abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131742193
Ik vind ook dat vaccinaties gewoon bij horen...ik heb ze ook allemaal gehad, mijn man ook.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131742253
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Die bijsluiter geeft ook maar aan wat er mogelijk aan bijwerkingen kan optreden.
Als ik antibiotica van de dokter krijg lees ik ook een bijsluiter met allerlei mogelijke bijwerkingen maar waar ik last van heb ik ook geen pretje dus ik neem het toch.
Ik vind het een verkeerde aanname dat niemand die bijsluiter zou lezen. Jij denkt dat dan minder mensen zouden vaccineren? Ik denk het niet.
Tevens ligt grotendeels ook de verantwoordelijkheid bij de overheid. Zij verstrekken wel de vaccinatie maar niet automatisch de bijsluiter. Ik vind het vooral kwalijk dat je die zelf bewust apart op moet vragen en die info niet gewoon in de folder staat die je wel krijgt.
Niet iedereen is er zo mee bezig zoals wij hier op dit forum en men neemt aan dat die folder voldoende onderbouwing geeft.
Ik zeg niet dat niemand de bijsluiter leest?
Ik zeg: veel ouders

En ik zeg ook nergens dat mensen dan minder gaan vaccineren?
Ik zeg dat ik het jammer vind dat ouders veel lezen maar (voor zover ik meekrijg in mijn omgeving en op internet) vaak niet de bijsluiter of info over vaccinaties.

Vind het idd ook kwalijk dat ze de bijsluiter niet aan de ouders meegeven. Daar heeft iedere ouder/verzorger recht op.
pi_131742307
Kyara tof zeg O+ ik heb leuke laarsjes bij van haren gekocht!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131742310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:54 schreef bitterend het volgende:
Ik vind ook dat vaccinaties gewoon bij horen...ik heb ze ook allemaal gehad, mijn man ook.
Het hoort er ook bij en vind het ook een goed iets.

Vind het lastig dat S er een heftige reactie op heeft. Hadden vriend / ik vroeger niet voor zover onze ouders nog weten.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:59:04 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131742333
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:56 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat niemand de bijsluiter leest?
Ik zeg: veel ouders

En ik zeg ook nergens dat mensen dan minder gaan vaccineren?
Ik zeg dat ik het jammer vind dat ouders veel lezen maar (voor zover ik meekrijg in mijn omgeving en op internet) vaak niet de bijsluiter of info over vaccinaties.

Vind het idd ook kwalijk dat ze de bijsluiter niet aan de ouders meegeven. Daar heeft iedere ouder/verzorger recht op.
Het komt een beetje over alsof je vindt dat veel mensen wel alles uitpluizen over alle soorten spenen en over vaccinaties heel licht denken.
Ik denk dat het wel mee valt. Maar dat de overheid tekort schiet door geen bijsluiter te verstrekken en dat die bijsluiter voor veel mensen ook weinig toevoegt. Ja er is kans op bijwerkingen maar dat is er ook bij paracetamol en die geven zit ook enorm ingeburgerd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131742454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Het komt een beetje over alsof je vindt dat veel mensen wel alles uitpluizen over alle soorten spenen en over vaccinaties heel licht denken.
Ik denk dat het wel mee valt. Maar dat de overheid tekort schiet door geen bijsluiter te verstrekken en dat die bijsluiter voor veel mensen weinig toevoegt. Ja er is kans op bijwerkingen maar dat is er ook bij paracetamol en die geven zit ook enorm ingeburgerd.
Ja dat over vaccinaties vind ik idd jammer omdat het ook anders kan lopen. Ik was zelf liever beter voorbereid geweest zodat ik echt bewust een keuze had gemaakt ipv gewoon het programma volgen. Ik had geen idee.
Toen S 4weken was en ze erg ziek werd, was zelf het ziekenhuis verbaasd dat ze al zo klein een vaccinatie kreeg. Ik voelde me er toen ook helemaal niet goed bij maar omdat ik er van te voren niet over had nagedacht, volgde ik maar gewoon het programma.
Ik krijg veel berichtjes van moeder die dat achteraf gezien ook jammer vinden en later het programma op hun manier gaan volgen (bijv bmr en menC apart) of bij kindje nr2 iets later beginnen met de 1e vaccinatie.

Het kan idd weinig toevoegen maar net als inname van medicatie vind ik het zelf altijd wel verstandig om er eventjes bij stil te staan.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:23:06 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131742979
Ik heb arwen en oliver beiden laten inenten ook al reageerde ze op BMR juist omdat ik denk dat er hoop ellende mee voorkomen kan worden.
Ja ook na inlezen en overleg met KA en HA.
Bij oliver extra blij toen hij kinkhoest kreeg dat was echt naar.

Ik vind het nogal grof stellen dat er veel ouders zijn die zich niet inlezen , gewoon vaccineren staat niet gelijk aan niet inlezen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:30:57 #258
244125 laziness
pi_131743214
Ik denk dat veel mensen ondanks inlezen gewoon het programma volgen.
Immers als er geen indicatie is dat je kindje heftig zal reageren, waarom daar vanuit gaan?

Je zegt trouwens ook dat je gewoon het programma gevolgd hebt dus je stelt dat andere ouders zich niet inlezen maar hebt zelf je blijkbaar ook niet ontzettend ingelezen van te voren?
Tevens denk ik dat je tot de eerste vaccinatie en het zien van de reactie van je kind lastig een keuze kan maken op basis van mogelijke bijwerkingen. Precies de reden waarom jij en vele andere ouders gewoon het programma volgen in eerst instantie. Er is geen indicatie om het anders te doen.

Maar om dan te stellen dat mensen alles uitpluizen en de vaccinaties er zomaar in laten jassen vind ik dan weer wat ver gaan.
pi_131743247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktob 2013 15:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb arwen en oliver beiden laten inenten ook al reageerde ze op BMR juist omdat ik denk dat er hoop ellende mee voorkomen kan worden.
Ja ook na inlezen en overleg met KA en HA.
Bij oliver extra blij toen hij kinkhoest kreeg dat was echt naar.

Ik vind het nogal grof stellen dat er veel ouders zijn die zich niet inlezen , gewoon vaccineren staat niet gelijk aan niet inlezen :)
Dat moet ik corrigeren naar mensen uit mn omgeving/de mensen die ik erover spreek op internet en is natuurlijk wat ik ervan zie.
pi_131743486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:30 schreef laziness het volgende:
Ik denk dat veel mensen ondanks inlezen gewoon het programma volgen.
Immers als er geen indicatie is dat je kindje heftig zal reageren, waarom daar vanuit gaan?

Je zegt trouwens ook dat je gewoon het programma gevolgd hebt dus je stelt dat andere ouders zich niet inlezen maar hebt zelf je blijkbaar ook niet ontzettend ingelezen van te voren?
Tevens denk ik dat je tot de eerste vaccinatie en het zien van de reactie van je kind lastig een keuze kan maken op basis van mogelijke bijwerkingen. Precies de reden waarom jij en vele andere ouders gewoon het programma volgen in eerst instantie. Er is geen indicatie om het anders te doen.

Maar om dan te stellen dat mensen alles uitpluizen en de vaccinaties er zomaar in laten jassen vind ik dan weer wat ver gaan.
Ik zeg toch ook dat ik het jammer vind dat ik dat niet heb gedaan?
En dat ik me daar nu schuldig om voel.

Dat mensen de vaccinaties er zomaar injassen zeg ik niet. Vind het nogal apart dat je steeds dingen schrijft die ik niet in mijn posts zeg en dan zeg jij dat ik aannames doe?

Ik vind zo'n discussie lastig op internet omdat mensen van alles tussen de regels door lezen wat iemand niet zo bedoelt/niet eens typt.

In de laatste posts heb ik het ook over mezelf wat ik in onze situatie jammer vind. Als het goed is kun je dat er ook wel uithalen.

Natuurlijk volgen veel mensen het programma, niets mis mee.
Maar ik vind het wel jammer om veel te horen dat ouders veel info niet wisten en achteraf dingen anders zouden doen. Als het cb betere info zou geven zouden die ouders er anders in staan. Incl mezelf. En zou ik minder spijt hebben omdat ik over m'n keuze nagedacht had.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:41:27 #261
244125 laziness
pi_131743506
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:32 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Dat moet ik corrigeren naar mensen uit mn omgeving/de mensen die ik erover spreek op internet en is natuurlijk wat ik ervan zie.

Je woordkeus was wellicht wat ongelukkig en jij hebt een hele andere ervaring wat betreft vaccinaties dan de meesten van ons.
Daarom voelt het voor jou heel anders.
Toch blijft het altijd kiezen uit twee kwaden. Want niet vaccineren brengt ook risico's met zich mee en wie weet hoe S. reageert op de heftige variant van al deze ziektes?
Ik begrijp ook dat ze nog steeds heftig reageert dus of later vaccineren veel had uitgemaakt?
Probeer je niet zo schuldig te voelen hoor. Zoals ik hier boven al zei, je weet niet hoe je kindje reageert tot die eerste vaccinatie er in zit. Was er al een indicatie dat ze zo zou reageren?
Je doet het beste voor S. op basis van de informatie die je steeds hebt en probeert rekening te houden met de mening van je partner.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:43:40 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_131743563
Zoe, mijn oudste werd elke keer echt heel ziek van de prikken. Dus wij hielden ons hart vast voor de BMR, maar doordat de samenstelling anders is dan die eerdere heeft hij daar dus helemaal geen last van gehad. Nu weten we inmiddels dat hij ziek wordt van koorts, maakt verder niet uit wat de oorzaak van die koorts is. Dus bij koorts bouwen wij meteen en snel een spiegel op, dat voorkomt veel ellende.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131743571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Je woordkeus was wellicht wat ongelukkig en jij hebt een hele andere ervaring wat betreft vaccinaties dan de meesten van ons.
Daarom voelt het voor jou heel anders.
Toch blijft het altijd kiezen uit twee kwaden. Want niet vaccineren brengt ook risico's met zich mee en wie weet hoe S. reageert op de heftige variant van al deze ziektes?
Ik begrijp ook dat ze nog steeds heftig reageert dus of later vaccineren veel had uitgemaakt?
Probeer je niet zo schuldig te voelen hoor. Zoals ik hier boven al zei, je weet niet hoe je kindje reageert tot die eerste vaccinatie er in zit.
Je doet het beste voor S. op basis van de informatie die je steeds hebt en probeert rekening te houden met de mening van je partner.
Ja ik vind het een moeilijke keuze. Ik denk er nogsteeds veel over na en probeer zoveel mogelijk te lezen. Niet vaccineren is eigenlijk geen optie maar het is lastig als je je kindje zo ziek ziet.
Dankjewel, probeer ik idd te doen
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:44:08 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131743573
Bij de meisjes heeft de KA geadviseerd om gewoon mee te gaan in het vaccinatieprogramma. Juist omdat ze wat kwestbaarder waren. Als ze toch ziek waren geworden (dktp) dan zou dat echt hele grote gevolgen kunnen hebben dus liever zsm vaccineren. En ze waren sterk genoeg om niet in het ziekenhuis onder begeleiding van een KA gevaccineerd te worden. Wij hebben dat advies gevolgd en dat advies was prima want ze hebben er amper op gereageerd.

Wat Laziness ook al aangaf: het is lastig om van te voren in te schatten wat de gevolgen van vaccineren zullen zijn, niet elk kind heeft er veel last van dus ook voor een 2e kind hoeft dat niet het geval te zijn.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:45:04 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_131743607
Sterker nog, onze tweede heeft nooit ook maar een kleine reactie gehad op de prikken. Het hangt echt van het kind af.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131743618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Zoe, mijn oudste werd elke keer echt heel ziek van de prikken. Dus wij hielden ons hart vast voor de BMR, maar doordat de samenstelling anders is dan die eerdere heeft hij daar dus helemaal geen last van gehad. Nu weten we inmiddels dat hij ziek wordt van koorts, maakt verder niet uit wat de oorzaak van die koorts is. Dus bij koorts bouwen wij meteen en snel een spiegel op, dat voorkomt veel ellende.
Goed om te weten, dankje.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:46:24 #267
244125 laziness
pi_131743652
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:44 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja ik vind het een moeilijke keuze. Ik denk er nogsteeds veel over na en probeer zoveel mogelijk te lezen. Niet vaccineren is eigenlijk geen optie maar het is lastig als je je kindje zo ziek ziet.
Dankjewel, probeer ik idd te doen
Ik lees vooral een groot schuldgevoel en dat is erg jammer en ook onnodig.
Denk je dat je echt anders had gehandeld als je de mogelijke risico's eerder had geweten? Was er een indicatie dat ze zo heftig zou reageren?
pi_131745077
Ik ben ook zo'n ouder die zonder verder inlezen braaf het vaccinatieprogramma volgt. Ik weet niet of het jammer is. Het is misschien naïef, hoewel ik mezelf doorgaans wel onder de voorzichtige en nadenkende ouders schaar. Misschien spreekt er een (te groot?) vertrouwen uit in het programma; het zou niet geïmplenteerd zijn als niet aangetoond is dat het voor de meerderheid van de kinderen geen bijwerkingen geeft en dit de meest ideale en haalbare leeftijden zijn om te vaccineren. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die er wel veel last van hebben maar dat is echt een klein percentage. Ik ben het daarin eens met Laziness, als niet te verwachten valt dat je kind er anders op reageert is de nood om je er in te verdiepen en iets te willen aanpassen ook niet hoog.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:01:38 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131747919
Ik kan me best voorstellen dat het handiger is als je kind gaat lopen voordat hij gaat praten. M is erg onder de indruk van zijn nieuwe schoenen. De hele dag: schoenen uit, schoenen af, nieuwe schoenen, schoenen oooh.... :D
pi_131752994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben ook zo'n ouder die zonder verder inlezen braaf het vaccinatieprogramma volgt. Ik weet niet of het jammer is. Het is misschien naïef, hoewel ik mezelf doorgaans wel onder de voorzichtige en nadenkende ouders schaar. Misschien spreekt er een (te groot?) vertrouwen uit in het programma; het zou niet geïmplenteerd zijn als niet aangetoond is dat het voor de meerderheid van de kinderen geen bijwerkingen geeft en dit de meest ideale en haalbare leeftijden zijn om te vaccineren. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die er wel veel last van hebben maar dat is echt een klein percentage. Ik ben het daarin eens met Laziness, als niet te verwachten valt dat je kind er anders op reageert is de nood om je er in te verdiepen en iets te willen aanpassen ook niet hoog.
Dat dus.
Daarbij ken ik aardig wat kinderen in mijn omgeving en van niemand heb ik ooit gehoord dat hun kinderen heftig reageerden erop.
Mijn oudste heeft gewoon het programma.gevolgd en ik geloof alleen wat verhoging bij de eerste prikken gehad en verder niks. Zelfs bmr.niet.
Dus bij elise ook weer het programma gevolgd, zonder problemen.
Afgelopen woensdag bmr + menc gehad en ook hier tot nu toe geen reactie op. En ze heeft nu ook nog waterpokken erbij. Nou zijn we nog niet op de 10 dagen, maar verwacht eigenlijk geen reactie.
pi_131754662
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:01 schreef Kyara het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat het handiger is als je kind gaat lopen voordat hij gaat praten. M is erg onder de indruk van zijn nieuwe schoenen. De hele dag: schoenen uit, schoenen af, nieuwe schoenen, schoenen oooh.... :D
:D O+ Fijn dat hij er blij mee is!

Wij hebben deze:

En nog twee buitenfoto's, wandelen en eendjes voeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131754974
Phaidra wat issie groooooooot O+

Volgende maand heb ik een peuter :o :o :o
pi_131755475
Wat een mannetje al Phaidra O+

En M zo blij met zijn nieuwe schoenen, wat zoet!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131756127
Bitterend neeeeee!! Moeten we je hier dan alweer uitzwaaien? :o

En tnx! Hij gaat heel hard ineens. Taalbegrip vooral, hij snapt nu echt heel veel en kan ook kleine opdrachtjes uitvoeren. Zo schattig vind ik dat! En veel dierengeluiden kan hij opeens zeggen. Edit: niet helemaal opeens, hij komt ontelbare keren per dag met dierenboekjes aanzetten die we dan moeten voorlezen :+.

Helaas is hij nog steeds niet helemaal lekker, maar een dagje met veel hangen bij mama is ook niet zo erg ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131756405
JA! bizar he! en ik wil jullie helemaal niet verlaten! gelukkig volgen jullie allemaal redelijk vlotjes O+

Hier is alles of een poes of een koe... :D ze snapt echt heel veel! en van de week stond ze bij de deur van de woonkamer..UIT UIT roepen..dus ik vragen "ben je moe?" JA was het antwoord..
Wil je naar boven? JA ven ven :o
Gaan we slapen? sapen ja! :o
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')