Mja, wat moet je anders? Ik denk dat we het feest nu juist moeten aanhouden. Juist nu ze dit gebruik weg willen halen. Dus verzin een oplossing. De zwarte piet gaat toch weg, verzin maar vast een verhaaltje over vervangen door mensen die vrijwillig mee willen helpen omdat Sint geen geld meer heeft om ze te betalen. Die regenboogpieten vinden ze eng.quote:
Ze hebben de massamoorden in Syrië even op een laag pitje gezet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een gezeur dit! Kan de VN zich niet met meer belangrijke zaken bezighouden?
Nee, dat soort drama laat ik over aan de kliekquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Goede vergelijking.
[..]
Stel dat de VN straks tot de conclusie komt dat hij inderdaad een slaaf moet voorstellen, wat dan?
Want jij lijkt me niet het type aluhoedje dat meteen roept "uhhh, ze willen de blanke cultuur kapotmaken, blanken worden zwaar onderdrukt....".
Ik vertel m'n kinderen (die overigens 'uit' sinterklaas zijn) gewoon eerlijk dat er jankzakken zijn die zich beledigd voelen door zwarte piet. Ik ga toch niet lopen liegen zeker?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, wat moet je anders? Ik denk dat we het feest nu juist moeten aanhouden. Juist nu ze dit gebruik weg willen halen. Dus verzin een oplossing. De zwarte piet gaat toch weg, verzin maar vast een verhaaltje over vervangen door mensen die vrijwillig mee willen helpen omdat Sint geen geld meer heeft om ze te betalen. Die regenboogpieten vinden ze eng.
Ban desnoods Santa tot na 7 december (denk niet dat de detailhandel gaat meewerken trouwens )
Dat is ook slechts een incident in vergelijking met onze vuige traditiesquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:23 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ze hebben de massamoorden in Syrië even op een laag pitje gezet.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat ik me nu realiseer is dat de tegenstanders van Zwarte Piet het nu mooi wel gelukt is om Zwarte Piet daadwerkelijk racistisch te maken..
Of zoals Morgan Freeman het zei: je kunt racisme pas uitroeien door het er niet meer over te hebben.
Door nu een evenement wat niemand als racistisch ervoer te gaan betitelen als racistisch, bereik je dus eigenlijk het tegenovergestelde... En bedankt.
En het onderzoek moet nog beginnen. Hypocriet much?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)interklaasfeest.html
Zo zeg, iemand heeft zijn mening al klaar...
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef Danny het volgende:
[..]
De discussie is onzinnig, maar er niet op ingaan en 'm negeren geeft een verkeerd signaal af aan de politiek. Die moet gewoon weten dat 95% van de bevolking NIET te dom is om te schijten en dat we aan een van de weinige echte landelijke tradities die we nog hebben vast willen houden. Dat ook wij roomblanke hollandse kaaskoppen een stukje cultuur, traditie en nostalgie willen behouden. De discussie slaat nergens op, maar het beste is nu om de hersenloze racismekaarttrekkers massaal te overschreeuwen.
http://frontpage.fok.nl/poll/622287/1/1/100/zwarte-pieten.htmlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:
ze komt met een vlucht uit Jamaica, dat worden de koffers checken en het rontgenapparaat achter de hand houdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef Divje het volgende:
Mag hopen dat die VN-troela compleet uitgejoeld word als ze in het land is. Opbokken
Gelukkig geef ik niets om traditie, dus boeit het mij niet. Of ben ik nu te dom om te schijten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef Danny het volgende:
[..]
De discussie is onzinnig, maar er niet op ingaan en 'm negeren geeft een verkeerd signaal af aan de politiek. Die moet gewoon weten dat 95% van de bevolking NIET te dom is om te schijten en dat we aan een van de weinige echte landelijke tradities die we nog hebben vast willen houden. Dat ook wij roomblanke hollandse kaaskoppen een stukje cultuur, traditie en nostalgie willen behouden. De discussie slaat nergens op, maar het beste is nu om de hersenloze racismekaarttrekkers massaal te overschreeuwen.
Tjah, als jezelf van zo'n kleurtje hebt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:
Nee, maar waarom je dan hier blijft reageren als het je toch niks kan schelen is mij een raadsel. Of ben je gewoon ff aan het trollen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Gelukkig geef ik niets om traditie, dus boeit het mij niet. Of ben ik nu te dom om te schijten?
