quote:Op zondag 22 september 2013 23:11 schreef SV-tje het volgende:
Vorig weekend weer een bruidstaart afgeleverd op vrijdag 13e. Zwart met doodshoofd graag. Dit is wat het is geworden! Met 100 bijpassende cupcakes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevuld met frambozencreme (van de patisserie cursus) en verse frambozen gelei. Cupcakes hebben een toef van witte chocoladecreme.
ik heb zwarte marsepein gekocht, dit plat gerold, daar reepjes uit gesneden voor de zijkanten van de brilletjes. Ook de mondjes kun je daar prima van maken. de brilletjes zelf heb ik van rolletjes grijs fondant gemaakt. gewoon op tafel rollen tot 'sliertjes', net zo lang doorgaan tot ze dun genoeg zijn, en dan rondvouwen. dat vond ik het lastigst om een beetje netjes te krijgen, wordt toch snel ongelijk qua dikte.quote:Op zondag 22 september 2013 19:58 schreef loecje het volgende:
fondant lijkt me prima voor het blauwe en eventueel het oogwit...
maar hoe wil je ooit met fondant de overige zwarte lijntjes(brilletje en mond) maken?
witte icing voor het oogwit lijkt me zelf nog wel te maken. zwarte lijkt me lastiger om echt goed zwart te krijgen, vandaar dat ik dacht aan zo'n tube.
nee, ook niet. maar dat is bijzaak. ik ben niet zo van de stortvloed van bloemen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:39 schreef trui het volgende:
je houdt niet van frambozen en witte chocola?
+1. Ik vind hem knap gemaakt en heb bewondering voor het vakmanschap, maar ik vind hem niet mooi.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee, ook niet. maar dat is bijzaak. ik ben niet zo van de stortvloed van bloemen.
Ja alle bloemen zijn zelf uitgestoken, gevormd en gedust, elke avond in de week ervoor bloemetjes gemaakt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:29 schreef trui het volgende:
geweldig die doodshoofd taart! hebje al die bloemen ook zelf gefabriceerd??
omdat troel te lui was om te quotenquote:Op donderdag 26 september 2013 23:59 schreef Prego het volgende:
Als lurker even een vraag: waarom staan er internetvoorbeelden in de OP terwijl hier de meest schitterende creaties voorbij komen?
wat leuk!quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:34 schreef Yannick567 het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren voor een housewarming 60 van deze exemplaren gemaakt
2,5u bezig geweestquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat leuk!
maar 60 stukswat een werk!
Oohquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:11 schreef trui het volgende:
ha ik zie nu dat ik je met een koninklijke meervoudsvorm had aangesproken!
Die dingen staan al langer in de OP dan dat ik in deze reeks meegaquote:Op vrijdag 27 september 2013 07:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
omdat troel te lui was om te quoten
volgens mij ging het om de leuke taarten van de users zelf uit het vorige topicquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Die dingen staan al langer in de OP dan dat ik in deze reeks meega
Hoe bedoel je dat? Hij smaakte en smaakt nog erg lekker.quote:
Mooi dat ie erg lekker smaakt(e).quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Hij smaakte en smaakt nog erg lekker.
Misschien kan je ipv naar andere taarten kijken, inspiratie op doen via hun eigen behang of producten. Vooral kleur is belangrijk omdat ze best specifieke kleuren gebruiken, verder bloemen, silhoutten in lijstjes, vogels en vogelkooitjes, randjes en sierlijnen. Die bloemen zou je van sugarpaste kunnen maken en dan bijvoorbeeld andere kleinere dingen weer van royal icing ofzo.. Ligt er denk ik ook beetje aan wat je klant het leukste aan pip vindtquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:44 schreef gridjuh het volgende:
Ik moet over een tijd een pip studio stapeltaart gaan maken....(eigenlijk topsy turvy maar dat heb ik nog nooit gedaan) nu zie ik veel voorbeelden op internet maar kan er niet echt inspiratie van op doen.....hoe ga ik dit het beste aanpakken en heeft iemand ideeën
Alvast bedankt
De vogeltjes heb ik al. Daar was ze heel blij mee. Placaat heb ik ook. Zal maar een door gaan zoeken danquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:54 schreef _Liek het volgende:
[..]
Misschien kan je ipv naar andere taarten kijken, inspiratie op doen via hun eigen behang of producten. Vooral kleur is belangrijk omdat ze best specifieke kleuren gebruiken, verder bloemen, silhoutten in lijstjes, vogels en vogelkooitjes, randjes en sierlijnen. Die bloemen zou je van sugarpaste kunnen maken en dan bijvoorbeeld andere kleinere dingen weer van royal icing ofzo.. Ligt er denk ik ook beetje aan wat je klant het leukste aan pip vindt
o het was voor je oudste !quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk hoor troel!
Ik heb ook wat gemaakt voor mijn oudste, die had een high tea op school en wilde graag cupcakes mee. Gelukkig heb ik zo'n handige draagtray, zodat hij het zo mee kon nemen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zei dat ik weinig tijd had, en dat ik deze mold (die ik nog maar net heb) wel wilde uitproberen. En toen zei hij dat het perfect was voor een high tea. Hij blij, ik blij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o het was voor je oudste !
ik dacht dat het voor je dochter was.
ik associeer bloemetjes eerder met meisjes
Ziet er leuk uit! Hoeveel kleuren heb je gebruikt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:34 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wachten op het aansnijden
Zesquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:28 schreef _Liek het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit! Hoeveel kleuren heb je gebruikt?
Ik ben nu bezig met 3 mini taartjes (appelsmaak, chocolade en eentje citroen) voor een proeverij van morgen, foto's volgen dus ook nog
Wat-een-taart.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:27 schreef calastra het volgende:
Mooi Spuuglokje, en Troel lekker kleurig hoor. Lagen zijn mooi gelukt zo.
Ik had eindelijk weer tijd voor een taartje, gewoon zomaar een taartje gemaakt omdat het kanDit keer een herfst taart. Kon ik gelijk mijn multi leaf cutter and mould uitproberen.
[ afbeelding ]
Mjammiequote:
Wauw...ziet er mooi uit!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:27 schreef calastra het volgende:
Mooi Spuuglokje, en Troel lekker kleurig hoor. Lagen zijn mooi gelukt zo.
Ik had eindelijk weer tijd voor een taartje, gewoon zomaar een taartje gemaakt omdat het kanDit keer een herfst taart. Kon ik gelijk mijn multi leaf cutter and mould uitproberen.
[ afbeelding ]
Simpele vulling van aardbeienjam en witte chocolade bavaroisequote:Wat voor vulling zit erin?
Klinkt goedquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef calastra het volgende:
[..]
Simpele vulling van aardbeienjam en witte chocolade bavaroise
Hij was in ieder geval erg lekker. Was zelf ook blij met het resultaat.
De blaadjes zijn gemaakt van bruine, rode, oranje en gele marsepein.quote:Calastra waaruit heb je de bladeren gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |