abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132931747


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 |

Belangrijke sites:

Foto's:
NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron - relatief nieuwe website met foto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen
KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door D_A op 13-11-2013 17:50:10 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132933665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan tegenwoordig ook stagiair-roeier zijn blijkbaar :P http://knrb.nl/content.php/nl/110?id=2576,nl
Bijzondere woordkeuze inderdaad. Zouden ze ook verslagen en ontwikkelingsplannen moete schrijven? :9

Ik voel me op het moment zo'n typische competitieroeier waar ik nooit wat van snapte: mijn ploeg ligt half plat, het is te vroeg donker om doordeweeks te roeien en de ergo's zijn 's avonds ook vaak bezet. Onze vaste boottraining is op zondagmiddag en afgelopen 2 weken stormde het op zondag 8)7

Maar goed als je het echt wil valt er altijd wel wat te regelen natuurlijk. Ik zeg af en toe maar gewoon wat dingen af zodat ik iig 1x per week in een skiff of dubbel zit. Maar het compo-ploegroeien in de herfst blijkt toch een heel ander verhaal dan in de lente ;)
  FOK!fossiel dinsdag 5 november 2013 @ 19:36:15 #3
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132935246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:54 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Bijzondere woordkeuze inderdaad. Zouden ze ook verslagen en ontwikkelingsplannen moete schrijven? :9

Ik voel me op het moment zo'n typische competitieroeier waar ik nooit wat van snapte: mijn ploeg ligt half plat, het is te vroeg donker om doordeweeks te roeien en de ergo's zijn 's avonds ook vaak bezet. Onze vaste boottraining is op zondagmiddag en afgelopen 2 weken stormde het op zondag 8)7

Maar goed als je het echt wil valt er altijd wel wat te regelen natuurlijk. Ik zeg af en toe maar gewoon wat dingen af zodat ik iig 1x per week in een skiff of dubbel zit. Maar het compo-ploegroeien in de herfst blijkt toch een heel ander verhaal dan in de lente ;)
Hahaha welkom in het compo-wereldje ;). Herfst maar met name de winter is inderdaad een moeizame periode. Zeker als je straks ook nog met vaarverboden door vorst zit.
Chick on a mission
pi_132938338
Mooi hoe een Groninger en een Rotterdammer bij de fannys beschreven worden:

"De Amsterdammers Steenman en Blink, beleefden dit jaar successen op internationaal niveau. Nadat bij de EK Roeien brons was gehaald, werd het duo ook bij de WK derde. Daarnaast werden Steenman en Blink Nederlands kampioen."

Zouden ze zichzelf ook amsterdammer voelen?
pi_132938668
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:54 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Bijzondere woordkeuze inderdaad. Zouden ze ook verslagen en ontwikkelingsplannen moete schrijven? :9
Ik denk dat ze er vooral zijn om de boten van de A-equipe alvast in het water te leggen :)
pi_132938949
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:39 schreef Thrawn het volgende:
Mooi hoe een Groninger en een Rotterdammer bij de fannys beschreven worden:

"De Amsterdammers Steenman en Blink, beleefden dit jaar successen op internationaal niveau. Nadat bij de EK Roeien brons was gehaald, werd het duo ook bij de WK derde. Daarnaast werden Steenman en Blink Nederlands kampioen."

Zouden ze zichzelf ook amsterdammer voelen?
Whehe ik weet zeker dat hij daar vrij heftig gepest mee gaat worden op Skadi :9
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_132939691
Rotterdam :') :') :')
pi_132940227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:57 schreef wvdwest het volgende:
Weet iemand waarom de Muda's voor de Amstel uitkwamen afgelopen zondag? Op hun site staat te lezen dat het de eerste keer was. Maar waarom de Amstel? Ik had eerder verwacht dat ze terug zouden gaan naar RIC als ze niet meer voor Skoll uitkomen.
Moedermuda is daar lid, dat heeft zeker meegewogen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  woensdag 6 november 2013 @ 12:05:29 #9
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
pi_132956350
Jeetje, Muda's doen een Heijbrockje; hoeft Pullup ook niet zoveel tijd in de Skøll oude vier te stoppen
pi_132991282
Sorry Michiel, ik weet niet of je hier nog leest maar ik wil toch even via deze weg reageren. Ik vind het laatste stuk van het artikel over de kick-off een beetje flauw. Hoe weet jij nou of men wel of niet aan het luisteren was? Ik zit nu op een van de bekendste uni's van Amerika, en daar worden alle seminars tijdens de lunch gehouden. Het lijkt misschien alsof men het eten interessanter vindt, maar er komen toch altijd scherpe vragen. Bovendien, misschien hebben die roeiers het verhaal al eerder gelezen of gehoord. Ik vind dat ze nu wel een beetje te kakken worden gezet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132993123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:05 schreef R.O.11 het volgende:
Jeetje, Muda's doen een Heijbrockje; hoeft Pullup ook niet zoveel tijd in de Skøll oude vier te stoppen
Ik ben er wel klaar mee :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133022503
Gelukkig maar, het zou bij voorbaat zonde van je tijd zijn geweest.. die kun je beter besteden.

Met respect voor de coachcapaciteiten van pullup en roeitalenten van de diverse heren bij Skøll (of de Amstel, of WillemDrei): zolang de bondscoaches het starten van (en wat trainen voor) de Varsity toestaan, zal je Nereus niet zomaar verslaan.

Op any given day moet je echt met een ploeg van het kaliber Blinkman/van Andel/Kuiper/Haen komen wil je een willekeurige ploeg Amsteldijkers (ze kunnen altijd een goede boot maken) verslaan. De belofte van Gyas komt al jaren niet uit, ze komen er simpelweg niet aan te pas. Voorlopig dus ASC en geen jool. Jammer maar het is niet anders, de enige club die ik binnen een paar jaar kans zie maken is Laga.


Om in te haken op het punt van La_Tramposa:
Zelf heb ik af en toe wat flink kinderachtig / ongepast gedrag van de equipe gezien. Van Braas en Simon die in een 2- training door de Skøll-cup heen denderen, tot bondsroeiers met standaard grote smoelen (andere woorden heb ik er niet voor) tegen officials op wedstrijden. Bondsploegen die (ondanks een vaarverbod) tijdens de composlot willen trainen en gewoon het water op gaan. Een bronzen WK medaillist die eerder dit jaar het nodig vond kamprechters voor rotte vis uit te maken en hen zelfs te bedreigen..
En kan iemand nog de "vacature" voor een vrijwillige Ruderverbandkindergartenhauptaufseher op het OTC herinneren? Ik weet niet wat erger is: dat er een babysitter nodig blijkt te zijn, of dat hij/zij wordt gevraagd...?

Zeker na een succesvol jaar kan ik me voorstellen dat sommigen van de bondsroeiers ietwat naast hun schoenen lopen. Het is misschien een interpretatie van Michiel, en los van of ze daadwerkelijk aandacht hadden of niet; wat er wordt uitgestraald (desinteresse) is in ieder geval niet heel gepast.

Voor de duidelijkheid: dit zal zeker niet voor iedereen zo zijn, en er zitten erg geschikte en nette lui tussen.. maar de equipe in zijn algemeen straalt niet altijd de houding uit die je mag verwachten van HBO/WO studenten/opgeleide mensen, die ook nog eens een voorbeeldfunctie hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aviron op 07-11-2013 23:07:25 ]
pi_133033849
Klopt natuurlijk dat het tegenwoordig vrij lastig zo zijn om Nereus te kloppen als die een ploeg naar keuze op het water kunnen zetten.
Als de interne motivatie er bij deze roeiers wel was geweest om er wat van te maken dan was het wat mij betreft zeker de moeite waard geweest om het proces in te gaan. Na dat akkefietje van vorig jaar blijkt het er niet meer te zijn en dan houd het op.

Voor wat betreft dat bondsroeiers verhaal kon ik me behoorlijk inleven in de beschrijving van Michiel hoe het er aan toe is gegaan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133116073
Triton wint de Varsity!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133119208
Varsity :') :') :')
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:04:32 #16
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_133176428
Hey,

ik mag opzich uit de OP.
Na vorig jaar (als coach) het jaar als 3e afgesloten te hebben en daarmee de best presterende sjaars Phocasploeg ooit te zijn, besloten te stoppen en lid af te worden.

Ik zal misschien nog verdwaald een heineken of varsity bezoeken, maar dan slechts als toeschouwer
Reach for what you wanna do - 2Pac
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 november 2013 @ 10:11:36 #17
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133176550
Ik coach lichte dev dames 2x dit jaar.

Kan de OP zelf aanpassen natuurlijk :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133178835
Ik mag aangepast worden van coach EJD'13 naar coach EJD'14
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_133206396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:04 schreef Dodona het volgende:
Hey,

ik mag opzich uit de OP.
Na vorig jaar (als coach) het jaar als 3e afgesloten te hebben en daarmee de best presterende sjaars Phocasploeg ooit te zijn, besloten te stoppen en lid af te worden.

Ik zal misschien nog verdwaald een heineken of varsity bezoeken, maar dan slechts als toeschouwer
Jammer!

Ik mag naar Coach EJL '14 al heb ik me tot nu toe alleen nog van een afstand ermee bemoeid :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133208264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jammer!

Ik mag naar Coach EJL '14 al heb ik me tot nu toe alleen nog van een afstand ermee bemoeid :P
Je kan als threadstarter ook de OP wijzigen hoor :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133221714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:43 schreef pullup het volgende:

[..]

Je kan als threadstarter ook de OP wijzigen hoor :P
Oh ja hihi :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133221740
Het edit knopje is alleen verdwenen.. te lang geleden gepost misschien?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133222243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Het edit knopje is alleen verdwenen.. te lang geleden gepost misschien?
Ja dat heb ik ook ooit eens gehad, geen idee ook wat de regels daarvoor zijn. Dark komt vast wel 'to the recue' dan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 november 2013 @ 16:56:19 #24
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133222317
DM maar wat er aangepast moet worden.

Done!

[ Bericht 35% gewijzigd door D_A op 13-11-2013 17:50:27 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133227941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 02:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Sorry Michiel, ik weet niet of je hier nog leest maar ik wil toch even via deze weg reageren. Ik vind het laatste stuk van het artikel over de kick-off een beetje flauw. Hoe weet jij nou of men wel of niet aan het luisteren was? Ik zit nu op een van de bekendste uni's van Amerika, en daar worden alle seminars tijdens de lunch gehouden. Het lijkt misschien alsof men het eten interessanter vindt, maar er komen toch altijd scherpe vragen. Bovendien, misschien hebben die roeiers het verhaal al eerder gelezen of gehoord. Ik vind dat ze nu wel een beetje te kakken worden gezet.
Sorry, Krista, maar hoe weet ik of ze niet aan het luisteren waren? Ik was erbij! Ik heb de geïrriteerde blikken van Nico Rienks, Hessel Evertse cum suis allemaal kunnen aanschouwen. Ik heb iemand op een goed moment 'sst' horen roepen om duidelijk te maken dat ze stil moesten zijn. Ik heb de roeiers zelf later nog gesproken en gevraagd waarom ze niet aan het luisteren waren -- iets wat ze ook toegaven.

Ze waren niet aan het luisteren, simpel. Ik heb er begrip voor als je het (langdradige) verhaal al tien keer gehoord hebt, maar doe alsjeblieft niet alsof het normaal is dat een roeier (of coach) zijn technisch directeur (of baas!!) tijdens een open persmoment negeert. Had Roel Braas nog aan de telefoon daarover. "Je kan toch ook even 45 minuten je bek houden", zei hij. Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Misschien zou ik jou beter een vraag kunnen stellen: hoezo die twijfel of ik het verkeerd geanalyseerd heb?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_133228117
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Sorry, Krista, maar hoe weet ik of ze niet aan het luisteren waren? Ik was erbij! Ik heb de geïrriteerde blikken van Nico Rienks, Hessel Evertse cum suis allemaal kunnen aanschouwen. Ik heb iemand op een goed moment 'sst' horen roepen om duidelijk te maken dat ze stil moesten zijn. Ik heb de roeiers zelf later nog gesproken en gevraagd waarom ze niet aan het luisteren waren -- iets wat ze ook toegaven.

Ze waren niet aan het luisteren, simpel. Ik heb er begrip voor als je het (langdradige) verhaal al tien keer gehoord hebt, maar doe alsjeblieft niet alsof het normaal is dat een roeier (of coach) zijn technisch directeur (of baas!!) tijdens een open persmoment negeert. Had Roel Braas nog aan de telefoon daarover. "Je kan toch ook even 45 minuten je bek houden", zei hij. Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Misschien zou ik jou beter een vraag kunnen stellen: hoezo die twijfel of ik het verkeerd geanalyseerd heb?

Oke, je zal gelijk hebben, maar van de mensen die ik persoonlijk ken uit het nationale team kan ik me moeilijk voorstellen dat ze zich zo gedroegen. En het lijkt me vervelend om zo afgeschilderd te worden als roeier, terwijl het misschien maar over een deel van de groep gaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133228152
En ja, ik lees FOK! nog wel. Alleen overheersend cultuurpessimisme in het roeien en een al tijden doorgaande hetze richting mijn persoon (en wat ik heb gedaan met NLroei) zorgen er voor dat ik niet altijd met dezelfde passie bezig kan en wil zijn met de roeisport. En dat ik er dus ook niet zo veel behoefte voor voel om, zoals ik eerder deed, dagelijks het internet af te struinen en me uit de naad te werken om de roeiwereld van gratis nieuws te voorzien.

Gelukkig heb ik ook andere projecten waar ik aandacht aan kan en wil besteden. Sterker nog: zou misschien wel goed zijn (voor mezelf) om daar de komende maanden op te focussen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_133228405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, je zal gelijk hebben, maar van de mensen die ik persoonlijk ken uit het nationale team kan ik me moeilijk voorstellen dat ze zich zo gedroegen. En het lijkt me vervelend om zo afgeschilderd te worden als roeier, terwijl het misschien maar over een deel van de groep gaat.
Lang niet iedereen was onbeleefd. Mechiel Versluis zat keurig te luisteren, Heleen Boers ook. Roel Braas, de Muda's: die gedroegen zich prima. Achter mij zat ook nog een jongen van Gyas -- een van de jongens uit de FISU-acht waar ik de naam van vergeten ben -- die ook een en al oor was. Het merendeel van de anderen had meer oog voor de boterhammen dan voor het verhaal, of - zoals in het geval van de coaches -- voor het scherm van de laptop. Overigens vroeg Hessel aan het begin van zijn praatje of mensen even naar voren wilden komen (waar nagenoeg niemand gehoor aan gaf) en druppelden een flink aantal roeiers ruim na elven binnen (terwijl het geheel om elf uur begon).

Nog een leuke anekdote: Hessel Evertse vertelt dat de roeibond nu al bezig moet zijn met Tokio 2020 "en 2024, waar we dan ook roeien - Oman ofzo". Waarop een ongeïnteresseerde roeier vooraan - ik zal geen namen noemen - hardop zegt: "Ja hoor, Oman, wat denk je zelf?"

Je kan dat soort dingen grappig vinden en je kunt op alle slakken zou leggen. Maar ook als je de middenweg tussen die twee hanteert is het 1) onbeleefd, en 2) noch handig noch professioneel om ten overstaan van persmensen je technisch directeur af te vallen op zo'n manier. Het bijzondere aan de Nederlandse roeiers is dat ze noeste werkers zijn die voor betrekkelijk weinig geld hun sport bedrijven, maar zich daardoor ook een bepaalde air aanmeten die misplaatst is. Professioneel op het ene vlak, maar niet op het andere. Dat is doodzonde.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_133228692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:57 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Lang niet iedereen was onbeleefd. Mechiel Versluis zat keurig te luisteren, Heleen Boers ook. Roel Braas, de Muda's: die gedroegen zich prima. Achter mij zat ook nog een jongen van Gyas -- een van de jongens uit de FISU-acht waar ik de naam van vergeten ben -- die ook een en al oor was. Het merendeel van de anderen had meer oog voor de boterhammen dan voor het verhaal, of - zoals in het geval van de coaches -- voor het scherm van de laptop. Overigens vroeg Hessel aan het begin van zijn praatje of mensen even naar voren wilden komen (waar nagenoeg niemand gehoor aan gaf) en druppelden een flink aantal roeiers ruim na elven binnen (terwijl het geheel om elf uur begon).

Nog een leuke anekdote: Hessel Evertse vertelt dat de roeibond nu al bezig moet zijn met Tokio 2020 "en 2024, waar we dan ook roeien - Oman ofzo". Waarop een ongeïnteresseerde roeier vooraan - ik zal geen namen noemen - hardop zegt: "Ja hoor, Oman, wat denk je zelf?"

Je kan dat soort dingen grappig vinden en je kunt op alle slakken zou leggen. Maar ook als je de middenweg tussen die twee hanteert is het 1) onbeleefd, en 2) noch handig noch professioneel om ten overstaan van persmensen je technisch directeur af te vallen op zo'n manier. Het bijzondere aan de Nederlandse roeiers is dat ze noeste werkers zijn die voor betrekkelijk weinig geld hun sport bedrijven, maar zich daardoor ook een bepaalde air aanmeten die misplaatst is. Professioneel op het ene vlak, maar niet op het andere. Dat is doodzonde.
Oke, point taken. Ik was er niet bij en kan dus niet oordelen, maar zoals ik al zei, het lijkt me niet leuk om als roeier zo afgeschilderd te worden. Maar misschien is het nodig.

En over je journalistiek, hebben we het ook al vaker over gehad denk ik. Volgens mij waardeert iedereen het dat je er zoveel tijd en moeite in steekt, maar nieuws doet altijd stof en discussie opwaaien, zo hoort het ook te zijn. Misschien zijn mensen het niet altijd eens met wat je opschrijft op de manier waarop, maar dat is uiteraard niet persoonlijk. Het is alleen jammer dat er maar zo weinig 'concurrentie' is waardoor alles wel op jou terecht komt. Als er meer verschillende bronnen zouden zijn, zou je kunnen zeggen, voor ieder wat wils. Maar daar lijkt nu verandering in te komen, toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133229183
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, point taken. Ik was er niet bij en kan dus niet oordelen, maar zoals ik al zei, het lijkt me niet leuk om als roeier zo afgeschilderd te worden. Maar misschien is het nodig.

Tuurlijk is het niet leuk om zo afgeschilderd te worden! Maar soms mogen dit soort dingen ook gezegd worden. Net als dat kritiek op mij geleverd mag worden -- allemaal prima. Mits gefundeerd en niet op persoonlijke leest gestoeld.

Het komt wat de roeiers betreft uiteindelijk allemaal op professionaliteit aan. Tijdens het WK in 2011 werd de Holland Acht zesde. Een van de roeiers -- ik zal wederom geen namen noemen -- vertelde de NOS toen doodleuk dat hij geen zin had om voor de camera te reageren. Echt ongelofelijk dom en brutaal om te doen. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat de NOS er in Slovenië bij is, voor een kleine sport als roeien. Wees dan professioneel en kom ook voor de camera als het tegenzit. Niet alleen maar reacties willen geven als het leuk is.

En daarop doorgaand: iemand die wél benaderbaar was (en is) voor reacties is Sjoerd Hamburger. Werd door zijn ploeggenoten vaak gekscherend als 'mediageil' bestempeld omdat hij overal met zijn gezicht en met reacties in terecht kwam. Ik vond (en vind) dat een nogal onaardige manier van praten over je ploeggenoot, hoe eager hij ook is om op de foto te gaan of geciteerd te worden. En hebben die andere roeiers zich in al hun misnoegen ooit afgevraagd waarom hij elke keer in de media voorkwam? Primair omdat hij niet te beroerd is om te reageren ook al is het slecht gegaan, omdat hij een leuk verhaal kan vertellen en omdat hij je als journalist aan de (broodnodige) quotes helpt. Hij snapt namelijk wél hoe het spelletje werkt. Het is ook geen hogere wiskunde, maar jezelf een keer goed aankijken in de spiegel is vaak moeilijker dan een ander de schuld geven.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_133236282
Dat er een hoop idioten tussen lopen is al langer bekend helaas..

/langspeelplaat over wat er op Skoll gebeurde :'(
pi_133239608
quote:
8s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:38 schreef BEFEM het volgende:
Dat er een hoop idioten tussen lopen is al langer bekend helaas..

/langspeelplaat over wat er op Skoll gebeurde :'(
Wat bedoel je precies?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133243509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef WanEnOonlie het volgende:
En ja, ik lees FOK! nog wel. Alleen overheersend cultuurpessimisme in het roeien en een al tijden doorgaande hetze richting mijn persoon (en wat ik heb gedaan met NLroei) zorgen er voor dat ik niet altijd met dezelfde passie bezig kan en wil zijn met de roeisport. En dat ik er dus ook niet zo veel behoefte voor voel om, zoals ik eerder deed, dagelijks het internet af te struinen en me uit de naad te werken om de roeiwereld van gratis nieuws te voorzien.

Gelukkig heb ik ook andere projecten waar ik aandacht aan kan en wil besteden. Sterker nog: zou misschien wel goed zijn (voor mezelf) om daar de komende maanden op te focussen.
Ik zie de laatste tijd inderdaad het een en ander langskomen waar ik me over verbaas vooral qua toon en intentie.
Ik heb de indruk dat het nu alleen uit een bepaalde hoek komt en meestal is het irritante dat als je het wel goed doet je dit niet zo snel van anderen te horen krijgt waardoor je al snel met een wat zure smaak blijft zitten omdat je alleen kritiek over je heen krijgt.
Dat kan ik me voorstellen maar ik denk toch dat wat je doet over het algemeen gewaardeerd is hoor.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133257251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:30 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik zie de laatste tijd inderdaad het een en ander langskomen waar ik me over verbaas vooral qua toon en intentie.
Ik heb de indruk dat het nu alleen uit een bepaalde hoek komt en meestal is het irritante dat als je het wel goed doet je dit niet zo snel van anderen te horen krijgt waardoor je al snel met een wat zure smaak blijft zitten omdat je alleen kritiek over je heen krijgt.
Dat kan ik me voorstellen maar ik denk toch dat wat je doet over het algemeen gewaardeerd is hoor.
Dat 'de laatste tijd' is helaas al (met pieken en dalen) wat langer gaande. Bijna het hele jaar al. En vooralsnog is het einde niet in zicht.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 november 2013 @ 17:49:02 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133257930
In de ochtend trainen levert hedendaags echt alleen maar issues op met coaches langs de bosbaan. Bondscoaches denken de wereld te hebben en je moet in alle gevallen maar random de baan oversteken omdat zij zo nodig erbij moeten. Irriteer me er behoorlijk aan op het moment.

Morgen wel beginnen met RC-3 *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133258229
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
e ochtend trainen levert hedendaags echt alleen maar issues op met coaches langs de bosbaan. Bondscoaches denken de wereld te hebben en je moet in alle gevallen maar random de baan oversteken omdat zij zo nodig erbij moeten. Irriteer me er behoorlijk aan op het moment.

Morgen wel beginnen met RC-3
Leuk! Geeft Erik het weer?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133259888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Paar mensen van de Holland 8 die een aantal jaar geleden bij een Skoll feest met flessen drank gooiden, vrouwen aanrandden en bijna met de politie gingen vechten.
pi_133269242
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
...

Morgen wel beginnen met RC-3 *O*
Ben ook bezig met RC-3, heb al één dag gehad, en over een week weer een dag, dan op locatie bij Argo. Wordt hier o.a. gegeven door Jan-Diederik van den Berg, dus flink veel stof over MBTI-persoonlijkheidstypen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_133270202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:20 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dat 'de laatste tijd' is helaas al (met pieken en dalen) wat langer gaande. Bijna het hele jaar al. En vooralsnog is het einde niet in zicht.
Het lijkt wel of het alsmaar erger wordt. Wat nu het issue is dat dit zolang door moet gaan. Kinderachtig iig. En hoewel je het wel weet, toch nog maar een keer expliciet, ik waardeer zeer wat je doet. Met roeined valt het extra op hoe goed NLRoei eigenlijk is. Want daar is het niveau nog behoorlijk matig, om het subtiel uit te drukken.
pi_133270280
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
In de ochtend trainen levert hedendaags echt alleen maar issues op met coaches langs de bosbaan. Bondscoaches denken de wereld te hebben en je moet in alle gevallen maar random de baan oversteken omdat zij zo nodig erbij moeten. Irriteer me er behoorlijk aan op het moment.

Morgen wel beginnen met RC-3 *O*
Hmm, ik vind dat wel iets om in de gaten te houden eerlijk gezegd want je bent ongetwijfeld niet de enige die hier last van heeft.

ik kan me van een aantal jaren geleden een projectcoach van een acht herinneren ( ik zal ook geen namen noemen) die tegen een 2- van Okeanos die niet snel genoeg opzij gingen in zijn ogen begon te tieren en die later daadwerkelijk de bestuursvergadering van Okeanos binnenstormde met de mededeling dat als dit nog een keer zou gebeuren hij er persoonlijk voor ging zorgen dat er geen roeiers van Okeanos meer zouden worden uitgezonden dat jaar _O-

Ik heb vorig jaar vriend de embedded scientist iets minder nette dingen toegeroepen toen hij werkelijk de hele ochtend met een motorbootje heen en weer aan het raggen was om bondsploegen te filmen en continu iedereen in de golven aan het zetten was .

Ik heb dit jaar nog geen geluiden van op de bosbaan trainende roeiers of coaches van Skoll gehoord maar als ik een kik hoor dan ga ik meteen babbelen op het bondsbureau.

Het klinkt apart om hier zo scherp op te zijn maar zodra je geen afspraken maakt is het 'altijd zo geweest' en word je volgend jaar gewoon de bosbaan afgekeken omdat het van hun is.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133311355
Vaarverbod vanwege de mist :r
pi_133319521
Lekker gevaren, met mist :P Hele dag drukte van jewelste in Hilvarenbeek. Verantwoord was het niet. Heb zelf gewacht tot de mist enigszins opklaarde. Maar gingen mensen roeien terwijl er nog geen 200m zicht was.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_133320228
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:16 schreef Sjobber het volgende:
Lekker gevaren, met mist :P Hele dag drukte van jewelste in Hilvarenbeek. Verantwoord was het niet. Heb zelf gewacht tot de mist enigszins opklaarde. Maar gingen mensen roeien terwijl er nog geen 200m zicht was.
_O_
pi_133336288
Vandaag staat de suikerrace in Roosendaal op het programma. Lekker in de 4x- knallen en daarna een dieptepunt in me roeicariere ... Boegpion spelen in de 8x+ :')
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_133336388
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 07:57 schreef Sjobber het volgende:
Vandaag staat de suikerrace in Roosendaal op het programma. Lekker in de 4x- knallen en daarna een dieptepunt in me roeicariere ... Boegpion spelen in de 8x+ :')
Succes :) en wellicht is dat toch best leuk als er verder goede roeiers in zitten toch ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel zondag 17 november 2013 @ 08:31:04 #46
1455 Keroppi
kool kikker
pi_133336400
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 07:57 schreef Sjobber het volgende:
Vandaag staat de suikerrace in Roosendaal op het programma. Lekker in de 4x- knallen en daarna een dieptepunt in me roeicariere ... Boegpion spelen in de 8x+ :')
Ohnee... het 'me' gebruik breidt zich als een olievlek uit :'(


Ontopic: Een 8x+, wat grappig :)
Chick on a mission
pi_133337123
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 07:57 schreef Sjobber het volgende:
Vandaag staat de suikerrace in Roosendaal op het programma. Lekker in de 4x- knallen en daarna een dieptepunt in me roeicariere ... Boegpion spelen in de 8x+ :')
1x met Blink roeien en zich nu al te groot voelen voor de 8x+ :{w
pi_133354175
LOL. Nah, zitten met 4 prima roeiers, 2 jeugdleden (16jr) die in principe ook gewoon prima roeien. En dan nog twee oudere mannen. Eentje was vandaag lekker bezig en tikte mooi mee. De ander had aan 10cm haal al genoeg om weer te doen uitzetten ... Dus dat is gewoon zonde. Sleur je wel 7km mee.

Maar was wel lekker water zeg :) En in de 4x- wel lekker geroeid, al ontbrak het wat aan snelheid. Oproeien met 14.7km/u zonder echt moe te worden of iets speciaals te doen, en de wedstrijd met ong. 15.4km/u roeien op een veel hoger tempo ... Onwijs ingezakt, van 15.9km/u naar 15.2, al na 1.5km ofzo ... Najah, nu lekker paar maanden technisch trainen en dan op naar de Head :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_133400103
Uit de azijnbode: Roeibond gaat reorganiseren
De Nederlandse Roeibond (KNRB) gaat reorganiseren. Vooral door teruglopende subsidies sluit de KNRB het huidige boekjaar 2013 waarschijnlijk af met een verlies van 'enkele tonnen', zo liet bondsdirecteur Monica Visser maandag weten.

http://www.volkskrant.nl/(...)-reorganiseren.dhtml

Zegt u het maar.
pi_133401244
Tja, ik kan daar weinig zinnigs over zeggen denk ik.

Wat me wel verbaasde: 23 skiff inschrijvingen van Skadi bij de Hel :o Dat is er maar een minder dan Nereus, hoe komen ze uberhaupt aan zoveel boten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133403240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 01:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, ik kan daar weinig zinnigs over zeggen denk ik.

Wat me wel verbaasde: 23 skiff inschrijvingen van Skadi bij de Hel :o Dat is er maar een minder dan Nereus, hoe komen ze uberhaupt aan zoveel boten..
Ik hoorde toevallig vandaag dat ze een hele vloot Wintechs gehuurd hadden tijdelijk voor deze periode.

Apart voor Skadi in ieder geval :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133410668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 01:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, ik kan daar weinig zinnigs over zeggen denk ik.
Zal pijn gaan doen, 5 full-time banen minder.

de Hel belooft een mooie pot te worden, en ook zo veel ploegen. Had al een persoonlijke uitnodiging gekregen.. maar 't gaat 'm niet worden. Succes aan allen die gaan coachen of starten :)
pi_133580177
Beetje jammer dat ze overal riepen dat de focus bij de Hel dit jaar op goede tijdmeting zou zijn, en dat de uitslagen dan zo slecht doorkwamen :P Maar wel cool dat de Muda's uiteindelijk zo hard gingen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133580912
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Beetje jammer dat ze overal riepen dat de focus bij de Hel dit jaar op goede tijdmeting zou zijn, en dat de uitslagen dan zo slecht doorkwamen :P Maar wel cool dat de Muda's uiteindelijk zo hard gingen!
Ja, dat was toch wel de grootste verrassing eigenlijk :)

Die uitslagensite was drama vandaag.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133601123
Na een nachtje doorwerken hebben ze de uitslagen nu wel netjes op een rijtje gelukkig :)

Bij de mannen skiffs viel Rogier Blink wat tegen en is Nanne Sluis blijkbaar weer op de weg terug.
Bij de vrouwen skiffs geen aparte uitslagen wat mij betreft.
Bij de lichte mannen sprong Erik Dekker er positief bovenuit
Bij de lichte dames bleek Mirte vreemd genoeg wel erg langzaam gisteren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133601895
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:52 schreef pullup het volgende:
Na een nachtje doorwerken hebben ze de uitslagen nu wel netjes op een rijtje gelukkig :)

Bij de mannen skiffs viel Rogier Blink wat tegen en is Nanne Sluis blijkbaar weer op de weg terug.
Bij de vrouwen skiffs geen aparte uitslagen wat mij betreft.
Bij de lichte mannen sprong Erik Dekker er positief bovenuit
Bij de lichte dames bleek Mirte vreemd genoeg wel erg langzaam gisteren.
Bij de vrouwenskiffs vond ik Laila anders best opvallend ;)
Mirte is fysiek niet helemaal op orde op dit moment. Daarnaast is 6km niet direct haar specialiteit.
pi_133602463
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:28 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Bij de vrouwenskiffs vond ik Laila anders best opvallend ;)
Mirte is fysiek niet helemaal op orde op dit moment. Daarnaast is 6km niet direct haar specialiteit.
Laila was goed maar inmiddels voldoende voorspelbaar ;)

Hoe moedig het ook is om dan te starten het is niet het slimste in het geval van Mirte dan voor haar herstel. Geen stress en gewoon even een stapje terug doen om snel weer aan te pikken is het devies dus.
Al die lichte Utrecht meisjes gingen vrijwel even hard :? dat was voor mij persoonlijk dan wel weer verrassend.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133609909
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:27 schreef PowerData het volgende:
Laatst ben ik na opmerkingen van anderen eens op de ergo in de sportschool gaan zitten. Ik kwam echter nauwelijks onder de 2m op de 500m, terwijl ik boven de 1 meter 95 en redelijk sterk ben. Hoe kan dit, en hoe kan ik beter worden?
Het gaat inmiddels een stuk beter. :) Ik ben gaan roeien en inmiddels trap ik gelukkig wel onder de 1:30 (op de 500). 2k test hebben we nog niet gedaan, maar het doel voor de NKIR is denk ik 1:38 o.i.d.
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_133610514
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:52 schreef pullup het volgende:
Na een nachtje doorwerken hebben ze de uitslagen nu wel netjes op een rijtje gelukkig :)

Bij de mannen skiffs viel Rogier Blink wat tegen en is Nanne Sluis blijkbaar weer op de weg terug.
Bij de vrouwen skiffs geen aparte uitslagen wat mij betreft.
Bij de lichte mannen sprong Erik Dekker er positief bovenuit
Bij de lichte dames bleek Mirte vreemd genoeg wel erg langzaam gisteren.
Bij de vrouwen vond ik het ook wel bijzonder knap dat Ellen Hogerwerf 2x start en 1e en 2e wordt.. De volgorde van de nummers hielp natuurlijk wel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133610532
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:05 schreef PowerData het volgende:

[..]

Het gaat inmiddels een stuk beter. :) Ik ben gaan roeien en inmiddels trap ik gelukkig wel onder de 1:30 (op de 500). 2k test hebben we nog niet gedaan, maar het doel voor de NKIR is denk ik 1:38 o.i.d.
Wat een sprongen! Je zit nu dus in de selectie voor EJZ? Bij welke vereniging?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133610785
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:50 schreef pullup het volgende:

[..]

Laila was goed maar inmiddels voldoende voorspelbaar ;)

Hoe moedig het ook is om dan te starten het is niet het slimste in het geval van Mirte dan voor haar herstel. Geen stress en gewoon even een stapje terug doen om snel weer aan te pikken is het devies dus.
Al die lichte Utrecht meisjes gingen vrijwel even hard :? dat was voor mij persoonlijk dan wel weer verrassend.
Ik merkte bij de meeste SA-dames anders nog wel wat verbazing ;)

Van Mirte heb je gelijk, die had wellicht beter niet kunnen starten. Maar goed, snel vergeten en vooruitkijken.

Dat van die lichte meisjes uit Utrecht is wel boeiend. Had daar ook wel wat meer verschil verwacht.
pi_133611094
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:30 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik merkte bij de meeste SA-dames anders nog wel wat verbazing ;)

Van Mirte heb je gelijk, die had wellicht beter niet kunnen starten. Maar goed, snel vergeten en vooruitkijken.

Dat van die lichte meisjes uit Utrecht is wel boeiend. Had daar ook wel wat meer verschil verwacht.
Haha, dan hebben ze niet goed opgelet maar het blijft ook een knappe prestatie natuurlijk ;)

Het lijkt zo net gepland met die lichte roeisters maar er zit vaak veel meer verschil in en geen van allen hadden ze een ideale voorbereiding deze keer om zeer diverse redenen waarbij een twee weken stage in Turkije met terugkomst zaterdagavond laat wel het meest extreem was.

Maar goed, bij allen zat er dus redelijke snelheid in en dat is iets om door te bouwen :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133611115
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:05 schreef PowerData het volgende:

[..]

Het gaat inmiddels een stuk beter. :) Ik ben gaan roeien en inmiddels trap ik gelukkig wel onder de 1:30 (op de 500). 2k test hebben we nog niet gedaan, maar het doel voor de NKIR is denk ik 1:38 o.i.d.
Dat zou een nette score zijn, voor welke vereniging ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_133628408
Weet niet of Dekker nou zo'n verrassing was. Oke, op de Tromp nog achter Lukkes. Maar top 3 had die sowieso wel kunnen roeien als je het mij vraagt. Grote afwezige was natuurlijk wel Klomp.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_133676166
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:18 schreef Aviron het volgende:
Uit de azijnbode: Roeibond gaat reorganiseren
De Nederlandse Roeibond (KNRB) gaat reorganiseren. Vooral door teruglopende subsidies sluit de KNRB het huidige boekjaar 2013 waarschijnlijk af met een verlies van 'enkele tonnen', zo liet bondsdirecteur Monica Visser maandag weten.

http://www.volkskrant.nl/(...)-reorganiseren.dhtml

Zegt u het maar.
Nogal ingewikkelde materie. Ik probeer er al een tijdje mijn vinger achter te krijgen en wacht heel even de AV van aankomende zaterdag af voor ik er over schrijf.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_133676268
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:52 schreef pullup het volgende:
Na een nachtje doorwerken hebben ze de uitslagen nu wel netjes op een rijtje gelukkig :)

Bij de mannen skiffs viel Rogier Blink wat tegen en is Nanne Sluis blijkbaar weer op de weg terug.
Bij de vrouwen skiffs geen aparte uitslagen wat mij betreft.
Bij de lichte mannen sprong Erik Dekker er positief bovenuit
Bij de lichte dames bleek Mirte vreemd genoeg wel erg langzaam gisteren.
Blink noemde zichzelf voorafgaand aan de wedstrijd al niet zo fit. Was dus weinig verrast, al moet iemand van zijn statuur wat beter varen, ook al is hij niet fit.
Enige opvallendheid in W1x is tijd van Laila in vergelijking met de rest, en de vierde plek van Janneke (voor Chantal, Claudia, noem maar op)
Als je bij de lichte mannen Erik noemt, moet je Sebastiaan van Kints ook noemen denk ik. Puike race voor iemand met een polsblessure.
Tot slot de lichte dames: opmerkelijk dat Maaike met twee keer per week trainen (ze loopt co-schappen) de ongetwijfeld fittere andere meisjes voorblijft en dat Mirte inderdaad tegenvalt. Had Marie-Anne trouwens ook dichterbij verwacht. De Leidse meisjes zijn bij uitstek stayers (Nicole ook bijvoorbeeld).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_133676301
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Beetje jammer dat ze overal riepen dat de focus bij de Hel dit jaar op goede tijdmeting zou zijn, en dat de uitslagen dan zo slecht doorkwamen :P Maar wel cool dat de Muda's uiteindelijk zo hard gingen!
Beetje dubbelop. Aegir heeft een hele slechte internetverbinding -- wij liepen daar ook op vast en daarom was het commentaar vrijwel de gehele dag niet te doen. Time-Team had dezelfde problemen, en kreeg om onverklaarbare redenen ook met een gecrashte server te maken. Niet dat ik het voor ze wil opnemen, maar er gebeurde nogal wat achter de schermen.

Boodschap voor volgend jaar lijkt me hoe dan ook duidelijk: beter internet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_133680084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:09 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Blink noemde zichzelf voorafgaand aan de wedstrijd al niet zo fit. Was dus weinig verrast, al moet iemand van zijn statuur wat beter varen, ook al is hij niet fit.
Enige opvallendheid in W1x is tijd van Laila in vergelijking met de rest, en de vierde plek van Janneke (voor Chantal, Claudia, noem maar op)
Als je bij de lichte mannen Erik noemt, moet je Sebastiaan van Kints ook noemen denk ik. Puike race voor iemand met een polsblessure.
Tot slot de lichte dames: opmerkelijk dat Maaike met twee keer per week trainen (ze loopt co-schappen) de ongetwijfeld fittere andere meisjes voorblijft en dat Mirte inderdaad tegenvalt. Had Marie-Anne trouwens ook dichterbij verwacht. De Leidse meisjes zijn bij uitstek stayers (Nicole ook bijvoorbeeld).
Sebastiaan van Kints is voor mij een nieuwe naam inderdaad en die ging op de tromp geloof ik ook al behoorlijk, wel een talentje dus.

Janneke deed hetzelfde volgens mij op de trial in januari al eens dus die is hier goed in en ze maakt per jaar nog steeds wat progressie, knap wel hoor.

Bij de lichte dames was het wat mij betreft wel redelijk voorspelbaar dat Maaike de meeste er gewoon af zou skiffen. Die periode met wat minder trainingen is gewoon wat te kort voor iemand met haar sportverleden om last van te hebben daar ook iedereen in oktober pas echt begonnen is en men ook het reisje naar Boston als Babes heeft gehad.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_134026935
Waarom staat op de foto één keer Skoll apart en op de andere Skoll+Nereus bij de sjaarswinnaars? Wilde Proteus niet mee op de foto? :P

En is het al eerder voorgekomen dat er 2 sjaarsvelden gelijk eindigden?
pi_134072847
Ze hebben nog een 200m race gedaan om de dinercheque. Die won Skoll. Beetje belachelijk imo, zeker omdat Skoll een kwartier meer rust had, maar goed.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 december 2013 @ 09:09:13 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134072857
Ach ja. Gaat om het gebaar van zo'n etentje he.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_134072877
Ja, daarom juist sportief zijn en met beide ploegen uit eten gaan ;)
Het is gewoon kut. Als je wint denk je, waarom hadden wij die 2km dan niet net wat harder gekund, en als je verliest heb je wel alles gegeven voor de 2km, die je eigenlijk gedeeld gewonnen heb maar dan sluit je de dag af met een verliezende race.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_134072936
Maar wel heel tof om te zien dat het niveau erg goed is over de breedte dit jaar bij alle eerstejaars velden! Lijkt een mooi jaar te worden, op papier is er in ieder geval nog geen ploeg die echt domineert!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_134083226
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hebben nog een 200m race gedaan om de dinercheque. Die won Skoll. Beetje belachelijk imo, zeker omdat Skoll een kwartier meer rust had, maar goed.
Ook sub-optimaal omdat de heat er na dan langer moest wachten (en dus koud werd) in de "wachtruimte". Maar goed, dat gebeurd tijdens een wedstrijd op het water ook wel eens.

Vond het wel echt gaaf om te zien hoe het publiek reageerde op zo'n 200 meter sprint. Gaf toch een hoop sensatie!
pi_134086532
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hebben nog een 200m race gedaan om de dinercheque. Die won Skoll. Beetje belachelijk imo, zeker omdat Skoll een kwartier meer rust had, maar goed.
In beide gevallen won Skoll dus dat zegt niks :P

Verder een foto van Muda in de Telegraaf terwijl die niet eens genoemd wordt in het artikel :')
pi_134098141
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hebben nog een 200m race gedaan om de dinercheque. Die won Skoll. Beetje belachelijk imo, zeker omdat Skoll een kwartier meer rust had, maar goed.
Aan de reactie van het publiek te horen was je een van de weinige mensen die het niet kon waarderen. Men was naar mijn idee (en ik stond er middenin) uiterst positief over de ludieke oplossing - en een kniesoor die erom maalt dat Skøll meer rust heeft gehad. Het gaat om een dinercheque, niet een gouden olympische medaille.

Zie het leven -- en eerstejaars roeien in het bijzonder -- wat zonniger in. Worden die roeiers op hun beurt ook wat minder serieus en chagrijnig van, dunkt me.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_134099223
Wan, waar kan jij die streeftijden zien? Vroeger stonden ze gewoon bij de inschrijvingen maar die staan er nu niet?
pi_134099353
quote:
12s.gif Op maandag 9 december 2013 17:36 schreef BEFEM het volgende:
Verder een foto van Muda in de Telegraaf terwijl die niet eens genoemd wordt in het artikel :')
Beetje jammer van de PR Commissaris inderdaad... O-)

quote:
Op RoeiNed: PR- en hulptroepencommissaris Tim van den Ende: “Het fijne aan deze commissie is dat je in het eerste jaar meeloopt met iemand, in jaar twee de functie zelf doet, en in jaar drie een nieuw iemand opleidt, wat zorgt voor heel veel continuïteit.”
Tim had blijkbaar meer prioriteit voor RoeiNed, dan voor de redacteur en fotograaf van de Televaag - niet zo handig. *mompelt iets over de sport beter naar buiten brengen als er een keer iemand van buiten de roeiwereld komt kijken*. Overigens gebeuren dit soort dingen ook op de Holland Beker hoor..

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:59 schreef WanEnOonlie het volgende:
Zie het leven -- en eerstejaars roeien in het bijzonder -- wat zonniger in. Worden die roeiers op hun beurt ook wat minder serieus en chagrijnig van, dunkt me.
^O^ precies.. "het is ook nooit goed" kwam in mij op
pi_134099488
Ik had medelijden toen mn roeisters weer naar de ergometers strompelden. Met frisse tegenzin. Maargoed, zij zijn het alweer vergeten. :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 december 2013 @ 00:04:48 #80
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134104184
Geen ergo blik dit jaar voor m'n dames maar mooie PR's *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_134108533
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:59 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Aan de reactie van het publiek te horen was je een van de weinige mensen die het niet kon waarderen. Men was naar mijn idee (en ik stond er middenin) uiterst positief over de ludieke oplossing - en een kniesoor die erom maalt dat Skøll meer rust heeft gehad. Het gaat om een dinercheque, niet een gouden olympische medaille.

Zie het leven -- en eerstejaars roeien in het bijzonder -- wat zonniger in. Worden die roeiers op hun beurt ook wat minder serieus en chagrijnig van, dunkt me.
Oh ik zie het leven heel zonnig in hoor, en mijn roeiers ook ;) Ik weet niet over welke chagrijnige roeiers jij het hebt?
Hoe het met het publiek zat weet ik niet maar de meeste coaches die ik gesproken heb vonden het onzin. Maar goed, verandering is altijd even wennen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_134113306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh ik zie het leven heel zonnig in hoor, en mijn roeiers ook ;) Ik weet niet over welke chagrijnige roeiers jij het hebt?
Hoe het met het publiek zat weet ik niet maar de meeste coaches die ik gesproken heb vonden het onzin. Maar goed, verandering is altijd even wennen.
Ik ben de afgelopen elf jaar genoeg roei(st)ers tegengekomen die op vrij negatieve wijze beïnvloed waren door een coach die alles zo serieus benaderde dat het niet leuk meer was. Als jij als coach een dergelijk show-element, wat door de meesten toch werd gewaardeerd, te serieus neemt gaan je roeiers dat ook weer doen. En voor je het weet staat het hele publiek als een stel zuurpruimen op de kant tijdens het WK in 2014.

Dat de meeste coaches het onzin vinden komt waarschijnlijk omdat de meeste (eerstejaars) roeicoaches hun taak veel te serieus nemen. Een vrij Nederlands, calvinistisch gedachtengoed. Vergelijk het met met Ranomi's dilemma Marcel Wouda versus Christiaan Sloof. Topsport is ook ontspannen op de juiste momenten.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_134113314
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:22 schreef Fiekie het volgende:
Ik had medelijden toen mn roeisters weer naar de ergometers strompelden. Met frisse tegenzin. Maargoed, zij zijn het alweer vergeten. :Y
Dank voor die bevestiging :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_134113342
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 22:18 schreef BEFEM het volgende:
Wan, waar kan jij die streeftijden zien? Vroeger stonden ze gewoon bij de inschrijvingen maar die staan er nu niet?
Die streeftijden had ik opgevraagd bij de organisatie. Die worden normaliter niet openbaar gemaakt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_134128331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:59 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Die streeftijden had ik opgevraagd bij de organisatie. Die worden normaliter niet openbaar gemaakt.
Ik kan me herinneren dat het ook gewoon online heeft gestaan op de knrb site.
pi_134195131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:58 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik ben de afgelopen elf jaar genoeg roei(st)ers tegengekomen die op vrij negatieve wijze beïnvloed waren door een coach die alles zo serieus benaderde dat het niet leuk meer was. Als jij als coach een dergelijk show-element, wat door de meesten toch werd gewaardeerd, te serieus neemt gaan je roeiers dat ook weer doen. En voor je het weet staat het hele publiek als een stel zuurpruimen op de kant tijdens het WK in 2014.

Dat de meeste coaches het onzin vinden komt waarschijnlijk omdat de meeste (eerstejaars) roeicoaches hun taak veel te serieus nemen. Een vrij Nederlands, calvinistisch gedachtengoed. Vergelijk het met met Ranomi's dilemma Marcel Wouda versus Christiaan Sloof. Topsport is ook ontspannen op de juiste momenten.
Beschuldig je haar er nu van dat zij alles zo serieus benadert dat het niet leuk meer is en ze haar roeiers negatief beïnvloedt? En dat daardoor het publiek tijdens het WK in 2014 als zuurpruimen langs de kant staan? *)
pi_134198199
Wan, een leuk idee:

Gemiddelde leeftijden van alle sjaars, of ze jeugdroeier zijn of niet en hoeveelste jaars roeier ze zijn.

Wel veel werk :D
pi_134199492
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:16 schreef BEFEM het volgende:
Wan, een leuk idee:

Gemiddelde leeftijden van alle sjaars, of ze jeugdroeier zijn of niet en hoeveelste jaars roeier ze zijn.

Wel veel werk :D
Je gaat er even mee bezig zijn maar ik heb er alle vertrouwen in
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_134271092
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:16 schreef BEFEM het volgende:
Wan, een leuk idee:

Gemiddelde leeftijden van alle sjaars, of ze jeugdroeier zijn of niet en hoeveelste jaars roeier ze zijn.

Wel veel werk :D
En hoeveel jaar ze gerugbyed hebben! Superbelangrijk :)
pi_134271175
Even zonder gekkigheid, lijkt me vrij lastig om allemaal na te gaan. Op zich zou het wel leuk zijn als elke eerstejaarsacht een voorstelrondje doet, maar lang niet elke (serieuze) coach zit daar op te wachten.
pi_134276073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:20 schreef Sea4nl het volgende:
Even zonder gekkigheid, lijkt me vrij lastig om allemaal na te gaan. Op zich zou het wel leuk zijn als elke eerstejaarsacht een voorstelrondje doet, maar lang niet elke (serieuze) coach zit daar op te wachten.
Besturen mailen, zal voor hen ook wel interessant zijn om dat bij te houden :+
pi_134279645
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:16 schreef BEFEM het volgende:
Gemiddelde leeftijden van alle sjaars, of ze jeugdroeier zijn of niet en hoeveelste jaars roeier ze zijn.
Deel jij vaker bezigheidstherapieën uit? Man man, dat is me een werk..
Neem aan dat Michiel meer te doen heeft.. ;)
pi_134284626
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:52 schreef Aviron het volgende:

[..]

Deel jij vaker bezigheidstherapieën uit? Man man, dat is me een werk..
Neem aan dat Michiel meer te doen heeft.. ;)
Ik ben een man van ideeën, niet van actie :+
pi_134316434
Zo, selectieweekend gehad, het is een 4+ bij ons EJD'14 geworden.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_134320018
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 00:46 schreef SeanFerdi het volgende:
Zo, selectieweekend gehad, het is een 4+ bij ons EJD'14 geworden.
Gefeliciteerd!

Te weinig animo voor een acht ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_134385507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:42 schreef Fiekie het volgende:

[..]

Beschuldig je haar er nu van dat zij alles zo serieus benadert dat het niet leuk meer is en ze haar roeiers negatief beïnvloedt? En dat daardoor het publiek tijdens het WK in 2014 als zuurpruimen langs de kant staan? *)
Nee hoor, niet Tramposa persoonlijk. Meer een kritiekpunt op de mentaliteit van het Nederlandse roeipubliek in algemene zin. Beetje calvinistisch, 'doe maar gewoon, doe je al gek genoeg', weinig oog cq. begrip voor show-element van sport en hoe belangrijk dat is om het aantrekkelijk te maken voor de mensen thuis.

Is het iemand bijvoorbeeld opgevallen dat het filmpje over de Holland Vier voor de Sportprijzen vanavond de enige was waarbij moest worden uitgelegd wat er aan de hand was? Waar ze nu precies voeren in de finale van het WK in Chungju? Ik heb het dan over die 'lichtstraal' over het scherm. Veelzeggend, niet?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_134385542
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:16 schreef BEFEM het volgende:
Wan, een leuk idee:

Gemiddelde leeftijden van alle sjaars, of ze jeugdroeier zijn of niet en hoeveelste jaars roeier ze zijn.

Wel veel werk :D
Haha, ja. Ben bang dat ik daar niet aan toe ga komen. Moet me sowieso even bezinnen op het hoe en het wat!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_134601596
Wellicht kunnen we hier al heel wat info verzamelen?

"Mijn" EJZ (phocas '14): gemiddeld 19 jaar oud.
1 tweedejaars wedstro
2 tweedejaars vanuit de club8
7 sjaars
0 jeugdroeiers en 0 jaren rugbyervaring.
pi_134755216
Stil hier :'(
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 december 2013 @ 18:53:54 #100
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134755750
Tis ook niet echt de meest enerverende periode nu :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_134759526
Hopen dat het nog ff ijsvrij blijft :)
pi_134787837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 20:16 schreef Sea4nl het volgende:
Hopen dat het nog ff ijsvrij blijft :)
Zo te zien voorlopig wel. Da's wel prettig, kan iedereen gewoon lekker varen in de vakantie. :-)
  FOK!fossiel zondag 29 december 2013 @ 11:48:05 #103
1455 Keroppi
kool kikker
pi_134820229
December valt altijd wel mee. In januari/februari is het voor mijn gevoel vaker vaarverbod.

Gisteren zat ik rond een uurtje of half 12 in de dubbeltwee en het was zo'n mooi weer! Glad water, zonnetje, bijna windstil. Dan roei je daar in je thermoshirtje met je zonnebril op tegen de felle zon en dan kun je je niet voorstellen dat er mensen zijn die liever in bedompt hok staan te squashen of aan andere indoorsport doen.

(Overigens snap ik dat dan weer heel goed wanneer ik bij Novembervieren een uur in de regen en de kou in het startgebied lig te wachten... Dan lijkt een zaalsport opeens een prima idee ;) )
Chick on a mission
  FOK!fossiel woensdag 8 januari 2014 @ 21:44:57 #104
1455 Keroppi
kool kikker
pi_135251730
Okee jongens ik heb jullie expertise even nodig.

Ik ontvang net (woensdagavond) een email van de vereniging met de mededeling dat de wedstrijdcontracten vóór vrijdag a.s. getekend moeten zijn.

Ik dacht dat dat vorig jaar al was geregeld maar in de nieuwsbrief verwijzen ze naar dit bericht waaruit ik het volgende begrijp:

* Alle wedstrijdcontracten zijn per december j.l. komen te vervallen
* We moeten een nieuw wedstrijdcontract tekenen, deze bevat een clausule dat deze elk jaar stilzwijgend wordt verlengd. Dus na deze keer zouden we er voor altijd af moeten zijn.
* Het moet voor a.s. vrijdag

Nou hoeven ze niet meer opgestuurd te worden en kan het -gelukkig- digitaal. Maar in het bericht wordt nergens uitgelegd hoe dat dan moet. Snappen jullie het wel?

En overigens ben ik natuurlijk superpissig dat onze vereniging die zo laat even komt melden :( en ik vermoed dat het komt omdat WIJ gisteren bij het ergometeren de wedstrijdcommissaris tegen het lijf liepen en vroegen hoe het nou zat. Die er gisteren trouwens geen antwoord op had...
Chick on a mission
pi_135256921
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:44 schreef Keroppi het volgende:
Okee jongens ik heb jullie expertise even nodig.

Ik ontvang net (woensdagavond) een email van de vereniging met de mededeling dat de wedstrijdcontracten vóór vrijdag a.s. getekend moeten zijn.

Ik dacht dat dat vorig jaar al was geregeld maar in de nieuwsbrief verwijzen ze naar dit bericht waaruit ik het volgende begrijp:

* Alle wedstrijdcontracten zijn per december j.l. komen te vervallen
* We moeten een nieuw wedstrijdcontract tekenen, deze bevat een clausule dat deze elk jaar stilzwijgend wordt verlengd. Dus na deze keer zouden we er voor altijd af moeten zijn.
* Het moet voor a.s. vrijdag

Nou hoeven ze niet meer opgestuurd te worden en kan het -gelukkig- digitaal. Maar in het bericht wordt nergens uitgelegd hoe dat dan moet. Snappen jullie het wel?

En overigens ben ik natuurlijk superpissig dat onze vereniging die zo laat even komt melden :( en ik vermoed dat het komt omdat WIJ gisteren bij het ergometeren de wedstrijdcommissaris tegen het lijf liepen en vroegen hoe het nou zat. Die er gisteren trouwens geen antwoord op had...
Ik kon het gewoon digitaal aanklikken in de mail die ik erover kreeg.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel donderdag 9 januari 2014 @ 06:48:00 #106
1455 Keroppi
kool kikker
pi_135262340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:13 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik kon het gewoon digitaal aanklikken in de mail die ik erover kreeg.
Ah okee. En dan ga ik er vanuit dat het bestuur heeft geregeld dat jij die betreffende email kreeg?
Chick on a mission
pi_135263902
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 06:48 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ah okee. En dan ga ik er vanuit dat het bestuur heeft geregeld dat jij die betreffende email kreeg?
Ik kreeg het mailtje direct van de knrb :@ Het zag er uit alsof dit naar iedereen was gestuurd die een eerder contract had getekend maar ik kan het ook wel speciaal hebben gekregen wellicht.

Het bevatte deze zin : U kunt dit elektronisch bevestigen door op deze link te klikken.

De woorden deze link waren aanklikbaar en toen was het binnen 2 seconden geregeld
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:28:07 #108
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
pi_135263904
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 06:48 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ah okee. En dan ga ik er vanuit dat het bestuur heeft geregeld dat jij die betreffende email kreeg?
Heeft er mee te maken dat veel (burger) clubs nogal paniekerig doen mbt het beschikbaar stellen van mailadressen van leden aan de KNRB. Leden van verenigingen die deze mailadressen wel aan de KNRB hebben aangeboden, krijgen gewoon een mail van de KNRB waarin ze in 2 muisklikken het geregeld hebben.
pi_135263950
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:28 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik kreeg het mailtje direct van de knrb :@ Het zag er uit alsof dit naar iedereen was gestuurd die een eerder contract had getekend maar ik kan het ook wel speciaal hebben gekregen wellicht.

Het bevatte deze zin : U kunt dit elektronisch bevestigen door op deze link te klikken.

De woorden deze link waren aanklikbaar en toen was het binnen 2 seconden geregeld
Bij mij hetzelfde. Volgens mij heeft Laga ervoor gezorgd dat ik de mail van de KNRB kreeg. Maar het was idd heel simpel. Ook wel eens mooi om te merken dat dingen gewoon goed werken.
  FOK!fossiel donderdag 9 januari 2014 @ 11:14:39 #110
1455 Keroppi
kool kikker
pi_135266636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:30 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Volgens mij heeft Laga ervoor gezorgd dat ik de mail van de KNRB kreeg. Maar het was idd heel simpel. Ook wel eens mooi om te merken dat dingen gewoon goed werken.
Dan denk ik, ook gezien de reactie van R.O.11 dat het probleem gewoon bij mijn vereniging ligt. Nouja, ik hoop dat het allemaal tijdig door de betreffende commissie geregeld wordt want dan zou ik er -tot opzegging van mijn lidmaatschap- helemaal vanaf zijn ;)

Maar ze hebben nu zo'n deadline he, dan vraag ik me af. Als ik nou in april lid wordt van een vereniging dan moet het toch kunnen dat ik gedurende het jaar alsnog een contract afsluit om wedstrijden te kunnen starten. Waarom moet het nu perse voor het weekend?
Chick on a mission
pi_135266711
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je tegenwoordig zelfs op de wedstrijd die je gaat starten het nog kan inleveren, maar dat je het contract dan wel zelf moet printen, want dat mag niet van de organisatie verwacht worden.


Hier overigens ook een mailtje van de knrb gekregen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_135275652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:30 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Volgens mij heeft Laga ervoor gezorgd dat ik de mail van de KNRB kreeg. Maar het was idd heel simpel. Ook wel eens mooi om te merken dat dingen gewoon goed werken.
Dat wel ja, aan de andere kant klik je nu wel heel onbenullig ja zonder (in de meeste gevallen) te lezen waar je nu eigenlijk voor 'tekent'.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135292186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat wel ja, aan de andere kant klik je nu wel heel onbenullig ja zonder (in de meeste gevallen) te lezen waar je nu eigenlijk voor 'tekent'.
dat klopt ook wel weer idd. Maar dat is met de papieren variant niet anders.
  FOK!fossiel vrijdag 10 januari 2014 @ 19:37:30 #114
1455 Keroppi
kool kikker
pi_135328711
Nou, niets gehoord van de betreffende commissie over de wedstrijdcontracten, niet eens een 'oh sorry we krijgen het niet op tijd geregeld'. Lekker geregeld hoor :(
Chick on a mission
pi_135351820
Zo maar even. Van welke roei-zeilverenigingen zijn jullie zoal lid? Of roeien jullie meestal in los verband zonder lid ergens van te zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2014 12:53:56 ]
pi_135352534
De meeste posters hier zijn lid (geweest) van een studentenroeivereniging. Alhoewel het percentage burgers hier wel oploopt de laatste tijd. Er staat waarschijnlijk nog wel een lijst in de startpost waar iedereen lid is.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  FOK!fossiel zaterdag 11 januari 2014 @ 15:35:49 #117
1455 Keroppi
kool kikker
pi_135357167
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:53 schreef Iwanius het volgende:
Zo maar even. Van welke roei-zeilverenigingen zijn jullie zoal lid? Of roeien jullie meestal in los verband zonder lid ergens van te zijn?
Burgerroeier present! 8-) (wel oud-studentroeier overigens ;) )

Haha vandaag kwam de wedstrijdcommissaris ons even persoonlijk updaten over de hele situatie rondom de wedstrijdcontracten. Het bleek dat iemand binnen de vereniging door een misverstand dat paniek-bericht op de website/nieuwsbrief had geplaatst.

Onze eerste wedstrijd is de Zijlhead en daar is onderling geregeld dus we hebben nog wel even tijd.
Chick on a mission
pi_135381019
Hmmz, goed om te weten van dat nieuwe wedstrijdcontract. Had daar nog niets van gehoord. Ga er maar eens achteraan denk ik ;)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_135396116
Fiekie was boos op mij geworden :'(
pi_135453092
quote:
9s.gif Op zondag 12 januari 2014 15:13 schreef BEFEM het volgende:
Fiekie was boos op mij geworden :'(
HAHAHAHA! Moet je als negendejaars maar uit jezelf het goede voorbeeld geven! ~O>
pi_135453337
Klinkt ongezien als een terechte actie.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_135486992
8ste jaars! En je wilde natuurlijk gewoon dat ik aan je dames liet zien hoe je een 100 meter trapt :+
pi_136463242
Iemand nog leuke updates?
pi_136467888
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:05 schreef BEFEM het volgende:
Iemand nog leuke updates?
Niet echt helaas, dit is toch altijd een beetje de periode van weinig interessante activiteit.
Op het moment EJL aan het coachen en dat geeft wel echt voldoening om die stappen te zien maken richting het langebaan seizoen.
Veel veranderingen bij de winterwedstrijden dit jaar trouwens, vooral goede. Was misschien ook wel nodig maar toch alvast een pluim voor de organisatie!
pi_136473781
Ik was even in Sevilla, dat was leuk! Wel onwijs veel Nederlandse roeiers daar nu..

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 13:51 schreef Acheron_89 het volgende:

[..]

Niet echt helaas, dit is toch altijd een beetje de periode van weinig interessante activiteit.
Op het moment EJL aan het coachen en dat geeft wel echt voldoening om die stappen te zien maken richting het langebaan seizoen.
Veel veranderingen bij de winterwedstrijden dit jaar trouwens, vooral goede. Was misschien ook wel nodig maar toch alvast een pluim voor de organisatie!
Welke veranderingen bedoel je? Dat de finish voorbij Proteus is? Dat vond ik vorig jaar juist echt dramatisch, ik snap echt niet waarom ze dat nu voor alle velden gaan doen. Je moet dan een halfuur wachten voor je aan kunt leggen, en inhalen in een eindsprint kan niet meer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_136473911
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik was even in Sevilla, dat was leuk! Wel onwijs veel Nederlandse roeiers daar nu..

[..]

Welke veranderingen bedoel je? Dat de finish voorbij Proteus is? Dat vond ik vorig jaar juist echt dramatisch, ik snap echt niet waarom ze dat nu voor alle velden gaan doen. Je moet dan een halfuur wachten voor je aan kunt leggen, en inhalen in een eindsprint kan niet meer..
Van de WWsite
quote:
De Van Oord WinterWedstrijden zullen dit jaar door alle deelnemers verroeid worden over een afstand van 5000m. De finish voor de eerstejaarsvelden ligt dus niet meer voor het vlot bij Proteus-Eretes!
pi_136473917
Ah, chill :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_136477285
Zo, de laatste cursusdag van de RC3-cursus gehad en een Proeve van Bekwaamheid af laten tekenen, nu alleen nog een paar van die PvB's doen dit jaar.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_136480783
Ah ik zie nu meer dingen over weercodes en strakke vlottijden. Ziet er wel uit alsof er goed over nagedacht is :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_136481517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah ik zie nu meer dingen over weercodes en strakke vlottijden. Ziet er wel uit alsof er goed over nagedacht is :o
Ik weet dat er op Proteus veel aan wordt gedaan om het dit jaar goed te laten verlopen. Al bij de kersttest werd er geklokt hoelang oproeien duurt waarop is besloten dat een heel achtenblok gewoonweg niet past. Ik gun het de organisatie dat het dit jaar goed gaat, de eerste stappen zien er goed uit iig.
pi_136491323
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik was even in Sevilla, dat was leuk! Wel onwijs veel Nederlandse roeiers daar nu..

[..]

Welke veranderingen bedoel je? Dat de finish voorbij Proteus is? Dat vond ik vorig jaar juist echt dramatisch, ik snap echt niet waarom ze dat nu voor alle velden gaan doen. Je moet dan een halfuur wachten voor je aan kunt leggen, en inhalen in een eindsprint kan niet meer..
Zoals ik het begrijp ligt de finish nu voor iedereen weer op de oude plek (ook voor eerstejaars ploegen)
en dus niet meer voor Proteus. Verder schijnen er extra vlotten te liggen bij Lijm & Cultuur. Stukje verder dan Proteus, maar aan dezelfde kant en dus achter de finish. Dit betekent dat er geen botenwagens meer aan de overkant onder de brug hoeven te staan en dat je niet meer hoeft te wachten voor je aan kunt leggen. Daarnaast zijn ze blijkbaar met een app bezig zodat iedereen snel bij updates/uitslagen kan en zijn er dit jaar ploeg specifieke vlottijden.

Het staat allemaal op de site, maar mij lijkt het in ieder geval een hele verbetering.
  FOK!fossiel zondag 9 februari 2014 @ 00:40:49 #132
1455 Keroppi
kool kikker
pi_136491443
Aaargh het weer...

We zouden de Zijlhead bij Asopos starten, afgelast vanwege de wind. Maar buurtvereniging Rijnland had ook op zondag een wedstrijd in een meer beschut gebied. Onze coach ging wel regelen dat we daar konden meedoen. Maar ja, ook afgelast.

Nu gaan we maar 's middags trainen in de hoop dat het dan geen vaarverbod is. Maar man man man wat een gedoe.
Chick on a mission
pi_136771301
Iemand een goedkope ergometer over die het prima doet? Mijn pa wil er misschien één kopen en zag er 1 van 450 euro op marktplaats. Concept 2 in goede conditie die uitstekend zou zijn maar misschien heeft iemand goedkopere opties?
pi_136905776
Stelling: De goede sjaarsploegen komen eerder bovendrijven dit jaar dan normaal.
pi_136928042
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:52 schreef BEFEM het volgende:
Stelling: De goede sjaarsploegen komen eerder bovendrijven dit jaar dan normaal.
Eens, omdat ploegen meer hebben kunnen roeien in vergelijking met andere jaren zal waarschijnlijk het niveau hoger liggen en zullen de betere ploegen dus ook al eerder boven komen drijven.

In grote lijnen dus ja, maar het blijft natuurlijk het eerstejaarsklassement en eerstejaars zijn wisselvallig.
pi_136937603
Precies mijn gedachte :P
pi_136938238
oeh, ik heb al flink zin in de winterwedstrijden. Benieuwd hoe mijn ploeg het doet.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_137042613
Nou, de kop is eraf! Een goede race van mijn jongens, helaas wel een vervelende loting waardoor we de laatste 2km achter een ploeg hebben geplakt in het vuile water. Hadden ze ook gewoon in één keer voorbij moeten varen, maarja dat lukte niet en daar hebben we veel tijd verloren.
Maar ja, een goed uitgangspunt en het lichte veld ligt weer dicht bij elkaar!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_137046093
Momenteel zit ik er wederom aan te denken om volgend jaar te gaan wedstrijdroeien. Heb er in het verleden al meermalen over getwijfeld, maar nu toch wel serieuze plannen.
Wel heb ik een aantal vraagjes:
- volgend jaar begin ik al aan mijn master (waar ik 2 jaar over wil gaan doen). Is er vanuit roeiverenigingen vraag naar dit soort studenten?
- is wedstrijdroeien te combineren met een eventuele fulltime-stage?
- wordt door werkgevers wedstrijdroeien als waardevolle activiteit gezien?

Hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.Streef naast het roeien namelijk ook een mooie carriere na mn studie na (wellicht in het roeien als ik hier goed in blijk te zijn ;) ).

Klopt het dat skoll ook een afroeiperiode in april heeft trouwens?
"Don't ever give up."
pi_137057231
Ja heeft Skoll. En het staat goed op je CV, het combineren is moeilijker.

Verder zie ik dat Laga vandaag 6 4+ en 2 8+ op het water had liggen bij zwaar?
pi_137060453
quote:
11s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:08 schreef BEFEM het volgende:
Ja heeft Skoll. En het staat goed op je CV, het combineren is moeilijker.

Verder zie ik dat Laga vandaag 6 4+ en 2 8+ op het water had liggen bij zwaar?
volgens mij kijk je dan niet goed ;) Vandaag hebben twee 4+ gestart en een lichte 8+ in het zware veld. Gister waren er wel 5 4+ waarvan 1 lichte. We hebben veel zware mannen maar niet 40 :)
pi_137061233
4x O+ en 2x SA+ en dan 2 achten.

Dat er ook lichte in zitten dat kan ik niet ruiken :+

Maar alsnog een goede score.
pi_137063861
quote:
12s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:18 schreef BEFEM het volgende:
4x O+ en 2x SA+ en dan 2 achten.

Dat er ook lichte in zitten dat kan ik niet ruiken :+

Maar alsnog een goede score.
de O4+ was op zaterdag de SA4+ op zondag. Net als de SA8+ Dus wat in mijn verhaal klopt niet ;)
pi_137070116
Oja ik haal dingen door elkaar :')

Sorry kusjekroel O+
pi_137072263
Trouwens, wat voor ploegen waren dat van Laga in het SA8 veld? Een tweedejaars licht en zwaar ploeg of?
pi_137074625
quote:
5s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:12 schreef BEFEM het volgende:
Trouwens, wat voor ploegen waren dat van Laga in het SA8 veld? Een tweedejaars licht en zwaar ploeg of?
Beide ploegen zijn vooral tweedejaars en een deel derdejaars een lichte vierdejaars en een zware eerstejaars (oud-junior). Ik ken ze niet allemaal even goed, maar volgens mij klopt dit wel. De betere zware mannen zaten overigens vandaag in de 4+ En waarom de zware 8 niet is gestart weet ik niet. Ik was vandaag op de Bosbaan.
pi_137077986
Bij RV de Laak is er een nieuw wereldrecord gevestigd op de ergometer. In een bep. leeftijdsklasse zo veel mogelijk meters maken in 24u. 4 mannen zijn individueel de strijd aangegaan!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_137493716
Iemand hier die morgen toevallig naar de Ganze regatta in Goes gaat?
  FOK!fossiel zaterdag 8 maart 2014 @ 22:59:46 #149
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137530255
Ik heb wederom even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier. Wij hebben dit jaar en clubacht gevormd (zit een jong meisje in dus Veteranen A gaan we niet redden ;) ) en starten volgend weekend de Heineken.

Nu hoorde ik ergens dat je voor de 5000 meter op zondag in het clubachten veld je moet kwalificeren. Klopt dit, want ik heb net het reglement doorgekeken maar daar kwam ik het niet tegen. Maar het is een intensief dienstweekend dus misschien heb ik met m'n vermoeide hoofd eroverheen gelezen :)
Chick on a mission
pi_137534924
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:59 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb wederom even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier. Wij hebben dit jaar en clubacht gevormd (zit een jong meisje in dus Veteranen A gaan we niet redden ;) ) en starten volgend weekend de Heineken.

Nu hoorde ik ergens dat je voor de 5000 meter op zondag in het clubachten veld je moet kwalificeren. Klopt dit, want ik heb net het reglement doorgekeken maar daar kwam ik het niet tegen. Maar het is een intensief dienstweekend dus misschien heb ik met m'n vermoeide hoofd eroverheen gelezen :)
http://www.roeivierkamp.n(...)/01/APO.2014.nl_.pdf
In het eerste artikel staat dit:
quote:
De afsluitende afstand (5000 meter) zal in de Clubdivisies slechts geroeid worden door een beperkt aantal van de best
geklasseerde ploegen.
o Bij de DCl8+ (41) starten alleen de 15 best geklasseerde ploegen binnen de divisie de 5000m.
o Bij de HCl8+ (26) starten alleen de 15 best geklasseerde ploegen binnen de divisie de 5000m.
Het klopt dus wat je denkt.
  FOK!fossiel zondag 9 maart 2014 @ 07:25:32 #151
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137536320
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 01:29 schreef wvdwest het volgende:

[..]

http://www.roeivierkamp.n(...)/01/APO.2014.nl_.pdf
In het eerste artikel staat dit:

[..]

Het klopt dus wat je denkt.
Hmm dat is dus het document wat ik (overheen) gelezen heb. Maar bedankt! :)
Chick on a mission
pi_137537868
Wat een heerlijk weertje! Lekker op de Amstel trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_137555363
Wij hadden trainingsweekend in Almelo, was nog net geen vakantie :)
pi_137586233
Fijn, zo'n combistuur van Orca die je oude wedstrijdboot aan gort vaart.

  FOK!fossiel maandag 10 maart 2014 @ 18:03:33 #155
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137587628
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:13 schreef Aviron het volgende:
Fijn, zo'n combistuur van Orca die je oude wedstrijdboot aan gort vaart.

[ afbeelding ]
Whatskebeurt?
Chick on a mission
pi_137713043
Wederom geen Heineken voor mij dit jaar ... nog nooit gestart ook :')
Wel weer gestrikt voor de Head. V4* veld :') Zullen wel rond de 10de plaats varen. Doen momenteel toch rond de 1:54 ... mag wel wat harder, willen we winnen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_137739768
Benieuwd naar dit weekend *O*
  FOK!fossiel vrijdag 14 maart 2014 @ 21:38:36 #158
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137747241
:'(

De eerste zieke ploeggenoot konden we nog wel opvangen. Maar minder dan twaalf uur van te voren horen dat er nog een ploeggenoot ziek is, is wel stress. We hebben een vervanger, maar hoe de race zal gaan...
Chick on a mission
pi_137758211
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:38 schreef Keroppi het volgende:
:'(

De eerste zieke ploeggenoot konden we nog wel opvangen. Maar minder dan twaalf uur van te voren horen dat er nog een ploeggenoot ziek is, is wel stress. We hebben een vervanger, maar hoe de race zal gaan...
Als ik niet moest coachen, had ik ook best mee willen doen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel zaterdag 15 maart 2014 @ 13:32:03 #160
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137764231
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als ik niet moest coachen, had ik ook best mee willen doen ;)
Nou mochten we ons classificeren en onze last-minute invalster kan niet, kom je dan meedoen? :)

Weet iemand waarom maar een deel van de 250 meter tijden bij de uitslagen staan? Omdat we clubacht roeien moeten we bij de beste 15 horen om zondag te mogen starten, maar blijkbaar is er iets misgegaan. Of is er een andere obscure reden voor die ik niet snap? ;)

De app was helemaal hilarisch trouwens. Daar stonden elke keer andere tijden. De ene keer hadden we 0,48 geroeid, toen 0,53 en op de website dus geen uitslagen..

In ons veld zat trouwens een franse ploeg, geen idee wat daarmee bij de Omhaal was gebeurd. Of ze waren uit de bocht gevlogen óf de verkeerde kant opgeroeid :|W
Chick on a mission
  FOK!fossiel zaterdag 15 maart 2014 @ 13:40:20 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137764437
De app heeft nu wel alle 250m tijden en zegt nu dat we net 16e zijn geworden :'(


Hoe reëel is het dat er een ploeg nog strafseconden krijgt, en wanneer wordt dat meestal bekend?

[ Bericht 24% gewijzigd door Keroppi op 15-03-2014 13:50:44 ]
Chick on a mission
pi_137765193
Ik ben ook wel benieuwd naar dit weekend. Sinds dit jaar coach ik, spannend om te zien waar we staan ten opzichte van de concurrentie..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_137774082
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:04 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar dit weekend. Sinds dit jaar coach ik, spannend om te zien waar we staan ten opzichte van de concurrentie..
Succes bolle ^O^

Wat zijn de uitslagen? De site ligt eruit -O-
  FOK!fossiel zaterdag 15 maart 2014 @ 19:10:04 #164
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137774264
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Succes bolle ^O^

Wat zijn de uitslagen? De site ligt eruit -O-
Al een uur ofzo...
Chick on a mission
pi_137776734
Nog steeds geen uitslagen kunnen zien van het 15.00 blok :(!
pi_137782424
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:05 schreef BEFEM het volgende:
Nog steeds geen uitslagen kunnen zien van het 15.00 blok :(!
de site doet het weer. Eindelijk :)
pi_137806883
Ben ik de enige die hier en daar een wenkbrauw optrok door de tijdwaarneming?

Ik zie iemand pulsen die niet op de startlijn staat maar pulst op de 'door' van een kamprechter. Die kamprechter zit er wel eens een (paar) meter naast. Is dat normaal? Om maar niet te spreken over tijden die verdacht lang op zich laten wachten. Tot vanochtend half acht in het geval van de 250 van Skoll EJL...

Overigens een zeer tevreden coach hier. Laatste afstand nog een plekje naar boven gekropen. Scheelt toch weer puntjes. ;-)
pi_137807581
Is voor mijn gevoel altijd bij de Heineken dat alles schots en scheef is maar misshcien ben ik dan een Calimero.
pi_137823227
Ik vond de Heineken weer leuk. Maar zoals elk jaar was de organisatie weer niet foutloos. Af en toe krijg ik het idee dat Nereus het niet zo boeit wat de rest ervan vindt. Vooral het gedoe met tijden blijft bijzonder. Dit jaar iig weer discussie. Toch jammer voor een verder leuke wedstrijd.
pi_137830831
Bijzonder, dat wel ja. Maar ik ga niet twijfelen of de tijden correct zijn of niet want dan wordt het totaal geen leuke wedstrijd meer. En je doet er toch weinig aan.

Mijn roeiers hebben helaas niet goed gepresteerd :N Terug naar de tekentafel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 17 maart 2014 @ 12:38:33 #171
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
pi_137837535
Over de tijdwaarneming op de H4K

Hoe de startpuls op de 2 lange afstanden werd gegenereerd weet ik niet, heb ik niet gezien. Echter voor de 250m (en ik neem aan ook de 750m) zag de opstelling er netjes uit. Op de startlijn zowel een kamprechter voor de SB als de BB baan. Puls ging direct per glasvezelkabel (!?) naar de tijdwaarneming.
Voor beide banen ook nog een back-up tijdschrijver aanwezig op het startvlotje..

Finishpuls keurig achter draad, incl back-up camera en tijdschrijvers.

Dat er op het IT gebied dingen mis liepen staat denk ik los van het genereren van betrouwbare data. De H4K groeit en is een steeds complexere wedstrijd geworden. Voor een deel van de tijdwaarneming wordt ook gesproken met Time-Team; de heren waren zaterdag op bezoek in het H4K rekencentrum.

Maar voor nu; ik denk dat de gegenereerd tijden nauwkeuriger zijn dan ooit tevoren; echter de verwerking blijkt toch weer een hele klus..
pi_137842926
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:38 schreef R.O.11 het volgende:
Over de tijdwaarneming op de H4K

Hoe de startpuls op de 2 lange afstanden werd gegenereerd weet ik niet, heb ik niet gezien. Echter voor de 250m (en ik neem aan ook de 750m) zag de opstelling er netjes uit. Op de startlijn zowel een kamprechter voor de SB als de BB baan. Puls ging direct per glasvezelkabel (!?) naar de tijdwaarneming.
Voor beide banen ook nog een back-up tijdschrijver aanwezig op het startvlotje..

Finishpuls keurig achter draad, incl back-up camera en tijdschrijvers.

Dat er op het IT gebied dingen mis liepen staat denk ik los van het genereren van betrouwbare data. De H4K groeit en is een steeds complexere wedstrijd geworden. Voor een deel van de tijdwaarneming wordt ook gesproken met Time-Team; de heren waren zaterdag op bezoek in het H4K rekencentrum.

Maar voor nu; ik denk dat de gegenereerd tijden nauwkeuriger zijn dan ooit tevoren; echter de verwerking blijkt toch weer een hele klus..
Ik ga er ook zeker vanuit dat alles eerlijk verloopt. Het is alleen het gegoochel dat de twijfel wekt. Voor mij is de Heineken vooral leuk en zal het me verder een zorg zijn. Maar bij de eerstejaars ligt dat anders. De twijfel was gister bijvoorbeeld over de 5k bij de zware mannen. Die tijden zijn iig online ook nog niet compleet.
pi_137883476
Wij gaan dit weekend op trainingskamp naar de bosbaan, en voor mij is dit de eerste keer een training geven op de bosbaan. Dus ik vroeg me af of één van de coaches hier, die regelmatig op die bosbaan bezig is, kan aangeven wat een beetje de (ongeschreven) vaarregels/coach-mores zijn aldaar?

Of bijvoorbeeld waar jullie je ergeren als er externe coaches bij de bosbaan rondhangen. Of misschien andere tips.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_137886291
Een aantal kleine tips :)

1. Niet halverwege de baan laten lopen om ingewikkelde oefeningen te gaan uitleggen.
2. Snellere ploegen ( achten dus) niet in de buitenbanen.
3. Waarschuwen als je opgelopen gaat worden en nog beter; zorgen dat jij opzij gaat.
4. Heen bij voorkeur in baan 0, 1 en 2 terug bij voorkeur in 5,6 en 7.
5. Taart meenemen voor de hoofdcoach van skoll of de coach van inge
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_137964157
Zijn er hier meer mensen die de lotingsprocedure voor de Head bij de Eerstejaarsvelden ietwat ongelukkig vinden? Er wordt geloot op volgorde van uitslag van voorgaande jaren als ik het goed begrijp.Dat lijkt me op zich nogal apart aangezien het niveau in die velden per vereniging per jaar behoorlijk kan verschillen.

Bijvoorbeeld onze zware ploeg wordt nu achteraan het veld "geloot" terwijl ze op de Heineken gewoon 3e waren. Daar zit je dan in het vuile water van het hele veld en tussen de combiploegen en in dit geval zelfs buitenlandse achten.

Mijn eigen ploeg heeft in het lichte veld gelukkig nog één redelijke goede ploeg achter zich aan, maar het lijkt me toch dat ze beter in zouden kunnen delen op basis van de uitslag op de Heineken 5k of op de stand van het klassement voor wat betreft de Eerstejaarsvelden.
pi_137970669
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:26 schreef Acheron_89 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die de lotingsprocedure voor de Head bij de Eerstejaarsvelden ietwat ongelukkig vinden? Er wordt geloot op volgorde van uitslag van voorgaande jaren als ik het goed begrijp.Dat lijkt me op zich nogal apart aangezien het niveau in die velden per vereniging per jaar behoorlijk kan verschillen.

Bijvoorbeeld onze zware ploeg wordt nu achteraan het veld "geloot" terwijl ze op de Heineken gewoon 3e waren. Daar zit je dan in het vuile water van het hele veld en tussen de combiploegen en in dit geval zelfs buitenlandse achten.

Mijn eigen ploeg heeft in het lichte veld gelukkig nog één redelijke goede ploeg achter zich aan, maar het lijkt me toch dat ze beter in zouden kunnen delen op basis van de uitslag op de Heineken 5k of op de stand van het klassement voor wat betreft de Eerstejaarsvelden.
Nouja beter dan een volledig willekeurige loting allicht?

Verder vind ik de website van de Head wel totaal onduidelijk. Er zijn twee pagina's met 'regulations' en daar staat tegenstrijdige informatie op. Op de ene mag je 2 uur van tevoren wegen, op de andere 3 uur. Iemand die uitsluitsel kan geven? De wedstrijdleiding heeft nog niet gereageerd op mijn mail.

Ook vind ik de stuurliedenvergadering om 11 uur wel erg ongelukkig getimed als je om 12.34 moet starten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel donderdag 20 maart 2014 @ 23:12:36 #177
1455 Keroppi
kool kikker
pi_137987554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja beter dan een volledig willekeurige loting allicht?

Verder vind ik de website van de Head wel totaal onduidelijk. Er zijn twee pagina's met 'regulations' en daar staat tegenstrijdige informatie op. Op de ene mag je 2 uur van tevoren wegen, op de andere 3 uur. Iemand die uitsluitsel kan geven? De wedstrijdleiding heeft nog niet gereageerd op mijn mail.

Ook vind ik de stuurliedenvergadering om 11 uur wel erg ongelukkig getimed als je om 12.34 moet starten..
Ja ik had hetzelfde, hele simpele dingen (waar & hoe laat rugnummers ophalen) zijn lastig terug te vinden.

Zijn er meer mensen die de zaterdag starten toevallig? :) Wij gaan namelijk het omgekeerde traject doen (Ouderkerk => Amsterdam).
Chick on a mission
pi_138002065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:12 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja ik had hetzelfde, hele simpele dingen (waar & hoe laat rugnummers ophalen) zijn lastig terug te vinden.

Zijn er meer mensen die de zaterdag starten toevallig? :) Wij gaan namelijk het omgekeerde traject doen (Ouderkerk => Amsterdam).
Altijd goed te zien waar dingen nog beter moeten.
Stuurlieden vergadering van 11 uur op zaterdag is voor de zondag starts, dus voldoende tijd om na de vergadering nog even rustig te kunnen slapen.

De stuurlieden vergadering voor de zaterdag is om 10 uur, en daarna is er voldoende tijd om op te roeien.

Rugnummers ophalen is zaterdag van 9.30 tot 16.00 uur op Willem III, dit ook voor de zondag blokken. Hou er rekening mee, rugnummers worden alleen meegegeven als het inschrijfgeld voor de hele vereniging is voldaan, helaas is het noodzakelijk gebleken om het op deze manier te moeten doen...
pi_138002192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja beter dan een volledig willekeurige loting allicht?

Verder vind ik de website van de Head wel totaal onduidelijk. Er zijn twee pagina's met 'regulations' en daar staat tegenstrijdige informatie op. Op de ene mag je 2 uur van tevoren wegen, op de andere 3 uur. Iemand die uitsluitsel kan geven? De wedstrijdleiding heeft nog niet gereageerd op mijn mail.

Ook vind ik de stuurliedenvergadering om 11 uur wel erg ongelukkig getimed als je om 12.34 moet starten..
Tussen 2 tot 3 uur van tevoren. En stuurlieden van de open wedstrijdvelden moeten ook op zondag dus wegen. (Veteranen sturen en clubsturen kunnen na afloop van de wedstrijd gevraagd worden steekproefsgewijs naar een weging te gaan, die hoeven dus niet meer van tevoren te wegen.)
  FOK!fossiel vrijdag 21 maart 2014 @ 17:44:01 #180
1455 Keroppi
kool kikker
pi_138011578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:03 schreef jw3 het volgende:

[..]

Rugnummers ophalen is zaterdag van 9.30 tot 16.00 uur op Willem III, dit ook voor de zondag blokken. Hou er rekening mee, rugnummers worden alleen meegegeven als het inschrijfgeld voor de hele vereniging is voldaan, helaas is het noodzakelijk gebleken om het op deze manier te moeten doen...
Ik had die informatie uiteindelijk wel gevonden hoor (desondanks bedankt ;) ) maar het was wel flink zoeken. Dus dat zou een puntje zijn om volgend jaar iets duidelijker te vermelden.

Dat je de rugnummers niet meer hoeft in te leveren vind ik trouwens zeker een plus!
Chick on a mission
pi_138012773
Zo nog even een laatste training draaien met onze ingevlogen Braziliaan. En dan zondag het V4* veld aanvegen, of waarschijnlijk ergens in de top 15 eindigen :')
Hopelijk blijft de regen uit! En is het superchill weer, geen vlaagje wind enzo.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_138038427
Heeft Wan zijn internetrekening niet betaald?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:33:35 #183
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
pi_138047069
Weet er niet het fijne van, maar volgens mij mogen wij ' roeiers op internet' Wan gaan bedanken voor zijn jarenlange inzet voor NLRoei...
pi_138051071
Ja ik mis hem :'(

Wat is er aan de hand ;(
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 maart 2014 @ 19:28:06 #185
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138051175
Speelt er niet iets tussen roeined en NLroei waardoor de motivatie misschien beetje weg is?

Ik heb verder geen idee, maar roeined groeit aardig laatste tijd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_138082175
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Speelt er niet iets tussen roeined en NLroei waardoor de motivatie misschien beetje weg is?

Ik heb verder geen idee, maar roeined groeit aardig laatste tijd.

roeined en NLRoei kunnen prima naast elkaar bestaan. Voor echte kennis en inhoud over het roeien is NLRoei. Daarmee is dit medium meer specifiek en wellicht minder toegankelijk. Maar als ik het alleen met roeined zou moeten doen zou ik dat echt een verlies vinden. Roeined is het feel good 'clubblad' zonder echte diepgang. Het enige echt boeiende op roeined vind ik de columns van Boudewijn. De rest van de artikelen zijn voor mij niet echt boeiend. Vooral de wedstrijdverslagen missen niveau.

Ik hoop dan ook van harte dat Wan blijft bijdragen aan NLRoei. Zijn inhoudelijke kennis over het roeien vind je nergens anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door wvdwest op 24-03-2014 03:56:14 ]
  zondag 23 maart 2014 @ 22:21:37 #187
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_138095310
Lekker windje bij de head *O*
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 maart 2014 @ 13:49:58 #188
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138190588


Ik had de camera eens mee.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_138197183
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had de camera eens mee.
Gisteren was het ook al zo mooi! <3
pi_138345258
Skiffhead was leuk dit jaar. Prachtig weer helpt natuurlijk enorm. Alleen de vertraging bij de start doordat gewacht moest worden op motorbootjes is jammer. Kan de organisatie weinig aan doen helaas.
pi_138353850
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:44 schreef wvdwest het volgende:
Skiffhead was leuk dit jaar. Prachtig weer helpt natuurlijk enorm. Alleen de vertraging bij de start doordat gewacht moest worden op motorbootjes is jammer. Kan de organisatie weinig aan doen helaas.
Een aantal jaar geleden gebeurde ook iets dergelijks. Ik stond op dat moment naast de hoofd kamprechter bij de start en die kreeg toen via een walkietalkie op W3 zo ongeveer een live verslag van een achtervolging van een bootje door een politie boot.
Die gast weigerde simpelweg zijn bootje stil te leggen want hij zag toch geen roeiboten :D

Je doet er helaas niets aan en zelfs gisteren roeide Inge na 500 m toch ineens de golven in van een passerend schuitje.

Verder een prima editie met helaas wat minder inschrijvingen dan vorig jaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_138353875
Geen verslag op een van de roeimedia over deze wedstrijd is wel een beetje jammer te noemen maar wellicht volgt dat nog.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_138362254
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:00 schreef pullup het volgende:
Geen verslag op een van de roeimedia over deze wedstrijd is wel een beetje jammer te noemen maar wellicht volgt dat nog.
Ja inderdaad jammer. Het gemis van Wan op NLRoei laat zich duidelijk merken. Het is daar nu nogal doods. En Roeined is normaal wel snel met hun stukken, waarom dat nu niet zo is weet ik niet. Een wedstrijd als de skiffhead verdient toch aandacht zou je denken.

En jij trouwens gefeliciteerd met de overwinning van Inge.
pi_138392933
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:23 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ja inderdaad jammer. Het gemis van Wan op NLRoei laat zich duidelijk merken. Het is daar nu nogal doods. En Roeined is normaal wel snel met hun stukken, waarom dat nu niet zo is weet ik niet. Een wedstrijd als de skiffhead verdient toch aandacht zou je denken.

En jij trouwens gefeliciteerd met de overwinning van Inge.
Dank, jij ook gefeliciteerd met Yvonne ;)
Ik coach Inge maar af en toe dit jaar maar dat skiffhead begeleiden blijft wel leuk om te doen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_138395882
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:12 schreef pullup het volgende:

[..]

Dank, jij ook gefeliciteerd met Yvonne ;)
Ik coach Inge maar af en toe dit jaar maar dat skiffhead begeleiden blijft wel leuk om te doen.
Bedankt :) Skiffhead is zeker leuk om te doen. Volgend jaar zeker weer.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 april 2014 @ 22:55:05 #196
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138418020
quote:
NLroei gaat gewoon verder
dinsdag 1 april 2014 22:36 geplaatst door nlroei
Het zal u niet ontgaan zijn. NLroei ligt stil. Michiel Jonkman is niet langer uw vaste redacteur van uw dagelijkse hapklare brok roeinieuws. De brede stroom foto’s is veranderd in een onvoorspelbare bergbeek. De ene dag niets, een andere dag wild bruisend. Tegelijkertijd is het wereldje van de roeimedia behoorlijk veranderd. Een tijd van bezinning.

Veel mensen missen de dagelijkse berichten en beelden over de roeisport, werd NLroei de afgelopen weken duidelijk. De geïnteresseerde roeier moet nu verschillende plaatsen af voor plaatjes en nieuws. Ondertussen werd Roeien om zeep geholpen door de KNRB. De roeibond startte als tegenhanger van een op ’t eigen wereldje gericht blaadje een op de buitenwereld gerichte website. Precies als bij het verloren tijdschrift, blijkt ook op Roeien.nl dat ’t produceren van concrete inhoud lastiger is dan aan de vergadertafel wordt verondersteld. Roeibedrijf TopRow richt website RoeiNed en springt op de feelgood-verhalen. En het lijkt erop dat we binnenkort getuige zullen zijn van de verschijning van een nieuw papieren blad: Roei!

Berichten over onze sport in overvloed dus. Geen probleem toch? Roeien.nl en RoeiNed verschillen echter van NLroei. De sites gaan niet in op dubieus verlopen seatraces en stellen geen lastige vragen over beslissingen van bestuurders. Alleen NLroei is onafhankelijk, alleen NLroei laat ook het geluid van de dissident horen. NLroei beschikt echter al driekwart jaar niet meer over een sponsor die voorzag in ’t salaris van onze eenmansredactie. Vaste fotografen emigreerden naar Australië en Frankrijk, of lopen met een kinderwagen langs het water. Ze liggen in ieder geval niet meer ieder weekeinde in het Nederlandse riet plaatjes te schieten van roeiers. Van Roei! weten we nog niets, maar waar waren de enthousiastelingen die nu een eigen blad gaan maken de afgelopen jaren? Al in juni 2010 koos de KNRB voor de sterfhuisconstructie van hun eigen blad door met dit redactiestatuut [ http://www.knrb.nl/apps/bestanden/download.php?id=1260 ] de redactie volledig onder curatele te zetten.

NLroei hoeft door het vertrek van de ‘hoofdredacteur’ RoeiNed niet langer te negeren. Binnenkort kunt u dus gewoon links naar artikelen en foto’s van andere roeiwebsites verwachten. Daarnaast gaan we op zoek naar enthousiastelingen die het aandurven te berichten over alle kanten van de roeisport. Over de mooie momenten van onze sport, maar ook over zaken waarvan een belanghebbende publicatie zal proberen te vermijden. Ondertussen blijft NLroei gewoon de roeisite met de meeste functionaliteit, de boel ligt veel minder stil dan het lijkt. Minder “Argumentum ad populum”, wel Later Meer!

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_138436646
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik snap de eerste zin van de laatste alinea niet. Maar ik ken NLroei ook niet van voor Michiels tijd. Was het toen een soort 'plakboek' van andere media?

En ik vind het gek dat de oud-hoofdredacteur nergens bedankt wordt voor een paar jaar 'dragen' van de website. Maargoed, dat heeft vast met achter-de-schermen-dingen te maken die mij als lezer ook niets aangaan.
pi_138437455
Ik snap uberhaupt niet veel van wat dat artikel wil zeggen, veel vage hints of zo naar dingen waarvan de meeste mensen denk ik niet weten dat/hoe ze plaats hebben gevonden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138439318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snap uberhaupt niet veel van wat dat artikel wil zeggen, veel vage hints of zo naar dingen waarvan de meeste mensen denk ik niet weten dat/hoe ze plaats hebben gevonden.
Ik heb ook weinig idee hoe dat stuk te duiden :?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_138457993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:32 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig idee hoe dat stuk te duiden :?
Ik denk dat het doel vooral is om aan te geven dat er wat is veranderd bij NLRoei, maar dat ze nog wel bestaan. Tevens een poging om de positie van NLRoei in het medialandschap (opnieuw) weer te geven. En een oproep voor nieuwe schrijvers.

Verder staan er in dit stuk voor de insiders nog wel een aantal hints die aangeven waarom de verandering er is gekomen. Maar ik snap wel dat dit voor de meeste lezers niet te snappen is, en volgens mij moet dat vooral zo blijven.
pi_138458580
Ik betaal keurig mijn internetrekeningen :-) Daarover geen zorgen!

En Roeined had ook weinig met mijn afweging te maken (hoezeer sommigen dat ook anders zien).

Ik zal me niet teveel uitlaten over mijn beweegredenen en wat er is gebeurd -- dat komt al gauw over alsof ik met modder ga gooien en zo ben ik niet -- maar het komt er in het kort op neer dat ik na een jaar met veel onzekerheden en worstelingen achter de schermen weinig heil meer zag in mijn betrokkenheid bij NLroei. Dat het zo eindigt vind ik jammer -- ik had het liever op een andere manier gezien. Dat er vervolgens nog op een (kennelijk zelfs voor de niet-intimi hier op FOK te herkennen) insinuerende manier over me wordt geschreven gisteren maakt het extra jammer. Denk niet dat ik de afgelopen jaren op een destructieve, verkeerde of laakbare manier met NLroei bezig ben geweest. Integendeel zelfs. Maar goed.

Er is hoe dan ook een leven na Michiel op NLroei. We gaan wel zien hoe dat er uit ziet :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 03-04-2014 12:00:21 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_138473569
Roeiers, ben op zoek naar een excel schema waarin ik de tijden, afstanden e.d. kan bijhouden voor de ergometer trainingen. Heb er bijvoorbeeld een gevonden op de website van USR Triton en concept2.nl, maar echt kapot ben ik er niet van.

Iemand een goede suggestie? Alvast bedankt!
pi_138503088
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:17 schreef Adrie072 het volgende:
Roeiers, ben op zoek naar een excel schema waarin ik de tijden, afstanden e.d. kan bijhouden voor de ergometer trainingen. Heb er bijvoorbeeld een gevonden op de website van USR Triton en concept2.nl, maar echt kapot ben ik er niet van.

Iemand een goede suggestie? Alvast bedankt!
volgens mij gebruikt iedereen zelfgemaakte bestanden. Het ligt erg aan je trainingen en behoefte aan informatie wat prettig werkt. Daarnaast heb je ook nog de coaches due de gegevens bijhouden voor een hele ploeg. Die roeiers houden maar zelden hun eigen gegevens bij.
pi_138597985
Zo, vandaag lekker bezig geweest op de varsity met kamprechteren, een beetje naar boten toeroepen dat ze naar de start moeten, een stukje de boten aligneren (of nou ja, ik moest de start-pulse geven), een stukje meefietsen om te kijken of ze niet in elkaar voeren, en de tweede helft van de middag Commissie van aankomst, om mede te bepalen wie in welke volgorde over de streep komt. incl. de Oude Vieren.

p.s. gefeliciteerd Fiekie.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  FOK!fossiel maandag 7 april 2014 @ 09:42:51 #205
1455 Keroppi
kool kikker
pi_138602112
Nog mensen naar the boatrace gekeken gisteren? Dat was me een flinke snoek :D

(Zo lief altijd wanneer niet-roeiers denken dat 'een snoek' iets met een vis te maken heeft O+ )
Chick on a mission
pi_138602649
Ja, ik verbaasde me vooral over de behendigheid van de boeg die door bleef roeien en ook nog de riem van de nr 2 uit het water viste.

Denk dat Oxford anders ook wel gewonnen had, maar ik vond het ritme van Cambridge wel beter in het begin.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138605592
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja, ik verbaasde me vooral over de behendigheid van de boeg die door bleef roeien en ook nog de riem van de nr 2 uit het water viste.

Denk dat Oxford anders ook wel gewonnen had, maar ik vond het ritme van Cambridge wel beter in het begin.
ik had de indruk dat Cambridge voor een alles of niets start ging. Dat hielden ze dan ook maar kort vol. Oxford was echt ruim beter ook zonder clash.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 april 2014 @ 14:54:33 #208
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138611426


Relletje :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_138611925
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 14:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]

Relletje :+
Hij wou waarschijnlijk gewoon zijn duim omhoog steken maar dat ging wat moeizaam, dit brengt de boodschap ook over.
pi_138616825
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:28 schreef SeanFerdi het volgende:
Zo, vandaag lekker bezig geweest op de varsity met kamprechteren, een beetje naar boten toeroepen dat ze naar de start moeten, een stukje de boten aligneren (of nou ja, ik moest de start-pulse geven), een stukje meefietsen om te kijken of ze niet in elkaar voeren, en de tweede helft van de middag Commissie van aankomst, om mede te bepalen wie in welke volgorde over de streep komt. incl. de Oude Vieren.

p.s. gefeliciteerd Fiekie.
Dankje! De blijdschap van die meisjes (en BOB de stuur) was heel cool om mee te maken.
  FOK!fossiel maandag 7 april 2014 @ 19:57:16 #211
1455 Keroppi
kool kikker
pi_138623943
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 14:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]

Relletje :+
Voor de niet-ingewijden, wat gebeurde hier? :)
Chick on a mission
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 april 2014 @ 20:18:00 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138624979
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Voor de niet-ingewijden, wat gebeurde hier? :)
rogierblink twitterde op maandag 07-04-2014 om 14:30:00 Correct gedrag volgens corperaal Nederland. Dan zeggen ze dat wij 'knorren' niet weten hoe het hoort @VarsityKNSRB http://t.co/nRNsTeSNEV reageer retweet
Ik denk dat Ruben de Gyas boot niet zo aardig vond.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_138640387
Sjinkie Knab :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138644079
Echt gigantisch debiel. Het eerste wat je doet als je gewonnen hebt is je middelvinger opsteken :')

Kansloos tot en met.
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:28:27 #215
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_138654696
Hij heeft het me uitgelegd, maar ik snapte de redenatie niet helemaal. Iets met gefrustreerd zijn over een ploeg die in zijn ogen al lang en breed uitgesloten was/had moeten zijn, maar dat hij wel de longen uit zijn lijf had moeten roeien.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_138656814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hij heeft het me uitgelegd, maar ik snapte de redenatie niet helemaal. Iets met gefrustreerd zijn over een ploeg die in zijn ogen al lang en breed uitgesloten was/had moeten zijn, maar dat hij wel de longen uit zijn lijf had moeten roeien.
HAHAHAHA! De longen uit je lijf roeien om de Varsity te winnen. Zou verboden moeten worden. Ik kom echt niet meer bij hier. _O-

En nee, ik weet niet hoe de vork in de steel zat maar dat klinkt gewoon té lollig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 12 april 2014 @ 09:34:34 #217
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138790219
Schiet lekker op hier in Gent.

2,5 uur uitstel vanwege mist :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_138790247
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
Schiet lekker op hier in Gent.

2,5 uur uitstel vanwege mist :')
Richting wa baan aan het gaan. Tot nu toe puur zonnig en ik denk dat ik mijn eerste windstille dagje daar ga mee maken :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 12 april 2014 @ 09:43:14 #219
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138790322
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:36 schreef pullup het volgende:

[..]

Richting wa baan aan het gaan. Tot nu toe puur zonnig en ik denk dat ik mijn eerste windstille dagje daar ga mee maken :D
:(
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 12 april 2014 @ 13:42:54 #220
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_138794495
Blik uno *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_138799635
In Hilvarenbeek was het ook goed vertoeven. Lekker druk op de baan ook. Proteus, Orca, en nog een Duitse en Engelse vereniging. Geloof nog een baantje naast Seekfam gelegen.
Morgen lekker in de C2* trainen voor de 11stedentocht :'( Burgers ... vroegah toen je daar nooit voor ging trainen maar gewoon instapte want dat ding is toch gewoon lomp trappen.

Is er misschien een link naar Gent voor de uitslagen?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_138800442
Hilvarenbeek _O_ O+

Zin in de DSA2- *O*
pi_138801140
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:03 schreef Sjobber het volgende:
In Hilvarenbeek was het ook goed vertoeven. Lekker druk op de baan ook. Proteus, Orca, en nog een Duitse en Engelse vereniging. Geloof nog een baantje naast Seekfam gelegen.
Morgen lekker in de C2* trainen voor de 11stedentocht :'( Burgers ... vroegah toen je daar nooit voor ging trainen maar gewoon instapte want dat ding is toch gewoon lomp trappen.

Is er misschien een link naar Gent voor de uitslagen?
https://www.isbapp.be/lid/imember/f?p=107:1:0
pi_138801538
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:43 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

:(
:D Nou is zogenaamd windstil op die baan ongeveer gelijk aan driedubbel vaarverbod in Utrecht dus dat viel weer even tegen.

En we konden geen blik trekken daar dus je hebt een goede keuze gemaakt ;)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_138803285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef pullup het volgende:

[..]

:D Nou is zogenaamd windstil op die baan ongeveer gelijk aan driedubbel vaarverbod in Utrecht dus dat viel weer even tegen.

En we konden geen blik trekken daar dus je hebt een goede keuze gemaakt ;)
Ik zeg het nog maar een keer. Degene die heeft besloten daar een roeibaan te bouwen moet ontslagen worden.

Echt heel triest :')
pi_138803420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef pullup het volgende:

[..]

:D Nou is zogenaamd windstil op die baan ongeveer gelijk aan driedubbel vaarverbod in Utrecht dus dat viel weer even tegen.

En we konden geen blik trekken daar dus je hebt een goede keuze gemaakt ;)
Je menneke in Gent wel gewonnen zo te zien.
pi_138804004
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 20:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je menneke in Gent wel gewonnen zo te zien.
Ziet er niet verkeerd uit :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_138919545
Zo. ook maar weer ingeschreven voor de Ringvaart ... en de 11steden als mixploeg. nu duimen op een beetje mooi weer :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:41:03 #229
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
pi_138944683
Eerst maar eens duimen voor mooi week aankomend weekend
pi_139028894
Muda
Braas
Steenman/Blink
Janssen
Lanz/Rustenburg
Marie-Anne Frenken
Weerkamp/Pijs
pi_139042632
Ik wil kaarten kopen voor het WK. Wat raden jullie mij aan wat betreft veld en/of tribune kaarten en voor de finale dagen 28-31, welke is de mooiste dag?

Ben totaal niet bekend met de omgeving, is een fiets meenemen een optie, of picknick met koelbox, bbq etc, toegestaan, mogelijk?

Mooie ochtend op het water gehad, pleziervaart is ook weer actief aan het worden.
pi_139052353
Finale DN1x is 2 minuten langzamer dan in de voorwedstrijd _O-

Voor de zoveelste keer: Wanneer wordt de verantwoordelijke van deze baan ontslagen? :(!
pi_139058928
Wat is er mis mee dan? Denk namelijk niet dat een wedstrijdbaan 100% eerlijk kan zijn, tenzij het windstil is.
Moet wel zeggen dat de baan er in Belgrado heerlijk bij lag. Maar daar omheen is veel begroeiing, bier, chicks en nauwelijks wind.

Over Harkstede, Hilvarenbeek en de Bosbaan klaagt men ook vaak.

Gaat morgen weer mooi worden. Denk dat Klomp wel wat gaat proberen tegen de Muda's en zal zomaar voor de 'verrassing' kunnen gaan zorgen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 april 2014 @ 23:35:57 #234
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_139059005
Mogelijke aanpassingen in wedstrijdformat voor de zondag als gevolg van de wind
April 19, 2014Wedstrijdleiding
De weersverwachting voor de tweede dag van de Westelijke Regatta – AEGON NK Klein 2014 geeft de mogelijkheid op een sterkere wind dan zaterdag. Zondagochtend vroeg wordt besloten of de wijze waarop de voorwedstrijden en halve finales worden gevaren wordt aangepast. Er zijn twee mogelijkheden:

1. Normale staande start zoals te doen gebruikelijk
2. Timetrials per race voor alle races, in ieder geval t/m 13:35 uur. De al ingedeelde voorwedstrijden worden na elkaar met vliegende start op 100 m gestart, waarbij de promotiecode wordt toegepast op de geroeide tijd per voorwedstrijd.

Het besluit wordt morgenochtend voor 7 uur op de website gepubliceerd. De starttijden blijven ongewijzigd!

_O-

Verder is er niets mis met die baan hoor :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_139064442
Daadwerkelijk Timetrials dus :') Ik ben er nog niet maar dan moet het erg zijn.

In ieder geval goed dat ze dat alvast oefenen voor de WK over twee jaar :X

De wedstrijdorganisatie zal de tijden van de time trial gebruiken voor de einduitslag indien er s middags geen finales geroeid kunnen worden. Dat betekent dat de ploeg met de snelste tijd per wedstrijdnummer tot winnaar wordt uitgeroepen.

Indien er gedurende de middag alsnog geroeid kan worden (de voorspelling is dat de wind na 17 weer gaat afnemen), dan worden de beschikbare slots in eerste instantie gebruikt voor de A-finales van de NK nummers. En bij meer beschikbare tijd eventueel ook voor de finales van de westelijke nummers. In dat geval geldt de toepassing van de oorspronkelijke promotiecode zoals eerder gepubliceerd.


[ Bericht 48% gewijzigd door pullup op 20-04-2014 07:23:59 ]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_139064901
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:33 schreef Sjobber het volgende:
Wat is er mis mee dan? Denk namelijk niet dat een wedstrijdbaan 100% eerlijk kan zijn, tenzij het windstil is.
Moet wel zeggen dat de baan er in Belgrado heerlijk bij lag. Maar daar omheen is veel begroeiing, bier, chicks en nauwelijks wind.

Over Harkstede, Hilvarenbeek en de Bosbaan klaagt men ook vaak.

Gaat morgen weer mooi worden. Denk dat Klomp wel wat gaat proberen tegen de Muda's en zal zomaar voor de 'verrassing' kunnen gaan zorgen.
Is er al een normale wedstrijd geweest?

Iets wat je ver van te voren had zien aankomen :')
pi_139090676
De finales varen als time-trial vind ik dan echt een aanfluiting zeg. Damn.
Vind het echt een dooddoener voor de sport.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_139091482
Onhandige baan blijft het. En als we dan toch bezig zijn, tilburg er gelijk maar uit, en ook Harkstede versneld afschrijven. Gewoon lekker simpel op de bosbaan je ding doen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_139095592
Waar wil je in Tilburg dan gaan roeien? Maar als je Hilvarenbeek bedoeld, dat vind ik nog wel een toevoeging. Is buiten de randstad, en over het algemeen geen baan waar je helemaal wegwaait. Wat wel kut is, is de zijtak, en dat er een klein bochtje richting het kanaal inzit waardoor het niet helemaal een eerlijke strijd is.
Jammerlijke is wel, dat het slechts 4 banen is en er geen fatsoenlijk toegankelijk jaagpad is.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_139506078
Wat is de weersvoorspelling voor morgen in Rotjeknor?
pi_139527760
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 22:46 schreef BEFEM het volgende:
Wat is de weersvoorspelling voor morgen in Rotjeknor?
het was een prima dag. Morgen wordt het nog beter.

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar deze wedstrijd is wel heel strak georganiseerd.
pi_139665721
Zondag hopelijk winst voor EJD *O*
pi_139687677
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:23 schreef BEFEM het volgende:
Zondag hopelijk winst voor EJD *O*
Je gaat dan kijken ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_139691706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 07:28 schreef pullup het volgende:

[..]

Je gaat dan kijken ?
Weet niet zeker of ik tijd heb en heeft ook met het schema te maken. Maar ik ben wel in Beek dan :)
pi_139714429
Zondag ook even kijken, met paraplu. Dikke regen dat ze afgeven. Wordt weer een herhaling van afgelopen jaar.
Eigenlijk ook wel veel zin om te starten in een 4'tje ofzo. En lekker knallen. Alleen mis 3 man om me heen :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 mei 2014 @ 09:48:50 #246
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_139731966
Unicum! Heel bestuur '15 is al rond *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel vrijdag 9 mei 2014 @ 19:36:29 #247
1455 Keroppi
kool kikker
pi_139750150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:15 schreef Sjobber het volgende:
Eigenlijk ook wel veel zin om te starten in een 4'tje ofzo. En lekker knallen. Alleen mis 3 man om me heen :P
Minor detail ;)
Chick on a mission
  FOK!fossiel woensdag 21 mei 2014 @ 13:06:29 #248
1455 Keroppi
kool kikker
pi_140201334
Oh trouwens, we zijn tweede geworden op de Spaarne Lenterace. Met een flinke achterstand op winnaar DDS maar wij roeiden ook met een vrij onervaren invalster. Desondanks was het clubveld bijzonder traag want de nummer drie was weer een halve minuut langzamer dan wij.

Leuke wedstrijd, wel wat chaos en voordringende ploegen bij het te water laten van de boten. Eruit halen van de boten ging daarentegen super gestructureerd. En een leuke bidon als aandenken :D
Chick on a mission
pi_140250905
Jaaaa de selectie van de vrouwen 8 *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 mei 2014 @ 19:58:45 #250
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140253288
Die was al rond toch? :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_140254072
Nee, sinds gister pas.

Hoewel de officiële versie nog nergens te lezen is.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 mei 2014 @ 13:39:34 #252
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140277667


hollandacht twitterde op vrijdag 23-05-2014 om 13:37:25 De Baard heeft een nieuwe baard! Wat is jullie eerste gedachte? http://t.co/z2dE6pTPKK reageer retweet
_O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 mei 2014 @ 13:40:37 #253
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140277694
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:20 schreef BEFEM het volgende:
Nee, sinds gister pas.

Hoewel de officiële versie nog nergens te lezen is.
Ach doen we het zo.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:55:18 #254
131703 pullup
smartie
pi_140281643
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:40 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ach doen we het zo.
[ afbeelding ]
Die is niet helemaal up to date
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 mei 2014 @ 16:03:28 #255
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140281886
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:55 schreef pullup het volgende:

[..]

Die is niet helemaal up to date
Lies er toch in?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 mei 2014 @ 00:21:22 #256
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140300027
Lies idd ipv Marleen. Ach ja :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_140332825
En terecht, had als eerste ingeselecteerd moeten worden. Over 6 jaar goud op de Spelen :)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 25 mei 2014 @ 21:43:06 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140361122
Yay! Blikkie.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel woensdag 28 mei 2014 @ 09:42:46 #259
1455 Keroppi
kool kikker
pi_140459384
Nog mensen die de Ringvaart starten? Een van mijn ploeggenootjes valt bij een andere ploeg in. Heb ze net geprobeerd te volgen via de app, maar de tracking-functie lijkt nog niet helemaal te werken :)
Chick on a mission
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:22:15 #260
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_140464153
Voor de liefhebbers: ik heb als voorbereiding op mijn commentaar voor FISA een Who To Watch geschreven en geplaatst op mijn eigen website. For old time's sake, zullen we maar zeggen.

http://www.michieljonkman(...)-belgrado/#more-2825
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_140488297
Ja, ik startte de ringvaart weer. Was wel erg lekker weer. Nauwelijks wind, soms beetje miezer. Het varen ging ook onwijs goed. Meer zit er denk ik ook niet in.
Jammer dat de mix2x net in tijd sneller is, had die graag ook gepakt :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_140489676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
Voor de liefhebbers: ik heb als voorbereiding op mijn commentaar voor FISA een Who To Watch geschreven en geplaatst op mijn eigen website. For old time's sake, zullen we maar zeggen.

http://www.michieljonkman(...)-belgrado/#more-2825
Mooi zo _O_

Één toevoeging aan je verhaal. Rustenburg is niet de vervanger van Verburgh maar gewoon geselecteerd :P

Of ik lees het verkeerd.
pi_140600439
Mooi racen vandaag! Het viel me wel op dat veel Nederlandse ploegen wel een erg laag tempo hadden vergeleken met de concurrentie, en dat die daarom in de middelste 1000 veelal wegtrok. De beroemde eindsprint zorgde wel nog voor mooie prestaties bij veel ploegen, maar het leek vaak onnodig dat het contact werd kwijtgeraakt.. Enorm veel potentie is er iig!
En bravo voor Chantal Achterberg met de mooiste race van de dag!

En de "Russian Renaissance", mooi! Indrukwekkend ook :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_140610831
Beschuldig niemand maar Rusland zit wel vol met doping, vergeet dat niet.

Er worden echt zoooooveeeel Russen betrapt.
pi_140611577
Tja dat zal de tijd uitwijzen. Toch denk ik niet dat je een 8 hard kunt laten roeien met alleen maar doping..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_140639006
Pfff 11steden ook weer achter de rug. Was vooral hectisch. Wederom mooi weer. Helaas niet zo snel als we gehoopt hadden, maar toch mooi 14de overal. Zijn slechtere posities.
Me record op de Ringvaart nu ook op de website, jeuj! :) Wel jammer dat Arie gestopt is. Roeit hij nog wel eigenlijk Befem? Of wat doet hij zo al een beetje? Vond hem wel een grote afwezige op de Ringvaart.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_140682210
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja dat zal de tijd uitwijzen. Toch denk ik niet dat je een 8 hard kunt laten roeien met alleen maar doping..
Natuurlijk kan dat niet, geef mij doping en ik word nog steeds laatste. Feit is wel dat de halve Russische sportwereld al betrapt is.
pi_140773058
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet, geef mij doping en ik word nog steeds laatste. Feit is wel dat de halve Russische sportwereld al betrapt is.
Dat is ook weer niet hoe ik het bedoel ;) Gewoon dat die coach wel echt grote dingen aan het bereiken is!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:08:06 #269
131703 pullup
smartie
pi_140774001
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is ook weer niet hoe ik het bedoel ;) Gewoon dat die coach wel echt grote dingen aan het bereiken is!
Daar staat hij ook al jaren bekend om en hij heeft met zijn systeem zelfs zo ongeveer zijn eigen cyclus.

1e jaar -- ineens allerlei ploegen die harder varen dan men van dat land gewend is.
2e jaar -- een paar medaille en/of potentiele medaille boten
3e jaar -- Wat mindere prestaties wegens overtrainde roeiers maar een paar boten blijven net voldoende presteren voor een medaille
4e jaar --- coach foetsie
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:09:40 #270
131703 pullup
smartie
pi_140774047
En nu chargeerde ik behoorlijk :D ;) Het is ongelooflijk knap dat hij dit deze keer ook buiten zijn normale taalgebied voor elkaar krijgt.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_140774310
Ach dat overtrainde, daar helpt die doping dan weer tegen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_140785474
Denk dat de instap DSA+ morgen gaat winnen!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 18:44:16 #274
131703 pullup
smartie
pi_140786081
Dat
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:14 schreef BEFEM het volgende:
Denk dat de instap DSA+ morgen gaat winnen!
gaat lastig worden want het veld is geannuleerd
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_140786913
Hoezo dat? 8 inschrijvingen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 23 juni 2014 @ 09:50:22 #276
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_141441322
Hehe love it.



Tijdens de World Cup, even handje in het water en dan nog met een groot verschil winnen _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel dinsdag 24 juni 2014 @ 07:21:12 #277
1455 Keroppi
kool kikker
pi_141478856
Hmmm. Wij zouden de Markregatta gaan starten en met het boottransport van een buurvereniging meegaan. Maar nu krijg ik vanochtend vroeg een mailtje dat hun inschrijvingen in het vieren/achten veld zich hebben teruggetrokken (meerdere ploegen die zich terugtrekken... ) waardoor ze met een kleinere bootwagen gaan waar geen vier op past.

Ik heb de organisatie al gemaild of ze een 4x+ overhebben of dat ze zelfs kunnen zien of er een 4x+ is welke alleen in het middagblok start zodat wij de vereniging kunnen vragen om deze te mogen lenen.

Er is natuurlijk ook commercieel boottransport maar ik heb geen idee of dat nog zo last-minute geregeld kan worden en of de kosten niet te bizar zijn...

Hier nog mensen met andere oplossingen of heldere ingevingen?
Chick on a mission
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:39:03 #278
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_141479569
Is er niet nog een andere buurvereniging die gaat?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_141486313
quote:
10s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hehe love it.

[ afbeelding ]

Tijdens de World Cup, even handje in het water en dan nog met een groot verschil winnen _O-
Heerlijk!
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
  FOK!fossiel dinsdag 24 juni 2014 @ 15:19:49 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_141490901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:39 schreef Pluizel het volgende:
Is er niet nog een andere buurvereniging die gaat?
Nope. De twee studentenverenigingen gaan niet en andere buurvereniging waarmee we samen zouden gaan heeft dus besloten om met alleen een kleine botenwagen te gaan.

Wordt nu gekeken naar de optie van commercieel botentransport.
Chick on a mission
pi_141513870
Zag je al tussen de inschrijvingen staan. Ik ga ook 2 keer shinen, 2x en 4x-. Wij van TOR nemen geen 4x+ mee helaas. Hoop dat jullie nog een uitkomst vinden.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel dinsdag 24 juni 2014 @ 23:17:28 #282
1455 Keroppi
kool kikker
pi_141514751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:02 schreef Sjobber het volgende:
Zag je al tussen de inschrijvingen staan. Ik ga ook 2 keer shinen, 2x en 4x-. Wij van TOR nemen geen 4x+ mee helaas. Hoop dat jullie nog een uitkomst vinden.
Yay voor RV Breda, we kunnen een vier van hun lenen.

Natuurlijk is het altijd maar even afwachten wat voor materiaal je in zo'n geval krijgt maar ik ben al dolgelukkig dat we een boot van ze mogen lenen. Is wel voorgestuurd dus onze stuurvrouw vind het wel spannend, aangezien we geen voorgestuurde boten op de vereniging hebben.

Geinige race trouwens, 5 km maar met een boord-aan-boord start waarbij je de eerste 150 m niets ziet omdat de andere ploeg in het andere bruggat ligt.
Chick on a mission
pi_141515784
Voorgestuurde boot: zorg dat je boeg communiceert met de stuur aangezien die zelf niet naar achteren en nauwelijks opzij kan kijken. (is voor de meeste boegen even wennen, dus wat instructie van tevoren is handig).
Barlid - "want van roeien word je moe"
  FOK!fossiel woensdag 25 juni 2014 @ 09:48:41 #284
1455 Keroppi
kool kikker
pi_141524260
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:35 schreef Virmes het volgende:
Voorgestuurde boot: zorg dat je boeg communiceert met de stuur aangezien die zelf niet naar achteren en nauwelijks opzij kan kijken. (is voor de meeste boegen even wennen, dus wat instructie van tevoren is handig).
Thanks voor de tip :). Heb in mijn Orca-periode twee jaar in een voorgestuurde vier geroeid en ook wel gestuurd dus ken de beperkingen wel een beetje. Verwacht dat met name de chaos tijdens het oplijnen misschien wat stressvol kan zijn. We hebben wel een Engelstalige boeg dus dat is misschien qua communicatie wat onhandiger. Gelukkig is het een hele ruime baan met geen bruggen onderweg.
Chick on a mission
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:21:56 #285
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_141616318
ik vond het vooral koud in een voorgestuurde boot :o Maar ik stuurde dan ook in de herfst :o. Zelfs in m'n skibroek was het nog frisjes.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_141697880
Nou Keroppi, gefeliciteerd met je blikje :P Was wel lekker weertje he. Wij hebben ook wel heerlijk kunnen varen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel maandag 30 juni 2014 @ 10:21:24 #287
1455 Keroppi
kool kikker
pi_141715870
8-) Heb je ons nog helemaal blij zien poseren? We wilden niet tot de prijsuitreiking wachten en de wedstrijdleiding was zo lief om ons al ons blik te geven ;)

De leenboot bleek voornamelijk als 4x- gebruikt te worden en had een non-NK compatibele coxbox aansluiting. Ach ja, de stuurvrouw heeft zich 100% op het sturen kunnen concentreren en onze Engelstalige boeg heeft het prima gedaan tijdens de wedstrijd.

Was een leuke wedstrijd zeg met die boord aan boord start onder het viaduct. Toen we na 150m pas onze tegenstander konden zien, lagen we nog iets achter maar uiteindelijk zijn we 50 seconden eerder over de finishlijn gegaan :).

Leuke race, sympathieke vereniging.

Sjobber, ben jij ook verbrand? Ik smeer me altijd braaf in, maar het ochtendblad begon zo grauw dat ik dat niet gedaan heb... En ook gefeliciteerd met de resultaten :)
Chick on a mission
pi_141717871
Haha nee, heb jullie veelvuldig bekeken uiteraard. Maar niet zien poseren :P

De start onder de brug was wel gaaf inderdaad. Maar we hadden het gevoel dat de kant van het oneven nummer een nadeel had, want om de één of andere manier hadden zowel wij tor v2x als de breda v2x boot een lengte achterstand op de directe tegenstander. Natuurlijk wel props voor de tegenstanders dat ze 1.5km bijbleven. Maakt het ook echt gaaf, dat je lang naast elkaar kan blijven als je beetje gewaagd bent aan elkaar.

Was al een beetje verbrand in me nek :') Kan nog geen foto's vinden :(
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_141721673
Vertwijfeld over de resultaten op de KHB. Snelle (record)tijden van veel bondsploegen, maar ook nog wel aan alle kanten eraf gevaren door internationale concurrentie, soms zelfs door meerdere ploegen van hetzelfde land of ploegen in sub-optimale samenstellingen.

Ben benieuwd of alles in augustus op zijn plek valt. Wie gaat er nog meer kijken en/of vrijwilligen?

Verder loopt dit seizoen alles niet zo lekker met mijn ploeg, dus ben wel blij dat het na dit weekend klaar is. Er was een lange adem nodig :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel maandag 30 juni 2014 @ 17:17:52 #290
1455 Keroppi
kool kikker
pi_141728321
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:45 schreef Sjobber het volgende:
De start onder de brug was wel gaaf inderdaad. Maar we hadden het gevoel dat de kant van het oneven nummer een nadeel had, want om de één of andere manier hadden zowel wij tor v2x als de breda v2x boot een lengte achterstand op de directe tegenstander.
Aha, wij waren ook oneven en kwamen inderdaad ook met achterstand uit het bruggat (n=3) maar goed, misschien kon de andere ploeg niet zo goed roeien maar wel heel goed starten? ;)

quote:
Was al een beetje verbrand in me nek :') Kan nog geen foto's vinden :(
Ja ik was ook al aan het zoeken. Als je iets vindt, laat maar even weten.

quote:
Op maandag 30 juni 2014 13:56 schreef La_Tramposa het volgende:

Verder loopt dit seizoen alles niet zo lekker met mijn ploeg, dus ben wel blij dat het na dit weekend klaar is. Er was een lange adem nodig :o
Watskebeurt? Blessures, onderliggende spanningen of kwam het gewoon niet op gang?
Chick on a mission
pi_141737936
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:17 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Aha, wij waren ook oneven en kwamen inderdaad ook met achterstand uit het bruggat (n=3) maar goed, misschien kon de andere ploeg niet zo goed roeien maar wel heel goed starten? ;)

[..]

Ja ik was ook al aan het zoeken. Als je iets vindt, laat maar even weten.

[..]

Watskebeurt? Blessures, onderliggende spanningen of kwam het gewoon niet op gang?
Tja van alle bovengenoemde dingen wel wat ;) Wil er niet teveel over uitweiden want we moeten nog uitgebreid evalueren en dees en geen zal ook wel meelezen hier. Maar het is gewoon jammer, een talentvolle groep maar voor niemand zo uitgepakt als gehoopt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_142011189
Het nationale seizoen zit er weer op! Met nog een heel mooi blik in de LB1x voor een van mijn roeiers.

Donderdag naar Luzern voor het eerst, verheug me er echt op!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juli 2014 @ 19:13:31 #293
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_142015169
Drie blikken, prima seizoen. Volgend jaar nog een jaartje bij mn lichte dames.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 7 juli 2014 @ 20:02:55 #294
131703 pullup
smartie
pi_142017265
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Drie blikken, prima seizoen. Volgend jaar nog een jaartje bij mn lichte dames.
Mooi zo !

Heb jij overigens het idee dat er in dat hele lichte damesgebeuren van dit jaar ook mensen tussen zitten die de stap richting nationaal niveau aankunnen ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juli 2014 @ 20:12:14 #295
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_142017745
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:02 schreef pullup het volgende:

[..]

Mooi zo !

Heb jij overigens het idee dat er in dat hele lichte damesgebeuren van dit jaar ook mensen tussen zitten die de stap richting nationaal niveau aankunnen ?
Ik denk dat de stap nog iets te groot is, m.a.w. met 2/3 jaar scullen kom je denk ik pas een beetje in de buurt. Ik denk dat er eentje van Nereus en eentje van Okeanos het fysiek prima aan moeten kunnen. Mentaal zijn ze nog jong. M.a.w. voor mij ook een reden om nog een jaar bij mijn dames te blijven en kijken of ik ze kan klaar stomen om een stap te maken naar mogelijke bondsambities.

De rest van het veld werd gedomineerd door ons + de nereus ploegen. Waarvan eentje dus 2e en de andere 3e jaars.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_142201022
Discussie: Beste coaches op de sjaars of niet?
pi_142299217
Ik denk dat voor eerstejaars coachen voor een deel andere kwaliteiten nodig zijn dan voor middengroep/topgroep.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 juli 2014 @ 21:13:32 #298
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_142299452
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:39 schreef BEFEM het volgende:
Discussie: Beste coaches op de sjaars of niet?
Ik denk met name dat je voor EJ ploegen meer in het collectief dient te coachen en voor ouderejaars op individuele kwaliteiten. Dus als je een coach hebt die beter is in het collectief / groepen sturen begeleiden dan zet je die op de EJ ploegen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_142299801
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:13 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik denk met name dat je voor EJ ploegen meer in het collectief dient te coachen en voor ouderejaars op individuele kwaliteiten. Dus als je een coach hebt die beter is in het collectief / groepen sturen begeleiden dan zet je die op de EJ ploegen.
Mijn ervaring is dat eerstejaars coachen voor een deel opvoeden is: goed slapen, eten (na een paar maanden zei een roeier vol verwondering "moet ik groenten eten?"), kleden, plannen, rusten. Pijntjes aanvoelen, ongemak aangeven, een fiets met remmen kopen zodat je je pols niet breekt. Enz. enz.

Daar moet je geduld voor hebben. :D
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 juli 2014 @ 21:25:25 #300
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_142300095
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:20 schreef Fiekie het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat eerstejaars coachen voor een deel opvoeden is: goed slapen, eten (na een paar maanden zei een roeier vol verwondering "moet ik groenten eten?"), kleden, plannen, rusten. Pijntjes aanvoelen, ongemak aangeven, een fiets met remmen kopen zodat je je pols niet breekt. Enz. enz.

Daar moet je geduld voor hebben. :D
Precies, geduld. Maar daarbij dus ook het collectief aanvoelen en niet een los persoon. Dat komt de jaren daarna wel.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_142442230
http://skoll.nl/inmemoriam.php Wat een droevig nieuws :'( Volgens mij heb ik in nog wel eens tegen haar geroeid. In ieder geval bekende gezichten, en voor velen hier denk ik ook wel persoonlijk bekenden.. Gecondoleerd dus..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')