Om duidelijkheid te scheppen: Bestaat de groep mensen die ik zojuist beschreef volgens jou wel of niet?quote:
Natuurlijk bestaan die. Mijn waarheid is de jouwe niet tenslotte.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Om duidelijkheid te scheppen: Bestaat de groep mensen die ik zojuist beschreef volgens jou wel of niet?
Je doet het er nu gewoon om of niet?quote:Op woensdag 13 november 2013 17:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan die. Mijn waarheid is de jouwe niet tenslotte.
quote:Op woensdag 13 november 2013 17:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je doet het er nu gewoon om of niet?
Ik verwachte eigenlijk een aanzoekquote:Op woensdag 13 november 2013 17:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik had de smiley veranderd, maar
dan maar gewoon terug
quote:Op woensdag 13 november 2013 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik verwachte eigenlijk een aanzoek
Je bent vandaag in je voordeel veranderd.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:29 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Doe ik niet aan zolang kerk, overheid of familie dat niet van mij verlangt
?, maarquote:Op woensdag 13 november 2013 17:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je bent vandaag in je voordeel veranderd.
quote:
TT is dan ook waarom niet trouwen....quote:Op woensdag 13 november 2013 17:59 schreef Forbry het volgende:
[..]en over
ja of nee? maar weer
Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre er nog vrouwen en mannen zijn die -net als ikzelf- ouderwets zijn in de zin dat ze vinden dat de man uiteindelijk het "echte" aanzoek moet doen, maar dat is hier eigenlijk het onderwerp niet...
Klopt, ik had mijn redenen om niet te trouwen al in het vorige topic gegeven (ook de redenen om wél te trouwen, ik ben geen voor- of tegenstander):quote:Op woensdag 13 november 2013 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
TT is dan ook waarom niet trouwen....
Het huis en dat alles is van ons samen, alles is opgebouwd in onze relatie(huwelijk). Als ik weg zou gaan heb ik recht op de helft, maar zou ik met liefde van van alles afzien zodat we beide een normale start kunnen maken. Net zoals hij met liefde me (tijdelijk) ondersteund zodat ik op mijn pootjes terecht kan komen. Die 12 jaar partner-alimentatie vind ik enorme onzin, na max 2 jaar ben ik echt wel weer zelfvoorzienend en heb ik geen enkele hulp meer nodig.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:25 schreef TryX het volgende:
[..]
Heel raar. Kennelijk trouwen de huisvrouwen hier op het forum om de man kaal te plukken.
Als je partner meer verdiend dan jezelf, of je nou dus man of vrouw bent maakt het niet uit. Dan vind ik inderdaad dat zolang het huwelijk/relatie duurt, alles gedeeld kan worden. Indien de relatie stopt, dan natuurlijk niet meer.
Kennelijk vinden vele hier dat zij dan recht hebben op het kapitaal van hen partner.
Laten we eens heel extreem gaan(hihihuhauhuahuaha nog meer geld), en zeggen dat ik met een vrouw trouw die meer heeft dan ik, wellicht zelfs miljonair. De relatie duurt tien jaar, moet ik mezelf dan geheel afhankelijk van mijn vrouw maken? En bij een scheiding haar kaal plukken, denk hierbij aan de helft van het huis (wat gekocht is van haar kapitaal) en de helft van haar geld eisen? En daarna ook nog partner alimentatie eisen? Mijn mening, wat er in die tussentijd is opgebouwd blijft gezamenlijk en wordt gedeeld bij een scheiding. De rest is gewoon van haar dan.
Of hebben alle vrouwen in dit topic dan recht (want ze voelen zich aangevallen) op meer?
Sommige mensen hebben iets wat wel "trots" genoemd wordt. In de ogen van die mensen hebben andere mensen die dit dus niet hebben, een minderwaardige levensinstelling.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je bent iig wel consequent
Vooral omdat je consequent wil overkomen, volgens mij, maar dat maakt niet uit
Min of meer ligt het een in het verlengde van het ander.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:59 schreef Forbry het volgende:
[..]en over
ja of nee? maar weer
Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre er nog vrouwen en mannen zijn die -net als ikzelf- ouderwets zijn in de zin dat ze vinden dat de man uiteindelijk het "echte" aanzoek moet doen, maar dat is hier eigenlijk het onderwerp niet...
quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:28 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Min of meer ligt het een in het verlengde van het ander.
Als jij (lees "omdat ik") wil trouwen, omdat je dat ritueel leuk vind en de emotie die erbij hoort graag wil ervaren, dan moet je het ritueel natuurlijk wel goed uitvoeren:
Ik heb mijn vrouw op mijn knieën gevraagd, vervolgens zijn wij de goedkeuring aan haar vader gaan vragen. (hoewel er van enige twijfel totaal geen sprake was).
De nacht voor de huwelijksdag hebben we ook niet samen doorgebracht, maar bij onze ouders. We zijn getrouwd in een kasteel, maar helaas zonder koets, want die kon de afstand niet overbruggen.
Ik ben een man, een echte, maar ook voor mij was het de mooiste dag van mijn leven (tot dan toe).
wattequote:Op vrijdag 15 november 2013 09:11 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben iets wat wel "trots" genoemd wordt. In de ogen van die mensen hebben andere mensen die dit dus niet hebben, een minderwaardige levensinstelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |