Dus je ontkent maar een stuk ontstaansgeschiedenis van de huidige Zwarte Piet voor het gemak? Het is overduidelijk dat daar racistische en stereotyperende elementen een rol spelen. Maar goed, ik denk dat jij ook wel pro-racisme en discriminatie bent.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De niet-bestaande racistische elementen ja.
Nogmaals dat plaatje dan:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima als tradities veranderen en dat gebeurt op een manier waarbij er inhoudelijk gediscussieerd wordt en men niet bij de eerste de beste kritische ondertoon begint te schreeuwen dat diegene een racist is en. Het is de toon die de muziek maakt.
Regenboog Pieten. Ik vrees dat Rusland nu naar de VN gaatquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er gaan er echt nog een hoop volgen ben ik bang. En dat allemaal door de racismekaart van onwetende mensen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:50 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rt-en-minder-knecht/
Nee, wij als land moeten gewoon niet naar minderheden luisteren als het om zoiets kleins gaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onze identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
En zie hier de reden waarom deze discussie al bij voorbaat kansloos is. 'Nee jij bent een racist' gilt Friek_ op reactie van een kritische gebruiker. Je diskwalificeert jezelf enorm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dus je ontkent maar een stuk ontstaansgeschiedenis van de huidige Zwarte Piet voor het gemak? Het is overduidelijk dat daar racistische en stereotyperende elementen een rol spelen. Maar goed, ik denk dat jij ook wel pro-racisme en discriminatie bent.
Welke dan? Geef nou eens argumenten waarom Zwarte Piet anno nu een negatief figuur is. Wat maakt Zwarte Piet nou zo vreselijk slecht?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dus je ontkent maar een stuk ontstaansgeschiedenis van de huidige Zwarte Piet voor het gemak? Het is overduidelijk dat daar racistische en stereotyperende elementen een rol spelen. Maar goed, ik denk dat jij ook wel pro-racisme en discriminatie bent.
Het is ook maar een relatief kleine groep roeptoeters die al deze heisa veroorzaakt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Eenskijken het volgende:
het is wel een kutsituatie omdat 'we' gedwongen worden ons te verdedigen terwijl het helemaal niets aan de hand is. En de racisme schreeuwers blijven gewoon roepen en blijven aandacht krijgen...
Ik heb je allang en breed laten zien dat er bij de tegenstanders net zoveel onzinnige argumenten worden gebruikt. Nazi's, Holocaust, Vergassen van Nederlanders. Blijf je nou serieus dit weer aanhalen? Je plaat blijft hangen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nogmaals dat plaatje dan:
[ afbeelding ]
Allemaal leuk en aardig. Maar als wij dingen van nu willen veranderen en of oplossen dan is het wel van belang dat wij het in de hedendaagse context bekijken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Anti-piet "Zwarte piet is racisme omdat zwarte piet een slaaf moet voorstellen"quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
DIT!!!!!!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik denk dat als we zwarte pieten afschaffen dat men over 30 jaar gaat klagen dat Sinterklaas alleen maar vrienden heeft van eigen afkomst en dat dat geen werkelijke afspiegeling is van de hedendaagse multiculturele maatschappij. Dan doet de VN een onderzoek en komen ze tot de conclusie dat zwarten worden uitgesloten van dit nationale feest en er daarom speciale hulpjes moeten worden gecreeërd die, als er geen negers voorhande zijn, zwart worden geverfd. Zodoende kan er worden aangetoond dat Sinterklaas heus wel tolerant is naar leden van andere etnische groepen!
Nee, hij erkent dat ZP in de huidige maatschappij geen enkel racistisch element meer bij zich draagt. Veel succes om dat te ontkrachten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als je maar hard genoeg blijft roepen dat iets racisme is, dan gaat de grote meute die niet zo op de hoogte is je vanzelf naschreeuwen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Het is ook maar een relatief kleine groep roeptoeters die al deze heisa veroorzaakt.
Het is niet bepaald kritisch om een deel van de geschiedenis te negeren. Dat doen wel meerdere mensen, zoals PVV'ers die in dit opzicht op je lijken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zie hier de reden waarom deze discussie al bij voorbaat kansloos is. 'Nee jij bent een racist' gilt Friek_ op reactie van een kritische gebruiker. Je diskwalificeert jezelf enorm.
Je snapt hopelijk wel wat de bedoeling was van de holocaust vergelijking?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb je allang en breed laten zien dat er bij de tegenstanders net zoveel onzinnige argumenten worden gebruikt. Nazi's, Holocaust, Vergassen van Nederlanders. Blijf je nou serieus dit weer aanhalen? Je plaat blijft hangen.
Ja, ain't no differents between black or white . Laat jouw voorbeeld en die van mij wel zienquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja. Rutte zei dat hij van Zwarte Piet gewoon niks anders kan maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:00 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Heeft de NL regering hier eigenlijk al iets over gezegd?
Ja. Markie moest erom lachen en zei dat het onzinnig was.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:00 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Die ja. Bedankt voor het maken van mijn punt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, ain't no differents between black or white . Laat jouw voorbeeld en die van mij wel zien
[ afbeelding ] Heb er meerdere gezien
klopt, maar zoals altijd krijgen ze alle aandacht. zoals gezegd zal 95% van alle mensen het allemaal prima vinden zoals het nu is, maar die laten zich niet horen. (enigzins terecht, omdat de discussie nergens op slaat) maar straks wordt iedereen gedwongen zich te verantwoorden. Of men bemoeit zich er niet mee maar dan winnen ze racisme roepers en dan is de traditie weg...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:59 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Het is ook maar een relatief kleine groep roeptoeters die al deze heisa veroorzaakt.
Nee, maar Rutte is wel gezien met een rijmwoordenboek en een grote zak met zaagsel. Ik denk dat hij nog wel een surprise in voorbereiding heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:00 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Nee, want degene die dat live op AT5 zei wist zelf niet eens wat hij bedoelde. Aan jou de eer om zijn Godwin recht te praten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel wat de bedoeling was van de holocaust vergelijking?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |