). Maar die van de winkel kan ik inderdaad gewoon eten, dat weet ik.
Spannend Martine!
Mo: al beter ondertussen?
Ik kreeg het advies rauwe zalm maar eventjes helemaal te laten staan.. Just to be sure!quote:Op donderdag 21 november 2013 12:30 schreef StefanieV het volgende:
Ja dat kan hoor, nog nooit van gehoord trouwens.. Ik weet dat er oplossingen zijn want gerookte zalm mag ook nog als het vers is..
Pffff.. Ik verveel me zo erg! En ik durf ook gewoon mn bed niet uit door die hartslag. Dus even een rondje lopen kan ook niet. En dan ligt er ook nog eens een man naast me die onwijs snurkt en de hele dag scheten ligt te laten..quote:Op donderdag 21 november 2013 12:46 schreef Cantare het volgende:
Pff, JJ, wat ontzettend rot en onzeker... Gelukkig word je goed in de gaten gehouden. Kom je de tijd nog een beetje door?
Je móet niksquote:Op donderdag 21 november 2013 12:19 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Vooraf wist ik het niet nee, mijn gyn geeft niet zoveel uitleg. Maar mijn dokter heeft genoeg uitleg gegeven maar teveel om te onthouden. Het was alvast voor het down-syndroom, vaataandoeningen, waterhoofd.. Als die uitslag nu slecht zou zijn, dan moet er een vruchtwaterpunctie gebeuren of de nipt-test waar ik voor zou opteren. Dus ik weet meer dan ik hier opgeschreven heb..
De chocomousse die ik eet, is met verse rauwe eieren (zelfgemaakt). Maar die van de winkel kan ik inderdaad gewoon eten, dat weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |