Ik heb de titels zo van hun greatest hits CD overgenomen....quote:Op donderdag 12 september 2013 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's niet van The Specials, maar van Dandy Livingstone...
Platenmaatschappijen...quote:Op donderdag 12 september 2013 21:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb de titels zo van hun greatest hits CD overgenomen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
SPOILER: even weg gemoffeld voor werkendenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag ik jullie Top 5 songs van Liz Phair?
Voor de jonkies: http://en.wikipedia.org/wiki/Liz_Phair
[ Bericht 30% gewijzigd door Bosbeetle op 17-09-2013 09:29:09 ]ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Volkomen onterechtquote:Op donderdag 12 september 2013 12:40 schreef MadMaster het volgende:
Met slechts 2 lijstjes voor Jackson Browne:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door The_Substitute op 17-09-2013 19:05:12 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
of gewoon niet mijn smaakquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:58 schreef The_Substitute het volgende:
Te obscuur voor jullie smaak?
Hij is van de dancemuziek toch? Daar ben ik geen liefhebber van.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:58 schreef The_Substitute het volgende:
Te obscuur voor jullie smaak?
Saturday Teenage Kick en Big Sound of the Drags zijn een mix tussen The Prodigy en Fatboy Slim, daar luister je toch wel naar?quote:
De albums, na eerder genoemden, gingen meer de (progressive) House kant op ja, maar hij laat nog altijd instrumenten de boventoon voeren. Dus het zou toch aanhoorbaar moeten zijn voor de meesten. Probeer Mushroom eens, 1 van de meer toegankelijkere nummers van 't album Today. Of ander die remix van Yelle uit Mexicanobakker's lijst.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:15 schreef methodmich het volgende:
Hij is van de dancemuziek toch? Daar ben ik geen liefhebber van.
neequote:Op dinsdag 17 september 2013 17:29 schreef The_Substitute het volgende:
Saturday Teenage Kick en Big Sound of the Drags zijn een mix tussen The Prodigy en Fatboy Slim, daar luister je toch wel naar?
Zal eens luisteren vanavond of morgen. En misschien de winnaar van deze dagopdracht ook nog wel, als dat niet hetzelfde nummer is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Saturday Teenage Kick en Big Sound of the Drags zijn een mix tussen The Prodigy en Fatboy Slim, daar luister je toch wel naar?
[..]
De albums, na eerder genoemden, gingen meer de (progressive) House kant op ja, maar hij laat nog altijd instrumenten de boventoon voeren. Dus het zou toch aanhoorbaar moeten zijn voor de meesten. Probeer Mushroom eens, 1 van de meer toegankelijkere nummers van 't album Today. Of ander die remix van Yelle uit Mexicanobakker's lijst.
Ok, ging er van uit door je noteringen in je House-lijst laatst. Als je daarnaar luistert, is Junkie XL namelijk maar een kleine stap.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:31 schreef ranja het volgende:
nee
nou ja Prodigy heb ik wel een album van. hoewel ik niet zou weten wanneer ik dat voor het laatst heb opgezet
Ok, daar stond wel wat Prodigy in maar vooral van Jilted... Fat Boy Slim ook maar met 1 überbekend nummer en meer nietquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:50 schreef The_Substitute het volgende:
Ok, ging er van uit door je noteringen in je House-lijst laatst. Als je daarnaar luistert, is Junkie XL maar een kleine stap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 september 2013 15:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Haar reactie op deze onmogelijke vraag scoort overigens ook hoog
[ Bericht 1% gewijzigd door MadMaster op 19-09-2013 15:56:18 ]
Scherp, lang leve de draaitabellen met gelijke/verschillende songtitels.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dus Cambodia heeft 31 punten?
Voor iedereen boven de 6 jaar oud...quote:Op donderdag 19 september 2013 16:42 schreef Norrage het volgende:
Dit is er weer eentje voor de oudjes geloof ik
Je vergeet een 0?quote:Op donderdag 19 september 2013 16:55 schreef Burnett het volgende:
[..]
Voor iedereen boven de 6 jaar oud...
quote:Op maandag 23 september 2013 09:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Ken alleen The Afghan Whigs:
01. 66
02. Milez Is Dead
03. Gentlemen
04. Somethin' Hot
05. Crazy
Ben Afghan Whigs door n00bie gaan luisteren![]()
.
Is dit een compliment voor z'n lijstje, of voor jezelf?quote:
Het lijstje mag er ook zijnquote:Op maandag 23 september 2013 14:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Is dit een compliment voor z'n lijstje, of voor jezelf? [ afbeelding ]
Het is denk ik een compliment voor het feit dat hij een goed advies weet te aanvaardenquote:Op maandag 23 september 2013 14:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Is dit een compliment voor z'n lijstje, of voor jezelf? [ afbeelding ]
Dat was gewoon een domme foutquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
mensen, mensen..het is Levi Stubbs en dáár de tranen van.
En dan nog een keer fout verbeterenquote:
Oeh, die is ook mooi, ja!quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:21 schreef methodmich het volgende:
Billy Bragg:
4 Way Over Yonder In The Minor Key
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
en als debuut ook, indrukwekkend in die tijdquote:Op vrijdag 27 september 2013 08:47 schreef pipster het volgende:
Oh ja de Raveonettes is ook wel een lekker plaatje
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
5 shaffy platen ga ik niet redden... (ik heb bij hem altijd zo'n ik ben vrij dus ben ik een dronkenlap gevoel.. ik heb veel meer respect voor de vrije geesten die de ik ben vrij dus ik ben geen dronkenlap zienswijze er op na houden)
Maar laat me vind ik wel een tof nummer
Dan kan je de halve muziek scene wegens drugs, alcohol of andere 'slechte gewoonten' wel afschrijven...quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
5 shaffy platen ga ik niet redden... (ik heb bij hem altijd zo'n ik ben vrij dus ben ik een dronkenlap gevoel.. ik heb veel meer respect voor de vrije geesten die de ik ben vrij dus ik ben geen dronkenlap zienswijze er op na houden)
Hé, die heeft 'ie ook in de 'Beau, Beau'-versie gedaan...quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
présence, présence..
weinig stemmen voor 'Liesbeth'
Ja dat klopt al doen die het gewoon en zingen er in het algemeen iets minder overquote:Op zaterdag 28 september 2013 15:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan kan je de halve muziek scene wegens drugs, alcohol of andere 'slechte gewoonten' wel afschrijven...
Of dusdanig dat je het niet door hebt...quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat klopt al doen die het gewoon en zingen er in het algemeen iets minder over
Ja inderdaad maar bij shaffy vind ik het storend.. kijk ik ben vrij, iedereen moet zo vrij zijn als ik, mens durf te leven... lekker vrij als je nog niet eens van de drank af kunt blijven al zou je het willen...quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Of dusdanig dat je het niet door hebt...
Ik denk dat ik al weet welke twee liedjes je bedoelt.quote:
ditquote:Op zondag 29 september 2013 16:59 schreef methodmich het volgende:
Ik ken alleen die van die laatste sigaret. Dus een skip vandaag.
quote:Op maandag 30 september 2013 17:03 schreef bartrid het volgende:
Ik kom ook niet verder dan die eerste 2 van Cafca.
Duurt wel lang voor zo véél lijstjes.quote:
Kut vergetenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:14 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Duurt wel lang voor zo véél lijstjes.
mag allebei (wat is het verschil?)quote:
En muziek die je niet goed vind staat nog op 2quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:37 schreef bartrid het volgende:
1. Muziek die ik goed vind
2. Muziek die ik niet goed vind.
dat zijn de enige 2 genres die ik ken eigenlijk.
Genres zijn leuk als afbakening, maar ik kan niet alles in een genre ondervangen. Ik zou geen idee waaronder ik bijvoorbeeld Arcade Fire schaar (is dat nu twee, indie pop, post-indie, post-twee, indie rock, post-rock, baroque pop, noise pop) of Portishead schaar (triphop, krautrock, darkjazz)quote:
indie vind ik sowieso geen genre, mijn nummers 1, 2 en 4 bestaan voor het overgrote deel uit indie en ook bij nummers 3 en 5 zijn wel de nodige indiebands te vinden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Genres zijn leuk als afbakening, maar ik kan niet alles in een genre ondervangen. Ik zou geen idee waaronder ik bijvoorbeeld Arcade Fire schaar (is dat nu twee, indie pop, post-indie, post-twee, indie rock, post-rock, baroque pop, noise pop) of Portishead schaar (triphop, krautrock, darkjazz)
genres zijn leuk om een band te categoriseren maar ik vind het verschil tussen genres te groot om te zeggen 'nou dat doet me het meest'. Al zeg ik soms wel dat ik mezelf een shoegazer vind maar mijn muzieksmaak is breder dan dat
Daar heb je een punt... Sigur Rós kan ik bijv. al in 4 van de door mij genoemde genres stoppen. En als ik Last FM moet geloven in alle 5 zelfs.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
genres zijn leuk om een band te categoriseren maar ik vind het verschil tussen genres te groot om te zeggen 'nou dat doet me het meest'. Al zeg ik soms wel dat ik mezelf een shoegazer vind maar mijn muzieksmaak is breder dan dat
We gaan na deze top 5 je ook altijd vlooien afvangen op wat je hier gezegd hebtquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Genres zijn leuk als afbakening, maar ik kan niet alles in een genre ondervangen. Ik zou geen idee waaronder ik bijvoorbeeld Arcade Fire schaar (is dat nu twee, indie pop, post-indie, post-twee, indie rock, post-rock, baroque pop, noise pop) of Portishead schaar (triphop, krautrock, darkjazz)
Dat is sowieso het lastige aan deze top 5, is alternative rock bijvoorbeeld wel een genre? Of singer-songwriter, want dat zegt ook niets over het soort muziek.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:46 schreef ranja het volgende:
[..]
indie vind ik sowieso geen genre, mijn nummers 1, 2 en 4 bestaan voor het overgrote deel uit indie en ook bij nummers 3 en 5 zijn wel de nodige indiebands te vinden.
Alles wat jij vind dat een genre is bijdeze een genre...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is sowieso het lastige aan deze top 5, is alternative rock bijvoorbeeld wel een genre? Of singer-songwriter, want dat zegt ook niets over het soort muziek.
is ook zo, ik heb ook bewust geen singer/songwriter in de top 5 gezet omdat ik daarbinnen heel veel helemaal niks vind maar alleen een bepaalde categorie (vrouwelijk, zo veel mogelijk klinkend als band) goed vind, wat wel een duidelijk groeiende verzameling wordt trouwens...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:54 schreef Felagund het volgende:
Dat is sowieso het lastige aan deze top 5, is alternative rock bijvoorbeeld wel een genre? Of singer-songwriter, want dat zegt ook niets over het soort muziek.
Dat vind ik zo'n stom genre.. daar luister ik niet naar hoorquote:
Dat zijn alle artiesten behalve Merzbow toch?quote:
top 5 genresquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
En dan wil ik nu graag een Top 5 genreswat zijn jouw favoriete genres/muziekstijlen
Hebben we al gehad.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:02 schreef brooklyndodger het volgende:
Hoi nieuwe dag, nieuw lijstje. Top 5 velvet underground nummers.
Welkom in dit razendleuke topic!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:26 schreef brooklyndodger het volgende:
is goed enzo of iemand heeft iets dat we nog niet gedaan hebben.
[ Bericht 82% gewijzigd door methodmich op 02-10-2013 19:08:24 ]ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Ze waren inmiddels al met de volgende bezig.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:46 schreef Gillingham het volgende:
Beetje absurde oefening, maar stiekem ook wel leuk.
Als je een top 5 maakt die te 'obscuur' word(ik noem maar wat, de top 5 van willekeurige west-coast hiphop groep), dan kun je er bijna op rekenen dat je drie lijstjes hebt met allemaal verschillende nummers, ook als je gaat spammen in desbetreffende genre SC en dat de drie nummers van de twee personen die er wel 'verstand' van lijken te hebben, niks met west coast hiphop te maken hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:26 schreef brooklyndodger het volgende:
is goed enzo of iemand heeft iets dat we nog niet gedaan hebben.
Nee, houden zo.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Is er eilk al eens een top 5 van De La Soul langs gekomen?
Want het is leuk om 5 man te laten stemmen op je favo indie bandje waardoor je nog niet eens een top 3 kan posten als je de lijstjes bij elkaar opgeteld hebt.quote:
Nee, de la Soul is gewoon kut.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Want het is leuk om 5 man te laten stemmen op je favo indie bandje waardoor je nog niet eens een top 3 kan posten als je de lijstjes bij elkaar opgeteld hebt.
vind ik een van de beste (hiphop) albums ooit, maarja smaken verschillen...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb je net zoveel problemen met tribe of the roots dan?
[ Bericht 4% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 03-10-2013 21:29:10 ]
Daar zijn in alle gevallen mooie lijstjes van te maken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
de la soul , the roots en a tribe called quest zijn nog nooit langs gekomen
Daar was ik me van bewust. Wilde het toch even proberen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:53 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ze waren inmiddels al met de volgende bezig.
Als ik het elitair voor dit topic zou moeten maken zou ik zelfs kunnen opperen voor producties van Jay Dee , Premo of Marley Marl, maar dan kom je ws maar met twee lijstjes uit.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:05 schreef DO2 het volgende:
[..]
Daar zijn in alle gevallen mooie lijstjes van te maken.
Qua onderwerpen is het al vrij breed, vind ik. Zijn ook al best veel 'mainstream'-artiesten geweest, grote namen ook. Natuurlijk zal er soms iets tussen staan waar niet iedereen iets mee kan, maar goed, dat kan een dag later anders zijn. Als er tenminste geteld wordt...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik bedoel het trouwens alleen als algemene kritiek, als je in zo'n reeks alleen maar artiesten/producers hebt die in een enkel straatje bezig zijn, dan word het voor iemand die naar mainstream muziek (in de muzieksoorten waar hij geinteresseert in is) luistert moeilijk om een lijstje in te leveren, zeker als zeven van de tien lijstjes artiesten/nummers/albums bevatten waarvan zeven van de tien andere lurkers niks mee kunnen als ze niet eerder naar deze artiest geluisterd hebben en de drie die het wel doen hun favoriete, maar meest ontoegankelijke nummers (smaak) in hun top 5 zetten.
Ik vind het totaal geen eigenaardige regel, maar mijn lijstje zou inderdaad ook uit 2013 albums bestaan wellicht. Maar vooral uit genres die ik niet echt kan plaatsen (heel veel jazz ook, dat haalt mijn top 100 niet)quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:13 schreef Gillingham het volgende:
Die top 100 heeft nog steeds de, mijns inziens, eigenaardige regel dat albums uit hetzelfde jaar als de betreffende editie niet mee mogen doen. Daarom vooral 2013 albums, waarvan in ieder geval de eerste zeker in mijn album top 100 thuis hoort (rond de 50e plaats).
1. Jon Hopkins - Immunity (2013)
2. Boards of Canada - Tomorrow's Harvest (2013)
3. The National - Trouble Will Find Me (2013)
4. Yann Tiersen - Amélie (soundtrack)
5. The Doors - The Doors (nummer 101)
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vul geen top 100 in, omdat me dat nooit lukt, dus mijn 5 die ik niet in de lijst kan plaatsen is mijn top5 allertijden.
1. Mr Bungle - disco volante
2. Bohren & der club of gore - sunset mission
3. Nick Drake - Bryter Layter
4. Tom Waits - Alice
5. Krang - Ten aarzel
quote:
Is wellicht niet nodig inderdaad. Dus voel je vrij om er een nieuw onderwerp in te knallen! Iemand anders mag uiteraard ook. We zijn immers weer bijna twee dagen verder.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:24 schreef cafca het volgende:
Tot nu toe 1 album wat 2 keer genoemd is, tellen is een beetje zinloos denk ik...
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:49 schreef Norrage het volgende:
ik weet niet eens wat voor geluid dat zou moeten maken
Ze staan ook al jaren in m'n singles top 100quote:
daar heb ik Maria McKee ook vandaan getoverdquote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:32 schreef methodmich het volgende:
Volgens onderzoek op enkele sites zou er een mandoline hoorbaar moeten zijn in:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |