quote:Op donderdag 26 september 2013 15:47 schreef bitterend het volgende:
Wat een prachtige meisje is het toch
Ja, daar heb ik laatst ook iets over gepost. Zo jammer, gewoon recht aankijken en er kan geen glimlachje vanaf. Stomme zuurpruimenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Soempie het volgende:
Waar ik de laatste tijd wel een beetje verdrietig van word is soms de reactie van anderen/ vreemden op M. Vanmorgen bijvoorbeeld kwam een volwassen man iets ophalen bij ons thuis. M. liep naar hem toe om vol enthousiasme z'n tractor te laten zien en die man keek alleen maar naar beneden en zei vervolgens helemaal niets. Zulke dingen gebeuren nog best vaak. Dan vind ik m'n jongetje zo lief en sociaal (zwaaien bijvoorbeeld) en dan wordt er gewoon stug door hem heen gekeken. Ik kan dat niet begrijpen, ook al besef ik me heus wel dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben. Ik vind het zo sneu voor hem.Gelukkig ook zat mensen die wel leuk reageren hoor.
Herkent iemand dat?
Dat hebben wij ook ja. Niet de hele vriezer vol maar er staan wel 2 of 3 bakjes met aardappelen en groenten. Voor als het echt niet uitkomt. Maar goed, ze eet ook gewoon pizza mee (vaak wel zelfgemaakt) en pannenkoeken enzo. Pannenkoeken vindt ze hier trouwens alleen lekker met appelstroop! Sowieso is ze nogal een appelstroop-loverquote:Op vrijdag 27 september 2013 08:43 schreef Kyara het volgende:
Potjes is hier trouwens niet makkelijker want ik heb mijn hele diepvries voor liggen met eten voor M. Misschien is dat dan ook iets Kwisted? Om wat in te vriezen zodat je altijd iets hebt wat je F kunt geven als je zelf geen zin hebt om te koken?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook ja. Niet de hele vriezer vol maar er staan wel 2 of 3 bakjes met aardappelen en groenten. Voor als het echt niet uitkomt. Maar goed, ze eet ook gewoon pizza mee (vaak wel zelfgemaakt) en pannenkoeken enzo. Pannenkoeken vindt ze hier trouwens alleen lekker met appelstroop! Sowieso is ze nogal een appelstroop-lover. Ze begint al 'die, die, die' te roepen als ze de pot in de la ziet staan
.
Kan ik me goed voorstellen!quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:19 schreef Kyara het volgende:
M eet apart en ik ga geen 2x koken, daar heb ik trouwens ook echt geen tijd voor. Wij eten pas als alle kinderen op bed liggen. Mijn man is pas laat thuis en rond etenstijd is het hier sowieso spitsuur.
Je kan hem ook voeren terwijl hij een vorkje in zn hand heeft. Dan combineer je het. meteen zelf laten eten is wel een hele grote overgang denk ik. En juist in de periode dat je dat kon gaan oefenen, kreeg je het mega druk. Alles op zn tijd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:37 schreef Kyara het volgende:
Ik loop weer achter de feiten aan met het zelf laten eten van M geloof ik
Dat is het nadeel van zo druk zijn met 3 kinderen. Als alles goed gaat dan blijf je dat zo doen, terwijl het misschien ook weer tijd is voor een volgende stap. M's eten gaat echt tussen het eten van de meisjes en zijn bad is dus alles volgens een strakke planning. Vanavond maar zelf laten eten.....en hopelijk loopt mijn planning niet te erg in de soep.
Hebben jullie trouwens nog leuke knutsel ideeën om met een dreumes te doen? M vindt tekenen erg leuk. Hij heeft wasco, potloden en stiften. Wil ook met hem gaan verven. Nog meer ideeën om te doen aan tafel?
ja goede tip van die roosjes. Die heb ik ook een hele poos in de diepvries gehad. Die hoef je ook maar een minuutje of 10-15 gaar te koken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:04 schreef kleinzusje het volgende:
Kwisted: Dan zou ik voorgesneden roosjes in de koelkast bewaren ( uit een AH zakje) is zo klaar.
Misschien is Fleur nu ook naar 1 slaapje aan het gaan ? Even in bad of 5 minuutjes babytv ?
TJ: Leuk koekjes bakken. Kan ik niet![]()
Het is al even geleden maar ik heb stukjes aardappel en groenten in zo'n Nuby bakje in de vriezer zitten en dat doe ik dan even in de magnetron. Ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan, ik denk dat dat een maand of 4/5 geleden is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:54 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb deze ochtend echt moeite met F.leur naar bed brengen. Ze ligt al een hele tijd wakker in bed. Het ging van kletsen naar jammeren naar huilen. Ze is overduidelijk moe. Maar ik weet dat als ze me ziet, dat het dan krijsen wordt tot ik haar oppak. Dus ik wil niet naar binnen gaan. Maar mijn moederhart breekt![]()
Net even eruit gehaald, mee naar beneden genomen. Ze was zo overstuur dat slapen er toch niet meer inzat. Maar toen was ze beneden heel jengelig en viel ze de hele tijd om van de slaap, letterlijkNu dus toch weer in bed gelegd. En nu ligt ze weer te jammeren. Hopelijk slaapt ze gauw!
Kyara, misschien propjes maken en opplakken, of een keer van die speelmais kopen om mee te knutselen. Stickers plakken wat Zoe zegt is ook leuk ja! Of stempelen. Dat kan ook met aardappels en verf![]()
ik vind de potjes handig omdat het snel is (10sec magnetron), ze/wij/alles wordt niet viesen ze eet het heel goed. Als ik zelf kook dan krijgt ze gewoon stukjes. Dus worteltjes, broccoliroosjes etc. Dat eet ze ook wel aardig, maar dat duurt wat langer, ze krijgt minder binnen en ze knoeit ermee. Ik snap wel dat het goed voor haar is, daarom krijgt ze dat voornamelijk. Maar ik hou wel potjes in huis voor als ik haast heb oid.
![]()
Hoe vriezen jullie porties in voor de kindjes? En hoe warm je dat dan op? Toen ze kleiner was maakte ik prutjes, maar ik zou nu liever stukjes geven.
Als zelfs een kookkneus zoals ik koekjes kan bakken dan kan jij het ook hoorquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:04 schreef kleinzusje het volgende:
Kwisted: Dan zou ik voorgesneden roosjes in de koelkast bewaren ( uit een AH zakje) is zo klaar.
Misschien is F nu ook naar 1 slaapje aan het gaan ? Even in bad of 5 minuutjes babytv ?
TJ: Leuk koekjes bakken. Kan ik niet![]()
Ik denk dat dat wel meevalt hoor, we pennen nu allemaal neer wat we doen en dan lijkt het veel maar koekjes bakken heb ik nu eigenlijk voor het eerst in zijn leven dus maar 1 keer gedaan (en hij wordt bijna tweequote:Op vrijdag 27 september 2013 12:20 schreef Sam1993 het volgende:
Hier eet ze iedere avond mee,ze krijgt stukjes aardappels met wat jus stukjes vlees en dr groenten ze krijgt een lepel maar die word eigenlikk niet gebruikt net als haar vork hihi lekker alles met de handjes en slabbers wil ze niet dus zit altijd in haar romper. De lepel word pas gebruikt als ze vol zit en het wil prakken ofzo.
Potjes heel soms meestal als ik met de trein na me ouders ga of terug, dat warm ik dan op bij de ah to go.
Ik voel me slecht als ik lees hoeveel jullie doen met ze, hier speelt ze alleen, samen spelen is meestal ruzie of ze komt blokjes brengen die ik moet stapelen en dan gaat ze weer weg. Ik wandel wel altijd met haar naar de winkels enzo en gaan bijna iedere dag een half uurtje naar de speeltuin. Maar knutselen enzo doe ik niet... vind het ook niet echt leuk ze wil toch alles zelf doen,,
Ja, je hebt gelijk, ik ga aan de slagquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:27 schreef Kyara het volgende:
* Kyara geeft Clubsoda een schop onder haar kont richting stuk...
Ik vind het altijd leuk om te lezen
Ja M is altijd een slaapkopje geweest he? Zijn je meisjes dat ook of zie je nu verschillen?quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:24 schreef Kyara het volgende:
Er gaan hier wel redelijk wat broden per week door heen ja. M eet sowieso al 3 boterhammen per dag.
Ik zet M trouwens ook wel met zijn Nijntje laptop aan tafel als ik zelf zit te computeren. Of met een puzzelIs ook wel gezellig, samen aan tafel.
Qua slaapjes zijn wij -in principe- weer terug naar 2 slaapjes. Alleen vandaag weer niet want meneer werd pas om 9 uur wakker. Dus hij is om half 1 naar bed gegaan en ik verwacht wel dat hij doorslaapt tor minimaal 4 uur eigenlijk.
Hij is ook een beetje snotterig en loopt ook wel redelijk dus hij heeft zijn slaap hard nodig. En het was sowieso een slaapkop natuurlijk.
Zo leuk, hij zingt nu ook mee met de muziekmobiel (lalala) en hij gaat nu ook dansen (als een houten klaas, dat wel.... hij stond zo vaak op zijn tenen in een mooie releve dat ik wel een balletdanser in hem zag maar ik ben bang dat het dat niet gaat worden)
Ja winterjassen....Die moet ik ook nog hebben...Voor de jongens dan, niet voor Cristel, die heeft er een stuk of 6 ofzo....quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:20 schreef Deepfreeze het volgende:
PÉ, hier is het ook weer tijd voor de kledingbeursen. Vorige week in het dorp hiernaast, morgen in de wijk zelf. En nog op een paar plaatsen in de stad. Eens kijken of ik wat winterjassen kan vinden.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:16 schreef bitterend het volgende:
Ik wou gezellig mee kletsen vanavond maar ik heb weer hoofdpijndus ik ga naar bed
Susie 4 weken joh! ik weet nog toen ze als peuter van 4 kg geboren werdmet die bolle wangen
Jep, sommige mensen vonden het idd jammer dat ik dat aangaf. Totdat ik ze vertelde over het speelgoed van vorig jaar en ze begrijpen het nu wel. Mijn familie koopt nu waarschijnlijk dingen samen en onze vrienden vonden het juist wel handig, ze vonden het vorig jaar ook echt moeilijk om een cadeau te kopen (Draakjes peetoom had zelfs z'n moeder meegenomen naar de winkel haha!).quote:Op zaterdag 28 september 2013 08:30 schreef Kyara het volgende:
NTS, helemaal mee eens. Ervaring leert echter dan mensen dat "niet leuk" vinden om te geven. Ik ben daarom nu dus al bezig met lijstjes en zo zodat ik straks aan iedereen iets specifieks kan vragen. Hier is het ook verjaardag + sinterklaas achter elkaar, maar ook nog eens x3.
Ik ook niet, en Draakje al helemaal niet. Die leeft momenteel op als we bahi (Bami), koekoek (kroepoek) en saaaaaaate etenquote:Op zaterdag 28 september 2013 11:01 schreef bitterend het volgende:
Ik heb trouwens niks tegen chinees hoor! integendeel zelfs! alleen wij mochten kiezen tussen chinees of boerenkooldus kozen we chinees.
Het is gewoon niet zo kerst achtig
Ga proberen iets te verzinnen voor dit jaar
quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:58 schreef kleinzusje het volgende:
Denk wel even naar de intocht van Sint. Lijkt me lastig hoor, 6 jaar lang liegen over een oude man met een baard die kindjes op schoot wil
quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:57 schreef kleinzusje het volgende:
Ik wil ( net als in die zweedse kinderboeken) een huis met lichtjes en een heerlijk ruikende keuken en sneeuw en een grote familie die super gezellig aan een hele grote tafel zit met liedjes en kaarsen en kadootjes en lachende blije kindjes die rondscharrelen en en en...... maar helaas![]()
Wij gaan naar oma met kerst en verder nog geen idee
Dat vind ik ook nog steeds heel naar en eng. Daar moet ik me echt overheen gaan zetten voor M.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:46 schreef Phaidra het volgende:
Dat ben ik nog steeds. Ik vind gesminkte mensen altijd creepy
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Met Sinterklaas doen we hier elke zaterdag de schoen zetten, van de avond dat sint aankomt, tot het laatste weekend ervoor. Maar dat komt natuurlijk ook door de oude broer. Daar zijn we er met 1,5 mee begonnen, maar hem kon het tot 2,5 weinig schelen.
En dan cadeautjes een keer met mijn ouders, zusje&gezien. En vast ook bij mijn schoonouders, schoonzus&gezin. En dan lekker cadeautjes voor iedereen. Voor de kleintjes iets meer, en voor de groten 2 kleine pakjes.
Vanochtend zijn we weer eens wezen zwemmen. Daan is echt een waterratje zeg. Zonder problemen lekker los drijven van de armbandjes. En na een poosje ook op zijn hondjes vooruit proberen te zwemmen. Ook bij een onderwaterbankje, en dan zette ik hem erop, en liep hij met een big-smile (met stijf gesloten mond) naar voren. Natuurlijk helemaal koppie onder, als hij van het bankje af liep. En dan vrolijk verder spartelen naar me toe. Echt heerlijk..
Hoe doen jullie dat met die zwembandjes. Ik vind het van die grote ondingen eigenlijk. Helemaal in verhouding met zo'n ukkie. Is zo'n drijfvest dan handiger, of zijn er kleinere bandjes?Iknhad sesamstraat bandjes vannkruidvat die waren goed in verhouding voor lisa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Het gaat op gewicht. De speelgoed winkels hebben ze wel in verschillende matenquote:Op zaterdag 28 september 2013 17:27 schreef Kyara het volgende:
Ik was ook op zoek naar bandjes maar die ik tegen kwam waren allemaal vanaf 3 jaar of zo.
Ik vind die zwembandjes maar ondingen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:35 schreef Kyara het volgende:
Binnenkort maar even bestellen voor als we met vakantie gaan.
Bij ons hebben ze bij alle zwembaden van die grote verkleedkamers voor vrouwen. Daar hebben ze planken met aankleedkussens. Soms ook een box.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef Kuukske het volgende:
Hoe organiseer je zwemmen met een dreumes? Qua afdrogen en aankleden weer enzo.. Misschien gaan wij morgen. Maar ik zit te denken hoe ik dat moet gaan doen.
Bij ons zijn ook extra grote aankleedhokjes met 2 bankjes aan weerszijden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef Kuukske het volgende:
Hoe organiseer je zwemmen met een dreumes? Qua afdrogen en aankleden weer enzo.. Misschien gaan wij morgen. Maar ik zit te denken hoe ik dat moet gaan doen.
Handig zeg! Helaas vanaf 15 kilo. R is hier bijna 12 kilo, zou dat ook al gaan dan?quote:Op zondag 29 september 2013 01:32 schreef hilliebillie het volgende:
Even over drijfmiddelen vanuit mijn oogpunt als badjuf in een redelijk groot zwembad. Zwemvleugels zijn goed, zwemvestje ook. Koop beiden nooit op de groei want dat is het niet veilig (echt niet) en kies nooit voor een opblaasbaar zwemvestje.. Die schieten in het water namelijk omhoog en werken dan dus niet meer goed en kind kan ook niet bewegen..
Zelf heb ik een puddle jumper [ afbeelding ] dit zit er wat tussen in..
Voordeel is dat ze het niet zelf uit kunnen doen.
Oh en altijd drijfmiddelen aan in de kleedruimte en ook pas weer uit in de kleedruimte.. Ook als je gaat eten/douchen/gewoon even zitten hou je aub aan, ze zijn zo weg als je een keer met je ogen knippert (en ze denken nog steeds dat ze blijven drijven)
goede tip!quote:Op zondag 29 september 2013 01:32 schreef hilliebillie het volgende:
Even over drijfmiddelen vanuit mijn oogpunt als badjuf in een redelijk groot zwembad. Zwemvleugels zijn goed, zwemvestje ook. Koop beiden nooit op de groei want dat is het niet veilig (echt niet) en kies nooit voor een opblaasbaar zwemvestje.. Die schieten in het water namelijk omhoog en werken dan dus niet meer goed en kind kan ook niet bewegen..
Zelf heb ik een puddle jumper [ afbeelding ] dit zit er wat tussen in..
Voordeel is dat ze het niet zelf uit kunnen doen.
Oh en altijd drijfmiddelen aan in de kleedruimte en ook pas weer uit in de kleedruimte.. Ook als je gaat eten/douchen/gewoon even zitten hou je aub aan, ze zijn zo weg als je een keer met je ogen knippert (en ze denken nog steeds dat ze blijven drijven)
Ja hier ookquote:Op zondag 29 september 2013 10:20 schreef Kwisted het volgende:
[..]
goede tip!
ik krijg wel veel zin om weer te gaan zwemmen zo
Was het de eerste keer voor hem? Want bij Rayen was de eerste keer ook maar zo-zo. Maar de tweede keer werd hij pas echt enthousiast.quote:Op zondag 29 september 2013 10:50 schreef Kuukske het volgende:
Billie vond het wel ok maar het enthousiasme spatte er niet echt af..
Wel handig gelukt nog met omkleden enzo!
Zo heb ik hier de beer erop gezet, dat hielp, R gaat er nu op zitten en zegt "prfffft". Maar daar blijft het helaas bijquote:Op zondag 29 september 2013 21:08 schreef bitterend het volgende:
Ik ga dinsdag bumba op het potje zetten kijken of ze volgt
Ja hij vond het leuk, maar geduld om te wachten totdat de stempel weer ingesmeerd was met verf was wel moeilijk. Daarbij hielp het om hem tussendoor dan met een kwast zijn gang te laten gaan of met een stempel, die ik niet gebruikte. Probleem daarbij was, dat hij die gelijk probeerde op te etenquote:Op zondag 29 september 2013 21:50 schreef Kyara het volgende:
Gave fiets Tinu! Vond L het stempelen wel leuk?
Ik denk dat ze een lekker drol bedoeldquote:Op maandag 30 september 2013 07:43 schreef Tinuviel het volgende:
Df iets voor het zwemmen is zeker een leuk sintcadeau.
Kwisted het nodigt zeker uit om je kind te vergelijken, maar jouw meisje heeft dan weer andere kwaliteiten.
Susie ik dacht dat Kwisted 2e plas op het potje bedoelde of vergis ik me?
Joh, mijn zoon van bijna 21 maanden begint nu zijn eerste losse stapjes te doen. Ik heb in het babytopic ook wel met gemengde gevoel staan jompelen om eerste stapjes hoor. Je weet dat je niet moet vergelijken maar het is toch een soort referentiekader he.quote:Op maandag 30 september 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Susie wat goed, een plasje op het potjeVolgende stap, een number2
![]()
Bitterend, ik vind het maar stom van die ouders dat ze er niks van zeggen. Jouw meisje klinkt echt als een lieverd![]()
Zoë ik vond je bos foto's ook super mooi! Hebben jullie zo'n goede camera?
Kyara, wat fijn dat de apenheul zo leuk was. Ik zag wat foto's voorbij komen. Je hebt zeker wel veel bekijks met je drieling?![]()
Wat ik soms lastig vind is als ik andere kindjes zie van F.leur's leeftijd of jonger, die al verder lijken te zijn. Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen of ik wel genoeg investeer ofzo. Het lastige is dat mijn vergelijkingsmateriaal ons nichtje is, en zij gaat super hard. Die kon bij haar eerste verjaardag al los lopen, en had al een woordenschat van 10 woorden, en doet dan ook nog zwaaien/aaien/kusje/etc op commando. Nou dat doet F.leur dus echt nog niet.![]()
Maargoed, realistisch gezien, weet ik wel dat het allemaal goed komt
Nou ben ik benieuwd wat je eerst in je hoofd had en waarom die het niet gaat wordenquote:Op maandag 30 september 2013 08:34 schreef Susie het volgende:
lol! Die kende ik niet dat een nummer 2 een poepje betekende!![]()
ik ga zo op traktatie-jacht, had iets in het hoofd, dat gaat hem niet worden, nu wat anders bedenken.... Pfffff.....
Ja, gaat zoals ik het wil! Nog niet klaar, buurvrouw kwam langs en toen werd smurf alweer wakker natuurlijk.quote:Op maandag 30 september 2013 17:16 schreef TimeJumper het volgende:
Susie hoe is het met je geknutsel gegaan?
Ik heb het gevonden:quote:Op maandag 30 september 2013 17:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Geen idee meer wie het was er was volgens mij wel iemand idd..
Ze mag paracetamol en woensdag hebben we weer contact. (of eerder als dat nodig is)quote:Op maandag 30 september 2013 20:12 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë, wat sneu. Fijn, dat de huisarts het serieus neemt. Heb je nog andere medicatie gekregen of moet jeiets doen vanwege dat wegtrekken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwisted
Mooie meid
De ha gaat voor me uitzoeken wat er mogelijk is en dat hoor ik woensdag. Eindelijk.
quote:Op maandag 30 september 2013 21:40 schreef Mangostine het volgende:
Nee, hij doet van die ruimtepassen achter de blokkenwagen, en van meubelstuk naar meubelstuk oversteken. Los nog niet!
En slofjes maakt niet uit qua ergonomische instap en steun etc? Want dan kan ik los op slofjes
Maak je een nieuwequote:Op maandag 30 september 2013 21:52 schreef Mangostine het volgende:
Hou op schei uit, op de opvang zeiden ze "dat ie nu kon meedraaien in het peuterritme." Ikmijn baby wat doe je?
quote:Op maandag 30 september 2013 22:08 schreef Phaidra het volgende:
Kwisted ik heb helemaal je nieuwe streepjes gemist!![]()
Wat spannend! Ik duim voor een plakker!
Das inderdaad een heftig verhaal, begrijpelijk dat je man twijfelt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:40 schreef Zoë23 het volgende:
NTS
Zijn neef was te jong voor de menC prik en kreeg hersenvliesontsteking en is nu geestelijk beperkt. Vandaar datvaccinaties belangrijk vind.
Over de bmr hebben we veel gesprekken gehad en hij ziet nu S zo ziek is wel dat die vaccinaties niet alleen maar goed doen zegmaar en dat je er goed over moet nadenken.
Dus er is nog wel ruimte voor gesprek.
Balen van de schoentjes..
Welkom mango!
Wat gaat het snel allemaal
Pff vroeg TJ!
Hoe was de nacht bij jullie Kyara en bitterend?
Kwisted
S was zo moe, rond 18:30 sliep ze al. Om middernacht werd ze wakker voor haar medicatie en om 4u had ze honger/dorst en is papa even met dr naar beneden gedaan voor een broodje en heeft dr snel weer op bed gedaan en toen is ze verder gaan slapen tot 8:30!!![]()
De laatste tijd was ze steeds om 6u wakker dus dit was wel echt uitslapen.
Ze kijkt al iets beter uit dr oogjes en huilt minder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag is mama dag en dus eten we voor lunch wentelteefjes en avocado![]()
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Woensdagavond krijg je bij inlevering van een oud paar schoenen geen 10 maar 20 euro korting bij besteding van 40 euro bij Scapino. Misschien een tip voor het extra paar schoenen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:50 schreef NotTheSame het volgende:
Heb overigens al nieuwe (nieuw als in nieuw in doos met stickers er nog op!) schoentjes op MP gekocht voor weinig. Had ze al eens in de hand gehad in de winkel maar vond ¤ 99,= toch te gortig.
Donderdag nog ff een extra setje scoren voor PSZ/racedagen.
En dan heeft ze nog een paar Air Max Classic, net als papa en mama.
Thanx!!! Effe mams op pad sturen om d'r schoenen in te leveren haha!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:54 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Woensdagavond krijg je bij inlevering van een oud paar schoenen geen 10 maar 20 euro korting bij besteding van 40 euro bij Scapino. Misschien een tip voor het extra paar schoenen.
Jep, 22 zit ze met d'r grote teen bijna klem! Zowel in Nike als in Hush Puppies.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:20 schreef bitterend het volgende:
Haha TJ hier is het altijd zo vroeg!!
NTS 22 te klein?!?! dat meen je niet! jou Draakje is toch ongeveer hetzelfde maat als mijne?? want R is nu in 21!!![]()
http://www.lareb.nl/getme(...)uiter-maart-2013.pdfquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Val er even in...
Zoe: zijn die bijwerkingen van de vaccinaties ook gemeld bij het RIVM?
Heb altijd de indruk dat veel bijwerkingen op medicijnen/vaccinaties niet gemeld worden en dat de gegevens daarover in de bijsluiter dus ook lang niet altijd kloppen..
Die bijsluiter geeft ook maar aan wat er mogelijk aan bijwerkingen kan optreden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:39 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
http://www.lareb.nl/getme(...)uiter-maart-2013.pdf
Pagina 4 staan de bijwerkingen. De bijwerkingen die erg vaak voorkomen (ook braken, bij meer dan 1 op de 10 personen. Zijn bijwerkingen die S ook heeft.
Bijwerkingen volgens RIVM in de folder en op internet:
http://www.rivm.nl/Onderw(...)kten/Meningokokken_C
De folder / info op de site zijn dus geen bijsluiter! In de bijsluiter staan alle bijwerkingen wel. De bijsluiter kun je ook altijd aanvragen bij het cb.
Klinkt veel milder. Omdat veel ouders de bijsluiter niet van te voren lezen maar wel de folder van het cb/RIVM weten ze vaak niet wat de risico's zijn.
Natuurlijk geven ze geen vaccinaties aan hele kleine kindjes als het mega gevaarlijk is..maar er kunnen wél ernstige reacties optreden. Het is niet 100% safe.
Maargoed, ik had de bijsluiters wel gelezen en wist wat er kon gebeuren en wat er in de vaccinaties zit. Daarom voel ik me ook schuldig omdat S er zoveel last van heeft. Niet vaccineren vind ik ook moeilijk, stel S krijgt één van die ziektes..
En mijn persoonlijke mening.. Vind het soms wel jammer dat ouders alles lezen en onderzoeken voor hun kind.. Beste badje,luiers,luierdoekjes en bijsluiter neusspray etc maar de bijsluiter van de vaccinaties lezen ze niet.
Ookal reageert je kindje niet op de vaccinaties het is toch niet zomaar iets?
Mee eens, al heb ik mij daar zelf ook schuldig aan gemaakt. Stond er ook gewoon niet bij stil. Vaccinaties hoorden er voor mijn gevoel gewoon bij. Nu ik me er wat meer in verdiept heb, ben ik nog steeds pro-vaccineren. Maar voor de bmr zal ik de volgende keer wel beter timen. En misschien ook de meng-c en bmr uit elkaar halen want dat vond ik wel een goed idee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:39 schreef Zo�23 het volgende:
En mijn persoonlijke mening.. Vind het soms wel jammer dat ouders alles lezen en onderzoeken voor hun kind.. Beste badje,luiers,luierdoekjes en bijsluiter neusspray etc maar de bijsluiter van de vaccinaties lezen ze niet.
Ookal reageert je kindje niet op de vaccinaties het is toch niet zomaar iets?
Ik zeg niet dat niemand de bijsluiter leest?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:49 schreef laziness het volgende:
[..]
Die bijsluiter geeft ook maar aan wat er mogelijk aan bijwerkingen kan optreden.
Als ik antibiotica van de dokter krijg lees ik ook een bijsluiter met allerlei mogelijke bijwerkingen maar waar ik last van heb ik ook geen pretje dus ik neem het toch.
Ik vind het een verkeerde aanname dat niemand die bijsluiter zou lezen. Jij denkt dat dan minder mensen zouden vaccineren? Ik denk het niet.
Tevens ligt grotendeels ook de verantwoordelijkheid bij de overheid. Zij verstrekken wel de vaccinatie maar niet automatisch de bijsluiter. Ik vind het vooral kwalijk dat je die zelf bewust apart op moet vragen en die info niet gewoon in de folder staat die je wel krijgt.
Niet iedereen is er zo mee bezig zoals wij hier op dit forum en men neemt aan dat die folder voldoende onderbouwing geeft.
Het hoort er ook bij en vind het ook een goed iets.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:54 schreef bitterend het volgende:
Ik vind ook dat vaccinaties gewoon bij horen...ik heb ze ook allemaal gehad, mijn man ook.
Het komt een beetje over alsof je vindt dat veel mensen wel alles uitpluizen over alle soorten spenen en over vaccinaties heel licht denken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:56 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat niemand de bijsluiter leest?
Ik zeg: veel ouders
En ik zeg ook nergens dat mensen dan minder gaan vaccineren?
Ik zeg dat ik het jammer vind dat ouders veel lezen maar (voor zover ik meekrijg in mijn omgeving en op internet) vaak niet de bijsluiter of info over vaccinaties.
Vind het idd ook kwalijk dat ze de bijsluiter niet aan de ouders meegeven. Daar heeft iedere ouder/verzorger recht op.
Ja dat over vaccinaties vind ik idd jammer omdat het ook anders kan lopen. Ik was zelf liever beter voorbereid geweest zodat ik echt bewust een keuze had gemaakt ipv gewoon het programma volgen. Ik had geen idee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Het komt een beetje over alsof je vindt dat veel mensen wel alles uitpluizen over alle soorten spenen en over vaccinaties heel licht denken.
Ik denk dat het wel mee valt. Maar dat de overheid tekort schiet door geen bijsluiter te verstrekken en dat die bijsluiter voor veel mensen weinig toevoegt. Ja er is kans op bijwerkingen maar dat is er ook bij paracetamol en die geven zit ook enorm ingeburgerd.
Dat moet ik corrigeren naar mensen uit mn omgeving/de mensen die ik erover spreek op internet en is natuurlijk wat ik ervan zie.quote:Op dinsdag 1 oktob 2013 15:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb arwen en oliver beiden laten inenten ook al reageerde ze op BMR juist omdat ik denk dat er hoop ellende mee voorkomen kan worden.
Ja ook na inlezen en overleg met KA en HA.
Bij oliver extra blij toen hij kinkhoest kreeg dat was echt naar.
Ik vind het nogal grof stellen dat er veel ouders zijn die zich niet inlezen , gewoon vaccineren staat niet gelijk aan niet inlezen
Ik zeg toch ook dat ik het jammer vind dat ik dat niet heb gedaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:30 schreef laziness het volgende:
Ik denk dat veel mensen ondanks inlezen gewoon het programma volgen.
Immers als er geen indicatie is dat je kindje heftig zal reageren, waarom daar vanuit gaan?
Je zegt trouwens ook dat je gewoon het programma gevolgd hebt dus je stelt dat andere ouders zich niet inlezen maar hebt zelf je blijkbaar ook niet ontzettend ingelezen van te voren?
Tevens denk ik dat je tot de eerste vaccinatie en het zien van de reactie van je kind lastig een keuze kan maken op basis van mogelijke bijwerkingen. Precies de reden waarom jij en vele andere ouders gewoon het programma volgen in eerst instantie. Er is geen indicatie om het anders te doen.
Maar om dan te stellen dat mensen alles uitpluizen en de vaccinaties er zomaar in laten jassen vind ik dan weer wat ver gaan.
Je woordkeus was wellicht wat ongelukkig en jij hebt een hele andere ervaring wat betreft vaccinaties dan de meesten van ons.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:32 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dat moet ik corrigeren naar mensen uit mn omgeving/de mensen die ik erover spreek op internet en is natuurlijk wat ik ervan zie.
Ja ik vind het een moeilijke keuze. Ik denk er nogsteeds veel over na en probeer zoveel mogelijk te lezen. Niet vaccineren is eigenlijk geen optie maar het is lastig als je je kindje zo ziek ziet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Je woordkeus was wellicht wat ongelukkig en jij hebt een hele andere ervaring wat betreft vaccinaties dan de meesten van ons.
Daarom voelt het voor jou heel anders.
Toch blijft het altijd kiezen uit twee kwaden. Want niet vaccineren brengt ook risico's met zich mee en wie weet hoe S. reageert op de heftige variant van al deze ziektes?
Ik begrijp ook dat ze nog steeds heftig reageert dus of later vaccineren veel had uitgemaakt?
Probeer je niet zo schuldig te voelen hoor. Zoals ik hier boven al zei, je weet niet hoe je kindje reageert tot die eerste vaccinatie er in zit.
Je doet het beste voor S. op basis van de informatie die je steeds hebt en probeert rekening te houden met de mening van je partner.
Goed om te weten, dankje.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Zoe, mijn oudste werd elke keer echt heel ziek van de prikken. Dus wij hielden ons hart vast voor de BMR, maar doordat de samenstelling anders is dan die eerdere heeft hij daar dus helemaal geen last van gehad. Nu weten we inmiddels dat hij ziek wordt van koorts, maakt verder niet uit wat de oorzaak van die koorts is. Dus bij koorts bouwen wij meteen en snel een spiegel op, dat voorkomt veel ellende.
Ik lees vooral een groot schuldgevoel en dat is erg jammer en ook onnodig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:44 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja ik vind het een moeilijke keuze. Ik denk er nogsteeds veel over na en probeer zoveel mogelijk te lezen. Niet vaccineren is eigenlijk geen optie maar het is lastig als je je kindje zo ziek ziet.
Dankjewel, probeer ik idd te doen
Dat dus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben ook zo'n ouder die zonder verder inlezen braaf het vaccinatieprogramma volgt. Ik weet niet of het jammer is. Het is misschien naïef, hoewel ik mezelf doorgaans wel onder de voorzichtige en nadenkende ouders schaar. Misschien spreekt er een (te groot?) vertrouwen uit in het programma; het zou niet geïmplenteerd zijn als niet aangetoond is dat het voor de meerderheid van de kinderen geen bijwerkingen geeft en dit de meest ideale en haalbare leeftijden zijn om te vaccineren. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die er wel veel last van hebben maar dat is echt een klein percentage. Ik ben het daarin eens met Laziness, als niet te verwachten valt dat je kind er anders op reageert is de nood om je er in te verdiepen en iets te willen aanpassen ook niet hoog.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:01 schreef Kyara het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat het handiger is als je kind gaat lopen voordat hij gaat praten. M is erg onder de indruk van zijn nieuwe schoenen. De hele dag: schoenen uit, schoenen af, nieuwe schoenen, schoenen oooh....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ik nog 23 dagenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:56 schreef bitterend het volgende:
Phaidra wat issie groooooooot![]()
Volgende maand heb ik een peuter![]()
![]()
Jij was toch na Kyara pas?quote:
Over anderhalve maand heb ik ook een peuterrrrquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:47 schreef bitterend het volgende:
oh kz gelukkig geen koorts en goede curves! hopelijk slaapt ze lekker vannacht
Susie onze babytjes worden zo snel groot
Ohw goh ik dacht dat dat standaard in heel Nederland met 2 jaar is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:01 schreef kleinzusje het volgende:
Wat vroeg al dan TJ ! Hier met 2,5 jaar.
Oh, en wat naar van die reactie op de BMRWat was de oorzaak ?
Tinu: wil ook MB kopen maar wacht nog even. Zeker nu ik NTS lees
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:03 schreef Susie het volgende:
Wat KZ zegt, ik echt ook nog even met dergelijke schoenen! Collega van mij heeft een dochter, ik geloof 8 jaar ofzo, vorig jaar nieuwe Uggs gekocht (200 euro, moest hij er ff bij zeggen), past ze nu niet meer.... beetje opschepper die gast, maar goed.
Ze ligt heerlijk te slapenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:47 schreef bitterend het volgende:
oh kz gelukkig geen koorts en goede curves! hopelijk slaapt ze lekker vannacht
Susie onze babytjes worden zo snel groot
Ik koop ze op MPquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:09 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra dat verklaart. De onze is niet ziekjes maar wel aanhankelijk, zijn gedrag lijkt op dat van jouw knul.
Kz, ik ga ook nog even wachten. Kan alleen niet te lang wachten anders is het overal uitverkocht.
Voor prikken rond.hun 4e.pas.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:09 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ze ligt heerlijk te slapen![]()
![]()
Wanneer moeten ze weer naar het CB of voor prikjes ? Even niet goed opgelet vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |