oubollig is toch niet komisch? oubollig vind ik bands die waarschijnlijk vooral in de smaak vallen bij 40+ers. En bands die van die typische sound hebben die je in hedendaagse muziek niet meer zult horenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:37 schreef starla het volgende:
[..]
Je zegt toch dat je ze oubollig vindt?
Ook wel een beetje mijn gedacht. Belfast Child vind ik niet zo tof en dan neem je al snel niet de moeite om verder te kijken. Oftewel ik knal die lijst van Ranja er ook even inquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ging een beetje overdreven in de lijn door van posts bij de vorige artiesten. Dat we heen en weer gaan tussen oude en nieuwe bands.
Maar ok. Waar lees je trouwens dat ik ze komisch vind? Ik vind ze inderdaad een erg serieuze band, zeker zo'n nummer als Belfast Child. En ik vind dat echt allemaal van die typische top 2000 muzak, met zo'n standaard stem voor die tijd. Van die standaard synthesizertjes erbij en die stereotype gitaarriedeltjes. En Don't You vind ik een van de meest tenenkrommende nare liedjes die ik ken![]()
Maar er dient gezegd te worden dat ik eens het lijstje van ranja aan het luisteren ben (die kiest vaak wat minder bekend spul) en dat klinkt niet eens zó slecht
Oh nou, dan heb jij gelijk en de van Dale het mis blijkbaar.quote:
Ha, goede uitleg van het woord. Maar oubollig is toch wel een bekende term?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:39 schreef starla het volgende:
[..]
Oh nou, dan heb jij gelijk en de van Dale het mis blijkbaar.
http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/oubollig
Ja, maar gebruik hem zelf nooit in de context van ouderwets. Zoals ze ook uitleggen: ou wordt met oud geassocieerd. Wel een apart woord te bedenken dat het vroeger kwaadaardig betekende, toen komisch en nu vindt iedereen het opeens ouderwets.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ha, goede uitleg van het woord. Maar oubollig is toch wel een bekende term?
Wilt u dus uitdrukken dat u iets 'koddig' vindt, dan kunt u het woord oubollig beter niet gebruiken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:46 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar gebruik hem zelf nooit in de context van ouderwets. Zoals ze ook uitleggen: ou wordt met oud geassocieerd. Wel een apart woord te bedenken dat het vroeger kwaadaardig betekende, toen komisch en nu vindt iedereen het opeens ouderwets.
Ik blijf bij de eerste uitleg van de van Dale: flauw-grappig.
Er is wel een verschil in de Simple Minds vóór Don't You en naquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Norrage het volgende:
Maar er dient gezegd te worden dat ik eens het lijstje van ranja aan het luisteren ben (die kiest vaak wat minder bekend spul) en dat klinkt niet eens zó slecht
Dictatuur van de meerderheid dus. Omdat niemand weet hoe je het woord fatsoenlijk moet gebruiken, kun je het maar gewoon beter fout zeggenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wilt u dus uitdrukken dat u iets 'koddig' vindt, dan kunt u het woord oubollig beter niet gebruiken.
Ja, want taal ontwikkelt zich nooitquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:48 schreef starla het volgende:
[..]
Dictatuur van de meerderheid dus. Omdat niemand weet hoe je het woord fatsoenlijk moet gebruiken, kun je het maar gewoon beter fout zeggen
Dat zeg ik nietquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja, want taal ontwikkelt zich nooit
Ja, is ook een dictatuur van de meerderheid. En laat nu net de meerderheid volgens de Gausscurve dom zijn.quote:
Weeknie meer....quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:55 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb hier weinig inhoudelijks aan toe te voegen want ik vind het een hoger Sky Radio-gehalte hebben dan mij lief is.
Dan heb ik liever generatiegenoten INXS. Zelfde soort geluid, maar ik kan er persoonlijk veel meer mee (zijn die al geweest?).
Oeh, echt helemaal niet vergelijkbaarquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:55 schreef wallofdolls het volgende:
Dan heb ik liever generatiegenoten INXS. Zelfde soort geluid, maar ik kan er persoonlijk veel meer mee (zijn die al geweest?).
Dont you is een prima nummer, maar niet echt representatief voor hun eerdere/betere werk. Die andere is eigenlijk wel een draak van een nummer.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ken zelfs Don't You en Belfast Child
zo dusquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:02 schreef cafca het volgende:
Die andere is eigenlijk wel een draak van een nummer.
Ik vind het net andersom. Belfast Child, afgezien van het begin, kan ik nog wel een beetje pruimen. Don't you zet ik echt direct uit als dat ergens langs komt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Dont you is een prima nummer, maar niet echt representatief voor hun eerdere/betere werk. Die andere is eigenlijk wel een draak van een nummer.
Oke, ik vind het wel vergelijkbaar...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Oeh, echt helemaal niet vergelijkbaarINXS heeft veel hardere nummers dan de Simple Minds.
Hooguit als je van beide de grootste hit vergelijk dat er wat overeenkomsten zijn...
he he he he..... oehoeoehoehoeoeoehoeh....quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:03 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het net andersom. Belfast Child, afgezien van het begin, kan ik nog wel een beetje pruimen. Don't you zet ik echt direct uit als dat ergens langs komt.
Ok het is allebei kutquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:05 schreef ranja het volgende:
[..]
he he he he..... oehoeoehoehoeoeoehoeh....
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef Norrage het volgende:
Dit ja, wat een saaie slappe zeikband.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |