abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131612934
M heeft dus tot 15 maanden potjes gegeten en daarna niet meer. Bij mij krijgt het het nooit meer (bij zijn vader wel), ik kook altijd voor mezelf en dan kan M met me meeëten. Ik heb niets speciaals in de vriezer maar in geval van nood kan ik altijd wat pasta met tomatensaus voor M maken. Maar dat is eigenlijk nog nooit voorgekomen. We eten hier altijd samen, om 18 uur, eerder lukt niet omdat ik tot 17 uur werk, maar het gaat eigenlijk prima. M gaat tussen half 8 en 8 naar bed.

Hij eet in principe zelf met een vorkje en lepel. Lukt niet altijd goed, ik moet hem soms helpen het eten er aan te prikken/op te leggen, maar hij stopt het zelf in zijn mond. Ik eet ondertussen zelf ook dus ik wil hem niet voortduren voeren. Hij mag van mij met zijn handjes eten maar hij gebruikt liever bestek.

NTS, wat rot dat er nog zoveel onrust is in jullie thuissituatie. Ik kan me best voorstellen dat draakje, met haar pittige temperament daardoor extra op zoek is naar houvast. Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Fijn dat gisteren een leuke dag was, zulke goede momenten zijn ook heel waardevol om bij stil te staan.

Ik vind de tip van de schilderstape echt leuk! Gaan we ook eens doen. Kleien zou je ook kunnen proberen Kyara, met echte klei of brooddeeg. Of stickers plakken. Of knoeien met scheerschuim, dat vond ik als kind fantastisch :@ Ik heb bij de Hema wel eens boekjes gezien met tekeningen die je dan met een kwast nat moet maken en dat er dan kleurtjes komen, dat lijkt me ook leuk. Oh, en stempelen zou ook nog kunnen.

Kwisted, ik weet niet eens mee precies wanneer M naar 1 slaapje ging :@ Ruim een jaar was hij geloof ik. Ik merkte dat hij 's middags gewoon niet meer wilde slapen. Ik ben toch het ochtendslaapje een beetje gaan verschuiven zodat het wat meer midden op de dag viel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 27-09-2013 11:17:29 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131614765
Hier eet ze iedere avond mee,ze krijgt stukjes aardappels met wat jus stukjes vlees en dr groenten ze krijgt een lepel maar die word eigenlikk niet gebruikt net als haar vork hihi lekker alles met de handjes en slabbers wil ze niet dus zit altijd in haar romper. De lepel word pas gebruikt als ze vol zit en het wil prakken ofzo.

Potjes heel soms meestal als ik met de trein na me ouders ga of terug, dat warm ik dan op bij de ah to go.

Ik voel me slecht als ik lees hoeveel jullie doen met ze, hier speelt ze alleen, samen spelen is meestal ruzie of ze komt blokjes brengen die ik moet stapelen en dan gaat ze weer weg. Ik wandel wel altijd met haar naar de winkels enzo en gaan bijna iedere dag een half uurtje naar de speeltuin. Maar knutselen enzo doe ik niet... vind het ook niet echt leuk ze wil toch alles zelf doen,,
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 27 september 2013 @ 12:34:07 #53
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131615066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:20 schreef Sam1993 het volgende:
Hier eet ze iedere avond mee,ze krijgt stukjes aardappels met wat jus stukjes vlees en dr groenten ze krijgt een lepel maar die word eigenlikk niet gebruikt net als haar vork hihi lekker alles met de handjes en slabbers wil ze niet dus zit altijd in haar romper. De lepel word pas gebruikt als ze vol zit en het wil prakken ofzo.

Potjes heel soms meestal als ik met de trein na me ouders ga of terug, dat warm ik dan op bij de ah to go.

Ik voel me slecht als ik lees hoeveel jullie doen met ze, hier speelt ze alleen, samen spelen is meestal ruzie of ze komt blokjes brengen die ik moet stapelen en dan gaat ze weer weg. Ik wandel wel altijd met haar naar de winkels enzo en gaan bijna iedere dag een half uurtje naar de speeltuin. Maar knutselen enzo doe ik niet... vind het ook niet echt leuk ze wil toch alles zelf doen,,
Ik denk dat dat wel meevalt hoor, we pennen nu allemaal neer wat we doen en dan lijkt het veel maar koekjes bakken heb ik nu eigenlijk voor het eerst in zijn leven dus maar 1 keer gedaan (en hij wordt bijna twee :P )
Verder gaan wij ook wel veel naar de speeltuin, dan ziet hij nog eens andere kinderen.
Maar verder " helpt" hij gewoon mee in het huishouden en doen we niet veel speciale dingen.
Of we gaan naar de eendjes, of hier vlakbij naar het station naar de treinen kijken want daar is hij helemaal wild van.
Knutselen en zo word pas leuk denk ik als ze wat ouder zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_131615254
Maar Sam, is het erg dat ze alles zelf wil doen als jullie knutselen? Als je iets uitkiest waar ze lekker mee haar gang kan gaan, dan geeft dat toch niet? Dreumesjes kunnen ook nog niet samenspelen, daartoe zijn ze nog niet in staat. Ze zitten nog in de fase van 'parallel spel', naast elkaar hetzelfde doen, maar met vooral aandacht voorzichzelf en weinig voor anderen. Dat zie je bij ons op het kdv mooi, daar spelen de dreumessen en de peuter samen buiten. De dreumessen zitten naast elkaar in de zandbak allemaal met hun eigen schepje te klooien, terwijl de peuters als toe zijn samen in een huisje spelen of zwaardvechten met de scheppen.

Maar je kunt daar wel gebruik van maken, dat naast elkaar spelen. Dikke kans als jij samen aan tafel gaat zitten om samen te kleuren (dus Lisa haar eigen papier en krijt en jij ook) dat ze dan lekker haar gang gaat maar ook af en toe bij jou komt kijken. Ik mag M ook niet helpen met tekenen, maar hij vindt het wel heel boeiend dat ik het óók kan. Vaak teken ik iets voor hem, wat hij kent, zoals een auto, paard, poes, of vis en dan kijkt hij heel geboeid toe en gaat me vertellen wat hij ziet (En da's al een prestatie op zich gezien mijn abominabele tekenkunsten :') ). Letters vindt hij ook heel spannend, dat ik die maken kan. Of ik een teken een rondje en noem dat 'bal' en dan gaat hij ook een bal tekenen (wat dan uiteindelijk een rechte lijn wordt maar dat mag de pret niet drukken :+ )

We hadden het toch laatst over stimuleren? Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van waar jij ergens niet aan (durft?) te beginnen, omdat ze 'het toch nog niet kan/wil', maar waar het denk wel best heeft effectief zou zijn om haar voorzichtig uit haar comfortzone te halen. Speel met haar op haar manier, naast elkaar dus, en kijk of je haar kan overhalen om tijdens het parallel spelen wat aandacht aan elkaar te besteden.

En alle ideeën die ik opschreef doe ik niet allemaal hoor! Was meer brainstormen. Hoewel ik wel stempels en stickers wil gaan halen binnenkort, lijkt me leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 27-09-2013 12:49:11 ]
pi_131615679
Stickers plakken, papier scheuren en propjes maken en opplakken, stempelen klinkt leuk! Kleien misschien ook wel!

Koekjes bakken nog maar niet, maar brooddeeg en daarna versieren is misschien wel weer leuk.

Ik bedoel echt aan tafel spelen. M kan namelijk wel lang stilzitten ;)

Ik heb hier trouwens ook altijd macaroni, diepvriespinazie, philedelphia en eieren in huis. Dus als ik vergeten ben iets uit de diepvries te halen :@ dan eet hij dat ook graag. Of kliekjes van groente, aardappel met ei als een soort frittata. (dat eet hij trouwens wel zelf, maar dan met zijn handen).

Oh en Sam, M speelt ook heel veel alleen hoor. Ik probeer 1x per dag met hem samen te spelen (dus echt op de grond met de auto's of een toren bouwen), boekjes lezen. Helaas lukt het hier niet om elke dag naar buiten te gaan en zeker als het weer wat slechter is, is knutselen voor mijn dreumes erg leuk. Juist omdat hij zo goed stil kan zitten ;) en zijn zusjes kunnen dan gewoon spelen of slapen.
pi_131615981
Leuke tip dat schilderstape! Ga ik ook eens proberen :).

Potjes heeft mijn mini hooguit 5x gehad denk ik. Vooral handig op vakantie of als we weg gingen 's avonds. Maar toen hij nog geprakt at, kookten we altijd voor 2 dagen in 1x, of porties in de vriezer. Mijn vriend kookt meestal en hij vond het nooit zo erg om extra porties te maken voor I. Nu hij gewoon mee-eet, liggen er verschillende zakken in de diepvries met groenten: broccoli, boontjes, doperwten en pompoenstukjes afwisselend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131616051
Mijn diepvries is de klein :( Ik ben al 2 laden kwijt aan brood voor een hele week, 1,5 la voor M's eten en een halve la voor moedermelk. en 1 lade zit vol ijs :X Als die meiden straks ook brood gaan eten moet ik echt een grotere/extra diepvries....
pi_131616232
Wij hebben een aparte vriezer in de bijkeuken O+. 3 laden, waarvan 1 nog vol zit met moedermelk (past ook echt niks anders bij :')). En nog een klein extra deurtje bovenin de koelkast. Ben echt blij met zoveel ruimte!

Kwisted, wij gingen al rond zijn eerste verjaardag over op 1 slaapje. Het middagslaapje was al tijden moeizaam en áls hij sliep was het maar 30 minuten. Toen hebben we er wel een tijdje over gedaan om het ochtendslaapje uit te stellen, want rond 9.30-10.00 was hij wel weer moe maar dan was de dag na z'n slaapje nog zo lang. Toen het eenmaal lukte om pas rond 11 uur of nog wat later te gaan slapen, viel alles weer op z'n plek. Wel onhandig met lunchen, dat doet hij dus vaak pas na z'n slaapje.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:19:47 #59
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131616248
Eten jullie 10 broden in de week dan? :o

Wij hebben hier ook 2 diepvriezen staan. ideaal. (lijkt wel ofdat er in een vrieskast dus veel minder inkan dan in een vrieskist... :X dat is dan wel een minpunt)

Sam, ik ben ook niet zo van het knutselen en samen spelen en dst getruttel, maar ik merk wel dat ze dingen na gaat doen. Dus ook als ik zit te computeren, dat ze erbij wilt zitten met speelgoedlaptop.... incl muis :') Vind ik eigenlijk niet zo heel tof. maar ik begrijp het wel :Y

Clubsoda, je bent goed op dreef deze week :) Erg fijn weer zo'n post met duidelijke uitleg/ideeën :Y
pi_131616360
Er gaan hier wel redelijk wat broden per week door heen ja. M eet sowieso al 3 boterhammen per dag.

Ik zet M trouwens ook wel met zijn Nijntje laptop aan tafel als ik zelf zit te computeren. Of met een puzzel :Y Is ook wel gezellig, samen aan tafel.

Qua slaapjes zijn wij -in principe- weer terug naar 2 slaapjes. Alleen vandaag weer niet want meneer werd pas om 9 uur wakker. Dus hij is om half 1 naar bed gegaan en ik verwacht wel dat hij doorslaapt tor minimaal 4 uur eigenlijk.

Hij is ook een beetje snotterig en loopt ook wel redelijk dus hij heeft zijn slaap hard nodig. En het was sowieso een slaapkop natuurlijk.

Zo leuk, hij zingt nu ook mee met de muziekmobiel (lalala) en hij gaat nu ook dansen (als een houten klaas, dat wel.... hij stond zo vaak op zijn tenen in een mooie releve dat ik wel een balletdanser in hem zag maar ik ben bang dat het dat niet gaat worden)
pi_131616408
Wij hebben ook een vriezer in de schuur. Eén voor het brood en de rest zit vol met allerhande etensmeuk, maar het meeste zijn inderdaad zakken groente, pizzabodems, wraps, vlees etc.

Dankje PE. Wat helpt is dat ik een beetje tegen een stuk aan zit te hikken wat ik afmaken moet maar wat niet zo lukt, en dan zijn dagboekposten op fok leuker :@
pi_131616456
* Kyara geeft Clubsoda een schop onder haar kont richting stuk...

Ik vind het altijd leuk om te lezen :Y
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:31:11 #63
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131618277
Oh trouwens vandaag is er kledingbeurs bij ons, en morgen, en overmorgen :P

Voor wie interesse heeft:

*
vandaag 27.09 van 17.00-21.00 en
morgen 28.09 van 09.00-12.00

Pfalzdorfer Str. 45 Goch (In het voormalig autohaus Rockling, naast de Stadsbucherei)
Grote kledingbeurs :)

*
zaterdag 28.09 van 09.00-12.00 Agathawall 14 Uedem (is niet zo heel groot)

*
zondag 29.09 van 10.30-14.00 Kledingbeurs in Wemb (Burgerhaus) Deze beurs is drukbezocht, dus moet je wel op tijd heen gaan :)

*
Vrijdag 11.10 van 20.00-22.00
Zaterdag 12.10 van 12.00-14.00

Franziskus Kindergarten Weeze.
pi_131619246
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:27 schreef Kyara het volgende:
* Kyara geeft Clubsoda een schop onder haar kont richting stuk...

Ik vind het altijd leuk om te lezen :Y
Ja, je hebt gelijk, ik ga aan de slag :@
pi_131619710
PÉ, hier is het ook weer tijd voor de kledingbeursen. Vorige week in het dorp hiernaast, morgen in de wijk zelf. En nog op een paar plaatsen in de stad. Eens kijken of ik wat winterjassen kan vinden.
pi_131619754
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:24 schreef Kyara het volgende:
Er gaan hier wel redelijk wat broden per week door heen ja. M eet sowieso al 3 boterhammen per dag.

Ik zet M trouwens ook wel met zijn Nijntje laptop aan tafel als ik zelf zit te computeren. Of met een puzzel :Y Is ook wel gezellig, samen aan tafel.

Qua slaapjes zijn wij -in principe- weer terug naar 2 slaapjes. Alleen vandaag weer niet want meneer werd pas om 9 uur wakker. Dus hij is om half 1 naar bed gegaan en ik verwacht wel dat hij doorslaapt tor minimaal 4 uur eigenlijk.

Hij is ook een beetje snotterig en loopt ook wel redelijk dus hij heeft zijn slaap hard nodig. En het was sowieso een slaapkop natuurlijk.

Zo leuk, hij zingt nu ook mee met de muziekmobiel (lalala) en hij gaat nu ook dansen (als een houten klaas, dat wel.... hij stond zo vaak op zijn tenen in een mooie releve dat ik wel een balletdanser in hem zag maar ik ben bang dat het dat niet gaat worden)
Ja M is altijd een slaapkopje geweest he? Zijn je meisjes dat ook of zie je nu verschillen?

Bizar als ik bedenk dat I. soms al de dag door komt op een hazenslaapje van half uurtje :o!

Wij hebben ook een zielig jongetje. Snotterig en letterlijk de hele nacht gehoest ;(. Hij sliep er meestal doorheen, maar het klonk echt sneu. Wel wakker van 3.15-4.45. Net wel 4 uur geslapen, maar hij wil nu alleen maar op schoot hangen, zoooo niet I.!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:30:11 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131620004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:20 schreef Deepfreeze het volgende:
PÉ, hier is het ook weer tijd voor de kledingbeursen. Vorige week in het dorp hiernaast, morgen in de wijk zelf. En nog op een paar plaatsen in de stad. Eens kijken of ik wat winterjassen kan vinden.
Ja winterjassen....Die moet ik ook nog hebben...Voor de jongens dan, niet voor Cristel, die heeft er een stuk of 6 ofzo.... :@

Wat ik wel lekker vind aan de beurzen hier is dat veel kleding op rekken hangt, kijkt veel fijner :) En dat is niet overal zo (lekker graaien tussen die kleding :P )
pi_131620106
De beurs is hier ook verhuisd. Dat geeft iets meer ruimte = minder ellebogen. Maar nog wel deels op tafels. Graaien inderdaad. En na 10 minuten ligt er niks meer op zijn plek.
Ook van die mensen die eerst alles van een maat meenemen, en dan in een hoekje gaan kijken, om dan het meeste terug te leggen op een willekeurige plaats.. Maar dat probeer ik maar te negeren ;)
pi_131620367
Ik ga volgende week even kijken bij de kledingbeurs in het durp van mijn moeder. Misschien ook wat te koop aanbieden. Geen idee of het groot is of niet. Ik verwacht vergelijkbaar met hier. Want hier is het ook alleen voor de wijk.
pi_131620829
Mijn kind doet raar. Eerst klimt hij uit zichzelf op de bank (okey, ik moest hem wel even helpen want het lukte net niet), vervolgens zat hij ineens op een krukje buiten en net zag ik ineens 2 benen onder een klein bijzettafeltje steken omdat meneer daar onder gekropen was. :?
  vrijdag 27 september 2013 @ 17:42:36 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131623067
Kyara, kijk eens bij Action, daar heb je een geel stickerboek 'mijn eerste woordjes' 1,79! Superleuk! Veel herkenbare plaatjes en plakken maar. Ik lijk wel een Action vertegenwoordiger, maar van de week heb ik daar ook een zak met van die dikke stickers gekocht met feestafbeeldingen (Anouk zag het in mijn handen, griste het uit mijn handen en ik moest het dus maar kopen :D ), foamstickers heet dat geloof ik, ook leuk om gewoon op een papier te plakken en benoemen wat het is (ballon, taartje, vogel, vlinder etc etc).
Dus misschien daar eens kijken?

Verder weet ik ff niet meer waar het allemaal over ging..... Maar ik realiseerde mij vanmorgen dat Anouk over 4 weken gewoon 2 is! :X En help, ik heb dus nog maar 4 weken om iets te verzinnen om uit te delen voor op het kdv! Heb wel wat in mijn hoofd, maar of dat helemaal gaat lukken en qua prijs...moet wel leuk blijven. Dus ik denk nog even verder en moet eens alleen Action af struinen ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131623435
Wat gaat het snel he Susie! Alweer bijna 2! :o

Ik ga eens bij de Action kijken ^O^
En ik het speelgoedtopic zag ik ook grote kralen. Denk dat dat ook wel wat voor M is.
  vrijdag 27 september 2013 @ 18:43:58 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131624428
Kralen vind ik dan weer eng, hier stopt ze nog best veel in haar mond eigenlijk :X
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:21:28 #74
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131625383
Jee Susie over 4 weken al *O* Haha bij ons duurt het nog 7 weken.
Weet je al wat je gaat geven op haar verjaardag? Ik ben me wezenloos aan het denken voor Rayen. Vind het lastig om iets te kopen waar hij echt wat aan heeft en hij heeft eigenlijk al best veel.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:43:59 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131625903
Ze krijgt van ons een keukentje van Ikea, van mijn vader een 3 wieler (met stang) en van mijn zus en broer dingen voor het keukentje. Ook van mijn schoonfamilie misschien nog keukendingetjes. Ik heb ook duplo op het lijstje staan, aanvulling voor my little people en pyjama en shirtjes. Mooi sprookjesboek ook nog, eentje met Assepoester enz O+ Omdat mama dat leuk vind! :D
pi_131626792
Ik wou gezellig mee kletsen vanavond maar ik heb weer hoofdpijn :'( dus ik ga naar bed

Susie 4 weken joh! ik weet nog toen ze als peuter van 4 kg geboren werd :D met die bolle wangen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131627165
Slaap lekker Bitterend :*

Hier duurt het nog 4 maanden maar ik ben ook al bezig met cadeaudingen voor verjaardag (en sinterklaas). Ook om de kosten wat te kunnen spreiden.

Sprookjesboek O+
Heb je een specifieke op het oog?
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:49:01 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131627931
Goed idee Susie, dat stickerboek! Ik ga het ook maar halen voor sinterklaas! tnx :)

En leuke dingen krijgt ze!

Op de kledingbeurs heb ik niet veel gekocht, 2 broekjes voor Cristel, en 2 sweaters voor mn achternichtje.
Wesley heeft van zn eigen geld iets van lego gekocht :)

En nu was het wel een hoop gegraai, dus ik was er al snel klaar mee eigenlijk, stapels waren gewoon té hoog :P (en ze hebben eigenlijk niks nodig qua bovenkleding....)

Bitterend, beterschap met je hoofdpijn en weltrusten :*

Op naar de volgende kledingbeurs, morgen :9

Ik heb hier gisteren tegen Wesley gezegd dat ie maar weer moest gaan nadenken voor wat leuks voor zn verjaardag/kerst (en sint)......Maar het is zó moeilijk! Ik weet het ook niet meer....Heb alwel een berg kleren voor ze, maar dat is natuurlijk niet 'leuk' :P Verder heb ik nog geen speelgoed oid gekocht. (En dat wil ik ook wel beperken dit jaar :@ )

Ik heb verder ook geen inspiratie wat ik aan Cristel zou moeten geven...HELP! :X

[ Bericht 25% gewijzigd door PureEvil op 27-09-2013 21:44:38 ]
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:36:55 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131632485
Leuke cadeau's Susie ^O^

Bitterend :*

Kyara hoe oud is M dan? dat je al aan Sinterklaas doet. Ik weet het eigenlijk niet goed, Rayen wordt in november 2 of hij dan wat snapt van schoen zetten e.d.

Ik heb deze week een mooi klein opschrijfboekje bij een boekhandel voor mezelf gekocht. Ik ben niet zo'n "feiten bij houder" :@ maar het leek mij wel leuk om daar dingen in te noteren die je blijkbaar toch weer vergeet.
Tenminste dat hoor ik van moeders van oudere kinderen.
Dus daar heb ik o.a. in genoteerd dat hij 2 weken voor zijn eerste verjaardag liep, dat als hij overdag de borst nog krijgt, hij vaak zegt bij het "mooie" :9 aanzicht ervan "kiekeboe tietje" :+
En zo meer van die dingen.
Doen jullie ook zoiets, of vermeld je dat soort dingen tegelijk in een fotoboek?
Rayen 2½ jaar!
pi_131633498
Mex was 2 maanden 2 en ik heb niet aan schoenen zetten gedaan. Bij de intocht vond hij alleen de wagen vol met mandarijnen geweldig en op de psz kwam Sinterklaas, dat vond hij maar raar.
Maar op pakjesavond wist hij precies wat het allemaal betekende en hij vond het echt geweldig al die zakken vol kadootjes!
Maar wij vierden het vanwege oudere kindjes, weet niet of ik het anders ook had gedaan hoor. Kost een hoop geld en al die rotzooi er weer bij,pfff
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:27:23 #81
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131633999
Ik twijfel ook nog wat te doen met Sinterklaas, omdat Draakje 10 dagen daarna ook jarig is en dan hoogstwaarschijnlijk ook nog een shitload aan speelzooi krijgt.

Voor de Sint wil ik iig gaan kijken voor een ledikantdekbedje en een paar overtrekjes (zelf maken, kan in de winkel niks leuks vinden wat betaalbaar is). En dan nog wat knutselspullen ofzo. Van oma en opa krijgt ze ook nog het eea, maar dat heb ik gelukkig zelf ook een beetje onder controle ;).

En voor d'r verjaardag heb ik al aangegeven ik de kleinere bedragen liever in cadeaukaarten of voor d'r spaarpotje wil, vorig jaar had ze zoveel cheapass spul gekregen wat binnen een dag of twee kapot was, dan ik het gewoonweg zonde vind. Dan zie ik liever iets minder cadeaus, maar van een betere kwaliteit, maar dat ik kan niet verwachten van mijn vrijgezelle mannelijke vrienden dat ze dat begrijpen ;).

Ik klink nu echt als zo'n degelijke, strenge huismama volgens mij :@...
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:44:20 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131634529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:16 schreef bitterend het volgende:
Ik wou gezellig mee kletsen vanavond maar ik heb weer hoofdpijn :'( dus ik ga naar bed

Susie 4 weken joh! ik weet nog toen ze als peuter van 4 kg geboren werd :D met die bolle wangen O+
:D o|O O+ En beterschap! ;)

Weet ook nog niet of wij uitgebreid aan Sinterklaas gaan doen. Vorig jaar gewoon 1 cadeautje gedaan en qua familie zijn alle "neefjes" en "nichtjes" al ouder dan 11, dus daar doen we in ieder geval niets mee. Nog even bedenken hoe of wat.

En nee, vind dat je helemaal gelijk hebt NTS!
pi_131639205
Wij vieren wel sinterklaas. Ook nog 2 neefjes dus we vieren het met de hele familie. M heeft zelfs vorig jaar zijn schoen gezet (okey, dat was meer voor ons entertainment). Dit jaar wil ik eerst boekjes met hem gaan lezen en we gaan naar de intocht. De intocht in het dorp van mijn moeder want daar komen ze langs het huis. Dus wel allemaal lekker relaxt en makkelijk. En vooral: kleinschalig. Als we daar langs de weg gaan staan krijgt hij waarschijnlijk ook wel een handje van zwarte piet. En schoen zetten natuurlijk ook weer. Hij zal het concept niet snappen maar cadeautjes is wel leuk.

Ik heb bij Laziness ook al wat tweedehands speelgoed gescoord dus daar kan ook wat van in de schoen en zo.

TJ, M wordt in januari 2.
pi_131639216
NTS, helemaal mee eens. Ervaring leert echter dan mensen dat "niet leuk" vinden om te geven. Ik ben daarom nu dus al bezig met lijstjes en zo zodat ik straks aan iedereen iets specifieks kan vragen. Hier is het ook verjaardag + sinterklaas achter elkaar, maar ook nog eens x3.
  zaterdag 28 september 2013 @ 08:54:43 #85
348178 NotTheSame
pi_131639340
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:30 schreef Kyara het volgende:
NTS, helemaal mee eens. Ervaring leert echter dan mensen dat "niet leuk" vinden om te geven. Ik ben daarom nu dus al bezig met lijstjes en zo zodat ik straks aan iedereen iets specifieks kan vragen. Hier is het ook verjaardag + sinterklaas achter elkaar, maar ook nog eens x3.
Jep, sommige mensen vonden het idd jammer dat ik dat aangaf. Totdat ik ze vertelde over het speelgoed van vorig jaar en ze begrijpen het nu wel. Mijn familie koopt nu waarschijnlijk dingen samen en onze vrienden vonden het juist wel handig, ze vonden het vorig jaar ook echt moeilijk om een cadeau te kopen (Draakjes peetoom had zelfs z'n moeder meegenomen naar de winkel haha!).
  zaterdag 28 september 2013 @ 09:47:47 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131639773
en euhmm...ik mag wel sinterklaasliedjes gaan oefenen :@ En kinderliedjes ook wel! :D Het klinkt vaak alsof Anouk een liedje aan het 'zingen' is, maar welke?? :D
pi_131640185
Dank dames :*
Heb de laatste tijd last van hoofdpijn best vaak maar de ha zegt niks voor me te kunnen betekenen omdat ik bv geef. Nahja dan pcm en vroeg naar bed.

Ik vind feestdagen moeilijk omdat ik niet echt bekend ben met de tradities. Mijn man zegt dat met sinterklaas zet je je schoen bij de deur en krijg je af en toe pepernoten en af en toe een kadootje en je schoen moet je ook niet elke dag zetten. En met sinterklaas zelf? doe je dan een speciaal etentje ofzo?
In Israel heb ik als kind altijd heel erg naar gekeken naar de feestdagen! het was altijd magisch en je zag de hele familie, ging leuk aangekleed met ze eten, liedjes zingen enzovoort. Maar ik zie het niet zitten in mijn eentje feestdagen te vieren, mijn familie is in Frankrijk/Israel en familie van man doen behalve sinterklaas niet aan feestdagen. Ik denk zelfs dat sinterklaas niet aan wordt gedaan (volgens mij is deze zin niet correct :@ )
Ik twijfel dus nog even hoe en wat..

Vorig jaar met verjaardag had ik een lange lijst klaar, daar hield niemand zich aan -O- dit jaar gaan we naar opa en oma in Parijs. Ik weet niet wat ik voor haar van ze moet vragen :?
De little people bus heeft ze van ze gekregen 2 maanden terug. Daar is ze gek op, dus misschien nog meer van zulke dingen..

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 28-09-2013 10:28:43 ]
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131640223
Gingen jullie uitgekleed eten? :o

Ja, de feestdagen zijn wel erg gericht op familie inderdaad en als je die om wat voor reden dan ook moet missen, dan kan dat best zuur zijn. Naar jouw ouders gaan met kerst is geen optie bitterend? Of wordt dat door jouw ouders sowieso niet gevierd? Ben daar ook niet zo in thuis.

Zal straks even wat opzoeken mbt de sinterklaastraditie. Kun je je alvast inlezen want als ze wat groter is krijg je er sowieso mee te maken ;)
pi_131640299
_O-
aangepast! :*

Ze vieren geen kerst. Maar dit jaar mogen we niet omdat we vorig jaar al vrij waren rond de kerst! (werk bedoel ik)
Bij mijn man de familie zijn ze niet van de tradities helaas. Met kerst wordt gewoon chinees besteld oid. Ze komen sowieso bijna nooit bij elkaar (tantes/ooms/nichtjes enzovoort)

Leuk dankje! wil het wel bijzonder voor mijn kleintje maken!
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:48:14 #90
348178 NotTheSame
pi_131640529
Bij ons is Kerst, hard gezegd, een vreet- en zuipfestijn. Kerstavond was eerst met schoonfamilie chinees eten (nu niet meer, we zijn 2,5 jaar geleden uit de familie gegooid :'))
Eerste Kerstdag bij mijn ouders, met oma en stiefopa wat eten en daarna een potje kaarten.
Tweede Kerstdag gingen we eerst altijd chic dineren, maar ik vond dat vorig jaar met Draakje niet zo'n succes (laaaaaang wachten, ubersjieke liflafjes waar je net een kies mee vult en waar de je ingrediënten nog niet eens van uit kan spreken) en nu gaan we gezellig naar de Chinees, lopend buffet :).

Sinterklaasliedjes.... Ik zou voor de kortere liedjes gaan zoals
Zwarte Piet, wiedewiedewiet, ik hoor je wel maar ik zie je niet.
Sinterklaas kapoentje enz.
Ik ga overigens ook met Draakje naar de intocht, ook bij mijn ouders. Om dezelfde redenen als Kyara ;).
pi_131640717
Ik heb trouwens niks tegen chinees hoor! integendeel zelfs! alleen wij mochten kiezen tussen chinees of boerenkool :') dus kozen we chinees.
Het is gewoon niet zo kerst achtig :D
Ga proberen iets te verzinnen voor dit jaar :Y)
  zaterdag 28 september 2013 @ 11:25:21 #92
348178 NotTheSame
pi_131641078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:01 schreef bitterend het volgende:
Ik heb trouwens niks tegen chinees hoor! integendeel zelfs! alleen wij mochten kiezen tussen chinees of boerenkool :') dus kozen we chinees.
Het is gewoon niet zo kerst achtig :D
Ga proberen iets te verzinnen voor dit jaar :Y)
Ik ook niet, en Draakje al helemaal niet. Die leeft momenteel op als we bahi (Bami), koekoek (kroepoek) en saaaaaaate eten :).
pi_131641329
Oh jee, de feestdagen :D :(
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_131641654
Bah chinees.. :P
Sinterklaas doen we nog niet aan en kerst dan koopt schoonmoeders de cadeaus.

Wat is er met feestdagen kz? :P
pi_131641697
Ik wil ( net als in die zweedse kinderboeken) een huis met lichtjes en een heerlijk ruikende keuken en sneeuw en een grote familie die super gezellig aan een hele grote tafel zit met liedjes en kaarsen en kadootjes en lachende blije kindjes die rondscharrelen en en en...... maar helaas :)
Wij gaan naar oma met kerst en verder nog geen idee :D
pi_131641725
Denk wel even naar de intocht van Sint. Lijkt me lastig hoor, 6 jaar lang liegen over een oude man met een baard die kindjes op schoot wil 8)7
pi_131642110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:37 schreef kleinzusje het volgende:
Oh jee, de feestdagen :D :(
Ja dat ja :')
pi_131642244
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:58 schreef kleinzusje het volgende:
Denk wel even naar de intocht van Sint. Lijkt me lastig hoor, 6 jaar lang liegen over een oude man met een baard die kindjes op schoot wil 8)7
:D _O-

Gaat vanzelf als ze er helemaal in opgaat en je haar blije verraste snoetje ziet als er een cadeautje in haar schoen zit :Y.

Ik denk dat wij het rustig houden. Wel een pakje of 2, een keertje schoen zetten en mee naar sintviering op het werk van m'n vriend maar meer ook niet. En natuurlijk liedjes zingen. Op het KDV doen ze niks, ze vinden het al druk genoeg met de feestdagen voor de kleintjes.

Met familie samen vieren is idd zo leuk! Maar altijd lastig om te organiseren...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131642289
Ik was bang voor zwarte piet :@
pi_131642476
Dat ben ik nog steeds :'). Ik vind gesminkte mensen altijd creepy :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')