quote:Op zondag 22 september 2013 23:11 schreef SV-tje het volgende:
Vorig weekend weer een bruidstaart afgeleverd op vrijdag 13e. Zwart met doodshoofd graag. Dit is wat het is geworden! Met 100 bijpassende cupcakes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevuld met frambozencreme (van de patisserie cursus) en verse frambozen gelei. Cupcakes hebben een toef van witte chocoladecreme.
ik heb zwarte marsepein gekocht, dit plat gerold, daar reepjes uit gesneden voor de zijkanten van de brilletjes. Ook de mondjes kun je daar prima van maken. de brilletjes zelf heb ik van rolletjes grijs fondant gemaakt. gewoon op tafel rollen tot 'sliertjes', net zo lang doorgaan tot ze dun genoeg zijn, en dan rondvouwen. dat vond ik het lastigst om een beetje netjes te krijgen, wordt toch snel ongelijk qua dikte.quote:Op zondag 22 september 2013 19:58 schreef loecje het volgende:
fondant lijkt me prima voor het blauwe en eventueel het oogwit...
maar hoe wil je ooit met fondant de overige zwarte lijntjes(brilletje en mond) maken?
witte icing voor het oogwit lijkt me zelf nog wel te maken. zwarte lijkt me lastiger om echt goed zwart te krijgen, vandaar dat ik dacht aan zo'n tube.
nee, ook niet. maar dat is bijzaak. ik ben niet zo van de stortvloed van bloemen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:39 schreef trui het volgende:
je houdt niet van frambozen en witte chocola?
+1. Ik vind hem knap gemaakt en heb bewondering voor het vakmanschap, maar ik vind hem niet mooi.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee, ook niet. maar dat is bijzaak. ik ben niet zo van de stortvloed van bloemen.
Ja alle bloemen zijn zelf uitgestoken, gevormd en gedust, elke avond in de week ervoor bloemetjes gemaakt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:29 schreef trui het volgende:
geweldig die doodshoofd taart! hebje al die bloemen ook zelf gefabriceerd??
omdat troel te lui was om te quotenquote:Op donderdag 26 september 2013 23:59 schreef Prego het volgende:
Als lurker even een vraag: waarom staan er internetvoorbeelden in de OP terwijl hier de meest schitterende creaties voorbij komen?
wat leuk!quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:34 schreef Yannick567 het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren voor een housewarming 60 van deze exemplaren gemaakt
2,5u bezig geweestquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat leuk!
maar 60 stukswat een werk!
Oohquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:11 schreef trui het volgende:
ha ik zie nu dat ik je met een koninklijke meervoudsvorm had aangesproken!
Die dingen staan al langer in de OP dan dat ik in deze reeks meegaquote:Op vrijdag 27 september 2013 07:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
omdat troel te lui was om te quoten
volgens mij ging het om de leuke taarten van de users zelf uit het vorige topicquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Die dingen staan al langer in de OP dan dat ik in deze reeks meega
Hoe bedoel je dat? Hij smaakte en smaakt nog erg lekker.quote:
Mooi dat ie erg lekker smaakt(e).quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Hij smaakte en smaakt nog erg lekker.
Misschien kan je ipv naar andere taarten kijken, inspiratie op doen via hun eigen behang of producten. Vooral kleur is belangrijk omdat ze best specifieke kleuren gebruiken, verder bloemen, silhoutten in lijstjes, vogels en vogelkooitjes, randjes en sierlijnen. Die bloemen zou je van sugarpaste kunnen maken en dan bijvoorbeeld andere kleinere dingen weer van royal icing ofzo.. Ligt er denk ik ook beetje aan wat je klant het leukste aan pip vindtquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:44 schreef gridjuh het volgende:
Ik moet over een tijd een pip studio stapeltaart gaan maken....(eigenlijk topsy turvy maar dat heb ik nog nooit gedaan) nu zie ik veel voorbeelden op internet maar kan er niet echt inspiratie van op doen.....hoe ga ik dit het beste aanpakken en heeft iemand ideeën
Alvast bedankt
De vogeltjes heb ik al. Daar was ze heel blij mee. Placaat heb ik ook. Zal maar een door gaan zoeken danquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:54 schreef _Liek het volgende:
[..]
Misschien kan je ipv naar andere taarten kijken, inspiratie op doen via hun eigen behang of producten. Vooral kleur is belangrijk omdat ze best specifieke kleuren gebruiken, verder bloemen, silhoutten in lijstjes, vogels en vogelkooitjes, randjes en sierlijnen. Die bloemen zou je van sugarpaste kunnen maken en dan bijvoorbeeld andere kleinere dingen weer van royal icing ofzo.. Ligt er denk ik ook beetje aan wat je klant het leukste aan pip vindt
o het was voor je oudste !quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk hoor troel!
Ik heb ook wat gemaakt voor mijn oudste, die had een high tea op school en wilde graag cupcakes mee. Gelukkig heb ik zo'n handige draagtray, zodat hij het zo mee kon nemen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zei dat ik weinig tijd had, en dat ik deze mold (die ik nog maar net heb) wel wilde uitproberen. En toen zei hij dat het perfect was voor een high tea. Hij blij, ik blij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o het was voor je oudste !
ik dacht dat het voor je dochter was.
ik associeer bloemetjes eerder met meisjes
Ziet er leuk uit! Hoeveel kleuren heb je gebruikt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:34 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wachten op het aansnijden
Zesquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:28 schreef _Liek het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit! Hoeveel kleuren heb je gebruikt?
Ik ben nu bezig met 3 mini taartjes (appelsmaak, chocolade en eentje citroen) voor een proeverij van morgen, foto's volgen dus ook nog
Wat-een-taart.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:27 schreef calastra het volgende:
Mooi Spuuglokje, en Troel lekker kleurig hoor. Lagen zijn mooi gelukt zo.
Ik had eindelijk weer tijd voor een taartje, gewoon zomaar een taartje gemaakt omdat het kanDit keer een herfst taart. Kon ik gelijk mijn multi leaf cutter and mould uitproberen.
[ afbeelding ]
Mjammiequote:
Wauw...ziet er mooi uit!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:27 schreef calastra het volgende:
Mooi Spuuglokje, en Troel lekker kleurig hoor. Lagen zijn mooi gelukt zo.
Ik had eindelijk weer tijd voor een taartje, gewoon zomaar een taartje gemaakt omdat het kanDit keer een herfst taart. Kon ik gelijk mijn multi leaf cutter and mould uitproberen.
[ afbeelding ]
Simpele vulling van aardbeienjam en witte chocolade bavaroisequote:Wat voor vulling zit erin?
Klinkt goedquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef calastra het volgende:
[..]
Simpele vulling van aardbeienjam en witte chocolade bavaroise
Hij was in ieder geval erg lekker. Was zelf ook blij met het resultaat.
De blaadjes zijn gemaakt van bruine, rode, oranje en gele marsepein.quote:Calastra waaruit heb je de bladeren gemaakt?
Helaas niet, helemaal vergeten. Ik heb hem op mijn werk uitgedeeld en hij was dan ook heel snel opquote:heb je ook een foto in aangesneden toestand?
Totaal 2 lagen, een dus met jam (met een dijkje botercreme) en 1 laag bavaroise.quote:dat wel, maar ik had graag de doorsnede gezien
hoeveel lagen had je?
en wat voor biscuit?
Doe je dat nou voor vrienden of iets, of echt professioneel? Het ziet er wel lief uit, maar wat je zelf ook zegt, het kan wel netter.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:29 schreef _Liek het volgende:
Afgelopen weekend had ik voor het eerst een proeverij voor een bruiloft in mei. Duurt allemaal dus nog even, maar het was wel heel leuk! Zelf zag ik allemaal verbeterpuntjes (bv de randjes van mn fondant, strakker bekleden en de bloemen enz..) maar het bruidspaar-to-be was er helemaal weg van!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Één taart was met appelvulling en karamelbotercreme, de andere met chocolade biscuit, chocolade mousse en chocolade-botercreme en nummer drie was met citroenvulling en mascarponecreme met witte chocolade.
Dank je! Alle taartjes zijn met fondant bekleedquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:26 schreef Yannick567 het volgende:
Hoe heb je die 2e taart aangekleed met marsepein/fondant?
Ziet er leuk uit
Daar heb ik gisteravond foto's van gemaakt. Het kunstlicht lijkt minder mooi op foto's, maar hier zijn 2 foto's van de zijkant:quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:48 schreef Myraela het volgende:
Wat heb je op de zijkant gedaan? Heb je daar een foto van misschien?
Gorgeous.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn jongste zoon wilde voor zijn verjaardag heel graag een taart met een wapen uit Terraria erop. Om precies te zijn de 'inferno fork'. Zo is het resultaat geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruikte het superscherpe mesje om de vierkantjes erop te leggen en aan te schuiven. Met een pincet heb je kans dat je de vierkantjes uit vorm knijpt, dus dat deed ik niet. I love priegelwerk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Respect voor je priegelwerk met die vierkantjes Spuuglokje!![]()
![]()
Doe je dat met een pincet ofzo?
heb je hier wat aan?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:55 schreef SummerBreeze het volgende:
even asociaal zonder op de mooie creaties hierboven te reageren een vraag tussendoor.
Ik ga een taart voor de verjaardag van mijn schoonmoeder maken. gisteren het biscuit gebakken en vanavond de vulling maken. Vrijdagavond vullen en decoreren. Ik zit alleen in mijn maag met het type vulling. De taart wordt zondag gegeten maar zal vanaf zaterdagochtend buiten de koeling moeten staan. Koelste plek die ik hem kan geven is de kofferbak van de auto die in een (openbare) parkeergarage staat. Iets met op het laatste moment gewijzigde planning enzo.
Eén van de twee vullingen zal waarschijnlijk een jam of curd-achtig iets worden. Welke smaak hangt af van de andere vulling. Mijn vriend opperde chocoladepasta, maar dat is me te massief. Vlaaivulling lijkt me te nat om zo lang van te voren te gebruiken.
Ik ben een beetje uitgefantaseerd
Super, ik wist dat ik ooit eens ergens een lijstje had gezien, maar kon hem niet meer vinden. Vanmiddag eens met mijn vriend overleggen welke van die vullingen het meest in de smaak zal vallen bij moeders.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:00 schreef kvd het volgende:
[..]
heb je hier wat aan?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=15183
Dat was inderdaad mijn backup-plan. Gisteren om die reden al de choco-botercreme uit de vriezer gehaald.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:00 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou een laagje jam en een laagje botercrème doen. Dan weet je zeker dat de boel niet bederft. Want een lekkere en speciale vulling is leuk, maar die moet vaak wel gekoeld bewaard worden.
klinkt heerlijk en ziet er mooi uit!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
Happy halloween!
Kaneelbiscuit, kaneelappel botercreme en appelroom als vulling
Ditquote:Op vrijdag 1 november 2013 08:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Heb je je al aangemeld voor Heel Holland Bakt Spuuglokje?
Als het net zo lekker smaakt als het er mooi uitziet, dan ga je daar hoge ogen gooien.
Fokking hell!!quote:Op vrijdag 1 november 2013 07:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Eigenlijk hoort het niet in het taartentopic maar in het koekjestopic, maar ik wilde nog wel even mijn Halloweenhuisje laten zien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruik meestal Funky Alphabet tappits, dat is mijn lievelingslettervorm. Die is helaas wel vrij lastig uit het vormpje te krijgen door de dunne 'pootjes' van de letters. Voor Tristans Terrariataart heb ik de Groovy Upper Case van Clikstix gebruikt. Die letters zijn wat minder groot dan de Funky. Ik heb dat kliksysteem echter wel expres uit elkaar gesloopt, want dat vind ik een mooier resultaat geven. Normaal gesproken is het een liniaal met een ejector er aan vast, en dan duw je de uitsteker op je fondant of marsepein en dan duw je op de ejector om een soort extra reliëfje aan de letter te geven en daarna kun je er de letter mee uit de liniaal duwen. Ik heb de twee delen dus uit elkaar gehaald, zodat ik alleen de letter uitsteek (zonder reliëfje). Wazig verhaal misschienquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:39 schreef dobbey het volgende:
Spuug, welke lettervorm gebruik je? Ik heb er nu diverse in mijn bezit maar vind ze allemaal niet je van het....
Yup helemaal duidelijk! Ik ga ff op jacht bedankt voor je antwoordquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:32 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal Funky Alphabet tappits, dat is mijn lievelingslettervorm. Die is helaas wel vrij lastig uit het vormpje te krijgen door de dunne 'pootjes' van de letters. Voor Tristans Terrariataart heb ik de Groovy Upper Case van Clikstix gebruikt. Die letters zijn wat minder groot dan de Funky. Ik heb dat kliksysteem echter wel expres uit elkaar gesloopt, want dat vind ik een mooier resultaat geven. Normaal gesproken is het een liniaal met een ejector er aan vast, en dan duw je de uitsteker op je fondant of marsepein en dan duw je op de ejector om een soort extra reliëfje aan de letter te geven en daarna kun je er de letter mee uit de liniaal duwen. Ik heb de twee delen dus uit elkaar gehaald, zodat ik alleen de letter uitsteek (zonder reliëfje). Wazig verhaal misschien![]()
Ik hoop dat je m'n uitleg snapt.
Netjes, zeer netjes. Weinigen doen dat je na.quote:Op vrijdag 1 november 2013 07:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Eigenlijk hoort het niet in het taartentopic maar in het koekjestopic, maar ik wilde nog wel even mijn Halloweenhuisje laten zien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:47 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, taart versieren is een vak dat niet aan mij is besteed.Maar het is lief bedoeld en smaakt gelukkig wel heerlijk.
Kei mooiquote:Op vrijdag 1 november 2013 07:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit icing op. Om het er niet af te laten lopen, moet je eerst een hulplijntje (buitenrandje) met spuitmondje 2 zetten. Dat laat je even een minuutje drogen en dan vul je de rest van het koekje in. Laat je het hulplijntje langer drogen, dan blijft dat zichtbaar. Dat kan juist ook de bedoeling zijn als je het buitenlijntje een andere kleur maakt dan de invulkleur. In het Koekboek staan ongelooflijk veel ideeën, tips en ook deeg- en icingrecepten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Kei mooi!
Meteen een vraagje: Wat zit er op de koekjes (glazuur?) en hoe krijg je dat er zo strak en netjes op?
Bij mij loopt het er meestal van af en dan wordt het een kliederboel.
ik krijg er gewoon trek van...quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cupcakes voor mijn ma dr verjaardagsgasten.. Cake met appel, en een kaneelcreme als toef!
WOW!quote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef SV-tje het volgende:
Dit weekend weer een taart gemaakt voor een collega. Dochter wilde graag weer een zandkasteeltaart net als vorig jaar. Ondanks hetzelfde thema toch een hele ander taart dit jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was die van vorig jaar
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:42 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
WOW!
Die laatste, is dat allemaal koekkruim? Geweldig gemaakt zeg
quote:Op dinsdag 12 november 2013 06:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel mooi, SV-tje!Daar zit veel werk in!
Dank jullie wel. Ongeveer anderhalve heb ik erover gedaan om de taart te maken. De meeste tijd is gaan zitten in het plaatje.quote:
pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:30 schreef Harajuku. het volgende:
Nou, ik ben ook overstag. KitKat-M&M-taart gemaakt
quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:45 schreef Harajuku. het volgende:
Oh fuck, is dit het verkeerde topicIk zocht het baktopic, decoreren kan ik niet
Cupcake staat er los in, maar ik vind het er wel heel mooi uitzien zoquote:Op vrijdag 29 november 2013 10:12 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het zo omslachtig om het in een kopje te doen.
In de buurt van Tilburgquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:42 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb deze zomer al gepost dat ik de basis patisserie cursus bij Robert van Beckhoven heb gevolgd. Dit weekend volgt de eerste les van de gevorderde cursus. Maar sinds gisteren is ook mijn filmpje over onder andere deze cursus online. Voor diegene die nieuwsgierig zijn:
http://www.changingdiabet(...)betes-taarten-bakken
@Tink89 Dan woon je waarschijnlijk ook niet heel ver bij mij vandaag als je bij Lonnes geweest ben. Ik wil daar ook nog steeds een keer heen voor koekjes, maar het komt er niet van helaas.
Ik kan hem niet aanpassen, maar ze zijn weg.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:36 schreef As1981 het volgende:
Ik breek even in. Normaal ben ik alleen in oud te vinden.
Ik heb acht nieuwe zakken smeltchocolade vanwilton en 3 aangebroken zakken liggen.
Deze zijn net over de datum (6-2013/9-2013) maar m.i. nog prima te gebruiken.
Aangezien ik het zelf niet op korte termijn ga gebruiken wil ik er iemand anders blij mee maken.
Ze mogen tegen verzendkosten (pakket) weg of ophalen in ridderkerk.
Bij interesse graag dm/pm.
Rechthoekig is wel wat moeilijk dan rond omdat je bij de hoeken extra fondant/marsepein over hebt die je strak naar beneden moet afwerken.quote:Op zondag 1 december 2013 11:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In de buurt van Tilburg
Ik ga vanmiddag de geleerde technieken in praktijk brengen: Kersttaartvoorbereidingen. Ga flink wat bloemen en blaadjes maken en sterretjes en misschien wat vlindertjes om het af te maken. Heb er nu al zin in. Denk dat ik een rechthoekige kersttaart ga maken, maar vraag me wel af hoe moeilijk het is om die netjes met fondant te bekleden. Is dat moeilijker dan een rond taartje?
En Quarante-y tres botercreme, zou dat lekker zijn als vulling? En dan de andere laag iets minder zoets, appelkaneelslagroom ofzo?
Ik heb inmiddels al flink gefröbeld. Er liggen een heleboel roosjes in verschillende formaten met blaadjes en losse kleinere bloemetjes in geel, roze, groen en wit klaar voor het ene kersttaartje. Het andere taartje is ook voor kindjes en daarvoor liggen er sterretjes, een sneeuwpop, kerstboom, klokje enz. klaar in dezelfde kleurtjes. Ik maak voor bovenop een taart eigenlijk nooit versieringen van koek...quote:Op zondag 1 december 2013 21:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Rechthoekig is wel wat moeilijk dan rond omdat je bij de hoeken extra fondant/marsepein over hebt die je strak naar beneden moet afwerken.
Ga je de bloemen en blaadjes etc van koek maken of alleen fondant/marsepein?
Leuk filmpje!! Ik wil misschien ook een cursus bij hem doen.. eerst sparen..quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:42 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb deze zomer al gepost dat ik de basis patisserie cursus bij Robert van Beckhoven heb gevolgd. Dit weekend volgt de eerste les van de gevorderde cursus. Maar sinds gisteren is ook mijn filmpje over onder andere deze cursus online. Voor diegene die nieuwsgierig zijn:
http://www.changingdiabet(...)betes-taarten-bakken
Dank je! Zeker doen, ik ben nu bezig met de gevorderden cursus, het is echt de moeite waard.quote:Op maandag 2 december 2013 21:30 schreef _Liek het volgende:
[..]
Leuk filmpje!! Ik wil misschien ook een cursus bij hem doen.. eerst sparen..
Ik gebruik meestal rolfondant en dat koop ik zeker niet bij de supermarkt, maar in wit bij pipoos, cook en co, deleukstetaarten of jamin. Kleuren doe ik zelf met wilton kleurstoffen.. Marsepein vind ik niet lekker en ook niet fijn werken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:35 schreef etiket het volgende:
Maken jullie die marsepein op de cupcakes zelf, of spelen jullie vals met zo'n prefab supermarktpakketjes?
Als ik nog wat geld over heb, dan gebruik ik daar echte amandelmeel voor (keuze 1 in de video), maar de neppe marsepein met amandelaroma heb ik ook al gemaakt, toen ik met kinderen 'marsepein' ging maken om de cupcakes mee te versieren. (keuze 2 in de video). Niemand die het verschil merkt (helaas eigenlijk).
Ik maak het niet zelf omdat ik graag altijd dezelfde consistentie wil hebben. Maar ik gebruik Zeelandia marsepein, een heel stuk fijner dan alle goedkope opties.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:35 schreef etiket het volgende:
Maken jullie die marsepein op de cupcakes zelf, of spelen jullie vals met zo'n prefab supermarktpakketjes?
Als ik nog wat geld over heb, dan gebruik ik daar echte amandelmeel voor (keuze 1 in de video), maar de neppe marsepein met amandelaroma heb ik ook al gemaakt, toen ik met kinderen 'marsepein' ging maken om de cupcakes mee te versieren. (keuze 2 in de video). Niemand die het verschil merkt (helaas eigenlijk).
met levensmiddelenkleurstofquote:Op woensdag 11 december 2013 10:47 schreef etiket het volgende:
Wow, heel erg geslaagd!
Hoe kleur je je marsepein?
En dan liever de pasta dan de vloeistofquote:Op woensdag 11 december 2013 12:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
met levensmiddelenkleurstof
bijvoorbeeld sugarflair of wilton (maar die eerste kleurt mooier, vind ik )
ik zag inderdaad de foto's een tijd geleden voorbij komen. Zelf 2x workshop gedaan bij lonnes. Van waar zij deze doet woon ik 5/10 minutenquote:Op vrijdag 29 november 2013 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Gisteravond een workshop gedaan bij Lonnes in Oosterhout. Was leuk!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik vond het wel leuk, maar haar uitleg was wel heel warrig in eerste instantie. Voor de mensen die nog nooit gedecoreerd hadden, was het effe slikken. Uiteindelijk wel allemaal goed gekomenquote:Op dinsdag 17 december 2013 23:52 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ik zag inderdaad de foto's een tijd geleden voorbij komen. Zelf 2x workshop gedaan bij lonnes. Van waar zij deze doet woon ik 5/10 minuten
Iemand een idee of een biscuit in een cakeblik kan? Anders moet ik twee ronde bakken en daar twee rechthoeken uit snijden. Beetje zonde... want de rest is dan niet echt lekker.quote:Op woensdag 18 december 2013 07:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vond het wel leuk, maar haar uitleg was wel heel warrig in eerste instantie. Voor de mensen die nog nooit gedecoreerd hadden, was het effe slikken. Uiteindelijk wel allemaal goed gekomen
Zou je trouwens ook een biscuit kunnen bakken in een cakeblik? Ik wil graag een rechthoekig taartje voor kerst..
waarom niet, lijkt mequote:Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Iemand een idee of een biscuit in een cakeblik kan? Anders moet ik twee ronde bakken en daar twee rechthoeken uit snijden. Beetje zonde... want de rest is dan niet echt lekker.
Geen idee, ik gebruik altijd een springvorm en had het nog nooit geprobeerd. Ga het gewoon proberen.quote:
quote:Op woensdag 18 december 2013 19:54 schreef Tinuviel het volgende:
Wow Svtje hoe doe je dat nou dat precisiewerk in kleur en vorm? Ik sta elke keer gewoon met open mond als ik je kunstwerken zie.
Dank jullie wel! Tinuviel wat bedoel je precies, het is elke keer met 1 kleur iets maken en dan samenvoegen. Bedoel je dat?quote:
dat kan wel. En je kan ook een combi van boter en roomkaas doen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:19 schreef Katinkat het volgende:
Even een vraag, ben met mijn nichtje (6 jaar) onze eerste taart aan het maken.
We willen hem bekleden met fondant. ik heb een zakje voor botercreme van Oetker, daarop staat dat ik het ook kan maken met roomkaas, kan dat ook met fondant samen of lost dat de fondant op?
Ik heb nl geen boter in huis, althans niet genoeg.
quote:Op woensdag 25 december 2013 15:42 schreef Anne het volgende:
Super strak weer Spuuglokje, ik vind hem alleen een beetje saai voor jouw doen![]()
.
quote:Op woensdag 25 december 2013 22:26 schreef SV-tje het volgende:
De taart van deze cover gemaakt voor fotoshoot van afgelopen zaterdag http://www.changingdiabet(...)betes-december-2013#
Onderste 2 lagen piepschuim, helaas beetje beschadigd na anderhalf uur in de auto.
Nog leuker dat ik er zelf ook op staquote:Op woensdag 25 december 2013 22:32 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]Wat ontzettend leuk dat je taart op de cover staat!
Haha ja! Maar dat wist ik niet, want ik weet niet hoe jij er uit ziet!quote:Op woensdag 25 december 2013 23:15 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Nog leuker dat ik er zelf ook op sta
wat zoek je? ik heb sneeuwvlokuitstekers, die mag je best lenenquote:Op woensdag 25 december 2013 16:40 schreef Tinuviel het volgende:
Leuk Sneeuwvlok vormpje Spuuglokje.
Ik wil as maandag wat cupcakes naar werk meenemen en zoek nog inspiratie voor de decoratie. Ik wilde de cupcakes eerst voor de kerst maken met kerstmotieven. Nu zal ik wel moeten uitwijken op wintermotieven zoals sneeuwvlokken, sneeuwman. Helaas heb ik daar geen vormpjes voor.
Als jullie ideen of voorbeelden hebben, hoor ik het graag.
Lady-wrb dat is lief. Ik weet alleen niet meer precies waar je woont en weet niet of ik het voor zondag red om het op te halen.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat zoek je? ik heb sneeuwvlokuitstekers, die mag je best lenen
Ik had vorig jaar geen kerstvormpjes (nu nog niet trouwens), maar ik heb vorig jaar gewoon wat vormen op internet gezocht, uitgeprint, uitgeknipt en gebruikt als 'uitsteekvorm' (ofwel, de vorm op de marsepein gelegd en toen uitgesneden). Was op zich goed te doen.quote:Op woensdag 25 december 2013 16:40 schreef Tinuviel het volgende:
Leuk Sneeuwvlok vormpje Spuuglokje.
Ik wil as maandag wat cupcakes naar werk meenemen en zoek nog inspiratie voor de decoratie. Ik wilde de cupcakes eerst voor de kerst maken met kerstmotieven. Nu zal ik wel moeten uitwijken op wintermotieven zoals sneeuwvlokken, sneeuwman. Helaas heb ik daar geen vormpjes voor.
Als jullie ideen of voorbeelden hebben, hoor ik het graag.
Ja dat is idd een goede. Dit heb ik met koekjesdeeg al eens gedaan, zou met fondant ook moeten werken denk ik.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:21 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar geen kerstvormpjes (nu nog niet trouwens), maar ik heb vorig jaar gewoon wat vormen op internet gezocht, uitgeprint, uitgeknipt en gebruikt als 'uitsteekvorm' (ofwel, de vorm op de marsepein gelegd en toen uitgesneden). Was op zich goed te doen.
Dat is waar. Maar nu dus welquote:Op woensdag 25 december 2013 23:27 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Haha ja! Maar dat wist ik niet, want ik weet niet hoe jij er uit ziet!
leuk geworden!quote:Op zondag 29 december 2013 20:20 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb met zoonlief en zijn vriend cupcakes gemaakt en in winterthema gedecoreerd, zien er leuk uit vind ik zelf:
[ afbeelding ]
Misschien een tip, want ik vind Pipoos prijzig in dat spul... heb zelf ook een setje sneeuwvlokken, en die was iig nog geen 2 Euro:quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:31 schreef Tink89 het volgende:
Btw: Bij pipoos lagen veel toffe winteruitstekers met 50% korting. Ik heb eindelijk sneeuwvlokuitstekers
Netjes!quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:34 schreef _charlie het volgende:
Ik lurk al een tijdje mee, en maak al een hele tijd (met tips en tricks uit hier) hier en daar een taartje voor anderen. Deze ben ik toch stiekem wel een beetje trots op en durf ik dan ook wel te delen, mijn eerste buiktaart:
[ afbeelding ]
De buik was niet helemaal strak, maar dat kwam doordat ik te gehaast moest werken en er helaas niet al de tijd voor had. Taart was gevuld met twee lagen in de grote buik: botercreme gemixt met aardbei jam en verse aardbeien en één laag in de borsten: botercreme gemixt met aardbei jam en verse aardbeien.
hoi, heb je invoerkosten of iets dergelijks moeten betalen bij deze site want ik heb verschillende dingen gezien die ik wil hebben voor 19 dollar maar ja als ik dalijk een rekening krijg van het dubbele alleen voor de invoer, nee dank je.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:47 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Misschien een tip, want ik vind Pipoos prijzig in dat spul... heb zelf ook een setje sneeuwvlokken, en die was iig nog geen 2 Euro:
http://www.buyincoins.com/item/5157.html
Ik niet in ieder geval. Heb al tientallen keren dingen vanuit China besteld (varierend van LED-zaklampen tot uitsteekvormpjes, en nog nooit invoerrechten danwel omzetbelasting hoeven te betalen. Zeker zoiets als plastic uitsteekvormpjes hebben gewoon geen hoge waarde, dus ook al pikt de douance zo'n pakketje uit de zendingen om te controleren zul je hier niks extra's over hoeven te betalen (dan duurt het alleen wat langer voordat je ze binnen hebt).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:15 schreef sieske het volgende:
[..]
hoi, heb je invoerkosten of iets dergelijks moeten betalen bij deze site want ik heb verschillende dingen gezien die ik wil hebben voor 19 dollar maar ja als ik dalijk een rekening krijg van het dubbele alleen voor de invoer, nee dank je.
Maar....smaakt het ook want ik heb ooit bij iemand op aandringen van een bekende zo een fraaie gedecoreerde taart bestelt en die was niet te eten. Uitgedroogd baksel van binnen onder de dikke laag suikers van het opgemaakte. Ik heb die foto nog ergens liggen. Heel mooi opgemaakt (de film Cars motief) maar qua eten een no go.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ebay dames!
Scheelt echt een hoop geld!
Volgens mij heeft gewoonmezelf87 het over vormpjes, uitstekers ed en niet over een taartquote:Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar....smaakt het ook want ik heb ooit bij iemand op aandringen van een bekende zo een fraaie gedecoreerde taart bestelt en die was niet te eten. Uitgedroogd baksel van binnen onder de dikke laag suikers van het opgemaakte. Ik heb die foto nog ergens liggen. Heel mooi opgemaakt (de film Cars motief) maar qua eten een no go.
Dit dusquote:Op zondag 26 januari 2014 12:11 schreef kvd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft gewoonmezelf87 het over vormpjes, uitstekers ed en niet over een taart
Ik krijg mensen jaar op jaar terug om een taart te bestellen en niet alleen omdat ie mooi is. En op een bruiloft waarvoor ik zelf de taart had gemaakt, heb ik heel veel mensen gehoord die nog nooit zo'n lekkere taart hadden geproefd. Dus het kan zeker wel.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Maar....smaakt het ook want ik heb ooit bij iemand op aandringen van een bekende zo een fraaie gedecoreerde taart bestelt en die was niet te eten. Uitgedroogd baksel van binnen onder de dikke laag suikers van het opgemaakte. Ik heb die foto nog ergens liggen. Heel mooi opgemaakt (de film Cars motief) maar qua eten een no go.
Precies.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:51 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik krijg mensen jaar op jaar terug om een taart te bestellen en niet alleen omdat ie mooi is. En op een bruiloft waarvoor ik zelf de taart had gemaakt, heb ik heel veel mensen gehoord die nog nooit zo'n lekkere taart hadden geproefd. Dus het kan zeker wel.
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:53 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je gaat zeker binnenkort weer bakken?
Bij de pipo's waren ze nu een euro of vier geloof ik. Daarvoor ga ik de moeite doen om het ergens te bestellen en vervolgens weken te wachten op levering niet doen... Als ik meer dingen nodig heb, dan misschien wel, maar voor zoiets kleins, nee.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:47 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Misschien een tip, want ik vind Pipoos prijzig in dat spul... heb zelf ook een setje sneeuwvlokken, en die was iig nog geen 2 Euro:
http://www.buyincoins.com/item/5157.html
Wat heeft dat te maken met dit topic? Dit topic gaat om het decoreren van.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:35 schreef Iwanius het volgende:
Voor wie eens in Rotterdam-Centrum is nabij de Bijenkorf en NH Hotel daar heb je al een tijdje [urlhttp://www.tentothreebakery.com/]10 to 3 bakery.[/url] Heerlijke cup-cakes en zelfs mini-cakes.
jeempie ze hebben veganistische glutenvrije suikervrije cupcakesquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:35 schreef Iwanius het volgende:
Voor wie eens in Rotterdam-Centrum is nabij de Bijenkorf en NH Hotel daar heb je al een tijdje 10 to 3 bakery. Heerlijke cup-cakes en zelfs mini-cakes.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jeempie ze hebben veganistische glutenvrije suikervrije cupcakes
dat klinkt wel erg oneetbaar
Ja!quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jeempie ze hebben veganistische glutenvrije suikervrije cupcakes
dat klinkt wel erg oneetbaar
ja dat!quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:44 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja!Eet dan gewoon geen cupcake, zou ik zeggen.
Die hebben ze bij mugs en muffins in Tilburg ook ongeveer: melk, suiker, gluten en eivrij, geloof ik... Smaken prima en als je allergisch bent, mag je nooit ergens iets lekkers. Dan is dit alleen maar fijn hoor.quote:
ja maar er staat alleen wat er niet in zit. wat zit er dan wel in? want misschien is iemand daar dan weer allergisch voorquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die hebben ze bij mugs en muffins in Tilburg ook ongeveer: melk, suiker, gluten en eivrij, geloof ik... Smaken prima en als je allergisch bent, mag je nooit ergens iets lekkers. Dan is dit alleen maar fijn hoor.
Vaak wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van amandelmeel of rijstbloem in plaats van gewone tarwebloem en kokosmelk in plaats van zuivel. Kan heel lekker zijn hoor!quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar er staat alleen wat er niet in zit. wat zit er dan wel in? want misschien is iemand daar dan weer allergisch voor
ik geloof je direct, maar dan zouden ze wel iets smakelijker kunnen omschrijven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Vaak wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van amandelmeel of rijstbloem in plaats van gewone tarwebloem en kokosmelk in plaats van zuivel. Kan heel lekker zijn hoor!
Het is dan ook niet voor jou als je normale cupcakes kunt eten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik geloof je direct, maar dan zouden ze wel iets smakelijker kunnen omschrijven.
het nodigt mij niet echt uit om het te proberen
Kokosmelk, maar ook amandelmelk, soja, rijstmelk of hazelnootmelk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Vaak wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van amandelmeel of rijstbloem in plaats van gewone tarwebloem en kokosmelk in plaats van zuivel. Kan heel lekker zijn hoor!
Hier ben ik het niet mee eens hoor. Die dingen smaken prima en zijn echt niet alleen maar een slappe vervanging voor een gewone cupcake.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is dan ook niet voor jou als je normale cupcakes kunt eten.
Ik kan je vertellen dat als je een ukkie hebt dat inderdaad geen gluten, ei en melk mag, zomaar een cupcake kopen een feest kan zijn. Heck, dat is het ook voor een veertigjarigequote:Op woensdag 29 januari 2014 16:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat zijn afbeeldingen waarbij je de kleuren fondant apart uitsnijdt en in elkaar 'puzzelt' zodat het maar 1 fondantlaag hoog is in plaats van te stapelen en je daardoor laag op laag op laag krijgt. Een paar voorbeeldjes van mijn puzzelplaatjes:quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:32 schreef Tinuviel het volgende:
Spuuglokje wat zijn die puzzelplaatjes dan precies?
Ik heb precies dezelfde favorieten! Hoewel... mijn eindtaart van de PME masters was mijn allerlievelingste. Ook al was ie totaal anders dan dit soort werk.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:01 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat die Barbapapataart nog steeds m'n all-time favoriet van je is, Spuug. En de Minecrafttaart, natuurlijk.
Worthless without pics natuurlijkquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:30 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde favorieten! Hoewel... mijn eindtaart van de PME masters was mijn allerlievelingste. Ook al was ie totaal anders dan dit soort werk.
quote:
Precies.Mijn vriendin is nu fan van die zaak en ik heb dus de opdracht gekregen als we zo meteen naar de stad gaan om weer even een pitsstop te maken bij The Bakery voor een doosje met die mini-cupcakes. Haar kennende zal ze daar ter plekke 1 willen nuttigen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:52 schreef Myraela het volgende:
Het is dan ook niet voor jou als je normale cupcakes kunt eten.
Het is ook niet mijn smaak.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:19 schreef sieske het volgende:
nou, 't is niet echt mijn smaak maar ik vind 'm wel ontzettend mooi hoor. Mooie technieken gebruikt. Die strikken zijn echt wel tof, en die bloemen zijn ook leuk.
Wat dan wel?quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:44 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja, jum!quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:10 schreef Audreyoot het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens een schuimlaag tussen de biscuit gebruikt? Ik wilde een christoffeltaart maken maar niet geschakeld dat dat helemaal niet met biscuit gemaakt wordtDus nu heb ik een taart van biscuit staan, wilde proberen er een laag merengue met chocomouse tussen maken. Heb geen idee of het lekker is.
Ja, is lekker.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:10 schreef Audreyoot het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens een schuimlaag tussen de biscuit gebruikt? Ik wilde een christoffeltaart maken maar niet geschakeld dat dat helemaal niet met biscuit gemaakt wordtDus nu heb ik een taart van biscuit staan, wilde proberen er een laag merengue met chocomouse tussen maken. Heb geen idee of het lekker is.
Dat klinkt dan wel weer heftig... Zou ik niet nog chocolademousse bij doen ofzo. Sowieso vind ik meringue lekkerder met fruit. Ik zou eens op het forum van deleukstetaarten kijken, daar staan veel meringuerecepten bij de vullingen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, is lekker.
Heb mijn laag merengue toen wel helemaal bedekt met een dun laagje witte chocolade omdat ik bang was dat het anders niet krokant zou blijven.
www.bouwhuis.com foto naar toe mailen en je kunt het in alle verschillende soorten en maten weer terug krijgen per post.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kan geen melk/pure chocolade eten maar hier zou ik wel een migraine voor over hebben...![]()
Dames, ik zoek een website waar ik een foto op een edible sheet kan laten printen.. Wie heeft er een goede site?
Oh wat ziet die er heerlijk uit zeg!quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:33 schreef Audreyoot het volgende:
Dit is hem geworden:
[ afbeelding ]
Echt mega machtig; chocobiscuit met een vulling van chocomouse en meringue, afgesmeerd met ganache.
Was eigenlijk een test want ik had nooit meringue, ganache en chocomouse gemaakt
Niet mijn ding, ik laat mijn vriend hem wel opeten hahaha
ziet er heerlijk uit!!quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:33 schreef Audreyoot het volgende:
Dit is hem geworden:
[ afbeelding ]
Echt mega machtig; chocobiscuit met een vulling van chocomouse en meringue, afgesmeerd met ganache.
Was eigenlijk een test want ik had nooit meringue, ganache en chocomouse gemaakt
Niet mijn ding, ik laat mijn vriend hem wel opeten hahaha
Die wil ik ook!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn dochter wilde voor haar feestje graag een met marsepein beklede stapeltaart van Game of Thrones. Bovenop heb ik de leeuw van de Lannisters gemaakt.
[ afbeelding ]
Door het lichtval is de kleur een beetje anders. De kleuren van de bovenste foto kloppen.
[ afbeelding ]
Onder de taart zit geen marsepein. Ik bekleed 'm door, als het ware. Dat is wat ik ooit geleerd heb tijdens cursussen. Zo lijkt het meer een geheel en dan schittert het fotoflitslicht niet op het aluminiumkleurige onderbord.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:19 schreef Myraela het volgende:
Waarom doe je eigenlijk ook nog marsepein op de bodem?
Leuke cupcakes! Gebruik je lepels om je beslag te verdelen? Ik gebruik zelf een ijsschep.. Laat makkelijk los en je ziet gelijk hoeveel beslag erin zit en dus makkelijker te verdelen dan met lepels..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:12 schreef Yannick567 het volgende:
Soms nog wel crisis met dat beslag verdelen zeg. Ik had al iets meer bloem etc gedaan dan in het recept maar dan nog net uitkomen.
Ik gebruik meestal een ijslepel, maar een afgestreken lepel is dan weer te weinig voor 12 cupcakes. Misschien een kleinere ijslepel kopen of een kwestie van creatief zijnquote:Op maandag 17 februari 2014 10:45 schreef _Liek het volgende:
[..]
Leuke cupcakes! Gebruik je lepels om je beslag te verdelen? Ik gebruik zelf een ijsschep.. Laat makkelijk los en je ziet gelijk hoeveel beslag erin zit en dus makkelijker te verdelen dan met lepels..
Ging primaquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:15 schreef _Liek het volgende:
Qwea, ging dat goed met slagroom? Was je fondant niet gesmolten? Ik dacht dat slagroom te vochtig was..Hij ziet er wel leuk uit
Volgende keer wel je vieze vette vingers van het bord afvegen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:48 schreef Qwea het volgende:
Ik moest mijn taart hier posten van Harajuku.
Eerste taart evah :
[ afbeelding ]
1ste keer fondant, evah.
Binnenkant met slagroom en jam bestreken, buitenkant met slagroom. Bekleed met fondant. Pootjes en letters zijn marsepein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:48 schreef Qwea het volgende:
Ik moest mijn taart hier posten van Harajuku.
Eerste taart evah :
[ afbeelding ]
1ste keer fondant, evah.
Binnenkant met slagroom en jam bestreken, buitenkant met slagroom. Bekleed met fondant. Pootjes en letters zijn marsepein.
Ik ben mij ook aan het orienteren op eetbare printerinkt en printers.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:33 schreef _Liek het volgende:
Leuk golf-effect bij die taart Tinuviel! Wanneer ga je die maken? Ik heb met Pasen m'n eerste boetseersel gemaakt![]()
Nog een vraagje dat jullie misschien wel weten.. Iemand die zelf een printer heeft om eetbare prints te maken... Iedereen zegt dat de inkt snel uitdroogt, dat je de printer dus veel moet gebruiken. Maar wat is snel? Hoelang kan je ermee doen?
Liek de verjaardag van mijn zoontje vieren we op 11 mei. Ik moet nog even kijken hoe ik dat golf effect zo mooi voor elkaar krijg. Daarnaast wilde ik ook wat decoratie bovenop de cake maken: iig een dolfijn en misschien een bootje. Ik zal ook de chinese mie vervangen door wat anders.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:33 schreef _Liek het volgende:
Leuk golf-effect bij die taart Tinuviel! Wanneer ga je die maken? Ik heb met Pasen m'n eerste boetseersel gemaakt![]()
Nog een vraagje dat jullie misschien wel weten.. Iemand die zelf een printer heeft om eetbare prints te maken... Iedereen zegt dat de inkt snel uitdroogt, dat je de printer dus veel moet gebruiken. Maar wat is snel? Hoelang kan je ermee doen?
Dank je!quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:20 schreef calastra het volgende:
[..]
Ik ben mij ook aan het orienteren op eetbare printerinkt en printers.
De meningen zijn erg verdeeld.
Waar je in ieder geval op moet letten is dat de stroom erop blijft staan. Dat scheelt al veel problemen met betrekking tot het verstoppen van de printerkoppen.
Meest gebruikte printers zijn canon en epson.
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.vanillabeanbak(...)hts-and-experiences/
We weten al wel even dat we een meisje verwachten hoor, maar taart maken was er nog niet van gekomen, en nu wilde ik bakken maar had geen goede redenquote:Op donderdag 1 mei 2014 22:29 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd Gewoonmezelf en wat een prachtige taart.
Wat zou je ervoor willen hebben als redelijke vergoeding?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef LadyOracle het volgende:
Kan ik iemand tegen een redelijke vergoeding blij maken met de volgende boeken?
- The International School of Sugarcraft - Book one - Beginners (als nieuw)
- Cake Decorating Step-by-Step (Als nieuw)
- Romantic Cakes - Peggy Porschen (goed)
Liefst alledrie tegelijk. Het is allemaal Engelstalig en in goede staat dus. Ik doe ze weg omdat ik zelden meer bak (mijn taarten in deze reeks staan echt way back...).
wauw!quote:Op zondag 11 mei 2014 22:23 schreef SV-tje het volgende:
Gisteren hapjes voor n baby shower en 'n taart gemaakt
[ afbeelding ]
Twee weken terug ook al een taart gemaakt, maar nog geen tijd gehad om te laten zien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eerste fotoquote:Op zondag 11 mei 2014 22:23 schreef SV-tje het volgende:
Gisteren hapjes voor n baby shower en 'n taart gemaakt
[ afbeelding ]
Twee weken terug ook al een taart gemaakt, maar nog geen tijd gehad om te laten zien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met dank aan de aankleding die een andere buurvrouw had georganiseerd en de hulp die ik 's ochtends gehad heb om alles te maken.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Die eerste fotoIk vind dat echt zo'n reclamefoto waarvan je dan denkt 'ja zo is het in het echt heus nooit, dat lukt niemand
' maar toch niet dus
WAUW!
![]()
En prachtige taart ook
Dank je! Het zijn er nog niet heel veel geweest dit jaar. Maar voor juni al weer wat op de planning staan!quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:40 schreef Spuuglokje het volgende:
SV-tje je taart ziet er, zoals altijd, weer schitterend uit! En die hapjes voor de babyshower ook.
Misschien niet heel veel, maar altijd perfect verzorgd. Love that!quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:04 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dank je! Het zijn er nog niet heel veel geweest dit jaar. Maar voor juni al weer wat op de planning staan!
30 euro lijkt me redelijk gezien ze ongebruikt zijn en gezien de nieuwprijzenquote:Op zondag 11 mei 2014 20:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wat zou je ervoor willen hebben als redelijke vergoeding?
30 euro voor de 3 samen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:18 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
30 euro lijkt me redelijk gezien ze ongebruikt zijn en gezien de nieuwprijzen
Inderdaad.quote:
Dan heel graag. Zal je een pb sturen voor adres en betaalgegevens.quote:
Wow ziet er goed uit vind ik! Ik heb ook nog nooit appeltaart gemaakt (staat al jaren op de planningquote:Op woensdag 28 mei 2014 17:19 schreef BlauweTijger het volgende:
MIJN EERSTE APPELTAART OOIT.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thxquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Wow ziet er goed uit vind ik! Ik heb ook nog nooit appeltaart gemaakt (staat al jaren op de planning) maar ik vermoed dat die van mij er niet half zo goed uit zou zien
Ik spiekte even in je profiel, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als veertiger nog nooit een appeltaart gebakken hebtquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Wow ziet er goed uit vind ik! Ik heb ook nog nooit appeltaart gemaakt (staat al jaren op de planning) maar ik vermoed dat die van mij er niet half zo goed uit zou zien
Dankje. Een Tupperware doos kan neem ik aan ook?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:31 schreef Spuuglokje het volgende:
De gedecoreerde cupcakes kun je prima buiten de koelkast bewaren, als je ze in een (taart-) doosje stopt
Tuurlijk!quote:Op zondag 22 juni 2014 15:13 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dankje. Een Tupperware doos kan neem ik aan ook?
heb je geen cupcake-drager?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:05 schreef Tinuviel het volgende:
Ik ga vandaag cupcakes bakken en die gaan morgen gedecoreerd mee naar werk. Wat doe ik het beste met de decoratie (marsepein en fondant)? Op de afgekoelde cupcakes en dan bewaren of apart bewaren? En buiten dekoelkast of erin?
Nee helaas niet. Ik zal ze in tupperware doosjes transporteren en dan daar op grote borden uitstallen.quote:
Niet helemaal mijn ding, maar de taart ziet er echt prachtig uit! Wat voor smaken heb je gebruikt?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:17 schreef SV-tje het volgende:
Vandaag een hele leuke, leerzame en gezellige workshop gehad bij The little cake shop van Suuz Verhoef.
Ondanks het weer, wat het niet makkelijk maakt om een taart strak af te smeren en te bekleden, niet heel ontevreden.
[ afbeelding ]
Dank je! Omdat het een workshop was niet gevuld. Is ook cake ipv biscuit anders is het niet zo te snijden en afgesmeerd met amerikaanse botercreme.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:39 schreef Unites het volgende:
[..]
Niet helemaal mijn ding, maar de taart ziet er echt prachtig uit! Wat voor smaken heb je gebruikt?
Aha!quote:Op zondag 20 juli 2014 09:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dank je! Omdat het een workshop was niet gevuld. Is ook cake ipv biscuit anders is het niet zo te snijden en afgesmeerd met amerikaanse botercreme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |