abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2013 @ 08:15:12 #1
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992397
Vanochtend was ik naar Giel aan het luisteren op de radio en belde hij met een man die 6 jaar samen was met zijn vriendin, waar hij zielsveel van houd. Nu vroeg Giel aan hem of er ook trouwplannen waren en sloeg deze man compleet dicht. Op mij kwam dit over alsof hij nog liever van een brug zou springen dan ooit trouwen, maargoed hij vroeg ook of zijn vriendin wilde trouwen en hier werd een volmondig ja op geantwoord.

Nu vraag ik mij af, waarom zou je perse niet willen trouwen? Ik ben hier niet op zoek naar mensen die de vraag omdraaien van “waarom zou je wel willen trouwen?” of gewoon simpelweg zeggen “ik heb dat niet nodig want ik door een stom papiertje niet meer van mijn vriendin houden”. Maar gewoon een concrete reden. Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden? En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Of heb je gewoon een grote groep mannen die bang zijn dat als ze een ring dragen vrouwen ineens niet meer met ze flirten?

Overingens, ik zou wel willen trouwen en nee dit is niet uit geloofsovertuiging.

De samenvatting:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_132992419
Kan je dat zelf niet bedenken wat sommige mensen daar op tegen hebben?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:19:12 #3
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132992439
Het kost veel geld en verandert niets aan de relatie
Sometimes you see knopjes
pi_132992445
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef banapples het volgende:
Het kost veel geld
Het kan al voor zo een 75 euro? of goedkoper op een maandagochtend? Hooguit wat administratiekosten als die er al zijn.
pi_132992449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden?
Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?

Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
pi_132992451
Omdat het dan zoveel werk is als je je verkering uit wil maken?

En trouwringen zijn kansloos.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:20:53 #7
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992457
quote:
het feest staat los vna het trouwen. Trouwen kans soms zelfs gratis op bepaalde dagen.

Een goed feest geven kan altijd :P
pi_132992462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

het feest staat los vna het trouwen. Trouwen kans soms zelfs gratis op bepaalde dagen.

Gedraag je is niet als een wijf.
pi_132992463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef GroningseGast het volgende:

En trouwringen zijn kansloos.
Dat is wel op te lossen door voor iets anders te kiezen, of gewoon helemaal niks :P
  donderdag 7 november 2013 @ 08:21:46 #10
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?

Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
Als het jou niets uit maakt en voor je wederhelft veel betekend, waarom zou je het dan niet doen?
Maar hier komt het dus precies op neer, waarom wil jij het niet?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:22:42 #11
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992471
quote:
Dit is voor mij ook de hoofdreden overigens om niet te willen trouwen :P
pi_132992475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Als het jou niets uit maakt en voor je wederhelft veel betekend, waarom zou je het dan niet doen?
Omdat het overbodig is, de relatie verandert niet en het wordt alleen maar ingewikkelder om van elkaar af te komen als het niet meer gaat.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:25:12 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Omdat ik er niet voor ben. Als hij een kind wil ga ik me toch ook niet laten bezwangeren omdat hij het zo graag wil? :') Kom nou. Als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat doen we het niet, zo hebben we dat altijd gedaan.
quote:
Misschien moet je m'n post nog even een keer lezen, ik zeg precies waarom ik het niet wil.
pi_132992504
quote:
Het veranderd alles in een relatie.

Trouwen :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:27:36 #15
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:23 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Omdat het overbodig is, de relatie verandert niet en het wordt alleen maar ingewikkelder om van elkaar af te komen als het niet meer gaat.
Hier ben ik het ook volmondig mee eens, het valt mij alleen op dat mensen (vaak de man) die vaak het hardst schreeuwen dat ze een perfecte relatie hebben die tot in de eeuwigheid gaat duren en ze nog net zo veel van elkaar houden als van dag 1 (wat een domme uitdrukking is maar dat terzijde) het juist niet willen :P Dan denk ik, volgensmij lieg je jezelf voor.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:28:29 #16
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:23 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Veranderd het laatste niet juist iets in een relatie? :P als je gemakkelijk van iemand af komt is dan de verleiding om dit te doen niet groter?
pi_132992543
quote:
Het feest kost veel geld. Trouwen is goedkoper dan een samenlevingscontract en testament.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 7 november 2013 @ 08:30:46 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132992564
Voegt voor mij niets toe. Samenlevingscontract hebben we ivm de hypotheek.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:31:20 #19
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992575
quote:
3s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:29 schreef Deetch het volgende:

[..]

Het feest kost veel geld. Trouwen is goedkoper dan een samenlevingscontract en testament.
Nou, ons zou het elk jaar een behoorlijke smak extra aan inkomstenbelasting kosten. Maar woon dan ook niet in Nederland, weet niet hoe het daar geregeld is.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:32:43 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132992594
Je hoeft toch geen feestje te geven? Ik zou dat niet zien zitten en ga liever er iets anders van doen, lekker op reis ofzo ipv beetje dom feesten met familie. Ik denk dat je het beste kunt trouwen als je al iets ouder bent (40+ of zelfs nog ouder). Voor die tijd is men nog beïnvloedbaar en onrustig of nog niet in evenwicht wat vaak een huwelijk kost. Als je ouder bent zijn dit soort zaken een stuk minder belangrijk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132992596
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:28 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Veranderd het laatste niet juist iets in een relatie? :P als je gemakkelijk van iemand af komt is dan de verleiding om dit te doen niet groter?
Ik weet het niet ik ben nog nooit getrouwd. Maar het zou wel verklaren waarom er zo veel dikke monsters met pittige kapsels getrouwd zijn.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:34:01 #22
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132992619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

quote:
3s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:29 schreef Deetch het volgende:

[..]

Waar denk je dat het de vrouwen de om gaat?
Sometimes you see knopjes
  donderdag 7 november 2013 @ 08:34:20 #23
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992627
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:31 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou, ons zou het elk jaar een behoorlijke smak extra aan inkomstenbelasting kosten. Maar woon dan ook niet in Nederland, weet niet hoe het daar geregeld is.
in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden :P

Officieel gezien, al ga je met je broer of een wild vreemde in 1 huis wonen en is de 1 werkeloos en heeft de ander een baan, dan zou je geen recht hebben op een uitkering. Voor onderverhuur is volgensmij wel een uitzondering, bijvoorbeeld in een studentenhuis. Maargoed dat terzijde :P
  donderdag 7 november 2013 @ 08:36:23 #24
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden :P

Officieel gezien, al ga je met je broer of een wild vreemde in 1 huis wonen en is de 1 werkeloos en heeft de ander een baan, dan zou je geen recht hebben op een uitkering. Voor onderverhuur is volgensmij wel een uitzondering, bijvoorbeeld in een studentenhuis. Maargoed dat terzijde :P
Oke. Nou ja dan zou dat argument in Nederland niet opgaan :P
pi_132992676
quote:
in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden
Voor inkomsten belasting? Onzin
  donderdag 7 november 2013 @ 08:37:43 #26
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:36 schreef Godtje het volgende:

[..]

Voor inkomsten belasting? Onzin
oh kak het is niet voor inkomstenbelasting maar juist voor het aanvragen van uitkeringen :P
pi_132992708
quote:

Dit. 100% kans dat dit gaat gebeuren.
pi_132992711
Ik ben al getrouwd voor de wet. Nu nog een bruiloft, en dan is het helemaal compleet. *;
pi_132992732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:31 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

in Nederland is getrouwd samenwonen voor belasting voordeliger dan ongetrouwd. Ja, belachelijk inderdaad. Wel al veel minder gelukkig dan het vroeger was.
pi_132992752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:25 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Omdat ik er niet voor ben. Als hij een kind wil ga ik me toch ook niet laten bezwangeren omdat hij het zo graag wil? :') Kom nou. Als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat doen we het niet, zo hebben we dat altijd gedaan.
Beetje kromme vergelijking. Een baby heeft veel meer invloed op je leven. Of eet je ook nooit iets wat je eigenlijk niet zo lekker vindt omdat je partner het lekker vindt?

Ik vind trouwen ook niet echt nuttig, maar als mn vriendin het graag zou willen dan zie ik het probleem ook niet. Dat het lastiger zou zijn om vervolgens uit elkaar te gaan is natuurlijk alleen zo als je in gemeenschap van goederen trouwt. Dat is dan weer wel en no go voor mij.
pi_132992761
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef banapples het volgende:

[..]

[..]

Waar denk je dat het de vrouwen de om gaat?
De aandacht van het feest, een ring en de zekerheid dat ze financieel verzorgd worden.
pi_132992791
quote:
En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt. Juridisch gezien geldt dat voor een trouwakte net zo hard, maar daar koppelen mensen gek genoeg meer een romantische waarde aan.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:45:04 #33
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132992798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:43 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

De aandacht van het feest, een ring en de zekerheid dat ze financieel verzorgd worden.
Tja als een man met zo'n vrouw wil trouwen dan is het ook zijn eigen schuld :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:46:03 #34
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking. Een baby heeft veel meer invloed op je leven. Of eet je ook nooit iets wat je eigenlijk niet zo lekker vindt omdat je partner het lekker vindt?
Ik zeg toch duidelijk "als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat". Als hij een week op een feestvakantie wil met vrienden moet hij dat bijvoorbeeld gewoon doen, daar heb ik verder weinig mee te maken. En nee, dan eten we allebei wat anders.
pi_132992841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt.
Dat is vreemd want in de meeste samenlevingscontracten die ik ken staat juist dat alles in dat contract komt te vervallen als de relatie (ook eenzijdig) verbroken wordt.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:48:35 #36
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt. Juridisch gezien geldt dat voor een trouwakte net zo hard, maar daar koppelen mensen gek genoeg meer een romantische waarde aan.
zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw" bij een samenlevings contract is het strict zakelijk :P
  donderdag 7 november 2013 @ 08:49:36 #37
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:46 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik zeg toch duidelijk "als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat". Als hij een week op een feestvakantie wil met vrienden moet hij dat bijvoorbeeld gewoon doen, daar heb ik verder weinig mee te maken. En nee, dan eten we allebei wat anders.
maar op vakantie, als hij dolgraag een bepaald museum wilt bezoeken en jij niet, gaan jullie dan elk je eigen weg of ga je met hem mee omdat jullie samen op vakantie zijn?
pi_132992885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:48 schreef Frag_adder het volgende:
zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw"
Dat kan je ook doen op maandagochtend in bed?
pi_132992920
Als je gaat trouwen dan beloof je elkaar officieel en in het bijzijn van getuigen, voor elkaar te zorgen.

Ik denk dat daar de crux zit. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik heb meer kapitaal, een huis en verdien meer. Financieel ben ik dus de verantwoordelijke in onze relatie. Zo'n belofte vind ik dan best eng omdat ik die verantwoordelijkheid heel serieus neem en best zwaar vind. Zeker in de huidige economie.

Mijn vriend wil trouwen en wanneer wij in een rustiger vaarwater zitten (ik heb nu geen baan) zullen we dat dan ook doen.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:54:15 #40
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:49 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

maar op vakantie, als hij dolgraag een bepaald museum wilt bezoeken en jij niet, gaan jullie dan elk je eigen weg of ga je met hem mee omdat jullie samen op vakantie zijn?
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik zou doen, is nog nooit voorgekomen omdat we wat dat betreft precies dezelfde interesses hebben. Maar we gaan bijvoorbeeld wel apart uit als we daar zin in hebben. Of hij wel en ik niet, als ik geen zin heb. Maar goed dat zijn geen zaken die je leven verder beïnvloeden, hoogstens die paar uurtjes dus daar zit ik allemaal niet zo mee.
pi_132992963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:50 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat kan je ook doen op maandagochtend in bed?
Je durft er geen getuigen bij te hebben? Dan is je belofte toch weinig waard? Het is alsof je een 'escape' mogelijkheid open houdt.
pi_132992975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je durft er geen getuigen bij te hebben? Dan is je belofte toch weinig waard? Het is alsof je een 'escape' mogelijkheid open houdt.
Knap hoe je het punt volledig weet te missen! Is dat een gave?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:56:22 #43
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die heb je toch sowieso doordat je kunt scheiden?
pi_132993017
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

Knap hoe je het punt volledig weet te missen! Is dat een gave?
In plaats van mij te wijzen op het niet begrijpen, zou je het ook beter uit kunnen leggen. Anders is je opmerking zo zinloos hé?
pi_132993027
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is vreemd want in de meeste samenlevingscontracten die ik ken staat juist dat alles in dat contract komt te vervallen als de relatie (ook eenzijdig) verbroken wordt.
Er staan toch neem ik aan ontbindende voorwaarden in? Je hoeft toch niets af te spreken over tijden dat het goed gaat? Dat is een beetje zinloos.
pi_132993031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In plaats van mij te wijzen op het niet begrijpen, zou je het ook beter uit kunnen leggen. Anders is je opmerking zo zinloos hé?
Zinloos is het om je uit te leggen als ik niet het gevoel hebt dat je in staat bent om er iets van op te steken.
pi_132993044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:56 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Die heb je toch sowieso doordat je kunt scheiden?
Zelfs na scheiden houd je een zorgplicht naar elkaar. Bij een samenlevingscontract niet. Zo hoef je bij die laatste geen partner alimentatie te betalen.
pi_132993058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw" bij een samenlevings contract is het strict zakelijk :P
Die belofte is juridisch niets waard. Het gene dat wel iets waard is in een trouwakte is wat er gebeurt als je uit elkaar gaat. Meestal gemeenschap van goederen ( :') ). Ik vind weinig romantisch aan afspreken hoe je uit elkaar gaat.
pi_132993070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zelfs na scheiden houd je een zorgplicht naar elkaar. Bij een samenlevingscontract niet. Zo hoef je bij die laatste geen partner alimentatie te betalen.
Dat hoeft ook niet als je daar voor je trouwen bij kiest in de vorm van huwelijkse voorwaarden.
pi_132993088
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er staan toch neem ik aan ontbindende voorwaarden in? Je hoeft toch niets af te spreken over tijden dat het goed gaat? Dat is een beetje zinloos.
Wat er vooral in staat zijn dingen als voor elkaar zorgen gedurende de relatie, dat je van die zorgplicht wordt ontheven als één van beiden langdurig wordt opgenomen, dat je over bepaalde zaken rechtsgeldig voor elkaar mag handelen.. wacht.. ik pak er even eentje bij..
O.. vooral ook wettelijke dingen waar je anders geen recht op hebt, zoals medische informatie, erfrecht, weduwen en wezen pensioen..
  donderdag 7 november 2013 @ 09:03:15 #51
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132993101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Die belofte is juridisch niets waard. Het gene dat wel iets waard is in een trouwakte is wat er gebeurt als je uit elkaar gaat. Meestal gemeenschap van goederen ( :') ). Ik vind weinig romantisch aan afspreken hoe je uit elkaar gaat.
Een relatie hoeft niet alleen romantisch te zijn, wij hebben ook geregeld wat er gebeurt als we uit elkaar gaan, als één van de twee overlijdt, etc. Wel zo handig om daar van tevoren over na te denken.
pi_132993140
quote:

[..]

Dat hoeft ook niet als je daar voor je trouwen bij kiest in de vorm van huwelijkse voorwaarden.
Er staat mij iets van bij dat je dat idd kan regelen via huwelijkse voorwaarden maar dat die niet gelden als één van beiden na het huwelijk in de bijstand komt. Dan komt de soos toch bij de verdienende partner verhalen. Na samenleven niet.
  donderdag 7 november 2013 @ 09:07:29 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132993171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het samenlevingscontract kan wel bepalen hoe je de boel weer verdeelt bij het uit elkaar gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132993183
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het samenlevingscontract kan wel bepalen hoe je de boel weer verdeelt bij het uit elkaar gaan.
  donderdag 7 november 2013 @ 09:10:48 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132993245
quote:

[..]

De bepalingen waaronder je trouwt gelden ook gedurende het huwelijk. Je bezit en schulden zijn gezamenlijk dus je hebt ook beiden zeggenschap, bij gvg.
pi_132993381
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De bepalingen waaronder je trouwt gelden ook gedurende het huwelijk. Je bezit en schulden zijn gezamenlijk dus je hebt ook beiden zeggenschap, bij gvg.
Dat is vaak bij een samenlevingscontract ook zo. Zo kan je het huis (als dat alleen op jouw naam staat) niet verkopen zonder toestemming van je partner.

Een samenlevingscontract zorgt er gewoon voor dat je tijdens de relatie en na overlijden wettelijk dezelfde rechten hebt als wanneer je getrouwd bent.

Woon je samen zonder enig contract dan:
-Kan je niet erven als familie 1e graads en moet je dan dus veel meer belasting over die erfenis betalen
-Kom je niet in aanmerking voor weduwe en wezen pensioen
-Mag je geen medische gegevens inzien of daarover beslissingen nemen als je partner wilsonbekwaam in een ziekenhuis ligt
-Heb je geen recht om in het huurhuis te blijven na overlijden partner wanneer het huis op zijn naam staat

Bij een samenlevingscontract is er echter geen zorgplicht na scheiden; alles komt te vervallen. Vaak heb je als minst verdienende zelfs geen recht op gezamenlijk opgebouwd vermogen. Bij trouwen heb je die zaken wel.. ook recht op een deel van elkaars pensioen bijvoorbeeld.
  donderdag 7 november 2013 @ 09:21:56 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132993439
Ja, dat klopt allemaal.

Ik reageerde op Tja1986, die stelde dat je bij trouwen (en ik neem dan even gvg als voorbeeld) alleen afspraken maakt voor als je uit elkaar gaat. En daar ben ik het dus zeker niet mee eens.

Bij hv zou dat eerder het geval zijn, imo.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:24:57 #58
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132994831
Ontsnappingsroute vrij houden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_132994875
Omdat je 20.000 op een dag kwijt bent. Staat totaal niet in verhouding met het gemiddelde jaarsalaris. Emotionele aankoop.
pi_132994988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:26 schreef .PRISM het volgende:
Omdat je 20.000 op een dag kwijt bent. Staat totaal niet in verhouding met het gemiddelde jaarsalaris. Emotionele aankoop.
Je hoeft niet te kiezen voor een feest. Mijn buren zijn ook gewoon even bij de burgerlijke stand langs geweest in hun normale kleren.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:39:51 #61
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132995267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te kiezen voor een feest. Mijn buren zijn ook gewoon even bij de burgerlijke stand langs geweest in hun normale kleren.
Een nicht van me ook. Maar dan nog zie ik het nut er niet echt van in.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:45:41 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132995456
quote:

[..]

Whut?

Belastingtechnisch zeker niet, en er is niet bij iedere vorm van samenleven sprake van een fiscaal partnerschap, dat is er pas als je samen een huis hebt of een van beiden een minderjarig kind heeft.

Overigens is je voorbeeld met de uitkering ivm werkloosheid ook een slecht voorbeeld, want WW is niet afhankelijk van het inkomen van huisgenoten of partners, maar bij bijstand is het wel van belang of je een gezamenlijke huishouding hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132995573
Waarom wel? Ik zie 0 voordelen.
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:00:11 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132995979
quote:

[..]

Ehm nee, ook bij huwelijkse voorwaarden staat de wet boven de afspraken die je onderling maakt, en zaken als partneralimentatie zijn wettelijk geregeld, daar kun je geen escape-clausule in de huwelijkse voorwaarden bij maken.

Je kunt bijvoorbeeld wel in de HV vastleggen dat bij een echtscheiding geen aanspraak zal worden gemaakt op het pensioen van de ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132995992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:39 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een nicht van me ook. Maar dan nog zie ik het nut er niet echt van in.
Waarom niet?

Uit de OP:
quote:
Nu vraag ik mij af, waarom zou je perse niet willen trouwen? Ik ben hier niet op zoek naar mensen die de vraag omdraaien van “waarom zou je wel willen trouwen?” of gewoon simpelweg zeggen “ik heb dat niet nodig want ik door een stom papiertje niet meer van mijn vriendin houden”. Maar gewoon een concrete reden. Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden? En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:00:55 #66
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom niet?

Uit de OP:

[..]

'Waarom wel' is dan de vraag die in me opkomt.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:03:01 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132996100
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

'Waarom wel' is dan de vraag die in me opkomt.
Of je beantwoordt de vraag gewoon in plaats van een wedervraag te stellen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 november 2013 @ 11:03:57 #68
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je beantwoordt de vraag gewoon in plaats van een wedervraag te stellen.....
Omdat ik het meer zie als het insluiten van je partner en het bemoeilijken om bij iemand weg te gaan, wat ik zie als een beperking van vrijheid.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:07:16 #69
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132996299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:03 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Omdat ik het meer zie als het insluiten van je partner en het bemoeilijken om bij iemand weg te gaan, wat ik zie als een beperking van vrijheid.
Een relatie aangaan of een huis kopen of een contract tekenen voor een baan is dat toch sowieso al?
pi_132996307
quote:

[..]

Wat je daarmee in wezen dus zegt is: Ik houd nu wel van je maar ga er vanuit dat de kans groot is dat ik dat straks niet meer doe of een leukere vrouw tegen het lijf loop. Dan wil ik geen verantwoording meer voor jou hebben.

Oftewel; je geeft gelijk al aan dat jouw 'liefde' weinig waarde heeft.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:09:15 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132996379
quote:

[..]

Net als samen een huis kopen, samen een kind krijgen enz....
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 november 2013 @ 11:09:19 #72
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Een relatie aangaan of een huis kopen of een contract tekenen voor een baan is dat toch sowieso al?
Maar dat is dan in mijn opzicht weer niet te vergelijken met een relatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat je daarmee in wezen dus zegt is: Ik houd nu wel van je maar ga er vanuit dat de kans groot is dat ik dat straks niet meer doe of een leukere vrouw tegen het lijf loop. Dan wil ik geen verantwoording meer voor jou hebben.

Oftewel; je geeft gelijk al aan dat jouw 'liefde' weinig waarde heeft.
Dat zeg ik niet, ik kan de toekomst niet voorspellen en ga het ook niet proberen.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:09:47 #73
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Net als samen een huis kopen, samen een kind krijgen enz....
En wat als ik daar eigenlijk niet zo'n behoefte aan heb?
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 11:11:01 #74
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132996455
Omdat trouwen onzin is; duur, voegt niets toe behalve belastingvoordelen die onze ouderwetse overheid eraan verbind, het is nodig als je niet veel moeite wilt doen om als man je kind te herkennen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_132996457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat het is voor je partner als jij een houding hebt van "Je bent leuk voor zo lang het duurt"? Is zij dan geen 'wegwerp-partner'?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:11:18 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132996464
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat kan, maar als je wel een huis met iemand zou kopen en een kind met haar zou krijgen, dan zou het ook zomaar kunnen dat je wel zou willen trouwen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 november 2013 @ 11:11:26 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132996468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:11 schreef JeMoeder het volgende:
Omdat trouwen onzin is; duur, voegt niets toe behalve belastingvoordelen die onze ouderwetse overheid eraan verbind, het is nodig als je niet veel moeite wilt doen om als man je kind te herkennen.
Het voegt voor jou niks toe. Prima.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:12:03 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat het is voor je partner als jij een houding hebt van "Je bent leuk voor zo lang het duurt"? Is zij dan geen 'wegwerp-partner'?
Dat is wil ik er niet mee zeggen, als ik een partner heb, blijf ik bij haar omdat ik dat wil. Of dat voor een jaar of zestig jaar is, kan ik nu nog niet weten.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:12:32 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132996515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:11 schreef JeMoeder het volgende:
Nou, dat erkennen van je kind kost zonder huwelijk ook zo enorm veel moeite.... poeh.
Om het over het ouderlijk gezag nog maar niet te hebben, je zult toch een formuliertje moeten invullen en naar de rechtbank moeten sturen.... wow.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 11:12:33 #80
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132996517
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het voegt voor jou niks toe. Prima.
TS vroeg waarom 'je' niet zou willen trouwen, dus ja, dan vermeld ik dat. Die 'voordelen' zijn voor mij meer dwingende maatregelen vanuit een verrotte overheid.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 7 november 2013 @ 11:12:34 #81
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan, maar als je wel een huis met iemand zou kopen en een kind met haar zou krijgen, dan zou het ook zomaar kunnen dat je wel zou willen trouwen?
Precies. Ik weet niet hoe ik erover denk over een aantal jaren. Wellicht dat ik over vijf jaar dolgraag wil trouwen en kinderen wil, wie zal het zeggen?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:14:33 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132996595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:12 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

TS vroeg waarom 'je' niet zou willen trouwen, dus ja, dan vermeld ik dat. Die 'voordelen' zijn voor mij meer dwingende maatregelen vanuit een verrotte overheid.
Er is nog een verschil tussen voor jezelf die toegevoegde waarde niet zien en het in het algemeen maar onzin vinden.
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 11:16:24 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132996650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er is nog een verschil tussen voor jezelf die toegevoegde waarde niet zien en het in het algemeen maar onzin vinden.
Over het algemeen is het voor ruim eenderde van de mensen achteraf ook gewoon onzin.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 7 november 2013 @ 11:17:57 #84
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Over het algemeen is het voor ruim eenderde van de mensen achteraf ook gewoon onzin.
Vind ik eigenlijk nog weinig.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:17:57 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132996710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Eens even rekenen... Ok.
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 11:20:30 #86
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132996804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk nog weinig.
In Nederland is het ook ruim lager dan in bijvoorbeeld de USA (50%), waar ook jan en allemaal zomaar trouwt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 7 november 2013 @ 11:21:00 #87
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132996831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

In Nederland is het ook ruim lager dan in bijvoorbeeld de USA (50%), waar ook jan en allemaal zomaar trouwt.
Dat idee krijg ik hier soms ook. Kinderen nemen, ook zoiets.
pi_132996949
Voor mij persoonlijk is niet willen trouwen met een partner die wel wil trouwen
• Ik kies niet voor jou want ik wil niet kiezen
• Ik wil me niet vastleggen aan jou want wellicht kan ik beter krijgen
• Ik schaam me voor jou en wil niet als jouw 'man'/'vrouw' bekend staan
• Ik wil eigenlijk maar kort bij jou blijven
• Why buy the cow when you can get the milk for free?
• Ik wil niet verantwoordelijk voor jou zijn
• Ik denk dat we later uit elkaar gaan en dan wil ik niets voor jou hoeven te betalen
• Ik wil wel de voordelen van een relatie (seks, verzorging) maar niet de nadelen (verantwoordelijkheid)

Dingen als 'trouwen is duur', 'ik wil me niet binden' en 'ik zie het nut er niet van in' zijn gewoon smoesjes als je partner wel wil trouwen.

Let op: Bij ons zijn de rollen omgedraaid dus ik weet als vrouw hoe het voor een man voelt. Het is ook opvallend dat het doorgaans de man is die niet wil trouwen en de vrouw die dat wel wil.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:24:48 #89
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997005
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Ouder1 het volgende:
• Ik denk dat we later uit elkaar gaan en dan wil ik niets voor jou hoeven te betalen
• Ik wil wel de voordelen van een relatie (seks, verzorging) maar niet de nadelen (verantwoordelijkheid)

Dingen als 'trouwen is duur', 'ik wil me niet binden' en 'ik zie het nut er niet van in' zijn gewoon smoesjes als je partner wel wil trouwen.

Let op: Bij ons zijn de rollen omgedraaid dus ik weet als vrouw hoe het voor een man voelt. Het is ook opvallend dat het doorgaans de man is die niet wil trouwen en de vrouw die dat wel wil.
Het gaat niet om 'beter kunnen krijgen', wel om dat het misschien over een bepaalde tijd een stuk slechter gaat.
pi_132997024
quote:
Want in een normale relatie zonder huwelijk heb je natuurlijk geen verantwoordelijkheid?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:25:03 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132997026
quote:

Goede checklist. Gaan we thuis eens bespreken. ;)
  donderdag 7 november 2013 @ 11:28:07 #92
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132997173
quote:

en 'ik zie het nut er niet van in' zijn gewoon smoesjes als je partner wel wil trouwen.
Wat is het nut van trouwen dan? Wat voegt het toe aan een al bestaande relatie?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:28:31 #93
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:28 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Wat is het nut van trouwen dan? Wat voegt het toe aan een al bestaande relatie?
Ik wacht het antwoord af.
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 11:29:20 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132997229
quote:

Ik zie hier alleen maar onzin. Je wilt dus werkelijk stellen dat mensen die er bewust voor kiezen niet te trouwen niet echt van elkaar houden? Niet achter elkaar staan? Niet willen betalen?!?!?!?

Wat een enorme onzin... serieus, dit is een belediging richting een groot deel van de bevolking. Daarnaast scheiden mensen tegenwoordig zo snel alsof het een toiletbezoek is, dus trouwen heeft totaal niet meer de betekenis die het vroeger had (toen scheiden nog niet echt veel gebeurde).

Ik hou zielsveel van mijn vriendin, ik zie ons samen oud worden, kinderen krijgen etc. Trouwen? Nee dank je, een keurslijf van de overheid en ouderwetse figuren. Misschien zou ik het doen als het voor de eventuele kinderen beter is - maar dat zou dan ook de enigste reden zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 7 november 2013 @ 11:29:58 #95
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zie hier alleen maar onzin. Je wilt dus werkelijk stellen dat mensen die er bewust voor kiezen niet te trouwen niet echt van elkaar houden? Niet achter elkaar staan? Niet willen betalen?!?!?!?

Wat een enorme onzin... serieus, dit is een belediging richting een groot deel van de bevolking. Daarnaast scheiden mensen tegenwoordig zo snel alsof het een toiletbezoek is, dus trouwen heeft totaal niet meer de betekenis die het vroeger had (toen scheiden nog niet gebeurde).

Ik hou zielsveel van mijn vriendin, ik zie ons samen oud worden, kinderen krijgen etc. Trouwen? Nee dank je, een keurslijf van de overheid en ouderwetse figuren. Misschien zou ik het doen als het voor de eventuele kinderen beter is - maar dat zou dan ook de enigste reden zijn.
_O_
  donderdag 7 november 2013 @ 11:32:37 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132997349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat een enorme onzin... serieus, dit is een belediging richting een groot deel van de bevolking. Daarnaast scheiden mensen tegenwoordig zo snel alsof het een toiletbezoek is, dus trouwen heeft totaal niet meer de betekenis die het vroeger had (toen scheiden nog niet echt veel gebeurde).

Ik snap je punt wel. Maar ik vind dat je te gemakkelijk zegt dat trouwen totaal niet meer de betekenis heeft die het vroeger had. Er is namelijk tweederde die wél getrouwd blijft en wél inhoud en waarde daaraan verbindt.
pi_132997394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..] Er is namelijk tweederde die wél getrouwd blijven en wél inhoud en waarde daaraan verbinden.
Fijn voor hen.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:34:23 #98
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997421
quote:

[..]

Ik snap je punt wel. Maar ik vind dat je te gemakkelijk zegt dat trouwen totaal niet meer de betekenis heeft die het vroeger had. Er is namelijk tweederde die wél getrouwd blijft en wél inhoud en waarde daaraan verbindt.
Trouwen is ontstaan om bezit in de familie te houden en dat liefdesverhaal is er pas veel later bijgekomen.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:34:55 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132997447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Trouwen is ontstaan om bezit in de familie te houden en dat liefdesverhaal is er pas veel later bijgekomen.
En?
pi_132997474
Is dus hopeloos ouderwets.
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 11:35:53 #101
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132997493
quote:

[..]

Daar moet ik jou ook gelijk geven.

Misschien doelt mijn punt meer op de trouwmaffia die het de noodzaak des levens vindt om te trouwen. Iedereen moet zelf doen waar hij of zij (het liefst samen natuurlijk ;)) zich goed bij voelt. Waar ik mee zit is dat scheiden aan de orde van de dag is; in mijn ogen trouwen mensen dus te makkelijk, te onoverdacht.

Natuurlijk zijn er gelukkig getrouwde mensen, het merendeel van de volwassenen die ik ken zijn gelukkig getrouwd, en dat al tientallen jaren :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 7 november 2013 @ 11:36:14 #102
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En?
Is dus niet ontstaan uit liefde maar uit bezit. Liefde is er later bij verzonnen.

De verlovingsring bijvoorbeeld is een soort verzekering dat de man er niet vandoor gaat, is dat wel het geval dan mag de vrouw de ring verkopen om in haar basisbehoeften te voorzien.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:37:08 #103
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997544
quote:

[..]

En dan wens ik ze ook alle geluk toe. Ik zie het alleen niet.
pi_132997659
Ha. Het maandelijkse trouw-topic!
Ja doei.
pi_132997778
Net ge
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:28 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik wacht het antwoord af.
Net gemaakt, hele lap tekst, toen ineens alles weg :(
Geen zin het weer te typen.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:44:27 #106
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132997805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
Net ge

[..]

yeah right :')
  donderdag 7 november 2013 @ 11:44:53 #107
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
Net ge

[..]

Oh, waar ging het fout?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:45:08 #108
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
Gezellig he? :D
  donderdag 7 november 2013 @ 11:45:37 #109
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132997855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk toch :D Had het alleen liever op de vrijdagmiddag gehad.
pi_132997920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:35 schreef JeMoeder het volgende:
Waar ik mee zit is dat scheiden aan de orde van de dag is; in mijn ogen trouwen mensen dus te makkelijk, te onoverdacht.
Ik denk eerder andersom: Men gaat te gemakkelijk scheiden. Vaak hoor ik "We leefden als broer en zus" of "We waren uit elkaar gegroeid"..

Tja.. Trouwen houdt ook de verantwoordelijkheid in om te werken aan je relatie.
pi_132997953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:44 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Oh, waar ging het fout?
Bij het invoegen.. bleef maar hangen en was toen foetsie.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:47:43 #112
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk eerder andersom: Men gaat te gemakkelijk scheiden. Vaak hoor ik "We leefden als broer en zus" of "We waren uit elkaar gegroeid"..

Tja.. Trouwen houdt ook de verantwoordelijkheid in om te werken aan je relatie.
Ik sprak eens een oude vrouw die iets van zestig jaar getrouwd was en hoe ze dat volhield.

"Omdat we vroeger dingen repareerden in plaats van nieuw te kopen."

:')
  donderdag 7 november 2013 @ 11:47:56 #113
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132997981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ah.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:49:36 #114
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132998053
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En de samenvatting is?
pi_132998086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

yeah right :')
Hele korte versie dan:

Ik wil niet trouwen hij wel. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik ben de kostwinner en ik heb een eigen huis.
De verantwoording financieel voor hem te moeten zorgen valt mij zwaar; ben bang niet aan die belofte te kunnen voldoen.
Voor hem gelden de punten die ik eerder noemde en is niet trouwen dus een klap in zijn gezicht.

Afgesproken is dat zodra ik weer een goede baan heb, we dus in ondertrouw gaan. Ik wil hem die klap niet in zijn gezicht geven.. hij wil wel wachten tot ik financieel er iets beter voor sta.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:50:33 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132998096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik sprak eens een oude vrouw die iets van zestig jaar getrouwd was en hoe ze dat volhield.

"Omdat we vroeger dingen repareerden in plaats van nieuw te kopen."

:')
Dat vind jij :') -waardig?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:51:19 #117
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998134
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hele korte versie dan:

Ik wil niet trouwen hij wel. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik ben de kostwinner en ik heb een eigen huis.
De verantwoording financieel voor hem te moeten zorgen valt mij zwaar; ben bang niet aan die belofte te kunnen voldoen.
Voor hem gelden de punten die ik eerder noemde en is niet trouwen dus een klap in zijn gezicht.

Afgesproken is dat zodra ik weer een goede baan heb, we dus in ondertrouw gaan. Ik wil hem die klap niet in zijn gezicht geven.. hij wil wel wachten tot ik financieel er iets beter voor sta.
Daar heb je het, dat financiële en de boel eromheen doet er mee toe dan de liefde.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:51:34 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132998148
quote:

[..]

Hele korte versie dan:

Is er geen perspectief dat hij ook financieel aan het huishouden kan gaan bijdragen?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:51:41 #119
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998156
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind jij :') -waardig?
Positieve ' :') ', die bestaan ook.
pi_132998215
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik zou er niet op terugkomen, zulke uitspraken zijn gewoon dooddoeners die nergens op slaan.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:54:07 #121
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998264
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:53 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ik zou er niet op terugkomen, zulke uitspraken zijn gewoon dooddoeners die nergens op slaan.
Ok man.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:55:03 #122
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132998301
quote:

[..]

Hele korte versie dan:

En hoe is dit een antwoord op "wat is het nut van trouwen, wat voegt het toe aan een al bestaande relatie?".
pi_132998302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:54 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok man.
Of vind je het echt een mooi en inspirerend citaat?
pi_132998304
quote:

[..]

Daar heb je het, dat financiële en de boel eromheen doet er mee toe dan de liefde.
Nee, het gaat om verantwoording. Stel dat we trouwen en ik kan geen nieuwe baan vinden? Dan worden we uiteindelijk (met restschuld) uit het huis gezet en dat is dan MIJN verantwoording! :'(
Ik heb dan toch plechtig aan hem beloofd voor hem te zorgen?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:55:37 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132998322
quote:

[..]

Die ken ik eerlijk gezegd niet. Hoe zie je het verschil?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:55:52 #126
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, het gaat om verantwoording. Stel dat we trouwen en ik kan geen nieuwe baan vinden? Dan worden we uiteindelijk (met restschuld) uit het huis gezet en dat is dan MIJN verantwoording! :'(
Ja, en dan heb je er dus spijt van. Dat bedoel ik dus met dat je de toekomst niet kan voorspellen. Het kan nog eens heel negatief voor je uitvallen.
pi_132998356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is er geen perspectief dat hij ook financieel aan het huishouden kan gaan bijdragen?
Nooit in de mate waarin ik dat doe.
A) Hij heeft nog niets opgebouwd
B) Hij kan max. 1/3e verdienen van wat mijn normale salaris is.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:56:16 #128
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die ken ik eerlijk gezegd niet. Hoe zie je het verschil?
Meestal plaatst men die achter een positieve post.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:56:44 #129
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998381
quote:
9s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Rosario het volgende:

[..]

Of vind je het echt een mooi en inspirerend citaat?
Dat het huwelijk met dooddoeners hand in hand gaat lijkt me al vrij duidelijk.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:57:03 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132998397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik volg je niet. Je belooft toch voor elkaar te zorgen? Als je geen nieuwe baan kan vinden dan vind je toch wel een ander dak voor boven jullie hoofd?
pi_132998427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

En hoe is dit een antwoord op "wat is het nut van trouwen, wat voegt het toe aan een al bestaande relatie?".
Dat het feit dat het gevoelsmatig belangrijk is voor je partner (zie lijstje eerder) al voldoende 'nut' geeft.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:58:02 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132998441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Meestal plaatst men die achter een positieve post.
Oh, ik kreeg de indruk dat je dat repareren maar een zwaktebod vond. Zo van: als het zo moet, dan liever niet.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:58:02 #133
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat het feit dat het gevoelsmatig belangrijk is voor je partner (zie lijstje eerder) al voldoende 'nut' geeft.
Als het leuk en aardig is, is dat voor mij al nut genoeg.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:58:37 #134
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik kreeg de indruk dat je dat repareren maar een zwaktebod vond. Zo van: als het zo moet, dan liever niet.
Zeker niet, ik vind mensen die om de haverklap scheiden een stuk zwakker dan mensen die er echt aan werken.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:59:19 #135
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132998502
quote:

[..]

Ik vind het wel apart dat hij denkt dat je niet voor hem zorgt etc etc als jullie niet getrouwd zijn. Dat doe je als het goed is namelijk uit liefde voor iemand, en niet omdat het verplicht wordt door een papiertje.
pi_132998518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Id_do_her het volgende:
Ja, en dan heb je er dus spijt van.
Nee. Dan heb ik er moeite mee dat ik mijn belofte niet na kan komen. Niet van het doen van die belofte.
pi_132998520
grootste reden voor mij om toch overstag te gaan en te gaan trouwen: zodat ik zeggenschap heb over mijn vriendin/vrouw in het geval van medische handelingen (als je niet getrouwd bent hebben de familieleden van je partner het laatste woord...)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 7 november 2013 @ 12:00:06 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132998535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee. Dan heb ik er moeite mee dat ik mijn belofte niet na kan komen. Niet van het doen van die belofte.
Jij belooft hem een bepaalde levensstandaard?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:00:06 #139
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik vind het wel apart dat hij denkt dat je niet voor hem zorgt etc etc als jullie niet getrouwd zijn. Dat doe je als het goed is namelijk uit liefde voor iemand, en niet omdat het verplicht wordt door een papiertje.
Dat dus ja. En ik wil ook liever dat een vrouw bij me blijft omdat ze het wil, niet omdat de kracht nog eens bijgezet wordt door een papiertje.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:01:47 #140
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar het punt van een belofte is dat je hem ook kan waarmaken, anders doe je hem niet.
pi_132998644
quote:

[..]

Nee. Nu mis je volledig de clue. IK ben degene die bang is voor die financiële verantwoording. Hij vindt het feit dat ik mijn uiterste best doe al verantwoording nemen genoeg.
Hij denkt niet dat ik niet voor hem zorg of wil zorgen.. Hij denkt/voelt meer van dat lijstje.
pi_132998689
quote:
niet omdat het verplicht wordt door een papiertje.
Ik voel me niet verplicht door een papiertje maar door de plechtige belofte die daarbij hoort.
pi_132998735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:01 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Maar het punt van een belofte is dat je hem ook kan waarmaken, anders doe je hem niet.
Dat. Of tenminste een redelijke kans dat je hem kunt nakomen.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:06:15 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132998757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik voel me niet verplicht door een papiertje maar door de plechtige belofte die daarbij hoort.
De plechtige belofte dat jij je hoge inkomen blijft verdienen?
pi_132998763
Even in de herhaling:

quote:

donderdag 7 november 2013 @ 12:06:59 #146
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat. Of tenminste een redelijke kans dat je hem kunt nakomen.
Belofte maakt schuld.
pi_132998810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De plechtige belofte dat jij je hoge inkomen blijft verdienen?
De plechtige belofte dat ik (financieel) voor hem zal zorgen. Als we dakloos raken en een restschuld houden ben ik van mening dat ik als kostwinner daar dan ernstig in gefaald heb.

Ik heb het dus over de belofte die IK dan doe. Uiteraard doet hij die ook maar dat is zijn verantwoording en keus.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:08:53 #148
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132998852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De plechtige belofte dat ik (financieel) voor hem zal zorgen. Als we dakloos raken en een restschuld houden ben ik van mening dat ik als kostwinner daar dan ernstig in gefaald heb.
Beter creëer je geen kansen waar jij als grote faler uit de bus komt.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:09:33 #149
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132998882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee. Nu mis je volledig de clue. IK ben degene die bang is voor die financiële verantwoording. Hij vindt het feit dat ik mijn uiterste best doe al verantwoording nemen genoeg.
Hij denkt niet dat ik niet voor hem zorg of wil zorgen.. Hij denkt/voelt meer van dat lijstje.
Je mist ook mijn punt denk ik. Maar goed prima dan doe ik het nog een keer met die hele lijst erbij.

quote:

Die hele lijst slaat nergens op m.i. Als iemand geen relatie met je wil dan was hij/zij al lang weggelopen, met of zonder papiertje. Iemand die zo'n lijst opnoemt is gewoon een onzeker figuur die denkt dat een papiertje de onzekerheid oplost.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:10:57 #150
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132998945
quote:

[..]

De plechtige belofte dat ik (financieel) voor hem zal zorgen.
En als je niet getrouwd bent doe je dat niet?
pi_132999042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:09 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Je mist ook mijn punt denk ik. Maar goed prima dan doe ik het nog een keer met die hele lijst erbij.

[..]

Die hele lijst slaat nergens op m.i. Als iemand geen relatie met je wil dan was hij/zij al lang weggelopen, met of zonder papiertje. Iemand die zo'n lijst opnoemt is gewoon een onzeker figuur die denkt dat een papiertje de onzekerheid oplost.
Er zijn legio mensen (vaak mannen) die bij hun partner blijven uitgewoonte of, erger, omdat ze geen oude schoenen willen wegdoen voor zij nieuwe hebben. Zo vreemd is het dus niet.

Nu is onze situatie ook wat afwijkend waardoor ik hem ook wel begrijp.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:13:43 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132999060
quote:

[..]

Ik heb het dus over de belofte die IK dan doe. Uiteraard doet hij die ook maar dat is zijn verantwoording en keus.
Het blijft een belofte naar elkaar, dat is hoe ik het zie. En die belofte is in goede tijden en in slechte tijden.
pi_132999113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:10 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

En als je niet getrouwd bent doe je dat niet?
Nee.
En al helemaal niet in het bijzijn van getuigen, met voor iedereen zichtbaar bewijs (de ringen) en tijdens een met tradities omgeven plechtigheid.
pi_132999181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee.
En al helemaal niet in het bijzijn van getuigen, met voor iedereen zichtbaar bewijs (de ringen) en tijdens een met tradities omgeven plechtigheid.
Lekker zwart/wit allemaal :D
Als wij trouwen geen ringen en geen tradities in een plechtigheid.
Gewoon hij en ik en dat was het zo ongeveer :D
pi_132999320
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:16 schreef Pvoesss het volgende:
Gewoon hij en ik en dat was het zo ongeveer
Dat mag niet _O-

Het hebben van getuigen is verplicht. Je moet al een kopie van hun ID inleveren bij het in ondertrouw gaan.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:22:37 #156
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132999424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee.
Wacht even, dus je wil niet financieel voor hem zorgen, tenzij je trouwt?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:23:19 #157
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132999461
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:22 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja, want dan pas telt het echt.
pi_132999504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat mag niet _O-

Het hebben van getuigen is verplicht. Je moet al een kopie van hun ID inleveren bij het in ondertrouw gaan.
Mierenneuken! ik zei zo ongeveer.

Bovendien zit jij heel erg vast in je denkwijze en ik zou juist hopen dat alles wat jij aan nadelen van een huwelijk noemt dat je dit sowieso doet voor degene waarmee je samen bent.
pi_132999593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:22 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, ik voel die druk dan minder; ik heb die belofte dan namelijk niet gedaan.
Iets doen en iets beloven zijn verschillende dingen.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:27:36 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132999620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom ligt die druk alleen bij jou? En waarom is dat aan een bepaalde levensstandaard verbonden?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:29:29 #161
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132999681
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja dan snap ik het verschil tussen wel en niet trouwen bij jou wel.
Wij willen financieel (en op welke manier dan ook) voor elkaar zorgen als dat nodig is, ook als we niet getrouwd zijn, gewoon uit liefde. Dus dan voegt trouwen bij ons in die zin helemaal niks toe.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:30:46 #162
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132999721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja dan snap ik het verschil tussen wel en niet trouwen bij jou wel.
Wij willen financieel (en op welke manier dan ook) voor elkaar zorgen als dat nodig is, ook als we niet getrouwd zijn, gewoon uit liefde. Dus dan voegt trouwen bij ons in die zin helemaal niks toe.
Houden van elkaar kan ook prima zonder papiertje.
pi_132999742
In het geval van Ouder1 haar meest grote schrikbeeld zie ik zorgen voor elkaar zo:

Situatie: Inkomensval, uitkering, minimum, sociale huurwoning.
Zorgen: ook al hebben we het zwaar, aandacht voor elkaar, samen er doorheen, beide wat inleveren aan uitgavenpatroon, goede doelen opzeggen, geen biefstuk meer, toch maar een keer naar de Lidl, ook al doe je dat liever niet... trots opzij zetten zeg maar, zodat je het beide redt.
And the druids turn to stone...
  donderdag 7 november 2013 @ 12:32:32 #164
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132999792
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:30 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Houden van elkaar kan ook prima zonder papiertje.
Ja zo denk ik er ook over. Met of zonder papiertje: ik blijf als ik wil, en ik ga weg als ik wil.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:33:52 #165
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132999853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:32 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja zo denk ik er ook over. Met of zonder papiertje: ik blijf als ik wil, en ik ga weg als ik wil.
Exact dat ja. Een nietszeggend papiertje zegt voor mij heel veel minder dan een persoon die vrijwillig bij me blijft omdat ze het wil.
pi_132999879
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:24 schreef Pvoesss het volgende:
Bovendien zit jij heel erg vast in je denkwijze en ik zou juist hopen dat alles wat jij aan nadelen van een huwelijk noemt dat je dit sowieso doet voor degene waarmee je samen bent.
Zo jammer dat je hele stukken van het topic niet leest:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:53 schreef Ouder1 het volgende:
Mijn vriend wil trouwen en wanneer wij in een rustiger vaarwater zitten (ik heb nu geen baan) zullen we dat dan ook doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:11 schreef Ouder1 het volgende:
quote:
quote:
Ik wil dus eigenlijk niet trouwen, hij wel. En dus gaan we trouwen omdat het voor mij belangrijk is rekening te houden met zijn gevoelens daar over.
pi_132999924
Ik lees je prima :D
  donderdag 7 november 2013 @ 12:36:39 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132999942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom ligt die druk alleen bij jou? En waarom is dat aan een bepaalde levensstandaard verbonden?
Ouder1?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:37:13 #169
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_132999960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zo jammer dat je hele stukken van het topic niet leest:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik wil dus eigenlijk niet trouwen, hij wel. En dus gaan we trouwen omdat het voor mij belangrijk is rekening te houden met zijn gevoelens daar over.
Heel edel, maar ik zou eerder rekening houden met mijn gevoelens.
pi_132999989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:31 schreef Panthera1984 het volgende:
In het geval van Ouder1 haar meest grote schrikbeeld zie ik zorgen voor elkaar zo:Situatie: Inkomensval, uitkering, minimum, sociale huurwoning.
Nee, je kan dan namelijk nu niet meer aan een sociale huurwoning komen; de wachtlijst is hier dik over de 10 jaar en dakloos als volwassene met een laag inkomen is hier (en op de meeste plaatsen) geen reden meer voor urgentie. Dus ziet dat er als volgt uit:

Inkomensval, uitkering, minimum, restschuld van minimaal ¤50.000.- en dakloos zonder uitzicht op de korte termijn op een woning.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:39:27 #171
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, je kan dan namelijk nu niet meer aan een sociale huurwoning komen; de wachtlijst is hier dik over de 10 jaar en dakloos als volwassene met een laag inkomen is hier (en op de meeste plaatsen) geen reden meer voor urgentie. Dus ziet dat er als volgt uit:

Inkomensval, uitkering, minimum, restschuld van minimaal ¤50.000.- en dakloos zonder uitzicht op de korte termijn op een woning.
Gewoon niet trouwen, dan heb je dat soort moeilijkheden niet zo snel.
pi_133000030
Beetje rare redenatie. Als ik iets niet wil, dan wil ik dat niet. Ik ga niet mijn eigen principes opzij zetten omdat mijn partner nou eenmaal graag wil trouwen. Zeker niet omdat allang bewezen is dat je prachtige duurzame relaties kunt hebben zonder te trouwen.

En als iemand er kapot van raakt dat hij of zij niet kan trouwen, dan moeten ze zich toch eens na laten kijken.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:40:55 #173
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:39 schreef Mystikvm het volgende:
Beetje rare redenatie. Als ik iets niet wil, dan wil ik dat niet. Ik ga niet mijn eigen principes opzij zetten omdat mijn partner nou eenmaal graag wil trouwen. Zeker niet omdat allang bewezen is dat je prachtige duurzame relaties kunt hebben zonder te trouwen.

En als iemand er kapot van raakt dat hij of zij niet kan trouwen, dan moeten ze zich toch eens na laten kijken.
Daarom dat er ook veel echtscheidingen zijn. Één partij wil het graag, de andere niet zo erg, en een handvol jaren vol met ellende verder komt het tot een echtscheiding, met alle gevolgen van dien.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:42:52 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133000136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:40 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Daarom dat er ook veel echtscheidingen zijn. Één partij wil het graag, de andere niet zo erg, en een handvol jaren vol met ellende verder komt het tot een echtscheiding, met alle gevolgen van dien.
Want mensen die allebei willen trouwen gaan minder vaak scheiden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 november 2013 @ 12:43:39 #175
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000162
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want mensen die allebei willen trouwen gaan minder vaak scheiden?
Dat weet ik niet. Alleen konden ze jaren geleden nog zo graag trouwen, misschien is het zo dat ze jaren later ook net zo graag willen scheiden.
pi_133000205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:40 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Mooie argumentatie. "Er zijn zoveel scheidingen omdat mensen trouwen" :')

Als niemand meer trouwt zijn er geen scheidingen meer, maar gaan mensen nog steeds uit elkaar. Als je trouwt ga je niet eerder uit elkaar dan wanneer je dat niet doet, hoor.
pi_133000211
Maar dat is ook het geval zonder een huwelijk, Mensen veranderen nou eenmaal soms.
Ook als je wel wil trouwen komt dat voor dus het als een huwelijks ding benoemen is dan een beetje suf.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:45:36 #178
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:44 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mooie argumentatie. "Er zijn zoveel scheidingen omdat mensen trouwen" :')

Als niemand meer trouwt zijn er geen scheidingen meer, maar gaan mensen nog steeds uit elkaar. Als je trouwt ga je niet eerder uit elkaar dan wanneer je dat niet doet, hoor.
Als je eenmaal getrouwd bent ligt de drempel inderdaad wat hoger. Hoor.
pi_133000243
quote:
5s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ouder1?
Ik word een beetje moe van in herhaling vallen steeds.
Ik kan mezelf wel weer gaan quoten maar dan moet ik weer dat hele topic doorspitten omdat jullie daar te lui voor zijn
A) Hij heeft niets opgebouwd, ik wel en ik heb een eigen huis
B) Hij kan max. 1/3e van mijn normale inkomen verdienen

Over die bepaalde levensstandaard:
-Jullie doen alsof ik vind dat ik hem dagelijks biefstuk en champagne moet kunnen geven. Onzin. Die standaard gaat bij mij over: Dak boven je hoofd (en van zijn inkomen kan de hypotheek niet betaald worden), verplichte verzekeringen en eten, drinken en noodzakelijke kleding.

Met de huidige economie, mijn momentele werkeloosheid, mijn hypotheek en mijn struggels bij het vinden van een baan (om het even wat) ben ik bang dat ik hem die basale dingen niet kan bieden.
pi_133000295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
Als dat zo belangrijk is waarom ben je dan bij hem?
Omdat hij banden kan plakken? :D
pi_133000296
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:39 schreef Mystikvm het volgende:

De vraag in de OP is dan wat jouw principes tegen het huwelijk dan zijn en waarom. Niet alleen of je ze hebt.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:47:22 #182
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000303
quote:

[..]

Ik zei al dat het meer om bezit ging dan om liefde.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:47:29 #183
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_133000308
quote:

[..]

Ik kan mezelf wel weer gaan quoten maar dan moet ik weer dat hele topic doorspitten omdat jullie daar te lui voor zijn

Misschien moet je dan ook eens ophouden alle topics waar je in post te kapen :P
pi_133000333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
Eerder andersom.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:48:14 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133000336
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:43 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Alleen konden ze jaren geleden nog zo graag trouwen, misschien is het zo dat ze jaren later ook net zo graag willen scheiden.
Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133000387
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Als dat zo belangrijk is waarom ben je dan bij hem?
Omdat hij banden kan plakken? :D
Jij snapt het echt niet.
pi_133000388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De vraag in de OP is dan wat jouw principes tegen het huwelijk dan zijn en waarom. Niet alleen of je ze hebt.
In dat geval: ik vind het huwelijk een ouderwets en achterhaald concept wat vaak alleen maar draait om zelfverheerlijking en jezelf in het middelpunt van de aandacht plaatsen.

Natuurlijk kan je ook voor een appel en een ei trouwen, maar dan kan je net zo goed kiezen voor samenlevingscontracten of andere alternatieven, waar geen beloftes worden afgelegd en geen nadruk wordt gelegd op symboliek.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:49:34 #188
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000390
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?
Vooral voor degene die alimentatieplicht heeft.
pi_133000400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij snapt het echt niet.
Leg het dan uit :D
pi_133000425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik zei al dat het meer om bezit ging dan om liefde.
Nee. Zucht. Het gaat om de verantwoording die die belofte met zich mee brengt.

Als het puur om bezit en centen ging dan was ik niet bij hem dunkt mij.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:51:30 #191
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als jij het zegt.
pi_133000507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Misschien moet je dan ook eens ophouden alle topics waar je in post te kapen :P
Verklaar kapen.

Als ik on-topic reageer in een topic en er komen vragen/reacties op mijn post.. Moet ik dan mijn bek houden?

Bespeur ik hier jaloezie dat jouw posts zo weinig aandacht en reacties krijgen?
pi_133000527
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

_O_
pi_133000533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die verantwoording is er toch ook als je samen bent :D
Pas willen trouwen bij een goede baan vind ik echt :') :')
  donderdag 7 november 2013 @ 12:53:18 #195
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Verklaar kapen.

Als ik on-topic reageer in een topic en er komen vragen/reacties op mijn post.. Moet ik dan mijn bek houden?

Lijkt me onwaarschijnlijk, haar posts zijn van zeer degelijk niveau.
pi_133000551
Ik wil niet trouwen omdat ik niet wil scheiden. En partner kan niet beloven om écht voor altijd bij me te willen blijven. Hij zegt van wel, het is dus wel zijn intentie, maar je weet nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren. 1 op de 3 eindigt in een scheiding.

Laatst nog mijn nichtje en vriend/man uit elkaar en ze hebben een kleine van nog geen 3 jaar!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133000556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Verklaar kapen.

Really ? _O-
  donderdag 7 november 2013 @ 12:53:53 #198
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000558
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Gaat niet om bezit verder of zo.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:54:18 #199
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000574
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik wil niet trouwen omdat ik niet wil scheiden. En partner kan niet beloven om écht voor altijd bij me te willen blijven. Hij zegt van wel, het is dus wel zijn intentie, maar je weet nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren. 1 op de 3 eindigt in een scheiding.

Laatst nog mijn nichtje en vriend/man uit elkaar en ze hebben een kleine van nog geen 2,5 jaar!
Dit dus! Je kan de toekomst niet voorspellen. Hoe moeilijk kan het zijn?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:59:20 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133000751
quote:

[..]

Over die bepaalde levensstandaard:
-Jullie doen alsof ik vind dat ik hem dagelijks biefstuk en champagne moet kunnen geven. Onzin. Die standaard gaat bij mij over: Dak boven je hoofd (en van zijn inkomen kan de hypotheek niet betaald worden), verplichte verzekeringen en eten, drinken en noodzakelijke kleding.

Met de huidige economie, mijn momentele werkeloosheid, mijn hypotheek en mijn struggels bij het vinden van een baan (om het even wat) ben ik bang dat ik hem die basale dingen niet kan bieden.
Wat je nu herhaalt is geen antwoord op mijn vraag.

Het leven houdt toch verdorie niet op als je werkloos blijft en je je huis moet verkopen!
pi_133000796
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je kan dat ook anders zien; Als iemand die trouw belofte heel serieus neemt, daar heel goed over nadenkt en zich de zwaarte van die belofte goed realiseert, die trouwbelofte aan jou wil doen.. Dan is die belofte ook echt wat waard. Meer dan die van degene die er alleen een leuk feestje of 'alleen maar een papiertje' in ziet.

Grappig is dat mijn getuige (ja, die is al gevraagd) er eerst heel goed over na wilde denken omdat zij zich dan wel medeverantwoordelijk voelde voor dat huwelijk. Haar uiteindelijke "Ja" is mij dus heel veel waard.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:00:24 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133000798
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Brummetje_ het volgende:

Laatst nog mijn nichtje en vriend/man uit elkaar en ze hebben een kleine van nog geen 3 jaar!
Als je de intentie hebt, is dat dus precies wat hij je wel kan beloven!

Een belofte is geen garantie!

Nee, het huwelijk is geen garantie!
  donderdag 7 november 2013 @ 13:00:35 #203
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat je nu herhaalt is geen antwoord op mijn vraag.

Het leven houdt toch verdorie niet op als je werkloos blijft en je je huis moet verkopen!
In goede en slechte tijden en zo.
pi_133000824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het kan al voor zo een 75 euro? of goedkoper op een maandagochtend? Hooguit wat administratiekosten als die er al zijn.
Het ongedaan maken kan je een hoop geld kosten en gezeik opleveren.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:01:25 #205
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133000840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kan dat ook anders zien; Als iemand die trouw belofte heel serieus neemt, daar heel goed over nadenkt en zich de zwaarte van die belofte goed realiseert, die trouwbelofte aan jou wil doen.. Dan is die belofte ook echt wat waard. Meer dan die van degene die er alleen een leuk feestje of 'alleen maar een papiertje' in ziet.

Grappig is dat mijn getuige (ja, die is al gevraagd) er eerst heel goed over na wilde denken omdat zij zich dan wel medeverantwoordelijk voelde voor dat huwelijk. Haar uiteindelijke "Ja" is mij dus heel veel waard.
Belofte maakt schuld.
pi_133000990
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Het ongedaan maken kan je een hoop geld kosten en gezeik opleveren.
Kan ja. Dat kan uit elkaar gaan zonder getrouwd te zijn geweest ook.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:05:49 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133001002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:01 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Belofte maakt schuld.
Een inspanningsverplichting. Maar goed, als iemand er geen zin meer in heeft, dan houdt het gewoon op.
pi_133001009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?

En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:06:52 #209
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een inspanningsverplichting. Maar goed, als iemand er geen zin meer in heeft, dan houdt het gewoon op.
En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:07:38 #210
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?

En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.
pi_133001133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.
Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.

Anders moet je niet trouwen, kinderen krijgen, samenwonen, whatever
pi_133001138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:07 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.
Waarom willen ze dat?
  donderdag 7 november 2013 @ 13:09:45 #213
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.

Anders moet je niet trouwen, kinderen krijgen, samenwonen, whatever
Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:10:15 #214
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom willen ze dat?
Omdat ze getrouwd zijn.
pi_133001189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.
Gelukkig heb je die keuze.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:10:50 #216
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Gelukkig heb je die keuze.
En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:11:56 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133001239
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, waar komt dat überhaupt vandaan dat een van beiden die kar moet gaan trekken? Dat begrijp ik al steeds niet.

En dat is wel een enorm doemscenario dat je daar schetst. Beetje jammer. Waarom zou je niet in een huurflatje terecht kunnen komen?
pi_133001374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:10 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.
Gelukkig wel.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:16:10 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133001415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:49 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vooral voor degene die alimentatieplicht heeft.
Ongeacht de oorzaak? Ook als die oorzaak een gezamenlijke beslissing was?
Je denkt dat het voor de alimentatieontvanger wel leuker wordt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133001795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:11 schreef Lienekien het volgende:
En dat is wel een enorm doemscenario dat je daar schetst. Beetje jammer. Waarom zou je niet in een huurflatje terecht kunnen komen?
Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.
Urgentie wordt alleen nog verleend aan mensen mét jonge kinderen die nergens anders terecht kunnen (ik heb een ex waar ze terecht kunnen) en aan mensen met een ernstige handicap.
Particuliere betaalbare huur (onder de huursubsidiegrens) heeft een minimale inkomensgrens waar wij in zo'n geval niet boven zullen komen
Met een restschuld kom je ook niet door een BKR toets heen die voor sommige particuliere huur geldt
De meeste particuliere huur is onbetaalbaar, zelfs voor een stacaravan
Je mag je niet in een andere gemeente inschrijven (waar de wachtlijsten korter zijn) als je daar geen binding mee hebt.

Een flatje na gedwongen verkoop kan je hier dus op je buik schrijven (en in veel gemeenten tegenwoordig).
  donderdag 7 november 2013 @ 13:28:08 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133001895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.
Urgentie wordt alleen nog verleend aan mensen mét jonge kinderen die nergens anders terecht kunnen (ik heb een ex waar ze terecht kunnen) en aan mensen met een ernstige handicap.
Particuliere betaalbare huur (onder de huursubsidiegrens) heeft een minimale inkomensgrens waar wij in zo'n geval niet boven zullen komen
Met een restschuld kom je ook niet door een BKR toets heen die voor sommige particuliere huur geldt
De meeste particuliere huur is onbetaalbaar, zelfs voor een stacaravan
Je mag je niet in een andere gemeente inschrijven (waar de wachtlijsten korter zijn) als je daar geen binding mee hebt.

Een flatje na gedwongen verkoop kan je hier dus op je buik schrijven (en in veel gemeenten tegenwoordig).
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?

Nogmaals, je gaat nu uit van dit doemscenario. Maar als je straks wel weer een baan hebt, kun je nog steeds weer werkloos raken. Of arbeidsongeschikt. Dus ik zou maar helemaal niet trouwen, dan.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:30:34 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133002001
De wachtlijsten zijn rap verminderd nu je met een huishoudinkomen boven de 34k niet meer in aanmerking komt voor een sociale huurwoning.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133002002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:28 schreef Lienekien het volgende:
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?
Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:31:39 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002041
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.
Waarom niet eerder?

Maar goed, je vermijdt nog steeds de hete brij. Ok dan.
pi_133002113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Leandra het volgende:
De wachtlijsten zijn rap verminderd nu je met een huishoudinkomen boven de 34k niet meer in aanmerking komt voor een sociale huurwoning.
Klopt inderdaad. Van 33 jaar is het hier nu geloof ik 16 jaar geworden. Gaat sowieso nog dalen want dat absurde getal is veroorzaakt door toenmalige sloop van heel erg veel sociale huurwoningen waar koop en particuliere huur voor in de plaats gekomen is. Maar onder de 10 jaar zal het voorlopig niet komen. Dus ik heb nog minimaal 5 jaar te gaan.
pi_133002165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom niet eerder?
Omdat ik toen van huur naar koop ging en hier begin je weer onderaan als je een huurwoning verlaat.
quote:
Maar goed, je vermijdt nog steeds de hete brij. Ok dan.
Welke hete brij? Volgens mij geef ik steeds gewoon antwoord, alleen niet dat antwoord dat jullie willen horen.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:37:10 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat ik toen van huur naar koop ging en hier begin je weer onderaan als je een huurwoning verlaat.

[..]

Welke hete brij? Volgens mij geef ik steeds gewoon antwoord, alleen niet dat antwoord dat jullie willen horen.
Niet het antwoord op de vraag, waarom het geen gedeelde verantwoordelijkheid is, in goede en in slechte tijden.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:37:26 #228
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133002271
quote:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
Makkie: alimentatie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_133002279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je de intentie hebt, is dat dus precies wat hij je wel kan beloven!

Een belofte is geen garantie!

Nee, het huwelijk is geen garantie!
Daarom.

Omdat ik niet wil scheiden.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 7 november 2013 @ 13:38:25 #230
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133002320
Ben al getrouwd met een ander...
The Art Of Lying
pi_133002355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet het antwoord op de vraag, waarom het geen gedeelde verantwoordelijkheid is, in goede en in slechte tijden.
Het is een gedeelde verantwoordelijkheid alleen kan hij die niet alleen aan, ik, als ik een baan heb, wel. Of samen als ik als schoonmaakster kan beginnen.
Daarmee ligt de druk meer bij mij.

Ik vind het wat flauw om die goede en slechte tijden erbij te halen.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:42:01 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is een gedeelde verantwoordelijkheid alleen kan hij die niet alleen aan, ik, als ik een baan heb, wel. Of samen als ik als schoonmaakster kan beginnen.
Daarmee ligt de druk meer bij mij.

Ik vind het wat flauw om die goede en slechte tijden erbij te halen.
Waarom is dat flauw? Verlies van inkomsten is toch geen ontbindende factor voor je voorgenomen huwelijk?
  donderdag 7 november 2013 @ 13:43:00 #233
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133002506
Geld is tegenwoordig belangrijker schijnbaar dan de man/vrouw waar je van houd ;(
The Art Of Lying
pi_133002514
quote:
Vanochtend was ik naar Giel aan het luisteren op de radio en belde hij met een man die 6 jaar samen was met zijn vriendin, waar hij zielsveel van houd. Nu vroeg Giel aan hem of er ook trouwplannen waren en sloeg deze man compleet dicht. Op mij kwam dit over alsof hij nog liever van een brug zou springen dan ooit trouwen, maargoed hij vroeg ook of zijn vriendin wilde trouwen en hier werd een volmondig ja op geantwoord.

Of heb je gewoon een grote groep mannen die bang zijn dat als ze een ring dragen vrouwen ineens niet meer met ze flirten?

Overingens, ik zou wel willen trouwen en nee dit is niet uit geloofsovertuiging.

De samenvatting:
Omdat : LIF / Trouwen en zo #85 , met de nadruk op #85.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133002680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is dat flauw? Verlies van inkomsten is toch geen ontbindende factor voor je voorgenomen huwelijk?
Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.

Waar het steeds om draait is hoe IK die belofte die IK dan doe ERVAAR. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar daar verander je mijn gevoel niet mee.

Waarom ga je eigenlijk niet de discussie aan met mannen die beweren niet te willen trouwen omdat zij niet het risico willen lopen ooit alimentatie te betalen? Lijkt mij veel meer een discussie waard dan iemand die de trouwbelofte gewoon heel serieus neemt.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:54:27 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.

Waar het steeds om draait is hoe IK die belofte die IK dan doe ERVAAR. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar daar verander je mijn gevoel niet mee.

Waarom ga je eigenlijk niet de discussie aan met mannen die beweren niet te willen trouwen omdat zij niet het risico willen lopen ooit alimentatie te betalen? Lijkt mij veel meer een discussie waard dan iemand die de trouwbelofte gewoon heel serieus neemt.
Ik heb geen boodschap aan die mannen. Kennelijk wel een boodschap aan jouw verhaal. Omdat dat dichter bij me staat. Omdat ik de trouwbelofte ook heel serieus neem en daarvan maakt dat 'in goede en slechte tijden' uiteraard ook deel uit.

Wij zitten ook knus in ons koopwoninkje. Mijn inschrijving bij de woningbouw verviel niet toen we het huis kochten (een meevaller, dus). Als bij ons een doemscenario gaat spelen, zie ik ons knus op de inmiddels versleten bank in het sociale flatje. Als we maar samen zijn. :@ O+
pi_133003226
Oh. Is dit het dagelijkse Ouder1-topic?
Ja doei.
pi_133003318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
Oh. Is dit het dagelijkse Ouder1-topic?
nee, vandaag heeft ze er al meerdere gehad :P
pi_133003777
quote:

[..]

Dat vind ik onzin. Moet je dan maar alles doen wat jewederhelft graag wil ook al wil jij het niet?

ik vind zelf 'hij wil het heel graag' een heel goede reden, als ik er niet heel erg iets tégen heb, zie ik niet in waarom ik hem niet een keer zijn zin zou geven.

Dat 'Moet je dan maar alles doen wat jewederhelft graag wil ook al wil jij het niet?' Is natuurlijk onzin, als jij iets écht niet wil, doe je het natuurlijk niet en iets doen omdat je partner het graag wil, staat ook niet gelijk aan 'alles maar doen'.
compact en kleverig.
pi_133012575
Wat een discussie!

Mijn motieven om niet te willen trouwen zijn simpel:
- Ik zie de toegevoegde waarde niet (dat is nog geen argument als mijn partner het wel zou willen, maar voor mij iig een reden om het uit mezelf niet te doen)
- Ik geloof niet zo in eeuwig gelukkig samenzijn (en wil zoiets dus ook niet beloven)
- Scheiden is een hoop rompslomp
- (o.a. vanwege bovenstaande) acht ik het risico dat twee mensen langer bij elkaar blijven hangen in een niet-meer-werkende relatie groter als ze getrouwd zijn, en als iets echt niet meer werkt wil ik er niet langer dan nodig in blijven hangen
- Ik associeer het toch in zekere mate met een manier van 'elkaar vastleggen' en ik wil in een relatie dat soort zaken vermijden, je bent bij elkaar omdat je daarvoor kiest, je blijft bij elkaar omdat je iedere seconde opnieuw kiest bij elkaar te blijven. Vooraf besluiten langdurig bij elkaar te blijven is een soort vastleggen, een schijngarantie voor de toekomst.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:13:38 #241
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133021041
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Musil het volgende:
- (o.a. vanwege bovenstaande) acht ik het risico dat twee mensen langer bij elkaar blijven hangen in een niet-meer-werkende relatie groter als ze getrouwd zijn, en als iets echt niet meer werkt wil ik er niet langer dan nodig in blijven hangen
Deze is mooi, het beste punt tot nu toe gemaakt. Inherent in de belofte van trouwen zit de notie dat een lange relatie beter is dan een korte relatie. Hoe langer de relatie, hoe beter.

Immers, scheiden is slecht, het is het falen van het huwelijk.

Maar wie zegt dat een lange relatie beter is?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_133021601
Man en vrouw zijn O+
  donderdag 7 november 2013 @ 22:17:46 #243
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_133024374
Hm, ik ga mooi wel trouwen later. ^O^
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_133037335
Voor een ieder die niet wilt trouwen, stel ik voor de onderstaande link te lezen.
Dat gezegd te hebben ben ik wel voor huwelijkse voorwaarden en drie keer goed nadenken of je partner en je relatie houdbaar is.

http://sethadamsmith.com/2013/11/02/marriage-isnt-for-you/
pi_133038045
Degene die ik ken die echt niet willen trouwen vinden het huwelijk een overblijfsel uit de kerkelijke tijd en willen dat niet uit princiepe.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133038127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:48 schreef erodome het volgende:
Degene die ik ken die echt niet willen trouwen vinden het huwelijk een overblijfsel uit de kerkelijke tijd en willen dat niet uit princiepe.
Rituelen om jezelf aan iemand vast te leggen bestaan toch al veel langer?
pi_133038292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Rituelen om jezelf aan iemand vast te leggen bestaan toch al veel langer?
Ja, maar dat is hun reden(ik ken er ook niet veel die perse niet willen trouwen).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133038451
Ik heb nu al 5 jaar een relatie maar wil niet (nooit) trouwen om de volgende redenen:

1 Het is duur, als je het leuk doet dan, en het geld gooi je eigenlijk weg.
2 Je weet NOOIT wat er gebeurt in de toekomst, je kan oh zo zeker zijn van mekaar, maar iedere relatie kan stuklopen, altijd.
3 Daaropvolgend is dan de scheiding ook weer duur, en levert een hoop verdriet op. (Mekaar zoveel mogelijk kapot maken word VAAK gedaan).
4 Je bind je aan mekaar, maar wie zegt dat je niet ooit uit mekaar groeit, wie zegt niet dat 1 van de 2 later zijn meningen/gewoontes enz veranderd? Dan zit de andere opgescheept met een dure scheiding, die nooit 'verwacht' was.
5 Wat is het nut precies? Je aan mekaar binden? Je kan net zo goed samen gelukkig zijn zonder te trouwen, en belachelijk veel van mekaar houden, en samen oud worden. Het enige verschil is de achternaam die niet het zelfde is? So what?
- En zelfs dat laatste is te regelen als je dat perse wilt, je kan ook een verbintenis aangaan zonder te trouwen, als je het om die naam gaat. Dan zit je alleen niet aan al die belachelijk rechtelijke dingen vast als het ooit stuk gaat.
6 Ik heb het idee, dat als je getrouwd bent, dat alles dan veel saaier word. Je hoeft je niet meer te bewijzen aan mekaar, je hoeft niet meer leuk/lief te zijn voor mekaar want 'je blijft toch wel samen'.
- Hoeveel getrouwde stellen verrassen mekaar nog wel eens zomaar met een bloemetje/etentje enz? Vrij weinig. Als je niet getrouwd bent doe je meer moeite om samen te blijven, dus is de relatie leuker.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133041452
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?

Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog :@ ) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.

Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit :+
compact en kleverig.
pi_133041489
Mijn man verraste me ook voordat we gingen trouwen nooit met een bloemetje of etentje. We zijn gewoon even saai gebleven 8-)
Ja doei.
pi_133041544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog :@ ) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.

Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit :+
compact en kleverig.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:37:08 #252
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133041551
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
we dan
pi_133041553
oeps, foutje
compact en kleverig.
pi_133041571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Ja doei.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:39:09 #255
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133041606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Ja oké. Ik ging uit van traditioneel trouwen. Ik ben het romantische type O+
we dan
pi_133041943
Oh. Gelukkig. Wij zijn ook niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dat is wel in overleg gegaan, overigens, niet zonder er bij na te denken.
Ja doei.
pi_133042954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
pi_133043082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
compact en kleverig.
pi_133043293
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.

Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.

Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?

JUIST!
pi_133043371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.

Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.

Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?

JUIST!
Ik ga hier niet meer op in :')
compact en kleverig.
pi_133043444
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik ga hier niet meer op in :')
Oh omdat ik met feiten kom ben je ineens stil :')
pi_133043742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, omdat je zomaar wat roept.

Feiten :')
compact en kleverig.
pi_133043760
Zeg, doe er eens geen bitchfight van maken...
Ja doei.
pi_133043797
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, doe er eens geen bitchfight van maken...
sorry
compact en kleverig.
pi_133044092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Feiten _O-
Tails tell tales
pi_133044311
"Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?"

Vaak genoeg. :')
Tails tell tales
pi_133045359
Ik ben nu bijna 10 jaar samen waarvan 5 jaar samenwonend. En nog niet getrouwd. Vriendin wil wel heeeel graag.. maar ik vind mezelf nog te jong (we zijn eind 20) om als getrouwd stel door het leven te gaan. Reden? Niet echt iets concreets, meer een gevoel (en ik houd van haar, laat dat duidelijk wezen ;)). Ik denk ook dat de volgende stap na trouwen kinderen zou zijn en dat past nog niet in ons leven. Voor mij persoonlijk is er niet veel verschil met wel of niet getrouwd zijn, juridisch hebben we alles al geregeld (op een zonnige maandagmorgen bij de gemeente). Maar de komende jaren komen we in iets rustiger vaarwater en dan komt er mogelijk een moment dat ik iets origineels bedenk haar te vragen :P.
pi_133045415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
jong (we zijn eind 20) om als getrouwd stel door het leven te gaan. Reden? Niet echt iets concreets, meer een gevoel (en ik houd van haar, laat dat duidelijk wezen ). Ik denk ook dat de volgende stap na trouwen kinderen zou zijn
ook voor het geval je vriendin in het ziekenhuis komt te liggen zonder zelf bij bewustzijn te zijn en er moet een beslissing genomen worden over de verdere behandeling?
pi_133045423
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor... Het is niet alsof die handtekening je meteen verplicht stelt je vrouw zwanger te schoppen.
Ja doei.
pi_133045552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor...
Haha jij bent altijd zo lekker recht door zee :D.

Dat kan inderdaad.. ik wil me wel voortplanten, lijkt me geweldig een kleine DezeBestaatVastNogNiet _O- en dat is meteen het probleem, ik wil later als ik groot :+ ben wel veel kinderen. Maargoed, helaas heeft iemand bepaald dat bij vrouwen ergens een grens is :P dus wat dat betreft kan het allemaal niet heel lang meer duren (ongetrouwd kinderen vind ik niks).
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:23:52 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133045591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor... Het is niet alsof die handtekening je meteen verplicht stelt je vrouw zwanger te schoppen.
Misschien begint de vrouw dan wel sneller te vragen om die kinderen.. doordat ze dan al getrouwd en tja, het is toch de volgende logische stap he :P
pi_133045600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:22 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
(mensen die ongetrouwd kinderen nemen vind ik altijd zo verschrikkelijk).
Oprechte vraag: wat is daar verschrikkelijk aan?
pi_133045644
Kijk, het is natuurlijk wel een beetje een stereotype, en zelfs aan ons is wel eens gevraagd, nadat we getrouwd waren 'en? al kinderplannen nu?', maar de wereld is modern genoeg dat je kunt zeggen "Nou, we zijn dan wel getrouwd nu, maar dat zegt niet dat we meteen (of nu ineens wel) kinderen willen" :)
Ja doei.
pi_133045666
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien begint de vrouw dan wel sneller te vragen om die kinderen.. doordat ze dan al getrouwd en tja, het is toch de volgende logische stap he :P
Iedereen in mijn omgeving die getrouwd is krijgt binnen 2 jaar kinderen inderdaad.. misschien wordt daar mijn gevoel mee verklaard?
pi_133045684
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En als je vriendin (dan vrouw) dat vraagt zou ik zeggen: doe normaal.

Als in: niets mis met kinderen willen, maar niet ineens 'omdat we nu getrouwd zijn moet het er maar eens van komen'. :')
Ja doei.
pi_133045844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:24 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Oprechte vraag: wat is daar verschrikkelijk aan?
Ik zou het raar vinden als mijn vriendin (of ik..) een andere achternaam draagt dan onze kinderen. Onderdeel van een leuk gezin is op zijn minst wel dat je dezelfde achternaam draagt. En dat je als ouders getrouwd bent. ("is het een eeeeeeeeh ongelukje?")
pi_133046069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:29 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Ik zou het raar vinden als mijn vriendin (of ik..) een andere achternaam draagt dan onze kinderen. Onderdeel van een leuk gezin is op zijn minst wel dat je dezelfde achternaam draagt. En dat je als ouders getrouwd bent. ("is het een eeeeeeeeh ongelukje?")
Je kan ook alleen de achternaam wisselen als je daar veel om geeft ;) persoonlijke verbintenis oid heet dat dacht ik. Zonder alle wettelijke hoepla.

Overigens heeft mijn baas een partner met een andere achternaam en ze hebben 2 kinderen maar niemand vind dat vreemd, is een hele leuke familie.
pi_133046108
We zijn al persoonlijk verbonden, tenminste zo voelt het :+
pi_133047422
Ik woon al meer dan 10 jaar samen en ben niet getrouwd. Zowel mijn vriend als ik zijn niet per definitie voor of tegen trouwen. Ik ben wel ouderwets in de zin dat mijn vriend degene zal moeten zijn die er echt om zal moeten vragen zeg maar, maar als dat nooit gebeurt vind ik het ook best. :)

Vóór trouwen:
-Praktisch in een aantal opzichten.
-Ook zonder kerkelijke gedachte daarachter (aangezien wij allebei niet gelovig zijn) een romantisch idee c.q. een bijzondere bevestiging van onze relatie.
-Achternaam vriend mogen/kunnen gebruiken, wat IK (mijn vriend heeft daar niet zoveel mee verder) op zichzelf ook romantisch/een bijzondere bevestiging van onze relatie vind. :Y
-Wij zien ons allebei wel oud worden met elkaar

Tégen trouwen:
- Je weet nooit 100% zeker of je écht altijd bij elkaar blijft. Geeft toch extra gedoe/rompslomp als je dan wél uit elkaar wilt gaan.

en de -tot nu toe- voor ons meest doorslaggevende argumenten:

-Een huwelijk kost geld en (vooral de voorbereiding) tijd.
-Juridisch al het één en ander op een andere manier geregeld (samenlevingscontract + testamenten, fiscaal partnerschap).
-Wij vinden het beide gewoon geen "must".
Tails tell tales
pi_133047568
quote:

[..]

Nee, je hoeft niet alles te doen wat je wederhelft graag wil, maar een relatie bestaat uit geven en nemen en meestal geef je meer dan je neemt.
pi_133047731
Zouden wij kinderen willen/krijgen, dán zou ik wél getrouwd willen zijn en ábsoluut dezelfde achternaam willen gebruiken. Daar heb ik verder overigens geen goede, rationele argumenten voor hoor (vind het ook prima als ándere mensen het op een andere manier aanpakken), maar dat is gewoon een bepaald (ouderwets?) gevoel wat ik daarbij heb. :)
Tails tell tales
pi_133047865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik snap je helemaal hoor en vind het alleen maar mooi dat je zo denkt :Y
(Gaat niet zozeer om deze post, maar om de door jou in dit héle topic uitééngezette persoonlijke visie ;), heel veel sterkte/succes met het vinden van een (nieuwe) baan ^O^ )
Tails tell tales
pi_133048488
Tot nu toe is mijn enige reden om wel te trouwen zodat mocht er iets gebeuren met mij politie niet in alle haast bij mijn biologische moeder voor de deur staat welk ik al letterlijk mijn halve leven niet meer spreek maar bij mijn partner en deze eventuele beslissingen kan nemen over hoe verder bij eventuele behandelingen of erfenis.

Verder zie ik trouwen enkel als een bevestiging van wat ik al weet en een gezamenlijke achternaam. Ik hoef dan niet zo zeer een papiertje van de staat voor erkenning te hebben. Ik zeg niet nooit maar ik zie de noodzaak ook niet echt.

Ik weet dan ook niet of de eerste reden wel genoeg is om te trouwen. Zeker ook omdat je dit kan ondervangen met andere documenten. Dan gaat het initieel weliswaar (mogelijk) mis, maar is het snel genoeg rechtgetrokken.

En ja, trouwen is in voor en tegenspoed maar zoals ze zeggen hope for the best, plan for the worst. Scheelt je een hoop gedoe later. Je wilt niet weten hoeveel koppeltjes eerst helemaal hoteldebotel met elkaar zijn nooit meer zonder elkaar willen/zien etc. En vervolgens 15 jaar later in een vechtscheiding zitten.
pi_133066426
wel mijn rede zou zijn , ook al veranderd er eigenlijk nix op ene of andere manier kan het dan zijn dat je anders tegen dinge gaat aankijken .
En als alles prima in orde iszoals het is , waarom zou je dan daar mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
als je prima door een deur kunt met elkaar ongetrouwd , houde zo ;)
zo gauw getrouwd kan het nog wel eens zijn dat je dan toch met een kouwe sociaale douch thuiskomt , dit aleen vanwege het feit getroud .
daardoor kan er voor het idee/gevoel toch iets anders/veranderd zijn .
pi_133066859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:23 schreef ThunderXIII het volgende:
wel mijn rede zou zijn , ook al veranderd er eigenlijk nix op ene of andere manier kan het dan zijn dat je anders tegen dinge gaat aankijken .
En als alles prima in orde iszoals het is , waarom zou je dan daar mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
als je prima door een deur kunt met elkaar ongetrouwd , houde zo ;)
zo gauw getrouwd kan het nog wel eens zijn dat je dan toch met een kouwe sociaale douch thuiskomt , dit aleen vanwege het feit getroud .
daardoor kan er voor het idee/gevoel toch iets anders/veranderd zijn .
Als ik jou was zou ik docent Nederlands worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:46:46 #286
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133069816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:23 schreef ThunderXIII het volgende:
mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
Ik heb zelf weinig met trouwen, maar ik las van iemand die het ongeveer als volgt zei. "Sinds ik getrouwd ben, ben ik een beter persoon. Vroeger was ik een tikkeltje egoïstisch, en wilde alleen voor mezelf het beste. Sinds ik getrouwd ben, hou ik rekening met mijn vrouw, en denk ik regelmatig na: hoe kan ik deze vrouw gelukkig maken? In plaats van: hoe kan ik mezelf gelukkig maken?"

Ik vond dat wel mooi, dat je extra verantwoording gebruikt om een beter mens te worden. Ik heb die drive niet, maar vind het wel een mooie.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 17:08:45 #287
269689 crew  Viv
pi_133081673
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:18 schreef Ouder1 het volgende:
Woon je samen zonder enig contract dan:
-Mag je geen medische gegevens inzien of daarover beslissingen nemen als je partner wilsonbekwaam in een ziekenhuis ligt
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef Leipo666 het volgende:
grootste reden voor mij om toch overstag te gaan en te gaan trouwen: zodat ik zeggenschap heb over mijn vriendin/vrouw in het geval van medische handelingen (als je niet getrouwd bent hebben de familieleden van je partner het laatste woord...)
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef teckna het volgende:
Tot nu toe is mijn enige reden om wel te trouwen zodat mocht er iets gebeuren met mij politie niet in alle haast bij mijn biologische moeder voor de deur staat welk ik al letterlijk mijn halve leven niet meer spreek maar bij mijn partner en deze eventuele beslissingen kan nemen over hoe verder bij eventuele behandelingen of erfenis.
Dit is een misverstand. De echtgenoot, geregistreerd partner of andere levensgezel zijn gelijkwaardig in de rangorde voor de vertegenwoordiging van wilsonbekwame patiënten.
Bron
pi_133081760
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit is een misverstand. De echtgenoot, geregistreerd partner of andere levensgezel zijn gelijkwaardig in de rangorde voor de vertegenwoordiging van wilsonbekwame patiënten.
Bron
en in een noodgeval gaat men eerst proberen te achterhalen of die persoon met iemand samenleeft zonder contract: sure :')

getrouwd of geregistreerd partnerschap kunnen ze dan een stuk makkelijker achterhalen
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 17:20:00 #289
269689 crew  Viv
pi_133081944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:13 schreef Leipo666 het volgende:
en in een noodgeval gaat men eerst proberen te achterhalen of die persoon met iemand samenleeft zonder contract: sure :')

getrouwd of geregistreerd partnerschap kunnen ze dan een stuk makkelijker achterhalen
In een noodgeval doen ze gewoon wat ze moeten doen, dan gaan ze helemaal niks achterhalen.

Als de situatie wat gestabiliseerd is, dan is de partner (getrouwd of niet) gewoon het eerste aanspreekpunt tenzij er iets anders geregeld is (curator, mentor of schriftelijk gemachtigde).
pi_133083509
Maar dat stukje gaat over een verzorgingstehuis hoe is het bij andere situaties.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 18:26:34 #291
269689 crew  Viv
pi_133083818
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:16 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat stukje gaat over een verzorgingstehuis hoe is het bij andere situaties.
Hetzelfde, die rangorde voor de vertegenwoordiging betreft alle situaties waarin een patiënt wilsonbekwaam is en komt uit de WGBO:

3. Indien een meerderjarige patiënt die niet in staat kan worden geacht tot een redelijke waardering van zijn belangen ter zake, niet onder curatele staat of ten behoeve van hem niet het mentorschap is ingesteld, worden de verplichtingen die voor de hulpverlener uit deze afdeling jegens de patiënt voortvloeien, door de hulpverlener nagekomen jegens de persoon die daartoe door de patiënt schriftelijk is gemachtigd in zijn plaats op te treden. Ontbreekt zodanige persoon, of treedt deze niet op, dan worden de verplichtingen nagekomen jegens de echtgenoot, de geregistreerde partner of andere levensgezel van de patiënt, tenzij deze persoon dat niet wenst, dan wel, indien ook zodanige persoon ontbreekt, jegens een ouder, kind, broer of zus van de patiënt, tenzij deze persoon dat niet wenst.
pi_133095571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik docent Nederlands worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thx I know ;) helaas door de tijd heen is mijn nl in schrift nogal verbasterd/veroest ja :)
pi_133096013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In een noodgeval doen ze gewoon wat ze moeten doen, dan gaan ze helemaal niks achterhalen.

Als de situatie wat gestabiliseerd is, dan is de partner (getrouwd of niet) gewoon het eerste aanspreekpunt tenzij er iets anders geregeld is (curator, mentor of schriftelijk gemachtigde).
klopt in bijde gevallen . in noodsytuaties wil men natuurlijk zo snel mogelijk het 1ste aanspreekpunt spreken , het zoeken daarnaa geveurt meestal via de id documenten die men op/bij de gene in nood vind . dus dan is het op naam/achternaam ect. zoeken , en identificeren .
en uiteraad het liefst de gene die ook de juiste beslissingen voor de gene in nood kan maken . omdat in geval van nood niet direct duidelijk is wie dat per deffenitie is , zoekt men vaak zo snel mogelijk door elk register om op die manier het eerste biologische aanspreekpunt te vinden en/of in geval getrouwd de partner . in geval de partner vaak als getrouwd of geregistreert samewonnend , is het uiteraad de partner die het eeste anspreekpunt voor het eerste contackt is . maar in geval ongetrouwd/ongeregistreert sammewonnend , weet men niet dat er dus een mogelijke partner is . en zal men dus bij het biologische aanspreekpunt uitkomen , naaste family ect. .
pi_133140138
en dan nog de situatie dat je in een buitenlands ziekenhuis terecht komt: daar wil men ook wel informatie achterhouden/niet aan je vertellen als je niet getrouwd bent met de patient (of familie bent)
pi_133140471
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:46 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb zelf weinig met trouwen, maar ik las van iemand die het ongeveer als volgt zei. "Sinds ik getrouwd ben, ben ik een beter persoon. Vroeger was ik een tikkeltje egoïstisch, en wilde alleen voor mezelf het beste. Sinds ik getrouwd ben, hou ik rekening met mijn vrouw, en denk ik regelmatig na: hoe kan ik deze vrouw gelukkig maken? In plaats van: hoe kan ik mezelf gelukkig maken?"

Ik vond dat wel mooi, dat je extra verantwoording gebruikt om een beter mens te worden. Ik heb die drive niet, maar vind het wel een mooie.
Maar waarom zou je opeens zo gaan denken als je getrouwd bent? Realiseerde diegene zich toen pas dat ze het plan hadden om 'voor altijd' samen te blijven?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_133140552
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
en dan nog de situatie dat je in een buitenlands ziekenhuis terecht komt: daar wil men ook wel informatie achterhouden/niet aan je vertellen als je niet getrouwd bent met de patient (of familie bent)
Dat ja. Ons trouwen is in eerste instantie een keer besproken omdat we graag een keer op wereldreis willen (motor, 2 jaar weg, dat soort dingen) en dan overal waar we komen we op z'n minst zeggenschap over elkaar hebben in geval van nood. Maargoed, los daarvan wilden we het ook allebei vanwege de emtionele waarde, dus 't was niet enkel practisch :+
Ja doei.
  maandag 11 november 2013 @ 10:55:30 #297
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133141494
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:12 schreef Njosnavelin het volgende:
Maar waarom zou je opeens zo gaan denken als je getrouwd bent? Realiseerde diegene zich toen pas dat ze het plan hadden om 'voor altijd' samen te blijven?
Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je spreekt ten overstaan van je familie en vrienden allerlei gewichtige beloften uit. Misschien zeg je tegen jezelf: "ik moet mijn stinkende best doen, anders mislukt het". Misschien zit je bij de notaris en denk je ineens, fuck als ik dit teken, dan moet ik haar gewoon tien+ jaar onderhouden, ook al scheiden we. Enz.
  maandag 11 november 2013 @ 10:56:58 #298
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133141527
Meh, als je bij trouwen een eenzijdig financieel risico neemt dat de ander op ieder moment in werking kan doen treden, waarom zou je het dan doen? Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat je 'mag' scheiden en er dan nog positief uitkomt ook.
pi_133141569
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:55 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je spreekt ten overstaan van je familie en vrienden allerlei gewichtige beloften uit. Misschien zeg je tegen jezelf: "ik moet mijn stinkende best doen, anders mislukt het". Misschien zit je bij de notaris en denk je ineens, fuck als ik dit teken, dan moet ik haar gewoon tien+ jaar onderhouden, ook al scheiden we. Enz.
Dat kan ik me ook wel voorstellen inderdaad, dat je je relatie wat anders gaat bekijken als je er op zo'n manier bij stilstaat.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_133141648
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:56 schreef hugecooll het volgende:
Meh, als je bij trouwen een eenzijdig financieel risico neemt dat de ander op ieder moment in werking kan doen treden, waarom zou je het dan doen? Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat je 'mag' scheiden en er dan nog positief uitkomt ook.
Huwelijkse voorwaarden.
Ja doei.
  maandag 11 november 2013 @ 11:04:28 #301
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133141746
quote:
3s.gif Op maandag 11 november 2013 11:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Huwelijkse voorwaarden.
Huhu, en dan komt je ex in de bijstand en mag je alsnog lappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo