SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal gesproken werk ik niet op woensdag, maar aangezien ik vandaag geen afspraken heb, vandaag maar niet gaan werken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, ik had ook graag de middag vrij willen nemen voor een mooie rit. Helaas krijg ik net vandaag een belangrijke klant op bezoek, ook nog eens laat in de middag. Dus kom er niet onderuit om netjes te zitten en pootje te geven.
Je hebt nu vanaf haarlem wel een mooie nieuwe omgeving om te fietsenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:52 schreef MarcoD het volgende:
En weer terug, ik vond de wind wel meevallen, lekker 4 uurtjes getoerd.
http://www.strava.com/activities/90619378
Armstukken en kniestukken. Kan evt. ook zonder als je in de zon blijft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hmm. Straks lang-lang of gewoon kort-kort?
Het is hier 23 graden hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Armstukken en kniestukken. Kan evt. ook zonder als je in de zon blijft.
Mwoah, het was niet echt een vraag, vandaar dequote:
Hop, op de fiets danquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah, het was niet echt een vraag, vandaar de-smiley.
Het was meer een opmerking naar het ontzettend goede weer nu nog.
Het koelt wel weer snel af wellicht. De zon staat al laag aan de einder. Ik moet zo efkes naar Vlaardingen, ik doe een lange broek an en shirt km.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
Straks ga ik in kort-lang naar huis toe denk ik
Heb nog genoeg bij me om ook nog met tempraturen van rond het vriespunt thuis te komenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het koelt wel weer snel af wellicht. De zon staat al laag aan de einder. Ik moet zo efkes naar Vlaardingen, ik doe een lange broek an en shirt km.
True, maar omdat ik nu voor of tijdens werk ga, kan ik niet heel intensief trainen, dat kan ik me niet veroorloven. Dus ik span me wel in, zweet goed, maar heb geen dagen nodig om te herstellen denk ik. Wel vandaag wat rustiger aangedaan dan gisteren, omdat ik gisteren vrij zwaar heb getrained op armen-borst-rug-buik. Ik denk dat ik nu het veel beter verteer omdat ik niet eind van de dag ga, dan heb ik de neiging om dom te trainen, want daarna ga ik toch naar huis.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
Tja als je geen rust neemt na een intensieve trainingsperiode krijg je een dalende prestatiecurve en uiteindelijk ws. een blessure. Dat zou toch zonde zijn als je net zo lekker bezig bent.
Ja maar fiets er al weer een tijdje dus nu weer over wat nieuw terrein gefietst, rustige route en weinig stoplichten. En toch bij Scheveningen uitkomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je hebt nu vanaf haarlem wel een mooie nieuwe omgeving om te fietsen
Doe je 45 min over omkleden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik moet nog werken tot 16.00, om 16.45 spring ik op de fiets dan.
Het zou tot 19.00 boven de 20 graden blijven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:41 schreef Wombcat het volgende:
Overigens is tegen die tijd lang-lang waarschijnlijk wel verstandig.
In die tijd ben ik waarschijnlijk alweer thuis.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
30 minuten naar huis inderdaad.
Ik vind 't wel een tof plan, ben je dat rood witte zat?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:52 schreef Tommeke het volgende:
Wat vinden jullie van de kleurstelling van deze fiets? Zal ik mijn fiets ook zo laten overspuiten? En dan zonder die Leopard kleuren, maar gewoon helemaal matzwart.
http://road-bikes.findthe(...)pard-Schleck-Edition
En dan met een setje lage velgen zoals H Plus Son TB14 en dan Veloflex Master wordt het wel een geile fiets lijkt me.
Ja, sommige flags zijn echt belachelijk...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:31 schreef Oksel het volgende:
Goeftedomme! (zoals Kaas zou zeggen). Mooi wind mee, frisse benen, dacht efkes KOM te scoren:
http://www.strava.com/activities/90630963#1897267322
45km/h gemiddeld. Had ik dus die KOM mee gepakt, is hij spontaan als gevaarlijk geflagged.. en dat terwijl het een rechte, brede weg is, zonder auto's of zijwegen![]()
Enniewee, in kort-kort met 18 graden gemiddeld keurig 90km gefietst.. Was echt lekker.
http://www.strava.com/activities/90630963
Niet echt, maar vind zwart tijdlozer en stijlvoller. Vind m'n fiets nu ook wel heel erg mooi hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't wel een tof plan, ben je dat rood witte zat?
Enne komen er dan geen transfers op?
Als je een frame profi wilt laten overlakken kost dat wel aardig poet. Die Lorini is voor niks gedaan door een autospuiter maar kwalitatief is 't niet vergelijkbaar met een profi fietsframe spuiter, en ws. ook niet zo hard. Nu haalt dat voor die Lorini niet zo heel veel uit want dat is toch mijn nieuwe winterwerkfiets. Ik kan me voorstellen dat voor die Trek je eiks een betere graad van afwerking wenst omdat je er ook mee koerst. Dan kost 't wel meer als je het netjes wil laten doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet echt, maar vind zwart tijdlozer en stijlvoller. Vind m'n fiets nu ook wel heel erg mooi hoor.
Alleen het woord Trek op de schuine buis dan denk ik.
En mat is volgens mij nog lastiger om mooi te spuiten..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je een frame profi wilt laten overlakken kost dat wel aardig poet. Die Lorini is voor niks gedaan door een autospuiter maar kwalitatief is 't niet vergelijkbaar met een profi fietsframe spuiter, en ws. ook niet zo hard. Nu haalt dat voor die Lorini niet zo heel veel uit want dat is toch mijn nieuwe winterwerkfiets. Ik kan me voorstellen dat voor die Trek je eiks een betere graad van afwerking wenst omdat je er ook mee koerst. Dan kost 't wel meer als je het netjes wil laten doen.
Ook transfers moeten er ook nog op, is ze dat nog wel waard Toem?
hoogglas of metallic kun je met een paar lagen blanke lak en polijsten, een hoop verbloemenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
En mat is volgens mij nog lastiger om mooi te spuiten..
was een pittig windje hoor. Heb je nachtdienst?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:26 schreef Blik het volgende:
Werkritje afgerond, 42 km. Viel vies tegen door de vele stoplichten en de flinke wind tegen. Die nekte me op het einde aardig. En ergens zal die 2 maanden niet fietsen ook wel meetellen
Anyway, morgenochtend weer terug. Heb er zin in :S
Niet iedereen werkt van 9:00 tot 17:00quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
was een pittig windje hoor. Heb je nachtdienst?
Ik ga niet op no-name spul rijdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ja voor hetzelfde geld koop je mss een noname Taiwan frame matzwart. Van carbon.
Ik heb hier voor 1 vd jonges nog een matwart 7005 alloy framepje staan mooi met S bended achtervorken, nieuw en 50.- Euro was ze zonder vork dan bij CNC Cristophe Nies.
Oké dat is niet veel, maar in slechts 2 minuten vond ik al een nieuw zwart frame voor slechts 25.- meer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga niet op no-name spul rijden
Ik ken een adresje waar ze dat professioneel doen voor 150 euro. Incl decals.
Was van het werk naar huis, morgenochtend weer terug. Vond 85 km in 1 dag nog een beetje teveel van het goede. Dat is het doel voor volgend seizoenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
was een pittig windje hoor. Heb je nachtdienst?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind al die zwarte frames wel wat discriminerend![]()
En dan er nog een wit zadel en stuur erop zetten ookDus de blanke zit bovenop de zwarte en stuurt ´m aan
Ajoh man dat ouwe ding, koop toch wat nieuws. Volgend jaar zak je er door.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:47 schreef Tommeke het volgende:
Pro-Lite is idd een mooi merk, maar ik vind m'n Trek gewoon zo mooi
Bij Cycletrend dachten ze dattem van carbon was
Die van mij is ouderquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ajoh man dat ouwe ding, koop toch wat nieuws. Volgend jaar zak je er door.
ff melden via https://strava.zendesk.com/quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:31 schreef Oksel het volgende:
Goeftedomme! (zoals Kaas zou zeggen). Mooi wind mee, frisse benen, dacht efkes KOM te scoren:
http://www.strava.com/activities/90630963#1897267322
45km/h gemiddeld. Had ik dus die KOM mee gepakt, is hij spontaan als gevaarlijk geflagged.. en dat terwijl het een rechte, brede weg is, zonder auto's of zijwegen![]()
Jawel hoor. Op voorwaarde dat ik eentje weg doequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:38 schreef Patroon het volgende:
Tom mag van zijn meisje geen nieuwe fiets
You've got mequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik haar was zou ik dat ook zeggen met al die roestbakken in de schuur.
Okee. Koop volgend jaar een Izalco of een Tarmac.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ajoh man dat ouwe ding, koop toch wat nieuws. Volgend jaar zak je er door.
Ja, maar dat is oud ijzer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:22 schreef ultra_ivo het volgende:
175 voor een no-name frame. Ik betaalde 255 voor de Somec, inclusief chaotisch afmontage. Het hangt er nog ff vanaf hoeveel onderdelen ervan ik kan verpatsen wat de uiteindelijke kosten worden, maar het zal ergens in de buurt van de 500 Euro zijn.
Helaas pindakaas, ik moet zaterdag rond de middag een ritje catering doen met de bakfiets.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef Gripper het volgende:
Wie gaat er zaterdag mee voor een lekkere lange duurtraining, van Utrecht naar de Posbank ofzo?
Voordat ik in Utrecht ben, zijn jullie alweer thuis aan het diner.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef Gripper het volgende:
Wie gaat er zaterdag mee voor een lekkere lange duurtraining, van Utrecht naar de Posbank ofzo?
Wat is eigenlijk het meest debiele wat je vervoerd hebt danwel meegemaakt heb tijdens het koerieren?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helaas pindakaas, ik moet zaterdag rond de middag een ritje catering doen met de bakfiets.
Wij hebben wel eens een taart en een koelkast bezorgd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het meest debiele wat je vervoerd hebt danwel meegemaakt heb tijdens het koerieren?
Een potje mensenpoep.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het meest debiele wat je vervoerd hebt danwel meegemaakt heb tijdens het koerieren?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:20 schreef Tommeke het volgende:
Of mensen die voor het eerst meefietsen en op hun bek gaan omdat ze op een mountainbike in de beugels willen fietsen
Ik heb altijd mensenpoep bij me eigenlijk.quote:
Voor 't ziekenhuis zeker?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:43 schreef Tommeke het volgende:
Mensenpoep vervoeren wij ongeveer dagelijks
En heul veul bloed.
Ga je toch een rondje lopen in de pauze? Wel rust, maar niet stilzitten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik neem vandaag toch maar die rustdag die Kaas aanraade, zo'n oude krijger weet natuurlijk iets meer over trainen dan iken ik moest vandaag eerst naar Den Haag voor een Russisch visum, dan naar werk, en het was gisteren ook na 7 uur dat ik eens wegwas, en vanavond wordt ook niet vroeg. Dus rustdag! Maar eerlijk gezegd, beginnen m'n benen nu al een beetje te krampen, de spieren willen bewegen...is dat iets normaals voor mensen die regelmatig trainen? Hinderlijk zeg, dan kan ik nooit meer eens echt heel erg lui zijn...dat was altijd zo lekker
Helaas denk ik niet dat de vrouw dat acceptabel vind gezien de staat waarin zij, en ons huis verkeerd..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef Gripper het volgende:
Een paar weken stevig klussen naast normale werkdagen gaat je ook niet in je koude kleren zitten natuurlijk. Toen wij de parel van Vreeswijk aan het verbouwen waren hebben we ook bijna 3 maanden dubbele dagen gedraaid, en daar word je aardig moe vanquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:31 schreef Oksel het volgende:
Gisteren na die 90km echt op trouwens, maar vandaag niet eens stijf in de benen. Dus lichamelijk gezien moe gisteren, en niet conditioneel. Nasleep van ziekigheidje denk ik dus.
klinkt bijzonder leuk.. maar ik durf niet meer zover van huis. In het voorjaar ben ik zeker keer te porren voor een mooi rondjequote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef Gripper het volgende:
Nog ff en je kan elke maand een full-carbon wielset kopen als je zou willen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:20 schreef Patroon het volgende:
Nog maar 3 weken hier aan het werk en nu al promotie gemaakt naar een andere afdeling. Zat op een afdeling met allemaal HBO starters die vanuit Randstad werken met potentie om door te groeien. Kom nu op een afdeling met veel meer vaste medewerkers, dus grotere kans om in de toekomst binnen te stromen naar vast.
In ieder geval gefeliciteerd. Hopelijk binnenkort vastquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:20 schreef Patroon het volgende:
Nog maar 3 weken hier aan het werk en nu al promotie gemaakt naar een andere afdeling. Zat op een afdeling met allemaal HBO starters die vanuit Randstad werken met potentie om door te groeien. Kom nu op een afdeling met veel meer vaste medewerkers, dus grotere kans om in de toekomst binnen te stromen naar vast.![]()
Chill is dat he, flexibele uren? Zou niet meer zonder willenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:31 schreef Patroon het volgende:
Oja en het mooiste van alles. De flexibiliteit qua zelf bepalen wanneer ik 2uren eerder wegga, of 2x per week 1 uur eerder wegga blijft en mag ik zelfs bepalen op de dag zelf
@kano, dankje. Ja meer complexe werkzaamheden dus meer afwisseling en uitdaging.
Ja heerlijk, ik mag tussen 7 en 9:30 starten en moet gewoon 38u per week maken met max 8u per dag. Maar soms werk ik 9u op en dag en schrijf dat dan weg op de dagen dat ik eerder weggaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Chill is dat he, flexibele uren? Zou niet meer zonder willen
Zo doe ik dat ook ongeveer. Moet er iets af blijf ik langer, is het mooi weer ga ik wat eerder weg.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja heerlijk, ik mag tussen 7 en 9:30 starten en moet gewoon 38u per week maken met max 8u per dag. Maar soms werk ik 9u op en dag en schrijf dat dan weg op de dagen dat ik eerder wegga
O dat is inderdaad ook wel lekker die flexibele uren. Ik heb ook 38 uur per week maar dan in 4 dagen, dat zijn dan wel lange dagen maar dan ben ik ook meestal dinsdags vrij en in het weekend, dat bevalt me opzich ook wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja heerlijk, ik mag tussen 7 en 9:30 starten en moet gewoon 38u per week maken met max 8u per dag. Maar soms werk ik 9u op en dag en schrijf dat dan weg op de dagen dat ik eerder wegga
Ik wil wel mee, ik kan rond 10:00 in Utrecht zijn want mijn ouders moeten naar Den Haag en willen mij wel in Utrecht afzetten. Dan wil ik wel met je mee fietsen naar de posbank en dan fiets ik vanaf daar weer richting het noorden naar mijn huis.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:52 schreef Gripper het volgende:
Soowee mensen, daar kunnen we met z'n allen nog ff een puntje aan zuigen. Effe van Utreg via de Posbank naar Veendam of all places, daar moest ik in m'n top jaren nog effe over nadenken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik wil wel mee, ik kan rond 10:00 in Utrecht zijn want mijn ouders moeten naar Den Haag en willen mij wel in Utrecht afzetten. Dan wil ik wel met je mee fietsen naar de posbank en dan fiets ik vanaf daar weer richting het noorden naar mijn huis.
Ja ik lap de soignée regels dan ook aan mn laars, want met 250km fiets ik wel met een rugzak vol met brood er in, anders red ik het nooit. Hopelijk zit de wind wel mee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:53 schreef Patroon het volgende:
Buzz, je hebt coureurs en randonneurs
Ja, dat heb ik vaker gehoord. Meestal van die gasten die op zondag bij de masters van de BWF een uur + 2 ronden reden, en doordeweeks aardig wat konden trainen omdat ze voor hun 40e al met rugklachten in de WAO zaten, en die fiets van het beunen betaalden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:53 schreef Patroon het volgende:
Buzz, je hebt coureurs en randonneurs
18 jaarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
Hoe oud ben je nu kolonelbroodje?
vind dat jij voor je leeftijd best stevige km's maakt. Misschien eens meer kijken naar kwaliteit ipv kwantiteit. je kunt je lichaam best naar de knoppen rijden. Just a tip.. zeker als je ook wedstrijden wil gaan rijden in de toekomst..quote:
Precies, ben je af en toe wel in het bruisende nachtleven van veendam te vinden kolonel? Achter de Groningse vrouwtjes aan In de Rembrandt ofzo, of bestaat die toko niet meer?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
vind dat jij voor je leeftijd best stevige km's maakt. Misschien eens meer kijken naar kwaliteit ipv kwantiteit. je kunt je lichaam best naar de knoppen rijden. Just a tip.. zeker als je ook wedstrijden wil gaan rijden in de toekomst..
Niet handiger om onderweg gewoon ff bij bakker te stoppen ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja ik lap de soignée regels dan ook aan mn laars, want met 250km fiets ik wel met een rugzak vol met brood er in, anders red ik het nooit. Hopelijk zit de wind wel mee.
Haha.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik vaker gehoord. Meestal van die gasten die op zondag bij de masters van de BWF een uur + 2 ronden reden, en doordeweeks aardig wat konden trainen omdat ze voor hun 40e al met rugklachten in de WAO zaten, en die fiets van het beunen betaalden.
Ik heb wat wedstrijden gereden vorig jaar en fietste toen ook bij een club en trainde toen veel meer dan nu. Het is wel zo dat ik nu minder vaak fiets maar wel weer langere afstanden. Ik was toen van wielrennen afgegaan omdat ik geen tijd genoeg meer had om elke keer weer te trainen. Op zich kriebelt het wel, maar ik houd het nu gewoon bij het baantje in Groningen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
vind dat jij voor je leeftijd best stevige km's maakt. Misschien eens meer kijken naar kwaliteit ipv kwantiteit. je kunt je lichaam best naar de knoppen rijden. Just a tip.. zeker als je ook wedstrijden wil gaan rijden in de toekomst..
Precies, die lange tochten maakt je alleen maar sloom. Veel langer trainen dan de wedstrijd is, is niet nodig. Voor basis in winter/voorjaar wel goed omwekelijks 5u te trainen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:21 schreef Wombcat het volgende:
Idd.
Als je wedstrijden wilt gaan rijden, kun je die monstertochten beter loslaten. Wedstrijden in je categorie zijn max, 120 km, dus 3 uur.
Haha ja die bestaat nogquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Precies, ben je af en toe wel in het bruisende nachtleven van veendam te vinden kolonel? Achter de Groningse vrouwtjes aan In de Rembrandt ofzo, of bestaat die toko niet meer?
Dat is het belangrijkste iddquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:26 schreef Patroon het volgende:
Maar vooral belangrijk om te doen wat je leuk vindt.
O dat zou echt geweldig zijn!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:21 schreef ddx het volgende:
[..]
Niet handiger om onderweg gewoon ff bij bakker te stoppen ?
En ze voorspellen weer hoop wind uit het zuidwesten voor het weekend, dus dan ben je zo thuis
Ja klopt op dit moment zijn dat de wat langere tochten weer, maar volgend jaar begin ik weer met korter te trainen en meer intervallen voor de snelheid. En nog even iemand zo gek vinden dat ik achter zijn scooter mag trainen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Precies, die lange tochten maakt je alleen maar sloom. Veel langer trainen dan de wedstrijd is, is niet nodig. Voor basis in winter/voorjaar wel goed omwekelijks 5u te trainen.
Maar vooral belangrijk om te doen wat je leuk vindt.
Zulke gasten verdienen het ook gewoon om verklikt te worden wmb.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha.
Was ook zo'n gast die al WAO had maar wel hoge uitslagen met cyclo's reed. Die is toen (terecht) gekort op zijn WAO.
Oksel komt ook al deze kant op, die combineert het met een bezoek aan een klant in de buurt s middags. Wij willen dan van 9 tot 13-14 fietsen, maar een rondje tot aan de posbank zit er dan niet in (max tot Wageningen ofzo)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik wil wel mee, ik kan rond 10:00 in Utrecht zijn want mijn ouders moeten naar Den Haag en willen mij wel in Utrecht afzetten. Dan wil ik wel met je mee fietsen naar de posbank en dan fiets ik vanaf daar weer richting het noorden naar mijn huis.
+1quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zulke gasten verdienen het ook gewoon om verklikt te worden wmb.
Ik zal het proberen en denk van wel maar laat het morgen even weten dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oksel komt ook al deze kant op, die combineert het met een bezoek aan een klant in de buurt s middags. Wij willen dan van 9 tot 13-14 fietsen, maar een rondje tot aan de posbank zit er dan niet in (max tot Wageningen ofzo)
Kan je er wellicht al iets eerder zijn dan 10 uur?
Ik hoop dat jullie weten dat je een wao-uitkering ook kunt krijgen n.a.v. een flinke depressie/burn-out. Misschien werkte fietsen wel therapeutisch.quote:
In dit geval ging het om een lichamelijke afkeuring.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:58 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie weten dat je een wao-uitkering ook kunt krijgen n.a.v. een flinke depressie/burn-out. Misschien werkte fietsen wel therapeutisch.
Al ben ik er altijd voor om valsspelers aan te pakken natuurlijk.
Klopt, maar hoge uitslagen rijden bij cyclo's lukt ook niet als je een depressie/burn-out hebt. Dan moet je veel te gedisciplineerd trainen (dat betekent een vorm van mentale druk en dat trek je niet als je teveel last stress hebt).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:58 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie weten dat je een wao-uitkering ook kunt krijgen n.a.v. een flinke depressie/burn-out. Misschien werkte fietsen wel therapeutisch.
Uhm, 300 ruim met alles erop en eraan. Dus helemaal compleet. Ja, muurvast. Ook met de ATB of Crosser.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Patroon het volgende:
Okkie, wat heb jij betaald voor je garmin edge 800 compleet met alles. En blijft zo'n ding wat zitten met koersen?
Zoiets wilde ik ook zeggen. Zijn we het eens vanavond hequote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, maar hoge uitslagen rijden bij cyclo's lukt ook niet als je een depressie/burn-out hebt. Dan moet je veel te gedisciplineerd trainen (dat betekent een vorm van mentale druk en dat trek je niet als je teveel last stress hebt).
Opzich wil ik ook wel zo'n ding, maar lijkt mij geen porum en risico om daarmee criteriums te rijden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhm, 300 ruim met alles erop en eraan. Dus helemaal compleet. Ja, muurvast. Ook met de ATB of Crosser.
Ik heb 'm wel om, maar let er niet echt op.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Opzich wil ik ook wel zo'n ding, maar lijkt mij geen porum en risico om daarmee criteriums te rijden.
Opsich is een hf meter niet echt nodig in een wedstrijd, want je gaat toch niet rustiger aan doen als je hf boven omslagpunt komt. Je moet toch mee en voel het ook wel aan mijn adem.
Maar snelheid is wel handig, voor als je weg bent of in kopgroep...maar realiseer mij ook dat ik in de koers eigenlijk nooit naar mijn klokje kijk.
Hoe zit dat bij jullie?
Doe je m bij de koers toch in je achterzak? Kan je later nog wel hf, snelheid, etc teruglezen & analyseren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:01 schreef Patroon het volgende:
Je ziet die dingen nooit in het peloton. Volgens mij wat not done...
En dan ff op je rug stuiteren, wat niet ondenkbaar is in een criterium.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Doe je m bij de koers toch in je achterzak? Kan je later nog wel hf, snelheid, etc teruglezen & analyseren.
Dit ging dus over bouwvakkers en aanverwanten die op hun 35e al wisten dat ze zich rond hun 40e lieten afkeuren, ja dat kon toen nog. Want een WAO uitkering en beetje veel bijbeunen leverde meer geld en vrije tijd op. Man, 't Heike, Bosschenhoofd, Rucphen en noem het maar, zat er vol mee. Maar wel iedere middag om 1 uur stipt van 't Heike vertrekken voor altijd hetzelfde rondje van 80 km. En dan reed er iedere dag toch een peletonnetje van een man of zestig inclusief redelijk wat (ex) profs zoals Breukink, Van der Poel en Van de Velde, om er een paar te noemen. Mooie tijd en veel sappige verhalen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:58 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Al ben ik er altijd voor om valsspelers aan te pakken natuurlijk.
Valt best wel mee. Het blijft allemaal binnen het redelijke. Als ik kijk wat de junior-randonneurs bij Audax UK rijden blijft het bij rustige dagritjesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
dacht dat jij altijd 800's liep te bashenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:12 schreef Patroon het volgende:
Okkie, wat heb jij betaald voor je garmin edge 800 compleet met alles. En blijft zo'n ding wat zitten met koersen?
Of ga je volgend jaar een stapje terug doen?quote:Op zondag 12 mei 2013 16:33 schreef Patroon het volgende:
Een 800 is voor toerders. Man wat een koelkast is dat.
een keertje is ook geen probleem... maar op zich is 250km fietsen niet het meest gezonde voor iemand in die leeftijdscat vind ik persoonlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Valt best wel mee. Het blijft allemaal binnen het redelijke. Als ik kijk wat de junior-randonneurs bij Audax UK rijden blijft het bij rustige dagritjes
Trainen voor wedstrijden is idd anders, maar trainen voor bijvoorbeeld Parijs-Brest-Parijs 2015, dan is dit een prima begin.
Altijd nog beter dan op vrijdagavond jezelf volgieten met drank en de volgende dag lamlendig op de bank liggen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:40 schreef the_critic het volgende:
[..]
een keertje is ook geen probleem... maar op zich is 250km fietsen niet het meest gezonde voor iemand in die leeftijdscat vind ik persoonlijk.
Dat soort dingen zijn patrooniaanse gezegde's. Dat is dus iets wat iemand zegt, maar later compleet anders over denkt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
dacht dat jij altijd 800's liep te bashen
[..]
Of ga je volgend jaar een stapje terug doen?
Wat moet ik me daarbij voorstellen, dragen die opplak baarden, spuiten ze met een busje extra zweetlucht en oefenen ze nu al op met een fixie hun knieën naar de knoppen draaien?quote:
ik denk dat als vriendinlief belt en zegt "mijn vliezen zijn gebroken", en ik zeg. ik zit bij wageningen, ben met 1,5uur thuis... Ik er niet meer inkomquote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:01 schreef Gripper het volgende:
Hé Critic, nu het toch een rondje van <200 km gaat worden (want we hebben toch maar van 9 tot 13 de tijd) dan kun je wel mee toch zaterdag? We gaan gewoon niet oostelijker dan Wageningen
En je zei pas nog dat je elk moment om niet thuis te hoeven zijn aangreep met beide handen. Nou, een bevalling lijkt me hét moment bij uitstek!
Geil, Zou wel eens willen spelen met die schakeltepels, uh, grepen. Grepen, ik zei grepen!quote:
Ik vind het nog steeds geen porum zo'n ding op het stuur. Maar het is verdomde handig als ik eens alleen in Tecklenburg of iets anders wil trainen, zonder constant verkeerd te rijden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
dacht dat jij altijd 800's liep te bashen
[..]
Of ga je volgend jaar een stapje terug doen?
Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoe groot ze zijn. Ik heb mijne op mijn stuurpen, dan heb je iig geen gek gedrocht als je vanuit de zitpositie kijkt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds geen porum zo'n ding op het stuur. Maar het is verdomde handig als ik eens alleen in Tecklenburg of iets anders wil trainen, zonder constant verkeerd te rijden.
Maar ja, om nou zo'n ding te kopen voor die 10x per jaar dat dat voorkomt. Rij eerst mijn Polar wel stuk.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan op vrijdagavond jezelf volgieten met drank en de volgende dag lamlendig op de bank liggen.
Dat is inderdaad de mooiste oplossing.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoe groot ze zijn. Ik heb mijne op mijn stuurpen, dan heb je iig geen gek gedrocht als je vanuit de zitpositie kijkt.
ziet er strak uit... Wel nog ff je zadel ff wat oppoetsen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Stickers plakken zo.
Ja wit stuurlint, geen idee of ik dat zadel nog schoon krijg. Geen geld voor een nieuwequote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:11 schreef the_critic het volgende:
[..]
ziet er strak uit... Wel nog ff je zadel ff wat oppoetsen.
Komt er ook wit stuurlintje op?
geeft ook niet.. rijd er zelf ook mee, maar vond het gewoon grappig..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds geen porum zo'n ding op het stuur. Maar het is verdomde handig als ik eens alleen in Tecklenburg of iets anders wil trainen, zonder constant verkeerd te rijden.
Maar ja, om nou zo'n ding te kopen voor die 10x per jaar dat dat voorkomt. Rij eerst mijn Polar wel stuk.
Had op een goedkope gereageerd. Kreeg ik vanochtend een mailtje van marktplaats dat de advertentie is verwijderd ivm het vermoeden van oplichtingquote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
geeft ook niet.. rijd er zelf ook mee, maar vond het gewoon grappig..
Marktplaats in de gaten houden, staat vast wel af en toe een goede op.
terpentine of schuurmiddel werkt vast welquote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja wit stuurlint, geen idee of ik dat zadel nog schoon krijg. Geen geld voor een nieuwe
Mooi hoor zo!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Stickers plakken zo.
das wel verstandig.. heb ik met de mijne ook gedaan ja. Voor dat soort bedragen is dat altijd wel prettig ja. Of anders kijken (als het ver weg is) of een bekende het voor je wil ophalen en jou dan wil toezenden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Had op een goedkope gereageerd. Kreeg ik vanochtend een mailtje van marktplaats dat de advertentie is verwijderd ivm het vermoeden van oplichting![]()
Maar had ook gezegd dat ik hem wel wilde ophalen, denk niet dat ze dat wilden![]()
Als niks meer wil, nachtje meedraaien in de vaatwasser (lage temperatuur) ?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
terpentine of schuurmiddel werkt vast wel
Dus dat bedoelde Tommeke met die koelkast!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
das wel verstandig.. heb ik met de mijne ook gedaan ja. Voor dat soort bedragen is dat altijd wel prettig ja. Of anders kijken (als het ver weg is) of een bekende het voor je wil ophalen en jou dan wil toezenden.
Stuur je er in rotterdam, gewoon ff een fietskoerier langs
200-300km is echt geen bijzondere afstand. Vooral als je 'm met beleid fietst. Een beetje randonneur moet in ieder jaargetijde dit kunnen fietsen, ook als ie uit vorm is. Pas boven de 300 wordt het echt zwaar en moet je gaan plannen. Als je dit vaker doet raakt je lichaam er gewoon aan gewend. En zo te zien is dat bij de Kolonel al het geval. Daar is niks mis mee. Niet iedereen moet gaan koersen of cyclo's rijdenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:40 schreef the_critic het volgende:
[..]
een keertje is ook geen probleem... maar op zich is 250km fietsen niet het meest gezonde voor iemand in die leeftijdscat vind ik persoonlijk.
Nee, randonneurs die nog in de junioren of beloften leeftijd zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen, dragen die opplak baarden, spuiten ze met een busje extra zweetlucht en oefenen ze nu al op met een fixie hun knieën naar de knoppen draaien?
Helaas is voor mij die speciale 600 teveel van het goede. Ik kan best een 600 aan maar een idioot aantal hoogtemeters gaat mijn capaciteiten te boven. Ik ga liever voor de randonneur 25000 van AUK.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:00 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.webklik.nl/use(...)ndonneur%2010000.pdf
Is dit niets voor Ivo?
Om te beginnen heeft die sloping bovenbuis al geen porem. Bovendien zorgt die ook nog eens voor problemen met de montage van grote flessen op de zitbuis. Sora zou ik zeker niet op een serieuze vakantiefiets zetten. Als de prijs een probleem is, zet dan gewone crosscommandeurs erop, die verslijten minder hard. Onder de 1500 is voor een serieuze vakantiefiets altijd een probleem, zeker als je fatsoenlijke dragers wil monteren. De afmontage heeft totaal geen evenwicht, wel Tubus en schijfremmen maar dan ook Sora. Zou ik helemaal anders doen. En als ik het toch zelf doe, dan bestel ik gewoon een stalen randonneursframe op maat bij Bob Jackson. Dan weet ik tenminste zeker dat het frame past.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ivo, wat vindt jij nu van zoiets?
[ afbeelding ]
Klinkt toch een beetje alsof het vooral net niet is, en wat een randoneur nou met schijfremmen aanmoet....als je het frame los zou kopen en zelf aankleden, wordt het dan wel wat, theoretisch gezien?
http://www.sintchristopho(...)-strakke-randonneur/
Ik heb zo'n gevoel dat jij dit geen echte randoneur vindt
Ik vond het blauw ook wel mooi, maar 't was een beetje die Pina styling van 10 jaar geleden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Net terug van een korte interval training van 35 km met echt heerlijk fietsweer
Wou nog even een beetje snelheid erbij trainen zodat gripper en oksel niet hoeven in te houden voor mij zaterdag
@ kaas, mooie fiets zo in het zwart, ik vind hem nu mooier dan toen die blauw was.
28.4 gemiddeld ga je het niet mee redden vriend.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Net terug van een korte interval training van 35 km met echt heerlijk fietsweer
Wou nog even een beetje snelheid erbij trainen zodat gripper en oksel niet hoeven in te houden voor mij zaterdag
@ kaas, mooie fiets zo in het zwart, ik vind hem nu mooier dan toen die blauw was.
Gewoon mooier. -17 is eiks horizontaal. Er zit op de Lorini nu ook geen -17 hoor, dat is -8 ofzo.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er zo heilig aan -17 graden?
Nee dat geloof ik wel, maar ik kan aardig dood gaan. Ik heb er wel vertrouwen in!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
28.4 gemiddeld ga je het niet mee redden vriend.
Achteraf bedenk ik me nu, kon je niet een soort mal van de tekst maken en daar dan overheen spuiten zodat het er niet als een sticker uitziet maar net of het er op hoort.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best lastig op die buizen recht te plakken als ze van vorm veranderen.
Tsjah, misschien was het overdreven, maar je zal je rug maar breken en weer opstaan en zodoende nooit meer kunnen lopen. Dan maar even checken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:59 schreef SuperWeber het volgende:
Vanochtend op de fiets naar het werk ongeluk gehad met een auto. Ik reed op een rotonde en hij had mij niet gezien... Boem. Ik op de grond, wat last van mijn rug en been, maar het leek me allemaal wel mee te vallen. Van alle omstanders moest ik blijven liggen en werd er 112 gebeld. Hup ambulance en politie erbij. Werd ik helemaal gechecked door het ambulance team. Gelukkig valt de schade aan mij en mijn fiets reuze mee, dus ik heb mijn weg kunnen vervolgen. Was wel even schrikken en nu voel ik mij een beetje waus...
Hmm, dan heb ik denk ik -17, hoe check ik dat? Geodriehoek mee en meten maar?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gewoon mooier. -17 is eiks horizontaal. Er zit op de Lorini nu ook geen -17 hoor, dat is -8 ofzo.
zelfde jammer telt ook voor de zadelpen, zadel (want geen selle san marco rolls) en die fabriekswielen. Had gewoon setje handgevlochten moeten zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vond het blauw ook wel mooi, maar 't was een beetje die Pina styling van 10 jaar geleden.
@Tommeke: idd luganos. Balen van je pols.
Ik was net even bij de FM hier op Zuid; wielerstudio. Ik moest nog een stuurlintje hebben.
Mooi fietsje gezien.![]()
[ afbeelding ]
Jammer vd witte stem en stuur, jammer teveel spacers en geen -17 graden pen.
Ja, was zeker even schrikken en ik ben al lekker stijf. Jammer, want ik wilde deze week eik nog 2 keer zwemmen, 1 keer hardlopen en een keer fietsen. Ik denk dus dat dit er een beetje doorheen gaat schieten, zwemmen gaat vanavond zeker niet lukken. Verder zien we wel hoe ver we komen. Ik hoop na het weekend weer herstelt te zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:43 schreef Tommeke het volgende:
Wow, das ff schrikken Superweber! Gelukkig valt het mee. Al stijf aan het worden?
@Kaas, mooie retro look die bandjes! Die Tomassini is echt wel p0rn!
-17 graden is idd mooi! Ik heb nu -8 ook op m'n Trek. Lijkt aardig horizontaal
Je hebt gelijk en daarom ben ik ook blijven liggenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, misschien was het overdreven, maar je zal je rug maar breken en weer opstaan en zodoende nooit meer kunnen lopen. Dan maar even checken.
Hopelijk komt het allemaal goed
Doet warm water dan je spieren niet goed?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:58 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja, was zeker even schrikken en ik ben al lekker stijf. Jammer, want ik wilde deze week eik nog 2 keer zwemmen, 1 keer hardlopen en een keer fietsen. Ik denk dus dat dit er een beetje doorheen gaat schieten, zwemmen gaat vanavond zeker niet lukken. Verder zien we wel hoe ver we komen. Ik hoop na het weekend weer herstelt te zijn.
[..]
Je hebt gelijk en daarom ben ik ook blijven liggen
Geen idee, ik ben nog aan het werk en zodra ik al het noodzakelijke af heb ga ik naar huis. Volgens mij hangt het een beetje van de oorzaak af wat het beste is, dus ik zal er straks nog even naar kijken. Ik denk dat het al wat laat is daarvoor, omdat het vanmorgen al gebeurd is. Waarschijnlijk heb ik gewoon een weekend spierpijn en daarna is het weer over...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doet warm water dan je spieren niet goed?
dat was het voornaamste wat mij opviel, zowiezo waarom schijfremmen? Velgremmen werken bij tot nu toe prima, en dat wil wat zeggen qua gewicht heuvelaf.quote:De afmontage heeft totaal geen evenwicht, wel Tubus en schijfremmen maar dan ook Sora. Zou ik helemaal anders doen.
Ga je dan naar de fabriek om je te laten meten, en na een tijd sturen ze het frame op?quote:En als ik het toch zelf doe, dan bestel ik gewoon een stalen randonneursframe op maat bij Bob Jackson.
Sterkte ouwe reus!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:58 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja, was zeker even schrikken en ik ben al lekker stijf. Jammer, want ik wilde deze week eik nog 2 keer zwemmen, 1 keer hardlopen en een keer fietsen. Ik denk dus dat dit er een beetje doorheen gaat schieten, zwemmen gaat vanavond zeker niet lukken. Verder zien we wel hoe ver we komen. Ik hoop na het weekend weer herstelt te zijn.
[..]
Je hebt gelijk en daarom ben ik ook blijven liggen
En? Alles uitgekeerd? Of kan je nu een nieuwe stationsfiets voor een tientje kopen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sterkte ouwe reus!
Ik heb vandaag eindelijk een brief van de verzekering nav mijn valpartij in augustus
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En? Alles uitgekeerd? Of kan je nu een nieuwe stationsfiets voor een tientje kopen?
Uiteindelijk niet gelukkigquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:47 schreef kanovinnie het volgende:
Ben je er dan veel op ingeschoten? iig fijn dat je een (groot?) gedeelte terug krijgt.
Zag het op Facebook! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:08 schreef Freddeh het volgende:
Nieuwe baan, nieuwe kansen. Per 1 november begin ik bij m'n nieuwe werkgever in Meppel. Omgerekend zo'n 35km van huis. Ik ruik fietsafstanden!
Ja alleen das een hoop gedoe en een stickers is wel lekker makkelijk en ook goed te vervangen. Ik knal 'm strakkies toch tegen een paal.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:43 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Achteraf bedenk ik me nu, kon je niet een soort mal van de tekst maken en daar dan overheen spuiten zodat het er niet als een sticker uitziet maar net of het er op hoort.
Snap je wat ik bedoel?
Ik vind het mooi hoor, ook op sloping frames.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:56 schreef Patroon het volgende:
-17 is alleen mooi op klassieke frames. Niet op slooping frames.
[ afbeelding ]
Die wielen zijn van Marchisio en die zagen er wel aardig uit hoor. Ik had er ook ander zadel opgezet. Toch wel een vet frame, de kleurstelling was wel wauw, dat geel knalde er echt uit.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
zelfde jammer telt ook voor de zadelpen, zadel (want geen selle san marco rolls) en die fabriekswielen. Had gewoon setje handgevlochten moeten zijn.
Wel weer een + voor de klassieke drinkbusIk mis alleen nog klassieke look pedalen (of toeclips
)
Netjes, dit is jouw winterfietsje toch geloof ik? Wat zit er op? 2x9?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:19 schreef Tommeke het volgende:
M'n Raleigh is bijna klaar.
[ afbeelding ]
Alleen nog andere wielen met die Lugano's die die kaasplankje d'r ook op heeft. En tzt de Tiagra shifter vervangen door een Ultegra.
Mooi frame. Maar er hoort eigenlijk een klassieke alu pen op te zitten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vond het blauw ook wel mooi, maar 't was een beetje die Pina styling van 10 jaar geleden.
@Tommeke: idd luganos. Balen van je pols.
Ik was net even bij de FM hier op Zuid; wielerstudio. Ik moest nog een stuurlintje hebben.
Mooi fietsje gezien.![]()
[ afbeelding ]
Jammer vd witte stem en stuur, jammer teveel spacers en geen -17 graden pen.
Thnxquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Netjes, dit is jouw winterfietsje toch geloof ik? Wat zit er op? 2x9?
Ik zou ook wel zoon klassiek frame willen maar zou ze dan toch modern afmonteren peisk, met puristenkwesties kan je immers net zo lang doorgaan tot je erbij rijdt als een Eddy Merckx lookalike lookalike.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mooi frame. Maar er hoort eigenlijk een klassieke alu pen op te zitten.
Ik krijg met cantilevers de boel goed stil. Ook met 30-40kilo bagage.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
dat was het voornaamste wat mij opviel, zowiezo waarom schijfremmen? Velgremmen werken bij tot nu toe prima, en dat wil wat zeggen qua gewicht heuvelaf.
[..]
Ga je dan naar de fabriek om je te laten meten, en na een tijd sturen ze het frame op?
Als ik denk dat 't beter spul is monteer ik ook modern af. Dat is vooral bij verlichting het geval. Maar meestal ben ik er niet van overtuigd dat modern beter is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou ook wel zoon klassiek frame willen maar zou ze dan toch modern afmonteren peisk, met puristenkwesties kan je immers net zo lang doorgaan tot je erbij rijdt als een Eddy Merckx lookalike lookalike.
Dat frame is dik 5cm te klein.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:19 schreef Tommeke het volgende:
M'n Raleigh is bijna klaar.
[ afbeelding ]
Alleen nog andere wielen met die Lugano's die die kaasplankje d'r ook op heeft. En tzt de Tiagra shifter vervangen door een Ultegra.
Een ahead stuurpen en oversized stuurbocht is wel veel stijver dan een draadbalhoofd en oud type stuurpen. Stuurt beter op hoge snelheid. En aero wielen rijd je toch ook wel echt harder mee.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:42 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als ik denk dat 't beter spul is monteer ik ook modern af. Dat is vooral bij verlichting het geval. Maar meestal ben ik er niet van overtuigd dat modern beter is.
hoort ie 't es van een ander.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat frame is dik 5cm te klein.
Nog langer en ik pas d'r niet meer opquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat frame is dik 5cm te klein.
Dank je wel manquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zag het op Facebook! Gefeliciteerd!
Nee je mot op een 59CT eiks, en jij denkt omdat je koerst dat je frame best zo klein alst kan moet zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:16 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga toch niet op een 62 ofzo rijden man.
Ik heet niet Yankee
Kaas en Ivo zijn teveel van de oude stempel.
Ik zou Tommeke echt nooit op een 59CT zetten. Dan moet er een 8cm stuurpen op. Tommeke is niet zo heel lang, maar heeft wel lange benen. Beter zou hij een fiets met minder slooping nemen. Hij gebruikt nu geen spacers dus met een grotere maat komt hij ook te hoog te zitten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee je mot op een 59CT eiks, en jij denkt omdat je koerst dat je frame best zo klein alst kan moet zijn.
Het moet echter precies de juiste maat hebben.
Maja wijsheid komt met de jaren hoor.
zeker een vet frame... denk persoonlijk alleen niet, dat de gemiddelde toertochtrijder dat ziet. Die zien een oude afgetrapte fiets, en geen carbon, hoge velgen etc..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die wielen zijn van Marchisio en die zagen er wel aardig uit hoor. Ik had er ook ander zadel opgezet. Toch wel een vet frame, de kleurstelling was wel wauw, dat geel knalde er echt uit.
Ik denk dat als je daar een toertocht mee gaat rijden iedereen erbij komt kijken of er iets van zegt.
Ik zou ook wel zoon klassiek frame willen maar zou ze dan toch modern afmonteren peisk, met puristenkwesties kan je immers net zo lang doorgaan tot je erbij rijdt als een Eddy Merckx lookalike lookalike.
Volgens mij had 't vrouwtje zich wat anders beloofd gezien hetgeen wat op die groene kist ligt.......quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Stickers plakken zo.
Wiequote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en als iemand de Eddy Merckx lookalike tegenkomt bij een wielerevenement; verplicht met die man op de foto en hier posten.
De vraag is of je die stijfheid wil hebben. Ik niet. Ik heb graag wat horizontale flex daar, is wat prettiger op slecht wegdek en zeker op de lange afstand.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een ahead stuurpen en oversized stuurbocht is wel veel stijver dan een draadbalhoofd en oud type stuurpen. Stuurt beter op hoge snelheid. En aero wielen rijd je toch ook wel echt harder mee.
Ik zal zondag eens kijken in het Kuipke. Thema is trouwens Gios daar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en als iemand de Eddy Merckx lookalike tegenkomt bij een wielerevenement; verplicht met die man op de foto en hier posten.
Dan moet Tommeke een Italiaans frame zoeken en geen Brits. Vierkant of zelfs met een iets kortere bovenbuis dan zitbuis.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou Tommeke echt nooit op een 59CT zetten. Dan moet er een 8cm stuurpen op. Tommeke is niet zo heel lang, maar heeft wel lange benen. Beter zou hij een fiets met minder slooping nemen. Hij gebruikt nu geen spacers dus met een grotere maat komt hij ook te hoog te zitten.
Het zou geweldig zijn als jij dat zou aftrappen als topicbaas Ivo, wat is er zondag int Kuipke btw? Staalrosbeurs ofwa?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zal zondag eens kijken in het Kuipke. Thema is trouwens Gios daar.
Klopt. Maar die Raleigh kostte maar 30 euroquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan moet Tommeke een Italiaans frame zoeken en geen Brits. Vierkant of zelfs met een iets kortere bovenbuis dan zitbuis.
Stalen Ros beurs inderdaad. Op de meest perfecte locatie.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het zou geweldig zijn als jij dat zou aftrappen als topicbaas Ivo, wat is er zondag int Kuipke btw? Staalrosbeurs ofwa?
De randonneurs legende John Zeilmakerquote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:52 schreef the_critic het volgende:
damn.. dat soort broekjes is toch wel echt fout.. ppff (staat wel mooi, bij de hele aankleding, totaan schoenen en handschoentjes toe.. alleen zijn horloge)
Ik heb ze het liefst altijd zo lang mogelijk. Geen gezicht, van die renners met broekjes die al halverwege de bovenbenen ophouden.
Jammer dat zoiets zo ver weg is vanuit Groningen. Misschien eens een weekendje van maken in combinatie met een dagje rossen over kasseistroken daar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Stalen Ros beurs inderdaad. Op de meest perfecte locatie.
De meeste andere beurzen van enig formaat kom je toch in het zuiden tegen, Retie en Neerkant zijn de volgende twee.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jammer dat zoiets zo ver weg is vanuit Groningen. Misschien eens een weekendje van maken in combinatie met een dagje rossen over kasseistroken daar.
Ik zou voor de vakantie graag een broekje scoren met de halve lengte van die basketbalbroeken die jullie kennelijk liever hebben. Zie ze alleen nergens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:52 schreef the_critic het volgende:
Ik heb ze het liefst altijd zo lang mogelijk. Geen gezicht, van die renners met broekjes die al halverwege de bovenbenen ophouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat trouwens laatst met een Koen de Kort lookalike in de trein vanaf Schiphol...die deed echt teveel z'n best, Argos truitje, zelfs K.de Kort op z'n Argos tas, net zo na de ronde Peking...Moet je tegen 'm zeggen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teamkleding is alleen voor de profs he! Beetje triest dat je er als een wannabee prof bijloopt prutser!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Wat nog veel, maar dan ook veel erger is, zijn die korte hardloopbroeken. Waarvan je weet dat als iemand er zo 1 aanheeft het geen FOK!ker is, want de anaconda van 30 cm hangt er dan vrolijk ondervandaan te bungelen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:52 schreef the_critic het volgende:
damn.. dat soort broekjes is toch wel echt fout.. ppff (staat wel mooi, bij de hele aankleding, totaan schoenen en handschoentjes toe.. alleen zijn horloge)
Goed spul van Norma.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:47 schreef Gripper het volgende:
Zo, over een paar weken hoor ik ook bij de categorie goed uitgeruste wielrenners. Gisteravond een nieuw bed gekocht, een boxspring van Norma.
Voor een bedrag waarvoor je ook een hele mooie Simplon kan configureren...
Mooi spul, zo kan ik met vertrouwen aan de winterslaap beginnen
Jij anders ook. Seks doe je niet alleen in bed hoor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gripper is het ouwe lullen tijdperk in gegaan, hij koopt bedden om vooral in te slapen
Gripper neukt in de keuken Cap!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gripper is het ouwe lullen tijdperk in gegaan, hij koopt bedden om vooral in te slapen
En dan straks slapeloze nachten in de tipi omdat dat te barbaars is?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:47 schreef Gripper het volgende:
Zo, over een paar weken hoor ik ook bij de categorie goed uitgeruste wielrenners. Gisteravond een nieuw bed gekocht, een boxspring van Norma.
Voor een bedrag waarvoor je ook een hele mooie Simplon kan configureren...
Mooi spul, zo kan ik met vertrouwen aan de winterslaap beginnen
nee man, we hebben in de winkel juist allerlei standjes geprobeerd om te kijken of het wel aan onze eisen voldoet. Verkoper was een onervaren jong broekie in een veel te ruim zittend pak, dus die wist niet waar ie moest kijkenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jong of oud, als ik beddenverkoper zou zijn, zou ik ook raar kijken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee man, we hebben in de winkel juist allerlei standjes geprobeerd om te kijken of het wel aan onze eisen voldoet. Verkoper was een onervaren jong broekie in een veel te ruim zittend pak, dus die wist niet waar ie moest kijken![]()
Vooral de doggystyle test is belangrijk, je wilt toch weten hoe ver je erin wegzakt als je op alleen je knieën zit.
Oh, en t is elektrisch verstelbaar (hoofd+voeteneind), dus dit biedt weer een heel scala aan nieuwe p0rn0 mogelijkheden
Gelukkig, ik ben zondag ook bedden wezen kijken, omdat het huidige al piept en kraakt als je er naar kijkt, begeeft het binnenkort denk ik. En ons viel vooral de mogelijkheden van zo'n bed met metalen spijlen voor en achter op, na dat saaie houte ding dat er nu staat. Alhoewel ik na Sharon Stone dat soort bedden wel wat eng vind soms....quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee man, we hebben in de winkel juist ....<ellenlang sterk verhaal wat geen mens gelooft >
Ik niet. Ga fijn de berging opruimenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:01 schreef Gripper het volgende:
Juist.
Maar goed.
Oksel, Kolonel en ik gaan dus morgen een rondje fietsen op de heuvelrug. Wordt morgen in ieder geval de beste van de twee weekenddagen, dus als er nog iemand is die wil aanhaken?
Kan niet helaas. Avonds feestje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:01 schreef Gripper het volgende:
Juist.
Maar goed.
Oksel, Kolonel en ik gaan dus morgen een rondje fietsen op de heuvelrug. Wordt morgen in ieder geval de beste van de twee weekenddagen, dus als er nog iemand is die wil aanhaken?
Kan je toch overdag komen fietsen, en 's avonds op het feestje opscheppen hoe hard je hebt gefietst en dat je een dakdekker, een scholier en een palletsorteerder hebt gelost! *quote:
KAAL?????quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
Met die kale kop van je heb je wel wat weg van Kees ja
Nou, even serieus daarover he, sinds ik mijn rughaar (begin deze zomer) door Puala laten knippen en scheren (daarna wekelijks bijhouden)quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
KAAL?????
Ik hou mn haar gewoon kort zodat ik lichter ben om bergop te fietsen. Zou je ook eens moeten doen!
Ik heb er een lekker warm wintervest van laten breienquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Leverde dat genoeg materiaal op voor een stel warme winttersokken, of heeft dat een paar scheerbeurten nodig?
Zo liep ik een keer in het dorp bij mijn pa de super in, met mijn werkkleding aan en tas op de rug, ik had gewerkt die dag. Komt er een of andere slungel van een jaar of 40 op me af, die zegt tegen me helemaal out of the blue: "Fietskoerier? Je weet niet eens wat het IS man!"quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je tegen 'm zeggen:
Teamkleding is alleen voor de profs he! Beetje triest dat je er als een wannabee prof bijloopt prutser!
Haha, Kaas is een fakengerquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo liep ik een keer in het dorp bij mijn pa de super in, met mijn werkkleding aan en tas op de rug, ik had gewerkt die dag. Komt er een of andere slungel van een jaar of 40 op me af, die zegt tegen me helemaal out of the blue: "Fietskoerier? Je weet niet eens wat het IS man!"
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee man, we hebben in de winkel juist allerlei standjes geprobeerd om te kijken of het wel aan onze eisen voldoet. Verkoper was een onervaren jong broekie in een veel te ruim zittend pak, dus die wist niet waar ie moest kijken![]()
Vooral de doggystyle test is belangrijk, je wilt toch weten hoe ver je erin wegzakt als je op alleen je knieën zit.
Oh, en t is elektrisch verstelbaar (hoofd+voeteneind), dus dit biedt weer een heel scala aan nieuwe p0rn0 mogelijkheden
Dat weet jij heul niequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Haha, Kaas is een fakenger![]()
Geef toe, je rijd geeneens op een fixie. Dan ben je toch geen ekte ekte?
Oja, je hebt die witte baanfiets ook nog.quote:
Ik reed al fixed gear toen jij nog zijwieltjes op je fietsie had.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, je hebt die witte baanfiets ook nog.
Dat bewijst maar 1 ding, dat jij een ouwe zak bent gewordenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik reed al fixed gear toen jij nog zijwieltjes op je fietsie had.![]()
[ afbeelding ]
Beetje respect is wel op zijn plaats. Maja je bent nog een jonge schavuit, dus ik vergeef het je.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat bewijst maar 1 ding, dat jij een ouwe zak bent geworden![]()
Is die foto niet toen je de eerste soigneur rond ging brengen?
Edit: Nee, daar zie je er wat jonger uit![]()
En in het top segment kun je zelfs het middenstuk wat omhoog laten bollen zodat je er geen kussen onder hoeft te leggen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jonge moedertjes met of zonder post natale depressie ook niet..........quote:
Maar dat heeft dan weer niets met mij te maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Jonge moedertjes met of zonder post natale depressie ook niet..........
Zeg maar dattem er volgend keer beter omheen stuurt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:52 schreef Oksel het volgende:
Fiets van een oud-groep-maatje kopte een auto.
[ afbeelding ]
Ga dan ook gelijk ff langs Ursel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aan het nadenken over een route voor een rondje van een paar dagen in Belgie deze zomer...deze plaatsjes wil ik wel eens langs, voor de fotomomenten bij het plaatsnaambord.
Beffe
Bekaf
Braken
Buitenland
Groot Homo
Jeuk
Jezus-Eik
Klein Homo
Konterdam
Kuttekoven
Madonna
Nieuw Homo
Okselaar
Oude God
Pijperzele
Reet
Spermalie
Verbrande Brug
Werken
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aan het nadenken over een route voor een rondje van een paar dagen in Belgie deze zomer...deze plaatsjes wil ik wel eens langs, voor de fotomomenten bij het plaatsnaambord.
Beffe
Bekaf
Braken
Buitenland
Groot Homo
Jeuk
Jezus-Eik
Klein Homo
Konterdam
Kuttekoven
Madonna
Nieuw Homo
Okselaar
Oude God
Pijperzele
Reet
Spermalie
Verbrande Brug
Werken
Ik niet, volledig offtopic, klussen en wonen is niks mis mee.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je paleisje trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |