abonnement Unibet Coolblue
pi_119536653


Voor de echte lijstjesfetisjist elke dag een nieuw lijstje. Aan het begin van de volgende dag worden de lijstjes geteld (5 punten voor de nummer één, 4 voor de nummer twee, etc.) Degene die het lijstje geteld heeft geeft het onderwerp voor een nieuw lijstje aan.

Vorige topics:

Top 5 van de dag met daarin Radiohead, Wilco, Sonic Youth, Muse, Pink Floyd, debuutalbums, Lily Allen en Belgische platen
Top 5 van de dag #2 met daarin nummers zonder vocalen, The Kinks, The Nits, Jaren 60 Jazz, Bob Dylan, therapy? en Joy Division
Top 5 van de dag #3 met daarin beste openingtracks, White Stripes, Franstalig, Leonard Cohen, punk rock, Dire Straits, happy hardcore en Fleetwood Mac
Top 5 van de dag #4 met daarin beste gitarist, Nederlandse band, The Doors, Nirvana, Dance uit de 90s, R.E.M., James Bond theme songs, beste poppodium, beste livealbum en NBB (NextBestBand)
Top 5 van de dag #5 met daarin Tom Waits, Damon Alburn, Engelse bands, Pet Shop Boys, Duitstalig, guilty pleasures, Koning/koningin liedjes en mooiste zangeres/bandlid
Top 5 van de dag #6 met daarin Nederlandstalig, U2, Elvis Presley, 'nummers langer dan 7 min', Beastie Boys en '90s alternatieve dansvloer nummers'
Top 5 van de dag #7 met daarin live hits, Neil Young, CCR, 2012, dierennamen en moeders
Top 5 van de dag #8 met daarin dagen van de week, Golden Earring, water, The Who, liefdesliedjes, labels, American Recordings van Johnny Cash en de beste covers ooit
Top 5 van de dag #9 met daarin mannen- of vrouwennaam in de titel, steden in de titel, winnende songfestivalliedjes, voedsel in de titel, niet Nederlands- of Engelstalig, Beck en solonummers van de vier Beatles
Top 5 van de dag #10 Met daarin David bowie, micheal Jackson, Nederlandse Radioprogrammas, The velvet underground, Albumhoezen na 2000, The rolling stones, Tom Petty, Madonna, Homo 100.
Top 5 van de dag #11 met daarin Joe Strummer, soundtracks, Police/Sting, Supertramp, jaren 90 albums, Led Zeppelin, liedjes over regen, toetsenisten en Talking Heads
Top 5 van de dag #12 met daarin top 5 uit de tijd dat Nederland nog wél het EK won, songs met alcohol in de titel, bandjes die op woodstock stonden, Van Morrison, Blondie, Pixies, Tori Amos, Yes, Pearl Jam, BBQ platen
MUZ / Top 5 van de dag #13 met daarin solos, nick cave, 2012, shane macgowan, modest mouse, AC/DC, Duran duran, arcade fire, werk gerelateerd, jezus, red hot chilli peppers
Top 5 van de dag #14 met daarin: Jamiroquai, 'beste songteksten', dubbelalbums, Prince, 'nummers over (on)geluk', 'Beatles-covers', Björk + Sugarcubes, The Cure, Pavement
Top 5 van de dag #15 met daarin: Top 500 jaren '00, Portishead, Bruce Springsteen, alliteratie, nummers over de zon, muziek uit film niet voor film geschreven, Queen
Top 5 van de dag #16 met daarin: Guns 'n Roses, Metallica, Jimi Hendrix, Bootlegs, Nick Drake, the Smiths, albums uit de jaren 80, Kate Bush
Top 5 van de dag #17 met daarin: 'de daad', Protestsongs, Deus, Vara's Verrukkelijke Vijftien 1984, Familie Wainwright, Goud/Zilver/Brons in titel, Festivals, Platen uit de jaren 70, Bob Marley, Nummers van bands op Lowlands 2012, Kleur in titel/bandnaam
MUZ / Top 5 van de dag #18 met daarin 'liedjes met familieleden in de titel', 'songs waarin een misdaad wordt gepleegd', vrouwelijke artiesten, favoriete mannenstemmen, The Beatles, 'nummers uit de jaren '60 top 200 van Pitchfork', 'liedjes over suiker', ska
MUZ / Top 5 van de dag #19 met daarin: rap, songs met een titel van 7 woorden of meer, albumafsluiters, live dvd's, metal albums jaren '80, Oasis, Sigur Rós, songs met betrekking op afstand, songs over bekende/beroemde mensen, Pulp
MUZ / Top 5 van de dag #20: met daarin grappigste / vreemdste / mooiste / leukste bandnamen, IJslandse artiesten, The Smashing Pumpkins, liedjes over hemel en hel, man/vrouw duo's, Roxy Music, Dusty Springfield, slechtste/foutste album covers, liedjes met jaartal in titel, keuzes en dilemma's, winnen en verliezen, Weezer, honden
MUZ / Top 5 van de dag #21 met daarin Cream, treinen, Ben Folds, Ween, feestnummers, Blur, Acda & De Munnik, albums 2011, Bettie Serveert, Green Day, Iron Maiden
MUZ / Top 5 van de dag #22 met daarin ; Red House Painters, Patti Smith, Drugsliedjes, de Jeugd van Tegenwoordig, Queens of the stone age, beste muziekvideo's, the Clash, the Prodigy, Otis Redding, Various (compilaties), Lenny Kravitz, Horrorfiguren, Ryan Adams en Bryan Adams
MUZ / Top 5 van de dag #23 met daarin : 'top 5 van toen je 17 was', Eels, 'scheidingsalbums', Simon & Garfunkel + solo, liedjes over vuur, bands uit de jaren 50, 'songs met fall in de titel', Doe Maar, 'boeken van/over muzikanten', Canadese bands
MUZ / Top 5 van de dag #24 met daarin: 'songs van nederlandse bands of artiesten, niet nederlandstalig', Duitse bands, Antony (& The Johnsons), Schotse bands, bands met familieleden, bands met een liefdeskoppel, Australische bands, Siouxsie and the Banshees, Ierse bands, 'laatste albums'
MUZ / Top 5 van de dag #25 met daarin: politieke songs, Joni Mitchell, 'nummers korter dan 2.30 minuten', Japanse bands, Suede, Curtis Mayfield, Madchester, Outtros, 'songs van bands met Dave Grohl', concerten, 'songs waarop Slash meespeelt'
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119536725
Ik snap trouwens de Adele-haat ook niet echt. Dat het niet je smaak is, prima, maar ze kan in elk geval goed zingen en het is een stuk mooier en beter dan het grootste deel van de top-40.
pi_119536737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:47 schreef ranja het volgende:

[..]

Volgens mij is Duffy een beetje over in Nederland na haar optreden in The Voice...
Tja, dat is het eenrichtingssysteem hé. Ik vind Duffy overigens ook niet geweldig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119536804
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En toch vind ik dat acts als Miss Montreal en Krystl zich laten vormen in een bepaald plaatje. En Go Back To The Zoo ook.

Miss Montreal en Krystl vind ik trouwens vele malen erger dan Adele... :X
Deze artiesten hebben ook gewoon een heel eigen stijl. Iets dat je niet leuk vindt, hoef je niet direct in hokjes te duwen. Dat is een heel nare eigenschap van muziekliefhebbers.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_119536850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tja, dat is het eenrichtingssysteem hé. Ik vind Duffy overigens ook niet geweldig.
Dat eerste album van haar heb ik indertijd nog wel een aantal keer geluisterd, best catchy af en toe :)
maar toen kwam dat 'well, well, well' :r
nee, jij dan!
pi_119536969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Deze artiesten hebben ook gewoon een heel eigen stijl. Iets dat je niet leuk vindt, hoef je niet direct in hokjes te duwen. Dat is een heel nare eigenschap van muziekliefhebbers.
Ik luister niet iets niet omdat ik een bepaald hokje niet kan waarderen. En ja, ik duw dingen in hokjes, maar in een hokje kan iets staan wat ik leuk vind samen met iets wat ik minder leuk vind.

Racoon heeft bijvoorbeeld een paar geweldige nummers, en ook Ilse DeLange heeft een aantal leuke nummers. Maar aan Miss Montreal en Krystl heb ik een hekel.

Ik vind alleen dat 3fm met hun 'serious talent' heel erg beperkt is in vrije richting geven. En het hokje '3fm serious talent' is puur gebaseerd op een benaming die ze zelf hebben gegeven. Daarnaast zijn sommige artiesten gewoon beïnvloed door andere artiesten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119536975
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:51 schreef Tchock het volgende:
Ik snap trouwens de Adele-haat ook niet echt. Dat het niet je smaak is, prima, maar ze kan in elk geval goed zingen en het is een stuk mooier en beter dan het grootste deel van de top-40.
Ik haatte haar al voordat ze populair was (dat is de ultieme hipster-heid natuurlijk)., dus daar ligt het niet aan. Dat eerste nummer kotste ik al uit, godsamme. Die teksten die ze uitkraamt (Set fire to the rain....wat een fucking clichekut tekst, :r :r :r) , die stem, die uitstraling. Dat het populair werd moest er nog eens bijkomen zeg, godverdomme....nu hoor je het overal en zelfs muziekliefhebbers zoals jullie vinden het leuk. Ik kan er gewoon niet over uit. Er is weinig muziek waar ik écht niet tegen kan, maar Adele...sjonge jonge jonge...

Voor zover mijn frustratie, nu mogen jullie weer!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119536990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat eerste album van haar heb ik indertijd nog wel een aantal keer geluisterd, best catchy af en toe :)
maar toen kwam dat 'well, well, well' :r
Haar eerste album is ook veel beter dan het 2e, alleen is Rockferry ook een stuk beter dan 19.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119537009
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik haatte haar al voordat ze populair was (dat is de ultieme hipster-heid natuurlijk)., dus daar ligt het niet aan. Dat eerste nummer kotste ik al uit, godsamme. Die teksten die ze uitkraamt (Set fire to the rain....wat een fucking clichekut tekst, :r :r :r) , die stem, die uitstraling. Dat het populair werd moest er nog eens bijkomen zeg, godverdomme....nu hoor je het overal en zelfs muziekliefhebbers zoals jullie vinden het leuk. Ik kan er gewoon niet over uit. Er is weinig muziek waar ik écht niet tegen kan, maar Adele...sjonge jonge jonge...

Voor zover mijn frustratie, nu mogen jullie weer!
Hé ho ik zeg niet dat ik het leuk vind. Ik zeg in elk geval dat ik liever duizend keer per dag Adele hoor dan Gangam Style en dergelijke :')
  Redactie Sport vrijdag 23 november 2012 @ 14:00:23 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_119537027
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik haatte haar al voordat ze populair was (dat is de ultieme hipster-heid natuurlijk)., dus daar ligt het niet aan. Dat eerste nummer kotste ik al uit, godsamme. Die teksten die ze uitkraamt (Set fire to the rain....wat een fucking clichekut tekst, :r :r :r) , die stem, die uitstraling. Dat het populair werd moest er nog eens bijkomen zeg, godverdomme....nu hoor je het overal en zelfs muziekliefhebbers zoals jullie vinden het leuk. Ik kan er gewoon niet over uit. Er is weinig muziek waar ik écht niet tegen kan, maar Adele...sjonge jonge jonge...

Voor zover mijn frustratie, nu mogen jullie weer!
Chasing Pavements? Tja, beetje clichématig nummer is het wel, mee eens. Heb er ook lang op zitten haten, maar nu ik het op me af heb laten komen kan ik het wel waarderen.

En de clichématige jankteksten op 21 zijn vreselijk. :r Daar ben ik het 100% mee eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119537039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat eerste album van haar heb ik indertijd nog wel een aantal keer geluisterd, best catchy af en toe :)
maar toen kwam dat 'well, well, well' :r
Duffy kan ik ook nog wel handelen, of van die andere doorsnee Skyradio muziek. Er is genoeg meuk die ik niet wil luisteren en ook niet hoef te luisteren en ook zelden hoor.gelukkig. Maar soms komt het zo voor in je eigen vriendenkring, of bij feestjes waar je bij bent, dat er ineens kutmuziek voorbij komt ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:01:23 #12
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_119537061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:37 schreef Gehenna het volgende:

[..]

'I Would Die 4 U', gaat bij mij in de boeken als één van de meest verschikkelijke nummers ooit.

[..]

[ afbeelding ]
Pakte de eerste op youtube, niet geluisterd. Maar er is geen normale versie van dat nummer op youtube. Vage shizzll

zoiets

http://www.videodetective(...)atter-tonight/228030
pi_119537064
Mensen, mensen, vergeleken met het gekweel van Dion en Streisand is de muziek van Adele een zegen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:01:50 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_119537083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik luister niet iets niet omdat ik een bepaald hokje niet kan waarderen. En ja, ik duw dingen in hokjes, maar in een hokje kan iets staan wat ik leuk vind samen met iets wat ik minder leuk vind.
Ik maak hokjes naar genre, niet naar image. Het hokje 3voor12 of 3fm bestaat bij mij dus ook niet, laat staan het hokje dwdd. Dat ze bepaalde bands naar voren duwen betekent niet dat ze allemaal hetzelfde zijn of klinken, dat zegt me niks.
pi_119537085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik luister niet iets niet omdat ik een bepaald hokje niet kan waarderen. En ja, ik duw dingen in hokjes, maar in een hokje kan iets staan wat ik leuk vind samen met iets wat ik minder leuk vind.

Racoon heeft bijvoorbeeld een paar geweldige nummers, en ook Ilse DeLange heeft een aantal leuke nummers. Maar aan Miss Montreal en Krystl heb ik een hekel.

Ik vind alleen dat 3fm met hun 'serious talent' heel erg beperkt is in vrije richting geven. En het hokje '3fm serious talent' is puur gebaseerd op een benaming die ze zelf hebben gegeven. Daarnaast zijn sommige artiesten gewoon beïnvloed door andere artiesten.
Het blijft vreemd dat je zegt dat ieder Serious Talent bandje op Racoon of Ilse de Lange wil lijken. Serious Talent van 3FM zal inderdaad geen aanstormende hardstyle-producer zijn, nee. Maar ik hoor wel eens toffe dingen voorbij komen. Maar ik krijg dan vaak het idee dat het al direct wordt weggezet omdát het serious talent is.

En je laatste zin doet nogal dood, trouwens ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_119537102
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik haatte haar al voordat ze populair was (dat is de ultieme hipster-heid natuurlijk)., dus daar ligt het niet aan. Dat eerste nummer kotste ik al uit, godsamme. Die teksten die ze uitkraamt (Set fire to the rain....wat een fucking clichekut tekst, :r :r :r) , die stem, die uitstraling. Dat het populair werd moest er nog eens bijkomen zeg, godverdomme....nu hoor je het overal en zelfs muziekliefhebbers zoals jullie vinden het leuk. Ik kan er gewoon niet over uit. Er is weinig muziek waar ik écht niet tegen kan, maar Adele...sjonge jonge jonge...

Voor zover mijn frustratie, nu mogen jullie weer!
En ik kan maar niet begrijpen dat je zo kunt doen over iemand die een liedje zingt. Kom op zeg :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_119537107
1. OK GO (opbokken met die video's, eerst goede muziek gaan maken)
2. Green Day
3. Milow
4. Go Back To The Zoo
5. Kane
pi_119537108
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Chasing Pavements? Tja, beetje clichématig nummer is het wel, mee eens. Heb er ook lang op zitten haten, maar nu ik het op me af heb laten komen kan ik het wel waarderen.

En de clichématige jankteksten op 21 zijn vreselijk. :r Daar ben ik het 100% mee eens.
Ja Chasing Pavements ja. Dat werd al meteen op skyradio gedraaid en dat heeft mijn moeder altijd opstaan in de auto ofzo, toen werd ik al erg chagrijnig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hé ho ik zeg niet dat ik het leuk vind. Ik zeg in elk geval dat ik liever duizend keer per dag Adele hoor dan Gangam Style en dergelijke :')
Daar reageer ik ook niet op, gewoon op het niet begrijpen dat er Adele haters zijn...vind het gewoon echt te erg....en foute muziek vind ik niet erg, ik kan Gangnam style en zo best waarderen. Lekker hilarisch :D Of dat LMFAO nummer sexy and I know it, geniaal :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119537141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En ik kan maar niet begrijpen dat je zo kunt doen over iemand die een liedje zingt. Kom op zeg :').
Dat doe ik dus ook nooit, leer even mijn posts begrijpen, behalve bij haar....kan het ook niet helpen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119537144
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Daarnaast zijn sommige artiesten gewoon beïnvloed door andere artiesten.
You don't say, hmm?
pi_119537152
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:02 schreef Norrage het volgende:
[..]

Daar reageer ik ook niet op, gewoon op het niet begrijpen dat er Adele haters zijn...vind het gewoon echt te erg....en foute muziek vind ik niet erg, ik kan Gangnam style en zo best waarderen. Lekker hilarisch :D Of dat LMFAO nummer sexy and I know it, geniaal :D
-O- Nu ben ik je kwijt.
  Redactie Sport vrijdag 23 november 2012 @ 14:03:37 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_119537153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het blijft vreemd dat je zegt dat ieder Serious Talent bandje op Racoon of Ilse de Lange wil lijken. Serious Talent van 3FM zal inderdaad geen aanstormende hardstyle-producer zijn, nee. Maar ik hoor wel eens toffe dingen voorbij komen. Maar ik krijg dan vaak het idee dat het al direct wordt weggezet omdát het serious talent is.

En je laatste zin doet nogal dood, trouwens ;).
Iedereen weet dat het zo is. Maar je moet nu niet doen alsof je zelf de heilige bent die niet in hokjes duwt natuurlijk. Ik vind dat ik vrij genoeg ben in mijn eigen waardering.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119537166
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook nooit, leer even mijn posts begrijpen, behalve bij haar....kan het ook niet helpen.
Ja je doet het nooit maar bij haar wel, dus je doet het wel. Vind je post gewoon belachelijk. Maar zal wel aan mij liggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_119537200
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Iedereen weet dat het zo is. Maar je moet nu niet doen alsof je zelf de heilige bent die niet in hokjes duwt natuurlijk. Ik vind dat ik vrij genoeg ben in mijn eigen waardering.
Wat is dit dan weer :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport vrijdag 23 november 2012 @ 14:04:57 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_119537206
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

You don't say, hmm?
Het maakt wel uit. Wij zijn net zo goed beïnvloed als zij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')