abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131687031
Oh Tinu wat lief <3 en jou L is ook allemansvriend! net als mijn R! O+

Susie denk dat we die potje een jaar in de woonkamer hebben :D collega gaf allerlei spul aan mij cadeau. Maar ze heeft er nog nooit naar gekeken :D ze weet niet eens wat het is denk ik hahaha

KZ hoe is het met jou O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 29 september 2013 @ 21:01:57 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131687309
Oh, tja, dan weet ik het ook niet?
Inderdaad KZ, in de woonkamer! :D Zou eigenlijk niet weten waar anders? Of we moeten dan dus naar de badkamer boven? Beneden past dat niet in de wc :?
Iemand anders hier briljante oplossingen?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131687415
In de woonkamer is prima vind ik :Y
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131687547
Ik zou een potje ook in de woonkamer zetten, altijd in de buurt, daar ben je veel. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131687683
Tinu lief! En mooie fiets

Bitterend
-O- minder dat buurmeisje hardhandig is.

Susie
Bij ons staat er een potje in de huiskamer (vlakbij de bank/tv omdat we daar altijd spelen met blokjes en pop). Als ze moet plassen gaat ze soms aan haar luier zitten of ze gaat in de hoek naast de tv staan. Dan is het potje ook dichtbij.
Op de wc hebben we een wcverkleiner (ze gaat ook altijd mee naar de hal als ik naar de toilet ga en als ze wil kan ze ook plassen)
En we hebben een potje op de slaapkamer.
Dus genoeg opties om te plassen :9

Het valt me op dat S veel dingen onthoudt. Vorige week waren we in een speelgoedwinkel en hadden we even met een microfoon gespeeld. Vandaag waren we daar weer & rende ze gelijk naar het gangpad met die microfoon. Die hebben we gelijk maar gekocht :D vond het zo knap van dr.
En zo zijn er wel meer dingen waarvan ik denk: dat ze dat nog weet! Echt leuk om te zien.
Ze zegt nu ook de hele dag: mama! en papa! O+
pi_131687687
Ik ga dinsdag bumba op het potje zetten kijken of ze volgt :D
  zondag 29 september 2013 @ 21:34:37 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131689060
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:08 schreef bitterend het volgende:
Ik ga dinsdag bumba op het potje zetten kijken of ze volgt :D
Zo heb ik hier de beer erop gezet, dat hielp, R gaat er nu op zitten en zegt "prfffft". Maar daar blijft het helaas bij ;) Hij komt wel altijd vertellen als hij net gepoept heeft, dus dat scheelt al.

Trouwens ik hoorde van iemand uit België dat daar de meeste kinderen voor hun tweede jaar zindelijk zijn. Omdat ze dan hele dagen naar school moeten ( hoe erg is dat op zo'n leeftijd, ben ik blij dat ik daar niet woon)
Op de vraag hoe ze dat in hemelsnaam dan voor elkaar krijgen, kreeg ik als antwoord dat ze de kids daar op geregelde tijden gewoon op het potje zetten. Dat zou "het proces" versnellen.

Momenteel heb ik alleen een brilverkleiner, misschien toch ook een potje erbij aanschaffen. En ik denk op de tijden dat ik thuis ben hem alleen maar een onderbroek aantrek en joggingbroekje zodat ik hem makkelijk en snel op de wc kan zetten en hij het meer merkt als hij in zijn broek poept en vooral plast.
Want dat hij ook kan plassen heeft hij nog geen benul van volgens mij. ;)
Rayen 2½ jaar!
  zondag 29 september 2013 @ 21:39:54 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131689357
Anouk begon ook bah te zeggen als ze geplast had. En omdat ze beer op het potje deed, stelde ik gewoon voor dat ze zelf ook even op het potje zou gaan en warempel!
Ik begin ook nog niet aan onderbroekjes en zo, ze liep daarna eventje zonder luier en vervolgens lag er her en daar een klein drupje :X Dus na zo'n plasje gaat echt de luier gewoon weer aan! ^O^
pi_131689691
TJ :o zo klein en hele dagen op school! en fijn dat hij komt vertellen dat hij gepoept heeft..die van mij gaat poepen in de kast...ze schuilt erin en daarna vragen wij "R heb je gepoept?" antwoord NEEEE!!!
Dus verder "ik denk wel dat er poep is" NEEE poep NIE!!
_O-
En als je aan haar kont wilt ruiken rent ze keihard weg :9
pi_131689935
Susie, wat knap! Op het potje is hier echt nog ver weg. M geeft het niet eens aan als hij een vieze luier heeft. Maar volgens mij zijn jongetjes daar sowieso wat langzamer in?

Leuke laarsjes PE!

Apenheul was superdruk. Ik vond het in elk geval voor herhaling vatbaar, maar het is hier natuurlijk ook redelijk in de buurt. Vanaf 27 oktober gaan ze inderdaad dicht. Volgens mij is er trouwens ook nog een mooi bos vlakbij.

M vond in bad altijd verschrikkelijk. Inmiddels vindt hij het leuk, net als met water spelen. Hij heeft alleen een hekel aan haren wassen. Hij wil echt geen water in zijn gezicht. En eerlijk gezegd heb ik daar ook nog steeds een hekel aan dus hij heeft het niet van een vreemde :@
Heb al wel een zwembad op het oog voor babyzwemmen. In een dorp in de buurt en dan op dinsdagochtend. Hopelijk is het dan ook niet zo druk.....

Stom buurmeisje bitterend. Sowieso vind ik het in dit soort situaties altijd raar als ouders er niks van zeggen.

Gave fiets Tinu! Vond L het stempelen wel leuk?
pi_131690270
Hier het potje nog niet gebruikt. Wij zetten hem in de wc beneden, maar als het niet past zou ik ook voor de woonkamer gaan.

Vandaag na zijn slaapje de luier afgedaan en meneer was aan het piepen. Vervolgens heeft hij het aankleedkussen ondergeplast voordat ik de nieuwe luier om had gedaan.

Dat van het geregelde tijden op het potje zetten, heb ik ook al gehoord van vrienden, maar die kinderen waren al rond de 3 jaar.

Zoë, leuk om te zien hoeveel ze onthouden en hoe slim ze zijn. Ik heb dat met L ook. Soms piept hij, dan weet hij dat hij op schoot mag en van daar iets kan gaan pakken, waar hij anders niet bij kan :). Uiteraard gaat het dan om dingen, die wij expres hadden weggezet. Hij klimt hier ook al op de peuter/ kleuterstoeltjes en gaat daarop dan staan. Ook als we iets ergens weg stoppen, vergeet hij dat nu niet meer en gaat dan expres daarheen.

Hij is idd heel lief, bijvoorbeeld met baby's op de groep. Die aait hij en geeft kusjes. Dieren aait hij ook altijd, is soms uitkijken of dat wel kan bij elk dier. Aan de andere kant kan hij ook ruw zijn, zo probeert hij weleens zijn broer of ander kind weg te duwen van een speeltje of van mijn schoot, zodat hij alleen op schoot zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131690507
quote:
17s.gif Op zondag 29 september 2013 21:50 schreef Kyara het volgende:
Gave fiets Tinu! Vond L het stempelen wel leuk?
Ja hij vond het leuk, maar geduld om te wachten totdat de stempel weer ingesmeerd was met verf was wel moeilijk. Daarbij hielp het om hem tussendoor dan met een kwast zijn gang te laten gaan of met een stempel, die ik niet gebruikte. Probleem daarbij was, dat hij die gelijk probeerde op te eten ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131690620
Wat schattig! M wordt hier wel beschermend naar zijn zusjes. Als er bezoek komt en zij liggen op hun kleed gaat hij er bij zitten. Zeker als er kindjes zijn.

Vorige week was hier een oud collega met haar zoontje van net 2. Die had een beetje hetzelfde karakter. Ook rustig, niet rennen of zo. En toen merkte ik echt dat M ook naar hem toe ging en tegen hem begon te praten. Jongetje gaf M ook druiven en zo en probeerde niet zijn speelgoed af te pakken. Was leuk om te zien.

Ik vond het zo knap van M dat hij al heel snel het verschil tussen huis en thuis wist. Toen was hij net een maand of 14 of zo. En als hij een zonnebril op krijgt dan zegt hij "donker".

gek he, hoe je hele simpele dingen zo ontzettend knap kunt vinden. Sowieso, de wereld bekijken door de ogen van je dreumes. M werd laatst wakker van de vuilniswagen. Had er nog nooit naar omgekeken maar nu zijn we samen op het dakterras gaan kijken, hij nog in zijn slaapzak. Hij vond het prachtig en kon daarna ook weer rustig verder slapen.
  zondag 29 september 2013 @ 22:02:50 #164
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_131690789
Verkeerde account...
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_131690878
Zo dan..

Tinu, handig die bakfiets!

Susie, goed van het plasje zeg! Daan zit soms, met broek en al, op het potje tv te kijken. Of gebruikt het als hoedje.. Soms zit hij er even op na het verschonen. Maar nog nooit productie ;)
Het ding slingert hier meestal bij het speelgoed :@

Douchen is hier ook geen probleem. Ik leg dan wel een handdoek op de grond tegen het glijden. Daan gaat dan vaak met wat bekertjes onder de straal zitten.

Kyara, leuk een dagje apenheul! Mooi weer ervoor, maar dat zullen meer mensen gedacht hebben.. Misschien volgend jaar eens.

Bitterend, lastig zo'n buurmeisje. We hadden ook zo'n jochie op de kruipgroep donderdag. Die was al bijna 3, maar alleen maar naar doen tegen anderen. En ook een moeder die haar schouders ophaalt.. Als zij niks doet, dan doe ik het wel (en zo stond het kind dus in de hal, wel met toestemming van moeders)

Ik ga eens kijken of Sint iets drijverigs mee wil nemen voor Daan ;)
pi_131699735
Susie wat goed, een plasje op het potje *O* Volgende stap, een number2 ;)

Bitterend, ik vind het maar stom van die ouders dat ze er niks van zeggen. Jouw meisje klinkt echt als een lieverd :Y

Zoë ik vond je bos foto's ook super mooi! Hebben jullie zo'n goede camera?

Kyara, wat fijn dat de apenheul zo leuk was. Ik zag wat foto's voorbij komen. Je hebt zeker wel veel bekijks met je drieling? :D

Wat ik soms lastig vind is als ik andere kindjes zie van F.leur's leeftijd of jonger, die al verder lijken te zijn. Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen of ik wel genoeg investeer ofzo. Het lastige is dat mijn vergelijkingsmateriaal ons nichtje is, en zij gaat super hard. Die kon bij haar eerste verjaardag al los lopen, en had al een woordenschat van 10 woorden, en doet dan ook nog zwaaien/aaien/kusje/etc op commando. Nou dat doet F.leur dus echt nog niet. :{
Maargoed, realistisch gezien, weet ik wel dat het allemaal goed komt :Y
  maandag 30 september 2013 @ 07:18:07 #167
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131699895
Hier geen 2de Kwisted. Maar jij gefelicteerd!

En idd geen zorgen, alle kindjes doen het op eigen tempo!
pi_131700011
Df iets voor het zwemmen is zeker een leuk sintcadeau.

Kwisted het nodigt zeker uit om je kind te vergelijken, maar jouw meisje heeft dan weer andere kwaliteiten.

Susie ik dacht dat Kwisted 2e plas op het potje bedoelde of vergis ik me?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131700077
Kwisted, niet gaan vergelijken. Elk kind is anders. Daan gaat hier ook veel harder dan Chris. Qua alles ook, spraak, grove motoriek, fijne motoriek..
Als het andersom was geweest had ik me zorgen gemaakt, nu verbaas is me juist over de snelheid van Daan.
En die liep nog niet los met een jaar, en zei ook nog geen woord. En zwaaide ook niet..
  maandag 30 september 2013 @ 08:01:36 #170
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131700139
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 07:43 schreef Tinuviel het volgende:
Df iets voor het zwemmen is zeker een leuk sintcadeau.

Kwisted het nodigt zeker uit om je kind te vergelijken, maar jouw meisje heeft dan weer andere kwaliteiten.

Susie ik dacht dat Kwisted 2e plas op het potje bedoelde of vergis ik me?
Ik denk dat ze een lekker drol bedoeld :P met number2 ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_131700153
Nummer 2 is een eufemisme (zo heet dat toch?) voor poepen ;).

Kwisted, volgens mij heb jij echt geen reden tot zorg. Voor zover ik het hier meekrijg, ontwikkelt ze zich prima :Y. Vergelijken heeft echt weinig zin.

Kusjes geven als ik erom vraag, is echt iets van de laatste 2 weken. En mijnes is 15 maanden (het is wel heul lief O+)! Woordjes is hij nu erg mee bezig. Hij probeert heel veel te zeggen, maar veel lijkt nog op elkaar. Dag, kwak, waf: ik denk dat een buitenstaander geen verschil hoort :D.

We hoorden dat I. op het KDV de laatste dagen heel stout kan zijn. Willen stoeien met de baby's, haren trekken etc. Hij is ongeveer de oudste op de babygroep (tot 1,5 bij ons) en de enige jongen van de oudere kindjes. Ik denk dat hij zich een beetje verveelt dan. Thuis is hij ook wel eens in zo'n destructieve bui, maar als we met hem spelen is het wel te controleren. Maar op het KDV hebben ze daar niet altijd tijd voor natuurlijk. Ze laten hem dan wel eens een uurje spelen op de grote groep (1,5-3,5), maar dat vindt hij dan weer wat eng en overweldigend _O-. De held! Vanaf januari gaat hij permanent naar de grote groep.

[ Bericht 3% gewijzigd door Phaidra op 30-09-2013 08:13:57 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131700168
Dankje kz en kwisted
Ik maak alle foto's met m'n telefoon (Sony xperiaZ) gekocht ivm de goede camera. Zo hoef ik geen camera mee te nemen als we ergens naartoe gaan

Susie
Volgens mij bedoelde kwisted met nr2 poep op t potje :+ /spuit11

Pff en vergelijken wel herkenbaar. Ik probeer het te negeren.
pi_131700268
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 06:20 schreef Kwisted het volgende:
Susie wat goed, een plasje op het potje *O* Volgende stap, een number2 ;)

Bitterend, ik vind het maar stom van die ouders dat ze er niks van zeggen. Jouw meisje klinkt echt als een lieverd :Y

Zoë ik vond je bos foto's ook super mooi! Hebben jullie zo'n goede camera?

Kyara, wat fijn dat de apenheul zo leuk was. Ik zag wat foto's voorbij komen. Je hebt zeker wel veel bekijks met je drieling? :D

Wat ik soms lastig vind is als ik andere kindjes zie van F.leur's leeftijd of jonger, die al verder lijken te zijn. Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen of ik wel genoeg investeer ofzo. Het lastige is dat mijn vergelijkingsmateriaal ons nichtje is, en zij gaat super hard. Die kon bij haar eerste verjaardag al los lopen, en had al een woordenschat van 10 woorden, en doet dan ook nog zwaaien/aaien/kusje/etc op commando. Nou dat doet F.leur dus echt nog niet. :{
Maargoed, realistisch gezien, weet ik wel dat het allemaal goed komt :Y
Joh, mijn zoon van bijna 21 maanden begint nu zijn eerste losse stapjes te doen. Ik heb in het babytopic ook wel met gemengde gevoel staan jompelen om eerste stapjes hoor. Je weet dat je niet moet vergelijken maar het is toch een soort referentiekader he.

Maar goed, mijn knul is weer wat verder in zijn fijne motoriek en qua spraak.

Hiep hiep hoera kan doet hij nog steeds niet en zwaaien ook alleen als hij er zin in heeft.

Ik had trouwens alleen J mee naar de Apenheul. D was thuis bij papa dus het viel mee.
  maandag 30 september 2013 @ 08:34:11 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131700391
lol! Die kende ik niet dat een nummer 2 een poepje betekende! :D

ik ga zo op traktatie-jacht, had iets in het hoofd, dat gaat hem niet worden, nu wat anders bedenken.... Pfffff.....
  maandag 30 september 2013 @ 11:20:34 #175
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131703660
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 08:34 schreef Susie het volgende:
lol! Die kende ik niet dat een nummer 2 een poepje betekende! :D

ik ga zo op traktatie-jacht, had iets in het hoofd, dat gaat hem niet worden, nu wat anders bedenken.... Pfffff.....
Nou ben ik benieuwd wat je eerst in je hoofd had en waarom die het niet gaat worden :P

Rayen gaat begin november naar de peuterspeelzaal en de 19e is die jarig, dus tegen die tijd mot ik ook effe iets leuks verzinnen ;)
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')