Zelfde hoek van bepaalde mensen met een bepaald beeld van de blanke. En inderdaad, dit was nog een kleine discussie in Amsterdam. Dit soort uitlatingen mogen ook wel eens voor de rechter.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:53 schreef Ulx het volgende:
Het gaat meer om het feit dat een groep zegt dat de organisatie van Kwakoe niet door bepaalde mensen mag worden gedaan op basis van huidskleur.
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml
Ongeveer nul.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik geloof dat de Nederlanders uit Oost bijna allemaal weer naar Nederland kwamen terwijl die in West daar bleven. Maar bedoel in Nederland zelf.
Vertrouw me, je hoeft er alleen te komen met je banke porum en je hebt al genoeg commentaar.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik stel voor om volgend jaar met een grote groep nichten richting Kwakoe te gaan. Als er een grotere haat bestaat onder de Surinaamse Zwarte Pieten-haters dan is het wel haat jegens homo's. Zij willen rellen op ons feestje? Prima, rellen wij op hun feestje.
Ouwe verkwanselaar.quote:
Inmiddels is het wel meer dan dat geworden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dit wel heel erg allemaal. Zomaar het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen. Het leven zal nooit met hetzelfde zijn.
Het is het begin van het einde. Of het einde van het begin? Of was het het einde van het einde?quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dit wel heel erg allemaal. Zomaar het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen. Het leven zal nooit met hetzelfde zijn.
Ik zie dat slavernij in Nederland illegaal was in die tijd. Ik denk dat je met het getal 0 er niet ver naast zit.quote:
Men probeert de intocht te verbieden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
Dat weet ik ook.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zie dat slavernij in Nederland illegaal was in die tijd. Ik denk dat je met het getal 0 er niet ver naast zit.
Iedereen is tegen ons.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is het begin van het einde. Of het einde van het begin? Of was het het einde van het einde?
Hoe dan ook, het is heel erg erg!
Lul niet.quote:
Het gaat niet alleen om het uiterlijk van Zwarte Piet. Het gaat om het veranderen van het hele aanzicht van de Nederlandse maatschappij. Blijkbaar is dit laatste enkel de spreekwoordelijke druppel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
Er waren wel wat slaven, maar meer dan enkele tientallen die als butler of speelkameraadje van kinderen werden gebruikt zullen het er niet zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zie dat slavernij in Nederland illegaal was in die tijd. Ik denk dat je met het getal 0 er niet ver naast zit.
De Duitsers waren nog volkseigen. Dat kun je van de tegenwoordige invasie niet zeggen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lul niet.
Het is aanval op onze soevereiniteit, vergelijkbaar met de Duitse invasie in 1940.
Slimme boy, deze Sloggi.quote:
Dan vraag ik me toch af waar enkele onverlaten het lef vandaan halen om Nederlanders nakomelingen van slavenhouders te noemen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er waren wel wat slaven, maar meer dan enkele tientallen die als butler of speelkameraadje van kinderen werden gebruikt zullen het er niet zijn geweest.
Er zijn meer kinderen slachtoffer geworden van kinderarbeid.
Nu zijn het van die smerige bruine mensen, bedoel je?quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Duitsers waren nog volkseigen. Dat kun je van de tegenwoordige invasie niet zeggen.
Die proberen vergunningen in te laten trekken. Die spannen rechtzaken aan. Etc.quote:
Surinamers met koloniale onderbuikgevoelens en gesteund door blanke collarabateursquote:
De linkse grachtengordel elite met de ruggengraat van slagroom.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:26 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Surinamers met koloniale onderbuikgevoelens en gesteund door blanke collarabateurs
Er waren genoeg Nederlanders die slaven hielden, alleen niet in wat nu Nederland is. In wat toen Nederland was - de kolonies - wel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Slimme boy, deze Sloggi.
[..]
Dan vraag ik me toch af waar enkele onverlaten het lef vandaan halen om Nederlanders nakomelingen van slavenhouders te noemen.
Pardon, wie doet er moeilijk over de kleur van ZP??quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:25 schreef Friek_ het volgende:
Typisch Nederland ook weer - moeilijk doen om het kleurtje van een Piet. Een beetje tolerant land houdt gewoon rekening met de gevoelens van bevolkingsgroepen in de samenleving en handelt pragmatisch, maar kom niet aan Zwarte Piet.
Sneu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |