SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Ik had het ook half tegen mezelf heurquote:
Lief zijn voor jezelf is ook heel belangrijk!quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had het ook half tegen mezelf heur
Ik lees hier dat je steeds meer slippertjes maakt en nu weer wilt gaan sporten om door een plateau heen te komen. Op zich is dat sporten natuurlijk een prima plan, maar let ook op die slippertjes. Ik ken van mezelf die neiging om steeds wat meer en wat meer toe te geven en voordat ik het weet, heb ik er 2 kilo aangegeten. Misschien is het slim om weer even een paar dagen lijstjes te posten? Voor mij werkt dat, omdat ik echt niet hier wil posten dat ik elke dag iets extra's genomen heb, terwijl ik net verteld heb dat ik op een plateau blijf hangen...quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja ik heb wel stress maar dat staat er los van
Nee ik had gewoon letterlijk de tijd niet (klinkt lame, ik weet het maar het is echt zo)
Nu heb ik 1 vak afgerond en dus meer tijd dus kan ik weer kijken wat voor vorm van sporten in mijn rooster past
diëten zelf gaat wel redelijk (wel steeds wat meer slippertjes) maar zonder sporten zet het gewoon nauwelijks zoden aan de dijk bij mij merk ik
dan kom ik niet door bepaalde plateau's heen
Jups, het gaat heel goed. Ben eigenlijk best blij verrast dat het zo opschiet, zag er toch wel een beetje tegenop.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Jullie pakken dat klussen serieus aan, Tink! Gaat goed
Ik heb ontdekt dat hier lijstjes posten voor mij helemaal niet helpt, eigenlijk gewoon niets doet. Wat bij mij wel helpt is alles netjes wegen en dan invoeren in een eetprogramma waarbij kcal, eiwitten etc worden uitgerekend. Gedoe, niet leuk, maar wel heel nuttig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe ging het kampioenschap, Sarabi?Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:23 schreef eleusis het volgende:
Wie is er onder de 90kg vandaag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe ging het kampioenschap, Sarabi?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:23 schreef eleusis het volgende:
Wie is er onder de 90kg vandaag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe ging het kampioenschap, Sarabi?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:23 schreef eleusis het volgende:
Wie is er onder de 90kg vandaag?Goed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe ging het kampioenschap, Sarabi?
Het was leuk, we zijn 5e geworden en het publiek was echt bijzonder. Heb nog nooit zoveel energie teruggekregen van het publiek, echt fijn.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups, het gaat heel goed. Ben eigenlijk best blij verrast dat het zo opschiet, zag er toch wel een beetje tegenop.
En ik merk dat lijstjes posten vooral werkt als er ook echt iemand commentaar op geeft (zowel positief als negatief)... Als er niemand op reageert, kan ik soms echt denken 'Ja zeg, dit was een keurig lijstje, waarom is daar niemand blij om?' of juist 'Pfft, dat ik hiermee weg kom zonder dat iemand me een schop onder m'n hol geeft... stom gedoe'. Slaat helemaal nergens op, maar mijn hoofd werkt af en toe wel zo.
Ja zo gaat dat bij mij ook.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Als ik een goede dag heb, dan helpt een goed lijstje posten ook niet want het ging toch al goed. En als ik een slechte dag heb en ik post het hier en iemand zegt er iets van dan denk ik: ja duh![]()
Iedereen heeft toch een ander beeld van wat gezond is en hoeveel je moet eten en hoe afvallen voor jou werkt. Ik zou op elk lijstje wel een flinke dosis commentaar kunnen geven (incl mijn eigenquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:52 schreef Sarabi het volgende:
Ja zo gaat dat bij mij ook.
En verder reageer ik niet meer op lijstjes want dat wil toch niemand.
Haha ja, vaak ook gaat het mis nadat ik een lijstje gepost heb, en echt niet dat ik hem dan aanpas.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
het enige wat ik ooit een keer gehoord heb als commentaar op mijn lijstje was dat ik te veel fruit zou eten, daar deed ik een beetjeop en idd, niet meer de moeite waard om te posten. Het helpt me ook absoluut niet en als ik toch een halve zak snoep in mijn hoofd steek kan ik dat ook prrrrima verzwijgen door het uit mijn lijstje weg te laten
![]()
Maar als andere mensen dat wèl graag doen heb ik daar absoluut geen moeite mee! Ik zal er echter alleen op reageren als het een stom lijstje is
quote:Op maandag 30 september 2013 18:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Visolie wel, maar niet superregelmatig, zal het weer eens tevoorschijn trekken. Eet wel elke dag 1-2 theelepels chia zaad.
En ik heb een tijd elke dag een hoge dosis vit b6 tablet geslikt, nu terugdenkend was het toen wel minder zwart allemaal. Ik heb die zak sinds afgelopen woensdag weer tevoorschijn gehaald ook.
Pil die ik had was microgynon idd vlgs mij. Hielp niet noemenswaardig bij die rotbuien, heb hem op 1 week na 3mnd non-stop geslikt, toen ook 3mnd non-stop gevloeid (en toen ik weinig verbetering merkte was ikda t dus wel zat en ben ik gestopt.)
Wat laat, maar wilde hier nog op reageren. Bij pijn/kramp zijn bepaalde omega-6 vetzuren een uitkomst (theunisbloemolie, borage-olie). Voor je humeur zou ik de oplossing zoeken bij standaard visolie met hoog omega-3 gehalte, evt aangevuld met vitamine D (bij gebrek aan zonlicht) en magnesium.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik had toen ook last van migraines die ik verder maar 1 keer per jaar heb of zo.
Ik weet idd van die bijwerking, vandaar ook dat de ha er niet happig op was, maar een andere user in oud had er wel echt heel veel baat bij in combinatie met buien, vandaar dat ik er om vroeg.
Doel van vitamine D en de omega's is het boosten van je serotonine (serotonine = feel good), magnesium is zo ongeveer overal goed voor en helpt bij ontspannen/tot rust komen. En suikers skippen als dat lukt, verwerking van suiker kost stofjes die je liever voor nuttigere dingen had willen gebruiken.crap in = crap out
Wat super goed! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:47 schreef Sarabi het volgende:
5e van Nederland gewordenhad op een plekje hoger gehoopt maar het was een mooie ervaring.
Het publiek was echt super en daardoor werd het optreden echt heel leuk.
Tx!quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat laat, maar wilde hier nog op reageren. Bij pijn/kramp zijn bepaalde omega-6 vetzuren een uitkomst (theunisbloemolie, borage-olie). Voor je humeur zou ik de oplossing zoeken bij standaard visolie met hoog omega-3 gehalte, evt aangevuld met vitamine D (bij gebrek aan zonlicht) en magnesium.
Doel van vitamine D en de omega's is het boosten van je serotonine (serotonine = feel good), magnesium is zo ongeveer overal goed voor en helpt bij ontspannen/tot rust komen. En suikers skippen als dat lukt, verwerking van suiker kost stofjes die je liever voor nuttigere dingen had willen gebruiken.
Stom is dat he, dat je er soms geen weerstand aan kunt bieden, ook al weet je dat je je erna helemaal niet zo jofel voelt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx!
Ik slik idd ook al een paar dagen de Vit D met de kinderen mee.
Ik zal eens kijken naar de rest. Hoewel ik dus inmiddels ook de pil heb gekregen van de ha waarmee ik hoop de boel wat vlakker te trekken.
Dit tip van suiker neem ik me ter harte, ik voel me altijd zo uitgeblust na een vreetbui, maar toch doen he...
Niet zo lang, 1.80m. Maar ik heb zware botten!quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:59 schreef Isabeau het volgende:
En mooi getal Eleusis(hoe lang ben je eigenlijk?)
Niet man, je bent al bijna slank!quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet zo lang, 1.80m. Maar ik heb zware botten!
quote:Boom! You've have achieved 75% of your goal to walk a total of 1000km! You're crushing this goal, keep it up!
Jaarchallenges zijn tof! Goed bezigquote:Op maandag 7 oktober 2013 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet man, je bent al bijna slank!
Ik ben op driekwartjes
[..]
Runkeeper. Je kan een doel instellen en dan telt 'm alles opquote:Op maandag 7 oktober 2013 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Waar wordt dat doel bijgehouden, SQWat leuk!
En Eleusis, 1m80 en 89 kg is toch al
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan me goed voorstellen dat dat voor jou ook stressen is. Sterkte voor jullie beiden en dat goed eten komt wel weerquote:Op maandag 7 oktober 2013 19:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik ga groeien.
Gaat niet lekker met zwangere lief en nu vreten we ons gezellig vol samen (als in bezorgsnack). Helpt niet, maar is wel minder werk dan fatsoenlijk eten maken en dat wint dan soms toch.
In de aanbieding bij AH XL, 6,95! Maar ze hebben ze ook bij V&D geloof ik, ook andere varianten!quote:
True! En de V&D heeft ze inderdaad ook. AH XL heeft ze hier in Tilburg dan weer niet...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
Die bakjes heb ik ook ja! Het yoghurt-bakje is ook geniaal. Ook voor nootjes en fruit tegelijk meenemen.
dat is mijn schuldquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gaaf uitziende smashboxen met veel vakjes, ook van een tip van hier. Helaas passen ze onhandig in de afwasmachine en gaan de deksels kapot op het scharnier.
Leuk idee, jammer van de uitvoering.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is mijn schuldmaar ding past dus niet in mijn nieuwe tas, dus had ik een nieuwe doos nodig. Deze zijn veel handiger.
Ja. Het is nu gelukkig wel BSO...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:03 schreef Stormqueen het volgende:
Joycie, werken met koorts?? Jij werkt toch met kinderen?
ligt er aan, als jij met veertig graden op de bank zit...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja. Het is nu gelukkig wel BSO...
ik kan me toch niet ziek melden op mijn eerste dag?
Met 38,2 wakker geworden... dus het valt mee. Ach blijf nog even in bed liggen zodat ik vanmiddag hopelijk nog een beetje energie heb!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt er aan, als jij met veertig graden op de bank zit...
Er is iig een speciale microwave-lijn. Of het met de andere kan weet ik niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:28 schreef MamaPurk het volgende:
Ow ik wil ook zo een bakje, kunnen ze ook in de magnetron per deel? Met mijn voornamelijk avonddiensten is dat wel fijn.
Sarabi wat goed 5de!
En eleusis onder de 90, knap!
Hier gister flink wat koekjes naar binnen geschoven op het werk, niet handig maar baalde flink dat ik daar was terwijl mijn jongste meisje thuis was met 40 graden koorts. Maar ja das geen rede om koekjes te vreten.. Vandaag dus maar weer gewoon normaal doen en met mijn vingers van de koekjes afblijven!
Bij alle andere producten kun je rechts naar de logo's kijken. Daar staat bij of het microwavesafe is of nietquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Er is iig een speciale microwave-lijn. Of het met de andere kan weet ik niet.
http://sistemaplastics.com/products/microwave
En er zijn ook een aantal van de to-go waar een koelelement bij zit...
En ze is ook bewust met voeding bezig, hoop ikquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:11 schreef Zeester het volgende:
Ik heb een nieuwe huisgenoot gevonden, en ze is diabeet. Dat maakt het wel makkelijk qua eten samen volgens mij, ik kan bij haar in ieder geval geen enorme snoep-stash verwachten zoals bij mijn oude huisgenootje. En geen gezeik over mijn voorliefde voor light frisdranken.
Da's ergens zó leuk, maar zo zonde van de kleren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:24 schreef douche-eendje het volgende:
Mn broeken worden te groot. Zelfs mn kleinste, strakke broek is nu alles behalve te strak/klein. Ligt nu op mn enkels als ik geen riem omdoe
Ja... best welquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Da's ergens zó leuk, maar zo zonde van de kleren.
Ja, ze is bewust met voeding bezig. En mijn 2e diabeet-huisgenoot, dus dat is wel handig, ik weet ook waar ik op moet letten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:24 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En ze is ook bewust met voeding bezig, hoop ikmaar dat is wel een prettige combinatie zo!
Mn broeken worden te groot. Zelfs mn kleinste, strakke broek is nu alles behalve te strak/klein. Ligt nu op mn enkels als ik geen riem omdoe
Welke maat?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja... best welMn bh's zijn ook te groot.
200 euro voor mn prima donna's die nu niet helemaal meer prima zitten
ik neem aan dat ze voor die 200 meer dan 1 BH kochtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Welke maat?En 200,-? Ik koop m'n Primadonna's voor zo'n 80,- p.s. ofzo.
3quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze voor die 200 meer dan 1 BH kocht
Als je de 80F's een keer weg doet en ze zijn nog prima, hou ik me aanbevolenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
3en 80F. Maar nog even geen zin, tijd en geld om uit te geven aan nieuwe bh's. Komt straks ook wel
als ik helemaal voorzien ben mag al mn te grote kleding op zoek naar nieuwe eigenaar.
Voor de meet?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dus zaterdag bij Primark een te groot rokje gekocht. En ik vind m zo leuk![]()
Geen ramp want hij was maar 4,50 maar ik had 'm wel graag passend gewildStomme mensen die kleren op de verkeerde hangers terug hangen
Ja maar als je daar gewone kleren voor misbruikt gaat het gek zittenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:12 schreef Isabeau het volgende:
Je kan altijd nog weer aankomen, SQ(op een positieve manier)
Net mijn lunch op, grote salade met makreel. Ik voer altijd de kcal van het eten pas in als ik het al op heb, maar allemachtig, die makreel is vet zeg(duh) (wel eindelijk fors over de vitamine D behoefte op een dag heen
)
Ik wil 'm zelfquote:
Ik ben er zuinig op, alleen de wit/zwarte heeft kleine verkleuringen in de okselregioquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je de 80F's een keer weg doet en ze zijn nog prima, hou ik me aanbevolen
Weet ik veel! Ik heb daar geen verstand van hoorquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar als je daar gewone kleren voor misbruikt gaat het gek zitten
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Alhoewel, suikerspin is wel een goede reden om te gaan
Omdat kermisquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Naar de kermisEn wat doe je daar dan, zo'n kermis?! Ik vind al die attracties eigenlijk te duur om misselijk te worden en voor de rest heb ik geen flauw idee waarom iemand naar een kermis zou willen. Ja, als je 15 bent en sjans wilt met wat jongens of zo
Een heeeeel klein beetje knoflooksaus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:55 schreef Sarabi het volgende:
Ook nog een sausje Mokkels? Alleen bodem en shoarma klinkt zo droog
Hmm weet niet helemaal goed wat ik mij er bij voor moet stellen, maar de dingen los zijn lekker dus samen vast ook welquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:57 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Een heeeeel klein beetje knoflooksaus.
En dat drogemaar toch knapperig.
Ben benieuwd wat je er van vindt!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:15 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond eten we de romige garnalen van het recept dat iemand hier laatst had geplaatst.
Alleen niet met tacoschelpen maar zelfgemaakte wraps, ben benieuwd
Ow dat klinkt zo als mijn feestjes in de week bij het sportenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef Qwea het volgende:
Jeeeej, vetvrije massa is omhoog gegaan
Vandaag bij PT/fysio geweest, we gaan kijken of we rond 8 December op 25% vet kunnen zitten. Schema met hem gemaakt en op Donderdag mag hij zijn lolletje met meIk geloof dat ik echt dood ga dan. Squats, burpees, push-up's, sit-up's, touw springen, wall ball, dumbells, buik, ect
![]()
Jeeeej for spierpijn
Sterkte alvast! En 25% vetquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef Qwea het volgende:
Jeeeej, vetvrije massa is omhoog gegaan
Vandaag bij PT/fysio geweest, we gaan kijken of we rond 8 December op 25% vet kunnen zitten. Schema met hem gemaakt en op Donderdag mag hij zijn lolletje met meIk geloof dat ik echt dood ga dan. Squats, burpees, push-up's, sit-up's, touw springen, wall ball, dumbells, buik, ect
![]()
Jeeeej for spierpijn
Rauwe witlofsaladequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:15 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben wel een fan van rauwe witlof
Maarvoor alle groentes van Zeester, goed bezig!
Dat heb ik nou nog nooit gehad!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:17 schreef Zeester het volgende:
Ik vergeet nog te vertellen over de ananas die al een week in huis was. Eerst was hij niet rijp, toen was ik een weekendje weg en toen had ik geen zin om hem te slachten. Nu was hij eigenlijk iets overrijp, maar oh-mijn-god, wat is dat lekker. Ik weet niet wat het is, maar deze ananas smaakt naar pina colada's, alsof er kokosmelk doorheen zit
Zeester's ananas smaakte naar pina coladaquote:
als je dat wokt wordt het heet en dan smaakt het best anders. Ik vind het een fijne manier om het bittere van de witlof af te halen iigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeester's ananas smaakte naar pina colada
Ik eet bijna overal wel appelmoes bij, behalve bij chili con carnequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:26 schreef Zeester het volgende:
Ik ben niet echt groot liefhebber van warm fruit. Er is ook maar 1 soort eten waar ik appelmoes bij eet en dat is chili con carne
Dat krijg je blijkbaar van 2 maanden niets uitvoeren en alles binnen handbereik in je gezicht proppenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak morgen hutspot, ccEn waarom is je conditie zo slecht?
Remind me dat niet te doenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat krijg je blijkbaar van 2 maanden niets uitvoeren en alles binnen handbereik in je gezicht proppen.
Jahquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:32 schreef Sarabi het volgende:
Goed dat je in ieder geval weer bezig bent c_c
En appelmoes
Te lang geleden...
Juist lekker! Kan er ook niets aan doenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
ah nee, toch geen appelmoes uit een potje
Ik ben allerminst een voedselsnob maar dat vind ik toch wel zo'n abominatie
Zelfgemaakt: prima hoor, maar ik vind potjes appelmoes eigenlijk heel stiekem lekkerderquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
ah nee, toch geen appelmoes uit een potje
Ik ben allerminst een voedselsnob maar dat vind ik toch wel zo'n abominatie
Er is vanalles mis met kermissen... Maar ik vind suikerspin niet lekker en word tegenwoordig al groen op de schommel, ik word oudquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Rijpe ananas.
Oh en even voor de duidelijkheid: er is niéts mis met kermissen.
Ik heb vandaag zowaar opgeruimd én zojuist hardgelopen (na 1/3e alweer opgegeven en uitgewandeld want m'n conditie is als sneeuw voor de zon verdwenen maar dat geeft niet, morgen weer proberen) én ga nu hutspot maken. Integratievoer
.
Zit nu op 27%, dus is maar 2% minderquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sterkte alvast! En 25% vetSucces met dat doel.
Booooootcampquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ow dat klinkt zo als mijn feestjes in de week bij het sporten
Volgende week eindmeting.quote:
kan prima!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, ik heb een flink stuk rookworst over. De overgebleven hutspot bak ik een andere keer op, maar kan ik de rookworst nog bewaren? Ik dacht mss in stukjes snijden en door de hutspot heen, zodat het gewoon mee opwarmt?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
1400 gram muesli gemaakt voor 7 euro en een beetje
Ik heb gewoon voor vriendlief een oliebol mee naar huis genomen en voor mezelf helemaal niets! De kersenbollen waren op en de kraam had geen appelbollen en de rest vond ik de kcal's niet waard. De suikerspinnen zagen er bijzonder lekker uit, maar ik besloot dat ik er niet genoeg zin in had.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er is vanalles mis met kermissen... Maar ik vind suikerspin niet lekker en word tegenwoordig al groen op de schommel, ik word oud
Beschuit of crackers met beleg? Vind ik wel een fijn, licht ontbijt. Ik kies meestal pindakaas of vette vis als beleg en neem later in de ochtend iets met yoghurt. Daar kom ik de ochtend prima op door.quote:
Crackers en beschuit vind ik eigenlijk ook te licht ontbijt, zoals vandaag bijvoorbeeld heb ik pas rond half 3 weer tijd voor iets te eten en dan heb ik echt GIERENDE honger.Misschien moet ik cruesli/muesli met melk gaan proberen ipv yoghurt, want het is de yoghurt die ik opeens niet wegkrijg.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Beschuit of crackers met beleg? Vind ik wel een fijn, licht ontbijt. Ik kies meestal eiwitrijk beleg en neem later in de ochtend nog iets met yoghurt. Daar kom ik de ochtend prima op door.
Waarom is het niet anders? Kun je hier niet bewust keuzes in maken? En waarom niet meteen beginnen met sporten?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:53 schreef Freddeh het volgende:
M'n gewicht is in de afgelopen 2 weken weer iets omhoog gekropen, vooral door de vele verjaardagen. Inmiddels ben ik m'n vrienden aan het selecteren op geboortedatum, zodat ik ze kan spreiden over het jaar
Maar goed, dit is even niet anders. Op korte termijn wil ik het hardlopen weer oppakken, dan komt er wel weer wat verandering in gok ik.
Je kunt van 's ochtends vroeg tot halverwege de middag niets eten?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Crackers en beschuit vind ik eigenlijk ook te licht ontbijt, zoals vandaag bijvoorbeeld heb ik pas rond half 3 weer tijd voor iets te eten en dan heb ik echt GIERENDE honger.
Ik begin pas om 10 uur, dus mijn ontbijt is ook later, maar ja, zo werkt t eigenlijk wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt van 's ochtends vroeg tot halverwege de middag niets eten?
Ik red het prima omdat ik vet beleg kies, omdat ik erna nog iets met yoghurt neem en omdat ik eieren bij m'n lunch neem.
En daar kun je echt niks aan doen, of is het gewoon onhandig en zou je er wel wat ruimte voor kunnen maken? En is het niet een optie om te zorgen dat je rond 10 uur al 2 keer hebt gegeten? (Ik weet niet precies wat je doet, dus het is wat lastig meedenken.)quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik begin pas om 10 uur, dus mijn ontbijt is ook later, maar ja, zo werkt t eigenlijk wel.
Dat doe ik inderdaad weleens, een banaan eten na het fietsen, direct voor ik begin, en dat werkt echt als een tiet. Ga nu denk ik bakje van mijn superlekkere ananas meenemen voor dat doel! Dan komt het wel goed!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook wel eens van die fases. Nou ja, je kunt in ieder geval eens iets zonder yoghurt proberen, al zou ik niet snel overgaan op iets met melk (maar dat is dus omdat dat mij totaal niet vult). Dus inderdaad brood of roggebrood of wat zwaardere crackers, en variëren met beleg. Ontbijt je wel eens met ei? Roerei!![]()
En dan kun je net voor je begint met werken misschien nog iets kleins maar vullends eten. Ik vind een banaan wel prima voor dat doel.
Dat doel heb ik ookquote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:47 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen woog ik trouwens 84dus na 2 weken onder mijn eerste doel (84.5) durf ik het nu wel serieus te vieren
eerste doel behaald
Door naar de 79.5, maar daar kan ik me nog niet veel bij voorstellen.
Mijn eerste of tweede doel?quote:
79,5 kilo, vanmorgen was het 83,5 hier.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn eerste of tweede doel?
Ben mijn kledingkast aan het opruimen (te klein/groot/zomerdingen er uithalen) wat heb ik toch veel rotzooi.....
Ahaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
79,5 kilo, vanmorgen was het 83,5 hier.
Uhmmmmmmm... Nou, het is al eeuwen mijn doelquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Aha
Denk je dat je dat dit jaar nog gaat halen?
Ik ga voor februari(mijn verjaardag)
Been there... En ineens niet meerquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
Onder de tachtig ja, once I was soooo close damnit!
Maar ik blijf terugvallen om van alles en nog wat. Voorlopig maar weer onder de 85 zien te geraken en dat is nog heeeeel ver weg
Ja dat is ook mijn gedachte.....quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Uhmmmmmmm... Nou, het is al eeuwen mijn doelAls ik alles op alles zet, dan lukt het voor Sinterklaas. Maar dan zit het er na Nieuwjaar ook weer aan... Ik weet het dus niet eigenlijk
Geen lunch?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef HiZ het volgende:
124,7 kg vandaag (gisteren raar genoeg bijna 1,5 kilo meer, maar ik denk dat de soep die ik gemaakt had wat te zout was) . Het verlies sinds 6 september is nu 5,9 kg zodat het doel (115 op 31 december 2013) nu 9,7 kg weg is.
Ik eet overdag eigenlijk alleen fruit; na een ontbijt met brinta. Wat ik doe is dan ongeveer elk uur een sinaasappel of iets anders. Als ik 's avonds thuis kom varieer ik gewoon en eet ik min of meer waar ik zin in heb (met een klein beetje planning, maar niet te dwingend).
Ik voel me wel al een paar dagen geïrriteerd/gestressed zonder dat ik precies weet waarom.
Weekenden gaan hier ook nog steeds 'mis'.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar elk weekend gaat hier mis. ELKE KEERRR!
En ja dat doe ik zelf, maar als ik die weekends eens in de hand kreeg was ik binnen no time slank
Dit. Monsters zijn we.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
Nu is het zo: Komt thuis om 17:30 op vrijdag, kookt gezond, ziet tijdens koken koud bier in de koelkast.
Eet gezond. Drinkt 6-7 bier. Eet zak popcorn.
"nou dat valt dan nog mee toch!"
Okee, nu is het zaterdag.
Eet verse broodjes voor lunch. Eet friet als diner. drinkt 12 bier. Eet zak chips en vier boterhammen met pindakaas en zak M&M's.
En dan komt de zondag, de katerdag, de eieren-met-spek en chocolate chip cookies en pizza dag.
En dan ben je weer vet.
(het gaat dus mis bij dat bier in de koelkast op vrijdagavond)
Ja dat is momenteel dus even het struikelblok, dat gebeurt nu nietquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:05 schreef Sarabi het volgende:
Dat is wel vrij heftig SQ, des te knapper dat je netto dan toch nog af valt
Afgelopen week toch wel?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat is momenteel dus even het struikelblok, dat gebeurt nu niet![]()
Zwartwit, ik ben het
Ja, tussen maandag en vrijdag val ik twee kilo af.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Afgelopen week toch wel?
Komt wel weer goed met je
Zonder alcohol was ik een spriet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar elk weekend gaat hier mis. ELKE KEERRR!
En ja dat doe ik zelf, maar als ik die weekends eens in de hand kreeg was ik binnen no time slank
Ik ben niet zo'n fan van halfrauwe eieren, maar kan het altijd eens proberen. Hoe lang gooi je zoiets in de pan en word je daar nooit ziek van?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:51 schreef Zeester het volgende:
Tip voor je hamburger Tink, doe er een spiegeleitje bovenop. Ik vond het ook ranzig klinken, maar het is echt heerlijk, en de romigheid van het uitlopende eigeel vervangt de mayo echt perfect!
hele volksstammen eten met dikke vette regelmaat een spiegel / zachtgekookt ei.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van halfrauwe eieren, maar kan het altijd eens proberen. Hoe lang gooi je zoiets in de pan en word je daar nooit ziek van?
Overigens doe ik nooit mayonaise op een hamburger hoor. Hooguit een beetje ketchup of wat honingmosterdsladressing ofzo. Ik vind mayonaise echt niet lekker... De ongezondheid zit 'm bij mij meer in een flinke burger van 125 gr vlees en het witbrood er omheen.
Dus je eet 's ochtends Brinta, dan de hele dag fruit en 's avonds waar je zin in hebt. Kun je een wat specifieker lijstje posten? Hoe veel en wat eet je 's avonds, hoe veel fruit eet je op een dag en kom je bijvoorbeeld wel aan de eiwitten die je nodig hebt? Fruit bestaat uit water, wat vezels en suiker. Er zit veel vitamine in, maar als je eenzijdig eet, kom je dingen tekort. Kun je niet tussendoor wat groente erbij eten als je geen brood ofzo wilt nemen? Een zak wortels wegknagen is minder suikers dan een sinaasappel en je zit er langer vol van... Maak eens een lekker salade met een gekookt eitje, wat boontjes, sla en een blikje tonijn, wat olijfjes en zongedroogde tomaatjes bijvoorbeeld. Wat vetter dan fruit, maar met minder suiker en in ieder geval gevarieerder.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef HiZ het volgende:
124,7 kg vandaag (gisteren raar genoeg bijna 1,5 kilo meer, maar ik denk dat de soep die ik gemaakt had wat te zout was) . Het verlies sinds 6 september is nu 5,9 kg zodat het doel (115 op 31 december 2013) nu 9,7 kg weg is.
Ik eet overdag eigenlijk alleen fruit; na een ontbijt met brinta. Wat ik doe is dan ongeveer elk uur een sinaasappel of iets anders. Als ik 's avonds thuis kom varieer ik gewoon en eet ik min of meer waar ik zin in heb (met een klein beetje planning, maar niet te dwingend).
Ik voel me wel al een paar dagen geïrriteerd/gestressed zonder dat ik precies weet waarom.
Good to knowquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hele volksstammen eten met dikke vette regelmaat een spiegel / zachtgekookt ei.
in 99,973% van de gevallen worden ze daar niet ziek van
Doordat mijn schildklier op maar 70% werkt merk ik het in alles wat ik eet, of ik nou een groot stuk of klein stuk taart neem maakt niet uit zeg maar. Ik snap je punt wel trouwens.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom is het niet anders? Kun je hier niet bewust keuzes in maken? En waarom niet meteen beginnen met sporten?
Hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, ik heb dezelfde ervaring als jij gehad. Mijn schildklier werkt helemaal niet meer en het maakte op een gegeven moment echt niets meer uit wat ik af. Of ik met Sonja en Frank aan het crashen was of een taart per dag at, ik kwam dezelfde hoeveelheid aan. Ongeveer een kilo per week tot een bepaald maximum. Daarna bleef mijn gewicht exact hetzelfde, wat ik ook at of deed.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Doordat mijn schildklier op maar 70% werkt merk ik het in alles wat ik eet, of ik nou een groot stuk of klein stuk taart neem maakt niet uit zeg maar. Ik snap je punt wel trouwens.
Ben op dit moment druk aan het solliciteren waardoor ik niet de tijd vrij heb die ik zou willen hebben.
Schildklier patient meldt zichquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, ik heb dezelfde ervaring als jij gehad. Mijn schildklier werkt helemaal niet meer en het maakte op een gegeven moment echt niets meer uit wat ik af. Of ik met Sonja en Frank aan het crashen was of een taart per dag at, ik kwam dezelfde hoeveelheid aan. Ongeveer een kilo per week tot een bepaald maximum. Daarna bleef mijn gewicht exact hetzelfde, wat ik ook at of deed.
Afvallen is trouwens wel mogelijk met de juiste medicatie maar het kost ontzettend veel moeite en doorzettingsvermogen. De sleutel is voor mij echt regelmaat. Ik eet op exact hetzelfde moment mijn ontbijt, tussendoortjes, lunch en avondeten. Als ik ook maar een kwartiertje te laat eet word ik ontzettend beroerd. Het lastige is daardoor dat je weet dat eten helpt als je je niet lekker voelt en dus al snel de hele dag aan het eten bent als het even niet zo lekker gaat.
en nog even voor de duidelijkheid: ik heb dus niet zitten crashen oid, dagelijks gewoon rond 1600 kcal gebleven en gewoon gesport. Ik ben er zo blij meequote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:31 schreef Sarabi het volgende:
Wow isa ik weet niet wat ik moet zeggen
fijn dat het weer goed gaat
125 gr. vlees erm... Dat vind ik niet flink eigenlijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van halfrauwe eieren, maar kan het altijd eens proberen. Hoe lang gooi je zoiets in de pan en word je daar nooit ziek van?
Overigens doe ik nooit mayonaise op een hamburger hoor. Hooguit een beetje ketchup of wat honingmosterdsladressing ofzo. Ik vind mayonaise echt niet lekker... De ongezondheid zit 'm bij mij meer in een flinke burger van 125 gr vlees en het witbrood er omheen.
maar echt in een week!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en nog even voor de duidelijkheid: ik heb dus niet zitten crashen oid, dagelijks gewoon rond 1600 kcal gebleven en gewoon gesport. Ik ben er zo blij mee
Het is meer vlees dan ik normaal gesproken zou eten... Niet te veel, maar ook niet wat ik een normale portie vind.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
125 gr. vlees erm... Dat vind ik niet flink eigenlijk.
Verkouden zijn is fijngeen behoefte aan eten, ik proef toch niks.
gezien je al bijna 60 gram vlees op je brood doet vandaag kom je wel aan je vleestax. Als je dat niet had vond ik het trouwens best netjes, zeker voor mager vlees.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is meer vlees dan ik normaal gesproken zou eten... Niet te veel, maar ook niet wat ik een normale portie vind.
Hoe verklaar je dat laatste dan?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:01 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Schildklier patient meldt zich
Idd ook van alles en nog wat geprobeerd en maakte niks uit.
Nu toch behoorlijk afgevallen mbv de weightwatchers.
Dinsdag hoogste gewicht, vanmorgen 5+ kg minder.quote:
Dat vraag ik me ook af eigenlijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat laatste dan?
Je ziet het wel vaker: ik heb àlles geprobeerd, niets hielp, maar *vul in* helpt plots wel!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat vraag ik me ook af eigenlijk.
Niet en ging me ook niet om verklaren, mn reactie was meer een stukje herkenning en delen van mn ervaring en hart onder de riem omdat ik t gevoel herken hoe machteloos je je dan voelt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat laatste dan?
Wat t is weet ik ook niet want als ik eraan begin hou ik t ook vol en zet ik door en heb bij verschillende diëtistes gelopen maar iedere keer weer de teleurstelling van t niet afvallen en soms aankomen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je ziet het wel vaker: ik heb àlles geprobeerd, niets hielp, maar *vul in* helpt plots wel!
Het gaat heel idioot in de basis alleen over kcal. De rest (meer eiwit of gespreide maaltijden etc) is allemaal bijzaak en marginaal.
Ja wie weet, wie zal het zeggen. Een lijf is soms een raar ding. Ik kan die 5+ kg van mij in een week ook amper logisch verklaren. Zaten mijn darmen zo vol? Hield ik dan zoveel vocht vast? Want vet is het natuurlijk niet (hopelijk wel een beetje natuurlijkquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:22 schreef het-is-mij het volgende:
Wat t is weet ik ook niet want als ik eraan begin hou ik t ook vol en zet ik door en heb bij verschillende diëtistes gelopen maar iedere keer weer de teleurstelling van t niet afvallen en soms aankomen.
Eet nu meer dan die diëten miss. Dat ik altijd te laag heb gezeten?
Daarom. Ik eet altijd veel vlees op mijn brood, want dat vind ik echt lekker, dus ik probeer dat 's avonds te beperken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gezien je al bijna 60 gram vlees op je brood doet vandaag kom je wel aan je vleestax. Als je dat niet had vond ik het trouwens best netjes, zeker voor mager vlees.
Recept?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:29 schreef Isabeau het volgende:
LunchtijdIk ga mijn zwarte bonen salade maken
Zwarte bonen met cottage cheese en tomaat. Dat is mijn basis. En dan voeg ik nog toe wat er is, zoals spinazie, rode bietjes, avocado, paprika etc. Nu met spinazie. En dan een dressing van olijfolie en witte balsamicoazijn. Ik vind het heerlijk!quote:
freakshowquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dinsdag hoogste gewicht, vanmorgen 5+ kg minder.
Is het een idee om een limiet te stellen? "Ik mag bier, maar ik mag er maar 2?"quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
Nu is het zo: Komt thuis om 17:30 op vrijdag, kookt gezond, ziet tijdens koken koud bier in de koelkast.
Eet gezond. Drinkt 6-7 bier. Eet zak popcorn.
"nou dat valt dan nog mee toch!"
Okee, nu is het zaterdag.
Eet verse broodjes voor lunch. Eet friet als diner. drinkt 12 bier. Eet zak chips en vier boterhammen met pindakaas en zak M&M's.
En dan komt de zondag, de katerdag, de eieren-met-spek en chocolate chip cookies en pizza dag.
En dan ben je weer vet.
(het gaat dus mis bij dat bier in de koelkast op vrijdagavond)
geen bier is voor mij makkelijker dan twee bier.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:44 schreef Qwea het volgende:
Is het een idee om een limiet te stellen? "Ik mag bier, maar ik mag er maar 2?"
Ik mag van mezelf prima bier, alleen nu het mag hoef ik het niet Ik heb wel speciale bierdagen waarop ik los ga. Laatste keer was 31 aug, en aankomende 25 okt ook.
Doenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben serieus aan het overwegen om vanaf mijn nieuwe huis naar het werk te gaan fietsen. Het is dik 15 km enkele reis... Dat is voor mij best ver en ik betwijfel of ik echt ga aandurven en zou er eigenlijk een nieuwe fiets voor moeten kopen. Mijne is een oudje en die is weliswaar degelijk, maar absoluut niet geschikt om zo'n afstand mee te doen ná een hele dag werken.
Wat denken jullie?
Nee hoor, heel herkenbaar juist. Ik kan beter ergens helemaal van af blijven dan 'een beetje' nemen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
geen bier is voor mij makkelijker dan twee bier.
Ja, het is zo triest als het klinkt.
Ik weet het, ben ook vrij snel misselijk als ik dingen ga doen vlak voordat ik zou moeten eten. Erg lastig, op een gegeven moment is eten ook niet meer mogelijk doordat je zo misselijk bent.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, ik heb dezelfde ervaring als jij gehad. Mijn schildklier werkt helemaal niet meer en het maakte op een gegeven moment echt niets meer uit wat ik af. Of ik met Sonja en Frank aan het crashen was of een taart per dag at, ik kwam dezelfde hoeveelheid aan. Ongeveer een kilo per week tot een bepaald maximum. Daarna bleef mijn gewicht exact hetzelfde, wat ik ook at of deed.
Afvallen is trouwens wel mogelijk met de juiste medicatie maar het kost ontzettend veel moeite en doorzettingsvermogen. De sleutel is voor mij echt regelmaat. Ik eet op exact hetzelfde moment mijn ontbijt, tussendoortjes, lunch en avondeten. Als ik ook maar een kwartiertje te laat eet word ik ontzettend beroerd. Het lastige is daardoor dat je weet dat eten helpt als je je niet lekker voelt en dus al snel de hele dag aan het eten bent als het even niet zo lekker gaat.
Oja jij was van de cottage cheese, de laatste paar keer dat ik het geprobeerd had vond ik het niet zo.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zwarte bonen met cottage cheese en tomaat. Dat is mijn basis. En dan voeg ik nog toe wat er is, zoals spinazie, rode bietjes, avocado, paprika etc. Nu met spinazie. En dan een dressing van olijfolie en witte balsamicoazijn. Ik vind het heerlijk!
De eerste keer dat ik het at was op brood en dat vònd ik toch viesquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:10 schreef Sarabi het volgende:
Oja jij was van de cottage cheese, de laatste paar keer dat ik het geprobeerd had vond ik het niet zo.
Ja dat klinkt wel logischquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik het at was op brood en dat vònd ik toch viesMaar zo in een bonensalade vind ik het zalig. Het maakt het lekker romig namelijk. Je moet er wel wat smaak aan geven.
Fietsenplan wordt hem voor dit jaar sowieso niet meer, vanaf volgend jaar wordt het de werkkostenregeling. Om daarvoor in aanmerking te komen moet je overigens van de fiscus minimaal de helft van je dagen op de fiets naar je werk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DoenEn een nieuwe fiets kopen (heeft je werk een fietsenplan?)
Dat kan ik me voorstellen, maar ik denk ook dat het goed is om je af te vragen of je wel machteloos bent. Maakt het echt geen verschil wat je eet en hoeveel je eet?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:18 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Niet en ging me ook niet om verklaren, mn reactie was meer een stukje herkenning en delen van mn ervaring en hart onder de riem omdat ik t gevoel herken hoe machteloos je je dan voelt.
niemand controleert dat hoorquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Fietsenplan wordt hem voor dit jaar sowieso niet meer, vanaf volgend jaar wordt het de werkkostenregeling. Om daarvoor in aanmerking te komen moet je overigens van de fiscus minimaal de helft van je dagen op de fiets naar je werk.
Reden dat ik het vroeg is ook dit: www.b-riders.nl. Zo zou ik de kosten van een elektrische fiets kunnen terugverdienen.
Op alle dagen dat ik verre externe afspraken heb, kan ik sowieso niet op de fiets overigens. Dat is vaak 1 of 2 dagen per week.
ja dit dusquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb collega's die de fiets via het fietsenplan hebben gekocht en die nooit op dat ding naar het werk komen![]()
De fiscus gaat niet buiten staan om te controleren of je hem wel gebruikt.
Ik begin sowieso pas rond een uur of 12 te werken, en dan verspreid ik het fruit over de middag.quote:
Ja maar je staat toch niet pas 5 voor 12 op?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik begin sowieso pas rond een uur of 12 te werken, en dan verspreid ik het fruit over de middag.
Mja daar ben ik idd ook bang voor.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk toch trial and error Kwee...
Hoe vind je je lijstje zelf?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:04 schreef HiZ het volgende:
Effe kijken...
rond 9.30 brinta (magere melk, zoetstof) middelgrote portie
Grote kop zwarte koffie
rond 11 uur begonnen naar mijn werk te lopen
kwart voor 12 aangekomen.
Koffie
verdeeld over de tijd tot half 6 5 sinaasappels, 2 snoepjes (fruitella type)
nu net, normale portie spruitjes, 1,5 gekookte aardappels met gefruite uitjes, 2 kleine soya gehaktballen (schat iets van 80 gram per stuk) en wat curry ketchup
glas cola light erbij
Als ik straks nog voor 9 uur naar een film ga of zo zou ik een softijsje kunnen nemen, maar dat weet ik nog niet zeker.
Ik lees met je mee Q.... ik hoef "ook niet zo heel lang meer" in het extreme op te gaan letten als ik nu doe, maar ben ook een beetje bang voor de trail&error-fase die hierna kan komen.quote:
Hoeveel kcal denk je dat je binnen hebt gekregen? Genoeg voedingsstoffen? Genoeg gedronken?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:44 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het niet zo extreem hoor, fysiek voel ik me er goed bij. Geen overdreven honger gevoelens ook.
Hmm.. 1200-1300. Had waarschijnlijk wel wat meer kunnen drinken, qua voedingsstoffen schat ik dat het wel redelijk in orde is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoeveel kcal denk je dat je binnen hebt gekregen? Genoeg voedingsstoffen? Genoeg gedronken?
Fiets je nu ook al en wat voor afstanden? Het is niet omdat je een basisconditie hebt dat je met plezier naar het werk zal fietsen. 15 km heen is best doenbaar, maar niet als je het nooit gedaan hebt. Bezweet of met een pijnlijke kont aankomen op je werk kan je best vermijden door al wat te oefenen en het langzaam op te bouwen. Wat je ook niet mag vergeten, is dat je nu wel een rotte periode ingaat. In de ochtend koud, in de namiddag warm, regen, wind, in de winter sneeuw... Ik zou eerder kiezen om in de lente te starten. Nu wanneer je toch wil, zorg voor lichten op je fiets en een regenpakquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben serieus aan het overwegen om vanaf mijn nieuwe huis naar het werk te gaan fietsen. Het is dik 15 km enkele reis... Dat is voor mij best ver en ik betwijfel of ik echt ga aandurven en zou er eigenlijk een nieuwe fiets voor moeten kopen. Mijne is een oudje en die is weliswaar degelijk, maar absoluut niet geschikt om zo'n afstand mee te doen ná een hele dag werken.
Wat denken jullie?
Hoe zou je normale lijstje eruit hebben gezien dan?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmm.. 1200-1300. Had waarschijnlijk wel wat meer kunnen drinken, qua voedingsstoffen schat ik dat het wel redelijk in orde is.
Vandaag denk ik dat ik iets minder heb gegeten dan normaal trouwens.
En je bent weer terug op het goede padquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
De maaltijden moeten overdag lichter. Maar ik heb wel genoeg salade gemaakt om morgen als lunch mee te nemen naar werk.
Zo'n lunch vind ik wel goed klinken hoor (ligt natuurlijk aan de hoeveelheid feta, maar meeste feta is zo sterk van smaak dat je maar een beetje nodig hebt). Misschien kun je bij zo'n lunch ook nog wat groente-achtigs toevoegen, zoals een tomaat erbij, of een stuk komkommer, dat maakt het lekkerder, vullender én wat gezonder.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
O: 4 sneetjes mueslinotenbrood met kaas
T: 2 vijgen
L: omelet met 2 eieren en feta, met 2 vk sneetjes
D: pastasalade met een hoop groente
De maaltijden moeten overdag lichter. Maar ik heb wel genoeg salade gemaakt om morgen als lunch mee te nemen naar werk.
Maar waarom zou je 6 sinaasappels eten? Aan 2 stuks heb je meer dan genoeg qua vitamine C, een overschot plas je uit, dus daar is het niet nodig voor. Dan kun je toch beter een bak kwark, een gekookt eitje, een boterham of iets anders eten wat meer variatie toevoegd dan een 5e of 6e sinaasappel?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmm.. 1200-1300. Had waarschijnlijk wel wat meer kunnen drinken, qua voedingsstoffen schat ik dat het wel redelijk in orde is.
Vandaag denk ik dat ik iets minder heb gegeten dan normaal trouwens.
Ontbijt komt ook zo omdat ik het uitgesteld heb tot ik verging van de honger, en toen ging stouwen. Nog een reden waarom ik weer de regelmaat probeer op te pakken. Ik ga nu dus maar lekker vroeg naar bed, zodat ik voor m'n werk uit kan hardlopen morgen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Zo'n lunch vind ik wel goed klinken hoor (ligt natuurlijk aan de hoeveelheid feta, maar meeste feta is zo sterk van smaak dat je maar een beetje nodig hebt). Misschien kun je bij zo'n lunch ook nog wat groente-achtigs toevoegen, zoals een tomaat erbij, of een stuk komkommer, dat maakt het lekkerder, vullender én wat gezonder.
Ontbijt is inderdaad wel heftig, maar goed, dat komt vanzelf! Goed bezig.
Ik ben dol op dat kookboekjequote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:37 schreef Sarabi het volgende:
Weer heerlijk getraind en daarna een maaltijd uit Ainsleys slank en snel
's ochtends dubbele boterham met kaas, 's avonds iets substantieëler. Al met al een 300 calorieën meer over de dag.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hoe zou je normale lijstje eruit hebben gezien dan?
Waarom zou ik een routine die ik makkelijk en lekker vind vervangen? Daarnaast houdt het ook de hele dag mijn bloedsuiker op een prettig niveau. Zodat ik geen vreetbuien krijg. Mijn creativiteit laat ik wel los op het avondeten. Daar vind ik variatie en echte smaken wel belangrijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:00 schreef Zeester het volgende:
[..]
Maar waarom zou je 6 sinaasappels eten? Aan 2 stuks heb je meer dan genoeg qua vitamine C, een overschot plas je uit, dus daar is het niet nodig voor. Dan kun je toch beter een bak kwark, een gekookt eitje, een boterham of iets anders eten wat meer variatie toevoegd dan een 5e of 6e sinaasappel?
Houd het eens goed in de gaten, want je lijstje is zo wel een beetje magertjes. En ik snap dat je je bloedsuiker op een aangenaam niveau wilt houden om geen vreetbuien te krijgen, maar teveel fruit/fructose binnenkrijgen is ook niet bevorderlijk voor het afvallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
's ochtends dubbele boterham met kaas, 's avonds iets substantieëler. Al met al een 300 calorieën meer over de dag.
Omdat ik op den duur gek zou worden van elk uur een sinaasappel, dat zou voor mij veel te weinig variatie zijn. Zelfs al is het alleen 's middags. Maar goed, ieder mens werkt anders, dus als het werkt, werkt het. Maar voor mij zou het niet werken denk ik.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarom zou ik een routine die ik makkelijk en lekker vind vervangen? Daarnaast houdt het ook de hele dag mijn bloedsuiker op een prettig niveau. Zodat ik geen vreetbuien krijg. Mijn creativiteit laat ik wel los op het avondeten. Daar vind ik variatie en echte smaken wel belangrijk.
Als het voor hem werkt: prima toch!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:50 schreef Zeester het volgende:
Omdat ik op den duur gek zou worden van elk uur een sinaasappel, dat zou voor mij veel te weinig variatie zijn. Zelfs al is het alleen 's middags. Maar goed, ieder mens werkt anders, dus als het werkt, werkt het. Maar voor mij zou het niet werken denk ik.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk, kwak! Lekker uitwaaienGaan jullie komend weekend?
Net even gedaan voor vandaag. Is trouwens een handige vervanging voor mijn papieren lijst, dus bedankt voor de tip. Wat ik eruit zie (voor vandaag) is dat ik inderdaad iets te weinig gegeten heb. Ik zit net boven de 1000 calorieën en dat is wat te weinig voor mij. Ik zal er waarschijnlijk wel van afvallen, maar zo snel hoeft ook weer niet voor mij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het voor hem werkt: prima toch!
Al zou ik als ik hem was eens een paar dagen in de Eetmeter van het Voedingscentrum bijhouden hoeveel vitamines en mineralen hij zo binnen krijgt. Want ik denk dat het daar wel aan schort. Kan het mis hebben natuurlijk.
Je vitamine C zit vast wel goedquote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:54 schreef HiZ het volgende:
Net even gedaan voor vandaag. Is trouwens een handige vervanging voor mijn papieren lijst, dus bedankt voor de tip. Wat ik eruit zie (voor vandaag) is dat ik inderdaad iets te weinig gegeten heb. Ik zit net boven de 1000 calorieën en dat is wat te weinig voor mij. Ik zal er waarschijnlijk wel van afvallen, maar zo snel hoeft ook weer niet voor mij.
Ik denk echt niet dat ik significantie deficienties oploop omdat ik een boterham met kaas tussen de middag laat vallen voor 2 sinaasapels en bij het ontbijt en avondeten normale keuzes maak met betrekking tot wat ik eet. In mijn avondeten zit in ieder geval alles, en ook in de juiste verhoudingen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 01:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je vitamine C zit vast wel goedMaar hoe staat het met de rest? Vitamine B1, kalium, de vetoplosbare vitamines (A, D, E)?
moet je even via het topic (in mijn post historie) en invite vragen. Er biedt er net iemand elf aan. Als hij jouw emailadres uitnodigt kun je gewoon de app downloaden en inloggen. Wel enlughtenment kiezen hè, die zijn toffer!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:48 schreef Isabeau het volgende:
omg, dat klinkt als iets voor mijDat Ingress dus!! (ja, ik ben ook best een nerd
)
Maakt dat iets uit van wie je een invite krijgt?quote:
nope dus wat jij wilquote:Op donderdag 10 oktober 2013 07:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maakt dat iets uit van wie je een invite krijgt?
ok, want als jij allemaal leuke dingen krijgt als je iemand recruteert dan had ik jou natuurlijk gekozenquote:
Hoppetee, in je reet met die veerquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:55 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren trouwens tijdens het dansen een compliment gekregen dat ze zagen dat ik was afgevallen
Nu alleen nog leren een compliment te ontvangen en niet meteen zeggen dat er nog veel af moet of zoiets.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoppetee, in je reet met die veer
Toppie! Ik vind het sowieso heel stoer van je, dat buikdansen. Het is toch redelijk weinig verhullend zeg maar, maar je doet het maar wel mooi.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:55 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren trouwens tijdens het dansen een compliment gekregen dat ze zagen dat ik was afgevallen
Thanksquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Toppie! Ik vind het sowieso heel stoer van je, dat buikdansen. Het is toch redelijk weinig verhullend zeg maar, maar je doet het maar wel mooi.
Sarabi is een braboquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:45 schreef mrspoeZ het volgende:
Oh, klinkt leuk. Zou dat ook in brabant kunnen?
Je bent niet zwak, je hebt een verstandige keuze gemaakt, na een slechte nacht. Jezelf hierom afkraken is niet lief voor jezelf.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Toppie! Ik vind het sowieso heel stoer van je, dat buikdansen. Het is toch redelijk weinig verhullend zeg maar, maar je doet het maar wel mooi.
Ik heb een slechte nacht gehad. Vroeg gaan slapen, zodat ik fit op zou kunnen staan, maar uiteindelijk heb ik maar anderhalf uur ofzo geslapen wegens koppijn en een stortbui die het deed lijken alsof de wereld verging. Ik dacht even dat m'n dakraam het zou begeven. Uiteraard niet hardgelopen dus, zwakkeling die ik d'r ben
.
Voor de b-riders regeling houdt een app dat via gps bij...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
niemand controleert dat hoorvan die minimaal de helft met de fiets
Complimenteus iemand: "Wat zie je er goed uit! Zoveel afgevallen!"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:05 schreef Sarabi het volgende:
Nu alleen nog leren een compliment te ontvangen en niet meteen zeggen dat er nog veel af moet of zoiets.
Daar zou ik vanwege het Big Brother gevoel al niet meer aan mee willen doen dan!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:21 schreef Tink89 het volgende:
Voor de b-riders regeling houdt een app dat via gps bij...
Dat vult inderdaad heel goed vind ikquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Een gekookt eitje als tussendoortje vult zo'n 416 keer beter dan ik dacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja ik twijfel nu gewoon enorm of dat zin heeft. Mijn beide jongere broertjes zijn daar en mama is onderweg en ze moet ook niet te veel onrust om zich heen hebben. Ga zo maar even mijn moeder bellen en overleggen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Tink! Normaal al heftig natuurlijk, maar voor jouw zusje dan nog even extra.
Tsjonge zeg, ze moet dan sws hard gevallen zijn want je heup breek je toch over het algemeen niet zomaar...voor jou. Ik kan me voorstellen dat je erheen zou willen gaan.
Ga het proberen te onthoudenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Complimenteus iemand: "Wat zie je er goed uit! Zoveel afgevallen!"
Sarabi: "Oh dank je wel, ik ben er ook heel blij mee"
C'est ca simple
Uhuquote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:47 schreef Sjeen het volgende:
Hou je jezelf wel een beetje in de gaten...
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:53 schreef Tink89 het volgende:
Vanavond fishwraps met lekker veel sla, wat pijnboompitjes, gekruide witvis en volkoren wraps. Beetje honingsmosterddressing om het af te maken. Had er zo'n zin in, maar heb spontaan meer honger meer:Zo danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja ik kan me wel voorstellen dat ze overstuur raakt als je in ene voor haar neus zou staan. Maar dat is flink kut zeg
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Nijmegen, maartens kliniek?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:39 schreef Tink89 het volgende:
Met mam overlegd, ze moet inderdaad geopeerd worden, maar ze weten niet of de orthopedisch chirurg dat zelf kan, dus waarschijnlijk wordt het Maastricht of NIjmegen. Ik ben gesommeerd thuis te blijven tot ze weten waar ze naartoe moet en hoe laat ze geopeerd wordt.
Wat een gedoe
On topic:
Heb de wraps toch maar in de maak, niet eten is ook geen oplossing.
Orthopedisch chirurg in Sittard gaat 't zelf doen. Even kijken hoe laat en dan gaan we toch nog die kant op.quote:
Sterktequote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Orthopedisch chirurg in Sittard gaat 't zelf doen. Even kijken hoe laat en dan gaan we toch nog die kant op.
Nee niet de vreten inderdaad.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:24 schreef douche-eendje het volgende:
Sterkte Tink, jeetje
Raddichio... is er iemand hier die dat lekker vind? Gats wat bitter zeg
Ik had mij helemaal verheugd op risotto met wat lekkers erdoor. Is het zo bitter dat het vrijwel niet te vreten is, gadver. En morgen vanuit werk gelijk hardlopen dus zal ik nog wel een portie moetenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee niet de vreten inderdaad.
Ik heb tot nu toe een heel net eetdagje! Ik ga weer met eetmeter aan de slag om de calorieën in de gaten te houden; zit nu op 1900. M'n BMR is 1850. Met 1-3x sporten per week is 2600 nodig om m'n gewicht op peil te houden, dus ik ga gewoon rond de 2000-2100 eten per dag. Straks voor het slapen gaan hardlopen, en de dag is een succes te noemen.
Lijstjes scrollen?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:29 schreef Zeester het volgende:
Tink, wat naar voor je zusje! Wat een stress-situatie. En DE, ik heb denk ik nooit radicchio gehad, maar dat is toch zo'n bittere rode slasoort? Geen aanrader dus.
Ik weet niet wat ik heb, maar ik kan écht niet bedenken wat ik wil eten 's avonds. Alsof ik compleet ongeinspireerd ben de hele fucking tijd. Ik kan alleen bedenken aardappels/tartaartje/groente, pasta met rode saus of ratatouille met rijst. Zo frustrerend en het slaat ook nergens op, want heb normaal best een groot avondeten repertoire.
Ja, goed idee, maar dan nog heb ik geen idee waar ik dan daadwerkelijk trek in heb, of het is niet handig voor mij alleen. Ik heb wel zin bijvoorbeeld in tomatensoep, maarja, dan zit ik met een grote pan tomatensoep.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Lijstjes scrollen?
Sterkte Tink!
Dan vries je de rest in, of flikker je door de plee. Alsnog goedkoper dan afhaal lijkt mij. En sowieso beter.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:32 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ja, goed idee, maar dan nog heb ik geen idee waar ik dan daadwerkelijk trek in heb, of het is niet handig voor mij alleen. Ik heb wel zin bijvoorbeeld in tomatensoep, maarja, dan zit ik met een grote pan tomatensoep.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dan vries je de rest in, of flikker je door de plee. Alsnog goedkoper dan afhaal lijkt mij. En sowieso beter.
Ik eet ook geen afhaal hoor, maar gewoon heel vaak hetzelfde opeens.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dan vries je de rest in, of flikker je door de plee. Alsnog goedkoper dan afhaal lijkt mij. En sowieso beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |