abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133223134
quote:
12s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor mij is het dat ook.
Om duidelijkheid te scheppen: Bestaat de groep mensen die ik zojuist beschreef volgens jou wel of niet?
Tails tell tales
  woensdag 13 november 2013 @ 17:24:12 #177
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133223172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:23 schreef Forbry het volgende:

[..]

Om duidelijkheid te scheppen: Bestaat de groep mensen die ik zojuist beschreef volgens jou wel of niet?
Natuurlijk bestaan die. Mijn waarheid is de jouwe niet tenslotte.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_133223191
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaan die. Mijn waarheid is de jouwe niet tenslotte.
Je doet het er nu gewoon om of niet? _O-
Tails tell tales
  woensdag 13 november 2013 @ 17:25:26 #179
379943 Paper_Tiger
pi_133223211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:24 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je doet het er nu gewoon om of niet? :D
pi_133223246
quote:
16s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik had de smiley veranderd ;), maar :6 dan maar gewoon terug ;)
Tails tell tales
  woensdag 13 november 2013 @ 17:27:25 #181
379943 Paper_Tiger
pi_133223280
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:26 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik had de smiley veranderd ;), maar :6 dan maar gewoon terug ;)
Ik verwachte eigenlijk een aanzoek -O-
pi_133223352
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik verwachte eigenlijk een aanzoek -O-
_O- _O- Doe ik niet aan zolang kerk, overheid of familie dat niet van mij verlangt ;)
Tails tell tales
  woensdag 13 november 2013 @ 17:31:33 #183
379943 Paper_Tiger
pi_133223453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

_O- _O- Doe ik niet aan zolang kerk, overheid of familie dat niet van mij verlangt ;)
Je bent vandaag in je voordeel veranderd.
pi_133223784
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je bent vandaag in je voordeel veranderd.
?, maar w/ dan maar? :D
Tails tell tales
  woensdag 13 november 2013 @ 17:42:58 #185
379943 Paper_Tiger
pi_133223838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:41 schreef Forbry het volgende:

[..]

?, maar w/ dan maar? :D
Hu?
pi_133224315
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hu?
:* en over ^) ja of nee? maar weer ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre er nog vrouwen en mannen zijn die -net als ikzelf- ouderwets zijn in de zin dat ze vinden dat de man uiteindelijk het "echte" aanzoek moet doen, maar dat is hier eigenlijk het onderwerp niet...
Tails tell tales
  woensdag 13 november 2013 @ 18:11:36 #187
379943 Paper_Tiger
pi_133224665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:59 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre er nog vrouwen en mannen zijn die -net als ikzelf- ouderwets zijn in de zin dat ze vinden dat de man uiteindelijk het "echte" aanzoek moet doen, maar dat is hier eigenlijk het onderwerp niet...
TT is dan ook waarom niet trouwen....
pi_133225127
quote:
4s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

TT is dan ook waarom niet trouwen....
Klopt, ik had mijn redenen om niet te trouwen al in het vorige topic gegeven (ook de redenen om wél te trouwen, ik ben geen voor- of tegenstander):

Je weet nooit 100% zeker of je écht altijd bij elkaar blijft. Geeft toch extra gedoe/rompslomp als je dan wél uit elkaar wilt gaan; een huwelijk kost geld en (vooral de voorbereiding) tijd; wij hebben juridisch al het één en ander op een andere manier geregeld en wij vinden het beide gewoon geen "must".

Ik kan daaraan nog toevoegen dat mijn vriend tot nu toe nog nooit een serieus aanzoek heeft gedaan en trouwen wat mij betreft dan überhaupt (nog) niet aan de orde is (maar ik vind het dus prima als dat ook nooit gebeurt). :)
Tails tell tales
pi_133231888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:25 schreef TryX het volgende:

[..]

Heel raar. Kennelijk trouwen de huisvrouwen hier op het forum om de man kaal te plukken.
Als je partner meer verdiend dan jezelf, of je nou dus man of vrouw bent maakt het niet uit. Dan vind ik inderdaad dat zolang het huwelijk/relatie duurt, alles gedeeld kan worden. Indien de relatie stopt, dan natuurlijk niet meer.

Kennelijk vinden vele hier dat zij dan recht hebben op het kapitaal van hen partner.

Laten we eens heel extreem gaan(hihihuhauhuahuaha nog meer geld), en zeggen dat ik met een vrouw trouw die meer heeft dan ik, wellicht zelfs miljonair. De relatie duurt tien jaar, moet ik mezelf dan geheel afhankelijk van mijn vrouw maken? En bij een scheiding haar kaal plukken, denk hierbij aan de helft van het huis (wat gekocht is van haar kapitaal) en de helft van haar geld eisen? En daarna ook nog partner alimentatie eisen? Mijn mening, wat er in die tussentijd is opgebouwd blijft gezamenlijk en wordt gedeeld bij een scheiding. De rest is gewoon van haar dan.

Of hebben alle vrouwen in dit topic dan recht (want ze voelen zich aangevallen) op meer?
Het huis en dat alles is van ons samen, alles is opgebouwd in onze relatie(huwelijk). Als ik weg zou gaan heb ik recht op de helft, maar zou ik met liefde van van alles afzien zodat we beide een normale start kunnen maken. Net zoals hij met liefde me (tijdelijk) ondersteund zodat ik op mijn pootjes terecht kan komen. Die 12 jaar partner-alimentatie vind ik enorme onzin, na max 2 jaar ben ik echt wel weer zelfvoorzienend en heb ik geen enkele hulp meer nodig.

Dus nee, ik zie het niet zitten om hem kaal te plukken en gelukkig ziet hij het ook niet zitten om me te laten barsten. Nu vermoed ik niet dat ons huwelijk zal eindigen, maar als dat zo is dan komen we daar samen we uit, is het dus de bedoeling dat we allebei normaal door kunnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133262348
Zelf ben ik nog erg jong, dus trouwen zou ik sowieso nog niet willen.

Echter lijkt het me in de toekomst ook niets. Het hele principe dat je je liefde moet bewijzen met een of ander papiertje vind ik heel ouderwets. Daarnaast biedt het geen voordelen en vind ik dat liefde iets moet zijn tussen twee personen, niet iets waar anderen en instanties zich mee gaan bemoeien.

Mijn ouders zijn niet getrouwd en ontzettend gelukkig samen. :)
pi_133262688
Er is geen voordeel aan trouwen. Behalve als je gelovig bent enzo. Ben je dat niet, zie ik geen enkele reden waarom je zou willen trouwen. Kost geld, geeft gezeik, etc.

Trouwen is in wezen grote onzin. Leuk excuus om een feestje te bouwen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133263478
Ik heb wel wat met trouwen, maar ik vind het gigantisch duur. (Tenminste de bruiloft die ik wil :') )
In deze tijden lijkt me het niet handig om tienduizend euro 'zomaar' uit te geven.
Noot noot.
pi_133266402
Trouwen hoeft voor mij niet zo. Zeg nooit nooit, maar ik zie het over het algemeen niet echt als een meerwaarde... "Houden van" is een gevoel, en straal ik liever uit dan dat ik het per se zou moeten vastleggen op papier. Verder heb ik van het hedendaagse huwelijk meer een beeld van "conformatie aan de standaard", en dat hoeft voor mij ook niet zo.

Daarbij is het duur en geeft het veel stress om van alles voor te bereiden, om zoiets aan één dag te besteden, nee dank je... Maja, áls ik zou ooit zou trouwen (het moet wel raar lopen maar stel dat...) dan zou ik het ook niet met een groot feest doen. Liever in een kleine kring met familie en mensen die kort bij je staan en écht weten wat het voor je betekent en de dag erna lekker met zijn tweetjes in het vliegtuig stappen richting een ver zonnig oord en alleen maar genieten van elkaar. Lijkt me veel leuker dan zo'n standaard feest (waar veel stress van tevoren gaat inzitte)n met honderden gasten, waarvan vaak een groot deel op zo'n avond zich "zaalvulling" voelt ... Maar goed, zo denk ik (nu dan)...
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_133267249
Een witte jurk staat me wel goed tho :{
Noot noot.
pi_133277039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je bent iig wel consequent :')
Vooral omdat je consequent wil overkomen, volgens mij, maar dat maakt niet uit
Sommige mensen hebben iets wat wel "trots" genoemd wordt. In de ogen van die mensen hebben andere mensen die dit dus niet hebben, een minderwaardige levensinstelling.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133277271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:59 schreef Forbry het volgende:

[..]

Min of meer ligt het een in het verlengde van het ander.
Als jij (lees "omdat ik") wil trouwen, omdat je dat ritueel leuk vind en de emotie die erbij hoort graag wil ervaren, dan moet je het ritueel natuurlijk wel goed uitvoeren:
Ik heb mijn vrouw op mijn knieën gevraagd, vervolgens zijn wij de goedkeuring aan haar vader gaan vragen. (hoewel er van enige twijfel totaal geen sprake was).
De nacht voor de huwelijksdag hebben we ook niet samen doorgebracht, maar bij onze ouders. We zijn getrouwd in een kasteel, maar helaas zonder koets, want die kon de afstand niet overbruggen.

Ik ben een man, een echte, maar ook voor mij was het de mooiste dag van mijn leven (tot dan toe).
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133284993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:28 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Min of meer ligt het een in het verlengde van het ander.
Als jij (lees "omdat ik") wil trouwen, omdat je dat ritueel leuk vind en de emotie die erbij hoort graag wil ervaren, dan moet je het ritueel natuurlijk wel goed uitvoeren:
Ik heb mijn vrouw op mijn knieën gevraagd, vervolgens zijn wij de goedkeuring aan haar vader gaan vragen. (hoewel er van enige twijfel totaal geen sprake was).
De nacht voor de huwelijksdag hebben we ook niet samen doorgebracht, maar bij onze ouders. We zijn getrouwd in een kasteel, maar helaas zonder koets, want die kon de afstand niet overbruggen.

Ik ben een man, een echte, maar ook voor mij was het de mooiste dag van mijn leven (tot dan toe).
^O^
Tails tell tales
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:09:23 #198
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133285477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:11 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben iets wat wel "trots" genoemd wordt. In de ogen van die mensen hebben andere mensen die dit dus niet hebben, een minderwaardige levensinstelling.
watte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')