abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2013 @ 13:06:52 #209
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een inspanningsverplichting. Maar goed, als iemand er geen zin meer in heeft, dan houdt het gewoon op.
En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:07:38 #210
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?

En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.
pi_133001133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En dan moeten mensen er gewoon mee kunnen stoppen zonder allerlei verplichtingen.
Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.

Anders moet je niet trouwen, kinderen krijgen, samenwonen, whatever
pi_133001138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:07 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik kan, vermoed ik, genoeg getrouwde mannen aanwijzen die liever daar zouden zitten.
Waarom willen ze dat?
  donderdag 7 november 2013 @ 13:09:45 #213
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je verplichtingen aangaat moet je ze ook naleven. Als je wilt trouwen dan hangen daar regels aan voor het ontbinden. Dan moet je ook de verplichting die je eerder bent aan gegaan netjes afhandelen.

Anders moet je niet trouwen, kinderen krijgen, samenwonen, whatever
Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:10:15 #214
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom willen ze dat?
Omdat ze getrouwd zijn.
pi_133001189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Zeker, als je trouwt ga je bepaalde regels aan. Daarom kies ik er liever niet voor om te trouwen.
Gelukkig heb je die keuze.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:10:50 #216
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_133001208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Gelukkig heb je die keuze.
En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:11:56 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133001239
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?

En vind jij op straat zwerven een waardig leven? Gedwongen verkoop = restschuld + dakloosheid. Zelfs in de daklozenopvang kan je tegenwoordig niet meer terecht want die zit vol.
Ja, waar komt dat überhaupt vandaan dat een van beiden die kar moet gaan trekken? Dat begrijp ik al steeds niet.

En dat is wel een enorm doemscenario dat je daar schetst. Beetje jammer. Waarom zou je niet in een huurflatje terecht kunnen komen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133001374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:10 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.
Gelukkig wel.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:16:10 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133001415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:49 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vooral voor degene die alimentatieplicht heeft.
Ongeacht de oorzaak? Ook als die oorzaak een gezamenlijke beslissing was?
Je denkt dat het voor de alimentatieontvanger wel leuker wordt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133001795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:11 schreef Lienekien het volgende:
En dat is wel een enorm doemscenario dat je daar schetst. Beetje jammer. Waarom zou je niet in een huurflatje terecht kunnen komen?
Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.
Urgentie wordt alleen nog verleend aan mensen mét jonge kinderen die nergens anders terecht kunnen (ik heb een ex waar ze terecht kunnen) en aan mensen met een ernstige handicap.
Particuliere betaalbare huur (onder de huursubsidiegrens) heeft een minimale inkomensgrens waar wij in zo'n geval niet boven zullen komen
Met een restschuld kom je ook niet door een BKR toets heen die voor sommige particuliere huur geldt
De meeste particuliere huur is onbetaalbaar, zelfs voor een stacaravan
Je mag je niet in een andere gemeente inschrijven (waar de wachtlijsten korter zijn) als je daar geen binding mee hebt.

Een flatje na gedwongen verkoop kan je hier dus op je buik schrijven (en in veel gemeenten tegenwoordig).
  donderdag 7 november 2013 @ 13:28:08 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133001895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wij hebben hier een wachtlijst voor een sociale huurwoning die wel heel erg dik over de 10 jaar heen gaat.
Urgentie wordt alleen nog verleend aan mensen mét jonge kinderen die nergens anders terecht kunnen (ik heb een ex waar ze terecht kunnen) en aan mensen met een ernstige handicap.
Particuliere betaalbare huur (onder de huursubsidiegrens) heeft een minimale inkomensgrens waar wij in zo'n geval niet boven zullen komen
Met een restschuld kom je ook niet door een BKR toets heen die voor sommige particuliere huur geldt
De meeste particuliere huur is onbetaalbaar, zelfs voor een stacaravan
Je mag je niet in een andere gemeente inschrijven (waar de wachtlijsten korter zijn) als je daar geen binding mee hebt.

Een flatje na gedwongen verkoop kan je hier dus op je buik schrijven (en in veel gemeenten tegenwoordig).
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?

Nogmaals, je gaat nu uit van dit doemscenario. Maar als je straks wel weer een baan hebt, kun je nog steeds weer werkloos raken. Of arbeidsongeschikt. Dus ik zou maar helemaal niet trouwen, dan.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:30:34 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133002001
De wachtlijsten zijn rap verminderd nu je met een huishoudinkomen boven de 34k niet meer in aanmerking komt voor een sociale huurwoning.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133002002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:28 schreef Lienekien het volgende:
Dus je staat niet ingeschreven voor een sociale huurwoning?
Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:31:39 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002041
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat denk jij.. natuurlijk direct gedaan bij aanschaf woning. ik heb echter nog vele jaren te gaan.
Waarom niet eerder?

Maar goed, je vermijdt nog steeds de hete brij. Ok dan.
pi_133002113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:30 schreef Leandra het volgende:
De wachtlijsten zijn rap verminderd nu je met een huishoudinkomen boven de 34k niet meer in aanmerking komt voor een sociale huurwoning.
Klopt inderdaad. Van 33 jaar is het hier nu geloof ik 16 jaar geworden. Gaat sowieso nog dalen want dat absurde getal is veroorzaakt door toenmalige sloop van heel erg veel sociale huurwoningen waar koop en particuliere huur voor in de plaats gekomen is. Maar onder de 10 jaar zal het voorlopig niet komen. Dus ik heb nog minimaal 5 jaar te gaan.
pi_133002165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom niet eerder?
Omdat ik toen van huur naar koop ging en hier begin je weer onderaan als je een huurwoning verlaat.
quote:
Maar goed, je vermijdt nog steeds de hete brij. Ok dan.
Welke hete brij? Volgens mij geef ik steeds gewoon antwoord, alleen niet dat antwoord dat jullie willen horen.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:37:10 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat ik toen van huur naar koop ging en hier begin je weer onderaan als je een huurwoning verlaat.

[..]

Welke hete brij? Volgens mij geef ik steeds gewoon antwoord, alleen niet dat antwoord dat jullie willen horen.
Niet het antwoord op de vraag, waarom het geen gedeelde verantwoordelijkheid is, in goede en in slechte tijden.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:37:26 #228
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133002271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
Makkie: alimentatie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_133002279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je de intentie hebt, is dat dus precies wat hij je wel kan beloven!

Een belofte is geen garantie!

Nee, het huwelijk is geen garantie!
Daarom.

Omdat ik niet wil scheiden.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 7 november 2013 @ 13:38:25 #230
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133002320
Ben al getrouwd met een ander...
The Art Of Lying
pi_133002355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet het antwoord op de vraag, waarom het geen gedeelde verantwoordelijkheid is, in goede en in slechte tijden.
Het is een gedeelde verantwoordelijkheid alleen kan hij die niet alleen aan, ik, als ik een baan heb, wel. Of samen als ik als schoonmaakster kan beginnen.
Daarmee ligt de druk meer bij mij.

Ik vind het wat flauw om die goede en slechte tijden erbij te halen.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:42:01 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is een gedeelde verantwoordelijkheid alleen kan hij die niet alleen aan, ik, als ik een baan heb, wel. Of samen als ik als schoonmaakster kan beginnen.
Daarmee ligt de druk meer bij mij.

Ik vind het wat flauw om die goede en slechte tijden erbij te halen.
Waarom is dat flauw? Verlies van inkomsten is toch geen ontbindende factor voor je voorgenomen huwelijk?
  donderdag 7 november 2013 @ 13:43:00 #233
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133002506
Geld is tegenwoordig belangrijker schijnbaar dan de man/vrouw waar je van houd ;(
The Art Of Lying
pi_133002514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Vanochtend was ik naar Giel aan het luisteren op de radio en belde hij met een man die 6 jaar samen was met zijn vriendin, waar hij zielsveel van houd. Nu vroeg Giel aan hem of er ook trouwplannen waren en sloeg deze man compleet dicht. Op mij kwam dit over alsof hij nog liever van een brug zou springen dan ooit trouwen, maargoed hij vroeg ook of zijn vriendin wilde trouwen en hier werd een volmondig ja op geantwoord.

Nu vraag ik mij af, waarom zou je perse niet willen trouwen? Ik ben hier niet op zoek naar mensen die de vraag omdraaien van “waarom zou je wel willen trouwen?” of gewoon simpelweg zeggen “ik heb dat niet nodig want ik door een stom papiertje niet meer van mijn vriendin houden”. Maar gewoon een concrete reden. Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden? En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Of heb je gewoon een grote groep mannen die bang zijn dat als ze een ring dragen vrouwen ineens niet meer met ze flirten?

Overingens, ik zou wel willen trouwen en nee dit is niet uit geloofsovertuiging.

De samenvatting:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
Omdat : LIF / Trouwen en zo #85 , met de nadruk op #85.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133002680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is dat flauw? Verlies van inkomsten is toch geen ontbindende factor voor je voorgenomen huwelijk?
Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.

Waar het steeds om draait is hoe IK die belofte die IK dan doe ERVAAR. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar daar verander je mijn gevoel niet mee.

Waarom ga je eigenlijk niet de discussie aan met mannen die beweren niet te willen trouwen omdat zij niet het risico willen lopen ooit alimentatie te betalen? Lijkt mij veel meer een discussie waard dan iemand die de trouwbelofte gewoon heel serieus neemt.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:54:27 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133002936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.

Waar het steeds om draait is hoe IK die belofte die IK dan doe ERVAAR. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar daar verander je mijn gevoel niet mee.

Waarom ga je eigenlijk niet de discussie aan met mannen die beweren niet te willen trouwen omdat zij niet het risico willen lopen ooit alimentatie te betalen? Lijkt mij veel meer een discussie waard dan iemand die de trouwbelofte gewoon heel serieus neemt.
Ik heb geen boodschap aan die mannen. Kennelijk wel een boodschap aan jouw verhaal. Omdat dat dichter bij me staat. Omdat ik de trouwbelofte ook heel serieus neem en daarvan maakt dat 'in goede en slechte tijden' uiteraard ook deel uit.

Wij zitten ook knus in ons koopwoninkje. Mijn inschrijving bij de woningbouw verviel niet toen we het huis kochten (een meevaller, dus). Als bij ons een doemscenario gaat spelen, zie ik ons knus op de inmiddels versleten bank in het sociale flatje. Als we maar samen zijn. :@ O+
pi_133003226
Oh. Is dit het dagelijkse Ouder1-topic?
Ja doei.
pi_133003318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
Oh. Is dit het dagelijkse Ouder1-topic?
nee, vandaag heeft ze er al meerdere gehad :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133003777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Moet je dan maar alles doen wat jewederhelft graag wil ook al wil jij het niet?

Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
ik vind zelf 'hij wil het heel graag' een heel goede reden, als ik er niet heel erg iets tégen heb, zie ik niet in waarom ik hem niet een keer zijn zin zou geven.

Dat 'Moet je dan maar alles doen wat jewederhelft graag wil ook al wil jij het niet?' Is natuurlijk onzin, als jij iets écht niet wil, doe je het natuurlijk niet en iets doen omdat je partner het graag wil, staat ook niet gelijk aan 'alles maar doen'.
compact en kleverig.
pi_133012575
Wat een discussie!

Mijn motieven om niet te willen trouwen zijn simpel:
- Ik zie de toegevoegde waarde niet (dat is nog geen argument als mijn partner het wel zou willen, maar voor mij iig een reden om het uit mezelf niet te doen)
- Ik geloof niet zo in eeuwig gelukkig samenzijn (en wil zoiets dus ook niet beloven)
- Scheiden is een hoop rompslomp
- (o.a. vanwege bovenstaande) acht ik het risico dat twee mensen langer bij elkaar blijven hangen in een niet-meer-werkende relatie groter als ze getrouwd zijn, en als iets echt niet meer werkt wil ik er niet langer dan nodig in blijven hangen
- Ik associeer het toch in zekere mate met een manier van 'elkaar vastleggen' en ik wil in een relatie dat soort zaken vermijden, je bent bij elkaar omdat je daarvoor kiest, je blijft bij elkaar omdat je iedere seconde opnieuw kiest bij elkaar te blijven. Vooraf besluiten langdurig bij elkaar te blijven is een soort vastleggen, een schijngarantie voor de toekomst.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:13:38 #241
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133021041
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Musil het volgende:
- (o.a. vanwege bovenstaande) acht ik het risico dat twee mensen langer bij elkaar blijven hangen in een niet-meer-werkende relatie groter als ze getrouwd zijn, en als iets echt niet meer werkt wil ik er niet langer dan nodig in blijven hangen
Deze is mooi, het beste punt tot nu toe gemaakt. Inherent in de belofte van trouwen zit de notie dat een lange relatie beter is dan een korte relatie. Hoe langer de relatie, hoe beter.

Immers, scheiden is slecht, het is het falen van het huwelijk.

Maar wie zegt dat een lange relatie beter is?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_133021601
Man en vrouw zijn O+
  donderdag 7 november 2013 @ 22:17:46 #243
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_133024374
Hm, ik ga mooi wel trouwen later. ^O^
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_133037335
Voor een ieder die niet wilt trouwen, stel ik voor de onderstaande link te lezen.
Dat gezegd te hebben ben ik wel voor huwelijkse voorwaarden en drie keer goed nadenken of je partner en je relatie houdbaar is.

http://sethadamsmith.com/2013/11/02/marriage-isnt-for-you/
pi_133038045
Degene die ik ken die echt niet willen trouwen vinden het huwelijk een overblijfsel uit de kerkelijke tijd en willen dat niet uit princiepe.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133038127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:48 schreef erodome het volgende:
Degene die ik ken die echt niet willen trouwen vinden het huwelijk een overblijfsel uit de kerkelijke tijd en willen dat niet uit princiepe.
Rituelen om jezelf aan iemand vast te leggen bestaan toch al veel langer?
pi_133038292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Rituelen om jezelf aan iemand vast te leggen bestaan toch al veel langer?
Ja, maar dat is hun reden(ik ken er ook niet veel die perse niet willen trouwen).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133038451
Ik heb nu al 5 jaar een relatie maar wil niet (nooit) trouwen om de volgende redenen:

1 Het is duur, als je het leuk doet dan, en het geld gooi je eigenlijk weg.
2 Je weet NOOIT wat er gebeurt in de toekomst, je kan oh zo zeker zijn van mekaar, maar iedere relatie kan stuklopen, altijd.
3 Daaropvolgend is dan de scheiding ook weer duur, en levert een hoop verdriet op. (Mekaar zoveel mogelijk kapot maken word VAAK gedaan).
4 Je bind je aan mekaar, maar wie zegt dat je niet ooit uit mekaar groeit, wie zegt niet dat 1 van de 2 later zijn meningen/gewoontes enz veranderd? Dan zit de andere opgescheept met een dure scheiding, die nooit 'verwacht' was.
5 Wat is het nut precies? Je aan mekaar binden? Je kan net zo goed samen gelukkig zijn zonder te trouwen, en belachelijk veel van mekaar houden, en samen oud worden. Het enige verschil is de achternaam die niet het zelfde is? So what?
- En zelfs dat laatste is te regelen als je dat perse wilt, je kan ook een verbintenis aangaan zonder te trouwen, als je het om die naam gaat. Dan zit je alleen niet aan al die belachelijk rechtelijke dingen vast als het ooit stuk gaat.
6 Ik heb het idee, dat als je getrouwd bent, dat alles dan veel saaier word. Je hoeft je niet meer te bewijzen aan mekaar, je hoeft niet meer leuk/lief te zijn voor mekaar want 'je blijft toch wel samen'.
- Hoeveel getrouwde stellen verrassen mekaar nog wel eens zomaar met een bloemetje/etentje enz? Vrij weinig. Als je niet getrouwd bent doe je meer moeite om samen te blijven, dus is de relatie leuker.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133041452
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?

Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog :@ ) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.

Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit :+
compact en kleverig.
pi_133041489
Mijn man verraste me ook voordat we gingen trouwen nooit met een bloemetje of etentje. We zijn gewoon even saai gebleven 8-)
Ja doei.
pi_133041544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog :@ ) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.

Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit :+
compact en kleverig.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:37:08 #252
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133041551
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
we dan
pi_133041553
oeps, foutje
compact en kleverig.
pi_133041571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Ja doei.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:39:09 #255
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133041606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Ja oké. Ik ging uit van traditioneel trouwen. Ik ben het romantische type O+
we dan
pi_133041943
Oh. Gelukkig. Wij zijn ook niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dat is wel in overleg gegaan, overigens, niet zonder er bij na te denken.
Ja doei.
pi_133042954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
pi_133043082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
compact en kleverig.
pi_133043293
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.

Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.

Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?

JUIST!
pi_133043371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.

Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.

Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?

JUIST!
Ik ga hier niet meer op in :')
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')