abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:11:09 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131909388
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:11:27 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131909400
Ik zei dus dat Isa lief is! :Y
pi_131909621
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei dus dat Isa lief is! :Y
Ik had het ook half tegen mezelf heur O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131909868
Wat leuk CarOnline
Waar danst ze?
pi_131910460
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:23 schreef Sarabi het volgende:
Wat leuk CarOnline
Waar danst ze?
In Hengelo geloof ik. Ook al best een tijdje inmiddels.
Screw them.
We're going home.
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:28:29 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131912441
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had het ook half tegen mezelf heur O-)
Lief zijn voor jezelf is ook heel belangrijk! :Y
pi_131912815
Zo niet het belangrijkste.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:26:16 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131927374
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja ik heb wel stress maar dat staat er los van :P
Nee ik had gewoon letterlijk de tijd niet (klinkt lame, ik weet het maar het is echt zo)
Nu heb ik 1 vak afgerond en dus meer tijd dus kan ik weer kijken wat voor vorm van sporten in mijn rooster past

diëten zelf gaat wel redelijk (wel steeds wat meer slippertjes) maar zonder sporten zet het gewoon nauwelijks zoden aan de dijk bij mij merk ik
dan kom ik niet door bepaalde plateau's heen
Ik lees hier dat je steeds meer slippertjes maakt en nu weer wilt gaan sporten om door een plateau heen te komen. Op zich is dat sporten natuurlijk een prima plan, maar let ook op die slippertjes. Ik ken van mezelf die neiging om steeds wat meer en wat meer toe te geven en voordat ik het weet, heb ik er 2 kilo aangegeten. Misschien is het slim om weer even een paar dagen lijstjes te posten? Voor mij werkt dat, omdat ik echt niet hier wil posten dat ik elke dag iets extra's genomen heb, terwijl ik net verteld heb dat ik op een plateau blijf hangen...

Wat mezelf betreft: Ik heb dit weekend als een malle geklust, maar ook niet super gegeten (mijn lijstje van zaterdag had ik al hier geplempt). Mijn zondag was qua eten een heel stuk beter dan zaterdag. Vanochtend nog een onaardig getal op de weegschaal: net een kilo boven m'n atl. Aan de andere kant heb ik afgelopen week een keertje minder gesport, dus is het niet gek dat dit het resultaat is. Als ik een paar dagen normaal doe, weer eens naar de wc kan en gewoon door ga met klussen en verhuizen, is het na de verhuizing weer helemaal prima.

Lijstje voor vandaag:
O: 1 volkoren met cervelaat. 250 gr lv kwark, een theelepeltje suiker, 1 banaan.
T: Crackertjes en/of een kiwi.
L: 4 volkoren. 2 cervelaat, 2 gestampte muisjes.
T: Appel en/of de kiwi van 's ochtends.
D: Hebben weinig in huis, dus wordt even puzzelen. Ik denk dat het spaghetti ofzo wordt, of anders pasta met kip, courgette, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes en een lepeltje roomkaas/basilicumcreme. Even kijken waar vriendlief zin in heeft.
S: Met boodschappen slepen en daarna gewoon weer fris en fruitig verder met poetsen en inpakken.

Ben zelf niet tevreden over het broodbeleg en niet helemaal tevreden over de tussendoortjes (veel fruit, weinig eiwitten), maar we moeten vanavond echt even boodschappen doen. Dan neem ik lv yoghurt mee, net als beter broodbeleg en avondeten voor de komende week. Er ligt sowieso nog macaroni in de vriezer voor één avond en ik verwacht dat we zaterdagavond met de verhuishulpen lekker Chinees halen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_131927407
Jullie pakken dat klussen serieus aan, Tink! Gaat goed *O*

Ik heb ontdekt dat hier lijstjes posten voor mij helemaal niet helpt, eigenlijk gewoon niets doet. Wat bij mij wel helpt is alles netjes wegen en dan invoeren in een eetprogramma waarbij kcal, eiwitten etc worden uitgerekend. Gedoe, niet leuk, maar wel heel nuttig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:43:15 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131928451
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Jullie pakken dat klussen serieus aan, Tink! Gaat goed *O*

Ik heb ontdekt dat hier lijstjes posten voor mij helemaal niet helpt, eigenlijk gewoon niets doet. Wat bij mij wel helpt is alles netjes wegen en dan invoeren in een eetprogramma waarbij kcal, eiwitten etc worden uitgerekend. Gedoe, niet leuk, maar wel heel nuttig.
Jups, het gaat heel goed. Ben eigenlijk best blij verrast dat het zo opschiet, zag er toch wel een beetje tegenop.

En ik merk dat lijstjes posten vooral werkt als er ook echt iemand commentaar op geeft (zowel positief als negatief)... Als er niemand op reageert, kan ik soms echt denken 'Ja zeg, dit was een keurig lijstje, waarom is daar niemand blij om?' of juist 'Pfft, dat ik hiermee weg kom zonder dat iemand me een schop onder m'n hol geeft... stom gedoe'. Slaat helemaal nergens op, maar mijn hoofd werkt af en toe wel zo.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_131928783
Als ik een goede dag heb, dan helpt een goed lijstje posten ook niet want het ging toch al goed. En als ik een slechte dag heb en ik post het hier en iemand zegt er iets van dan denk ik: ja duh :+

Ik hoop dat het voor de rest net zo vlot verloopt, Tink O+ Lekker snel in jullie nieuwe huis.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:23:50 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131929394
Wie is er onder de 90kg vandaag? *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe ging het kampioenschap, Sarabi?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:41:39 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131929820
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:23 schreef eleusis het volgende:
SPOILER
*O*
pi_131929858
quote:
SPOILER
quote:
SPOILER
Goed bezig *O*

Het was leuk, we zijn 5e geworden en het publiek was echt bijzonder. Heb nog nooit zoveel energie teruggekregen van het publiek, echt fijn.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:51:51 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131930091
Nice Eleusis! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jups, het gaat heel goed. Ben eigenlijk best blij verrast dat het zo opschiet, zag er toch wel een beetje tegenop.

En ik merk dat lijstjes posten vooral werkt als er ook echt iemand commentaar op geeft (zowel positief als negatief)... Als er niemand op reageert, kan ik soms echt denken 'Ja zeg, dit was een keurig lijstje, waarom is daar niemand blij om?' of juist 'Pfft, dat ik hiermee weg kom zonder dat iemand me een schop onder m'n hol geeft... stom gedoe'. Slaat helemaal nergens op, maar mijn hoofd werkt af en toe wel zo.
:@ Er reageert echt zelden iemand op mijn lijstjes, dus ik vraag me idd regelmatig af waarom ik ze post.
Ik heb ze een tijdje bijgehouden in een diary op de ipad en sinds vorige week schrijf ik alles weer met de hand op, dat lijkt voor mij het beste te werken.
pi_131930127
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Als ik een goede dag heb, dan helpt een goed lijstje posten ook niet want het ging toch al goed. En als ik een slechte dag heb en ik post het hier en iemand zegt er iets van dan denk ik: ja duh :+

Ja zo gaat dat bij mij ook.

En verder reageer ik niet meer op lijstjes want dat wil toch niemand.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:54:42 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_131930166
het enige wat ik ooit een keer gehoord heb als commentaar op mijn lijstje was dat ik te veel fruit zou eten, daar deed ik een beetje :') op en idd, niet meer de moeite waard om te posten. Het helpt me ook absoluut niet en als ik toch een halve zak snoep in mijn hoofd steek kan ik dat ook prrrrima verzwijgen door het uit mijn lijstje weg te laten :')
Maar als andere mensen dat wèl graag doen heb ik daar absoluut geen moeite mee! Ik zal er echter alleen op reageren als het een stom lijstje is :@
disclaimer
pi_131930256
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:52 schreef Sarabi het volgende:

Ja zo gaat dat bij mij ook.

En verder reageer ik niet meer op lijstjes want dat wil toch niemand.
Iedereen heeft toch een ander beeld van wat gezond is en hoeveel je moet eten en hoe afvallen voor jou werkt. Ik zou op elk lijstje wel een flinke dosis commentaar kunnen geven (incl mijn eigen 8-) ) maar dan moet je dat weer onderbouwen en heb in het verleden al een paar keer een zinloze discussie gevoerd. Als mensen vragen hebben: kom maar op. Als je specifiek vraagt of je lijstje zo wel goed is: ik wil het best van commentaar voorzien, no problemo.
pi_131930272
En mooi getal Eleusis *) (hoe lang ben je eigenlijk?)
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:01:26 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131930333
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
het enige wat ik ooit een keer gehoord heb als commentaar op mijn lijstje was dat ik te veel fruit zou eten, daar deed ik een beetje :') op en idd, niet meer de moeite waard om te posten. Het helpt me ook absoluut niet en als ik toch een halve zak snoep in mijn hoofd steek kan ik dat ook prrrrima verzwijgen door het uit mijn lijstje weg te laten :')
Maar als andere mensen dat wèl graag doen heb ik daar absoluut geen moeite mee! Ik zal er echter alleen op reageren als het een stom lijstje is :@
Haha ja, vaak ook gaat het mis nadat ik een lijstje gepost heb, en echt niet dat ik hem dan aanpas. :@ :D
  Vis een optie? maandag 7 oktober 2013 @ 11:27:55 #21
70532 loveli
N
pi_131930939
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 18:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Visolie wel, maar niet superregelmatig, zal het weer eens tevoorschijn trekken. Eet wel elke dag 1-2 theelepels chia zaad.
En ik heb een tijd elke dag een hoge dosis vit b6 tablet geslikt, nu terugdenkend was het toen wel minder zwart allemaal. Ik heb die zak sinds afgelopen woensdag weer tevoorschijn gehaald ook.

Pil die ik had was microgynon idd vlgs mij. Hielp niet noemenswaardig bij die rotbuien, heb hem op 1 week na 3mnd non-stop geslikt, toen ook 3mnd non-stop gevloeid ( :X en toen ik weinig verbetering merkte was ikda t dus wel zat en ben ik gestopt.)
SPOILER
En ik had toen ook last van migraines die ik verder maar 1 keer per jaar heb of zo.

Ik weet idd van die bijwerking, vandaar ook dat de ha er niet happig op was, maar een andere user in oud had er wel echt heel veel baat bij in combinatie met buien, vandaar dat ik er om vroeg.
Wat laat, maar wilde hier nog op reageren. Bij pijn/kramp zijn bepaalde omega-6 vetzuren een uitkomst (theunisbloemolie, borage-olie). Voor je humeur zou ik de oplossing zoeken bij standaard visolie met hoog omega-3 gehalte, evt aangevuld met vitamine D (bij gebrek aan zonlicht) en magnesium.

Doel van vitamine D en de omega's is het boosten van je serotonine (serotonine = feel good), magnesium is zo ongeveer overal goed voor en helpt bij ontspannen/tot rust komen. En suikers skippen als dat lukt, verwerking van suiker kost stofjes die je liever voor nuttigere dingen had willen gebruiken.
crap in = crap out
pi_131931022
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:47 schreef Sarabi het volgende:
5e van Nederland geworden *O* had op een plekje hoger gehoopt maar het was een mooie ervaring.
Het publiek was echt super en daardoor werd het optreden echt heel leuk.
Wat super goed! Gefeliciteerd! *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_131931054
Gisteren onverwachts een etentje bij de Italiaan, geen vette pizza of een pasta gekozen maar gegrilde ossenhaas :9
Vond ik toch wel knap van mijzelf!
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:50:56 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131931595
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat laat, maar wilde hier nog op reageren. Bij pijn/kramp zijn bepaalde omega-6 vetzuren een uitkomst (theunisbloemolie, borage-olie). Voor je humeur zou ik de oplossing zoeken bij standaard visolie met hoog omega-3 gehalte, evt aangevuld met vitamine D (bij gebrek aan zonlicht) en magnesium.

Doel van vitamine D en de omega's is het boosten van je serotonine (serotonine = feel good), magnesium is zo ongeveer overal goed voor en helpt bij ontspannen/tot rust komen. En suikers skippen als dat lukt, verwerking van suiker kost stofjes die je liever voor nuttigere dingen had willen gebruiken.
Tx! :*
Ik slik idd ook al een paar dagen de Vit D met de kinderen mee. ;)
Ik zal eens kijken naar de rest. Hoewel ik dus inmiddels ook de pil heb gekregen van de ha waarmee ik hoop de boel wat vlakker te trekken.

Dit tip van suiker neem ik me ter harte, ik voel me altijd zo uitgeblust na een vreetbui, maar toch doen he... :{
  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 11:53:11 #25
5428 crew  miss_sly
pi_131931651
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx! :*
Ik slik idd ook al een paar dagen de Vit D met de kinderen mee. ;)
Ik zal eens kijken naar de rest. Hoewel ik dus inmiddels ook de pil heb gekregen van de ha waarmee ik hoop de boel wat vlakker te trekken.

Dit tip van suiker neem ik me ter harte, ik voel me altijd zo uitgeblust na een vreetbui, maar toch doen he... :{
Stom is dat he, dat je er soms geen weerstand aan kunt bieden, ook al weet je dat je je erna helemaal niet zo jofel voelt.

En ik begin last te krijgen van de herfst! Ik moet er echt even weer heel bewust mee bezig zijn dat ik gezond wil leven en dat sommige dingen daar niet in passen. Nu het kouder en donkerder wordt, krijg ik ineens veel meer zin in slechte dingen. Dus even bewust pas op de plaats maken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:10:17 #26
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131932118
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:59 schreef Isabeau het volgende:
En mooi getal Eleusis *) (hoe lang ben je eigenlijk?)
Niet zo lang, 1.80m. Maar ik heb zware botten! :(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:16:46 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_131933803
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:10 schreef eleusis het volgende:

[..]

Niet zo lang, 1.80m. Maar ik heb zware botten! :(
Niet man, je bent al bijna slank!

Ik ben op driekwartjes *O*

quote:
Boom! You've have achieved 75% of your goal to walk a total of 1000km! You're crushing this goal, keep it up!
disclaimer
pi_131933843
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Niet man, je bent al bijna slank!

Ik ben op driekwartjes *O*

[..]

Jaarchallenges zijn tof! Goed bezig ^O^

Mijn hardloopdoel is 1000km dit jaar, en zit inmiddels op 865 8-) still going strong!
Ja doei.
pi_131934093
Waar wordt dat doel bijgehouden, SQ :o Wat leuk! *O*

En Eleusis, 1m80 en 89 kg is toch al _O_
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:28:12 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_131934160
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Waar wordt dat doel bijgehouden, SQ :o Wat leuk! *O*

En Eleusis, 1m80 en 89 kg is toch al _O_
Runkeeper. Je kan een doel instellen en dan telt 'm alles op :7
disclaimer
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:30:11 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131934219
Bijna slank ja _O_
Ik heb ook al een mastertitel in mijn buik inhouden. Dan is het allemaal wel nice.
Maar ja, ik wil ook graag mijn shirts op prettige wijze uit kunnen doen ;(
pi_131934306
Loop al een paar uur met een grote smile rond *O*

SPOILER
pi_131945235
Vriendlief naar de supermarkt gestuurd, want als ik ga dan kom ik thuis met allesbehalve gezond voedsel. Gaat het dagenlang prima, heb ik plots weer die enorme hunkering naar slecht eten. Wat is dat toch |:( Maar ik ga er vandaag niet aan toe geven, no way *)
pi_131945720
Ik ga groeien.
Gaat niet lekker met zwangere lief en nu vreten we ons gezellig vol samen (als in bezorgsnack). Helpt niet, maar is wel minder werk dan fatsoenlijk eten maken en dat wint dan soms toch.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_131945810
Terwijl je 100 keer lekkerder kunt koken dan die bezorgmeneer kan. Slome.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:38:42 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_131945858
Ja ik las het vanyel, sterkte er mee :* zolang je het niet dagelijks doet loopt dat wel los :)
disclaimer
pi_131946037
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik ga groeien.
Gaat niet lekker met zwangere lief en nu vreten we ons gezellig vol samen (als in bezorgsnack). Helpt niet, maar is wel minder werk dan fatsoenlijk eten maken en dat wint dan soms toch.
Kan me goed voorstellen dat dat voor jou ook stressen is. Sterkte voor jullie beiden en dat goed eten komt wel weer :*
pi_131949348
Hallo hallo! Ik lees nog mee hoor! Maar niet elke dag want hard werken enzo...

Ik zag in het teruglezen:
een lichte Eleusis *O*
een lekker wijf met een Q *O*
een vijfde plaats voor Sarabi *O*

en dan ben ik vast nog vanalles vergeten.

Ik heb sinds ander halve week dit bakje:

En nu ben ik heel goed bezig met daarin lekkere en gezonde lower-carb lunches mee te nemen. Selectie van deze week
komkommer + olie/azijn dressing + gerookte kip + amandelen
wortelen + amandelen + olie knoflook + gerookte kip
kool-wortel salade + amandelen + makreel

O+

Als ik geen tijd heb om dit soort dingen te maken zorg ik voor volkorenknackebrod met pindakaas zodat ik toch voldoende eiwitten en vetten heb als tegenhanger.

verder vul ik aan met fruit.

Mijn avondmaaltijden kunnen beter, en ik moet stoppen met snacken/snoepen, maar de regelmaat en gezondheid overdag begint echt al beter te worden *O*
Kwak
pi_131949584
Goed zo Kwak! Babysteps!
pi_131949865
Kwak, waar heb je dat bakje gekocht?
pi_131950046
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:06 schreef roos85 het volgende:
Kwak, waar heb je dat bakje gekocht?
In de aanbieding bij AH XL, 6,95! Maar ze hebben ze ook bij V&D geloof ik, ook andere varianten!
Kwak
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:51:15 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_131951863
Ik heb ook zon bak! Briljante shit...

disclaimer
pi_131952492
Die bakjes heb ik ook ja! Het yoghurt-bakje is ook geniaal. Ook voor nootjes en fruit tegelijk meenemen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 08:15:13 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131961441
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:02 schreef douche-eendje het volgende:
Die bakjes heb ik ook ja! Het yoghurt-bakje is ook geniaal. Ook voor nootjes en fruit tegelijk meenemen.
True! En de V&D heeft ze inderdaad ook. AH XL heeft ze hier in Tilburg dan weer niet...
pi_131961538
Ow ik wil ook zo een bakje, kunnen ze ook in de magnetron per deel? Met mijn voornamelijk avonddiensten is dat wel fijn.

Sarabi wat goed 5de!

En eleusis onder de 90, knap!

Hier gister flink wat koekjes naar binnen geschoven op het werk, niet handig maar baalde flink dat ik daar was terwijl mijn jongste meisje thuis was met 40 graden koorts. Maar ja das geen rede om koekjes te vreten.. Vandaag dus maar weer gewoon normaal doen en met mijn vingers van de koekjes afblijven!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_131961617
Zon bakje is wel heel handig!!!

Ik moet vanmiddag werken maar ik heb koorts, maar het is mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe werkgever dus kan echt niet ziekmelden.
En mijn plan om weer normaal te doen lukt zo ook niet echt!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_131961631
Ik heb gaaf uitziende smashboxen met veel vakjes, ook van een tip van hier. Helaas passen ze onhandig in de afwasmachine en gaan de deksels kapot op het scharnier.
Leuk idee, jammer van de uitvoering.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_131961640
Een welgemeend bweeeeuuuuurgheeeeirgh.
pi_131961757
Muesli met kwark.
Braaaaf!
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:01:56 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_131961823
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gaaf uitziende smashboxen met veel vakjes, ook van een tip van hier. Helaas passen ze onhandig in de afwasmachine en gaan de deksels kapot op het scharnier.
Leuk idee, jammer van de uitvoering.
dat is mijn schuld :@ maar ding past dus niet in mijn nieuwe tas, dus had ik een nieuwe doos nodig. Deze zijn veel handiger.
disclaimer
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:03:05 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_131961837
Joycie, werken met koorts?? Jij werkt toch met kinderen?
disclaimer
pi_131961912
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is mijn schuld :@ maar ding past dus niet in mijn nieuwe tas, dus had ik een nieuwe doos nodig. Deze zijn veel handiger.
o|O o|O o|O
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:10:07 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_131961927
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

o|O o|O o|O
maar ik kende deze toen nog niet :'( sorry mevrouw ;(
disclaimer
pi_131961971
Ja alsof het leven nog niet traaagies genoeg is.
Komt dit er nog bij.
pi_131961985
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:03 schreef Stormqueen het volgende:
Joycie, werken met koorts?? Jij werkt toch met kinderen?
Ja. Het is nu gelukkig wel BSO...

ik kan me toch niet ziek melden op mijn eerste dag?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:17:43 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_131962045
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:13 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja. Het is nu gelukkig wel BSO...

ik kan me toch niet ziek melden op mijn eerste dag?
ligt er aan, als jij met veertig graden op de bank zit...
disclaimer
pi_131962071
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ligt er aan, als jij met veertig graden op de bank zit...
Met 38,2 wakker geworden... dus het valt mee. Ach blijf nog even in bed liggen zodat ik vanmiddag hopelijk nog een beetje energie heb!
pi_131962528
*chaggo alert*

vrije dag, dus ik zit vandaag de financiën te doen waar ik altijd ultra-chaggo van word (wel hoera voor Rabo internetbankieren Extra Inzicht O+ ), formulieren in te vullen die al een eeuw liggen te wachten, een toets na te kijken, een verplicht boek te lezen dat de leerlingen ook lezen en ik nog niet ken... met als kers op de taart een vergadering van half drie tot vijf! (op mn werk, waar ik ook gewoon op mn vrije dag voor moet komen, want hé het zit in je vaste voet)

oh en natuurlijk de was, de kattenkots, het huis opruimen en de plee, maar dat tel ik niet mee....
Kwak
pi_131962532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:28 schreef MamaPurk het volgende:
Ow ik wil ook zo een bakje, kunnen ze ook in de magnetron per deel? Met mijn voornamelijk avonddiensten is dat wel fijn.

Sarabi wat goed 5de!

En eleusis onder de 90, knap!

Hier gister flink wat koekjes naar binnen geschoven op het werk, niet handig maar baalde flink dat ik daar was terwijl mijn jongste meisje thuis was met 40 graden koorts. Maar ja das geen rede om koekjes te vreten.. Vandaag dus maar weer gewoon normaal doen en met mijn vingers van de koekjes afblijven!
Er is iig een speciale microwave-lijn. Of het met de andere kan weet ik niet.
http://sistemaplastics.com/products/microwave
En er zijn ook een aantal van de to-go waar een koelelement bij zit... :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:54:34 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131962623
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Er is iig een speciale microwave-lijn. Of het met de andere kan weet ik niet.
http://sistemaplastics.com/products/microwave
En er zijn ook een aantal van de to-go waar een koelelement bij zit... :)
Bij alle andere producten kun je rechts naar de logo's kijken. Daar staat bij of het microwavesafe is of niet :)
pi_131963374
Thnx dames daar ga ik me even in verdiepen, het ziet er wel super handig uit!
pi_131967353
Ik heb een nieuwe huisgenoot gevonden, en ze is diabeet. Dat maakt het wel makkelijk qua eten samen volgens mij, ik kan bij haar in ieder geval geen enorme snoep-stash verwachten zoals bij mijn oude huisgenootje. En geen gezeik over mijn voorliefde voor light frisdranken :D.
pi_131967711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:11 schreef Zeester het volgende:
Ik heb een nieuwe huisgenoot gevonden, en ze is diabeet. Dat maakt het wel makkelijk qua eten samen volgens mij, ik kan bij haar in ieder geval geen enorme snoep-stash verwachten zoals bij mijn oude huisgenootje. En geen gezeik over mijn voorliefde voor light frisdranken :D.
En ze is ook bewust met voeding bezig, hoop ik :P maar dat is wel een prettige combinatie zo!

Mn broeken worden te groot. Zelfs mn kleinste, strakke broek is nu alles behalve te strak/klein. Ligt nu op mn enkels als ik geen riem omdoe 8)7
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:28:10 #64
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_131967829
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:24 schreef douche-eendje het volgende:

Mn broeken worden te groot. Zelfs mn kleinste, strakke broek is nu alles behalve te strak/klein. Ligt nu op mn enkels als ik geen riem omdoe 8)7
Da's ergens zó leuk, maar zo zonde van de kleren. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_131967874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:28 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Da's ergens zó leuk, maar zo zonde van de kleren. :')
Ja... best wel :') Mn bh's zijn ook te groot. :W 200 euro voor mn prima donna's die nu niet helemaal meer prima zitten :')
pi_131967912
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En ze is ook bewust met voeding bezig, hoop ik :P maar dat is wel een prettige combinatie zo!

Ja, ze is bewust met voeding bezig. En mijn 2e diabeet-huisgenoot, dus dat is wel handig, ik weet ook waar ik op moet letten.

En broeken die te groot zijn zijn alleen maar fijn, is niet vervelends aan ;)!
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:20:05 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131969248
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja... best wel :') Mn bh's zijn ook te groot. :W 200 euro voor mn prima donna's die nu niet helemaal meer prima zitten :')
Welke maat? O-) En 200,-? Ik koop m'n Primadonna's voor zo'n 80,- p.s. ofzo.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:23:49 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_131969341
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Welke maat? O-) En 200,-? Ik koop m'n Primadonna's voor zo'n 80,- p.s. ofzo.
ik neem aan dat ze voor die 200 meer dan 1 BH kocht :P
disclaimer
pi_131969524
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik neem aan dat ze voor die 200 meer dan 1 BH kocht :P
3 :+ en 80F. Maar nog even geen zin, tijd en geld om uit te geven aan nieuwe bh's. Komt straks ook wel :P als ik helemaal voorzien ben mag al mn te grote kleding op zoek naar nieuwe eigenaar.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:32:29 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_131969606
Ik heb dus zaterdag bij Primark een te groot rokje gekocht. En ik vind m zo leuk :')
Geen ramp want hij was maar 4,50 maar ik had 'm wel graag passend gewild :') Stomme mensen die kleren op de verkeerde hangers terug hangen :(
disclaimer
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:09:34 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131970760
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

3 :+ en 80F. Maar nog even geen zin, tijd en geld om uit te geven aan nieuwe bh's. Komt straks ook wel :P als ik helemaal voorzien ben mag al mn te grote kleding op zoek naar nieuwe eigenaar.
Als je de 80F's een keer weg doet en ze zijn nog prima, hou ik me aanbevolen :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:09:49 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131970768
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dus zaterdag bij Primark een te groot rokje gekocht. En ik vind m zo leuk :')
Geen ramp want hij was maar 4,50 maar ik had 'm wel graag passend gewild :') Stomme mensen die kleren op de verkeerde hangers terug hangen :(
Voor de meet?
pi_131970848
Je kan altijd nog weer aankomen, SQ *O* (op een positieve manier)

Net mijn lunch op, grote salade met makreel. Ik voer altijd de kcal van het eten pas in als ik het al op heb, maar allemachtig, die makreel is vet zeg :o (duh) (wel eindelijk fors over de vitamine D behoefte op een dag heen _O- )
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:13:35 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_131970869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:12 schreef Isabeau het volgende:
Je kan altijd nog weer aankomen, SQ *O* (op een positieve manier)

Net mijn lunch op, grote salade met makreel. Ik voer altijd de kcal van het eten pas in als ik het al op heb, maar allemachtig, die makreel is vet zeg :o (duh) (wel eindelijk fors over de vitamine D behoefte op een dag heen _O- )
Ja maar als je daar gewone kleren voor misbruikt gaat het gek zitten :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Voor de meet?
Ik wil 'm zelf :'(
disclaimer
pi_131971774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je de 80F's een keer weg doet en ze zijn nog prima, hou ik me aanbevolen :)
Ik ben er zuinig op, alleen de wit/zwarte heeft kleine verkleuringen in de okselregio :'). Maar ze zijn nog geen jaar oud. Kilootje of 5 nog :)
pi_131972477
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:13 schreef Stormqueen het volgende:

Ja maar als je daar gewone kleren voor misbruikt gaat het gek zitten :')

Weet ik veel! Ik heb daar geen verstand van hoor :P
pi_131974128
Lijstje:

LateO: 3 volkoren, 2 met pindakaas, 1 vegapate. Mok sojamelk
T: Banaan. 2 crackers met kaas.
D: couscous met wortelpeterselie en pompoenpitten
S: bootcamp
T: magere kwark met muesli. En een mandarijn.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:11:14 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131974451
Laat ik ook eens een lijstje doen:

O: 2 volkoren. 1 corned beef, 1 gestampte muisjes. 250 ml lv yoghurt, theelepel suiker. Glaasje sap.
T: Niks, overleg en vergeten.
Vroege L: 4 volkoren. 2 ardenner, 2 gestampte muisjes.
T: Crackertjes.
T2: Kiwi.
D: Maaltijdsalade met couscous, gegrilde kip, erwtjes, gedroogde abrikoos, amandelen, beetje dressing en veel verse spinazie van de AH. Eet op mijn werk, want vanavond naar de kermis.
T: Misschien op de kermis een kleine suikerspin. Daar hou ik zo ontzettend van en die eet ik echt twee keer per jaar ofzo. Kan ook dat ik 'm laat inpakken en de komende dagen steeds een klein beetje neem. Ga dit alleen doen als ik hem echt niet kan weerstaan.

Edit: En ik moet voor mijn werk dus naar de kermis he. Wethouder bijstaan bij het uitreiken van de loterijprijzen enzo. Niet voor de lol...
pi_131974491
Naar de kermis :o En wat doe je daar dan, zo'n kermis?! Ik vind al die attracties eigenlijk te duur om misselijk te worden en voor de rest heb ik geen flauw idee waarom iemand naar een kermis zou willen. Ja, als je 15 bent en sjans wilt met wat jongens of zo 8-)
pi_131974502
Alhoewel, suikerspin is wel een goede reden om te gaan :7
pi_131974509
Goeie edit 8-)
pi_131974596
Vanavond eten we de romige garnalen van het recept dat iemand hier laatst had geplaatst.
Alleen niet met tacoschelpen maar zelfgemaakte wraps, ben benieuwd :9
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:47:43 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131975560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Alhoewel, suikerspin is wel een goede reden om te gaan :7
:Y
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:48:36 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_131975580
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Naar de kermis :o En wat doe je daar dan, zo'n kermis?! Ik vind al die attracties eigenlijk te duur om misselijk te worden en voor de rest heb ik geen flauw idee waarom iemand naar een kermis zou willen. Ja, als je 15 bent en sjans wilt met wat jongens of zo 8-)
Omdat kermis O+
Lelijke tokkies kijken O+
Lampjes O+
WHIEP WHIEP WHIEUWWW geluidjes O+
En suikerspinnen _O_
disclaimer
pi_131975693
Kermis :(. Suikerspin :D.

Ik heb ooit een een suikerspinkraampje bemand op een schoolfeestje, ik geloof dat ik die dag wel 100 kilo suiker heb gegeten. Want het vloog de hele tijd in het rond, en tsjaa, weggooien is lastig want het kleeft zo :D
pi_131975723
Ik heb vanavond 'pizza' als avond eten. Al tijden (denk wel een jaar) niet meer gehad. Alhoewel er weinig pizza aan is. Het is een bodem met shoarma. O+ Maar wat vind ik het lekker. O+ Kan me er nu al zo op verheugen.

Vandaag ook m'n eerste 'werkdag' zeg maar werkuurtjes gehad (ongeveer 2,5 uur) gehad. De tijd vloog echt voorbij. Ik had het gevoel of ik net een half uurtje bezig was en toen was het ook zo klaar. Leuke mensen dus daar zit ik wel op m'n plek. Het is een baan voor in de ochtend dus ik ga er ook nog wat voor 's middags/'s avonds bij zoeken maar voor nu is dit prima. :)
pi_131975772
Ook nog een sausje Mokkels? Alleen bodem en shoarma klinkt zo droog
pi_131975810
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:55 schreef Sarabi het volgende:
Ook nog een sausje Mokkels? Alleen bodem en shoarma klinkt zo droog
Een heeeeel klein beetje knoflooksaus.

En dat droge O+ maar toch knapperig. O+
pi_131976040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:57 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Een heeeeel klein beetje knoflooksaus.

En dat droge O+ maar toch knapperig. O+
Hmm weet niet helemaal goed wat ik mij er bij voor moet stellen, maar de dingen los zijn lekker dus samen vast ook wel :D

Ik moet nog een uur wachten totdat ik kan gaan eten -O-
pi_131976233
Vanmorgen trouwens een filmpje van afgelopen zondag teruggekeken en ik ben eigenlijk best tevreden met hoe ik er uit zie.
Nu de foto's nog even afwachten, die vallen meestal wel tegen :D maar toch leuk om te zien.
En het gaat alleen nog maar beter worden *O*
pi_131976366
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:15 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond eten we de romige garnalen van het recept dat iemand hier laatst had geplaatst.
Alleen niet met tacoschelpen maar zelfgemaakte wraps, ben benieuwd :9
Ben benieuwd wat je er van vindt!
pi_131978400
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:20 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je er van vindt!
Goedgekeurd :D
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:48:48 #93
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131979272
Jeeeej, vetvrije massa is omhoog gegaan O+

Vandaag bij PT/fysio geweest, we gaan kijken of we rond 8 December op 25% vet kunnen zitten. Schema met hem gemaakt en op Donderdag mag hij zijn lolletje met me :') Ik geloof dat ik echt dood ga dan. Squats, burpees, push-up's, sit-up's, touw springen, wall ball, dumbells, buik, ect :')

Jeeeej for spierpijn :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131979405
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef Qwea het volgende:

Vandaag bij PT/fysio geweest, we gaan kijken of we rond 8 December op 25% vet kunnen zitten. Schema met hem gemaakt en op Donderdag mag hij zijn lolletje met me :') Ik geloof dat ik echt dood ga dan. Squats, burpees, push-up's, sit-up's, touw springen, wall ball, dumbells, buik, ect :')

Ow dat klinkt zo als mijn feestjes in de week bij het sporten :P
pi_131980042
Ik was vanmiddag eventjes op de markt, en had wat random groentes meegenomen, een paprika, 2 grote stronken witlof en hele dunne haricot verts (m'n favo groente, hoe dunner hoe beter). Ik was zeer ongeinspireerd qua wat ik wilde eten, dus heb met de paprika en passata een tomatensaus gemaakt en de boontjes gegeten met een zure mosterd dressing, en het was echt een succes.

Nu nog iets leuks met de witlof, ik neig naar stoven met balsamico, want ik hou niet zo van rauwe witlof. Maar als iemand iets geniaals kan bedenken, dan hou ik me zeer aanbevolen!
pi_131980097
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:48 schreef Qwea het volgende:

Sterkte alvast! En 25% vet :o Succes met dat doel.
pi_131980164
Ik vind witlof roerbakken met blokjes ham en dan wat crème fraîche er door ook altijd erg lekker :9 Maar light is dat waarschijnlijk niet :+
pi_131980536
Ik ben wel een fan van rauwe witlof O+

Maar *O* voor alle groentes van Zeester, goed bezig!
pi_131980608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:15 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben wel een fan van rauwe witlof O+

Maar *O* voor alle groentes van Zeester, goed bezig!
Rauwe witlofsalade O+ In een ver verleden had de AH die ook in het saladeassortiment en ik was verslaafd aan die dingen! Ze zijn er al jaren niet meer en dus koop ik echt nooit meer zo'n kant en klare salade, want zo lekker als die witlofsalade wordt het nooit meer :'(
pi_131980638
Ik vergeet nog te vertellen over de ananas die al een week in huis was. Eerst was hij niet rijp, toen was ik een weekendje weg en toen had ik geen zin om hem te slachten. Nu was hij eigenlijk iets overrijp, maar oh-mijn-god, wat is dat lekker. Ik weet niet wat het is, maar deze ananas smaakt naar pina colada's, alsof er kokosmelk doorheen zit :D
pi_131980688
Rauwe witlof is alleen lekker met blauwe kaas. Maar aangezien niet echt een gezonde manier is, doe ik dat maar niet ;)
pi_131980774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:17 schreef Zeester het volgende:
Ik vergeet nog te vertellen over de ananas die al een week in huis was. Eerst was hij niet rijp, toen was ik een weekendje weg en toen had ik geen zin om hem te slachten. Nu was hij eigenlijk iets overrijp, maar oh-mijn-god, wat is dat lekker. Ik weet niet wat het is, maar deze ananas smaakt naar pina colada's, alsof er kokosmelk doorheen zit :D
Dat heb ik nou nog nooit gehad! _O_
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:20:26 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_131980796
ik wok witlof altijd met ananas :P
disclaimer
pi_131980944
witlof met pina colada :?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:24:03 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_131980974
nee, met ananas.
disclaimer
pi_131980978
Misschien is het fruit gewoon al een beetje gaan gisten en is het een alcohol bijsmaakje wat het zo pina-colada achtig maakt ;)!
pi_131981000
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:24 schreef Stormqueen het volgende:
nee, met ananas.
Zeester's ananas smaakte naar pina colada O-)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:25:32 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_131981043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zeester's ananas smaakte naar pina colada O-)
als je dat wokt wordt het heet en dan smaakt het best anders. Ik vind het een fijne manier om het bittere van de witlof af te halen iig :Y
disclaimer
pi_131981100
Ik ben niet echt groot liefhebber van warm fruit. Er is ook maar 1 soort eten waar ik appelmoes bij eet en dat is chili con carne :D
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:27:09 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_131981131
appelmoes valt voor mij niet echt onder warm fruit :P
Ik eet het overigens nergens bij. Appelmoes :r
disclaimer
pi_131981163
Rijpe ananas _O_.

Oh en even voor de duidelijkheid: er is niéts mis met kermissen O+.

Ik heb vandaag zowaar opgeruimd én zojuist hardgelopen (na 1/3e alweer opgegeven en uitgewandeld want m'n conditie is als sneeuw voor de zon verdwenen maar dat geeft niet, morgen weer proberen) én ga nu hutspot maken O+. Integratievoer O+.
pi_131981181
Zelfgemaakte appelmoes O+
pi_131981212
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:26 schreef Zeester het volgende:
Ik ben niet echt groot liefhebber van warm fruit. Er is ook maar 1 soort eten waar ik appelmoes bij eet en dat is chili con carne :D
Ik eet bijna overal wel appelmoes bij, behalve bij chili con carne _O-
pi_131981245
Ik maak morgen hutspot, cc *O* En waarom is je conditie zo slecht?
pi_131981395
Goed dat je in ieder geval weer bezig bent c_c

En appelmoes :9
Te lang geleden...
pi_131981412
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak morgen hutspot, cc *O* En waarom is je conditie zo slecht?
Dat krijg je blijkbaar van 2 maanden niets uitvoeren en alles binnen handbereik in je gezicht proppen :P.
pi_131981487
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:32 schreef clumsy_clown het volgende:

Dat krijg je blijkbaar van 2 maanden niets uitvoeren en alles binnen handbereik in je gezicht proppen :P.
Remind me dat niet te doen 8-)
pi_131981519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:32 schreef Sarabi het volgende:
Goed dat je in ieder geval weer bezig bent c_c

En appelmoes :9
Te lang geleden...
Jah -O- Heb nu nog denk ik een klein potje per maand, max.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:36:33 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_131981631
ah nee, toch geen appelmoes uit een potje :'(

Ik ben allerminst een voedselsnob maar dat vind ik toch wel zo'n abominatie :')
disclaimer
pi_131981846
Zuurkool met appelmoes :9~
pi_131981952
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:36 schreef Stormqueen het volgende:

Juist lekker! Kan er ook niets aan doen :@
Maar goed ik vergeet het altijd dus eet het misschien 1x per jaar.
pi_131981977
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:36 schreef Stormqueen het volgende:

Zelfgemaakt: prima hoor, maar ik vind potjes appelmoes eigenlijk heel stiekem lekkerder O-)
pi_131982019
Van die potjes oma's appelmoes met kaneel erdoor <3.

Ik eet het bijna nooit, maar nu heb ik er best zin in!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:55:46 #124
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131982795
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Rijpe ananas _O_.

Oh en even voor de duidelijkheid: er is niéts mis met kermissen O+.

Ik heb vandaag zowaar opgeruimd én zojuist hardgelopen (na 1/3e alweer opgegeven en uitgewandeld want m'n conditie is als sneeuw voor de zon verdwenen maar dat geeft niet, morgen weer proberen) én ga nu hutspot maken O+. Integratievoer O+.
Er is vanalles mis met kermissen... Maar ik vind suikerspin niet lekker en word tegenwoordig al groen op de schommel, ik word oud :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:15:26 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_131984011
1400 gram muesli gemaakt voor 7 euro en een beetje :7
disclaimer
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:17:01 #126
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131984132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sterkte alvast! En 25% vet :o Succes met dat doel.
Zit nu op 27%, dus is maar 2% minder :Y Moet lukken, hoop ik :P Ik wilde 20, maar dat was voor 2 maanden een beetje te ambitieus vond hij :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:17:20 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131984144
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ow dat klinkt zo als mijn feestjes in de week bij het sporten :P
Booooootcamp O+
pi_131986558
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Booooootcamp O+
Volgende week eindmeting. *O* en ik vind het echt heel leuk, geef mezelf straks een jaarabo cadeau O+
pi_131988618
Jongens, ik heb een flink stuk rookworst over. De overgebleven hutspot bak ik een andere keer op, maar kan ik de rookworst nog bewaren? Ik dacht mss in stukjes snijden en door de hutspot heen, zodat het gewoon mee opwarmt?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:29:02 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_131988635
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, ik heb een flink stuk rookworst over. De overgebleven hutspot bak ik een andere keer op, maar kan ik de rookworst nog bewaren? Ik dacht mss in stukjes snijden en door de hutspot heen, zodat het gewoon mee opwarmt?
kan prima!
Kwak
pi_131991907
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
1400 gram muesli gemaakt voor 7 euro en een beetje :7
^O^
pi_131995599
5,2 kilo afgevallen in een week 8-) Een record geloof ik! *O* Eigenlijk zit ik gewoon weer vlak bij het gewicht wat ik woog voor ik m'n zelfbeheersing kwijt was 8)7 Ben na alle vreetbuien, B&J, gebak, chinees en pizza ca 4 ons aangekomen. Tenzij ik morgenochtend 4 ons lichter ben :')
  woensdag 9 oktober 2013 @ 07:14:40 #133
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_131995706
O 500 gram kwark 33 gram whey 50 gram oats 100 ml melk
T banaan
L 50 gram rijst 400 gram roerbakgroenten 250 gram kip
T 3 mandarijnen
D 125 gram carbs, 250 gram vlees en zoveel groente als er te pakken valt
T 500 gram kwark

2.000 kcal per dag is echt om te huilen :'( ik voel jullie struggles
Deathlift or Die.
pi_131995765
Wow isa ik weet niet wat ik moet zeggen
fijn dat het weer goed gaat
pi_131995844
Vanmorgen woog ik trouwens 84 *O* dus na 2 weken onder mijn eerste doel (84.5) durf ik het nu wel serieus te vieren :D eerste doel behaald *O*
Door naar de 79.5, maar daar kan ik me nog niet veel bij voorstellen.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 08:18:08 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131996028
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Er is vanalles mis met kermissen... Maar ik vind suikerspin niet lekker en word tegenwoordig al groen op de schommel, ik word oud :')
Ik heb gewoon voor vriendlief een oliebol mee naar huis genomen en voor mezelf helemaal niets! De kersenbollen waren op en de kraam had geen appelbollen en de rest vond ik de kcal's niet waard. De suikerspinnen zagen er bijzonder lekker uit, maar ik besloot dat ik er niet genoeg zin in had.

Al met al ben ik dus best tevreden over gisteren.

Vandaag:
O: 3 volkoren. 1 corned beef, 1 30+kaas, 1 gestampte muisjes. 250 ml lv yoghurt, theelepel suiker.
T: Crackertjes of kiwi.
L: 4 volkoren. 2 ardenner, 2 corned beef.
T: Kiwi of crackertjes.
D: Homemade burgers: Wit afbakbroodje met een runderhamburger, sla en een beetje saus. Paar plakjes augurk. Vriendlief pleurt hier nog drie plakken cheddar over, maar dat is het echt niet waard.
S: Uur paardrijden. Zou eigenlijk niet gaan i.v.m. het klussen deze week, maar dat schiet zo goed op, dat ik besloten heb dat het best kan. Heb er zin in.

Als ik naar m'n planning kijk ben ik minder tevreden over de hoeveelheid groente en over het witbrood vanavond. Ga in de pauze dus maar even een zakje worteltjes halen, dan heb ik iig wat extra groente. De witte broodjes laat ik zo, er zijn bijzonder weinig lekkere volkoren afbakbroodjes waar geen boter in zit en italiaanse bollen zijn duur en ook gewoon wit.
pi_131996442
Tip voor je hamburger Tink, doe er een spiegeleitje bovenop. Ik vond het ook ranzig klinken, maar het is echt heerlijk, en de romigheid van het uitlopende eigeel vervangt de mayo echt perfect!

En Isa, wat fantastisch!

Ik zit een beetje in een ontbijt-limbo. Havermout krijg ik niet echt meer naar binnen, en sinds afgelopen week de cruesli die ik steeds at ook niet. Dan hoef ik muesli niet te gaan proberen, want dat vind ik nog veel viezer. Nu heb ik maar cornflakes gekocht, en dat gaat prima, maar is natuurlijk niet echt gezonde optie, en het vult ook niet zo voor een lange werkdag. Iemand tips?
pi_131996465
M'n gewicht is in de afgelopen 2 weken weer iets omhoog gekropen, vooral door de vele verjaardagen. Inmiddels ben ik m'n vrienden aan het selecteren op geboortedatum, zodat ik ze kan spreiden over het jaar ;)
Maar goed, dit is even niet anders. Op korte termijn wil ik het hardlopen weer oppakken, dan komt er wel weer wat verandering in gok ik.
pi_131996537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:51 schreef Zeester het volgende:
Iemand tips?
Beschuit of crackers met beleg? Vind ik wel een fijn, licht ontbijt. Ik kies meestal pindakaas of vette vis als beleg en neem later in de ochtend iets met yoghurt. Daar kom ik de ochtend prima op door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_131996549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Beschuit of crackers met beleg? Vind ik wel een fijn, licht ontbijt. Ik kies meestal eiwitrijk beleg en neem later in de ochtend nog iets met yoghurt. Daar kom ik de ochtend prima op door.
Crackers en beschuit vind ik eigenlijk ook te licht ontbijt, zoals vandaag bijvoorbeeld heb ik pas rond half 3 weer tijd voor iets te eten en dan heb ik echt GIERENDE honger.Misschien moet ik cruesli/muesli met melk gaan proberen ipv yoghurt, want het is de yoghurt die ik opeens niet wegkrijg.
pi_131996553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:53 schreef Freddeh het volgende:
M'n gewicht is in de afgelopen 2 weken weer iets omhoog gekropen, vooral door de vele verjaardagen. Inmiddels ben ik m'n vrienden aan het selecteren op geboortedatum, zodat ik ze kan spreiden over het jaar ;)
Maar goed, dit is even niet anders. Op korte termijn wil ik het hardlopen weer oppakken, dan komt er wel weer wat verandering in gok ik.
Waarom is het niet anders? Kun je hier niet bewust keuzes in maken? En waarom niet meteen beginnen met sporten?
pi_131996557
quote ipv edit...
pi_131996573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:59 schreef Zeester het volgende:

[..]

Crackers en beschuit vind ik eigenlijk ook te licht ontbijt, zoals vandaag bijvoorbeeld heb ik pas rond half 3 weer tijd voor iets te eten en dan heb ik echt GIERENDE honger.
Je kunt van 's ochtends vroeg tot halverwege de middag niets eten? :o

Ik red het prima omdat ik vet beleg kies, omdat ik erna nog iets met yoghurt neem en omdat ik eieren bij m'n lunch neem. Op cornflakes met melk zou ik het bijvoorbeeld weer niet redden.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:01:13 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_131996582
En gewoon brood/roggebrood, zeester?
disclaimer
pi_131996584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt van 's ochtends vroeg tot halverwege de middag niets eten? :o

Ik red het prima omdat ik vet beleg kies, omdat ik erna nog iets met yoghurt neem en omdat ik eieren bij m'n lunch neem.
Ik begin pas om 10 uur, dus mijn ontbijt is ook later, maar ja, zo werkt t eigenlijk wel.
pi_131996598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:01 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik begin pas om 10 uur, dus mijn ontbijt is ook later, maar ja, zo werkt t eigenlijk wel.
En daar kun je echt niks aan doen, of is het gewoon onhandig en zou je er wel wat ruimte voor kunnen maken? En is het niet een optie om te zorgen dat je rond 10 uur al 2 keer hebt gegeten? (Ik weet niet precies wat je doet, dus het is wat lastig meedenken.)
pi_131996625
Ik werk in een lunchroom, dus ik kan gewoon echt niet 'weg' op onze drukke tijden. Daarom pauzeren we zelf pas als de lunch-piek voorbij is.

(dus ik loop de hele tijd met gebakken eitjes te sjouwen terwijl ik zelf honger heb :P)

Maar op een bak cruesli met yoghurt red ik dat normaal prima. Maar ik krijg het opeens niet meer naar binnen, weet ook niet waarom.
pi_131996700
Ik heb ook wel eens van die fases. Nou ja, je kunt in ieder geval eens iets zonder yoghurt proberen, al zou ik niet snel overgaan op iets met melk (maar dat is dus omdat dat mij totaal niet vult). Dus inderdaad brood of roggebrood of wat zwaardere crackers, en variëren met beleg. Ontbijt je wel eens met ei? Roerei! :9

En dan kun je net voor je begint met werken misschien nog iets kleins maar vullends eten. Ik vind een banaan wel prima voor dat doel.
pi_131996745
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook wel eens van die fases. Nou ja, je kunt in ieder geval eens iets zonder yoghurt proberen, al zou ik niet snel overgaan op iets met melk (maar dat is dus omdat dat mij totaal niet vult). Dus inderdaad brood of roggebrood of wat zwaardere crackers, en variëren met beleg. Ontbijt je wel eens met ei? Roerei! :9

En dan kun je net voor je begint met werken misschien nog iets kleins maar vullends eten. Ik vind een banaan wel prima voor dat doel.
Dat doe ik inderdaad weleens, een banaan eten na het fietsen, direct voor ik begin, en dat werkt echt als een tiet. Ga nu denk ik bakje van mijn superlekkere ananas meenemen voor dat doel! Dan komt het wel goed!

Brood is natuurlijk ook gewoon een optie, maar heb altijd het idee dat dat eigenlijk slecht idee is als ontbijt, maar dat slaat misschien nergens op.
pi_131996759
Ik denk dat ik mijn havermout ook gewoon moet weggooien en nieuwe moet kopen. Ik heb vlak voor de zomer een hele grote zak gekocht, in een pot gedaan en nooit meer gegeten, en dat smaakt nu een beetje muffig. Zou natuurlijk ook aan de leeftijd van de vlokken kunnen liggen, al zit het in een goed afgesloten pot!
pi_131996805
Als ik ontbijt met gebakken eieren met spek, dan red ik het er meestal ook erg lang op.
Vandaag ben ik de hele dag onderweg en neem ik een bak kwark met frambozen en havermout mee als lunch/tussendoor.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_131996824
Ik vind combinaties ook wel goed werken, bijvoorbeeld een smoothie (al dan niet met een klein beetje granen erdoor), een gekookt eitje en 2 crackers met beleg.
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 oktober 2013 @ 09:36:59 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131997105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:47 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen woog ik trouwens 84 *O* dus na 2 weken onder mijn eerste doel (84.5) durf ik het nu wel serieus te vieren :D eerste doel behaald *O*
Door naar de 79.5, maar daar kan ik me nog niet veel bij voorstellen.
Dat doel heb ik ook :D
pi_131997249
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat doel heb ik ook :D
Mijn eerste of tweede doel?

Ben mijn kledingkast aan het opruimen (te klein/groot/zomerdingen er uithalen) wat heb ik toch veel rotzooi.....
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:45:56 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_131997285
De taartjesfee heeft mijn ruitjesrok in een kleinere maat voor me gevonden O+
Wss wel te klein, dus mag ik nog even aan de bak :')
disclaimer
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 oktober 2013 @ 09:46:13 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131997292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mijn eerste of tweede doel?

Ben mijn kledingkast aan het opruimen (te klein/groot/zomerdingen er uithalen) wat heb ik toch veel rotzooi.....
79,5 kilo, vanmorgen was het 83,5 hier.
pi_131997343
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

79,5 kilo, vanmorgen was het 83,5 hier.
Aha :)
Denk je dat je dat dit jaar nog gaat halen?
Ik ga voor februari :D (mijn verjaardag)
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 oktober 2013 @ 09:50:42 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131997394
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Aha :)
Denk je dat je dat dit jaar nog gaat halen?
Ik ga voor februari :D (mijn verjaardag)
Uhmmmmmmm... Nou, het is al eeuwen mijn doel :') Als ik alles op alles zet, dan lukt het voor Sinterklaas. Maar dan zit het er na Nieuwjaar ook weer aan... Ik weet het dus niet eigenlijk :@
pi_131997451
Gister was een leuke dag. Geen lunch bij, geen fatsoenlijke lunch te vinden( als dat gebeurd eet ik meestal een salade en ga ik 2 uur later naar de andere kantine iets halen). Toen onverwachts samples gekregen waardoor ik geen tijd had om iets extra's te eten. Toen ik klaar was was het kwart voor 4, om 4 uur de noodstroomtest waardoor weer pas om kwart voor vijf verder konden( en ik dus ook niet maar de kantine ofzo kon want letterlijk ALLES gaat uit. . Toen was ik om 6 uur klaar met alles. Toen ik thuis kwam was O+ al onderweg naar de cafetaria want hij had honger :') dus maar een frietje meegegeten. Waarschijnlijk nog steeds veel te weinig gegeten mgoed. Soms heb je van die dagen.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:56:36 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_131997483
Onder de tachtig ja, once I was soooo close damnit!
Maar ik blijf terugvallen om van alles en nog wat. Voorlopig maar weer onder de 85 zien te geraken en dat is nog heeeeel ver weg :')
disclaimer
pi_131997491
124,7 kg vandaag (gisteren raar genoeg bijna 1,5 kilo meer, maar ik denk dat de soep die ik gemaakt had wat te zout was :) ) . Het verlies sinds 6 september is nu 5,9 kg zodat het doel (115 op 31 december 2013) nu 9,7 kg weg is.

Ik eet overdag eigenlijk alleen fruit; na een ontbijt met brinta. Wat ik doe is dan ongeveer elk uur een sinaasappel of iets anders. Als ik 's avonds thuis kom varieer ik gewoon en eet ik min of meer waar ik zin in heb (met een klein beetje planning, maar niet te dwingend).

Ik voel me wel al een paar dagen geïrriteerd/gestressed zonder dat ik precies weet waarom.
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 oktober 2013 @ 09:58:48 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131997532
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
Onder de tachtig ja, once I was soooo close damnit!
Maar ik blijf terugvallen om van alles en nog wat. Voorlopig maar weer onder de 85 zien te geraken en dat is nog heeeeel ver weg :')
Been there... En ineens niet meer :@ Vriend zit inmiddels al een hele tijd mooi onder de 80, dus dat is wel een extra stimulans eigenlijk.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:01:21 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_131997576
Ja maar elk weekend gaat hier mis. ELKE KEERRR!
En ja dat doe ik zelf, maar als ik die weekends eens in de hand kreeg was ik binnen no time slank :')
disclaimer
pi_131997585
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Uhmmmmmmm... Nou, het is al eeuwen mijn doel :') Als ik alles op alles zet, dan lukt het voor Sinterklaas. Maar dan zit het er na Nieuwjaar ook weer aan... Ik weet het dus niet eigenlijk :@
Ja dat is ook mijn gedachte.....
Heb over deze 5 kilo nu een paar maanden gedaan en de volgende zijn altijd moeilijker dus ik ga gewoon rustig aan doen.
Kan me niet voorstellen dat ik 83 op mijn weegschaal ga zien dus ben benieuwd.
pi_131997608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef HiZ het volgende:
124,7 kg vandaag (gisteren raar genoeg bijna 1,5 kilo meer, maar ik denk dat de soep die ik gemaakt had wat te zout was :) ) . Het verlies sinds 6 september is nu 5,9 kg zodat het doel (115 op 31 december 2013) nu 9,7 kg weg is.

Ik eet overdag eigenlijk alleen fruit; na een ontbijt met brinta. Wat ik doe is dan ongeveer elk uur een sinaasappel of iets anders. Als ik 's avonds thuis kom varieer ik gewoon en eet ik min of meer waar ik zin in heb (met een klein beetje planning, maar niet te dwingend).

Ik voel me wel al een paar dagen geïrriteerd/gestressed zonder dat ik precies weet waarom.
Geen lunch?
pi_131997626
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
En ja dat doe ik zelf, maar als ik die weekends eens in de hand kreeg was ik binnen no time slank :')
Weekenden gaan hier ook nog steeds 'mis'.
Ookal zie ik het niet echt als fout want het mag in het weekend (hopelijk wordt de wil daardoor vanzelf minder).
Eten lukt al goed, nu alleen de drank nog.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:04:06 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_131997634
Nu is het zo: Komt thuis om 17:30 op vrijdag, kookt gezond, ziet tijdens koken koud bier in de koelkast.
Eet gezond. Drinkt 6-7 bier. Eet zak popcorn.

"nou dat valt dan nog mee toch!"

Okee, nu is het zaterdag.

Eet verse broodjes voor lunch. Eet friet als diner. drinkt 12 bier. Eet zak chips en vier boterhammen met pindakaas en zak M&M's.

En dan komt de zondag, de katerdag, de eieren-met-spek en chocolate chip cookies en pizza dag.

En dan ben je weer vet. :')

(het gaat dus mis bij dat bier in de koelkast op vrijdagavond :') )
disclaimer
pi_131997674
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
Nu is het zo: Komt thuis om 17:30 op vrijdag, kookt gezond, ziet tijdens koken koud bier in de koelkast.

Eet verse broodjes voor lunch. Eet friet als diner. drinkt 12 bier. Eet zak chips en vier boterhammen met pindakaas en zak M&M's.

En dan komt de zondag, de katerdag, de eieren-met-spek en chocolate chip cookies en pizza dag.

Dit. Monsters zijn we. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_131997675
Dat is wel vrij heftig SQ, des te knapper dat je netto dan toch nog af valt ;)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:06:30 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_131997682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:05 schreef Sarabi het volgende:
Dat is wel vrij heftig SQ, des te knapper dat je netto dan toch nog af valt ;)
Ja dat is momenteel dus even het struikelblok, dat gebeurt nu niet :')
Zwartwit, ik ben het O+
disclaimer
pi_131997705
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja dat is momenteel dus even het struikelblok, dat gebeurt nu niet :')
Zwartwit, ik ben het O+
Afgelopen week toch wel?
Komt wel weer goed met je *O*
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:10:17 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_131997776
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Afgelopen week toch wel?
Komt wel weer goed met je *O*
Ja, tussen maandag en vrijdag val ik twee kilo af.
De maandag er op ben ik 2,5 kilo zwaarder.

Netto is dat een toename van 500 grammen _O-
En stomme is. toen ik niet MOCHT zuipen kon ik het prima laten staan, maar nu mag het weer dus doe ik het.
Ik blijf er bij, je hebt emo-eters en alcohol-dikkerds. Ik ben de laatste :')
disclaimer
pi_131997818
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Zonder alcohol was ik een spriet.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:23:23 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131998019
Ik wil alleen maar eten, de hele dag door.
Weet wel waar het door komt, veel te moe. Maar kan pas morgenavond vroeg naar bed dus nog maar even verder proberen letterlijk de kiezen op elkaar te houden. :X
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:27:42 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131998107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:51 schreef Zeester het volgende:
Tip voor je hamburger Tink, doe er een spiegeleitje bovenop. Ik vond het ook ranzig klinken, maar het is echt heerlijk, en de romigheid van het uitlopende eigeel vervangt de mayo echt perfect!
Ik ben niet zo'n fan van halfrauwe eieren, maar kan het altijd eens proberen. Hoe lang gooi je zoiets in de pan en word je daar nooit ziek van?

Overigens doe ik nooit mayonaise op een hamburger hoor. Hooguit een beetje ketchup of wat honingmosterdsladressing ofzo. Ik vind mayonaise echt niet lekker... De ongezondheid zit 'm bij mij meer in een flinke burger van 125 gr vlees en het witbrood er omheen.
pi_131998137
2 vuilniszakken met kleding uit mijn kast en mijn kast zit nog steeds vol.....hoe kan dat
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:32:06 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_131998198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n fan van halfrauwe eieren, maar kan het altijd eens proberen. Hoe lang gooi je zoiets in de pan en word je daar nooit ziek van?

Overigens doe ik nooit mayonaise op een hamburger hoor. Hooguit een beetje ketchup of wat honingmosterdsladressing ofzo. Ik vind mayonaise echt niet lekker... De ongezondheid zit 'm bij mij meer in een flinke burger van 125 gr vlees en het witbrood er omheen.
hele volksstammen eten met dikke vette regelmaat een spiegel / zachtgekookt ei.

in 99,973% van de gevallen worden ze daar niet ziek van ;)
disclaimer
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:34:07 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131998235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef HiZ het volgende:

Dus je eet 's ochtends Brinta, dan de hele dag fruit en 's avonds waar je zin in hebt. Kun je een wat specifieker lijstje posten? Hoe veel en wat eet je 's avonds, hoe veel fruit eet je op een dag en kom je bijvoorbeeld wel aan de eiwitten die je nodig hebt? Fruit bestaat uit water, wat vezels en suiker. Er zit veel vitamine in, maar als je eenzijdig eet, kom je dingen tekort. Kun je niet tussendoor wat groente erbij eten als je geen brood ofzo wilt nemen? Een zak wortels wegknagen is minder suikers dan een sinaasappel en je zit er langer vol van... Maak eens een lekker salade met een gekookt eitje, wat boontjes, sla en een blikje tonijn, wat olijfjes en zongedroogde tomaatjes bijvoorbeeld. Wat vetter dan fruit, maar met minder suiker en in ieder geval gevarieerder.

quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hele volksstammen eten met dikke vette regelmaat een spiegel / zachtgekookt ei.

in 99,973% van de gevallen worden ze daar niet ziek van ;)
Good to know :) Even denken of ik eieren in huis heb, anders straks maar even langs de supermarkt.
pi_131998987
Ik heb gewoon allerlei zooi in huis en ik heb ineens zin in de salade die Tink net opnoemt :9
Spoilers!
pi_131999012
En dood aan floorplanner. Ik ben zo niet in de wieg gelegd voor het ontwerpen van een badkamer :{w
Spoilers!
pi_131999549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom is het niet anders? Kun je hier niet bewust keuzes in maken? En waarom niet meteen beginnen met sporten?
Doordat mijn schildklier op maar 70% werkt merk ik het in alles wat ik eet, of ik nou een groot stuk of klein stuk taart neem maakt niet uit zeg maar. Ik snap je punt wel trouwens.
Ben op dit moment druk aan het solliciteren waardoor ik niet de tijd vrij heb die ik zou willen hebben.
pi_131999839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:23 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Doordat mijn schildklier op maar 70% werkt merk ik het in alles wat ik eet, of ik nou een groot stuk of klein stuk taart neem maakt niet uit zeg maar. Ik snap je punt wel trouwens.
Ben op dit moment druk aan het solliciteren waardoor ik niet de tijd vrij heb die ik zou willen hebben.
Hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, ik heb dezelfde ervaring als jij gehad. Mijn schildklier werkt helemaal niet meer en het maakte op een gegeven moment echt niets meer uit wat ik af. Of ik met Sonja en Frank aan het crashen was of een taart per dag at, ik kwam dezelfde hoeveelheid aan. Ongeveer een kilo per week tot een bepaald maximum. Daarna bleef mijn gewicht exact hetzelfde, wat ik ook at of deed.

Afvallen is trouwens wel mogelijk met de juiste medicatie maar het kost ontzettend veel moeite en doorzettingsvermogen. De sleutel is voor mij echt regelmaat. Ik eet op exact hetzelfde moment mijn ontbijt, tussendoortjes, lunch en avondeten. Als ik ook maar een kwartiertje te laat eet word ik ontzettend beroerd. Het lastige is daardoor dat je weet dat eten helpt als je je niet lekker voelt en dus al snel de hele dag aan het eten bent als het even niet zo lekker gaat.
Spoilers!
pi_132000720
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, ik heb dezelfde ervaring als jij gehad. Mijn schildklier werkt helemaal niet meer en het maakte op een gegeven moment echt niets meer uit wat ik af. Of ik met Sonja en Frank aan het crashen was of een taart per dag at, ik kwam dezelfde hoeveelheid aan. Ongeveer een kilo per week tot een bepaald maximum. Daarna bleef mijn gewicht exact hetzelfde, wat ik ook at of deed.

Afvallen is trouwens wel mogelijk met de juiste medicatie maar het kost ontzettend veel moeite en doorzettingsvermogen. De sleutel is voor mij echt regelmaat. Ik eet op exact hetzelfde moment mijn ontbijt, tussendoortjes, lunch en avondeten. Als ik ook maar een kwartiertje te laat eet word ik ontzettend beroerd. Het lastige is daardoor dat je weet dat eten helpt als je je niet lekker voelt en dus al snel de hele dag aan het eten bent als het even niet zo lekker gaat.
Schildklier patient meldt zich
Idd ook van alles en nog wat geprobeerd en maakte niks uit.

Nu toch behoorlijk afgevallen mbv de weightwatchers.
pi_132000721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:31 schreef Sarabi het volgende:
Wow isa ik weet niet wat ik moet zeggen
fijn dat het weer goed gaat
en nog even voor de duidelijkheid: ik heb dus niet zitten crashen oid, dagelijks gewoon rond 1600 kcal gebleven en gewoon gesport. Ik ben er zo blij mee O+
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 oktober 2013 @ 12:01:38 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132000731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

125 gr. vlees erm... Dat vind ik niet flink eigenlijk.

Verkouden zijn is fijn :') geen behoefte aan eten, ik proef toch niks.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:08:15 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_132000929
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

en nog even voor de duidelijkheid: ik heb dus niet zitten crashen oid, dagelijks gewoon rond 1600 kcal gebleven en gewoon gesport. Ik ben er zo blij mee O+
maar echt in een week!
disclaimer
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:09:07 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132000957
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

125 gr. vlees erm... Dat vind ik niet flink eigenlijk.

Verkouden zijn is fijn :') geen behoefte aan eten, ik proef toch niks.
Het is meer vlees dan ik normaal gesproken zou eten... Niet te veel, maar ook niet wat ik een normale portie vind.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:11:01 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_132001000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het is meer vlees dan ik normaal gesproken zou eten... Niet te veel, maar ook niet wat ik een normale portie vind.
gezien je al bijna 60 gram vlees op je brood doet vandaag kom je wel aan je vleestax. Als je dat niet had vond ik het trouwens best netjes, zeker voor mager vlees.
disclaimer
pi_132001788
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:01 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Schildklier patient meldt zich
Idd ook van alles en nog wat geprobeerd en maakte niks uit.

Nu toch behoorlijk afgevallen mbv de weightwatchers.
Hoe verklaar je dat laatste dan?
pi_132002496
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:08 schreef Stormqueen het volgende:

maar echt in een week!
Dinsdag hoogste gewicht, vanmorgen 5+ kg minder.
pi_132002591
quote:
5s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af eigenlijk.
Spoilers!
pi_132002736
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat vraag ik me ook af eigenlijk.
Je ziet het wel vaker: ik heb àlles geprobeerd, niets hielp, maar *vul in* helpt plots wel!
Het gaat heel idioot in de basis alleen over kcal. De rest (meer eiwit of gespreide maaltijden etc) is allemaal bijzaak en marginaal.
pi_132002798
quote:
5s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet en ging me ook niet om verklaren, mn reactie was meer een stukje herkenning en delen van mn ervaring en hart onder de riem omdat ik t gevoel herken hoe machteloos je je dan voelt.
pi_132002935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je ziet het wel vaker: ik heb àlles geprobeerd, niets hielp, maar *vul in* helpt plots wel!
Het gaat heel idioot in de basis alleen over kcal. De rest (meer eiwit of gespreide maaltijden etc) is allemaal bijzaak en marginaal.
Wat t is weet ik ook niet want als ik eraan begin hou ik t ook vol en zet ik door en heb bij verschillende diëtistes gelopen maar iedere keer weer de teleurstelling van t niet afvallen en soms aankomen.

Eet nu meer dan die diëten miss. Dat ik altijd te laag heb gezeten?
pi_132003111
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:22 schreef het-is-mij het volgende:

Wat t is weet ik ook niet want als ik eraan begin hou ik t ook vol en zet ik door en heb bij verschillende diëtistes gelopen maar iedere keer weer de teleurstelling van t niet afvallen en soms aankomen.

Eet nu meer dan die diëten miss. Dat ik altijd te laag heb gezeten?
Ja wie weet, wie zal het zeggen. Een lijf is soms een raar ding. Ik kan die 5+ kg van mij in een week ook amper logisch verklaren. Zaten mijn darmen zo vol? Hield ik dan zoveel vocht vast? Want vet is het natuurlijk niet (hopelijk wel een beetje natuurlijk 8-) )
pi_132003124
Lunchtijd *O* Ik ga mijn zwarte bonen salade maken :9~
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:34:25 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132003244
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gezien je al bijna 60 gram vlees op je brood doet vandaag kom je wel aan je vleestax. Als je dat niet had vond ik het trouwens best netjes, zeker voor mager vlees.
Daarom. Ik eet altijd veel vlees op mijn brood, want dat vind ik echt lekker, dus ik probeer dat 's avonds te beperken.
pi_132003286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:29 schreef Isabeau het volgende:
Lunchtijd *O* Ik ga mijn zwarte bonen salade maken :9~
Recept?
pi_132003438
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:36 schreef Sarabi het volgende:

Recept?
Zwarte bonen met cottage cheese en tomaat. Dat is mijn basis. En dan voeg ik nog toe wat er is, zoals spinazie, rode bietjes, avocado, paprika etc. Nu met spinazie. En dan een dressing van olijfolie en witte balsamicoazijn. Ik vind het heerlijk!
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:41:39 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_132003483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dinsdag hoogste gewicht, vanmorgen 5+ kg minder.
freakshow :D
disclaimer
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:43:45 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132003562
Ik ben serieus aan het overwegen om vanaf mijn nieuwe huis naar het werk te gaan fietsen. Het is dik 15 km enkele reis... Dat is voor mij best ver en ik betwijfel of ik echt ga aandurven en zou er eigenlijk een nieuwe fiets voor moeten kopen. Mijne is een oudje en die is weliswaar degelijk, maar absoluut niet geschikt om zo'n afstand mee te doen ná een hele dag werken.

Wat denken jullie?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:44:20 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132003578
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:

Is het een idee om een limiet te stellen? "Ik mag bier, maar ik mag er maar 2?"

Ik mag van mezelf prima bier, alleen nu het mag hoef ik het niet :') Ik heb wel speciale bierdagen waarop ik los ga. Laatste keer was 31 aug, en aankomende 25 okt ook.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:47:11 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_132003659
Ik zou het doen, maar bijvoorbeeld niet elke dag. Spreek twee vaste dagen af waarop je dat doet. Dertig kilometer fietsen is toch een aardige workout. Maar je bent al best fit en dan kun je dat echt wel hebben.
Wat je ook kan doen als je toch een nieuwe fiets koopt is er 1 met electrische trapondersteuning waardoor het iets draaglijker wordt. Hebben jullie fietsenplan?
disclaimer
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:47:47 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_132003683
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:44 schreef Qwea het volgende:
Is het een idee om een limiet te stellen? "Ik mag bier, maar ik mag er maar 2?"

Ik mag van mezelf prima bier, alleen nu het mag hoef ik het niet Ik heb wel speciale bierdagen waarop ik los ga. Laatste keer was 31 aug, en aankomende 25 okt ook.
geen bier is voor mij makkelijker dan twee bier.
Ja, het is zo triest als het klinkt.
disclaimer
pi_132003759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben serieus aan het overwegen om vanaf mijn nieuwe huis naar het werk te gaan fietsen. Het is dik 15 km enkele reis... Dat is voor mij best ver en ik betwijfel of ik echt ga aandurven en zou er eigenlijk een nieuwe fiets voor moeten kopen. Mijne is een oudje en die is weliswaar degelijk, maar absoluut niet geschikt om zo'n afstand mee te doen ná een hele dag werken.

Wat denken jullie?
Doen *O* En een nieuwe fiets kopen (heeft je werk een fietsenplan?)
pi_132003836
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
geen bier is voor mij makkelijker dan twee bier.
Ja, het is zo triest als het klinkt.
Nee hoor, heel herkenbaar juist. Ik kan beter ergens helemaal van af blijven dan 'een beetje' nemen.
pi_132003937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik weet het, ben ook vrij snel misselijk als ik dingen ga doen vlak voordat ik zou moeten eten. Erg lastig, op een gegeven moment is eten ook niet meer mogelijk doordat je zo misselijk bent.

Heb in het verleden thyreoid geslikt, nu slik ik thyrax en waarschijnlijk wordt dit binnenkort vervangen door euthyrox.
pi_132004371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zwarte bonen met cottage cheese en tomaat. Dat is mijn basis. En dan voeg ik nog toe wat er is, zoals spinazie, rode bietjes, avocado, paprika etc. Nu met spinazie. En dan een dressing van olijfolie en witte balsamicoazijn. Ik vind het heerlijk!
Oja jij was van de cottage cheese, de laatste paar keer dat ik het geprobeerd had vond ik het niet zo.
pi_132004487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:10 schreef Sarabi het volgende:

Oja jij was van de cottage cheese, de laatste paar keer dat ik het geprobeerd had vond ik het niet zo.
De eerste keer dat ik het at was op brood en dat vònd ik toch vies :D Maar zo in een bonensalade vind ik het zalig. Het maakt het lekker romig namelijk. Je moet er wel wat smaak aan geven.
pi_132004736
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De eerste keer dat ik het at was op brood en dat vònd ik toch vies :D Maar zo in een bonensalade vind ik het zalig. Het maakt het lekker romig namelijk. Je moet er wel wat smaak aan geven.
Ja dat klinkt wel logisch
Misschien toch nog eens een kans geven
  woensdag 9 oktober 2013 @ 14:32:17 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132005058
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doen *O* En een nieuwe fiets kopen (heeft je werk een fietsenplan?)
Fietsenplan wordt hem voor dit jaar sowieso niet meer, vanaf volgend jaar wordt het de werkkostenregeling. Om daarvoor in aanmerking te komen moet je overigens van de fiscus minimaal de helft van je dagen op de fiets naar je werk.

Reden dat ik het vroeg is ook dit: www.b-riders.nl. Zo zou ik de kosten van een elektrische fiets kunnen terugverdienen.

Op alle dagen dat ik verre externe afspraken heb, kan ik sowieso niet op de fiets overigens. Dat is vaak 1 of 2 dagen per week.
pi_132005093
Ik heb collega's die de fiets via het fietsenplan hebben gekocht en die nooit op dat ding naar het werk komen :D :D De fiscus gaat niet buiten staan om te controleren of je hem wel gebruikt.
pi_132005684
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:18 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Niet en ging me ook niet om verklaren, mn reactie was meer een stukje herkenning en delen van mn ervaring en hart onder de riem omdat ik t gevoel herken hoe machteloos je je dan voelt.
Dat kan ik me voorstellen, maar ik denk ook dat het goed is om je af te vragen of je wel machteloos bent. Maakt het echt geen verschil wat je eet en hoeveel je eet?

Het is iets lastigs omdat ook mensen zonder medische problemen juist daarmee worstelen. Ik houd me zo netjes aan m'n dieet en ik val niet af. Ik sport meer dan voorheen en ik kom aan. Maar meestal is het toch zo dat mensen die minder/beter eten dan voorheen en meer bewegen op den duur afvallen, ook al kan dat soms anders voelen. Je gevoel kan je wat dat betreft in de steek laten en dan kan het helpen om lijstjes bij te houden en je gewicht lange tijd bij te houden en in een grafiek uit te zetten.

Ik weet niets over schildklierproblematiek dus ik kan daar geen enkele uitspraak over doen, maar ik denk wel dat je terughoudend moet zijn in concluderen dat het toch niet uitmaakt wat je doet. Dat maakt in verreweg de meeste gevallen wel uit. En waarom zou je dan wachten met verandering in je eet- en beweegpatroon aanbrengen? Waarom niet nu beginnen?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:05:44 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_132006099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Fietsenplan wordt hem voor dit jaar sowieso niet meer, vanaf volgend jaar wordt het de werkkostenregeling. Om daarvoor in aanmerking te komen moet je overigens van de fiscus minimaal de helft van je dagen op de fiets naar je werk.

Reden dat ik het vroeg is ook dit: www.b-riders.nl. Zo zou ik de kosten van een elektrische fiets kunnen terugverdienen.

Op alle dagen dat ik verre externe afspraken heb, kan ik sowieso niet op de fiets overigens. Dat is vaak 1 of 2 dagen per week.
niemand controleert dat hoor :P van die minimaal de helft met de fiets :D
disclaimer
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:06:04 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_132006112
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb collega's die de fiets via het fietsenplan hebben gekocht en die nooit op dat ding naar het werk komen :D :D De fiscus gaat niet buiten staan om te controleren of je hem wel gebruikt.
ja dit dus :')
disclaimer
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:15:44 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132008454
Mijn lijstje van vandaag:

O: Brinta
T: gekookt eitje, boterham m pindakaas
L: 4 boterhammen, 1 ham, 1 kaas, 1 chocopasta, 1 weetiknietmeer
T: 1 avocado, 1 gekookt eitje
D: boerenkool m magere worst
T: appeltje oid? (Moet verven op school)

Overdag gaat het over het algemeen prima, hoewel vandaag dus niet echt, maar dat komt omdat ik van mezelf aan tafel moet lunchen met de kinderen en dan pak ik dus te makkelijk nog een exta bh.
Het gaat eig pas om een uur of 21/22 mis. Stukken kaas, beschuitjes met hagelslag..
pi_132008486
Maar nog steeds geen slecht lijstje, toch?
En dan vanavond maar vroeg slapen ;)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 17:50:35 #218
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132011594
Ik heb een vraag *O*

Ik kom niet aan en val ook niet af. Oke, prima zou je denken.

Maar, hoe weet ik nou of dat is omdat ik precies goed eet (1900kcal. Mijn BMR is in absolute rust 1600. En ik sport 4x per week. Volgens online berekeningen zou mijn bmr dan rond de 2500 moeten zijn..) of omdat ik te weinig eet?

Ik kan gaan ophogen naar 2000kcal bv, maar als het te veel is kom ik natuurlijk aan... dus iemand tips?
pi_132012482
Ik denk toch trial and error Kwee...
pi_132013784
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Geen lunch?
Ik begin sowieso pas rond een uur of 12 te werken, en dan verspreid ik het fruit over de middag.
pi_132013846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik begin sowieso pas rond een uur of 12 te werken, en dan verspreid ik het fruit over de middag.
Ja maar je staat toch niet pas 5 voor 12 op?
Doe eens een lijstje van wat je de hele dag eet, het klinkt namelijk erg weinig.
pi_132014015
Effe kijken...

rond 9.30 brinta (magere melk, zoetstof) middelgrote portie
Grote kop zwarte koffie
rond 11 uur begonnen naar mijn werk te lopen
kwart voor 12 aangekomen.
Koffie
verdeeld over de tijd tot half 6 5 sinaasappels, 2 snoepjes (fruitella type)
nu net, normale portie spruitjes, 1,5 gekookte aardappels met gefruite uitjes, 2 kleine soya gehaktballen (schat iets van 80 gram per stuk) en wat curry ketchup
glas cola light erbij

Als ik straks nog voor 9 uur naar een film ga of zo zou ik een softijsje kunnen nemen, maar dat weet ik nog niet zeker.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:16:56 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132014428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk toch trial and error Kwee...
Mja daar ben ik idd ook bang voor.
pi_132015283
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:04 schreef HiZ het volgende:
Effe kijken...

rond 9.30 brinta (magere melk, zoetstof) middelgrote portie
Grote kop zwarte koffie
rond 11 uur begonnen naar mijn werk te lopen
kwart voor 12 aangekomen.
Koffie
verdeeld over de tijd tot half 6 5 sinaasappels, 2 snoepjes (fruitella type)
nu net, normale portie spruitjes, 1,5 gekookte aardappels met gefruite uitjes, 2 kleine soya gehaktballen (schat iets van 80 gram per stuk) en wat curry ketchup
glas cola light erbij

Als ik straks nog voor 9 uur naar een film ga of zo zou ik een softijsje kunnen nemen, maar dat weet ik nog niet zeker.
Hoe vind je je lijstje zelf?
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mja daar ben ik idd ook bang voor.
Ik lees met je mee Q.... ik hoef "ook niet zo heel lang meer" in het extreme op te gaan letten als ik nu doe, maar ben ook een beetje bang voor de trail&error-fase die hierna kan komen.

Lijssie:
O: 2 stuks knackebrod pindakaas
T: 2 mandarijnen
L: 3 volkoren met vegapate. Worteltjes, paar cherrytomaatjes, stuk komkommer.
T: Rijstwafel, peer. Later nog een kopje tuinkruidenbouillion.
D: Couscous met wortelpeterselie en pompoenpitten
T: magere kwark met muesli en lijnzaad.

Planning voor morgen:
O: Overnight oats met banaan.
T: mandarijnen
L; 3 volkoren met beleg, wortel+cherrytomaatjes+komkommer.
T: grapefruit, paar amandelen.
D: Risotto met radicchio
T: stukje pure chocolade.

En waarschijnlijk nog een klein stukje appeltaart als T 's morgens, een van mn collega's moet trakteren. Iets met een grapje op werk.
Nog nooit eerder radicchio gegeten, zit morgen in mn biopakket. Ben heel nieuwsgierig, weer eens wat nieuws :D Had deze week wortelpeterselie, is ook leuk.
pi_132015476
Ik vind het niet zo extreem hoor, fysiek voel ik me er goed bij. Geen overdreven honger gevoelens ook.
pi_132015583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:44 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het niet zo extreem hoor, fysiek voel ik me er goed bij. Geen overdreven honger gevoelens ook.
Hoeveel kcal denk je dat je binnen hebt gekregen? Genoeg voedingsstoffen? Genoeg gedronken?
pi_132015809
quote:
17s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoeveel kcal denk je dat je binnen hebt gekregen? Genoeg voedingsstoffen? Genoeg gedronken?
Hmm.. 1200-1300. Had waarschijnlijk wel wat meer kunnen drinken, qua voedingsstoffen schat ik dat het wel redelijk in orde is.

Vandaag denk ik dat ik iets minder heb gegeten dan normaal trouwens.
pi_132016382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:43 schreef Tink89 het volgende:

Wat denken jullie?
Fiets je nu ook al en wat voor afstanden? Het is niet omdat je een basisconditie hebt dat je met plezier naar het werk zal fietsen. 15 km heen is best doenbaar, maar niet als je het nooit gedaan hebt. Bezweet of met een pijnlijke kont aankomen op je werk kan je best vermijden door al wat te oefenen en het langzaam op te bouwen. Wat je ook niet mag vergeten, is dat je nu wel een rotte periode ingaat. In de ochtend koud, in de namiddag warm, regen, wind, in de winter sneeuw... Ik zou eerder kiezen om in de lente te starten. Nu wanneer je toch wil, zorg voor lichten op je fiets en een regenpak :D

Oja over de elektrische fiets, daar zou het geen probleem mee zijn. Het zijn prachtige uitvindingen, toch moet je dan goed navragen hoelang de batterij kan zonder op te laden.
pi_132016859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hmm.. 1200-1300. Had waarschijnlijk wel wat meer kunnen drinken, qua voedingsstoffen schat ik dat het wel redelijk in orde is.

Hoe zou je normale lijstje eruit hebben gezien dan? :)
pi_132018407
O: 4 sneetjes mueslinotenbrood met kaas
T: 2 vijgen
L: omelet met 2 eieren en feta, met 2 vk sneetjes
D: pastasalade met een hoop groente

De maaltijden moeten overdag lichter. Maar ik heb wel genoeg salade gemaakt om morgen als lunch mee te nemen naar werk.
pi_132018438
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:

De maaltijden moeten overdag lichter. Maar ik heb wel genoeg salade gemaakt om morgen als lunch mee te nemen naar werk.
En je bent weer terug op het goede pad :*
pi_132018699
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
O: 4 sneetjes mueslinotenbrood met kaas
T: 2 vijgen
L: omelet met 2 eieren en feta, met 2 vk sneetjes
D: pastasalade met een hoop groente

Zo'n lunch vind ik wel goed klinken hoor (ligt natuurlijk aan de hoeveelheid feta, maar meeste feta is zo sterk van smaak dat je maar een beetje nodig hebt). Misschien kun je bij zo'n lunch ook nog wat groente-achtigs toevoegen, zoals een tomaat erbij, of een stuk komkommer, dat maakt het lekkerder, vullender én wat gezonder.

Ontbijt is inderdaad wel heftig, maar goed, dat komt vanzelf! Goed bezig.
pi_132018742
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maar waarom zou je 6 sinaasappels eten? Aan 2 stuks heb je meer dan genoeg qua vitamine C, een overschot plas je uit, dus daar is het niet nodig voor. Dan kun je toch beter een bak kwark, een gekookt eitje, een boterham of iets anders eten wat meer variatie toevoegd dan een 5e of 6e sinaasappel?
pi_132019797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:59 schreef Zeester het volgende:

[..]

Zo'n lunch vind ik wel goed klinken hoor (ligt natuurlijk aan de hoeveelheid feta, maar meeste feta is zo sterk van smaak dat je maar een beetje nodig hebt). Misschien kun je bij zo'n lunch ook nog wat groente-achtigs toevoegen, zoals een tomaat erbij, of een stuk komkommer, dat maakt het lekkerder, vullender én wat gezonder.

Ontbijt is inderdaad wel heftig, maar goed, dat komt vanzelf! Goed bezig.
Ontbijt komt ook zo omdat ik het uitgesteld heb tot ik verging van de honger, en toen ging stouwen. Nog een reden waarom ik weer de regelmaat probeer op te pakken. Ik ga nu dus maar lekker vroeg naar bed, zodat ik voor m'n werk uit kan hardlopen morgen.
pi_132020268
Weer heerlijk getraind en daarna een maaltijd uit Ainsleys slank en snel
pi_132021907
Net een heel spontaan last-minute hotelletje geboekt in Zeeland (Westkapelle) O+ Even er tussenuit, was de hele week gestresst en jankerig, en in de herfstvakantie hebben we het eigenlijk te druk...

Zin in!
Kwak
pi_132024727
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:37 schreef Sarabi het volgende:
Weer heerlijk getraind en daarna een maaltijd uit Ainsleys slank en snel
Ik ben dol op dat kookboekje O+

Vanavond hutspot gegeten met spekjes en entrecote (had zin in een mooi stuk vlees O-) ). Echt schrikbarend hoeveel kcal er in één zo'n bord eten zit en vroeger at ik minstens 2 borden vol.

Klinkt heerlijk, kwak! Lekker uitwaaien O+ Gaan jullie komend weekend?
pi_132024908
quote:
17s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe zou je normale lijstje eruit hebben gezien dan? :)
's ochtends dubbele boterham met kaas, 's avonds iets substantieëler. Al met al een 300 calorieën meer over de dag.
pi_132024958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:00 schreef Zeester het volgende:

[..]

Maar waarom zou je 6 sinaasappels eten? Aan 2 stuks heb je meer dan genoeg qua vitamine C, een overschot plas je uit, dus daar is het niet nodig voor. Dan kun je toch beter een bak kwark, een gekookt eitje, een boterham of iets anders eten wat meer variatie toevoegd dan een 5e of 6e sinaasappel?
Waarom zou ik een routine die ik makkelijk en lekker vind vervangen? Daarnaast houdt het ook de hele dag mijn bloedsuiker op een prettig niveau. Zodat ik geen vreetbuien krijg. Mijn creativiteit laat ik wel los op het avondeten. Daar vind ik variatie en echte smaken wel belangrijk.
pi_132025565
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

's ochtends dubbele boterham met kaas, 's avonds iets substantieëler. Al met al een 300 calorieën meer over de dag.
Houd het eens goed in de gaten, want je lijstje is zo wel een beetje magertjes. En ik snap dat je je bloedsuiker op een aangenaam niveau wilt houden om geen vreetbuien te krijgen, maar teveel fruit/fructose binnenkrijgen is ook niet bevorderlijk voor het afvallen.
Variatie, ook gedurende de dag kan ervoor zorgen dat je geen noodzakelijke voedingsstoffen mist. En drink voldoende water, dat is ook erg belangrijk.

Ik ben geen ster in kritiek geven op een lijstje, vind mn eigen lijstjes soms al lastig genoeg ;). Maar het is iets waar je zelf je draai in zult moeten vinden, iets waardoor je gezond en blijvend je levensstijl aan kunt passen.
pi_132026524
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarom zou ik een routine die ik makkelijk en lekker vind vervangen? Daarnaast houdt het ook de hele dag mijn bloedsuiker op een prettig niveau. Zodat ik geen vreetbuien krijg. Mijn creativiteit laat ik wel los op het avondeten. Daar vind ik variatie en echte smaken wel belangrijk.
Omdat ik op den duur gek zou worden van elk uur een sinaasappel, dat zou voor mij veel te weinig variatie zijn. Zelfs al is het alleen 's middags. Maar goed, ieder mens werkt anders, dus als het werkt, werkt het. Maar voor mij zou het niet werken denk ik.
pi_132026829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:50 schreef Zeester het volgende:
Omdat ik op den duur gek zou worden van elk uur een sinaasappel, dat zou voor mij veel te weinig variatie zijn. Zelfs al is het alleen 's middags. Maar goed, ieder mens werkt anders, dus als het werkt, werkt het. Maar voor mij zou het niet werken denk ik.
Als het voor hem werkt: prima toch!

Al zou ik als ik hem was eens een paar dagen in de Eetmeter van het Voedingscentrum bijhouden hoeveel vitamines en mineralen hij zo binnen krijgt. Want ik denk dat het daar wel aan schort. Kan het mis hebben natuurlijk.
pi_132027676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt heerlijk, kwak! Lekker uitwaaien O+ Gaan jullie komend weekend?
:Y zaterdag heen, zondag terug.

Vanavond lekker 40 minuutjes gewandeld/geslenterd in de regen in t park. Reden: vriendje speelt sinds kort Ingress en ik sinds vanavond ook :D dan ben ik ineens wel om elf uur 's avonds in de stromende regen nog de deur uit te krijgen :@

Ingress is een augmented reality spel op je smartphone, waarin (met een hele uitgebreide achtergrond) twee groepen wereldwijd tegen elkaar strijden door "portals" te veroveren. Om dat te doen moet je fysiek bij portals langsgaan, dat zijn kunstwerken en gebouwen in de echte wereld. we hebben een deel van het zuiderpark geclaimd in een "field" vanavond. *nerdalert* O+
Kwak
pi_132027846
omg, dat klinkt als iets voor mij _O_ Dat Ingress dus!! (ja, ik ben ook best een nerd :') )
pi_132027924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als het voor hem werkt: prima toch!

Al zou ik als ik hem was eens een paar dagen in de Eetmeter van het Voedingscentrum bijhouden hoeveel vitamines en mineralen hij zo binnen krijgt. Want ik denk dat het daar wel aan schort. Kan het mis hebben natuurlijk.
Net even gedaan voor vandaag. Is trouwens een handige vervanging voor mijn papieren lijst, dus bedankt voor de tip. Wat ik eruit zie (voor vandaag) is dat ik inderdaad iets te weinig gegeten heb. Ik zit net boven de 1000 calorieën en dat is wat te weinig voor mij. Ik zal er waarschijnlijk wel van afvallen, maar zo snel hoeft ook weer niet voor mij.
pi_132028218
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:54 schreef HiZ het volgende:

Net even gedaan voor vandaag. Is trouwens een handige vervanging voor mijn papieren lijst, dus bedankt voor de tip. Wat ik eruit zie (voor vandaag) is dat ik inderdaad iets te weinig gegeten heb. Ik zit net boven de 1000 calorieën en dat is wat te weinig voor mij. Ik zal er waarschijnlijk wel van afvallen, maar zo snel hoeft ook weer niet voor mij.
Je vitamine C zit vast wel goed *) Maar hoe staat het met de rest? Vitamine B1, kalium, de vetoplosbare vitamines (A, D, E)?
pi_132028421
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 01:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je vitamine C zit vast wel goed *) Maar hoe staat het met de rest? Vitamine B1, kalium, de vetoplosbare vitamines (A, D, E)?
Ik denk echt niet dat ik significantie deficienties oploop omdat ik een boterham met kaas tussen de middag laat vallen voor 2 sinaasapels en bij het ontbijt en avondeten normale keuzes maak met betrekking tot wat ik eet. In mijn avondeten zit in ieder geval alles, en ook in de juiste verhoudingen.
pi_132029296
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:48 schreef Isabeau het volgende:
omg, dat klinkt als iets voor mij _O_ Dat Ingress dus!! (ja, ik ben ook best een nerd :') )
moet je even via het topic (in mijn post historie) en invite vragen. Er biedt er net iemand elf aan. Als hij jouw emailadres uitnodigt kun je gewoon de app downloaden en inloggen. Wel enlughtenment kiezen hè, die zijn toffer!
Kwak
pi_132029481
Kwak je bent toch geen smurf he ;)
pi_132029484
Isa ik heb nog invites als je wil
pi_132029487
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 07:53 schreef Sarabi het volgende:
Isa ik heb nog invites als je wil
Maakt dat iets uit van wie je een invite krijgt?
pi_132029490
En kwak, ik dacht dat je bedoelde dat iemand een 'elf' aanbood :') Niet 11 invites.
pi_132029493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 07:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maakt dat iets uit van wie je een invite krijgt?
nope dus wat jij wil :)
pi_132029524
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 07:55 schreef Sarabi het volgende:
nope dus wat jij wil :)
ok, want als jij allemaal leuke dingen krijgt als je iemand recruteert dan had ik jou natuurlijk gekozen :@ Maar had C2B al een berichtje gestuurd. Als hij niet reageert dan nog graag!
pi_132029542
Zo ver als ik weet niet en zo veel doe ik er anders toch niet mee
pi_132031151
Gisteren trouwens tijdens het dansen een compliment gekregen dat ze zagen dat ik was afgevallen *O*
  donderdag 10 oktober 2013 @ 09:58:50 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_132031237
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:55 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren trouwens tijdens het dansen een compliment gekregen dat ze zagen dat ik was afgevallen *O*
Hoppetee, in je reet met die veer O+
disclaimer
pi_132031375
quote:
99s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hoppetee, in je reet met die veer O+
Nu alleen nog leren een compliment te ontvangen en niet meteen zeggen dat er nog veel af moet of zoiets.
pi_132031611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:55 schreef Sarabi het volgende:
Toppie! Ik vind het sowieso heel stoer van je, dat buikdansen. Het is toch redelijk weinig verhullend zeg maar, maar je doet het maar wel mooi.

Ik heb een slechte nacht gehad. Vroeg gaan slapen, zodat ik fit op zou kunnen staan, maar uiteindelijk heb ik maar anderhalf uur ofzo geslapen wegens koppijn en een stortbui die het deed lijken alsof de wereld verging. Ik dacht even dat m'n dakraam het zou begeven :'). Uiteraard niet hardgelopen dus, zwakkeling die ik d'r ben :').
pi_132031993
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:16 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Toppie! Ik vind het sowieso heel stoer van je, dat buikdansen. Het is toch redelijk weinig verhullend zeg maar, maar je doet het maar wel mooi.

Ik denk gewoon niet al te veel over de kostuums en ik weet dat ik wel een redelijk goede danser ben dus dan ben ik alweer zelfverzekerder.
Maar de foto's van zondag vielen ook niet tegen *O* in gewone kleren zie ik er dikker uit :D
  donderdag 10 oktober 2013 @ 10:45:03 #261
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_132032229
Oh, klinkt leuk. Zou dat ook in brabant kunnen?
Prrrrr
  donderdag 10 oktober 2013 @ 10:45:45 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_132032250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:45 schreef mrspoeZ het volgende:
Oh, klinkt leuk. Zou dat ook in brabant kunnen?
Sarabi is een brabo :D
disclaimer
  donderdag 10 oktober 2013 @ 10:48:33 #263
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_132032315
Mag ik meedoen dan? Ik wil wel zo'n invite!
Prrrrr
pi_132032382
quote:
99s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Sarabi is een brabo :D
Echt wel :D

DM/PM maar je email dan stuur ik je later vandaag een invite
  donderdag 10 oktober 2013 @ 11:07:16 #265
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_132032802
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:16 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb een slechte nacht gehad. Vroeg gaan slapen, zodat ik fit op zou kunnen staan, maar uiteindelijk heb ik maar anderhalf uur ofzo geslapen wegens koppijn en een stortbui die het deed lijken alsof de wereld verging. Ik dacht even dat m'n dakraam het zou begeven :'). Uiteraard niet hardgelopen dus, zwakkeling die ik d'r ben :').
Je bent niet zwak, je hebt een verstandige keuze gemaakt, na een slechte nacht. Jezelf hierom afkraken is niet lief voor jezelf.
pi_132032822
Ticker aangepast *O* liep nog 2 kilo achter.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 11:21:43 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132033148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

niemand controleert dat hoor :P van die minimaal de helft met de fiets :D
Voor de b-riders regeling houdt een app dat via gps bij...
  donderdag 10 oktober 2013 @ 11:22:40 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_132033179
Ja daar weet ik dan weer niks van :P ik ga proberen nog aan fietsenplan mee te doen dit jaar...
disclaimer
pi_132038733
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:05 schreef Sarabi het volgende:
Nu alleen nog leren een compliment te ontvangen en niet meteen zeggen dat er nog veel af moet of zoiets.
Complimenteus iemand: "Wat zie je er goed uit! Zoveel afgevallen!"
Sarabi: "Oh dank je wel, ik ben er ook heel blij mee"

C'est ca simple O-)

Weer lichter vanmorgen :') Gisteren meer dan 2000 kcal gegeten :')

quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:21 schreef Tink89 het volgende:

Voor de b-riders regeling houdt een app dat via gps bij...
Daar zou ik vanwege het Big Brother gevoel al niet meer aan mee willen doen dan!
pi_132039124
Een gekookt eitje als tussendoortje vult zo'n 416 keer beter dan ik dacht.
pi_132039139
quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Een gekookt eitje als tussendoortje vult zo'n 416 keer beter dan ik dacht.
Dat vult inderdaad heel goed vind ik :Y En barstensvol goede stofjes, lekker en laag in de kcal!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:15:11 #272
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132040400
Zoooooooo :X

d00d.

Sit-ups ga ik elke morgen en avond nu maar uitvoeren. 3x 20 om mee te beginnen. Burpees moet ik even onder de knie krijgen, netzoals opdrukken. Touwtje springen ging prima en squatten ga ik ook maar dagelijks doen.

Maar godsamme, wat een hel als je het niet gewend bent _O- Als ik over een half jaar geen strakke kont en buik heb dan weet ik het ook niet meer.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 oktober 2013 @ 16:47:47 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132040511
Hou je jezelf wel een beetje in de gaten...
pi_132040547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 07:53 schreef Sarabi het volgende:
Kwak je bent toch geen smurf he ;)
Nee man, een groene!
Kwak
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:53:20 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132040654
Vanavond fishwraps met lekker veel sla, wat pijnboompitjes, gekruide witvis en volkoren wraps. Beetje honingsmosterddressing om het af te maken. Had er zo'n zin in, maar heb spontaan meer honger meer:

SPOILER
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:56:30 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132040731
Jeetje Tink! Normaal al heftig natuurlijk, maar voor jouw zusje dan nog even extra.
Tsjonge zeg, ze moet dan sws hard gevallen zijn want je heup breek je toch over het algemeen niet zomaar... :* voor jou. Ik kan me voorstellen dat je erheen zou willen gaan.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:59:43 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132040816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Tink! Normaal al heftig natuurlijk, maar voor jouw zusje dan nog even extra.
Tsjonge zeg, ze moet dan sws hard gevallen zijn want je heup breek je toch over het algemeen niet zomaar... :* voor jou. Ik kan me voorstellen dat je erheen zou willen gaan.
Ja ik twijfel nu gewoon enorm of dat zin heeft. Mijn beide jongere broertjes zijn daar en mama is onderweg en ze moet ook niet te veel onrust om zich heen hebben. Ga zo maar even mijn moeder bellen en overleggen.

En ze is uitgegleden en toen vol op haar zij gevallen, soort van mislukte sliding. Blijkbaar komt dat hard aan...
pi_132040837
Nou inderdaad, voor je op die leeftijd je heup breekt ben je bijv ergens op een rand gevallen oid. Dat is inderdaad heftig. Ze zal sowieso geopereerd worden, dus naar huis gaan is er nu niet bij. Fijn dat je broertje wel bij haar is :*
pi_132041043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Complimenteus iemand: "Wat zie je er goed uit! Zoveel afgevallen!"
Sarabi: "Oh dank je wel, ik ben er ook heel blij mee"

C'est ca simple O-)

Ga het proberen te onthouden :D
pi_132041084
Wat naar Tink :*
Spoilers!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:23:59 #281
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132041565
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:47 schreef Sjeen het volgende:
Hou je jezelf wel een beetje in de gaten...
Uhu :Y En mijn fysio ook hoor. Gaat allemaal onder fysio begeleiding. Als ik last van mijn gewrichten krijgt (meer dan ik standaard heb), moeten we wat anders gaan verzinnen.

Ik vroeg aan hem hoe het nou met eten zat, 1900kcal, val niet af kom niet aan. Hoe ik nou weet of ik genoeg of te weinig eet.. hij opperde om zelfs iets minder te eten omdat mijn vet omlaag moet (van 27 naar 25%) maar dat vind ik geen optie met 4x sport in de week. Dus geen denken aan :P
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:25:31 #282
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132041615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:53 schreef Tink89 het volgende:
Vanavond fishwraps met lekker veel sla, wat pijnboompitjes, gekruide witvis en volkoren wraps. Beetje honingsmosterddressing om het af te maken. Had er zo'n zin in, maar heb spontaan meer honger meer:

SPOILER
Zo dan :{ Ja ik kan me wel voorstellen dat ze overstuur raakt als je in ene voor haar neus zou staan. Maar dat is flink kut zeg :{
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:39:01 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132042098
Met mam overlegd, ze moet inderdaad geopeerd worden, maar ze weten niet of de orthopedisch chirurg dat zelf kan, dus waarschijnlijk wordt het Maastricht of NIjmegen. Ik ben gesommeerd thuis te blijven tot ze weten waar ze naartoe moet en hoe laat ze geopeerd wordt.

Wat een gedoe :(

On topic:
Heb de wraps toch maar in de maak, niet eten is ook geen oplossing.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tink89 op 10-10-2013 17:47:15 ]
pi_132042772
Ach Tink, wat naar! Zo thuis zitten en je machteloos voelen is ook kut :*.
pi_132043044
Jeetje Tink wat heftig zeg!

Hier net gegeten iets met pasta en gerookte kipfilet en groente en een flinke portie sla. Zometeen weer lekker naar de aquarobic, mijn mams gaat gezellig mee.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:39:28 #286
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132043774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:39 schreef Tink89 het volgende:
Met mam overlegd, ze moet inderdaad geopeerd worden, maar ze weten niet of de orthopedisch chirurg dat zelf kan, dus waarschijnlijk wordt het Maastricht of NIjmegen. Ik ben gesommeerd thuis te blijven tot ze weten waar ze naartoe moet en hoe laat ze geopeerd wordt.

Wat een gedoe :(

On topic:
Heb de wraps toch maar in de maak, niet eten is ook geen oplossing.
Nijmegen, maartens kliniek?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:47:34 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132044015
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nijmegen, maartens kliniek?
Orthopedisch chirurg in Sittard gaat 't zelf doen. Even kijken hoe laat en dan gaan we toch nog die kant op.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:15:52 #288
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132044921
Omnomnomnom, 2 gekookte eitjes :9
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:16:23 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132044933
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Orthopedisch chirurg in Sittard gaat 't zelf doen. Even kijken hoe laat en dan gaan we toch nog die kant op.
Sterkte :*
pi_132045164
Sterkte Tink, jeetje :*

Raddichio... is er iemand hier die dat lekker vind? Gats wat bitter zeg :X
pi_132045414
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:24 schreef douche-eendje het volgende:
Sterkte Tink, jeetje :*

Raddichio... is er iemand hier die dat lekker vind? Gats wat bitter zeg :X
Nee niet de vreten inderdaad.

Ik heb tot nu toe een heel net eetdagje! Ik ga weer met eetmeter aan de slag om de calorieën in de gaten te houden; zit nu op 1900. M'n BMR is 1850. Met 1-3x sporten per week is 2600 nodig om m'n gewicht op peil te houden, dus ik ga gewoon rond de 2000-2100 eten per dag. Straks voor het slapen gaan hardlopen, en de dag is een succes te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2013 19:32:18 ]
pi_132045468
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:31 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee niet de vreten inderdaad.

Ik heb tot nu toe een heel net eetdagje! Ik ga weer met eetmeter aan de slag om de calorieën in de gaten te houden; zit nu op 1900. M'n BMR is 1850. Met 1-3x sporten per week is 2600 nodig om m'n gewicht op peil te houden, dus ik ga gewoon rond de 2000-2100 eten per dag. Straks voor het slapen gaan hardlopen, en de dag is een succes te noemen.
Ik had mij helemaal verheugd op risotto met wat lekkers erdoor. Is het zo bitter dat het vrijwel niet te vreten is, gadver. En morgen vanuit werk gelijk hardlopen dus zal ik nog wel een portie moeten :X

En goed dat je weer lekker op het juiste pad beland bent, neem het jezelf niet kwalijk dat je vandaag niet bent gaan hardlopen. Hoofdpijn, weinig slaap... daar gaat een loopje ook niet leuker van worden. Morgen weer een dag hoor, vanavond je slaap inhalen :*
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:54:54 #293
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_132046154
Dat is heel vervelend Tink.. denk niet dat je nu veel kan doen. Stgerkte met je zusje

Q, niet minder gaan eten met al dat sporten, echt niet! En twee eitjes zijn GOED, lekker!

CC goed plan om zo rond 2000 te gaan eten, lijkt mij helemaal goed.
Kan je voor jezelf gewoon een dagplanning maken met zo ongeveer 1200 kcal en dan avondeten wat je lekker vind?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_132048743
Ik moet juist het avondeten ook plannen, want zeker als ik gewerkt heb verval ik anders in afhaal... Ik zorg nu ook 's avonds dat de keuken helemaal schoon is, zodat ik de volgende dag direct kan starten. Zou ik dan toch volwassen worden? :'). Nu inderdaad eerst slaap inhalen :*

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2013 21:06:25 ]
pi_132050947
124,3kg vanochtend, vandaag 1636 calorieën naar binnen gekregen wat mij een wat meer normale hoeveelheid lijkt dan waar ik gisteren op kwam.

Ik denk dat ik echt kan zien dat mijn buik kleiner wordt; moet ook haast wel want er is nu zo'n 6 kilo vanaf.
pi_132053138
Tink, wat naar voor je zusje! Wat een stress-situatie. En DE, ik heb denk ik nooit radicchio gehad, maar dat is toch zo'n bittere rode slasoort? Geen aanrader dus.

Ik weet niet wat ik heb, maar ik kan écht niet bedenken wat ik wil eten 's avonds. Alsof ik compleet ongeinspireerd ben de hele fucking tijd. Ik kan alleen bedenken aardappels/tartaartje/groente, pasta met rode saus of ratatouille met rijst. Zo frustrerend en het slaat ook nergens op, want heb normaal best een groot avondeten repertoire.
pi_132053251
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:29 schreef Zeester het volgende:
Tink, wat naar voor je zusje! Wat een stress-situatie. En DE, ik heb denk ik nooit radicchio gehad, maar dat is toch zo'n bittere rode slasoort? Geen aanrader dus.

Ik weet niet wat ik heb, maar ik kan écht niet bedenken wat ik wil eten 's avonds. Alsof ik compleet ongeinspireerd ben de hele fucking tijd. Ik kan alleen bedenken aardappels/tartaartje/groente, pasta met rode saus of ratatouille met rijst. Zo frustrerend en het slaat ook nergens op, want heb normaal best een groot avondeten repertoire.
Lijstjes scrollen?

Sterkte Tink!
pi_132053287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Lijstjes scrollen?

Sterkte Tink!
Ja, goed idee, maar dan nog heb ik geen idee waar ik dan daadwerkelijk trek in heb, of het is niet handig voor mij alleen. Ik heb wel zin bijvoorbeeld in tomatensoep, maarja, dan zit ik met een grote pan tomatensoep.
pi_132053337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:32 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ja, goed idee, maar dan nog heb ik geen idee waar ik dan daadwerkelijk trek in heb, of het is niet handig voor mij alleen. Ik heb wel zin bijvoorbeeld in tomatensoep, maarja, dan zit ik met een grote pan tomatensoep.
Dan vries je de rest in, of flikker je door de plee. Alsnog goedkoper dan afhaal lijkt mij. En sowieso beter.
pi_132053377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dan vries je de rest in, of flikker je door de plee. Alsnog goedkoper dan afhaal lijkt mij. En sowieso beter.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik eet ook geen afhaal hoor, maar gewoon heel vaak hetzelfde opeens.
pi_132053404
Oh sorry, ik haal je door de war met CC :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')