quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:41 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik vergeet steeds dat we een auto hebbenIk ben zo gewend om overal de fiets voor te pakken of het OV voor te nemen.
Maar toen we onlangs een nieuwe auto kochten, hebben we wel onze kinderwens in gedachten gehouden.Het moest wel een beetje praktisch zijn, geen tweepersoonscabrio waar geen kinderzitje in zou passen en geen kinderwagen in de achterbak zou kunnen

Hoe ga je dat doen als het kindje iets ouder is & uit het ledikantje kan komen (rond 2-3jr?) of als het tegenzit iets eerder. Dan vind ik het snoer van een stofzuiger best eng op zo'n kinderkamer. S is bijna anderhalf en al een tijd dol op de stofzuiger. Zou echt geen goed idee zijn om m op haar kamer te laten staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik rijd nu een yaris, daar kan wel iets achterin maar het is geen familie-bak. anyway, it'll have to do, net als ons huis. kan wel jaren gaan wachten tot we meer geld hebben en de perfecte omgeving kunnen creëren, maar evt. kinderen zullen er vast geen last van hebben dat een kinderkamertje tevens de opslag van de stofzuiger is, en er een kast met administratie zal moeten blijven staan...

stofzuiger staat in een kast die we kunnen afsluiten (deurtje maken, is nu nog open). kast met administratie en papieren kan ook een rolgordijn of andere afsluiting voor gemaakt worden in een leuk stofje o.i.d....quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:14 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen als het kindje iets ouder is & uit het ledikantje kan komen (rond 2-3jr?) of als het tegenzit iets eerder. Dan vind ik het snoer van een stofzuiger best eng op zo'n kinderkamer. S is bijna anderhalf en al een tijd dol op de stofzuiger. Zou echt geen goed idee zijn om m op haar kamer te laten staan.

Ohzo ja logischquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
stofzuiger staat in een kast die we kunnen afsluiten (deurtje maken, is nu nog open). kast met administratie en papieren kan ook een rolgordijn of andere afsluiting voor gemaakt worden in een leuk stofje o.i.d....
en over 2 of 3 jaar zijn we misschien wel verhuisd, en ik ben bovendien ook nog niet zwanger...

Gezellig!quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
Zo heeft iedereen zijn andere voorkeuren.
Hier was de keus of 1 grote kinderkamer of eigen kamer en dan inderdaad allemaal andere spullen/ kasten
Ze slapen nu dus samen op 1 kamer maar hebben een poppenhoek met keuken enzo![]()
Nu zijn we (lees ik) aan het sparen voor een glijbaan en trampoline![]()
en aan hun kamer grenst een inpandig het balkon met zandbak, in de zomer en watertafel shit. Het is echt kinderparadijs hier

quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
Zo heeft iedereen zijn andere voorkeuren.
Hier was de keus of 1 grote kinderkamer of eigen kamer en dan inderdaad allemaal andere spullen/ kasten
Ze slapen nu dus samen op 1 kamer maar hebben een poppenhoek met keuken enzo![]()
Nu zijn we (lees ik) aan het sparen voor een glijbaan en trampoline![]()
en aan hun kamer grenst een inpandig het balkon met zandbak, in de zomer en watertafel shit. Het is echt kinderparadijs hier

zo is het maar net..quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:19 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik denk dat veel mensen ons huis ook te klein zouden vinden. Twee kinderen zou echt niet kunnen, maar eentje krijgen we er met wat passen en meten heus wel inOp termijn zullen we wel moeten verhuizen, maar er zijn belangrijkere dingen in het leven van een baby dan een grote eigen kamer denk ik

Komt wel goed sgatjuhquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:11 schreef Dottey het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag begin mijn dag echt..Ik voel mij niet in top conditie en ging ook nog eens naar de startersdag van het Kvk. Het was er zo rete druk en ik snapte weinig van de termen of waar ik nou het beste aan doe.. Chaotisch.. ik kon er niet meer tegen, dus ben ik eerder naar huis gegaan.
Janken om drukte.. boos worden om het janken.. janken om het boos worden.. en boos op mijzelf.. omdat stom!![]()
Thuis kroop manlief tegen mij aan met een dikke knuffelDat maakte mijn humeur weer 1000 keer beter. Man oh man.. soms heb je van die dagen.. voel me dan echt een labiel typje
Beetje snotteren in de auto omdat je gefrustreerd raakt en vervolgens ook nog een dood pluizig konijntje ziet aan de kant van de weg..
Ik zeg BLEGGgggggg![]()
tegen vandaag!

Lekker glaasje roosvicee schatje?quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:11 schreef Dottey het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag begin mijn dag echt..Ik voel mij niet in top conditie en ging ook nog eens naar de startersdag van het Kvk. Het was er zo rete druk en ik snapte weinig van de termen of waar ik nou het beste aan doe.. Chaotisch.. ik kon er niet meer tegen, dus ben ik eerder naar huis gegaan.
Janken om drukte.. boos worden om het janken.. janken om het boos worden.. en boos op mijzelf.. omdat stom!![]()
Thuis kroop manlief tegen mij aan met een dikke knuffelDat maakte mijn humeur weer 1000 keer beter. Man oh man.. soms heb je van die dagen.. voel me dan echt een labiel typje
Beetje snotteren in de auto omdat je gefrustreerd raakt en vervolgens ook nog een dood pluizig konijntje ziet aan de kant van de weg..
Ik zeg BLEGGgggggg![]()
tegen vandaag!

quote:Op zondag 3 november 2013 00:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo. Ongesteld geworden op dag 31 (4 dagen te vroeg, uitgaande van het gemiddelde). Even heel erg balen.
Nieuwe NOD 7-12.

Jammer.. volgende ronde beterquote:Op zondag 3 november 2013 00:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo. Ongesteld geworden op dag 31 (4 dagen te vroeg, uitgaande van het gemiddelde). Even heel erg balen.
Nieuwe NOD 7-12.

Hoi en welkom, Spannende stap!!quote:Op zondag 3 november 2013 12:10 schreef Minarosa het volgende:
En nu in het goede topic
Eerste post na paar keer meelezen hierWij (ik..) gaan stoppen met de pil, superspannend, het lijkt ons geweldig als het snel raak is maar we hebben geen haast. Ik wil er ook vooral relaxt mee omgaan, het is mooi als het komt maar het hoeft niet binnen nu en een maand (zeg ik nu
).
Maar ik (27) ben de eerste van mijn vriendinnen en weet eigenlijk niet zo goed waar ik allemaal aan moet denken... moet ik nu al ergens rekening mee houden als ik stop met de pil? Tot wanneer kun je alcohol drinken? En hoe voelden jullie je de eerste paar maanden?

het heeft ook echt absoluut geen zin om daar mee te stoppen als je nog niet zwanger bent. er is in de eerste weken nog niet eens een bloedband. ik zou het dan ook geen "keuze" noemen, het hoeft gewoon niet maar sommige mensen doen t zichzelf aanquote:Op zondag 3 november 2013 12:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoi en welkom, Spannende stap!!
Slik je al foliumzuur/zwangerschapsvitamines? het wordt aangeraden daar al voor de zwangerschap mee te beginnen.
Het drinken en eten van bijv filet american is een persoonlijke keuze, De ene vrouw laat dit al achterwege als ze bezig is met zwanger worden, en de ander ( waaronder ik zelf) geniet gewoon tot ik een positieve test in handen heb.

Ja maar dat is toch een keuzequote:Op zondag 3 november 2013 12:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het heeft ook echt absoluut geen zin om daar mee te stoppen als je nog niet zwanger bent. er is in de eerste weken nog niet eens een bloedband. ik zou het dan ook geen "keuze" noemen, het hoeft gewoon niet maar sommige mensen doen t zichzelf aan

Hoi en welkomquote:Op zondag 3 november 2013 12:10 schreef Minarosa het volgende:
En nu in het goede topic
Eerste post na paar keer meelezen hierWij (ik..) gaan stoppen met de pil, superspannend, het lijkt ons geweldig als het snel raak is maar we hebben geen haast. Ik wil er ook vooral relaxt mee omgaan, het is mooi als het komt maar het hoeft niet binnen nu en een maand (zeg ik nu
).
Maar ik (27) ben de eerste van mijn vriendinnen en weet eigenlijk niet zo goed waar ik allemaal aan moet denken... moet ik nu al ergens rekening mee houden als ik stop met de pil? Tot wanneer kun je alcohol drinken? En hoe voelden jullie je de eerste paar maanden?

je kunt het altijd nog gooien op je feestje als je niet kunt drinken dat je een medicijnenkuurtje hebt gehad van je huisarts waar je niet bij mag drinkenquote:Op zondag 3 november 2013 12:39 schreef Minarosa het volgende:
Goed om te horen, en deze week eens langs de Etos voor vitaminen en foliumzuur.
Bijkomend spannend iets is dat ik ergens in het komende halfjaar mijn proefschrift ga/moet verdedigen, heb tijdje getwijfeld of we zouden wachten tot daarna. Ik hoop eigenlijk dat ik dan of al zo ver ben dat iedereen het weet of dat het nog niet gelukt is. Als het dan net positief is ben ik wel bang dat ik me niet lekker voel en niets kan drinken op mijn eigen feest (dan weet iedereen het echt direct). Maar ja, we zullen zien, ik geloof dat dat soort dingen uiteindelijk wel goed komt - met of zonder buik.

Ik weet niet of dat soort smoesjes nog werken hoor. Echt helemaal niemand in mijn omgeving (waaronder ikquote:Op zondag 3 november 2013 12:49 schreef Dottey het volgende:
je kunt het altijd nog gooien op je feestje als je niet kunt drinken dat je een medicijnenkuurtje hebt gehad van je huisarts waar je niet bij mag drinken

Mja, maar ik vind het dan een keuze in de categorie "niet de weg oversteken want je weet maar nooit of er een kudde gnoes langs zal komen"quote:Op zondag 3 november 2013 12:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch een keuze

Maar ''teveel'' foliumzuur kan geen kwaad toch?quote:Op zondag 3 november 2013 12:55 schreef Dyre het volgende:
[..]
Overigens zou ik zwangerschapsvitaminen én foliumzuur wat teveel van het goede vinden. Meestal zit er in de vitaminen ook al foliumzuur

Nou, een teveel aan foliumzuur (via supplementen) kan sommige diagnostiek belemmeren. (bijvoorbeeld bij een B12-tekort)quote:Op zondag 3 november 2013 15:26 schreef LuDann het volgende:
Maar ''teveel'' foliumzuur kan geen kwaad toch?

Laatst vertelde een collega van mij dat haar neefje&vrouw hadden verteld aan haar zus (zijn moeder dusquote:Op zondag 3 november 2013 13:43 schreef Minarosa het volgende:
Wat zeggen jullie trouwens als iemand vraagt of je aan het proberen bent of plannen hebt? Mijn moeder zei laatst 'daar staat jullie hoofd helemaal nog niet naar, toch?'. Ik ben maar even over iets anders begonnenVind het ook leuker als het voor onze ouders een verrassing is, maar denk dat ik het wel aan paar vriendinnen ga vertellen. Tegelijkertijd wil ik ook echt geen vragen krijgen in de trant van 'is het al gelukt?'.

Mijn gyn heeft gezegd dat teveel foliumzuur geen kwaad kan, ik ben wel zwanger en neem ook foliumzuur en vitaminen en dat kon geen kwaad. Moest het ook beide nemen als ik niet zwanger was dus geen idee.quote:Op zondag 3 november 2013 15:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maar ''teveel'' foliumzuur kan geen kwaad toch?

Hm, vanavond al dus.. Helaas..quote:Op zondag 3 november 2013 14:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Overigens vandaag niet zo'n fitte dag. Hoofdpijn, kramp in m'n buik. Cyclus vorige maand was 28 dagen. Nu d27, dus morgenavond/dinsdag ongesteld worden zou hier wel bij passen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |