Donequote:Op maandag 28 oktober 2013 21:48 schreef Tennisballetje het volgende:
Mag ik weer terug in het lijstje?mijn NOD is 21 november
oh meis, ewat vervelend om niet te weten hoe of wat... ik hoop nog steeds het beste voor je!quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:15 schreef Risu het volgende:
Verdorie, nog steeds bloed. En helemaal niet veel ofzo, gewoon aanwezig. En ook niet dat viezige bruine kleurtje, maar een beetje ertussenin.
Verder ook nog kramp erbij. Alsof ik ongesteld moet worden. Maar dat is dus veel te vroeg.
Heel vervelend als je het wil negeren.
Risu, gekke vraag, maar zou hetgeen blaasontsteking kunnen zijn?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:15 schreef Risu het volgende:
Verdorie, nog steeds bloed. En helemaal niet veel ofzo, gewoon aanwezig. En ook niet dat viezige bruine kleurtje, maar een beetje ertussenin.
Verder ook nog kramp erbij. Alsof ik ongesteld moet worden. Maar dat is dus veel te vroeg.
Heel vervelend als je het wil negeren.
Dan is dit de vreemste blaasontsteking die ik ooit gehad heb. Want ik heb geen pijn bij het plassen, en het bloed komt ook als ik niet plas. Mocht het niet weggaan, dan kan ik altijd nog voor de zekerheid een plasje inleveren natuurlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Risu, gekke vraag, maar zou hetgeen blaasontsteking kunnen zijn?
Hier niks deze maand vermoed ik, we zijn door omstandigheden niet zo gepassioneerd geweest zeg maar
wat lief, weet ze al dat jullie bezig zijn of was het (voor haar) echt zomaar?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:55 schreef LaLouchi het volgende:
Vandaag babyschoentjes gekregen van mijn moeder... alvast voor de toekomst zei ze
Mijn moeder en ik delen lief en leed, dus ze weet ervan af en leeft ontzettend meequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:13 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
wat lief, weet ze al dat jullie bezig zijn of was het (voor haar) echt zomaar?
oh, ik zou dat dan juist weer niet echt kunnen waarderen denk ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:55 schreef LaLouchi het volgende:
Vandaag babyschoentjes gekregen van mijn moeder... alvast voor de toekomst zei ze
Oh nee? Waarom niet?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:50 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
oh, ik zou dat dan juist weer niet echt kunnen waarderen denk ik.
Maar daar ben ik misschien gek in
Nee, meer zo een:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:44 schreef DagenNachtdromer het volgende:
jeetje DM, das toch ook wat. als je door een hond een oog werd uitgestoken. neem aan dat het geen chiwawa was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door DanseMacabre op 29-10-2013 17:17:52 ]
het zou voelen als onnodige druk op mijn schouders.quote:
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:51 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Nee, meer zo een:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:02 schreef DanseMacabre het volgende:
Hij denkt dat hij eruit ziet als zijn broer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ah ok. Ja dat kanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:56 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
het zou voelen als onnodige druk op mijn schouders.
Ik zou het heerlijk vinden als mensen dat zouden doen als ik daadwerkelijk zwanger was, maar niet als ik het niet ben.
Ik ga een werkloze ook geen lunchtrommel voor naar kantoor kado doen
[..]
Ik heb nu een pup rondlopen van 7 maanden, vol op in de puberteit, sterkt wel je relatie moet ik zeggen hahaquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ooohhh wat lief! die wil ik!!
ik wilook heel graag een hond maar we hebben nu katten, en mijn man vind het een beter idee om eerst een een kind in huis te hebben voor dat er een hond komt, zo dat de hond niet jaloers word. maar die kleintjes zijn zo leuk!
Ik heb al een dochter. Ik vind het wel liefquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:30 schreef Pvoesss het volgende:
Het kan zo nog 4 jaar duren voor je eerste baby er is. En dan is het toch niet fijn om geconfronteerd te worden met zoiets?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:10 schreef DanseMacabre het volgende:
Als er nog iemand niet gesmolten was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua symptomen, ik voel me weer helemaal prima.Oh wat schattig. Daar ga ik ook van rammelen. Gek he. (ik rammel overal van)
Heb trouwens de baan binnen. Die onbetaalde stagebaan. Echt vreemd, zit ik straks gewoon dus niet meer thuis de hele dag. Soort van afgesproken dat ik daar kan stoppen zodra ik werk heb gevonden. Ik denk eerlijk gezegd, dat dat nog wel even duurt. Dan is mijn zwangerschap vast eerder.
Het bloeden is overigens niet echt helemaal gestopt, al kan ik niet zeggen dat er nieuw bloed bij komt. Het is volgens mij meer het beetje wat er nog niet uit is gekomen. Het is dan ook ondertussen weer zo'n vies bruin kleurtje. Maar zoveel als ik met spotting heb, is het niet, het wordt steeds minder. Eigenlijk heb ik niet eens een inlegkruisje nodig, want die blijft gewoon wit. Het is alleen met afvegen. Erg vreemd. Gelukkig gaat het wekelijkse zwem-uurtje van morgen sowieso niet door. (dagje weg met schoonmoeder, hoop dat ik mijn mond kan houden) En volgende week weet ik al een stuk meer.
Poeh, wat een week. Het is pas dinsdag hoor.
Maar dat is het ook! Wat vreselijk lief van haar ^^,quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:47 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Mijn moeder en ik delen lief en leed, dus ze weet ervan af en leeft ontzettend mee![]()
Vond het zo lief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Dottey op 29-10-2013 15:56:55 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Gefeliciteerd met de stage!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:48 schreef Risu het volgende:
[..]Oh wat schattig. Daar ga ik ook van rammelen. Gek he. (ik rammel overal van)
Heb trouwens de baan binnen. Die onbetaalde stagebaan. Echt vreemd, zit ik straks gewoon dus niet meer thuis de hele dag. Soort van afgesproken dat ik daar kan stoppen zodra ik werk heb gevonden. Ik denk eerlijk gezegd, dat dat nog wel even duurt. Dan is mijn zwangerschap vast eerder.
Het bloeden is overigens niet echt helemaal gestopt, al kan ik niet zeggen dat er nieuw bloed bij komt. Het is volgens mij meer het beetje wat er nog niet uit is gekomen. Het is dan ook ondertussen weer zo'n vies bruin kleurtje. Maar zoveel als ik met spotting heb, is het niet, het wordt steeds minder. Eigenlijk heb ik niet eens een inlegkruisje nodig, want die blijft gewoon wit. Het is alleen met afvegen. Erg vreemd. Gelukkig gaat het wekelijkse zwem-uurtje van morgen sowieso niet door. (dagje weg met schoonmoeder, hoop dat ik mijn mond kan houden) En volgende week weet ik al een stuk meer.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
Maar dat is het ook! Wat vreselijk lief van haar ^^,
Wij hadden, toen mijn man verteld had aan mijn moeder dat wij gingen pogen, een aanmoedigingspakketje gehad van mijn ouders met tips![]()
Hier zaten ook kleine laarsjes in en een lieve kaart.![]()
o.a. de tip :sokken uit en met de blote billen naar bed voor mijn manlief
Hahahha wat leuk!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In life, every ending is a new beginning..
Hij denkt dat hij eruit ziet als zijn broer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
je mag de mijne wel eens lenen hoor als west brabant in de buurt isquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
dat omgeflapte oor![]()
ik moet hier maar eens een leenhond gaan vinden ofzo
gefeliciteerd met je stageplek!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:48 schreef Risu het volgende:
[..]Oh wat schattig. Daar ga ik ook van rammelen. Gek he. (ik rammel overal van)
+1quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:50 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
oh, ik zou dat dan juist weer niet echt kunnen waarderen denk ik.
Maar daar ben ik misschien gek in
de spoiler een beetje aangevuldquote:
Hij denkt dat hij eruit ziet als zijn broer.Wat een schatjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Risu hoe gaat het met het bloed?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hebben jullie huisdieren een kinderwens?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Irritant is dat! Lijkt net alsof je hele lijf in de war is!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:20 schreef Risu het volgende:
ik vind het wel leuk om af en toe wat over iets anders te lezen, maar het moet inderdaad wel een beetje binnen de perken blijven. :p
Leuke hondjes wel.
En ik heb ondertussen al een hele bak vol met babydingetjes. Er zitten maar 4 (! oh veel zeg) gekochte dingetjes tussen, de rest is allemaal gratis zooi van beursen enzo.
De gekochte dingen: Nijntje speelgoedkist (gekregen van manlief vorige kerst) en een grote Nijntje muursticker (zelf gekocht, omdat ik nooit in die nijntjewinkel kom). En vorig jaar ook een Nijntje muziekknuffel gekregen voor mijn verjaardag. En vorig jaar een muziek knuffeltje omdat mijn kies was getrokken (dat was toen best heftig gegaan).
(hebben jullie in de gaten dat ik nijntjegek ben?)
Oh ja, dat bloed... de kramp is terug
Echt net alsof ik elk moment ongesteld moet gaan worden. Heel vreemd allemaal.
Ik vind het allemaal maar flink stom.
tenen in!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
We mogen dus echt alleen over batsen, strepen pissen en ovuleren praten hier? Jammer ik vind het nml wel fijn om de persoon achter de user te leren kennen!
Nee dat snap ik, en t gaat ook niet over die viervoeters, meer dat ik nu het idee krijg dat t alleen maar over strepen batsen en ovuleren maar gaan, terwijl als er een 90-10 verhouding is, het ook prima is denk ik!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:23 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
tenen in!![]()
Niet iedereen heeft iets met honden
Allen gecastreerdquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
In het topic 'Wachten op het tweede streepje' vind ik persoonlijk foto's van honden vrij overbodig. Maar om nou te zeggen dat het niet mag alleen omdat ik dat vind gaat me ook een beetje ver.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
We mogen dus echt alleen over batsen, strepen pissen en ovuleren praten hier? Jammer ik vind het nml wel fijn om de persoon achter de user te leren kennen!
Nijntjequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:20 schreef Risu het volgende:
ik vind het wel leuk om af en toe wat over iets anders te lezen, maar het moet inderdaad wel een beetje binnen de perken blijven. :p
Leuke hondjes wel.
En ik heb ondertussen al een hele bak vol met babydingetjes. Er zitten maar 4 (! oh veel zeg) gekochte dingetjes tussen, de rest is allemaal gratis zooi van beursen enzo.
De gekochte dingen: Nijntje speelgoedkist (gekregen van manlief vorige kerst) en een grote Nijntje muursticker (zelf gekocht, omdat ik nooit in die nijntjewinkel kom). En vorig jaar ook een Nijntje muziekknuffel gekregen voor mijn verjaardag. En vorig jaar een muziek knuffeltje omdat mijn kies was getrokken (dat was toen best heftig gegaan).
Wij hebben al een kinderwagen (mijn droomwagen stond voor 20 euro tk, en is lastig aan te komen omdat het n oud model is)en een badje (gekregen)in de kelder staan, en ik heb via FOK! een zak vol positiekleding gekocht, (tegen enkel verzendkosten) maar dat is alles want nog meer voelt als jinxenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:20 schreef Risu het volgende:
Leuke hondjes wel.
Dat ongemakkelijke gevoel herken ik wel.. Afwachten maarquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:33 schreef Dottey het volgende:
Nou hier ga ik het wat somberder in zien..
Manlief gilt nog steeds van enthousiasme en vol vertrouwen bij thuiskomst tegen mijn onderbuik.. "Hallo baby!" Waar ik mij overigens erg ongemakkelijk bij voel
![]()
Maar mijn borsten gaan weer gek doen en rete misselijk in de avond en ochtend net als de laatste rondes en en en.. kan mijn vinger er niet opleggen. Het voelt alsof we gewoon naar ronde 10 gaan..
Wachten het maar gewoon af
Wat ik altijd begreep heb is dat je temp hoog blijft bij een zwangerschap, dus als hij gezakt is....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:44 schreef Risu het volgende:
Nieuw symptoom, temp is gezakt. Bloed is niet weg (juist weer terug) en de kramp was gisteren ook de hele dag aanwezig. Nu weg, maar kan nog komen. Als dit menstruatie is, dan is het deze keer vreemd begonnen. Als een mislukte innesteling zeg maar. Vandaag dagje weg, dus doe maar een maandverbandje voor de zekerheid. Vandaag dag 28, en 10dpo op z'n vroegst.
Dankjewel. Moet pas over 6 dagen ongesteld worden maar voel wel een beetje krampen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:49 schreef Cholula het volgende:
Ik vind een voorstelronde een prima idee! En ik zal ook beginnen.
Ik ben 28 jaar en woon op de Veluwe. Ik werk in het noorden van het land en ben daarom gemiddeld vier nachten per week van huis de komende tijd.
Ik ben al ruim zeven jaar gelukkig met mijn vriend. En ik heb een hond.![]()
Vervelend dat je temperatuur is gezakt Risu! Ik duim voor je dat het toch raak is.
LaLouchi ik duim voor je dat het weg blijft.
Nee dinsdag! Maar ik heb wel vaker dat ik een week voor ik ongesteld word pms achtige klachten heb.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:03 schreef Tennisballetje het volgende:
LaLouchi, jouw NOD is toch pas maandag? Misschien is die buikpijn wel heel iets anders!
Risu, het klinkt wel een beetje als menstruatie. Vervelend als je lichaam zo onvoorspelbaar doet
Ongeduldig, is het je eerste menstruatie na het stoppen met de pil? Ik heb ook niet altijd weefsel er bij zitten (bonkjes, sliertjes om in FOK-jargon te blijven...)
ik word in feb 34 jaar....... manlief over twee maanden 27. Wij zijn iets over de twee jaar samen en iets over een jaar getrouwd. Dat voelt zoooo fijn.. dus voor diegene die gaan trouwen...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:55 schreef DagenNachtdromer het volgende:
getverdemme ik ben dus dagennachtdromer. en ben dus duidelijk de ouwe doos van het stelik ben 33. mijn man en ik zijn twee en half jaar getrouwd. we wonen in het noorden van het land, en we gaan voor ons eerste kindje. we hebben twee poezen die absoluut geen kinderwens hebben. denk dat dat ruzie gaat worden zodra er zo'n spugende kwijlebal (baby) bij komt. ik zie nu al voor me hoe ik ze keer op keer van zachte babyplekjes zoals de box moet wegjagen
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zal ik dan zelf ook maar?. DaD, 27 jaar, woonachtig in het hoge noorden en sinds vandaag officieel geregistreerd partner van mijn vriend, ook 27. Afgelopen september waren we drie jaar samen. We hebben aan het begin van dit jaar een huis gekocht waarin we het onwijs naar ons zin hebben. Daarnaast heb ik ook nog eens de leukste baan ter wereld: vier dagen in de week sta ik voor de klas. Oh, en we hebben een poes.
.
Heuj! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zal ik dan zelf ook maar?. DaD, 27 jaar, woonachtig in het hoge noorden en sinds vandaag officieel geregistreerd partner van mijn vriend, ook 27. Afgelopen september waren we drie jaar samen. We hebben aan het begin van dit jaar een huis gekocht waarin we het onwijs naar ons zin hebben. Daarnaast heb ik ook nog eens de leukste baan ter wereld: vier dagen in de week sta ik voor de klas. Oh, en we hebben een poes.
.
Heuj! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
, ook 27. Afgelopen september waren we drie jaar samen. We hebben aan het begin van dit jaar een huis gekocht waarin we het onwijs naar ons zin hebben. Daarnaast heb ik ook nog eens de leukste baan ter wereld: vier dagen in de week sta ik voor de klas. Oh, en we hebben een poes..
Ooh, dan ben jij over drie weken zwangerquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, het duurt hier nog wel even. Vriendlief wil er wel werk van maken... Oftewel, netjes om de dag seks vanaf cyclusdag zes..
En ook jij staat erin.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 03:22 schreef OzBunyip het volgende:
Hee Skittles, kan je mij er ook weer bij zetten? NOD is 21 november. Thanks
Zou tof zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ooh, dan ben jij over drie weken zwanger
Heuj! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
, ook 27. Afgelopen september waren we drie jaar samen. We hebben aan het begin van dit jaar een huis gekocht waarin we het onwijs naar ons zin hebben. Daarnaast heb ik ook nog eens de leukste baan ter wereld: vier dagen in de week sta ik voor de klas. Oh, en we hebben een poes..
ik vind cougar zo naar... ik dacht toen ik hem leerde kennen dat hij ouder wasquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
dottey, ook een ouwe cougar dus! mijn man is ook aardig wat jonger
en ook nog dezelfde nod. weet jij al meer? kwaaltjes of aankomende "feestweek"?
lijkt me ook rete spannend!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:35 schreef BlueEyes het volgende:
Over oudjes gesproken.. ik ben bijna 37 hoor![]()
En er plakt nogsteeds iets, bij elk krampje/steekje is er paniek.
En ik ga pas over naar t volgende draadje als ik een echte echo heb gehad en er minimaal een paar van jullie met me meegaan![]()
Zit nu in de overheerlijke warmte van Thailand dus zal weinig hier posten. Lees en leef wel enorm met alles van jullie mee hoor!
wat fijn!!!!!! Gefeliciteerd!!!!quote:
voorstellen mag dus ook in het volgende topic z&gquote:
baby trollen moeten ook geboren worden.....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:14 schreef Stormqueen het volgende:
Psst, rodawa is een troll uit klb.
Gr gr
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:17 schreef Dottey het volgende:
[..]
baby trollen moeten ook geboren worden.....
ohw meis, wat jammer!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:19 schreef Risu het volgende:
Ongesteld geworden![]()
Het is pas dag 29, dus te vroeg. Ik ga uit van een mislukte innesteling (want het ging zo raar), dus ik hou voor de volgende NOD gewoon weer 35 dagen aan.
Niewe NOD 4 december (leuk sinterklaaskado)
DAD gefeliciteerd met je partnerschap.
Rodawa, gefeliciteerd met je trollbaby.
spannend!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:18 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik ben LMN, ruim 5 jaar samen met een FOK!ker (niet via hier ontmoet overigens), en woon ruim 4 jaar samen in Limburg, met een kat en een papegaai erbij. Altijd al een kinderwens gehad, maar netjes afgewacht totdat hij er ook klaar voor was. Dus nu op naar de eerste![]()
Volgens ff zou ik ieder moment mijn nod moeten tegenkomen, maar ben nu sinds zondag erop aan het wachten.
Ik ga er niet vanuit dat het raak is, dus ik wacht nog even rustig af en kijk ondertussen uit naar jullie streepjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ovulatie is volgens m'n app op 4 november, vorige maand kon ik 'm voelen dus benieuwd of dat nu weer is - vorige keer voelde ik duidelijk een steek/trekkerig gevoel rechts. Nooit eerder gehad.
M'n schoonzusje is zwanger, in maart uitgerekend en het lijkt mij zo leuk om een paar maandjes 'samen' zwanger te zijn... Hope so
@Risu, balen joh...
@Little_Miss_Naughty, hee je weet maar nooit, ik hoop dat het raak is! Duimen voor 2 streepjes!
+1quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:08 schreef DanseMacabre het volgende:
Balen Risu.
Ik moet ergens tussen zondag en woensdag ongesteld worden. Ik heb al wat kramp dus het zal niet heel erg lang duren, denk ik.
is dit de eerste ronde?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:54 schreef LaLouchi het volgende:
Jammer Risu!
Ik ben het wachten zo zat...
Nee de tweede. Maar ik bedoel meer de onzekerheid nu of het nou wel of niet zo is. Want ik eet bij voorbaat al geen tartaar, biefstuk, carpacio, pesto, franse kaasjes etc meer en ook met glaasjes wijn volledig gestopt. En misschien wel.voor niksquote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:27 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
is dit de eerste ronde?
-edit- dat kwam er lulliger uit dan ik het bedoelde![]()
Maar jij bent nog niet zo heel lang bezig toch?
Waarom zou je dat doen? Straks duurt het twee jaar voordat het raak is, en dan heb je al die tijd jezelf al dat lekkers ontzegd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:09 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Nee de tweede. Maar ik bedoel meer de onzekerheid nu of het nou wel of niet zo is. Want ik eet bij voorbaat al geen tartaar, biefstuk, carpacio, pesto, franse kaasjes etc meer en ook met glaasjes wijn volledig gestopt. En misschien wel.voor niks
Ik heb in het verleden al eens een miskraam gehad, en ik wil helemaal niks doen wat dat zou kunnen veroorzaken. Stel ik ben nu wel zwanger maar weet het niet dan krijg ik allemaal schadelijke stoffen binnen en dat wil ik niet. Miss een beetje overdreven maar voelt beterquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Straks duurt het twee jaar voordat het raak is, en dan heb je al die tijd jezelf al dat lekkers ontzegd.
Als je zwanger bent mag je nog 8 maanden lang jezelf kwellen, ik zou dat nu niet bij voorbaat al doen. En het is ook helemaal niet nodig zolang je geen positieve test in handen hebt.
Wat deze vrouw zegt. Het kan ook helemaal nog geen kwaad de eerste paar weken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Straks duurt het twee jaar voordat het raak is, en dan heb je al die tijd jezelf al dat lekkers ontzegd.
Als je zwanger bent mag je nog 8 maanden lang jezelf kwellen, ik zou dat nu niet bij voorbaat al doen. En het is ook helemaal niet nodig zolang je geen positieve test in handen hebt.
quote:
Dat kan sowieso gewoon, ook als je zwanger bent.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Ik eet trouwens gewoon nog wat ik lekker vind hoor, zo had ik vanmiddag een heerlijk pistoletje met brie
Dat mag ook als je zwanger bentquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Ik eet trouwens gewoon nog wat ik lekker vind hoor, zo had ik vanmiddag een heerlijk pistoletje met brie
Er is de eerste paar weken nog helemaal geen bloedband met de baby he...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:13 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al eens een miskraam gehad, en ik wil helemaal niks doen wat dat zou kunnen veroorzaken. Stel ik ben nu wel zwanger maar weet het niet dan krijg ik allemaal schadelijke stoffen binnen en dat wil ik niet. Miss een beetje overdreven maar voelt beter
Gelukkig wel jaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat kan sowieso gewoon, ook als je zwanger bent.
Die weegschaal kan mn te dikke kont kussenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
Of de weegschaal blij wordt van pistoletten brie met een fondantaart er bovenop is een tweede
Wat tof zeg!!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Alleen brie van rauwe melk. Maar daarvoor moet je tegenwoordig naar de kaasjuwelier.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Die weegschaal kan mn te dikke kont kussen
Vandaag was het roken of vreten... Ik koos vh laatste
En ik dacht echt dat brie niet mocht tijdens zwangerschap..
In ht begin vond ik dat ik er teveel mee bezig was, en nu leef ik.via het, niet zwanger tot het tegendeel bewezen is principe! Bevalt een stuk beterquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe ervaren jullie het, proberen om zwanger te worden? Hebben jullie het idee dat je jezelf veel moet ontzeggen of juist dingen moet doen die je anders niet zou doen?
Totaal niet eigenlijk. Ja, ik temperatuur elke ochtend, dat zou ik normaal niet doenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe ervaren jullie het, proberen om zwanger te worden? Hebben jullie het idee dat je jezelf veel moet ontzeggen of juist dingen moet doen die je anders niet zou doen?
Ik ben expres ruim van tevoren al gestopt met de ergste vergiffen: in oktober 2012 gestopt met roken en tussen januari en april met mijn AD. En fitter worden en afvallen ook al twee jaar. Dus het voelt nu niet alsof ik er dingen voor moet laten. Ik moet alleen wat vaker zin maken in seksquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat, zo'n beetje. De eerste ronde vond ik het lastigst. Ineens allemaal van die symptomen en geen idee wat het betekent. Daarna ben ik er maar gewoon vanuit gegaan dat het allemaal niks betekent.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
In ht begin vond ik dat ik er teveel mee bezig was, en nu leef ik.via het, niet zwanger tot het tegendeel bewezen is principe! Bevalt een stuk beter
Oh ja, dit. Damn wat een ellendequote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het enige verschil hier is dat het na de seks veel meer een zooi is (we gebruikten hiervoor altijd condooms) en dat m'n vitamines 's ochtends uit een ander potje komen. Roken en drinken deed ik al niet.
Wel dagdroom ik veel, over hoe het zal zijn als we een kindje krijgen.. Maar eigenlijk deed ik dat ook al een paar jaar.
.
ja ik heb maar weer witte lakens op het bed gegooid, het standaard zwart is dan geen goede keuzequote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Elke keer weer zorgen dat je een doekje bij de hand hebt of zo..
Na zes jaar rubbers was ik eigenlijk wel gewend aan plakvrije dijen en dat beviel me best goedquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Seks moet toch smerig zijn dames
Ik val bij voorkeur niet na de seks in slaap in een poel sperma.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Seks moet toch smerig zijn dames
Bekkenbodemspieren aanspannen en naar het toilet rennenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Elke keer weer zorgen dat je een doekje bij de hand hebt of zo..
Ja of je hand er tegenaan en hupsenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bekkenbodemspieren aanspannen en naar het toilet rennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En![]()
Ik val sowieso niet in slaap na de seks... Dat werkt bij niet...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik val bij voorkeur niet na de seks in slaap in een poel sperma.
quote:Als je een glijmiddel wil gebruiken neem dan bijvoorbeeld PreSeed. Vooral als je 'droog' bent hebben de zaadjes weinig kans en preseed zorgt voor een comfortabele omgeving zodat de zaadjes beter naar boven kunnen zwemmen. Let er in ieder geval op dat je glijmiddel niet zaaddodend is.
Eet groene bladrijke groenten, slik foliumzuur en eventueel extra voedingsupplementen om je cyclus regelmatig te krijgen als dit nodig is. Er zijn speciale supplementen voor zwangeren verkrijgbaar bij de drogist.
Probeer zelf ook een orgasme te krijgen, dan ben je vochtiger dus de zaadjes kunnen makkelijker naar binnen zwemmen. Je baarmoeder trekt samen waardoor de zaadjes de goede kant op worden 'geduwd'.
Maak een afspraak met je huisarts als je cyclus onregelmatig is. Hij kan je doorsturen voor onderzoeken.
Maak een afspraak met je huisarts als je erg laat in je cyclus ovuleert. De peride tussen de ovulatie en de volgende menstruatie varieert van 10 tot 16 dagen, waarbij 10 erg kort, of te kort is.
Seks op zijn hondjes, missionarispositie (vrouw onder, op haar rug) en lepeltje zijn goede standjes om zwanger te worden. Elk standje waarbij zo weinig mogelijk sperma terugloopt is goed.
Pompoenpitten bevatten zink en kan het sperma van de man verbeteren (ongecontroleerd).
Blijf een minuut of 10 op bed liggen na de daad. Ga dus niet direct naar het toilet. Met de benen omhoog liggen is niet nodig, stilliggen heeft hetzelfde effect.
Val af bij ernstig overgewicht. Zwaarlijvigheid kan de hormonale huishouding ontregelen met eventuele ovulatieproblemen als gevolg. Een hoog lichaamsgewicht kan ook zorgen voor een hoger insulinenivo wat op zijn beurt zorgt voor een overproductie van mannelijke hormonen en het niet meer afgeven van eicellen door de eierstokken.
Kom aan bij ernstig ondergewicht als dit wordt veroorzaakt door te weinig eten. Vrouwen met een BMI tusen de 20 en 30 worden het snelst zwanger.
Leer je cyclus kennen. Net voor de ovulatie ben je het vruchtbaarst. Gebruik eventueel de temperatuurkaarten hier op Babybytes.nl of gebruik ovulatietesten vanaf dag 11/12 van je cyclus.
Sommige aandoeningen en geboorteproblemen kunnen erfelijk zijn. Licht je huisarts in als dit in jouw familie voorkomt.
Als je geen stress van ovulatietesten wilt hebben kun je om de dag vrijen.
Om de dag seks hebben, of 3 keer per week, verhoogt de spermakwaliteit. Als de man te vaak klaarkomt zit er minder zaad in het sperma. Te lang 'sparen' is echter ook niet goed voor de kwaliteit van de zaadcellen. Ook niet goed voor de spermakwaliteit zijn een tekort aan vitamine A, C of Zink, sauna's en lange autoritten.
Zorg voor minder stress. Zorg bijvoorbeeld dat je huis op orde is en dat je geen zenuwslopende dingen moet doen. Ga naar je dokter als je stresst omdat je denkt niet zwanger te kunnen worden.
Depressieve vrouwen hebben meer moeite met zwanger worden. Ga naar je dokter als je tekenen van depressie vertoont.
Mannen moeten vooral geen strakke of te warme onderbroek aantrekken. Hete baden worden ook afgeraden.
Stop met roken, drugs, drinken of heftig lijnen. Al deze zaken verlagen de kans op zwangerschap.
Vraag je huisarts naar een lijst van benodigde vaccinaties voor zwangere vrouwen.
Schakel over naar decaf-koffie en drink minder cola en andere cafeïne bevattende dranken.
Zorg dat je vagina spermavriendelijk is. Voorkom het gebruik van geparfumeerde tampons, vaginale sprays, zaaddodende glijmiddelen en douches.
In de morgen heeft sperma meer zaadcellen.
Heb plezier aan seks. Zowel het orgasme van de vrouw als een verhoogde zaadproductie van de man helpen de kans om zwanger te geraken.
Als je vegetariër bent is het beter om te veel sojaproducten te vermijden.
Sommige vrouwen kunnen ovulatieproblemen krijgen als ze te veel sporten (bijvoorbeeld elke dag een uur sporten). Bewegen blijft belangrijk, maar te veel kan ongunstig zijn. Als je veel sport en gewoon ovuleert is dit geen probleem. Een te korte periode tussen ovulatie en de volgende menstruatie kan het gevolg zijn van veel sporten.
Lukt het na een jaar proberen nog niet? Ga dan langs bij de huisarts
Sommige dokters raden aan om al na zes maanden proberen een dokter te zien als je 35 of ouder bent (in plaats van na een jaar voor jongere vrouwen).
Gebruik geen Ibuprofen meer als pijnstiller, Ibuprofen kan de hormoonbalans verstoren, waardoor een bevruchte eicel zich niet in de baarmoederwand kan hechten. Ga beter over op paracetamol.
Hou je baarmoederhalsslijm in de gaten. De beste tijd om zwanger te worden is wanneer het slijm er glad, elastisch en schoner uitziet. Vergelijk het dan met rauw eiwit. De rol van dit gladde slijm is ervoor te zorgen dat de sperma genoeg bescherming en snelheid heeft op weg naar het ei.
Volle melk drinken en ijs eten is beter voor vrouwen die zwanger willen worden dan een dieet met magere melk en dito yoghurt. Met een mager dieet lijkt het risico op onvruchtbaarheid toe te nemen.
Omdat:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:04 schreef DanseMacabre het volgende:
Hoezo kan je niet gelijk plassen na de seks?
Anders drop je je zaadjes meteenquote:Blijf een minuut of 10 op bed liggen na de daad. Ga dus niet direct naar het toilet. Met de benen omhoog liggen is niet nodig, stilliggen heeft hetzelfde effect.
Niet alles, maar wel veul.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:11 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik plas meestal na een half uur ongeveer, maar niet bewust.
Maar ik geloof niet dat je al die zaadcellen meteen dropt in de pot. Pot vol met kwak.
Er zijn ook zat vrouwen (of mannen) die een zetje nodig hebben. Het is ook geen verplichting ofzoquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dat 'lukt het na een jaar nog niet, ga naar de huisarts' altijd zo'n dooddoener. Er zijn zat vrouwen die pas (natuurlijk) zwanger raken na een jaar. Alsof er wordt uitgegaan dat er wat mis met je (of hem) is.
Klinkt als een nieuwe olympische sportquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet alles, maar wel veul.
Beste is eigenlijk om na het zaadvangen jezelf nog even in hogere sferen te (laten) brengen![]()
Heel herkenbaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja of je hand er tegenaan en hupsen
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:26 schreef Stormqueen het volgende:
... in oktober 2012 gestopt met roken en tussen januari en april met mijn AD...
AD?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
... mn AD is zwangerschapsproof...
precies.. ik stop er wel eens een of twee tussen de matras en hoofdbord in.. als ik frisky ben.. dat is makkelijker grabbelen dan uit het nachtkastjes voorraad..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:08 schreef Dyre het volgende:
[..]
[..]
AD?
Een stapeltje gastendoekjes in het nachtkastje is trouwens wel een briljant idee
Ik ga daar ook maar gewoon van uit... ik denk dat ik al die "symptomen" namelijk ook al had voor ik probeerde zwanger te raken, alleen lette ik er toen niet opquote:Op vrijdag 1 november 2013 06:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja ik ben al eerder zwanger geweest en bij mij was het zo dat de symptomen pas met een week of 8 te merken waren.
Dus ik kan nu wel eens misselijk zijn voor mijn gevoel.. maar ga mezelf niet voor de gek zitten houden omdat ik denk dat ik het niet gelijk in de paar eerste weken zal voelen.
Ja dat gevoel heb ik dus ook hahaquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:41 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
Ik ga daar ook maar gewoon van uit... ik denk dat ik al die "symptomen" namelijk ook al had voor ik probeerde zwanger te raken, alleen lette ik er toen niet op
+1quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:41 schreef Tennisballetje het volgende:
[..]
Ik ga daar ook maar gewoon van uit... ik denk dat ik al die "symptomen" namelijk ook al had voor ik probeerde zwanger te raken, alleen lette ik er toen niet op
hihiquote:Op vrijdag 1 november 2013 07:15 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat ruk dat je nod naar achter is dottey! Wachten is niet leuk en vond het wel gezellig, een nod delen;) gelukkig maakt het voor het lukken niet uit toch?
ik vind het niet echt symptomen.. ik heb gewoon veel trekquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Spannend Dottey, zeker met bijkomende symptomen..!
wat deed dan pijn? en tijdens wat?quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:33 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik weet dat dus niet meer, hoe dat was. Alleen dat het veel pijn deed tijdens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zijn (korte versie) extra pillen, geen alcohol in bepaalde weken en klussen
[ Bericht 53% gewijzigd door Dottey op 01-11-2013 11:33:59 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ohw meis.. Je kunt bij het UWV om een reintegratie traject vragen.. van daar uit mag je gewoon "stage"gaan lopen om werkervaring op te doen en om in het proces te blijven terwijl je naar een andere baan blijft / gaat zoeken..quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:13 schreef Risu het volgende:
Ik heb een rotdag.
Net van UWV gehoord dat ik waarschijnlijk dat werk niet mag doen. Ik hoop vanavond meer te weten, maar het lijkt erop dat ik gewoon moet afbellen en thuis moet blijven zitten. Ze doen blijkbaar niet aan cv-verrijking ofzo.
En dan moet ik vandaag ook nog met de belastingdienst gaan bellen vanwege die zorgtoeslag rotzooi. En als ik dat inderdaad terug moet gaan betalen, gaat mijn uitkering dus meteen naar de belasting. Lekker dan, schiet ik er nog niks mee op.
Ik heb al besloten dat als ik dat werk niet mag doen, dan ga ik mijn talen weer verbeteren (want dat heb ik gestudeerd) en dan ga ik zodra die bullshit van de UWV stopt, lekker freelance zoeken ofzo. Hoef ik ook geen toestemming meer te vragen.
En ongesteld zijn is kut.
Die felicitaties krijgen iedereen die een kindje verwachten.. dat is om ze een oppepper te geven en aan te moedigen..quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:50 schreef Risu het volgende:
Ik heb ondertussen het werk gebeld, en ze vinden het goed als ik over 6 weken pas begin. Dan heb ik geen last meer van het UWV.
Toch nog een beetje goed nieuws dus vandaag.
En ik heb mezelf een schop gegeven en mijn neef en zijn vrouw gefeliciteerd via facebook. Zij kunnen er tenslotte ook niks aan doen.
Het is in ieder geval een leuke neef, dus dan is het iets minder erg. Wel kut zijn de reacties die ze dan krijgen. Dat ze de beste papa en mama zullen zijn enzo. Ja alsof ik een kutmoeder zou zijn. Bah. Hoop dat ik ze voorlopig niet zie, want ik heb geen zin in vragen of wij al aan kinderen beginnen. Dan ga ik spontaan janken dat weet ik nu al.
^^quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja, dit. Damn wat een ellende
Seks met condooms
Je kunt het!quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Aarggh het kriebelt zo om al te testen! Ik zit echt de klok verder te kijken tot de supermarkt dicht is en ik nog een dagje heb hehaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig voel je je wat beter nu.![]()
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:33 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik snap je wel hoor Risu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig voel je je wat beter nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risu beetje klotedag dus, kop op meisS. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risu beetje klotedag dus, kop op meisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendinnetje viert morgen haar verjaardag en ik heb gehoord dat er een baby'tje komt.![]()
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:52 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]Ik vind je niet dom hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendinnetje viert morgen haar verjaardag en ik heb gehoord dat er een baby'tje komt.
S. 2014
J. 2016
Ik ben misselijk en heb rommelende darmen....quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Lief gm.![]()
Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden verder. Geen symptomen om over te hypochonderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben echt zo blij dat ik deze cyclus niet misselijk ben. Dat is echt een stuk fijner.![]()
Niet tegelijk gegeten natuurlijkquote:Op zaterdag 2 november 2013 11:36 schreef Risu het volgende:
Patat en taart? Nee joh, moet kunnen bij elkaar. Raar hoor.
Ik vind je ook niet dom hoor DM, ik vind hier niemand dom. Mijn zusje kan ook haar rijbewijs niet halen. Zij is ook niet dom. Ze heeft wel zo'n klein 45km autotje waar je een scooterrijbewijs voor moet hebben. Maar ja, moet je ook maar net in willen rijden. En er past ook geen maxi-cosi in volgens mij, dus tja.
Daarom, het autorijden an sich maakt me niet zoveel uit. Maar het feit dat ik het niet kán. Dat wel.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Niet tegelijk gegeten natuurlijk
En ik heb wel n rijbewijs, maar geen auto... Schiet dus niet op! Maar ik kan wandelen en fietsen en reizen met t ov, dus ik maak mij niet druk
Snap ik!quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:14 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Daarom, het autorijden an sich maakt me niet zoveel uit. Maar het feit dat ik het niet kán. Dat wel.
Nieuwbakken moeders moeten voor elk kuchje naar de arts, jup.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, want je moet elke week naar de nachtarts met je kindals de nood écht zo hoog is kun je bij de buren aanbellen / taxi bestellen lijkt me.
Dan kan je ook met de taxi of de auto van de buren of noem maar op.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:19 schreef Messina het volgende:
Mja, maar het is wel gewoon handig dat je met de auto naar de (nacht)arts kunt. Is wat kut op de fiets/lopende met een baby met hoge koorts (als voorbeeld eh).
quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:23 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dan kan je ook met de taxi of de auto van de buren of noem maar op.5 jaar lang heb ik geen auto gehad (ik heb geen rijbewijs) en eigenlijk niet gemist met 2 kinderen.
Ik snap het wel, maar het is allemaal niet zo handig als een eigen auto.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:23 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dan kan je ook met de taxi of de auto van de buren of noem maar op.5 jaar lang heb ik geen auto gehad (ik heb geen rijbewijs) en eigenlijk niet gemist met 2 kinderen.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:41 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik vergeet steeds dat we een auto hebbenIk ben zo gewend om overal de fiets voor te pakken of het OV voor te nemen.
Maar toen we onlangs een nieuwe auto kochten, hebben we wel onze kinderwens in gedachten gehouden.Het moest wel een beetje praktisch zijn, geen tweepersoonscabrio waar geen kinderzitje in zou passen en geen kinderwagen in de achterbak zou kunnen
Hoe ga je dat doen als het kindje iets ouder is & uit het ledikantje kan komen (rond 2-3jr?) of als het tegenzit iets eerder. Dan vind ik het snoer van een stofzuiger best eng op zo'n kinderkamer. S is bijna anderhalf en al een tijd dol op de stofzuiger. Zou echt geen goed idee zijn om m op haar kamer te laten staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik rijd nu een yaris, daar kan wel iets achterin maar het is geen familie-bak. anyway, it'll have to do, net als ons huis. kan wel jaren gaan wachten tot we meer geld hebben en de perfecte omgeving kunnen creëren, maar evt. kinderen zullen er vast geen last van hebben dat een kinderkamertje tevens de opslag van de stofzuiger is, en er een kast met administratie zal moeten blijven staan...
stofzuiger staat in een kast die we kunnen afsluiten (deurtje maken, is nu nog open). kast met administratie en papieren kan ook een rolgordijn of andere afsluiting voor gemaakt worden in een leuk stofje o.i.d....quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:14 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen als het kindje iets ouder is & uit het ledikantje kan komen (rond 2-3jr?) of als het tegenzit iets eerder. Dan vind ik het snoer van een stofzuiger best eng op zo'n kinderkamer. S is bijna anderhalf en al een tijd dol op de stofzuiger. Zou echt geen goed idee zijn om m op haar kamer te laten staan.
Ohzo ja logischquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
stofzuiger staat in een kast die we kunnen afsluiten (deurtje maken, is nu nog open). kast met administratie en papieren kan ook een rolgordijn of andere afsluiting voor gemaakt worden in een leuk stofje o.i.d....
en over 2 of 3 jaar zijn we misschien wel verhuisd, en ik ben bovendien ook nog niet zwanger...
Gezellig!quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
Zo heeft iedereen zijn andere voorkeuren.
Hier was de keus of 1 grote kinderkamer of eigen kamer en dan inderdaad allemaal andere spullen/ kasten
Ze slapen nu dus samen op 1 kamer maar hebben een poppenhoek met keuken enzo![]()
Nu zijn we (lees ik) aan het sparen voor een glijbaan en trampoline![]()
en aan hun kamer grenst een inpandig het balkon met zandbak, in de zomer en watertafel shit. Het is echt kinderparadijs hier
quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
Zo heeft iedereen zijn andere voorkeuren.
Hier was de keus of 1 grote kinderkamer of eigen kamer en dan inderdaad allemaal andere spullen/ kasten
Ze slapen nu dus samen op 1 kamer maar hebben een poppenhoek met keuken enzo![]()
Nu zijn we (lees ik) aan het sparen voor een glijbaan en trampoline![]()
en aan hun kamer grenst een inpandig het balkon met zandbak, in de zomer en watertafel shit. Het is echt kinderparadijs hier
zo is het maar net..quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:19 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik denk dat veel mensen ons huis ook te klein zouden vinden. Twee kinderen zou echt niet kunnen, maar eentje krijgen we er met wat passen en meten heus wel inOp termijn zullen we wel moeten verhuizen, maar er zijn belangrijkere dingen in het leven van een baby dan een grote eigen kamer denk ik
Komt wel goed sgatjuhquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:11 schreef Dottey het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag begin mijn dag echt..Ik voel mij niet in top conditie en ging ook nog eens naar de startersdag van het Kvk. Het was er zo rete druk en ik snapte weinig van de termen of waar ik nou het beste aan doe.. Chaotisch.. ik kon er niet meer tegen, dus ben ik eerder naar huis gegaan.
Janken om drukte.. boos worden om het janken.. janken om het boos worden.. en boos op mijzelf.. omdat stom!![]()
Thuis kroop manlief tegen mij aan met een dikke knuffelDat maakte mijn humeur weer 1000 keer beter. Man oh man.. soms heb je van die dagen.. voel me dan echt een labiel typje
Beetje snotteren in de auto omdat je gefrustreerd raakt en vervolgens ook nog een dood pluizig konijntje ziet aan de kant van de weg..
Ik zeg BLEGGgggggg![]()
tegen vandaag!
Lekker glaasje roosvicee schatje?quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:11 schreef Dottey het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag begin mijn dag echt..Ik voel mij niet in top conditie en ging ook nog eens naar de startersdag van het Kvk. Het was er zo rete druk en ik snapte weinig van de termen of waar ik nou het beste aan doe.. Chaotisch.. ik kon er niet meer tegen, dus ben ik eerder naar huis gegaan.
Janken om drukte.. boos worden om het janken.. janken om het boos worden.. en boos op mijzelf.. omdat stom!![]()
Thuis kroop manlief tegen mij aan met een dikke knuffelDat maakte mijn humeur weer 1000 keer beter. Man oh man.. soms heb je van die dagen.. voel me dan echt een labiel typje
Beetje snotteren in de auto omdat je gefrustreerd raakt en vervolgens ook nog een dood pluizig konijntje ziet aan de kant van de weg..
Ik zeg BLEGGgggggg![]()
tegen vandaag!
quote:Op zondag 3 november 2013 00:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo. Ongesteld geworden op dag 31 (4 dagen te vroeg, uitgaande van het gemiddelde). Even heel erg balen.
Nieuwe NOD 7-12.
Jammer.. volgende ronde beterquote:Op zondag 3 november 2013 00:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo. Ongesteld geworden op dag 31 (4 dagen te vroeg, uitgaande van het gemiddelde). Even heel erg balen.
Nieuwe NOD 7-12.
Hoi en welkom, Spannende stap!!quote:Op zondag 3 november 2013 12:10 schreef Minarosa het volgende:
En nu in het goede topic
Eerste post na paar keer meelezen hierWij (ik..) gaan stoppen met de pil, superspannend, het lijkt ons geweldig als het snel raak is maar we hebben geen haast. Ik wil er ook vooral relaxt mee omgaan, het is mooi als het komt maar het hoeft niet binnen nu en een maand (zeg ik nu
).
Maar ik (27) ben de eerste van mijn vriendinnen en weet eigenlijk niet zo goed waar ik allemaal aan moet denken... moet ik nu al ergens rekening mee houden als ik stop met de pil? Tot wanneer kun je alcohol drinken? En hoe voelden jullie je de eerste paar maanden?
het heeft ook echt absoluut geen zin om daar mee te stoppen als je nog niet zwanger bent. er is in de eerste weken nog niet eens een bloedband. ik zou het dan ook geen "keuze" noemen, het hoeft gewoon niet maar sommige mensen doen t zichzelf aanquote:Op zondag 3 november 2013 12:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoi en welkom, Spannende stap!!
Slik je al foliumzuur/zwangerschapsvitamines? het wordt aangeraden daar al voor de zwangerschap mee te beginnen.
Het drinken en eten van bijv filet american is een persoonlijke keuze, De ene vrouw laat dit al achterwege als ze bezig is met zwanger worden, en de ander ( waaronder ik zelf) geniet gewoon tot ik een positieve test in handen heb.
Ja maar dat is toch een keuzequote:Op zondag 3 november 2013 12:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het heeft ook echt absoluut geen zin om daar mee te stoppen als je nog niet zwanger bent. er is in de eerste weken nog niet eens een bloedband. ik zou het dan ook geen "keuze" noemen, het hoeft gewoon niet maar sommige mensen doen t zichzelf aan
Hoi en welkomquote:Op zondag 3 november 2013 12:10 schreef Minarosa het volgende:
En nu in het goede topic
Eerste post na paar keer meelezen hierWij (ik..) gaan stoppen met de pil, superspannend, het lijkt ons geweldig als het snel raak is maar we hebben geen haast. Ik wil er ook vooral relaxt mee omgaan, het is mooi als het komt maar het hoeft niet binnen nu en een maand (zeg ik nu
).
Maar ik (27) ben de eerste van mijn vriendinnen en weet eigenlijk niet zo goed waar ik allemaal aan moet denken... moet ik nu al ergens rekening mee houden als ik stop met de pil? Tot wanneer kun je alcohol drinken? En hoe voelden jullie je de eerste paar maanden?
je kunt het altijd nog gooien op je feestje als je niet kunt drinken dat je een medicijnenkuurtje hebt gehad van je huisarts waar je niet bij mag drinkenquote:Op zondag 3 november 2013 12:39 schreef Minarosa het volgende:
Goed om te horen, en deze week eens langs de Etos voor vitaminen en foliumzuur.
Bijkomend spannend iets is dat ik ergens in het komende halfjaar mijn proefschrift ga/moet verdedigen, heb tijdje getwijfeld of we zouden wachten tot daarna. Ik hoop eigenlijk dat ik dan of al zo ver ben dat iedereen het weet of dat het nog niet gelukt is. Als het dan net positief is ben ik wel bang dat ik me niet lekker voel en niets kan drinken op mijn eigen feest (dan weet iedereen het echt direct). Maar ja, we zullen zien, ik geloof dat dat soort dingen uiteindelijk wel goed komt - met of zonder buik.
Ik weet niet of dat soort smoesjes nog werken hoor. Echt helemaal niemand in mijn omgeving (waaronder ikquote:Op zondag 3 november 2013 12:49 schreef Dottey het volgende:
je kunt het altijd nog gooien op je feestje als je niet kunt drinken dat je een medicijnenkuurtje hebt gehad van je huisarts waar je niet bij mag drinken
Mja, maar ik vind het dan een keuze in de categorie "niet de weg oversteken want je weet maar nooit of er een kudde gnoes langs zal komen"quote:Op zondag 3 november 2013 12:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch een keuze
Maar ''teveel'' foliumzuur kan geen kwaad toch?quote:Op zondag 3 november 2013 12:55 schreef Dyre het volgende:
[..]
Overigens zou ik zwangerschapsvitaminen én foliumzuur wat teveel van het goede vinden. Meestal zit er in de vitaminen ook al foliumzuur
Nou, een teveel aan foliumzuur (via supplementen) kan sommige diagnostiek belemmeren. (bijvoorbeeld bij een B12-tekort)quote:Op zondag 3 november 2013 15:26 schreef LuDann het volgende:
Maar ''teveel'' foliumzuur kan geen kwaad toch?
Laatst vertelde een collega van mij dat haar neefje&vrouw hadden verteld aan haar zus (zijn moeder dusquote:Op zondag 3 november 2013 13:43 schreef Minarosa het volgende:
Wat zeggen jullie trouwens als iemand vraagt of je aan het proberen bent of plannen hebt? Mijn moeder zei laatst 'daar staat jullie hoofd helemaal nog niet naar, toch?'. Ik ben maar even over iets anders begonnenVind het ook leuker als het voor onze ouders een verrassing is, maar denk dat ik het wel aan paar vriendinnen ga vertellen. Tegelijkertijd wil ik ook echt geen vragen krijgen in de trant van 'is het al gelukt?'.
Mijn gyn heeft gezegd dat teveel foliumzuur geen kwaad kan, ik ben wel zwanger en neem ook foliumzuur en vitaminen en dat kon geen kwaad. Moest het ook beide nemen als ik niet zwanger was dus geen idee.quote:Op zondag 3 november 2013 15:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maar ''teveel'' foliumzuur kan geen kwaad toch?
Hm, vanavond al dus.. Helaas..quote:Op zondag 3 november 2013 14:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Overigens vandaag niet zo'n fitte dag. Hoofdpijn, kramp in m'n buik. Cyclus vorige maand was 28 dagen. Nu d27, dus morgenavond/dinsdag ongesteld worden zou hier wel bij passen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |