abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133041544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?

Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog :@ ) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.

Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit :+
compact en kleverig.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:37:08 #252
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133041551
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
we dan
pi_133041553
oeps, foutje
compact en kleverig.
pi_133041571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Ja doei.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:39:09 #255
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133041606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Ja oké. Ik ging uit van traditioneel trouwen. Ik ben het romantische type O+
we dan
pi_133041943
Oh. Gelukkig. Wij zijn ook niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. Dat is wel in overleg gegaan, overigens, niet zonder er bij na te denken.
Ja doei.
pi_133042954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?

Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog :@ ) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.

Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit :+
Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133043082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
compact en kleverig.
pi_133043293
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.

Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.

Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?

JUIST!
pi_133043371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.

Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.

Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?

JUIST!
Ik ga hier niet meer op in :')
compact en kleverig.
pi_133043444
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik ga hier niet meer op in :')
Oh omdat ik met feiten kom ben je ineens stil :')
pi_133043742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, omdat je zomaar wat roept.

Feiten :')
compact en kleverig.
pi_133043760
Zeg, doe er eens geen bitchfight van maken...
Ja doei.
pi_133043797
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, doe er eens geen bitchfight van maken...
sorry
compact en kleverig.
pi_133044092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Feiten _O-
Tails tell tales
pi_133044311
"Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?"

Vaak genoeg. :')
Tails tell tales
pi_133045359
Ik ben nu bijna 10 jaar samen waarvan 5 jaar samenwonend. En nog niet getrouwd. Vriendin wil wel heeeel graag.. maar ik vind mezelf nog te jong (we zijn eind 20) om als getrouwd stel door het leven te gaan. Reden? Niet echt iets concreets, meer een gevoel (en ik houd van haar, laat dat duidelijk wezen ;)). Ik denk ook dat de volgende stap na trouwen kinderen zou zijn en dat past nog niet in ons leven. Voor mij persoonlijk is er niet veel verschil met wel of niet getrouwd zijn, juridisch hebben we alles al geregeld (op een zonnige maandagmorgen bij de gemeente). Maar de komende jaren komen we in iets rustiger vaarwater en dan komt er mogelijk een moment dat ik iets origineels bedenk haar te vragen :P.
pi_133045415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
jong (we zijn eind 20) om als getrouwd stel door het leven te gaan. Reden? Niet echt iets concreets, meer een gevoel (en ik houd van haar, laat dat duidelijk wezen ). Ik denk ook dat de volgende stap na trouwen kinderen zou zijn
ook voor het geval je vriendin in het ziekenhuis komt te liggen zonder zelf bij bewustzijn te zijn en er moet een beslissing genomen worden over de verdere behandeling?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133045423
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor... Het is niet alsof die handtekening je meteen verplicht stelt je vrouw zwanger te schoppen.
Ja doei.
pi_133045552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor...
Haha jij bent altijd zo lekker recht door zee :D.

Dat kan inderdaad.. ik wil me wel voortplanten, lijkt me geweldig een kleine DezeBestaatVastNogNiet _O- en dat is meteen het probleem, ik wil later als ik groot :+ ben wel veel kinderen. Maargoed, helaas heeft iemand bepaald dat bij vrouwen ergens een grens is :P dus wat dat betreft kan het allemaal niet heel lang meer duren (ongetrouwd kinderen vind ik niks).
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:23:52 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133045591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor... Het is niet alsof die handtekening je meteen verplicht stelt je vrouw zwanger te schoppen.
Misschien begint de vrouw dan wel sneller te vragen om die kinderen.. doordat ze dan al getrouwd en tja, het is toch de volgende logische stap he :P
pi_133045600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:22 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
(mensen die ongetrouwd kinderen nemen vind ik altijd zo verschrikkelijk).
Oprechte vraag: wat is daar verschrikkelijk aan?
pi_133045644
Kijk, het is natuurlijk wel een beetje een stereotype, en zelfs aan ons is wel eens gevraagd, nadat we getrouwd waren 'en? al kinderplannen nu?', maar de wereld is modern genoeg dat je kunt zeggen "Nou, we zijn dan wel getrouwd nu, maar dat zegt niet dat we meteen (of nu ineens wel) kinderen willen" :)
Ja doei.
pi_133045666
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien begint de vrouw dan wel sneller te vragen om die kinderen.. doordat ze dan al getrouwd en tja, het is toch de volgende logische stap he :P
Iedereen in mijn omgeving die getrouwd is krijgt binnen 2 jaar kinderen inderdaad.. misschien wordt daar mijn gevoel mee verklaard?
pi_133045684
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En als je vriendin (dan vrouw) dat vraagt zou ik zeggen: doe normaal.

Als in: niets mis met kinderen willen, maar niet ineens 'omdat we nu getrouwd zijn moet het er maar eens van komen'. :')
Ja doei.
pi_133045844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:24 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Oprechte vraag: wat is daar verschrikkelijk aan?
Ik zou het raar vinden als mijn vriendin (of ik..) een andere achternaam draagt dan onze kinderen. Onderdeel van een leuk gezin is op zijn minst wel dat je dezelfde achternaam draagt. En dat je als ouders getrouwd bent. ("is het een eeeeeeeeh ongelukje?")
pi_133046069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:29 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Ik zou het raar vinden als mijn vriendin (of ik..) een andere achternaam draagt dan onze kinderen. Onderdeel van een leuk gezin is op zijn minst wel dat je dezelfde achternaam draagt. En dat je als ouders getrouwd bent. ("is het een eeeeeeeeh ongelukje?")
Je kan ook alleen de achternaam wisselen als je daar veel om geeft ;) persoonlijke verbintenis oid heet dat dacht ik. Zonder alle wettelijke hoepla.

Overigens heeft mijn baas een partner met een andere achternaam en ze hebben 2 kinderen maar niemand vind dat vreemd, is een hele leuke familie.
pi_133046108
We zijn al persoonlijk verbonden, tenminste zo voelt het :+
pi_133047422
Ik woon al meer dan 10 jaar samen en ben niet getrouwd. Zowel mijn vriend als ik zijn niet per definitie voor of tegen trouwen. Ik ben wel ouderwets in de zin dat mijn vriend degene zal moeten zijn die er echt om zal moeten vragen zeg maar, maar als dat nooit gebeurt vind ik het ook best. :)

Vóór trouwen:
-Praktisch in een aantal opzichten.
-Ook zonder kerkelijke gedachte daarachter (aangezien wij allebei niet gelovig zijn) een romantisch idee c.q. een bijzondere bevestiging van onze relatie.
-Achternaam vriend mogen/kunnen gebruiken, wat IK (mijn vriend heeft daar niet zoveel mee verder) op zichzelf ook romantisch/een bijzondere bevestiging van onze relatie vind. :Y
-Wij zien ons allebei wel oud worden met elkaar

Tégen trouwen:
- Je weet nooit 100% zeker of je écht altijd bij elkaar blijft. Geeft toch extra gedoe/rompslomp als je dan wél uit elkaar wilt gaan.

en de -tot nu toe- voor ons meest doorslaggevende argumenten:

-Een huwelijk kost geld en (vooral de voorbereiding) tijd.
-Juridisch al het één en ander op een andere manier geregeld (samenlevingscontract + testamenten, fiscaal partnerschap).
-Wij vinden het beide gewoon geen "must".
Tails tell tales
pi_133047568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?

Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
Nee, je hoeft niet alles te doen wat je wederhelft graag wil, maar een relatie bestaat uit geven en nemen en meestal geef je meer dan je neemt.
pi_133047731
Zouden wij kinderen willen/krijgen, dán zou ik wél getrouwd willen zijn en ábsoluut dezelfde achternaam willen gebruiken. Daar heb ik verder overigens geen goede, rationele argumenten voor hoor (vind het ook prima als ándere mensen het op een andere manier aanpakken), maar dat is gewoon een bepaald (ouderwets?) gevoel wat ik daarbij heb. :)
Tails tell tales
pi_133047865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.

Waar het steeds om draait is hoe IK die belofte die IK dan doe ERVAAR. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar daar verander je mijn gevoel niet mee.

Waarom ga je eigenlijk niet de discussie aan met mannen die beweren niet te willen trouwen omdat zij niet het risico willen lopen ooit alimentatie te betalen? Lijkt mij veel meer een discussie waard dan iemand die de trouwbelofte gewoon heel serieus neemt.
Ik snap je helemaal hoor en vind het alleen maar mooi dat je zo denkt :Y
(Gaat niet zozeer om deze post, maar om de door jou in dit héle topic uitééngezette persoonlijke visie ;), heel veel sterkte/succes met het vinden van een (nieuwe) baan ^O^ )
Tails tell tales
pi_133048488
Tot nu toe is mijn enige reden om wel te trouwen zodat mocht er iets gebeuren met mij politie niet in alle haast bij mijn biologische moeder voor de deur staat welk ik al letterlijk mijn halve leven niet meer spreek maar bij mijn partner en deze eventuele beslissingen kan nemen over hoe verder bij eventuele behandelingen of erfenis.

Verder zie ik trouwen enkel als een bevestiging van wat ik al weet en een gezamenlijke achternaam. Ik hoef dan niet zo zeer een papiertje van de staat voor erkenning te hebben. Ik zeg niet nooit maar ik zie de noodzaak ook niet echt.

Ik weet dan ook niet of de eerste reden wel genoeg is om te trouwen. Zeker ook omdat je dit kan ondervangen met andere documenten. Dan gaat het initieel weliswaar (mogelijk) mis, maar is het snel genoeg rechtgetrokken.

En ja, trouwen is in voor en tegenspoed maar zoals ze zeggen hope for the best, plan for the worst. Scheelt je een hoop gedoe later. Je wilt niet weten hoeveel koppeltjes eerst helemaal hoteldebotel met elkaar zijn nooit meer zonder elkaar willen/zien etc. En vervolgens 15 jaar later in een vechtscheiding zitten.
pi_133066426
wel mijn rede zou zijn , ook al veranderd er eigenlijk nix op ene of andere manier kan het dan zijn dat je anders tegen dinge gaat aankijken .
En als alles prima in orde iszoals het is , waarom zou je dan daar mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
als je prima door een deur kunt met elkaar ongetrouwd , houde zo ;)
zo gauw getrouwd kan het nog wel eens zijn dat je dan toch met een kouwe sociaale douch thuiskomt , dit aleen vanwege het feit getroud .
daardoor kan er voor het idee/gevoel toch iets anders/veranderd zijn .
pi_133066859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:23 schreef ThunderXIII het volgende:
wel mijn rede zou zijn , ook al veranderd er eigenlijk nix op ene of andere manier kan het dan zijn dat je anders tegen dinge gaat aankijken .
En als alles prima in orde iszoals het is , waarom zou je dan daar mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
als je prima door een deur kunt met elkaar ongetrouwd , houde zo ;)
zo gauw getrouwd kan het nog wel eens zijn dat je dan toch met een kouwe sociaale douch thuiskomt , dit aleen vanwege het feit getroud .
daardoor kan er voor het idee/gevoel toch iets anders/veranderd zijn .
Als ik jou was zou ik docent Nederlands worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:46:46 #286
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133069816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:23 schreef ThunderXIII het volgende:
mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
Ik heb zelf weinig met trouwen, maar ik las van iemand die het ongeveer als volgt zei. "Sinds ik getrouwd ben, ben ik een beter persoon. Vroeger was ik een tikkeltje egoïstisch, en wilde alleen voor mezelf het beste. Sinds ik getrouwd ben, hou ik rekening met mijn vrouw, en denk ik regelmatig na: hoe kan ik deze vrouw gelukkig maken? In plaats van: hoe kan ik mezelf gelukkig maken?"

Ik vond dat wel mooi, dat je extra verantwoording gebruikt om een beter mens te worden. Ik heb die drive niet, maar vind het wel een mooie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 17:08:45 #287
269689 crew  Viv
pi_133081673
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:18 schreef Ouder1 het volgende:
Woon je samen zonder enig contract dan:
-Mag je geen medische gegevens inzien of daarover beslissingen nemen als je partner wilsonbekwaam in een ziekenhuis ligt
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef Leipo666 het volgende:
grootste reden voor mij om toch overstag te gaan en te gaan trouwen: zodat ik zeggenschap heb over mijn vriendin/vrouw in het geval van medische handelingen (als je niet getrouwd bent hebben de familieleden van je partner het laatste woord...)
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef teckna het volgende:
Tot nu toe is mijn enige reden om wel te trouwen zodat mocht er iets gebeuren met mij politie niet in alle haast bij mijn biologische moeder voor de deur staat welk ik al letterlijk mijn halve leven niet meer spreek maar bij mijn partner en deze eventuele beslissingen kan nemen over hoe verder bij eventuele behandelingen of erfenis.
Dit is een misverstand. De echtgenoot, geregistreerd partner of andere levensgezel zijn gelijkwaardig in de rangorde voor de vertegenwoordiging van wilsonbekwame patiënten.
Bron
pi_133081760
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit is een misverstand. De echtgenoot, geregistreerd partner of andere levensgezel zijn gelijkwaardig in de rangorde voor de vertegenwoordiging van wilsonbekwame patiënten.
Bron
en in een noodgeval gaat men eerst proberen te achterhalen of die persoon met iemand samenleeft zonder contract: sure :')

getrouwd of geregistreerd partnerschap kunnen ze dan een stuk makkelijker achterhalen
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 17:20:00 #289
269689 crew  Viv
pi_133081944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:13 schreef Leipo666 het volgende:
en in een noodgeval gaat men eerst proberen te achterhalen of die persoon met iemand samenleeft zonder contract: sure :')

getrouwd of geregistreerd partnerschap kunnen ze dan een stuk makkelijker achterhalen
In een noodgeval doen ze gewoon wat ze moeten doen, dan gaan ze helemaal niks achterhalen.

Als de situatie wat gestabiliseerd is, dan is de partner (getrouwd of niet) gewoon het eerste aanspreekpunt tenzij er iets anders geregeld is (curator, mentor of schriftelijk gemachtigde).
pi_133083509
Maar dat stukje gaat over een verzorgingstehuis hoe is het bij andere situaties.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 18:26:34 #291
269689 crew  Viv
pi_133083818
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:16 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat stukje gaat over een verzorgingstehuis hoe is het bij andere situaties.
Hetzelfde, die rangorde voor de vertegenwoordiging betreft alle situaties waarin een patiënt wilsonbekwaam is en komt uit de WGBO:

3. Indien een meerderjarige patiënt die niet in staat kan worden geacht tot een redelijke waardering van zijn belangen ter zake, niet onder curatele staat of ten behoeve van hem niet het mentorschap is ingesteld, worden de verplichtingen die voor de hulpverlener uit deze afdeling jegens de patiënt voortvloeien, door de hulpverlener nagekomen jegens de persoon die daartoe door de patiënt schriftelijk is gemachtigd in zijn plaats op te treden. Ontbreekt zodanige persoon, of treedt deze niet op, dan worden de verplichtingen nagekomen jegens de echtgenoot, de geregistreerde partner of andere levensgezel van de patiënt, tenzij deze persoon dat niet wenst, dan wel, indien ook zodanige persoon ontbreekt, jegens een ouder, kind, broer of zus van de patiënt, tenzij deze persoon dat niet wenst.
pi_133095571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik docent Nederlands worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thx I know ;) helaas door de tijd heen is mijn nl in schrift nogal verbasterd/veroest ja :)
pi_133096013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In een noodgeval doen ze gewoon wat ze moeten doen, dan gaan ze helemaal niks achterhalen.

Als de situatie wat gestabiliseerd is, dan is de partner (getrouwd of niet) gewoon het eerste aanspreekpunt tenzij er iets anders geregeld is (curator, mentor of schriftelijk gemachtigde).
klopt in bijde gevallen . in noodsytuaties wil men natuurlijk zo snel mogelijk het 1ste aanspreekpunt spreken , het zoeken daarnaa geveurt meestal via de id documenten die men op/bij de gene in nood vind . dus dan is het op naam/achternaam ect. zoeken , en identificeren .
en uiteraad het liefst de gene die ook de juiste beslissingen voor de gene in nood kan maken . omdat in geval van nood niet direct duidelijk is wie dat per deffenitie is , zoekt men vaak zo snel mogelijk door elk register om op die manier het eerste biologische aanspreekpunt te vinden en/of in geval getrouwd de partner . in geval de partner vaak als getrouwd of geregistreert samewonnend , is het uiteraad de partner die het eeste anspreekpunt voor het eerste contackt is . maar in geval ongetrouwd/ongeregistreert sammewonnend , weet men niet dat er dus een mogelijke partner is . en zal men dus bij het biologische aanspreekpunt uitkomen , naaste family ect. .
pi_133140138
en dan nog de situatie dat je in een buitenlands ziekenhuis terecht komt: daar wil men ook wel informatie achterhouden/niet aan je vertellen als je niet getrouwd bent met de patient (of familie bent)
pi_133140471
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:46 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb zelf weinig met trouwen, maar ik las van iemand die het ongeveer als volgt zei. "Sinds ik getrouwd ben, ben ik een beter persoon. Vroeger was ik een tikkeltje egoïstisch, en wilde alleen voor mezelf het beste. Sinds ik getrouwd ben, hou ik rekening met mijn vrouw, en denk ik regelmatig na: hoe kan ik deze vrouw gelukkig maken? In plaats van: hoe kan ik mezelf gelukkig maken?"

Ik vond dat wel mooi, dat je extra verantwoording gebruikt om een beter mens te worden. Ik heb die drive niet, maar vind het wel een mooie.
Maar waarom zou je opeens zo gaan denken als je getrouwd bent? Realiseerde diegene zich toen pas dat ze het plan hadden om 'voor altijd' samen te blijven?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_133140552
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
en dan nog de situatie dat je in een buitenlands ziekenhuis terecht komt: daar wil men ook wel informatie achterhouden/niet aan je vertellen als je niet getrouwd bent met de patient (of familie bent)
Dat ja. Ons trouwen is in eerste instantie een keer besproken omdat we graag een keer op wereldreis willen (motor, 2 jaar weg, dat soort dingen) en dan overal waar we komen we op z'n minst zeggenschap over elkaar hebben in geval van nood. Maargoed, los daarvan wilden we het ook allebei vanwege de emtionele waarde, dus 't was niet enkel practisch :+
Ja doei.
  maandag 11 november 2013 @ 10:55:30 #297
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133141494
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:12 schreef Njosnavelin het volgende:
Maar waarom zou je opeens zo gaan denken als je getrouwd bent? Realiseerde diegene zich toen pas dat ze het plan hadden om 'voor altijd' samen te blijven?
Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je spreekt ten overstaan van je familie en vrienden allerlei gewichtige beloften uit. Misschien zeg je tegen jezelf: "ik moet mijn stinkende best doen, anders mislukt het". Misschien zit je bij de notaris en denk je ineens, fuck als ik dit teken, dan moet ik haar gewoon tien+ jaar onderhouden, ook al scheiden we. Enz.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 11 november 2013 @ 10:56:58 #298
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133141527
Meh, als je bij trouwen een eenzijdig financieel risico neemt dat de ander op ieder moment in werking kan doen treden, waarom zou je het dan doen? Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat je 'mag' scheiden en er dan nog positief uitkomt ook.
pi_133141569
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:55 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je spreekt ten overstaan van je familie en vrienden allerlei gewichtige beloften uit. Misschien zeg je tegen jezelf: "ik moet mijn stinkende best doen, anders mislukt het". Misschien zit je bij de notaris en denk je ineens, fuck als ik dit teken, dan moet ik haar gewoon tien+ jaar onderhouden, ook al scheiden we. Enz.
Dat kan ik me ook wel voorstellen inderdaad, dat je je relatie wat anders gaat bekijken als je er op zo'n manier bij stilstaat.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_133141648
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:56 schreef hugecooll het volgende:
Meh, als je bij trouwen een eenzijdig financieel risico neemt dat de ander op ieder moment in werking kan doen treden, waarom zou je het dan doen? Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat je 'mag' scheiden en er dan nog positief uitkomt ook.
Huwelijkse voorwaarden.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')