Mooie argumentatie. "Er zijn zoveel scheidingen omdat mensen trouwen"quote:Op donderdag 7 november 2013 12:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daarom dat er ook veel echtscheidingen zijn. Één partij wil het graag, de andere niet zo erg, en een handvol jaren vol met ellende verder komt het tot een echtscheiding, met alle gevolgen van dien.
Als je eenmaal getrouwd bent ligt de drempel inderdaad wat hoger. Hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mooie argumentatie. "Er zijn zoveel scheidingen omdat mensen trouwen"
Als niemand meer trouwt zijn er geen scheidingen meer, maar gaan mensen nog steeds uit elkaar. Als je trouwt ga je niet eerder uit elkaar dan wanneer je dat niet doet, hoor.
Ik word een beetje moe van in herhaling vallen steeds.quote:
Als dat zo belangrijk is waarom ben je dan bij hem?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
A) Hij heeft niets opgebouwd, ik wel en ik heb een eigen huis
B) Hij kan max. 1/3e van mijn normale inkomen verdienen
De vraag in de OP is dan wat jouw principes tegen het huwelijk dan zijn en waarom. Niet alleen of je ze hebt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:39 schreef Mystikvm het volgende:
Beetje rare redenatie. Als ik iets niet wil, dan wil ik dat niet. Ik ga niet mijn eigen principes opzij zetten omdat mijn partner nou eenmaal graag wil trouwen. Zeker niet omdat allang bewezen is dat je prachtige duurzame relaties kunt hebben zonder te trouwen.
En als iemand er kapot van raakt dat hij of zij niet kan trouwen, dan moeten ze zich toch eens na laten kijken.
Ik zei al dat het meer om bezit ging dan om liefde.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook eens ophouden alle topics waar je in post te kapenquote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van in herhaling vallen steeds.
Ik kan mezelf wel weer gaan quoten maar dan moet ik weer dat hele topic doorspitten omdat jullie daar te lui voor zijn
Eerder andersom.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
Als niemand meer trouwt zijn er geen scheidingen meer, maar gaan mensen nog steeds uit elkaar. Als je trouwt ga je niet eerder uit elkaar dan wanneer je dat niet doet, hoor.
Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Alleen konden ze jaren geleden nog zo graag trouwen, misschien is het zo dat ze jaren later ook net zo graag willen scheiden.
Jij snapt het echt niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Als dat zo belangrijk is waarom ben je dan bij hem?
Omdat hij banden kan plakken?
In dat geval: ik vind het huwelijk een ouderwets en achterhaald concept wat vaak alleen maar draait om zelfverheerlijking en jezelf in het middelpunt van de aandacht plaatsen.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De vraag in de OP is dan wat jouw principes tegen het huwelijk dan zijn en waarom. Niet alleen of je ze hebt.
Vooral voor degene die alimentatieplicht heeft.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?
Nee. Zucht. Het gaat om de verantwoording die die belofte met zich mee brengt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik zei al dat het meer om bezit ging dan om liefde.
Als jij het zegt.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Zucht. Het gaat om de verantwoording die die belofte met zich mee brengt.
Als het puur om bezit en centen ging dan was ik niet bij hem dunkt mij.
Verklaar kapen.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:47 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook eens ophouden alle topics waar je in post te kapen
quote:Op donderdag 7 november 2013 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn jaren later de gevolgen veel vervelender als je getrouwd was? Of alleen voor degene die dan alimentatieplicht heeft?
Die verantwoording is er toch ook als je samen bentquote:Op donderdag 7 november 2013 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Zucht. Het gaat om de verantwoording die die belofte met zich mee brengt.
Als het puur om bezit en centen ging dan was ik niet bij hem dunkt mij.
Lijkt me onwaarschijnlijk, haar posts zijn van zeer degelijk niveau.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Verklaar kapen.
Als ik on-topic reageer in een topic en er komen vragen/reacties op mijn post.. Moet ik dan mijn bek houden?
Bespeur ik hier jaloezie dat jouw posts zo weinig aandacht en reacties krijgen?
Really ?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Verklaar kapen.
Als ik on-topic reageer in een topic en er komen vragen/reacties op mijn post.. Moet ik dan mijn bek houden?
Bespeur ik hier jaloezie dat jouw posts zo weinig aandacht en reacties krijgen?
Gaat niet om bezit verder of zo.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Die verantwoording is er toch ook als je samen bent
Pas willen trouwen bij een goede baan vind ik echt![]()
Dit dus! Je kan de toekomst niet voorspellen. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik wil niet trouwen omdat ik niet wil scheiden. En partner kan niet beloven om écht voor altijd bij me te willen blijven. Hij zegt van wel, het is dus wel zijn intentie, maar je weet nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren. 1 op de 3 eindigt in een scheiding.
Laatst nog mijn nichtje en vriend/man uit elkaar en ze hebben een kleine van nog geen 2,5 jaar!
Wat je nu herhaalt is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 7 november 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van in herhaling vallen steeds.
Ik kan mezelf wel weer gaan quoten maar dan moet ik weer dat hele topic doorspitten omdat jullie daar te lui voor zijn
Over die bepaalde levensstandaard:
-Jullie doen alsof ik vind dat ik hem dagelijks biefstuk en champagne moet kunnen geven. Onzin. Die standaard gaat bij mij over: Dak boven je hoofd (en van zijn inkomen kan de hypotheek niet betaald worden), verplichte verzekeringen en eten, drinken en noodzakelijke kleding.
Met de huidige economie, mijn momentele werkeloosheid, mijn hypotheek en mijn struggels bij het vinden van een baan (om het even wat) ben ik bang dat ik hem die basale dingen niet kan bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |