Daar moet ik jou ook gelijk geven.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar ik vind dat je te gemakkelijk zegt dat trouwen totaal niet meer de betekenis heeft die het vroeger had. Er is namelijk tweederde die wél getrouwd blijft en wél inhoud en waarde daaraan verbindt.
Is dus niet ontstaan uit liefde maar uit bezit. Liefde is er later bij verzonnen.quote:
En dan wens ik ze ook alle geluk toe. Ik zie het alleen niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar ik vind dat je te gemakkelijk zegt dat trouwen totaal niet meer de betekenis heeft die het vroeger had. Er is namelijk tweederde die wél getrouwd blijft en wél inhoud en waarde daaraan verbindt.
yeah rightquote:Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
Net ge
[..]
Net gemaakt, hele lap tekst, toen ineens alles weg![]()
Geen zin het weer te typen.
Oh, waar ging het fout?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
Net ge
[..]
Net gemaakt, hele lap tekst, toen ineens alles weg![]()
Geen zin het weer te typen.
Gezellig he?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ha. Het maandelijkse trouw-topic!
Leuk tochquote:Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ha. Het maandelijkse trouw-topic!
Ik denk eerder andersom: Men gaat te gemakkelijk scheiden. Vaak hoor ik "We leefden als broer en zus" of "We waren uit elkaar gegroeid"..quote:Op donderdag 7 november 2013 11:35 schreef JeMoeder het volgende:
Waar ik mee zit is dat scheiden aan de orde van de dag is; in mijn ogen trouwen mensen dus te makkelijk, te onoverdacht.
Ik sprak eens een oude vrouw die iets van zestig jaar getrouwd was en hoe ze dat volhield.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom: Men gaat te gemakkelijk scheiden. Vaak hoor ik "We leefden als broer en zus" of "We waren uit elkaar gegroeid"..
Tja.. Trouwen houdt ook de verantwoordelijkheid in om te werken aan je relatie.
Ah.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij het invoegen.. bleef maar hangen en was toen foetsie.
En de samenvatting is?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij het invoegen.. bleef maar hangen en was toen foetsie.
Hele korte versie dan:quote:
Dat vind jijquote:Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik sprak eens een oude vrouw die iets van zestig jaar getrouwd was en hoe ze dat volhield.
"Omdat we vroeger dingen repareerden in plaats van nieuw te kopen."
Daar heb je het, dat financiële en de boel eromheen doet er mee toe dan de liefde.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hele korte versie dan:
Ik wil niet trouwen hij wel. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik ben de kostwinner en ik heb een eigen huis.
De verantwoording financieel voor hem te moeten zorgen valt mij zwaar; ben bang niet aan die belofte te kunnen voldoen.
Voor hem gelden de punten die ik eerder noemde en is niet trouwen dus een klap in zijn gezicht.
Afgesproken is dat zodra ik weer een goede baan heb, we dus in ondertrouw gaan. Ik wil hem die klap niet in zijn gezicht geven.. hij wil wel wachten tot ik financieel er iets beter voor sta.
Is er geen perspectief dat hij ook financieel aan het huishouden kan gaan bijdragen?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hele korte versie dan:
Ik wil niet trouwen hij wel. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik ben de kostwinner en ik heb een eigen huis.
De verantwoording financieel voor hem te moeten zorgen valt mij zwaar; ben bang niet aan die belofte te kunnen voldoen.
Voor hem gelden de punten die ik eerder noemde en is niet trouwen dus een klap in zijn gezicht.
Afgesproken is dat zodra ik weer een goede baan heb, we dus in ondertrouw gaan. Ik wil hem die klap niet in zijn gezicht geven.. hij wil wel wachten tot ik financieel er iets beter voor sta.
Ik zou er niet op terugkomen, zulke uitspraken zijn gewoon dooddoeners die nergens op slaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Positieve '', die bestaan ook.
Ok man.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:53 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik zou er niet op terugkomen, zulke uitspraken zijn gewoon dooddoeners die nergens op slaan.
En hoe is dit een antwoord op "wat is het nut van trouwen, wat voegt het toe aan een al bestaande relatie?".quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hele korte versie dan:
Nee, het gaat om verantwoording. Stel dat we trouwen en ik kan geen nieuwe baan vinden? Dan worden we uiteindelijk (met restschuld) uit het huis gezet en dat is dan MIJN verantwoording!quote:Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar heb je het, dat financiële en de boel eromheen doet er mee toe dan de liefde.
Die ken ik eerlijk gezegd niet. Hoe zie je het verschil?quote:Op donderdag 7 november 2013 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Positieve '', die bestaan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |