Rechters gaan wel in meer compleet debiele dingen mee. Mij gaat het vooral om de kinderhatende zelfgeilers die het al hun malle pietenkop halen om überhaupt een verbod te gaan eisen. Dan ben je als kind toch een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen geloof ik.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef 99.999 het volgende:
want jij denkt dat de rechter daar in meegaat?
Welke dreigementen zijn daar binnen gekomen? Je gebruikt het als argument en ik ken de inhoud van de vermeende dreigementen niet, dus stel me gerust op de hoogte. Overigens ben je als je mensen gaat bedreigen als kind ook een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen, zoals ik al eerder zei. Jammer dat de daden van een handvol mensen nu wordt gebruikt als argument om vooral de jankende medemens tegemoet te komen.quote:Vooralsnog zit de grootste 'dwang' aan de kant van de boze boeroepers die bijvoorbeeld de organisatie in Hoogezand Sappemeer zijn gaan bedreigen.
Beticht je me hier van aanzetten tot dreigementen of geweld? Want dan moet je wat minder de lafbek uithangen en het gewoon ronduit neerzetten.quote:Je eigen oproep om verhaal te gaan halen zit ook al dichter bij het idee van dwang.
Quinsy Gario valt in een diep gat na 5 december.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef Luigi het volgende:
Nogmaals ik blijf erbij, mensen die begin oktober bezwaar gaan maken tegen de aanwezigheid van zwarte piet bij de intocht moet je hard, maar dan ook heel hard uitlachen. Er is te snel een podium voor dit soort randfiguren tegenwoordig en het enige wat ze willen en zoeken is aandacht. Aandacht, aandacht, aandacht. Weg ermee.
En dat zeg ik als overwegend linksstemmer.
Pener in de hand, alles.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Waarschijnlijk zit -ie nu te wippen op het puntje van z'n stoel.
Wat?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is er discriminerend aan het Sinterklaasfeest? Iedereen kan gewoon meedoen.
Constant toch?quote:
Je zet aan tot dreigementen en geweld.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:26 schreef Danny het volgende:
Beticht je me hier van aanzetten tot dreigementen of geweld? Want dan moet je wat minder de lafbek uithangen en het gewoon ronduit neerzetten.
Geen nood, na 5 december gaat hij Brussel bijstaan als adviseur bescherming minderheden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Quinsy Gario valt in een diep gat na 5 december.
Dan is het afgelopen met het gequinsygario want oeps, alle aandacht is weg
Ik heb inderdaad geen greintje respect voor mensen die een kinderfeest willen dwarsbomen. Sorry.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
En wat moet jij een harteloos figuur zijn dat jij dat racistische feest gewoon wilt blijven vieren
Je kunt beter gewoon zeggen 'klopt'. Discussiëren met dit soort mensen is zinloos.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
HET IS GEEN RACISTISCH FEEST KLOOTVIOOL.
Godverdomme.
Dat is toch geen issue? Het is alleen jammer dat de antipieten geen dank je wel zeggen voor deze handreiking. Dat was wel zo netjes geweest.quote:
Correct, het feest is niet racistisch. Alleen het type zwarte piet is wel degelijk racistisch. De domme, zwarte knecht met grote rode lippen en oorringen. Als men dat gewoon toegeeft zijn we al een stuk verder.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
HET IS GEEN RACISTISCH FEEST KLOOTVIOOL.
Godverdomme.
Ach jezus nee hequote:Op vrijdag 8 november 2013 14:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Geen nood, na 5 december gaat hij Brussel bijstaan als adviseur bescherming minderheden.
Meh. Ik zou individuele percepties niet te veel gewicht geven. Daar mee zeg ik niet dat ze per se ongelijk heeft overigens maar ik zie generalisaties overnemen van 1 andere bron als een valkuilquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik herhaal alleen hoe een intelligente incrowder er over denkt. Dus eentje die werkt voor haar geld en niet 8 kinderen uitpoept om van de kinderopvangtoeslagfraude te kunnen leven.
Hans Teeuwen zou zeggen 'het is een tíepetje'.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Correct, het feest is niet racistisch. Alleen het type zwarte piet is wel degelijk racistisch. De domme, zwarte knecht met grote rode lippen en oorringen. Als men dat gewoon toegeeft zijn we al een stuk verder.
Dat valt erg mee over het algemeen. Geen rechter die nu de intocht van Sinterklaas gaat verbieden. is ook geen gond voor te vinden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Rechters gaan wel in meer compleet debiele dingen mee.
Het type wat je zelf toejuicht bedoel je? Immers, degene die daadwerkelijk iets onmogelijk weten te maken zijn degenen die je zelf steunt. En die dingen doen waar je impliciet toe oproept.quote:Mij gaat het vooral om de kinderhatende zelfgeilers die het al hun malle pietenkop halen om überhaupt een verbod te gaan eisen.
Klopt mensen gaan bedreigen om een groene of gele piet, het is volledig van de zotte.quote:Dan ben je als kind toch een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen geloof ik.
er werd met de dood gedreigd o.a. en met het verstoren van de optocht. Daarom is de boel helemaal afgeblazen daar.quote:Welke dreigementen zijn daar binnen gekomen? Je gebruikt het als argument en ik ken de inhoud van de vermeende dreigementen niet, dus stel me gerust op de hoogte.
waarom roep je dan zelf op verhaal te halen bij de organisatie van de intocht in Amsterdam? je weet hoe mensen dat soort oproepen opvatten.quote:Overigens ben je als je mensen gaat bedreigen als kind ook een paar keer te vaak op je fontanelletje gevallen, zoals ik al eerder zei. Jammer dat de daden van een handvol mensen nu wordt gebruikt als argument om vooral de jankende medemens tegemoet te komen.
Wat je doet komt daar impliciet wel op neer inderdaad.quote:Beticht je me hier van aanzetten tot dreigementen of geweld? Want dan moet je wat minder de lafbek uithangen en het gewoon ronduit neerzetten.
Mensen die naast een kroeg gaan wonen en dan gaan zeuren dat er op vrijdag- en zaterdagavond zoveel mensen komen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Hans Teeuwen zou zeggen 'het is een tíepetje'.
Nee ik kan daar toch echt niet in mee gaan. Zwarte Piet is hooguit een figuur die door sommige mensen als racistisch kan worden ervaren. Dat zijn meestal dezelfde mensen die zich storen aan blaffende honden, spelende kinderen of grassprieten die teveel herrie maken tijdens het groeien.
Ach, daar lijkt het toch al één groot Koefnoen te zijn, daar past hij prima tussen, toch?quote:
Ja, vandaar inderdaad de knipoog. Ik heb eigenlijk geen idee of dit in 1828 nog mogelijk zou zijn geweest in Amsterdam.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:57 schreef poemojn het volgende:
[..]
die moest ik opzoeken, maar jij doelt nu specifiek op Arata denk ik, van die herinnering aan een negroïde man die in 1828 de korf pakjes binnendroeg voor het Sinterklaasfeest?
Dat zou kunnen, maar daar tegenover staan weer de "vrije zwarten" die toendertijd ook in Amsteram leefden. Zie die bukubooks website over swart in Nederland.
Ach, zonder er nu al te serieus op in te willen gaan - tegen dat soort argumenten valt altijd wel weer wat in te brengen. Een muts met veer kan ook als een aanduiding van een hoge sociale status gelden...quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:06 schreef poemojn het volgende:
[..]
een muts geeft wel een lagere rang en waardigheid aan dan een hoed. Dat is wel een vd dingen die je idd zou kunnen laten variëren als je Piet meer gelijkwaardig aan Sint wilt weergeven.
quote:Rembrandt-the-gentleman ... dominated many of the earlier self-portraits... He certainly can be accused of stretching when he shows himself with gold chains as well as feathered berets, since, unlike Rubens, van Dyck, or Velázquez, he was never knighted.
R. Zeckhauser, The patron's payoff: Conspicuous commissions in Italian Renaissance art, p. 209
Zwarte Piet is helemaal niet dom. Waar haal je die kolder vandaan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Correct, het feest is niet racistisch. Alleen het type zwarte piet is wel degelijk racistisch. De domme, zwarte knecht met grote rode lippen en oorringen. Als men dat gewoon toegeeft zijn we al een stuk verder.
Ja, probeer het maar leuk te draaien. Dit is zeker ook niet racistisch?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Zwarte Piet is helemaal niet dom. Waar haal je die kolder vandaan?
Maar dat is weer geen zwarte piet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, probeer het maar leuk te draaien. Dit is zeker ook niet racistisch?
[ afbeelding ]
Nou......quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Zwarte Piet is helemaal niet dom. Waar haal je die kolder vandaan?
Dat toont alleen maar jouw racisme aan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar dat is weer geen zwarte piet.
Wat is je punt?
Mensen met geel haar?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rode lippen zijn juist typisch Europees.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.
Het is toch duidelijk dat het geen zwarte piet is? Wat zit je nou geforceerd verbanden te leggen tussen dingen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, echt heel anders. Geen oorbellen, rode lippen en raar stemmetje opzetten. Klopt hoor, heel wat anders.
Vast wel. Maar nu ziet Sjimmie er heel anders uit.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:34 schreef Tem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |