abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2013 @ 08:15:12 #1
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992397
Vanochtend was ik naar Giel aan het luisteren op de radio en belde hij met een man die 6 jaar samen was met zijn vriendin, waar hij zielsveel van houd. Nu vroeg Giel aan hem of er ook trouwplannen waren en sloeg deze man compleet dicht. Op mij kwam dit over alsof hij nog liever van een brug zou springen dan ooit trouwen, maargoed hij vroeg ook of zijn vriendin wilde trouwen en hier werd een volmondig ja op geantwoord.

Nu vraag ik mij af, waarom zou je perse niet willen trouwen? Ik ben hier niet op zoek naar mensen die de vraag omdraaien van “waarom zou je wel willen trouwen?” of gewoon simpelweg zeggen “ik heb dat niet nodig want ik door een stom papiertje niet meer van mijn vriendin houden”. Maar gewoon een concrete reden. Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden? En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Of heb je gewoon een grote groep mannen die bang zijn dat als ze een ring dragen vrouwen ineens niet meer met ze flirten?

Overingens, ik zou wel willen trouwen en nee dit is niet uit geloofsovertuiging.

De samenvatting:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_132992419
Kan je dat zelf niet bedenken wat sommige mensen daar op tegen hebben?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:19:12 #3
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132992439
Het kost veel geld en verandert niets aan de relatie
Sometimes you see knopjes
pi_132992445
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef banapples het volgende:
Het kost veel geld
Het kan al voor zo een 75 euro? of goedkoper op een maandagochtend? Hooguit wat administratiekosten als die er al zijn.
pi_132992449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden?
Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?

Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
pi_132992451
Omdat het dan zoveel werk is als je je verkering uit wil maken?

En trouwringen zijn kansloos.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:20:53 #7
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992457
quote:
het feest staat los vna het trouwen. Trouwen kans soms zelfs gratis op bepaalde dagen.

Een goed feest geven kan altijd :P
pi_132992462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

het feest staat los vna het trouwen. Trouwen kans soms zelfs gratis op bepaalde dagen.

Gedraag je is niet als een wijf.
pi_132992463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef GroningseGast het volgende:

En trouwringen zijn kansloos.
Dat is wel op te lossen door voor iets anders te kiezen, of gewoon helemaal niks :P
  donderdag 7 november 2013 @ 08:21:46 #10
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Moet je dan maar zomaar alles doen wat je wederhelft graag wil ook al wil jij het niet?

Ik wil niet trouwen omdat ik de toegevoegde waarde qua relatie er niet van in zie, en daarbij heeft het op dit moment ook nog eens nadelige financiële consequenties.
Als het jou niets uit maakt en voor je wederhelft veel betekend, waarom zou je het dan niet doen?
Maar hier komt het dus precies op neer, waarom wil jij het niet?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:22:42 #11
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992471
quote:
Dit is voor mij ook de hoofdreden overigens om niet te willen trouwen :P
pi_132992475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Als het jou niets uit maakt en voor je wederhelft veel betekend, waarom zou je het dan niet doen?
Omdat het overbodig is, de relatie verandert niet en het wordt alleen maar ingewikkelder om van elkaar af te komen als het niet meer gaat.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:25:12 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Omdat ik er niet voor ben. Als hij een kind wil ga ik me toch ook niet laten bezwangeren omdat hij het zo graag wil? :') Kom nou. Als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat doen we het niet, zo hebben we dat altijd gedaan.
quote:
Misschien moet je m'n post nog even een keer lezen, ik zeg precies waarom ik het niet wil.
pi_132992504
quote:
Het veranderd alles in een relatie.

Trouwen :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:27:36 #15
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:23 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Omdat het overbodig is, de relatie verandert niet en het wordt alleen maar ingewikkelder om van elkaar af te komen als het niet meer gaat.
Hier ben ik het ook volmondig mee eens, het valt mij alleen op dat mensen (vaak de man) die vaak het hardst schreeuwen dat ze een perfecte relatie hebben die tot in de eeuwigheid gaat duren en ze nog net zo veel van elkaar houden als van dag 1 (wat een domme uitdrukking is maar dat terzijde) het juist niet willen :P Dan denk ik, volgensmij lieg je jezelf voor.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:28:29 #16
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:23 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Veranderd het laatste niet juist iets in een relatie? :P als je gemakkelijk van iemand af komt is dan de verleiding om dit te doen niet groter?
pi_132992543
quote:
Het feest kost veel geld. Trouwen is goedkoper dan een samenlevingscontract en testament.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 7 november 2013 @ 08:30:46 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132992564
Voegt voor mij niets toe. Samenlevingscontract hebben we ivm de hypotheek.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:31:20 #19
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992575
quote:
3s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:29 schreef Deetch het volgende:

[..]

Het feest kost veel geld. Trouwen is goedkoper dan een samenlevingscontract en testament.
Nou, ons zou het elk jaar een behoorlijke smak extra aan inkomstenbelasting kosten. Maar woon dan ook niet in Nederland, weet niet hoe het daar geregeld is.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:32:43 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132992594
Je hoeft toch geen feestje te geven? Ik zou dat niet zien zitten en ga liever er iets anders van doen, lekker op reis ofzo ipv beetje dom feesten met familie. Ik denk dat je het beste kunt trouwen als je al iets ouder bent (40+ of zelfs nog ouder). Voor die tijd is men nog beïnvloedbaar en onrustig of nog niet in evenwicht wat vaak een huwelijk kost. Als je ouder bent zijn dit soort zaken een stuk minder belangrijk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132992596
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:28 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Veranderd het laatste niet juist iets in een relatie? :P als je gemakkelijk van iemand af komt is dan de verleiding om dit te doen niet groter?
Ik weet het niet ik ben nog nooit getrouwd. Maar het zou wel verklaren waarom er zo veel dikke monsters met pittige kapsels getrouwd zijn.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:34:01 #22
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132992619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:20 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

quote:
3s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:29 schreef Deetch het volgende:

[..]

Waar denk je dat het de vrouwen de om gaat?
Sometimes you see knopjes
  donderdag 7 november 2013 @ 08:34:20 #23
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992627
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:31 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou, ons zou het elk jaar een behoorlijke smak extra aan inkomstenbelasting kosten. Maar woon dan ook niet in Nederland, weet niet hoe het daar geregeld is.
in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden :P

Officieel gezien, al ga je met je broer of een wild vreemde in 1 huis wonen en is de 1 werkeloos en heeft de ander een baan, dan zou je geen recht hebben op een uitkering. Voor onderverhuur is volgensmij wel een uitzondering, bijvoorbeeld in een studentenhuis. Maargoed dat terzijde :P
  donderdag 7 november 2013 @ 08:36:23 #24
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden :P

Officieel gezien, al ga je met je broer of een wild vreemde in 1 huis wonen en is de 1 werkeloos en heeft de ander een baan, dan zou je geen recht hebben op een uitkering. Voor onderverhuur is volgensmij wel een uitzondering, bijvoorbeeld in een studentenhuis. Maargoed dat terzijde :P
Oke. Nou ja dan zou dat argument in Nederland niet opgaan :P
pi_132992676
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef Frag_adder het volgende:
in nederland is elke vorm van samenwonen onder hetzelfde adress, uitgezonderd ouders met kinderen, een vorm van samenwonen waarbij de inkomens bij elkaar opgeteld horen te worden
Voor inkomsten belasting? Onzin
  donderdag 7 november 2013 @ 08:37:43 #26
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:36 schreef Godtje het volgende:

[..]

Voor inkomsten belasting? Onzin
oh kak het is niet voor inkomstenbelasting maar juist voor het aanvragen van uitkeringen :P
pi_132992708
quote:

Dit. 100% kans dat dit gaat gebeuren.
pi_132992711
Ik ben al getrouwd voor de wet. Nu nog een bruiloft, en dan is het helemaal compleet. *;
pi_132992732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:31 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

in Nederland is getrouwd samenwonen voor belasting voordeliger dan ongetrouwd. Ja, belachelijk inderdaad. Wel al veel minder gelukkig dan het vroeger was.
pi_132992752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:25 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Omdat ik er niet voor ben. Als hij een kind wil ga ik me toch ook niet laten bezwangeren omdat hij het zo graag wil? :') Kom nou. Als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat doen we het niet, zo hebben we dat altijd gedaan.
Beetje kromme vergelijking. Een baby heeft veel meer invloed op je leven. Of eet je ook nooit iets wat je eigenlijk niet zo lekker vindt omdat je partner het lekker vindt?

Ik vind trouwen ook niet echt nuttig, maar als mn vriendin het graag zou willen dan zie ik het probleem ook niet. Dat het lastiger zou zijn om vervolgens uit elkaar te gaan is natuurlijk alleen zo als je in gemeenschap van goederen trouwt. Dat is dan weer wel en no go voor mij.
pi_132992761
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:34 schreef banapples het volgende:

[..]

[..]

Waar denk je dat het de vrouwen de om gaat?
De aandacht van het feest, een ring en de zekerheid dat ze financieel verzorgd worden.
pi_132992791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt. Juridisch gezien geldt dat voor een trouwakte net zo hard, maar daar koppelen mensen gek genoeg meer een romantische waarde aan.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:45:04 #33
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132992798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:43 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

De aandacht van het feest, een ring en de zekerheid dat ze financieel verzorgd worden.
Tja als een man met zo'n vrouw wil trouwen dan is het ook zijn eigen schuld :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:46:03 #34
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking. Een baby heeft veel meer invloed op je leven. Of eet je ook nooit iets wat je eigenlijk niet zo lekker vindt omdat je partner het lekker vindt?
Ik zeg toch duidelijk "als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat". Als hij een week op een feestvakantie wil met vrienden moet hij dat bijvoorbeeld gewoon doen, daar heb ik verder weinig mee te maken. En nee, dan eten we allebei wat anders.
pi_132992841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt.
Dat is vreemd want in de meeste samenlevingscontracten die ik ken staat juist dat alles in dat contract komt te vervallen als de relatie (ook eenzijdig) verbroken wordt.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:48:35 #36
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Een samenlevingscontract sluit je met name af om af te spreken wat de verplichten naar elkaar zijn als de relatie (of eigenlijk het samenleven) ophoudt. Juridisch gezien geldt dat voor een trouwakte net zo hard, maar daar koppelen mensen gek genoeg meer een romantische waarde aan.
zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw" bij een samenlevings contract is het strict zakelijk :P
  donderdag 7 november 2013 @ 08:49:36 #37
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132992870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:46 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik zeg toch duidelijk "als we het niet eens zijn over iets dat ons beiden aangaat". Als hij een week op een feestvakantie wil met vrienden moet hij dat bijvoorbeeld gewoon doen, daar heb ik verder weinig mee te maken. En nee, dan eten we allebei wat anders.
maar op vakantie, als hij dolgraag een bepaald museum wilt bezoeken en jij niet, gaan jullie dan elk je eigen weg of ga je met hem mee omdat jullie samen op vakantie zijn?
pi_132992885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:48 schreef Frag_adder het volgende:
zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw"
Dat kan je ook doen op maandagochtend in bed?
pi_132992920
Als je gaat trouwen dan beloof je elkaar officieel en in het bijzijn van getuigen, voor elkaar te zorgen.

Ik denk dat daar de crux zit. Bij ons zijn de rollen omgedraaid; ik heb meer kapitaal, een huis en verdien meer. Financieel ben ik dus de verantwoordelijke in onze relatie. Zo'n belofte vind ik dan best eng omdat ik die verantwoordelijkheid heel serieus neem en best zwaar vind. Zeker in de huidige economie.

Mijn vriend wil trouwen en wanneer wij in een rustiger vaarwater zitten (ik heb nu geen baan) zullen we dat dan ook doen.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:54:15 #40
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:49 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

maar op vakantie, als hij dolgraag een bepaald museum wilt bezoeken en jij niet, gaan jullie dan elk je eigen weg of ga je met hem mee omdat jullie samen op vakantie zijn?
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik zou doen, is nog nooit voorgekomen omdat we wat dat betreft precies dezelfde interesses hebben. Maar we gaan bijvoorbeeld wel apart uit als we daar zin in hebben. Of hij wel en ik niet, als ik geen zin heb. Maar goed dat zijn geen zaken die je leven verder beïnvloeden, hoogstens die paar uurtjes dus daar zit ik allemaal niet zo mee.
pi_132992963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:50 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat kan je ook doen op maandagochtend in bed?
Je durft er geen getuigen bij te hebben? Dan is je belofte toch weinig waard? Het is alsof je een 'escape' mogelijkheid open houdt.
pi_132992975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je durft er geen getuigen bij te hebben? Dan is je belofte toch weinig waard? Het is alsof je een 'escape' mogelijkheid open houdt.
Knap hoe je het punt volledig weet te missen! Is dat een gave?
  donderdag 7 november 2013 @ 08:56:22 #43
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132992988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die heb je toch sowieso doordat je kunt scheiden?
pi_132993017
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

Knap hoe je het punt volledig weet te missen! Is dat een gave?
In plaats van mij te wijzen op het niet begrijpen, zou je het ook beter uit kunnen leggen. Anders is je opmerking zo zinloos hé?
pi_132993027
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is vreemd want in de meeste samenlevingscontracten die ik ken staat juist dat alles in dat contract komt te vervallen als de relatie (ook eenzijdig) verbroken wordt.
Er staan toch neem ik aan ontbindende voorwaarden in? Je hoeft toch niets af te spreken over tijden dat het goed gaat? Dat is een beetje zinloos.
pi_132993031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In plaats van mij te wijzen op het niet begrijpen, zou je het ook beter uit kunnen leggen. Anders is je opmerking zo zinloos hé?
Zinloos is het om je uit te leggen als ik niet het gevoel hebt dat je in staat bent om er iets van op te steken.
pi_132993044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:56 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Die heb je toch sowieso doordat je kunt scheiden?
Zelfs na scheiden houd je een zorgplicht naar elkaar. Bij een samenlevingscontract niet. Zo hoef je bij die laatste geen partner alimentatie te betalen.
pi_132993058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

zo gek is dat toch niet? bij trouwen hebben mensen nog zo iets van "je beloofd elkaar eeuwige trouw" bij een samenlevings contract is het strict zakelijk :P
Die belofte is juridisch niets waard. Het gene dat wel iets waard is in een trouwakte is wat er gebeurt als je uit elkaar gaat. Meestal gemeenschap van goederen ( :') ). Ik vind weinig romantisch aan afspreken hoe je uit elkaar gaat.
pi_132993070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zelfs na scheiden houd je een zorgplicht naar elkaar. Bij een samenlevingscontract niet. Zo hoef je bij die laatste geen partner alimentatie te betalen.
Dat hoeft ook niet als je daar voor je trouwen bij kiest in de vorm van huwelijkse voorwaarden.
pi_132993088
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er staan toch neem ik aan ontbindende voorwaarden in? Je hoeft toch niets af te spreken over tijden dat het goed gaat? Dat is een beetje zinloos.
Wat er vooral in staat zijn dingen als voor elkaar zorgen gedurende de relatie, dat je van die zorgplicht wordt ontheven als één van beiden langdurig wordt opgenomen, dat je over bepaalde zaken rechtsgeldig voor elkaar mag handelen.. wacht.. ik pak er even eentje bij..
O.. vooral ook wettelijke dingen waar je anders geen recht op hebt, zoals medische informatie, erfrecht, weduwen en wezen pensioen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')