abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131585896
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P
pi_131586520
Alles was goed na de prik gelukkig O+
mijn moeder heeft lekker met S buiten gespeeld en een lange wandeling gemaakt.

Fijn dat ze luisterde bitterend! S rent snel weg als ik haar roep (alsof het een spelletje is) maar als het serieus is ivm gevaar ofzo dan blijft ze wel staan. Net of ze het aan de toon hoort wanneer het echt moet.

Fee
Lekker genieten van je mannetjes O+
pi_131586690
Veel herkenning hier. O+

Hier merk ik dat ik minder kan en minder geduld heb door de zwangerschap. Ik ben erg moe en bewegen gaat wat lastiger, vandaar. Dat zie ik direct terug in het gedrag van M. Waar ik eerder veel eerder en juist reageerde op zijn signalen laat ik het nu soms te lang gaan. Dan zie ik bijvoorbeeld dat iets niet lukt, dat hij langzaam gefrustreerd raakt en dan benoem ik dat op dat moment niet. :|W Ik merk dat het hier goed werkt als ik dat wel doe en eventueel -verbaal- wat meer aanwijzingen/ begeleiding geef. Zulke kleine dingen maken dan al dat corrigeren eigenlijk helemaal niet nodig is. Als ik het laat gaan wél, want dan wordt uiteindelijk gesmeten met het speelgoed. Waar het eerder vanzelf goed ging let ik er nu -door de vermoeidheid- bewust beter op.

Grappig van de scanners in de supermarkt. Hier houden wij de scanner vast. Zodra we iets hebben wat we mogen scannen mag M. op de gele knop drukken (terwijl wij de scanner vasthouden). Dat gaat tot nu toe goed. Een tweede scanner meenemen vond ik ook wel een mooi idee!
Ook bij het inleveren van boeken laat ik M. het scanwerk doen. M'n man was gister mee en hij stond echt verbaasd te kijken: 'dat hebben jullie vaker gedaan. :D'.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131586903
Waar ik de laatste tijd wel een beetje verdrietig van word is soms de reactie van anderen/ vreemden op M. Vanmorgen bijvoorbeeld kwam een volwassen man iets ophalen bij ons thuis. M. liep naar hem toe om vol enthousiasme z'n tractor te laten zien en die man keek alleen maar naar beneden en zei vervolgens helemaal niets. Zulke dingen gebeuren nog best vaak. Dan vind ik m'n jongetje zo lief en sociaal (zwaaien bijvoorbeeld) en dan wordt er gewoon stug door hem heen gekeken. Ik kan dat niet begrijpen, ook al besef ik me heus wel dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben. Ik vind het zo sneu voor hem. ;( Gelukkig ook zat mensen die wel leuk reageren hoor.

Herkent iemand dat?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131586966
Soempie ja ik herken het heel erg!
Ik had toch verteld een keer..in Portugal op vakantie zwaaide mensen erg vaak terug met een groot glimlach maar hier.. :N we waren bij de Ikea en R riep HAAAAAI tegen iemand en die snol keek }:| en liep weg o|O
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131587424
Soempie
Dat lijkt me ook zwaar, zwanger&een rondlopende dreumes.

-O- wat raar dat mensen zo doen. Hoe kun je zo'n enthousiast en vrolijk kind negeren? Begrijp ik niet.

S kijkt vaak zo; :{ als mensen willen dat ze gaat lachen/ hoi zeggen/zwaaien. Die doet niets op 'commando' :9
Maar bij (knappe) jongens is ze wel enthousiast. In de winkel, apotheek, op straat..ja hoor madam lachen en zwaaien.
Het zijn vaak vrouwen die een reactie van S willen maar dat doet ze dus niet en jongens die niet weten hoe ze moeten reageren dat vind ze dus leuk.

Laatst een jongen van een dierenorganisatie aan de deur.. weinig zin een inschrijving maar S was enthousiast en die jongen vond kinderen geweldig. Ze kreeg ook nog een hondjesknuffel.. Dus ja toch maar wat geld gedoneerd :')
pi_131587559
Stom he, Bitterend. :N

Haha, Zoë, het zit er al vroeg in he. :D Hier gaat M. altijd los als hij meisjes ziet van z'n eigen leeftijd (of iets ouder). Dan gaat hij voor ze staan en zich helemaal uitsloven: springen, zich op z'n billen laten vallen, lachen, rondjes draaien, dansen, enz. _O- En pas nog gaf hij een vreemd meisje opeens een dikke knuffel en een kusje. Ze keek er echt zo bij van: 'help, wat moet ik hiermee!?' :')
pi_131587619
In Portugal ging ze trouwens naar harige donkere mannen meer lachen en zwaaien dan naar vrouwen of lichtere mannen :? dat beloofd wat :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131587629
:D O+
pi_131587633
Helemaal mee eens hoor Troeta en DF! Maar ik vind dat ook vaak best moeilijk, om in te schatten wat ze wel en niet aankunnen, omdat hun gedrag vaak om meer maatregelen vraagt dan ze kunnen verwerken. Ik bedacht me vanochtend dat dreumesjes eigenlijk een soort mini-pubers zijn; die willen ook van alles (uitgaan, autorijden, autonome keuzes maken) terwijl ze daar cognitief nog niet helemaal rijp voor zijn. Een dreumes heeft grenzen nodig, maar kan zijn gedrag nog maar nauwelijks sturen of soms zelfs maar de grenzen onthouden.

Ik vind een strafstoeltje ook iets moeilijk, omdat het óók weer zo'n enorme beheersing vraagt, namelijk stilzitten. In het sporadische geval dat het hier echt nodig is (lijkt?) gaat M ook op de gang (of bloot in bed :P ) Maar ik vind het juist leuk om dat ook van jullie moeders met oudere kinderen te horen, omdat je natuurlijk een veel duidelijker beeld hebt van wat ze allemaal gaan kunnen.

Soempie, dat vind ik ook sneu, ik kan daar slecht tegen. Het gebeurt niet veel, maar ik krijg er ook een rotgevoel bij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131588452
Schattig soempie :D

Opvoeden :+ (foto's van augustus)

[ Bericht 36% gewijzigd door Zoë23 op 27-09-2013 09:27:04 ]
pi_131588468
Wat een prachtige meisje is het toch O+
pi_131588498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:47 schreef bitterend het volgende:
Wat een prachtige meisje is het toch O+
O+
Ik wilde een collage maken van al haar klimgeit-acties maar dat lukt niet op de ipad
pi_131588533
Lekker klimmen en verder spelen. Wat een mooierd. O+ Haar grote ogen op die laatste foto. O+
pi_131591219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Soempie het volgende:
Waar ik de laatste tijd wel een beetje verdrietig van word is soms de reactie van anderen/ vreemden op M. Vanmorgen bijvoorbeeld kwam een volwassen man iets ophalen bij ons thuis. M. liep naar hem toe om vol enthousiasme z'n tractor te laten zien en die man keek alleen maar naar beneden en zei vervolgens helemaal niets. Zulke dingen gebeuren nog best vaak. Dan vind ik m'n jongetje zo lief en sociaal (zwaaien bijvoorbeeld) en dan wordt er gewoon stug door hem heen gekeken. Ik kan dat niet begrijpen, ook al besef ik me heus wel dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben. Ik vind het zo sneu voor hem. ;( Gelukkig ook zat mensen die wel leuk reageren hoor.

Herkent iemand dat?
Ja, daar heb ik laatst ook iets over gepost. Zo jammer, gewoon recht aankijken en er kan geen glimlachje vanaf. Stomme zuurpruimen :(

Meestal zeggen wij dan zelf maar hallo tegen hem.
pi_131591392
Mooi Zoe, knap meisje O+

M vindt andere kindjes op zich wel interessant. Merk nu dat hij ook meer richting zijn zusjes trekt. Hij gaat nu echt bij ze liggen op het kleed, vertelt hele verhalen en leest boekjes voor. Ook maakt hij muziek voor ze (door aan zo'n muziekknuffel te trekken). En heel soms krijgen ze ook spontaan een kusje. O+
pi_131595926
Zoë, lekker meisje! En dat klimmen ziet er bekend uit..

CS, ik weet het ook niet altijd. En deze tweede is nogal wat dapperder en vlotter dan de eerste, dus het is ook weer wennen en proberen. Soms (letterlijk) met vallen en opstaan. Maar ik bedenk altijd dat de oudste ook best een aardige jongen lijkt te worden, dus dat ik ergens toen iets goed heb gedaan, en dat ik het maar weer zo ga proberen.. :+

Daan krijgt ook niet altijd aandacht van anderen, zoals hij zou willen. Maar soms ook wel. Afgelopen weekend hadden we een buurtfeest. Daan heeft bijna de hele tijd met een paar 14 jarige pubers opgetrokken. De jongens vonden het geweldig. En Daan had mooi voetbalmaatjes (en ik&man onze handen vrij voor de organisatie). En toen Daan in de vogelnestschommel in slaap was gevallen, bleef eentje er het hele uur naast zitten O+
pi_131600780
Mooie fotos van S!! Wat een knap ding is t toch. Die haartjes met dat strikje, zo schattig.

Wat stom die mensen die niks terug zeggen tegen dreumessen. Nog niet meegemaakt.

Ik ben mezelf al de hele dag zwanger aan t denken :') ik denk vanalles te voelen.
  donderdag 26 september 2013 @ 22:10:44 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131601390
Okee, vandaag is poging tot aanhaken grandioos mislukt.

Maar ik wil jullie allemaal wel heel erg bedanken voor de steun en adviezen. Vandaag hadden we weer een goede dag, want de 4 generaties gingen boodschappen doen :). In de praktijk betekent dat voor Draakje aandacht te over voor haar en dus een voorbeeldig gedragend kind.
Ik denk overigens niet dat ik te streng ben voor haar. En het huis is al dusdanig hufterproof dat ze met vrijwel alles mag spelen.
Het strafstoeltje kan misschien bij sommige kindjes nog niet werken, maar bij Draakje komt het 'verplicht stil blijven zitten' wel aan. Zo is ze even uit de situatie en kan ze haar gedrag even 'resetten'. Ze is trouwens 21,5 maand, voor wie het vroeg.
En wat betreft het reageren op de stemming van de ouder (s) , dat is hier zeker aan de orde. De situatie hier is nog steeds verre van ideaal en vooruitzicht op verbetering is er momenteel niet, daarvoor zijn we deels afhankelijk van externe factoren die wij niet in de hand hebben. Ik probeer het wel allemaal zo goed en positief mogelijk te doen de hele dag maar dat is gewoon vreselijk lastig.

Morgen weer een 'normaal' dagje thuis, benieuwd hoe het gaat verlopen allemaal.
pi_131603530
:*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  donderdag 26 september 2013 @ 22:52:58 #21
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131603550
Succes morgen NTS :* . Meer dan je best kun je ook niet doen!

Niet reageren op heel enthousiast 'haaaaai' roepende dreumes: check. Het verbaast me wel, maar verder kan ik me er niet druk om maken. Chagrijnen zijn t gewoon ;). (Of ze hebben echt niet door dat er tegen ze gepraat geschreeuwd wordt, dat zie ik ook wel vaak).

Strafstoeltje (bij ons dan een traptree) werkt hier bij S nog voor geen meter... Als hij stout doet en ik zeg 'moet jij maar even op de trap zitten?!' (wat dus dreigend bedoeld is) zegt hij :Y ja! *O* . Faal dus :') . En als het vervolgens toch niet mag (omdat het een eerste waarschuwing was), gaat hij soms ook nog huilen. Dus nee, hij heeft nog niet door dat dat een straf is :P.
En meestal gaat het toch om iets stouts dat hij bij z'n broer heeft gedaan. Slaan ofzo. En dan laat ik ze elkaar liever een kus geven om het goed te maken.
pi_131609526
ik heb er echt nog niet overna gedacht wat ik wil met mijn dreumes als ze stout is. Ik zat zelf te denken om haar in de hoek te zetten, aangezien je die altijd en overal wel een hebt. Lekker oldskool :')
En verder ga ik alles gewoon doen zoals nanny Jo Frost me geleerd heeft, en dan komt het allemaal goed ;)

F.leur heeft gisteren voor het eerste pannekoeken gehad. Ze vond het mwah!

Krijgen jullie kindjes nog ooit potjes? Ik geef zelf 3/4 vers, maar die potjes zijn zo makkelijk soms! :@
pi_131609556
Kwisted, Daan krijgt heeeeeel soms nog zo'n Olvarit ding voor 12+, maar er zit te weinig in. Dus dan moeten we toch niets extra's regelen(banaan ofzo). Er staat nog 1 in de kast, en dan is het wel voorbij. Maar dat is misschien eens in de maand, sinds hij 10 maand is.
Er staat hier altijd wel een restje in de vriezer. En in nood is mijn man een held in met restjes een verantwoorde maaltijd te bouwen voor.. O+
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:03:22 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131609636
Hier nooit potjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:15:26 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131609735
Hier ook geen potjes. Ik vind dat ook eigenlijk helemaal niet makkelijk meer want dan moet ik haar voeren. Of iig helpen met eten. Bij 'normaal' eten eet ze gewoon zelf, veel gezelliger :). E. wilde alleen in het begin potjes en geen vers maar sinds een maand of 7 is dat we over denk ik.
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:40:09 #26
348178 NotTheSame
pi_131610051
Hier ook geen potjes meer. Ook maar amper in huis gehad, alleen als we naar het circuit gingen namen we een potje (en de flessenwarmer op 12v want soms geen stroom :')) mee.
pi_131610081
Ik denk niet dat M een strafstoeltje zou begrijpen. Maar ik denk ook dat hij daar vooralsnog wat te gevoelig voor is. Negeren werkt hier beter.

NTS, succes vandaag!

M krijgt ook geen potjes meer. Rond de 1 jaar nog wel soms maar dat was ook ivm de omstandigheden. Zelf eten doet hij trouwens ook niet. Tenminste niet bij elk soort eten. Voeren gaat dan sneller en het wordt minder zooi. Maar goed, misschien hem toch maar zelf ook een lepel geven en dan samen.
pi_131610092
Potjes is hier trouwens niet makkelijker want ik heb mijn hele diepvries voor liggen met eten voor M. Misschien is dat dan ook iets Kwisted? Om wat in te vriezen zodat je altijd iets hebt wat je F kunt geven als je zelf geen zin hebt om te koken?
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:55:30 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131610261
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:43 schreef Kyara het volgende:
Potjes is hier trouwens niet makkelijker want ik heb mijn hele diepvries voor liggen met eten voor M. Misschien is dat dan ook iets Kwisted? Om wat in te vriezen zodat je altijd iets hebt wat je F kunt geven als je zelf geen zin hebt om te koken?
Dat hebben wij ook ja. Niet de hele vriezer vol maar er staan wel 2 of 3 bakjes met aardappelen en groenten. Voor als het echt niet uitkomt. Maar goed, ze eet ook gewoon pizza mee (vaak wel zelfgemaakt) en pannenkoeken enzo. Pannenkoeken vindt ze hier trouwens alleen lekker met appelstroop! Sowieso is ze nogal een appelstroop-lover :'). Ze begint al 'die, die, die' te roepen als ze de pot in de la ziet staan :D.
pi_131610464
dank O+

Kwisted
ik duim voor je! :)

NTS
wat een ***situatie

en potjes..
S kreeg tot 12/13maanden bijna alleen bv ivm reflux. Van gepureerd enz ging ze over haar nek net als 'stukjes'. (dus potjes was niet echt een optie) We deden/doen wel Rapley zodat ze zelf kon bepalen wat/hoeveel etc ze at dat ging beter dan voeren en minder kokhalzen. Ze kreeg er niet echt veel van binnen.
toen ze eenmaal goede med had werd kokhalzen minder en prakten we het eten en voerden we het.
Daarna wilde ze 'zelf' eten dus nu eet ze al een hele tijd zelf (en vers dus) en zonder slab. Een slab vind ze echt reuze irritant. Valt met het knoeien wel mee. Alleen saus en vla drupt dus dat knoeit een beetje.

Ik vries niets in, vind het zelf ook niet lekker uit de vriezer. Gehakt/kip smaakt anders en ik kook toch iedere dag.
pi_131610612
M eet apart en ik ga geen 2x koken, daar heb ik trouwens ook echt geen tijd voor. Wij eten pas als alle kinderen op bed liggen. Mijn man is pas laat thuis en rond etenstijd is het hier sowieso spitsuur.
pi_131610653
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook ja. Niet de hele vriezer vol maar er staan wel 2 of 3 bakjes met aardappelen en groenten. Voor als het echt niet uitkomt. Maar goed, ze eet ook gewoon pizza mee (vaak wel zelfgemaakt) en pannenkoeken enzo. Pannenkoeken vindt ze hier trouwens alleen lekker met appelstroop! Sowieso is ze nogal een appelstroop-lover :'). Ze begint al 'die, die, die' te roepen als ze de pot in de la ziet staan :D.
:D. Billie pakt zelf de (kartonnen) pot appelstroop uit het kastje en zet 'm op tafel als 'ie honger heeft. :@ :') O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_131610656
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:19 schreef Kyara het volgende:
M eet apart en ik ga geen 2x koken, daar heb ik trouwens ook echt geen tijd voor. Wij eten pas als alle kinderen op bed liggen. Mijn man is pas laat thuis en rond etenstijd is het hier sowieso spitsuur.
Kan ik me goed voorstellen!
Ik eet soms vroeg met S (rond 17:30) en vriend eet 18:30 als hij thuis komt. 2x achter het fornuis staan is niet handig maar ik moet toch 2x iets klaar maken of het nu uit de vriezer komt of dat ik het net heb gekookt.
Met 3 kinderen lijkt het me allemaal nog wel lastiger.
pi_131610738
Ja, M eet ook rond half 6. Later vind ik niet echt een optie omdat hij rond 7 uur naar bed gaat en meteen na het eten slapen vind ik zelf ook niet prettig. En mijn man is op z'n vroegst om half 7 thuis en dan hebben alle kinderen al gegeten en valt hij mooi in het avondritueel.

Pannenkoeken heeft M nog nooit gehad. Binnenkort maar een keertje voor hem bakken.
pi_131610769
Hier altijd een potje fruit of groente in huis ( en vaak erbij). Ze eet met de pot mee, zoveel mogelijk zelf, maar ik voer wel bij. Ze kan zelf uit een bakje eten en met een vork. Lepel lukt minder goed nog. Ook altijd yoghurt bij elke maaltijd.
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:31:01 #36
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131610810
Hier af en toe toch ook een potje, voor als ik geen zin heb om te koken of als wij een keer erg laat eten.
Nu eet hij de laatste tijd ook slecht en een potje eet hij dan op de één of andere manier makkelijker. Maar het gebeurt niet elke week.

R is bijna twee maar hier nog niet een strafstoeltje of strafhoek hoeven te gebruiken eigenlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_131610926
Ik loop weer achter de feiten aan met het zelf laten eten van M geloof ik :')
Dat is het nadeel van zo druk zijn met 3 kinderen. Als alles goed gaat dan blijf je dat zo doen, terwijl het misschien ook weer tijd is voor een volgende stap. M's eten gaat echt tussen het eten van de meisjes en zijn bad is dus alles volgens een strakke planning. Vanavond maar zelf laten eten.....en hopelijk loopt mijn planning niet te erg in de soep.

Hebben jullie trouwens nog leuke knutsel ideeën om met een dreumes te doen? M vindt tekenen erg leuk. Hij heeft wasco, potloden en stiften. Wil ook met hem gaan verven. Nog meer ideeën om te doen aan tafel?
pi_131611004
Kyara
Vriend blijft ook dingen zo doen omdat ze goed gaan zegmaar (wat ik wel begrijp en is niets mis mee) En ik laat haar kliederen enz enz en nu eet ze netjes en zonder slab.(ik heb ook de tijd om dat te doen, vriend is veel weg) S wil ook graag alles zelf doen. Het is ook maar net waar een kind zijn interesses liggen misschien. Jou M kan naar mijn idee heel veel wat S nog niet doet. Ze leren toch het snelst dat wat ze zelf leuk vinden. denk ik.

Stickers plakken! S vind dat echt super leuk. Bij de action heb je stickerboekjes voor 60cent ofzo.
Of een etui met potloden.. kan ze zich echt mee vermaken. Er in en uit doen.. ritsje dicht enzo
pi_131611058
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:37 schreef Kyara het volgende:
Ik loop weer achter de feiten aan met het zelf laten eten van M geloof ik :')
Dat is het nadeel van zo druk zijn met 3 kinderen. Als alles goed gaat dan blijf je dat zo doen, terwijl het misschien ook weer tijd is voor een volgende stap. M's eten gaat echt tussen het eten van de meisjes en zijn bad is dus alles volgens een strakke planning. Vanavond maar zelf laten eten.....en hopelijk loopt mijn planning niet te erg in de soep.

Hebben jullie trouwens nog leuke knutsel ideeën om met een dreumes te doen? M vindt tekenen erg leuk. Hij heeft wasco, potloden en stiften. Wil ook met hem gaan verven. Nog meer ideeën om te doen aan tafel?
Je kan hem ook voeren terwijl hij een vorkje in zn hand heeft. Dan combineer je het. meteen zelf laten eten is wel een hele grote overgang denk ik. En juist in de periode dat je dat kon gaan oefenen, kreeg je het mega druk. Alles op zn tijd.

Knutselen:
Soempie had toen die plakfolietip met frutsels. Of kleien ? Vouwblaadjes ? Kranten scheuren ?
pi_131611165
Knippen met een kinderschaartje is nog te moeilijk he ?
pi_131611203
Ik heb deze ochtend echt moeite met F.leur naar bed brengen. Ze ligt al een hele tijd wakker in bed. Het ging van kletsen naar jammeren naar huilen. Ze is overduidelijk moe. Maar ik weet dat als ze me ziet, dat het dan krijsen wordt tot ik haar oppak. Dus ik wil niet naar binnen gaan. Maar mijn moederhart breekt ;(
Net even eruit gehaald, mee naar beneden genomen. Ze was zo overstuur dat slapen er toch niet meer inzat. Maar toen was ze beneden heel jengelig en viel ze de hele tijd om van de slaap, letterlijk :') Nu dus toch weer in bed gelegd. En nu ligt ze weer te jammeren. Hopelijk slaapt ze gauw!

Kyara, misschien propjes maken en opplakken, of een keer van die speelmais kopen om mee te knutselen. Stickers plakken wat Zoe zegt is ook leuk ja! Of stempelen. Dat kan ook met aardappels en verf :P

ik vind de potjes handig omdat het snel is (10sec magnetron), ze/wij/alles wordt niet vies :') en ze eet het heel goed. Als ik zelf kook dan krijgt ze gewoon stukjes. Dus worteltjes, broccoliroosjes etc. Dat eet ze ook wel aardig, maar dat duurt wat langer, ze krijgt minder binnen en ze knoeit ermee. Ik snap wel dat het goed voor haar is, daarom krijgt ze dat voornamelijk. Maar ik hou wel potjes in huis voor als ik haast heb oid. :)

Hoe vriezen jullie porties in voor de kindjes? En hoe warm je dat dan op? Toen ze kleiner was maakte ik prutjes, maar ik zou nu liever stukjes geven.
pi_131611264
en ze slaapt.. eindelijk!
dat wordt nu even expeditie Robinson terugkijken!

toch niet }:|
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:58:46 #43
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131611296
Koekjes bakken? Hier heeft Rayen de concentratie van een mug dus verder dan op een paar vormpjes stampen kwam het niet maar hij heeft er wel lekker van gegeten :P
Rayen 2½ jaar!
pi_131611426
Kwisted: Dan zou ik voorgesneden roosjes in de koelkast bewaren ( uit een AH zakje) is zo klaar.
Misschien is F nu ook naar 1 slaapje aan het gaan ? Even in bad of 5 minuutjes babytv ?
TJ: Leuk koekjes bakken. Kan ik niet :D
pi_131611497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:04 schreef kleinzusje het volgende:
Kwisted: Dan zou ik voorgesneden roosjes in de koelkast bewaren ( uit een AH zakje) is zo klaar.
Misschien is Fleur nu ook naar 1 slaapje aan het gaan ? Even in bad of 5 minuutjes babytv ?

ja goede tip van die roosjes. Die heb ik ook een hele poos in de diepvries gehad. Die hoef je ook maar een minuutje of 10-15 gaar te koken.
Vanaf wanneer gaan kindjes ongeveer naar 1 slaapje? In dit geval is ze wel echt moe hoor. Want ik heb haar net eruit gepakt en het was niets als jengelen, en ze struikelde gewoon over haar eigen benen van de slaap..
Volgens mij is ze nu bijna stil. Arm vogeltje ;(
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:09:10 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131611535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:54 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb deze ochtend echt moeite met F.leur naar bed brengen. Ze ligt al een hele tijd wakker in bed. Het ging van kletsen naar jammeren naar huilen. Ze is overduidelijk moe. Maar ik weet dat als ze me ziet, dat het dan krijsen wordt tot ik haar oppak. Dus ik wil niet naar binnen gaan. Maar mijn moederhart breekt ;(
Net even eruit gehaald, mee naar beneden genomen. Ze was zo overstuur dat slapen er toch niet meer inzat. Maar toen was ze beneden heel jengelig en viel ze de hele tijd om van de slaap, letterlijk :') Nu dus toch weer in bed gelegd. En nu ligt ze weer te jammeren. Hopelijk slaapt ze gauw!

Kyara, misschien propjes maken en opplakken, of een keer van die speelmais kopen om mee te knutselen. Stickers plakken wat Zoe zegt is ook leuk ja! Of stempelen. Dat kan ook met aardappels en verf :P

ik vind de potjes handig omdat het snel is (10sec magnetron), ze/wij/alles wordt niet vies :') en ze eet het heel goed. Als ik zelf kook dan krijgt ze gewoon stukjes. Dus worteltjes, broccoliroosjes etc. Dat eet ze ook wel aardig, maar dat duurt wat langer, ze krijgt minder binnen en ze knoeit ermee. Ik snap wel dat het goed voor haar is, daarom krijgt ze dat voornamelijk. Maar ik hou wel potjes in huis voor als ik haast heb oid. :)

Hoe vriezen jullie porties in voor de kindjes? En hoe warm je dat dan op? Toen ze kleiner was maakte ik prutjes, maar ik zou nu liever stukjes geven.
Het is al even geleden maar ik heb stukjes aardappel en groenten in zo'n Nuby bakje in de vriezer zitten en dat doe ik dan even in de magnetron. Ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan, ik denk dat dat een maand of 4/5 geleden is.

E. zit nog steeds op 2 slaapjes. Af en toe een dagje met 1 slaapje maar meestal slaapt ze toch 2x. Het is nu wel echt de overgangsfase merk ik. Het wisselt per dag! Eergister sliep ze 2x 1,5 uur, van 10 tot half 12 en van half 3 tot kwart over 4. Gister sliep ze 3 uur van half 2 (!) tot half 5. En ze is op beide dagen hartstikke gezellig en niet oververmoeid geweest. Beide dagen lag ze overigens wel gewoon om 19:00 uur te slapen, daar heeft het overdag slapen totaal geen invloed op, bizar genoeg.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:11:39 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131611585
Hier ook geen potjes groente/fruit meer. Sinds dat ik er via het forum achterkwam dat ik het ook zélf kon koken , heb ik dat dus gedaan en ingevroren. Ze eet dus al vanaf een maand of 7 niet meer uit potjes groente, fruit heb ik nog wel wat langer uit potjes gegeven.

Nu eet ze met alles mee, en ook zelf doen, en dat gat goed, soms met de vork, soms eet ze met dr handen....ik vind het allemaal prima. en ze heeft ook geen slab om, dus lekkere knoeiboel af en toe :P

ik zorg er wel altijd voor dat er een zak met groente in de diepvries ligt , voor als wij een keertje laat eten of iets wat ze niet mag (maar dat gebeurt bijna nooit ;) )
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:12:40 #48
348178 NotTheSame
pi_131611609
Ik geef Draakje wel eens een rol schilderstape met een beginnetje losgemaakt (gewoon die van de Action). Trekken, scheuren, plakken, weer losmaken, weer plakken. Ik weet alleen niet hoe goed dat te combineren is met J. en D. ivm kleine stukjes?

Kwisted, hopelijk is ze toch nog omgevallen?

Bij porties met stukjes voor de vriezer zorgde ik dat ik de groente en de pasta niet TE lang kookte, zodat het bij het opwarmen niet alsnog prakkie werd. Vlees bakte ik wel normaal en vis bereidde ik gewoon vers.
pi_131611901
Kwisted, wanneer ze overgaan naar 1 slaapje verschilt nogal. Chris was bijna anderhalf, Daan was met 10 maand al zover. Daan slaapt nu in de middag ook veel minder dan Chris (1,5 uur ipv 3). Kinderen verschillen nogal.

Eet vries ik in, zoals het uit de pan komt. Soms de groente in diepvrieszakjes, als er nog eens flinke schep in de pan over is. of een hele maaltijd in een bakje, heb een paar met een middenschot. Dan kan ik de pasta/rijst los van de saus invriezen.

Aan tafel spelen houdt Daan meestal niet zo lang vol. Maar gisteren knoeien met scheerschuim ging perfect. Vingerverven ook wel. Maar bij beide heb je wel een rommeltje ;)
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:58:28 #50
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131612728
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:04 schreef kleinzusje het volgende:
Misschien is F nu ook naar 1 slaapje aan het gaan ? Even in bad of 5 minuutjes babytv ?

Als zelfs een kookkneus zoals ik koekjes kan bakken dan kan jij het ook hoor :9
Zandkoekjes een simpeler recept bestaat er niet :+
Rayen 2½ jaar!
pi_131612934
M heeft dus tot 15 maanden potjes gegeten en daarna niet meer. Bij mij krijgt het het nooit meer (bij zijn vader wel), ik kook altijd voor mezelf en dan kan M met me meeëten. Ik heb niets speciaals in de vriezer maar in geval van nood kan ik altijd wat pasta met tomatensaus voor M maken. Maar dat is eigenlijk nog nooit voorgekomen. We eten hier altijd samen, om 18 uur, eerder lukt niet omdat ik tot 17 uur werk, maar het gaat eigenlijk prima. M gaat tussen half 8 en 8 naar bed.

Hij eet in principe zelf met een vorkje en lepel. Lukt niet altijd goed, ik moet hem soms helpen het eten er aan te prikken/op te leggen, maar hij stopt het zelf in zijn mond. Ik eet ondertussen zelf ook dus ik wil hem niet voortduren voeren. Hij mag van mij met zijn handjes eten maar hij gebruikt liever bestek.

NTS, wat rot dat er nog zoveel onrust is in jullie thuissituatie. Ik kan me best voorstellen dat draakje, met haar pittige temperament daardoor extra op zoek is naar houvast. Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Fijn dat gisteren een leuke dag was, zulke goede momenten zijn ook heel waardevol om bij stil te staan.

Ik vind de tip van de schilderstape echt leuk! Gaan we ook eens doen. Kleien zou je ook kunnen proberen Kyara, met echte klei of brooddeeg. Of stickers plakken. Of knoeien met scheerschuim, dat vond ik als kind fantastisch :@ Ik heb bij de Hema wel eens boekjes gezien met tekeningen die je dan met een kwast nat moet maken en dat er dan kleurtjes komen, dat lijkt me ook leuk. Oh, en stempelen zou ook nog kunnen.

Kwisted, ik weet niet eens mee precies wanneer M naar 1 slaapje ging :@ Ruim een jaar was hij geloof ik. Ik merkte dat hij 's middags gewoon niet meer wilde slapen. Ik ben toch het ochtendslaapje een beetje gaan verschuiven zodat het wat meer midden op de dag viel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 27-09-2013 11:17:29 ]
pi_131614765
Hier eet ze iedere avond mee,ze krijgt stukjes aardappels met wat jus stukjes vlees en dr groenten ze krijgt een lepel maar die word eigenlikk niet gebruikt net als haar vork hihi lekker alles met de handjes en slabbers wil ze niet dus zit altijd in haar romper. De lepel word pas gebruikt als ze vol zit en het wil prakken ofzo.

Potjes heel soms meestal als ik met de trein na me ouders ga of terug, dat warm ik dan op bij de ah to go.

Ik voel me slecht als ik lees hoeveel jullie doen met ze, hier speelt ze alleen, samen spelen is meestal ruzie of ze komt blokjes brengen die ik moet stapelen en dan gaat ze weer weg. Ik wandel wel altijd met haar naar de winkels enzo en gaan bijna iedere dag een half uurtje naar de speeltuin. Maar knutselen enzo doe ik niet... vind het ook niet echt leuk ze wil toch alles zelf doen,,
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 27 september 2013 @ 12:34:07 #53
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131615066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:20 schreef Sam1993 het volgende:
Hier eet ze iedere avond mee,ze krijgt stukjes aardappels met wat jus stukjes vlees en dr groenten ze krijgt een lepel maar die word eigenlikk niet gebruikt net als haar vork hihi lekker alles met de handjes en slabbers wil ze niet dus zit altijd in haar romper. De lepel word pas gebruikt als ze vol zit en het wil prakken ofzo.

Potjes heel soms meestal als ik met de trein na me ouders ga of terug, dat warm ik dan op bij de ah to go.

Ik voel me slecht als ik lees hoeveel jullie doen met ze, hier speelt ze alleen, samen spelen is meestal ruzie of ze komt blokjes brengen die ik moet stapelen en dan gaat ze weer weg. Ik wandel wel altijd met haar naar de winkels enzo en gaan bijna iedere dag een half uurtje naar de speeltuin. Maar knutselen enzo doe ik niet... vind het ook niet echt leuk ze wil toch alles zelf doen,,
Ik denk dat dat wel meevalt hoor, we pennen nu allemaal neer wat we doen en dan lijkt het veel maar koekjes bakken heb ik nu eigenlijk voor het eerst in zijn leven dus maar 1 keer gedaan (en hij wordt bijna twee :P )
Verder gaan wij ook wel veel naar de speeltuin, dan ziet hij nog eens andere kinderen.
Maar verder " helpt" hij gewoon mee in het huishouden en doen we niet veel speciale dingen.
Of we gaan naar de eendjes, of hier vlakbij naar het station naar de treinen kijken want daar is hij helemaal wild van.
Knutselen en zo word pas leuk denk ik als ze wat ouder zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_131615254
Maar Sam, is het erg dat ze alles zelf wil doen als jullie knutselen? Als je iets uitkiest waar ze lekker mee haar gang kan gaan, dan geeft dat toch niet? Dreumesjes kunnen ook nog niet samenspelen, daartoe zijn ze nog niet in staat. Ze zitten nog in de fase van 'parallel spel', naast elkaar hetzelfde doen, maar met vooral aandacht voorzichzelf en weinig voor anderen. Dat zie je bij ons op het kdv mooi, daar spelen de dreumessen en de peuter samen buiten. De dreumessen zitten naast elkaar in de zandbak allemaal met hun eigen schepje te klooien, terwijl de peuters als toe zijn samen in een huisje spelen of zwaardvechten met de scheppen.

Maar je kunt daar wel gebruik van maken, dat naast elkaar spelen. Dikke kans als jij samen aan tafel gaat zitten om samen te kleuren (dus Lisa haar eigen papier en krijt en jij ook) dat ze dan lekker haar gang gaat maar ook af en toe bij jou komt kijken. Ik mag M ook niet helpen met tekenen, maar hij vindt het wel heel boeiend dat ik het óók kan. Vaak teken ik iets voor hem, wat hij kent, zoals een auto, paard, poes, of vis en dan kijkt hij heel geboeid toe en gaat me vertellen wat hij ziet (En da's al een prestatie op zich gezien mijn abominabele tekenkunsten :') ). Letters vindt hij ook heel spannend, dat ik die maken kan. Of ik een teken een rondje en noem dat 'bal' en dan gaat hij ook een bal tekenen (wat dan uiteindelijk een rechte lijn wordt maar dat mag de pret niet drukken :+ )

We hadden het toch laatst over stimuleren? Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van waar jij ergens niet aan (durft?) te beginnen, omdat ze 'het toch nog niet kan/wil', maar waar het denk wel best heeft effectief zou zijn om haar voorzichtig uit haar comfortzone te halen. Speel met haar op haar manier, naast elkaar dus, en kijk of je haar kan overhalen om tijdens het parallel spelen wat aandacht aan elkaar te besteden.

En alle ideeën die ik opschreef doe ik niet allemaal hoor! Was meer brainstormen. Hoewel ik wel stempels en stickers wil gaan halen binnenkort, lijkt me leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 27-09-2013 12:49:11 ]
pi_131615679
Stickers plakken, papier scheuren en propjes maken en opplakken, stempelen klinkt leuk! Kleien misschien ook wel!

Koekjes bakken nog maar niet, maar brooddeeg en daarna versieren is misschien wel weer leuk.

Ik bedoel echt aan tafel spelen. M kan namelijk wel lang stilzitten ;)

Ik heb hier trouwens ook altijd macaroni, diepvriespinazie, philedelphia en eieren in huis. Dus als ik vergeten ben iets uit de diepvries te halen :@ dan eet hij dat ook graag. Of kliekjes van groente, aardappel met ei als een soort frittata. (dat eet hij trouwens wel zelf, maar dan met zijn handen).

Oh en Sam, M speelt ook heel veel alleen hoor. Ik probeer 1x per dag met hem samen te spelen (dus echt op de grond met de auto's of een toren bouwen), boekjes lezen. Helaas lukt het hier niet om elke dag naar buiten te gaan en zeker als het weer wat slechter is, is knutselen voor mijn dreumes erg leuk. Juist omdat hij zo goed stil kan zitten ;) en zijn zusjes kunnen dan gewoon spelen of slapen.
pi_131615981
Leuke tip dat schilderstape! Ga ik ook eens proberen :).

Potjes heeft mijn mini hooguit 5x gehad denk ik. Vooral handig op vakantie of als we weg gingen 's avonds. Maar toen hij nog geprakt at, kookten we altijd voor 2 dagen in 1x, of porties in de vriezer. Mijn vriend kookt meestal en hij vond het nooit zo erg om extra porties te maken voor I. Nu hij gewoon mee-eet, liggen er verschillende zakken in de diepvries met groenten: broccoli, boontjes, doperwten en pompoenstukjes afwisselend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131616051
Mijn diepvries is de klein :( Ik ben al 2 laden kwijt aan brood voor een hele week, 1,5 la voor M's eten en een halve la voor moedermelk. en 1 lade zit vol ijs :X Als die meiden straks ook brood gaan eten moet ik echt een grotere/extra diepvries....
pi_131616232
Wij hebben een aparte vriezer in de bijkeuken O+. 3 laden, waarvan 1 nog vol zit met moedermelk (past ook echt niks anders bij :')). En nog een klein extra deurtje bovenin de koelkast. Ben echt blij met zoveel ruimte!

Kwisted, wij gingen al rond zijn eerste verjaardag over op 1 slaapje. Het middagslaapje was al tijden moeizaam en áls hij sliep was het maar 30 minuten. Toen hebben we er wel een tijdje over gedaan om het ochtendslaapje uit te stellen, want rond 9.30-10.00 was hij wel weer moe maar dan was de dag na z'n slaapje nog zo lang. Toen het eenmaal lukte om pas rond 11 uur of nog wat later te gaan slapen, viel alles weer op z'n plek. Wel onhandig met lunchen, dat doet hij dus vaak pas na z'n slaapje.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:19:47 #59
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131616248
Eten jullie 10 broden in de week dan? :o

Wij hebben hier ook 2 diepvriezen staan. ideaal. (lijkt wel ofdat er in een vrieskast dus veel minder inkan dan in een vrieskist... :X dat is dan wel een minpunt)

Sam, ik ben ook niet zo van het knutselen en samen spelen en dst getruttel, maar ik merk wel dat ze dingen na gaat doen. Dus ook als ik zit te computeren, dat ze erbij wilt zitten met speelgoedlaptop.... incl muis :') Vind ik eigenlijk niet zo heel tof. maar ik begrijp het wel :Y

Clubsoda, je bent goed op dreef deze week :) Erg fijn weer zo'n post met duidelijke uitleg/ideeën :Y
pi_131616360
Er gaan hier wel redelijk wat broden per week door heen ja. M eet sowieso al 3 boterhammen per dag.

Ik zet M trouwens ook wel met zijn Nijntje laptop aan tafel als ik zelf zit te computeren. Of met een puzzel :Y Is ook wel gezellig, samen aan tafel.

Qua slaapjes zijn wij -in principe- weer terug naar 2 slaapjes. Alleen vandaag weer niet want meneer werd pas om 9 uur wakker. Dus hij is om half 1 naar bed gegaan en ik verwacht wel dat hij doorslaapt tor minimaal 4 uur eigenlijk.

Hij is ook een beetje snotterig en loopt ook wel redelijk dus hij heeft zijn slaap hard nodig. En het was sowieso een slaapkop natuurlijk.

Zo leuk, hij zingt nu ook mee met de muziekmobiel (lalala) en hij gaat nu ook dansen (als een houten klaas, dat wel.... hij stond zo vaak op zijn tenen in een mooie releve dat ik wel een balletdanser in hem zag maar ik ben bang dat het dat niet gaat worden)
pi_131616408
Wij hebben ook een vriezer in de schuur. Eén voor het brood en de rest zit vol met allerhande etensmeuk, maar het meeste zijn inderdaad zakken groente, pizzabodems, wraps, vlees etc.

Dankje PE. Wat helpt is dat ik een beetje tegen een stuk aan zit te hikken wat ik afmaken moet maar wat niet zo lukt, en dan zijn dagboekposten op fok leuker :@
pi_131616456
* Kyara geeft Clubsoda een schop onder haar kont richting stuk...

Ik vind het altijd leuk om te lezen :Y
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:31:11 #63
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131618277
Oh trouwens vandaag is er kledingbeurs bij ons, en morgen, en overmorgen :P

Voor wie interesse heeft:

*
vandaag 27.09 van 17.00-21.00 en
morgen 28.09 van 09.00-12.00

Pfalzdorfer Str. 45 Goch (In het voormalig autohaus Rockling, naast de Stadsbucherei)
Grote kledingbeurs :)

*
zaterdag 28.09 van 09.00-12.00 Agathawall 14 Uedem (is niet zo heel groot)

*
zondag 29.09 van 10.30-14.00 Kledingbeurs in Wemb (Burgerhaus) Deze beurs is drukbezocht, dus moet je wel op tijd heen gaan :)

*
Vrijdag 11.10 van 20.00-22.00
Zaterdag 12.10 van 12.00-14.00

Franziskus Kindergarten Weeze.
pi_131619246
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:27 schreef Kyara het volgende:
* Kyara geeft Clubsoda een schop onder haar kont richting stuk...

Ik vind het altijd leuk om te lezen :Y
Ja, je hebt gelijk, ik ga aan de slag :@
pi_131619710
PÉ, hier is het ook weer tijd voor de kledingbeursen. Vorige week in het dorp hiernaast, morgen in de wijk zelf. En nog op een paar plaatsen in de stad. Eens kijken of ik wat winterjassen kan vinden.
pi_131619754
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:24 schreef Kyara het volgende:
Er gaan hier wel redelijk wat broden per week door heen ja. M eet sowieso al 3 boterhammen per dag.

Ik zet M trouwens ook wel met zijn Nijntje laptop aan tafel als ik zelf zit te computeren. Of met een puzzel :Y Is ook wel gezellig, samen aan tafel.

Qua slaapjes zijn wij -in principe- weer terug naar 2 slaapjes. Alleen vandaag weer niet want meneer werd pas om 9 uur wakker. Dus hij is om half 1 naar bed gegaan en ik verwacht wel dat hij doorslaapt tor minimaal 4 uur eigenlijk.

Hij is ook een beetje snotterig en loopt ook wel redelijk dus hij heeft zijn slaap hard nodig. En het was sowieso een slaapkop natuurlijk.

Zo leuk, hij zingt nu ook mee met de muziekmobiel (lalala) en hij gaat nu ook dansen (als een houten klaas, dat wel.... hij stond zo vaak op zijn tenen in een mooie releve dat ik wel een balletdanser in hem zag maar ik ben bang dat het dat niet gaat worden)
Ja M is altijd een slaapkopje geweest he? Zijn je meisjes dat ook of zie je nu verschillen?

Bizar als ik bedenk dat I. soms al de dag door komt op een hazenslaapje van half uurtje :o!

Wij hebben ook een zielig jongetje. Snotterig en letterlijk de hele nacht gehoest ;(. Hij sliep er meestal doorheen, maar het klonk echt sneu. Wel wakker van 3.15-4.45. Net wel 4 uur geslapen, maar hij wil nu alleen maar op schoot hangen, zoooo niet I.!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:30:11 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131620004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:20 schreef Deepfreeze het volgende:
PÉ, hier is het ook weer tijd voor de kledingbeursen. Vorige week in het dorp hiernaast, morgen in de wijk zelf. En nog op een paar plaatsen in de stad. Eens kijken of ik wat winterjassen kan vinden.
Ja winterjassen....Die moet ik ook nog hebben...Voor de jongens dan, niet voor Cristel, die heeft er een stuk of 6 ofzo.... :@

Wat ik wel lekker vind aan de beurzen hier is dat veel kleding op rekken hangt, kijkt veel fijner :) En dat is niet overal zo (lekker graaien tussen die kleding :P )
pi_131620106
De beurs is hier ook verhuisd. Dat geeft iets meer ruimte = minder ellebogen. Maar nog wel deels op tafels. Graaien inderdaad. En na 10 minuten ligt er niks meer op zijn plek.
Ook van die mensen die eerst alles van een maat meenemen, en dan in een hoekje gaan kijken, om dan het meeste terug te leggen op een willekeurige plaats.. Maar dat probeer ik maar te negeren ;)
pi_131620367
Ik ga volgende week even kijken bij de kledingbeurs in het durp van mijn moeder. Misschien ook wat te koop aanbieden. Geen idee of het groot is of niet. Ik verwacht vergelijkbaar met hier. Want hier is het ook alleen voor de wijk.
pi_131620829
Mijn kind doet raar. Eerst klimt hij uit zichzelf op de bank (okey, ik moest hem wel even helpen want het lukte net niet), vervolgens zat hij ineens op een krukje buiten en net zag ik ineens 2 benen onder een klein bijzettafeltje steken omdat meneer daar onder gekropen was. :?
  vrijdag 27 september 2013 @ 17:42:36 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131623067
Kyara, kijk eens bij Action, daar heb je een geel stickerboek 'mijn eerste woordjes' 1,79! Superleuk! Veel herkenbare plaatjes en plakken maar. Ik lijk wel een Action vertegenwoordiger, maar van de week heb ik daar ook een zak met van die dikke stickers gekocht met feestafbeeldingen (Anouk zag het in mijn handen, griste het uit mijn handen en ik moest het dus maar kopen :D ), foamstickers heet dat geloof ik, ook leuk om gewoon op een papier te plakken en benoemen wat het is (ballon, taartje, vogel, vlinder etc etc).
Dus misschien daar eens kijken?

Verder weet ik ff niet meer waar het allemaal over ging..... Maar ik realiseerde mij vanmorgen dat Anouk over 4 weken gewoon 2 is! :X En help, ik heb dus nog maar 4 weken om iets te verzinnen om uit te delen voor op het kdv! Heb wel wat in mijn hoofd, maar of dat helemaal gaat lukken en qua prijs...moet wel leuk blijven. Dus ik denk nog even verder en moet eens alleen Action af struinen ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131623435
Wat gaat het snel he Susie! Alweer bijna 2! :o

Ik ga eens bij de Action kijken ^O^
En ik het speelgoedtopic zag ik ook grote kralen. Denk dat dat ook wel wat voor M is.
  vrijdag 27 september 2013 @ 18:43:58 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131624428
Kralen vind ik dan weer eng, hier stopt ze nog best veel in haar mond eigenlijk :X
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:21:28 #74
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131625383
Jee Susie over 4 weken al *O* Haha bij ons duurt het nog 7 weken.
Weet je al wat je gaat geven op haar verjaardag? Ik ben me wezenloos aan het denken voor Rayen. Vind het lastig om iets te kopen waar hij echt wat aan heeft en hij heeft eigenlijk al best veel.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:43:59 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131625903
Ze krijgt van ons een keukentje van Ikea, van mijn vader een 3 wieler (met stang) en van mijn zus en broer dingen voor het keukentje. Ook van mijn schoonfamilie misschien nog keukendingetjes. Ik heb ook duplo op het lijstje staan, aanvulling voor my little people en pyjama en shirtjes. Mooi sprookjesboek ook nog, eentje met Assepoester enz O+ Omdat mama dat leuk vind! :D
pi_131626792
Ik wou gezellig mee kletsen vanavond maar ik heb weer hoofdpijn :'( dus ik ga naar bed

Susie 4 weken joh! ik weet nog toen ze als peuter van 4 kg geboren werd :D met die bolle wangen O+
pi_131627165
Slaap lekker Bitterend :*

Hier duurt het nog 4 maanden maar ik ben ook al bezig met cadeaudingen voor verjaardag (en sinterklaas). Ook om de kosten wat te kunnen spreiden.

Sprookjesboek O+
Heb je een specifieke op het oog?
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:49:01 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131627931
Goed idee Susie, dat stickerboek! Ik ga het ook maar halen voor sinterklaas! tnx :)

En leuke dingen krijgt ze!

Op de kledingbeurs heb ik niet veel gekocht, 2 broekjes voor Cristel, en 2 sweaters voor mn achternichtje.
Wesley heeft van zn eigen geld iets van lego gekocht :)

En nu was het wel een hoop gegraai, dus ik was er al snel klaar mee eigenlijk, stapels waren gewoon té hoog :P (en ze hebben eigenlijk niks nodig qua bovenkleding....)

Bitterend, beterschap met je hoofdpijn en weltrusten :*

Op naar de volgende kledingbeurs, morgen :9

Ik heb hier gisteren tegen Wesley gezegd dat ie maar weer moest gaan nadenken voor wat leuks voor zn verjaardag/kerst (en sint)......Maar het is zó moeilijk! Ik weet het ook niet meer....Heb alwel een berg kleren voor ze, maar dat is natuurlijk niet 'leuk' :P Verder heb ik nog geen speelgoed oid gekocht. (En dat wil ik ook wel beperken dit jaar :@ )

Ik heb verder ook geen inspiratie wat ik aan Cristel zou moeten geven...HELP! :X

[ Bericht 25% gewijzigd door PureEvil op 27-09-2013 21:44:38 ]
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:36:55 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131632485
Leuke cadeau's Susie ^O^

Bitterend :*

Kyara hoe oud is M dan? dat je al aan Sinterklaas doet. Ik weet het eigenlijk niet goed, Rayen wordt in november 2 of hij dan wat snapt van schoen zetten e.d.

Ik heb deze week een mooi klein opschrijfboekje bij een boekhandel voor mezelf gekocht. Ik ben niet zo'n "feiten bij houder" :@ maar het leek mij wel leuk om daar dingen in te noteren die je blijkbaar toch weer vergeet.
Tenminste dat hoor ik van moeders van oudere kinderen.
Dus daar heb ik o.a. in genoteerd dat hij 2 weken voor zijn eerste verjaardag liep, dat als hij overdag de borst nog krijgt, hij vaak zegt bij het "mooie" :9 aanzicht ervan "kiekeboe tietje" :+
En zo meer van die dingen.
Doen jullie ook zoiets, of vermeld je dat soort dingen tegelijk in een fotoboek?
Rayen 2½ jaar!
pi_131633498
Mex was 2 maanden 2 en ik heb niet aan schoenen zetten gedaan. Bij de intocht vond hij alleen de wagen vol met mandarijnen geweldig en op de psz kwam Sinterklaas, dat vond hij maar raar.
Maar op pakjesavond wist hij precies wat het allemaal betekende en hij vond het echt geweldig al die zakken vol kadootjes!
Maar wij vierden het vanwege oudere kindjes, weet niet of ik het anders ook had gedaan hoor. Kost een hoop geld en al die rotzooi er weer bij,pfff
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:27:23 #81
348178 NotTheSame
pi_131633999
Ik twijfel ook nog wat te doen met Sinterklaas, omdat Draakje 10 dagen daarna ook jarig is en dan hoogstwaarschijnlijk ook nog een shitload aan speelzooi krijgt.

Voor de Sint wil ik iig gaan kijken voor een ledikantdekbedje en een paar overtrekjes (zelf maken, kan in de winkel niks leuks vinden wat betaalbaar is). En dan nog wat knutselspullen ofzo. Van oma en opa krijgt ze ook nog het eea, maar dat heb ik gelukkig zelf ook een beetje onder controle ;).

En voor d'r verjaardag heb ik al aangegeven ik de kleinere bedragen liever in cadeaukaarten of voor d'r spaarpotje wil, vorig jaar had ze zoveel cheapass spul gekregen wat binnen een dag of twee kapot was, dan ik het gewoonweg zonde vind. Dan zie ik liever iets minder cadeaus, maar van een betere kwaliteit, maar dat ik kan niet verwachten van mijn vrijgezelle mannelijke vrienden dat ze dat begrijpen ;).

Ik klink nu echt als zo'n degelijke, strenge huismama volgens mij :@...
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:44:20 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131634529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:16 schreef bitterend het volgende:
Ik wou gezellig mee kletsen vanavond maar ik heb weer hoofdpijn :'( dus ik ga naar bed

Susie 4 weken joh! ik weet nog toen ze als peuter van 4 kg geboren werd :D met die bolle wangen O+
:D o|O O+ En beterschap! ;)

Weet ook nog niet of wij uitgebreid aan Sinterklaas gaan doen. Vorig jaar gewoon 1 cadeautje gedaan en qua familie zijn alle "neefjes" en "nichtjes" al ouder dan 11, dus daar doen we in ieder geval niets mee. Nog even bedenken hoe of wat.

En nee, vind dat je helemaal gelijk hebt NTS!
pi_131639205
Wij vieren wel sinterklaas. Ook nog 2 neefjes dus we vieren het met de hele familie. M heeft zelfs vorig jaar zijn schoen gezet (okey, dat was meer voor ons entertainment). Dit jaar wil ik eerst boekjes met hem gaan lezen en we gaan naar de intocht. De intocht in het dorp van mijn moeder want daar komen ze langs het huis. Dus wel allemaal lekker relaxt en makkelijk. En vooral: kleinschalig. Als we daar langs de weg gaan staan krijgt hij waarschijnlijk ook wel een handje van zwarte piet. En schoen zetten natuurlijk ook weer. Hij zal het concept niet snappen maar cadeautjes is wel leuk.

Ik heb bij Laziness ook al wat tweedehands speelgoed gescoord dus daar kan ook wat van in de schoen en zo.

TJ, M wordt in januari 2.
pi_131639216
NTS, helemaal mee eens. Ervaring leert echter dan mensen dat "niet leuk" vinden om te geven. Ik ben daarom nu dus al bezig met lijstjes en zo zodat ik straks aan iedereen iets specifieks kan vragen. Hier is het ook verjaardag + sinterklaas achter elkaar, maar ook nog eens x3.
  zaterdag 28 september 2013 @ 08:54:43 #85
348178 NotTheSame
pi_131639340
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:30 schreef Kyara het volgende:
NTS, helemaal mee eens. Ervaring leert echter dan mensen dat "niet leuk" vinden om te geven. Ik ben daarom nu dus al bezig met lijstjes en zo zodat ik straks aan iedereen iets specifieks kan vragen. Hier is het ook verjaardag + sinterklaas achter elkaar, maar ook nog eens x3.
Jep, sommige mensen vonden het idd jammer dat ik dat aangaf. Totdat ik ze vertelde over het speelgoed van vorig jaar en ze begrijpen het nu wel. Mijn familie koopt nu waarschijnlijk dingen samen en onze vrienden vonden het juist wel handig, ze vonden het vorig jaar ook echt moeilijk om een cadeau te kopen (Draakjes peetoom had zelfs z'n moeder meegenomen naar de winkel haha!).
  zaterdag 28 september 2013 @ 09:47:47 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131639773
en euhmm...ik mag wel sinterklaasliedjes gaan oefenen :@ En kinderliedjes ook wel! :D Het klinkt vaak alsof Anouk een liedje aan het 'zingen' is, maar welke?? :D
pi_131640185
Dank dames :*
Heb de laatste tijd last van hoofdpijn best vaak maar de ha zegt niks voor me te kunnen betekenen omdat ik bv geef. Nahja dan pcm en vroeg naar bed.

Ik vind feestdagen moeilijk omdat ik niet echt bekend ben met de tradities. Mijn man zegt dat met sinterklaas zet je je schoen bij de deur en krijg je af en toe pepernoten en af en toe een kadootje en je schoen moet je ook niet elke dag zetten. En met sinterklaas zelf? doe je dan een speciaal etentje ofzo?
In Israel heb ik als kind altijd heel erg naar gekeken naar de feestdagen! het was altijd magisch en je zag de hele familie, ging leuk aangekleed met ze eten, liedjes zingen enzovoort. Maar ik zie het niet zitten in mijn eentje feestdagen te vieren, mijn familie is in Frankrijk/Israel en familie van man doen behalve sinterklaas niet aan feestdagen. Ik denk zelfs dat sinterklaas niet aan wordt gedaan (volgens mij is deze zin niet correct :@ )
Ik twijfel dus nog even hoe en wat..

Vorig jaar met verjaardag had ik een lange lijst klaar, daar hield niemand zich aan -O- dit jaar gaan we naar opa en oma in Parijs. Ik weet niet wat ik voor haar van ze moet vragen :?
De little people bus heeft ze van ze gekregen 2 maanden terug. Daar is ze gek op, dus misschien nog meer van zulke dingen..

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 28-09-2013 10:28:43 ]
pi_131640223
Gingen jullie uitgekleed eten? :o

Ja, de feestdagen zijn wel erg gericht op familie inderdaad en als je die om wat voor reden dan ook moet missen, dan kan dat best zuur zijn. Naar jouw ouders gaan met kerst is geen optie bitterend? Of wordt dat door jouw ouders sowieso niet gevierd? Ben daar ook niet zo in thuis.

Zal straks even wat opzoeken mbt de sinterklaastraditie. Kun je je alvast inlezen want als ze wat groter is krijg je er sowieso mee te maken ;)
pi_131640299
_O-
aangepast! :*

Ze vieren geen kerst. Maar dit jaar mogen we niet omdat we vorig jaar al vrij waren rond de kerst! (werk bedoel ik)
Bij mijn man de familie zijn ze niet van de tradities helaas. Met kerst wordt gewoon chinees besteld oid. Ze komen sowieso bijna nooit bij elkaar (tantes/ooms/nichtjes enzovoort)

Leuk dankje! wil het wel bijzonder voor mijn kleintje maken!
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:48:14 #90
348178 NotTheSame
pi_131640529
Bij ons is Kerst, hard gezegd, een vreet- en zuipfestijn. Kerstavond was eerst met schoonfamilie chinees eten (nu niet meer, we zijn 2,5 jaar geleden uit de familie gegooid :'))
Eerste Kerstdag bij mijn ouders, met oma en stiefopa wat eten en daarna een potje kaarten.
Tweede Kerstdag gingen we eerst altijd chic dineren, maar ik vond dat vorig jaar met Draakje niet zo'n succes (laaaaaang wachten, ubersjieke liflafjes waar je net een kies mee vult en waar de je ingrediënten nog niet eens van uit kan spreken) en nu gaan we gezellig naar de Chinees, lopend buffet :).

Sinterklaasliedjes.... Ik zou voor de kortere liedjes gaan zoals
Zwarte Piet, wiedewiedewiet, ik hoor je wel maar ik zie je niet.
Sinterklaas kapoentje enz.
Ik ga overigens ook met Draakje naar de intocht, ook bij mijn ouders. Om dezelfde redenen als Kyara ;).
pi_131640717
Ik heb trouwens niks tegen chinees hoor! integendeel zelfs! alleen wij mochten kiezen tussen chinees of boerenkool :') dus kozen we chinees.
Het is gewoon niet zo kerst achtig :D
Ga proberen iets te verzinnen voor dit jaar :Y)
  zaterdag 28 september 2013 @ 11:25:21 #92
348178 NotTheSame
pi_131641078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:01 schreef bitterend het volgende:
Ik heb trouwens niks tegen chinees hoor! integendeel zelfs! alleen wij mochten kiezen tussen chinees of boerenkool :') dus kozen we chinees.
Het is gewoon niet zo kerst achtig :D
Ga proberen iets te verzinnen voor dit jaar :Y)
Ik ook niet, en Draakje al helemaal niet. Die leeft momenteel op als we bahi (Bami), koekoek (kroepoek) en saaaaaaate eten :).
pi_131641329
Oh jee, de feestdagen :D :(
pi_131641654
Bah chinees.. :P
Sinterklaas doen we nog niet aan en kerst dan koopt schoonmoeders de cadeaus.

Wat is er met feestdagen kz? :P
pi_131641697
Ik wil ( net als in die zweedse kinderboeken) een huis met lichtjes en een heerlijk ruikende keuken en sneeuw en een grote familie die super gezellig aan een hele grote tafel zit met liedjes en kaarsen en kadootjes en lachende blije kindjes die rondscharrelen en en en...... maar helaas :)
Wij gaan naar oma met kerst en verder nog geen idee :D
pi_131641725
Denk wel even naar de intocht van Sint. Lijkt me lastig hoor, 6 jaar lang liegen over een oude man met een baard die kindjes op schoot wil 8)7
pi_131642110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:37 schreef kleinzusje het volgende:
Oh jee, de feestdagen :D :(
Ja dat ja :')
pi_131642244
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:58 schreef kleinzusje het volgende:
Denk wel even naar de intocht van Sint. Lijkt me lastig hoor, 6 jaar lang liegen over een oude man met een baard die kindjes op schoot wil 8)7
:D _O-

Gaat vanzelf als ze er helemaal in opgaat en je haar blije verraste snoetje ziet als er een cadeautje in haar schoen zit :Y.

Ik denk dat wij het rustig houden. Wel een pakje of 2, een keertje schoen zetten en mee naar sintviering op het werk van m'n vriend maar meer ook niet. En natuurlijk liedjes zingen. Op het KDV doen ze niks, ze vinden het al druk genoeg met de feestdagen voor de kleintjes.

Met familie samen vieren is idd zo leuk! Maar altijd lastig om te organiseren...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131642289
Ik was bang voor zwarte piet :@
pi_131642476
Dat ben ik nog steeds :'). Ik vind gesminkte mensen altijd creepy :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131642582
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:57 schreef kleinzusje het volgende:
Ik wil ( net als in die zweedse kinderboeken) een huis met lichtjes en een heerlijk ruikende keuken en sneeuw en een grote familie die super gezellig aan een hele grote tafel zit met liedjes en kaarsen en kadootjes en lachende blije kindjes die rondscharrelen en en en...... maar helaas :)
Wij gaan naar oma met kerst en verder nog geen idee :D
O+

En dan 's avonds Gone with the wind kijken voor de 99e keer ofzo :')
pi_131642698
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:46 schreef Phaidra het volgende:
Dat ben ik nog steeds :'). Ik vind gesminkte mensen altijd creepy :@.
Dat vind ik ook nog steeds heel naar en eng. Daar moet ik me echt overheen gaan zetten voor M. :{

Even bijlezen. :Y)
pi_131642835
:* bitterend!
Drink je voldoende?

Feestdagen..
Heb al cadeautjes voor Sinterklaas *O* spulletjes van little people: tractor met koe voor bij de boerderij en een onderdeel voor de kermis. S ging dansen op die liedjes in de speelgoedwinkel :D.
En een onderdeel voor haar mega blocks (nep duplo)

Ik moest bijna altijd werken met kers en oud&nieuw dus had er nooit echt iets mee. Nu we een gezin zijn vind ik het toch wel belangrijker om op feestdagen samen te zijn O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Zoë23 op 29-09-2013 11:09:51 ]
pi_131643608
Bitterend:
Misschien heb je hier wat aan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
pi_131644413
Met Sinterklaas doen we hier elke zaterdag de schoen zetten, van de avond dat sint aankomt, tot het laatste weekend ervoor. Maar dat komt natuurlijk ook door de oude broer. Daar zijn we er met 1,5 mee begonnen, maar hem kon het tot 2,5 weinig schelen.
En dan cadeautjes een keer met mijn ouders, zusje&gezien. En vast ook bij mijn schoonouders, schoonzus&gezin. En dan lekker cadeautjes voor iedereen. Voor de kleintjes iets meer, en voor de groten 2 kleine pakjes.

Vanochtend zijn we weer eens wezen zwemmen. Daan is echt een waterratje zeg. Zonder problemen lekker los drijven van de armbandjes. En na een poosje ook op zijn hondjes vooruit proberen te zwemmen. Ook bij een onderwaterbankje, en dan zette ik hem erop, en liep hij met een big-smile (met stijf gesloten mond) naar voren. Natuurlijk helemaal koppie onder, als hij van het bankje af liep. En dan vrolijk verder spartelen naar me toe. Echt heerlijk..
Hoe doen jullie dat met die zwembandjes. Ik vind het van die grote ondingen eigenlijk. Helemaal in verhouding met zo'n ukkie. Is zo'n drijfvest dan handiger, of zijn er kleinere bandjes?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131648379
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Met Sinterklaas doen we hier elke zaterdag de schoen zetten, van de avond dat sint aankomt, tot het laatste weekend ervoor. Maar dat komt natuurlijk ook door de oude broer. Daar zijn we er met 1,5 mee begonnen, maar hem kon het tot 2,5 weinig schelen.
En dan cadeautjes een keer met mijn ouders, zusje&gezien. En vast ook bij mijn schoonouders, schoonzus&gezin. En dan lekker cadeautjes voor iedereen. Voor de kleintjes iets meer, en voor de groten 2 kleine pakjes.

Vanochtend zijn we weer eens wezen zwemmen. Daan is echt een waterratje zeg. Zonder problemen lekker los drijven van de armbandjes. En na een poosje ook op zijn hondjes vooruit proberen te zwemmen. Ook bij een onderwaterbankje, en dan zette ik hem erop, en liep hij met een big-smile (met stijf gesloten mond) naar voren. Natuurlijk helemaal koppie onder, als hij van het bankje af liep. En dan vrolijk verder spartelen naar me toe. Echt heerlijk..
Hoe doen jullie dat met die zwembandjes. Ik vind het van die grote ondingen eigenlijk. Helemaal in verhouding met zo'n ukkie. Is zo'n drijfvest dan handiger, of zijn er kleinere bandjes?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iknhad sesamstraat bandjes vannkruidvat die waren goed in verhouding voor lisa!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131648521
Ik was ook op zoek naar bandjes maar die ik tegen kwam waren allemaal vanaf 3 jaar of zo.
  zaterdag 28 september 2013 @ 17:28:54 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131648550
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:27 schreef Kyara het volgende:
Ik was ook op zoek naar bandjes maar die ik tegen kwam waren allemaal vanaf 3 jaar of zo.
Het gaat op gewicht. De speelgoed winkels hebben ze wel in verschillende maten :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131648594
Ja, dat kan ook. De speelgoedwinkels waar ik toen was hadden alleen vanaf 18 kilo of zo. In elk geval was M overal te jong/klein/licht voor.
  zaterdag 28 september 2013 @ 17:33:30 #110
244125 laziness
pi_131648674
pi_131648722
Binnenkort maar even bestellen voor als we met vakantie gaan.
  zaterdag 28 september 2013 @ 17:43:55 #112
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131648935
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:35 schreef Kyara het volgende:
Binnenkort maar even bestellen voor als we met vakantie gaan.
Ik vind die zwembandjes maar ondingen.
Zo'n zwemvestje lijkt me een stuk prettiger http://www.intertoys.nl/s(...)11-18-kg-566664.html
Maar pffff ook weer lekker aan de prijs :{
Rayen 2½ jaar!
pi_131650066
Mijn neefje had zo'n badpak met ingebouwd zwemvest.
pi_131650283
Hoe organiseer je zwemmen met een dreumes? Qua afdrogen en aankleden weer enzo.. Misschien gaan wij morgen. Maar ik zit te denken hoe ik dat moet gaan doen. :?
  zaterdag 28 september 2013 @ 18:40:51 #115
244125 laziness
pi_131650364
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef Kuukske het volgende:
Hoe organiseer je zwemmen met een dreumes? Qua afdrogen en aankleden weer enzo.. Misschien gaan wij morgen. Maar ik zit te denken hoe ik dat moet gaan doen. :?
Bij ons hebben ze bij alle zwembaden van die grote verkleedkamers voor vrouwen. Daar hebben ze planken met aankleedkussens. Soms ook een box.
Eerst je kind afdrogen en aankleden en die wat te drinken/eten geven en dan jezelf aankleden.
pi_131651295
Oh dat klinkt heel fijn!
  zaterdag 28 september 2013 @ 19:44:24 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131652599
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef Kuukske het volgende:
Bij ons zijn ook extra grote aankleedhokjes met 2 bankjes aan weerszijden.
Ze hebben ook wel aankleedkussens maar die staan gewoon in een open ruimte naast de kleedhokjes, dus dat vind ik niet zo handig.
Ik neem altijd zo'n extra groot kleedhokje. Ik kleed R om liggend op mijn jas of vest en kleed me daarna zelf om.
En als we klaar zijn met zwemmen, droog ik hem eerst af en kleed hem aan en zet hem dan op een bankje met een nijntje-koekje (en zo braaf als die is blijft die vaak zitten) of ik hem iets anders om mee te spelen)
Rayen 2½ jaar!
pi_131653966
Zoe ik moet echt erop letten, het drinken! ik vergeet het te vaak -O-

Dankje Kyara :*

Wat leuk zo'n waterratje DF O+

We zijn maar 1 keer bij een zwembad geweest, die babyzwemmen lessen waren altijd tijdens haar slaap tijden en in het weekend vind ik het te druk. Misschien als ze niet meer smiddags slaapt gaan we weer.

Hier is naar bed gaan savonds een gevecht al een paar dagen en ik ben het zat :( we zijn vanavond sinds 19uur bezig en het houdt niet op met het gejengel. Mijn man is nu boven want ik kon even niet meer
pi_131655249
Fijne zwem tips. ^O^
bitterend :*
  zaterdag 28 september 2013 @ 21:09:10 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131655620
Feestdagen ;( Wij zijn dit jaar de pineut met kerst heb ik begrepen vorig jaar :P Dus we gaan gourmetten, maar goed....vergt alsnog wel enige voorbereiding ....

We vieren wel Sinterklaas op 5 dec. En dan Wesley's verjaardag in het weekend (die is jarig op 5 dec.) maar hij krijgt natuurlijk wel zn verjaardags kadootje op de dag zelf (weet alleen nog niet wat...lastig)

Dit jaar doe ik met kerst alleen wat voor de kinderen en kleinkinderen, weet niet ofdat er ook nog 2 nichtjes meekomen naar ons, anders koop ik natuurlijk ook wat voor hun.
Vorig jaar hadden we voor ons 5en wat onder de kerstboom, was ook wel grappig :)

Oh en schoen zetten mogen ze elke zaterdag vanaf dat de sint in nederland is. (Ik hoop eigenlijk wel dat wesley nu doorheeft dat het niet echt is allemaal....of zal ik het gewoon vertellen? kan wel toch, hij wordt 10......ben er wel een beetje klaar mee :P)
pi_131655683
10 :o
pi_131659013
Ik ben er ook weer eens.

Leuke foto's Zoë en Sam.

Kwa feestdagen doen we alleen aan Sinterklaas, is meer uit traditie dan vanwege iets anders. Kleuter vind schoen zetten en cadeautjes prachtig. Dreumes begrijpt van het schoen zetten nog niet veel denk ik.

Wat leuk zo'n waterratje DF. Dat is mijn kleuter ook heel erg en dreumes ook wel denk ik.

PE, als je dat aan Wesley vertelt, is dat niet lastig als je samen met ze Sinterklaas viert ook? Voor een 10 jarige heb ik helaas ook nog geen verjaardags cadeau tips, zo ver ben ik nog niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131659258
Tinu, hoe beleven jullie Kerst dan? Gewoon een paar extra vrije dagen? Ook geen kerstboom?

gewoon beetje nieuwsgierig :@
pi_131659679
Kyara, ja idd een paar extra vrije dagen. En we hebben geen kerstboom. Een leuke gelegenheid om lekker te koken en te eten, vaak met vrienden, die ook geen kerst vieren.
We hebben wel een traditie om 2e kerstdag met (schoon) broers, nichten en neven bij mijn zwager te eten.

En nu ontopic. Na een goed gesprek met manlief is de co- sleeper terug in onze kamer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131660062
Thanx voor je antwoorden.

En fijn dat de cosleeper terug is *O*

M doet het stukken beter op 2 slaapjes. Wel heel wisselend wakker s ochtends. Soms 7 uur, soms half 9. Morgen naar de Apenheul. Dan moet ie wel op 1 slaapje de dag door....
pi_131664005
Even over drijfmiddelen vanuit mijn oogpunt als badjuf in een redelijk groot zwembad. Zwemvleugels zijn goed, zwemvestje ook. Koop beiden nooit op de groei want dat is het niet veilig (echt niet) en kies nooit voor een opblaasbaar zwemvestje.. Die schieten in het water namelijk omhoog en werken dan dus niet meer goed en kind kan ook niet bewegen..
Zelf heb ik een puddle jumper dit zit er wat tussen in..

Voordeel is dat ze het niet zelf uit kunnen doen.

Oh en altijd drijfmiddelen aan in de kleedruimte en ook pas weer uit in de kleedruimte.. Ook als je gaat eten/douchen/gewoon even zitten hou je aub aan, ze zijn zo weg als je een keer met je ogen knippert (en ze denken nog steeds dat ze blijven drijven)
  zondag 29 september 2013 @ 06:54:09 #127
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131665660
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 01:32 schreef hilliebillie het volgende:
Even over drijfmiddelen vanuit mijn oogpunt als badjuf in een redelijk groot zwembad. Zwemvleugels zijn goed, zwemvestje ook. Koop beiden nooit op de groei want dat is het niet veilig (echt niet) en kies nooit voor een opblaasbaar zwemvestje.. Die schieten in het water namelijk omhoog en werken dan dus niet meer goed en kind kan ook niet bewegen..
Zelf heb ik een puddle jumper [ afbeelding ] dit zit er wat tussen in..

Oh en altijd drijfmiddelen aan in de kleedruimte en ook pas weer uit in de kleedruimte.. Ook als je gaat eten/douchen/gewoon even zitten hou je aub aan, ze zijn zo weg als je een keer met je ogen knippert (en ze denken nog steeds dat ze blijven drijven)
Handig zeg! Helaas vanaf 15 kilo. R is hier bijna 12 kilo, zou dat ook al gaan dan?
De prijs 19.95 is in ieder geval wat aantrekkelijker als zo'n zwemvestje ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_131665955
Ja hoor dat gaat waarschijnlijk al. Ik had hem in gebruik vanaf een kilo of 11 of 12. Ze zullen vaak wel even moeten wennen, en ook dat ze hun benen moeten bewegen in het water, maar dat geld ook voor vleugels of een zwemvestje.

De drie hierboven genoemde drijfmiddelen zijn ongeveer geschikt vanaf dat kinderen kunnen lopen, omdat ze dan makkelijker automatisch hun benen mee bewegen (en als je het veel eerder gebruikt zijn de spieren in de schouder nog vaak niet sterk genoeg om wat tegendruk te geven).

voor onder een jaar/voor ze kunnen lopen vind ik een swimtrainer erg geschikt, liggen ze wat in de zwemhouding dus ze kunnen goed bij het water om te spelen en te spartelen.
Een babyfloat kan ook, maar daarbij is voor het kind minder contact met het water. Maar dat is ook persoonlijk, Jelle vond het iig niks dat ie niet wat kon spetteren :P
Krijg er mobiel geen goed plaatje van geplaatst van deze
  zondag 29 september 2013 @ 09:23:14 #129
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131666103
Ja die swimtrainer hebben we al, bevalt heel erg goed.

Rayen 2½ jaar!
pi_131666202
Wij zwemmen alleen met babyzwemmen en dan heeft M geem drijfmiddelen om. Ik zit er wel over na te denken omdat hij in het diepe zich soms uit mij armen wil wurmen, maar een paar oefeningen gaat beter zonder bandjes. Dankje vooe je tips Hillie, goed om te weten!

Qua feestdagen gaan we wel Sinterklaas vieren maar dat doen we al jaren. Ik denk dat M een ronde cadeautjes mee doet en dan gaat hij lekker naar bed en wij verder. Met kerst is hij kerstavond en 1e kerstdag bij papa en ik bij mijn lief. 2e halen we hem dan op en vieren we bij ons thuis.

Ik vind sinterklaas superleuk, kerst vind ik gezellig om lekker te koken maar we vieren het niet enorm groot. Voor mijn lief is kerstavond de allerbelangrijkste feestdag, dus dan wil ze bij haar familie zijn.
pi_131666629
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 01:32 schreef hilliebillie het volgende:
Zelf heb ik een puddle jumper [ afbeelding ] dit zit er wat tussen in..

goede tip!

ik krijg wel veel zin om weer te gaan zwemmen zo :D
  zondag 29 september 2013 @ 10:48:25 #132
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131666943
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:20 schreef Kwisted het volgende:

[..]

goede tip!

ik krijg wel veel zin om weer te gaan zwemmen zo :D
Ja hier ook :Y (en om zo'n puddle jumper te kopen :+ )
Rayen 2½ jaar!
pi_131666969
Billie vond het wel ok maar het enthousiasme spatte er niet echt af. :').

Wel handig gelukt nog met omkleden enzo!
  zondag 29 september 2013 @ 10:57:55 #134
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131667076
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2013 10:50 schreef Kuukske het volgende:
Billie vond het wel ok maar het enthousiasme spatte er niet echt af. :').

Wel handig gelukt nog met omkleden enzo!
Was het de eerste keer voor hem? Want bij Rayen was de eerste keer ook maar zo-zo. Maar de tweede keer werd hij pas echt enthousiast.
Misschien veel indrukken de eerste keer dat hij het wat gelaten over zich heen liet komen, verzin ik me er maar bij. ;)
Rayen 2½ jaar!
  zondag 29 september 2013 @ 12:10:52 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131668552
/egopost
Anouk heeft op het potje geplast *O* Eerst ging de beer, toen moest haar luier uit en zij ook O+ Duurde nog even, maar we hadden plas!! *O*
/einde egopost

zwemmen hebben wij nog nooit gedaan :@ mama schaamt zich in badpak/bikini :@
  zondag 29 september 2013 @ 12:21:29 #136
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131668814
*O* Susie! Goed zeg!

Vanochtend voor Cristel laarsjes gekocht op de kledingbeurs :)

Zwemmen doen wij hier ook nooit. Cristel houdt niet van water. In bad/douche lukt ook niet eens...krijsen! :{
  zondag 29 september 2013 @ 13:12:27 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131670359
leuke laarsjes!
Bad is hier gelukkig geen probleem, wel zo'n periode gehad, maar nu is ze er haast niet uit te krijgen. Douchen is een no go.... En dat zou ik wel eens makkelijker vinden.
  zondag 29 september 2013 @ 13:33:40 #138
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131670869
Susie *O* wat knap van Anouk!

Hier is het krijsen als we uit bad gaan. Ik moet hem dan echt in de houdgreep houden want hij zou zo terug in bad springen.

Ik heb net de DVD van Ome Willem gekocht *O* (haha vooral omdat ik het zelf zo leuk vond/vind) Heeft hij straks al wat voor zijn verjaardag.
Rayen 2½ jaar!
pi_131671555
Tof Susie :D. Het was idd z'n eerste keer. Maar het is ook best duur, dus over een paar weken kijken we nog een keer of het wat is.
pi_131674630
Ik wil ook met hem gaan zwemmen. En dan echt babyzwemmen. Vind het ook niet leuk in badpak maar ik vind het wel belangrijk dat de kinderen wat vrijer in het water worden. Ik ga eerst een keer kijken met M en later ook met de meisjes (steeds om en om).

Die vleugeltjes wilde ik van de zomer, zodat hij langs het water kon spelen. Vond ik toch een wat veiliger idee, ondanks dat ik er toch zelf bij blijf.

Vandaag naar de Apenheul geweest. Hij vond de loslopende aapjes helemaal leuk! Was voor herhaling vatbaar, maar dan wel op een doordeweekse dag....
pi_131675002
Susie *O* wat knap van je meisje.

PE leuke foto, leuke laarsjes.

Kyara, klinkt fijn de apenheul. Wij willen er graag eens gaan kijken. Was het erg druk vandaag? Weer is natuurlijk prachtig ervoor.

Mijn dreumes was bijna al een keertje met kleding aan en al in bad geklommen.

Even lekker troosten, dreumes werd huilend wakker. Ik heb trouwens naar aanleiding van het onderwerp knutselen de jongens hier met vingerverf en zelfgemaakte stempels uit aardappelen aan de gang laten gaan. Grote was het stempelen snel beu, die ging liever met de kwast over het papier.

Zo kijken bij een bakfiets, die we op het oog hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131675871
Pe
Leuke laarsjes!

*O* wat knap van Anouk Susie!

Kyara
Wat leuk de apenheul. Zijn we nog nooit geweest

Tinu
Een bakfiets lijkt me ook wel wat :Y en handig met 2kindjes
pi_131677072
Wat knap Susie! En Cristel heeft leuke laarzen :Y

M is echt dol op badderen, en douchen vindt hij sinds kort ook geweldig. Als hij mag kiezen, kiest hij altijd douche. We zijn daarmee begonnen op vakantie omdat we geen badje meehadden. Hij vond het in het begin ook eng, maar ik zette altijd een krukje onder de douche zodat hij zich vast kon houden. Door het vallende water raakte hij zij oriëntatie een beetje kwijt leek het wel. En er mocht altijd een speelgoedje mee, dat hielp ook enorm. Samen douchen vindt hij ook super. Doe ik vaak als ik gewerkt hebt, is zo'n fijn samen moment O+

Babyzwemmen vind ik echt leuk Kyara, goed idee! Voordeel van zo'n clubje is, dat iedereen een post-zwangerschapslijf heeft én te druk met zn eigen kind om te kijken hoe het met mijn kwabben en strepen staat :D
pi_131679141
CS fijn, dat je M zo kon laten wennen aan het douchen.

Even trots de nieuwe aanwinst komen showen:
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 29 september 2013 @ 17:38:27 #145
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131679540
Kyara was het echt de moeite? Veel loslopende aapjes? Ben er nog nooit geweest maar dacht erover om met Rayen een keer te gaan.

Tinuviel O+ geweldiggggg!!! Lijkt me heerlijk om mee op pad te gaan.

Met Rayen ga ik niet meer babyzwemmen, hij wil maar 1 ding en dat is naar het andere bad. En in het bubblebad. Wat heel de groep voor leuke dingen doet interesseert hem niet meer. :{
Dus gaan we maar vrij zwemmen en dan altijd een balletje mee :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 29 september 2013 @ 17:45:42 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131679733
Tof Tinu! ^O^
pi_131680299
Susie wat tof van Anouk zeg!! *O* Ik denk niet dat R het potje snapt. Ik ga misschien kijken of ik haar interesse hiervoor kan wekken.

PE leuke laarsjes!

Kyara ben er nog nooit geweest! is het wat? ik dacht te lezen dat het dicht ging in October tot Mei ofzo? was D weer thuis met papa?

CS hier is R ook panisch voor de douche. Op vakantie hebben we alleen een douch gehad maar het lukte ons niet om haar eraan te wennen. Ze is wel gek op badderen!

TJ wat leuk dat jou R ook zo veel van zwemmen houdt! ik heb nooit zin in zwembad :@ vind het zo druk altijd -O-

Tinu wat een gave fiets!!

Hier was mijn moppie met de buurmeisje aan het spelen, ik merk hoe lief mijn kind is..ze komt dingen brengen, rent enthousiast naar andere kinderen toe..maar dat kindje duwde R dus best hard -O- o|O
Haar moeder zei er niet zo veel van..vond ik echt vervelend!! daarna ging het kindje onze konijnen terroriseren :{ daar heb ik ook wat van moeten zeggen..
echt baldadige meisje is het van 21 maanden! mijne is 22 maanden maar die heeft nog nooit iets op de konijnen gegooid of op hun ren getrapt...ze wil ze altijd kusjes geven en gras brengen O+
pi_131682517
TJ, dan kun je beter met hem vrij zwemmen. Als hij 5 of 6 is anders maar op zwemles. Hij is zo te horen niet bang voor het water oid.

Bitterend, vervelend dat het buurmeisje zo baldadig is. Jouw dochter is ook echt een zachtaardige volgens mij. Mijn zoon is ook zo met andere kindjes en dieren.

De bakfiets is idd gaaf. De verkoper was ook echt een superaardige man. Hij liet ons de fiets meenemen en we mogen het geldoverboeken. De fiets isook echt bedoeld voor brengen en/ of ophalen van 2 kids en misschien nog boodschappen doen ook.

Mijn dreumes klopt de laatste tijd graag op het raam bij onze. Buren. Vandaag weer bij de buren aan de ene kant. Zodra de deur open ging, liep hij vrolijk binnen en daar rond. En toen hij mandarijntjes spotte, ging hij bedelen en kreeg hij er ook nog een. Ze zijn gelukkig heel lief voor kinderen, hebben sinds 3/4 jaar een kleinkind waar ze een keer in de week op passen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 29 september 2013 @ 20:04:46 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131684600
Dat potje staat echt al een poosje in huis, gewoon in de woonkamer. Van mij hoeft ze niet perse, maar ze kwam er dus zelf mee! ^O^

Niet leuk zo'n buurmeisje zeg :{w
pi_131686624
Susie: Potje *O* In de woonkamer :D
Tinu: Stoere fiets ^O^
Bitterend: vervelend buurmeisje :{
TJ: Wat een heerlijk waterratje O+
CS: Badderen en de feestdagen O+ Klinkt knus !
Kyara: Leuk ! M was niet bang O+
Kuukske: Leuk dat je het hebt uitgeprobeerd ^O^
PE: Schattig ! Wat wordt ze groot O+ en niet badderen :{ Ai
hillie: dank voor de tips. Hier nog geen 10 kilo, dus even wachten maar.
Zoe: Mooie bos foto's , O+ had ik dat al gezegd ?
pi_131687031
Oh Tinu wat lief <3 en jou L is ook allemansvriend! net als mijn R! O+

Susie denk dat we die potje een jaar in de woonkamer hebben :D collega gaf allerlei spul aan mij cadeau. Maar ze heeft er nog nooit naar gekeken :D ze weet niet eens wat het is denk ik hahaha

KZ hoe is het met jou O+
  zondag 29 september 2013 @ 21:01:57 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131687309
Oh, tja, dan weet ik het ook niet?
Inderdaad KZ, in de woonkamer! :D Zou eigenlijk niet weten waar anders? Of we moeten dan dus naar de badkamer boven? Beneden past dat niet in de wc :?
Iemand anders hier briljante oplossingen?
pi_131687415
In de woonkamer is prima vind ik :Y
pi_131687547
Ik zou een potje ook in de woonkamer zetten, altijd in de buurt, daar ben je veel. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131687683
Tinu lief! En mooie fiets

Bitterend
-O- minder dat buurmeisje hardhandig is.

Susie
Bij ons staat er een potje in de huiskamer (vlakbij de bank/tv omdat we daar altijd spelen met blokjes en pop). Als ze moet plassen gaat ze soms aan haar luier zitten of ze gaat in de hoek naast de tv staan. Dan is het potje ook dichtbij.
Op de wc hebben we een wcverkleiner (ze gaat ook altijd mee naar de hal als ik naar de toilet ga en als ze wil kan ze ook plassen)
En we hebben een potje op de slaapkamer.
Dus genoeg opties om te plassen :9

Het valt me op dat S veel dingen onthoudt. Vorige week waren we in een speelgoedwinkel en hadden we even met een microfoon gespeeld. Vandaag waren we daar weer & rende ze gelijk naar het gangpad met die microfoon. Die hebben we gelijk maar gekocht :D vond het zo knap van dr.
En zo zijn er wel meer dingen waarvan ik denk: dat ze dat nog weet! Echt leuk om te zien.
Ze zegt nu ook de hele dag: mama! en papa! O+
pi_131687687
Ik ga dinsdag bumba op het potje zetten kijken of ze volgt :D
  zondag 29 september 2013 @ 21:34:37 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131689060
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:08 schreef bitterend het volgende:
Ik ga dinsdag bumba op het potje zetten kijken of ze volgt :D
Zo heb ik hier de beer erop gezet, dat hielp, R gaat er nu op zitten en zegt "prfffft". Maar daar blijft het helaas bij ;) Hij komt wel altijd vertellen als hij net gepoept heeft, dus dat scheelt al.

Trouwens ik hoorde van iemand uit België dat daar de meeste kinderen voor hun tweede jaar zindelijk zijn. Omdat ze dan hele dagen naar school moeten ( hoe erg is dat op zo'n leeftijd, ben ik blij dat ik daar niet woon)
Op de vraag hoe ze dat in hemelsnaam dan voor elkaar krijgen, kreeg ik als antwoord dat ze de kids daar op geregelde tijden gewoon op het potje zetten. Dat zou "het proces" versnellen.

Momenteel heb ik alleen een brilverkleiner, misschien toch ook een potje erbij aanschaffen. En ik denk op de tijden dat ik thuis ben hem alleen maar een onderbroek aantrek en joggingbroekje zodat ik hem makkelijk en snel op de wc kan zetten en hij het meer merkt als hij in zijn broek poept en vooral plast.
Want dat hij ook kan plassen heeft hij nog geen benul van volgens mij. ;)
Rayen 2½ jaar!
  zondag 29 september 2013 @ 21:39:54 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131689357
Anouk begon ook bah te zeggen als ze geplast had. En omdat ze beer op het potje deed, stelde ik gewoon voor dat ze zelf ook even op het potje zou gaan en warempel!
Ik begin ook nog niet aan onderbroekjes en zo, ze liep daarna eventje zonder luier en vervolgens lag er her en daar een klein drupje :X Dus na zo'n plasje gaat echt de luier gewoon weer aan! ^O^
pi_131689691
TJ :o zo klein en hele dagen op school! en fijn dat hij komt vertellen dat hij gepoept heeft..die van mij gaat poepen in de kast...ze schuilt erin en daarna vragen wij "R heb je gepoept?" antwoord NEEEE!!!
Dus verder "ik denk wel dat er poep is" NEEE poep NIE!!
_O-
En als je aan haar kont wilt ruiken rent ze keihard weg :9
pi_131689935
Susie, wat knap! Op het potje is hier echt nog ver weg. M geeft het niet eens aan als hij een vieze luier heeft. Maar volgens mij zijn jongetjes daar sowieso wat langzamer in?

Leuke laarsjes PE!

Apenheul was superdruk. Ik vond het in elk geval voor herhaling vatbaar, maar het is hier natuurlijk ook redelijk in de buurt. Vanaf 27 oktober gaan ze inderdaad dicht. Volgens mij is er trouwens ook nog een mooi bos vlakbij.

M vond in bad altijd verschrikkelijk. Inmiddels vindt hij het leuk, net als met water spelen. Hij heeft alleen een hekel aan haren wassen. Hij wil echt geen water in zijn gezicht. En eerlijk gezegd heb ik daar ook nog steeds een hekel aan dus hij heeft het niet van een vreemde :@
Heb al wel een zwembad op het oog voor babyzwemmen. In een dorp in de buurt en dan op dinsdagochtend. Hopelijk is het dan ook niet zo druk.....

Stom buurmeisje bitterend. Sowieso vind ik het in dit soort situaties altijd raar als ouders er niks van zeggen.

Gave fiets Tinu! Vond L het stempelen wel leuk?
pi_131690270
Hier het potje nog niet gebruikt. Wij zetten hem in de wc beneden, maar als het niet past zou ik ook voor de woonkamer gaan.

Vandaag na zijn slaapje de luier afgedaan en meneer was aan het piepen. Vervolgens heeft hij het aankleedkussen ondergeplast voordat ik de nieuwe luier om had gedaan.

Dat van het geregelde tijden op het potje zetten, heb ik ook al gehoord van vrienden, maar die kinderen waren al rond de 3 jaar.

Zoë, leuk om te zien hoeveel ze onthouden en hoe slim ze zijn. Ik heb dat met L ook. Soms piept hij, dan weet hij dat hij op schoot mag en van daar iets kan gaan pakken, waar hij anders niet bij kan :). Uiteraard gaat het dan om dingen, die wij expres hadden weggezet. Hij klimt hier ook al op de peuter/ kleuterstoeltjes en gaat daarop dan staan. Ook als we iets ergens weg stoppen, vergeet hij dat nu niet meer en gaat dan expres daarheen.

Hij is idd heel lief, bijvoorbeeld met baby's op de groep. Die aait hij en geeft kusjes. Dieren aait hij ook altijd, is soms uitkijken of dat wel kan bij elk dier. Aan de andere kant kan hij ook ruw zijn, zo probeert hij weleens zijn broer of ander kind weg te duwen van een speeltje of van mijn schoot, zodat hij alleen op schoot zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131690507
quote:
17s.gif Op zondag 29 september 2013 21:50 schreef Kyara het volgende:
Gave fiets Tinu! Vond L het stempelen wel leuk?
Ja hij vond het leuk, maar geduld om te wachten totdat de stempel weer ingesmeerd was met verf was wel moeilijk. Daarbij hielp het om hem tussendoor dan met een kwast zijn gang te laten gaan of met een stempel, die ik niet gebruikte. Probleem daarbij was, dat hij die gelijk probeerde op te eten ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131690620
Wat schattig! M wordt hier wel beschermend naar zijn zusjes. Als er bezoek komt en zij liggen op hun kleed gaat hij er bij zitten. Zeker als er kindjes zijn.

Vorige week was hier een oud collega met haar zoontje van net 2. Die had een beetje hetzelfde karakter. Ook rustig, niet rennen of zo. En toen merkte ik echt dat M ook naar hem toe ging en tegen hem begon te praten. Jongetje gaf M ook druiven en zo en probeerde niet zijn speelgoed af te pakken. Was leuk om te zien.

Ik vond het zo knap van M dat hij al heel snel het verschil tussen huis en thuis wist. Toen was hij net een maand of 14 of zo. En als hij een zonnebril op krijgt dan zegt hij "donker".

gek he, hoe je hele simpele dingen zo ontzettend knap kunt vinden. Sowieso, de wereld bekijken door de ogen van je dreumes. M werd laatst wakker van de vuilniswagen. Had er nog nooit naar omgekeken maar nu zijn we samen op het dakterras gaan kijken, hij nog in zijn slaapzak. Hij vond het prachtig en kon daarna ook weer rustig verder slapen.
  zondag 29 september 2013 @ 22:02:50 #164
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_131690789
Verkeerde account...
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_131690878
Zo dan..

Tinu, handig die bakfiets!

Susie, goed van het plasje zeg! Daan zit soms, met broek en al, op het potje tv te kijken. Of gebruikt het als hoedje.. Soms zit hij er even op na het verschonen. Maar nog nooit productie ;)
Het ding slingert hier meestal bij het speelgoed :@

Douchen is hier ook geen probleem. Ik leg dan wel een handdoek op de grond tegen het glijden. Daan gaat dan vaak met wat bekertjes onder de straal zitten.

Kyara, leuk een dagje apenheul! Mooi weer ervoor, maar dat zullen meer mensen gedacht hebben.. Misschien volgend jaar eens.

Bitterend, lastig zo'n buurmeisje. We hadden ook zo'n jochie op de kruipgroep donderdag. Die was al bijna 3, maar alleen maar naar doen tegen anderen. En ook een moeder die haar schouders ophaalt.. Als zij niks doet, dan doe ik het wel (en zo stond het kind dus in de hal, wel met toestemming van moeders)

Ik ga eens kijken of Sint iets drijverigs mee wil nemen voor Daan ;)
pi_131699735
Susie wat goed, een plasje op het potje *O* Volgende stap, een number2 ;)

Bitterend, ik vind het maar stom van die ouders dat ze er niks van zeggen. Jouw meisje klinkt echt als een lieverd :Y

Zoë ik vond je bos foto's ook super mooi! Hebben jullie zo'n goede camera?

Kyara, wat fijn dat de apenheul zo leuk was. Ik zag wat foto's voorbij komen. Je hebt zeker wel veel bekijks met je drieling? :D

Wat ik soms lastig vind is als ik andere kindjes zie van F.leur's leeftijd of jonger, die al verder lijken te zijn. Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen of ik wel genoeg investeer ofzo. Het lastige is dat mijn vergelijkingsmateriaal ons nichtje is, en zij gaat super hard. Die kon bij haar eerste verjaardag al los lopen, en had al een woordenschat van 10 woorden, en doet dan ook nog zwaaien/aaien/kusje/etc op commando. Nou dat doet F.leur dus echt nog niet. :{
Maargoed, realistisch gezien, weet ik wel dat het allemaal goed komt :Y
  maandag 30 september 2013 @ 07:18:07 #167
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131699895
Hier geen 2de Kwisted. Maar jij gefelicteerd!

En idd geen zorgen, alle kindjes doen het op eigen tempo!
pi_131700011
Df iets voor het zwemmen is zeker een leuk sintcadeau.

Kwisted het nodigt zeker uit om je kind te vergelijken, maar jouw meisje heeft dan weer andere kwaliteiten.

Susie ik dacht dat Kwisted 2e plas op het potje bedoelde of vergis ik me?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131700077
Kwisted, niet gaan vergelijken. Elk kind is anders. Daan gaat hier ook veel harder dan Chris. Qua alles ook, spraak, grove motoriek, fijne motoriek..
Als het andersom was geweest had ik me zorgen gemaakt, nu verbaas is me juist over de snelheid van Daan.
En die liep nog niet los met een jaar, en zei ook nog geen woord. En zwaaide ook niet..
  maandag 30 september 2013 @ 08:01:36 #170
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131700139
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 07:43 schreef Tinuviel het volgende:
Df iets voor het zwemmen is zeker een leuk sintcadeau.

Kwisted het nodigt zeker uit om je kind te vergelijken, maar jouw meisje heeft dan weer andere kwaliteiten.

Susie ik dacht dat Kwisted 2e plas op het potje bedoelde of vergis ik me?
Ik denk dat ze een lekker drol bedoeld :P met number2 ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_131700153
Nummer 2 is een eufemisme (zo heet dat toch?) voor poepen ;).

Kwisted, volgens mij heb jij echt geen reden tot zorg. Voor zover ik het hier meekrijg, ontwikkelt ze zich prima :Y. Vergelijken heeft echt weinig zin.

Kusjes geven als ik erom vraag, is echt iets van de laatste 2 weken. En mijnes is 15 maanden (het is wel heul lief O+)! Woordjes is hij nu erg mee bezig. Hij probeert heel veel te zeggen, maar veel lijkt nog op elkaar. Dag, kwak, waf: ik denk dat een buitenstaander geen verschil hoort :D.

We hoorden dat I. op het KDV de laatste dagen heel stout kan zijn. Willen stoeien met de baby's, haren trekken etc. Hij is ongeveer de oudste op de babygroep (tot 1,5 bij ons) en de enige jongen van de oudere kindjes. Ik denk dat hij zich een beetje verveelt dan. Thuis is hij ook wel eens in zo'n destructieve bui, maar als we met hem spelen is het wel te controleren. Maar op het KDV hebben ze daar niet altijd tijd voor natuurlijk. Ze laten hem dan wel eens een uurje spelen op de grote groep (1,5-3,5), maar dat vindt hij dan weer wat eng en overweldigend _O-. De held! Vanaf januari gaat hij permanent naar de grote groep.

[ Bericht 3% gewijzigd door Phaidra op 30-09-2013 08:13:57 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131700168
Dankje kz en kwisted
Ik maak alle foto's met m'n telefoon (Sony xperiaZ) gekocht ivm de goede camera. Zo hoef ik geen camera mee te nemen als we ergens naartoe gaan

Susie
Volgens mij bedoelde kwisted met nr2 poep op t potje :+ /spuit11

Pff en vergelijken wel herkenbaar. Ik probeer het te negeren.
pi_131700268
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Susie wat goed, een plasje op het potje *O* Volgende stap, een number2 ;)

Bitterend, ik vind het maar stom van die ouders dat ze er niks van zeggen. Jouw meisje klinkt echt als een lieverd :Y

Zoë ik vond je bos foto's ook super mooi! Hebben jullie zo'n goede camera?

Kyara, wat fijn dat de apenheul zo leuk was. Ik zag wat foto's voorbij komen. Je hebt zeker wel veel bekijks met je drieling? :D

Wat ik soms lastig vind is als ik andere kindjes zie van F.leur's leeftijd of jonger, die al verder lijken te zijn. Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen of ik wel genoeg investeer ofzo. Het lastige is dat mijn vergelijkingsmateriaal ons nichtje is, en zij gaat super hard. Die kon bij haar eerste verjaardag al los lopen, en had al een woordenschat van 10 woorden, en doet dan ook nog zwaaien/aaien/kusje/etc op commando. Nou dat doet F.leur dus echt nog niet. :{
Maargoed, realistisch gezien, weet ik wel dat het allemaal goed komt :Y
Joh, mijn zoon van bijna 21 maanden begint nu zijn eerste losse stapjes te doen. Ik heb in het babytopic ook wel met gemengde gevoel staan jompelen om eerste stapjes hoor. Je weet dat je niet moet vergelijken maar het is toch een soort referentiekader he.

Maar goed, mijn knul is weer wat verder in zijn fijne motoriek en qua spraak.

Hiep hiep hoera kan doet hij nog steeds niet en zwaaien ook alleen als hij er zin in heeft.

Ik had trouwens alleen J mee naar de Apenheul. D was thuis bij papa dus het viel mee.
  maandag 30 september 2013 @ 08:34:11 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131700391
lol! Die kende ik niet dat een nummer 2 een poepje betekende! :D

ik ga zo op traktatie-jacht, had iets in het hoofd, dat gaat hem niet worden, nu wat anders bedenken.... Pfffff.....
  maandag 30 september 2013 @ 11:20:34 #175
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131703660
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 08:34 schreef Susie het volgende:
lol! Die kende ik niet dat een nummer 2 een poepje betekende! :D

ik ga zo op traktatie-jacht, had iets in het hoofd, dat gaat hem niet worden, nu wat anders bedenken.... Pfffff.....
Nou ben ik benieuwd wat je eerst in je hoofd had en waarom die het niet gaat worden :P

Rayen gaat begin november naar de peuterspeelzaal en de 19e is die jarig, dus tegen die tijd mot ik ook effe iets leuks verzinnen ;)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 30 september 2013 @ 11:34:47 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131703952
nou, ik wilde dat stickerboek waar ik het eerder over had, oprollen en dan met groen papier erom en een bloem erop, dus een bloem ervan maken. Maar als je dat oprolt, wordt het boek niet mooier van....
Maar nu heb ik glitterlijm en een notitieboekje (disney), daar ga ik dan de steel van (proberen) maken, doosje rozijnen er nog bij, bloemetje knippen en voila, dan hebben we alsnog een bloem, maar dan een heeeeel stuk kleiner. Goed, das het plan, nu nog uitvoeren :P Ga straks dus lekker aan de knutsel als Anouk in bed ligt en nadat het huis weer enigszins op orde is :X
pi_131704049
Alles goed hier :) O+
pi_131704060
Maar met mn PC niet :(
pi_131704444
Succes met knutselen Susie. Alweer bijna 2. Wat gaat het toch snel.

Succes met je pc problemen kz!

Phaidra, hij valt nu echt een beetje tussen de wal en het schip. Hopelijk vindt hij de grotere kindjes snel niet meer eng.
  maandag 30 september 2013 @ 15:24:14 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131709672
Urgh hier net echt dikke paniekbui ;(
Logopedie is geweest en bevestigde ook de oorzaak van zijn weigeren en zulks.
S.i. Problematiek.
Maar we moesten dus wel even "testjes doen" en nu is hij zo in paniek en van slag.. Echt zo naar.

Geeft wel aan dat hulp nodig is etc. Maar toch ;(
pi_131709901
Ach wat sneu. Wat is S.I.? Hopelijk krijgt hij nu de hulp die hij nodig heeft maar is wel naar.
  maandag 30 september 2013 @ 15:46:50 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131710161
Sensorische integratie.

Zoals ze uitlegde is dat zijn ( bepaalde) zintuigen te snel overprikkeld raken.
En hij het niet kan verwerken ofdat uit angst komt of iets neurologisch weten ze nog niet en dat boeit ook niet focus ligt vooral op stressvrij maken en ongedwongen hem leren kennismaken door foodplay en een "eng/onbekend en dus geweigerd" stukje eten neer te keggen en zien wat hij er mee doet.

Zijn. Tong mond en kauw en slik reflexen zijn allemaal goed op orde! Dat was bij zus in combinatie met angst het probleem . Dit is gewoon domme pech dat ik twee van die probleem gedoetjes met eten kreeg :)
pi_131710186
Okey, best heftig hoor. Ik hoop echt dat het helpt en dat hij een betere relatie met eten krijgt.
  maandag 30 september 2013 @ 16:45:30 #184
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131711917
Heftig Evenstar :*
  maandag 30 september 2013 @ 17:16:48 #185
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131712742
Susie hoe is het met je geknutsel gegaan?

Jee Evenstar,, da's ook nogal wat. En dan "prijs" met alletwee zeg maar, da's niet niks.
Rayen 2½ jaar!
pi_131712906
Evenstar :*. Heftig om te moeten zien. Hopelijk gaat het jullie wel helpen! Had Moonah's zoon niet ook een dergelijke diagnose?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 30 september 2013 @ 17:55:18 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131713720
Geen idee meer wie het was er was volgens mij wel iemand idd.. :@
  maandag 30 september 2013 @ 18:24:54 #188
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131714541
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:16 schreef TimeJumper het volgende:
Susie hoe is het met je geknutsel gegaan?
Ja, gaat zoals ik het wil! Nog niet klaar, buurvrouw kwam langs en toen werd smurf alweer wakker natuurlijk.
  maandag 30 september 2013 @ 18:28:43 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131714663
Ik voorspel slapeloze nacht .. Meneer wil alleen op/aan mij geplakt anders paniek. Zo sneu ;(

Susie laat je de knutsels ook zien?

Zo gek dat onze lading allemaal alweer 2 gaat worden 8)7
pi_131717234
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 17:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Geen idee meer wie het was er was volgens mij wel iemand idd.. :@
Ik heb het gevonden:

OUD / (ouders van) jonge kinderen met autisme deel 21

Misschien heb je er wat aan :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131717857
Evenstar
Heftig :*

S is ziek -O- met opzet de menC prik voor onze vakantie gedaan omdat ik weet dat ze na elke vaccinatie ziek gaat worden..
Als ze overgeeft maak ik me echt zorgen :( ze kijkt erg afwezig en draait met dr ogen weg en vanmiddag gooide S zo dr hoofd naar achter.
We zijn ook bij onze nieuwe huisarts geweest, deze neemt het vaccinatie verhaal gelukkig serieus.
pi_131718034
Phaidra, lief is dat: kusjes. Geeft hij al echte kusjes? De mijne houdt dan zijn wang tegen me aan. Balen, dat I uit verveeldheid stout is op het kdv? Hoe gaan ze daarmee om naast hem in de grotere groep te laten spelen?

Evenstar, heftig zeg. Fijn, dat jullie iig hulp hebben en weten hoe ermee om te gaan.

Susie, vanavond knutselwerkjes afmaken?

Kz, fijn, dat het goed gaat met jullie. Pc weer in orde?

Worden jullie ook zo geknepen? Doet hij echt vaak de laatste tijd.
Mijn dreumes had een botsing tegen de grond. Ziet er zielig uit.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tinuviel op 01-10-2013 19:02:37 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 30 september 2013 @ 20:00:16 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131718068
Ja heb Moonah al PM gestuurd en oxy ook even opzoeken elders ;)
En idd herkenning en daar ook de link met allergie al zei logo dat het bij hem op meerdere vlakken is.
En toen ik vertelde over bepaalde Oliver trekjes dat die dus ook sensorische oorzaken hebben.
Het liefst geen kleding aan, het slechte slapen , het heel snel druk worden ( overprikkeld ) maar ook zijn eigenlijk te snelle motoriek. Dat had ook een naam iets met hypernogwattes. Dat hij juist dat stukje sensoriek teveel doet.
pi_131718131
Heftig evenstar. Gelukkig nu dan gepaste hulp!

Zoë, stevige reactie op die prikken zeg. maar S is wel vaker een gevoelig meiske? Mooi dat je het zo kunt plannen.

Susie, al bijna een peuter.. Het gaat hard, want als jij gaat, mogen wij ook bijna.. Naja, nog een week of 12. Eerst nog Sinterklaas..
  maandag 30 september 2013 @ 20:04:00 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131718233
Wat sneu zoe , Beterschap

Tinu dat knijpen gebeurt hier niet nee.

En Ik Ben vooral blij dat er een rede is , Ik ging enorm aan mezelf twijfelen, had ik bepaalde dingen anders Moeten doen etc. maar ze was duidelijk is niet mijn fout hij heeft gewoon traffic jams in zijn hoofd :)
pi_131718599
Zoë, wat sneu. Fijn, dat de huisarts het serieus neemt. Heb je nog andere medicatie gekregen of moet jeiets doen vanwege dat wegtrekken?

Df 12 weken is nog heul lang.

Evenstar, kan me voorstellen, dat je aan jezelf twijfelde. Maar het ligt gelukkig niet aan jou.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131718768
Aww wat sneu Tinu!

S geeft echte kusjes. Komt op ons afgerend en dan krijgen we een knuff en kus. Erg lief. Oma kreeg een lange tijd een kus (bloemetjes,huisdieren etc allemaal wel) terwijl oma mega lief is en S altijd verwend :9 klein boefje. Nu krijgt oma gelukkig ook kusjes haha.

Dankje Evenstar
Fijn die bevestiging dat het niet jou fout is. (ik kan me goed voorstellen dat je je er soms schuldig om kunt voelen) In jou posts lees ik altijd hoeveel je voor hem doet/over hebt. Je mag juist trots zijn op jezelf.

DF
Voor fruit en vaccinaties wel. Aan de buitenkant is het een stoere dame die niet snel miept.
pi_131718875
Aaah, wat sneu Tinu.

Zoe, hopelijk is ze snel weer beter. Naar dat ze zo reageert. Heeft ze de bmr al gehad of moet die nog? Gelukkig is het daarna een poosje over met vaccinaties.

DF, zegt dat nou niet, als jullie aan de buurt zijn dan zijn wij ook bijna....

Hier weer een dreumes die niet wil slapen.
  maandag 30 september 2013 @ 20:21:26 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131718941
:{ enig idee waarom kyara?
pi_131718998
So Zoë dat klinkt wel echt serieus. Arme S ;( stomme rotprikken ook. Wat zei je huisarts?

Haha Susie ik moet wel lachen om je knutselideën _O- Krijgen we een foto? En een collage straks als ze 2 wordt he :D

Evenstar, wat naar voor je kleintje. En wat lijkt me dat heftig zeg. :* Gelukkig heb je tips gekregen waar je weer even mee vooruit kan.

Tinu, och germ. D Heeft hij nou zo'n donkere ogen? Mooi hoor! Ik word overigens niet geknepen. Dat heeft ze wel een tijdje gedaan, als soort van 'comfort' ofzo als ik haar knuffelde. Dan rolde ze een velletje tussen haar pincetvingers :X Toen heb ik haar steeds een knuffeltje gegeven, en die knijpt ze nu :+

Hier weer een prima dag. Samen naar de speeltuin geweest. Lekker geschommeld en van de glijbaan geweest. Ze heeft het heel goed gedaan. Zo fijn ook dat ze zo voorspelbaar is tegenwoordig :P De dag heeft echt een hele duidelijke structuur

[ Bericht 9% gewijzigd door Kwisted op 01-10-2013 21:05:44 ]
  maandag 30 september 2013 @ 20:23:29 #201
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131719016
Zoë, waarom geef je dan de vaccinaties? Als je weet dat ze er zo op reageert? Ik denk dat ik ze zou weigeren :@
pi_131719023
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:12 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë, wat sneu. Fijn, dat de huisarts het serieus neemt. Heb je nog andere medicatie gekregen of moet jeiets doen vanwege dat wegtrekken?

Ze mag paracetamol en woensdag hebben we weer contact. (of eerder als dat nodig is)
Als ze heeft overgegeven is het wel weer oké dus het kan zijn dat het haar veel energie kost (omdat ze ziek is en weinig slaapt) vandaag van 7 tot 19 nauwelijks 60min geslapen. Ze geeft gelukkig niet veel over en ze is verder goed aanwezig maar wel moe.
pi_131719315
Geen idee, teveel indrukken gehad denk ik want hij is klaarwakker en zit bij papa op schoot te kletsen....

voor de mensen die nog een keer naar de apenheul willen: a.s. vrijdag (dierendag) is het gratis entree en aan het einde wordt een donatie gevraagd: bepaal zelf wat je betaalt.
pi_131719321
Lieve foto Kwisted O+

Eindelijk een HA die jullie serieus neemt Zoe!! sterkte :*

Jeetje evenstar echt heftig! fijn dat jullie hulp krijgen! :* :*

Tinu O+ kleine stouterd!

Kyara ik weet er alles van...... -O-

Susie ben benieuwd naar de traktatie!!
pi_131719529
De bmr..
SPOILER
Kwisted
Mooie meid O+

De ha gaat voor me uitzoeken wat er mogelijk is en dat hoor ik woensdag. Eindelijk.
pi_131719600
Kyara
:* hoop dat jullie vannacht goed kunnen slapen

En jullie ook bitterend
  maandag 30 september 2013 @ 21:00:34 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131720904
Kwisted wat een leukerd O+
pi_131721352
Kwisted, leuke foto!

Ik begrijp je standpunt Zoe. Ik ben zelf pro-vaccineren maar ik begrijp wel dat als ze er zo op reageert je dan ook wel 2x nadenkt. Fijn dat je HA zo meedenkt.

M slaapt inmiddels. Hij was wel gezellig. Zo wakker dat we hem zijn slaapzak maar even hebben uitgetrokken. Toen ging hij als een malle door de kamer kruipen, alle lampen aan doen, rondje kamer lopen en dansen.....
pi_131721353
Kwisted: wat een mooi meisje is het toch ! Lieve foto. Kan ze al lopen ? En al alleen van de glijbaan ?
evenstar: ik snap het niet heel goed, maar het klinkt erg heftig. Heb je genoeg steun ?
Kyara: te veel indrukken van gisteren nog ? Naar en vermoeiend.
Zoe: wanneer krijgt ze nu de BMR prik ? Vervelend dat ze zo vaak last heeft van overgeven, beterschap. Wij gaan morgen.
Df ( en anderen) allemaal al bijna peuter :'(
Tinu: Mooi lief ( gewond) ventje. Knijpen doet ze hier alleen als ze bang is. Dan knijpt ze zich aan me vast.
Phaidra: wat lief die kusjes O+ Of had ik dat al gezegd ?
bitterend: Beter met het drinken en de hoofdpijn ?
Susie: Klinkt leuk dat knutselen
pi_131721456
Oh pagina gemist :X
spuit elf
  maandag 30 september 2013 @ 21:13:21 #211
348178 NotTheSame
pi_131721650
Kwisted wat een mooi meissie zeg!

Kyara, hopelijk kan M. snel toegeven aan z'n slaap.

Zoë, wat vreselijk. En jammer dat je vriend een andere mening bedeeld is. Ik zou op zo'n moment waarschijnlijk ook kiezen voor niet vaccineren maarja als je 'moet' kiezen tussen twee kwaden dan is apart vaccineren misschien wel de 'beste' keuze momenteel...

Tinu, wat is L. toch een schatje (ik heb nog steeds het beeld voor me van een slapende L. op dat kleedje bij Twiske <3)

Bitterend, wat betreft hoofdpijnperikelen, ik kan met je meepraten. Al bijna een jaar leef ik op paracetamol.

Evenstar, wat naar voor O.! Maar 'gelukkig' is het niks lichamelijks... Ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen :* !

Kleinzusje, slaapmuts hahaha!

Hier een goeie dag gehad. Draakje was redelijk te genieten, alleen het middageten was weer drama's. Maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend.
Alleen heeft madam even besloten een voeten-groeispurt in te zetten... Heb ik nondejuus een paar weken geleden kei leuke schoenen in 22 gekocht (toen nog goed ruim)... PASSEN ZE NIET MEER :(... Dus we kunnen WEER gaan shoppen...
pi_131721911
Wij gaan morgen schoenen kopen!
  maandag 30 september 2013 @ 21:20:11 #213
348178 NotTheSame
pi_131722016
Scapino heeft momenteel Goed Doen Met Je Oude Schoen, ik denk dat ik daar donderdag eens ga kijken.
  maandag 30 september 2013 @ 21:20:33 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131722036
Oh Kwisted, wat heb je toch een mooie dochter! Prachtige haren ook!

Zoë :* en ook even voor Kyara met haar niet willen slapende dreumes :* idem voor Bittered :*
Iedereen gehad nu? :P Zo niet, bij deze :* :)

Moest trainen vanavond, dus niet verder kunnen knutselen, maar als het af is, uiteraard een foto :)
  maandag 30 september 2013 @ 21:21:37 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131722109
Anouk moet ook nog goede winterschoenen, maar ben bang voor ook een groei spurt, dat ze dan de winterschoen niet meer aan kan....
pi_131722161
Tinu: ja echte kusjes idd O+. Wel met open mond ( :9 :'))op onze mond of wang. Hier wordt niet geknepen, maar hij slaat wel of trekt aan mijn haren. Vaak alleen op momenten dat hij uitgelaten / baldadig is, maar ook wel eens als hij juist heel blij is. Ik vind dat echt lastig, het doet gemeen zeer maar hij bedoelt het niet altijd slecht. Op 'goede' dagen zeg ik dan dat hij zachtjes moet doen en beter kan aaien, maar op 'slechte' dagen word ik toch snel boos (en dat vind ik dan weer stom van mezelf).

Kyara, rot dat M zo lastig slaapt momenteel. Maar gelukkig was hij wel gezellig. Dat scheelt alweer!

Kwisted, jouw meisje lijkt echt op I van Sorbo!! Mooi is ze O+.

Zoë, toch zo ziek van de prik ;(. Veel sterkte voor jullie!

KZ, volgens mij had je dat nog niet gezegd :D O+

De mini was ziekjes vandaag. We hebben hem eind van de middag met 39 graden koorts van het KDV gehaald. Maar hij had er weinig last van, alleen wat hangerig. Stiekem vind ik dat wel eens gezellig :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131722323
Oh KZ morgen prikken ;( Sterkte!

Wat rot die hoofdpijnissues -O-. Ik ben er ook bekend mee, maar dat komt meestal door vastzittende spieren en dat is met wat oefening wel redelijk te voorkomen.

Kyara morgen M's eerste schoenen kopen O+. Wij hebben vorige week elefanten gekocht, donkerblauwe met heel soepele zool. Maat 19 O+. Twee maanden geleden was 18 nog te groot, kan hard gaan toch!

NTS, wat balen zeg! Hopelijk is die actie wat.

[ Bericht 44% gewijzigd door Phaidra op 30-09-2013 21:31:52 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131722588
Hallo! Ik kom denk ik met mijn dreumes ( :o ) ook maar eens meeposten hier. De onderwerpen zijn nog een beetje ver van mijn bed maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het vast niet lang meer gaat duren. :+

Ik las nare dingen van Evenstar en Zoë, ik hoop dat jullie mensen om je heen hebben die meedenken. Sterkte!
Dat schatje van Kwisted O+ en de wakkere vrolijkerd van Kyara. Fijn dat ie nu wel slaapt.

Hier is het druk met een dreumes die echt een karaktertje krijgt. Hij maakt heel goed duidelijk wat ie wil en dat hij het er niet mee eens is als het niet gaat zoals hij dat wil. :') Compleet met vingertje, stemverheffen en dramatisch ter aarde storten. Knap, maar ook vermoeiend.
Tegelijkertijd is het het liefste jongetje van de wereld en een makkelijk kind. O+

Binnenkort ook maar eens kijken voor schoenen! Tot dusver ging het prima op blote voeten binnen, maar het wordt nu toch wel koud op de tegelvloer. Zouden jullie aanraden om zijn voetjes de eerste keer te laten opmeten in een zaak, of kan dat ook zelf?
pi_131722963
:W Mango!! Leuk he, dat eigen willetje? :o :D

Loopt hij al een tijdje echt goed? Dan zou ik inderdaad even laten opmeten in de winkel en verder goed passen en in de winkel kijken of hij er goed op loopt. Schoenen met wat steviger zool (wel zo soepel mogelijk maar echt 'stappers' zeg maar) zijn pas wenselijk als hij zo'n maand of 2 loopt. Voor binnen zijn slofjes (met antislip bijvoorbeeld) ook prima.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131723082
Ach nog vergeten te reageren op de brokkenpiloot van Tinu! Ziet er zielig uit ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131723087
Nee, hij doet van die ruimtepassen achter de blokkenwagen, en van meubelstuk naar meubelstuk oversteken. Los nog niet!
En slofjes maakt niet uit qua ergonomische instap en steun etc? Want dan kan ik los op slofjes O+
pi_131723179
Mango :W

Hier een iets andere situatie mbt lopen maar omdat hij wel veel buiten loopt, gaan we toch maar voor schoenen. Hoop ook dat hij dan wat steviger staat.

Oh en qua slofjes: aapies!

We gaan naar Duitsland voor schoenen. Ben ook benieuwd naar zijn maat. Heb echt geen idee!
pi_131723183
Ik heb aapies O+. Blote voeten is het beste, maar met dunne slofjes kunnen ze ook hun voeten goed en makkelijk afwikkelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131723698
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:40 schreef Mangostine het volgende:
Nee, hij doet van die ruimtepassen achter de blokkenwagen, en van meubelstuk naar meubelstuk oversteken. Los nog niet!
En slofjes maakt niet uit qua ergonomische instap en steun etc? Want dan kan ik los op slofjes O+
:W

Slofjes ! Zelf opmeten en online kopen ( met terugstuur/ruil mogelijkheid)
En het gaat zo snel, over een maand kun je laten opmeten voor flexzooltjes
pi_131723825
Hou op schei uit, op de opvang zeiden ze "dat ie nu kon meedraaien in het peuterritme." Ik :o mijn baby wat doe je? -O-
pi_131723896
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:52 schreef Mangostine het volgende:
Hou op schei uit, op de opvang zeiden ze "dat ie nu kon meedraaien in het peuterritme." Ik :o mijn baby wat doe je? -O-
Maak je een nieuwe O+
pi_131724034
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 21:53 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Maak je een nieuwe O+
ik ga kijken wat ik voor je kan doen :7
  maandag 30 september 2013 @ 22:00:05 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131724346
:W Mango. Leuk he, zo'n dreumes O+
pi_131724848
Kwisted ik heb helemaal je nieuwe streepjes gemist! :o *O* Wat spannend! Ik duim voor een plakker!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 06:31:03 #230
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131732082
Kwart over zes is echt wel vroeg om wakker te worden ;( :P
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 06:50:31 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131732134
nee hoor, dat zijn mooie tijden :P
pi_131732143
Zoë fijn, dat de ha gaat uitzoeken wat jullie kunnen doen.

Kyara wat lief je niet willen slapende dreumes. Gelukkig sliep hij iets later wel. Gisteren wilde mijn dreumes ook niet slapen. Hij had pijn en of hem zat iets dwars, heel zielig. Was echt brullen.

Nts ja hij was een plaatje slapend op het kleed van het twiske, ook al duurde het maar eventjes.

Mango welkom met je dreumes.

TJ dat is vroeg idd. Hier was het kort na zes, wel voor de wekker.

Kwis, feli met de streepjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131732194
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:08 schreef Phaidra het volgende:
Kwisted ik heb helemaal je nieuwe streepjes gemist! :o *O* Wat spannend! Ik duim voor een plakker!
*)

KZ F.leur kan nog niet alleen van de glijbaan hoor, was alleen even voor de foto ;)

F loopt zoals M van Mango, van meubelstuk naar meubelstuk. Met een pasje los ertussen, als ze het niet in een keer haalt. En ze staat wel steeds vaker lang los.

Zoë hoe was de nacht?

Ik heb voor F.leur laarsjes van Jochie gekocht voor als we van huis zijn. Thuis laat ik haar zoveel mogelijk op blote voeten/sokken lopen. Slofjes vond ik niet fijn.. En ik heb het idee dat ze op de laarsjes gewoon heel goed loopt. Ze zijn ook hartstikke soepel.
Voetjes in de winkel laten meten. Maat 20 al! Best grote voetjes dus.

Phaidra, ja ze lijkt inderdaad op I van Sorbootje! En ook heel erg op de dochter van Marrije! :Y
pi_131733745
NTS
Zijn neef was te jong voor de menC prik en kreeg hersenvliesontsteking en is nu geestelijk beperkt. Vandaar dat (8> vaccinaties belangrijk vind.
Over de bmr hebben we veel gesprekken gehad en hij ziet nu S zo ziek is wel dat die vaccinaties niet alleen maar goed doen zegmaar en dat je er goed over moet nadenken.
Dus er is nog wel ruimte voor gesprek.

Balen van de schoentjes -O- ..

Welkom mango! *O*
Wat gaat het snel allemaal

Pff vroeg TJ!

Hoe was de nacht bij jullie Kyara en bitterend?

Kwisted

S was zo moe, rond 18:30 sliep ze al. Om middernacht werd ze wakker voor haar medicatie en om 4u had ze honger/dorst en is papa even met dr naar beneden gedaan voor een broodje en heeft dr snel weer op bed gedaan en toen is ze verder gaan slapen tot 8:30!! :o
De laatste tijd was ze steeds om 6u wakker dus dit was wel echt uitslapen.
Ze kijkt al iets beter uit dr oogjes en huilt minder.
pi_131735131
Eens even zien wat ik me nog kan herinneren....

Zoë, fijn dat ze weer wat op lijkt te knappen. Wat een gedoe met die vaccinaties elke keer.

Heftig hoor Evenstar, SI, maar zo te horen zijn er goede hulpverleners bij jullie betrokken. Ik hoop dat het oefenen langzaam vooruitgang biedt.

Wat een zoetje meiske heb je Kwisted!

En Mango ook nogmaals welkom. Eigen willetje: check 8-)

Wat naar van alle hoofdpijn hier. Ik ken het ook. Bij mij is het net als Phaidra (denk ik) spanningshoofdpijn. Een bezoekje aan de fysio kan best nuttig zijn. Langdurig gebruik van pijnstillers kan hoofdpijn ook verergeren en in stand houden he?

NTS, fijn dat jullie een weer goede dag hadden!

Mijn spookje heeft dit weekend leren tellen bij papa. Hij vindt het maar wat spannend. Vanochtend zat hij te ontbijten en zei out of the blue "3,4,5...6!!" Hij herkent cijfers als dusdanig en geeft ze een naam, klopt zelden, maar toch :D

En hij is gewoon zo lief en zoet, kleine sloopkogel maar ook zo zachtaardig. Vanochtend was ik hem aan het aankleden en toen ik zijn trui aantrok zat hij in eerst weer onmogelijk dubbelgevouwen naar iets te kijken, dus ik zuchten want aankleden is nogal een behendigheidsoefening. Dus ik keek waar hij mee bezig was, zat hij in opperste verwondering naar de (nieuwe) sokken aan zijn voeten te kijken. "Oooooh! Moooooooooi! O+ " We hebben ze uitgebreid bekeken en gezien dat er een schilpad opstond en ze toen geaaid, allebei de sokken van de onder- en de bovenkant, twee keer *; (daarom kom ik dus altijd te laat hè, 's ochtends, omdat er altijd wel iets moois is waar we naar moeten kijken samen :@ )
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 10:50:26 #236
348178 NotTheSame
pi_131735295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:40 schreef Zoë23 het volgende:
NTS
Zijn neef was te jong voor de menC prik en kreeg hersenvliesontsteking en is nu geestelijk beperkt. Vandaar dat (8> vaccinaties belangrijk vind.
Over de bmr hebben we veel gesprekken gehad en hij ziet nu S zo ziek is wel dat die vaccinaties niet alleen maar goed doen zegmaar en dat je er goed over moet nadenken.
Dus er is nog wel ruimte voor gesprek.

Balen van de schoentjes -O- ..

Welkom mango! *O*
Wat gaat het snel allemaal

Pff vroeg TJ!

Hoe was de nacht bij jullie Kyara en bitterend?

Kwisted

S was zo moe, rond 18:30 sliep ze al. Om middernacht werd ze wakker voor haar medicatie en om 4u had ze honger/dorst en is papa even met dr naar beneden gedaan voor een broodje en heeft dr snel weer op bed gedaan en toen is ze verder gaan slapen tot 8:30!! :o
De laatste tijd was ze steeds om 6u wakker dus dit was wel echt uitslapen.
Ze kijkt al iets beter uit dr oogjes en huilt minder.
Das inderdaad een heftig verhaal, begrijpelijk dat je man twijfelt.

En lekker uitgeslapen zeg!

Heb overigens al nieuwe (nieuw als in nieuw in doos met stickers er nog op!) schoentjes op MP gekocht voor weinig. Had ze al eens in de hand gehad in de winkel maar vond ¤ 99,= toch te gortig.
Donderdag nog ff een extra setje scoren voor PSZ/racedagen.
En dan heeft ze nog een paar Air Max Classic, net als papa en mama ;).
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:42:55 #237
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131738645
Goed bezig NTS :) Fijn dat je de schoentjes voor weinig hebt kunnen kopen :)

Zoë, wel begrijpelijk van je vriend, maar ook fijn dat er ruimte is voor gesprek zoals je zelf zegt :) Het lijkt me zo verschrikkelijk lastig allemaal....

ff klein frustratiepostje van mijzelf hoor:
SPOILER
pi_131739533
Haha TJ hier is het altijd zo vroeg!!

Zoe snap het allemaal wel, gek genoeg heb ik me nooit in verdiept in de vaccinaties :@ ik ging er gewoon vanuit dat ze het wel beter weten bij het RIVM/CB
Stom misschien..gelukkig heeft mijn kleintje geen problemen ermee..sneu dat S altijd moet overgeven!

NTS 22 te klein?!?! dat meen je niet! jou Draakje is toch ongeveer hetzelfde maat als mijne?? want R is nu in 21!! 8)7

Ja hoofdpijn..hier in het hormonaal..dat heeft mijn ha ook bevestigd maar daar ik weinig aan te doen. Mijn moeder heeft er al jaren last van -O-

CS wat knap van je knul O+

Mango welkom :W

PE
SPOILER

Vandaag is mama dag en dus eten we voor lunch wentelteefjes en avocado :9 O+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:29:37 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131739831
Oliver zit ook in 21,5 die heeft voor zijn bouw grote voeten en handen :)

PE hartkloppingen staat bij bijna elk medicijn als bijwerking.. Ik zou proberen toch wat minder halsstarrig te zijn t.o.v genoemde opties en het eens te proberen.
pi_131740397
Val er even in...
Zoe: zijn die bijwerkingen van de vaccinaties ook gemeld bij het RIVM?
Heb altijd de indruk dat veel bijwerkingen op medicijnen/vaccinaties niet gemeld worden en dat de gegevens daarover in de bijsluiter dus ook lang niet altijd kloppen..
pi_131740613
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:50 schreef NotTheSame het volgende:

Heb overigens al nieuwe (nieuw als in nieuw in doos met stickers er nog op!) schoentjes op MP gekocht voor weinig. Had ze al eens in de hand gehad in de winkel maar vond ¤ 99,= toch te gortig.
Donderdag nog ff een extra setje scoren voor PSZ/racedagen.
En dan heeft ze nog een paar Air Max Classic, net als papa en mama ;).
Woensdagavond krijg je bij inlevering van een oud paar schoenen geen 10 maar 20 euro korting bij besteding van 40 euro bij Scapino. Misschien een tip voor het extra paar schoenen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:01:39 #242
348178 NotTheSame
pi_131740780
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:54 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Woensdagavond krijg je bij inlevering van een oud paar schoenen geen 10 maar 20 euro korting bij besteding van 40 euro bij Scapino. Misschien een tip voor het extra paar schoenen.

Thanx!!! Effe mams op pad sturen om d'r schoenen in te leveren haha!

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:20 schreef bitterend het volgende:
Haha TJ hier is het altijd zo vroeg!!

NTS 22 te klein?!?! dat meen je niet! jou Draakje is toch ongeveer hetzelfde maat als mijne?? want R is nu in 21!! 8)7
Jep, 22 zit ze met d'r grote teen bijna klem! Zowel in Nike als in Hush Puppies.
Ik heb nu Air Max Classic voor haar in 23,5, Hush Puppies in 23 en d'r sloffen (floddertjes van Schoenenreus) zelfs 24.
Ze begon met lopen in een kleine maat 19 en in 8 maanden tijd zijn haar voeten dus 4 a 5 maten gegroeid :') .
pi_131741221
vanmorgen met F.leur gaan lunchen. Vriendinnen moesten allemaal werken (nadeel van de eerste met kinderen + onregelmatig werk). Ik dacht ik ga toch gewoon. Wel even een gedoe met mijn kinderwagen parkeren. Ik neem nog altijd de maxi-cosi buggy mee, groot maar ideel qua rijden. Voor F.leur had ik op de markt bruine bolletjes gehaald. En ze had gewoon 2,5 bolletje op :o En dan nog is het een scharminkel :P
SOchtends ook wat zij aan pap weg krijgt, een bord daar zou ik vol van zitten :o

Wel handig dat ik tegenwoordig zo weinig mee hoef te nemen voor haar. Ik had nu alleen een luier en wat natte doekjes meegenomen. Ideaal ^O^
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:27:41 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131741530
We zijn geslaagd voor schoentjes *G*
Hij heeft maat 22. En ik vond dat ze echt veel keuze hadden in die winkel in DLD. Schoentjes zijn van het merk Richter, Mooi leer en uiteraard flexibele zool. Winkel was ook leuk met wipolifant en klimtoestel met glijbaan. Dus huilen toen we moesten gaan. En leuke prijzen :Y Echt voor herhaling vatbaar. Op de terugweg nog even de tank volgegooid met benzine en een shitload aan luiers en babydoekjes ingeslagen. En een kwaasje gegeten op een terras. Hij heeft ook nog een molen gekregen van oma dus dag was echt super!

Zal zo even foto opzoeken.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:29:36 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131741586
Wat voor 'redelijke' prijzen moeten we dan aan denken Kyara? (die winkel in kleve bedoel je trouwens?) Ik moet namelijk nog schoenen halen voor Wesley, 't arme kind heeft alleen nog zomerschoenen :@
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:31:21 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131741646
Ik heb alleen bij de babyschoenen gekeken maar wij hebben een paar van 29,99 (wel afgeprijsd) en ik zie schoenen van hetzelfde merk bij Zalando voor > 50 euro.

Trouwens ook goed geholpen met advies en passen :Y Wordt ons vaste adresje denk ik.

pi_131741879
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Val er even in...
Zoe: zijn die bijwerkingen van de vaccinaties ook gemeld bij het RIVM?
Heb altijd de indruk dat veel bijwerkingen op medicijnen/vaccinaties niet gemeld worden en dat de gegevens daarover in de bijsluiter dus ook lang niet altijd kloppen..
http://www.lareb.nl/getme(...)uiter-maart-2013.pdf
Pagina 4 staan de bijwerkingen. De bijwerkingen die erg vaak voorkomen (ook braken, bij meer dan 1 op de 10 personen. ) Zijn bijwerkingen die S ook heeft.

Bijwerkingen volgens RIVM in de folder en op internet:
http://www.rivm.nl/Onderw(...)kten/Meningokokken_C
De folder / info op de site zijn dus geen bijsluiter! In de bijsluiter staan alle bijwerkingen wel. De bijsluiter kun je ook altijd aanvragen bij het cb.

Klinkt veel milder. Omdat veel ouders de bijsluiter niet van te voren lezen maar wel de folder van het cb/RIVM weten ze vaak niet wat de risico's zijn.
Natuurlijk geven ze geen vaccinaties aan hele kleine kindjes als het mega gevaarlijk is..maar er kunnen wél ernstige reacties optreden. Het is niet 100% safe.

Maargoed, ik had de bijsluiters wel gelezen en wist wat er kon gebeuren en wat er in de vaccinaties zit. Daarom voel ik me ook schuldig omdat S er zoveel last van heeft. Niet vaccineren vind ik ook moeilijk, stel S krijgt één van die ziektes..

En mijn persoonlijke mening.. Vind het soms wel jammer dat ouders alles lezen en onderzoeken voor hun kind.. Beste badje,luiers,luierdoekjes en bijsluiter neusspray etc maar de bijsluiter van de vaccinaties lezen veel ouders niet.
Ookal reageert je kindje niet op de vaccinaties het is toch niet zomaar iets?

Bedoel het niet verkeerd,. vind het stom van mezelf dat ik goed lette op alle producten & goede voeding voor S.. En had ik me voor de geboorte niet verdiept in die vaccinaties.. Bij nr2 weet ik gelukkig wat die vaccinaties inhouden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Zoë23 op 01-10-2013 14:47:21 ]
pi_131741973
Leuke schoenen Kyara!
En knappe M :)

PE
Wat vervelend :*
Als je het idee hebt dat er iets anders aan de hand is zou ik zeker aandringen op meer onderzoek.

Kwisted
Wauw wat eet ze goed!
Fijn is dat hè, gewoon wat luiers en doekjes mee en gaan! :)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:49:08 #249
244125 laziness
pi_131742082
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:39 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

http://www.lareb.nl/getme(...)uiter-maart-2013.pdf
Pagina 4 staan de bijwerkingen. De bijwerkingen die erg vaak voorkomen (ook braken, bij meer dan 1 op de 10 personen. Zijn bijwerkingen die S ook heeft.

Bijwerkingen volgens RIVM in de folder en op internet:
http://www.rivm.nl/Onderw(...)kten/Meningokokken_C
De folder / info op de site zijn dus geen bijsluiter! In de bijsluiter staan alle bijwerkingen wel. De bijsluiter kun je ook altijd aanvragen bij het cb.

Klinkt veel milder. Omdat veel ouders de bijsluiter niet van te voren lezen maar wel de folder van het cb/RIVM weten ze vaak niet wat de risico's zijn.
Natuurlijk geven ze geen vaccinaties aan hele kleine kindjes als het mega gevaarlijk is..maar er kunnen wél ernstige reacties optreden. Het is niet 100% safe.

Maargoed, ik had de bijsluiters wel gelezen en wist wat er kon gebeuren en wat er in de vaccinaties zit. Daarom voel ik me ook schuldig omdat S er zoveel last van heeft. Niet vaccineren vind ik ook moeilijk, stel S krijgt één van die ziektes..

En mijn persoonlijke mening.. Vind het soms wel jammer dat ouders alles lezen en onderzoeken voor hun kind.. Beste badje,luiers,luierdoekjes en bijsluiter neusspray etc maar de bijsluiter van de vaccinaties lezen ze niet.
Die bijsluiter geeft ook maar aan wat er mogelijk aan bijwerkingen kan optreden.
Als ik antibiotica van de dokter krijg lees ik ook een bijsluiter met allerlei mogelijke bijwerkingen maar waar ik last van heb ik ook geen pretje dus ik neem het toch.
Ik vind het een verkeerde aanname dat niemand die bijsluiter zou lezen. Jij denkt dat dan minder mensen zouden vaccineren? Ik denk het niet.
Tevens ligt grotendeels ook de verantwoordelijkheid bij de overheid. Zij verstrekken wel de vaccinatie maar niet automatisch de bijsluiter. Ik vind het vooral kwalijk dat je die zelf bewust apart op moet vragen en die info niet gewoon in de folder staat die je wel krijgt.
Niet iedereen is er zo mee bezig zoals wij hier op dit forum en men neemt aan dat die folder voldoende onderbouwing geeft.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:49:34 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131742096
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:39 schreef Zo�23 het volgende:
En mijn persoonlijke mening.. Vind het soms wel jammer dat ouders alles lezen en onderzoeken voor hun kind.. Beste badje,luiers,luierdoekjes en bijsluiter neusspray etc maar de bijsluiter van de vaccinaties lezen ze niet.

Mee eens, al heb ik mij daar zelf ook schuldig aan gemaakt. Stond er ook gewoon niet bij stil. Vaccinaties hoorden er voor mijn gevoel gewoon bij. Nu ik me er wat meer in verdiept heb, ben ik nog steeds pro-vaccineren. Maar voor de bmr zal ik de volgende keer wel beter timen. En misschien ook de meng-c en bmr uit elkaar halen want dat vond ik wel een goed idee.
pi_131742193
Ik vind ook dat vaccinaties gewoon bij horen...ik heb ze ook allemaal gehad, mijn man ook.
pi_131742253
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Die bijsluiter geeft ook maar aan wat er mogelijk aan bijwerkingen kan optreden.
Als ik antibiotica van de dokter krijg lees ik ook een bijsluiter met allerlei mogelijke bijwerkingen maar waar ik last van heb ik ook geen pretje dus ik neem het toch.
Ik vind het een verkeerde aanname dat niemand die bijsluiter zou lezen. Jij denkt dat dan minder mensen zouden vaccineren? Ik denk het niet.
Tevens ligt grotendeels ook de verantwoordelijkheid bij de overheid. Zij verstrekken wel de vaccinatie maar niet automatisch de bijsluiter. Ik vind het vooral kwalijk dat je die zelf bewust apart op moet vragen en die info niet gewoon in de folder staat die je wel krijgt.
Niet iedereen is er zo mee bezig zoals wij hier op dit forum en men neemt aan dat die folder voldoende onderbouwing geeft.
Ik zeg niet dat niemand de bijsluiter leest?
Ik zeg: veel ouders

En ik zeg ook nergens dat mensen dan minder gaan vaccineren?
Ik zeg dat ik het jammer vind dat ouders veel lezen maar (voor zover ik meekrijg in mijn omgeving en op internet) vaak niet de bijsluiter of info over vaccinaties.

Vind het idd ook kwalijk dat ze de bijsluiter niet aan de ouders meegeven. Daar heeft iedere ouder/verzorger recht op.
pi_131742307
Kyara tof zeg O+ ik heb leuke laarsjes bij van haren gekocht!
pi_131742310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:54 schreef bitterend het volgende:
Ik vind ook dat vaccinaties gewoon bij horen...ik heb ze ook allemaal gehad, mijn man ook.
Het hoort er ook bij en vind het ook een goed iets.

Vind het lastig dat S er een heftige reactie op heeft. Hadden vriend / ik vroeger niet voor zover onze ouders nog weten.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:59:04 #255
244125 laziness
pi_131742333
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:56 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat niemand de bijsluiter leest?
Ik zeg: veel ouders

En ik zeg ook nergens dat mensen dan minder gaan vaccineren?
Ik zeg dat ik het jammer vind dat ouders veel lezen maar (voor zover ik meekrijg in mijn omgeving en op internet) vaak niet de bijsluiter of info over vaccinaties.

Vind het idd ook kwalijk dat ze de bijsluiter niet aan de ouders meegeven. Daar heeft iedere ouder/verzorger recht op.
Het komt een beetje over alsof je vindt dat veel mensen wel alles uitpluizen over alle soorten spenen en over vaccinaties heel licht denken.
Ik denk dat het wel mee valt. Maar dat de overheid tekort schiet door geen bijsluiter te verstrekken en dat die bijsluiter voor veel mensen ook weinig toevoegt. Ja er is kans op bijwerkingen maar dat is er ook bij paracetamol en die geven zit ook enorm ingeburgerd.
pi_131742454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Het komt een beetje over alsof je vindt dat veel mensen wel alles uitpluizen over alle soorten spenen en over vaccinaties heel licht denken.
Ik denk dat het wel mee valt. Maar dat de overheid tekort schiet door geen bijsluiter te verstrekken en dat die bijsluiter voor veel mensen weinig toevoegt. Ja er is kans op bijwerkingen maar dat is er ook bij paracetamol en die geven zit ook enorm ingeburgerd.
Ja dat over vaccinaties vind ik idd jammer omdat het ook anders kan lopen. Ik was zelf liever beter voorbereid geweest zodat ik echt bewust een keuze had gemaakt ipv gewoon het programma volgen. Ik had geen idee.
Toen S 4weken was en ze erg ziek werd, was zelf het ziekenhuis verbaasd dat ze al zo klein een vaccinatie kreeg. Ik voelde me er toen ook helemaal niet goed bij maar omdat ik er van te voren niet over had nagedacht, volgde ik maar gewoon het programma.
Ik krijg veel berichtjes van moeder die dat achteraf gezien ook jammer vinden en later het programma op hun manier gaan volgen (bijv bmr en menC apart) of bij kindje nr2 iets later beginnen met de 1e vaccinatie.

Het kan idd weinig toevoegen maar net als inname van medicatie vind ik het zelf altijd wel verstandig om er eventjes bij stil te staan.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:23:06 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131742979
Ik heb arwen en oliver beiden laten inenten ook al reageerde ze op BMR juist omdat ik denk dat er hoop ellende mee voorkomen kan worden.
Ja ook na inlezen en overleg met KA en HA.
Bij oliver extra blij toen hij kinkhoest kreeg dat was echt naar.

Ik vind het nogal grof stellen dat er veel ouders zijn die zich niet inlezen , gewoon vaccineren staat niet gelijk aan niet inlezen :)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:30:57 #258
244125 laziness
pi_131743214
Ik denk dat veel mensen ondanks inlezen gewoon het programma volgen.
Immers als er geen indicatie is dat je kindje heftig zal reageren, waarom daar vanuit gaan?

Je zegt trouwens ook dat je gewoon het programma gevolgd hebt dus je stelt dat andere ouders zich niet inlezen maar hebt zelf je blijkbaar ook niet ontzettend ingelezen van te voren?
Tevens denk ik dat je tot de eerste vaccinatie en het zien van de reactie van je kind lastig een keuze kan maken op basis van mogelijke bijwerkingen. Precies de reden waarom jij en vele andere ouders gewoon het programma volgen in eerst instantie. Er is geen indicatie om het anders te doen.

Maar om dan te stellen dat mensen alles uitpluizen en de vaccinaties er zomaar in laten jassen vind ik dan weer wat ver gaan.
pi_131743247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktob 2013 15:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb arwen en oliver beiden laten inenten ook al reageerde ze op BMR juist omdat ik denk dat er hoop ellende mee voorkomen kan worden.
Ja ook na inlezen en overleg met KA en HA.
Bij oliver extra blij toen hij kinkhoest kreeg dat was echt naar.

Ik vind het nogal grof stellen dat er veel ouders zijn die zich niet inlezen , gewoon vaccineren staat niet gelijk aan niet inlezen :)
Dat moet ik corrigeren naar mensen uit mn omgeving/de mensen die ik erover spreek op internet en is natuurlijk wat ik ervan zie.
pi_131743486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:30 schreef laziness het volgende:
Ik denk dat veel mensen ondanks inlezen gewoon het programma volgen.
Immers als er geen indicatie is dat je kindje heftig zal reageren, waarom daar vanuit gaan?

Je zegt trouwens ook dat je gewoon het programma gevolgd hebt dus je stelt dat andere ouders zich niet inlezen maar hebt zelf je blijkbaar ook niet ontzettend ingelezen van te voren?
Tevens denk ik dat je tot de eerste vaccinatie en het zien van de reactie van je kind lastig een keuze kan maken op basis van mogelijke bijwerkingen. Precies de reden waarom jij en vele andere ouders gewoon het programma volgen in eerst instantie. Er is geen indicatie om het anders te doen.

Maar om dan te stellen dat mensen alles uitpluizen en de vaccinaties er zomaar in laten jassen vind ik dan weer wat ver gaan.
Ik zeg toch ook dat ik het jammer vind dat ik dat niet heb gedaan?
En dat ik me daar nu schuldig om voel.

Dat mensen de vaccinaties er zomaar injassen zeg ik niet. Vind het nogal apart dat je steeds dingen schrijft die ik niet in mijn posts zeg en dan zeg jij dat ik aannames doe?

Ik vind zo'n discussie lastig op internet omdat mensen van alles tussen de regels door lezen wat iemand niet zo bedoelt/niet eens typt.

In de laatste posts heb ik het ook over mezelf wat ik in onze situatie jammer vind. Als het goed is kun je dat er ook wel uithalen.

Natuurlijk volgen veel mensen het programma, niets mis mee.
Maar ik vind het wel jammer om veel te horen dat ouders veel info niet wisten en achteraf dingen anders zouden doen. Als het cb betere info zou geven zouden die ouders er anders in staan. Incl mezelf. En zou ik minder spijt hebben omdat ik over m'n keuze nagedacht had.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:41:27 #261
244125 laziness
pi_131743506
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:32 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Dat moet ik corrigeren naar mensen uit mn omgeving/de mensen die ik erover spreek op internet en is natuurlijk wat ik ervan zie.

Je woordkeus was wellicht wat ongelukkig en jij hebt een hele andere ervaring wat betreft vaccinaties dan de meesten van ons.
Daarom voelt het voor jou heel anders.
Toch blijft het altijd kiezen uit twee kwaden. Want niet vaccineren brengt ook risico's met zich mee en wie weet hoe S. reageert op de heftige variant van al deze ziektes?
Ik begrijp ook dat ze nog steeds heftig reageert dus of later vaccineren veel had uitgemaakt?
Probeer je niet zo schuldig te voelen hoor. Zoals ik hier boven al zei, je weet niet hoe je kindje reageert tot die eerste vaccinatie er in zit. Was er al een indicatie dat ze zo zou reageren?
Je doet het beste voor S. op basis van de informatie die je steeds hebt en probeert rekening te houden met de mening van je partner.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:43:40 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_131743563
Zoe, mijn oudste werd elke keer echt heel ziek van de prikken. Dus wij hielden ons hart vast voor de BMR, maar doordat de samenstelling anders is dan die eerdere heeft hij daar dus helemaal geen last van gehad. Nu weten we inmiddels dat hij ziek wordt van koorts, maakt verder niet uit wat de oorzaak van die koorts is. Dus bij koorts bouwen wij meteen en snel een spiegel op, dat voorkomt veel ellende.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131743571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Je woordkeus was wellicht wat ongelukkig en jij hebt een hele andere ervaring wat betreft vaccinaties dan de meesten van ons.
Daarom voelt het voor jou heel anders.
Toch blijft het altijd kiezen uit twee kwaden. Want niet vaccineren brengt ook risico's met zich mee en wie weet hoe S. reageert op de heftige variant van al deze ziektes?
Ik begrijp ook dat ze nog steeds heftig reageert dus of later vaccineren veel had uitgemaakt?
Probeer je niet zo schuldig te voelen hoor. Zoals ik hier boven al zei, je weet niet hoe je kindje reageert tot die eerste vaccinatie er in zit.
Je doet het beste voor S. op basis van de informatie die je steeds hebt en probeert rekening te houden met de mening van je partner.
Ja ik vind het een moeilijke keuze. Ik denk er nogsteeds veel over na en probeer zoveel mogelijk te lezen. Niet vaccineren is eigenlijk geen optie maar het is lastig als je je kindje zo ziek ziet.
Dankjewel, probeer ik idd te doen
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:44:08 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131743573
Bij de meisjes heeft de KA geadviseerd om gewoon mee te gaan in het vaccinatieprogramma. Juist omdat ze wat kwestbaarder waren. Als ze toch ziek waren geworden (dktp) dan zou dat echt hele grote gevolgen kunnen hebben dus liever zsm vaccineren. En ze waren sterk genoeg om niet in het ziekenhuis onder begeleiding van een KA gevaccineerd te worden. Wij hebben dat advies gevolgd en dat advies was prima want ze hebben er amper op gereageerd.

Wat Laziness ook al aangaf: het is lastig om van te voren in te schatten wat de gevolgen van vaccineren zullen zijn, niet elk kind heeft er veel last van dus ook voor een 2e kind hoeft dat niet het geval te zijn.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:45:04 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_131743607
Sterker nog, onze tweede heeft nooit ook maar een kleine reactie gehad op de prikken. Het hangt echt van het kind af.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131743618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Zoe, mijn oudste werd elke keer echt heel ziek van de prikken. Dus wij hielden ons hart vast voor de BMR, maar doordat de samenstelling anders is dan die eerdere heeft hij daar dus helemaal geen last van gehad. Nu weten we inmiddels dat hij ziek wordt van koorts, maakt verder niet uit wat de oorzaak van die koorts is. Dus bij koorts bouwen wij meteen en snel een spiegel op, dat voorkomt veel ellende.
Goed om te weten, dankje.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:46:24 #267
244125 laziness
pi_131743652
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:44 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja ik vind het een moeilijke keuze. Ik denk er nogsteeds veel over na en probeer zoveel mogelijk te lezen. Niet vaccineren is eigenlijk geen optie maar het is lastig als je je kindje zo ziek ziet.
Dankjewel, probeer ik idd te doen
Ik lees vooral een groot schuldgevoel en dat is erg jammer en ook onnodig.
Denk je dat je echt anders had gehandeld als je de mogelijke risico's eerder had geweten? Was er een indicatie dat ze zo heftig zou reageren?
pi_131745077
Ik ben ook zo'n ouder die zonder verder inlezen braaf het vaccinatieprogramma volgt. Ik weet niet of het jammer is. Het is misschien naïef, hoewel ik mezelf doorgaans wel onder de voorzichtige en nadenkende ouders schaar. Misschien spreekt er een (te groot?) vertrouwen uit in het programma; het zou niet geïmplenteerd zijn als niet aangetoond is dat het voor de meerderheid van de kinderen geen bijwerkingen geeft en dit de meest ideale en haalbare leeftijden zijn om te vaccineren. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die er wel veel last van hebben maar dat is echt een klein percentage. Ik ben het daarin eens met Laziness, als niet te verwachten valt dat je kind er anders op reageert is de nood om je er in te verdiepen en iets te willen aanpassen ook niet hoog.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:01:38 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131747919
Ik kan me best voorstellen dat het handiger is als je kind gaat lopen voordat hij gaat praten. M is erg onder de indruk van zijn nieuwe schoenen. De hele dag: schoenen uit, schoenen af, nieuwe schoenen, schoenen oooh.... :D
pi_131752994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben ook zo'n ouder die zonder verder inlezen braaf het vaccinatieprogramma volgt. Ik weet niet of het jammer is. Het is misschien naïef, hoewel ik mezelf doorgaans wel onder de voorzichtige en nadenkende ouders schaar. Misschien spreekt er een (te groot?) vertrouwen uit in het programma; het zou niet geïmplenteerd zijn als niet aangetoond is dat het voor de meerderheid van de kinderen geen bijwerkingen geeft en dit de meest ideale en haalbare leeftijden zijn om te vaccineren. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die er wel veel last van hebben maar dat is echt een klein percentage. Ik ben het daarin eens met Laziness, als niet te verwachten valt dat je kind er anders op reageert is de nood om je er in te verdiepen en iets te willen aanpassen ook niet hoog.
Dat dus.
Daarbij ken ik aardig wat kinderen in mijn omgeving en van niemand heb ik ooit gehoord dat hun kinderen heftig reageerden erop.
Mijn oudste heeft gewoon het programma.gevolgd en ik geloof alleen wat verhoging bij de eerste prikken gehad en verder niks. Zelfs bmr.niet.
Dus bij elise ook weer het programma gevolgd, zonder problemen.
Afgelopen woensdag bmr + menc gehad en ook hier tot nu toe geen reactie op. En ze heeft nu ook nog waterpokken erbij. Nou zijn we nog niet op de 10 dagen, maar verwacht eigenlijk geen reactie.
pi_131754662
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:01 schreef Kyara het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat het handiger is als je kind gaat lopen voordat hij gaat praten. M is erg onder de indruk van zijn nieuwe schoenen. De hele dag: schoenen uit, schoenen af, nieuwe schoenen, schoenen oooh.... :D
:D O+ Fijn dat hij er blij mee is!

Wij hebben deze:

En nog twee buitenfoto's, wandelen en eendjes voeren.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131754974
Phaidra wat issie groooooooot O+

Volgende maand heb ik een peuter :o :o :o
pi_131755475
Wat een mannetje al Phaidra O+

En M zo blij met zijn nieuwe schoenen, wat zoet!
pi_131756127
Bitterend neeeeee!! Moeten we je hier dan alweer uitzwaaien? :o

En tnx! Hij gaat heel hard ineens. Taalbegrip vooral, hij snapt nu echt heel veel en kan ook kleine opdrachtjes uitvoeren. Zo schattig vind ik dat! En veel dierengeluiden kan hij opeens zeggen. Edit: niet helemaal opeens, hij komt ontelbare keren per dag met dierenboekjes aanzetten die we dan moeten voorlezen :+.

Helaas is hij nog steeds niet helemaal lekker, maar een dagje met veel hangen bij mama is ook niet zo erg ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131756405
JA! bizar he! en ik wil jullie helemaal niet verlaten! gelukkig volgen jullie allemaal redelijk vlotjes O+

Hier is alles of een poes of een koe... :D ze snapt echt heel veel! en van de week stond ze bij de deur van de woonkamer..UIT UIT roepen..dus ik vragen "ben je moe?" JA was het antwoord..
Wil je naar boven? JA ven ven :o
Gaan we slapen? sapen ja! :o
O+
pi_131756591
Redelijk vlotjes? Duurt nog 8 maanden dan _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131756656
Nou goed Kyara en NTS dan :6 :*
pi_131756667
Nee :'( Hier duurt het nog bijna 10 maanden :X
Phaidra ! O+
Kyara: heerlijke winkel zo te zien ^O^ Ook online ? Kan ik bij jou een bestelling plaatsen :D Leuk voor M !

Aansluitend op de prikjesdiscussie:

Hier zijn ze binnen c_/
Alles goed ! geen koorts wel huilerig. Maar kan ook door moeheid komen , we moesten op een rottijd.
Stats weer helemaal gemiddeld O+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:33:46 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131757143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:56 schreef bitterend het volgende:
Phaidra wat issie groooooooot O+

Volgende maand heb ik een peuter :o :o :o
Ik nog 23 dagen :'(
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:34:21 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131757183
Phaidra, wat een moppie is het ook! O+ En leuke schoenen!
pi_131757880
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik nog 23 dagen :'(
:'(
pi_131757945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:25 schreef bitterend het volgende:
Nou goed Kyara en NTS dan :6 :*
}:|
pi_131757956
oh kz gelukkig geen koorts en goede curves! hopelijk slaapt ze lekker vannacht :*

Susie onze babytjes worden zo snel groot :'(
pi_131758000
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

}:|
Jij was toch na Kyara pas? :@ of heb ik weer een swiss chees geheugen :{
pi_131758208
Ja hoor klopt, scheelt drie weken geloof ik. Maar dat is ook nog wel "redelijk vlotjes" toch? O-)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:57:38 #286
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131758581
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:47 schreef bitterend het volgende:
oh kz gelukkig geen koorts en goede curves! hopelijk slaapt ze lekker vannacht :*

Over anderhalve maand heb ik ook een peuterrrr *O*
En over 1 maandje gaat hij al naar de peuterspeelzaal. Dat lijkt me ook een grote stap :P
Ik vind het wel een hele leuke leeftijd hoor :Y Ik ben niet zo'n baby-mama geloof ik, ik vind dit veel leuker.
Laatst hij had zijn beker met water omgegooid, had hij zelf uit de keukenkast een doekje gepakt en kwam mij vertellen door middel van luide "ohw-ohw" dat er dus wat gevallen was.
Haha ik vond dat zo knap O+

Over die vaccinaties, ik had me ook niet zo ingelezen :@ Totdat R, na de BMR prik was dat geloof ik, zo'n 4 uur achter elkaar gekrijsd had. :'( Wat een ellende je kon me opvegen met al mijn gevoel van onmacht.
Zo zielig en gewoon niet te troosten.
Ik voelde me toen flink klote om het maar te zeggen. Wat zit er in zo'n prik wat zoiets kan veroorzaken kon ik me alleen maar afvragen.
Bij de HAP reageerden ze ook maar koeltjes o|O terwijl ik het een vrij abnormale reactie vond op een vaccinatie.
Rayen 2½ jaar!
pi_131758603
Ik heb me wat betreft prikjes ook niet zo verdiept, dat ik de bijsluiter heb opgevraagd of opgezocht op internet. Maar beide kindjes ook geen last van de prikken. Er is wel wat te zeggen voor aparte prikken. Erg lang uitstellen zou ik ze dan weer niet, zeker niet bij een tweede waar de kans dat die ziek wordt via oudere zus of broer nog groter is.

Oh jee zoveel bijna peuters ook, wat gaat het hier stil worden. Leuke schoenen Kyara en Phaidra en verder ook leuke foto's. Ik wil nog Moonboots aanschaffen voor de winter voor mijn dreumes voor het geval van sneeuw, maar welke maat dan? Hij heeft nu 20/ 21.

Kz, fijn, dat ze niet zoveel last heeft.

Phaidra hier ook onrustig en aanhankelijk. Sprongetje misschien? Wij hebben een dierenbuik en bij de leeuw maken we een leeuwenbrul geluid. Dat vind hij zo leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131758818
Wat vroeg al dan TJ ! Hier met 2,5 jaar.
Oh, en wat naar van die reactie op de BMR :{ Wat was de oorzaak ?
Tinu: wil ook MB kopen maar wacht nog even. Zeker nu ik NTS lees :D
pi_131758873
Tinu, hij is wat ziekjes. Gister met koorts van het KDV gehaald en vandaag dus wat hangerig. Bij voorkeur moest ik binnen een straal van een meter blijven, anders was het huilen en aan mijn been hangen. Wel enorm schattig ook, omdat hij normaal helemaal geen knuffelaar is O+ :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:03:27 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131758945
Wat KZ zegt, ik echt ook nog even met dergelijke schoenen! Collega van mij heeft een dochter, ik geloof 8 jaar ofzo, vorig jaar nieuwe Uggs gekocht (200 euro, moest hij er ff bij zeggen), past ze nu niet meer.... beetje opschepper die gast, maar goed.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:04:09 #291
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131759003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:01 schreef kleinzusje het volgende:
Wat vroeg al dan TJ ! Hier met 2,5 jaar.
Oh, en wat naar van die reactie op de BMR :{ Wat was de oorzaak ?
Tinu: wil ook MB kopen maar wacht nog even. Zeker nu ik NTS lees :D
Ohw goh ik dacht dat dat standaard in heel Nederland met 2 jaar is.
Maar hij is er wel aan toe hoor, hij stormt haast op andere kinderen af om mee te spelen. Helaas in mijn nabije omgeving weinig kinderen van zijn leeftijd of in de buurt van zijn leeftijd.
Rayen 2½ jaar!
pi_131759099
Hoorde het toevallig vandaag bij het CB. Zij melden ons aan in Amsterdam.
Moet je naar de meet komen :* :6
pi_131759174
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:03 schreef Susie het volgende:
Wat KZ zegt, ik echt ook nog even met dergelijke schoenen! Collega van mij heeft een dochter, ik geloof 8 jaar ofzo, vorig jaar nieuwe Uggs gekocht (200 euro, moest hij er ff bij zeggen), past ze nu niet meer.... beetje opschepper die gast, maar goed.
:7
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:08:13 #294
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131759241
Hier ook vanaf minstens 2,5.... zowel NL ald DLD. :)

Had me trouwens van te voren ook niet ingelezen in vaccinatie gedoe, wist niet eens dat je op internet de bijsluiter kon opzoeken! Of dat er zowiezo een bijsluiter was....Daar denk je niet over na....Totdat ik hier las, en begon te kijken op Google ....
pi_131759274
Phaidra dat verklaart. De onze is niet ziekjes maar wel aanhankelijk, zijn gedrag lijkt op dat van jouw knul.

Kz, ik ga ook nog even wachten. Kan alleen niet te lang wachten anders is het overal uitverkocht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131759283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:47 schreef bitterend het volgende:

Ze ligt heerlijk te slapen O+ ^O^
Wanneer moeten ze weer naar het CB of voor prikjes ? Even niet goed opgelet vandaag :@
pi_131759322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:09 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra dat verklaart. De onze is niet ziekjes maar wel aanhankelijk, zijn gedrag lijkt op dat van jouw knul.

Kz, ik ga ook nog even wachten. Kan alleen niet te lang wachten anders is het overal uitverkocht.
Ik koop ze op MP
Kunt ze daar ook weer verkopen of hier in V&A als ze te klein zijn.
Maar denk beter wat groter nemen met dikke sokken in de sneeuw ! Tis in NL toch maar even
pi_131763155
Op Mex zijn psz mogen ze ook met 2 jaar beginnen. Hij begon toen met 1 dagje en steeds een dagje erbij en met 2,5 jaar zat hij al 4 dagen.
Hij praatte toen nog helemaal niet, maar dat was geen enkel probleem en hij bloeide er behoorlijk van op. Geweldig dat spelen met andere kindjes!
Er was ook een keer een meisje wat nog niet eens liep, mocht ook gewoon beginnen.

Over de prikken, ik heb de BMR uitgesteld, ze zou hem eigenlijk vandaag krijgen, maar ze is zondag hard gevallen en nu snel overstuur en ze krijgt ws. waterpokken, dat wilde ik even niet tegelijk hebben.
Mex is toen behoorlijk ziek geweest, dus dat wilde ik even niet hebben.
Hij had van alle prikken last en iemand schreef hier dat haar kindje ziek van de koorts was, dat was hier ook denk ik.
Hij is altijd heel ziek als hij verhoging/koorts heeft en Nena is vaak gewoon vrolijk.

Ik heb nooit precies die bijsluiters gelezen, maar wel informatie en discussies. Ik heb niet het idee dat de overheid onze kinderen vergiftigd, en ziektes zoals mazelen, bof en hersenvliesontsteking wil ik niet hebben, dus gewoon een prikje er in.
Als ze erna dan ziek worden, vind ik dat natuurlijk rot en vervelend, maar schuldig voelen? Nee. Ze zijn ziek en worden weer beter.
Ze vallen over sambaballen en hebben een blauwe kin en een tand door de lip, gaat ook weer over :+

Ik weet echt wel dat het rot is een ziek kindje hoor en je het graag wil overnemen of tegenhouden, maar het hoort er gewoon bij.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:24:30 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131764094
Leuke schoenen en foto's Phaidra!

Ik blijf trouwens nog wel een tijdje in het dreumestopic rondhangen hoor. Hoewel, M als peuter, soit. Maar mijn kleine meisje dreumes :X

M wilde trouwens ook graag zijn schoenen uit. Moest er wel erg aan wennen.

Vanavond eerste les EHBK. Was best wel heftig. Je ziet toch je kinderen in die verhalen :'(
pi_131764441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:09 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ze ligt heerlijk te slapen O+ ^O^
Wanneer moeten ze weer naar het CB of voor prikjes ? Even niet goed opgelet vandaag :@
Voor prikken rond.hun 4e.pas.
Hier cb,weer met 18 maanden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')