M heeft dus tot 15 maanden potjes gegeten en daarna niet meer. Bij mij krijgt het het nooit meer (bij zijn vader wel), ik kook altijd voor mezelf en dan kan M met me meeëten. Ik heb niets speciaals in de vriezer maar in geval van nood kan ik altijd wat pasta met tomatensaus voor M maken. Maar dat is eigenlijk nog nooit voorgekomen. We eten hier altijd samen, om 18 uur, eerder lukt niet omdat ik tot 17 uur werk, maar het gaat eigenlijk prima. M gaat tussen half 8 en 8 naar bed.
Hij eet in principe zelf met een vorkje en lepel. Lukt niet altijd goed, ik moet hem soms helpen het eten er aan te prikken/op te leggen, maar hij stopt het zelf in zijn mond. Ik eet ondertussen zelf ook dus ik wil hem niet voortduren voeren. Hij mag van mij met zijn handjes eten maar hij gebruikt liever bestek.
NTS, wat rot dat er nog zoveel onrust is in jullie thuissituatie. Ik kan me best voorstellen dat draakje, met haar pittige temperament daardoor extra op zoek is naar houvast. Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Fijn dat gisteren een leuke dag was, zulke goede momenten zijn ook heel waardevol om bij stil te staan.
Ik vind de tip van de schilderstape echt leuk! Gaan we ook eens doen. Kleien zou je ook kunnen proberen Kyara, met echte klei of brooddeeg. Of stickers plakken. Of knoeien met scheerschuim, dat vond ik als kind fantastisch

Ik heb bij de Hema wel eens boekjes gezien met tekeningen die je dan met een kwast nat moet maken en dat er dan kleurtjes komen, dat lijkt me ook leuk. Oh, en stempelen zou ook nog kunnen.
Kwisted, ik weet niet eens mee precies wanneer M naar 1 slaapje ging

Ruim een jaar was hij geloof ik. Ik merkte dat hij 's middags gewoon niet meer wilde slapen. Ik ben toch het ochtendslaapje een beetje gaan verschuiven zodat het wat meer midden op de dag viel.
[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 27-09-2013 11:17:29 ]