Godverquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Xaryna het volgende:
Iemand hier uitte zijn angst over protestbrieven vol gescheld richting de VN...
Wilders wil Verenigde Naties opheffen
[..]
niet je eigen gebrek op andere afschuiven hequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want er voelen zich mensen (ik denk terecht) gediscrimineerd door de racistische elementen van het Sinterklaasfeest.
Maar ik heb zo het idee alsof de kleinburgerlijke Nederlanders de eigen cultuur zien als het verlengstuk van hun kleine penis.
och, die moslima hoeft ook alleen maar haar burqa af te zetten...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onze identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
ik vind ook dat voorstel gewoon buigen en je anaal laten nemen door een stel jankzakken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben meer voor een pruik en vegen in het gezicht (ook al is dat niet het oorspronkelijke verhaal) maak er maar schoorsteen vegers van en gebruik alle culturen hier in Nederland. Die kleuren blijf ik raar vinden
Nee, dat is onzin. Het feest heeft al vele keren een gedaanteverwisseling ondergaan dus het is niet waar wat je zegt. Veel tradities feesten in Nederland zijn juist veel meer veranderd dan van welke cultuurfeest binnen Nederland dan ook. Noem een feest op in Nederland die niet onderhevig is geweest aan veranderingen? Het gaat dus niet om de verandering, maar om het feest als racistisch weg te zetten. En van mij mag het veranderen, maar a.u.b niet in regenboogpietenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Tradities zijn natuurlijk constant aan verandering onderhevig, maar zodra er simpelweg een kleurtje veranderd moet worden is Nederland in rep en roer, want onze identiteit staat op het spel. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
Dus? Zoals ik zei, ik voel mij ook niet helemaal thuis in alle rituelen die bij en paasfeest komen kijken. Daarom kies ik ervoor dat in een andere vorm te vieren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want er voelen zich mensen (ik denk terecht) gediscrimineerd door de racistische elementen van het Sinterklaasfeest.
Mij maakt het vrij weinig uit of het huidige feest doorgaat. Alleen de gronden waarop men het wil verbieden vind ik niet logisch. En dan kun je je daar toch wel druk om maken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef Friek_ het volgende:
Maar ik heb zo het idee alsof de kleinburgerlijke Nederlanders de eigen cultuur zien als het verlengstuk van hun kleine penis.
Dat is inderdaad het voordeel wat minderheden hebben ten opzichte van de meerderheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
och, die moslima hoeft ook alleen maar haar burqa af te zetten...
Liever niet, de vrouw is een parel die beschermd moet worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
och, die moslima hoeft ook alleen maar haar burqa af te zetten...
Witte/bruine boterhammenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind blanke vla ook zo discriminerend..
Rode lippen -> geen ideequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:41 schreef 010west het volgende:
Ik weet de geschiedenis van het Sinterklaasfeest niet hoor dus ga het gewoon vragen. Maar waarom hebben Zwarte Pieten van die rode lippen en kroeshaar?
Wit brood is ongezonder, spreekt boekdelen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Witte/bruine boterhammen
Diabetes / suikerfeest
denk dat er weinig mensen zijn die deze grappen nog niet gehoord hebben.
Te voorspelbaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Xaryna het volgende:
Iemand hier uitte zijn angst over protestbrieven vol gescheld richting de VN...
Wilders wil Verenigde Naties opheffen
[..]
De kleur van ZP is allang niet meer het hoofdonderwerp. Dat is nu het topic 'zijn Nederlanders neo-nazi's / racisten als ze Sinterklaasfeest vieren'. En daar gaat geheel terecht de overgrote meerderheid van Nederland even van op zijn achterste benen staan, van zo'n beschuldiging.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Jeetje, wat een idioten lopen er toch rond op deze aardklootquote:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behalve 3 negers uit de bijlmer. Vieren ze toch lekker de kerstman, maar dat zal ook niet mogen omdat dwergen en rendieren dan beledigd worden.
Vrijheid van meningsuiting brengt nu eenmaal beledigen mee. Vraag maar aan Rowan Atkinson en zoek op free speech op youtube.
er zijn geen racistische elementen, behalve in de hoofd van wat gekkiesquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om wat racistische elementen eruit te halen en ervoor te zorgen dat iedereen het feest mee kan vieren.
wikiquote:Een andere versie van dit verhaal vindt plaats na de dood van Sint Nicolaas. De stedelingen van Myra waren zijn naamdag aan het vieren toen een groep Arabische piraten vanuit Kreta in het gebied van Myra kwamen. Zij stalen de relikwieën uit de kerk van Sint Nicolaas. Terwijl zij de stad verlieten, ontvoerden zij een jongen, Basilios, om hem als slaaf te kunnen verkopen. In dienst getreden als slaaf werkte Basilios voor een koning als wijnschenker, die hem gekocht had omdat Basilios niet zou kunnen verstaan wat de koning tegen zijn raadslieden zou zeggen. Het hele volgende jaar zou Basilios de koning zijn wijn schenken in een prachtige, gouden karaf. In Myra kwam Nicolaas’ naamdag steeds dichterbij. Basilios’ moeder wilde niet aan het feest meedoen, omdat de dag voor haar tragische herinneringen opriep. In plaats mee te doen aan het feest bad zij om Basilios’ veiligheid. Terwijl Basilios zijn diensten voor de koning verrichtte, werd hij plotseling uit de zaal geplukt, de gouden karaf nog in de hand. Sint Nicolaas verscheen voor de doodsbange jongen, zegende hem en bracht hem terug naar zijn ouders in Myra.
Het mag wel veranderen, maar dat moet niet opgelegd worden door godbetert de VNquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. Het feest heeft al vele keren een gedaanteverwisseling ondergaan dus het is niet waar wat je zegt. Veel tradities feesten in Nederland zijn juist veel meer veranderd dan van welke cultuurfeest binnen Nederland dan ook. Noem een feest op in Nederland die niet onderhevig is geweest aan veranderingen? Het gaat dus niet om de verandering, maar om het feest als racistisch weg te zetten. En van mij mag het veranderen, maar a.u.b niet in regenboogpieten
De reacties die er onder staan zijn een goed voorbeeld van hoe je gelijk kunt hebben maar je door je eigen domheid dat gelijk niet gaat krijgen. De "fans" van zwarte Piet zijn de stelling van Verene Shepherd in rap tempo aan het aantonen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:01 schreef TLC het volgende:
Gewoon allemaal een berichtje achterlaten hier
We kunnen gemakkelijk het offerfeest afschaffen en ze broodjes kaas geven. Kleine moeite, goede oplossing.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:34 schreef Friek_ het volgende:
Er kan makkelijk van zo'n Zwarte Piet een kleurenpiet worden gemaakt. Even leuk voor de kinderen en niemand in Nederland voelt zich buitengesloten. Kleine moeite, goede oplossing.
Als we hier een bron van hebben, is het vertalen en lekker opsturen naar dat teringwijf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De geschiedenis van Sint Nicolaas.
St. Nicolaas is op latere leeftijd gevlucht naar Spanje, oorspronkelijk is hij een bisschop van Turkse origine en nationaliteit! Uit een Turkse havenplaats van destijds aanzienlijk belang. Hier is hij internationaal beroemd geworden omdat hij destijds zeer onorthodox (zwarte, Afrikaanse) kindslaven bevrijdde van de slavenschepen die de haven aandiende en ze als knecht in dienst nam.
De betaalde baan "knecht" gaf deze kindslaven een onafhankelijke, zelfstandige status.
Het is hierdoor dat St. Nicolaas als kindervriend door het leven gaat en zijn zwarte knechten zijn van oorspronkelijk bedoeld als symbool TEGEN slavernij en onderdrukking. Een beter symbool tegen racisme dan Sinterklaas is er dus eigenlijk niet.
En daar zit het probleem nu in; ZP is niet racistisch. Klaar. Einde verhaal.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om wat racistische elementen eruit te halen en ervoor te zorgen dat iedereen het feest mee kan vieren.
Inderdaad, hetgene wat mij nog het meeste stoort in deze discussies zijn de mensen die Zwarte Piet verdedigen met allerlei bullshit argumenten ('het is traditie'quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
De reacties die er onder staan zijn een goed voorbeeld van hoe je gelijk kunt hebben maar je door je eigen domheid dat gelijk niet gaat krijgen. De "fans" van zwarte Piet zijn het gelijk van Verene Shepherd in rap tempo aan het aantonen.![]()
Mijn ouders hebben mij nooit voorgelogen en toch werd het gevierd en zat ik voor de kachel te zingen en kregen we op precies dezelfde manier als andere kinderen ons cadeau, maar ze hebben ons nooit voorgelogen waarom het feest werd gevierd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Er zijn momenten waarop weerstand logisch is. Als ik naar suriname ga en daar moeite ga lopen doen om een traditie om zeep te helpen vraag ik erom. Kom niet aan eeuwenoude tradities. Zeker niet als die geen mens kwaad doen. En al helemaal niet als ze te maken hebben met kinderen. Komt het oerinstinct van veel ouders naar voren. De mensen die iets tegen zwarte piet hebben hebben óf zelf een erg belabberde herinnering aan hun eigen kinderjaren, óf hebben nooit sinterklaas gevierd (omdat de ouders 'niet wilden liegen' tegen hun kinderen oid), óf beiden, óf zijn vergeten hoe leuk het was en hebben zelf nog geen kinderen. 95% van de Nederlanders heeft echter gewoon een prachtherinnering aan sinterklaas. Zelf, van hun kinderen en van hun kleinkinderen. De weken van opgebouwde spanning. De lol van het stieken vullen van de schoen en het plannen van wie de kadootjes in de gang zet en op de deur bonkt. Het hoort er allemaal bij en er is NIEMAND die het sinterklaasfeest viert die ook maar een SECONDE denkt aan negers of slavernij. Niemand.
De enigen die daarmee komen zijn mensen die zich zo lang zo enorm in de slachtofferrol hebben geduwd dat ze niet anders kunnen dan bij alles wat ze op hun pad tegen komen keihard 'racisme' schreeuwen, en extreem links tuig die voor iedereen op probeert te komen behalve de eigen normen, waarden, cultuur en tradities.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |