abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:50:05 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132432975
Oorspronkelijke OP:

quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet

Wut? :')

Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?

Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap? :')
Het bericht:
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132433014
Ik denk dat dat wijf uit Jamaica niet eens Nederland zou kunnen aanwijzen op de wereldkaart :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:51:15 #3
3928 Ulx
pi_132433017
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

Non-argumenten. Volgens mij worden zij als goden gezien en niet als slaven. Dat is het belangrijkste verschil.

95% van de mensen in Nederland ziet Zwarte Piet anders ook als iets positiefs. Ik schat, gezien de ophef, dat de overgrote meerderheid van die mensen Zwarte Piet nooit als de slaaf van Sinterklaas hebben gezien.

Dan blijft er nog een paar procent over die Zwarte Piet wel als een negatief figuur zien. Tja. Dat blijft. Daar doe je nu eenmaal helemaal niks tegen.

Als ik naar zo'n land ga waar zwarten zich blank schminken en begin te brullen dat ik dat racistisch opvat krijg ik gewoon te horen dat ik ongelijk heb, en heb ik gewoon pech.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132433021
Hyprocrieten die elitaire praatgroep

http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.html
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:51:34 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_132433028
Geeeeeez. :D :'( :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_132433036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef Danny het volgende:

[..]

alleen als je een kronkel in je hoofd hebt
Ok, wat jij wilt. Iemand van vóór het jaar 1900, op een paard. En er hobbelt een donkere man achter hem aan die zijn spullen draagt en naar hem luistert. Nee, dat zal wel een zakenpartner zijn.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:51:52 #7
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132433040
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zullen we maar gewoon realistisch blijven? Zwarte piet moet een slaaf voorstellen. En dan heb ik het niet over of dat racistisch is of niet, maar hij moet wél een slaaf voorstellen.
Nee hoor. Het is een page of knecht maar geen slaaf.
pi_132433042
Zwarte Piet ging uit fietsen - begin van een Sinterklaasliedje

Piet ging uit fietsen - begin van een slechte grap
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:52:13 #9
3928 Ulx
pi_132433055
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat dat wijf uit Jamaica niet eens Nederland zou kunnen aanwijzen op de wereldkaart :')
Natuurlijk wel. Beste ganja van de wereld. Jah rastavaagheid.
pi_132433083
Wilders wil direct de VN opheffen.
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:53:50 #11
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_132433110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef bluffer123 het volgende:

Haha nu vind ik het helemaal belachelijk _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:54:27 #12
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132433141
Hoe durven ze onze cultuur zwart te maken :(
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:54:32 #13
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_132433144
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef Melleyn het volgende:
Zwarte Piet ging uit fietsen - begin van een Sinterklaasliedje

Piet ging uit fietsen - begin van een slechte grap
Deeeee fiets van Piet van Pa is zojuist gepasseerd :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:54:37 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_132433149
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zullen we maar gewoon realistisch blijven? Zwarte piet moet een slaaf voorstellen. En dan heb ik het niet over of dat racistisch is of niet, maar hij moet wél een slaaf voorstellen.
Dat is niet realistisch dat is onzin. Vraag een willekeurig kind of piet een slaaf is en het zal je niet begrijpend aankijken. Kinderen weten niet eens wat slaven zijn.
Het is sint en zijn knecht piet en niet sint en zijn slááf piet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_132433153
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is die ene Antiliaan of Surinamer die er over zeurt.
Het is een beetje gevaarlijk wat ik nu ga zeggen, maar hoe durft iemand die leeft van andermans belastingcenten over slavernij door te draven?
Is de uitkering van Quinsy soms lager dan die van andere Nederlanders? Hoe durft ie een andere Nederlandse traditie aan te vallen waarbij er gratis snoep wordt uitgedeeld? En hij durft zelfs helpers die snoep en cadeautjes uitdelen en dat volkomen vrijwillig doen te vergelijken met de slaven van vroeger?
Laat die gast iets belangrijks gaan doen. Een baan zoeken ofzo. Heeft ie ook niet meer teveel vrije tijd.
:r

En wat is het volgende? Een afbeelding op de gouden koets?
Blanke vla? Jodenkoeken.. asjeblieft zeg.

En de oplossing is zo eenvoudig: maak zwarte piet weer oorspronkelijk en echt gitzwart, zoals vóór 1850. Dan is er niemand meer die wat te piepen heeft. Niemand heeft een volkomen zwarte huidskleur nl.
pi_132433155
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is een page of knecht maar geen slaaf.
Of werknemer.
pi_132433156
get fucking over it, ga pasen vieren ofzo.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:55:15 #18
3928 Ulx
pi_132433178
Hoe men Zwarte Piet honderd jaar geleden, of voor mijn part vorig jaar, neerzette is niet relevant voor het nu.

Zo'n commissie zal ongetwijfeld aankomen met een verhaal dat het kwetsend kan worden opgevat en dat Piet vroeger een racistisch stereotype was, maar nu een andere, positieve, rol heeft. Waarop men in Nederland zal zeggen: Duh, no shit sherlock.
pi_132433194
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ok, wat jij wilt. Iemand van vóór het jaar 1900, op een paard. En er hobbelt een donkere man achter hem aan die zijn spullen draagt en naar hem luistert. Nee, dat zal wel een zakenpartner zijn.
niet eentje, 600! En niet alleen achter hem, maar overal rondom hem, en zelfs op de daken zie je ze rennen en springen!
En ze geven zijn eigendommen weg....
pi_132433221
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Of werknemer.
of vrijwilliger... Jemig de pemig..
pi_132433233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef GroningseGast het volgende:
get fucking over it, ga pasen vieren ofzo.
Pasen is een Joods feest, voor alle Islamieten een belediging.
VN help 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_132433235
quote:

[..]

Dat noemt men een knecht, die gewoon in dienst was van en geen eigendom was.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:57:04 #23
3928 Ulx
pi_132433247
Overigens moet men kinderen, en dan vooral kinderen die doen aan paardrijden, wel waarschuwen dat het meestal niet mogelijk is met een paard over het dak te lopen.
pi_132433259
Wat ik me nu realiseer is dat de tegenstanders van Zwarte Piet het nu mooi wel gelukt is om Zwarte Piet daadwerkelijk racistisch te maken..

Of zoals Morgan Freeman het zei: je kunt racisme pas uitroeien door het er niet meer over te hebben.

Door nu een evenement wat niemand als racistisch ervoer te gaan betitelen als racistisch, bereik je dus eigenlijk het tegenovergestelde... En bedankt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132433267
Als de VN zich uitspreekt tegen zwarte piet maakt deze instelling zichzelf totaal ongeloofwaardig.

De VN, vóór het behoud van cultureel erfgoed... :')
pi_132433280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef DrMabuse het volgende:
Quincy vind dat alle kleuren mogen als Piet , alleen geen zwarte.

Is dat juist niet heel racistisch?
Quincy gaat nu alle reclameborden af. Een donkergekleurde man in een ferrari op een reclamebord linkt hij naar koetsierslaaf, en een donkere vrouw met een surinaams gerecht in haar handen als huisslaaf. Surinaamse feesten mogen ook niet meer want is ook buitensluiten van andere landen....ow wacht...dat mag dan weer wel. Zolang Nederland maar geen Nederlands feest heeft.
Ja, ik overdrijf een beetje...net als hij

Ahoewel!!! :D http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.html
quote:
Terwijl de VN onderzoek doen naar de Nederlandse Zwarte Piet omdat die racistisch zou zijn, beschermt de landenorganisatie een Perzisch feest waarbij zwartgeschminkte figuren een grote rol spelen.[...lees rest in bron]
Denk dus dat we idd alle culturen hulpen moeten nemen met het pagepakje, behalve de donkere mensen. Jammer (en zo denken ook veel Surinamers hoor) maar de kliek maakt blijkbaar de dienst uit. Ik heb geen probleem met een verandering maar probeer dan wel de donkere pieten buiten te sluiten in het feest, want anders hebben we over een paar jaar dezelfde ellende, Die hebben we dan überhaupt denk ik want buitensluiten is geen optie, maar mee doen ook niet. pffff

Wanneer we het dan toch over discriminatie hebben? Deze wil elke Hollander (en we weten best met wie ze Hollander bedoelde) aan het gas. Ain't no differents if your black or white my ass bij sommige mensen ongeacht achtergrond.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:58:11 #28
3928 Ulx
pi_132433285
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:53 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wilders wil direct de VN opheffen.
Wilders moet niet zo vreemd doen. Rent hij altijd weg als iemand wat zegt wat hem niet aanstaat?
pi_132433303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is niet realistisch dat is onzin. Vraag een willekeurig kind of piet een slaaf is en het zal je niet begrijpend aankijken. Kinderen weten niet eens wat slaven zijn.
Het is sint en zijn knecht piet en niet sint en zijn slááf piet.
Ja maar zo'n VN groep gaat niet aan kinderen vragen hoe wie zwarte piet precies is. Die kijken naar de traditie op zich.
pi_132433314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat ik me nu realiseer is dat de tegenstanders van Zwarte Piet het nu mooi wel gelukt is om Zwarte Piet daadwerkelijk racistisch te maken..

Of zoals Morgan Freeman het zei: je kunt racisme pas uitroeien door het er niet meer over te hebben.

Door nu een evenement wat niemand als racistisch ervoer te gaan betitelen als racistisch, bereik je dus eigenlijk het tegenovergestelde... En bedankt.
Bingo.
pi_132433329
quote:

[..]

Alsof wij niet allemaal een werkgever hebben voor wie we werkzaamheden uitvoeren :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:59:29 #32
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132433333
Zelf al zouden kinderen zwarte piet zien als neger (mijn kinderen hebben nog nooit tegen een neger gezegd dat hij zwarte piet zou zijn trouwens, dus het is puur hypothetisch), dan zouden ze die 'neger' zien als iemand die erg vermakelijk, vriendelijk, grappig en vrijgevig is. Nu moet ik mijn kinderen gaan uitleggen dat er 'negers' zijn die niet meer willen dat zwarte piet (hypothetisch wederom, want mijn kinderen weten dat het geschminkte, welwillende buurtbewoners zijn die de kinderen geheel belangeloos (op een paar pepernoten na) een geweldig feest willen geven) komt. Hoe kweek je onbegrip en haat. Sjezus.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:00:48 #33
78780 deedeetee
pi_132433383
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:55 schreef Ulx het volgende:

Hoe men Zwarte Piet honderd jaar geleden, of voor mijn part vorig jaar, neerzette is niet relevant voor het nu.
Maar als het dat wel is dan moet santa claus ook afgeschaft worden want die komt voort uit de opeens racistisch verklaarde sinterklaas volgens de wiki

quote:
De meest gebruikte verbeelding is Santa Claus, die ontstond in de Verenigde Staten en die onder andere teruggaat op Sinterklaas, die door Nederlandse kolonisten werd meegenomen naar Noord-Amerika.
pi_132433391
En Nederlands hebben geen ballen? Als de VN het verbiedt, stop iedereen er gewoon mee ''omdat het niet mag'' ? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D :D. Lol, dat zou echt een trieste/zwakke actie zijn als Nederlanders daar naar gaan luisteren xD.
pi_132433395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:56 schreef Oud_student het volgende:

[..]

VN help 8)7
Dan vier je je verjaardag maar.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:01:43 #36
3928 Ulx
pi_132433416
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja maar zo'n VN groep gaat niet aan kinderen vragen hoe wie zwarte piet precies is. Die kijken naar de traditie op zich.
Dus moeten ze alle liedjes luisteren. De films bekijken. De verhalen lezen.

En aangezien Piet overal alleen de knecht/helper/assistent is, en men het woord "slaaf" niet tegen zal komen, kan men niet met goed fatsoen beweren dat hij een slaaf is.
pi_132433425
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:02:03 #38
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132433434
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:55 schreef poemojn het volgende:

[..]

niet eentje, 600! En niet alleen achter hem, maar overal rondom hem, en zelfs op de daken zie je ze rennen en springen!
En ze geven zijn eigendommen weg....
zullen dan wel rebelse slaven zijn. Black Pete Unchained!
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:56 schreef Oud_student het volgende:

[..]

VN help 8)7
ja maakt er nu grappen over, maar dat deden we 15 jaar geleden ook over de mogelijkheid dat zwarte piet moest verdwijnen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:02:37 #39
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_132433462
In de Zaanstreek, waar ik geboren en getogen ben, geldt de uitdrukking "Knecht" als affectieus.
Het is de aanspreektitel van een jongen. Naast "knecht" wordt ook wel "zeun" gebruikt.

Sympathiek bedoeld. zeker niet als scheldwoord en helemaal niet gebruikt om een neger mee aan te duiden.
Non possumus non loqui
pi_132433467
quote:
Ja, daar zetten Nederlanders een goed beeld van zichzelf neer :')
pi_132433501
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
We kunnen toch ook gewoon Kerst gaan vieren met de Kerstman net zoals de rest van de wereld?
Dat Sinterklaasfeest kan me gestolen worden eerlijk gezegd.
Waarom Sinterklaas vieren zoals de Amerikanen dat doen?
quote:
De Kerstman is een afstammeling van Sinterklaas en wordt ook in verband gebracht met kabouters (Nisse of Tomte), zoals Sinterklaas op Sint Nicolaas, bisschop van Myra, teruggaat. Het Sinterklaasgebruik is meegenomen door emigranten naar Amerika. In Amerika werd Sinterklaas Santa Claus. De Kerstman heeft ongeveer dezelfde gebruiken als Sinterklaas, zoals cadeautjes geven, een lange baard en een rood pak,
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:04:04 #42
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132433516
quote:
Zwarte Piet!!!!!!!
:')
pi_132433561
Ik heb al 20 jaar geen Sinterklaas meer gevierd, maar zou het nu bijna weer gaan doen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:05:17 #44
3928 Ulx
pi_132433568
quote:
Die muts die ze op heeft doet me denken aan en of ander figuur uit een nederlandse traditie....
pi_132433577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, daar zetten Nederlanders een goed beeld van zichzelf neer :')
tsja wie de bal kaatst...
pi_132433595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

Alsof wij niet allemaal een werkgever hebben voor wie we werkzaamheden uitvoeren :')
Goede vergelijking.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus moeten ze alle liedjes luisteren. De films bekijken. De verhalen lezen.

En aangezien Piet overal alleen de knecht/helper/assistent is, en men het woord "slaaf" niet tegen zal komen, kan men niet met goed fatsoen beweren dat hij een slaaf is.
Stel dat de VN straks tot de conclusie komt dat hij inderdaad een slaaf moet voorstellen, wat dan?
Want jij lijkt me niet het type aluhoedje dat meteen roept "uhhh, ze willen de blanke cultuur kapotmaken, blanken worden zwaar onderdrukt.... :'( ".
pi_132433611
Mijn dochter krijgt er ook wat van mee natuurlijk.
Ze vroeg al of er geen zwarte piet komt.
Dan hebben we alleen Sinterklaas die zit alleen maar en is saai.
Zwarte piet is leuk mam die maakt grapjes en maakt er een feestje van.
Willen ze dit nu echt afpakken van de kinderen.
Al moet ik zelf als zwarte piet verkleed gaan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:06:36 #48
3928 Ulx
pi_132433615
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef TLC het volgende:

[..]

Wie kaatst kan de bal verwachten.

Niet "wie de bal kaatst valt er zelf in".
pi_132433635
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Goede vergelijking.

[..]

Stel dat de VN straks tot de conclusie komt dat hij inderdaad een slaaf moet voorstellen, wat dan?
Want jij lijkt me niet het type aluhoedje dat meteen roept "uhhh, ze willen de blanke cultuur kapotmaken, blanken worden zwaar onderdrukt.... :'( ".
Dan denk ik dat ze tot die conclusie komen omdat ze het Sinterklaasfeest niet begrijpen. Als je het niet van kinds af aan beleefd hebt, kun je niet concluderen hoe een kind er tegenaan kijkt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:07:23 #50
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132433638
quote:

[..]

Goede vergelijking.

[..]

En dan? Wat stel jij voor dat dan moet gebeuren?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132433653
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:00 schreef drheisenberg het volgende:
En Nederlands hebben geen ballen? Als de VN het verbiedt, stop iedereen er gewoon mee ''omdat het niet mag'' ? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D :D. Lol, dat zou echt een trieste/zwakke actie zijn als Nederlanders daar naar gaan luisteren xD.
Iedereen liked een foto op facebook en deelt deze. Dat is het protest tegenwoordig.
pi_132433655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:59 schreef Danny het volgende:
Zelf al zouden kinderen zwarte piet zien als neger (mijn kinderen hebben nog nooit tegen een neger gezegd dat hij zwarte piet zou zijn trouwens, dus het is puur hypothetisch), dan zouden ze die 'neger' zien als iemand die erg vermakelijk, vriendelijk, grappig en vrijgevig is. Nu moet ik mijn kinderen gaan uitleggen dat er 'negers' zijn die niet meer willen dat zwarte piet (hypothetisch wederom, want mijn kinderen weten dat het geschminkte, welwillende buurtbewoners zijn die de kinderen geheel belangeloos (op een paar pepernoten na) een geweldig feest willen geven) komt. Hoe kweek je onbegrip en haat. Sjezus.
Gwn niks tegen je kinderen zeggen.... die verandering komt er toch niet en ik zou je kinderen niet naar A'dam laten gaan met de intocht. Geheid protesten daar
pi_132433664
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef TLC het volgende:

[..]

Want zij beledigt ons persoonlijk en speelt op de man...

Kom op zeg, het internet stroomt nu weer over met ongeïnformeerde tokkies die overal om het hardst gaan roepen dat iedereen die Zwarte Piet een racistisch stereotype vindt een mongool is en voegt er voor de vorm nog even een doodsverwensing aan toe. De beeldvorming over Nederlanders is immers al zo positief :')
pi_132433665
quote:

[..]

Goede vergelijking.

[..]

Je klinkt wat sarcastisch, wat zou er volgens jou niet kloppen aan mijn vergelijking?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132433671
Echt, over een fucking KINDERfeest dit he :') my god
pi_132433678
Sinterklaas is trouwens zelf hartstikke dood. Ik heb dit jaar in Bari zijn graf gezien.
pi_132433690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:06 schreef shomila het volgende:
Mijn dochter krijgt er ook wat van mee natuurlijk.
Ze vroeg al of er geen zwarte piet komt.
Dan hebben we alleen Sinterklaas die zit alleen maar en is saai.
Zwarte piet is leuk mam die maakt grapjes en maakt er een feestje van.
Willen ze dit nu echt afpakken van de kinderen.
Al moet ik zelf als zwarte piet verkleed gaan.
Niet met smoesjes komen nu. Jij wilt gewoon heel graag als zwarte piet verkleed gaan :{w
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:08:36 #58
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132433691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Mystikvm het volgende:
De beeldvorming over Nederlanders is immers al zo positief :')
Dat is het inderdaad.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132433695
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Sinterklaas is trouwens zelf hartstikke dood. Ik heb dit jaar in Bari zijn graf gezien.
^O^
pi_132433706
quote:
Dit zei mijn schoonzus ook al. Ik moet eerst weten wat het Sinterklaascommitee gaat doen voordat je het ze uit kan leggen. Ikzelf had deze in gedachten wanneer er andere pieten komen. De recessie. Sinterklaas heeft geen geld meer om zijn pieten te betalen, dus hebben andere mensen zich aangeboden om te helpen voor niets zodat de kinderen toch hun cadeautjes kunnen krijgen (deze uitleg wanneer er geen zwarte piet meer te bekennen is en vervangen gaat worden door andere helpers) Hoop wel dat ze het pagepakje houden, want deze kledij werd alleen gedragen door de nazaten van adel (schildknapen)
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:09:16 #61
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132433719
quote:

Dan is de VN een complete farce. En heeft die hele commissie het IQ van een drol.

En als zwarte piet inderdaad wordt verboden (want het zou dan officieel racisme kunnen zijn om 'm uit te beelden e.d.) hebben we best wel een probleem in Nederland. Tenzij het je geen hol interesseert dat onze cultuur wordt uitgehold vanwege een paar jankzakken.
pi_132433724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Dit zei mijn schoonzus ook al. Ik moet eerst weten wat het Sinterklaascommitee gaat doen voordat je het ze uit kan leggen. Ikzelf had deze in gedachten wanneer er andere pieten komen. De recessie. Sinterklaas heeft geen geld meer om zijn pieten te betalen, dus hebben andere mensen zich aangeboden om te helpen voor niets zodat de kinderen toch hun cadeautjes kunnen krijgen (deze uitleg wanneer er geen zwarte piet meer te bekennen is en vervangen gaat worden door andere helpers) Hoop wel dat ze het pagepakje houden, want deze kledij werd alleen gedragen door de nazaten van adel (schildknapen)
Arme kinderen
pi_132433727
quote:

[..]

Kom op zeg, het internet stroomt nu weer over met ongeïnformeerde tokkies die overal om het hardst gaan roepen dat iedereen die Zwarte Piet een racistisch stereotype vindt een mongool is en voegt er voor de vorm nog even een doodsverwensing aan toe. De beeldvorming over Nederlanders is immers al zo positief :')
Ik wens ook niemand dood, en ik keur dat ook niet goed, maar nu ben jij weer racistisch met je beeld over tokkies
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:10:05 #64
78780 deedeetee
pi_132433739
quote:

Dat zou knap van ze zijn dan zien zij iets wat wij niet zien in zwarte piet. Is toch op zijn zachts uitgedrukt wel wat eigenaardig nietwaar ?
pi_132433742
IEDEREEN PROTESTEREN IEDEREEN GWN ALS ZWARTE PIET

!1!! 2013 5 dec
pi_132433744
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb al 20 jaar geen Sinterklaas meer gevierd, maar zou het nu bijna weer gaan doen.
De kleine kinderen hier hebben het alleen over zwarte piet als lief en vinden Sinterklaas maar eng :P
pi_132433757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ze tot die conclusie komen omdat ze het Sinterklaasfeest niet begrijpen. Als je het niet van kinds af aan beleefd hebt, kun je niet concluderen hoe een kind er tegenaan kijkt.
Nogmaals, zij onderzoeken dus niet hoe die kinderen er tegen aan kijken. Dat maakt ook niet uit, want de kinderen klagen er niet over.

Zij onderzoeken of het racistisch zou zijn. En als uit hun onderzoek blijkt dat zwarte piet een slaaf moet mimicken kan er wel eens naar voren komen dat het racistisch is/wordt gezien door de VN.
pi_132433764
Ies koeltoer.
pi_132433783
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:09 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik wens ook niemand dood, en ik keur dat ook niet goed, maar nu ben jij weer racistisch met je beeld over tokkies
Want tokkies zijn een ras, natuurlijk.

Als je je protest wilt laten gelden schrijf je een fatsoenlijke brief naar de VN, dan ga je geen Youtube-comment achterlaten met schuttingtaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad.
Dan spreek jij andere buitenlanders dan ik.
pi_132433791
quote:

[..]

Doodsverwensingen vliegen over en weer, dus waarom dat opeens een argument moet zijn om jezelf maar over te geven en het Sinterklaasfeest af te schaffen is mij een raadsel. Of zijn we vergeten dat Quincy en zijn vriendjes ons voor nazi-volk uitmaakte die de Holocaust naspeelden met ZP ?
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:11:40 #71
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132433810
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Gwn niks tegen je kinderen zeggen.... die verandering komt er toch niet en ik zou je kinderen niet naar A'dam laten gaan met de intocht. Geheid protesten daar
Niets zeggen is lastig. Radio, tv, kranten; alles staat er bol van. Kinderen snappen er niks van en ik vertik ze te vertellen dat zwarte piet racistisch zou zijn. Dus mijn uitleg is dat er mensen zijn die net als piet toevallig een donkere huidskleur hebben en dat die nu JANKZAKKEN DAT ZE ER VERDRIETIG VAN WORDEN.
Gelukkig snappen de kinderen dat jankzakken strontvervelend zijn.
Dus Quincy Huppeldepuppeltalentlozio heeft z'n zin :)
pi_132433822
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niet met smoesjes komen nu. Jij wilt gewoon heel graag als zwarte piet verkleed gaan :{w
Ja ik wil ook wel eens van die rode opgespoten lippen hebben en mijn haar in de krul.
pi_132433839
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doodsverwensingen vliegen over en weer, dus waarom dat opeens een argument moet zijn om jezelf maar over te geven en het Sinterklaasfeest af te schaffen is mij een raadsel. Of zijn we vergeten dat Quincy en zijn vriendjes ons voor nazi-volk uitmaakte die de Holocaust naspeelden met ZP ?
Zij wenst ons toch niet dood? En als je de lompe hopuding van Nederlanders tegenover deze vrouw, ook al zit ze er mijlenver naast, niet OK vindt dan ben je dus voor het afschaffen van Zwarte Piet?

Jij trekt bijzondere conclusies :')
pi_132433851
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zou knap van ze zijn dan zien zij iets wat wij niet zien in zwarte piet. Is toch op zijn zachts uitgedrukt wel wat eigenaardig nietwaar ?
Waarom? Het kan toch zijn dat wij iets op een bepaalde manier bekijken, omdat we het al heel lang zo doen en inmiddels traditie is?
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:13:21 #75
3928 Ulx
pi_132433875
quote:

Dan zou ik wel willen weten op welke objectieve, meetbare en/of aantoonbare bronnen ze die conclusie baseren. Want de enige argumenten die ik tot nu toe hoor om Piet als slaaf af te schilderen komen niet verder dan "Iedereen weet dat het zo is..." en "hij voelt voor mij nu eenmaal als een slaaf" en "Het is algemeen bekend dat...." of "Je kunt toch zien dat het zo is...." en het herhalen daarvan door de tegenstanders van Zwarte Piet.

Maar als klagende partij moet je het bewijs aanleveren. Ik hoef niet te bewijzen dat Zwarte Piet geen slaaf was. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Dus tja, als zo'n commissie gaat beweren dat Zwarte Piet wel een slaaf was, zou ik graag willen weten waarom men dat roept.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:13:41 #76
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132433889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Want tokkies zijn een ras, natuurlijk.
Als pieten een ras kunnen zijn kunnen tokkies dat ook. Racisme heeft trouwens niet perse met ras te maken.
pi_132433899
quote:
Voorleespiet?
Get it and Bet it
pi_132433921
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan zou ik wel willen weten op welke objectieve, meetbare en/of aantoonbare bronnen ze die conclusie baseren. Want de enige argumenten die ik tot nu toe hoor om Piet als slaaf af te schilderen komen niet verder dan "Iedereen weet dat het zo is..." en "hij voelt voor mij nu eenmaal als een slaaf" en "Het is algemeen bekend dat...." of "Je kunt toch zien dat het zo is...." en het herhalen daarvan door de tegenstanders van Zwarte Piet.

Maar als klagende partij moet je het bewijs aanleveren. Ik hoef niet te bewijzen dat Zwarte Piet geen slaaf was. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Dus tja, als zo'n commissie gaat beweren dat Zwarte Piet wel een slaaf was, zou ik graag willen weten waarom men dat roept.
Dan hebben ze geen goed onderzoek verricht.
De onderzoeksgroep is verder ook al bijzonder bevooroordeeld, dus er komt echt niks positiefs uit.
pi_132433931
Maar goed, het zal allemaal ook wel. Volgende maand ga ik gewoon weer de Zwarte Piet uithangen tijdens onze lokale intocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132433938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:13 schreef Danny het volgende:

[..]

Als pieten een ras kunnen zijn kunnen tokkies dat ook. Racisme heeft trouwens niet perse met ras te maken.
Dan heet het discriminatie. Doet er ook niet toe, ik noem mensen die zich onaangepast gedragen op internet en iemand met een afwijkende mening voor stront uitmaken tokkies. Ook ik vind haar mening volkomen onzinnig, maar ik zie geen reden om haar daarom te beledigen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:14:55 #81
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_132433941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:13 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Voorleespiet?
Zeurpiet.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_132433943
En iedereen die zegt: Het IS racisme... Laat het lekker toetsen aan de wet :W
pi_132433949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:14 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dan hebben ze geen goed onderzoek verricht.
De onderzoeksgroep is verder ook al bijzonder bevooroordeeld, dus er komt echt niks positiefs uit.
Als het hoofd van die groep al voordat ze überhaupt begonnen zijn begint te raaskallen over het sinterklaasfeest en discriminatie en racisme, dan weet je genoeg.
pi_132433953
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, het zal allemaal ook wel. Volgende maand ga ik gewoon weer de Zwarte Piet uithangen tijdens onze lokale intocht.
^O^
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:15:23 #85
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132433964
Eigenlijk zou de 95% die vóór zwarte piet is gewoon op 5 december als zwarte piet verkleed moeten gaan. Maar dan ook gewoon echt iedereen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:15:48 #86
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_132433981
Sinterklaas feest komt al tot een einde.

Dit jaar gaf de media er veel aandacht aan, dit jaar zal het wel doorgaan.
Echter, volgend jaar zal er nog meer aandacht aan besteed worden, en dat jaar erop nog meer.
Tot dat men eindelijk zwicht.
En als er geen zwarte pieten meer zijn is het ook afgelopen met Sinterklaas.

Dag traditie...bedankt ambtenaren en media die er aandcht aan besteden. :(
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_132433990
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als het hoofd van die groep al voordat ze überhaupt begonnen zijn begint te raaskallen over het sinterklaasfeest en discriminatie en racisme, dan weet je genoeg.
Inderdaad. Lekker objectief dit onderzoek :')
pi_132434015
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef ZodiaX het volgende:

Echter, volgend jaar zal er nog meer aandacht aan besteed worden, en dat jaar erop nog meer.

Ambtenaren :?
pi_132434022
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk zou de 95% die vóór zwarte piet is gewoon op 5 december als zwarte piet verkleed moeten gaan. Maar dan ook gewoon echt iedereen.
Lees dit eens

http://www.telegraaf.nl/w(...)_Zwarte_Piet___.html

Kan ook zomaar kloppen :Y
pi_132434030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef ZodiaX het volgende:

Gewoon op iedere zeurende medemens de voetbalwet toepassen tijdens de intocht en op 5 december :) Lekker op een politiebureau laten melden.
pi_132434035
Voor iedereen trouwens, een andere kijk op het verhaal ( is wel een mening )

http://www.telegraaf.nl/w(...)_Zwarte_Piet___.html
pi_132434042
Het is wel grappig hoe de mensen die zeggen dat ze het een onzinnige discussie vinden zich het meest aangevallen voelen.
pi_132434072
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:09 schreef Danny het volgende:

[..]

Dan is de VN een complete farce. En heeft die hele commissie het IQ van een drol.

En als zwarte piet inderdaad wordt verboden (want het zou dan officieel racisme kunnen zijn om 'm uit te beelden e.d.) hebben we best wel een probleem in Nederland. Tenzij het je geen hol interesseert dat onze cultuur wordt uitgehold vanwege een paar jankzakken.
Niet in bepaalde landen blijkbaar. Daar beschermt de VN bepaalde feesten die dezelfde opzet hebben wat vermaken van kinderen door donkere mensen betreft
quote:
Terwijl de VN onderzoek doen naar de Nederlandse Zwarte Piet omdat die racistisch zou zijn, beschermt de landenorganisatie een Perzisch feest waarbij zwartgeschminkte figuren een grote rol spelen.
[...lees verder in bron...]De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt om kinderen en hun ouders te vermaken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:18:56 #94
3928 Ulx
pi_132434107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:17 schreef MilaNL het volgende:
Het is wel grappig hoe de mensen die zeggen dat ze het een onzinnige discussie vinden zich het meest aangevallen voelen.
Tja, echt leuk is het niet om te horen dat je eigenlijk een nazi bent als je een feestje voor je kinderen organiseert.
Dan willen mensen wel eens heel erg kwaad worden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:19:06 #95
78780 deedeetee
pi_132434116
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef bluffer123 het volgende:

Ik denk dat wij gediscrimineerd worden :Y Wellicht kan de VN daar nu ook s onderzoek naar laten doen ?
pi_132434127
quote:
Het is contraproductief idd... Nog afgezien van het feit dat zwarte piet heel slim is, alles weet, bovenmenselijke gave heeft en geen enkel kind vergeet.. Om daarmee geassocieerd te worden lijkt me best cool en iig. is dat verre van een slaaf die dom is en zich van een brabbeltaatlje bedient. Het imago van zwarte piet is al totaal veranderd. Wat is het probleem dan nog?
pi_132434142
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tja, echt leuk is het niet om te horen dat je eigenlijk een nazi bent als je een feestje voor je kinderen organiseert.
Dan willen mensen wel eens heel erg kwaad worden.
Dat zegt dan ook niemand.
pi_132434157
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is contraproductief idd... Nog afgezien van het feit dat zwarte piet heel slim is, alles weet, bovenmenselijke gave heeft en geen enkel kind vergeet.. Om daarmee geassocieerd te worden lijkt me best cool en iig. is dat verre van een slaaf die dom is en zich van een brabbeltaatlje bedient. Het imago van zwarte piet is al totaal veranderd. Wat is het probleem dan nog?
Het probleem is dat hij op een neger lijkt en aardig doet tegen kinderen en snoep en kado's uitdeelt! Dat is racisme!!
pi_132434160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat is dus toegeven aan de zeurders.
pi_132434172
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:19 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Eh jawel. Tijdens de hoorzitting op AT5 zelf gehoord.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:21:13 #101
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132434192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:17 schreef MilaNL het volgende:
De discussie is onzinnig, maar er niet op ingaan en 'm negeren geeft een verkeerd signaal af aan de politiek. Die moet gewoon weten dat 95% van de bevolking NIET te dom is om te schijten en dat we aan een van de weinige echte landelijke tradities die we nog hebben vast willen houden. Dat ook wij roomblanke hollandse kaaskoppen een stukje cultuur, traditie en nostalgie willen behouden. De discussie slaat nergens op, maar het beste is nu om de hersenloze racismekaarttrekkers massaal te overschreeuwen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:21:22 #102
3928 Ulx
pi_132434203
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:14 schreef Sunshineboy91 het volgende:
En iedereen die zegt: Het IS racisme... Laat het lekker toetsen aan de wet :W
Ik hoop echt dat men dat gaat doen. Ik kan niet wachten tot die bolle weer gaat raaskallen over Anne Frank en Aardgas en jodensterren en dan wegens minachting van het hof uit de zaal wordt getrapt.
pi_132434218
Wat een gezeur dit! Kan de VN zich niet met meer belangrijke zaken bezighouden?
pi_132434222
Wat zijn dat voor fucking huillies.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:21:54 #105
3928 Ulx
pi_132434225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:19 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Dan heb je die hoorzitting niet gezien.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:22:07 #106
269692 Divje
brr brr patapim
pi_132434232
Mag hopen dat die VN-troela compleet uitgejoeld word als ze in het land is. Opbokken :r
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:22:08 #107
302853 themole
graaft totaal door.
pi_132434233
Echt, ik lach hier de ballen uit mijn broek om de reacties. Mensen dat blaatverhaal van de VN gewoon negeren en lekker sinterklaas blijven vieren met de kinderen, daar is het voor bedoeld.
Niet altijd serieus
pi_132434263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:09 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Arme kinderen
Mja, wat moet je anders? Ik denk dat we het feest nu juist moeten aanhouden. Juist nu ze dit gebruik weg willen halen. Dus verzin een oplossing. De zwarte piet gaat toch weg, verzin maar vast een verhaaltje over vervangen door mensen die vrijwillig mee willen helpen omdat Sint geen geld meer heeft om ze te betalen. Die regenboogpieten vinden ze eng.

Ban desnoods Santa tot na 7 december (denk niet dat de detailhandel gaat meewerken trouwens ) :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:23:13 #109
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_132434277
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een gezeur dit! Kan de VN zich niet met meer belangrijke zaken bezighouden?
Ze hebben de massamoorden in Syrië even op een laag pitje gezet.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:23:40 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_132434293
http://www.nu.nl/binnenla(...)interklaasfeest.html

Zo zeg, iemand heeft zijn mening al klaar...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_132434301
quote:

[..]

Goede vergelijking.

[..]

Nee, dat soort drama laat ik over aan de kliek
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:24:10 #112
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132434310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, wat moet je anders? Ik denk dat we het feest nu juist moeten aanhouden. Juist nu ze dit gebruik weg willen halen. Dus verzin een oplossing. De zwarte piet gaat toch weg, verzin maar vast een verhaaltje over vervangen door mensen die vrijwillig mee willen helpen omdat Sint geen geld meer heeft om ze te betalen. Die regenboogpieten vinden ze eng.

Ban desnoods Santa tot na 7 december (denk niet dat de detailhandel gaat meewerken trouwens ) :')
Ik vertel m'n kinderen (die overigens 'uit' sinterklaas zijn) gewoon eerlijk dat er jankzakken zijn die zich beledigd voelen door zwarte piet. Ik ga toch niet lopen liegen zeker?
pi_132434312
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:23 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ze hebben de massamoorden in Syrië even op een laag pitje gezet.
Dat is ook slechts een incident in vergelijking met onze vuige tradities :(
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:24:15 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_132434314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:

En het onderzoek moet nog beginnen. Hypocriet much?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:24:37 #116
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132434329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef Danny het volgende:

[..]

De discussie is onzinnig, maar er niet op ingaan en 'm negeren geeft een verkeerd signaal af aan de politiek. Die moet gewoon weten dat 95% van de bevolking NIET te dom is om te schijten en dat we aan een van de weinige echte landelijke tradities die we nog hebben vast willen houden. Dat ook wij roomblanke hollandse kaaskoppen een stukje cultuur, traditie en nostalgie willen behouden. De discussie slaat nergens op, maar het beste is nu om de hersenloze racismekaarttrekkers massaal te overschreeuwen.

Crosspost uit een ander topic maar dat overschreeuwen gaat inderdaad lekker. Zo win je de discussie wel. De figuur Zwarte Piet is over een jaartje of vijf volledig pleitte.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132434343
Maar de VN kan niks verbieden zomaar toch? Ik bedoel dat is aan de regering
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:25:10 #118
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132434355
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef Divje het volgende:
Mag hopen dat die VN-troela compleet uitgejoeld word als ze in het land is. Opbokken :r
ze komt met een vlucht uit Jamaica, dat worden de koffers checken en het rontgenapparaat achter de hand houden :D :P
pi_132434360
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef Danny het volgende:

[..]

Gelukkig geef ik niets om traditie, dus boeit het mij niet. Of ben ik nu te dom om te schijten?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:25:31 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434363
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:

Tjah, als jezelf van zo'n kleurtje hebt.

Gewoon negeren en doorlopen. Wel belangrijkere dingen om je mee bezig te houden.
1947-2016
pi_132434390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Gelukkig geef ik niets om traditie, dus boeit het mij niet. Of ben ik nu te dom om te schijten?
Nee, maar waarom je dan hier blijft reageren als het je toch niks kan schelen is mij een raadsel. Of ben je gewoon ff aan het trollen?
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:26:13 #123
249559 crew  Lavenderr
pi_132434396
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee hoor. Niet zwichten voor deze idiotie. Juist niet.
pi_132434397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

In ieder geval proberen af te leiden zolang er nog niets zeker is. In 1 van de vorige topics stond trouwens dat de sinterklaascommissie wel bezig is naar vervanging te zoeken voor het feest, maar dit jaar ging dat niet meer lukken.
pi_132434415
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Crosspost uit een ander topic maar dat overschreeuwen gaat inderdaad lekker. Zo win je de discussie wel. De figuur Zwarte Piet is over een jaartje of vijf volledig pleitte.
Laat het overschreeuwen inderdaad maar over aan die debiele massa die nog te dom is om te poepen :') Lekker jezelf in je eigen voet schieten, en daarmee ons ook. Dank daarvoor :')
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:26:56 #126
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132434421
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Overschreeuwen met argumenten bedoel ik dan, maar door aan onze tradities te komen roep je wel reacties en haat over je af natuurlijk. Dat weet die Quincy dondersgoed en daar heeft hij goed op ingezet. Pisvlek dattie is.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:27:10 #127
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_132434430
Regenboog pieten 8)7

Geel mag niet, want aziaten.
Rood mag niet, want indianen

Sowieso zou het dan officieel alsnog slavernij zijn, maar dan niet meer van zwarten.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_132434450
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, maar waarom je dan hier blijft reageren als het je toch niks kan schelen is mij een raadsel. Of ben je gewoon ff aan het trollen?
Lachen om hoe aangebrand en agressief mensen kunnen zijn over zo'n non-onderwerpje. Het is best vermakelijk.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:27:46 #129
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132434462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef MilaNL het volgende:

[..]

nee, als je er niets om geeft prima. Dan heb je eigenlijk geen plek in de voor/tegen discussie. Je schouders ophalen heeft niet zo heel veel met discussiëren te maken.
pi_132434471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:26 schreef Danny het volgende:

[..]

Overschreeuwen met argumenten bedoel ik dan, maar door aan onze tradities te komen roep je wel reacties en haat over je af natuurlijk. Dat weet die Quincy dondersgoed en daar heeft hij goed op ingezet. Pisvlek dattie is.
Dus de persoon die de boel aanzwengelt om de mongolen uit de tent te lokken is eigenlijk de schuldige, en niet de mensen die dat soort achterlijke reacties plaatsen? Vreemde redenering.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:28:01 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434476
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is wel wat die quincy bereikt heeft, terwijl hij juist het tegenovergestelde wilt. Maar je komt aan iemand zijn tradities en huppa.

Ik wil ook geen bijlmerfeest meer hebben waar alleen maar zwarte gerechten gemaakt worden. Alles afschaffen qua feesten. Lekker ergens doen waar niemand je ziet. Vind het ook discriminerend dat er alleen maar zwarte dansen worden uitgevoerd en geen plaats is voor wals en quickstep.
1947-2016
pi_132434489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is wel wat die quincy bereikt heeft, terwijl hij juist het tegenovergestelde wilt. Maar je komt aan iemand zijn tradities en huppa.

Ik wil ook geen bijlmerfeest meer hebben waar alleen maar zwarte gerechten gemaakt worden. Alles afschaffen qua feesten. Lekker ergens doen waar niemand je ziet. Vind het ook discriminerend dat er alleen maar zwarte dansen worden uitgevoerd en geen plaats is voor wals en quickstep.
Zoals Kwanzaa? is eigenlijk alleen voor Afrikanen
pi_132434503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:29:42 #134
78780 deedeetee
pi_132434539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef TLC het volgende:

[..]

ze komt met een vlucht uit Jamaica, dat worden de koffers checken en het rontgenapparaat achter de hand houden :D :P
Ze komt hier om te kijken hoe zwarte piet eruit ziet ? Of gaat ze praten met de paar mensen die klagen dat het racisme is ? De rest zal ze wel negeren als je leest wat ze er nu al over besloten heeft. Kunnen we haar salaris niet van onze jaarlijkse bijdrage aftrekken want het is wel duidelijk dat ze haar geld niet waard is. Ze doet haar werk niet naar behoren.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:29:43 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Zoals Kwanzaa? is eigenlijk alleen voor Afrikanen
Verbieden.
1947-2016
pi_132434561
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ik voor het eerst in mijn leven ook als muziekpiet. Nu is dat gelukkig niet in Amsterdam :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:30:20 #137
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_132434562
Was deze al langsgekomen? _O-
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:30:33 #138
3928 Ulx
pi_132434574
De VN kan trouwens helemaal niks verbieden. Hooguit kan een klager met zo'n uitspraak nog harder "zie je wel! zie je wel!" roepen.

Maar goed, geen rechter die zich zal gaan beroepen op de uitspraak van een of andere commissie van de VN, mocht men werkelijk proberen het te verbieden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:30:36 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434581
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze komt hier om te kijken hoe zwarte piet eruit ziet ? Of gaat ze praten met de paar mensen die klagen dat het racisme is ? De rest zal ze wel negeren als je leest wat ze er nu al over besloten heeft. Kunnen we haar salaris niet van onze jaarlijkse bijdrage aftrekken want het is wel duidelijk dat ze haar geld niet waard is. Ze doet haar werk niet naar behoren.
Ze voelt met de klagers mee omdat haar voorouders ook slaaf waren. Lekker neutraal.
1947-2016
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:31:21 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434608
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:30 schreef Ulx het volgende:
De VN kan trouwens helemaal niks verbieden. Hooguit kan een klager met zo'n uitspraak nog harder "zie je wel! zie je wel!" roepen.

Maar goed, geen rechter die zich zal gaan beroepen op de uitspraak van een of andere commissie van de VN, mocht men werkelijk proberen het te verbieden.
Een kinderfeest verbieden, hoe zielig ben je. :')
1947-2016
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:31:28 #141
78780 deedeetee
pi_132434612
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:27 schreef ZodiaX het volgende:
Regenboog pieten 8)7

Geel mag niet, want aziaten.
Rood mag niet, want indianen

Sowieso zou het dan officieel alsnog slavernij zijn, maar dan niet meer van zwarten.
Oww ik zit al op mijn handen maar ik krijg me toch zulke racistische/discriminerende neigingen om iets onbehoorlijks te gaan zeggen.
pi_132434625
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:30 schreef Dekatria het volgende:
Was deze al langsgekomen? _O-
_O_
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:31:53 #143
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132434637
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:27 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Lachen om hoe aangebrand en agressief mensen kunnen zijn over zo'n non-onderwerpje. Het is best vermakelijk.
doe dat dan lekker achteroverleunend? Je doet nu alsof het je niet interesseert, maar je gaat je er wel mee bemoeien. Dan interesseert het je. Deed het dat niet was je wel wat anders gaan doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus de persoon die de boel aanzwengelt om de mongolen uit de tent te lokken is eigenlijk de schuldige, en niet de mensen die dat soort achterlijke reacties plaatsen? Vreemde redenering.
Als een cartoonist wordt bedreigd door een moslim is het de cartoonist die de moslim uit de tent heeft gelokt die het heeft gedaan.
Als een filmmaker wordt afgeslacht op straat is het de filmmaker die zijn moordenaar heeft uitgelokt die het heeft gedaan.
En nu ligt het opeens wél aan de 'dader'?
Typisch.
pi_132434639
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:
Deze ga ik gebruiken. Goeie :D
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:32:02 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434644
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal.
Ik keek alleen even naar de reacties van die mensen.
1947-2016
pi_132434663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oww ik zit al op mijn handen maar ik krijg me toch zulke racistische/discriminerende neigingen om iets onbehoorlijks te gaan zeggen.
Ja, want dan voer je op een goede manier een discussie :')

Godver, wat zijn er toch een hoop debielen die maar wat roepen. Je gaat de beeldvorming niet verbeteren door maar lukraak mensen te gaan beledigen. Op deze manier help je zelf het feest om zeep.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:32:51 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434670
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef paddy het volgende:

[..]

Deze ga ik gebruiken. Goeie :D
Dan zal het zwart zien van de mensen. Ow wacht dat is ook een discriminerende term natuurlijk.
1947-2016
pi_132434684
Ik denk dat als we zwarte pieten afschaffen dat men over 30 jaar gaat klagen dat Sinterklaas alleen maar vrienden heeft van eigen afkomst en dat dat geen werkelijke afspiegeling is van de hedendaagse multiculturele maatschappij. Dan doet de VN een onderzoek en komen ze tot de conclusie dat zwarten worden uitgesloten van dit nationale feest en er daarom speciale hulpjes moeten worden gecreeërd die, als er geen negers voorhande zijn, zwart worden geverfd. Zodoende kan er worden aangetoond dat Sinterklaas heus wel tolerant is naar leden van andere etnische groepen!
pi_132434695
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef TLC het volgende:

[..]

Beter arresteren, op een stoel vastbinden en een paar kletsen verkopen, geheel in Russische traditie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:33:36 #150
249559 crew  Lavenderr
pi_132434700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, want dan voer je op een goede manier een discussie :')

Godver, wat zijn er toch een hoop debielen die maar wat roepen. Je gaat de beeldvorming niet verbeteren door maar lukraak mensen te gaan beledigen. Op deze manier help je zelf het feest om zeep.
Nope. De zogenaamde moraalridders helpen het feest om zeep.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:33:45 #151
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132434706
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan zal het zwart zien van de mensen. Ow wacht dat is ook een discriminerende term natuurlijk.
Gekleurd van de mensen :')
pi_132434716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef Danny het volgende:

Als een cartoonist wordt bedreigd door een moslim is het de cartoonist die de moslim uit de tent heeft gelokt die het heeft gedaan.
Als een filmmaker wordt afgeslacht op straat is het de filmmaker die zijn moordenaar heeft uitgelokt die het heeft gedaan.
En nu ligt het opeens wél aan de 'dader'?
Typisch.
Natuurlijk niet. Iedereen mag een mening hebben. Ik kan dit ook omdraaien. als ik roep dat er geen beesten meer onverdoofd geslacht mogen worden dan heb ik vanavond nog een dooie geit met een doodsbedreiging aan de deur hangen van een halfgare moslim die vindt dat ik mijn bek moet houden. Daar spreken we dan toch ook schande van?

Net zo typisch dat jij deze voorbeelden aanhaalt, dus.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:34:04 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434722
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:33 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Gekleurd van de mensen :')
Dat is discriminerend voor iedereen!
1947-2016
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:34:19 #154
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132434734
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is discriminerend voor iedereen!
:'(
pi_132434738
Er kan makkelijk van zo'n Zwarte Piet een kleurenpiet worden gemaakt. Even leuk voor de kinderen en niemand in Nederland voelt zich buitengesloten. Kleine moeite, goede oplossing.
pi_132434748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus mensen die deze vrouw een achterlijke neger noemen en haar met de dood bedreigen, die verbeteren de beeldvorming over Nederlanders en hun feest?
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:34:44 #157
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_132434752
Nou ja, we hebben het natuurlijk over gewoon een groepje zeikers. Mijn donkergekleurde overburen hebben altijd vrolijk sinterklaas meegevierd en heb ik nooit gehoord over vervelende gevoelens bij dit feest. Maar nu word er wel een soort zij tegen ons gedoe van gemaakt wat een hele hoop mensen ook niet verdienen.

Maar wat een onzin zeg dit allemaal, te triest voor woorden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:35:27 #158
3928 Ulx
pi_132434781
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Friek_ het volgende:
Er kan makkelijk van zo'n Zwarte Piet een kleurenpiet worden gemaakt. Even leuk voor de kinderen en niemand in Nederland voelt zich buitengesloten. Kleine moeite, goede oplossing.
Maar Zwarte Piet heeft toch al een kleurtje?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:35:29 #159
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132434783
quote:
Is al eens gedaan en dat was een grote mislukking.
pi_132434791
quote:
Als 92% van de mensen dat niet vind lijkt het me niet heel democratisch om dit te gaan uitvoeren.

O wacht, het volk moet ook helemaal niet denken dat ze uberhaupt in een democratie leven uiteraard.
pi_132434821
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als 92% van de mensen dat niet vind lijkt het me niet heel democratisch om dit te gaan uitvoeren.

O wacht, het volk moet ook helemaal niet denken dat ze uberhaupt in een democratie leven uiteraard.
Wat heeft dit met democratie te maken?
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:36:31 #162
3928 Ulx
pi_132434824
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus mensen die deze vrouw een achterlijke neger noemen en haar met de dood bedreigen, die verbeteren de beeldvorming over Nederlanders en hun feest?
Mensen die dat doen zijn geen echte nederlanders.
pi_132434828
En generaliseren is achterlijk mensen. Het is een kliek. Niet elke Surinamer die zwarte piet weg wil hebben :{
pi_132434831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef Danny het volgende:

[..]

doe dat dan lekker achteroverleunend? Je doet nu alsof het je niet interesseert, maar je gaat je er wel mee bemoeien. Dan interesseert het je. Deed het dat niet was je wel wat anders gaan doen.
De reacties van mensen zijn interessant. Je kunt zeggen dat ik een sociologisch onderzoekje uitvoer.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:36:49 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434834

quote:
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Ze is nog eens dom ook. Ze heeft zich niet eens verdiept in onze feestdagen dat wij de kerstman juist niet zo willen hebben. Santa Claus is nota bene de afgeleide van ONZE sinterklaas. En waarom mag een apart land geen eigen tradities hebben? Waarom mag ze haar eigen tradities dan wel blijven voeren, ze gaat maar meedoen met de grote meute!

Laat direct goed zien wat voor waarde je aan haar moet leggen :|W
1947-2016
pi_132434854
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat heeft dit met democratie te maken?
Wat zou de reden zijn om het huidige feest aan te passen?
Omdat een VN persoon dat vraagt ofzo?

Gewoon lekker laten gaan zo, vrijwel niemand heeft er problemen mee.
pi_132434864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mensen die dat doen zijn geen echte nederlanders.
Nee, maar ze roepen het wel. Onze beeldvorming over moslims is ook kut, omdat als wij kritiek leveren er ergens eentje is die zich opblaast in de bus, of iemand op straat neersteekt. Dat werkt dus net zo voor kortzichtige, discriminerende Nederlanders die iemand doodwensen omdat ze ons kinderfeest niet gepast vindt. Ook al heeft ze het mis, ze mag het gewoon vinden.
pi_132434881
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onze identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2013 15:40:09 ]
pi_132434894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze proberen vooral niet-bestaande mensenrassen tegen elkaar op te zetten. Een ernstig vergrijp.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132434895
quote:
Ik ben meer voor een pruik en vegen in het gezicht (ook al is dat niet het oorspronkelijke verhaal) maak er maar schoorsteen vegers van en gebruik alle culturen hier in Nederland. Die kleuren blijf ik raar vinden
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:38:51 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434907
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Omdat een VN persoon dat vraagt ofzo?

Gewoon lekker laten gaan zo, vrijwel niemand heeft er problemen mee.
Behalve 3 negers uit de bijlmer. Vieren ze toch lekker de kerstman, maar dat zal ook niet mogen omdat dwergen en rendieren dan beledigd worden.
Vrijheid van meningsuiting brengt nu eenmaal beledigen mee. Vraag maar aan Rowan Atkinson en zoek op free speech op youtube.
1947-2016
pi_132434909
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Om wat racistische elementen eruit te halen en ervoor te zorgen dat iedereen het feest mee kan vieren.
pi_132434919
quote:

[..]

Nee, die zijn net zo achterlijk
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:39:06 #174
3928 Ulx
pi_132434920
pi_132434938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef senesta het volgende:
Nou ja, we hebben het natuurlijk over gewoon een groepje zeikers. Mijn donkergekleurde overburen hebben altijd vrolijk sinterklaas meegevierd en heb ik nooit gehoord over vervelende gevoelens bij dit feest. Maar nu word er wel een soort zij tegen ons gedoe van gemaakt wat een hele hoop mensen ook niet verdienen.

Helemaal gelijk in deze
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:39:49 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132434949
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onder identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
Sorry, maar nu wordt het een principe kwestie

1947-2016
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:40:42 #177
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132434984
quote:

[..]

Natuurlijk niet. Iedereen mag een mening hebben. Ik kan dit ook omdraaien. als ik roep dat er geen beesten meer onverdoofd geslacht mogen worden dan heb ik vanavond nog een dooie geit met een doodsbedreiging aan de deur hangen van een halfgare moslim die vindt dat ik mijn bek moet houden. Daar spreken we dan toch ook schande van?

Net zo typisch dat jij deze voorbeelden aanhaalt, dus.
Er zijn momenten waarop weerstand logisch is. Als ik naar suriname ga en daar moeite ga lopen doen om een traditie om zeep te helpen vraag ik erom. Kom niet aan eeuwenoude tradities. Zeker niet als die geen mens kwaad doen. En al helemaal niet als ze te maken hebben met kinderen. Komt het oerinstinct van veel ouders naar voren. De mensen die iets tegen zwarte piet hebben hebben óf zelf een erg belabberde herinnering aan hun eigen kinderjaren, óf hebben nooit sinterklaas gevierd (omdat de ouders 'niet wilden liegen' tegen hun kinderen oid), óf beiden, óf zijn vergeten hoe leuk het was en hebben zelf nog geen kinderen. 95% van de Nederlanders heeft echter gewoon een prachtherinnering aan sinterklaas. Zelf, van hun kinderen en van hun kleinkinderen. De weken van opgebouwde spanning. De lol van het stieken vullen van de schoen en het plannen van wie de kadootjes in de gang zet en op de deur bonkt. Het hoort er allemaal bij en er is NIEMAND die het sinterklaasfeest viert die ook maar een SECONDE denkt aan negers of slavernij. Niemand.

De enigen die daarmee komen zijn mensen die zich zo lang zo enorm in de slachtofferrol hebben geduwd dat ze niet anders kunnen dan bij alles wat ze op hun pad tegen komen keihard 'racisme' schreeuwen, en extreem links tuig die voor iedereen op probeert te komen behalve de eigen normen, waarden, cultuur en tradities.
pi_132434989
Ik vind blanke vla ook zo discriminerend..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132434990
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Om wat racistische elementen eruit te halen en ervoor te zorgen dat iedereen het feest mee kan vieren.
Iedereen kan het feest meevieren. Als je dat niet wilt is je goed recht.
Van mij hoeven bepaalde rituelen zoals het paasfeest ook niet worden aangepast omdat ik mij daar niet helemaal in kan vinden. Dan kies ik er gewoon voor om niet naar de kerk te gaan.
Maar dan ga ik toch niet openbaar zitten huilen dat ik niet mee kan feesten?
quote:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onze identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
Niet helemaal waar. Tradities veranderen (gelukkig), want anders zouden we nog de handen afhakken van kruimeldieven. Ik denk dat we daar dus blij moeten zijn. Maar het is wel zo dat tradities en de bijbehorende normen en waarden veranderen dankzij de samenleving zelf.
Het kan niet zo zijn dat een traditie moet worden afgeschaft onder druk van 8% van een samenleving en een instituut dat buiten de landsgrenzen opereert. Dat is geen natuurlijk proces van waardevorming.
pi_132435002
quote:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onder identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
Daarom moet onze vlag ook rood-zwart-blauw worden.
Het huidige ontwerp duidt op rabiaat racisme waar Hitler van zou schrikken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:41:27 #181
3928 Ulx
pi_132435022
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben meer voor een pruik en vegen in het gezicht (ook al is dat niet het oorspronkelijke verhaal) maak er maar schoorsteen vegers van en gebruik alle culturen hier in Nederland. Die kleuren blijf ik raar vinden
Waarom moeten het schoorsteenvegers zijn geweest?

Zwarte Piet is gewoon zwarte piet. Niets meer. Niets minder.
pi_132435033
Ik weet de geschiedenis van het Sinterklaasfeest niet hoor dus ga het gewoon vragen. Maar waarom hebben Zwarte Pieten van die rode lippen en kroeshaar?
pi_132435035
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Goh.. origineel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:41:44 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132435037
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef senesta het volgende:

Alleen maar een grote kloof maken, terwijl dit er in de afgelopen 20 jaar helemaal niet was in NL tussen de 'zwarte' medemens en de blanken.
Wie heeft nu de schuld van discriminatie? Die fucking quincy. Kaffer.
1947-2016
pi_132435052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:41 schreef 010west het volgende:
Ik weet de geschiedenis van het Sinterklaasfeest niet hoor dus ga het gewoon vragen. Maar waarom hebben Zwarte Pieten van die rode lippen en kroeshaar?
Door de schoorsteen :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:42:11 #186
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_132435054
Iemand hier uitte zijn angst over protestbrieven vol gescheld richting de VN...

Wilders wil Verenigde Naties opheffen
quote:
"VN wil einde sinterklaasfeest. Stelletje gekken!", twitterde Wilders. Hij roept zijn volgers op een protestmail te sturen naar de Nederlandse vertegenwoordiging bij de VN in New York.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:42:16 #187
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132435056
quote:
Leuke poging
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:42:20 #188
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132435059
quote:
Gekleurde piet ging uit fietsen...
Want al ben ik Rood als bloed, 'k meen het wel goed...

nee, gaat 'm niet worden. Daarnaast zie ik het nut er niet van om toe te geven aan dit soort idioten.
pi_132435077
quote:
De geschiedenis van Sint Nicolaas.
St. Nicolaas is op latere leeftijd gevlucht naar Spanje, oorspronkelijk is hij een bisschop van Turkse origine en nationaliteit! Uit een Turkse havenplaats van destijds aanzienlijk belang. Hier is hij internationaal beroemd geworden omdat hij destijds zeer onorthodox (zwarte, Afrikaanse) kindslaven bevrijdde van de slavenschepen die de haven aandiende en ze als knecht in dienst nam.

De betaalde baan "knecht" gaf deze kindslaven een onafhankelijke, zelfstandige status.

Het is hierdoor dat St. Nicolaas als kindervriend door het leven gaat en zijn zwarte knechten zijn van oorspronkelijk bedoeld als symbool TEGEN slavernij en onderdrukking. Een beter symbool tegen racisme dan Sinterklaas is er dus eigenlijk niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:43:14 #190
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_132435094
Ridicuul en idioterie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:43:23 #191
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132435103
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef MilaNL het volgende:

[..]

De reacties van mensen zijn interessant. Je kunt zeggen dat ik een sociologisch onderzoekje uitvoer.
ik zou eerder zeggen dat je gewoon loopt te trollen. dat is geloofwaardiger :)
pi_132435111
Hoe kunnen ze überhaupt iemand met een overduidelijke vooraf ingenomen mening, wegens persoonlijke belangen, op dit onderzoek zetten?! :')

Iets met homofoben de invoering van het homohuwelijk laten onderzoeken, atheïsten op een onderzoek naar de afschaffing van de bijbel zetten en neo-nazi's laten beslissen of er wel al dan niet een Joodse kerk gebouwd mag worden. Representatief onderzoekje heur. :Y
pi_132435130
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

St. Nicolaas is op latere leeftijd gevlucht naar Spanje, oorspronkelijk is hij een bisschop van Turkse origine en nationaliteit! Uit een Turkse havenplaats van destijds aanzienlijk belang. Hier is hij internationaal beroemd geworden omdat hij destijds zeer onorthodox (zwarte, Afrikaanse) kindslaven bevrijdde van de slavenschepen die de haven aandiende en ze als knecht in dienst nam.

De betaalde baan "knecht" gaf deze kindslaven een onafhankelijke, zelfstandige status.

Het is hierdoor dat St. Nicolaas als kindervriend door het leven gaat en zijn zwarte knechten zijn van oorspronkelijk bedoeld als symbool TEGEN slavernij en onderdrukking. Een beter symbool tegen racisme dan Sinterklaas is er dus eigenlijk niet.
Thanks ;)
pi_132435132
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Er zijn momenten waarop weerstand logisch is. Als ik naar suriname ga en daar moeite ga lopen doen om een traditie om zeep te helpen vraag ik erom. Kom niet aan eeuwenoude tradities. Zeker niet als die geen mens kwaad doen. En al helemaal niet als ze te maken hebben met kinderen. Komt het oerinstinct van veel ouders naar voren. De mensen die iets tegen zwarte piet hebben hebben óf zelf een erg belabberde herinnering aan hun eigen kinderjaren, óf hebben nooit sinterklaas gevierd (omdat de ouders 'niet wilden liegen' tegen hun kinderen oid), óf beiden, óf zijn vergeten hoe leuk het was en hebben zelf nog geen kinderen. 95% van de Nederlanders heeft echter gewoon een prachtherinnering aan sinterklaas. Zelf, van hun kinderen en van hun kleinkinderen. De weken van opgebouwde spanning. De lol van het stieken vullen van de schoen en het plannen van wie de kadootjes in de gang zet en op de deur bonkt. Het hoort er allemaal bij en er is NIEMAND die het sinterklaasfeest viert die ook maar een SECONDE denkt aan negers of slavernij. Niemand.

De enigen die daarmee komen zijn mensen die zich zo lang zo enorm in de slachtofferrol hebben geduwd dat ze niet anders kunnen dan bij alles wat ze op hun pad tegen komen keihard 'racisme' schreeuwen, en extreem links tuig die voor iedereen op probeert te komen behalve de eigen normen, waarden, cultuur en tradities.
Hier ben ik het helemaal mee eens en ook ik vind dat onder geen beding deze traditie aangepast moet worden omdat een paar huilers een totaal misplaatst beeld van het evenement hebben. Maar oerinstinct of niet, als dit de mening van iemand is dan oet hij of zij daar ook om in zijn waarde gelaten worden. Natuurlijk hebben ze het helemaal mis, maar ik ga liever de discussie op argumenten aan en niet lukraak in het rond schelden.

Misschien praten we langs elkaar heen want ik ben het met je eens, maar ik ben niet heel gelukkig met Nederlanders die over het internet gaan zwermen en alle tegenstanders voor stront uitmaken. Dat doet het beeld geen goed, en dan neemt de druk over zoiets onschuldigs als Zwarte Piet alleen maar toe.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:44:10 #195
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132435133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:43 schreef Drrk het volgende:
Hoe kunnen ze überhaupt iemand met een overduidelijke vooraf ingenomen mening, wegens persoonlijke belangen, op dit onderzoek zetten?! :')

Iets met homofoben de invoering van het homohuwelijk laten onderzoeken, atheïsten op een onderzoek naar de afschaffing van de bijbel zetten en neo-nazi's laten beslissen of er wel al dan niet een Joodse kerk gebouwd mag worden. Representatief onderzoekje heur. :Y
Wij van wc-eend...
pi_132435137
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Iedereen kan het feest meevieren. Als je dat niet wilt is je goed recht.
Blijkbaar niet, want er voelen zich mensen (ik denk terecht) gediscrimineerd door de racistische elementen van het Sinterklaasfeest.

Maar ik heb zo het idee alsof de kleinburgerlijke Nederlanders de eigen cultuur zien als het verlengstuk van hun kleine penis.
pi_132435147
Ik denk dat het spreekwoord ´de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet´ binnenkort ook verboden gaat worden ;(
pi_132435161
Wat mensen al niet bezighoudt he... these days.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:44:57 #199
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_132435171
Die Witte Kerst Is Racisme pagina op FB gaat ondertussen als een idioot trouwens _O-
pi_132435180
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat het spreekwoord ´de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet´ binnenkort ook verboden gaat worden ;(
Ja, en autobanden worden blauw.
pi_132435182
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Godver :') Het was wachten tot hij hiermee kwam :')
pi_132435184
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want er voelen zich mensen (ik denk terecht) gediscrimineerd door de racistische elementen van het Sinterklaasfeest.

Maar ik heb zo het idee alsof de kleinburgerlijke Nederlanders de eigen cultuur zien als het verlengstuk van hun kleine penis.
niet je eigen gebrek op andere afschuiven he
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:45:30 #203
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132435191
quote:
och, die moslima hoeft ook alleen maar haar burqa af te zetten...
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:46:10 #204
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132435209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef paddy het volgende:

[..]

ik vind ook dat voorstel gewoon buigen en je anaal laten nemen door een stel jankzakken.
pi_132435220
quote:
Nee, dat is onzin. Het feest heeft al vele keren een gedaanteverwisseling ondergaan dus het is niet waar wat je zegt. Veel tradities feesten in Nederland zijn juist veel meer veranderd dan van welke cultuurfeest binnen Nederland dan ook. Noem een feest op in Nederland die niet onderhevig is geweest aan veranderingen? Het gaat dus niet om de verandering, maar om het feest als racistisch weg te zetten. En van mij mag het veranderen, maar a.u.b niet in regenboogpieten :')
pi_132435222
quote:

[..]

Dus? Zoals ik zei, ik voel mij ook niet helemaal thuis in alle rituelen die bij en paasfeest komen kijken. Daarom kies ik ervoor dat in een andere vorm te vieren.

Moeten bepaalde tradities nu opeens voor iedereen in de bevolking gelden? Wat een tolerant gezwets.
quote:
Mij maakt het vrij weinig uit of het huidige feest doorgaat. Alleen de gronden waarop men het wil verbieden vind ik niet logisch. En dan kun je je daar toch wel druk om maken?
pi_132435228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:45 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het voordeel wat minderheden hebben ten opzichte van de meerderheid.
pi_132435232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:45 schreef Danny het volgende:

[..]

Liever niet, de vrouw is een parel die beschermd moet worden.
pi_132435233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Witte/bruine boterhammen
Diabetes / suikerfeest

denk dat er weinig mensen zijn die deze grappen nog niet gehoord hebben.
pi_132435247
quote:
Rode lippen -> geen idee
Kroeshaar -> = krullen hoor, zie je dat niet?
pi_132435267
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Witte/bruine boterhammen
Diabetes / suikerfeest

denk dat er weinig mensen zijn die deze grappen nog niet gehoord hebben.
Wit brood is ongezonder, spreekt boekdelen.
pi_132435268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Te voorspelbaar. :')
pi_132435274
quote:
De kleur van ZP is allang niet meer het hoofdonderwerp. Dat is nu het topic 'zijn Nederlanders neo-nazi's / racisten als ze Sinterklaasfeest vieren'. En daar gaat geheel terecht de overgrote meerderheid van Nederland even van op zijn achterste benen staan, van zo'n beschuldiging.
pi_132435277
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:39 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Jeetje, wat een idioten lopen er toch rond op deze aardkloot :D
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:48:23 #215
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132435300
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Behalve 3 negers uit de bijlmer. Vieren ze toch lekker de kerstman, maar dat zal ook niet mogen omdat dwergen en rendieren dan beledigd worden.
Vrijheid van meningsuiting brengt nu eenmaal beledigen mee. Vraag maar aan Rowan Atkinson en zoek op free speech op youtube.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:48:46 #216
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132435311
quote:

[..]

er zijn geen racistische elementen, behalve in de hoofd van wat gekkies
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:48:57 #217
78780 deedeetee
pi_132435313
quote:
Een andere versie van dit verhaal vindt plaats na de dood van Sint Nicolaas. De stedelingen van Myra waren zijn naamdag aan het vieren toen een groep Arabische piraten vanuit Kreta in het gebied van Myra kwamen. Zij stalen de relikwieën uit de kerk van Sint Nicolaas. Terwijl zij de stad verlieten, ontvoerden zij een jongen, Basilios, om hem als slaaf te kunnen verkopen. In dienst getreden als slaaf werkte Basilios voor een koning als wijnschenker, die hem gekocht had omdat Basilios niet zou kunnen verstaan wat de koning tegen zijn raadslieden zou zeggen. Het hele volgende jaar zou Basilios de koning zijn wijn schenken in een prachtige, gouden karaf. In Myra kwam Nicolaas’ naamdag steeds dichterbij. Basilios’ moeder wilde niet aan het feest meedoen, omdat de dag voor haar tragische herinneringen opriep. In plaats mee te doen aan het feest bad zij om Basilios’ veiligheid. Terwijl Basilios zijn diensten voor de koning verrichtte, werd hij plotseling uit de zaal geplukt, de gouden karaf nog in de hand. Sint Nicolaas verscheen voor de doodsbange jongen, zegende hem en bracht hem terug naar zijn ouders in Myra.
wiki
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:49:16 #218
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_132435323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin. Het feest heeft al vele keren een gedaanteverwisseling ondergaan dus het is niet waar wat je zegt. Veel tradities feesten in Nederland zijn juist veel meer veranderd dan van welke cultuurfeest binnen Nederland dan ook. Noem een feest op in Nederland die niet onderhevig is geweest aan veranderingen? Het gaat dus niet om de verandering, maar om het feest als racistisch weg te zetten. En van mij mag het veranderen, maar a.u.b niet in regenboogpieten :')
Het mag wel veranderen, maar dat moet niet opgelegd worden door godbetert de VN :D. Als tradities zichzelf ontwikkelen en moderniseren is dat niet meer dan logisch en normaal.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:49:38 #219
38114 beantherio
pi_132435334
quote:
De reacties die er onder staan zijn een goed voorbeeld van hoe je gelijk kunt hebben maar je door je eigen domheid dat gelijk niet gaat krijgen. De "fans" van zwarte Piet zijn de stelling van Verene Shepherd in rap tempo aan het aantonen. :{ -O-
pi_132435338
quote:
We kunnen gemakkelijk het offerfeest afschaffen en ze broodjes kaas geven. Kleine moeite, goede oplossing.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:49:57 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132435349
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als we hier een bron van hebben, is het vertalen en lekker opsturen naar dat teringwijf.
1947-2016
pi_132435355
Hajji Firuz

Die mag zeker wel :r want dat is cultureel erfgoed.
pi_132435365
quote:

[..]

En daar zit het probleem nu in; ZP is niet racistisch. Klaar. Einde verhaal.
pi_132435368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:49 schreef beantherio het volgende:

[..]

De reacties die er onder staan zijn een goed voorbeeld van hoe je gelijk kunt hebben maar je door je eigen domheid dat gelijk niet gaat krijgen. De "fans" van zwarte Piet zijn het gelijk van Verene Shepherd in rap tempo aan het aantonen. :{ -O-
Inderdaad, hetgene wat mij nog het meeste stoort in deze discussies zijn de mensen die Zwarte Piet verdedigen met allerlei bullshit argumenten ('het is traditie' :'))
pi_132435376
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben mij nooit voorgelogen en toch werd het gevierd en zat ik voor de kachel te zingen en kregen we op precies dezelfde manier als andere kinderen ons cadeau, maar ze hebben ons nooit voorgelogen waarom het feest werd gevierd.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:50:35 #226
3928 Ulx
pi_132435379
quote:

[..]

Omdat iemand zich gediscrimineerd voelt wil dat helemaal niet zeggen dat dat ook zo is. En zelfs dan mag je als klagende partij heel concreet gaan aangeven waarom en hoezo.

En om eerlijk te zijn is "Iedereeen weet nu eenmaal..." geen argument. En ik heb nog geen overtuigend argument gezien dat mij heeft kunnen overtuigen dat Zwarte Piet anno 2013 een negatief figuur is.
pi_132435381
quote:
Maak mij minder zwart en minder knecht

Piet moet natuurlijk blijven. Maar hij kan minder zwart. En hij moet geen knecht meer zijn, schrijft Hoofdpiet Erik van Muiswinkel.

Nee, Zwarte Piet is geen schoorsteenveger. Dat is wel de doorzichtigste smoes waarmee we ons van ‘t ongemak met de knecht van Sinterklaas af denken te maken.
Zwarte Piet is een vrolijk relikwie uit racistische tijden, dat staat wel vast.

De bedenker van ons moderne Sint-sprookje, onderwijzer Jan Schenkman, zette slechts een enkele knecht neer als zakkendrager naast de bisschop. Hij bedacht dat halverwege de negentiende eeuw, een tijd van vanzelfsprekend racisme.

Na de oorlog verscheen er bij de intocht in Amsterdam voor het eerst een klein legioen Zwarte Pieten, en inmiddels is die club bij kleine kinderen het populairste onderdeel van het verhaaltje – even los van de cadeautjes waar het allemaal om draait. Maar Zwarte Piet is aan zwarte of witte Amerikanen, Engelsen, Australiërs of Zuid-Afrikanen knap lastig uit te leggen.

‘6 december, hartstikke koud, staat hij te lachen. De gek!’ (Toon Hermans)

Ik kan het weten, want ik ben inmiddels veertien jaar Hoofdpiet op de nationale televisie, and proud of it. But, you see…

Mijn Zuid-Afrikaanse uitwisseldochter Limpho (16 jaar oud, een jaar studerend in Nederland, 2009) lachte zich rot toen ze tot zich liet doordringen wat dit voor idiote traditie was. Ze liet zich daarna opgewekt meeslepen in de cadeau- en gedichtenpret, de liedjes bij de schoen, de geheimzinnigdoenerij, alles wat het Sinterklaasfeest subliem maakt.

En ze kreeg een koude rilling, samen met mij, toen een toffe Hollandse huismoeder begin november op het voetbalveld tegen ons beiden riep: ‘Hé, Van Muiswinkel, heb je al een Zwarte Pietje mee?’

Ik vond het altijd wel mooi dat zo’n apert politiek incorrecte traditie, witte mensen die zich zwart schminken en een zeventiende-eeuws clownspak aantrekken, in Nederland juist wel kon. Hoe meer een land van zoiets gruwde, hoe dichter de echte pijn daar nog onder de oppervlakte ligt. Logisch dat dat in Amerika niet kan, de apartheid is daar in het zuiden nog maar vijftig jaar terug afgeschaft. In Zuid-Afrika nog veel korter geleden.

Zwarte Piet in Nederland is, zeker op televisie, al lang ‘Piet’ geworden. Hij kan ook ‘zij’ zijn, heeft geen overdreven rode lippen en glanzende oorringen meer, praat niet krom en jaagt geen angst meer aan. ‘Piet’ (Huispiet, Babypiet, Moederpiet, Pietje Verliefd, Coole Piet) is de soortnaam voor een club kinderentertainers, vaak zelf nog kinderen, waarvan iedereen best mag zien dat het geschilderde witten zijn. Alleen de kleinste kinderen geloven ‘echt’: die denken magisch en zien wat ze willen zien.

Het zijn de 9- tot en met 109-jarigen die paniek zaaien over een witte plek in de nek die iets zou ‘verraden’. De schmink zou niet ‘het belangrijkste moeten zijn: kostuum, baret & veren maken de Piet.

Maar de grote wereld, die vroeger nooit zijn schoentje heeft mogen zetten, heeft geen geduld voor dat soort nuances.

Die ziet het festijn anno 2013 met eigen ogen via Facebook en YouTube, veel meer dan vroeger. En daar zeggen ze: hoezo is die Dutch Zwarte Piet geen ‘black person’? If it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, it’s probably a duck.

Daar hebben ze geen idee van onze liefde voor het spel binnen het feest. Geen weet van onze verknochtheid aan de onwerkelijke figuren van de Pieten en de Sint zelf – die nepbisschop met zijn bovenmenselijke ouderdom, wijsheid en koopkracht. Het zijn lieve spannende sprookjesfiguren, waar ook Surinaamse, Antilliaanse, Marokkaanse, Afghaanse en heel soms Zuid-Afrikaanse kinderen die hier in november rondlopen, hun pret van hebben.

Totdat de oorsprong van de Zwarte Knecht de kop weer op steekt in een quasi onschuldig geintje. Jaja. Hoeveel geintjes zijn dat vanaf half november? Een serieus onderzoek daarnaar, evenals dat van het beeld dat kleine kinderen in Nederland van zwarte mensen hebben, lijkt me voor Nederland geen overbodige luxe.
Want er lijkt een groeiend aantal zwarte Nederlanders te zijn dat er de grap niet van inziet. En als ze er over beginnen worden ze zo hard aangepakt over hun onbegrip voor onze onschuldige traditie, dat ze alleen maar in hun vermoeden bevestigd worden.

Waarheen met Zwarte Piet?
Hij moet natuurlijk blijven: hij hoort bij Sint als Sancho Panza bij Don Quichot. En een feest als Sinterklaas afschaffen, dat wil niemand.
Racisme, ongevoeligheid en botheid afschaffen: dat kan niemand. Maar dat moeten we op z’n minst willen.

En Piet steeds minder zwart en minder knecht maken: dat kan prima. Daar moeten we maar mee doorgaan. Het zou de regering een voorwerp van aanhoudende zorg moeten zijn. En de regering, als het om Sint en Piet gaat, dat zijn wij zelf.

Erik van Muiswinkel is cabaretier. Hij is sinds 1998 Hoofdpiet tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas. Hij schreef deze bijdrage eerder dit jaar in het bibliotheekboekenweekgeschenk ‘Gouden Tijden, Zwarte Bladzijden’, onder de titel ‘Piet’
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rt-en-minder-knecht/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2013 15:50:59 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:51:05 #228
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_132435394
Zijn jodenkoeken niet verbannen? Of waren dat negerzoenen?
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:51:45 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_132435418
quote:

[..]

Hoe haal je dat in vredesnaam uit mijn woorden ?
pi_132435426
quote:
Hoofdpiet, wat een enge hierarchie kent die organisatie toch.
pi_132435427
Het strooien met pepernoten moet ook maar eens stoppen. Het suggereert dat negers relschoppers zijn en continu met stenen gooien.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:52:09 #232
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132435431
quote:

[..]

De reacties die er onder staan zijn een goed voorbeeld van hoe je gelijk kunt hebben maar je door je eigen domheid dat gelijk niet gaat krijgen. De "fans" van zwarte Piet zijn de stelling van Verene Shepherd in rap tempo aan het aantonen. :{ -O-
Precies mijn punt. Met zulke idioten als voorstander heb je geen tegenstander meer nodig. Zwarte Piet zal hoe dan ook verdwijnen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:52:22 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132435436
1947-2016
pi_132435441
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:52 schreef waht het volgende:

[..]

Hoofdpiet, wat een enge hierarchie kent die organisatie toch.
Gelukkig weet de hoofdpiet het hoofd koel te houden in deze tijden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:52:39 #235
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132435448
Deze zin... Al hadden we er verdomme 5
quote:
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:52:52 #236
38114 beantherio
pi_132435456
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Inderdaad, hetgene wat mij nog het meeste stoort in deze discussies zijn de mensen die Zwarte Piet verdedigen met allerlei bullshit argumenten ('het is traditie' :'))
Dat vind ik geen bullshit argument. Maar het is wel bullshit om te ontkennen dat zwarte Piet racisme is door allerlei racistische en beledigende postings te maken onder dat filmpje. Dat slaat echt nergens op.
pi_132435462
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:50 schreef Friek_ het volgende:
If it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, it’s probably a duck.
Conclusie: voor buitenstaanders lijkt Zwarte Piet racistisch maar er is geen enkel argument die daar daadwerkelijk op wijst.
pi_132435465
Pffff, mensen die hier over benamingen beginnen :')

Mij kan het echt niks schelen, maar waarom komen mensen met non-argumenten?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:53:43 #239
78780 deedeetee
pi_132435485
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:52 schreef Keukendrol het volgende:
Deze zin... Al hadden we er verdomme 5

[..]

Tsja je vraagt je onwillekeurig af waarom zijn ons de kerstman door de strot wil duwen ?
pi_132435498
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Precies mijn punt. Met zulke idioten als voorstander heb je geen tegenstander meer nodig. Zwarte Piet zal hoe dan ook verdwijnen.
Zou wel mooi zijn als we de pieten dan symbolisch aan hun nekken aan hoge bomen en straatlantaarns hangen, om zo afscheid te nemen van de traditie.
pi_132435499
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:52 schreef Peunage het volgende:
Pffff, mensen die hier over benamingen beginnen :')

Mij kan het echt niks schelen, maar waarom komen mensen met non-argumenten?
Hoi, welkom op FOK!.
pi_132435513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat vind ik geen bullshit argument. Maar het is wel bullshit om te ontkennen dat zwarte Piet racisme is door allerlei racistische en beledigende postings te maken onder dat filmpje. Dat slaat echt nergens op.
Traditie is niet iets heiligs, traditie is een afspiegeling van de hedendaagse normen en waarden. Het is dus helemaal niet fout als tradities veranderen of als tradities komen en gaan. Je maar blijven vasthouden aan bepaalde tradities vind ik zo typisch conservatief dat alleen mensen van de Bible Belt nog zo denken.
pi_132435517
quote:

[..]

De niet-bestaande racistische elementen ja. Dan voeden we die mensen opnieuw op, onderwijzen we ze in de ware cultuur die ze blijkbaar in hun jeugd hebben gemist. We gaan niet voor een minderheid alles overboord gooien.

quote:
Dus je vindt het heel raar dat mensen gepikeerd reageren als iemand zegt dat hun cultuur racistisch is? Zullen we anders even tegen moslims zeggen dat ze homohaters zijn en dan verbaasd reageren als ze gaan flippen? Of ben je stiekem niet zo naïef als je je nu wil voordoen?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:54:35 #244
403186 Walder_Frey
Dirty old man
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:55:23 #245
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132435545
quote:

[..]

verbaast me niets dat jij dat terecht vindt. Maar net als met mensen die in elke foto waarin een kind in zijn ondergoed staat kinderporno menen te herkennen zit dat probleem meer in diens hoofd dan dat het daadwerkelijk realiteit is.
pi_132435558
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Traditie is niet iets heiligs, traditie is een afspiegeling van de hedendaagse normen en waarden. Het is dus helemaal niet fout als tradities veranderen of als tradities komen en gaan. Je maar blijven vasthouden aan bepaalde tradities vind ik zo typisch conservatief dat alleen mensen van de Bible Belt nog zo denken.
Prima als tradities veranderen en dat gebeurt op een manier waarbij er inhoudelijk gediscussieerd wordt en men niet bij de eerste de beste kritische ondertoon begint te schreeuwen dat diegene een racist is en. Het is de toon die de muziek maakt.
pi_132435559
quote:

[..]

Welke racistische elementen?
pi_132435608
quote:

[..]

Oh?

Eens kijken... De 'ergste' reacties die ik zie:
quote:
Being dressed like that she looks like Zwatte Piet herself ;D
Is toch gewoon zo? Het stereotype van "de neger" waaraan zo veel aanstoot wordt genomen, zijn de grote oorbellen, de lippenstift en het krul/kroeshaar. Check, check en check!
quote:
... she´s a retarded dumb bitch ...
quote:
That bitch is against our dut...
Schelden met "bitch" is geen racisme.

Kortom, ik zie totaal niet hoe de reacties haar gelijk bevestigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2013 15:57:50 ]
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:57:08 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_132435614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:46 schreef Danny het volgende:

[..]

ik vind ook dat voorstel gewoon buigen en je anaal laten nemen door een stel jankzakken.
Ik ook. Geen milimeter toegeven nu, want het is nooit genoeg.
pi_132435619
quote:
Er gaan er echt nog een hoop volgen ben ik bang. En dat allemaal door de racismekaart van onwetende mensen.
pi_132435624
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De niet-bestaande racistische elementen ja.
Dus je ontkent maar een stuk ontstaansgeschiedenis van de huidige Zwarte Piet voor het gemak? Het is overduidelijk dat daar racistische en stereotyperende elementen een rol spelen. Maar goed, ik denk dat jij ook wel pro-racisme en discriminatie bent.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:57:39 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132435627
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima als tradities veranderen en dat gebeurt op een manier waarbij er inhoudelijk gediscussieerd wordt en men niet bij de eerste de beste kritische ondertoon begint te schreeuwen dat diegene een racist is en. Het is de toon die de muziek maakt.
Nogmaals dat plaatje dan:
--
pi_132435639
het is wel een kutsituatie omdat 'we' gedwongen worden ons te verdedigen terwijl het helemaal niets aan de hand is. En de racisme schreeuwers blijven gewoon roepen en blijven aandacht krijgen...
There are only 151 Pokémon.
pi_132435652
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er gaan er echt nog een hoop volgen ben ik bang. En dat allemaal door de racismekaart van onwetende mensen.
Regenboog Pieten. Ik vrees dat Rusland nu naar de VN gaat
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:58:40 #255
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132435659
--
pi_132435662
quote:
Nee, wij als land moeten gewoon niet naar minderheden luisteren als het om zoiets kleins gaat.

Het is een kinderfeest, niet meer niet minder. Als wij een paar huilie huilie mensen daar over laten beslissen dan zijn wij als volk echt diep gezonken.
pi_132435664
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dus je ontkent maar een stuk ontstaansgeschiedenis van de huidige Zwarte Piet voor het gemak? Het is overduidelijk dat daar racistische en stereotyperende elementen een rol spelen. Maar goed, ik denk dat jij ook wel pro-racisme en discriminatie bent.
En zie hier de reden waarom deze discussie al bij voorbaat kansloos is. 'Nee jij bent een racist' gilt Friek_ op reactie van een kritische gebruiker. Je diskwalificeert jezelf enorm.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:59:08 #258
3928 Ulx
pi_132435669
quote:

[..]

Welke dan? Geef nou eens argumenten waarom Zwarte Piet anno nu een negatief figuur is. Wat maakt Zwarte Piet nou zo vreselijk slecht?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:59:11 #259
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132435671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Eenskijken het volgende:
het is wel een kutsituatie omdat 'we' gedwongen worden ons te verdedigen terwijl het helemaal niets aan de hand is. En de racisme schreeuwers blijven gewoon roepen en blijven aandacht krijgen...
Het is ook maar een relatief kleine groep roeptoeters die al deze heisa veroorzaakt.
- Dearest (UI)
pi_132435692
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb je allang en breed laten zien dat er bij de tegenstanders net zoveel onzinnige argumenten worden gebruikt. Nazi's, Holocaust, Vergassen van Nederlanders. Blijf je nou serieus dit weer aanhalen? Je plaat blijft hangen.
pi_132435695
quote:

[..]

Allemaal leuk en aardig. Maar als wij dingen van nu willen veranderen en of oplossen dan is het wel van belang dat wij het in de hedendaagse context bekijken.
pi_132435696
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Anti-piet "Zwarte piet is racisme omdat zwarte piet een slaaf moet voorstellen"
Willekeurige pro-piet "ja maar er is blanke vla en offerfeest is ook racisme :( "

8)7
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:00:24 #263
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_132435709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik denk dat als we zwarte pieten afschaffen dat men over 30 jaar gaat klagen dat Sinterklaas alleen maar vrienden heeft van eigen afkomst en dat dat geen werkelijke afspiegeling is van de hedendaagse multiculturele maatschappij. Dan doet de VN een onderzoek en komen ze tot de conclusie dat zwarten worden uitgesloten van dit nationale feest en er daarom speciale hulpjes moeten worden gecreeërd die, als er geen negers voorhande zijn, zwart worden geverfd. Zodoende kan er worden aangetoond dat Sinterklaas heus wel tolerant is naar leden van andere etnische groepen!
DIT!!!!!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_132435711
quote:

[..]

Nee, hij erkent dat ZP in de huidige maatschappij geen enkel racistisch element meer bij zich draagt. Veel succes om dat te ontkrachten.
pi_132435720
Heeft de NL regering hier eigenlijk al iets over gezegd?
pi_132435738
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Het is ook maar een relatief kleine groep roeptoeters die al deze heisa veroorzaakt.
Als je maar hard genoeg blijft roepen dat iets racisme is, dan gaat de grote meute die niet zo op de hoogte is je vanzelf naschreeuwen.
pi_132435745
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En zie hier de reden waarom deze discussie al bij voorbaat kansloos is. 'Nee jij bent een racist' gilt Friek_ op reactie van een kritische gebruiker. Je diskwalificeert jezelf enorm.
Het is niet bepaald kritisch om een deel van de geschiedenis te negeren. Dat doen wel meerdere mensen, zoals PVV'ers die in dit opzicht op je lijken.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:01:23 #268
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132435750
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb je allang en breed laten zien dat er bij de tegenstanders net zoveel onzinnige argumenten worden gebruikt. Nazi's, Holocaust, Vergassen van Nederlanders. Blijf je nou serieus dit weer aanhalen? Je plaat blijft hangen.
Je snapt hopelijk wel wat de bedoeling was van de holocaust vergelijking? ;)
--
pi_132435752
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, ain't no differents between black or white . Laat jouw voorbeeld en die van mij wel zien
Heb er meerdere gezien
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:01:27 #270
249559 crew  Lavenderr
pi_132435754
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:00 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ja. Rutte zei dat hij van Zwarte Piet gewoon niks anders kan maken.
pi_132435759
quote:
Ja. Markie moest erom lachen en zei dat het onzinnig was.
pi_132435767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, ain't no differents between black or white . Laat jouw voorbeeld en die van mij wel zien
[ afbeelding ] Heb er meerdere gezien
Die ja. Bedankt voor het maken van mijn punt.
pi_132435772
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

klopt, maar zoals altijd krijgen ze alle aandacht. zoals gezegd zal 95% van alle mensen het allemaal prima vinden zoals het nu is, maar die laten zich niet horen. (enigzins terecht, omdat de discussie nergens op slaat) maar straks wordt iedereen gedwongen zich te verantwoorden. Of men bemoeit zich er niet mee maar dan winnen ze racisme roepers en dan is de traditie weg...
There are only 151 Pokémon.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:02:25 #274
3928 Ulx
pi_132435783
quote:
Nee, maar Rutte is wel gezien met een rijmwoordenboek en een grote zak met zaagsel. Ik denk dat hij nog wel een surprise in voorbereiding heeft.
pi_132435789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, want degene die dat live op AT5 zei wist zelf niet eens wat hij bedoelde. Aan jou de eer om zijn Godwin recht te praten.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:02:45 #276
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132435796
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:01 schreef paddy het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Heb er meerdere gezien
Hoe kun je jezelf zo diskwalificeren. :')
- Dearest (UI)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:02:51 #277
38114 beantherio
pi_132435801
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh?

Eens kijken... De 'ergste' reacties die ik zie:

[..]

Is toch gewoon zo? Het stereotype van "de neger" waaraan zo veel aanstoot wordt genomen, zijn de grote oorbellen, de lippenstift en het krul/kroeshaar. Check, check en check!

[..]

[..]

Schelden met "bitch" is geen racisme.

Kortom, ik zie totaal niet hoe de reacties haar gelijk bevestigen.
Ok, als je dat soort reacties normaal vindt dan kunnen we het fenomeen zwarte Piet net zo goed meteen uitwuiven. Je vind het acceptabel om ongenuanceerde, beledigende postings te plaatsen maar je verwacht wel genuanceerde reacties terug te krijgen. Hoe krom is dat? 8)7
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:03:13 #278
3928 Ulx
pi_132435817
quote:

[..]

Ja. Die maakte die bolle om de discussie gelijk te smoren.
pi_132435841
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het is niet bepaald kritisch om een deel van de geschiedenis te negeren. Dat doen wel meerdere mensen, zoals PVV'ers die in dit opzicht op je lijken.
Nogmaals, er is niemand die de geschiedenis negeert. Er zijn er wel een paar die selectief de ontstaangeschiedenis van ZP erbij pakken om racisme te gillen maar erin falen om de hedendaagse Piet als racistisch te kunnen bestempelen. Ook jij mag het proberen; wat is er op dit moment racistisch aan ZP?
pi_132435848
Ik hoop dat ik nu niet meteen als racist weggezet ga worden, maar denk dat de sinterklaasliedjes op youtube dan een beetje op deze manier veranderd gaan worden?

pi_132435851
quote:

[..]

Het is een totaal misplaatste vergelijking. Het wekt de indruk dat zij nog zieliger zijn dan de Joden, en wij nog wreder en duivelser dan Hitler, terwijl het juist het genocide-aspect is wat de holocaust zo verwerpelijk maakte en niet zozeer het aantal doden.
pi_132435866
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is.. even kijken.. er één. Ik ben benieuwd naar de anderen. Daarnaast heeft ze wel een punt natuurlijk, het had een boel geschreeuw gescheeld.
:')

Je bent dus lekker aan het trollen. Point taken. Jammer dat zelfs jij niet meer serieus kan reageren.
pi_132435873
Mensen, mensen, waar zijn we nu toch helemaal mee bezig?????
Alleen maar klagen wat er allemaal zo mis is met NL. Wij hebben je niet gevraagd hier te komen hoor.. Je bent vrij om te gaan als het niet bevalt. Kan niet begrijpen dat onze leden uit de 2e kamer niet ingrijpen. ONS LAND WORDT VERZIEKT! Heeft niemand dit behalve de burgers nou door.

Laten we de rollen nou eens even omdraaien en met zn allen massaal naar bijvoorbeeld marokko verhuizen. Daar christelijke kerken gaan bouwen, carnaval vieren, de gaypride vieren uhhh wat hebben we nog meer... Koningsdag, want ja we blijven nederlanders. Wat zullen de moslims daar dan zeggen???? Nee nee dat kan allemaal niet, want je moet je aanpassen. Maar wij nederlanders wel zeiken dat we het zo zielig vinden voor alle schaapjes die eraan gaan tijdens het offerfeest. Dan zullen we toch ook een dikke vinger krijgen van de moslims.

Mijn god, ik snap echt die hele toestand niet hoor. Zwarte piet zwart door de schoorsteen, een nederlandse traditie en die wordt verziekt door mensen die hier niet eens officieel vandaan komen. HOE DURF JE?????????? Heb zelf heel wat donkere vrienden om me heen, maar denken er gelukkig allemaal zo over als ik.
pi_132435889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat? :o
Ryon is aan het trollen. Niet op ingaan.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:05:31 #285
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132435912
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, want degene die dat live op AT5 zei wist zelf niet eens wat hij bedoelde. Aan jou de eer om zijn Godwin recht te praten.
Lees: http://www.vice.com/nl/re(...)et-slavernijverleden

Het is geen Godwin. De opmerking wordt gemaakt omdat Nederlanders denken dat de holocaust het grootste leed is wat de wereld ooit is aangedaan. Men stelt dat het kinderspel is in vergelijking met slavernij. Zoals een verwijzing naar de holocaust pijn doet voor de Nederlanders wiens grootouders daar last van hadden, zo doet een verwijzing naar de slavernij pijn voor de mensen wiens voorouders last hadden van de slavernij.

Heel simpel en begrijpelijk argument. Maar gaat de meeste Nederlanders toch nog even boven de pet.
--
pi_132435915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:04 schreef bdamh1983 het volgende:
Mensen, mensen, waar zijn we nu toch helemaal mee bezig?????
Alleen maar klagen wat er allemaal zo mis is met NL. Wij hebben je niet gevraagd hier te komen hoor.. Je bent vrij om te gaan als het niet bevalt. Kan niet begrijpen dat onze leden uit de 2e kamer niet ingrijpen. ONS LAND WORDT VERZIEKT! Heeft niemand dit behalve de burgers nou door.

Laten we de rollen nou eens even omdraaien en met zn allen massaal naar bijvoorbeeld marokko verhuizen. Daar christelijke kerken gaan bouwen, carnaval vieren, de gaypride vieren uhhh wat hebben we nog meer... Koningsdag, want ja we blijven nederlanders. Wat zullen de moslims daar dan zeggen???? Nee nee dat kan allemaal niet, want je moet je aanpassen. Maar wij nederlanders wel zeiken dat we het zo zielig vinden voor alle schaapjes die eraan gaan tijdens het offerfeest. Dan zullen we toch ook een dikke vinger krijgen van de moslims.

Mijn god, ik snap echt die hele toestand niet hoor. Zwarte piet zwart door de schoorsteen, een nederlandse traditie en die wordt verziekt door mensen die hier niet eens officieel vandaan komen. HOE DURF JE?????????? Heb zelf heel wat donkere vrienden om me heen, maar denken er gelukkig allemaal zo over als ik.
Is dit een troll?
pi_132435942
wtf zwartepiet is koeltoer
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:06:22 #288
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_132435943
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:04 schreef paddy het volgende:
Ik hoop dat ik nu niet meteen als racist weggezet ga worden, maar denk dat de sinterklaasliedjes op youtube dan een beetje op deze manier veranderd gaan worden?

Ik ga helemaal stuk hier _O-
pi_132435947
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:04 schreef bdamh1983 het volgende:
Dat is dus ook het hele punt. De gemiddelde zwarte persoon in NL moet er keihard om lachen. Het zijn vooral blanke types als Ryon en Friek_ die vinden dat de zwarte medemens te dom is om te begrijpen dat het racistisch is als ZP zwart is, dus gaan ze de barricades op om hun gelijk te proberen te halen, over de ruggen van diezelfde zwarte mensen die hun schouders ophalen en gewoon gezellig meedoen aan het feest.
pi_132435948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ok, als je dat soort reacties normaal vindt dan kunnen we het fenomeen zwarte Piet net zo goed meteen uitwuiven. Je vind het acceptabel om ongenuanceerde, beledigende postings te plaatsen maar je verwacht wel genuanceerde reacties terug te krijgen. Hoe krom is dat? 8)7
Het is geen fatsoenlijke debatteertechniek om zo op de persoon te spelen. Aan de andere kant, het is een verhit debat en zij gooit extra olie op het vuur als totale buitenstaander die zich niet heeft ingelezen, dan kun je dat verwachten.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:06:34 #291
3928 Ulx
pi_132435952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:04 schreef paddy het volgende:

LOL
pi_132435962
WTF is dit voor idiote psycho praat?Sinterklaasfeest en Zwarte Pieten zijn racistisch? _O-

Ik ben een in Centraal-Afrika(RD Congo) geboren "Nederlander"(bijna een NL paspoort),woont sinds half Januari 1995 in Nederland.

Ik heb nog nooit gedoe gehad met Sinterklaasfeest of Zwarte Pieten(vrouwen met grote tieten in die pakken :9) in al die jaren,maar het is volgens mij krankzinning om te zeggen dat het racisme is. 8)7

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:55 schreef Danny het volgende:

[..]

verbaast me niets dat jij dat terecht vindt. Maar net als met mensen die in elke foto waarin een kind in zijn ondergoed staat kinderporno menen te herkennen zit dat probleem meer in diens hoofd dan dat het daadwerkelijk realiteit is.
Die mensen slaan wild om zich heen :P
pi_132435983
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Lees: http://www.vice.com/nl/re(...)et-slavernijverleden

Het is geen Godwin. De opmerking wordt gemaakt omdat Nederlanders denken dat de holocaust het grootste leed is wat de wereld ooit is aangedaan. Men stelt dat het kinderspel is in vergelijking met slavernij. Zoals een verwijzing naar de holocaust pijn doet voor de Nederlanders wiens grootouders daar last van hadden, zo doet een verwijzing naar de slavernij pijn voor de mensen wiens voorouders last hadden van de slavernij.

Heel simpel en begrijpelijk argument. Maar gaat de meeste Nederlanders toch nog even boven de pet.
Ga niet anderen dom noemen als je zelf niet begrijpt dat de holocaust zo verwepelijk is omdat het een genocide was, en niet puur op grond van het aantal slachtoffers. :')
pi_132436014
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:05 schreef Ryon het volgende:

We hebben al meermalen ontkracht dat ZP op dit moment enige tekens van slavernij in zich heeft. Sterker nog, de algehele geaccepteerde consensus is dat ZP een knecht is en geen slavernij verleden heeft. ZP is namelijk al veel ouder dan 150 jaar, maar daar gaan de tegenstanders even selectief doorheen en pikken slechts een marginaal onderdeel van de geschiedenis eruit.

Als dan de voorstanders dit aankaarten roept Friek_ weer keihard 'racisme!!!' en begint het hele riedeltje weer vooraan; want blijkbaar is het alleen aan de tegenstanders om de geschiedenis op te rakelen en niet aan de voorstanders. Hypocriet much?
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:09:00 #295
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132436030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Eenskijken het volgende:
dat inderdaad. er wordt gewoon beweerd dat iedereen die sinterklaas viert racist is. als je niet reageert zeg je eigenlijk dat ze gelijk hebben, reageer je wel toon je hun gelijk aan. Zo is de werkelijkheid nu eenmaal; de racisme/xenofobie/discriminatiekaart is al jaren een troefkaart die elke hand verslaat.
pi_132436046
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
WTF is dit voor idiote psycho praat?Sinterklaasfeest en Zwarte Pieten zijn racistisch? _O-

Ik ben een in Centraal-Afrika(RD Congo) geboren "Nederlander"(bijna een NL paspoort),woont sinds half Januari 1995 in Nederland.

Ik heb nog nooit gedoe gehad met Sinterklaasfeest of Zwarte Pieten(vrouwen met grote tieten in die pakken :9) in al die jaren,maar het is volgens mij krankzinning om te zeggen dat het racisme is. 8)7

[..]

Die mensen slaan wild om zich heen :P
Welkom bij de club man. Er zijn blanken in dit topic die blijkbaar niet snappen wat jij wel snapt. Hulde.
pi_132436047
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is.. even kijken.. er één. Ik ben benieuwd naar de anderen. Daarnaast heeft ze wel een punt natuurlijk, het had een boel geschreeuw gescheeld.
Nee, er zijn er meer. En geen enkele achtergrond uitgezonderd. Nog niet zolang geleden gereageerd op een filmpje waar elke blanke Nederlander als incestkut werd weggezet, of dat ze de vrouwen moesten verkrachten zodat het blanke ras uitsterft. Stond er gewoon. Ja, er is echt geen verschil qua racistische haters. En ja, zelfs in een asielzoekerscentra is er disciminatie van de ene groep naar een andere groep. Ik heb daar enorm veel aan geprobeerd te doen. Doe alleen niet alsof het er niet is en alleen blanken discrimineren...of veel meer blanken discrimineren want dat is niet zo.Het had een boel geschreeuw gescheeld? Jee, je bent er zelf een?
pi_132436055
Knettergek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')