En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een inspanningsverplichting. Maar goed, als iemand er geen zin meer in heeft, dan houdt het gewoon op.
Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?
En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.
Waarom willen ze dat?quote:Op donderdag 7 november 2013 13:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.
Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.
Anders moet je niet trouwen, kinderen krijgen, samenwonen, whatever
Gelukkig heb je die keuze.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.
En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.quote:
Ja, waar komt dat überhaupt vandaan dat een van beiden die kar moet gaan trekken? Dat begrijp ik al steeds niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?
En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
Gelukkig wel.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.
Ongeacht de oorzaak? Ook als die oorzaak een gezamenlijke beslissing was?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Vooral voor degene die alimentatieplicht heeft.
Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:11 schreef Lienekien het volgende:
En dat is wel een enorm doemscenario dat je daar schetst. Beetje jammer. Waarom zou je niet in een huurflatje terecht kunnen komen?
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?quote:Op donderdag 7 november 2013 13:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.
Urgentie wordt alleen nog verleend aan mensen mét jonge kinderen die nergens anders terecht kunnen (ik heb een ex waar ze terecht kunnen) en aan mensen met een ernstige handicap.
Particuliere betaalbare huur (onder de huursubsidiegrens) heeft een minimale inkomensgrens waar wij in zo'n geval niet boven zullen komen
Met een restschuld kom je ook niet door een BKR toets heen die voor sommige particuliere huur geldt
De meeste particuliere huur is onbetaalbaar, zelfs voor een stacaravan
Je mag je niet in een andere gemeente inschrijven (waar de wachtlijsten korter zijn) als je daar geen binding mee hebt.
Een flatje na gedwongen verkoop kan je hier dus op je buik schrijven (en in veel gemeenten tegenwoordig).
Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:28 schreef Lienekien het volgende:
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?
Waarom niet eerder?quote:Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.
Klopt inderdaad. Van 33 jaar is het hier nu geloof ik 16 jaar geworden. Gaat sowieso nog dalen want dat absurde getal is veroorzaakt door toenmalige sloop van heel erg veel sociale huurwoningen waar koop en particuliere huur voor in de plaats gekomen is. Maar onder de 10 jaar zal het voorlopig niet komen. Dus ik heb nog minimaal 5 jaar te gaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Leandra het volgende:
De wachtlijsten zijn rap verminderd nu je met een huishoudinkomen boven de 34k niet meer in aanmerking komt voor een sociale huurwoning.
Omdat ik toen van huur naar koop ging en hier begin je weer onderaan als je een huurwoning verlaat.quote:
Welke hete brij? Volgens mij geef ik steeds gewoon antwoord, alleen niet dat antwoord dat jullie willen horen.quote:Maar goed, je vermijdt nog steeds de hete brij. Ok dan.
Niet het antwoord op de vraag, waarom het geen gedeelde verantwoordelijkheid is, in goede en in slechte tijden.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omdat ik toen van huur naar koop ging en hier begin je weer onderaan als je een huurwoning verlaat.
[..]
Welke hete brij? Volgens mij geef ik steeds gewoon antwoord, alleen niet dat antwoord dat jullie willen horen.
Makkie: alimentatie.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
Daarom.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je de intentie hebt, is dat dus precies wat hij je wel kan beloven!
Een belofte is geen garantie!
Nee, het huwelijk is geen garantie!
Het is een gedeelde verantwoordelijkheid alleen kan hij die niet alleen aan, ik, als ik een baan heb, wel. Of samen als ik als schoonmaakster kan beginnen.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet het antwoord op de vraag, waarom het geen gedeelde verantwoordelijkheid is, in goede en in slechte tijden.
Waarom is dat flauw? Verlies van inkomsten is toch geen ontbindende factor voor je voorgenomen huwelijk?quote:Op donderdag 7 november 2013 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is een gedeelde verantwoordelijkheid alleen kan hij die niet alleen aan, ik, als ik een baan heb, wel. Of samen als ik als schoonmaakster kan beginnen.
Daarmee ligt de druk meer bij mij.
Ik vind het wat flauw om die goede en slechte tijden erbij te halen.
Omdat : LIF / Trouwen en zo #85 , met de nadruk op #85.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Vanochtend was ik naar Giel aan het luisteren op de radio en belde hij met een man die 6 jaar samen was met zijn vriendin, waar hij zielsveel van houd. Nu vroeg Giel aan hem of er ook trouwplannen waren en sloeg deze man compleet dicht. Op mij kwam dit over alsof hij nog liever van een brug zou springen dan ooit trouwen, maargoed hij vroeg ook of zijn vriendin wilde trouwen en hier werd een volmondig ja op geantwoord.
Nu vraag ik mij af, waarom zou je perse niet willen trouwen? Ik ben hier niet op zoek naar mensen die de vraag omdraaien van “waarom zou je wel willen trouwen?” of gewoon simpelweg zeggen “ik heb dat niet nodig want ik door een stom papiertje niet meer van mijn vriendin houden”. Maar gewoon een concrete reden. Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden? En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Of heb je gewoon een grote groep mannen die bang zijn dat als ze een ring dragen vrouwen ineens niet meer met ze flirten?
Overingens, ik zou wel willen trouwen en nee dit is niet uit geloofsovertuiging.
De samenvatting:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is dat flauw? Verlies van inkomsten is toch geen ontbindende factor voor je voorgenomen huwelijk?
Ik heb geen boodschap aan die mannen. Kennelijk wel een boodschap aan jouw verhaal. Omdat dat dichter bij me staat. Omdat ik de trouwbelofte ook heel serieus neem en daarvan maakt dat 'in goede en slechte tijden' uiteraard ook deel uit.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.
Waar het steeds om draait is hoe IK die belofte die IK dan doe ERVAAR. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar daar verander je mijn gevoel niet mee.
Waarom ga je eigenlijk niet de discussie aan met mannen die beweren niet te willen trouwen omdat zij niet het risico willen lopen ooit alimentatie te betalen? Lijkt mij veel meer een discussie waard dan iemand die de trouwbelofte gewoon heel serieus neemt.
nee, vandaag heeft ze er al meerdere gehadquote:Op donderdag 7 november 2013 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
Oh. Is dit het dagelijkse Ouder1-topic?
ik vind zelf 'hij wil het heel graag' een heel goede reden, als ik er niet heel erg iets tégen heb, zie ik niet in waarom ik hem niet een keer zijn zin zou geven.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Moet je dan maar alles doen wat jewederhelft graag wil ook al wil jij het niet?
Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
Deze is mooi, het beste punt tot nu toe gemaakt. Inherent in de belofte van trouwen zit de notie dat een lange relatie beter is dan een korte relatie. Hoe langer de relatie, hoe beter.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Musil het volgende:
- (o.a. vanwege bovenstaande) acht ik het risico dat twee mensen langer bij elkaar blijven hangen in een niet-meer-werkende relatie groter als ze getrouwd zijn, en als iets echt niet meer werkt wil ik er niet langer dan nodig in blijven hangen
Rituelen om jezelf aan iemand vast te leggen bestaan toch al veel langer?quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:48 schreef erodome het volgende:
Degene die ik ken die echt niet willen trouwen vinden het huwelijk een overblijfsel uit de kerkelijke tijd en willen dat niet uit princiepe.
Ja, maar dat is hun reden(ik ken er ook niet veel die perse niet willen trouwen).quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Rituelen om jezelf aan iemand vast te leggen bestaan toch al veel langer?
quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?
Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.
Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit
50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
Ja oké. Ik ging uit van traditioneel trouwen. Ik ben het romantische typequote:Op vrijdag 8 november 2013 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?
Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.
Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
Je snapt me niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
Ik ga hier niet meer op inquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.
Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.
Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?
JUIST!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |