abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133038784
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Klik hier voor de rest v/h artikel
Hier verder.

pi_133038819
De beste vrienden van ons allemaal
Voor altijd en eeuwig, altijd en eeuwig, altijd en eeuwig
Gul en royaal
pi_133038825
Maar als ik alle Marokkanen over een kam scheer, krijg ik een FOK!-lintje. En nu valt iedereen plots over me heen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 november 2013 @ 12:14:25 #4
862 Arcee
Look closer
pi_133038878
quote:
RIP Zwarte Piet

Wat ooit een prachtige traditie was is door de stichting Sinterklaas Intocht tegen wat gequinsygario van een handvol mensen ingeruild. De stichting heeft zich bij de enkels gevat en de vuist van de quinsygario's onder ons alvast tot halverwege de endeldarm binnengezogen.

Werd eerder al bekend dat Zwarte Piet geen oorringen meer mocht dragen, nu blijkt dat ook de haarstijl en kleur lippenstift van de Zwarte Pieten al reden is om de term 'racisme' te misbruiken. Tijdens de intocht heeft Zwarte Piet dit jaar namelijk "een grotere keuze in de kleur van de lippenstift " en er zal "een variatie van zwarte haren" te zien zijn. Dat heeft de Stichting Sinterklaas Intocht donderdag laten weten.

De organisatie noemt deze zware capitulatie naar een handvol Zeurpieten 'kleine aanpassingen die de organisatie heeft aangebracht om tegenstanders van Zwarte Piet tegemoet te komen'. Vrij vertaald betekent het dat een kleine minderheid met chronisch lange tenensyndroom in staat zijn op eenvoudige wijze het begin van het einde van het Sinterklaasfeest te initiëren.

De organisatie had donderdag met burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam en enkele bezwaarmakers overleg over de eventuele aanpassingen. De bezwaarmakers vinden kindervriend Zwarte Piet discriminerend. De redenen hiervoor zijn vooral uit den dikke duim van Quinsy Gario gezogen.

De discussie over Zwarte Piet gaat vrijdag verder bij de voorzieningenrechter in Amsterdam. Enkele zeurpieten willen op deze manier alsnog de sinterklaasintocht in de hoofdstad zonder Zwarte Pieten afdwingen, waarmee het feest volledig om zeep zou zijn geholpen.

FOK! roept alle mensen die de intocht in Amsterdam of waar dan ook bijwonen op zichzelf en de kinderen te verkleden als traditionele Zwarte Piet om zo een vreedzaam statement te maken en kinderen alsnog een Sint mét Zwarte Pieten te bieden.

De intocht van Sinterklaas in Amsterdam is gepland op zondag 17 november. Mocht je de organisatie op nette wijze willen laten weten dat je het niet eens bent met het aantasten van dit culturele, traditionele kinderfeest, dan vind je hier de contactgegevens van de stichting in kwestie. De organsatie heeft ook een facebookpagina.

Bron: frontpage.fok.nl
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_133039057
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

:')
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 12:20:24 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_133039105
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als ik alle Marokkanen over een kam scheer, krijg ik een FOK!-lintje. En nu valt iedereen plots over me heen.
Jij bent de enige user die tegen dat soort opmerkingen is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133039196
Is er al een uitspraak ?
pi_133039603
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:23 schreef Scorpie het volgende:
Is er al een uitspraak ?
Om 4 uur:

quote:
AMSTERDAM (ANP) - De voorzieningenrechter in Amsterdam doet vrijdagmiddag om 16.00 uur uitspraak over de Amsterdamse Sinterklaasintocht. Tegenstanders van Zwarte Piet willen de knecht van de goedheiligman weren op het kinderfeest.

Burgemeester Eberhard van der Laan is echter niet van plan de vergunning voor de intocht in te trekken, waarop enkele bezwaarmakers naar de rechter stapten.

Volgens een jurist van de gemeente kan de burgemeester een evenement verbieden als het in strijd is met de openbare orde. Die is hier volgens hem niet in het geding. De tegenstanders menen echter dat het racistische element van Zwarte Piet al genoeg moet zijn om ervan af te zien.
http://nieuws.nl.msn.com/(...)intintocht-amsterdam
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 12:42:32 #9
3928 Ulx
pi_133039767
Het racistische element. Leuke term.

Gaan we nu eindelijk eens argumenten krijgen waarom die Piet racistisch zou zijn of maakt men er in de rechtzaal ook weer een Jiskefetparodie van?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 12:44:20 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133039819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:42 schreef Ulx het volgende:

Gaan we nu eindelijk eens argumenten krijgen waarom die Piet racistisch zou zijn of maakt men er in de rechtzaal ook weer een Jiskefetparodie van?
"Racistisch want Joden en Nazi's en 200 jaar geleden en een kind van 3 zei ooit eens 'Piet' tegen me"
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_133039826
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Probeert FOK! nu Geenstijl na te doen?
PWBF
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 12:44:48 #12
3928 Ulx
pi_133039833
Edelachtbare. Dit is een jutezak. Een duidelijk racistische jutezak.
Edelachtbare. Dit is een pagepak. Alleen slaven droegen die. En pages. Maar dat telt niet.

Zenden ze het uit?
pi_133039863
Quinsy zelf is nooit uitgescholden he?

Was zijn moeder een keertje.
pi_133039896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:44 schreef Ulx het volgende:
Edelachtbare. Dit is een pagepak. Alleen slaven droegen die. En pages. Maar dat telt niet.

Zenden ze het uit?
Ik zou het downloaden.
pi_133039897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:44 schreef Ulx het volgende:

Zenden ze het uit?
Alsjeblieft niet. Er is al veel teveel aandacht voor die ah's.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 12:46:47 #16
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133039900
Volgende stap is een verbod op dit soort blatante vormen van racisme:

Admin vrijdag 8 november 2013 @ 12:47:08 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133039908
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet. Er is al veel teveel aandacht voor die ah's.
je bedoelt quinsygario's?
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 12:47:15 #18
3928 Ulx
pi_133039910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:45 schreef Specularium het volgende:
Quinsy zelf is nooit uitgescholden he?

Was zijn moeder een keertje.
Naar het schijnt. Maar zijn moeder is toch zwart? Dat ze geen Piet heet kan men uiteraard niet weten.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 12:49:03 #19
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133039962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:46 schreef Danny het volgende:

En vrouwen gaan klagen over deze schandalige vorm van discriminatie:
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 12:49:16 #20
3928 Ulx
pi_133039970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:46 schreef Danny het volgende:

Ik dacht meer aan een verbod op het Kwakoe festival. Als de organisatoren dit soor uitspraken doen ben je behoorlijk fout bezig.

http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 12:50:51 #21
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133040004
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan een verbod op het Kwakoe festival. Als de organisatoren dit soor uitspraken doen ben je behoorlijk fout bezig.

ja, de 'nazaten van slavenhouders' kaart. Ook zoeen waarvan de overheid meteen in de nederigheidsstand schiet. Toch gek. Alsof je de huidige generatie Duitsers de schuld geeft van nazi-Duitsland. Ook zo'n kul.
pi_133040071
quote:

[..]

Koosvogel kan dit prima verdedigen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 12:53:08 #23
3928 Ulx
pi_133040089
Het gaat meer om het feit dat een groep zegt dat de organisatie van Kwakoe niet door bepaalde mensen mag worden gedaan op basis van huidskleur.
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:53:13 #24
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133040091
quote:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoeveel Nederlanders er daadwerkelijk slaven hielden. Zullen er niet veel geweest zijn aangezien ze werden verhandeld. Zijn daar cijfers van?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 12:54:57 #25
3928 Ulx
pi_133040139
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoeveel Nederlanders er daadwerkelijk slaven hielden. Zullen er niet veel geweest zijn aangezien ze werden verhandeld. Zijn daar cijfers van?
In Nederland of in de West of in de Oost?
pi_133040192
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Koosvogel kan dit prima verdedigen.
pi_133040198
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_133040211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Probeert FOK! nu Geenstijl na te doen?
Ja, al een tijdje. Niet gemerkt?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:57:43 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133040218
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

In Nederland of in de West of in de Oost?
Ik geloof dat de Nederlanders uit Oost bijna allemaal weer naar Nederland kwamen terwijl die in West daar bleven. Maar bedoel in Nederland zelf.
pi_133040326
Maar donkere mensen die zich kleden in maatpakken, mag dat dan wel? Persoonlijk vind ik dat ook een karikatuur van de hardwerkende blanke man. Schande!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:03:34 #31
3928 Ulx
pi_133040397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar donkere mensen die zich kleden in maatpakken, mag dat dan wel? Persoonlijk vind ik dat ook een karikatuur van de hardwerkende blanke man. Schande!
Dat is onzin. Maar het is natuurlijk wel zo dat niet alle blanke mannen een baard hebben of een mijter dragen. Wat dat betreft is Snterklaas natuurlijk ook een rotkarikatuur.
pi_133040428
De jankerds denken gewoon niet aan de kinderen. Het is toch een kinderfeest?
pi_133040431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is onzin. Maar het is natuurlijk wel zo dat niet alle blanke mannen een baard hebben of een mijter dragen. Wat dat betreft is Snterklaas natuurlijk ook een rotkarikatuur.
En vice versa omgekeerd ook een rotkarikatuur van geestelijken. Alsof die allemaal zo van kinderen houden. Nuja, dat is dan misschien niet zo'n goed voorbeeld...
pi_133040470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Een beter voorbeeld zijn die eeuwige reclames van goede doelen over zielige negerkindjes met vliegen in de ogen.
Op die manier komt Afrika nooit van het stigma af dat het een continent vol met zielige honger- en oorlogsnegers is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:06:23 #35
3928 Ulx
pi_133040484
Je kunt werkelijk alles als belediging opvatten als je dat wilt. Dat is het hele probleem.
pi_133040506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:06 schreef Ulx het volgende:
Je kunt werkelijk alles als belediging opvatten als je dat wilt. Dat is het hele probleem.
Wat is probleem. Waar probleem. Tegen wie jij praat? Wat kijk je dan. Tfoez.
pi_133040574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:05 schreef karton2 het volgende:

[..]

Een beter voorbeeld zijn die eeuwige reclames van goede doelen over zielige negerkindjes met vliegen in de ogen.
Op die manier komt Afrika nooit van het stigma af dat het een continent vol met zielige honger- en oorlogsnegers is.
Af en toe komt Marco Borsato in zijn jeep door het beeld racen.
pi_133040591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:06 schreef Ulx het volgende:
Dat is het inderdaad. Leuke maatschappij zou dat opleveren. Eentje waarin iedereen steeds op eieren moet lopen uit angst de ander te kwetsen.
pi_133040609
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Af en toe komt Marco Borsato in zijn jeep door het beeld racen.
Op weg naar het volgende 5-sterrenhotel :D
pi_133040612
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:09 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Leuke maatschappij zou dat opleveren. Eentje waarin iedereen steeds op eieren moet lopen uit angst de ander te kwetsen.
Je bedoelt deze maatschappij?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_133040614
quote:

[..]

En juist daar zijn we hier al heel erg goed in, hoeft niet nog erger te worden.
pi_133040644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:04 schreef Lavenderr het volgende:
De jankerds denken gewoon niet aan de kinderen. Het is toch een kinderfeest?
Think of the children! The children!
pi_133040685
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Think of the children! The children!
Bek houden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:12:32 #44
3928 Ulx
pi_133040705
quote:

[..]

Dat is trouwens ook kwetsend. Alsof de ander iemand is die bij het minste of geringste woedend wordt,
pi_133040714
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bek houden.
Godse aansteller.
pi_133040743
Ik stel voor om volgend jaar met een grote groep nichten richting Kwakoe te gaan. Als er een grotere haat bestaat onder de Surinaamse Zwarte Pieten-haters dan is het wel haat jegens homo's. Zij willen rellen op ons feestje? Prima, rellen wij op hun feestje.
PWBF
pi_133040759
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Godse aansteller.
Godse troller.
pi_133040764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bek houden.
Eens
pi_133040807
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

En juist daar zijn we hier al heel erg goed in, hoeft niet nog erger te worden.
Eens.

Mensen kunnen ook gewoon niet meer aannemen dat de intentie van de ander juist is, na uitleg. Ik neem aan dat de klagers door de burgemeester van Amsterdam en het comitee dat de intocht organiseert uitvoerig contact hebben gehad. Dat daar ook wel duidelijk gemaakt zal zijn dat er geen racistische motieven achter schuilen en het gewoon een leuk feest moet zijn voor iedereen, zoals het altijd geweest is. En dan toch naar de rechter stappen. Om een kinderfeest. Zo sneu.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:16:11 #50
3928 Ulx
pi_133040828
D'r zijn trouwens ook mensen die tegen het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima waren omdat er dan een katholieke koningin zou komen. Gezien de slachtoffers van de tachtigjarige oorlog zou dat heel kwetsend zijn.

Die mensen kregen hun zin ook niet.
pi_133040845
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:53 schreef Ulx het volgende:
Het gaat meer om het feit dat een groep zegt dat de organisatie van Kwakoe niet door bepaalde mensen mag worden gedaan op basis van huidskleur.

Zelfde hoek van bepaalde mensen met een bepaald beeld van de blanke. En inderdaad, dit was nog een kleine discussie in Amsterdam. Dit soort uitlatingen mogen ook wel eens voor de rechter.

Wie discrimineert hier nu eigenlijk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133040870
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik geloof dat de Nederlanders uit Oost bijna allemaal weer naar Nederland kwamen terwijl die in West daar bleven. Maar bedoel in Nederland zelf.
Ongeveer nul.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 13:17:58 ]
pi_133040888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik stel voor om volgend jaar met een grote groep nichten richting Kwakoe te gaan. Als er een grotere haat bestaat onder de Surinaamse Zwarte Pieten-haters dan is het wel haat jegens homo's. Zij willen rellen op ons feestje? Prima, rellen wij op hun feestje.
Vertrouw me, je hoeft er alleen te komen met je banke porum en je hebt al genoeg commentaar.
1947-2016
pi_133040904
quote:

[..]

Godse aansteller.
Ouwe verkwanselaar.
pi_133040917
Ik vind dit wel heel erg allemaal. Zomaar het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen. Het leven zal nooit met hetzelfde zijn.
pi_133040937
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dit wel heel erg allemaal. Zomaar het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen. Het leven zal nooit met hetzelfde zijn.
Inmiddels is het wel meer dan dat geworden.
1947-2016
pi_133040944
quote:
Het is het begin van het einde. Of het einde van het begin? Of was het het einde van het einde?

Hoe dan ook, het is heel erg erg!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 13:19:57 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:19:58 #58
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133040966
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ongeveer nul.
Ik zie dat slavernij in Nederland illegaal was in die tijd. Ik denk dat je met het getal 0 er niet ver naast zit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:20:06 #59
3928 Ulx
pi_133040967
quote:
Men probeert de intocht te verbieden.
pi_133040974
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik zie dat slavernij in Nederland illegaal was in die tijd. Ik denk dat je met het getal 0 er niet ver naast zit.
Dat weet ik ook.
pi_133040983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Men probeert de intocht te verbieden.
'Men'.

Een stuk of twintig man.
pi_133041010
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het is het begin van het einde. Of het einde van het begin? Of was het het einde van het einde?

Hoe dan ook, het is heel erg erg!
Iedereen is tegen ons.
pi_133041039
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

'Men'.

Een stuk of twintig man.
Lul niet.

Het is aanval op onze soevereiniteit, vergelijkbaar met de Duitse invasie in 1940.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:22:18 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133041042
quote:
Het gaat niet alleen om het uiterlijk van Zwarte Piet. Het gaat om het veranderen van het hele aanzicht van de Nederlandse maatschappij. Blijkbaar is dit laatste enkel de spreekwoordelijke druppel.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:22:39 #65
3928 Ulx
pi_133041054
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Er waren wel wat slaven, maar meer dan enkele tientallen die als butler of speelkameraadje van kinderen werden gebruikt zullen het er niet zijn geweest.

Er zijn meer kinderen slachtoffer geworden van kinderarbeid.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:22:54 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133041061
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lul niet.

Het is aanval op onze soevereiniteit, vergelijkbaar met de Duitse invasie in 1940.
De Duitsers waren nog volkseigen. Dat kun je van de tegenwoordige invasie niet zeggen.
The End Times are wild
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:24:23 #67
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133041107
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat weet ik ook.
Slimme boy, deze Sloggi.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er waren wel wat slaven, maar meer dan enkele tientallen die als butler of speelkameraadje van kinderen werden gebruikt zullen het er niet zijn geweest.

Er zijn meer kinderen slachtoffer geworden van kinderarbeid.
Dan vraag ik me toch af waar enkele onverlaten het lef vandaan halen om Nederlanders nakomelingen van slavenhouders te noemen.
pi_133041111
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Duitsers waren nog volkseigen. Dat kun je van de tegenwoordige invasie niet zeggen.
Nu zijn het van die smerige bruine mensen, bedoel je?
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:24:51 #69
3928 Ulx
pi_133041123
quote:

[..]

'Men'.

Een stuk of twintig man.
Die proberen vergunningen in te laten trekken. Die spannen rechtzaken aan. Etc.

Het is niet dat ze een paar boze brieven naar de krant sturen of zo. Het is gelijk met gestrekt been inkomen. Daar krijg je mensen wel kwaad mee.
pi_133041141
Typisch Nederland ook weer - moeilijk doen om het kleurtje van een Piet. Een beetje tolerant land houdt gewoon rekening met de gevoelens van bevolkingsgroepen in de samenleving en handelt pragmatisch, maar kom niet aan Zwarte Piet.

Sneu.
pi_133041165
quote:

[..]

'Men'.

Een stuk of twintig man.
Surinamers met koloniale onderbuikgevoelens en gesteund door blanke collarabateurs
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:26:44 #72
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133041188
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:26 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Surinamers met koloniale onderbuikgevoelens en gesteund door blanke collarabateurs
De linkse grachtengordel elite met de ruggengraat van slagroom.
pi_133041194
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Slimme boy, deze Sloggi.

[..]

Dan vraag ik me toch af waar enkele onverlaten het lef vandaan halen om Nederlanders nakomelingen van slavenhouders te noemen.
Er waren genoeg Nederlanders die slaven hielden, alleen niet in wat nu Nederland is. In wat toen Nederland was - de kolonies - wel.
pi_133041218
De discussie is op voorhand al lamgeslagen door te concluderen dat zwarte Piet racisme is.
Voorstanders voelen zich als racist bestempeld en komen emotioneel in verweer. Ik kan me de volkswoede wel een beetje voorstellen. Daarnaast is het natuurlijk de omgekeerde wereld. Door het zo te
stellen zeg je eigenlijk tegen de voorstanders, kom maar met bewijs om het te ontkrachten, in plaats van
om zelf deugdelijke argumenten aan te voeren. Het is tenslotte juridisch nog steeds niet vastgesteld dat
zwarte Piet racistisch is. ZP is dus onschuldig tot het tegendeel bewezen is! Dat het voor sommige mensen als kwetsend wordt ervaren kan ik me enigszins voorstellen. Maar ieder mens heeft wel iets dat hij/zij als kwetsend ervaart. Je kan simpelweg niet alles verbieden. Tevens kan ik geen empathie opbrengen door vanaf het begin zo hard stelling te nemen en mij weg te zetten als racist of onwetend.

Persoonlijk denk ik dat de aanpassing van ZP nog niet voldoende is voor deze groep. Eerst een aantal uiterlijke kenmerken aanpakken om vervolgens kleuren- en roetpiet
ook maar af te schaffen, omdat het hen nog te veel doet denken aan Zwarte Piet. Daarna is Sinterklaas
aan de beurt. Het blijft tenslotte een slavendrijver. De pietenhaters schromen er toch ook niet voor om de intocht van Sinterklaas in Amsterdam te verbieden op grond van een aantal procedurefouten.

De bewijzen van de zeurpieten zijn ook behoorlijk mager. Het zijn alleen maar interpretaties, gevormd naar aanleiding van een aantal prenten. Daarnaast gaan ze alleen maar uit van het verhaal van Jan Schenkman. Terwijl er nog tig andere theorieën bestaan over het ontstaan van ZP. Naar grote waarschijnlijkheid is het feest ontstaan in een heidens verleden, waar het zwart staat voor het demonische of de boeman. Door de zwarte kleur af te schaffen, wordt er een enorme afbreuk gedaan aan een eeuwenoude traditie. Doodzonde! Zwarte Piet moet zwart blijven!

Nog en artikel waar ik me aardig in kan vinden (weet niet of het hier al eens gepost is). http://www.roepstem.net/zwartepiet.html
pi_133041230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:25 schreef Friek_ het volgende:
Typisch Nederland ook weer - moeilijk doen om het kleurtje van een Piet. Een beetje tolerant land houdt gewoon rekening met de gevoelens van bevolkingsgroepen in de samenleving en handelt pragmatisch, maar kom niet aan Zwarte Piet.

Sneu.
Pardon, wie doet er moeilijk over de kleur van ZP??
pi_133041283
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

De pro-Pietenbrigade, natuurlijk.

Die wil Piet per se zwart houden. Dat terwijl er helemaal niks is met Paarse Piet. Dat allitereert ook nog eens lekker.
pi_133041288
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

In de praktijk vooral die gekken die de organisatie van een sinterklaasfeestje in fucking Hoogezand Sappemeer hebben verpest omdat de pieten daar niet allemaal zwart zijn.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:29:36 #78
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133041308
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er waren genoeg Nederlanders die slaven hielden, alleen niet in wat nu Nederland is. In wat toen Nederland was - de kolonies - wel.
De bevolking van een heel land over een kam scheren door enkele individuen, wat een racisten. ;(
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:29:53 #79
3928 Ulx
pi_133041320
quote:

Sneu.
Maar dat moet wel twee kanten op werken. Als je Zwarte Piet zo vreselijk vindt, waarom vier je Sinterklaas dan gewoon niet? Haal je schouders op in plaats van te brullen dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen en dat alle blanken in Nederland dus slavernij willen invoeren.
pi_133041354
http://www.eliveld.nl/articles/2010/0512/0512.html

Je kon er weer op wachten, je weet wel dat gezeik over het vermeende racistische gehalte van Sinterklaas! Verleden jaar wist multi-culti-muts Anouk leuk uit de hoek te komen door dit volksfeest een 'racistisch baggerfeest' te noemen. . Jammer genoeg voor haar moet zij dit jaar de koters moederziel alleen én alternatief vermaken nu haar vriendje em is gepeerd. Kennelijk was hij haar gezemel ook (al?) zat...

Het leek er dus even op dat dit jaar de volksverraders antiracisten het 'debat' over het Sinterklaasfeest zoals zij dit zo mooi noemen zouden gaan missen maar gelukkig wist het socialistische weblog Joop.nl op de valreep toch nog een artikeltje van één of andere docent niet-westerse geschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam te scoren. Naar mijn idee wel een ietwat gedateerd stukkie als je beweert dat Santa Claus, commercieel gezien, aan de winnende hand is terwijl de laatste jaren rond deze tijd ieder verkooprecord gebroken wordt... toch? Niks dus concurrentie van die Yank.. Het Sinterklaasfeest wordt steeds populairder Gijsbert dus zeg een eerlijk hoe verstoft is die visie van je eigenlijk?

Wat me ook opvalt, maar ja dat kán natuurlijk aan mij liggen, is dat er dit jaar ook veel meer Klazen dan normaal rondlopen. En nee dan heb ik het niet over hulpklazen maar zo eentje als die griezelige en voor kinderen zeer onvriendelijke Klaas. Inderdaad die, waarvan gevreesd werd dat deze talloze tere kinderzietjes zou beschadigen maar waarvan achteraf bleek dat het allemaal errug mee viel.

Of die pas echt enge... die Groene?

Je weet wel die siniele ouwe gek van Oxfam Novib. Die club die zich het wel en wee van arme negertjes in verre landen aantrekt en die naar aanleiding van de uitslag van een onderzoek triomfantelijk meldde dat sinds verleden jaar het percentage 'foute' cacao in Nederlandse chocoladeletters met maar liefst 80% was gedaald. Ja kijkbuislezertjes jullie lezen het goed: tach-e-tug procent! Was het in 2009 nog bar en boos met de chocoladeletters gesteld, nu is maar liefst 95% 'duurzaam'!

Niet om te willen zeiken hoor, maar t'is best wel veel.. ik bedoel 80% en dat in één jaar? Ik durf het bijna niet te vragen maar is dit eigenlijk niet een héél logische uitslag voor een club die zelf het initiatief tot het voeren van deze héééééél politiek correcte actie genomen heeft? Zo'n club, je weet wel, die het he-le-maal moet hebben van soepsidies?.. Nou ja ik weet zeker dat ik niet aan dit cijfer heb bijgedragen. Mijn letter behoort namelijk tot die resterende vijf procent, stukken minder 'eerlijk' maar wel net zo heerlijk en een stuk goedkoper,.. dat ook! En, dit heb ik persoonlijk getest, deze was ook zeker een stuk minder 'duurzaam', binnen een uurtje was ie op!

Even over die term 'duurzaam', die komt mij zo langzamerhand de strot uit. Vandaag de dag zijn zelfs Chinese spaarlampen die barstensvol met kwik zitten en die de halve wereld over reizen 'duurzaam'.

Nee kijkbuislezertjes, ik geloof geen snars van dat cacaoslaven verhaal en ik moet bij dit woord dan ook steevast denken aan dat artikel in Trouw van Vincent t'Sas, nu zo'n dikke drie jaar geleden. En trouwens, buiten dat mij het Afrikaanse continent geen zak interesseert en van hulp hieraan vind dat zij die dit nodig vinden dat dan maar mooi uit eigen zak betalen weet ik ook zeker dat dit soort acties op de lange termijn alleen maar ellende zullen veroorzaken. De geschiedenis heeft immers aangetoond dat de bemoeienissen van de Westerse samenleving met cultuurvreemden nog nooit iets positiefs hebben voortgebracht. Niet voor hen en niet voor ons… En na deze zin niet gelijk gaan lopen zemelen dat ik een vieze racist ben want het zijn wel altijd die linksen die vinden dat mensen met bijvoorbeeld een andere huidskleur of met een andere culturele achtergrond niet voor zichzelf zouden kunnen denken of dat zij geen geweten zouden hebben!

Ik ben ervan overtuigd dat als de bevolking aldaar vindt dat er iets aan hun manier van leven schort dat zij dit dan zelf wel zullen veranderen. Daar hebben zij geen betweterige westerlingen voor nodig, wegblijven daar lijkt me dus het devies. Daar komt nog eens bij dat deze actie mij er meer een lijkt om de zakken van de chocoladeproducenten te spekken. Zo van, natuurlijk is uw chocoladeletter iets duurder, hij is immers slaafvrij vervaardigd! Tuuuurlijk…joh.

Buiten die enge en die Groene Sint viel het mij ook op dit jaar dat het gehalte aan 'halal' mijters aanzienlijk lager lag dan voorgaande jaren, en ook ontbrak ter bevestiging van de multiculturele heilstaat op veel plaatsen het legertje bont gekleurde regenboogpieten! Eigenlijk leek het op veel plekken weer op dat ouderwetse Nederlandse Sinterklaasfeest zoals we dit kennen van vroeghur! Zouden er dan toch weer Nederlanders zijn die, wellicht aangemoedigd door het verloop van de Tweede Kamer verkiezingen, het begrip 'tolerantie' op een juiste waarde weten te schatten? En dit niet zoals volksverraders antiracisten dit zien als het 'corrigeren' van Nederlandse gebruiken?

Tja, het werd natuurlijk ook wel eens tijd dat Nederlanders het Sinterklaasgebeuren met de hiërarchisch lagere zwarte pieten weer gaan zien zoals het werkelijk is, namelijk een oud Nederlands kinderfeest en dat zij weigeren deze kindervriend een pion in een vage ideologische strijd te laten worden.

Persoonlijk ben ik het al lang zat dat allerlei volksverraders antiracisten zoals bijvoorbeeld het PVDA miljoenen pompt in feesten van andere culturen maar onze eigen Nederlandse feesten als zijnde racistisch laat wegzetten. Ook heb ik schijt aan aanhangers van één of andere ideologie die alleen maar eisen stelt en weinig tot geen verdraagzaamheid en vrede kent maar die wel lopen te zeiken dat ze door een kruis op de mijter van die ouwe worden 'geprovoceerd'. En dit dan ongeacht of dergelijke cultuurvreemden door het verwijderen van die kruizen of door de Sint op een kameel te laten rijden worden overgehaald met dit feest mee te doen...

Want laten we eerlijk zijn, dat hoéf je niet! Je hoéft hier niet aan mee te doen net zo goed dat je hier niet hoéft te zijn...

Laten we daarom vanuit het oogpunt van duurzaamheid met elkaar afspreken dat het Sinterklaasfeest een ingeburgerd Nederlands volksfeest is wat met veel plezier door jong en oud wordt gevierd. En dat die het geven en krijgen van cadeautjes leuk en spannend vinden en dat hier Sint Nicolaas en Zwarte Piet zoals zij dit al talloze jaren doen gewoon bijhoren. Of Sint Nicolaas van oudsher nu wel of geen heilige was zal de meeste Nederlanders nauwelijks boeien net zo goed of jij er nu wel of niet aan mee wilt doen. Maar je blijft met je poten van de Sint!

Capisce amigo? (btw kan iemand effe de deur open doen? er wordt geklopt!)
pi_133041360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die wil Piet per se zwart houden. Dat terwijl er helemaal niks is met Paarse Piet. Dat allitereert ook nog eens lekker.
PedoPiet.
pi_133041375
quote:

[..]

Wil jij wat lekkers van iemand met een paarse kop?
pi_133041392
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de praktijk vooral die gekken die de organisatie van een sinterklaasfeestje in fucking Hoogezand Sappemeer hebben verpest omdat de pieten daar niet allemaal zwart zijn.
En degenen die het feest in Amsterdam willen verpesten??
pi_133041393
quote:

[..]

Klopt, is helemaal niks.
pi_133041428
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

ja, of iig zijn er cijfers van de Amsterdammers die betaald kregen toen de slavernij werd afgeschaft. De betaling van 200 of 300 gulden per slaaf gold als vergoeding voor de eigenaren. 300 gulden omgerekend naar nu is ca ¤30.000; om eigenaar te zijn van (aandelen in) slaven had je dus wel een zekere mate van rijkdom nodig.
Op http://www.vu.nl/nl/nieuw(...)in-1863-in-beeld.asp kun je via google maps terugzien waar in 1863 eigenaren van slaven woonden.
Ongeveer de helft van de slavenhandel liep via Middelburg, dus ook daar zullen waarschijnlijk wel eigenaren gewoond hebben.
pi_133041430
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Fijn dat jij daaraan denkt wanneer we het hebben over een kinderfeest,

Henk Bres! We hebben er weer eentje!
pi_133041440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

En degenen die het feest in Amsterdam willen verpesten??
Door op te roepen als slecht verklede Zwarte Pieten het feest te verstoren en boze mailtjes te gaan sturen aan de organisatie van het feest (zoals men nu doet op de FP)?
pi_133041449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt, is helemaal niks.
Dan maken we hem blauw.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:33:57 #89
3928 Ulx
pi_133041460
quote:

[..]

Men probeerde dat jaren geleden al. Geheel vrijwillig. Was een totaal fiasco. KInderen vonden het niks. Dus ging men weer terug naar de Zwarte Piet.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:34:07 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133041463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu zijn het van die smerige bruine mensen, bedoel je?
Nee.
The End Times are wild
pi_133041472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
Henk Bres! We hebben er weer eentje!
Paarse PIet heeft toch een Paarse kop?? :')

Dat jij nou weer ergens anders aan zit te denken...ziekeling :r
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:34:21 #92
3928 Ulx
pi_133041477
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan maken we hem blauw.
Men probeerde dat jaren geleden al. Geheel vrijwillig. Was een totaal fiasco. KInderen vonden het niks. Dus ging men weer terug naar de Zwarte Piet.
pi_133041482
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Je refereert nu weer aan Danny?
pi_133041492
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Prima, beter dan het feestje verpesten door de organisatie in pakweg Hoogezand Sappemeer te bedreigen vanwege een Paarse Piet.
pi_133041504
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.
Wat bedoel je dan wel precies?
pi_133041527
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef poemojn het volgende:

[..]

ja, of iig zijn er cijfers van de Amsterdammers die betaald kregen toen de slavernij werd afgeschaft. De betaling van 200 of 300 gulden per slaaf gold als vergoeding voor de eigenaren. 300 gulden omgerekend naar nu is ca ¤30.000; om eigenaar te zijn van (aandelen in) slaven had je dus wel een zekere mate van rijkdom nodig.
Op http://www.vu.nl/nl/nieuw(...)in-1863-in-beeld.asp kun je via google maps terugzien waar in 1863 eigenaren van slaven woonden.
Ongeveer de helft van de slavenhandel liep via Middelburg, dus ook daar zullen waarschijnlijk wel eigenaren gewoond hebben.
Dat zijn (vrijwel) allemaal Nederlandse eigenaren van slaven in de koloniën.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 13:36:58 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:37:18 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133041554
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan wel precies?
Het gaat erom dat de mensen die nu het Sinterklaasfeest aanvallen, vanuit een totaal andere cultuur komen dan de Nederlandse. De Duitse cultuur is niet totaal anders dan de Nederlandse, die lijkt er zelfs veel op. De Duitsers hebben ook nooit enige bedreiging richting Sinterklaas gevormd, de Sint was gewoon welkom in Nederland toen.
The End Times are wild
pi_133041566
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de wat oudere kinderen, die Zwarte Piet al kenden, zaten te zaniken. Gewoon een slimme campagne in gang zetten en dat kleine grut raakt snel genoeg gewend aan die nieuwe kleurtjes.
pi_133041594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de mensen die nu het Sinterklaasfeest aanvallen, vanuit een totaal andere cultuur komen dan de Nederlandse. De Duitse cultuur is niet totaal anders dan de Nederlandse, die lijkt er zelfs veel op. De Duitsers hebben ook nooit enige bedreiging richting Sinterklaas gevormd, de Sint was gewoon welkom in Nederland toen.
Tsja, we weten ook allemaal waar de Duitse cultuur toe in staat was vorige eeuw.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:39:15 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133041611
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de wat oudere kinderen, die Zwarte Piet al kenden, zaten te zaniken. Gewoon een slimme campagne in gang zetten en dat kleine grut raakt snel genoeg gewend aan die nieuwe kleurtjes.
Voor die kinderen maakt het echt niks uit inderdaad. Daar een probleem van maken is een drogreden.
The End Times are wild
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:39:25 #101
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133041620
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef poemojn het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat er inderdaad een aantal adellijke mensen tussen staan.
Ik las elders dat er ongeveer 100 gulden voor een slaaf werd betaald, nadat ze verscheept waren. Op de veiling dus. Alsnog is 10.000 euro aardig wat geld om uit te geven.
pi_133041623
Pieten in andere kleuren kunnen ook racistish gezien worden dan.

rood = indianen boos.
geel = chinezen boos.
blauw = smurfen boos.
groen = hulk boos.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_133041638
quote:

[..]

Fijne jongens, die Duitsers.

Onze joden moesten weg, maar de Sint mochten we gelukkig houden. De pro-Pietenbrigade had het ongetwijfeld toegejuicht.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:40:07 #104
3928 Ulx
pi_133041645
Het probleem met multicolorpieten is dat dat een politiek statement is. Dat hoort niet op een kinderfeest. Zwarte Piet was nooit bedacht als belediging en daarom dus geen politiek statement.
pi_133041647
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat zijn (vrijwel) allemaal Nederlandse eigenaren van slaven in de koloniën.
eigenaar is eigenaar ;)
Er zullen in amsterdam toen ook wel "directe" eigenaren gewoond hebben misschien, en Den Haag mss. Ambassadeurs misschien, buitenlandse kooplieden. Sefardische Joden uit Portugal hadden ook slaven volgens mij. Maar dan dus huisbedienden. Gedoogbeleid.
Je kunt niet uitsluiten dat dat nu niet meer gebeurt overigens. In het rapport van unicef over mensenhandel wordt als voorbeeld een meisje genoemd dat bij een diplomaat in Den Haag ontsnapte. In het Parool stond pas een artikel over een Marokkaanse jongen die tien jaar lang als slaaf op de Dappermarkt werkte. http://www.parool.nl/paro(...)de-Dappermarkt.dhtml
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:40:20 #106
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133041653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:39 schreef Rhalius het volgende:
groen = hulk boos.
You wouldn't like him when he is angry. ;(
pi_133041665
quote:

[..]

Zouden de bedreigers van die organisatie in Hoogezand Sappemeer echt uit zo'n volstrekt andere cultuur komen?
pi_133041669
Surinaamse mannen; dom, lui en niet te vertrouwen en daarom hoef ik er geen relatie mee.

Dit zei mijn universitair opgeleide Surinaamse collega.

Nuff said :7
PWBF
pi_133041701
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:40 schreef poemojn het volgende:

[..]

eigenaar is eigenaar ;)
Er zullen in amsterdam toen ook wel "directe" eigenaren gewoond hebben misschien, en Den Haag mss. Ambassadeurs misschien, buitenlandse kooplieden. Sefardische Joden uit Portugal hadden ook slaven volgens mij. Maar dan dus huisbedienden.
Je kunt niet uitsluiten dat dat nu niet meer gebeurt overigens. In het rapport van unicef over mensenhandel wordt als voorbeeld een meisje genoemd dat bij een diplomaat in Den Haag ontsnapte. In het Parool stond pas een artikel over een Marokkaanse jongen die tien jaar lang als slaaf op de Dappermarkt werkte.
Klopt, het was ter aanvulling. Zwarte slaven waren echt een zeldzaamheid in de Nederlanden tijdens de slavenhandel.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:43:01 #110
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133041748
quote:

[..]

eigenaar is eigenaar ;)
Er zullen in amsterdam toen ook wel "directe" eigenaren gewoond hebben misschien, en Den Haag mss. Ambassadeurs misschien, buitenlandse kooplieden. Sefardische Joden uit Portugal hadden ook slaven volgens mij. Maar dan dus huisbedienden.
Je kunt niet uitsluiten dat dat nu niet meer gebeurt overigens. In het rapport van unicef over mensenhandel wordt als voorbeeld een meisje genoemd dat bij een diplomaat in Den Haag ontsnapte. In het Parool stond pas een artikel over een Marokkaanse jongen die tien jaar lang als slaaf op de Dappermarkt werkte.
Er worden inderdaad nog steeds slaven gehouden.
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
pi_133041797
Heel die slavenhandel is zowiezo al gruwelijk lang geleden. Mischien zouden wij ons wel beledigd moeten voelen omdat we daarvoor uitgemaakt worden.

Als zwarte piet racistisch is, is het dan altijd racistisch als zwarte mensen werken voor een blanke baas? Moeten ze die dan ook maar ontslaan omdat het anders racistisch is dat een blanke man ze verteld wat ze moeten gaan doen?
pi_133041840
Overigens was Sinterklaas ook flink fout tijdens de oorlog. Lekker collaboreren met de Duitsers. Inderdaad, die Nederlandse cultuur lijkt wel op de Duitse.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:46:27 #113
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133041884
quote:
Ambassadeurs misschien, buitenlandse kooplieden.
Of consuls, zoals die van Sardinië en de beide Siciliën? ;)
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:47:37 #114
3928 Ulx
pi_133041917
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:45 schreef Friek_ het volgende:
Overigens was Sinterklaas ook flink fout tijdens de oorlog. Lekker collaboreren met de Duitsers. Inderdaad, die Nederlandse cultuur lijkt wel op de Duitse.
Over fout gesproken: Minstens één van de klagers is pro-Bouterse.
pi_133041920
tijdens de tweede wereldoorlog werd er een hoop propaganda gericht op kinderen terwijl dat nooit had moeten gebeuren. Hun favoriete tekenfilm figuren waren ook in de oorlog aan het vechten ineens.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:47:46 #116
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133041923
Wie kent er een neger die Piet heet? Pieter mag ook
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_133042033
Overigens zouden ze hetzelfde gezeik met hun slachtofferrol kunnen beginnen tegen Afrikanen, het waren immers vaak Afrikaanse stammen die hun gevangenen verkochten aan blanke slavenhandelaars.

Op die manier konden ze immers van hun rivaliserende stammen afkomen en konden ze aan nieuwe middelen komen om hun rivalen beter te verslaan.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:51:17 #118
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133042050
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wie kent er een neger die Piet heet? Pieter mag ook
Hum.
quote:
HvJ criminele procedures 1832, tweede kwartaal. Zaak tegen de slaaf Pieter van de plantage Geyersvlijt.

http://books.google.nl/bo(...)G4CA&ved=0CE0Q6AEwBQ
pi_133042131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:42 schreef Ulx het volgende:

Moet natuurlijk zijn:
het vermeende racistische element, of het zogenaamde racistische element.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:54:31 #120
3928 Ulx
pi_133042177
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:50 schreef Rhalius het volgende:
Overigens zouden ze hetzelfde gezeik met hun slachtofferrol kunnen beginnen tegen Afrikanen, het waren immers vaak Afrikaanse stammen die hun gevangenen verkochten aan blanke slavenhandelaars.

Op die manier konden ze immers van hun rivaliserende stammen afkomen en konden ze aan nieuwe middelen komen om hun rivalen beter te verslaan.
En je kunt je zelfs afvragen of de gemiddelde zwarte slaaf beter af was op een plantage in de West of als slaaf in Afrika.
pi_133042197
quote:
Kennelijk is de kleur van de handelaars ook relevant. Is het blank, dan is het slecht, en anders: geen commentaar.

Je zou dat racisme kunnen noemen...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:55:27 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133042203
quote:

Daar valt financieel niks te halen, omdat er in 300 jaar tijd nog totaal niks is opgebouwd.
The End Times are wild
pi_133042204
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Moet natuurlijk zijn:
het vermeende racistische element, of het zogenaamde racistische element.
Inherent racistische element, inderdaad.
pi_133042288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:46 schreef Iblardi het volgende:
Of consuls, zoals die van Sardinië en de beide Siciliën? ;)
die moest ik opzoeken, maar jij doelt nu specifiek op Arata denk ik, van die herinnering aan een negroïde man die in 1828 de korf pakjes binnendroeg voor het Sinterklaasfeest?
Dat zou kunnen, maar daar tegenover staan weer de "vrije zwarten" die toendertijd ook in Amsteram leefden. Zie die bukubooks website over swart in Nederland.
pi_133042307
Lijkt me persoonlijk toch dat in de tweede wereldoorlog de NSBers nog erger waren dan de nazi's. Landverraders die hun eigen buren en vrienden verraden.

Geeft toch meer het idee dat ze wel hard "racisme!" roepen en geen flauw idee hebben waar het over gaat.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 13:58:42 #126
3928 Ulx
pi_133042322
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:55 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Inherent racistische element, inderdaad.
Elementen zoals de jutezak?
pi_133042342
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja en de gouden gesp op de schoenen!
PWBF
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 13:59:43 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133042357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:53 schreef Ulx het volgende:
klopt, maar door 'slaven' te roepen kom je daar gewoon mee weg. Zelfde met de woorden 'discriminatie' en 'racisme'. Zodra je dat roept in Nederland krijg je alles voor elkaar.
pi_133042391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

En schoenen, niet te vergeten. De slavenhandelaars en slavendrijvers droegen namelijk ook schoenen. En de Sint ook! :o
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:02:14 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_133042457
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En schoenen, niet te vergeten. De slavenhandelaars en slavendrijvers droegen namelijk ook schoenen. En de Sint ook! :o
En die pluim op zijn muts. Ook dubieus.
pi_133042507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sowieso: iedereen met een muts op draagt het racisme een warm hart toe. o|O

Quinsy heeft de komende maanden dan ook werk genoeg.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:04:28 #132
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133042552
quote:

[..]

Godse aansteller.
Quincy Gario en consorten? Helemaal met je eens.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:05:07 #133
3928 Ulx
pi_133042567
Boycotten de antipieten trouwens ook produkten waar op de verpakking een Zwarte Piet karikatuur staat? Of roepen ze daartoe op?

Dat zou ik wel willen weten als ik zou moeten bepalen hoe gekwetst iemand werkelijk is.
pi_133042628
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

een muts geeft wel een lagere rang en waardigheid aan dan een hoed. Dat is wel een vd dingen die je idd zou kunnen laten variëren als je Piet meer gelijkwaardig aan Sint wilt weergeven.
pi_133042633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:05 schreef Ulx het volgende:
Boycotten de antipieten trouwens ook produkten waar op de verpakking een Zwarte Piet karikatuur staat? Of roepen ze daartoe op?

Dat zou ik wel willen weten als ik zou moeten bepalen hoe gekwetst iemand werkelijk is.
Alleen discreet verpakte pepernoten en chocoladeletters voor die lui. Als ze tenminste zo hypocriet zijn om ook maar íets aan het feest te doen, anders dan alleen vernaggelen.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:07:20 #136
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133042647
quote:
ik weet niet onder welke steen jij leeft (en blijf daar vooral), maar vandaag heeft een groep quinsygario's voor de rechter gepleit voor een intocht ZONDER Zwarte Pieten. Precies zoals verwacht dus, want geef een vinger en men neemt je arm. Opmerkelijk hoe compleet blind sommige mensen worden als iemand zegt dat hij racistisch wordt bejegend.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:09:12 #137
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133042700
quote:

Sneu.
Geldt dat voor álle bevolkingsgroepen wat jou betreft? Of alleen die van minderheden?
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:09:44 #138
3928 Ulx
pi_133042718
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:06 schreef poemojn het volgende:

[..]

een muts geeft wel een lagere rang en waardigheid aan dan een hoed. Dat is wel een vd dingen die je idd zou kunnen laten variëren als je Piet meer gelijkwaardig aan Sint wilt weergeven.
En baseballcaps? Dat zijn toch ook petten? :P

Maar een hoed heeft ook lagere status dan een mijter.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:10:36 #139
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133042736
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zouden de bedreigers van die organisatie in Hoogezand Sappemeer echt uit zo'n volstrekt andere cultuur komen?
Je kunt toch bezwaarlijk stellen dat Oost-Groningen een volwaardige cultuur kent.
pi_133042752
Jullie zijn gewoon een stel jankerds bij elkaar :')
Doe de helft Hulpklazen en de helft Hulppieten en je bent overal vanaf, dan is het blank en zwart
door elkaar en kan niemand erover zeuren.

Opgelost slotjje.
pi_133042773
Nederland is inmiddels van de landen waar je heel ver kunt gaan met racistische uitlatingen in de media.

En mensen worden juist niet meer serieus genomen als ze zeggen slachotffer van racisme te zijn.

In Turkije , waar nogal veel mis, is een adviseur van een minister ontslagen om
in een onderzoek een paragraafje op te nemen waarin aandacht werd besteed aan de relatief hogere criminaliteit onde Roma. We zijn alles behalve politiek correct meer. Op zich niks mis mee, maar het slaat een beetje door.

Stellen dat 'je alles kan maken als je racisme roept' is gewoon onzin. Misschien in de jaren '90 ja. Nu echt totaal niet meer.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:12:28 #142
37295 Luigi
mario pls
pi_133042795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:07 schreef Danny het volgende:

[..]

ik weet niet onder welke steen jij leeft (en blijf daar vooral), maar vandaag heeft een groep quinsygario's voor de rechter gepleit voor een intocht ZONDER Zwarte Pieten. Precies zoals verwacht dus, want geef een vinger en men neemt je arm. Opmerkelijk hoe compleet blind sommige mensen worden als iemand zegt dat hij racistisch wordt bejegend.
Idd. Deze groep is pas tevreden als dit hele feest gesloopt is, zoveel is nu wel duidelijk. Compleet door de mand gevallen deze janknegers, wmb.
pi_133042832
Zo kun je wel overal racisme in gaan zoeken.

campina met hun blanke vla, daar voelen we ons natuurlijk ook erg gekwetst door. De chocolade vla die er naast staat wordt toch ook geen neger vla genoemd?
pi_133042839
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:12 schreef Luigi het volgende:

[..]

Idd. Deze groep is pas tevreden als dit hele feest gesloopt is, zoveel is nu wel duidelijk. Compleet door de mand gevallen deze janknegers, wmb.
Vergeet die starre bleekgezichtjes niet :')
pi_133042887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:13 schreef Rhalius het volgende:
Zo kun je wel overal racisme in gaan zoeken.

campina met hun blanke vla, daar voelen we ons natuurlijk ook erg gekwetst door. De chocolade vla die er naast staat wordt toch ook geen neger vla genoemd?
Wat een orginele reactie, die was vast nog niet langs gekomen...
pi_133042894
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:12 schreef Luigi het volgende:

[..]

Alsof je ooit een andere mening had. Ik heb ze gezien bij BNN 'je zal het maar zijn' ze hebben niks tegen het feest en Piet. Kleine uiterlijke veranderingen was de vraag.

Gaan we serieus met zijn allen huilen om een oorbel en lippenstift? Ook in gedachten houdend dat hij 600 keer is veranderd?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:14:52 #147
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133042896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:11 schreef De_Coulance het volgende:
Nederland is inmiddels van de landen waar je heel ver kunt gaan met racistische uitlatingen in de media.

En mensen worden juist niet meer serieus genomen als ze zeggen slachotffer van racisme te zijn.

In Turkije , waar nogal veel mis, is een adviseur van een minister ontslagen om
in een onderzoek een paragraafje op te nemen waarin aandacht werd besteed aan de relatief hogere criminaliteit onde Roma. We zijn alles behalve politiek correct meer. Op zich niks mis mee, maar het slaat een beetje door.

Stellen dat 'je alles kan maken als je racisme roept' is gewoon onzin. Misschien in de jaren '90 ja. Nu echt totaal niet meer.
Ach ja, het is in ieder geval duidelijk dat mensen die trachten door middel van dergelijke uitlatingen publiciteit te genereren, blijkbaar uit armoe niets beters hebben.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:15:14 #148
37295 Luigi
mario pls
pi_133042916
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Vergeet die starre bleekgezichtjes niet :')
Sorry maar in Amsterdam zijn - na gesprekken met betreffende huilies (!) - allerlei wijzigingen aangebracht. Maar nog is het niet genoeg. Wat nou star. Hou toch op.
pi_133042958
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Sorry maar in Amsterdam zijn - na gesprekken met betreffende huilies (!) - allerlei wijzigingen aangebracht. Maar nog is het niet genoeg. Wat nou star. Hou toch op.
Bedoel je die oorbellen? :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:16:23 #150
37295 Luigi
mario pls
pi_133042969
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef De_Coulance het volgende:

Gaan we serieus met zijn allen huilen om een oorbel en lippenstift?
Nee, niet met z'n allen maar er zijn kennelijk 21 negers in Amsterdam énorm door ontdaan :').
pi_133042978
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

En baseballcaps? Dat zijn toch ook petten? :P

Maar een hoed heeft ook lagere status dan een mijter.
petten zijn voor arbeiders, hoeden voor heren ;)
Maar dat is simpel op te lossen, geef Hoofdpiet een kroon en noem hem Prins Piet. :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:16:58 #152
37295 Luigi
mario pls
pi_133042992
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

En lippenstift. Maar goed ik begrijp dat het niet ver genoeg gaat voor die jankers. VERBIEDEN VERBIEDEN VERBIEDEN!1111
pi_133043037
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

En lippenstift. Maar goed ik begrijp dat het niet ver genoeg gaat voor die jankers. VERBIEDEN VERBIEDEN VERBIEDEN!1111
Neu... niet nodig...

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Doe de helft Hulpklazen en de helft Hulppieten en je bent overal vanaf, dan is het blank en zwart

Opgelost slotjje.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:18:32 #154
3928 Ulx
pi_133043050
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef De_Coulance het volgende:

Gaan we serieus met zijn allen huilen om een oorbel en lippenstift?
Quinsy Gario vindt dat niet voldoende. Als ik de plaatjes zie wat er allemaal fout is staat de jutezak er ook bij, want spullen van de plantages werden in dat soort zakken vervoerd. Ik vrees dat de gewenste wijzigingen niet zo klein zullen zijn. Meer in de orde van grootte: Schaf de Piet af.
pi_133043100
Hoe zit dat dan met Oud-Hollandsche spelletjes zoals zaklopen?

Moet dat dan in een Ikea tas?
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:19:50 #156
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133043101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Quinsy Gario vindt dat niet voldoende. Als ik de plaatjes zie wat er allemaal fout is staat de jutezak er ook bij, want spullen van de plantages werden in dat soort zakken vervoerd. Ik vrees dat de gewenste wijzigingen niet zo klein zullen zijn. Meer in de orde van grootte: Schaf de Piet af.
Dat is inderdaad de eis die vandaag bij de rechter werd neergelegd. Met minder gaan ze echt geen genoegen nemen. Zeker niet nu ze merken dat er al een handreiking wordt gedaan. Ze ruiken bloed en dan kun je maar een ding doen; recht naar de halsslagader gaan.
pi_133043105
quote:

[..]

Vreselijk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:20:56 #158
3928 Ulx
pi_133043152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die door de klagers als belediging werden gezien?

Het lijkt me dat je een zwaar leven hebt als iemand met oorbellen per definitie al een belediging voor je is.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:21:13 #159
37295 Luigi
mario pls
pi_133043168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de eis die vandaag bij de rechter werd neergelegd. Met minder gaan ze echt geen genoegen nemen. Zeker niet nu ze merken dat er al een handreiking wordt gedaan. Ze ruiken bloed en dan kun je maar een ding doen; recht naar de halsslagader gaan.
En als je daar dan wat van zegt of vindt ben je een huilie. Logisch allemaal toch!
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:21:29 #160
3928 Ulx
pi_133043174
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef poemojn het volgende:
Maar dat is simpel op te lossen, geef Hoofdpiet een kroon en noem hem Prins Piet. :D
Nee, we houden kerk en staat gescheiden.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:21:40 #161
249559 crew  Lavenderr
pi_133043185
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef poemojn het volgende:

[..]

petten zijn voor arbeiders, hoeden voor heren ;)
Er hoeft helemaal niets opgelost te worden.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:21:57 #162
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133043203
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

Vreselijk.
Wat moet jij een verschrikkelijke jeugd gehad hebben dat je zo'n hekel hebt aan kinderen en wat moet jij een verschrikkingen hebben meegemaakt dat je zo'n bloedhekel hebt aan onze cultuur. Ik heb echt medelijden met je.
pi_133043222
quote:

[..]

want jij denkt dat de rechter daar in meegaat?

Vooralsnog zit de grootste 'dwang' aan de kant van de boze boeroepers die bijvoorbeeld de organisatie in Hoogezand Sappemeer zijn gaan bedreigen. Je eigen oproep om verhaal te gaan halen zit ook al dichter bij het idee van dwang.
pi_133043236
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Je kunt toch bezwaarlijk stellen dat Oost-Groningen een volwaardige cultuur kent.
daar heeft u een punt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:22:54 #165
37295 Luigi
mario pls
pi_133043256
Nogmaals ik blijf erbij, mensen die begin oktober bezwaar gaan maken tegen de aanwezigheid van zwarte piet bij de intocht moet je hard, maar dan ook heel hard uitlachen. Er is te snel een podium voor dit soort randfiguren tegenwoordig en het enige wat ze willen en zoeken is aandacht. Aandacht, aandacht, aandacht. Weg ermee.

En dat zeg ik als overwegend linksstemmer.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:23:02 #166
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133043259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:40 schreef Nielsch het volgende:
Surinaamse mannen; dom, lui en niet te vertrouwen en daarom hoef ik er geen relatie mee.

Dit zei mijn universitair opgeleide Surinaamse collega.

Nuff said :7
Oh discriminatie is dus wel sociaal acceptabel als je toestemming hebt van een incrowder
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_133043260
Als kind vond ik trouwens die oorbel het mooist aan Zwarte Piet. Die wilde ik ook.
PWBF
pi_133043285
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:21 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat moet jij een verschrikkelijke jeugd gehad hebben dat je zo'n hekel hebt aan kinderen en wat moet jij een verschrikkingen hebben meegemaakt dat je zo'n bloedhekel hebt aan onze cultuur. Ik heb echt medelijden met je.
En wat moet jij een harteloos figuur zijn dat jij dat racistische feest gewoon wilt blijven vieren.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:24:08 #169
37295 Luigi
mario pls
pi_133043310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat moet jij een harteloos figuur zijn dat jij dat racistische feest gewoon wilt blijven vieren.
HET IS GEEN RACISTISCH FEEST KLOOTVIOOL.

Godverdomme.
pi_133043311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:59 schreef Danny het volgende:

[..]

klopt, maar door 'slaven' te roepen kom je daar gewoon mee weg. Zelfde met de woorden 'discriminatie' en 'racisme'. Zodra je dat roept in Nederland krijg je alles voor elkaar.
Nou! Zelfs oorringen inleveren.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_133043321
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh discriminatie is dus wel sociaal acceptabel als je toestemming hebt van een incrowder
Ik herhaal alleen hoe een intelligente incrowder er over denkt. Dus eentje die werkt voor haar geld en niet 8 kinderen uitpoept om van de kinderopvangtoeslagfraude te kunnen leven.
PWBF
pi_133043359
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Luigi het volgende:

[..]

Godverdomme.
Rustig, rustig...het is Koos he :')
pi_133043360
Mischien vinden kind slaven die negers wel gruwelijk racistisch aangezien ze doen alsof hun voorvaderen de enige slaven in de geschiedenis van de mensheid waren.
pi_133043365
quote:

[..]

Godverdomme.
Typisch dat een racist zijn racisme probeert te ontkennen.
pi_133043368
quote:

[..]

Godverdomme.
Voed het trolletje dan niet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:25:23 #176
3928 Ulx
pi_133043370
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is er discriminerend aan het Sinterklaasfeest? Iedereen kan gewoon meedoen.
pi_133043376
Volgens mij is het een truc van de commercie om sinterklaas meer onder aandacht te brengen en de verkopen te stimuleren, vier het zolang het nog mag.
pi_133043381
quote:

[..]

Whahaha ja ik ben lekker racistisch! Net zoals ik anti-semiet ben en een Marokkanenhater. Het zal allemaal wel, ik ga gewoon door met plezier hebben!

Swarte Piet wiedewiedewiet je ruikt hem wel maar je hoort hem niet.
PWBF
pi_133043405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Opgelost slotjje.
Don't fix if it ain't broken. Slotje.

En vooral niet als ware Munchausen by proxy-patiënten allemaal kwaaltjes verzinnen waar het Sintfeest aan zou leiden om zo zelf aandacht te krijgen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:26:31 #180
37295 Luigi
mario pls
pi_133043415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Voed het trolletje dan niet.
Je hebt gelijk. Waarschijnlijk zit -ie nu te wippen op het puntje van z'n stoel.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:26:42 #181
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133043421
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef 99.999 het volgende:

want jij denkt dat de rechter daar in meegaat?
Rechters gaan wel in meer compleet debiele dingen mee. Mij gaat het vooral om de kinderhatende zelfgeilers die het al hun malle pietenkop halen om überhaupt een verbod te gaan eisen. Dan ben je als kind toch een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen geloof ik.

quote:
Vooralsnog zit de grootste 'dwang' aan de kant van de boze boeroepers die bijvoorbeeld de organisatie in Hoogezand Sappemeer zijn gaan bedreigen.
Welke dreigementen zijn daar binnen gekomen? Je gebruikt het als argument en ik ken de inhoud van de vermeende dreigementen niet, dus stel me gerust op de hoogte. Overigens ben je als je mensen gaat bedreigen als kind ook een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen, zoals ik al eerder zei. Jammer dat de daden van een handvol mensen nu wordt gebruikt als argument om vooral de jankende medemens tegemoet te komen.

quote:
Je eigen oproep om verhaal te gaan halen zit ook al dichter bij het idee van dwang.
Beticht je me hier van aanzetten tot dreigementen of geweld? Want dan moet je wat minder de lafbek uithangen en het gewoon ronduit neerzetten.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:27:13 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_133043438
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef Luigi het volgende:
Nogmaals ik blijf erbij, mensen die begin oktober bezwaar gaan maken tegen de aanwezigheid van zwarte piet bij de intocht moet je hard, maar dan ook heel hard uitlachen. Er is te snel een podium voor dit soort randfiguren tegenwoordig en het enige wat ze willen en zoeken is aandacht. Aandacht, aandacht, aandacht. Weg ermee.

En dat zeg ik als overwegend linksstemmer.
Quinsy Gario valt in een diep gat na 5 december.
Dan is het afgelopen met het gequinsygario want oeps, alle aandacht is weg :W
pi_133043452
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:26 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Waarschijnlijk zit -ie nu te wippen op het puntje van z'n stoel.
Pener in de hand, alles.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:27:40 #184
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133043456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat is er discriminerend aan het Sinterklaasfeest? Iedereen kan gewoon meedoen.
Wat?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_133043490
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

Pener in de hand, alles.
Constant toch?
pi_133043497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:26 schreef Danny het volgende:
Beticht je me hier van aanzetten tot dreigementen of geweld? Want dan moet je wat minder de lafbek uithangen en het gewoon ronduit neerzetten.
Je zet aan tot dreigementen en geweld.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:28:41 #187
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133043508
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Quinsy Gario valt in een diep gat na 5 december.
Dan is het afgelopen met het gequinsygario want oeps, alle aandacht is weg :W
Geen nood, na 5 december gaat hij Brussel bijstaan als adviseur bescherming minderheden.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:29:08 #188
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133043526
quote:

En wat moet jij een harteloos figuur zijn dat jij dat racistische feest gewoon wilt blijven vieren
Ik heb inderdaad geen greintje respect voor mensen die een kinderfeest willen dwarsbomen. Sorry.
quote:

[..]

Godverdomme.
Je kunt beter gewoon zeggen 'klopt'. Discussiëren met dit soort mensen is zinloos.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:29:34 #189
3928 Ulx
pi_133043545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Manono het volgende:

[..]

Nou! Zelfs oorringen inleveren.
Dat is toch geen issue? Het is alleen jammer dat de antipieten geen dank je wel zeggen voor deze handreiking. Dat was wel zo netjes geweest.
pi_133043550
quote:

[..]

Godverdomme.
Correct, het feest is niet racistisch. Alleen het type zwarte piet is wel degelijk racistisch. De domme, zwarte knecht met grote rode lippen en oorringen. Als men dat gewoon toegeeft zijn we al een stuk verder.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:30:11 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_133043565
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Geen nood, na 5 december gaat hij Brussel bijstaan als adviseur bescherming minderheden.
Ach jezus nee he -O-
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:30:26 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133043571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik herhaal alleen hoe een intelligente incrowder er over denkt. Dus eentje die werkt voor haar geld en niet 8 kinderen uitpoept om van de kinderopvangtoeslagfraude te kunnen leven.
Meh. Ik zou individuele percepties niet te veel gewicht geven. Daar mee zeg ik niet dat ze per se ongelijk heeft overigens maar ik zie generalisaties overnemen van 1 andere bron als een valkuil
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:30:30 #193
3928 Ulx
pi_133043576
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat?
Lichtroze Kat.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:31:21 #194
37295 Luigi
mario pls
pi_133043607
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Correct, het feest is niet racistisch. Alleen het type zwarte piet is wel degelijk racistisch. De domme, zwarte knecht met grote rode lippen en oorringen. Als men dat gewoon toegeeft zijn we al een stuk verder.
Hans Teeuwen zou zeggen 'het is een tíepetje'.

Nee ik kan daar toch echt niet in mee gaan. Zwarte Piet is hooguit een figuur die door sommige mensen als racistisch kan worden ervaren. Dat zijn meestal dezelfde mensen die zich storen aan blaffende honden, spelende kinderen of grassprieten die teveel herrie maken tijdens het groeien.
pi_133043610
Is hier vast al 100x gespost. Maar blijft briljant:
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:32:34 #196
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_133043655
Ik heb een paar suggesties±

Suggestie #1:
Schrap de term ´zwarte piet´ ten faveure van de term ´hulppiet´.

Een hulppiet is een veel toepasselijkere benaming die elke suggestie van racisme met de sneeuw doet verdwijnen.

Suggestie #2:
Een hulppiet kan van elke huidskleur zijn.

Het is racistisch om hulppieten te binden aan huidskleur. ¨We hebben naaste donker getinte pieten ook blanke en licht getinte pieten nodig. Het is mooi voor de economie, want geld en tijd kan bespaard worden op schmink.

Suggestie #3:
Ook hulppieten moeten met hun tijd meegaan

Dus weg met jutezakken en de roe in de hele viering. ´Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe´...nee, wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is krijgt niets. De overheid geeft tonnen uit aan campagnes over kindermisbruik maar steunt het tegenovergestelde boodschap wanneer het Sinterklaasfeest aanbreekt....er zijn alternatieve manieren om kinderen aan te pakken als ze stout zijn geweest, er op los slaan is niet meer van hedendaagse tijd.

Suggestie #4
Outsource de hulppieten

Om de schijn van slavernij te vermijden, moet Sinterklaas aan het eind van de Sinterklaastocht, iedere hulppiet een briefje van 50 toestoppen. Ervan uitgaande dat een hulppiet niet op een full/time contract opereert aangezien het Sinterklaasfeest en de verspreiding van de cadeaus binnen 1 maand van het jaar plaatsvindt. Dat betekent dat ze de overige 11 maanden frank en vrij zijn om te gaan en te staan waar ze willen. Als ze teruggaan met Sinterklaas, wekt dat de indruk dat ze ´gebonden´ zijn aan Sinterklaas, thans wekt dat de indruk van ´slavernij´.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_133043658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:26 schreef Danny het volgende:

[..]

Rechters gaan wel in meer compleet debiele dingen mee.
Dat valt erg mee over het algemeen. Geen rechter die nu de intocht van Sinterklaas gaat verbieden. is ook geen gond voor te vinden.

quote:
Mij gaat het vooral om de kinderhatende zelfgeilers die het al hun malle pietenkop halen om überhaupt een verbod te gaan eisen.
Het type wat je zelf toejuicht bedoel je? Immers, degene die daadwerkelijk iets onmogelijk weten te maken zijn degenen die je zelf steunt. En die dingen doen waar je impliciet toe oproept.

quote:
Dan ben je als kind toch een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen geloof ik.
Klopt mensen gaan bedreigen om een groene of gele piet, het is volledig van de zotte.

[..]
quote:
Welke dreigementen zijn daar binnen gekomen? Je gebruikt het als argument en ik ken de inhoud van de vermeende dreigementen niet, dus stel me gerust op de hoogte.
er werd met de dood gedreigd o.a. en met het verstoren van de optocht. Daarom is de boel helemaal afgeblazen daar.

quote:
Overigens ben je als je mensen gaat bedreigen als kind ook een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen, zoals ik al eerder zei. Jammer dat de daden van een handvol mensen nu wordt gebruikt als argument om vooral de jankende medemens tegemoet te komen.
waarom roep je dan zelf op verhaal te halen bij de organisatie van de intocht in Amsterdam? je weet hoe mensen dat soort oproepen opvatten.
[..]
quote:
Wat je doet komt daar impliciet wel op neer inderdaad.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:32:45 #198
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133043661
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hans Teeuwen zou zeggen 'het is een tíepetje'.

Nee ik kan daar toch echt niet in mee gaan. Zwarte Piet is hooguit een figuur die door sommige mensen als racistisch kan worden ervaren. Dat zijn meestal dezelfde mensen die zich storen aan blaffende honden, spelende kinderen of grassprieten die teveel herrie maken tijdens het groeien.
Mensen die naast een kroeg gaan wonen en dan gaan zeuren dat er op vrijdag- en zaterdagavond zoveel mensen komen.
pi_133043667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ach jezus nee he -O-
Ach, daar lijkt het toch al één groot Koefnoen te zijn, daar past hij prima tussen, toch?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:33:10 #200
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133043680
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:57 schreef poemojn het volgende:

[..]

die moest ik opzoeken, maar jij doelt nu specifiek op Arata denk ik, van die herinnering aan een negroïde man die in 1828 de korf pakjes binnendroeg voor het Sinterklaasfeest?
Dat zou kunnen, maar daar tegenover staan weer de "vrije zwarten" die toendertijd ook in Amsteram leefden. Zie die bukubooks website over swart in Nederland.
Ja, vandaar inderdaad de knipoog. Ik heb eigenlijk geen idee of dit in 1828 nog mogelijk zou zijn geweest in Amsterdam.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:06 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ach, zonder er nu al te serieus op in te willen gaan - tegen dat soort argumenten valt altijd wel weer wat in te brengen. Een muts met veer kan ook als een aanduiding van een hoge sociale status gelden...
quote:
Rembrandt-the-gentleman ... dominated many of the earlier self-portraits... He certainly can be accused of stretching when he shows himself with gold chains as well as feathered berets, since, unlike Rubens, van Dyck, or Velázquez, he was never knighted.

R. Zeckhauser, The patron's payoff: Conspicuous commissions in Italian Renaissance art, p. 209
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:33:17 #201
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133043683
quote:

[..]

Zwarte Piet is helemaal niet dom. Waar haal je die kolder vandaan?
pi_133043715
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:33 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja, probeer het maar leuk te draaien. Dit is zeker ook niet racistisch?

vrijdag 8 november 2013 @ 14:34:44 #203
37295 Luigi
mario pls
pi_133043726
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar dat is weer geen zwarte piet.

Wat is je punt?
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:34:56 #204
3928 Ulx
pi_133043733
quote:

[..]

Nou......

vrijdag 8 november 2013 @ 14:35:18 #205
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133043744
quote:

[..]

Dat toont alleen maar jouw racisme aan.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133043758
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar dat is weer geen zwarte piet.

Wat is je punt?
Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:35:52 #207
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133043768
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Mensen met geel haar?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:36:32 #208
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133043795
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.
Rode lippen zijn juist typisch Europees.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:36:43 #209
37295 Luigi
mario pls
pi_133043806
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat het geen zwarte piet is? Wat zit je nou geforceerd verbanden te leggen tussen dingen?
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 14:38:26 #210
3928 Ulx
pi_133043865
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Vast wel. Maar nu ziet Sjimmie er heel anders uit.
pi_133043894
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Uit welk jaar komt dat??
pi_133043933
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie geen ZP op die afbeelding, maar misschien kan je op zijn Quinsiaans ons vertellen welk verband we moeten trekken met de slavernij, de Holocaust, nazi's en racisme.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:40:43 #213
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133043946
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef 99.999 het volgende:

Wat je doet komt daar impliciet wel op neer inderdaad.
Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL, een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging? Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:41:21 #214
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_133043966
quote:

[..]

Haal je hoofd uit je reet, Danny. Zwarte Piet wordt al decennialang neergezet als een domme blije werkslaaf van Sinterklaas. Een overduidelijke symbool van zwarte slavernij uit lang vervlogen tijden.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:41:35 #215
37295 Luigi
mario pls
pi_133043977
En sinds wanneer mag je geen grapjes maken over eigenschappen van andere mensen zeg, kom op. Alsof er in Suske en Wiske geen kaaskoppen grappen gemaakt worden. Het is pas racistisch als er uit zoiets een bepaalde structurele minderwaardigheid en ongelijkheid blijkt.
pi_133043978
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL, een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging? Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Schop hem eruit!!
pi_133043993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Haal je hoofd uit je reet, Danny. Zwarte Piet wordt al decennialang neergezet als een domme blije werkslaaf van Sinterklaas. Een overduidelijke symbool van zwarte slavernij uit lang vervlogen tijden.
Jij kijkt nooit het Jeugdjournaal rondom Sinterklaas merk ik alweer.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:42:09 #218
37295 Luigi
mario pls
pi_133043999
quote:

[..]

Nee.

Omdat jij dat zegt maakt het nog niet waar. Met je hoofd in je reet.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:42:18 #219
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044005
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef 99.999 het volgende:

Dat valt erg mee over het algemeen. Geen rechter die nu de intocht van Sinterklaas gaat verbieden. is ook geen gond voor te vinden.
Ik wist niet dat je rechter was en al met de zittende rechter overleg had gepleegd. Excuus.

quote:
er werd met de dood gedreigd o.a.
O, dat heb ik gemist. Bron?

quote:
en met het verstoren van de optocht
zoals Quinsy Gario vorig jaar deed bedoel je?
pi_133044011
quote:
Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Goede vraag. Gewoon eruit trappen als ik jou was.
pi_133044015
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Luigi het volgende:
En sinds wanneer mag je geen grapjes maken over eigenschappen van andere mensen zeg, kom op. Alsof er in Suske en Wiske geen kaaskoppen grappen gemaakt worden. Het is pas racistisch als er uit zoiets een bepaalde structurele minderwaardigheid en ongelijkheid blijkt.
MAAR ZE WORDEN OOK ALS MINDERWAARDIG NEERGEZET MET HUN STROOIGOED EN KADO'S EN HUN LIEFDE VOOR SINTERKLAAS OPEN JE OGEN.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:42:47 #222
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044023
quote:

[..]

[ afbeelding ]
mijn god, een tekening van 80 jaar geleden :')
pi_133044025
quote:

[..]

Onzin _O-
pi_133044045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Danny het volgende:

[..]

En dat is het bewijs dames en heren.
pi_133044056
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij kijkt nooit het Jeugdjournaal rondom Sinterklaas merk ik alweer.
Inderdaad. De pieten zijn tegenwoordig hulpverleners die de wat verstrooide sint op de been houden
pi_133044064
Kunnen we roeiverenigingen niet aanklagen? dat kan als beledigend ervaren worden voor afstammelingen van galei slaven.
pi_133044069
quote:

[..]

Overigens, slaat het Quinsy virus op jullie voorstanders over ofzo? Alle rationaliteit is opeens verdwenen lijkt wel. Nog even en je gaat schuimbekkend roepen dat Fok racistisch is.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:44:11 #228
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044072
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Schop hem eruit!!
nee, waarom? hij heeft recht op zijn mening. Ik vraag me alleen af waarom hij zich zo - onbetaald ook nog eens - inzet voor deze kale racistische haatzaaier.
pi_133044087
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:43 schreef Rickario het volgende:

[..]

Inderdaad. De pieten zijn tegenwoordig hulpverleners die de wat verstrooide sint op de been houden
MAAR DAT IS RACISTISCH WANT NEGERS ZOUDEN NOOIT BLANKEN HELPEN OPEN JE OGEN.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:44:51 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_133044096
quote:

[..]

Al moeten ze het opgraven uit eeuwenoude archieven , ze zullen er alles aan doen om het Sinterklaasfeest te verpesten. Eerder rusten deze sneue mensen niet.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:45:08 #231
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133044101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Rhalius het volgende:
Kunnen we roeiverenigingen niet aanklagen? dat kan als beledigend ervaren worden voor afstammelingen van galei slaven.
En het uitroeien van de Tutsi's door de Hutu's!!!!
pi_133044104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Danny het volgende:

[..]

nee, waarom? hij heeft recht op zijn mening. Ik vraag me alleen af waarom hij zich zo - onbetaald ook nog eens - inzet voor deze kale racistische haatzaaier.
Was een grapske he. Ik vind du_ke een toffe peer en kan altijd lekker met hem rellen. Als je hem op zwart zou zetten zou hij zomaar een verzuurde ex-mod gaan worden. Moet je neit willen.
pi_133044114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Al moeten ze het opgraven uit eeuwenoude archieven , ze zullen er alles aan doen om het Sinterklaasfeest te verpesten. Eerder rusten deze sneue mensen niet.
Verbieden ja. Haatzaaiende extremisten met een diepgewortelde kinderhaat pur sang. Fouter dan dat vind je ze niet meer tegenwoordig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 14:45:57 ]
pi_133044126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vast wel. Maar nu ziet Sjimmie er heel anders uit.
Precies, en dat kan met zwarte piet ook. Maar types die lopen te gillen dat mensen die zwarte piet racistisch vinden gelijk kinderhaters zijn en een feestje willen verstoren (voor de kinderen, boehoee :'( ) zijn net zo erg als die jankers die zwarte piet willen verbieden. Het is een typetje gebaseerd op kenmerken van een neger zoals die jaren geleden werd gezien. En dat is nogal racistisch, wat dat aangaat kan er best wat aangepast worden. Voor de kinderen maakt het toch geen drol uit, zolang ze maar pepernoten krijgen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:46:27 #235
37295 Luigi
mario pls
pi_133044146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Deze indruk wordt idd steeds en steeds sterker. Jammer, en zielig, als je daar je voldoening uit moet halen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:46:58 #236
37295 Luigi
mario pls
pi_133044165
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef Tem het volgende:

En dat is nogal racistisch
...VIND JIJ. En een paar andere jankzakken.
pi_133044166
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Hihi...
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:47:37 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_133044186
Ik vraag mij wel af of mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat Zwarte Piet geen racisitische uitbeelding is van hoe men in ver vervlogen tijden (en godzijdank zou ik willen zeggen) tegen 'de neger' aan keek, dit ook echt geloven of gewoon het spelletje meespelen.

Zien jullie dit echt niet of...?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:47:44 #239
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133044190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

pi_133044221
Als ze overal over gaan lopen zeiken, laat ze dan terug naar afrika gaan naar de stammen van hun voorvaderen. De blanke mensen hebben ze immers tegen hun wil daar van daan gehaald.

Mischien vinden de stammen in Afrika het wel racistisch dat ze niets meer met hen te maken willen hebben.
pi_133044241
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

...VIND JIJ. En een paar andere jankzakken.
Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland. Niemand snapt het hoor. Maar goed, dan is de rest van de wereld dom natuurlijk :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:49:29 #242
37295 Luigi
mario pls
pi_133044262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag mij wel af of mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat Zwarte Piet geen racisitische uitbeelding is van hoe men in ver vervlogen tijden (en godzijdank zou ik willen zeggen) tegen 'de neger' aan keek, dit ook echt geloven of gewoon het spelletje meespelen.

Ik zie alleen dat bepaalde figuren ZP als racistisch érvaren. En ik vind hun argumentatie (veelal gebaseerd op illustraties van lang, lang geleden) daarvoor niet bijster sterk. Huiliegedrag wmb.
pi_133044285
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland. Niemand snapt het hoor. Maar goed, dan is de rest van de wereld dom natuurlijk :')
Waarom zouden wij iets moeten uitleggen aan het buitenland?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:50:04 #244
37295 Luigi
mario pls
pi_133044290
quote:

[..]

Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland.
Ik voel die behoefte niet echt, eigenlijk.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:50:08 #245
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_133044294
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zie alleen dat bepaalde figuren ZP als racistisch érvaren. En ik vind hun argumentatie (veelal gebaseerd op illustraties van lang, lang geleden) daarvoor niet bijster sterk. Huiliegedrag wmb.
Maar snap je ook waarom zij dit al racistisch ervaren?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_133044309
quote:

[..]

Dit argument weer :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:03 #247
37295 Luigi
mario pls
pi_133044332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, in alle realiteit, niet echt. Ik zei het net al, huiliegedrag.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:46 #248
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044366
quote:

[..]

niet dom; onwetend. wat weten zij nou over onze tradities?
Ongeacht hoeveel japanners dit gaan uitleggen, ik zal dat óók nooit snappen:

Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:55 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_133044376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. In Curacao wordt het ook gewoon gevierd met Zwarte Pieten en de Sint.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:56 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133044377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je altijd zelf een hele grote mond hebt over andere landen, kan het wel eens gebeuren dat de wind tegen je gaat waaien.
pi_133044381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Naja, als je de hele dag op je zolder zit creeër je op een gegeven moment ook je eigen waarheid.
Lijkt me niet slecht om bepaalde zaken wat breder te polsen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:53:04 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_133044411
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:52 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja, als je de hele dag op je zolder zit creeër je op een gegeven moment ook je eigen waarheid.
Lijkt me niet slecht om bepaalde zaken wat breder te polsen.
Waarom? Is er een wedstrijdje politieke correctheid waar we aan mee doen ofzo?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:53:40 #253
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_133044440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. In Curacao wordt het ook gewoon gevierd met Zwarte Pieten en de Sint.
We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?

Mijn vraag is: zien jullie ook waarom?
Waarom zou dit beeld van Piet eventueel racistisch kunnen overkomen?
pi_133044502
quote:

[..]

Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL,
Ik ga er niet over wat al of niet mag. Maar volgens mij staat het een ieder vrij om bijvoorbeeld bezwaar te maken tegen een evenementenvergunning.

quote:
een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging?
De manier waarop je het daar brengt heeft wel iets meer impact dan het oproepen tot het sturen van een vriendelijk mailtje inderdaad. Je weet toch zelf ook wel hoe achterlijk een flink deel van je bezoekers is en hoe makkelijk zich die laten opjutten?

quote:
Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Ik doe graag vrijwilligerswerk :). En volgens mij is er niks mis mee om op een discussieforum je mening te geven.
pi_133044507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat nou onze tradities? Nederland is nogal veranderd in die 200 jaar, is het niet? dan kan je sommige dingen best wat aanpassen naar de huidige maatschappij.
pi_133044540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Danny het volgende:

[..]

Wanneer gaat FEE eigenlijk open?
pi_133044579
quote:

[..]

Ik wist niet dat je rechter was en al met de zittende rechter overleg had gepleegd. Excuus.
Op welke grond zou de rechter hier dan in mee moeten gaan?
[..]
quote:
O, dat heb ik gemist. Bron?
Serieus, heb je dit nieuws gemist?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eten-na-bedreigingen
http://www.volkskrant.nl/(...)et-bij-optocht.dhtml

Is toch in alle media geweest.
[..]
quote:
zoals Quinsy Gario vorig jaar deed bedoel je?
Ook dat is achterlijk.
pi_133044628
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies, en dat kan met zwarte piet ook. Maar types die lopen te gillen dat mensen die zwarte piet racistisch vinden gelijk kinderhaters zijn en een feestje willen verstoren (voor de kinderen, boehoee :'( ) zijn net zo erg als die jankers die zwarte piet willen verbieden. Het is een typetje gebaseerd op kenmerken van een neger zoals die jaren geleden werd gezien. En dat is nogal racistisch, wat dat aangaat kan er best wat aangepast worden. Voor de kinderen maakt het toch geen drol uit, zolang ze maar pepernoten krijgen.
Dat is niet 'nogal racistisch'. Mensen nemen er aanstoot aan omdat men foutief denkt dat het met slavernij te maken heeft, wat het niet heeft. Die mensen moeten opnieuw opgevoed worden.
pi_133044639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?

Dat zal best en is dan aan die zelfde kleine groep om zich aan te passen of gewoon niet meedoen aan het feest.

Verknipte ego's, subsidie, popi jopi doen....
pi_133044658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef DustPuppy het volgende:

Er is nog geen enkel concreet bewijs aangedragen, of vind jij een jute zak en gouden oorbellen wel overtuigend bewijs?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:58:46 #262
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_133044660
Typisch van Danny om er iets bij te halen wat er helemaal niets mee te maken heeft. :D
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:58:46 #263
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044661
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:54 schreef 99.999 het volgende:

Ik ga er niet over wat al of niet mag. Maar volgens mij staat het een ieder vrij om bijvoorbeeld bezwaar te maken tegen een evenementenvergunning.

De manier waarop je het daar brengt heeft wel iets meer impact dan het oproepen tot het sturen van een vriendelijk mailtje inderdaad. Je weet toch zelf ook wel hoe achterlijk een flink deel van je bezoekers is en hoe makkelijk zich die laten opjutten?
Wat een complete kul. Dan kun je niks meer zeggen. Punt is dat jij wel vindt dat men mag klagen tegen heel nederland, iedereen voor racist mag uitmaken en mag oproepen tot klagen bij organisaties om zodoende zwarte piet te verbieden, maar als je oproept om op nette wijze je ongenoegen te uiten (dat 'op nette wijze' staat er zelfs expliciet bij), dan is dat - in jouw ogen zelfs doelbewust - aanzetten tot geweld en bedreiging. Beetje raar standpunt, maar nogmaals; mag je hebben. Ik vind het erg dom, eenzijdig en eigenlijk nogal discriminerend.

quote:
Ik doe graag vrijwilligerswerk :). En volgens mij is er niks mis mee om op een discussieforum je mening te geven.
Klopt, maar om dan degene bij wie je dat doet uit te maken voor racist en haatzaaier is gek. Als ik vrijwilligerswerk zou doen zou ik dat zeker niet bij een haatzaaiende racist doen in ieder geval. Vandaar dat ik het zo gek vind.
pi_133044666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:56 schreef Rickario het volgende:

[..]

Nog een keer?

Het is al anderhalf week open. :P
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:59:02 #265
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:56 schreef Rickario het volgende:

[..]

die is toch al open?
pi_133044686
quote:

[..]

Wat heeft het buitenland er nou mee te maken :') je bent toch geen vooroverbukkende VS liefhebber of wel soms. Groei een fucking ruggegraat.
pi_133044707
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat heeft het buitenland er nou mee te maken :') je bent toch geen vooroverbukkende VS liefhebber of wel soms. Groei een fucking ruggegraat.
Goed weerwoord man :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:00:35 #268
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133044731
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nu hebt u hem, hoor.
pi_133044733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nog een keer?

Het is al anderhalf week open. :P
oh :@
pi_133044816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Asskicker14 het volgende:
Typisch van Danny om er iets bij te halen wat er helemaal niets mee te maken heeft. :D
Volgens mij was het echt die Quinsy die begon over "racisme" en "slavernij", en niet Danny. :?
pi_133044818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat een complete kul. Dan kun je niks meer zeggen.
Oh jawel hoor, maar op een site voor dolgedraaide figuren oproepen 'contact op te nemen' met een clubje doe je niet vanuit zuivere intenties.
quote:
Punt is dat jij wel vindt dat men mag klagen tegen heel nederland, iedereen voor racist mag uitmaken en mag oproepen tot klagen bij organisaties om zodoende zwarte piet te verbieden, maar als je oproept om op nette wijze je ongenoegen te uiten (dat 'op nette wijze' staat er zelfs expliciet bij), dan is dat - in jouw ogen zelfs doelbewust - aanzetten tot geweld en bedreiging.
Ik heb er gewoon moeite mee dat je die impliciete oproep doet. Moet je helemaal zelf weten maar vervolgens zwaar verbaasd doen als je er op anagesproken wordt is wat sneu :).

quote:
Beetje raar standpunt, maar nogmaals; mag je hebben.
je verzint voor mij een standput wat ik zogenaamd zou hebben, heel bijzonder maar ook dat mag :).

quote:
Ik vind het erg dom, eenzijdig en eigenlijk nogal discriminerend.

[..]

Klopt, maar om dan degene bij wie je dat doet uit te maken voor racist en haatzaaier is gek. Als ik vrijwilligerswerk zou doen zou ik dat zeker niet bij een haatzaaiende racist doen in ieder geval. Vandaar dat ik het zo gek vind.
Ach, bij het normale modden heb ik er geen last van. Dat ik het in een discussie niet met je standpunten eens ben is voor mij geen reden om ergens mee te stoppen. Dan zou ik er immers als jaren terug uit zijn gestapt :).
pi_133044840
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Goed weerwoord man :')
Goed argument man. 'Ja maar het buitenland vind het racistisch boedieboedieboe.' #care. Heb je nog meer argumentatie die wel ergens op slaat of gaan we gewoon weer cirkeltjes draaien met redenatie's die al 20 topics zijn uitgekauwd? Want ik heb wel weer zin in die hele zinloze niet onderbouwde 'maar wij voelen het als racisme' emotie kaart die men de hele tijd trekt weer aan alle kanten kapot te schieten.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:02:56 #273
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133044846
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat nou onze tradities? Nederland is nogal veranderd in die 200 jaar, is het niet? dan kan je sommige dingen best wat aanpassen naar de huidige maatschappij.
Misschien is het wel zo dat men het na jaren kleine aanpassingen doen het een beetje zat is om zich constant aan te moeten passen aan mensen die hierheen komen.
Misschien wil men ook nog een beetje van zijn of haar identiteit als Nederlander behouden.

Misschien. Gek idee he?
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 15:03:20 #274
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044866
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:57 schreef 99.999 het volgende:

Op welke grond zou de rechter hier dan in mee moeten gaan?
Geen idee. Ik ben geen jurist en al zeker geen rechter.

quote:
Nee, maar ik zie daar geen voorbeelden van doodsbedreigingen. Ik zie dat mensen landverrader en nsb-er zijn genoemd. Althans, dat dat wordt aangegeven. Aannemelijk is natuurlijk ook dat ze na een storm van protest op deze manier een spin aan hun eigen dommigheid probeerden te geven. Maar als dit al gebeurd is dan gaat het om een handvol voornamelijk beledigingen zo te zien. Ook niet netjes inderdaad, maar net zoals je niet alle negers in Nederland kwalijk moet nemen dat een klein groepje ervan een erg laag gevoel van eigenwaarde heeft moet je niet alle blanken kwalijk nemen dat een klein groepje ervan het moet stellen met anderhalve hersencel.
pi_133044871
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, maar op een site voor dolgedraaide figuren oproepen 'contact op te nemen' met een clubje doe je niet vanuit zuivere intenties.

[..]

Ik heb er gewoon moeite mee dat je die impliciete oproep doet. Moet je helemaal zelf weten maar vervolgens zwaar verbaasd doen als je er op anagesproken wordt is wat sneu :).

[..]

je verzint voor mij een standput wat ik zogenaamd zou hebben, heel bijzonder maar ook dat mag :).

[..]

Ach, bij het normale modden heb ik er geen last van. Dat ik het in een discussie niet met je standpunten eens ben is voor mij geen reden om ergens mee te stoppen. Dan zou ik er immers als jaren terug uit zijn gestapt :).
Hoezo heb je dan wel moeite met een oproep van Danny, maar niet met die van een ander? Is dat iets persoonlijks wat je hebt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 15:03:34 ]
pi_133044900
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien is het wel zo dat men het na jaren kleine aanpassingen doen het een beetje zat is om zich constant aan te moeten passen aan mensen die hierheen komen.
Misschien wil men ook nog een beetje van zijn of haar identiteit als Nederlander behouden.

Misschien. Gek idee he?
Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?
pi_133044913
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Niet onder druk van een slecht geïnformeerde minderheid die dit aangrijpt om slavernijgeld terug te krijgen.
pi_133044921
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed argument man. 'Ja maar het buitenland vind het racistisch boedieboedieboe.' #care. Heb je nog meer argumentatie die wel ergens op slaat of gaan we gewoon weer cirkeltjes draaien met redenatie's die al 20 topics zijn uitgekauwd? Want ik heb wel weer zin in die hele zinloze niet onderbouwde 'maar wij voelen het als racisme' emotie kaart die men de hele tijd trekt weer aan alle kanten kapot te schieten.
Dan reageer je toch lekker niet op mijn post.
pi_133044932
Het is dat negers lui zijn. Anders was dit gezicht ook wel helemaal wit geweest ;(
pi_133044936
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?
Op natuurlijke wijze, zonder protesten en zonder minderheden die oproepen tot een verbod. Geen reden om dat nu anders te doen dus.
pi_133044945
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef Tem het volgende:

[..]

Dan reageer je toch lekker niet op mijn post.
Goede reactie man.
pi_133044949
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo heb je dan wel moeite met een oproep van Danny, maar niet met die van een ander? Is dat iets persoonlijks wat je hebt?
Met wiens oproep zou ik geen problemen hebben? Ik heb moeite met iedere oproep die een kinderfeest zou kunnen verpesten. Ik geef daarnaast aan dat het een ieder vrijstaat zijn of haar zienswijze in te dienen tegen een evenementenvergunning, zo is de wet nu eenmaal. Dat staat er los van dat ik dat vrij stupide vind, dat moeten ze echter helemaal zelf weten :).
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 15:06:05 #283
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044965
quote:

Als je dat denkt ben je
a - een ongelofelijke klootzak
b - geen enkele reactie meer waard van me
fuck you
pi_133044967
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met wiens oproep zou ik geen problemen hebben? Ik heb moeite met iedere oproep die een kinderfeest zou kunnen verpesten. Ik geef daarnaast aan dat het een ieder vrijstaat zijn of haar zienswijze in te dienen tegen een evenementenvergunning, zo is de wet nu eenmaal. Dat staat er los van dat ik dat vrij stupide vind, dat moeten ze echter helemaal zelf weten :).
He shit, ik dacht dat ik eindelijk je diepgewortelde haat jegens onze opperhoofd Danny had blootgelegd, ga je weer draaien.
pi_133044997
quote:

[..]

Zoals de waard is...
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 15:08:39 #286
3928 Ulx
pi_133045049
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat
quote:
Nee. En de argumenten die men aandraagt waarom het racistisch zou zijn zijn erg zwak. Of allang achterhaald. Of gewoon niet waar.
quote:
Als een jutezak al een symbool van racisme is, dan valt er vrees ik weinig te doen aan het beeld dat sommige mensen hebben.
pi_133045051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef Danny het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ben geen jurist en al zeker geen rechter.

[..]

Nee, maar ik zie daar geen voorbeelden van doodsbedreigingen. Ik zie dat mensen landverrader en nsb-er zijn genoemd. Althans, dat dat wordt aangegeven. Aannemelijk is natuurlijk ook dat ze na een storm van protest op deze manier een spin aan hun eigen dommigheid probeerden te geven.
Aha, dus eigenlijk vermoed je dat de organistie van die sinterklaasbijeenkomst zit te liegen?

quote:
Maar als dit al gebeurd is dan gaat het om een handvol voornamelijk beledigingen zo te zien.
Van tientallen naar een handvol, creatief :)
quote:
Ook niet netjes inderdaad, maar net zoals je niet alle negers in Nederland kwalijk moet nemen dat een klein groepje ervan een erg laag gevoel van eigenwaarde heeft moet je niet alle blanken kwalijk nemen dat een klein groepje ervan het moet stellen met anderhalve hersencel.
Het verpest wel het kinderfeest een stuk effectiever dan wat geneuzel rondom een evenementenvergunning. Je ziet toch zelf ook wel dat die zogenaamde 'verdedigers' van Zwarte Piet nu een grotere negatieve impact hebben dan die paar zeikerds die van Zwarte Piet af willen?
pi_133045098
Topshow mensen.
pi_133045110
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:06 schreef Danny het volgende:

[..]

Als je dat denkt ben je
a - een ongelofelijke klootzak
b - geen enkele reactie meer waard van me
fuck you
ok.
pi_133045123
Aha, 40 tegenstanders van ZP zijn nu al een paar zeikerds, en dan Danny creatief noemen. Nice one du_ke.
pi_133045136
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

He shit, ik dacht dat ik eindelijk je diepgewortelde haat jegens onze opperhoofd Danny had blootgelegd, ga je weer draaien.
Dit is hoe ik er 25 delen terug ook al in zat. Het is meer dat sommigen me onzin aan proberen te wrijven :D
pi_133045143
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is hoe ik er 25 delen terug ook al in zat. Het is meer dat sommigen me onzin aan proberen te wrijven :D
Zeg nou gewoon eens werkelijk dat je een chocolade liefhebber bent en anti Piet.
pi_133045145
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals de waard is...
je weet dat oproepen op websites boeiende gevolgen kunnen hebben :P
pi_133045166
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg nou gewoon eens werkelijk dat je een chocolade liefhebber bent en anti Piet.
Ik houd van zowel Zwarte Piet als van Chocola :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:12:38 #295
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133045183
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk.
Er is alleen een enorm verschil tussen aanpassingen die af en toe komen als nieuwe ideeën en aanpassingen die van bovenaf worden opgelegd.
pi_133045355
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk.
Er is alleen een enorm verschil tussen aanpassingen die af en toe komen als nieuwe ideeën en aanpassingen die van bovenaf worden opgelegd.
Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oid :P. Het is bijna altijd en overal gewoon lokaal privaat initiatief.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:18:39 #297
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133045399
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oid :P. Het is bijna altijd en overal gewoon lokaal privaat initiatief.
De tegenstand was dan ook vooral te merken toen het ging over de VN die zich zouden buigen over het fenomeen en over de gemeente die zou beslissen wat er met de intocht zou gebeuren.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 15:19:12 #298
3928 Ulx
pi_133045421
quote:

[..]

Sure. Maar zodra men niet doet wat de antipieten willen, proberen de antipieten doodleuk het feestje te stoppen.
pi_133045471
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De tegenstand was dan ook vooral te merken toen het ging over de VN die zich zouden buigen over het fenomeen en over de gemeente die zou beslissen wat er met de intocht zou gebeuren.
De VN onderzoekt vanalles maar heeft weinig of geen macht over dit soort dingen. En het lijkt me voor de beoordeling of een evenementenvergunning terecht is afgegeven ook niet zo van belang welke kleur de themafiguren hebben. Er wordt vooral heel veel opwinding en angst opgewekt. Zou dit allemaal een weekje later hebben gespeeld, zo pakweg tijdens de storm van maandag dan was het zo weer overgewaaid.
pi_133045483
quote:

[..]

Veranderingen en aanpassingen van het sint feest gingen, tot nu toe, op een natuurlijke manier.
Nu wil een emmertje zure haringen dwingen het kinderfeest aan te passen aan hun eigen tekortkomingen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 15:21:44 #301
3928 Ulx
pi_133045497
En door de schoorsteen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')