Nee hoor. Niet zwichten voor deze idiotie. Juist niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, wat moet je anders? Ik denk dat we het feest nu juist moeten aanhouden. Juist nu ze dit gebruik weg willen halen. Dus verzin een oplossing. De zwarte piet gaat toch weg, verzin maar vast een verhaaltje over vervangen door mensen die vrijwillig mee willen helpen omdat Sint geen geld meer heeft om ze te betalen. Die regenboogpieten vinden ze eng.
Ban desnoods Santa tot na 7 december (denk niet dat de detailhandel gaat meewerken trouwens )
In ieder geval proberen af te leiden zolang er nog niets zeker is. In 1 van de vorige topics stond trouwens dat de sinterklaascommissie wel bezig is naar vervanging te zoeken voor het feest, maar dit jaar ging dat niet meer lukken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Gwn niks tegen je kinderen zeggen.... die verandering komt er toch niet en ik zou je kinderen niet naar A'dam laten gaan met de intocht. Geheid protesten daar
Laat het overschreeuwen inderdaad maar over aan die debiele massa die nog te dom is om te poepenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Crosspost uit een ander topic maar dat overschreeuwen gaat inderdaad lekker. Zo win je de discussie wel. De figuur Zwarte Piet is over een jaartje of vijf volledig pleitte.
Overschreeuwen met argumenten bedoel ik dan, maar door aan onze tradities te komen roep je wel reacties en haat over je af natuurlijk. Dat weet die Quincy dondersgoed en daar heeft hij goed op ingezet. Pisvlek dattie is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Crosspost uit een ander topic maar dat overschreeuwen gaat inderdaad lekker. Zo win je de discussie wel. De figuur Zwarte Piet is over een jaartje of vijf volledig pleitte.
Lachen om hoe aangebrand en agressief mensen kunnen zijn over zo'n non-onderwerpje. Het is best vermakelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, maar waarom je dan hier blijft reageren als het je toch niks kan schelen is mij een raadsel. Of ben je gewoon ff aan het trollen?
nee, als je er niets om geeft prima. Dan heb je eigenlijk geen plek in de voor/tegen discussie. Je schouders ophalen heeft niet zo heel veel met discussiëren te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Gelukkig geef ik niets om traditie, dus boeit het mij niet. Of ben ik nu te dom om te schijten?
Dus de persoon die de boel aanzwengelt om de mongolen uit de tent te lokken is eigenlijk de schuldige, en niet de mensen die dat soort achterlijke reacties plaatsen? Vreemde redenering.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Overschreeuwen met argumenten bedoel ik dan, maar door aan onze tradities te komen roep je wel reacties en haat over je af natuurlijk. Dat weet die Quincy dondersgoed en daar heeft hij goed op ingezet. Pisvlek dattie is.
Dit is wel wat die quincy bereikt heeft, terwijl hij juist het tegenovergestelde wilt. Maar je komt aan iemand zijn tradities en huppa.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals Kwanzaa? is eigenlijk alleen voor Afrikanenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wel wat die quincy bereikt heeft, terwijl hij juist het tegenovergestelde wilt. Maar je komt aan iemand zijn tradities en huppa.
Ik wil ook geen bijlmerfeest meer hebben waar alleen maar zwarte gerechten gemaakt worden. Alles afschaffen qua feesten. Lekker ergens doen waar niemand je ziet. Vind het ook discriminerend dat er alleen maar zwarte dansen worden uitgevoerd en geen plaats is voor wals en quickstep.
Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wel wat die quincy bereikt heeft, terwijl hij juist het tegenovergestelde wilt. Maar je komt aan iemand zijn tradities en huppa.
Ze komt hier om te kijken hoe zwarte piet eruit ziet ? Of gaat ze praten met de paar mensen die klagen dat het racisme is ? De rest zal ze wel negeren als je leest wat ze er nu al over besloten heeft. Kunnen we haar salaris niet van onze jaarlijkse bijdrage aftrekken want het is wel duidelijk dat ze haar geld niet waard is. Ze doet haar werk niet naar behoren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef TLC het volgende:
[..]
ze komt met een vlucht uit Jamaica, dat worden de koffers checken en het rontgenapparaat achter de hand houden![]()
Verbieden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Zoals Kwanzaa? is eigenlijk alleen voor Afrikanen
Ik voor het eerst in mijn leven ook als muziekpiet. Nu is dat gelukkig niet in Amsterdamquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, het zal allemaal ook wel. Volgende maand ga ik gewoon weer de Zwarte Piet uithangen tijdens onze lokale intocht.
Ze voelt met de klagers mee omdat haar voorouders ook slaaf waren. Lekker neutraal.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze komt hier om te kijken hoe zwarte piet eruit ziet ? Of gaat ze praten met de paar mensen die klagen dat het racisme is ? De rest zal ze wel negeren als je leest wat ze er nu al over besloten heeft. Kunnen we haar salaris niet van onze jaarlijkse bijdrage aftrekken want het is wel duidelijk dat ze haar geld niet waard is. Ze doet haar werk niet naar behoren.
Een kinderfeest verbieden, hoe zielig ben je.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:30 schreef Ulx het volgende:
De VN kan trouwens helemaal niks verbieden. Hooguit kan een klager met zo'n uitspraak nog harder "zie je wel! zie je wel!" roepen.
Maar goed, geen rechter die zich zal gaan beroepen op de uitspraak van een of andere commissie van de VN, mocht men werkelijk proberen het te verbieden.
Oww ik zit al op mijn handen maar ik krijg me toch zulke racistische/discriminerende neigingen om iets onbehoorlijks te gaan zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:27 schreef ZodiaX het volgende:
Regenboog pieten![]()
Geel mag niet, want aziaten.
Rood mag niet, want indianen
Sowieso zou het dan officieel alsnog slavernij zijn, maar dan niet meer van zwarten.
doe dat dan lekker achteroverleunend? Je doet nu alsof het je niet interesseert, maar je gaat je er wel mee bemoeien. Dan interesseert het je. Deed het dat niet was je wel wat anders gaan doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:27 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Lachen om hoe aangebrand en agressief mensen kunnen zijn over zo'n non-onderwerpje. Het is best vermakelijk.
Als een cartoonist wordt bedreigd door een moslim is het de cartoonist die de moslim uit de tent heeft gelokt die het heeft gedaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus de persoon die de boel aanzwengelt om de mongolen uit de tent te lokken is eigenlijk de schuldige, en niet de mensen die dat soort achterlijke reacties plaatsen? Vreemde redenering.
Deze ga ik gebruiken. Goeiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk zou de 95% die vóór zwarte piet is gewoon op 5 december als zwarte piet verkleed moeten gaan. Maar dan ook gewoon echt iedereen.
Ik keek alleen even naar de reacties van die mensen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal.
Ja, want dan voer je op een goede manier een discussiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oww ik zit al op mijn handen maar ik krijg me toch zulke racistische/discriminerende neigingen om iets onbehoorlijks te gaan zeggen.
Dan zal het zwart zien van de mensen. Ow wacht dat is ook een discriminerende term natuurlijk.quote:
Beter arresteren, op een stoel vastbinden en een paar kletsen verkopen, geheel in Russische traditie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:25 schreef TLC het volgende:
[..]
ze komt met een vlucht uit Jamaica, dat worden de koffers checken en het rontgenapparaat achter de hand houden![]()
Nope. De zogenaamde moraalridders helpen het feest om zeep.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, want dan voer je op een goede manier een discussie
Godver, wat zijn er toch een hoop debielen die maar wat roepen. Je gaat de beeldvorming niet verbeteren door maar lukraak mensen te gaan beledigen. Op deze manier help je zelf het feest om zeep.
Gekleurd van de mensenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan zal het zwart zien van de mensen. Ow wacht dat is ook een discriminerende term natuurlijk.
Natuurlijk niet. Iedereen mag een mening hebben. Ik kan dit ook omdraaien. als ik roep dat er geen beesten meer onverdoofd geslacht mogen worden dan heb ik vanavond nog een dooie geit met een doodsbedreiging aan de deur hangen van een halfgare moslim die vindt dat ik mijn bek moet houden. Daar spreken we dan toch ook schande van?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef Danny het volgende:
Als een cartoonist wordt bedreigd door een moslim is het de cartoonist die de moslim uit de tent heeft gelokt die het heeft gedaan.
Als een filmmaker wordt afgeslacht op straat is het de filmmaker die zijn moordenaar heeft uitgelokt die het heeft gedaan.
En nu ligt het opeens wél aan de 'dader'?
Typisch.
Dat is discriminerend voor iedereen!quote:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is discriminerend voor iedereen!
Dus mensen die deze vrouw een achterlijke neger noemen en haar met de dood bedreigen, die verbeteren de beeldvorming over Nederlanders en hun feest?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope. De zogenaamde moraalridders helpen het feest om zeep.
Maar Zwarte Piet heeft toch al een kleurtje?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Friek_ het volgende:
Er kan makkelijk van zo'n Zwarte Piet een kleurenpiet worden gemaakt. Even leuk voor de kinderen en niemand in Nederland voelt zich buitengesloten. Kleine moeite, goede oplossing.
Is al eens gedaan en dat was een grote mislukking.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Friek_ het volgende:
Er kan makkelijk van zo'n Zwarte Piet een kleurenpiet worden gemaakt. Even leuk voor de kinderen en niemand in Nederland voelt zich buitengesloten. Kleine moeite, goede oplossing.
Als 92% van de mensen dat niet vind lijkt het me niet heel democratisch om dit te gaan uitvoeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Friek_ het volgende:
Wat heeft dit met democratie te maken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als 92% van de mensen dat niet vind lijkt het me niet heel democratisch om dit te gaan uitvoeren.
O wacht, het volk moet ook helemaal niet denken dat ze uberhaupt in een democratie leven uiteraard.
Mensen die dat doen zijn geen echte nederlanders.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus mensen die deze vrouw een achterlijke neger noemen en haar met de dood bedreigen, die verbeteren de beeldvorming over Nederlanders en hun feest?
De reacties van mensen zijn interessant. Je kunt zeggen dat ik een sociologisch onderzoekje uitvoer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef Danny het volgende:
[..]
doe dat dan lekker achteroverleunend? Je doet nu alsof het je niet interesseert, maar je gaat je er wel mee bemoeien. Dan interesseert het je. Deed het dat niet was je wel wat anders gaan doen.
Ze is nog eens dom ook. Ze heeft zich niet eens verdiept in onze feestdagen dat wij de kerstman juist niet zo willen hebben. Santa Claus is nota bene de afgeleide van ONZE sinterklaas. En waarom mag een apart land geen eigen tradities hebben? Waarom mag ze haar eigen tradities dan wel blijven voeren, ze gaat maar meedoen met de grote meute!quote:"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Wat zou de reden zijn om het huidige feest aan te passen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat heeft dit met democratie te maken?
Nee, maar ze roepen het wel. Onze beeldvorming over moslims is ook kut, omdat als wij kritiek leveren er ergens eentje is die zich opblaast in de bus, of iemand op straat neersteekt. Dat werkt dus net zo voor kortzichtige, discriminerende Nederlanders die iemand doodwensen omdat ze ons kinderfeest niet gepast vindt. Ook al heeft ze het mis, ze mag het gewoon vinden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mensen die dat doen zijn geen echte nederlanders.
Ze proberen vooral niet-bestaande mensenrassen tegen elkaar op te zetten. Een ernstig vergrijp.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope. De zogenaamde moraalridders helpen het feest om zeep.
Ik ben meer voor een pruik en vegen in het gezicht (ook al is dat niet het oorspronkelijke verhaal) maak er maar schoorsteen vegers van en gebruik alle culturen hier in Nederland. Die kleuren blijf ik raar vindenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Friek_ het volgende:
Behalve 3 negers uit de bijlmer. Vieren ze toch lekker de kerstman, maar dat zal ook niet mogen omdat dwergen en rendieren dan beledigd worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat zou de reden zijn om het huidige feest aan te passen?
Omdat een VN persoon dat vraagt ofzo?
Gewoon lekker laten gaan zo, vrijwel niemand heeft er problemen mee.
Om wat racistische elementen eruit te halen en ervoor te zorgen dat iedereen het feest mee kan vieren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat zou de reden zijn om het huidige feest aan te passen?
Nee, die zijn net zo achterlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus mensen die deze vrouw een achterlijke neger noemen en haar met de dood bedreigen, die verbeteren de beeldvorming over Nederlanders en hun feest?
Helemaal gelijk in dezequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef senesta het volgende:
Nou ja, we hebben het natuurlijk over gewoon een groepje zeikers. Mijn donkergekleurde overburen hebben altijd vrolijk sinterklaas meegevierd en heb ik nooit gehoord over vervelende gevoelens bij dit feest. Maar nu word er wel een soort zij tegen ons gedoe van gemaakt wat een hele hoop mensen ook niet verdienen.
Maar wat een onzin zeg dit allemaal, te triest voor woorden.
Sorry, maar nu wordt het een principe kwestiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onder identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
Er zijn momenten waarop weerstand logisch is. Als ik naar suriname ga en daar moeite ga lopen doen om een traditie om zeep te helpen vraag ik erom. Kom niet aan eeuwenoude tradities. Zeker niet als die geen mens kwaad doen. En al helemaal niet als ze te maken hebben met kinderen. Komt het oerinstinct van veel ouders naar voren. De mensen die iets tegen zwarte piet hebben hebben óf zelf een erg belabberde herinnering aan hun eigen kinderjaren, óf hebben nooit sinterklaas gevierd (omdat de ouders 'niet wilden liegen' tegen hun kinderen oid), óf beiden, óf zijn vergeten hoe leuk het was en hebben zelf nog geen kinderen. 95% van de Nederlanders heeft echter gewoon een prachtherinnering aan sinterklaas. Zelf, van hun kinderen en van hun kleinkinderen. De weken van opgebouwde spanning. De lol van het stieken vullen van de schoen en het plannen van wie de kadootjes in de gang zet en op de deur bonkt. Het hoort er allemaal bij en er is NIEMAND die het sinterklaasfeest viert die ook maar een SECONDE denkt aan negers of slavernij. Niemand.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Iedereen mag een mening hebben. Ik kan dit ook omdraaien. als ik roep dat er geen beesten meer onverdoofd geslacht mogen worden dan heb ik vanavond nog een dooie geit met een doodsbedreiging aan de deur hangen van een halfgare moslim die vindt dat ik mijn bek moet houden. Daar spreken we dan toch ook schande van?
Net zo typisch dat jij deze voorbeelden aanhaalt, dus.
Iedereen kan het feest meevieren. Als je dat niet wilt is je goed recht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om wat racistische elementen eruit te halen en ervoor te zorgen dat iedereen het feest mee kan vieren.
Niet helemaal waar. Tradities veranderen (gelukkig), want anders zouden we nog de handen afhakken van kruimeldieven. Ik denk dat we daar dus blij moeten zijn. Maar het is wel zo dat tradities en de bijbehorende normen en waarden veranderen dankzij de samenleving zelf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onze identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
Daarom moet onze vlag ook rood-zwart-blauw worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onder identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
Waarom moeten het schoorsteenvegers zijn geweest?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben meer voor een pruik en vegen in het gezicht (ook al is dat niet het oorspronkelijke verhaal) maak er maar schoorsteen vegers van en gebruik alle culturen hier in Nederland. Die kleuren blijf ik raar vinden
Goh.. origineelquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind blanke vla ook zo discriminerend..
Alleen maar een grote kloof maken, terwijl dit er in de afgelopen 20 jaar helemaal niet was in NL tussen de 'zwarte' medemens en de blanken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef senesta het volgende:
Nou ja, we hebben het natuurlijk over gewoon een groepje zeikers. Mijn donkergekleurde overburen hebben altijd vrolijk sinterklaas meegevierd en heb ik nooit gehoord over vervelende gevoelens bij dit feest. Maar nu word er wel een soort zij tegen ons gedoe van gemaakt wat een hele hoop mensen ook niet verdienen.
Maar wat een onzin zeg dit allemaal, te triest voor woorden.
Door de schoorsteenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:41 schreef 010west het volgende:
Ik weet de geschiedenis van het Sinterklaasfeest niet hoor dus ga het gewoon vragen. Maar waarom hebben Zwarte Pieten van die rode lippen en kroeshaar?
quote:"VN wil einde sinterklaasfeest. Stelletje gekken!", twitterde Wilders. Hij roept zijn volgers op een protestmail te sturen naar de Nederlandse vertegenwoordiging bij de VN in New York.
Leuke pogingquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:41 schreef 010west het volgende:
Ik weet de geschiedenis van het Sinterklaasfeest niet hoor dus ga het gewoon vragen. Maar waarom hebben Zwarte Pieten van die rode lippen en kroeshaar?
Gekleurde piet ging uit fietsen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Friek_ het volgende:
De geschiedenis van Sint Nicolaas.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:41 schreef 010west het volgende:
ik zou eerder zeggen dat je gewoon loopt te trollen. dat is geloofwaardigerquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef MilaNL het volgende:
[..]
De reacties van mensen zijn interessant. Je kunt zeggen dat ik een sociologisch onderzoekje uitvoer.
Thanksquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De geschiedenis van Sint Nicolaas.
St. Nicolaas is op latere leeftijd gevlucht naar Spanje, oorspronkelijk is hij een bisschop van Turkse origine en nationaliteit! Uit een Turkse havenplaats van destijds aanzienlijk belang. Hier is hij internationaal beroemd geworden omdat hij destijds zeer onorthodox (zwarte, Afrikaanse) kindslaven bevrijdde van de slavenschepen die de haven aandiende en ze als knecht in dienst nam.
De betaalde baan "knecht" gaf deze kindslaven een onafhankelijke, zelfstandige status.
Het is hierdoor dat St. Nicolaas als kindervriend door het leven gaat en zijn zwarte knechten zijn van oorspronkelijk bedoeld als symbool TEGEN slavernij en onderdrukking. Een beter symbool tegen racisme dan Sinterklaas is er dus eigenlijk niet.
Hier ben ik het helemaal mee eens en ook ik vind dat onder geen beding deze traditie aangepast moet worden omdat een paar huilers een totaal misplaatst beeld van het evenement hebben. Maar oerinstinct of niet, als dit de mening van iemand is dan oet hij of zij daar ook om in zijn waarde gelaten worden. Natuurlijk hebben ze het helemaal mis, maar ik ga liever de discussie op argumenten aan en niet lukraak in het rond schelden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Er zijn momenten waarop weerstand logisch is. Als ik naar suriname ga en daar moeite ga lopen doen om een traditie om zeep te helpen vraag ik erom. Kom niet aan eeuwenoude tradities. Zeker niet als die geen mens kwaad doen. En al helemaal niet als ze te maken hebben met kinderen. Komt het oerinstinct van veel ouders naar voren. De mensen die iets tegen zwarte piet hebben hebben óf zelf een erg belabberde herinnering aan hun eigen kinderjaren, óf hebben nooit sinterklaas gevierd (omdat de ouders 'niet wilden liegen' tegen hun kinderen oid), óf beiden, óf zijn vergeten hoe leuk het was en hebben zelf nog geen kinderen. 95% van de Nederlanders heeft echter gewoon een prachtherinnering aan sinterklaas. Zelf, van hun kinderen en van hun kleinkinderen. De weken van opgebouwde spanning. De lol van het stieken vullen van de schoen en het plannen van wie de kadootjes in de gang zet en op de deur bonkt. Het hoort er allemaal bij en er is NIEMAND die het sinterklaasfeest viert die ook maar een SECONDE denkt aan negers of slavernij. Niemand.
De enigen die daarmee komen zijn mensen die zich zo lang zo enorm in de slachtofferrol hebben geduwd dat ze niet anders kunnen dan bij alles wat ze op hun pad tegen komen keihard 'racisme' schreeuwen, en extreem links tuig die voor iedereen op probeert te komen behalve de eigen normen, waarden, cultuur en tradities.
Wij van wc-eend...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:43 schreef Drrk het volgende:
Hoe kunnen ze überhaupt iemand met een overduidelijke vooraf ingenomen mening, wegens persoonlijke belangen, op dit onderzoek zetten?!
Iets met homofoben de invoering van het homohuwelijk laten onderzoeken, atheïsten op een onderzoek naar de afschaffing van de bijbel zetten en neo-nazi's laten beslissen of er wel al dan niet een Joodse kerk gebouwd mag worden. Representatief onderzoekje heur.
Blijkbaar niet, want er voelen zich mensen (ik denk terecht) gediscrimineerd door de racistische elementen van het Sinterklaasfeest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Iedereen kan het feest meevieren. Als je dat niet wilt is je goed recht.
Ja, en autobanden worden blauw.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat het spreekwoord ´de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet´ binnenkort ook verboden gaat worden
Godverquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Xaryna het volgende:
Iemand hier uitte zijn angst over protestbrieven vol gescheld richting de VN...
Wilders wil Verenigde Naties opheffen
[..]
niet je eigen gebrek op andere afschuiven hequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want er voelen zich mensen (ik denk terecht) gediscrimineerd door de racistische elementen van het Sinterklaasfeest.
Maar ik heb zo het idee alsof de kleinburgerlijke Nederlanders de eigen cultuur zien als het verlengstuk van hun kleine penis.
och, die moslima hoeft ook alleen maar haar burqa af te zetten...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onze identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
ik vind ook dat voorstel gewoon buigen en je anaal laten nemen door een stel jankzakken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben meer voor een pruik en vegen in het gezicht (ook al is dat niet het oorspronkelijke verhaal) maak er maar schoorsteen vegers van en gebruik alle culturen hier in Nederland. Die kleuren blijf ik raar vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |