Je kan dat ook anders zien; Als iemand die trouw belofte heel serieus neemt, daar heel goed over nadenkt en zich de zwaarte van die belofte goed realiseert, die trouwbelofte aan jou wil doen.. Dan is die belofte ook echt wat waard. Meer dan die van degene die er alleen een leuk feestje of 'alleen maar een papiertje' in ziet.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Die verantwoording is er toch ook als je samen bent
Pas willen trouwen bij een goede baan vind ik echt![]()
Als je de intentie hebt, is dat dus precies wat hij je wel kan beloven!quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik wil niet trouwen omdat ik niet wil scheiden. En partner kan niet beloven om écht voor altijd bij me te willen blijven. Hij zegt van wel, het is dus wel zijn intentie, maar je weet nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren. 1 op de 3 eindigt in een scheiding.
Laatst nog mijn nichtje en vriend/man uit elkaar en ze hebben een kleine van nog geen 3 jaar!
In goede en slechte tijden en zo.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je nu herhaalt is geen antwoord op mijn vraag.
Het leven houdt toch verdorie niet op als je werkloos blijft en je je huis moet verkopen!
Het ongedaan maken kan je een hoop geld kosten en gezeik opleveren.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het kan al voor zo een 75 euro? of goedkoper op een maandagochtend? Hooguit wat administratiekosten als die er al zijn.
Belofte maakt schuld.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kan dat ook anders zien; Als iemand die trouw belofte heel serieus neemt, daar heel goed over nadenkt en zich de zwaarte van die belofte goed realiseert, die trouwbelofte aan jou wil doen.. Dan is die belofte ook echt wat waard. Meer dan die van degene die er alleen een leuk feestje of 'alleen maar een papiertje' in ziet.
Grappig is dat mijn getuige (ja, die is al gevraagd) er eerst heel goed over na wilde denken omdat zij zich dan wel medeverantwoordelijk voelde voor dat huwelijk. Haar uiteindelijke "Ja" is mij dus heel veel waard.
Kan ja. Dat kan uit elkaar gaan zonder getrouwd te zijn geweest ook.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het ongedaan maken kan je een hoop geld kosten en gezeik opleveren.
Een inspanningsverplichting. Maar goed, als iemand er geen zin meer in heeft, dan houdt het gewoon op.quote:
Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Het leven houdt toch verdorie niet op als je werkloos blijft en je je huis moet verkopen!
En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een inspanningsverplichting. Maar goed, als iemand er geen zin meer in heeft, dan houdt het gewoon op.
Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?
En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.
Waarom willen ze dat?quote:Op donderdag 7 november 2013 13:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.
Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.
Anders moet je niet trouwen, kinderen krijgen, samenwonen, whatever
Gelukkig heb je die keuze.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.
En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.quote:
Ja, waar komt dat überhaupt vandaan dat een van beiden die kar moet gaan trekken? Dat begrijp ik al steeds niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?
En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
Gelukkig wel.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.
Ongeacht de oorzaak? Ook als die oorzaak een gezamenlijke beslissing was?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Vooral voor degene die alimentatieplicht heeft.
Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:11 schreef Lienekien het volgende:
En dat is wel een enorm doemscenario dat je daar schetst. Beetje jammer. Waarom zou je niet in een huurflatje terecht kunnen komen?
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?quote:Op donderdag 7 november 2013 13:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.
Urgentie wordt alleen nog verleend aan mensen mét jonge kinderen die nergens anders terecht kunnen (ik heb een ex waar ze terecht kunnen) en aan mensen met een ernstige handicap.
Particuliere betaalbare huur (onder de huursubsidiegrens) heeft een minimale inkomensgrens waar wij in zo'n geval niet boven zullen komen
Met een restschuld kom je ook niet door een BKR toets heen die voor sommige particuliere huur geldt
De meeste particuliere huur is onbetaalbaar, zelfs voor een stacaravan
Je mag je niet in een andere gemeente inschrijven (waar de wachtlijsten korter zijn) als je daar geen binding mee hebt.
Een flatje na gedwongen verkoop kan je hier dus op je buik schrijven (en in veel gemeenten tegenwoordig).
Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:28 schreef Lienekien het volgende:
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?
Waarom niet eerder?quote:Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.
Klopt inderdaad. Van 33 jaar is het hier nu geloof ik 16 jaar geworden. Gaat sowieso nog dalen want dat absurde getal is veroorzaakt door toenmalige sloop van heel erg veel sociale huurwoningen waar koop en particuliere huur voor in de plaats gekomen is. Maar onder de 10 jaar zal het voorlopig niet komen. Dus ik heb nog minimaal 5 jaar te gaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Leandra het volgende:
De wachtlijsten zijn rap verminderd nu je met een huishoudinkomen boven de 34k niet meer in aanmerking komt voor een sociale huurwoning.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |