quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?
Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.
Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit
50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Heb alleen de OP gelezen. Maar een concrete reden kan zijn dat een persoon vreemdgaat en dat als je trouwt dat je dan 50% kan verliezen als je partner erachter komt.
Ja oké. Ik ging uit van traditioneel trouwen. Ik ben het romantische typequote:Op vrijdag 8 november 2013 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
50% van wat? Vermogen/geld/wat? Huwelijkse voorwaarden ftw.
Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Denk je dat echt, wat je bij 6 zegt?
Waarom zou dat ineens veranderen als je getrouwd bent?
Wij zijn 5 jaar samen, ik geef hem regelmatig een kadootje (vandaag nog) en hij mij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat van de ene op de andere dag verandert als we getrouwd zouden zijn.
Denk eerder dat dat met tijd te maken heeft dan met dat papiertje.
Of je moet je bij je eerste bezwaar zó diep in de schulden hebben gestoken dat het er niet meer aan zit
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat als je getrouwd bent hoef je niks meer te bewijzen, je kan immers toch niet zomaar uit mekaar. Veel mensen worden ook STUKKEN dikker als ze trouwen.
Je snapt me niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat 1 dag zoveel verschil maakt.
Denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van tijd is. Na 15 jaar zullen de meeste mensen minder spontaan dingen kopen/doen/weet ik t, dan na 2 mnd.
Ik ga hier niet meer op inquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je snapt me niet.
Als je niet getrouwd bent, wil je mekaar niet kwijt, maar je weet altijd dat de ander heel simpel doei kan zeggen en alles klaar is.
DUS om die reden, doe je liever, koop je af en toe een bloemetje, of ga je uit eten. Veel mannen sporten ook flink om "mooi" te blijven voor hun partner.
Maar als je eenmaal trouwt, is dat vaak (LET OP: VAAK) afgelopen. Dan kan je immers toch niet zo gauw meer weglopen, dus waarom zou je moeite doen? Vrouwen doen hun uiterlijk niet meer leuk (haar/makeup) als ze de deur niet uitgaan, mannen stoppen met sporten (want het kost veel geld, en ik ben toch al getrouwd). En beide worden vaak dikker.
Wanneer heb jij voor het laatst een stelletje gezien waarvan 1 dik is, maar die niet getrouwd zijn (en ook niet rijk)? Vrijwel nooit?
En wanneer heb jij voor het laatst een dikke man gezien die wel getrouwd was? Overal om je heen?
JUIST!
Oh omdat ik met feiten kom ben je ineens stilquote:
Nee, omdat je zomaar wat roept.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh omdat ik met feiten kom ben je ineens stil
sorryquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, doe er eens geen bitchfight van maken...
Feitenquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh omdat ik met feiten kom ben je ineens stil
ook voor het geval je vriendin in het ziekenhuis komt te liggen zonder zelf bij bewustzijn te zijn en er moet een beslissing genomen worden over de verdere behandeling?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:17 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
jong (we zijn eind 20) om als getrouwd stel door het leven te gaan. Reden? Niet echt iets concreets, meer een gevoel (en ik houd van haar, laat dat duidelijk wezen ). Ik denk ook dat de volgende stap na trouwen kinderen zou zijn
Haha jij bent altijd zo lekker recht door zeequote:Op vrijdag 8 november 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor...
Misschien begint de vrouw dan wel sneller te vragen om die kinderen.. doordat ze dan al getrouwd en tja, het is toch de volgende logische stap hequote:Op vrijdag 8 november 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ook trouwen en je niet voorplanten hoor... Het is niet alsof die handtekening je meteen verplicht stelt je vrouw zwanger te schoppen.
Oprechte vraag: wat is daar verschrikkelijk aan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:22 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
(mensen die ongetrouwd kinderen nemen vind ik altijd zo verschrikkelijk).
Iedereen in mijn omgeving die getrouwd is krijgt binnen 2 jaar kinderen inderdaad.. misschien wordt daar mijn gevoel mee verklaard?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Misschien begint de vrouw dan wel sneller te vragen om die kinderen.. doordat ze dan al getrouwd en tja, het is toch de volgende logische stap he
En als je vriendin (dan vrouw) dat vraagt zou ik zeggen: doe normaal.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Misschien begint de vrouw dan wel sneller te vragen om die kinderen.. doordat ze dan al getrouwd en tja, het is toch de volgende logische stap he
Ik zou het raar vinden als mijn vriendin (of ik..) een andere achternaam draagt dan onze kinderen. Onderdeel van een leuk gezin is op zijn minst wel dat je dezelfde achternaam draagt. En dat je als ouders getrouwd bent. ("is het een eeeeeeeeh ongelukje?")quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oprechte vraag: wat is daar verschrikkelijk aan?
Je kan ook alleen de achternaam wisselen als je daar veel om geeftquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:29 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Ik zou het raar vinden als mijn vriendin (of ik..) een andere achternaam draagt dan onze kinderen. Onderdeel van een leuk gezin is op zijn minst wel dat je dezelfde achternaam draagt. En dat je als ouders getrouwd bent. ("is het een eeeeeeeeh ongelukje?")
Nee, je hoeft niet alles te doen wat je wederhelft graag wil, maar een relatie bestaat uit geven en nemen en meestal geef je meer dan je neemt.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?
Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
Ik snap je helemaal hoor en vind het alleen maar mooi dat je zo denktquote:Op donderdag 7 november 2013 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, klopt. Een daling van een redelijk ruim inkomen naar een minimum om van te kunnen leven (dak boven je hoofd, verplichte verzekeringen, eten, drinken, noodzakelijke kleding e.d.) lijkt me ook geen punt.
Waar het steeds om draait is hoe IK die belofte die IK dan doe ERVAAR. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar daar verander je mijn gevoel niet mee.
Waarom ga je eigenlijk niet de discussie aan met mannen die beweren niet te willen trouwen omdat zij niet het risico willen lopen ooit alimentatie te betalen? Lijkt mij veel meer een discussie waard dan iemand die de trouwbelofte gewoon heel serieus neemt.
Als ik jou was zou ik docent Nederlands worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:23 schreef ThunderXIII het volgende:
wel mijn rede zou zijn , ook al veranderd er eigenlijk nix op ene of andere manier kan het dan zijn dat je anders tegen dinge gaat aankijken .
En als alles prima in orde iszoals het is , waarom zou je dan daar mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
als je prima door een deur kunt met elkaar ongetrouwd , houde zo![]()
zo gauw getrouwd kan het nog wel eens zijn dat je dan toch met een kouwe sociaale douch thuiskomt , dit aleen vanwege het feit getroud .
daardoor kan er voor het idee/gevoel toch iets anders/veranderd zijn .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zelf weinig met trouwen, maar ik las van iemand die het ongeveer als volgt zei. "Sinds ik getrouwd ben, ben ik een beter persoon. Vroeger was ik een tikkeltje egoïstisch, en wilde alleen voor mezelf het beste. Sinds ik getrouwd ben, hou ik rekening met mijn vrouw, en denk ik regelmatig na: hoe kan ik deze vrouw gelukkig maken? In plaats van: hoe kan ik mezelf gelukkig maken?"quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:23 schreef ThunderXIII het volgende:
mogelijk verandering in wille brenge , door bvb trouwen ?
quote:Op donderdag 7 november 2013 09:18 schreef Ouder1 het volgende:
Woon je samen zonder enig contract dan:
-Mag je geen medische gegevens inzien of daarover beslissingen nemen als je partner wilsonbekwaam in een ziekenhuis ligt
quote:Op donderdag 7 november 2013 11:59 schreef Leipo666 het volgende:
grootste reden voor mij om toch overstag te gaan en te gaan trouwen: zodat ik zeggenschap heb over mijn vriendin/vrouw in het geval van medische handelingen (als je niet getrouwd bent hebben de familieleden van je partner het laatste woord...)
Dit is een misverstand. De echtgenoot, geregistreerd partner of andere levensgezel zijn gelijkwaardig in de rangorde voor de vertegenwoordiging van wilsonbekwame patiënten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef teckna het volgende:
Tot nu toe is mijn enige reden om wel te trouwen zodat mocht er iets gebeuren met mij politie niet in alle haast bij mijn biologische moeder voor de deur staat welk ik al letterlijk mijn halve leven niet meer spreek maar bij mijn partner en deze eventuele beslissingen kan nemen over hoe verder bij eventuele behandelingen of erfenis.
en in een noodgeval gaat men eerst proberen te achterhalen of die persoon met iemand samenleeft zonder contract: surequote:Op zaterdag 9 november 2013 17:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit is een misverstand. De echtgenoot, geregistreerd partner of andere levensgezel zijn gelijkwaardig in de rangorde voor de vertegenwoordiging van wilsonbekwame patiënten.
Bron
In een noodgeval doen ze gewoon wat ze moeten doen, dan gaan ze helemaal niks achterhalen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:13 schreef Leipo666 het volgende:
en in een noodgeval gaat men eerst proberen te achterhalen of die persoon met iemand samenleeft zonder contract: sure
getrouwd of geregistreerd partnerschap kunnen ze dan een stuk makkelijker achterhalen
Hetzelfde, die rangorde voor de vertegenwoordiging betreft alle situaties waarin een patiënt wilsonbekwaam is en komt uit de WGBO:quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:16 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat stukje gaat over een verzorgingstehuis hoe is het bij andere situaties.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik docent Nederlands worden.thx I knowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.helaas door de tijd heen is mijn nl in schrift nogal verbasterd/veroest ja
![]()
klopt in bijde gevallen . in noodsytuaties wil men natuurlijk zo snel mogelijk het 1ste aanspreekpunt spreken , het zoeken daarnaa geveurt meestal via de id documenten die men op/bij de gene in nood vind . dus dan is het op naam/achternaam ect. zoeken , en identificeren .quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In een noodgeval doen ze gewoon wat ze moeten doen, dan gaan ze helemaal niks achterhalen.
Als de situatie wat gestabiliseerd is, dan is de partner (getrouwd of niet) gewoon het eerste aanspreekpunt tenzij er iets anders geregeld is (curator, mentor of schriftelijk gemachtigde).
Maar waarom zou je opeens zo gaan denken als je getrouwd bent? Realiseerde diegene zich toen pas dat ze het plan hadden om 'voor altijd' samen te blijven?quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik heb zelf weinig met trouwen, maar ik las van iemand die het ongeveer als volgt zei. "Sinds ik getrouwd ben, ben ik een beter persoon. Vroeger was ik een tikkeltje egoïstisch, en wilde alleen voor mezelf het beste. Sinds ik getrouwd ben, hou ik rekening met mijn vrouw, en denk ik regelmatig na: hoe kan ik deze vrouw gelukkig maken? In plaats van: hoe kan ik mezelf gelukkig maken?"
Ik vond dat wel mooi, dat je extra verantwoording gebruikt om een beter mens te worden. Ik heb die drive niet, maar vind het wel een mooie.
Dat ja. Ons trouwen is in eerste instantie een keer besproken omdat we graag een keer op wereldreis willen (motor, 2 jaar weg, dat soort dingen) en dan overal waar we komen we op z'n minst zeggenschap over elkaar hebben in geval van nood. Maargoed, los daarvan wilden we het ook allebei vanwege de emtionele waarde, dus 't was niet enkel practischquote:Op maandag 11 november 2013 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
en dan nog de situatie dat je in een buitenlands ziekenhuis terecht komt: daar wil men ook wel informatie achterhouden/niet aan je vertellen als je niet getrouwd bent met de patient (of familie bent)
Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je spreekt ten overstaan van je familie en vrienden allerlei gewichtige beloften uit. Misschien zeg je tegen jezelf: "ik moet mijn stinkende best doen, anders mislukt het". Misschien zit je bij de notaris en denk je ineens, fuck als ik dit teken, dan moet ik haar gewoon tien+ jaar onderhouden, ook al scheiden we. Enz.quote:Op maandag 11 november 2013 10:12 schreef Njosnavelin het volgende:
Maar waarom zou je opeens zo gaan denken als je getrouwd bent? Realiseerde diegene zich toen pas dat ze het plan hadden om 'voor altijd' samen te blijven?
Dat kan ik me ook wel voorstellen inderdaad, dat je je relatie wat anders gaat bekijken als je er op zo'n manier bij stilstaat.quote:Op maandag 11 november 2013 10:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je spreekt ten overstaan van je familie en vrienden allerlei gewichtige beloften uit. Misschien zeg je tegen jezelf: "ik moet mijn stinkende best doen, anders mislukt het". Misschien zit je bij de notaris en denk je ineens, fuck als ik dit teken, dan moet ik haar gewoon tien+ jaar onderhouden, ook al scheiden we. Enz.
Huwelijkse voorwaarden.quote:Op maandag 11 november 2013 10:56 schreef hugecooll het volgende:
Meh, als je bij trouwen een eenzijdig financieel risico neemt dat de ander op ieder moment in werking kan doen treden, waarom zou je het dan doen? Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat je 'mag' scheiden en er dan nog positief uitkomt ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |