wordt volgende week zaterdag uitgezonden bij nickelodeon, slot marspeinstein.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Intocht? Zijn ze daar niet wat vroeg?
quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:58 schreef YazooW het volgende:
Blijft een interessante discussie. Keer op keer wordt er zwaar serieus ingegaan op zo'n enkeling die een bepaalde mening heeft. Zoals hierboven bijvoorbeeld, meneer Che Guavara heeft een mening en dan is er meteen weer iemand hier die een verzameling van quotes van hem hier moet plaatsen inclusief foto en alles. Lekker boeiend joh, waarom negeer je zo'n pannekoek niet gewoon?
Ik moest lachen.quote:meneer Che Guavara.
Met haast? De anti-piet-knokploegen kwamen aangestormd?quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:00 schreef poemojn het volgende:
[..]
wordt volgende week zaterdag uitgezonden bij nickelodeon, slot marspeinstein.
Ik heb wel een foto van een Piet, misschien leuk voor hier. Alleen niet scherp, gsm zonder flitser en Piet met haast.
[ afbeelding ]
Ik vind het er vooral exotisch uitzien. Niet zo karikatuur als die stripstijltekeningen van zw piet of sjimmie.
Die "kromme taal" weet ik als kind trouwens altijd aan het feit dat de Pieten net als de Sint uit Spanje komen, dus ja, Spaans accent. Waarom de Sint dan wel weer ABN sprak is me dan weer niet duidelijk, net zoals de vraag waarom de Pieten opeens met een Surinaams accent zouden spreken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:01 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat de gouden goudkleurige oorringen in Amsterdam weggelaten worden. Juist een van de parafernalia die het onderscheid maken tussen Zwarte Piet en een negert (naast de kleurige kleding en de kromme taal, de roe en de zak en de snoepjes) wordt weggehaald.
Alsof de slaven gouden oorringen hadden. Dat was zeker makkelijk voor ze als ze wegliepen, dan konden ze daarmee logies en eten kopen op hun vlucht.
Nou ja, Sinterklaas is natuurlijk heilig en al heel erg oud. De Zwarte Pieten zijn een heel stuk jonger en levendiger, dus hebben veel minder tijd gehad om Nederlands te leren. Misschien zijn ze eeuwig jong, net zoals Sinterklaas eeuwig oud is. Of worden ze regelmatig vervangen door nieuwe.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die "kromme taal" weet ik als kind trouwens altijd aan het feit dat de Pieten net als de Sint uit Spanje komen, dus ja, Spaans accent. Waarom de Sint dan wel weer ABN sprak is me dan weer niet duidelijk, net zoals de vraag waarom de Pieten opeens met een Surinaams accent zouden spreken.
ja, die levensomstandigheden waren toen vrij algemeen, en de levensverwachtingen ook. Plantage of veenkolonie maakt wat dat betreft weinig uit. Maar niet vrij zijn, geen keuze hebben, het bezit van een ander zijn maakt natuurlijk wel echt een verschil.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dank voor de link.
Over slaven gesproken.............
Ik las van een vriend een boekje over Veenhuizen en ik ben zelf bezig met een stukje lokale geschiedenis van 60 jaar geleden. En uit mijn vroegste jeugd herinner ik me nog een familie in de buurt die ook wel erg bouwvallig woonde, misschien inderdaad wel een soort plaggenhut.
Tegenwoordig hier te lande onvoorstelbaar.
Maar elders nog heel normaal, ben ik bang.
Oh ja hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:10 schreef poemojn het volgende:
[..]
ja, die levensomstandigheden waren toen vrij algemeen, en de levensverwachtingen ook. Plantage of veenkolonie maakt wat dat betreft weinig uit. Maar niet vrij zijn, geen keuze hebben, maakt natuurlijk wel echt een verschil.
Die site inenomassen heeft veel info. Leuk om daar verhalen uit mijn familie terug te lezen, zoals een ton buiten als toilet, halverwege de jaren vijftig nog.
Plus de Arubaanse vlag op de achtergrond.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:23 schreef DrMabuse het volgende:
Het Twitterende Rel Pietje :
[ afbeelding ]
Met de vlag met Che Guevara erop en Cubaanse vlaggen in z'n studio.
[..]
[..]
(Dagboek aantekeningen Che Guevara)
Rel Kanaaltje 1 :
http://www.youtube.com/user/Elbally/videos
[..]
[..]
Rel Kanaaltje 2 :
http://alanacubana1962.bl(...)broso-djsabroso.html
En is schuldig aan het veroorzaken van rellen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:12 schreef Ferdo het volgende:
Zo, dat weten we ook weer, iedereen die niet tegen het afschaffen (of niet voor het overspuiten in een neutrale kleur) van Zwarte Piet is, is een racist.twitter:DJSabroso twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 16:21:12Als er rellen komen, moeten jullie racisten achteraf niet zeiken #zwartepiet = #racisme reageer retweet
Hallo, verbod? Hoezo moet zwarte piet van jou per se een blackface en afro hebben?Had ie voor Schenkman ook niet. Oranje pruik en wat vegen kan ookquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL, een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging? Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Dat zijn dus gewoon kutmongolenquote:Op vrijdag 8 november 2013 21:01 schreef Danny het volgende:
'Alle Zwarte Pieten in elkaar slaan bij intocht'
ik héb kinderen en die hebben later óók kinderen. Daarnaast gaat het om het principe van niet toegeven aan onzin. Als je nu toegeeft aan mensen die vinden dat ze zich gediscrimineerd moeten voelen door een kindervriend dan is volgende keer de groep aan de beurt die zich gediscrimineerd voelen door carnaval, de gay pride, blote tieten op tv of varkensvlees. Je moet hier gewoonweg niet aan beginnen, want doe je dat wel dan is het einde zoek. Misschien eens wat verder denken dan vandaag?quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:25 schreef Manono het volgende:
[..]
Hallo, verbod? Hoezo moet zwarte piet van jou per se een blackface en afro hebben?Had ie voor Schenkman ook niet. Oranje pruik en wat vegen kan ook
Kan het jou schelen man, of ben je ook een klein kindje
zeurpiet is een normaal Nederlands woord geloof ik, en er zijn zat blanken die tegen zijn (die zich kennelijk plaatsvervangend gediscrimineerd voelen) en dat zijn eogenlijk nog grotere zeurpieten. maar het woord 'Piet' schijnt volgens sommigen opeens inderdaad racistisch te zijn geworden. Dat zie ik dan meer als hun probleem dan het mijne.quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is Quincy zeurpiet noemen niet een bevestiging van de link tussen negers en zwarte Piet?
En dan druk je je nog netjes uit. (datzelde geldt overigens ook voor de mensen die dreigementen uiten aan intochtorganisatoren of zeurpieten) of aan wie dan ook.quote:
En hoe zwaar denk je dat zo'n straf zou worden? 240 uur parkharken? De mensen die die organisatie hebben bedreigd deden dat telefonisch, dus dat is vrij simpel op te sporen (ze sporen ook mensen op die via tig proxies en vanuit het buitenland een dreigtweet de werled in sturen, dus dit moet een eitje zijn) lopen ook nog gewoon vrij rond. De tijd dat de politie enige indruk maakte op wie dan ook ligt ver achter ons helaas.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het zou misschien goed zijn als die DJ Baller of hoe het ook mag heten daadwerkelijk daad bij het woord voegt. Dan weten we tenminste allemaal hoe laat het is en kunnen we die gasten gewoon de gevangenis inpleuren. Altijd maar dit een beetje achterbaks op Twitter dreigen met shit en als er dan daadwerkelijk een zwarte piet in elkaar geslagen wordt, is deze DJ Balzak er natuurlijk als de kippen bij om te zeggen dat het 'satire' was of 'ironie'. Pah, ironie. De ironie is dat deze basjiboezoek nog steeds vrij rondloopt om z'n achterhaalde stront in het rond te slingeren gelijk een bronstig nijlpaard.
Dat laatste is natuurlijk sowieso een probleem. Hoe ouder ik word hoe minder gezag de politie lijkt te hebben. Weet niet of ik als kind gewoon goede opvoeding heb gehad en dat dat gezag nu langzaam wegsijpelt of dat de politie daadwerkelijk gezag aan het verliezen is. Vrees toch het laatste, want het valt gewoon op dat ze vaak niet (durven) ingrijpen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:26 schreef Danny het volgende:
[..]
En hoe zwaar denk je dat zo'n straf zou worden? 240 uur parkharken? De mensen die die organisatie hebben bedreigd deden dat telefonisch, dus dat is vrij simpel op te sporen (ze sporen ook mensen op die via tig proxies en vanuit het buitenland een dreigtweet de werled in sturen, dus dit moet een eitje zijn) lopen ook nog gewoon vrij rond. De tijd dat de politie enige indruk maakte op wie dan ook ligt ver achter ons helaas.
Alleen maar 'meer' doet niet zoveel. Ze moeten ook betrouwbaar zijn, niet bang zijn criminelen daadwerkelijk op te pakken en af van het burgertjes-pesten imago. Niet de hele dag parkeermeters lopen en de dienstauto op de stoep parkeren om een halfje brood te halen, maar surveilleren, vriendelijk groeten en harder optreden tegen mensen die dingen doen die niet mogen. De politie heeft nul gezag meer tegenwoordig. Waar 30 jaar geleden iedereen gewoon meewerkte als oom agent je vroeg om je papieren wordt hij nu verrot gescholden en als hij wél een keer stevig optreedt moet hij zich meteen verantwoorden wegens discriminatie, overmatig gebruik van geweld e.d.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk sowieso een probleem. Hoe ouder ik word hoe minder gezag de politie lijkt te hebben. Weet niet of ik als kind gewoon goede opvoeding heb gehad en dat dat gezag nu langzaam wegsijpelt of dat de politie daadwerkelijk gezag aan het verliezen is. Vrees toch het laatste, want het valt gewoon op dat ze vaak niet (durven) ingrijpen.
Dat kan natuurlijk aan geldgebrek liggen maar volgens mij heeft het ook te maken met prioriteiten. Van wanneer was de belofte ook al weer dat er meer blauw op straat zou komen? En een veiliger gevoel op straat? We zijn volgens mij al een paar jaar verder en links en rechts worden nog steeds gepensioneerden en gehandicapten bestolen door laf tuig. Roemeense steelrukkers staan ook binnen mum van tijd weer buiten. Wat heeft het dan uberhaupt voor zin om politie te hebben?
Klopt, volgens mijn nichtje die bij de politie werkt ondermijnt justitie haar werk en gezag. Het probleem is dat we dan weer terechtkomen in de discussie over de hoogte van straffen waarmee je in dit land ook geen stap verder komt. De burger is volgens mij in die zin eindverantwoordelijk voor het gezag van de politie (direct als indirect)quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen maar 'meer' doet niet zoveel. Ze moeten ook betrouwbaar zijn, niet bang zijn criminelen daadwerkelijk op te pakken en af van het burgertjes-pesten imago. Niet de hele dag parkeermeters lopen en de dienstauto op de stoep parkeren om een halfje brood te halen, maar surveilleren, vriendelijk groeten en harder optreden tegen mensen die dingen doen die niet mogen. De politie heeft nul gezag meer tegenwoordig. Waar 30 jaar geleden iedereen gewoon meewerkte als oom agent je vroeg om je papieren wordt hij nu verrot gescholden en als hij wél een keer stevig optreedt moet hij zich meteen verantwoorden wegens discriminatie, overmatig gebruik van geweld e.d.
Geen wonder dat ze niet meer durven op te treden.
Het lijkt overigens ook meer een baan voor ze te zijn geworden dan een echte roeping.
Probeerde men toch al eerder. Was geen succes. Waarom zou je het dan blijven doen? Omdat een stel mensen met hele lange tenen blijven drammen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:25 schreef Manono het volgende:
[..]
Hallo, verbod? Hoezo moet zwarte piet van jou per se een blackface en afro hebben?Had ie voor Schenkman ook niet. Oranje pruik en wat vegen kan ook
Kan het jou schelen man, of ben je ook een klein kindje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |