Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo dat men het na jaren kleine aanpassingen doen het een beetje zat is om zich constant aan te moeten passen aan mensen die hierheen komen.
Misschien wil men ook nog een beetje van zijn of haar identiteit als Nederlander behouden.
Misschien. Gek idee he?
Niet onder druk van een slecht geïnformeerde minderheid die dit aangrijpt om slavernijgeld terug te krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat nou onze tradities? Nederland is nogal veranderd in die 200 jaar, is het niet? dan kan je sommige dingen best wat aanpassen naar de huidige maatschappij.
Dan reageer je toch lekker niet op mijn post.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed argument man. 'Ja maar het buitenland vind het racistisch boedieboedieboe.' #care. Heb je nog meer argumentatie die wel ergens op slaat of gaan we gewoon weer cirkeltjes draaien met redenatie's die al 20 topics zijn uitgekauwd? Want ik heb wel weer zin in die hele zinloze niet onderbouwde 'maar wij voelen het als racisme' emotie kaart die men de hele tijd trekt weer aan alle kanten kapot te schieten.
Op natuurlijke wijze, zonder protesten en zonder minderheden die oproepen tot een verbod. Geen reden om dat nu anders te doen dus.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?
Goede reactie man.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Dan reageer je toch lekker niet op mijn post.
Met wiens oproep zou ik geen problemen hebben? Ik heb moeite met iedere oproep die een kinderfeest zou kunnen verpesten. Ik geef daarnaast aan dat het een ieder vrijstaat zijn of haar zienswijze in te dienen tegen een evenementenvergunning, zo is de wet nu eenmaal. Dat staat er los van dat ik dat vrij stupide vind, dat moeten ze echter helemaal zelf wetenquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo heb je dan wel moeite met een oproep van Danny, maar niet met die van een ander? Is dat iets persoonlijks wat je hebt?
Als je dat denkt ben jequote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef 99.999 het volgende:
Oh jawel hoor, maar op een site voor dolgedraaide figuren oproepen 'contact op te nemen' met een clubje doe je niet vanuit zuivere intenties.
He shit, ik dacht dat ik eindelijk je diepgewortelde haat jegens onze opperhoofd Danny had blootgelegd, ga je weer draaien.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met wiens oproep zou ik geen problemen hebben? Ik heb moeite met iedere oproep die een kinderfeest zou kunnen verpesten. Ik geef daarnaast aan dat het een ieder vrijstaat zijn of haar zienswijze in te dienen tegen een evenementenvergunning, zo is de wet nu eenmaal. Dat staat er los van dat ik dat vrij stupide vind, dat moeten ze echter helemaal zelf weten.
Zoals de waard is...quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, maar op een site voor dolgedraaide figuren oproepen 'contact op te nemen' met een clubje doe je niet vanuit zuivere intenties.
Niemand ontkent datquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
We kunnen het er toch over eens zijn dat er een groep is (hoe groot of klein die ook moge zijn) die de uitbeelding van Zwarte Piet als racistisch ervaart?
Nee. En de argumenten die men aandraagt waarom het racistisch zou zijn zijn erg zwak. Of allang achterhaald. Of gewoon niet waar.quote:Mijn vraag is: zien jullie ook waarom?
Als een jutezak al een symbool van racisme is, dan valt er vrees ik weinig te doen aan het beeld dat sommige mensen hebben.quote:Waarom zou dit beeld van Piet eventueel racistisch kunnen overkomen?
Aha, dus eigenlijk vermoed je dat de organistie van die sinterklaasbijeenkomst zit te liegen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen jurist en al zeker geen rechter.
[..]
Nee, maar ik zie daar geen voorbeelden van doodsbedreigingen. Ik zie dat mensen landverrader en nsb-er zijn genoemd. Althans, dat dat wordt aangegeven. Aannemelijk is natuurlijk ook dat ze na een storm van protest op deze manier een spin aan hun eigen dommigheid probeerden te geven.
Van tientallen naar een handvol, creatiefquote:Maar als dit al gebeurd is dan gaat het om een handvol voornamelijk beledigingen zo te zien.
Het verpest wel het kinderfeest een stuk effectiever dan wat geneuzel rondom een evenementenvergunning. Je ziet toch zelf ook wel dat die zogenaamde 'verdedigers' van Zwarte Piet nu een grotere negatieve impact hebben dan die paar zeikerds die van Zwarte Piet af willen?quote:Ook niet netjes inderdaad, maar net zoals je niet alle negers in Nederland kwalijk moet nemen dat een klein groepje ervan een erg laag gevoel van eigenwaarde heeft moet je niet alle blanken kwalijk nemen dat een klein groepje ervan het moet stellen met anderhalve hersencel.
ok.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je dat denkt ben je
a - een ongelofelijke klootzak
b - geen enkele reactie meer waard van me
fuck you
Dit is hoe ik er 25 delen terug ook al in zat. Het is meer dat sommigen me onzin aan proberen te wrijvenquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
He shit, ik dacht dat ik eindelijk je diepgewortelde haat jegens onze opperhoofd Danny had blootgelegd, ga je weer draaien.
Zeg nou gewoon eens werkelijk dat je een chocolade liefhebber bent en anti Piet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is hoe ik er 25 delen terug ook al in zat. Het is meer dat sommigen me onzin aan proberen te wrijven
Ik houd van zowel Zwarte Piet als van Chocolaquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg nou gewoon eens werkelijk dat je een chocolade liefhebber bent en anti Piet.
Ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat het Sinterklaasfeest zich in de loop der jaren op allerlei manieren heeft aangepast?
Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oidquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk.
Er is alleen een enorm verschil tussen aanpassingen die af en toe komen als nieuwe ideeën en aanpassingen die van bovenaf worden opgelegd.
De tegenstand was dan ook vooral te merken toen het ging over de VN die zich zouden buigen over het fenomeen en over de gemeente die zou beslissen wat er met de intocht zou gebeuren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oid. Het is bijna altijd en overal gewoon lokaal privaat initiatief.
Sure. Maar zodra men niet doet wat de antipieten willen, proberen de antipieten doodleuk het feestje te stoppen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar volgens mij worden er van bovenaf ook geen aanpassingen opgelegd. Er is niet eens een centraal Sinterklaas-comité oid. Het is bijna altijd en overal gewoon lokaal privaat initiatief.
De VN onderzoekt vanalles maar heeft weinig of geen macht over dit soort dingen. En het lijkt me voor de beoordeling of een evenementenvergunning terecht is afgegeven ook niet zo van belang welke kleur de themafiguren hebben. Er wordt vooral heel veel opwinding en angst opgewekt. Zou dit allemaal een weekje later hebben gespeeld, zo pakweg tijdens de storm van maandag dan was het zo weer overgewaaid.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De tegenstand was dan ook vooral te merken toen het ging over de VN die zich zouden buigen over het fenomeen en over de gemeente die zou beslissen wat er met de intocht zou gebeuren.
Veranderingen en aanpassingen van het sint feest gingen, tot nu toe, op een natuurlijke manier.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |