Het bericht:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
95% van de mensen in Nederland ziet Zwarte Piet anders ook als iets positiefs. Ik schat, gezien de ophef, dat de overgrote meerderheid van die mensen Zwarte Piet nooit als de slaaf van Sinterklaas hebben gezien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Non-argumenten. Volgens mij worden zij als goden gezien en niet als slaven. Dat is het belangrijkste verschil.
Ok, wat jij wilt. Iemand van vóór het jaar 1900, op een paard. En er hobbelt een donkere man achter hem aan die zijn spullen draagt en naar hem luistert. Nee, dat zal wel een zakenpartner zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef Danny het volgende:
[..]
alleen als je een kronkel in je hoofd hebt
Nee hoor. Het is een page of knecht maar geen slaaf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon realistisch blijven? Zwarte piet moet een slaaf voorstellen. En dan heb ik het niet over of dat racistisch is of niet, maar hij moet wél een slaaf voorstellen.
Natuurlijk wel. Beste ganja van de wereld. Jah rastavaagheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat dat wijf uit Jamaica niet eens Nederland zou kunnen aanwijzen op de wereldkaart
Haha nu vind ik het helemaal belachelijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef bluffer123 het volgende:
Hyprocrieten die elitaire praatgroep
http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.html
Deeeee fiets van Piet van Pa is zojuist gepasseerdquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef Melleyn het volgende:
Zwarte Piet ging uit fietsen - begin van een Sinterklaasliedje
Piet ging uit fietsen - begin van een slechte grap
Dat is niet realistisch dat is onzin. Vraag een willekeurig kind of piet een slaaf is en het zal je niet begrijpend aankijken. Kinderen weten niet eens wat slaven zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon realistisch blijven? Zwarte piet moet een slaaf voorstellen. En dan heb ik het niet over of dat racistisch is of niet, maar hij moet wél een slaaf voorstellen.
Het is een beetje gevaarlijk wat ik nu ga zeggen, maar hoe durft iemand die leeft van andermans belastingcenten over slavernij door te draven?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is die ene Antiliaan of Surinamer die er over zeurt.
Of werknemer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is een page of knecht maar geen slaaf.
niet eentje, 600! En niet alleen achter hem, maar overal rondom hem, en zelfs op de daken zie je ze rennen en springen!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok, wat jij wilt. Iemand van vóór het jaar 1900, op een paard. En er hobbelt een donkere man achter hem aan die zijn spullen draagt en naar hem luistert. Nee, dat zal wel een zakenpartner zijn.
Pasen is een Joods feest, voor alle Islamieten een belediging.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef GroningseGast het volgende:
get fucking over it, ga pasen vieren ofzo.
Dat noemt men een knecht, die gewoon in dienst was van en geen eigendom was.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok, wat jij wilt. Iemand van vóór het jaar 1900, op een paard. En er hobbelt een donkere man achter hem aan die zijn spullen draagt en naar hem luistert. Nee, dat zal wel een zakenpartner zijn.
Quincy gaat nu alle reclameborden af. Een donkergekleurde man in een ferrari op een reclamebord linkt hij naar koetsierslaaf, en een donkere vrouw met een surinaams gerecht in haar handen als huisslaaf. Surinaamse feesten mogen ook niet meer want is ook buitensluiten van andere landen....ow wacht...dat mag dan weer wel. Zolang Nederland maar geen Nederlands feest heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef DrMabuse het volgende:
Quincy vind dat alle kleuren mogen als Piet , alleen geen zwarte.
Is dat juist niet heel racistisch?
Denk dus dat we idd alle culturen hulpen moeten nemen met het pagepakje, behalve de donkere mensen. Jammer (en zo denken ook veel Surinamers hoor) maar de kliek maakt blijkbaar de dienst uit. Ik heb geen probleem met een verandering maar probeer dan wel de donkere pieten buiten te sluiten in het feest, want anders hebben we over een paar jaar dezelfde ellende, Die hebben we dan überhaupt denk ik want buitensluiten is geen optie, maar mee doen ook niet. pffffquote:Terwijl de VN onderzoek doen naar de Nederlandse Zwarte Piet omdat die racistisch zou zijn, beschermt de landenorganisatie een Perzisch feest waarbij zwartgeschminkte figuren een grote rol spelen.[...lees rest in bron]
Wilders moet niet zo vreemd doen. Rent hij altijd weg als iemand wat zegt wat hem niet aanstaat?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:53 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wilders wil direct de VN opheffen.
Ja maar zo'n VN groep gaat niet aan kinderen vragen hoe wie zwarte piet precies is. Die kijken naar de traditie op zich.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is niet realistisch dat is onzin. Vraag een willekeurig kind of piet een slaaf is en het zal je niet begrijpend aankijken. Kinderen weten niet eens wat slaven zijn.
Het is sint en zijn knecht piet en niet sint en zijn slááf piet.
Bingo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat ik me nu realiseer is dat de tegenstanders van Zwarte Piet het nu mooi wel gelukt is om Zwarte Piet daadwerkelijk racistisch te maken..
Of zoals Morgan Freeman het zei: je kunt racisme pas uitroeien door het er niet meer over te hebben.
Door nu een evenement wat niemand als racistisch ervoer te gaan betitelen als racistisch, bereik je dus eigenlijk het tegenovergestelde... En bedankt.
Alsof wij niet allemaal een werkgever hebben voor wie we werkzaamheden uitvoerenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar als het dat wel is dan moet santa claus ook afgeschaft worden want die komt voort uit de opeens racistisch verklaarde sinterklaas volgens de wikiquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:55 schreef Ulx het volgende:
Hoe men Zwarte Piet honderd jaar geleden, of voor mijn part vorig jaar, neerzette is niet relevant voor het nu.
quote:De meest gebruikte verbeelding is Santa Claus, die ontstond in de Verenigde Staten en die onder andere teruggaat op Sinterklaas, die door Nederlandse kolonisten werd meegenomen naar Noord-Amerika.
Dan vier je je verjaardag maar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:56 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Pasen is een Joods feest, voor alle Islamieten een belediging.
VN help
Dus moeten ze alle liedjes luisteren. De films bekijken. De verhalen lezen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja maar zo'n VN groep gaat niet aan kinderen vragen hoe wie zwarte piet precies is. Die kijken naar de traditie op zich.
zullen dan wel rebelse slaven zijn. Black Pete Unchained!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:55 schreef poemojn het volgende:
[..]
niet eentje, 600! En niet alleen achter hem, maar overal rondom hem, en zelfs op de daken zie je ze rennen en springen!
En ze geven zijn eigendommen weg....
ja maakt er nu grappen over, maar dat deden we 15 jaar geleden ook over de mogelijkheid dat zwarte piet moest verdwijnen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:56 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Pasen is een Joods feest, voor alle Islamieten een belediging.
VN help
Ja, daar zetten Nederlanders een goed beeld van zichzelf neerquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:01 schreef TLC het volgende:
Gewoon allemaal een berichtje achterlaten hier
Waarom Sinterklaas vieren zoals de Amerikanen dat doen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
We kunnen toch ook gewoon Kerst gaan vieren met de Kerstman net zoals de rest van de wereld?
Dat Sinterklaasfeest kan me gestolen worden eerlijk gezegd.
quote:De Kerstman is een afstammeling van Sinterklaas en wordt ook in verband gebracht met kabouters (Nisse of Tomte), zoals Sinterklaas op Sint Nicolaas, bisschop van Myra, teruggaat. Het Sinterklaasgebruik is meegenomen door emigranten naar Amerika. In Amerika werd Sinterklaas Santa Claus. De Kerstman heeft ongeveer dezelfde gebruiken als Sinterklaas, zoals cadeautjes geven, een lange baard en een rood pak,
Zwarte Piet!!!!!!!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:01 schreef TLC het volgende:
Die muts die ze op heeft doet me denken aan en of ander figuur uit een nederlandse traditie....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:01 schreef TLC het volgende:
tsja wie de bal kaatst...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, daar zetten Nederlanders een goed beeld van zichzelf neer
Goede vergelijking.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Alsof wij niet allemaal een werkgever hebben voor wie we werkzaamheden uitvoeren
Stel dat de VN straks tot de conclusie komt dat hij inderdaad een slaaf moet voorstellen, wat dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus moeten ze alle liedjes luisteren. De films bekijken. De verhalen lezen.
En aangezien Piet overal alleen de knecht/helper/assistent is, en men het woord "slaaf" niet tegen zal komen, kan men niet met goed fatsoen beweren dat hij een slaaf is.
Wie kaatst kan de bal verwachten.quote:
Dan denk ik dat ze tot die conclusie komen omdat ze het Sinterklaasfeest niet begrijpen. Als je het niet van kinds af aan beleefd hebt, kun je niet concluderen hoe een kind er tegenaan kijkt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Goede vergelijking.
[..]
Stel dat de VN straks tot de conclusie komt dat hij inderdaad een slaaf moet voorstellen, wat dan?
Want jij lijkt me niet het type aluhoedje dat meteen roept "uhhh, ze willen de blanke cultuur kapotmaken, blanken worden zwaar onderdrukt....".
En dan? Wat stel jij voor dat dan moet gebeuren?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Goede vergelijking.
[..]
Stel dat de VN straks tot de conclusie komt dat hij inderdaad een slaaf moet voorstellen, wat dan?
Iedereen liked een foto op facebook en deelt deze. Dat is het protest tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:00 schreef drheisenberg het volgende:
En Nederlands hebben geen ballen? Als de VN het verbiedt, stop iedereen er gewoon mee ''omdat het niet mag'' ? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA![]()
. Lol, dat zou echt een trieste/zwakke actie zijn als Nederlanders daar naar gaan luisteren xD.
Gwn niks tegen je kinderen zeggen.... die verandering komt er toch niet en ik zou je kinderen niet naar A'dam laten gaan met de intocht. Geheid protesten daarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:59 schreef Danny het volgende:
Zelf al zouden kinderen zwarte piet zien als neger (mijn kinderen hebben nog nooit tegen een neger gezegd dat hij zwarte piet zou zijn trouwens, dus het is puur hypothetisch), dan zouden ze die 'neger' zien als iemand die erg vermakelijk, vriendelijk, grappig en vrijgevig is. Nu moet ik mijn kinderen gaan uitleggen dat er 'negers' zijn die niet meer willen dat zwarte piet (hypothetisch wederom, want mijn kinderen weten dat het geschminkte, welwillende buurtbewoners zijn die de kinderen geheel belangeloos (op een paar pepernoten na) een geweldig feest willen geven) komt. Hoe kweek je onbegrip en haat. Sjezus.
Want zij beledigt ons persoonlijk en speelt op de man...quote:
Je klinkt wat sarcastisch, wat zou er volgens jou niet kloppen aan mijn vergelijking?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Goede vergelijking.
[..]
Want jij lijkt me niet het type aluhoedje dat meteen roept "uhhh, ze willen de blanke cultuur kapotmaken, blanken worden zwaar onderdrukt....".
Niet met smoesjes komen nu. Jij wilt gewoon heel graag als zwarte piet verkleed gaanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:06 schreef shomila het volgende:
Mijn dochter krijgt er ook wat van mee natuurlijk.
Ze vroeg al of er geen zwarte piet komt.
Dan hebben we alleen Sinterklaas die zit alleen maar en is saai.
Zwarte piet is leuk mam die maakt grapjes en maakt er een feestje van.
Willen ze dit nu echt afpakken van de kinderen.
Al moet ik zelf als zwarte piet verkleed gaan.
Dat is het inderdaad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Mystikvm het volgende:
De beeldvorming over Nederlanders is immers al zo positief
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Sinterklaas is trouwens zelf hartstikke dood. Ik heb dit jaar in Bari zijn graf gezien.
Dit zei mijn schoonzus ook al. Ik moet eerst weten wat het Sinterklaascommitee gaat doen voordat je het ze uit kan leggen. Ikzelf had deze in gedachten wanneer er andere pieten komen. De recessie. Sinterklaas heeft geen geld meer om zijn pieten te betalen, dus hebben andere mensen zich aangeboden om te helpen voor niets zodat de kinderen toch hun cadeautjes kunnen krijgen (deze uitleg wanneer er geen zwarte piet meer te bekennen is en vervangen gaat worden door andere helpers) Hoop wel dat ze het pagepakje houden, want deze kledij werd alleen gedragen door de nazaten van adel (schildknapen)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:59 schreef Danny het volgende:
Zelf al zouden kinderen zwarte piet zien als neger (mijn kinderen hebben nog nooit tegen een neger gezegd dat hij zwarte piet zou zijn trouwens, dus het is puur hypothetisch), dan zouden ze die 'neger' zien als iemand die erg vermakelijk, vriendelijk, grappig en vrijgevig is. Nu moet ik mijn kinderen gaan uitleggen dat er 'negers' zijn die niet meer willen dat zwarte piet (hypothetisch wederom, want mijn kinderen weten dat het geschminkte, welwillende buurtbewoners zijn die de kinderen geheel belangeloos (op een paar pepernoten na) een geweldig feest willen geven) komt. Hoe kweek je onbegrip en haat. Sjezus.
Dan is de VN een complete farce. En heeft die hele commissie het IQ van een drol.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:
Arme kinderenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Dit zei mijn schoonzus ook al. Ik moet eerst weten wat het Sinterklaascommitee gaat doen voordat je het ze uit kan leggen. Ikzelf had deze in gedachten wanneer er andere pieten komen. De recessie. Sinterklaas heeft geen geld meer om zijn pieten te betalen, dus hebben andere mensen zich aangeboden om te helpen voor niets zodat de kinderen toch hun cadeautjes kunnen krijgen (deze uitleg wanneer er geen zwarte piet meer te bekennen is en vervangen gaat worden door andere helpers) Hoop wel dat ze het pagepakje houden, want deze kledij werd alleen gedragen door de nazaten van adel (schildknapen)
Ik wens ook niemand dood, en ik keur dat ook niet goed, maar nu ben jij weer racistisch met je beeld over tokkiesquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want zij beledigt ons persoonlijk en speelt op de man...
Kom op zeg, het internet stroomt nu weer over met ongeïnformeerde tokkies die overal om het hardst gaan roepen dat iedereen die Zwarte Piet een racistisch stereotype vindt een mongool is en voegt er voor de vorm nog even een doodsverwensing aan toe. De beeldvorming over Nederlanders is immers al zo positief
Dat zou knap van ze zijn dan zien zij iets wat wij niet zien in zwarte piet. Is toch op zijn zachts uitgedrukt wel wat eigenaardig nietwaar ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:
De kleine kinderen hier hebben het alleen over zwarte piet als lief en vinden Sinterklaas maar engquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb al 20 jaar geen Sinterklaas meer gevierd, maar zou het nu bijna weer gaan doen.
Nogmaals, zij onderzoeken dus niet hoe die kinderen er tegen aan kijken. Dat maakt ook niet uit, want de kinderen klagen er niet over.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ze tot die conclusie komen omdat ze het Sinterklaasfeest niet begrijpen. Als je het niet van kinds af aan beleefd hebt, kun je niet concluderen hoe een kind er tegenaan kijkt.
Want tokkies zijn een ras, natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:09 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik wens ook niemand dood, en ik keur dat ook niet goed, maar nu ben jij weer racistisch met je beeld over tokkies
Dan spreek jij andere buitenlanders dan ik.quote:
Doodsverwensingen vliegen over en weer, dus waarom dat opeens een argument moet zijn om jezelf maar over te geven en het Sinterklaasfeest af te schaffen is mij een raadsel. Of zijn we vergeten dat Quincy en zijn vriendjes ons voor nazi-volk uitmaakte die de Holocaust naspeelden met ZP ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want zij beledigt ons persoonlijk en speelt op de man...
Kom op zeg, het internet stroomt nu weer over met ongeïnformeerde tokkies die overal om het hardst gaan roepen dat iedereen die Zwarte Piet een racistisch stereotype vindt een mongool is en voegt er voor de vorm nog even een doodsverwensing aan toe. De beeldvorming over Nederlanders is immers al zo positief
Niets zeggen is lastig. Radio, tv, kranten; alles staat er bol van. Kinderen snappen er niks van en ik vertik ze te vertellen dat zwarte piet racistisch zou zijn. Dus mijn uitleg is dat er mensen zijn die net als piet toevallig een donkere huidskleur hebben en dat die nu JANKZAKKEN DAT ZE ER VERDRIETIG VAN WORDEN.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Gwn niks tegen je kinderen zeggen.... die verandering komt er toch niet en ik zou je kinderen niet naar A'dam laten gaan met de intocht. Geheid protesten daar
Ja ik wil ook wel eens van die rode opgespoten lippen hebben en mijn haar in de krul.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niet met smoesjes komen nu. Jij wilt gewoon heel graag als zwarte piet verkleed gaan
Zij wenst ons toch niet dood? En als je de lompe hopuding van Nederlanders tegenover deze vrouw, ook al zit ze er mijlenver naast, niet OK vindt dan ben je dus voor het afschaffen van Zwarte Piet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doodsverwensingen vliegen over en weer, dus waarom dat opeens een argument moet zijn om jezelf maar over te geven en het Sinterklaasfeest af te schaffen is mij een raadsel. Of zijn we vergeten dat Quincy en zijn vriendjes ons voor nazi-volk uitmaakte die de Holocaust naspeelden met ZP ?
Waarom? Het kan toch zijn dat wij iets op een bepaalde manier bekijken, omdat we het al heel lang zo doen en inmiddels traditie is?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat zou knap van ze zijn dan zien zij iets wat wij niet zien in zwarte piet. Is toch op zijn zachts uitgedrukt wel wat eigenaardig nietwaar ?
Dan zou ik wel willen weten op welke objectieve, meetbare en/of aantoonbare bronnen ze die conclusie baseren. Want de enige argumenten die ik tot nu toe hoor om Piet als slaaf af te schilderen komen niet verder dan "Iedereen weet dat het zo is..." en "hij voelt voor mij nu eenmaal als een slaaf" en "Het is algemeen bekend dat...." of "Je kunt toch zien dat het zo is...." en het herhalen daarvan door de tegenstanders van Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:
Als pieten een ras kunnen zijn kunnen tokkies dat ook. Racisme heeft trouwens niet perse met ras te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want tokkies zijn een ras, natuurlijk.
Voorleespiet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:01 schreef TLC het volgende:
Dan hebben ze geen goed onderzoek verricht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zou ik wel willen weten op welke objectieve, meetbare en/of aantoonbare bronnen ze die conclusie baseren. Want de enige argumenten die ik tot nu toe hoor om Piet als slaaf af te schilderen komen niet verder dan "Iedereen weet dat het zo is..." en "hij voelt voor mij nu eenmaal als een slaaf" en "Het is algemeen bekend dat...." of "Je kunt toch zien dat het zo is...." en het herhalen daarvan door de tegenstanders van Zwarte Piet.
Maar als klagende partij moet je het bewijs aanleveren. Ik hoef niet te bewijzen dat Zwarte Piet geen slaaf was. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dus tja, als zo'n commissie gaat beweren dat Zwarte Piet wel een slaaf was, zou ik graag willen weten waarom men dat roept.
Dan heet het discriminatie. Doet er ook niet toe, ik noem mensen die zich onaangepast gedragen op internet en iemand met een afwijkende mening voor stront uitmaken tokkies. Ook ik vind haar mening volkomen onzinnig, maar ik zie geen reden om haar daarom te beledigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:13 schreef Danny het volgende:
[..]
Als pieten een ras kunnen zijn kunnen tokkies dat ook. Racisme heeft trouwens niet perse met ras te maken.
Zeurpiet.quote:
Als het hoofd van die groep al voordat ze überhaupt begonnen zijn begint te raaskallen over het sinterklaasfeest en discriminatie en racisme, dan weet je genoeg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:14 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dan hebben ze geen goed onderzoek verricht.
De onderzoeksgroep is verder ook al bijzonder bevooroordeeld, dus er komt echt niks positiefs uit.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, het zal allemaal ook wel. Volgende maand ga ik gewoon weer de Zwarte Piet uithangen tijdens onze lokale intocht.
Inderdaad. Lekker objectief dit onderzoekquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het hoofd van die groep al voordat ze überhaupt begonnen zijn begint te raaskallen over het sinterklaasfeest en discriminatie en racisme, dan weet je genoeg.
Ambtenarenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef ZodiaX het volgende:
Sinterklaas feest komt al tot een einde.
Dit jaar gaf de media er veel aandacht aan, dit jaar zal het wel doorgaan.
Echter, volgend jaar zal er nog meer aandacht aan besteed worden, en dat jaar erop nog meer.
Tot dat men eindelijk zwicht.
En als er geen zwarte pieten meer zijn is het ook afgelopen met Sinterklaas.
Dag traditie...bedankt ambtenaren en media die er aandcht aan besteden.
Lees dit eensquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk zou de 95% die vóór zwarte piet is gewoon op 5 december als zwarte piet verkleed moeten gaan. Maar dan ook gewoon echt iedereen.
Gewoon op iedere zeurende medemens de voetbalwet toepassen tijdens de intocht en op 5 decemberquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef ZodiaX het volgende:
Sinterklaas feest komt al tot een einde.
Dit jaar gaf de media er veel aandacht aan, dit jaar zal het wel doorgaan.
Echter, volgend jaar zal er nog meer aandacht aan besteed worden, en dat jaar erop nog meer.
Tot dat men eindelijk zwicht.
En als er geen zwarte pieten meer zijn is het ook afgelopen met Sinterklaas.
Dag traditie...bedankt ambtenaren en media die er aandcht aan besteden.
Niet in bepaalde landen blijkbaar. Daar beschermt de VN bepaalde feesten die dezelfde opzet hebben wat vermaken van kinderen door donkere mensen betreftquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Dan is de VN een complete farce. En heeft die hele commissie het IQ van een drol.
En als zwarte piet inderdaad wordt verboden (want het zou dan officieel racisme kunnen zijn om 'm uit te beelden e.d.) hebben we best wel een probleem in Nederland. Tenzij het je geen hol interesseert dat onze cultuur wordt uitgehold vanwege een paar jankzakken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.htmlquote:Terwijl de VN onderzoek doen naar de Nederlandse Zwarte Piet omdat die racistisch zou zijn, beschermt de landenorganisatie een Perzisch feest waarbij zwartgeschminkte figuren een grote rol spelen.
[...lees verder in bron...]De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt om kinderen en hun ouders te vermaken.
Tja, echt leuk is het niet om te horen dat je eigenlijk een nazi bent als je een feestje voor je kinderen organiseert.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:17 schreef MilaNL het volgende:
Het is wel grappig hoe de mensen die zeggen dat ze het een onzinnige discussie vinden zich het meest aangevallen voelen.
Ik denk dat wij gediscrimineerd wordenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:51 schreef bluffer123 het volgende:
Hyprocrieten die elitaire praatgroep
http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.html
Het is contraproductief idd... Nog afgezien van het feit dat zwarte piet heel slim is, alles weet, bovenmenselijke gave heeft en geen enkel kind vergeet.. Om daarmee geassocieerd te worden lijkt me best cool en iig. is dat verre van een slaaf die dom is en zich van een brabbeltaatlje bedient. Het imago van zwarte piet is al totaal veranderd. Wat is het probleem dan nog?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:59 schreef Danny het volgende:
Dat zegt dan ook niemand.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, echt leuk is het niet om te horen dat je eigenlijk een nazi bent als je een feestje voor je kinderen organiseert.
Dan willen mensen wel eens heel erg kwaad worden.
Het probleem is dat hij op een neger lijkt en aardig doet tegen kinderen en snoep en kado's uitdeelt! Dat is racisme!!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is contraproductief idd... Nog afgezien van het feit dat zwarte piet heel slim is, alles weet, bovenmenselijke gave heeft en geen enkel kind vergeet.. Om daarmee geassocieerd te worden lijkt me best cool en iig. is dat verre van een slaaf die dom is en zich van een brabbeltaatlje bedient. Het imago van zwarte piet is al totaal veranderd. Wat is het probleem dan nog?
Dat is dus toegeven aan de zeurders.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Dit zei mijn schoonzus ook al. Ik moet eerst weten wat het Sinterklaascommitee gaat doen voordat je het ze uit kan leggen. Ikzelf had deze in gedachten wanneer er andere pieten komen. De recessie. Sinterklaas heeft geen geld meer om zijn pieten te betalen, dus hebben andere mensen zich aangeboden om te helpen voor niets zodat de kinderen toch hun cadeautjes kunnen krijgen (deze uitleg wanneer er geen zwarte piet meer te bekennen is en vervangen gaat worden door andere helpers) Hoop wel dat ze het pagepakje houden, want deze kledij werd alleen gedragen door de nazaten van adel (schildknapen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |