SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 48% gewijzigd door methodmich op 02-08-2013 17:58:35 ]ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Dat had ik dus verwacht...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:25 schreef methodmich het volgende:
Uitslag top 5 van de One Hit Wonders driedubbelaar:
1 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain 24
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Sommige video's hebben anders wel meer dan een miljoen viewsquote:Op zondag 4 augustus 2013 16:48 schreef Arn0 het volgende:
Haha, Bookie65 blijft zijn traditie verder zetten
quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:00 schreef Homdeck het volgende:
Uitslag Jamie T, wie kent em nie:
1. Dry Off Your Cheeks 5
2. Emiliy's Heart 4
3. If You Got the Money 3
4. Calm Down Dearest 2
5. 368 1
Sheila E?quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken alleen Sheila en Sticks and Stones
We hadden toch vorig jaar ook een 60s toernooi?quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef Homdeck het volgende:
In 2006 organiseerde ik een knock-outtoernooi waarin naar het beste nummer van de 60 werd gezocht. Onderstaande nummers haalden de laatste 32. Ik ben benieuwd of de top 5 die hier uit rolt een beetje overeenkomt met de uitslag destijds.
Animals - The house of the rising sun
Barry McGuire - Eve of destruction
Beach Boys - God only knows
Beach Boys - Good vibrations
Beach Boys - Sloop John B
Beatles - A day in the life
Beatles - Eleanor Rigby
Beatles - Help
Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band
Beatles - Strawberry fields forever
Beatles - We can work it out
Bob Dylan - Like a rollin' stone
Bob Dylan - The times they are a-changing
Byrds - Mr. Tambourine man
Creedence Clearwater Revival - Bad moon rising
Doors - Light my fire
Herman's Hermits - No milk today
Jefferson Airplane - White rabbit
Jimi Hendrix Experience - Hey Joe
Jimi Hendrix Experience - Purple haze
Kinks - Sunny afternoon
Kinks - You really got me
Mama's & Papa's - California dreamin'
Nancy Sinatra - These boots are made for walking
Otis Redding - (Sittin' on) The dock of the bay
Procol Harum - A whiter shade of pale
Rolling Stones - (I can't get no) Satisfaction
Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
Simon & Garfunkel - The sound of silence
Small Faces - Itchycoo park
Van Morrison - Brown eyed girl
Who - My generation
Dat zou kunnenquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
We hadden toch vorig jaar ook een 60s toernooi?
Met name de hitjes dus. Komt niet eens in de buurt van beste liedjes. Ik pas.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef Homdeck het volgende:
In 2006 organiseerde ik een knock-outtoernooi waarin naar het beste nummer van de 60 werd gezocht. Onderstaande nummers haalden de laatste 32. Ik ben benieuwd of de top 5 die hier uit rolt een beetje overeenkomt met de uitslag destijds.
Animals - The house of the rising sun
Barry McGuire - Eve of destruction
Beach Boys - God only knows
Beach Boys - Good vibrations
Beach Boys - Sloop John B
Beatles - A day in the life
Beatles - Eleanor Rigby
Beatles - Help
Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band
Beatles - Strawberry fields forever
Beatles - We can work it out
Bob Dylan - Like a rollin' stone
Bob Dylan - The times they are a-changing
Byrds - Mr. Tambourine man
Creedence Clearwater Revival - Bad moon rising
Doors - Light my fire
Herman's Hermits - No milk today
Jefferson Airplane - White rabbit
Jimi Hendrix Experience - Hey Joe
Jimi Hendrix Experience - Purple haze
Kinks - Sunny afternoon
Kinks - You really got me
Mama's & Papa's - California dreamin'
Nancy Sinatra - These boots are made for walking
Otis Redding - (Sittin' on) The dock of the bay
Procol Harum - A whiter shade of pale
Rolling Stones - (I can't get no) Satisfaction
Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
Simon & Garfunkel - The sound of silence
Small Faces - Itchycoo park
Van Morrison - Brown eyed girl
Who - My generation
Beetje jammer dat je het zo serieus neemtquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:20 schreef starla het volgende:
[..]
Met name de hitjes dus. Komt niet eens in de buurt van beste liedjes. Ik pas.
Why so seriousquote:Op maandag 5 augustus 2013 18:21 schreef starla het volgende:
Ik neem het juist niet serieus, anders had ik een lijstje gepost.
En als je mijn postgeschiedenis kent in deze topicreeks zul je zien dat ik nooit lijstjes post uit een lijst, uit een lijst, uit een lijst....
Anders had ik toch wel een lijst gepostquote:
Dus als je de keuzes wel goed vond had je ook geen lijstje gepost.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:21 schreef starla het volgende:
Ik neem het juist niet serieus, anders had ik een lijstje gepost.
En als je mijn postgeschiedenis kent in deze topicreeks zul je zien dat ik nooit lijstjes post uit een lijst, uit een lijst, uit een lijst....
Waarschijnlijk niet nee.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:28 schreef Homdeck het volgende:
Dus als je de keuzes wel goed vond had je ook geen lijstje gepost.
Dank jequote:Op maandag 5 augustus 2013 18:28 schreef Homdeck het volgende:
Fijn dat je toch even kwam melden dat jij wel een goede smaak hebt dan
21st century schizoid man is rond plek 500 geëindigdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door alpeko op 07-08-2013 15:08:45 ]
Te laatquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:02 schreef Peter88Online het volgende:
Zie uit zo'n lijstje met stuk voor stuk klassiekers van de bovenste plank maar eens 5 nummers te selecteren. Maar dit is het bij mij geworden:
1. Beatles - A day in the life
2. Simon & Garfunkel - The sound of silence
3. Jimi Hendrix Experience - Hey Joe
4. Otis Redding - (Sittin' on) The dock of the bay
5. Mama's & Papa's - California dreamin'
Ok ik had alleen gezocht op Instrumentaal. Ik denk even over een nieuwe opgave na.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:07 schreef MadMaster het volgende:
Eerder: MUZ / Top 5 van de dag #2 met daarin nummers zonder vocalen...
Qua thema's zijn er nog enorm veel mogelijkheden. Qua bands heb je idd gelijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:10 schreef MadMaster het volgende:
De spoeling wordt dunner en dunner, danwel onbekender en obscuurder...
Die eerste 3 aquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:59 schreef alpeko het volgende:
Eigen inzending, allen afkomstig van hun eerste 3 albums:
1. Switching off
2. Newborn
3. Scattered Black and Whites
4. Great Expectations
5. Powder Blue
quote:
Jawel, maar saaie muziek is nu eenmaal populair in NL. We leven in een land waar zelfs Pink Floyd populairder is dan The Clash bijvoorbeeld,quote:
Dat is in de meeste landen het geval. En terechtquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:06 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
[..]
We leven in een land waar zelfs Pink Floyd populairder is dan The Clash bijvoorbeeld,
Behalve landen als UK en USA bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:19 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Dat is in de meeste landen het geval. En terecht
PF is in elk land populairder dan the Clashquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:06 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
[..]
Jawel, maar saaie muziek is nu eenmaal populair in NL. We leven in een land waar zelfs Pink Floyd populairder is dan The Clash bijvoorbeeld,
Nee manquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:14 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Behalve landen als UK en USA bijvoorbeeld.
Ik vind The Clash echt de grootste troep die ik ooit gehoord heb.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:06 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
[..]
Jawel, maar saaie muziek is nu eenmaal populair in NL. We leven in een land waar zelfs Pink Floyd populairder is dan The Clash bijvoorbeeld,
Vinden en zijn, zijn twee verschillende dingen. Muzikaal gezien kan ik het begrijpen. De teksten zijn alles behalve saai. Vaak prachtige verhalen.quote:
Ik vind The Clash ook tofferquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:41 schreef Bookie65 het volgende:
Tja Norrage en Gewas dat men in NL veelal anti-rock is was mij al lange tijd duidelijk. Geeft niet men mag van saaie muziek houden wat mij betreft.
Die uit mijn lijst zijn toch wel de goede albumsquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:18 schreef Norrage het volgende:
Maar wat een waardeloze lijst zegDe goede artiesten staan erin, maar niet de albums
![]()
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:50 schreef WeezerButler het volgende:
Voor vandaag; deze zou ik deze ochtend ff lekker willen opzetten ; bakkie erbij![]()
1 Echo & the Bunnymen - Ocean Rain
2 David Bowie – Hunky Dory
3 ABC – The Lexicon Of Love
4 Dexys Midnight Runners – Searching For The Young Soul Rebles
5 The Smiths – Hatful Of Hollow
Heeft (of kent uberhaupt) iemand het album Derek and Clive - Live dat op nr. 100 staat ??
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:50 schreef WeezerButler het volgende:
Heeft (of kent uberhaupt) iemand het album Derek and Clive - Live dat op nr. 100 staat ??
Raar, was me nog niet eens opgevallenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:58 schreef Peter88Online het volgende:
Geen makkelijke opgave, maar ik mis ook veel artiesten. Pink Floyd? Queen (best verkopende band van de UK)?
1. The Beatles – Revolver
2. Led Zeppelin – IV
3. Kate Bush – Hounds Of Love
4. Nick Drake – Bryter Later
5. Muse – Absolution
Perfecte lijstje van Fokquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Raar, was me nog niet eens opgevallen
Tsja, lijstjes zullen altijd raar blijven. De perfecte (behalve die van Fok natuurlijk), bestaat niet.
En geen Abbey Road.. en geen Disintegration van The Cure..., geen XTC, geen Fleetwood Macquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:28 schreef DO2 het volgende:
Ik vind 't vooral heel vreemd dat je 't eerste Beatles album pas op nummer 8 tegenkomt.
Denk dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers vrij laag ligt.
Nou, wel The La's, Elastica, Teenage Fanclub.... hoeveel van onder de 30 kennen die?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:28 schreef DO2 het volgende:
Denk dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers vrij laag ligt.
Ja, maar alle grote ( en belangrijke ) bands uit de jaren 60/70 staan erg laag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, wel The La's, Elastica, Teenage Fanclub.... hoeveel van onder de 30 kennen die?
Elvis Costello lijkt me ook niet iemand die erg veel jeugd aanspreekt.
Dit en ook The Libertines...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:24 schreef DO2 het volgende:
Wat de Arctic Monkeys op 5 doet is me overigens echt een raadsel... Een aardig album van een middelmatige band. Ok.
Nick Drake helemaal overheen gekeken in de keuzelijst. Al vind ik dit zijn minste album, maar vooruit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:58 schreef Peter88Online het volgende:
Geen makkelijke opgave, maar ik mis ook veel artiesten. Pink Floyd? Queen (best verkopende band van de UK)?
1. The Beatles – Revolver
2. Led Zeppelin – IV
3. Kate Bush – Hounds Of Love
4. Nick Drake – Bryter Later
5. Muse – Absolution
Jammer dat One Direction niet in de lijst stond hèquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Staan er gewoon allebei in bij mij
Hun nieuwe single was zo goed...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Jammer dat One Direction niet in de lijst stond hè
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:11 schreef DO2 het volgende:
Verdomd... Waar zijn de Spice Girls, eigenlijk!?
Links lijkt me Mel C, Vicky 2e van links. Tenminste, die had vaak van die zwarte pakjes toch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:27 schreef ranja het volgende:
[..]
5 blanken? hm...
is de linkse nou posh en de rechtse scary of andersom
nou, Mel C had toch vaker vlechtjes?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Links lijkt me Mel C, Vicky 2e van links. Tenminste, die had vaak van die zwarte pakjes toch?
Het nieuwe plaatje na de edit is inderdaad beter.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:31 schreef ranja het volgende:
[..]
nou, Mel C had toch vaker vlechtjes?
overigens ook opvallend dat alleen bij Emma een soort van borsten zijn getekend
Nee. Dus als je snel telt nu...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:34 schreef ranja het volgende:
hebben we al eens een top 5 spice girls gehad eigenlijk? van liedjes bedoel ik dan, van meisjes kan ook natuurlijk
Beter dan The Beatles las ikquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hun nieuwe single was zo goed...![]()
De ophef over The Libertines heb ik nooit zo begrepen, achteraf hebben ze wel die hele nieuwe wave aan britpop aangewakkerd, maar dat waren meesten 'hypes van een dag'-bandjes. Ik bedoel herinnerd iemand zich Razorlight nog? (laat staan draaien)quote:Volgens mij is The Libertines nu al weer vergetenWel een tikje onterecht, niet?
oeh die had ik wel in mijn top5 nog ergens gedrukt denk ikquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:26 schreef methodmich het volgende:
Dusty In Memphis is ook gewoon vergeten...
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:48 schreef ranja het volgende:
Uitslag:
1. The Beatles - Revolver 24
2. Portishead – Portishead 14
-. The Beatles – Rubber Soul 14
4. Joy Division – Unknown Pleasures 12
-. Arctic Monkeys – Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not 12
7. David Bowie – Hunky Dory 11
8. Radiohead – Kid A 10
9. Joy Division – Closer 9
10. Echo and the Bunnymen - Ocean Rain 8
11. Radiohead – Ok Computer 7
12. Led Zeppelin – IV 6
- ABC – The Lexicon Of Love 6
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:24 schreef DO2 het volgende:
Wat de Arctic Monkeys op 5 doet is me overigens echt een raadsel... Een aardig album van een middelmatige band. Ok.
Ik hoor bij dat nummer toch de versie van de Shirelles en dan lijkt het net of klopt die van King nietquote:Op zondag 11 augustus 2013 17:20 schreef methodmich het volgende:
Overigens heeft Bryan Ferry ook een wonderschone versie van Will You Still Love Me Tomorrow opgenomen. Maar dat geheel terzijde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag ik van u:
De top 5 van Vampire Weekend
sorry, lees het nu pas...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:32 schreef cafca het volgende:
Schandalig weinig Carole King top vijven, trouwens
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
En van de echt grote artiesten maak je geen top 5quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:24 schreef Norrage het volgende:
Ik bedenk me net allemaal erg grote en hier erg populaire artiesten die nog niet geweest zijn, waar ik stomverbaasd over ben :p
Zoals Raymond?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:28 schreef cafca het volgende:
[..]
En van de echt grote artiesten maak je geen top 5
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:24 schreef Norrage het volgende:
Ik bedenk me net allemaal erg grote en hier erg populaire artiesten die nog niet geweest zijn, waar ik stomverbaasd over ben :p
Ik post het hier in een spoiler, zodat ik dat later nog kan opzoeken en wellicht nog eens kan tellen (ik tel nooit omdat ik nooit een onderwerp weet).
Twee daarvan heb ik ook op mijn lijst staan voor als ik weer een keer heb geteld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:24 schreef Norrage het volgende:
Ik post het hier in een spoiler, zodat ik dat later nog kan opzoeken en wellicht nog eens kan tellen (ik tel nooit omdat ik nooit een onderwerp weet).
Zou er van 3 geen lijstje kunnen maken hoor. Die andere 2 ben ik groot fan van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Hangt natuurlijk ook van de artiest en/of het thema af.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
En thema top 5's zijn natuurlijk een stuk makkelijker dan top vijven van artiesten/bands.
Ja thema's als blauw, fietsen, auto's, over het weer (speciaal voor norrage dan toch)quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook van de artiest en/of het thema af.
Een top 5 van the Beatles vind ik makkelijker dan een top 5 van nummers over kippen
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:37 schreef Homdeck het volgende:
We hebben nog keus zat idd. Bands als Eurythmics, Simple Minds en ELO bijv. zijn ook nog niet geweest.
Raymond sla ik even over.
Te oud denk ik, krijg je dat mensen zeggen 'ken ik niet genoeg' of 'ik ken alleen de hits'.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:37 schreef Homdeck het volgende:
We hebben nog keus zat idd. Bands als Eurythmics, Simple Minds en ELO bijv. zijn ook nog niet geweest.
Ja, dan krijg je alleen die ouwelullen die een lijstje makenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Te oud denk ik, krijg je dat mensen zeggen 'ken ik niet genoeg' of 'ik ken alleen de hits'.
Voorbeelden genoeg van dit niveau die uiteindelijk een lijstje of 3 tot 5 opleveren en meer niet.
Ik kan denk ik net een top 5 maken van die 3 bands bij elkaar opgeteldquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:17 schreef Felagund het volgende:
ELO zou ik nog wel een top vijf van kunnen maken, de andere twee waarschijnlijk niet.
dit dusquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:25 schreef Norrage het volgende:
Ik kan denk ik net een top 5 maken van die 3 bands bij elkaar opgeteld
Als die bands met zoveel hits slechts dat opleveren, dan zou ik deze reeks acuut beëindigen...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Te oud denk ik, krijg je dat mensen zeggen 'ken ik niet genoeg' of 'ik ken alleen de hits'.
Voorbeelden genoeg van dit niveau die uiteindelijk een lijstje of 3 tot 5 opleveren en meer niet.
Tja... ik heb al geen zin meer om nieuwe onderwerpen te bedenken in elk gevalquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:48 schreef MadMaster het volgende:
Als die bands met zoveel hits slechts dat opleveren, dan zou ik deze reeks acuut beëindigen...
Nee, het liefst zo onbekend en obscuur mogelijk, want dat is pas echt cool.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:39 schreef Homdeck het volgende:
dacht dat er redelijk wat 30+ in dit topic kwam
OP en topic doorgezocht, daar stond ie niet inquote:
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:32 schreef ranja het volgende:
Top 5 gaat me niet lukken. Ik vind ze wel goed als ik ze hoor maar ken weinig losse nummers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Dat het laatste album het slechts is en het eerste album het best is wil niet zeggen dat het snel bergafwaarts is gegaanquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:30 schreef Gehenna het volgende:
1. When The Sun Goes Down
2. Fake Tales of San Francisco
3. I Bet You Look Good on the Dancefloor
4. Brianstorm
5. The View From the Afternoon
Ging snel bergafwaarts met hun..
MUZ / Top5 van de dag #29quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
OP en topic doorgezocht, daar stond ie niet in
Als jij m uit een oud topic kan reproduceren wil ik je best geloven hoor, maar deed ctrl+f en zo vond ik m niet, op arctic en monkeys niet dus zeker geen spelfout.
Oh Turner. Mja dat lijkt er wel aardig op, maar niet hetzelfde.quote:
Ik vond die 2e al stukken minder... en daarna is het alleen maar minder geworden imhoquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat het laatste album het slechts is en het eerste album het best is wil niet zeggen dat het snel bergafwaarts is gegaan
Ah, het viel me al op dat je niet vaak meer telde. Zonde!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja... ik heb al geen zin meer om nieuwe onderwerpen te bedenken in elk geval
Ik had makkelijk een Top 15 kunnen samenstellen met uitsluitend werk van hun eerste 5 albums.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:41 schreef cafca het volgende:
Oeh ja, Love Song, ook een mooie keuze
Ja, Sparkle in the Rain was voor mij de kennismaking, daarna de eerdere albums leren kennen. Wat daarna kwam was toch allemaal wat minder. Don't You.... heb ik er in staan omdat dat wel een van de beste nummers is die ze daarna hebben uitgegeven. Daarnaast zitten daar ook een hoop herinneringen aan vast...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had makkelijk een Top 15 kunnen samenstellen met uitsluitend werk van hun eerste 5 albums.
Vandaag de dag hoef ik ze echter niet meer te zien, Jim Kerr is helaas een parodie van zichzelf geworden. In 2003 ben ik zwaar teleurgesteld voortijdig weg gegaan bij een concert in Ahoy...
Heeft niets met generatiekloof te maken, maar meer met een hiaat in je muzikale woordenschat.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:38 schreef Norrage het volgende:
Check, generatiekloof aan-> ken ik niet
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:35 schreef starla het volgende:
Simple Minds niet kennen is net als Elvis Presley niet kennen.
Ik ken zelfs Don't You en Belfast Childquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:42 schreef DO2 het volgende:
[..]. Zo groot waren ze nu ook weer niet, hoor.
Dat is een prima top 5quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:37 schreef MadMaster het volgende:
1. Love Song
2. Up On The Catwalk
3. Waterfront
4. Someone Somewhere In Summertime
5. The American
Hmm, dat lijkt me niet echt een terechte vergelijkingquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:35 schreef starla het volgende:
[..]
Heeft niets met generatiekloof te maken, maar meer met een hiaat in je muzikale woordenschat.
Simple Minds niet kennen is net als Elvis Presley niet kennen. Hoewel het me niets verbaast als adolescenten van nu niet eens weten wie Elvis Presley was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ooooh, je kent ze wel van naam dus. Dacht dat je nooit van ze gehoord had.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, dat lijkt me niet echt een terechte vergelijkingik ken ze wel van naam, en naar mijn wellicht onterechte vooroordeel bestaan er niet veel oubolligere en geitewollensokkerigere bands dan dit
Ik ging een beetje overdreven in de lijn door van posts bij de vorige artiesten. Dat we heen en weer gaan tussen oude en nieuwe bands.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:32 schreef starla het volgende:
[..]
Ooooh, je kent ze wel van naam dus. Dacht dat je nooit van ze gehoord had.
Vind je hun muziek echt komisch ja? Vind het vrij serieuze muziek.
Je zegt toch dat je ze oubollig vindt?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Norrage het volgende:
Waar lees je trouwens dat ik ze komisch vind?
oubollig is toch niet komisch? oubollig vind ik bands die waarschijnlijk vooral in de smaak vallen bij 40+ers. En bands die van die typische sound hebben die je in hedendaagse muziek niet meer zult horenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:37 schreef starla het volgende:
[..]
Je zegt toch dat je ze oubollig vindt?
Ook wel een beetje mijn gedacht. Belfast Child vind ik niet zo tof en dan neem je al snel niet de moeite om verder te kijken. Oftewel ik knal die lijst van Ranja er ook even inquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ging een beetje overdreven in de lijn door van posts bij de vorige artiesten. Dat we heen en weer gaan tussen oude en nieuwe bands.
Maar ok. Waar lees je trouwens dat ik ze komisch vind? Ik vind ze inderdaad een erg serieuze band, zeker zo'n nummer als Belfast Child. En ik vind dat echt allemaal van die typische top 2000 muzak, met zo'n standaard stem voor die tijd. Van die standaard synthesizertjes erbij en die stereotype gitaarriedeltjes. En Don't You vind ik een van de meest tenenkrommende nare liedjes die ik ken![]()
Maar er dient gezegd te worden dat ik eens het lijstje van ranja aan het luisteren ben (die kiest vaak wat minder bekend spul) en dat klinkt niet eens zó slecht
Oh nou, dan heb jij gelijk en de van Dale het mis blijkbaar.quote:
Ha, goede uitleg van het woord. Maar oubollig is toch wel een bekende term?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:39 schreef starla het volgende:
[..]
Oh nou, dan heb jij gelijk en de van Dale het mis blijkbaar.
http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/oubollig
Ja, maar gebruik hem zelf nooit in de context van ouderwets. Zoals ze ook uitleggen: ou wordt met oud geassocieerd. Wel een apart woord te bedenken dat het vroeger kwaadaardig betekende, toen komisch en nu vindt iedereen het opeens ouderwets.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ha, goede uitleg van het woord. Maar oubollig is toch wel een bekende term?
Wilt u dus uitdrukken dat u iets 'koddig' vindt, dan kunt u het woord oubollig beter niet gebruiken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:46 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar gebruik hem zelf nooit in de context van ouderwets. Zoals ze ook uitleggen: ou wordt met oud geassocieerd. Wel een apart woord te bedenken dat het vroeger kwaadaardig betekende, toen komisch en nu vindt iedereen het opeens ouderwets.
Ik blijf bij de eerste uitleg van de van Dale: flauw-grappig.
Er is wel een verschil in de Simple Minds vóór Don't You en naquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Norrage het volgende:
Maar er dient gezegd te worden dat ik eens het lijstje van ranja aan het luisteren ben (die kiest vaak wat minder bekend spul) en dat klinkt niet eens zó slecht
Dictatuur van de meerderheid dus. Omdat niemand weet hoe je het woord fatsoenlijk moet gebruiken, kun je het maar gewoon beter fout zeggenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wilt u dus uitdrukken dat u iets 'koddig' vindt, dan kunt u het woord oubollig beter niet gebruiken.
Ja, want taal ontwikkelt zich nooitquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:48 schreef starla het volgende:
[..]
Dictatuur van de meerderheid dus. Omdat niemand weet hoe je het woord fatsoenlijk moet gebruiken, kun je het maar gewoon beter fout zeggen
Dat zeg ik nietquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja, want taal ontwikkelt zich nooit
Ja, is ook een dictatuur van de meerderheid. En laat nu net de meerderheid volgens de Gausscurve dom zijn.quote:
Weeknie meer....quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:55 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb hier weinig inhoudelijks aan toe te voegen want ik vind het een hoger Sky Radio-gehalte hebben dan mij lief is.
Dan heb ik liever generatiegenoten INXS. Zelfde soort geluid, maar ik kan er persoonlijk veel meer mee (zijn die al geweest?).
Oeh, echt helemaal niet vergelijkbaarquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:55 schreef wallofdolls het volgende:
Dan heb ik liever generatiegenoten INXS. Zelfde soort geluid, maar ik kan er persoonlijk veel meer mee (zijn die al geweest?).
Dont you is een prima nummer, maar niet echt representatief voor hun eerdere/betere werk. Die andere is eigenlijk wel een draak van een nummer.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ken zelfs Don't You en Belfast Child
zo dusquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:02 schreef cafca het volgende:
Die andere is eigenlijk wel een draak van een nummer.
Ik vind het net andersom. Belfast Child, afgezien van het begin, kan ik nog wel een beetje pruimen. Don't you zet ik echt direct uit als dat ergens langs komt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Dont you is een prima nummer, maar niet echt representatief voor hun eerdere/betere werk. Die andere is eigenlijk wel een draak van een nummer.
Oke, ik vind het wel vergelijkbaar...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Oeh, echt helemaal niet vergelijkbaarINXS heeft veel hardere nummers dan de Simple Minds.
Hooguit als je van beide de grootste hit vergelijk dat er wat overeenkomsten zijn...
he he he he..... oehoeoehoehoeoeoehoeh....quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:03 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het net andersom. Belfast Child, afgezien van het begin, kan ik nog wel een beetje pruimen. Don't you zet ik echt direct uit als dat ergens langs komt.
Ok het is allebei kutquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:05 schreef ranja het volgende:
[..]
he he he he..... oehoeoehoehoeoeoehoeh....
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef Norrage het volgende:
Dit ja, wat een saaie slappe zeikband.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Haha iedereen geeft gewoon zijn mening over de bands waarvan we een top 5 maken. Niks mis mee toch?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:33 schreef MadMaster het volgende:
Geweldige discussie weer.![]()
Post bewust nog een niet 'Sky radio' video bij mijn niet of nauwelijks hits bevattende Top 5 vanwege de al verwachte vooroordelen en dan nog dit gezemel.
Als hier een band voorbij komt waar ik niets van ken of die me niet kan boeien, dan skip ik die Top 5 gewoon. De laatste tijd is het hier meer een klaaghoek, dan dat er lijstjes gepost worden...
Heb nu wel een prima idee gekregen voor een eventueel volgend lijstje hier...
Als je nou nog een Top 5 zou posten, desnoods 'the best of the worst' en dat dan zou motiveren, dan prima.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha iedereen geeft gewoon zijn mening over de bands waarvan we een top 5 maken. Niks mis mee toch?
Ach, je hebt wel gelijk natuurlijk, maar waar maken we ons eigenlijk druk om. Jij bent in ieder geval wel wel altijd voorbestemd om de zuurpruim te zijn in deze topicsquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je nou nog een Top 5 zou posten, desnoods 'the best of the worst' en dat dan zou motiveren, dan prima.
Maar niks posten en alleen maar brallen, dat is volgens mij niet het doel van deze topic reeks...
[ Bericht 10% gewijzigd door Burnett op 18-08-2013 09:20:28 ]
[ Bericht 95% gewijzigd door methodmich op 18-08-2013 15:56:41 ]ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
alsof een cover niet in een top 5 zou mogen...quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:31 schreef Peter88Online het volgende:
3. Hallelujah (natuurlijk een cover, maar wel één waarmee hij het origineel heeft overtroffen)
ctrl-c ctrl-v maar ik vervang 5 even.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:09 schreef methodmich het volgende:
Zelf beginnen met:
1 Lover, You Should've Come Over
2 Last Goodbye
3 Everybody Here Wants You
4 Eternal Life
5 Morning Theft
Maar niet de cover... (waar hij zich op baseerde...)quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:31 schreef Peter88Online het volgende:
3. Hallelujah (natuurlijk een cover, maar wel één waarmee hij het origineel heeft overtroffen)
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:
ik ken alleen het album grace dus skip
Ik ook, want dat is zijn enige albumquote:Op maandag 19 augustus 2013 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Nummertje 3 en 4 zijn natuurlijk covers, maar die zijn dan ook wel meteen van magistrale kwaliteit, dus die zet ik er gewoon bij.
staan er maar 4 nummers op ofzo?quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |