quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
VN wil Sintfeest volledig verbiedenquote:Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.
Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.
Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.
Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
quote:VN-onderzoeker wil af van de Sint
Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.
Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."
Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."
In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:Kamer mengt zich in debat Sint
Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.
Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.
Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.
Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.
Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.
Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.
Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".
Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
Hier verder.quote:Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.
Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.
Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'
Klik hier voor de rest v/h artikel
Ze willen gewoon stennis maken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:02 schreef Danny het volgende:
https://twitter.com/djsabroso/status/398832581707173888
dat is cultuur. een kindervriend die snoepjes uitdeelt is racisme en dan is geweld tijdens een kinderfeest naar mensen die vrijwillig inzet tonen voor anderen natuurlijk gewoon geoorloofd.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:06 schreef Lavenderr het volgende:
Ze willen gewoon stennis maken.
Dat ze het verpesten voor de kinderen zal ze jeuken.
Zo, dat weten we ook weer, iedereen die niet tegen het afschaffen (of niet voor het overspuiten in een neutrale kleur) van Zwarte Piet is, is een racist.twitter:DJSabroso twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 16:21:12Als er rellen komen, moeten jullie racisten achteraf niet zeiken #zwartepiet = #racisme reageer retweet
Och, het bevestigt ieg het beeld wat je vaak bij 'opsporing verzocht' ziet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:07 schreef Danny het volgende:
dat is cultuur. een kindervriend die snoepjes uitdeelt is racisme en dan is geweld tijdens een kinderfeest naar mensen die vrijwillig inzet tonen voor anderen natuurlijk gewoon geoorloofd.
Al het goud? Alleen de oorringen toch, en dan ook nog alleen in Amsterdam.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:18 schreef Mylene het volgende:
Ik hoorde Pieter in DWDD zeggen dat de blanken nu ook al het goud van zwarte piet hebben weggenomen. Het is een schande.
quote:The blacks, those magnificent examples of the African race who have maintained their racial purity thanks to their lack of an affinity with bathing, have seen their territory invaded by a new kind of slave: the Portuguese.
(Dagboek aantekeningen Che Guevara)quote:The black is indolent and a dreamer; spending his meager wage on frivolity or drink; the European has a tradition of work and saving, which has pursued him as far as this corner of America and drives him to advance himself, even independently of his own individual aspirations.
quote:Bally Sabroso commented
Moeten die zwarte jongens soms met een t-shirt rondlopen met de tekst “Ook al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed” zodat de politie ze niet onnodig staande houdt.
En toch willen enkelen volhouden dat Nederland geen racistisch land is. Het begint al met de karikatuur van zwarte piet, zo geeft men racisme via de paplepel door.
Elke zwarte is in Nederland automatisch een verdachte, dat is racisme.
Rel Kanaaltje 2 :quote:Bally Sabroso commented
Ik zie het negatieve er echt niet in hoor. Dit is toch positief dat deze zwarte jongeren Obama als rolmodel hebben en hun complete aandacht aan hun educatie toewijden.
Het is voor sommigen nooit goed, of wordt er slechts verwacht dat zwarten zich met criminaliteit moeten bezig houden.
Racistische witte mensen zijn heel bang voor educated blacks vandaar dat de Republikeinen er heiza van maken.
Intimiderende blanke hellebaardiers.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:50 schreef poemojn het volgende:
In Elburg waren vandaag hellebaardiers aanwezig bij de intocht, ook een leuk gezicht.
Dit kerstfilmpje geeft er een indruk van: http://m.youtube.com/watch?v=ohHSABSUClg
Deze bevalt je dus niet?quote:
Intocht? Zijn ze daar niet wat vroeg?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:50 schreef poemojn het volgende:
In Elburg waren vandaag hellebaardiers aanwezig bij de intocht, ook een leuk gezicht.
Dit kerstfilmpje geeft er een indruk van: http://m.youtube.com/watch?v=ohHSABSUClg
Dank voor de link.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:08 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik heb het ergens anders gelezen maar hier bijv zie je het ook: http://www.verreverwanten(...)urkazernes/1845.html en http://henrycustor.plazilla.com/armoede-in-de-veenkolonien
En hier een beschrijving van iemand uit eigen ervaring ermee http://inenomassen.nl/emmer_afscheidenveen.html
wordt volgende week zaterdag uitgezonden bij nickelodeon, slot marspeinstein.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Intocht? Zijn ze daar niet wat vroeg?
quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:58 schreef YazooW het volgende:
Blijft een interessante discussie. Keer op keer wordt er zwaar serieus ingegaan op zo'n enkeling die een bepaalde mening heeft. Zoals hierboven bijvoorbeeld, meneer Che Guavara heeft een mening en dan is er meteen weer iemand hier die een verzameling van quotes van hem hier moet plaatsen inclusief foto en alles. Lekker boeiend joh, waarom negeer je zo'n pannekoek niet gewoon?
Ik moest lachen.quote:meneer Che Guavara.
Met haast? De anti-piet-knokploegen kwamen aangestormd?quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:00 schreef poemojn het volgende:
[..]
wordt volgende week zaterdag uitgezonden bij nickelodeon, slot marspeinstein.
Ik heb wel een foto van een Piet, misschien leuk voor hier. Alleen niet scherp, gsm zonder flitser en Piet met haast.
[ afbeelding ]
Ik vind het er vooral exotisch uitzien. Niet zo karikatuur als die stripstijltekeningen van zw piet of sjimmie.
Die "kromme taal" weet ik als kind trouwens altijd aan het feit dat de Pieten net als de Sint uit Spanje komen, dus ja, Spaans accent. Waarom de Sint dan wel weer ABN sprak is me dan weer niet duidelijk, net zoals de vraag waarom de Pieten opeens met een Surinaams accent zouden spreken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:01 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat de gouden goudkleurige oorringen in Amsterdam weggelaten worden. Juist een van de parafernalia die het onderscheid maken tussen Zwarte Piet en een negert (naast de kleurige kleding en de kromme taal, de roe en de zak en de snoepjes) wordt weggehaald.
Alsof de slaven gouden oorringen hadden. Dat was zeker makkelijk voor ze als ze wegliepen, dan konden ze daarmee logies en eten kopen op hun vlucht.
Nou ja, Sinterklaas is natuurlijk heilig en al heel erg oud. De Zwarte Pieten zijn een heel stuk jonger en levendiger, dus hebben veel minder tijd gehad om Nederlands te leren. Misschien zijn ze eeuwig jong, net zoals Sinterklaas eeuwig oud is. Of worden ze regelmatig vervangen door nieuwe.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die "kromme taal" weet ik als kind trouwens altijd aan het feit dat de Pieten net als de Sint uit Spanje komen, dus ja, Spaans accent. Waarom de Sint dan wel weer ABN sprak is me dan weer niet duidelijk, net zoals de vraag waarom de Pieten opeens met een Surinaams accent zouden spreken.
ja, die levensomstandigheden waren toen vrij algemeen, en de levensverwachtingen ook. Plantage of veenkolonie maakt wat dat betreft weinig uit. Maar niet vrij zijn, geen keuze hebben, het bezit van een ander zijn maakt natuurlijk wel echt een verschil.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dank voor de link.
Over slaven gesproken.............
Ik las van een vriend een boekje over Veenhuizen en ik ben zelf bezig met een stukje lokale geschiedenis van 60 jaar geleden. En uit mijn vroegste jeugd herinner ik me nog een familie in de buurt die ook wel erg bouwvallig woonde, misschien inderdaad wel een soort plaggenhut.
Tegenwoordig hier te lande onvoorstelbaar.
Maar elders nog heel normaal, ben ik bang.
Oh ja hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:10 schreef poemojn het volgende:
[..]
ja, die levensomstandigheden waren toen vrij algemeen, en de levensverwachtingen ook. Plantage of veenkolonie maakt wat dat betreft weinig uit. Maar niet vrij zijn, geen keuze hebben, maakt natuurlijk wel echt een verschil.
Die site inenomassen heeft veel info. Leuk om daar verhalen uit mijn familie terug te lezen, zoals een ton buiten als toilet, halverwege de jaren vijftig nog.
Plus de Arubaanse vlag op de achtergrond.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:23 schreef DrMabuse het volgende:
Het Twitterende Rel Pietje :
[ afbeelding ]
Met de vlag met Che Guevara erop en Cubaanse vlaggen in z'n studio.
[..]
[..]
(Dagboek aantekeningen Che Guevara)
Rel Kanaaltje 1 :
http://www.youtube.com/user/Elbally/videos
[..]
[..]
Rel Kanaaltje 2 :
http://alanacubana1962.bl(...)broso-djsabroso.html
En is schuldig aan het veroorzaken van rellen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:12 schreef Ferdo het volgende:
Zo, dat weten we ook weer, iedereen die niet tegen het afschaffen (of niet voor het overspuiten in een neutrale kleur) van Zwarte Piet is, is een racist.twitter:DJSabroso twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 16:21:12Als er rellen komen, moeten jullie racisten achteraf niet zeiken #zwartepiet = #racisme reageer retweet
Hallo, verbod? Hoezo moet zwarte piet van jou per se een blackface en afro hebben?Had ie voor Schenkman ook niet. Oranje pruik en wat vegen kan ookquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL, een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging? Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Dat zijn dus gewoon kutmongolenquote:Op vrijdag 8 november 2013 21:01 schreef Danny het volgende:
'Alle Zwarte Pieten in elkaar slaan bij intocht'
ik héb kinderen en die hebben later óók kinderen. Daarnaast gaat het om het principe van niet toegeven aan onzin. Als je nu toegeeft aan mensen die vinden dat ze zich gediscrimineerd moeten voelen door een kindervriend dan is volgende keer de groep aan de beurt die zich gediscrimineerd voelen door carnaval, de gay pride, blote tieten op tv of varkensvlees. Je moet hier gewoonweg niet aan beginnen, want doe je dat wel dan is het einde zoek. Misschien eens wat verder denken dan vandaag?quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:25 schreef Manono het volgende:
[..]
Hallo, verbod? Hoezo moet zwarte piet van jou per se een blackface en afro hebben?Had ie voor Schenkman ook niet. Oranje pruik en wat vegen kan ook
Kan het jou schelen man, of ben je ook een klein kindje
zeurpiet is een normaal Nederlands woord geloof ik, en er zijn zat blanken die tegen zijn (die zich kennelijk plaatsvervangend gediscrimineerd voelen) en dat zijn eogenlijk nog grotere zeurpieten. maar het woord 'Piet' schijnt volgens sommigen opeens inderdaad racistisch te zijn geworden. Dat zie ik dan meer als hun probleem dan het mijne.quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is Quincy zeurpiet noemen niet een bevestiging van de link tussen negers en zwarte Piet?
En dan druk je je nog netjes uit. (datzelde geldt overigens ook voor de mensen die dreigementen uiten aan intochtorganisatoren of zeurpieten) of aan wie dan ook.quote:
En hoe zwaar denk je dat zo'n straf zou worden? 240 uur parkharken? De mensen die die organisatie hebben bedreigd deden dat telefonisch, dus dat is vrij simpel op te sporen (ze sporen ook mensen op die via tig proxies en vanuit het buitenland een dreigtweet de werled in sturen, dus dit moet een eitje zijn) lopen ook nog gewoon vrij rond. De tijd dat de politie enige indruk maakte op wie dan ook ligt ver achter ons helaas.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het zou misschien goed zijn als die DJ Baller of hoe het ook mag heten daadwerkelijk daad bij het woord voegt. Dan weten we tenminste allemaal hoe laat het is en kunnen we die gasten gewoon de gevangenis inpleuren. Altijd maar dit een beetje achterbaks op Twitter dreigen met shit en als er dan daadwerkelijk een zwarte piet in elkaar geslagen wordt, is deze DJ Balzak er natuurlijk als de kippen bij om te zeggen dat het 'satire' was of 'ironie'. Pah, ironie. De ironie is dat deze basjiboezoek nog steeds vrij rondloopt om z'n achterhaalde stront in het rond te slingeren gelijk een bronstig nijlpaard.
Dat laatste is natuurlijk sowieso een probleem. Hoe ouder ik word hoe minder gezag de politie lijkt te hebben. Weet niet of ik als kind gewoon goede opvoeding heb gehad en dat dat gezag nu langzaam wegsijpelt of dat de politie daadwerkelijk gezag aan het verliezen is. Vrees toch het laatste, want het valt gewoon op dat ze vaak niet (durven) ingrijpen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:26 schreef Danny het volgende:
[..]
En hoe zwaar denk je dat zo'n straf zou worden? 240 uur parkharken? De mensen die die organisatie hebben bedreigd deden dat telefonisch, dus dat is vrij simpel op te sporen (ze sporen ook mensen op die via tig proxies en vanuit het buitenland een dreigtweet de werled in sturen, dus dit moet een eitje zijn) lopen ook nog gewoon vrij rond. De tijd dat de politie enige indruk maakte op wie dan ook ligt ver achter ons helaas.
Alleen maar 'meer' doet niet zoveel. Ze moeten ook betrouwbaar zijn, niet bang zijn criminelen daadwerkelijk op te pakken en af van het burgertjes-pesten imago. Niet de hele dag parkeermeters lopen en de dienstauto op de stoep parkeren om een halfje brood te halen, maar surveilleren, vriendelijk groeten en harder optreden tegen mensen die dingen doen die niet mogen. De politie heeft nul gezag meer tegenwoordig. Waar 30 jaar geleden iedereen gewoon meewerkte als oom agent je vroeg om je papieren wordt hij nu verrot gescholden en als hij wél een keer stevig optreedt moet hij zich meteen verantwoorden wegens discriminatie, overmatig gebruik van geweld e.d.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk sowieso een probleem. Hoe ouder ik word hoe minder gezag de politie lijkt te hebben. Weet niet of ik als kind gewoon goede opvoeding heb gehad en dat dat gezag nu langzaam wegsijpelt of dat de politie daadwerkelijk gezag aan het verliezen is. Vrees toch het laatste, want het valt gewoon op dat ze vaak niet (durven) ingrijpen.
Dat kan natuurlijk aan geldgebrek liggen maar volgens mij heeft het ook te maken met prioriteiten. Van wanneer was de belofte ook al weer dat er meer blauw op straat zou komen? En een veiliger gevoel op straat? We zijn volgens mij al een paar jaar verder en links en rechts worden nog steeds gepensioneerden en gehandicapten bestolen door laf tuig. Roemeense steelrukkers staan ook binnen mum van tijd weer buiten. Wat heeft het dan uberhaupt voor zin om politie te hebben?
Klopt, volgens mijn nichtje die bij de politie werkt ondermijnt justitie haar werk en gezag. Het probleem is dat we dan weer terechtkomen in de discussie over de hoogte van straffen waarmee je in dit land ook geen stap verder komt. De burger is volgens mij in die zin eindverantwoordelijk voor het gezag van de politie (direct als indirect)quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen maar 'meer' doet niet zoveel. Ze moeten ook betrouwbaar zijn, niet bang zijn criminelen daadwerkelijk op te pakken en af van het burgertjes-pesten imago. Niet de hele dag parkeermeters lopen en de dienstauto op de stoep parkeren om een halfje brood te halen, maar surveilleren, vriendelijk groeten en harder optreden tegen mensen die dingen doen die niet mogen. De politie heeft nul gezag meer tegenwoordig. Waar 30 jaar geleden iedereen gewoon meewerkte als oom agent je vroeg om je papieren wordt hij nu verrot gescholden en als hij wél een keer stevig optreedt moet hij zich meteen verantwoorden wegens discriminatie, overmatig gebruik van geweld e.d.
Geen wonder dat ze niet meer durven op te treden.
Het lijkt overigens ook meer een baan voor ze te zijn geworden dan een echte roeping.
Probeerde men toch al eerder. Was geen succes. Waarom zou je het dan blijven doen? Omdat een stel mensen met hele lange tenen blijven drammen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:25 schreef Manono het volgende:
[..]
Hallo, verbod? Hoezo moet zwarte piet van jou per se een blackface en afro hebben?Had ie voor Schenkman ook niet. Oranje pruik en wat vegen kan ook
Kan het jou schelen man, of ben je ook een klein kindje
U doelt specifieker op uzelf, neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Met geweld gaan dreigen![]()
Zo wordt nederland wel racistisch
Er wordt al sinds het begin met geweld gedreigd door voorstanders? Ben je nu ook racistisch tegenover blanken?quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:02 schreef Dance99Vv het volgende:
dat is niet te hopen. ik kots op racisten. ik kots net zoveel op mensen die elke vorm van kritiek op eender welke bevolkingsgroep meteen als racisme afdoen trouwens. Realisme en racisme zijn twee compleet verschillende dingen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:02 schreef Dance99Vv het volgende:
quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:28 schreef Reya het volgende:
[..]
U doelt specifieker op uzelf, neem ik aan?
Ik ben zowiezo racistisch, iets wat de meeste ontkennen omdat het tegenwoordig in het negatieve getrokken is/wordt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:29 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Er wordt al sinds het begin met geweld gedreigd door voorstanders? Ben je nu ook racistisch tegenover blanken?
euh ... whut?quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:20 schreef Rhalius het volgende:
Mischien dat de afrikanen in Afrika het wel gruwelijk racistisch vinden dat hun broeders en zusters zich nu te goed voelen voor het land van hun voorvaderen.
ah ja ... vroeger.... toen was alles beter..quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:39 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
[..]
Ik ben zowiezo racistisch, iets wat de meeste ontkennen omdat het tegenwoordig in het negatieve getrokken is/wordt.
Goed verhaal weer.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah ja ... vroeger.... toen was alles beter..
vroeger....toen der Führer nog leefde ... prachtige tijden voor de echte racisten...
Je hebt geen goede argumenten eigenlijk, maar je wilt erg graag trappen enzo ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:01 schreef IntensiveGary het volgende:
Toch knap dat Bluesdude zichzelf in elke post volstrekt belachelijk maakt. Consequent is 'ie wel. Dat, en een trolletje. Een trolletje dat niet kan rekenen en een tikkie Aspergerig is. Laatst werd er gezegd dat 'ie een undercover zwarte piet is. Ben ik het niet mee eens. Ik blijf erbij dat we hier te maken hebben met de Vegan Streaker.
Dat roep je wel een beetje over jezelf af he? Met je Yolocaust vergelijkingen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt geen goede argumenten eigenlijk, maar je wilt erg graag trappen enzo ?
Argumenten komen bij jou niet door. En de enige die trapt ben jij. En waarom in discussie gaan met een leugenachtige halve zool als jij?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt geen goede argumenten eigenlijk, maar je wilt erg graag trappen enzo ?
Wanneer is jouw TT aangepast?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
[..]
Oh, wat selectief zeg. Mijn TT wordt aangepast maar deze mag blijven staan. Ok.
deel 8quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wanneer is jouw TT aangepast?
dsicriminatie was vroeger gewoon onderscheid maken, rascisme was het onderscheiden van rassen,nu is het ongeoorloofd onderscheid maken en de zogenaamde theorie van superieur ras, daar zit het verschil in .quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah ja ... vroeger.... toen was alles beter..
vroeger....toen der Führer nog leefde ... prachtige tijden voor de echte racisten...
ooee een note!quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik zou je bijna een note geven voor een Pieter Derks plaatje.
stoer! Ik ga geen vorige delen uitpluizen om te kijken wat al wel of niet voorbij is gekomenquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:09 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dit is exact wat ik ook al zei in het vorige deel
dan kots je heel wat af zeker? Want man man man, wat laten mensen hun waren aard in deze discussie zien.quote:
Je bedoelt misschien '''holocaust" ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat roep je wel een beetje over jezelf af he? Met je Yolocaust vergelijkingen.
Gelukkig ben jij er om de mensen erop te wijzen hoe fout ze zijn! Hoe voelt het nou om zo ontzettend goed te zijn?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt misschien '''holocaust" ?
Welll.. Iemand klaagde dat racisme tegenwoordig zo'n negatief imago heeft.
Ik reageer wat cynisch. Maar ik geef wel aan dat een van de belangrijkste oorzaken dat wij massaal racisme afwijzen, is het optreden van een man die der Führer genoemd werd.
Dat is een bekend historisch feit, maar blijkbaar toch nodig in deze setting het te benoemen.
Helaas...
Je zegt dat racisme het onderscheiden van ras is.. zoals we een zwarte potlood en kleurpotlood onderscheiden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
dsicriminatie was vroeger gewoon onderscheid maken, rascisme was het onderscheiden van rassen,nu is het ongeoorloofd onderscheid maken en de zogenaamde theorie van superieur ras, daar zit het verschil in .
Niet de 40/45 kaart trekken, slaat als een tang op een varken
Das jammer dan heb je de link gemist waar duidelijk werd dat slaven helemaal geen goud mochten dragenquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:10 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ooee een note!!!!
[..]
stoer! Ik ga geen vorige delen uitpluizen om te kijken wat al wel of niet voorbij is gekomen
Zou 'ie dan ook naakt door de kamer rennen als 'ie zich opwindt op Fok!? #durftevragenquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:16 schreef Specularium het volgende:
Zou wel een Topshow zijn als Bluesdude echt de Vikistreaker is.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_revival_i.html#morequote:Op zaterdag 9 november 2013 11:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dan kots je heel wat af zeker? Want man man man, wat laten mensen hun waren aard in deze discussie zien.
Welke waarheden dan exact? Immers er staan ook heel wat verzinsels in die eerste alinea's.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:32 schreef Danny het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_revival_i.html#more
boel waarheid daar, met name in de eerste twee alinea's.
ik denk dat mijn mening jou helemaal niet interesseert. ik heb iig geen behoefte op je te reageren.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke waarheden dan exact? Immers er staan ook heel wat verzinsels in die eerste alinea's.
Dus moet de meerderheid hun traditie maar veranderen voor een paar mensen die het betitelen tot racisme?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef Spatzmann het volgende:
Ik praat die hele escalatie niet goed. Maar ik ben geschokt van het beperkte inlevingsvermogen van Nederlanders. Een blanke meerderheid die wel even bepaalt of het racisme is of niet?! Het gaat erom hoe het ervaren wordt. En als je er objectief naar kijkt dan is het uiterlijk van piet gewoon gebaseerd op 19e eeuwse karikaturen van negers. Zo'n beetje elke inwoner ter wereld ziet dat het racisme is, alleen in Nederland niet...
Ik zie het probleem ook niet om Piet gewoon een ander uiterlijk te geven. Het kinderfeest verandert daardoor helemaal niet. Hooguit moet je 1 jaar wat uitleggen maar daarna is het normaal.
Je laat je weer lekker opnaaien door allerlei achterlijke figuren van Geenstijl.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:38 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk dat mijn mening jou helemaal niet interesseert. ik heb iig geen behoefte op je te reageren.
point provenquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:39 schreef De_Coulance het volgende:
Ah Annabel Nanninga, de dame die een brandbom op een moskee aan het goedpraten was. Goede bron. Net als Hans Jansen en de rest van gevaarlijke xenofoben-brigade van Geenstijl.
Leuke inspiratiebron voor Fok! ook.
hangt er vanaf wie de vraag stelt en op welke wijzequote:Op zaterdag 9 november 2013 11:40 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je laat je weer lekker opnaaien door allerlei achterlijke figuren van Geenstijl.
Waarom kun je niet normaal antwoord geven op een vraag?
De oorringen werden in het begin van de 20e eeuw vaak gebruikt als onderdeel van negerkarikaturen. Denk bijv. aan strips als Sjors en Sjimmie, Kuifje in Afrika etc. - waarin negers als vrij dom en duidelijk inferieur aan blanken neergezet werden. Wat ze proberen te bereiken is dus dat Piet wat minder op deze karikatuur lijkt. De historische reden voor het hebben van gouden oorbellen uit de nautische traditie kennen ze waarschijnlijk in Amsterdam niet eens.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:01 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat de gouden goudkleurige oorringen in Amsterdam weggelaten worden. Juist een van de parafernalia die het onderscheid maken tussen Zwarte Piet en een negert (naast de kleurige kleding en de kromme taal, de roe en de zak en de snoepjes) wordt weggehaald.
Alsof de slaven gouden oorringen hadden. Dat was zeker makkelijk voor ze als ze wegliepen, dan konden ze daarmee logies en eten kopen op hun vlucht.
Niet dan? Fok heeft destijds ook powned aan het ledenaantal geholpen. Was ook puur ideologisch.quote:
ik zie niet echt in hoe het te herleiden is naar racismequote:Op zaterdag 9 november 2013 11:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Traditie is zo'n flauw argument. Als het racistisch is, of te herleiden is tot racisme JA. Dan moeten we het maar veranderen. We leven niet in een dictatuur van de meerderheid. Ik vind de discussie in ieder geval erg nuttig.
Vroeger was het ook traditie om heksen te verbranden. Doen we ook niet meer.
Waarom nou elke keer die vergelijkingen waar mensen massaal om het leven kwamen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Vroeger was het ook traditie om heksen te verbranden. Doen we ook niet meer.
Tuurlijk zien we dat wel. Op een enkele mafkees na, dan. Maar het is de toon die de muziek maakt. Het gaat ook al lang niet meer om Zwarte Piet. Het gaat er om dat er voor de zoveelste maal een paar schreeuwers de boel naar hun hand proberen te zetten en iedereen die het er maar even niet mee eens is, is een vieze racist of zelfs nazi.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:37 schreef Spatzmann het volgende:
Ik praat die hele escalatie niet goed. Maar ik ben geschokt van het beperkte inlevingsvermogen van Nederlanders. Een blanke meerderheid die wel even bepaalt of het racisme is of niet?! Het gaat erom hoe het ervaren wordt. En als je er objectief naar kijkt dan is het uiterlijk van piet gewoon gebaseerd op 19e eeuwse karikaturen van negers. Zo'n beetje elke inwoner ter wereld ziet dat het racisme is, alleen in Nederland niet...
Ik zie het probleem ook niet om Piet gewoon een ander uiterlijk te geven. Het kinderfeest verandert daardoor helemaal niet. Hooguit moet je 1 jaar wat uitleggen maar daarna is het normaal.
en vervolgens werden we genaaid door stilletjes de abbo door te zetten, ondanks dat we hadden opgezegdquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Niet dan? Fok heeft destijds ook powned aan het ledenaantal geholpen. Was ook puur ideologisch.
omdat zwarte piet natuurlijk gelijk staat aan massamoord, genocide en mensenhandel dommie.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom nou elke keer die vergelijkingen waar mensen massaal om het leven kwamen?
ja daar ben ik het wel mee eens jaquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:43 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als dat de conclusie wordt de discussie dan vind ik het ook prima hoor (het sintfeest kan me gestolen worden verder). Maar er wordt al zo fel gereageerd alleen al omdat er een discussie plaatsvind, wat in een democratie gewoon moet kunnen!
Oh dus het gaat u om de discussie, niet om het feit dat er door 21 man geprobeerd wordt een kinderfeest om zeep te helpen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:43 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als dat de conclusie wordt de discussie dan vind ik het ook prima hoor (het sintfeest kan me gestolen worden verder). Maar er wordt al zo fel gereageerd alleen al omdat er een discussie plaatsvind, wat in een democratie gewoon moet kunnen!
Zij vertegenwoordigen juist het nieuwe politiek correct. Kritiek resulteert in bedreigingen of uitgemaakt worden voor landverrader of lid van de linkse kerk.quote:
Waarheden die voor alle partijen gelden. Maar dan kots je niet minder doorquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:32 schreef Danny het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_revival_i.html#more
boel waarheid daar, met name in de eerste twee alinea's.
Geen medelijden mee. Eigen schuld.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en vervolgens werden we genaaid door stilletjes de abbo door te zetten, ondanks dat we hadden opgezegd
Volgens mij gedraagt 99.999 zich heel netjes tegen jou, maar ik begrijp dat vragen stellen al wordt gezien als daad van agressie.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:41 schreef Danny het volgende:
[..]
hangt er vanaf wie de vraag stelt en op welke wijze
point proven againquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:45 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zij vertegenwoordigen juist het nieuwe politiek correct. Kritiek resulteert in bedreigingen of uitgemaakt worden voor landverrader of lid van de linkse kerk.
Dus dan maar lijden onder de terreur van een zeer, zeer kleine minderheid?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
We leven niet in een dictatuur van de meerderheid.
.
*het aboquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en vervolgens werden we genaaid door stilletjes de abbo door te zetten, ondanks dat we hadden opgezegd
17 ofzo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:47 schreef sp3c het volgende:
hoeveel topics had de eerste reeks ook weer, we zitten ver over de 50 denk ik
Doe er maar lacherig over je hebt geen idee wat voor gevolgen dit allemaal kan hebben.quote:
abo zou je dan uitspreken als aaaaaboooo, dat klinkt nietquote:
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, maar ze mogen prima uitkomen voor hun mening, hun problemen etc. En het is hun grootste recht om dan naar de rechter te stappen. Die toetst dan onafhankelijk of ze gelijk hebben of niet. In dit geval dus (nog) niet. Prima toch, ik zie hier helemaal geen problemen mee!
Omdat de zeurpieten zwarte piet werkelijk en oprecht als symbool van iets dergelijks zien ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom nou elke keer die vergelijkingen waar mensen massaal om het leven kwamen?
Nee dan zou je juist de a langer maken door de enkele b.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
abo zou je dan uitspreken als aboooo, dat klinkt niet
Ja 17,quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:47 schreef sp3c het volgende:
hoeveel topics had de eerste reeks ook weer, we zitten ver over de 50 denk ik
zie editquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee dan zou je juist de a langer maken door de enkele b.
wie is de zondebok in deze dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:50 schreef De_Coulance het volgende:
Maar het is natuurlijk altijd fijn om een zondebok te hebben om je superieur over te voelen en op wie je alles wat fout en slecht is kunt afschuiven. Dat heeft de rechtse politiek correcte kerk goed begrepen.
Ach, als zwarte piet al erger is dan de holocaust, dan zijn de moslims dat zekerquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:45 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het feit dat Wilders de aanwezigheid van moslims erger dan de holocaust of WOII noem bijvoorbeeld.
Zo, is me dat even een staaltje projectie van heb ik jou daarquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:50 schreef De_Coulance het volgende:
Maar het is natuurlijk altijd fijn om een zondebok te hebben om je superieur over te voelen en op wie je alles wat fout en slecht is kunt afschuiven. Dat heeft de rechtse politiek correcte kerk goed begrepen.
ja lekker mensen irriteren op een basisschoolquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:52 schreef De_Coulance het volgende:
Ik ga dit jaar zwarte piet spelen op een basisschool. Dat is best leuk.
Ik zal geen oorbellen dragen dit jaar, gewoon om domme tokkies te irriteren.
Want tokkies irriteren is veel leuker dan kinderen een fijn feest te bezorgenquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:52 schreef De_Coulance het volgende:
Ik ga dit jaar zwarte piet spelen op een basisschool. Dat is best leuk.
Ik zal geen oorbellen dragen dit jaar, gewoon om domme tokkies te irriteren.
Op het moment dat een mainstream blog brandbommen op gebedshuizen van religieuze minderheden op bepaalde wijze gaat bagetalliseren is er iets goed mis. Dat is geen troll.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zo, is me dat even een staaltje projectie van heb ik jou daarNiet te geloven
Troll, toch? Hoop ik tenminste
Die kinderen merken daar niks van.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want tokkies irriteren is veel leuker dan kinderen een fijn feest te bezorgen
Waar gaat dit over Zwarte Piet?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Op het moment dat een mainstream blog brandbommen op gebedshuizen van religieuze minderheden op bepaalde wijze gaat bagetalliseren is er iets goed mis. Dat is geen troll.
Ik begrijp dat je nu even indruk moet maken op Danny maar doe dat niet over mijn rug. Bij voorbaat dank.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja lekker mensen irriteren op een basisschool
goed verhaal
geirriteerde tokkies maken nogal een kabaalquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:54 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Alsof voor kinderen het uitmaakt of zwarte piet wel of geen oorbellen in heeft, of groen is of geel or oranje, of paars (of zwart).
Ja man. GS is de duivel. Ik zeg verbieden! Ga toch weg met je gehuilquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Op het moment dat een mainstream blog brandbommen op gebedshuizen van religieuze minderheden op bepaalde wijze gaat bagetalliseren is er iets goed mis. Dat is geen troll.
Tja, daadwerkelijk nadenken voordat je wat achterlijke figuren nalult is wellicht ook iets teveel gevraagd voor je besef ik mequote:Op zaterdag 9 november 2013 11:38 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk dat mijn mening jou helemaal niet interesseert. ik heb iig geen behoefte op je te reageren.
Het gaat mij erom dat iemand het belangrijker vindt om andere mensen te irriteren dan de kinderen waarvoor hij zich verkleed als Zwarte Piet een leuke tijd te bezorgen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:54 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Alsof voor kinderen het uitmaakt of zwarte piet wel of geen oorbellen in heeft, of groen is of geel or oranje, of paars (of zwart).
Wil je dat even aan Danny vragen? Hij kwam aanzetten met die Geenstijl post over politiek correct zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waar gaat dit over Zwarte Piet?
lolquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je nu even indruk moet maken op Danny maar doe dat niet over mijn rug. Bij voorbaat dank.
Waarna jij met brandbommen begon te gooien...quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:55 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wil je dat even aan Danny vragen? Hij kwam aanzetten met die Geenstijl post over politiek correct zijn.
Aan de andere kant neem je het in dit topic wel consequent op voor een andere groepering die de Holocaust te pas en te onpas erbij sleept. Je neemt het op voor een groep bij wie "leven en laten leven" niet in het woordenboek voorkomt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:45 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zij vertegenwoordigen juist het nieuwe politiek correct. Kritiek resulteert in bedreigingen of uitgemaakt worden voor landverrader of lid van de linkse kerk.
Daarom durven de media in Nederland ook niet meer kritisch over het fascisme van de PVV te berichten. Het feit dat Wilders de aanwezigheid van moslims erger dan de holocaust of WOII noem bijvoorbeeld. En het spreken over een ziekte. Ook de samenwerking met homo jodenhatende fascisten in Europa moet maar kunnen. De enige die daar iets over durfde te zeggen, Pechtold, werd neergezet als miezerig mannetje.
Hij steeg daarna wel enorm in de peilingen. Laat zien dat veel mensen enorm ziek zijn van het nieuwe polcor van de rechtse kerk dat jij hier zo vurig loopt te verdedigen.
Je kan ook op de inhoud ingaan. Geenstijl hoeft niet weg, maar dergelijke berichtgeving en moslims in Nederland neerzetten als enge bezetters (Hans Jansen, Geenstijl) is ronduit gevaarlijk.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ja man. GS is de duivel. Ik zeg verbieden! Ga toch weg met je gehuil
Tja, wat die meerderheid vooral doet is heel boos worden wat zich weer uit in doodsbedreigingen die hier vooral goedgepraat worden. Of een Papoeadame die ontzet moet worden omdat allerlei figuren totaal doordraaien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus moet de meerderheid hun traditie maar veranderen voor een paar mensen die het betitelen tot racisme?
Ronduit gevaarlijk? Dat is exact hoe ik over het gros van de scribenten op Joop.nl en zelfs over een aantal die-hard posters op Fok! denk...quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je kan ook op de inhoud ingaan. Geenstijl hoeft niet weg, maar dergelijke berichtgeving en moslims in Nederland neerzetten als enge bezetters (Hans Jansen, Geenstijl) is ronduit gevaarlijk.
Een van de klachten van de zeurpieten was toch dat zwarte kindertjes gepest worden omdat ze op zwarte piet lijken ? Als je dat gelooft maakt het voor die kindjes dus inderdaad uitquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:54 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ja joh, maak hier ook even een moslimtopic van.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:57 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je kan ook op de inhoud ingaan. Geenstijl hoeft niet weg, maar dergelijke berichtgeving en moslims in Nederland neerzetten als enge bezetters (Hans Jansen, Geenstijl) is ronduit gevaarlijk.
De minderheidsgroep heeft altijd gelijk heb ik nooit gezegd. Ik begrijp dat je graag in het midden wil staan, maar zou fijn als je mij geen standpunten toedicht die ik niet heb.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Aan de andere kant neem je het in dit topic wel consequent op voor een andere groepering die de Holocaust te pas en te onpas erbij sleept. Je neemt het op voor een groep bij wie "leven en laten leven" niet in het woordenboek voorkomt.
Dat is de hypocrisie van de situatie. Linkse lui zoals jij bestrijden extreemrechtse gedachten ("het is ons land en een zwarte die het niet naar de zin is hoepelt maar op") door naar het tegenovergestelde te hangen ("de minderheidsgroepering heeft altijd gelijk en de meerderheid moet naar hun pijpen dansen want anders is het discriminatie/racisme"). En dat laatste is de totaal onzinnige en eveneens aan polarisatie en wij-zij-denken bijdragende redenering die GeenStijl "politiek correct" noemt.
Nee, en dat is wat minder.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:58 schreef sp3c het volgende:
ik zou erover gaan klagen als ik jou was
heeft Geenstijl geen feedback topic?
Inhoud.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:58 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ronduit gevaarlijk? Dat is exact hoe ik over het gros van de scribenten op Joop.nl en zelfs over een aantal die-hard posters op Fok! denk...
Je zegt het niet, maar je standpunten in diverse kwesties komen er de facto wel op neer. Als de PVV een holocaustvergelijking maakt en tradities van moslims wil inperken dan is dat verwerpelijk en gevaarlijk, als Quincy & co. een holocaustvergelijking maken en tradities van autochtonen willen inperken dan ben je daar een groot voorstander van.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
De minderheidsgroep heeft altijd gelijk heb ik nooit gezegd. Ik begrijp dat je graag in het midden wil staan, maar zou fijn als je mij geen standpunten toedicht die ik niet heb.
Ik had een discussie met Danny over een link van Geenstijl die hij postte. Dat is wel klaar nu, maar jullie willen graag doorgaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:59 schreef sp3c het volgende:
wat is je standpunt nu eigenlijk?
naast geenstijl is slecht want dat interesseert me niet echt
liefst iets ontopics
maar wat is je standpunt nu eigenlijk over dit hele sint en piet gebeuren?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:00 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik had een discussie met Danny over een link van Geenstijl die hij postte. Dat is wel klaar nu, maar jullie willen graag doorgaan.
Ja, daarom ga ik inderdaad al jaren als Zwarte Piet verkleed.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zegt het niet, maar je standpunten in diverse kwesties komen er de facto wel op neer. Als de PVV een holocaustvergelijking maakt en tradities van moslims wil inperken dan is dat verwerpelijk en gevaarlijk, als Quincy & co. een holocaustvergelijking maken en tradities van autochtonen willen inperken dan ben je daar een groot voorstander van.
Dat is precies de hypocrisie die GeenStijl met "politiek correct" aanduidt.
Is die je nog steeds niet bekend of wil je mij nu wegzetten als iemand die hier alleen komt om over moslims te praten?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar wat is je standpunt nu eigenlijk over dit hele sint en piet gebeuren?
Goed argument.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Heb je niet. Evenals gelijk.
ik zie je hier vooral over moslims, danny, de frontpage en geenstijl praten jaquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:03 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Is die je nog steeds niet bekend of wil je mij nu wegzetten als iemand die hier alleen komt om over moslims te praten?
Dan moet je met alle respect iets aan je geheugen doen. Inmiddels is het al de derde keer dat ik bijdraag aan deze discussie.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie je hier vooral over moslims, danny, de frontpage en geenstijl praten ja
je standpunt over dit onderwerp is me niet echt bekend behalve dat je tokkies wil gaan irriteren ofzo
Het is hier toch een discussieforum? Is het dan zo vreemd om om onderbouwing te vragen voor een nogal gewaagde stelling? Of is het puur de opinie van een ander dom nalullen en boos worden als iemand het niet met je eens is?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:41 schreef Danny het volgende:
[..]
hangt er vanaf wie de vraag stelt en op welke wijze
makkelijker zou zijn als je gewoon antwoord gafquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:06 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dan moet je met alle respect iets aan je geheugen doen. Inmiddels is het al de derde keer dat ik bijdraag aan deze discussie.
Volgens mij heeft, buiten jou, niemand hier iets dergelijks geclaimdquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:43 schreef Danny het volgende:
[..]
omdat zwarte piet natuurlijk gelijk staat aan massamoord, genocide en mensenhandel dommie.
Okee, even serieus dan: dit is Fok! Hoe vaak komt hier nu echt een redelijke discussie van de grond? Je kwam al met gestrekt been binnenzeilen. Vaak is niet eens meer te merken of het echt gemeend of een troll is. En bovendien, als er religie in het spel komt is de redelijkheid meteen ver te zoeken. Ikzelf ben dat zo ontzettend zat dat zo gauw er - vergeef me de term even - islamgezeik begint, mijn aversie tegen religie in het algemeen bovenkomt en ik niets liever wil dan de tegenpartij afbranden (wat gezien de eerdere brandbommen misschien niet de juiste woordkeus isquote:
Dan moet je de topics nog maar even goed scannen...quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft, buiten jou, niemand hier iets dergelijks geclaimd.
Dat wist ik niet, en dan is het op jou inderdaad niet van toepassing. Sorry.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:02 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ja, daarom ga ik inderdaad al jaren als Zwarte Piet verkleed.
Mijn enige kritiek was en is altijd geweest op de enorme achterlijke reactie van de massa. Dat weet jij ook allang, maar toch wil jij mij in een hoekje zetten zodat jij lekker comfortabel in het midden kunt blijven. Cognitieve dissonantie heet dat.
Aan de andere kant zijn de tientallen bedreigers van het sinterklaasfeest voor minima in Hoogezand daar daadwerkelijk in geslaagd. Daar wordt echter erg makkelijk overheen gepraat...quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh dus het gaat u om de discussie, niet om het feit dat er door 21 man geprobeerd wordt een kinderfeest om zeep te helpen.
Zwarte Piet is niet racistisch bedoeld voor de overgrote meerderheid die het viert.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
makkelijker zou zijn als je gewoon antwoord gaf
Hoe dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:10 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zwarte Piet verandert elke tien jaar dus een kleine verandering is geen ramp.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:10 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zwarte Piet is niet racistisch bedoeld voor de overgrote meerderheid die het viert.
Er is wel enige gelijkenis met een negerkarikatuur uit vroeger tijden dus snap best dat sommigen er aanstoot aan nemen.
Zwarte Piet of Sinterklaas afschaffen is een debiel idee (er is ook nooit sprake van geweest) maar pieten met sluik haar of andere kleur lippenstift en zonder oorbel kan best. Voor kinderen maakt het geen reet uit.
Tientallen nog wel. Is daar ook nog een spoortje bewijs van? Of moeten we de organisatie op de blauwe ogen geloven?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn de tientallen bedreigers van het sinterklaasfeest voor minima in Hoogezand daar daadwerkelijk in geslaagd. Daar wordt echter erg makkelijk overheen gepraat...
Ik snap dat het heel leuk is om heel boos te doen over die quincy en consorten maar besef wel dat daardoor Sinterklaas dit jaar heel wat kindertjes over slaat.
Ik aanvaard je excuses het kan in dit soort discussies altijd gebeuren. Geen probleem.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, en dan is het op jou inderdaad niet van toepassing. Sorry.
Blijft evenwel staan dat een hoop linkse figuren in deze discussie genadeloos door de mand vallen in mijn ogen. En dat aspect is net zo goed belangrijk. Want die achterlijke reacties waar jij op doelt zijn ook maar van een groepje extremisten, niet van "de massa". Het argument van de incidenten, van het kleine groepje dat het verpest voor de rest, weet je wel?
maar die 'andere Pieten' zijn er toch ook gewoon al sinds jaar en dag?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:10 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Zwarte Piet is niet racistisch bedoeld voor de overgrote meerderheid die het viert.
Er is wel enige gelijkenis met een negerkarikatuur uit vroeger tijden dus snap best dat sommigen er aanstoot aan nemen.
Zwarte Piet of Sinterklaas afschaffen is een debiel idee (er is ook nooit sprake van geweest) maar pieten met sluik haar of andere kleur lippenstift en zonder oorbel kan best. Voor kinderen maakt het geen reet uit.
Als je vooral lekker wilt fulmineren kan ik me voorstellen dat vragen die er voor zorgen dat je na moet denken over je uitspraken niet zo goed bevallenquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Volgens mij gedraagt 99.999 zich heel netjes tegen jou, maar ik begrijp dat vragen stellen al wordt gezien als daad van agressie.
Roe, accent, kleding, een piet, 100 pieten, dj-piet, weet ik wat allemaal.quote:
Je reinste onzin. Het is een makkelijke manier om tegenstanders de mond te snoeren en het is het zoveelste woord dat aan enorme inflatie onderhevig is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:12 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
En xenofobie in Nederland is wel degelijk een serieus probleem aan het woorden wat je echt niet meer tegenover die paar linkse meningen kunt wegstrepen. Ik vind het jammer dat je dat niet wil inzien.
Want dat feest wordt fijner voor die kinderen als hij gouden oorbellen draagt?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want tokkies irriteren is veel leuker dan kinderen een fijn feest te bezorgen
Van een Piet naar meer Pieten, van echte negers (Surinamers bij de intochten in de jaren 30) naar mensen met zwarte schmink, van oliedom naar slimmer dan Sint, van enge boeman naar kindervriend enz. enz. Piet is verre van statisch.quote:
Complimenten. Aardige typering van de racistische hokjesdenker.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is de hypocrisie van de situatie. Linkse lui zoals jij bestrijden extreemrechtse gedachten ("het is ons land en een zwarte die het niet naar de zin is hoepelt maar op") door naar het tegenovergestelde te hangen ("de minderheidsgroepering heeft altijd gelijk en de meerderheid moet naar hun pijpen dansen want anders is het discriminatie/racisme"). En dat laatste is de totaal onzinnige en eveneens aan polarisatie en wij-zij-denken bijdragende redenering die GeenStijl "politiek correct" noemt.
want dat is inderdaad precies wat ze zegtquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Want dat feest wordt fijner voor die kinderen als hij gouden oorbellen draagt?
Nee. Er is niks mis met iemand die zegt dat hij tegen immigratie, multiculturele samenleving wat dan ook is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je reinste onzin. Het is een makkelijke manier om tegenstanders de mond te snoeren en het is het zoveelste woord dat aan enorme inflatie onderhevig is.
Heb jij D_C ergens een holocaust vergelijking goed zien praten bij dit onderwerp?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zegt het niet, maar je standpunten in diverse kwesties komen er de facto wel op neer. Als de PVV een holocaustvergelijking maakt en tradities van moslims wil inperken dan is dat verwerpelijk en gevaarlijk, als Quincy & co. een holocaustvergelijking maken en tradities van autochtonen willen inperken dan ben je daar een groot voorstander van.
Dat is precies de hypocrisie die GeenStijl met "politiek correct" aanduidt.
dat zegt hij nergensquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb jij D_C ergens een holocaust vergelijking goed zien praten bij dit onderwerp?
De doorsnee stukjesschrijver op joop.nl, bijvoorbeeld. Die kiezen vrij consequent kant voor de nogal extreme standpunten van Quincy & co.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:12 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je laatste belerende zinnetje vind ik dan weer heel jammer. Tevens is er bijna niemand in deze hele reeks die van ZP af wil, dus ben benieuwd over wie('linkse figuren' ?) je het hebt?
Xenofobie is inderdaad een serieus probleem, helemaal mee eens. Maar niet in deze discussie. In de kwestie Zwarte Piet is het echt niet de massa die met het "hoepel maar op"-argument komt. Het is echt niet de massa die naar het Malieveld komt en zwarte mensen lastig valt.quote:En xenofobie in Nederland is wel degelijk een serieus probleem aan het woorden wat je echt niet meer tegenover die paar linkse meningen kunt wegstrepen. Ik vind het jammer dat je dat niet wil inzien.
Je denkt dat die organisatie liegt? Zouden de videobeelden van die Papoea-dame dan ook in scène zijn gezet? Liegt de facebook van anouk ook? Gezien de grote agressie overal over dit onderwerp zouden de bedreigingen mij niet bepaald verbazen...quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Tientallen nog wel. Is daar ook nog een spoortje bewijs van? Of moeten we de organisatie op de blauwe ogen geloven?
Na 34 delen weet ik zo langzaamaan niet meer wie nou precies wat wel of niet heeft gezegd. En ik heb D_C woorden in de mond gelegd vanwege de positie die ik dacht dat hij in de discussie innam, en dat was onjuist en daar heb ik mijn excuses voor aangeboden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb jij D_C ergens een holocaust vergelijking goed zien praten bij dit onderwerp?
Je plaat blijft hangen. En het zou allemaal niet zo erg zijn als een groot deel van de andere kant niet exact hetzelfde zou doen. Ik blijf het zeggen: Wilders is een gevolg, geen oorzaak. De andere kant is overigens vele malen gevaarlijker. Hoeveel oproepen tot geweld, zelfs moord op Wilders zijn er al geweest? En dan wil ik het nog niet eens over de aanslagen op Kosto, de CD (waarbij Janmaat's vrouw haar onderbeen verloor), Fortuijn en van Gogh hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:17 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nee. Er is niks mis met iemand die zegt dat hij tegen immigratie, multiculturele samenleving wat dan ook is.
Als je mensen gaat vergelijken met een ziekte, geweld goed gaat praten en zeggen dat een groep erger is dan WOII en de holocaust bevind je op een gevaarlijk vlak en in de meeste ontwikkelde wersterse democratiëen zijn na WOII mechanismen gemaakt om dergelijke uitlatingen tegen te gaan.
Ah kijk zie je, we nemen beide dingen van elkaar aan die niet lijken te kloppen. Mijn excuses voor het feit dat ik dacht dat je xenofobie niet serieus nam.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
De doorsnee stukjesschrijver op joop.nl, bijvoorbeeld. Die kiezen vrij consequent kant voor de nogal extreme standpunten van Quincy & co.
Of een paar vrienden van mij, die niet begrijpen hoe ik toch in godsnaam de Pietitie kon liken als ik tegelijk vind dat Wijnberg zich er te makkelijk vanaf maakt door te stellen dat racisme niet bestaat omdat rassen niet bestaan.
[..]
Xenofobie is inderdaad een serieus probleem, helemaal mee eens. Maar niet in deze discussie. In de kwestie Zwarte Piet is het echt niet de massa die met het "hoepel maar op"-argument komt. Het is echt niet de massa die naar het Malieveld komt en zwarte mensen lastig valt.
Er wordt beweerd dat hij een groot voorstander zou zijn van de holocaustvergelijkingen van quincy en Co.quote:
Ik zeg niet dat ze liegen. Ik vermoed dat een en ander een tikje is aangedikt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je denkt dat die organisatie liegt? Zouden de videobeelden van die Papoea-dame dan ook in scène zijn gezet? Liegt de facebook van anouk ook? Gezien de grote agressie overal over dit onderwerp zouden de bedreigingen mij niet bepaald verbazen...
Mooiquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Na 34 delen weet ik zo langzaamaan niet meer wie nou precies wat wel of niet heeft gezegd. En ik heb D_C woorden in de mond gelegd vanwege de positie die ik dacht dat hij in de discussie innam, en dat was onjuist en daar heb ik mijn excuses voor aangeboden.
Je bent nu zelf vakkundig een kinderfeest aan het verpesten door olie op het vuur te gooien. Erg jammer. Gaat wel echt om het plezier van de kinderen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:23 schreef Danny het volgende:
Aha, goed verhaalquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze liegen. Ik vermoed dat een en ander een tikje is aangedikt.
De rest van je post is voor je eigen rekening.
Ik heb hem in het begin een like gegeven en heb overwogen de petitie te tekenen. Tot de randdebielen kwamen. Toen heb ik 'm verwijderd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:24 schreef De_Coulance het volgende:
Overigens heeft de helft van mijn vrienden ook Pietitie geliked en we hadden er een discussie over. Conclusie was dat we het niet eens zouden worden.
Mij zeker wel. Daar draait het hele sinterklaasfeest om wat mij betreft.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:26 schreef sp3c het volgende:
het gaat allang niet meer om het plezier van kinderen, als iemand dat ooit wat heeft kunnen schelen
Ja dat hebben er weel meer gedaan hoorde ik, op het totaal heeft het niet heel veel invloed gehad.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik heb hem in het begin een like gegeven en heb overwogen de petitie te tekenen. Tot de randdebielen kwamen. Toen heb ik 'm verwijderd.
Is het?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
De doorsnee stukjesschrijver op joop.nl, bijvoorbeeld. Die kiezen vrij consequent kant voor de nogal extreme standpunten van Quincy & co.
Is het ? Kritiek van zwarte mensen wordt heel snel vervormd tot : help .. ze willen ons een feest afpakken.quote:Xenofobie is inderdaad een serieus probleem, helemaal mee eens. Maar niet in deze discussie.
nee jou gaat het om een beetje flamebaitenquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mij zeker wel. Daar draait het hele sinterklaasfeest om wat mij betreft.
Ik geloof best dat er een paar randmongolen boze mailtjes hebben gestuurd. Daarom de intocht stoppen vind ik veel te ver gaan en bovendien een beetje te makkelijk. Dat is exact hetzelfde als buigen voor Quinsy.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, goed verhaal. Maar dat is wel het concreetste gevolg van de hele zwarte pieten rel, het feestje gaat in Hoogezand niet door voor de minima en een bejaarde dame moest ontzet worden.
Wellicht iets beter opletten danquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jou gaat het om een beetje flamebaiten
heb jou nog echt helemaal nergens een argument zien maken ...
Ik zie hem de hele tijd zich heel netjes uitdrukken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jou gaat het om een beetje flamebaiten
heb jou nog echt helemaal nergens een argument zien maken ...
Ik heb het idee dat er voor iedere verwijdering twee likes bijgekomen zijnquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:28 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ja dat hebben er weel meer gedaan hoorde ik, op het totaal heeft het niet heel veel invloed gehad.
Zuigen kan ook heel netjes. Dat heeft 'ie dan ook heel goed doorquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:31 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik zie hem de hele tijd zich heel netjes uitdrukken.
ja ok dudequote:Op zaterdag 9 november 2013 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht iets beter opletten dan.
nee wie zegt dat?quote:Maar is het idee dat door overal zo'n gigantisch drama van te maken het feestje juist verpest wordt echt zo vreemd?
Dat roep ik al sinds deel 3 of zoquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef De_Coulance het volgende:
Het lijkt een beetje op een proxy-oorlog over iets heel anders zo langzamerhand.
Of het te marginaliseren is tot een incident weet ik niet. Daarvoor zijn er wellicht iets te veel incidenten naar aanleiding hiervan. Dan past die kwalificatie wellicht beter bij de kansloze actie van quincy en consorten, hun bezwaar tegen de vergunning en vervolgens het kort geding waren op voorhand immers al volstrekt kansloos.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er een paar randmongolen boze mailtjes hebben gestuurd. Daarom de intocht stoppen vind ik veel te ver gaan en bovendien een beetje te makkelijk. Dat is exact hetzelfde als buigen voor Quinsy.
Idem voor de bejaarde dame natuurlijk. Ik begrijp dat je dat graag bij elke voorstander wil aanwrijven, maar je snapt zelf wel dat hier om een incident gaat.
ow hey ik zeg ook niet dat hij zit te vloeken ofzo maar hij is hier ook niet voor een goede discussiequote:Op zaterdag 9 november 2013 12:31 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik zie hem de hele tijd zich heel netjes uitdrukken.
Natuurlijk is dit een incident. Iets anders beweren is wederom flamebait of ronduit hypocriet. Er zijn letterlijk miljoenen voorstanders en ik waag het een guesstimate te maken dat 99.9% last heeft van plaatsvervangende schaamte bij het zien van de beelden waarbij die dame ontzet moest worden.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of het te marginaliseren is tot een incident weet ik niet. Daarvoor zijn er wellicht iets te veel incidenten naar aanleiding hiervan. Dan past die kwalificatie wellicht beter bij de kansloze actie van quincy en consorten, hun bezwaar tegen de vergunning en vervolgens het kort geding waren op voorhand immers al volstrekt kansloos.
Doe je nu niet je tegenstander de mond snoeren, wat je anderen net verweet. Niet netjes want hij heeft een discussie met zijn baas, wat best moedig is.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zuigen kan ook heel netjes. Dat heeft 'ie dan ook heel goed door
kan toch?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eerst gedaan alsof die bedreigingen verzonnen of flink aangedikt zouden zijn bijvoorbeeld.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef De_Coulance het volgende:
Het lijkt een beetje op een proxy-oorlog over iets heel anders zo langzamerhand.
Je vergeet je Godwin, ouwe naaktloperquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is het?
Volgens het vooroordeel--->> joop=links=zp willen afschaffen=quinsyideologie
Ik lees ook op Joop.nl en ik zie diverse meningen en de groep traditionalisten (al dan niet als dekmantel voor vreemdelingenhaat en identiteitsgekwetsten) is best groot daar, wbt de reagerende lezers. Een meerderheid wilt helemaal geen afschaffing van de heilige Piet.
Hooguit kun je zeggen dat de stukjesschrijvers niet zo zijn, maar het is te simpel om die in het hokje quinsy te stoppen.
[..]
[..]
Is het ? Kritiek van zwarte mensen wordt heel snel vervormd tot : help .. ze willen ons een feest afpakken.
De toevoeging -fobie is vaak overdreven. In die zin heb je gelijk. Maar angst is er wel, al dan niet ontstaan door vreemdelingenhaat.
Heb je het over Tilly Kaiseipo op het Malieveld.?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:29 schreef IntensiveGary het volgende:
Idem voor de bejaarde dame natuurlijk. Ik begrijp dat je dat graag bij elke voorstander wil aanwrijven, maar je snapt zelf wel dat hier om een incident gaat.
Laten we dat dan maar hopen. Ik zie helaas echter vrij veel agressie in het hele verhaal.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:35 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit een incident. Iets anders beweren is wederom flamebait of ronduit hypocriet. Er zijn letterlijk miljoenen voorstanders en ik waag het een guesstimate te maken dat 99.9% last heeft van plaatsvervangende schaamte bij het zien van de beelden waarbij die dame ontzet moest worden.
Dan snap ik je punt niet zoquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan toch?
ik heb geen idee maar het zou niet de eerste keer zijn dat bedreigingen worden verzonnen of flink aangedikt worden tegenwoordig
wat heeft dat met die andere stelling te maken?
wie zegt dat dat zo'n vreemd verhaal is en waarom vraag je het aan mij?
ik vind het niet zo vreemd, sterker nog ik roep dat al sinds de start van deze onzin
Ik heb nog nooit iemand uit de crew gezet vanwege een discussie of mening. Daarnaast ben ik niet zijn baas. En met moedig heeft het niets te maken. Met een discussie ook niet, want ik reageer niet meer op hem. Hij wil zich klaarblijkelijk blijven inzetten voor mij terwijl hij duidelijk vind dat ik dom, racistisch, agressief tuig ben. Dat is niet iemand waarmee ik een langdurige discussie ga voeren, omdat ik die mening toch niet kan beïnvloeden en zijn persoonlijke mening over mij de discussie invalideert.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:35 schreef De_Coulance het volgende:
Doe je nu niet je tegenstander de mond snoeren, wat je anderen net verweet. Niet netjes want hij heeft een discussie met zijn baas, wat best moedig is.
Alsof doekepoek zich door mij de mond laat snoeren zegquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:35 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Doe je nu niet je tegenstander de mond snoeren, wat je anderen net verweet. Niet netjes want hij heeft een discussie met zijn baas, wat best moedig is.
En een sfeertje creëren waar hij de boeman lijkt is nu heel makkelijk.
Je bent wel een ster in het trekken van bijzondere conclusies, dat moet ik je nagevenquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand uit de crew gezet vanwege een discussie of mening. Daarnaast ben ik niet zijn baas. En met moedig heeft het niets te maken. Met een discussie ook niet, want ik reageer niet meer op hem. Hij wil zich klaarblijkelijk blijven inzetten voor mij terwijl hij duidelijk vind dat ik dom, racistisch, agressief tuig ben. Dat is niet iemand waarmee ik een langdurige discussie ga voeren, omdat ik die mening toch niet kan beïnvloeden en zijn persoonlijke mening over mij de discussie invalideert.
Ik red mezelf inderdaad welquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Alsof doekepoek zich door mij de mond laat snoeren zegEn een discussie met de 'baas' zie ik 'm zeer regelmatig aangaan. Ik krijg nu niet direct de indruk dat de 'gezagsverhouding' van invloed op de discussie is.
En, om onze grote kale leider even een veer in z'n reet te steken, hij laat het gewoon gebeuren en schopt 'm er niet uit. Iets dat ik al jaren geleden zou hebben gedaan.
Nee, volgens mij hoef je in deze niet voor 'm op te komen
Ik verslikte mij even bij het lezen van deze opmerking.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je vergeet je Godwin, ouwe naaktloper
een verschil van mening wordt al snel gezien als mot. en sommigen koppelen daar meteen aan dat je dan agressief bent.quote:
Agressief ben je wel. De andere kwalificaties steekt je heel erg.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:38 schreef Danny het volgende:
[. dat ik dom, racistisch, agressief tuig ben.
Ik zei niet dat je agressief was, ik zei dat het leek alsof je 99.999's mening als agressie zag.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:41 schreef Danny het volgende:
[..]
een verschil van mening wordt al snel gezien als mot. en sommigen koppelen daar meteen aan dat je dan agressief bent.
Dit is wel waar Danny. Je beseft wel dat je nu in potentie een kinderfeest verpest door de spanningen rondom een intocht zo op te voeren?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens ben je onverantwoordelijk bezig op de fp om mensen op te roepen een politiek/volwassen statement te maken van sintintochten. Je fokt de emoties op en je vergeet dat er veel kinderen bij zijn.
Hebben we toch iets geleerd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
Ik bedoel, volgens mij zijn wij twee het gewoon eens met elkaar. En toch vlogen we elkaar in de haren omdat we (of i.i.g. ik, laat ik voorzichtig zijn) aan weerszijden van de scheidingslijn in de discussie waren beland en daarom de aandacht op andere aspecten richtten.
Wat dat betreft vind ik het ook wel heel leerzaam. Ik heb bijvoorbeeld ineens het gevoel te begrijpen hoe het kon gebeuren dat in de Joegoslavië-oorlog ineens buren, vrienden en familieleden de wapens op elkaar richtten.
Helemaal niets. Tenzij je het op voetbalvelden doet.quote:
Volgens mij is Bluesdude niet blank.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Helemaal niets. Tenzij je het op voetbalvelden doet.
Ik heb Bluesdude ontmaskerd als de Vegan Streaker![]()
Het overgrote merendeel van de 2 miljoen likes voor Zwarte Piet zijn geen hokjesdenkers, zij zien Zwarte Piet niet als iets racistisch. Zij zien een zwart geschminkte blanke medemens. Zij zien de medemens als mensen die blank kunnen zijn en die donker kunnen zijn. So What? Ben blij dat mensen grappen en typeringen kunnen maken over blank en donker of afkomst zonder hokjesdenken. Hokjesplaatsen moet kunnen, dat is per definitie niet racistisch. Belgen zijn dom, Nederlanders zijn zuinig valt in dezelfde categorie. Racistisch? Ammenooitniet. Het zijn typeringen waar je alleen aanstoot aan neemt als je zelf racistisch bent. Zelfreflectie (hokjesplaatsen, NIET hokjesdenken) is de Quincygarios's onbekend, in tegenstelling tot bv een Najib Amhali of een Ali B.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is het?
Volgens het vooroordeel--->> joop=links=zp willen afschaffen=quinsyideologie
Ik lees ook op Joop.nl en ik zie diverse meningen en de groep traditionalisten (al dan niet als dekmantel voor vreemdelingenhaat en identiteitsgekwetsten) is best groot daar, wbt de reagerende lezers. Een meerderheid wilt helemaal geen afschaffing van de heilige Piet.
Hooguit kun je zeggen dat de stukjesschrijvers niet zo zijn, maar het is te simpel om die in het hokje quinsy te stoppen.
[..]
[..]
Is het ? Kritiek van zwarte mensen wordt heel snel vervormd tot : help .. ze willen ons een feest afpakken.
De toevoeging -fobie is vaak overdreven. In die zin heb je gelijk. Maar angst is er wel, al dan niet ontstaan door vreemdelingenhaat.
verbaal misschien, fysiek? nooit geweest.quote:
Neuh, dat waren min of meer letterlijke woorden. die nog eens herhaald werden ook. Dat heeft niets met relativeren en overgevoeligheid te maken.quote:De andere kwalificaties steekt je heel erg.
Je moet meer jezelf relativeren. Waarom ben je zo overgevoelig?
onzin. elk jaar zijn er heel veel mensen die verkleed als zwarte piet naar de intocht gaan. Dit jaar zijn het er hopelijk wat meer. Als een groep mensen daar niet tegen kan en om die reden het kinderfeest gaan verzieken zegt dat toch wel heel wat over die specifieke groep mensen. Als nu het verkleden als zwarte piet al onverantwoordelijk is en emoties opfokt (waardoor sommige mensen zwarte pieten gaan rammen blijkbaar) dan zijn we ver en diep gezonken, maar is dat iets waar ik me op geen enkele wijze verantwoordelijk voor voel. Als zo'n randdebiel gaat roepen dat 'alle zwarte pieten misschien wel in elkaar geslagen worden' dan is dat een vrij duidelijke aanzet tot geweld. Vragen of mensen zich willen verkleden vind ik toch van een compleet andere orde.quote:Overigens ben je onverantwoordelijk bezig op de fp om mensen op te roepen een politiek/volwassen statement te maken van sintintochten. Je fokt de emoties op en je vergeet dat er veel kinderen bij zijn.
Ik zou het niet weten. En het interesseert me ook eigenlijk helemaal niet. Hij jankt wel als een blanke bitch (zegt iemand die witter is dan een Engelsman's benen in de winter). Het is gewoon leuk om 'm in de zeik te nemenquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:45 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Volgens mij is Bluesdude niet blank.
hij ziet mij als agressief die ook nog eens doelbewust aanzet tot geweld. dus hoeft hij van mij niets meer te verwachten. dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik zei niet dat je agressief was, ik zei dat het leek alsof je 99.999's mening als agressie zag.
Iedereen die vindt dat Zwarte Piet geen racisme is komt aan de beurt. Let maar op.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:46 schreef Cactus1 het volgende:
Wordt de zwarte piet discussie nu ook al benut als kapstok om de eigenschappen van de baas van FOK! maar eens ter discussie te stellen? What's next
Volgens mij was Bluesdude een heuse donkere man.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:48 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. En het interesseert me ook eigenlijk helemaal niet. Hij jankt wel als een blanke bitch (zegt iemand die witter is dan een Engelsman's benen in de winter). Het is gewoon leuk om 'm in de zeik te nemen
lekker belangrijk ookquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Volgens mij was Bluesdude een heuse donkere man.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Iedereen die vindt dat Zwarte Piet geen racisme is komt aan de beurt. Let maar op.
Dat zeg ik toch niet.quote:
Ik ben blank, ik ben getint.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:45 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Volgens mij is Bluesdude niet blank.
herstel; iedereen die zwarte piet geen racisme vindt en ervoor pleit dat er niets aan veranderd wordt komt nog aan de beurt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik vind Zwarte Piet ook geen racisme. Ga ik mijzelf nu ook verbaal aanvallen ?
Zwarte Piet! We hebben er één in ons midden! Pak 'm en geef 'm rooie lippen en oorbellen!quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Volgens mij was Bluesdude een heuse donkere man.
Mwoah, je mag er best voor pleiten. We zijn toch volwassen mensen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:51 schreef Danny het volgende:
[..]
herstel; iedereen die zwarte piet geen racisme vindt en ervoor pleit dat er niets aan veranderd wordt komt nog aan de beurt.
35 jaar toegeven aan iedereen die bij elke scheet 'racisme' en 'discriminatie' roept, denk ik.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit nou het gevolg van 35 jaar bezuinigen op onderwijs, ofzoiets? Rellen omdat je je zin niet krijgt in een kulzaak.. Hoe diep kun je zinken?
Ik zie het eerder als 35 jaar vooruitgang, alleen nog maar kunnen neuzelen over kleine dingetjes.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit nou het gevolg van 35 jaar bezuinigen op onderwijs, ofzoiets? Rellen omdat je je zin niet krijgt in een kulzaak.. Hoe diep kun je zinken?
Hoog tijd dat je mij ook aan gaat vallen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik vind Zwarte Piet ook geen racisme. Ga ik mijzelf nu ook verbaal aanvallen ?
jaja schelden, bashen, mensen afzeiken... das makkelijk toch ? Het tekent wel een zekere intolerante stroming van pietenlovers.. Zgn pietenlovers...in feite zijn velen van hen niet zo dol op echte zwarte mensenquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:48 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. En het interesseert me ook eigenlijk helemaal niet. Hij jankt wel als een blanke bitch (zegt iemand die witter is dan een Engelsman's benen in de winter). Het is gewoon leuk om 'm in de zeik te nemen
Echt een racist ben jij.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoog tijd dat je mij ook aan gaat vallen.
De quinsygario's vinden zichzelf inderdaad enorm grote slachtoffers van een onschuldig kinderfeest. Heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:52 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Mwoah, je mag er best voor pleiten. We zijn toch volwassen mensen?
Het opblazen tot enorme proporties is echter geheel onnodig. Net als die slachtoferrol die velen zich aanmeten.
Dingdingding, we have a winner! Dát en niets anders komt de gemiddelde Nederlander de strot uit. Vandaar de felle reacties. Het is de druppel.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:52 schreef Danny het volgende:
[..]
35 jaar toegeven aan iedereen die bij elke scheet 'racisme' en 'discriminatie' roept, denk ik.
Vind het vooral bizar dat zwarte piet er voor zorgt dat allerlei mensen een flinke portie bedreigingen aan hun broek krijgen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dingdingding, we have a winner! Dát en niets anders komt de gemiddelde Nederlander de strot uit. Vandaar de felle reacties. Het is de druppel.
Eén van mijn eerste posts in deze reeks was dan ook iets als: "Goh, wie had ooit verwacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou zijn?"
Ik merk dat dat velen een issue is, naar mijn idee is het weer te veel de andere kant op is geslagen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dingdingding, we have a winner! Dát en niets anders komt de gemiddelde Nederlander de strot uit. Vandaar de felle reacties. Het is de druppel.
Eén van mijn eerste posts in deze reeks was dan ook iets als: "Goh, wie had ooit verwacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou zijn?"
zeurpieten dan die gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dit item staat nu voorgoed op de politieke kaart. Het kan niet anders zijn dat het zp-concept op den duur verandert .quote:Eén van mijn eerste posts in deze reeks was dan ook iets als: "Goh, wie had ooit verwacht dat Zwarte Piet de streep in het zand zou zijn?"
quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zeurpieten dan 'die gemiddelde Nederlander'.
Men wentelt zich in het slachtofferrol: wij worden onderdrukt door die buitenlanders
[..]
Dit item staat nu voorgoed op de politieke kaart. Het kan niet anders zijn dat het zp-concept op den duur verandert .
zwarte piet heeft daar niet voor gezorgdquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vind het vooral bizar dat zwarte piet er voor zorgt dat allerlei mensen een flinke portie bedreigingen aan hun broek krijgen.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:57 schreef sp3c het volgende:
ja piet heeft straks geen oorbellen meer ... ocharm Nederland!
Bah, we zijn het eensquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:56 schreef sp3c het volgende:
helemaal alsof er sprake is van 35 jaar toegeven aan iedereen die bij elke scheet racisme en discriminatie roept
het internet is wat sneller maar eigenlijk is er maar bar weinig veranderd
Lul toch niet zo slap man. Ik heb geen hekel aan mensen, welke teint ze ook hebben. Van diepdonkerbruin via zachtgeel naar roze. Ik heb een hekel aan idioten en assholes. Jij valt in beide categoriën. En kom niet aan met argumenten. Die heb je zelf namelijk niet. Ik heb je in deze reeks keer op keer met je eigen argumenten om je oren geslagen. Daar lul je overheen of lieg je glashard over, om ze in een volgend deel ijskoud te herhalen. Vandaar dat ik niet meer met jou discussieer. Dat ben jij niet waard.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jaja schelden, bashen, mensen afzeiken... das makkelijk toch ? Het tekent wel een zekere intolerante stroming van pietenlovers.. Zgn pietenlovers...in feite zijn velen van hen niet zo dol op echte zwarte mensen
Doe eens het concept: redelijk argumenteren met respect voor 'de vijand' ?
Ik zal je een geheimpje verklappen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwarte piet heeft daar niet voor gezorgd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
net zo bizar iddquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:00 schreef De_Coulance het volgende:
In Groningen hebben ze regenboog-pieten teruggetrokken na bedreigingen. Ook vrij bizar toch?
Dit item staat al een halve eeuw op de politieke kaart. Er verandert veel, maar men blijft klagenquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
Dit item staat nu voorgoed op de politieke kaart. Het kan niet anders zijn dat het zp-concept op den duur verandert .
quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:48 schreef Danny het volgende:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:01 schreef Danny het volgende:
quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:23 schreef Danny het volgende:
Ben je Sinterklaas en een beetje slecht van geheugen aan het worden over wat je nou gepost hebt?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:58 schreef Danny het volgende:
-
quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:00 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik zal je een geheimpje verklappen.dat moet je tegen 99.999 zeggen slimmerik, die denkt dat onze zwarte pieten jan en alleman hebben lopen bedreigen ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
die andere kant ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwarte piet heeft daar niet voor gezorgd
Quincy, Prem en die malloten aan de andere kant hebben daarvoor gezorgd
Klopt. Het is ook doorgeslagen. Maar deze trein stop je niet één, twee, drie..quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik merk dat dat velen een issue is, naar mijn idee is het weer te veel de andere kant op is geslagen.
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat écht racisme niet kan. Ik denk alleen dat het verdomd moeilijk filteren wordt wegens de agressie en vooral achterdocht aan weerskanten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:58 schreef De_Coulance het volgende:
Wat zou de oplossing zijn, dat echt racisme wel serieus wordt genomen en nep-klagers eruit worden gefilterd?
Huh?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat moet je tegen 99.999 zeggen slimmerik, die denkt dat onze zwarte pieten jan en alleman hebben lopen bedreigen ofzo
Net zo bizar als het invoeren ervan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:00 schreef De_Coulance het volgende:
In Groningen hebben ze regenboog-pieten teruggetrokken na bedreigingen. Ook vrij bizar toch?
ik kan hier geen touw aan vastknopen, wat probeer je te zeggen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
die andere kant ?
de kant van white revanchisten die in grote hordes de veel kleinere groep van black revanchisten agressief afzeikt?
Ik denk dat die groep met de hele grote middengroep een onbedekte zenuw heeft en daarom dus die nationale pietneurose. Dus de mensen zelf hebben die gemaakt en niet zondebokken zoeken bij een kleine zwarte minderheid van .... hoeveel =ook=al= weer ? quinsy en 21 amsterdammers ?
Je vindt met de dood bedreigen en er voor zorgen dat een kinderfeestje niet door kan gaan werkelijk net zo bizar als een piet in een andere kleur?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Net zo bizar als het invoeren ervan.
it was implied!quote:
Piet kan daar helemaal niet voor zorgenquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vind het vooral bizar dat zwarte piet er voor zorgt dat allerlei mensen een flinke portie bedreigingen aan hun broek krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
En jij durft het woord slachtofferrol in de mond te nemen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
die andere kant ?
de kant van white revanchisten die in grote hordes de veel kleinere groep van black revanchisten agressief afzeikt?
Ik denk dat die groep met de hele grote middengroep een onbedekte zenuw heeft en daarom dus die nationale pietneurose. Dus de mensen zelf hebben die gemaakt en niet zondebokken zoeken bij een kleine zwarte minderheid van .... hoeveel =ook=al= weer ? quinsy en 21 amsterdammers ?
Ik vraag me de hele tijd bij zijn posts al af wat hij gebruikt heeftquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan hier geen touw aan vastknopen, wat probeer je te zeggen?
geen argumenten.... dus maar schelden, kleineren, trollen n?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:59 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Lul toch niet zo slap man. Ik heb geen hekel aan mensen, welke teint ze ook hebben. Van diepdonkerbruin via zachtgeel naar roze. Ik heb een hekel aan idioten en assholes. Jij valt in beide categoriën.
Johhh mijn argrumenten zitten goed in elkaar. Jij kan dat niet meer behappen en dan ga je afzeiken en trollen.quote:. Daar lul je overheen of lieg je glashard over, om ze in een volgend deel ijskoud te herhalen. Vandaar dat ik niet meer met jou discussieer. Dat ben jij niet waard.
Er is geen nationale pietneurose. Men wordt ten onrechte uitgemaakt voor racist, terwijl de daadwerkelijk racisten de Anti Zwarte Pieten activisten zijn. Daarom nogmaals:quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
die andere kant ?
quote:Het overgrote merendeel van de 2 miljoen likes voor Zwarte Piet zijn geen hokjesdenkers, zij zien Zwarte Piet niet als iets racistisch. Zij zien een zwart geschminkte blanke medemens. Zij zien de medemens als mensen die blank kunnen zijn en die donker kunnen zijn. So What? Ben blij dat mensen grappen en typeringen kunnen maken over blank en donker of afkomst zonder hokjesdenken. Hokjesplaatsen moet kunnen, dat is per definitie niet racistisch. Belgen zijn dom, Nederlanders zijn zuinig valt in dezelfde categorie. Racistisch? Ammenooitniet. Het zijn typeringen waar je alleen aanstoot aan neemt als je zelf racistisch bent. Zelfreflectie (hokjesplaatsen, NIET hokjesdenken) is de Quincygarios's onbekend, in tegenstelling tot bv een Najib Amhali of een Ali B.
De anti Zwarte Pieten activisten denken wél in hokjes. Zij zien wél een wij-tegen-zij. Zij zijn de hokjesdénkers. Dat maakt hén dus racisten. En dat blijkt inmiddels wel duidelijk gezien hun eis om Zwarte Piet helemaal af te schaffen.
tjaaaa dat is jouw sick opinion....quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:05 schreef IntensiveGary het volgende:
Iedere autochtoon is een racist! En op Fok! helemaal!![]()
![]()
*Proest* ik heb al jouw argumenten al vele malen gefileerd. Je hèbt geen argumenten. Je liegt en je draait om je punt te maken. Daarom lach ik je uit, en half Fok! met mij..quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
geen argumenten.... dus maar schelden, kleineren, trollen n?
Ik heb ook nergens geschreven dat jij een hekel hebt aan mensen van een bepaalde teint.
Hoewel het mij niet echt zal verbazen.
Johhh mijn argrumenten zitten goed in elkaar. Jij kan dat niet meer behappen en dan ga je afzeiken en trollen.
Maar ik ben het wel met je eens: val mij niet meer lastig
Inderdaad ... er zijn een paar mensen die zowat heel Nederland voor racist uitmaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is geen nationale pietneurose. Men wordt ten onrechte uitgemaakt voor racist, terwijl de daadwerkelijk racisten de Anti Zwarte Pieten activisten zijn. Daarom nogmaals:
TV-Pieten zijn al een tijdje bruin. Maar misschien kijkt Rutte nooit TV.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
Maar wel altijd zwart. Mark Rutte had gelijk
Poeppiet ?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:09 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
TV-Pieten zijn al een tijdje bruin. Maar misschien kijkt Rutte nooit TV.
De aandacht vestigen op non issues en achter de ruggen om (verkapte) belasting verhogen en vrijheden inperken?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:53 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik zie het eerder als 35 jaar vooruitgang, alleen nog maar kunnen neuzelen over kleine dingetjes.
Je herhaalt je agressie. Je hebt best wel argumenten... Kom , iets meer moeite doen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:
Je hèbt geen argumenten. Je liegt en je draait om je punt te maken. Daarom lach ik je uit, en half Fok! met mij..
Het wordt tijd dat een modje ingrijpt.quote:Ik stop met je lastigvallen als jij stopt met posten in dit draadje. Zolang jij blijft liegen en de feiten verdraaien blijf ik je in de zeik zetten
Kan niet vaak genoeg herhaalt worden, wie zijn hier nu de echte racisten? Wie roept hier nu op tot geweld? Wie kan de slavernij nu niet loslaten en gebruikt alles om de aandacht daar op te vestigen om er zelf beter van te worden?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:01 schreef Resistor het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ben je Sinterklaas en een beetje slecht van geheugen aan het worden over wat je nou gepost hebt?
ja die ene tweeteraar is ook een racist iddquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan niet vaak genoeg herhaalt worden, wie zijn hier nu de echte racisten? Wie roept hier nu op tot geweld? Wie kan de slavernij nu niet loslaten en gebruikt alles om de aandacht daar op te vestigen om er zelf beter van te worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |