abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133044241
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

...VIND JIJ. En een paar andere jankzakken.
Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland. Niemand snapt het hoor. Maar goed, dan is de rest van de wereld dom natuurlijk :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:49:29 #242
37295 Luigi
mario pls
pi_133044262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag mij wel af of mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat Zwarte Piet geen racisitische uitbeelding is van hoe men in ver vervlogen tijden (en godzijdank zou ik willen zeggen) tegen 'de neger' aan keek, dit ook echt geloven of gewoon het spelletje meespelen.

Zien jullie dit echt niet of...?
Ik zie alleen dat bepaalde figuren ZP als racistisch érvaren. En ik vind hun argumentatie (veelal gebaseerd op illustraties van lang, lang geleden) daarvoor niet bijster sterk. Huiliegedrag wmb.
pi_133044285
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland. Niemand snapt het hoor. Maar goed, dan is de rest van de wereld dom natuurlijk :')
Waarom zouden wij iets moeten uitleggen aan het buitenland?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:50:04 #244
37295 Luigi
mario pls
pi_133044290
quote:

[..]

Nee vind ik niet alleen. Ga jij het maar eens uitleggen in het buitenland.
Ik voel die behoefte niet echt, eigenlijk.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:50:08 #245
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_133044294
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zie alleen dat bepaalde figuren ZP als racistisch érvaren. En ik vind hun argumentatie (veelal gebaseerd op illustraties van lang, lang geleden) daarvoor niet bijster sterk. Huiliegedrag wmb.
Maar snap je ook waarom zij dit al racistisch ervaren?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_133044309
quote:

[..]

Dit argument weer :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:03 #247
37295 Luigi
mario pls
pi_133044332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, in alle realiteit, niet echt. Ik zei het net al, huiliegedrag.
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:46 #248
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044366
quote:

[..]

niet dom; onwetend. wat weten zij nou over onze tradities?
Ongeacht hoeveel japanners dit gaan uitleggen, ik zal dat óók nooit snappen:

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:55 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_133044376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. In Curacao wordt het ook gewoon gevierd met Zwarte Pieten en de Sint.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:51:56 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133044377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je altijd zelf een hele grote mond hebt over andere landen, kan het wel eens gebeuren dat de wind tegen je gaat waaien.
pi_133044381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Naja, als je de hele dag op je zolder zit creeër je op een gegeven moment ook je eigen waarheid.
Lijkt me niet slecht om bepaalde zaken wat breder te polsen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:53:04 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_133044411
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:52 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja, als je de hele dag op je zolder zit creeër je op een gegeven moment ook je eigen waarheid.
Lijkt me niet slecht om bepaalde zaken wat breder te polsen.
Waarom? Is er een wedstrijdje politieke correctheid waar we aan mee doen ofzo?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:53:40 #253
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_133044440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. In Curacao wordt het ook gewoon gevierd met Zwarte Pieten en de Sint.
We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?

Mijn vraag is: zien jullie ook waarom?
Waarom zou dit beeld van Piet eventueel racistisch kunnen overkomen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_133044502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus even hoor;
verhaal halen dat zwarte piet racistisch is, een verbod eisen op zwarte piet en heel Nederland voor racisten uitmaken mag WEL,
Ik ga er niet over wat al of niet mag. Maar volgens mij staat het een ieder vrij om bijvoorbeeld bezwaar te maken tegen een evenementenvergunning.

quote:
een mailtje sturen naar de stichting intocht sinterklaas met de melding dat je vindt dat de traditie gehandhaafd moet blijven in de huidige vorm is een impliciete oproep tot bedreiging?
De manier waarop je het daar brengt heeft wel iets meer impact dan het oproepen tot het sturen van een vriendelijk mailtje inderdaad. Je weet toch zelf ook wel hoe achterlijk een flink deel van je bezoekers is en hoe makkelijk zich die laten opjutten?

quote:
Mijn god, waarom zit je in godsnaam in de crew van de site van een haatzaaiende, geweldverheerlijkende racist als ik?
Ik doe graag vrijwilligerswerk :). En volgens mij is er niks mis mee om op een discussieforum je mening te geven.
pi_133044507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat nou onze tradities? Nederland is nogal veranderd in die 200 jaar, is het niet? dan kan je sommige dingen best wat aanpassen naar de huidige maatschappij.
pi_133044540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:51 schreef Danny het volgende:

[..]

Wanneer gaat FEE eigenlijk open?
pi_133044579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je rechter was en al met de zittende rechter overleg had gepleegd. Excuus.
Op welke grond zou de rechter hier dan in mee moeten gaan?
[..]
quote:
O, dat heb ik gemist. Bron?
Serieus, heb je dit nieuws gemist?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eten-na-bedreigingen
http://www.volkskrant.nl/(...)et-bij-optocht.dhtml

Is toch in alle media geweest.
[..]
quote:
zoals Quinsy Gario vorig jaar deed bedoel je?
Ook dat is achterlijk.
pi_133044628
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:45 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies, en dat kan met zwarte piet ook. Maar types die lopen te gillen dat mensen die zwarte piet racistisch vinden gelijk kinderhaters zijn en een feestje willen verstoren (voor de kinderen, boehoee :'( ) zijn net zo erg als die jankers die zwarte piet willen verbieden. Het is een typetje gebaseerd op kenmerken van een neger zoals die jaren geleden werd gezien. En dat is nogal racistisch, wat dat aangaat kan er best wat aangepast worden. Voor de kinderen maakt het toch geen drol uit, zolang ze maar pepernoten krijgen.
Dat is niet 'nogal racistisch'. Mensen nemen er aanstoot aan omdat men foutief denkt dat het met slavernij te maken heeft, wat het niet heeft. Die mensen moeten opnieuw opgevoed worden.
pi_133044639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?

Mijn vraag is: zien jullie ook waarom?
Waarom zou dit beeld van Piet eventueel racistisch kunnen overkomen?
Dat zal best en is dan aan die zelfde kleine groep om zich aan te passen of gewoon niet meedoen aan het feest.

Verknipte ego's, subsidie, popi jopi doen....
pi_133044658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag mij wel af of mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat Zwarte Piet geen racisitische uitbeelding is van hoe men in ver vervlogen tijden (en godzijdank zou ik willen zeggen) tegen 'de neger' aan keek, dit ook echt geloven of gewoon het spelletje meespelen.

Zien jullie dit echt niet of...?
Er is nog geen enkel concreet bewijs aangedragen, of vind jij een jute zak en gouden oorbellen wel overtuigend bewijs?
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:58:46 #262
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_133044660
Typisch van Danny om er iets bij te halen wat er helemaal niets mee te maken heeft. :D
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:58:46 #263
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044661
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:54 schreef 99.999 het volgende:

Ik ga er niet over wat al of niet mag. Maar volgens mij staat het een ieder vrij om bijvoorbeeld bezwaar te maken tegen een evenementenvergunning.

De manier waarop je het daar brengt heeft wel iets meer impact dan het oproepen tot het sturen van een vriendelijk mailtje inderdaad. Je weet toch zelf ook wel hoe achterlijk een flink deel van je bezoekers is en hoe makkelijk zich die laten opjutten?
Wat een complete kul. Dan kun je niks meer zeggen. Punt is dat jij wel vindt dat men mag klagen tegen heel nederland, iedereen voor racist mag uitmaken en mag oproepen tot klagen bij organisaties om zodoende zwarte piet te verbieden, maar als je oproept om op nette wijze je ongenoegen te uiten (dat 'op nette wijze' staat er zelfs expliciet bij), dan is dat - in jouw ogen zelfs doelbewust - aanzetten tot geweld en bedreiging. Beetje raar standpunt, maar nogmaals; mag je hebben. Ik vind het erg dom, eenzijdig en eigenlijk nogal discriminerend.

quote:
Ik doe graag vrijwilligerswerk :). En volgens mij is er niks mis mee om op een discussieforum je mening te geven.
Klopt, maar om dan degene bij wie je dat doet uit te maken voor racist en haatzaaier is gek. Als ik vrijwilligerswerk zou doen zou ik dat zeker niet bij een haatzaaiende racist doen in ieder geval. Vandaar dat ik het zo gek vind.
pi_133044666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:56 schreef Rickario het volgende:

[..]

Nog een keer?

Het is al anderhalf week open. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 14:59:02 #265
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133044669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:56 schreef Rickario het volgende:

[..]

die is toch al open?
pi_133044686
quote:

[..]

Wat heeft het buitenland er nou mee te maken :') je bent toch geen vooroverbukkende VS liefhebber of wel soms. Groei een fucking ruggegraat.
pi_133044707
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat heeft het buitenland er nou mee te maken :') je bent toch geen vooroverbukkende VS liefhebber of wel soms. Groei een fucking ruggegraat.
Goed weerwoord man :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:00:35 #268
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133044731
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nu hebt u hem, hoor.
pi_133044733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nog een keer?

Het is al anderhalf week open. :P
oh :@
pi_133044816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef Asskicker14 het volgende:
Typisch van Danny om er iets bij te halen wat er helemaal niets mee te maken heeft. :D
Volgens mij was het echt die Quinsy die begon over "racisme" en "slavernij", en niet Danny. :?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')