twitter:f1talks twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:56:56According to La Gazzetta Hulkenberg will be Lotus driver in 2014. #F1 reageer retweet
Dat klopt wel ja, ik zal kijken wat ik er aan kan doenquote:Op maandag 14 oktober 2013 09:04 schreef Godtje het volgende:
Zit ik hier nu naar een 1 jaar oude OP te kijken in een nieuw deel?
Dat zou wel mooi zijn!quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:03 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1talks twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:56:56According to La Gazzetta Hulkenberg will be Lotus driver in 2014. #F1 reageer retweet
Ik had het niet in de gaten, was nog vroeg, toen een beetje lullig om geen nieuwe te openen, als hij met info komt kan ik het nog wel aanpassen denk ikquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Daarom had ik al geen nieuwe geopend![]()
Sasquarch heeft de afgelopen topics/jaren telkens een zeer overzichtelijk rijtje neergezet in de OP, en ik was eerlijk gezegd op hem aan het wachten
Vriendschapquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Mag ik de TT niet snappen? Waar staat V voor?
quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu snap ik er nog minder van
T was nog logisch geweest.
Dan had het een kleine letter v moeten zijnquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]De v van velocity is het internationale symbool voor de grootheid snelheid.
Ja het is goed met jequote:Op maandag 14 oktober 2013 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan had het een kleine letter v moeten zijn
Stuur je Yamaha even een mailtje dan?quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan had het een kleine letter v moeten zijn
Bij deze!quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had het niet in de gaten, was nog vroeg, toen een beetje lullig om geen nieuwe te openen, als hij met info komt kan ik het nog wel aanpassen denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bij deze!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
done
Anderen denken dat hij naar Force India terug gaat. McLaren lijkt geen optie meer te zijn, omdat die nog steeds hopen op Alonso in 2015.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:03 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1talks twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:56:56According to La Gazzetta Hulkenberg will be Lotus driver in 2014. #F1 reageer retweet
quote:Nico Hulkenberg is the driver in demand at the moment after a series of outstanding performances at the wheel of the Sauber.
The 26 year old German is firmly believed to have signed a contract to move away from Sauber next year, but interestingly, there are conflicting reports about where he is headed. Several pundits, including BBC’s Eddie Jordan, believe he is going back for Force India, for whom he raced in 2012, while Gazzetta dello Sport in Italy has announced that he has signed for Lotus, the official announcement due imminently.
Hulkenberg, now managed by Werner Heinz, who managed ex-Jordan driver Nick Heidfeld, had hoped to land a Ferrari drive, but was passed over for Kimi Raikkonen last month, in a move that puts pressure on Fernando Alonso, but also provides Ferrari with an insurance policy against Alonso deciding to leave or take a year off.
Many in the paddock believe Ferrari should have taken Hulkenberg and looked to the future, as Red Bull have done with Daniel Ricciardo. Part of the reason Hulkenberg was at Sauber was to put himself in Ferrari’s orbit – the Italian team is the long time engine supplier to, and ally of, Sauber. The Swiss team walked out of FOTA in 2011, in solidarity with Ferrari.
But it has not worked out for Hulkenberg and now, if the Force India stories are to be believed, he may be thinking of shadowing Mercedes, putting pressure on Nico Rosberg’s (above right with Hulkenberg in Japan) seat with the team. As a Mercedes – supplied team, Force India is in Mercedes’ orbit and Hulkenberg may feel his best bet is to be patient, keep racking up results and hope something bigger comes along soon. At the same time, if the rumours on the engineering jungle drums are to be believed and the Mercedes is the best turbo engine next year, Force India is in line to benefit from a boost to competitiveness, along with McLaren and Williams.
According to Gazzetta dello Sport, however, Hulkenberg has signed for Lotus.
Lotus are delighted with the performance of Romain Grosjean, who was driver of the day in Suzuka, underlining his remarkable progress from 12 months earlier where he crashed into Mark Webber at the start. And the partnership of Grosjean and Hulkenberg would be very exciting, both young drivers yet to reach their full potential and a good mixture of raw speed and consistency.
The Achilles Heel with Lotus is the financial side, the team has significant debts and are well known for being late with payments. And Hulkenberg, unlike other candidates, does not bring any budget with him.
Cashflow issues were one of the reasons why Raikkonen decided to move, despite being happy at the team. From Hulkenberg’s point of view there is an element of risk over whether the team will be able to stay afloat, but a Lotus seat, based on their competitiveness of the last two seasons, is a definite move up and gives him the chance to race more regularly at the front, to show what he can do. Despite the financial concerns, the technical team now under Nick Chester, has done a good job to develop the car in the second half of the season and Lotus has had four podiums in the last three races. They have been the only team to take the fight to Red Bull in this Asian leg of the championship.
McLaren no longer appears to be a possibility: Sergio Perez brings budget from Carlos Slim’s Claro business, which will be important next year as McLaren have to pay Mercedes over US $20 for their engines. “Clarovideo” has been on the rear wing of the McLaren since Monaco, a deal worth around Ł4 million (US$6.3m) at standard rate card. Sergio Perez has not impressed McLaren so far, but the Mexican is likely to be retained pending Alonso’s arrival in 2015.
In 2015 when they move to Honda’s they are pushing hard to get the signature of Fernando Alonso, so Hulkenberg wouldn’t fit into that equation.
Hulkenberg’s destination will be made official soon, no doubt and that will leave Felipe Massa still looking for a seat. THe Brazilian out qualified his team mate Alonso again on Saturday and defied a team order to let him past during the race, coming in 10th. Many believe that Massa’s pace in qualifying shows that he is still a top driver and that in a new team he would flourish next season. He is highly experienced and also very light, both of which are first order priorities for teams in the new turbo era.
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 21:30:16Shock move by Toro Rosso as Daniil Kvyat gets 2014 drive. Full story soon. reageer retweet
Ik las vandaag al ergens dat een aantal Russen Kvyat bij Toro Rosso wilden hebben. Is nu blijkbaar bevestigd. Dus gaat Toro Rosso ook voor het geld, want Kvyat heeft nog minder ervaring dan Sirotkin volgens mij.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:34 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 21:30:16Shock move by Toro Rosso as Daniil Kvyat gets 2014 drive. Full story soon. reageer retweet
Was ergens zoiets ja, Luiz Razia was ook al met modder aan het gooien richting de Russen. Die had er vanmiddag al iets over getweet dat Kvyat naar STR zou gaan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las vandaag al ergens dat een aantal Russen Kvyat bij Toro Rosso wilden hebben. Is nu blijkbaar bevestigd. Dus gaat Toro Rosso ook voor het geld, want Kvyat heeft nog minder ervaring dan Sirotkin volgens mij.
Ben benieuwd of ze FdC nog gaan behouden in het programma na dit jaar. De laatste stap wat volgt ná het WSR is de F1, kan me geen coureur meer herinneren van het RB-YDP die GP2 heeft gereden voordat de overstap werd gemaakt. Dus waar gaan ze hem nu nog plaatsen, hij was normaal gezien de eerste in lijn voor een F1 zitje. Nog een jaar WSR?quote:En jammer voor Felix Da Costa, die ik daar wel zag zitten. Maar het Red Bull opleidingsprogramma stelt nu dus niet veel meer voor, als ze voor het geld in plaats van het talent gaan.
Paar feederseries gedaan, paar keer vice-kampioen geworden maar puur op basis daarvan zie ik niet iets heel bijzonders. Misschien heeft hij Red Bull bij de tests wel veel vertrouwen gegeven. Dat ze niet voor Da Costa gaan vind ik ook bijzonder, al is die wel wat aan het harken dit seizoen. Anyway, het blijft Toro Rosso dus het zou me ook niet verbazen als ze plotseling Au revoir zeggen tegen Vergnequote:Op maandag 21 oktober 2013 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las vandaag al ergens dat een aantal Russen Kvyat bij Toro Rosso wilden hebben. Is nu blijkbaar bevestigd. Dus gaat Toro Rosso ook voor het geld, want Kvyat heeft nog minder ervaring dan Sirotkin volgens mij.
Misschien GP2, dat doen er veel als ze niet vanuit de WSR naar de F1 gaan. En als dat niet werkt gaan ze weer terug (zoals Aleshin). En de afgelopen jaren leek de GP2 toch meer doorstroming naar de F1 te geven (alhoewel ik de kampioen ook dit jaar niet in de F1 zie).quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was ergens zoiets ja, Luiz Razia was ook al met modder aan het gooien richting de Russen. Die had er vanmiddag al iets over getweet dat Kvyat naar STR zou gaan.
[..]
Ben benieuwd of ze FdC nog gaan behouden in het programma na dit jaar. Het eerste wat volgt ná het WSR is de F1. Dus waar gaan ze hem nu nog plaatsen, hij was normaal gezien de eerste in lijn voor een F1 zitje. Nog een jaar WSR?
in het algemeen stromen er wel coureurs door van het WSR naar GP2. Maar ik had het specifiek over Red Bull coureurs. Vettel, Alguersarie, Riccardo en Vergne allemaal vanuit WSR. De laatste die vanuit GP2 naar de F1 is gegaan is Scott Speed volgens mij.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien GP2, dat doen er veel als ze niet vanuit de WSR naar de F1 gaan. En als dat niet werkt gaan ze weer terug (zoals Aleshin). En de afgelopen jaren leek de GP2 toch meer doorstroming naar de F1 te geven (alhoewel ik de kampioen ook dit jaar niet in de F1 zie).
Misschien als hij een paar Johnny Walker neemt dat hij dat wel doet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:44 schreef Marks het volgende:
Hulkenberg en Valsecci moet het dan maar worden.
Of als ik Boullier was:
Grosjean en Valsecci.
Alsjeblieft zeg.quote:
Tegen Ide en Albers bij Ferrari.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Karthikeyan en Chandhok bij McLaren?
Dat wordt in ieder geval al gezegd op het Internet: In 2015 Alonso en Magnussen bij McLaren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
maar even serieus: Ik verwacht in 2015 Alonso bij McLaren. De vraag is of Button daar dan nog rijdt. Kan me best voorstellen dat als Magnussen het goed doet bij Marussia hij de overstap zal gaan maken.
davide verdient een kans, zeker als die kyvat een stoeltje krijgt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Misschien als hij een paar Johnny Walker neemt dat hij dat wel doet.
Respect voor albers graag, neerlands meest onderschatte f1 coureurquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tegen Ide en Albers bij Ferrari.
Ik vind Doornbos beter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Respect voor albers graag, neerlands meest onderschatte f1 coureur
Dit dus.quote:
Ik vind Doornbos overschat.quote:
Goh doe kon pas na een aantal seizoenen de GP2 winnen, in ook nog eens de beste auto. Neuh, dat is niet zo bijzonder.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:41 schreef Marks het volgende:
[..]
davide verdient een kans, zeker als die kyvat een stoeltje krijgt.
andy tilly,die met beiden samenwerkte gaat voor albers.... en ik zal ook niet vergeten hoe hij op suzuka met de spyker doornbos inhaalde in zn red bull:-)http://www.formule1.nl/ni(...)1-uit-naar-doornbos/quote:
Ik vind ze beiden niet super en in de F1 ontliepen ze elkaar niet veel, maar heb meer respect voor Doornbos, die in de F3000 (3de met een overwinning en een paar podia) beter presteerde dan Albers (die toen volledig door de mand viel, door welgeteld 0 punten te halen met een auto waarmee zijn teamgenoot (Webber) 3de werd) en ook in de ChampCar goede dingen liet zien. Albers heb ik alleen een seizoen goed zien presteren in de DTM.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:16 schreef Marks het volgende:
[..]
andy tilly,die met beiden samenwerkte gaat voor albers.... en ik zal ook niet vergeten hoe hij op suzuka met de spyker doornbos inhaalde in zn red bull:-)http://www.formule1.nl/ni(...)1-uit-naar-doornbos/
Helemaal waarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind ze beiden niet super en in de F1 ontliepen ze elkaar niet veel, maar heb meer respect voor Doornbos, die in de F3000 (3de met een overwinning en een paar podia) beter presteerde dan Albers (die toen volledig door de mand viel, door welgeteld 0 punten te halen met een auto waarmee zijn teamgenoot (Webber) 3de werd) en ook in de ChampCar goede dingen liet zien. Albers heb ik alleen een seizoen goed zien presteren in de DTM.
Daarbij mist Doornbos (net zoals bijvoorbeeld Bruno Senna) de ervaring van het karten. Dus vind ik wat hij gepresteerd heeft in dat perspectief gezien nog beter.
Je hebt de feiten weer mooi op een rijtje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:16 schreef Marks het volgende:
[..]
andy tilly,die met beiden samenwerkte gaat voor albers.... en ik zal ook niet vergeten hoe hij op suzuka met de spyker doornbos inhaalde in zn red bull:-)http://www.formule1.nl/ni(...)1-uit-naar-doornbos/
ben ik niet met je eens. Doornbos is in de basis beter. Helaas hebben zowel Albers als RD Te weinig tijd in de F1 gehad om hun volle potentieel te benutten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Respect voor albers graag, neerlands meest onderschatte f1 coureur
Die ook, maar het was een mooi gevecht, waarbij Albers hetzelfde dus ook deed bij Doornbos. In een mindere auto, maar ik denk dat daar geen beelden van zijn helaasquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je hebt de feiten weer mooi op een rijtje.
Mooie inhaalactie was dat idd
quote:Felipe Massa has agreed a five-year deal to stay in formula one next year with the British team Williams, a Brazilian website is reporting.
'Diario Motorsport' said the Brazilian, who has lost his Ferrari race seat, will replace Pastor Maldonado, who could take his lucrative PDVSA backing to Lotus.
The report said the news, with 32-year-old Massa to be "paid a wage" by Williams rather than become a pay-driver, will be announced "in the next days or even hours".
But for now, it remains just a rumour, even though it is interesting that, only very recently, Massa decided to 'follow' Oxfordshire based Williams on Twitter.
5 jaar? Lijkt me stugquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens een Braziliaanse website zou Felipe Massa voor 5 jaar getekend hebben bij Williams. Hij zou de plaats innemen van Pastor Maldonado.
[..]
Pfff altijd wel iets met die Russische sponsoren. Hebben die niet altijd al gefaald met betalen sinds Gazprom bij Minardi?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
Petrov aast op het stoeltje van Sirotkin bij Sauber(duits)
Sirotkins sponsoren zouden vooralsnog in gebreke blijven. Petrov zou 30 miljoen dollar aan sponsorgeld tot zijn beschikking hebben. Daarnaast is het de vraag of Sirotkin op tijd klaar is voor de F1. Hij zou ook test- en reserverijder kunnen worden.
Haal dan Frijns weer terugquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
Petrov aast op het stoeltje van Sirotkin bij Sauber(duits)
Sirotkins sponsoren zouden vooralsnog in gebreke blijven. Petrov zou 30 miljoen dollar aan sponsorgeld tot zijn beschikking hebben. Daarnaast is het de vraag of Sirotkin op tijd klaar is voor de F1. Hij zou ook test- en reserverijder kunnen worden.
Frijns mist die 30 miljoen aan sponsorgeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Haal dan Frijns weer terug
* Nattekat blijft hopen, hoe onwaarschijnlijk het ook is.
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens een Braziliaanse website zou Felipe Massa voor 5 jaar getekend hebben bij Williams. Hij zou de plaats innemen van Pastor Maldonado.
[..]
Yup, precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:03 schreef Funzel het volgende:
Nog vijf jaar Massa. Alsjeblieft niet zeg
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.
Eerst gooien ze Barrichello al de deur uit tegen Senna en nu dit![]()
Dan maar geen privateer meer in de F1, als het zo moet.
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.
En je vergeet McLaren, wat al lang geen privateer meer genoemd kan worden.
Vorig jaar wonnen ze nog een race, dus voegen ze wel degelijk wat toe. Dat ze niet elk jaar om de prijzen strijden, wil niet zeggen dat ze niet in de F1 thuis horen. Zeker een team met de geschiedenis van Williams hoort in de F1 thuis.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Marks het volgende:
[..]
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.
RBR geen privateer?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
Compleet andere "activatie" dan bijvoorbeeld Coca Cola. Al die extreme shizlle etc. kosten relatief weinig geld voor ze omdat er weinig andere sponsoren zijn die dat interressant vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
Als Maldonado vertrekt met sponsor PDVSA zal er een afkoopsom betaald moeten worden, aangezien er een deal tot en met 2015 is. Tesamen met de sponsors die Massa meebrengt zal er vast genoeg geld zijn om Massa te betalen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:25 schreef SiGNe het volgende:
Ik vraag me af of Williams wel geld heeft om Massa te betalen.
Opzich snap ik een 5jarig contract dan weer wel, vermoedelijk is dit het laatste team waar Massa bij zal rijden en dan is het fijn om 5 jaar lang zekerheid te hebben.
Coca-Cola sponsort meer grote sportevenementen, die zouden niet een F1 Team sponsoren maar bijv wel borden langs de circuits neerzetten en promo-teams naar de races toesturen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:55 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)nico-hulkenberg.html
Steeds meer geruchten/aanwijzingen dat Maldonado naar Lotus gaat ipv de Hulk, ivm moeizaam verkoop van de aandelen...
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.
Met Kimi had Lotus zich behoorlijk verkeken toen ze zeiden dat ie geen salaris zou krijgen maar per behaald punt betaald zou worden (met ¤10.000 per punt zou ie nu op 1,83 miljoen zitten nu maar ik heb het idee dat ie nog veel meer per punt krijgt, misschien wel ¤100.000 en dan is z'n salaris 18,3 miljoen...)
Die investering lijkt rond te zijn, en de investeerders willen Hulkenberg als coureur, dus ik denk dat dat binnenkort bekend gemaakt gaat worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.
Daarnaast is er natuurlijk altijd de afweging of het geld dat een coureur meeneemt opweegt tegen de hogere opbrengsten die een team krijgt met een betere coureur (stand in het kampioenschap). Dat hoort bij die afweging. Dus een makkelijke keuze is het sowieso niet.
quote:Lotus boss Eric Boullier has been told by the team's new investors to sign off a 2014 deal with Nico Hulkenberg.
After months of uncertainty about the status of a partnership with Quantum Motorsports, the man behind the consortium that is buying a 35 per cent stake in the team from Genii Capital revealed at the Abu Dhabi Grand Prix that the deal was now done.
And, as a priority, he is urging Boullier to finalise a contract that will bring in Hulkenberg as replacement for the outgoing Kimi Raikkonen.
"We as incoming owners and shareholders have made it very clear what our preference is," said Quantum chief Mansoor Ijaz when asked by AUTOSPORT about next year's driver situation.
"I wish the transition had been smoother between Kimi and the next driver, who we believe will be Nico Hulkenberg, but sometimes in life things don't happen so clearly and as nicely as you would like them to."
When asked about the time frame for sorting out a Hulkenberg contract, Ijaz added: "That part is not for me to comment on.
"I can tell you the contract was prepared and ready to go.
"I know Nico is excited about doing this and I think it is a matter of a very short period before that is all finalised."
He added that Hulkenberg is a prospect with an exciting future.
"Nico is a man well within himself," he said. "He is an up-and-coming driver; he has fairly long [career] life span ahead of him.
"In every sport the athlete has a fixed life span and if he has five or seven years left in him, that is enough for him to rise the very top of the pack with a good car, good technology and a strong team behind him."
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.quote:Jan-Paul ten Hoopen heeft zich positief geuit over een Formule 1-zitje voor Giedo van der Garde volgend jaar. Volgens de manager van Giedo zijn er in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met Force India, Williams, Sauber en z’n huidige werkgever Caterham.
"Vier teams hebben serieuze interesse in Giedo. De renstallen houden wel alle opties open, maar vervolgafspraken staan zeker in de planning", aldus ten Hoopen tegen de Telegraaf. "De stoelendans is net als spelen in een casino. Oftewel, niets is zeker, maar hij staat er goed op."
Na de zomerstop heeft de Nederlander goede stappen gemaakt. Ook afgelopen weekend in Abu Dhabi gaf-ie zowel z’n teamgenoot als beide Marussia-coureurs het nakijken en eindigde van der Garde op de 18e plek.
Toch 5,2 miljard blikjes verkocht in 2012... : http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bullquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
quote:McLaren overweegt Sergio Perez na dit seizoen te vervangen voor Kevin Magnussen. Zo berichten Britse media deze week. Het team uit Woking blijkt zeer gecharmeerd van de 21-jarige Deen, die dit jaar kampioen is geworden in de Formule Renault 3.5.
McLaren-teambaas Martin Whitmarsh liet vorige maand al weten de zoon van voormalig Formule 1-coureur Jan Magnussen zo snel mogelijk in de Formule 1 te willen brengen en met verschillende teams gesprekken te voeren over een stoeltje voor de rijder uit het talentenprogramma van de Britse renstal. Volgens de krant The Telegraph denkt McLaren er nu echter over om Magnussen voor zichzelf te houden, wat dan ten koste zou gaan van Sergio Perez, die onlangs met een vijfde plaats in de Grand Prix van India zijn beste resultaat van het seizoen boekte.
Magnussen, die deze week voor DAMS in de GP2 zou testen maar zich hiervoor op het laatste moment om onduidelijke redenen afmeldde, zou het zelf niet erg vinden om meteen bij een groot team aan de slag te gaan, in plaats van bij een kleiner team in de Formule 1 te beginnen. "Als ik voor mijn eerste jaar gelijk een competitief stoeltje kan krijgen, geef ik daar de voorkeur aan", zegt Magnussen in The Telegraph. "Dat mag dan misschien een groter risico met zich meebrengen, aangezien je Formule 1-loopbaan meteen weer voorbij kan zijn bij tegenvallende prestaties. Maar als ik bij een topteam geen goede resultaten kan scoren, betekent dat voor mij dat ik gewoon niet goed genoeg ben. Ik wil Formule 1 rijden om wereldkampioen te worden. Alleen meedoen is voor mij niet voldoende. Daarom zou ik zo'n kans direct grijpen."
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Magnussen waarschijnlijk naar McLaren
[..]
Please laat het Williams zijn wordenquote:Op maandag 4 november 2013 20:08 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde's management heeft in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met vier teams: Force India, Williams, Sauber en Caterham.
[..]
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.
Kobayashi, Buemi en Perez mis/ga ik niet missen hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker.
Zou echt enorm zonde zijn als we wederom van zo'n leuke rijder afscheid moeten nemen. Kobayashi, Alguersuari en Buemni gingen hem al voor de afgelopen jaren.
Weltschmerz even een DM/PM sturen, die weet dat wel te analyserenquote:Op dinsdag 5 november 2013 16:42 schreef Marks het volgende:
Zeer moeilijk te kwalificeren coureur die Jenson. Hoe goed is hij nu echt?
Volgens f1-facts beter dan Villeneuve, Sato, Davidson, Barrichello en Perez en minder dan Ralf Schumacher, Fisichella, Trulli en Hamilton.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:42 schreef Marks het volgende:
[..]
Kobayashi, Buemi en Perez mis/ga ik niet missen hoor.
Perez heeft het toch erg vaak moeilijk om Button te verslaan, Button is eigenlijk gewoon duidelijk de betere. Wat mij ook wel verrast, maar dat doet hij wel vaker. Zeer moeilijk te kwalificeren coureur die Jenson. Hoe goed is hij nu echt?
Waarom? Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's van volgend jaar presteren, maar je zou zeggen dat Sauber en Force India wat betere kaarten hebben dan Williams.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Please laat het Williams zijn worden
Ik denk dat Williams moeite heeft om omhoog te krabbelen, maar op de lange duur geloof ik wel dat dit team de potentie heeft om hogerop te komen en bovendien een team waar ik persoonlijk enorm veel sympathie voor heb.Erg benieuwd ook hoe de Mercedes krachtbron in de Williams gaat presteren. VDG zie ik wel als een persoon die het team kan helpen ipv er alleen voor te rijden. Force India is veel te wispelturig en onbetrouwbaar en zou ik zelf niet zo'n goed idee vinden, al kan hij zich er wel mee in de kijker rijden, punten scoren word moeilijk. Als hij naar Sauber gaat ook primaquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom? Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's van volgend jaar presteren, maar je zou zeggen dat Sauber en Force India wat betere kaarten hebben dan Williams.
Rare onderverdeling maak je. We hebben de afgelopen tijd toch kunnen zien dat Rosberg net onderdoet voor Hamilton. En de Hulk hoort waarschijnlijk ook niet in dat tweede groepje thuis.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:55 schreef Toekito het volgende:
Button is gewoon de 2de groep op de grid. Achter Lewis, Vettel, Alonso en Kimi. Hij is groep Webber, Rosberg, Sutil, Hulk en misschien ook Perez.
Wel grappig dat je het over Chilton hebt.. Die lijkt inderdaad maar wat mee te hobbelen, maar ik vond het toch indrukwekkend wat ik net las op formula1.comquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik schat Button ook wel hoger in dan Perez, maar ik vind het oneerlijk naar Perez dat hij geen kans heeft om zich te laten zien in die McLaren. Het is een gare bak gebleken en Sergio scoort regelmatig ongeveer de zelfde posities als Button.
Als ik McLaren was zou ik die Chilton uit die Marussia trekken en daar Magnussen een jaartje laten wennen aan de F1. Dan heeft Perez nog een jaartje naast Button puntjes binnen te hengelen.
Alsof het een schande is in die tweede groep te zitten. Zijn gewoon een prima groep coureurs, maar halen het niet bij de wereldklasse die de eerste groep is, zo ook Rosberg. Dat ben ik volledig met Toekito eens.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Rare onderverdeling maak je. We hebben de afgelopen tijd toch kunnen zien dat Rosberg net onderdoet voor Hamilton. En de Hulk hoort waarschijnlijk ook niet in dat tweede groepje thuis.
Maar waar is die uitspraak op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat jij het persoonlijk een sypmathiek team vindt?quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams moeite heeft om omhoog te krabbelen, maar op de lange duur geloof ik wel dat dit team de potentie heeft om hogerop te komen en bovendien een team waar ik persoonlijk enorm veel sympathie voor heb.
Waarom? En hoe zie je hem het team wel 'helpen' tov. andere coureurs? Wat is zijn absoluut onderscheidende kwaliteit?quote:VDG zie ik wel als een persoon die het team kan helpen ipv er alleen voor te rijden.
Hij laat wel enkele zeer goede dingen zien, waardoor ik gewoon vind dat hij zeker nog een jaar in de F1 moet blijven. En dat zeg ik niet als fan van een NL coureur, maar gewoon op basis van wat hij liet zien. Nog wisselvallig, maar de pieken waren zodanig, dat het laat zien dat hij zeker bovengemiddeld is.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar waar is die uitspraak op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat jij het persoonlijk een sypmathiek team vindt?
Als ik objectief naar Williams kijk zie ik een team met een glansrijke historie, maar dat is inmiddels een hele F1-generatie geleden. Met ieder jaar verlaat die know-how beetje bij beetje het team.
Het huidige Williams is vergelijkbaar met Sauber en Force India; grillig en op lange termijn financieel onzeker.
Het kan goed zijn dat Williams volgend jaar met een prima auto op de proppen komt waarmee ze een vaste top 10 klant zijn. Maar het jaar erna kunnen ze evengoed met een draak van een bolide komen die strijdt om plaats 12-18.
Dat is de realiteit van Williams anno 2013.
[..]
Waarom? En hoe zie je hem het team wel 'helpen' tov. andere coureurs? Wat is zijn absoluut onderscheidende kwaliteit?
Ik zie in VDG een aardige jongen, maar echt geen uitzonderlijk F1 materiaal, hoe jammer dat voor ons Nederlanders ook is.
Head heeft niets mee met het raceteam van doen. Hij heeft de Formule 2 wagen nog ontwikkelt, en houdt zich tegenwoordig bezig met de KERS/Hybride afdeling af Williams Engineering.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:17 schreef Meike26 het volgende:
Geen idee of Patrick Head nog een rol van betekenis kan spelen, maar al met al kan dit team met de juiste mensen erg snel terug komen aan de kop. Net zo snel als dat McLaren terug kan vallen als een subtopteam met hier en daar een puntje.
Je zou het onwaarschijnlijk kunnen noemen ja, maar misschien onderschatten de meeste mensen de kwaliteiten van Giedo. Als coureur heb ik hem ook weer niet zo hoog zitten. Hij is zeker niet van het caliber Verstappen. Maar als je kijkt naar technische know-how, ervaring, pr... is het wel een heel complete coureur + centjes van schoonpapa.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:58 schreef sasquatsch het volgende:
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat Giedo naar Williams gaat.
Maldonado gaat bijna zeker weg bij Williams (FI of Sauber nu Hulkenberg waarschijnlijk naar Lotus gaat) en wordt vervangen door Massa. Ik zie ze dan niet ook nog Bottas weg doen ten faveure van Giedo. Die zie ik eerder bij Caterham blijven, zeker nu hij de tweede helft van het seizoen beter presteert dan Pic.
Die al meerdere malen aangegeven heeft alleen geld erin te stoppen als het zakelijk interessant is.quote:
Denk dat Williams dan wel wat interessanter is als Ferrari. McGeregor is al sponsor van het team. Voor dat bedrag kan hij de naam Williams zelfs veranderen in Williams McGregor of iets dergelijks.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die al meerdere malen aangegeven heeft alleen geld erin te stoppen als het zakelijk interessant is.
Hij heeft geld zat om hem voor 5 jaar in een Ferrari te zetten, echter als dat zakelijk weinig oplevert zal hij dat niet doen.
twitter:DutchMeikuh twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:26:08@EddieJordan_F1 Am I right when I say that Ross Brawn will join the Williams F1 crew next year? #Ithinkso #Ihopeso reageer retweet
Dus mijn gokje dat Brawn wel eens naar Williams zou gaan komt denk ik wel uittwitter:EddieJordan_F1 twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:10:00@DutchMeikuh yes he bought toto wolfs shares reageer retweet
Dus niet Marcel Boekhoorn die de aandelen overneemt om Giedo aan een zitje te helpen.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat Williams dan wel wat interessanter is als Ferrari. McGeregor is al sponsor van het team. Voor dat bedrag kan hij de naam Williams zelfs veranderen in Williams McGregor of iets dergelijks.
Ohja, eerder vanavond dit getweet :twitter:DutchMeikuh twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:26:08@EddieJordan_F1 Am I right when I say that Ross Brawn will join the Williams F1 crew next year? #Ithinkso #Ihopeso reageer retweet
Dus mijn gokje dat Brawn wel eens naar Williams zou gaan komt denk ik wel uittwitter:EddieJordan_F1 twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:10:00@DutchMeikuh yes he bought toto wolfs shares reageer retweet
Ook zonder aandelen kan je in een F1 team investerenquote:Op woensdag 6 november 2013 19:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus niet Marcel Boekhoorn die de aandelen overneemt om Giedo aan een zitje te helpen.
Dat snap ik. Maar er was sprake van dat hij (een deel) van die aandelen wilde overnemen. Als Brawn die gekocht heeft gaat dat dus niet meer door. En heb je dus minder invloed dan als sponsor.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ook zonder aandelen kan je in een F1 team investerenHij pompt gewoon wat ¤'s in het maatpak van schoonzoon.
Met genoeg geld op tafel kom je overal tussenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:07 schreef Meike26 het volgende:
Dan kom je daar als zakenman uit Nederland ook met geen mogelijkheid tussen.
Ja, tussen de benen van een vrouw bedoel je?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met genoeg geld op tafel kom je overal tussen
Daar ook, maar dat bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:12 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja, tussen de benen van een vrouw bedoel je?
Een gentlemans agreement kan ook van tafel. Mits genoeg geld.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:14 schreef Meike26 het volgende:
De term Gentlemans Agreement is toch een ingebakken cliché in de F1 ?
Heb je ook weer gelijk in, maar in dit geval is het ene mannetje er in en het andere mannetje word uit een team gezet. Daar staat wat tegenover. Dus word er een handrijking gedaan voor aandelen pakketje. Eerder uit fatsoen dan wie o wie het hoogtste stapeltje geld neer legt.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een gentlemans agreement kan ook van tafel. Mits genoeg geld.
Ergo: dat die aandelen naar Brawn gaan wil enkel en alleen maar zeggen dat Giedo's schoonpa niet voldoende geld op tafel heeft gelegd en dat heeft ie niet gedaan omdat een dergelijk bedrag door hem niet als zakelijk aantrekkelijk bevonden is.
Zo simpel is het.
Had hij meer op tafel gelegd dan was Brawn gewoon aan de kant geschoven. Zo werkt het gewoon en al zeker in de F1 waar contracten en afspraken compleet geen fluit voorstellen.
Dus gewoon niet genoeg geld er voor over gehad, dus dan gaan ze naar Brawn.
Als dat al zo is, want Eddie roept wel vaker iets wat achteraf niet waar blijkt en ik heb nog geen bevestiging gelezen ergens.
Dat wil nog niet zeggen dat ie ook die aandelen gekocht heeftquote:Op woensdag 6 november 2013 20:22 schreef Meike26 het volgende:
Ik durf er bijna een x bedrag op te zetten dat Brawn indd naar Williams gaat.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt.
en dat valt ook te betwijfelenquote:Op zondag 17 november 2013 09:01 schreef Funzel het volgende:
Naja die deal kan nog steeds rond komen natuurlijk.
quote:Op zondag 17 november 2013 00:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is
http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/
Heeft iemand al gekeken of Rocky Tuanakotta weer op vrije voeten is?quote:Op zondag 17 november 2013 10:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en dat valt ook te betwijfelencrosspost uit het nieuwtjes-topic....
[..]
quote:Nov.19 (GMM) Nico Hulkenberg has agreed a EUR 1.9 million deal to return to Force India in 2014, according to the veteran F1 correspondent Roger Benoit.
Mere hours ago, Lotus team boss Eric Boullier said the German driver remained Enstone's top choice to replace Kimi Raikkonen full-time next season.
But while the long wait for the Quantum investment group's cash injection continues to stretch out, the Frenchman acknowledged that Hulkenberg could not be blamed "if he signs somewhere else".
"It would just mean the timing was not right for him or for us," said Boullier.
According to Benoit, writing in Blick newspaper, Hulkenberg has indeed decided to return to Force India, who also rescued his career in late 2010 when he was dropped unceremoniously by Williams.
All the Silverstone based team has to do, according to Benoit, is pay Hulkenberg's arrears from 2012 "and an advance" on his EUR 1.9 million fee for 2014.
Hulkenberg raced for Force India in 2012, but for this year switched to Sauber, who have been suffering with financial problems throughout 2013.
Benoit quoted Hulkenberg as saying: "Don't worry, I will have a seat next year."
It is now widely believed that it is the PDVSA-sponsored Pastor Maldonado, and not Hulkenberg, who will be heading to Lotus in 2014.
Hulkenberg admitted he is sceptical the Enstone based team's necessary millions in 'Quantum' investment will ever actually arrive to pay his salary.
"It (the Quantum deal) has been dragging on for so long to the point that it loses credibility," the German admitted.
"When it is repeatedly put off and put off, you eventually lose hope," added Hulkenberg.
Nou, als Maldonado met zijn geld Lotus en Grosjean aan de voorkant van de grid brengt, vind ik het een strak plan!quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:45 schreef Rossdale het volgende:
Ik ben blij dat de Hulk gewoon een zitje heeft volgend jaar... maar damn dan zijn we alsnog niet af van die afschuwelijke Maldonado
Dat klopt. Het veld heeft jarenlang niet zo dichtbij elkaar gezeten. Dat maakt het alleen maar leuk en spannend. Relatief zijn de kosten om goed te presteren omlaag gegaan, maar absoluut niet denk ik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef Fer het volgende:
De kosten zijn omlaag gegaan, ieder geval ten opzichte van de snelheid. Force India, Sauber Toro Rosso en Williams zitten maar vlak achter de top kwa snelheid, met flink lagere budgetten.
Ze finishen ook vaak in dezelfde ronde, waar vroeger Schumacher het hele veld op 1L zette.
FI zit Mclaren bijna op de hielen, vermoedelijk heeft Mclaren 4x zoveel budget als FI
Feit is nog steeds dat zelfs Williams een veel grotere fabriek heeft staan dan in de tijd dat ze kampioen waren. Nu staan ze net voor Caterham.
Sirotkin is toch al zeker van een zitje bij Sauber in 2014?quote:Op zondag 17 november 2013 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
Nog maar wat geruchten uit Austin.
Kovalainen nu ook in de running voor Lotus voor 2014.
Perez zou misschien terug kunnen naar Sauber om daar samen met Gutierrez te gaan rijden. Telmex is daar nog steeds sponsor en volgens een zegsman is er genoeg geld om beiden daar te laten rijden of zelfs het team te kopen. Al zegt Kaltenborn, dat Perez niet automatisch terugkeert.
Nee, hij is zeker van een contract. Sauber heeft pas nog aangegeven dat ze nog niet weten wat ze met hem willen.. Het kan goed zijn dat ze hem eerst een jaartje laten testen.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Sirotkin is toch al zeker van een zitje bij Sauber in 2014?
http://www.autosport.com/(...)3?source=mostpopular
Dat wil niet zeggen dat het klopt. Hij heeft nog geen superlicentie, dus die moet hij eerst halen. En dan is het nog maar de vraag of hij er al klaar voor is (volgens Sauber).quote:Op woensdag 20 november 2013 12:27 schreef Nober het volgende:
Op wikipedia staat hij als rijder aangegeven, met die link ter bevestiging.
http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formula_One_season
Vettel en Hamilton debuteerde niet toen ze 18 waren, Vettel heeft zelfs meerdere keren de VT1 gereden in 2006 en 2007 net als Kubica en Davidson. Hamilton was de GP2 kampioen van 2006 en debuteerde 'pas' op 22 jarige leeftijd.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:54 schreef Fer het volgende:
Klaar voor zijn is relatief. Hamilton en Vettel waren er ook gelijk klaar voor, maar dat zijn ook supertalenten.
Iemand die het niet heeft zal het meestal ook niet worden. Zoals Sutil of Kovalainen die terugkomen maar er nog steeds niet zoveel van bakken.
Niemand had dan ook verwacht dat Hamilton Alonso zo goed partij zou geven.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:55 schreef Fer het volgende:
Een bijna-wereldtitel mislopen omdat je door je onervarenheid een duur foutje maakt lijkt me beter dan iemand die meer dan 10 jaar mee deed en nooit kans heeft gehad op een titel.
Grote fout van Mclaren was om een supertalent Hamilton naast de kampioen Alonso te zetten. Ze hebben elkaars kans kapot gemaakt door tegen elkaar te racen. Withmarsh heeft ook toegegeven dat ze beide kampioen hadden kunnen worden als ze van te voren een duidelijke nummer 1 en 2 hadden afgesproken.
Zou wat zijn als Magnussen rondjes om Button rijdt, die laatste is niet in vorm momenteel. Eigenlijk niet sinds de overstap op Pirelli.
Ben ook wel ´´fan´´ van Pastor, maar Montoya is mijn favo coureur sinds ik de F1 volg. Daar gaat Pastor voorlopig nog niet aan tippen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:20 schreef Fer het volgende:
Ben wel benieuwd wat Maldonado kan laten zien in een topwagen. Het is een Zuid Amerikaan, vergelijkbaar met Montoya. Supersnel, maar af en toe van die acties van hem, maar heb me altijd vermaakt hoe die tegen Schumacher ging strijden.
Begrijp de frustratie van Maldonado ook wel, als je voor 40M achteraan de grid staat.
En nogmaals, hij is absoluut niet langszaam.
Liefs dan Perez naast Hulkenberg bij Force India. En dan Bianchi of Van der Garde naar Sauber.
Ze mogen van mij ook wel meer spelen met de banden.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:17 schreef Fer het volgende:
Geeft het niveau van Hamilton aan. Daarom vind ik het zo schrijnend dat ie zijn ware kwaliteit niet kan laten zien door "save your Pirelli's. De rijstijl van Hamilton is juist wat je wilt zien in F1.
Leuk idee, maar je ziet dat sommige coureurs nu al moeite hebben om 2 typen band onder de knie te krijgen. Vaak genoeg races dat de ene coureur alleen de harde lekker vindt, terwijl de ander alleen op zacht snelle rondes kan leggen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:44 schreef Marks het volgende:
[..]
Ze mogen van mij ook wel meer spelen met de banden.
Doe race 1 van het jaar banden die NIET slijten. Gewoon banden dus, die eigenlijk 2 raceafstanden zonder problemen zouden kunnen afleggen.
Dan race 2: Banden die vergelijkbaar zijn met nu.
Race 3: banden vergelijkbaar met begin vorig jaar: meer slijtage en vooral plotseling een ''cliff''.
En vanaf race 4 weer de niet slijtende banden voor de volgende race en zo rouleren.
Dan heeft ieder wel iets wat hem lijkt.
De grote farce van Pirelli, wat misschien niet eens direct door hun komt, is dat er overduidelijk 1 strategie het best lijkt te zijn iedere race.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Leuk idee, maar je ziet dat sommige coureurs nu al moeite hebben om 2 typen band onder de knie te krijgen. Vaak genoeg races dat de ene coureur alleen de harde lekker vindt, terwijl de ander alleen op zacht snelle rondes kan leggen.
Pirelli is gevraagd een snel slijtende band te maken en dat is een fiasco geworden. Overal marbles na de race, setjes die af en toe niet functioneerden, spontane klapbanden. Ze mochten ook niet testen om het goed te krijgen of intensief samenwerken met een team zoals vroeger Bridgetone en Michelin konden doen.
Volgend jaar krijgen we gewoon banden zoals we nu in Austin en Interlagos hebben. Alhoewel zo;n race als Abu Dahbi, waarbij de top 10 op zachte banden eerder moet stoppen en dan achter de middenmoot komt te zitten die op harde banden rijden.
Is er ook niet. In de simulaties zien de teams wat de optimale strategie is en daar gaan de meesten dan ook voor. Zeker de topteams die in Q3 zitten en op de banden moeten starten waarmee ze kwalificeren. Alleen de coureurs die of niet in Q3 zitten of toch niet voor de pole gaan zitten af en toe op een andere strategie (starten op de harde band), omdat ze dan misschien een stop uitsparen of denken met de zachte band aan het eind van de race nog wat plekken te kunnen winnen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef Marks het volgende:
[..]
De grote farce van Pirelli, wat misschien niet eens direct door hun komt, is dat er overduidelijk 1 strategie het best lijkt te zijn iedere race.
Zondag startte volgens mij iedereen behalve Vergne op dezelfde band... Kijk, wat is dan het nut van verschillende banden? Ik wil Vettel op band a zien starten en Alonso op band b. Als ze allemaal hetzelfde doen, dan is er geen toegevoegde waarde.
Daar zou meer het karakter van de auto bij bepalend moeten mogen zijn, maar alles gaat om de show. Deels ben ik het daar mee eens, deels niet. Iedereen wil een dicht veld en begint te janken als Vettel a la Prost, Senna en Schumacher in hun hoogtijdagen 2 seconden wegrijdt bij iedereen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is er ook niet. In de simulaties zien de teams wat de optimale strategie is en daar gaan de meesten dan ook voor. Zeker de topteams die in Q3 zitten en op de banden moeten starten waarmee ze kwalificeren. Alleen de coureurs die of niet in Q3 zitten of toch niet voor de pole gaan zitten af en toe op een andere strategie (starten op de harde band), omdat ze dan misschien een stop uitsparen of denken met de zachte band aan het eind van de race nog wat plekken te kunnen winnen.
quote:Pastor Maldonado is in advanced talks with Sauber about a 2014 Formula 1 deal, as he weighs up rival offers from Force India and Lotus.
Following his Williams split, the Venezuelan had been most strongly linked with a move to Lotus, after the team singled him out as its main target if an investment deal with Quantum Motorsports did not come off.
Amid growing doubts about the status of the Quantum deal, which has not yet been completed, Maldonado has been considering other options and is now being targeted by Sauber.
Speaking ahead of the Brazilian Grand Prix, Maldonado said that the only certainty he had was of being in F1 next year - as he made it clear a Lotus seat was no certainty.
"I really hope to have confirmation quite soon, but I don't have any hurry," he said. "We are working on it. It could be hours, days or even more. I hope to get 100 per cent on the negotiations and let's see.
"Sometimes when you are negotiating, it takes some time. It has taken some time but it is quite clear that I will be in F1, it is quite clear where, and everything. We will see."
Although Lotus is currently the fastest of the teams that Maldonado is talking to, he reckons that both Sauber and Force India have equally good potential for 2014.
"Lotus is a good option, but even Sauber is a good option, even Force India is a good option," he said. "They have shown that they are very competitive.
"Force India has been more competitive than McLaren this year at the beginning. I think all of them have good potential for the future. We all know very well who has available seats and we will see."
When asked if the financial situation at Lotus would be a factor in his decision, he said: "It could be yes. When you evaluate a team, you evaluate everything, the background, sponsor situation, everything, not only the car."
Dat wordt wel heel lastig dan, want dat hebben alle F1-auto's.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden
Ik denk eerder dat Lotus zo lang mogelijk wacht omdat ze anders herrie gaan krijgen met Total. Die gaan er niet mee lachen als PDVSA op de achtervleugel staat.....quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden en daarom liever bij Lotus wil dan Sauber, dit is slechts een move om Lotus onder druk te zetten aangezien ze nog steeds op het Quantum-sprookje wachten.
Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez?
Hulkenberg godverdommequote:Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez?
Wel 3 dingen, waarom Sauber geen slechte keus is.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden en daarom liever bij Lotus wil dan Sauber, dit is slechts een move om Lotus onder druk te zetten aangezien ze nog steeds op het Quantum-sprookje wachten.
Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez?
Misschien neemt-ie geld mee? En Caterham staat momenteel 11e bij de constructeurs, dus geen prijzengeld van het WCC voor hun op het moment.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Funzel het volgende:
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij?
twitter:tgruener twitterde op zaterdag 23-11-2013 om 21:24:33#F1 @NicoHulkenberg has signed with Force India for 2014! auto motor und sport story - in German: http://t.co/DkiJN9IHRo reageer retweet
Zou wel een leuk team zijn samenquote:Op maandag 25 november 2013 10:18 schreef Tarado het volgende:
Hulkenberg en Perez dus bij Force India?
Mercedes moet denk ik alles doen om Brawn daar te houden. Deze man is op zijn manier net zo geniaal als Newey.quote:Op maandag 25 november 2013 11:06 schreef Joene het volgende:
Brawn misschien terug naar Ferrari lees ik net
Mercedes wilt hem niet houden die hebben paddy lowe wat ook een briljant man is.quote:Op maandag 25 november 2013 11:29 schreef Rembrand21 het volgende:
[..]
Mercedes moet denk ik alles doen om Brawn daar te houden. Deze man is op zijn manier net zo geniaal als Newey.
Wat voor briljante vindingen heeft deze man gedaan dan?quote:Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Mercedes wilt hem niet houden die hebben paddy lowe wat ook een briljant man is.
De mp4-20 bijvoorbeeld onder zijn leiding (weliswaar samen met newey gebouwd).quote:Op maandag 25 november 2013 11:37 schreef Rembrand21 het volgende:
[..]
Wat voor briljante vindingen heeft deze man gedaan dan?
Geloof ik ook niet, volgens mij kan Giedo het zeer goed vinden met Cyril, de teambaas van Caterham.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Funzel het volgende:
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij?
Zou Chilton bij Marussia blijven? Heeft vooral laten zien geen talent te zijn. Maar ja, heeft wel centjes...quote:Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gokje:
Maldonado erbij bij Lotus
Perez erbij bij FI
Gutierrez/Sirotkin bij Sauber
Bij de kleine teams blijven dezelfde jongens zitten
Wie anders?quote:Op maandag 25 november 2013 12:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou Chilton bij Marussia blijven? Heeft vooral laten zien geen talent te zijn. Maar ja, heeft wel centjes...
ja. schijnt twaalf miljoen mee te kunnen nemenquote:Op maandag 25 november 2013 12:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou Chilton bij Marussia blijven? Heeft vooral laten zien geen talent te zijn. Maar ja, heeft wel centjes...
Perez? Ik dacht dat Sutil een (nog niet bevestigd) contract had.quote:Op maandag 25 november 2013 10:18 schreef Tarado het volgende:
Hulkenberg en Perez dus bij Force India?
Werd vorige week al op de BBC website genoemd.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Funzel het volgende:
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij?
Daarom zet ik er ook een vraagteken achter maar autosport.com is wel een serieuze bronquote:Op maandag 25 november 2013 12:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Perez? Ik dacht dat Sutil een (nog niet bevestigd) contract had.
Perez eerder terug naar Sauber denk ik.
[..]
Werd vorige week al op de BBC website genoemd.
twitter:EliGP twitterde op maandag 25-11-2013 om 10:58:28Whitmarsh is happy Perez will stay in F1 (with Force India): http://t.co/Hs2xupiZ0t #F1 reageer retweet
Giedo brengt een dikke bom duiten mee , dus die mag echt wel blijven.quote:Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef Marks het volgende:
[..]
Geloof ik ook niet, volgens mij kan Giedo het zeer goed vinden met Cyril, de teambaas van Caterham.
Ik heb het idee dat hij Giedo ook hoog heeft zitten.
En hij heeft toch ook wel aardig wat sponsoring, gecombineerd met zijn rijcapaciteiten zie ik hem volgend jaar weer in de F1 rijden.
PIC is wel klaar denk ik hoor.quote:Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gokje:
Maldonado erbij bij Lotus
Perez erbij bij FI
Gutierrez/Sirotkin bij Sauber
Bij de kleine teams blijven dezelfde jongens zitten
Pic ook. En die heeft via zijn sponsor (Total) weer connecties met Renault.quote:Op maandag 25 november 2013 12:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Giedo brengt een dikke bom duiten mee , dus die mag echt wel blijven.
Hoeveel bracht Pic mee?quote:Op maandag 25 november 2013 12:19 schreef Joene het volgende:
Caterham-coureur Charles Pic zal volgend jaar waarschijnlijk niet meer te zien zijn in de Formule 1. Dit stelt althans zijn manager en voormalig Formule 1-coureur Olivier Panis. Volgens Panis zou Pic volgend jaar twee keer zoveel sponsorgeld mee moeten nemen om zijn plaats in het team te kunnen behouden
Volgens mij iets van 15.quote:
Dat is mijn gevoel ook ,al moet giedo ook meer betalen dan afgelopen jaar.quote:Op maandag 25 november 2013 12:22 schreef franklop het volgende:
Dan zeg ikVan der Garde bij Caterham in ieder geval.
logisch dat Caterham meer vraagt, want er zijn veel coureurs met geld op de markt en ze hebben geld nodig vanwege het missen van de tiende plaats in het constructeurskampioenschapquote:Op maandag 25 november 2013 12:19 schreef Joene het volgende:
Caterham-coureur Charles Pic zal volgend jaar waarschijnlijk niet meer te zien zijn in de Formule 1. Dit stelt althans zijn manager en voormalig Formule 1-coureur Olivier Panis. Volgens Panis zou Pic volgend jaar twee keer zoveel sponsorgeld mee moeten nemen om zijn plaats in het team te kunnen behouden
Dat dus idd er zijn coureurs op de markt met een flink sponsor pakket . En het missen van p10 kost ze een redelijke bom duiten ook inderdaad. Daarnaast is de motorendeal voor '14 duurder ivm de nieuwe ontwikkelingen etc.quote:Op maandag 25 november 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
logisch dat Caterham meer vraagt, want er zijn veel coureurs met geld op de markt en ze hebben geld nodig vanwege het missen van de tiende plaats in het constructeurskampioenschap
Nouja misschien kunnen ze dan wel iemand die beter kan sturen neerzetten , god wat vind ik die maldonado soms een kneus zeg. Die rijdt idd alleen omdat die centen brengt.quote:Op maandag 25 november 2013 12:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op zich heb ik er wel respect voor dat ze bij Marussia 1 getalenteerde jongen in de auto zetten i.p.v. te kiezen voor twee paydrivers. Onbegrijpelijk trouwens dat ze bij Lotus maar blijven wachten op oplichter Mansoor Ijaz. Als je tien minuten de tijd neemt om deze man te googlen dan heb je al gegeten en gedronken. Als ze door hun getreuzel Maldonado aan Sauber verliezen dan hebben ze een gat in hun budget waar een paard de hik van krijgt.
Ja inderdaad. Waarom zou je nog je team willen verbinden met zo'n oplichter. Het is snel beslissen (en goede beslissing maken) of het is misschien wel uit met Lotusquote:Op maandag 25 november 2013 12:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op zich heb ik er wel respect voor dat ze bij Marussia 1 getalenteerde jongen in de auto zetten i.p.v. te kiezen voor twee paydrivers. Onbegrijpelijk trouwens dat ze bij Lotus maar blijven wachten op oplichter Mansoor Ijaz. Als je tien minuten de tijd neemt om deze man te googlen dan heb je al gegeten en gedronken. Als ze door hun getreuzel Maldonado aan Sauber verliezen dan hebben ze een gat in hun budget waar een paard de hik van krijgt.
Klopt maar volgend jaar begin je sowieso met een "volledig" nieuwe auto. Dus je kan ook zeggen juist omdat we toch opnieuw data moeten verzamelen , doen we 2 rookies.quote:Op maandag 25 november 2013 12:32 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet het niet. Denk dat als Pic er op zeker uit gaat, dat Giedo er nog wel eens kan blijven zitten. Hij doet het echt niet slecht en kent de auto van voor tot achter. Dat scheelt enorm veel ontwikkelingstijd straks in september ipv dat je 2 nieuwe 'paydrivers' in die auto moet zetten, laten wennen, wat is goed en wat is slecht ? Geen vergelijkings materiaal meer dus. Dat kan in een jaar als volgend jaar erg belangrijk zijn om progressie te kunnen maken.
Ik denk dat het er financieel ongeveer gelijk voorstaat als sauber , als er een sponsor wegvalt flikkert het team om.quote:Op maandag 25 november 2013 12:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Waarom zou je nog je team willen verbinden met zo'n oplichter. Het is snel beslissen (en goede beslissing maken) of het is misschien wel uit met LotusNooit gedacht dat dit team zo aan het randje van afgrond had kunnen staan.
Nee ook weer niet mee eens. Ja het is een kneus en als Montoya volgens Mol een knikker in zijn kop had, dan was het bij hem een Venozuelaans spruitje wat niet goed wil rollen. Maar ik ben wel van mening dat hij wel wat meer is dan alleen een paydriver. Hij is verdomd snel. Hij heeft alleen nog een psychiater nodig en dan kan hij net als Grosjean zo'n groei meemaken !quote:Op maandag 25 november 2013 12:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Nouja misschien kunnen ze dan wel iemand die beter kan sturen neerzetten , god wat vind ik die maldonado soms een kneus zeg. Die rijdt idd alleen omdat die centen brengt.
Ik denk dat de situatie voor Lotus nog nijpender is dan voor Sauber, eerlijk gezegd ...quote:Op maandag 25 november 2013 12:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik denk dat het er financieel ongeveer gelijk voorstaat als sauber , als er een sponsor wegvalt flikkert het team om.
Ik denk juist ook dat de meerwaarde van een coureur zit in zn feedback en te zorgen dat de auto daardoor beter wordt , mijns inziens doet hij dat zeker niet. Williams is uiteraard ook door burdgetaire redenen flink naar achteren gevallen , maar ik denk ook dat de feedback van een goede coureur mist.quote:Op maandag 25 november 2013 12:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee ook weer niet mee eens. Ja het is een kneus en als Montoya volgens Mol een knikker in zijn kop had, dan was het bij hem een Venozuelaans spruitje wat niet goed wil rollen. Maar ik ben wel van mening dat hij wel wat meer is dan alleen een paydriver. Hij is verdomd snel. Hij heeft alleen nog een psychiater nodig en dan kan hij net als Grosjean zo'n groei meemaken !
Kimi zal wel beslag leggen denk ikquote:Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie voor Lotus nog nijpender is dan voor Sauber, eerlijk gezegd ...
het vertrek van kimi zal alleen maar zorgen dat het oploopt ook , sponsoring zal minder worden.quote:Op maandag 25 november 2013 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook daarbuiten hebben ze een hoge schuldenlast
Hadden ze het op Sky ook al over. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk...quote:Op maandag 25 november 2013 12:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Op social media gaat het verhaal rond dat Sutil naar Sauber verkast, er zijn ook al foto's gemaakt waar hij en zijn vriendin bij Kaltenborn een glas champagne drinken in de sauber motorhome.
Dus Hulkenberg en Perez bij force india.quote:Op maandag 25 november 2013 12:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Op social media gaat het verhaal rond dat Sutil naar Sauber verkast, er zijn ook al foto's gemaakt waar hij en zijn vriendin bij Kaltenborn een glas champagne drinken in de sauber motorhome.
Dat kwam omdat hij het niet eens kon worden met de ploeg Euskaltel-Euskadi over het overnemen van de licentie. De plannen schijnen overigens nog niet geheel van de baan te zijnquote:Op maandag 25 november 2013 12:46 schreef Meike26 het volgende:
Dat wielerteam van Alsonso ging toch niet door ?
Gutierrez zal nog wel een seizoentje krijgen denk ik. Denk dat het Mexicaanse geld betrouwbaarder is dan de Russische Roebelsquote:Op maandag 25 november 2013 12:47 schreef Joene het volgende:
[..]
Dus Hulkenberg en Perez bij force india.
Sutil naar Sauber.....
Ja mooiquote:Op maandag 25 november 2013 12:48 schreef Meike26 het volgende:
Nog 3 complete teams om te vullen, nog geen één zitje is zeker![]()
Silly season duurt lang dit jaar
Dat zou zomaar kunnen , maar dan kan het dus dat Sutil weer uit de f1 verdwijnt.quote:Op maandag 25 november 2013 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gutierrez zal nog wel een seizoentje krijgen denk ik. Denk dat het Mexicaanse geld betrouwbaarder is dan de Russische Roebels
Iemand moet Jos toch opvolgen als The Comeback Kid..quote:Op maandag 25 november 2013 12:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen , maar dan kan het dus dat Sutil weer uit de f1 verdwijnt.
Ik gok dat halverwege december alles in kannen en kruiken is voor iedereen.quote:Op maandag 25 november 2013 12:51 schreef Meike26 het volgende:
Meestal was het toch wel in kannen en kruiken rond deze tijd, met nog 1 of 2 zitjes te vullen.
Nu nog 6. Vraag me af hoeveel er zijn gevuld rond de jaarwisseling. 3 a 4 denk ik ?
Dat deed Schumacher toch alquote:Op maandag 25 november 2013 12:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Iemand moet Jos toch opvolgen als The Comeback Kid..
Ja, zelfs op BBC hadden ze het erover dat die Rus nu helemaal uit beeld is bij Sauberquote:Op maandag 25 november 2013 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hadden ze het op Sky ook al over. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk...
Het liefst zie ik een rookie in dat stoeltje, die niet uit Rusland komt.
Mits de sponsor voor twee coureurs bij twee teams wil betalen. Dat lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op maandag 25 november 2013 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gutierrez zal nog wel een seizoentje krijgen denk ik. Denk dat het Mexicaanse geld betrouwbaarder is dan de Russische Roebels
Sirotkin brengt moneyz mee toch. ?quote:Op maandag 25 november 2013 12:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ja, zelfs op BBC hadden ze het erover dat die Rus nu helemaal uit beeld is bij Sauber
Uit beeld nog niet, maar Sauber weet zelf niet of ze Sirotkin nog eerst een jaar laten rijpen als testcoureur.quote:Op maandag 25 november 2013 12:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ja, zelfs op BBC hadden ze het erover dat die Rus nu helemaal uit beeld is bij Sauber
Helemaal prima, als hij in de F1 komt volgend jaar is het echt gedaan met de sport.quote:Op maandag 25 november 2013 12:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ja, zelfs op BBC hadden ze het erover dat die Rus nu helemaal uit beeld is bij Sauber
Het maakt alleen maar duidelijk dat het niet meer draait om talent maar om geld.quote:Op maandag 25 november 2013 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helemaal prima, als hij in de F1 komt volgend jaar is het echt gedaan met de sport.
Oh, dat zou inderdaad wel kunnen. Want die Russen hadden wel die ferrarimotorenschuld gedeeltelijk afgelost.quote:Op maandag 25 november 2013 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Uit beeld nog niet, maar Sauber weet zelf niet of ze Sirotkin nog eerst een jaar laten rijpen als testcoureur.
Ik vond het nog best geloofwaardig, tot de tweede post.quote:Op maandag 25 november 2013 12:54 schreef Joene het volgende:
Over frijns lees ik overigens dat die een kans zou hebben op een zitje bij caterham op twitter.
Nou Kovalainen heeft behoorlijk innige banden met Caterham , maar geen geld.quote:Op maandag 25 november 2013 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond het nog best geloofwaardig, tot de tweede post.
Kovalainen is klaar in de F1 en Caterham gaat nooit beide huidige coureurs vervangen.
maar ze blijven flink achter bij de beloftes die ze gedaan hebben.quote:Op maandag 25 november 2013 12:56 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Oh, dat zou inderdaad wel kunnen. Want die Russen hadden wel die ferrarimotorenschuld gedeeltelijk afgelost.
Ik lees het ook maar op twitterquote:Op maandag 25 november 2013 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond het nog best geloofwaardig, tot de tweede post.
Kovalainen is klaar in de F1 en Caterham gaat nooit beide huidige coureurs vervangen.
twitter:EnigmaF1 twitterde op maandag 25-11-2013 om 11:28:52Autosport says Frijns is a possibility for Caterham, alongside Kovalainen, Ericsson and the current pair. #F1 reageer retweet
Ah, dat is al wat meer informatiequote:Op maandag 25 november 2013 12:58 schreef Joene het volgende:
twitter:EnigmaF1 twitterde op maandag 25-11-2013 om 11:28:52Autosport says Frijns is a possibility for Caterham, alongside Kovalainen, Ericsson and the current pair. #F1 reageer retweet
Volledig nederlands team , dat zou onwijs vet zijn ! maar dikke nono denk ik.quote:Op maandag 25 november 2013 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, dat is al wat meer informatie
Frijns naast Giedo, beste uitkomst die er is
Gelukkig niet zo'n comeback als Jan Lammers, die na 10 jaar nog eens terug kwam in de F1. wat een record is.quote:Op maandag 25 november 2013 12:59 schreef Meike26 het volgende:
Nah, Schumacher is maar 1 keer terug gekomen.
Jos Verstappen:
1994 - Benneton
1995 - Simtek > half Seizoen
1996 - Arrows Hart (comeback1)
1997 - Tyrrel
1998 - Geen zitje > valt in voor Jan Magnussen bij Stewart (CB 2)
1999 - Officieel testrijder bij Honda, geen racezitje.
2000/2001 - Arrows F1 (CB 3)
2002 - Geen zitje
2003 - Minardi (CB 4).
Volgens mij verbreekt niemand dat record meer
In plaats van Pic noemde Jordan 'm.quote:Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef Marks het volgende:
[..]
Geloof ik ook niet, volgens mij kan Giedo het zeer goed vinden met Cyril, de teambaas van Caterham.
Ik heb het idee dat hij Giedo ook hoog heeft zitten.
En hij heeft toch ook wel aardig wat sponsoring, gecombineerd met zijn rijcapaciteiten zie ik hem volgend jaar weer in de F1 rijden.
ik zeg ook doen , maar de nederlandse sponsor wereld zegt bekijk het maar.quote:Op maandag 25 november 2013 13:03 schreef Meike26 het volgende:
Niet eens heel slecht. 2 team genoten die allebei zelfde moedertaal hebben. Beide getalenteerd en waarbij Giedo ook moet gaan presteren/op gaan nemen tegen Frijns, welke toch een dosis meer talent heeft.
Ik zeg doen
Als Guido met een zak geld zou ik dat ook niet willen, kan je alleen maar verliezenquote:Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef Joene het volgende:
[..]
ik zeg ook doen , maar de nederlandse sponsor wereld zegt bekijk het maar.
Zeker het Backen van Frijns schijnt nogal een probleem te zijn anders zat die jongen wel al in de f1.
quote:Op maandag 25 november 2013 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Guido Giedo met een zak geld zou ik dat ook niet willen, kan je alleen maar verliezen
Giedo heeft niet veel te willen moet gewoon rijden , andere teams staan niet echt te trappelen (behalve voor zn centen) de deal met williams mislukte... dat was echt jammer.quote:Op maandag 25 november 2013 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Guido met een zak geld zou ik dat ook niet willen, kan je alleen maar verliezen
ik denk dat die gewoon het juiste development programma heeft misgelopen.quote:Op maandag 25 november 2013 13:17 schreef Rembrand21 het volgende:
Je moet je natuurlijk ook afvragen waarom Frijns niet een kans krijgt bij een iets groter team dat het geld niet nodig heeft. Zoals Hamilton, Vettel, Kimi, Kubica en nu Magnussen. Misschien zien ze toch niet in hem wat wij hopen!
Frijns heeft voordat hij in de WSR 3.5 begon Red Bull afgewezen. Daarbij is hij na zijn WSR 3.5 jaar opgepikt door Sauber, maar die moest hem laten schieten vanwege geldgebrek en mogelijke Russische sponsoren.quote:Op maandag 25 november 2013 13:17 schreef Rembrand21 het volgende:
Je moet je natuurlijk ook afvragen waarom Frijns niet een kans krijgt bij een iets groter team dat het geld niet nodig heeft. Zoals Hamilton, Vettel, Kimi, Kubica en nu Magnussen. Misschien zien ze toch niet in hem wat wij hopen!
Renault, net zoals dit jaar.quote:Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Fer het volgende:
Iemand een idee welke motoren volgend jaar in de Lotus liggen? Ik zie het nog wel gebeuren dat ze volgend jaar een pak rammel krijgen van Force India met hun beperkte budget.
Perez bij force india is vanochtend bevestigd.quote:Op maandag 25 november 2013 13:57 schreef sasquatsch het volgende:
Even een (verkort) overzicht van de beschikbare stoeltjes en coureurs
bold = bevestigd
Ferrari (Ferrari): Fernando Alonso, Kimi Raikkonen
McLaren (Mercedes): Jenson Button, Kevin Magnussen
Mercedes (Mercedes): Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull (Renault): Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Toro Rosso (Renault): Jean-Eric Vergne, Daniil Kvyat
Williams (Renault): Felipe Massa, Valtteri Bottas
Marussia (Ferrari): Jules Bianchi, Max Chilton, Vitaly Petrov
Caterham (Renault): , Giedo van der Garde, Marcus Ericson, Charles Pic (heeft contract?), Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns
Force India (Mercedes): Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Adrian Sutil, Paul Di Resta, James Calado, Max Chilton, Giedo van der Garde
Lotus (Renault): Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Nico Hulkenberg, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Sauber (Ferrari): Adrian Sutil, Sergei Sirotkin, Esteban Guttierez, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde
Nog niet officieel door Force India.quote:Op maandag 25 november 2013 14:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Perez bij force india is vanochtend bevestigd.
Force India heeft dus maar 1 stoel vrij.
Zal niet lang duren , martin whitmarsh roddelt dit niet zomaar.quote:Op maandag 25 november 2013 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog niet officieel door Force India.
Pic heeft volgens mij zelfde contract als Giedo: Optioneel voor 1 jaar extra. Denk echter dat Pic exit is, Giedo blijft vanwege geld+presentaties afgelopen jaar en dan nog iemand erbij met een bak geld.quote:Op maandag 25 november 2013 13:57 schreef sasquatsch het volgende:
Even een (verkort) overzicht van de beschikbare stoeltjes en coureurs
bold = bevestigd
Ferrari (Ferrari): Fernando Alonso, Kimi Raikkonen
McLaren (Mercedes): Jenson Button, Kevin Magnussen
Mercedes (Mercedes): Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull (Renault): Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Toro Rosso (Renault): Jean-Eric Vergne, Daniil Kvyat
Williams (Renault): Felipe Massa, Valtteri Bottas
Marussia (Ferrari): Jules Bianchi, Max Chilton, Vitaly Petrov
Caterham (Renault): , Giedo van der Garde, Marcus Ericson, Charles Pic (heeft contract?), Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns
Force India (Mercedes): Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Adrian Sutil, Paul Di Resta, James Calado, Max Chilton, Giedo van der Garde
Lotus: (Renault): Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Nico Hulkenberg, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Sauber (Ferrari): Adrian Sutil, Sergei Sirotkin, Esteban Guttierez, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde
Effectief heeft PIC beter gepresteerd dan Guido he.quote:Op maandag 25 november 2013 14:25 schreef DenS het volgende:
[..]
Pic heeft volgens mij zelfde contract als Giedo: Optioneel voor 1 jaar extra. Denk echter dat Pic exit is, Giedo blijft vanwege geld+presentaties afgelopen jaar en dan nog iemand erbij met een bak geld.
Daarom dus volgend jaar al 3 als hij zou mogen rijden.quote:Op maandag 25 november 2013 14:33 schreef Funzel het volgende:
Ja maar Pic heeft een jaar meer ervaring.
Giedo, niet Guidoquote:Op maandag 25 november 2013 14:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Effectief heeft PIC beter gepresteerd dan Guido he.
Vooral aan het begin van het seizoen. Sinds Hongarije niet meer. Sinds die tijd was Giedo structureel sneller, vooral in de race.quote:Op maandag 25 november 2013 14:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Effectief heeft PIC beter gepresteerd dan Guido he.
Ik zag vanmorgen ergens een scorechart voorbij komen , over het seizoen genomen was PIC net iets beter dan Giedo.quote:Op maandag 25 november 2013 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vooral aan het begin van het seizoen. Sinds Hongarije niet meer. Sinds die tijd was Giedo structureel sneller, vooral in de race.
"Niet meer"?quote:Op maandag 25 november 2013 12:56 schreef Joene het volgende:
[..]
Het maakt alleen maar duidelijk dat het niet meer draait om talent maar om geld.
Als ze dat doen eindigen ze waarschijnlijk weer als laatste. Een betere coureur met iets minder geld zullen ze daar ook gewoon overwegen.quote:Op maandag 25 november 2013 14:40 schreef Rossdale het volgende:
Caterham heeft ondanks de twee rijders van dit seizoen geen geld verdiend aan het constructeurskampioenschap. Ze hebben dus niet echt reden om bij deze coureurs te blijven, ze moeten het volledig hebben van paydrivers om volgend jaar überhaupt iets te kunnen.
De twee mensen die het meeste geld meenemen rijden bij Caterham en ik betwijfel of dit van der Garde is.
[..]
Giedo, niet Guido
Scorebordjournalistiekquote:Op maandag 25 november 2013 14:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Effectief heeft PIC beter gepresteerd dan Guido he.
kloptquote:
quote:Nico Hulkenberg looks set to be with Force India next year after apparently failing in an attempt to stay at Sauber.
While the German signed a deal with Force India some time ago he had until the start of this week to make a final decision on whether to proceed – a logical move, given that the Lotus deal was still open to him. However, Pastor Maldonado has finally agreed to join the Enstone team.
Meanwhile in the light of the recent improvement in form Nico enquired about staying with Sauber. It’s believed that he was told on Sunday that it would not be possible, leaving him committed to Force India.
Despite his good performance on track he has apparently fallen out of favour off it, presumably by not only agreeing the deal with Force India, but also paying a visit to Lotus prior to the US GP, which included a seat fitting.
Force India is keen to have Hulkenberg back on board despite being snubbed in favour of Sauber in the middle of 2012.
With Sergio Perez likely to join Hulkenberg at Force India it looks increasingly likely that Adrian Sutil will leave and eventually end up Sauber.
The identity of his team mate remains the missing piece in the transfer jigsaw, as it appears that the team is unlikely to keep Esteban Gutierrez. Sauber’s Mexican sponsorship deals have now come to an end, and sources say that the team is looking elsewhere. As noted here on Monday the name of Jules Bianchi has been mentioned, but both Marussia and the Frenchman’s management have denied that it would be possible.
Kvyat is al bevestigd door Toro Rossoquote:Op woensdag 27 november 2013 13:45 schreef Nober het volgende:
Sirotkin dus ook niet zeker bij Sauber net als Kvyat bij Toro Rosso? Wat is dat met die Russen!?
Ze betalen niet (snel genoeg).quote:Op woensdag 27 november 2013 13:45 schreef Nober het volgende:
Sirotkin dus ook niet zeker bij Sauber net als Kvyat bij Toro Rosso? Wat is dat met die Russen!?
Waarom niet naast Maldonado bij Lotus?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg's enige optie lijkt nog Force India te zijn, nu Maldonado getekend zou hebben bij Lotus en Sauber hem niet meer wil hebben.
Ook Gutierrez lijkt te moeten vertrekken, omdat de sponsorship deal die hem dat zitje bezorgden dit jaar aflopen. Adrian Sutil lijkt in ieder geval die kant op te gaan. En Sauber schijnt ook Bianchi te willen hebben.
[..]
Lotus wil Grosjean behouden. Daar valt wel wat voor te zeggen omdat de Fransman flinke progressie heeft getoond en nu een stuk volwassener rijdtquote:Op woensdag 27 november 2013 13:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom niet naast Maldonado bij Lotus?
Williams-Mercedesquote:Op maandag 25 november 2013 13:57 schreef sasquatsch het volgende:
Even een (verkort) overzicht van de beschikbare stoeltjes en coureurs
bold = bevestigd
Ferrari (Ferrari): Fernando Alonso, Kimi Raikkonen
McLaren (Mercedes): Jenson Button, Kevin Magnussen
Mercedes (Mercedes): Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull (Renault): Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Toro Rosso (Renault): Jean-Eric Vergne, Daniil Kvyat
Williams (Renault): Felipe Massa, Valtteri Bottas
Marussia (Ferrari): Jules Bianchi, Max Chilton, Vitaly Petrov
Caterham (Renault): , Giedo van der Garde, Marcus Ericson, Charles Pic (heeft contract?), Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns
Force India (Mercedes): Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Adrian Sutil, Paul Di Resta, James Calado, Max Chilton, Giedo van der Garde
Lotus: (Renault): Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Nico Hulkenberg, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Sauber (Ferrari): Adrian Sutil, Sergei Sirotkin, Esteban Guttierez, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde
Dat weet ik. Ben ik vergeten aan te passen.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Williams-Mercedes
Verder klopt het waarschijnlijk wel.
Zonder klanten is dat toch wel een riskante investeringquote:Op donderdag 28 november 2013 10:40 schreef k_man het volgende:
Hoe definitief zijn al die motorendeals? Zou Cosworth stiekem ook niet werken aan een V6?
Ach anders verkopen ze hem toch aan Ford. Dat is ook alweer lang geleden dat daar Cosworth modellen van waren volgens mijquote:Op donderdag 28 november 2013 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zonder klanten is dat toch wel een riskante investering
Een goede coureur maakt nog geen goede teambaas. Alain Prost en Jackie Stewart hebben bij elkaar zeven wereldtitels en precies een overwinning als teambaas. Niki Lauda heeft Jaguar ook niet tot een winnend team weten te maken. Gerhard Berger heeft nog een tijdje een aandeel gehad in Toro Rosso, maar die bemoeide zich vrij weinig met het racenquote:Op maandag 25 november 2013 12:46 schreef Meike26 het volgende:
Dat wielerteam van Alsonso ging toch niet door ?
Waarom neemt hij dan geen aandeel in Sauber of Lotus. Hij heeft met beide teams een click-connectie.
Hij is een slimme berekenende rijder. Die zal het vast ook wel goed doen als teambaas/leidinggevende/andere rol binnen een team.
Ik zie het zo gebeuren. Nu kennen we nog het trillende voetje van Horner, over 10 jaar plukt Alonso z'n kin kaal bij een spannende race
sterker nog: Lauda was een van de redenen waarom er zoveel ellende was achter de schermen bij Jaguar.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Een goede coureur maakt nog geen goede teambaas. Alain Prost en Jackie Stewart hebben bij elkaar zeven wereldtitels en precies een overwinning als teambaas. Niki Lauda heeft Jaguar ook niet tot een winnend team weten te maken.
quote:Gerhard Berger heeft nog een tijdje een aandeel gehad in Toro Rosso, maar die bemoeide zich vrij weinig met het racen
Echt? Ik dacht dat Tost toen ook al de baas was en Berger zich meer op de achtergrond hield. Ik ga even bijspijkeren...quote:Op donderdag 28 november 2013 19:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
sterker nog: Lauda was een van de redenen waarom er zoveel ellende was achter de schermen bij Jaguar.
Of toch waarom de ellende nóg groter werd, want er was al genoeg rotzooi van te voren......
[..]![]()
De enige overwinning van STR was terwijl Berger teambaas was van het team (het laatste jaar als teambaas), lijkt mij toch dat je als teambaas wel wat inspraak hebt tijdens de races
Lijkt me toch dat je als mede-eigenaar niet zomaar het podium oploopt bij hun eerste overwinning, meestal doet de teambaas dat toch echtquote:Op donderdag 28 november 2013 19:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat Tost toen ook al de baas was en Berger zich meer op de achtergrond hield. Ik ga even bijspijkeren...
Edit: in echte Formule 1-stijl is het niet helemaal duidelijk. Het hangt maar net van de bron en het moment af welke titel ze Berger geven
seizoen thuis zitten denk je ?quote:Op donderdag 28 november 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Brawn zal eerst nog wel even met gardening leave moeten denk ik
misschien niet een heel seizoen, maar hij weet wel dingen van de Mercedes voor komend seizoen, waardoor hij er zeker een half jaartje tussenuit zal moeten. Tenzij dat weer door een team afgekocht wordt natuurlijk.quote:
ik denk dan tot de 1e update ronde in Barcelona , maar ik gok dat die gewoon van de week de aankondiging doet met ingang van 1 feb Ferrariquote:Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien niet een heel seizoen, maar hij weet wel dingen van de Mercedes voor komend seizoen, waardoor hij er zeker een half jaartje tussenuit zal moeten. Tenzij dat weer door een team afgekocht wordt natuurlijk.
De samenwerking is in de Benelux in ieder geval al verbroken. Ik weet niet hoe het in Duitsland is.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Audi heeft Abt al als huistuner
mja, kan, maar een avontuur bij Honda zou bijvoorbeeld ook kunnenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:45 schreef Joene het volgende:
[..]
ik denk dan tot de 1e update ronde in Barcelona , maar ik gok dat die gewoon van de week de aankondiging doet met ingang van 1 feb Ferrari
quote:Op donderdag 28 november 2013 19:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De samenwerking is in de Benelux in ieder geval al verbroken. Ik weet niet hoe het in Duitsland is.
Je kan wel lachen maar het is wel zo.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, kan, maar een avontuur bij Honda zou bijvoorbeeld ook kunnen
[..]
het is niet lachen, maar meer verbazing, zeker als ik de reden erachter even lees. Uit oogpunt van milieu gedaan, terwijl via tuning juist op dit gebied nog veel bereikt kan worden.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:15 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je kan wel lachen maar het is wel zo.
Het is meer de reden garantie.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is niet lachen, maar meer verbazing, zeker als ik de reden erachter even lees. Uit oogpunt van milieu gedaan, terwijl via tuning juist op dit gebied nog veel bereikt kan worden.
Daar hebben ze toch Stefano Domenicali en James Allison? Zie niet goed hoe Brawn hier past.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:37 schreef Joene het volgende:
Fernando en Kimi volgend jaar brawn als teambaas nu die weg getreiterd is bij Mercedes ?
Domenicali heeft al 4 seizoenen geen titel gehaald, en heeft aangegeven opzij te willen stappen als Brawn interesse heeft in terugkeer.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch Stefano Domenicali en James Allison? Zie niet goed hoe Brawn hier past.
Las ook geruchten dat Brawn voor de FIA gaat werken.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch Stefano Domenicali en James Allison? Zie niet goed hoe Brawn hier past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |