Dat toont alleen maar jouw racisme aan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Correct, het feest is niet racistisch. Alleen het type zwarte piet is wel degelijk racistisch. De domme, zwarte knecht met grote rode lippen en oorringen. Als men dat gewoon toegeeft zijn we al een stuk verder.
Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar dat is weer geen zwarte piet.
Wat is je punt?
Mensen met geel haar?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, probeer het maar leuk te draaien. Dit is zeker ook niet racistisch?
[ afbeelding ]
Rode lippen zijn juist typisch Europees.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.
Het is toch duidelijk dat het geen zwarte piet is? Wat zit je nou geforceerd verbanden te leggen tussen dingen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.
Vast wel. Maar nu ziet Sjimmie er heel anders uit.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uit welk jaar komt dat??quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie geen ZP op die afbeelding, maar misschien kan je op zijn Quinsiaans ons vertellen welk verband we moeten trekken met de slavernij, de Holocaust, nazi's en racisme.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus even hoor;quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef 99.999 het volgende:
Wat je doet komt daar impliciet wel op neer inderdaad.
Haal je hoofd uit je reet, Danny. Zwarte Piet wordt al decennialang neergezet als een domme blije werkslaaf van Sinterklaas. Een overduidelijke symbool van zwarte slavernij uit lang vervlogen tijden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Zwarte Piet is helemaal niet dom. Waar haal je die kolder vandaan?
Schop hem eruit!!quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL, een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging? Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Jij kijkt nooit het Jeugdjournaal rondom Sinterklaas merk ik alweer.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Haal je hoofd uit je reet, Danny. Zwarte Piet wordt al decennialang neergezet als een domme blije werkslaaf van Sinterklaas. Een overduidelijke symbool van zwarte slavernij uit lang vervlogen tijden.
Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Haal je hoofd uit je reet, Danny. Zwarte Piet wordt al decennialang neergezet als een domme blije werkslaaf van Sinterklaas. Een overduidelijke symbool van zwarte slavernij uit lang vervlogen tijden.
Ik wist niet dat je rechter was en al met de zittende rechter overleg had gepleegd. Excuus.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef 99.999 het volgende:
Dat valt erg mee over het algemeen. Geen rechter die nu de intocht van Sinterklaas gaat verbieden. is ook geen gond voor te vinden.
O, dat heb ik gemist. Bron?quote:er werd met de dood gedreigd o.a.
zoals Quinsy Gario vorig jaar deed bedoel je?quote:en met het verstoren van de optocht
Goede vraag. Gewoon eruit trappen als ik jou was.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:40 schreef Danny het volgende:
Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
MAAR ZE WORDEN OOK ALS MINDERWAARDIG NEERGEZET MET HUN STROOIGOED EN KADO'S EN HUN LIEFDE VOOR SINTERKLAAS OPEN JE OGEN.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Luigi het volgende:
En sinds wanneer mag je geen grapjes maken over eigenschappen van andere mensen zeg, kom op. Alsof er in Suske en Wiske geen kaaskoppen grappen gemaakt worden. Het is pas racistisch als er uit zoiets een bepaalde structurele minderwaardigheid en ongelijkheid blijkt.
mijn god, een tekening van 80 jaar geledenquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onzinquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En dat is het bewijs dames en heren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
mijn god, een tekening van 80 jaar geleden
Inderdaad. De pieten zijn tegenwoordig hulpverleners die de wat verstrooide sint op de been houdenquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij kijkt nooit het Jeugdjournaal rondom Sinterklaas merk ik alweer.
Overigens, slaat het Quinsy virus op jullie voorstanders over ofzo? Alle rationaliteit is opeens verdwenen lijkt wel. Nog even en je gaat schuimbekkend roepen dat Fok racistisch is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
nee, waarom? hij heeft recht op zijn mening. Ik vraag me alleen af waarom hij zich zo - onbetaald ook nog eens - inzet voor deze kale racistische haatzaaier.quote:
MAAR DAT IS RACISTISCH WANT NEGERS ZOUDEN NOOIT BLANKEN HELPEN OPEN JE OGEN.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:43 schreef Rickario het volgende:
[..]
Inderdaad. De pieten zijn tegenwoordig hulpverleners die de wat verstrooide sint op de been houden
Al moeten ze het opgraven uit eeuwenoude archieven , ze zullen er alles aan doen om het Sinterklaasfeest te verpesten. Eerder rusten deze sneue mensen niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
mijn god, een tekening van 80 jaar geleden
En het uitroeien van de Tutsi's door de Hutu's!!!!quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Rhalius het volgende:
Kunnen we roeiverenigingen niet aanklagen? dat kan als beledigend ervaren worden voor afstammelingen van galei slaven.
Was een grapske he. Ik vind du_ke een toffe peer en kan altijd lekker met hem rellen. Als je hem op zwart zou zetten zou hij zomaar een verzuurde ex-mod gaan worden. Moet je neit willen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Danny het volgende:
[..]
nee, waarom? hij heeft recht op zijn mening. Ik vraag me alleen af waarom hij zich zo - onbetaald ook nog eens - inzet voor deze kale racistische haatzaaier.
Verbieden ja. Haatzaaiende extremisten met een diepgewortelde kinderhaat pur sang. Fouter dan dat vind je ze niet meer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Al moeten ze het opgraven uit eeuwenoude archieven , ze zullen er alles aan doen om het Sinterklaasfeest te verpesten. Eerder rusten deze sneue mensen niet.
Precies, en dat kan met zwarte piet ook. Maar types die lopen te gillen dat mensen die zwarte piet racistisch vinden gelijk kinderhaters zijn en een feestje willen verstoren (voor de kinderen, boehoeequote:Op vrijdag 8 november 2013 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vast wel. Maar nu ziet Sjimmie er heel anders uit.
Deze indruk wordt idd steeds en steeds sterker. Jammer, en zielig, als je daar je voldoening uit moet halen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Al moeten ze het opgraven uit eeuwenoude archieven , ze zullen er alles aan doen om het Sinterklaasfeest te verpesten. Eerder rusten deze sneue mensen niet.
Hihi...quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
En het uitroeien van de Tutsi's door de Hutu's!!!!
quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
En het uitroeien van de Tutsi's door de Hutu's!!!!
Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland. Niemand snapt het hoor. Maar goed, dan is de rest van de wereld dom natuurlijkquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
...VIND JIJ. En een paar andere jankzakken.
Ik zie alleen dat bepaalde figuren ZP als racistisch érvaren. En ik vind hun argumentatie (veelal gebaseerd op illustraties van lang, lang geleden) daarvoor niet bijster sterk. Huiliegedrag wmb.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag mij wel af of mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat Zwarte Piet geen racisitische uitbeelding is van hoe men in ver vervlogen tijden (en godzijdank zou ik willen zeggen) tegen 'de neger' aan keek, dit ook echt geloven of gewoon het spelletje meespelen.
Zien jullie dit echt niet of...?
Waarom zouden wij iets moeten uitleggen aan het buitenland?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland. Niemand snapt het hoor. Maar goed, dan is de rest van de wereld dom natuurlijk
Ik voel die behoefte niet echt, eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland.
Maar snap je ook waarom zij dit al racistisch ervaren?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zie alleen dat bepaalde figuren ZP als racistisch érvaren. En ik vind hun argumentatie (veelal gebaseerd op illustraties van lang, lang geleden) daarvoor niet bijster sterk. Huiliegedrag wmb.
Dit argument weerquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland. Niemand snapt het hoor. Maar goed, dan is de rest van de wereld dom natuurlijk
Nee, in alle realiteit, niet echt. Ik zei het net al, huiliegedrag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar snap je ook waarom zij dit al racistisch ervaren?
niet dom; onwetend. wat weten zij nou over onze tradities?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. In Curacao wordt het ook gewoon gevierd met Zwarte Pieten en de Sint.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar snap je ook waarom zij dit al racistisch ervaren?
Als je altijd zelf een hele grote mond hebt over andere landen, kan het wel eens gebeuren dat de wind tegen je gaat waaien.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom zouden wij iets moeten uitleggen aan het buitenland?
Naja, als je de hele dag op je zolder zit creeër je op een gegeven moment ook je eigen waarheid.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom zouden wij iets moeten uitleggen aan het buitenland?
Waarom? Is er een wedstrijdje politieke correctheid waar we aan mee doen ofzo?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:52 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, als je de hele dag op je zolder zit creeër je op een gegeven moment ook je eigen waarheid.
Lijkt me niet slecht om bepaalde zaken wat breder te polsen.
We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. In Curacao wordt het ook gewoon gevierd met Zwarte Pieten en de Sint.
Ik ga er niet over wat al of niet mag. Maar volgens mij staat het een ieder vrij om bijvoorbeeld bezwaar te maken tegen een evenementenvergunning.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL,
De manier waarop je het daar brengt heeft wel iets meer impact dan het oproepen tot het sturen van een vriendelijk mailtje inderdaad. Je weet toch zelf ook wel hoe achterlijk een flink deel van je bezoekers is en hoe makkelijk zich die laten opjutten?quote:een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging?
Ik doe graag vrijwilligerswerkquote:Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Wat nou onze tradities? Nederland is nogal veranderd in die 200 jaar, is het niet? dan kan je sommige dingen best wat aanpassen naar de huidige maatschappij.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Danny het volgende:
[..]
niet dom; onwetend. wat weten zij nou over onze tradities?
Ongeacht hoeveel japanners dit gaan uitleggen, ik zal dat óók nooit snappen:
Wanneer gaat FEE eigenlijk open?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Danny het volgende:
[..]
niet dom; onwetend. wat weten zij nou over onze tradities?
Ongeacht hoeveel japanners dit gaan uitleggen, ik zal dat óók nooit snappen:
Op welke grond zou de rechter hier dan in mee moeten gaan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je rechter was en al met de zittende rechter overleg had gepleegd. Excuus.
Serieus, heb je dit nieuws gemist?quote:O, dat heb ik gemist. Bron?
Ook dat is achterlijk.quote:zoals Quinsy Gario vorig jaar deed bedoel je?
Dat is niet 'nogal racistisch'. Mensen nemen er aanstoot aan omdat men foutief denkt dat het met slavernij te maken heeft, wat het niet heeft. Die mensen moeten opnieuw opgevoed worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, en dat kan met zwarte piet ook. Maar types die lopen te gillen dat mensen die zwarte piet racistisch vinden gelijk kinderhaters zijn en een feestje willen verstoren (voor de kinderen, boehoee) zijn net zo erg als die jankers die zwarte piet willen verbieden. Het is een typetje gebaseerd op kenmerken van een neger zoals die jaren geleden werd gezien. En dat is nogal racistisch, wat dat aangaat kan er best wat aangepast worden. Voor de kinderen maakt het toch geen drol uit, zolang ze maar pepernoten krijgen.
Dat zal best en is dan aan die zelfde kleine groep om zich aan te passen of gewoon niet meedoen aan het feest.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?
Mijn vraag is: zien jullie ook waarom?
Waarom zou dit beeld van Piet eventueel racistisch kunnen overkomen?
Er is nog geen enkel concreet bewijs aangedragen, of vind jij een jute zak en gouden oorbellen wel overtuigend bewijs?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag mij wel af of mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat Zwarte Piet geen racisitische uitbeelding is van hoe men in ver vervlogen tijden (en godzijdank zou ik willen zeggen) tegen 'de neger' aan keek, dit ook echt geloven of gewoon het spelletje meespelen.
Zien jullie dit echt niet of...?
Wat een complete kul. Dan kun je niks meer zeggen. Punt is dat jij wel vindt dat men mag klagen tegen heel nederland, iedereen voor racist mag uitmaken en mag oproepen tot klagen bij organisaties om zodoende zwarte piet te verbieden, maar als je oproept om op nette wijze je ongenoegen te uiten (dat 'op nette wijze' staat er zelfs expliciet bij), dan is dat - in jouw ogen zelfs doelbewust - aanzetten tot geweld en bedreiging. Beetje raar standpunt, maar nogmaals; mag je hebben. Ik vind het erg dom, eenzijdig en eigenlijk nogal discriminerend.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:54 schreef 99.999 het volgende:
Ik ga er niet over wat al of niet mag. Maar volgens mij staat het een ieder vrij om bijvoorbeeld bezwaar te maken tegen een evenementenvergunning.
De manier waarop je het daar brengt heeft wel iets meer impact dan het oproepen tot het sturen van een vriendelijk mailtje inderdaad. Je weet toch zelf ook wel hoe achterlijk een flink deel van je bezoekers is en hoe makkelijk zich die laten opjutten?
Klopt, maar om dan degene bij wie je dat doet uit te maken voor racist en haatzaaier is gek. Als ik vrijwilligerswerk zou doen zou ik dat zeker niet bij een haatzaaiende racist doen in ieder geval. Vandaar dat ik het zo gek vind.quote:Ik doe graag vrijwilligerswerk. En volgens mij is er niks mis mee om op een discussieforum je mening te geven.
Nog een keer?quote:
Wat heeft het buitenland er nou mee te makenquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Goed weerwoord manquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft het buitenland er nou mee te makenje bent toch geen vooroverbukkende VS liefhebber of wel soms. Groei een fucking ruggegraat.
Nu hebt u hem, hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft het buitenland er nou mee te makenje bent toch geen vooroverbukkende VS liefhebber of wel soms. Groei een fucking ruggegraat.
ohquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nog een keer?
Het is al anderhalf week open.
Volgens mij was het echt die Quinsy die begon over "racisme" en "slavernij", en niet Danny.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Asskicker14 het volgende:
Typisch van Danny om er iets bij te halen wat er helemaal niets mee te maken heeft.
Oh jawel hoor, maar op een site voor dolgedraaide figuren oproepen 'contact op te nemen' met een clubje doe je niet vanuit zuivere intenties.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat een complete kul. Dan kun je niks meer zeggen.
Ik heb er gewoon moeite mee dat je die impliciete oproep doet. Moet je helemaal zelf weten maar vervolgens zwaar verbaasd doen als je er op anagesproken wordt is wat sneuquote:Punt is dat jij wel vindt dat men mag klagen tegen heel nederland, iedereen voor racist mag uitmaken en mag oproepen tot klagen bij organisaties om zodoende zwarte piet te verbieden, maar als je oproept om op nette wijze je ongenoegen te uiten (dat 'op nette wijze' staat er zelfs expliciet bij), dan is dat - in jouw ogen zelfs doelbewust - aanzetten tot geweld en bedreiging.
je verzint voor mij een standput wat ik zogenaamd zou hebben, heel bijzonder maar ook dat magquote:Beetje raar standpunt, maar nogmaals; mag je hebben.
Ach, bij het normale modden heb ik er geen last van. Dat ik het in een discussie niet met je standpunten eens ben is voor mij geen reden om ergens mee te stoppen. Dan zou ik er immers als jaren terug uit zijn gestaptquote:Ik vind het erg dom, eenzijdig en eigenlijk nogal discriminerend.
[..]
Klopt, maar om dan degene bij wie je dat doet uit te maken voor racist en haatzaaier is gek. Als ik vrijwilligerswerk zou doen zou ik dat zeker niet bij een haatzaaiende racist doen in ieder geval. Vandaar dat ik het zo gek vind.
Goed argument man. 'Ja maar het buitenland vind het racistisch boedieboedieboe.' #care. Heb je nog meer argumentatie die wel ergens op slaat of gaan we gewoon weer cirkeltjes draaien met redenatie's die al 20 topics zijn uitgekauwd? Want ik heb wel weer zin in die hele zinloze niet onderbouwde 'maar wij voelen het als racisme' emotie kaart die men de hele tijd trekt weer aan alle kanten kapot te schieten.quote:
Misschien is het wel zo dat men het na jaren kleine aanpassingen doen het een beetje zat is om zich constant aan te moeten passen aan mensen die hierheen komen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat nou onze tradities? Nederland is nogal veranderd in die 200 jaar, is het niet? dan kan je sommige dingen best wat aanpassen naar de huidige maatschappij.
Geen idee. Ik ben geen jurist en al zeker geen rechter.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:57 schreef 99.999 het volgende:
Op welke grond zou de rechter hier dan in mee moeten gaan?
Nee, maar ik zie daar geen voorbeelden van doodsbedreigingen. Ik zie dat mensen landverrader en nsb-er zijn genoemd. Althans, dat dat wordt aangegeven. Aannemelijk is natuurlijk ook dat ze na een storm van protest op deze manier een spin aan hun eigen dommigheid probeerden te geven. Maar als dit al gebeurd is dan gaat het om een handvol voornamelijk beledigingen zo te zien. Ook niet netjes inderdaad, maar net zoals je niet alle negers in Nederland kwalijk moet nemen dat een klein groepje ervan een erg laag gevoel van eigenwaarde heeft moet je niet alle blanken kwalijk nemen dat een klein groepje ervan het moet stellen met anderhalve hersencel.quote:Serieus, heb je dit nieuws gemist?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eten-na-bedreigingen
http://www.volkskrant.nl/(...)et-bij-optocht.dhtml
Hoezo heb je dan wel moeite met een oproep van Danny, maar niet met die van een ander? Is dat iets persoonlijks wat je hebt?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, maar op een site voor dolgedraaide figuren oproepen 'contact op te nemen' met een clubje doe je niet vanuit zuivere intenties.
[..]
Ik heb er gewoon moeite mee dat je die impliciete oproep doet. Moet je helemaal zelf weten maar vervolgens zwaar verbaasd doen als je er op anagesproken wordt is wat sneu.
[..]
je verzint voor mij een standput wat ik zogenaamd zou hebben, heel bijzonder maar ook dat mag.
[..]
Ach, bij het normale modden heb ik er geen last van. Dat ik het in een discussie niet met je standpunten eens ben is voor mij geen reden om ergens mee te stoppen. Dan zou ik er immers als jaren terug uit zijn gestapt.
Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo dat men het na jaren kleine aanpassingen doen het een beetje zat is om zich constant aan te moeten passen aan mensen die hierheen komen.
Misschien wil men ook nog een beetje van zijn of haar identiteit als Nederlander behouden.
Misschien. Gek idee he?
Niet onder druk van een slecht geïnformeerde minderheid die dit aangrijpt om slavernijgeld terug te krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat nou onze tradities? Nederland is nogal veranderd in die 200 jaar, is het niet? dan kan je sommige dingen best wat aanpassen naar de huidige maatschappij.
Dan reageer je toch lekker niet op mijn post.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed argument man. 'Ja maar het buitenland vind het racistisch boedieboedieboe.' #care. Heb je nog meer argumentatie die wel ergens op slaat of gaan we gewoon weer cirkeltjes draaien met redenatie's die al 20 topics zijn uitgekauwd? Want ik heb wel weer zin in die hele zinloze niet onderbouwde 'maar wij voelen het als racisme' emotie kaart die men de hele tijd trekt weer aan alle kanten kapot te schieten.
Op natuurlijke wijze, zonder protesten en zonder minderheden die oproepen tot een verbod. Geen reden om dat nu anders te doen dus.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?
Goede reactie man.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Dan reageer je toch lekker niet op mijn post.
Met wiens oproep zou ik geen problemen hebben? Ik heb moeite met iedere oproep die een kinderfeest zou kunnen verpesten. Ik geef daarnaast aan dat het een ieder vrijstaat zijn of haar zienswijze in te dienen tegen een evenementenvergunning, zo is de wet nu eenmaal. Dat staat er los van dat ik dat vrij stupide vind, dat moeten ze echter helemaal zelf wetenquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo heb je dan wel moeite met een oproep van Danny, maar niet met die van een ander? Is dat iets persoonlijks wat je hebt?
Als je dat denkt ben jequote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef 99.999 het volgende:
Oh jawel hoor, maar op een site voor dolgedraaide figuren oproepen 'contact op te nemen' met een clubje doe je niet vanuit zuivere intenties.
He shit, ik dacht dat ik eindelijk je diepgewortelde haat jegens onze opperhoofd Danny had blootgelegd, ga je weer draaien.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met wiens oproep zou ik geen problemen hebben? Ik heb moeite met iedere oproep die een kinderfeest zou kunnen verpesten. Ik geef daarnaast aan dat het een ieder vrijstaat zijn of haar zienswijze in te dienen tegen een evenementenvergunning, zo is de wet nu eenmaal. Dat staat er los van dat ik dat vrij stupide vind, dat moeten ze echter helemaal zelf weten.
Zoals de waard is...quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niemand ontkent datquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?
Nee. En de argumenten die men aandraagt waarom het racistisch zou zijn zijn erg zwak. Of allang achterhaald. Of gewoon niet waar.quote:Mijn vraag is: zien jullie ook waarom?
Als een jutezak al een symbool van racisme is, dan valt er vrees ik weinig te doen aan het beeld dat sommige mensen hebben.quote:Waarom zou dit beeld van Piet eventueel racistisch kunnen overkomen?
Aha, dus eigenlijk vermoed je dat de organistie van die sinterklaasbijeenkomst zit te liegen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen jurist en al zeker geen rechter.
[..]
Nee, maar ik zie daar geen voorbeelden van doodsbedreigingen. Ik zie dat mensen landverrader en nsb-er zijn genoemd. Althans, dat dat wordt aangegeven. Aannemelijk is natuurlijk ook dat ze na een storm van protest op deze manier een spin aan hun eigen dommigheid probeerden te geven.
Van tientallen naar een handvol, creatiefquote:Maar als dit al gebeurd is dan gaat het om een handvol voornamelijk beledigingen zo te zien.
Het verpest wel het kinderfeest een stuk effectiever dan wat geneuzel rondom een evenementenvergunning. Je ziet toch zelf ook wel dat die zogenaamde 'verdedigers' van Zwarte Piet nu een grotere negatieve impact hebben dan die paar zeikerds die van Zwarte Piet af willen?quote:Ook niet netjes inderdaad, maar net zoals je niet alle negers in Nederland kwalijk moet nemen dat een klein groepje ervan een erg laag gevoel van eigenwaarde heeft moet je niet alle blanken kwalijk nemen dat een klein groepje ervan het moet stellen met anderhalve hersencel.
ok.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je dat denkt ben je
a - een ongelofelijke klootzak
b - geen enkele reactie meer waard van me
fuck you
Dit is hoe ik er 25 delen terug ook al in zat. Het is meer dat sommigen me onzin aan proberen te wrijvenquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
He shit, ik dacht dat ik eindelijk je diepgewortelde haat jegens onze opperhoofd Danny had blootgelegd, ga je weer draaien.
Zeg nou gewoon eens werkelijk dat je een chocolade liefhebber bent en anti Piet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is hoe ik er 25 delen terug ook al in zat. Het is meer dat sommigen me onzin aan proberen te wrijven
Ik houd van zowel Zwarte Piet als van Chocolaquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg nou gewoon eens werkelijk dat je een chocolade liefhebber bent en anti Piet.
Ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?
Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oidquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk.
Er is alleen een enorm verschil tussen aanpassingen die af en toe komen als nieuwe ideeën en aanpassingen die van bovenaf worden opgelegd.
De tegenstand was dan ook vooral te merken toen het ging over de VN die zich zouden buigen over het fenomeen en over de gemeente die zou beslissen wat er met de intocht zou gebeuren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oid. Het is bijna altijd en overal gewoon lokaal privaat initiatief.
Sure. Maar zodra men niet doet wat de antipieten willen, proberen de antipieten doodleuk het feestje te stoppen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oid. Het is bijna altijd en overal gewoon lokaal privaat initiatief.
De VN onderzoekt vanalles maar heeft weinig of geen macht over dit soort dingen. En het lijkt me voor de beoordeling of een evenementenvergunning terecht is afgegeven ook niet zo van belang welke kleur de themafiguren hebben. Er wordt vooral heel veel opwinding en angst opgewekt. Zou dit allemaal een weekje later hebben gespeeld, zo pakweg tijdens de storm van maandag dan was het zo weer overgewaaid.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De tegenstand was dan ook vooral te merken toen het ging over de VN die zich zouden buigen over het fenomeen en over de gemeente die zou beslissen wat er met de intocht zou gebeuren.
Veranderingen en aanpassingen van het sint feest gingen, tot nu toe, op een natuurlijke manier.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |