Ja, want dan pas telt het echt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wacht even, dus je wil niet financieel voor hem zorgen, tenzij je trouwt?
Mierenneuken! ik zei zo ongeveer.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat mag niet![]()
Het hebben van getuigen is verplicht. Je moet al een kopie van hun ID inleveren bij het in ondertrouw gaan.
Nee, ik voel die druk dan minder; ik heb die belofte dan namelijk niet gedaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wacht even, dus je wil niet financieel voor hem zorgen, tenzij je trouwt?
Waarom ligt die druk alleen bij jou? En waarom is dat aan een bepaalde levensstandaard verbonden?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ik voel die druk dan minder; ik heb die belofte dan namelijk niet gedaan.
Iets doen en iets beloven zijn verschillende dingen.
Ja dan snap ik het verschil tussen wel en niet trouwen bij jou wel.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ik voel die druk dan minder; ik heb die belofte dan namelijk niet gedaan.
Iets doen en iets beloven zijn verschillende dingen.
Houden van elkaar kan ook prima zonder papiertje.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja dan snap ik het verschil tussen wel en niet trouwen bij jou wel.
Wij willen financieel (en op welke manier dan ook) voor elkaar zorgen als dat nodig is, ook als we niet getrouwd zijn, gewoon uit liefde. Dus dan voegt trouwen bij ons in die zin helemaal niks toe.
Ja zo denk ik er ook over. Met of zonder papiertje: ik blijf als ik wil, en ik ga weg als ik wil.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Houden van elkaar kan ook prima zonder papiertje.
Exact dat ja. Een nietszeggend papiertje zegt voor mij heel veel minder dan een persoon die vrijwillig bij me blijft omdat ze het wil.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja zo denk ik er ook over. Met of zonder papiertje: ik blijf als ik wil, en ik ga weg als ik wil.
Zo jammer dat je hele stukken van het topic niet leest:quote:Op donderdag 7 november 2013 12:24 schreef Pvoesss het volgende:
Bovendien zit jij heel erg vast in je denkwijze en ik zou juist hopen dat alles wat jij aan nadelen van een huwelijk noemt dat je dit sowieso doet voor degene waarmee je samen bent.
quote:Op donderdag 7 november 2013 08:53 schreef Ouder1 het volgende:
Mijn vriend wil trouwen en wanneer wij in een rustiger vaarwater zitten (ik heb nu geen baan) zullen we dat dan ook doen.
quote:Op donderdag 7 november 2013 11:11 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe denk jij dat het is voor je partner als jij een houding hebt van "Je bent leuk voor zo lang het duurt"? Is zij dan geen 'wegwerp-partner'?
quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
Afgesproken is dat zodra ik weer een goede baan heb, we dus in ondertrouw gaan. Ik wil hem die klap niet in zijn gezicht geven.. hij wil wel wachten tot ik financieel er iets beter voor sta.
Ik wil dus eigenlijk niet trouwen, hij wel. En dus gaan we trouwen omdat het voor mij belangrijk is rekening te houden met zijn gevoelens daar over.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:57 schreef Ouder1 het volgende:
Dat het feit dat het gevoelsmatig belangrijk is voor je partner (zie lijstje eerder) al voldoende 'nut' geeft.
Ouder1?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom ligt die druk alleen bij jou? En waarom is dat aan een bepaalde levensstandaard verbonden?
Heel edel, maar ik zou eerder rekening houden met mijn gevoelens.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo jammer dat je hele stukken van het topic niet leest:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik wil dus eigenlijk niet trouwen, hij wel. En dus gaan we trouwen omdat het voor mij belangrijk is rekening te houden met zijn gevoelens daar over.
Nee, je kan dan namelijk nu niet meer aan een sociale huurwoning komen; de wachtlijst is hier dik over de 10 jaar en dakloos als volwassene met een laag inkomen is hier (en op de meeste plaatsen) geen reden meer voor urgentie. Dus ziet dat er als volgt uit:quote:Op donderdag 7 november 2013 12:31 schreef Panthera1984 het volgende:
In het geval van Ouder1 haar meest grote schrikbeeld zie ik zorgen voor elkaar zo:Situatie: Inkomensval, uitkering, minimum, sociale huurwoning.
Gewoon niet trouwen, dan heb je dat soort moeilijkheden niet zo snel.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, je kan dan namelijk nu niet meer aan een sociale huurwoning komen; de wachtlijst is hier dik over de 10 jaar en dakloos als volwassene met een laag inkomen is hier (en op de meeste plaatsen) geen reden meer voor urgentie. Dus ziet dat er als volgt uit:
Inkomensval, uitkering, minimum, restschuld van minimaal ¤50.000.- en dakloos zonder uitzicht op de korte termijn op een woning.
Daarom dat er ook veel echtscheidingen zijn. Één partij wil het graag, de andere niet zo erg, en een handvol jaren vol met ellende verder komt het tot een echtscheiding, met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:39 schreef Mystikvm het volgende:
Beetje rare redenatie. Als ik iets niet wil, dan wil ik dat niet. Ik ga niet mijn eigen principes opzij zetten omdat mijn partner nou eenmaal graag wil trouwen. Zeker niet omdat allang bewezen is dat je prachtige duurzame relaties kunt hebben zonder te trouwen.
En als iemand er kapot van raakt dat hij of zij niet kan trouwen, dan moeten ze zich toch eens na laten kijken.
Want mensen die allebei willen trouwen gaan minder vaak scheiden?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daarom dat er ook veel echtscheidingen zijn. Één partij wil het graag, de andere niet zo erg, en een handvol jaren vol met ellende verder komt het tot een echtscheiding, met alle gevolgen van dien.
Dat weet ik niet. Alleen konden ze jaren geleden nog zo graag trouwen, misschien is het zo dat ze jaren later ook net zo graag willen scheiden.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want mensen die allebei willen trouwen gaan minder vaak scheiden?
Mooie argumentatie. "Er zijn zoveel scheidingen omdat mensen trouwen"quote:Op donderdag 7 november 2013 12:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daarom dat er ook veel echtscheidingen zijn. Één partij wil het graag, de andere niet zo erg, en een handvol jaren vol met ellende verder komt het tot een echtscheiding, met alle gevolgen van dien.
Als je eenmaal getrouwd bent ligt de drempel inderdaad wat hoger. Hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mooie argumentatie. "Er zijn zoveel scheidingen omdat mensen trouwen"
Als niemand meer trouwt zijn er geen scheidingen meer, maar gaan mensen nog steeds uit elkaar. Als je trouwt ga je niet eerder uit elkaar dan wanneer je dat niet doet, hoor.
Ik word een beetje moe van in herhaling vallen steeds.quote:
Als dat zo belangrijk is waarom ben je dan bij hem?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
A) Hij heeft niets opgebouwd, ik wel en ik heb een eigen huis
B) Hij kan max. 1/3e van mijn normale inkomen verdienen
De vraag in de OP is dan wat jouw principes tegen het huwelijk dan zijn en waarom. Niet alleen of je ze hebt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:39 schreef Mystikvm het volgende:
Beetje rare redenatie. Als ik iets niet wil, dan wil ik dat niet. Ik ga niet mijn eigen principes opzij zetten omdat mijn partner nou eenmaal graag wil trouwen. Zeker niet omdat allang bewezen is dat je prachtige duurzame relaties kunt hebben zonder te trouwen.
En als iemand er kapot van raakt dat hij of zij niet kan trouwen, dan moeten ze zich toch eens na laten kijken.
Ik zei al dat het meer om bezit ging dan om liefde.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook eens ophouden alle topics waar je in post te kapenquote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van in herhaling vallen steeds.
Ik kan mezelf wel weer gaan quoten maar dan moet ik weer dat hele topic doorspitten omdat jullie daar te lui voor zijn
Eerder andersom.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
Als niemand meer trouwt zijn er geen scheidingen meer, maar gaan mensen nog steeds uit elkaar. Als je trouwt ga je niet eerder uit elkaar dan wanneer je dat niet doet, hoor.
Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Alleen konden ze jaren geleden nog zo graag trouwen, misschien is het zo dat ze jaren later ook net zo graag willen scheiden.
Jij snapt het echt niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Als dat zo belangrijk is waarom ben je dan bij hem?
Omdat hij banden kan plakken?
In dat geval: ik vind het huwelijk een ouderwets en achterhaald concept wat vaak alleen maar draait om zelfverheerlijking en jezelf in het middelpunt van de aandacht plaatsen.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De vraag in de OP is dan wat jouw principes tegen het huwelijk dan zijn en waarom. Niet alleen of je ze hebt.
Vooral voor degene die alimentatieplicht heeft.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?
Nee. Zucht. Het gaat om de verantwoording die die belofte met zich mee brengt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik zei al dat het meer om bezit ging dan om liefde.
Als jij het zegt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Zucht. Het gaat om de verantwoording die die belofte met zich mee brengt.
Als het puur om bezit en centen ging dan was ik niet bij hem dunkt mij.
Verklaar kapen.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook eens ophouden alle topics waar je in post te kapen
quote:Op donderdag 7 november 2013 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?
Die verantwoording is er toch ook als je samen bentquote:Op donderdag 7 november 2013 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Zucht. Het gaat om de verantwoording die die belofte met zich mee brengt.
Als het puur om bezit en centen ging dan was ik niet bij hem dunkt mij.
Lijkt me onwaarschijnlijk, haar posts zijn van zeer degelijk niveau.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Verklaar kapen.
Als ik on-topic reageer in een topic en er komen vragen/reacties op mijn post.. Moet ik dan mijn bek houden?
Bespeur ik hier jaloezie dat jouw posts zo weinig aandacht en reacties krijgen?
Really ?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Verklaar kapen.
Als ik on-topic reageer in een topic en er komen vragen/reacties op mijn post.. Moet ik dan mijn bek houden?
Bespeur ik hier jaloezie dat jouw posts zo weinig aandacht en reacties krijgen?
Gaat niet om bezit verder of zo.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Die verantwoording is er toch ook als je samen bent
Pas willen trouwen bij een goede baan vind ik echt![]()
Dit dus! Je kan de toekomst niet voorspellen. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik wil niet trouwen omdat ik niet wil scheiden. En partner kan niet beloven om écht voor altijd bij me te willen blijven. Hij zegt van wel, het is dus wel zijn intentie, maar je weet nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren. 1 op de 3 eindigt in een scheiding.
Laatst nog mijn nichtje en vriend/man uit elkaar en ze hebben een kleine van nog geen 2,5 jaar!
Wat je nu herhaalt is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van in herhaling vallen steeds.
Ik kan mezelf wel weer gaan quoten maar dan moet ik weer dat hele topic doorspitten omdat jullie daar te lui voor zijn
Over die bepaalde levensstandaard:
-Jullie doen alsof ik vind dat ik hem dagelijks biefstuk en champagne moet kunnen geven. Onzin. Die standaard gaat bij mij over: Dak boven je hoofd (en van zijn inkomen kan de hypotheek niet betaald worden), verplichte verzekeringen en eten, drinken en noodzakelijke kleding.
Met de huidige economie, mijn momentele werkeloosheid, mijn hypotheek en mijn struggels bij het vinden van een baan (om het even wat) ben ik bang dat ik hem die basale dingen niet kan bieden.
Je kan dat ook anders zien; Als iemand die trouw belofte heel serieus neemt, daar heel goed over nadenkt en zich de zwaarte van die belofte goed realiseert, die trouwbelofte aan jou wil doen.. Dan is die belofte ook echt wat waard. Meer dan die van degene die er alleen een leuk feestje of 'alleen maar een papiertje' in ziet.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Die verantwoording is er toch ook als je samen bent
Pas willen trouwen bij een goede baan vind ik echt![]()
Als je de intentie hebt, is dat dus precies wat hij je wel kan beloven!quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik wil niet trouwen omdat ik niet wil scheiden. En partner kan niet beloven om écht voor altijd bij me te willen blijven. Hij zegt van wel, het is dus wel zijn intentie, maar je weet nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren. 1 op de 3 eindigt in een scheiding.
Laatst nog mijn nichtje en vriend/man uit elkaar en ze hebben een kleine van nog geen 3 jaar!
In goede en slechte tijden en zo.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je nu herhaalt is geen antwoord op mijn vraag.
Het leven houdt toch verdorie niet op als je werkloos blijft en je je huis moet verkopen!
Het ongedaan maken kan je een hoop geld kosten en gezeik opleveren.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het kan al voor zo een 75 euro? of goedkoper op een maandagochtend? Hooguit wat administratiekosten als die er al zijn.
Belofte maakt schuld.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kan dat ook anders zien; Als iemand die trouw belofte heel serieus neemt, daar heel goed over nadenkt en zich de zwaarte van die belofte goed realiseert, die trouwbelofte aan jou wil doen.. Dan is die belofte ook echt wat waard. Meer dan die van degene die er alleen een leuk feestje of 'alleen maar een papiertje' in ziet.
Grappig is dat mijn getuige (ja, die is al gevraagd) er eerst heel goed over na wilde denken omdat zij zich dan wel medeverantwoordelijk voelde voor dat huwelijk. Haar uiteindelijke "Ja" is mij dus heel veel waard.
Kan ja. Dat kan uit elkaar gaan zonder getrouwd te zijn geweest ook.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het ongedaan maken kan je een hoop geld kosten en gezeik opleveren.
Een inspanningsverplichting. Maar goed, als iemand er geen zin meer in heeft, dan houdt het gewoon op.quote:
Wat versta jij onder verantwoordelijk zijn voor de ander en dan specifiek voor de partner die financieel de kar zou moeten trekken?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Het leven houdt toch verdorie niet op als je werkloos blijft en je je huis moet verkopen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |