Daar moet ik jou ook gelijk geven.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar ik vind dat je te gemakkelijk zegt dat trouwen totaal niet meer de betekenis heeft die het vroeger had. Er is namelijk tweederde die wél getrouwd blijft en wél inhoud en waarde daaraan verbindt.
Is dus niet ontstaan uit liefde maar uit bezit. Liefde is er later bij verzonnen.quote:
En dan wens ik ze ook alle geluk toe. Ik zie het alleen niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar ik vind dat je te gemakkelijk zegt dat trouwen totaal niet meer de betekenis heeft die het vroeger had. Er is namelijk tweederde die wél getrouwd blijft en wél inhoud en waarde daaraan verbindt.
yeah rightquote:Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
Net ge
[..]
Net gemaakt, hele lap tekst, toen ineens alles weg![]()
Geen zin het weer te typen.
Oh, waar ging het fout?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
Net ge
[..]
Net gemaakt, hele lap tekst, toen ineens alles weg![]()
Geen zin het weer te typen.
Gezellig he?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ha. Het maandelijkse trouw-topic!
Leuk tochquote:Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ha. Het maandelijkse trouw-topic!
Ik denk eerder andersom: Men gaat te gemakkelijk scheiden. Vaak hoor ik "We leefden als broer en zus" of "We waren uit elkaar gegroeid"..quote:Op donderdag 7 november 2013 11:35 schreef JeMoeder het volgende:
Waar ik mee zit is dat scheiden aan de orde van de dag is; in mijn ogen trouwen mensen dus te makkelijk, te onoverdacht.
Ik sprak eens een oude vrouw die iets van zestig jaar getrouwd was en hoe ze dat volhield.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom: Men gaat te gemakkelijk scheiden. Vaak hoor ik "We leefden als broer en zus" of "We waren uit elkaar gegroeid"..
Tja.. Trouwen houdt ook de verantwoordelijkheid in om te werken aan je relatie.
Ah.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij het invoegen.. bleef maar hangen en was toen foetsie.
En de samenvatting is?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij het invoegen.. bleef maar hangen en was toen foetsie.
Hele korte versie dan:quote:
Dat vind jijquote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik sprak eens een oude vrouw die iets van zestig jaar getrouwd was en hoe ze dat volhield.
"Omdat we vroeger dingen repareerden in plaats van nieuw te kopen."
Daar heb je het, dat financiële en de boel eromheen doet er mee toe dan de liefde.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hele korte versie dan:
Ik wil niet trouwen hij wel. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik ben de kostwinner en ik heb een eigen huis.
De verantwoording financieel voor hem te moeten zorgen valt mij zwaar; ben bang niet aan die belofte te kunnen voldoen.
Voor hem gelden de punten die ik eerder noemde en is niet trouwen dus een klap in zijn gezicht.
Afgesproken is dat zodra ik weer een goede baan heb, we dus in ondertrouw gaan. Ik wil hem die klap niet in zijn gezicht geven.. hij wil wel wachten tot ik financieel er iets beter voor sta.
Is er geen perspectief dat hij ook financieel aan het huishouden kan gaan bijdragen?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hele korte versie dan:
Ik wil niet trouwen hij wel. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik ben de kostwinner en ik heb een eigen huis.
De verantwoording financieel voor hem te moeten zorgen valt mij zwaar; ben bang niet aan die belofte te kunnen voldoen.
Voor hem gelden de punten die ik eerder noemde en is niet trouwen dus een klap in zijn gezicht.
Afgesproken is dat zodra ik weer een goede baan heb, we dus in ondertrouw gaan. Ik wil hem die klap niet in zijn gezicht geven.. hij wil wel wachten tot ik financieel er iets beter voor sta.
Ik zou er niet op terugkomen, zulke uitspraken zijn gewoon dooddoeners die nergens op slaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Positieve '', die bestaan ook.
Ok man.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:53 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik zou er niet op terugkomen, zulke uitspraken zijn gewoon dooddoeners die nergens op slaan.
En hoe is dit een antwoord op "wat is het nut van trouwen, wat voegt het toe aan een al bestaande relatie?".quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hele korte versie dan:
Nee, het gaat om verantwoording. Stel dat we trouwen en ik kan geen nieuwe baan vinden? Dan worden we uiteindelijk (met restschuld) uit het huis gezet en dat is dan MIJN verantwoording!quote:Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar heb je het, dat financiële en de boel eromheen doet er mee toe dan de liefde.
Die ken ik eerlijk gezegd niet. Hoe zie je het verschil?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Positieve '', die bestaan ook.
Ja, en dan heb je er dus spijt van. Dat bedoel ik dus met dat je de toekomst niet kan voorspellen. Het kan nog eens heel negatief voor je uitvallen.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om verantwoording. Stel dat we trouwen en ik kan geen nieuwe baan vinden? Dan worden we uiteindelijk (met restschuld) uit het huis gezet en dat is dan MIJN verantwoording!![]()
Ik heb dan toch plechtig aan hem beloofd voor hem te zorgen?
Nooit in de mate waarin ik dat doe.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is er geen perspectief dat hij ook financieel aan het huishouden kan gaan bijdragen?
Meestal plaatst men die achter een positieve post.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die ken ik eerlijk gezegd niet. Hoe zie je het verschil?
Dat het huwelijk met dooddoeners hand in hand gaat lijkt me al vrij duidelijk.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Rosario het volgende:
[..]
Of vind je het echt een mooi en inspirerend citaat?
Ik volg je niet. Je belooft toch voor elkaar te zorgen? Als je geen nieuwe baan kan vinden dan vind je toch wel een ander dak voor boven jullie hoofd?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om verantwoording. Stel dat we trouwen en ik kan geen nieuwe baan vinden? Dan worden we uiteindelijk (met restschuld) uit het huis gezet en dat is dan MIJN verantwoording!![]()
Ik heb dan toch plechtig aan hem beloofd voor hem te zorgen?
Dat het feit dat het gevoelsmatig belangrijk is voor je partner (zie lijstje eerder) al voldoende 'nut' geeft.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En hoe is dit een antwoord op "wat is het nut van trouwen, wat voegt het toe aan een al bestaande relatie?".
Oh, ik kreeg de indruk dat je dat repareren maar een zwaktebod vond. Zo van: als het zo moet, dan liever niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:56 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Meestal plaatst men die achter een positieve post.
Als het leuk en aardig is, is dat voor mij al nut genoeg.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat het feit dat het gevoelsmatig belangrijk is voor je partner (zie lijstje eerder) al voldoende 'nut' geeft.
Zeker niet, ik vind mensen die om de haverklap scheiden een stuk zwakker dan mensen die er echt aan werken.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, ik kreeg de indruk dat je dat repareren maar een zwaktebod vond. Zo van: als het zo moet, dan liever niet.
Ik vind het wel apart dat hij denkt dat je niet voor hem zorgt etc etc als jullie niet getrouwd zijn. Dat doe je als het goed is namelijk uit liefde voor iemand, en niet omdat het verplicht wordt door een papiertje.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat het feit dat het gevoelsmatig belangrijk is voor je partner (zie lijstje eerder) al voldoende 'nut' geeft.
Nee. Dan heb ik er moeite mee dat ik mijn belofte niet na kan komen. Niet van het doen van die belofte.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Id_do_her het volgende:
Ja, en dan heb je er dus spijt van.
Jij belooft hem een bepaalde levensstandaard?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Dan heb ik er moeite mee dat ik mijn belofte niet na kan komen. Niet van het doen van die belofte.
Dat dus ja. En ik wil ook liever dat een vrouw bij me blijft omdat ze het wil, niet omdat de kracht nog eens bijgezet wordt door een papiertje.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik vind het wel apart dat hij denkt dat je niet voor hem zorgt etc etc als jullie niet getrouwd zijn. Dat doe je als het goed is namelijk uit liefde voor iemand, en niet omdat het verplicht wordt door een papiertje.
Maar het punt van een belofte is dat je hem ook kan waarmaken, anders doe je hem niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Dan heb ik er moeite mee dat ik mijn belofte niet na kan komen. Niet van het doen van die belofte.
Nee. Nu mis je volledig de clue. IK ben degene die bang is voor die financiële verantwoording. Hij vindt het feit dat ik mijn uiterste best doe al verantwoording nemen genoeg.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik vind het wel apart dat hij denkt dat je niet voor hem zorgt etc etc als jullie niet getrouwd zijn. Dat doe je als het goed is namelijk uit liefde voor iemand, en niet omdat het verplicht wordt door een papiertje.
Ik voel me niet verplicht door een papiertje maar door de plechtige belofte die daarbij hoort.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef CherryOnTop het volgende:
niet omdat het verplicht wordt door een papiertje.
Dat. Of tenminste een redelijke kans dat je hem kunt nakomen.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Maar het punt van een belofte is dat je hem ook kan waarmaken, anders doe je hem niet.
De plechtige belofte dat jij je hoge inkomen blijft verdienen?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik voel me niet verplicht door een papiertje maar door de plechtige belofte die daarbij hoort.
quote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Ouder1 het volgende:
Voor mij persoonlijk is niet willen trouwen met een partner die wel wil trouwen
• Ik kies niet voor jou want ik wil niet kiezen
• Ik wil me niet vastleggen aan jou want wellicht kan ik beter krijgen
• Ik schaam me voor jou en wil niet als jouw 'man'/'vrouw' bekend staan
• Ik wil eigenlijk maar kort bij jou blijven
• Why buy the cow when you can get the milk for free?
• Ik wil niet verantwoordelijk voor jou zijn
• Ik denk dat we later uit elkaar gaan en dan wil ik niets voor jou hoeven te betalen
• Ik wil wel de voordelen van een relatie (seks, verzorging) maar niet de nadelen (verantwoordelijkheid)
Dingen als 'trouwen is duur', 'ik wil me niet binden' en 'ik zie het nut er niet van in' zijn gewoon smoesjes als je partner wel wil trouwen.
Let op: Bij ons zijn de rollen omgedraaid dus ik weet als vrouw hoe het voor een man voelt. Het is ook opvallend dat het doorgaans de man is die niet wil trouwen en de vrouw die dat wel wil.
Belofte maakt schuld.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat. Of tenminste een redelijke kans dat je hem kunt nakomen.
De plechtige belofte dat ik (financieel) voor hem zal zorgen. Als we dakloos raken en een restschuld houden ben ik van mening dat ik als kostwinner daar dan ernstig in gefaald heb.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De plechtige belofte dat jij je hoge inkomen blijft verdienen?
Beter creëer je geen kansen waar jij als grote faler uit de bus komt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De plechtige belofte dat ik (financieel) voor hem zal zorgen. Als we dakloos raken en een restschuld houden ben ik van mening dat ik als kostwinner daar dan ernstig in gefaald heb.
Je mist ook mijn punt denk ik. Maar goed prima dan doe ik het nog een keer met die hele lijst erbij.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Nu mis je volledig de clue. IK ben degene die bang is voor die financiële verantwoording. Hij vindt het feit dat ik mijn uiterste best doe al verantwoording nemen genoeg.
Hij denkt niet dat ik niet voor hem zorg of wil zorgen.. Hij denkt/voelt meer van dat lijstje.
Die hele lijst slaat nergens op m.i. Als iemand geen relatie met je wil dan was hij/zij al lang weggelopen, met of zonder papiertje. Iemand die zo'n lijst opnoemt is gewoon een onzeker figuur die denkt dat een papiertje de onzekerheid oplost.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Ouder1 het volgende:
• Ik kies niet voor jou want ik wil niet kiezen
• Ik wil me niet vastleggen aan jou want wellicht kan ik beter krijgen
• Ik schaam me voor jou en wil niet als jouw 'man'/'vrouw' bekend staan
• Ik wil eigenlijk maar kort bij jou blijven
• Why buy the cow when you can get the milk for free?
• Ik wil niet verantwoordelijk voor jou zijn
• Ik denk dat we later uit elkaar gaan en dan wil ik niets voor jou hoeven te betalen
• Ik wil wel de voordelen van een relatie (seks, verzorging) maar niet de nadelen (verantwoordelijkheid)
En als je niet getrouwd bent doe je dat niet?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De plechtige belofte dat ik (financieel) voor hem zal zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |