Het kan al voor zo een 75 euro? of goedkoper op een maandagochtend? Hooguit wat administratiekosten als die er al zijn.quote:
Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden?
het feest staat los vna het trouwen. Trouwen kans soms zelfs gratis op bepaalde dagen.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef banapples het volgende:
Het kost veel geld en verandert niets aan de relatie
Gedraag je is niet als een wijf.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
het feest staat los vna het trouwen. Trouwen kans soms zelfs gratis op bepaalde dagen.
Een goed feest geven kan altijd
Als het jou niets uit maakt en voor je wederhelft veel betekend, waarom zou je het dan niet doen?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?
Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
Dit is voor mij ook de hoofdreden overigens om niet te willen trouwenquote:Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef GroningseGast het volgende:
Omdat het dan zoveel werk is als je je verkering uit wil maken?
Omdat het overbodig is, de relatie verandert niet en het wordt alleen maar ingewikkelder om van elkaar af te komen als het niet meer gaat.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Als het jou niets uit maakt en voor je wederhelft veel betekend, waarom zou je het dan niet doen?
Maar hier komt het dus precies op neer, waarom wil jij het niet?
Omdat ik er niet voor ben. Als hij een kind wil ga ik me toch ook niet laten bezwangeren omdat hij het zo graag wil?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Als het jou niets uit maakt en voor je wederhelft veel betekend, waarom zou je het dan niet doen?
Misschien moet je m'n post nog even een keer lezen, ik zeg precies waarom ik het niet wil.quote:Maar hier komt het dus precies op neer, waarom wil jij het niet?
Het veranderd alles in een relatie.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef banapples het volgende:
Hier ben ik het ook volmondig mee eens, het valt mij alleen op dat mensen (vaak de man) die vaak het hardst schreeuwen dat ze een perfecte relatie hebben die tot in de eeuwigheid gaat duren en ze nog net zo veel van elkaar houden als van dag 1 (wat een domme uitdrukking is maar dat terzijde) het juist niet willenquote:Op donderdag 7 november 2013 08:23 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Omdat het overbodig is, de relatie verandert niet en het wordt alleen maar ingewikkelder om van elkaar af te komen als het niet meer gaat.
Veranderd het laatste niet juist iets in een relatie?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:23 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Omdat het overbodig is, de relatie verandert niet en het wordt alleen maar ingewikkelder om van elkaar af te komen als het niet meer gaat.
Het feest kost veel geld. Trouwen is goedkoper dan een samenlevingscontract en testament.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef banapples het volgende:
Nou, ons zou het elk jaar een behoorlijke smak extra aan inkomstenbelasting kosten. Maar woon dan ook niet in Nederland, weet niet hoe het daar geregeld is.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
Het feest kost veel geld. Trouwen is goedkoper dan een samenlevingscontract en testament.
Ik weet het niet ik ben nog nooit getrouwd. Maar het zou wel verklaren waarom er zo veel dikke monsters met pittige kapsels getrouwd zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:28 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Veranderd het laatste niet juist iets in een relatie?als je gemakkelijk van iemand af komt is dan de verleiding om dit te doen niet groter?
quote:Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
het feest staat los vna het trouwen. Trouwen kans soms zelfs gratis op bepaalde dagen.
Een goed feest geven kan altijd
Waar denk je dat het de vrouwen de om gaat?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
Het feest kost veel geld. Trouwen is goedkoper dan een samenlevingscontract en testament.
in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te wordenquote:Op donderdag 7 november 2013 08:31 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou, ons zou het elk jaar een behoorlijke smak extra aan inkomstenbelasting kosten. Maar woon dan ook niet in Nederland, weet niet hoe het daar geregeld is.
Oke. Nou ja dan zou dat argument in Nederland niet opgaanquote:Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden
Officieel gezien, al ga je met je broer of een wild vreemde in 1 huis wonen en is de 1 werkeloos en heeft de ander een baan, dan zou je geen recht hebben op een uitkering. Voor onderverhuur is volgensmij wel een uitzondering, bijvoorbeeld in een studentenhuis. Maargoed dat terzijde![]()
Voor inkomsten belasting? Onzinquote:Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef Frag_adder het volgende:
in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden
oh kak het is niet voor inkomstenbelasting maar juist voor het aanvragen van uitkeringenquote:
Dit. 100% kans dat dit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef GroningseGast het volgende:
Omdat het dan zoveel werk is als je je verkering uit wil maken?
in Nederland is getrouwd samenwonen voor belasting voordeliger dan ongetrouwd. Ja, belachelijk inderdaad. Wel al veel minder gelukkig dan het vroeger was.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:31 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou, ons zou het elk jaar een behoorlijke smak extra aan inkomstenbelasting kosten. Maar woon dan ook niet in Nederland, weet niet hoe het daar geregeld is.
Beetje kromme vergelijking. Een baby heeft veel meer invloed op je leven. Of eet je ook nooit iets wat je eigenlijk niet zo lekker vindt omdat je partner het lekker vindt?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Omdat ik er niet voor ben. Als hij een kind wil ga ik me toch ook niet laten bezwangeren omdat hij het zo graag wil?Kom nou. Als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat doen we het niet, zo hebben we dat altijd gedaan.
De aandacht van het feest, een ring en de zekerheid dat ze financieel verzorgd worden.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef banapples het volgende:
[..]
[..]
Waar denk je dat het de vrouwen de om gaat?
Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt. Juridisch gezien geldt dat voor een trouwakte net zo hard, maar daar koppelen mensen gek genoeg meer een romantische waarde aan.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Tja als een man met zo'n vrouw wil trouwen dan is het ook zijn eigen schuldquote:Op donderdag 7 november 2013 08:43 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
De aandacht van het feest, een ring en de zekerheid dat ze financieel verzorgd worden.
Ik zeg toch duidelijk "als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat". Als hij een week op een feestvakantie wil met vrienden moet hij dat bijvoorbeeld gewoon doen, daar heb ik verder weinig mee te maken. En nee, dan eten we allebei wat anders.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Een baby heeft veel meer invloed op je leven. Of eet je ook nooit iets wat je eigenlijk niet zo lekker vindt omdat je partner het lekker vindt?
Dat is vreemd want in de meeste samenlevingscontracten die ik ken staat juist dat alles in dat contract komt te vervallen als de relatie (ook eenzijdig) verbroken wordt.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt.
zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw" bij een samenlevings contract is het strict zakelijkquote:Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt. Juridisch gezien geldt dat voor een trouwakte net zo hard, maar daar koppelen mensen gek genoeg meer een romantische waarde aan.
maar op vakantie, als hij dolgraag een bepaald museum wilt bezoeken en jij niet, gaan jullie dan elk je eigen weg of ga je met hem mee omdat jullie samen op vakantie zijn?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik zeg toch duidelijk "als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat". Als hij een week op een feestvakantie wil met vrienden moet hij dat bijvoorbeeld gewoon doen, daar heb ik verder weinig mee te maken. En nee, dan eten we allebei wat anders.
Dat kan je ook doen op maandagochtend in bed?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:48 schreef Frag_adder het volgende:
zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw"
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik zou doen, is nog nooit voorgekomen omdat we wat dat betreft precies dezelfde interesses hebben. Maar we gaan bijvoorbeeld wel apart uit als we daar zin in hebben. Of hij wel en ik niet, als ik geen zin heb. Maar goed dat zijn geen zaken die je leven verder beïnvloeden, hoogstens die paar uurtjes dus daar zit ik allemaal niet zo mee.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:49 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
maar op vakantie, als hij dolgraag een bepaald museum wilt bezoeken en jij niet, gaan jullie dan elk je eigen weg of ga je met hem mee omdat jullie samen op vakantie zijn?
Je durft er geen getuigen bij te hebben? Dan is je belofte toch weinig waard? Het is alsof je een 'escape' mogelijkheid open houdt.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kan je ook doen op maandagochtend in bed?
Knap hoe je het punt volledig weet te missen! Is dat een gave?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je durft er geen getuigen bij te hebben? Dan is je belofte toch weinig waard? Het is alsof je een 'escape' mogelijkheid open houdt.
Die heb je toch sowieso doordat je kunt scheiden?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je durft er geen getuigen bij te hebben? Dan is je belofte toch weinig waard? Het is alsof je een 'escape' mogelijkheid open houdt.
In plaats van mij te wijzen op het niet begrijpen, zou je het ook beter uit kunnen leggen. Anders is je opmerking zo zinloos hé?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Knap hoe je het punt volledig weet te missen! Is dat een gave?
Er staan toch neem ik aan ontbindende voorwaarden in? Je hoeft toch niets af te spreken over tijden dat het goed gaat? Dat is een beetje zinloos.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is vreemd want in de meeste samenlevingscontracten die ik ken staat juist dat alles in dat contract komt te vervallen als de relatie (ook eenzijdig) verbroken wordt.
Zinloos is het om je uit te leggen als ik niet het gevoel hebt dat je in staat bent om er iets van op te steken.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In plaats van mij te wijzen op het niet begrijpen, zou je het ook beter uit kunnen leggen. Anders is je opmerking zo zinloos hé?
Zelfs na scheiden houd je een zorgplicht naar elkaar. Bij een samenlevingscontract niet. Zo hoef je bij die laatste geen partner alimentatie te betalen.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Die heb je toch sowieso doordat je kunt scheiden?
Die belofte is juridisch niets waard. Het gene dat wel iets waard is in een trouwakte is wat er gebeurt als je uit elkaar gaat. Meestal gemeenschap van goederen (quote:Op donderdag 7 november 2013 08:48 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw" bij een samenlevings contract is het strict zakelijk
Dat hoeft ook niet als je daar voor je trouwen bij kiest in de vorm van huwelijkse voorwaarden.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zelfs na scheiden houd je een zorgplicht naar elkaar. Bij een samenlevingscontract niet. Zo hoef je bij die laatste geen partner alimentatie te betalen.
Wat er vooral in staat zijn dingen als voor elkaar zorgen gedurende de relatie, dat je van die zorgplicht wordt ontheven als één van beiden langdurig wordt opgenomen, dat je over bepaalde zaken rechtsgeldig voor elkaar mag handelen.. wacht.. ik pak er even eentje bij..quote:Op donderdag 7 november 2013 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Er staan toch neem ik aan ontbindende voorwaarden in? Je hoeft toch niets af te spreken over tijden dat het goed gaat? Dat is een beetje zinloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |