quote:Op donderdag 26 september 2013 15:47 schreef bitterend het volgende:
Wat een prachtige meisje is het toch
Ja, daar heb ik laatst ook iets over gepost. Zo jammer, gewoon recht aankijken en er kan geen glimlachje vanaf. Stomme zuurpruimenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Soempie het volgende:
Waar ik de laatste tijd wel een beetje verdrietig van word is soms de reactie van anderen/ vreemden op M. Vanmorgen bijvoorbeeld kwam een volwassen man iets ophalen bij ons thuis. M. liep naar hem toe om vol enthousiasme z'n tractor te laten zien en die man keek alleen maar naar beneden en zei vervolgens helemaal niets. Zulke dingen gebeuren nog best vaak. Dan vind ik m'n jongetje zo lief en sociaal (zwaaien bijvoorbeeld) en dan wordt er gewoon stug door hem heen gekeken. Ik kan dat niet begrijpen, ook al besef ik me heus wel dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben. Ik vind het zo sneu voor hem.Gelukkig ook zat mensen die wel leuk reageren hoor.
Herkent iemand dat?
Dat hebben wij ook ja. Niet de hele vriezer vol maar er staan wel 2 of 3 bakjes met aardappelen en groenten. Voor als het echt niet uitkomt. Maar goed, ze eet ook gewoon pizza mee (vaak wel zelfgemaakt) en pannenkoeken enzo. Pannenkoeken vindt ze hier trouwens alleen lekker met appelstroop! Sowieso is ze nogal een appelstroop-loverquote:Op vrijdag 27 september 2013 08:43 schreef Kyara het volgende:
Potjes is hier trouwens niet makkelijker want ik heb mijn hele diepvries voor liggen met eten voor M. Misschien is dat dan ook iets Kwisted? Om wat in te vriezen zodat je altijd iets hebt wat je F kunt geven als je zelf geen zin hebt om te koken?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook ja. Niet de hele vriezer vol maar er staan wel 2 of 3 bakjes met aardappelen en groenten. Voor als het echt niet uitkomt. Maar goed, ze eet ook gewoon pizza mee (vaak wel zelfgemaakt) en pannenkoeken enzo. Pannenkoeken vindt ze hier trouwens alleen lekker met appelstroop! Sowieso is ze nogal een appelstroop-lover. Ze begint al 'die, die, die' te roepen als ze de pot in de la ziet staan
.
Kan ik me goed voorstellen!quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:19 schreef Kyara het volgende:
M eet apart en ik ga geen 2x koken, daar heb ik trouwens ook echt geen tijd voor. Wij eten pas als alle kinderen op bed liggen. Mijn man is pas laat thuis en rond etenstijd is het hier sowieso spitsuur.
Je kan hem ook voeren terwijl hij een vorkje in zn hand heeft. Dan combineer je het. meteen zelf laten eten is wel een hele grote overgang denk ik. En juist in de periode dat je dat kon gaan oefenen, kreeg je het mega druk. Alles op zn tijd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:37 schreef Kyara het volgende:
Ik loop weer achter de feiten aan met het zelf laten eten van M geloof ik
Dat is het nadeel van zo druk zijn met 3 kinderen. Als alles goed gaat dan blijf je dat zo doen, terwijl het misschien ook weer tijd is voor een volgende stap. M's eten gaat echt tussen het eten van de meisjes en zijn bad is dus alles volgens een strakke planning. Vanavond maar zelf laten eten.....en hopelijk loopt mijn planning niet te erg in de soep.
Hebben jullie trouwens nog leuke knutsel ideeën om met een dreumes te doen? M vindt tekenen erg leuk. Hij heeft wasco, potloden en stiften. Wil ook met hem gaan verven. Nog meer ideeën om te doen aan tafel?
ja goede tip van die roosjes. Die heb ik ook een hele poos in de diepvries gehad. Die hoef je ook maar een minuutje of 10-15 gaar te koken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:04 schreef kleinzusje het volgende:
Kwisted: Dan zou ik voorgesneden roosjes in de koelkast bewaren ( uit een AH zakje) is zo klaar.
Misschien is Fleur nu ook naar 1 slaapje aan het gaan ? Even in bad of 5 minuutjes babytv ?
TJ: Leuk koekjes bakken. Kan ik niet![]()
Het is al even geleden maar ik heb stukjes aardappel en groenten in zo'n Nuby bakje in de vriezer zitten en dat doe ik dan even in de magnetron. Ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan, ik denk dat dat een maand of 4/5 geleden is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:54 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb deze ochtend echt moeite met F.leur naar bed brengen. Ze ligt al een hele tijd wakker in bed. Het ging van kletsen naar jammeren naar huilen. Ze is overduidelijk moe. Maar ik weet dat als ze me ziet, dat het dan krijsen wordt tot ik haar oppak. Dus ik wil niet naar binnen gaan. Maar mijn moederhart breekt![]()
Net even eruit gehaald, mee naar beneden genomen. Ze was zo overstuur dat slapen er toch niet meer inzat. Maar toen was ze beneden heel jengelig en viel ze de hele tijd om van de slaap, letterlijkNu dus toch weer in bed gelegd. En nu ligt ze weer te jammeren. Hopelijk slaapt ze gauw!
Kyara, misschien propjes maken en opplakken, of een keer van die speelmais kopen om mee te knutselen. Stickers plakken wat Zoe zegt is ook leuk ja! Of stempelen. Dat kan ook met aardappels en verf![]()
ik vind de potjes handig omdat het snel is (10sec magnetron), ze/wij/alles wordt niet viesen ze eet het heel goed. Als ik zelf kook dan krijgt ze gewoon stukjes. Dus worteltjes, broccoliroosjes etc. Dat eet ze ook wel aardig, maar dat duurt wat langer, ze krijgt minder binnen en ze knoeit ermee. Ik snap wel dat het goed voor haar is, daarom krijgt ze dat voornamelijk. Maar ik hou wel potjes in huis voor als ik haast heb oid.
![]()
Hoe vriezen jullie porties in voor de kindjes? En hoe warm je dat dan op? Toen ze kleiner was maakte ik prutjes, maar ik zou nu liever stukjes geven.
Als zelfs een kookkneus zoals ik koekjes kan bakken dan kan jij het ook hoorquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:04 schreef kleinzusje het volgende:
Kwisted: Dan zou ik voorgesneden roosjes in de koelkast bewaren ( uit een AH zakje) is zo klaar.
Misschien is F nu ook naar 1 slaapje aan het gaan ? Even in bad of 5 minuutjes babytv ?
TJ: Leuk koekjes bakken. Kan ik niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |