Ik moest het een paar keer lezen, maar jullie hebben ook een Anoukquote:Op maandag 9 september 2013 14:05 schreef MrNiles het volgende:
ook maar eens rond neuzen in dit topic
onze dreumes Anouk begint al aardig te brabbelen en liedjes mee te zingen
Ai, dat is dan weer minderquote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:
[..]
dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk
Dat zeker!! Hier mag ze absoluut niet slaan!quote:Op maandag 9 september 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Er zijn hier een paar dingen die echt niet mogen en dat heeft met name betrekking op zijn zusjes. Hij mag bijvoorbeeld geen ogen aanwijzen en niet te lomp aaien. Daarin zijn we uiteraard heel streng. Maar goed, dat lijkt me ook wel logisch.
Niet aanvallend enzo bedoeld, maar kinderen verschillen echt heel erg. Mex mocht als dreumes ontdekken wat hij wilde, maar elke keer als hij een ananasschijf naar de TV gooit of een Angry Bird naar Nena's hoofd, of Cars-autootjes naar beneden zeg ik ook boos dat het niet mag en blijft hij het doen moet hij op de gang. Daar gaat hij 5 minuten gillen en slaan op de deur.quote:Op maandag 9 september 2013 20:55 schreef bitterend het volgende:
Nee dat is ook niks!! ze moet af en toe toch kunnen experimenteren met dingen toch??
Ik hoor de buuf de hele dag roepen: NEEE, NIET DOEN! AFBLIJVEN, NIET GOOIEN......
Ik zeg bijna nooit neemisschien omdat ze best veel mocht thuis jaartje terug..(boeken uit de kast trekken, trap klimmen, op stoelen klimmen, op tafel...) nu doet ze die dingen niet meer..want niet boeiend!
Ja misschien weet ze niet beter????? Ik deed dat ook bij de jongens (en nog weleens) Bij Cristel doe ik dat veel minder iig. Ook met dank aan dit forum trouwens, dat ik lees hoe dat andere moeders het allemaal doen, daar pak ik dan soms wat van opquote:Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
Troeta je hebt gelijk..ik dacht dat ik de post nog moest aanpassen want er zijn vast kindjes die veel drukker zijn dan mijne en dus ook strengere grenzen nodig hebben![]()
Bij mijn buurvrouw viel het me gewoon op dat ik heeel vaak negatieve geschreeuw hoor
quote:Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
Ik hoor hier juist de hele dag mijn buurmeisjes gillen en met spullen smijten en niemand die daar iets van zegt
Ik had ze eerder dit jaar, geen aanrader ...quote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:
[..]
dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.quote:Op maandag 9 september 2013 21:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik roep helaas te vaak 'nee'.... E gooit graag met eten en dat mag niet van mij, ook staat ze vaak op de salontafel en aait ze wat hardhandig
. Dat zijn de weinige dingen die hier echt niet mogen!
Zoals niet doen, ophouden en afgelopenquote:Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.
Misschien andere benamingen voor de nee bedenken?
Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!quote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft er een handje van om de bloemen van de hortensia's af te trekken, dat mag dus niet en weet ze heeeeeeel goed, en toch doen he? Dan zeg ik ook nee, niet doen, laatste keer Anouk, nu gaan we naar binnen.... en dan is het dus brullen. Tja, is niet anders, ik wil dat ze van die bloemen af blijft.
En dat is de reden dat ik haar niet in zo'n karretje, apparaat zet! Lief had hier van het weekend dus zo'n situatie! Vreselijk lijkt mij dat, moesten verboden worden die dingen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!
Toen op vakantie zat ze op een treintje waar je geld in moest doen...na 3x waren we klaar en moesten we weg..nou ze heeft me een partij alles bij elkaar gekrijst hoor![]()
Ik zeg wel degelijk nee en ze mag ook niet alles! het viel me gewoon op dat ik veel geschreeuw horen van dat huis komen..paar maanden terug betraande ik mezelf dat ik veel nee zei op een dag, en toen werd ze alleen maar vervelender (voor mijn gevoel)..het werd een beetje een negatieve spiraal..
Daarom dat ik probeer (lukt niet altijd) om het toch anders aan te pakken (en iedereen doet het op hun eigen manier wat voor hun best werkt uiteraard! ik wou wel zeggen dat ik anderen niet veroordeel ofzo en dat ik aan de buuf wel heb gevraagd of alles goed was daar)
Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoegquote:Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.
Misschien andere benamingen voor de nee bedenken?
Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoeg
Zekerquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:35 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)
alternatieven aanbieden van wat 'wel' vind ik ook prettig, anders lijkt het me voor kindjes niet echt duidelijk wat je dan wel wilt. (verschilt per situatie natuurlijk maar in veel gevallen vind ik het zelf wel een prettige manier van iets leren)
Preciesquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zeker(voor beide!)
Daarom zeg ik ook altijd dat zitten wel mag. Ze snapt het concept zitten ook wel dus dat doet ze de laatste dagen ook wat meer. Bij slaan is streng 'nee' zeggen tot nu toe het meest effectief, maar ik zeg ook nooit alleen maar 'nee' nu ik er over nadenk. Ik zeg dan meestal iets als 'nee, je mag niet slaan. Je mag wel aaien' en dan ga ik haar aaien. Ze snapt aaien ook dus hopelijk komt die boodschap binnenkort ook helemaal aan
Meestal niet. Ben dan over mijn slaap heen en geniet juist van even rust om me heen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:57 schreef bitterend het volgende:
Hier ook een dwarsligger! we gingen even de vuilnis weg brengen ging ze weer op straat liggentoen was ik wel kwaad want echt gevaarlijk!
Phai weer een slechte nachtga jij niet ook slapen als hij slaapt?
Dat lachen als je boos bent jaquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Meestal niet. Ben dan over mijn slaap heen en geniet juist van even rust om me heen.
Op straat is het wel gevaarlijk ja! Als ik geschrokken-boos ben op de mini (als hij bijvoorbeeld zo de straat op rent), krijgt hij de slappe lach(en doet het daarna meteen nog een keer, want dát was grappig...). Dit soort dingen snapt hij gewoon echt nog niet, lastig vind ik dat.
Sam, vrolijk meisje heb je!!
Wordt helemaal leuk tegen de tijd dat ze 3 zijn pfffquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat lachen als je boos bent ja. Dat wil E. ook nog wel eens doen, dan ben ik idd geschrokken-boos omdat ze ineens in haar kinderstoel is gaan staan oid en dan moet ze daar om lachen
. Heel lastig!
Lief, Sam!
S gebruikt geen speen (en duimt niet) maar nichtje gebruikt wel een speen. En nu met 17mnd gebruikt ze m nog overdag en svonds/snachts en het lijkt of ze er nu steeds meer gehecht aan raakt. Ze vraagt ook echt naar de speen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef Kwisted het volgende:
haai!Bijna dreumes-lurker-mama komt binnen met een vraag!
Wanneer zijn jullie gestopt met het geven van een speen? En is je kindje daarna alsnog begonnen met duimen?
Op het cb stelde ik de vraag wanneer het gebruikelijk is, en zij raadde aan om het nog voor het eerste jaar af te nemen. De zuigbehoefte zou dan dusdanig afgenomen zijn, en de kans op duimen nog erg klein. Ook zou ze er dan niet zoveel van meekrijgen, als bijvoorbeeld op latere leeftijd.
Lisa heeft de tut alleen in bed en als ze eenmaal in slaap is valt hij uit haar mond. Overdag denkt ze er niet aan dus vind ik het wel best ze krijgt hem ook niet in de buggy als het bedtijd is ofzo en vanmiddag op schoot ook niet dat gaat super :-). Amber hebben wij hem afgepakt toen ze 2,5 was paar weken later zag ze een kindje duimen en nu krijgen we dr er niet meer vanaf. Ook glipt ze tussendoor naar boven om aan lisa haar tut te sabbelen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef Kwisted het volgende:
Wanneer zijn jullie gestopt met het geven van een speen? En is je kindje daarna alsnog begonnen met duimen?
Op het cb stelde ik de vraag wanneer het gebruikelijk is, en zij raadde aan om het nog voor het eerste jaar af te nemen. De zuigbehoefte zou dan dusdanig afgenomen zijn, en de kans op duimen nog erg klein. Ook zou ze er dan niet zoveel van meekrijgen, als bijvoorbeeld op latere leeftijd.
Hier helaas nog wel een speen. Ik heb er een waar ze ook op kan bijten, wat ze blijkbaar nu wel nodig blijkt te hebbenquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef Kwisted het volgende:
quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:19 schreef Susie het volgende:
[..]
maar zodra we weer binnen zijn "peen, peen, peen, ben je nou?"
Oh wat erg, maar ik vind dit heel schattig klinken tochquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:17 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ook glipt ze tussendoor naar boven om aan lisa haar tut te sabbelen...
Lol, dat zei mijn zus afgelopen zondag ook al; iets in de zin dat als ze het er niet "uit kan slapen" als ze dus niet wil slapen... met andere woorden, van slapen worden ze weer beterquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:19 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesa
Slapen is gezondfijn dat ze weer fit is!
We worden er gek van hoe schattig ook haha ze word bijna 4 en heel de dag sabbelen aan dr duim en stiekem doen heel dr tandjes scheef het telkens corrigeren. Lisa houd snachts nog haar speen zolang amber duimt in de hoop dat lisa daar de noodzaak niet in ziet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:22 schreef Kwisted het volgende:
[..]
[..]
Oh wat erg, maar ik vind dit heel schattig klinken toch![]()
Al zou ik het toch niet willen hoor, maar t klinkt gewoon lief
Is toch logisch? Ik heb niet eens 2 kleine erbij en hecht ook veel aan mijn slaap en heb gewoon nu echt nog geen zin in drama's dat ze zonder speen "moet" omdat iemand anders dat zegt....quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Hier ook nog een speen. Ik had het rond de 1e verjaardag willen afbouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes.
Hij heeft hem alleen nog maar in bed en ik wil er ook wel vanaf maar ik ben bang dat dat met de nodige drama's zal gaan en gezien de nachtvoedingen van de meisjes hang ik toch nog erg aan mijn slaap
Ja, dat vind ik ook vreselijk. En dan praten met dat ding in de mondquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:05 schreef Susie het volgende:
Overbuurjongen wordt 3 en die zie ik alleen maar met een speen in zijn mond, ja ook naar de supermarkt En dat vind ik dan persoonlijk echt geen gezicht en ook totaal niet nodig.
Wij hebben afgelopen zomervakantie speen coldturkey verbannen... En dat ging wonderwel vrijwel moeiteloos. De eerste nacht heeft ie m gewoon gehad, en de tweede nacht gewoon naar bed gedaan zonder speen. Een of twee nachten heeft het 45min a 1h geduurd voor ie in slaap viel, en dat wast.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Hier ook nog een speen. Ik had het rond de 1e verjaardag willen afbouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes.
Hij heeft hem alleen nog maar in bed en ik wil er ook wel vanaf maar ik ben bang dat dat met de nodige drama's zal gaan en gezien de nachtvoedingen van de meisjes hang ik toch nog erg aan mijn slaap
quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef Susie het volgende:
Ik zeg nu al vaak tegen Anouk dat ik haar niet kan verstaan zolang ze haar speen in heeft... dan doet ze hem uit en herhaalt het nog evenNiet dat ik haar dan goed versta, maar dat even ter zijde
, gaat om het principe natuurlijk!
quote:Op woensdag 11 september 2013 20:16 schreef Kyara het volgende:
Lief dat geknuffel met knuffels.
M heeft weer een nieuw woordje: feees boek
quote:Op woensdag 11 september 2013 20:39 schreef Susie het volgende:
[..]
Maar volgens mij heb ik nu echt 2 witte puntjes boven gezien (tja, als je zo aan het gillen bent, dan kan mama wel goed in je mond kijken natuurlijk)
quote:Op donderdag 12 september 2013 09:05 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto Zoe
Overdag is het vaak al heel wat met praten en lopen en zo en dan zo slapend zijn ze nog maar zo klein.
Beterschap voor E Soesa.
Fee Susie, sterkte met het tanjesleed
M ging gister checken of het nog regende
[ link | afbeelding ]
+1!quote:Op donderdag 12 september 2013 08:14 schreef Fee-nix het volgende:
Ahww Zoë. Ik vind t toch zo'n knap meisje!
quote:Op donderdag 12 september 2013 12:12 schreef Susie het volgende:
[..]
+1!![]()
En M is ook
En ja Fee Soesa, ben heerlijk aan het werk vandaag![]()
Ah shitski.... Je kunt je voorstellen dat het momenteel ook zo op het werk gaat!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig drinkt ze goed en eet ze redelijk.
Wel lekker vrolijk maar erg snel moe. Ook het eerste tandje wat al sinds eind augustus probeert door te komen.
Wat knap Fee van dat puzzelen !
Susie: Anouk![]()
PE: Cristel gaat ook al zo hard
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Ohja, nu je dat zegt herinner ik me dat wel ja. Ook een idee, ga ik onthouden!quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:01 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig Soesa, met dat middagslaapje. Bij M ging dat ook zo, heb ik al wel eens verteld geloof ik. Ik heb heel vaak aan het eind van de middag stukken met hem gewandeld, in de wagen sliep hij weliswaar niet, maar hij gaat dan wel een beetje zitten spacen en kwam dan toch tot rust. Dan trok hij het weer tot het avondeten en daardoor leefde hij weer wat op. Maar het is inderdaad een behoorlijk vicieuze cirkel zo
En nou he, ik ben er ook verbaasd over hoe hard het gaat. Ik dacht dat het na het eerste jaar een stuk rustigere aan zou gaan met veranderingen, maar het tegenovergestelde blijkt waar! Ze maken zo idioot veel ontwikkelingen door in zo'n korte tijd!
Oh, en lief dat je het vraagt, het gaat een stuk beter weer. Ik ben lekker bij mijn lief, M is bij zijn papa dus ik ga even bijtanken het weekend.
Herkanbaar.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:13 schreef Clubsoda het volgende:
Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje. Ik word soms een beetje moe van de nee-fase die zijn intrede heeft gedaan. ALLES is nee, en hoewel ik best weet dat ik dat een 1,5-jarige niet kwalijk kan nemen word ik soms wat verdrietig van de negativiteit ervan ofzo Eergisteren dik drama aan tafel omdat M z'n yoghurt wegduwde en ik dus vroeg 'ben je klaar?' 'NEE!!' Ik de yoghurt weer terugzetten maar dat werd onder een een nog luider ' NEEE!' weer weggeduwd. Dus ik loop naar de keuken, mompelend ' Ok, dus je bent klaar', meneer: 'NEEEHEEEEEE!!'. Ik vraag me af of hij überhaupt van het bestaan van het woord 'ja' weet Misschien moet ik tot die tijd maar geen vragen meer stellen
Ja geen idee....Maargoed, ik dacht ik deel het ff hier, want er zijn vast mensen hier die inkopen doen in duitsland!quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:12 schreef Xanteh het volgende:
Bah, glassplinters.. Hoe komt dat er ineens in?
quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:06 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja geen idee....Maargoed, ik dacht ik deel het ff hier, want er zijn vast mensen hier die inkopen doen in duitsland!
Dan is dit ook misschien wel handig voor je, heb het namelijk via deze fb pagina gezien:quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:32 schreef Xanteh het volgende:
[..]Heb het ook maar even via facebook gedeelt, je weet maar nooit (woon zelf ook aan de grens).
Meer dan 2 weken aan de gang en alleen een inimini randjequote:Op zaterdag 14 september 2013 11:34 schreef Xanteh het volgende:
Arme kleine kzwist niet dat het zo rond ging. Al een beetje zicht op het eerste tandje?
quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef Kyara het volgende:
Loslopende dreumes in da house!
Heel voorzichtig en stapje voor stapje maar hij loopt los!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hebben wij dezelfde Equote:Op zaterdag 14 september 2013 12:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
M![]()
stoere
.
Kz, oei! Hoe is het met kzbeeb nu?
E. ligt al sinds kwart over 10 te slapen
Tweelingquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hebben wij dezelfde E![]()
Hoewel de mijne om half 10 naar bed ging (en wakker is trouwens)
quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef Kyara het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tof!quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef Kyara het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jaa belachelijk (net als veel winterjassen trouwens)quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:16 schreef PureEvil het volgende:
Je hebt toch ook goede schoentjes voor minder geld ?Ik vind 90 euro echt heel erg veel!
In Kleve schijn je een grote kinderschoenenwinkel te hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:27 schreef Kyara het volgende:
M krijgt Elefanten van Van Haren denk ik. Of anders even naar DLD. Hoewel de prijzen gelijk zijn, is er wel wat meer keuze.
Zal zo even filmpje uploaden.
Jaaaaaaaaa!!! Go M. Go!quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef Kyara het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, waar vroeger de Elefantenfabriek zat.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
In Kleve schijn je een grote kinderschoenenwinkel te hebben.
Oh envoor lopende M!
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:52 schreef Phaidra het volgende:
Verder niet erg bijgelezen, maar wilde even zeggen dat ik zo blij ben met mijn vrolijke, onschuldige dreumes in huis .
quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:30 schreef Kyara het volgende:
Bewijs
http://s1088.photobucket.(...)zps3498ad80.mp4.html
Top!quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:30 schreef Kyara het volgende:
Bewijs
Heel lief! En knapquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:30 schreef Kyara het volgende:
Bewijs
Oh dat wist ik niet eens? Denk ik....? Doe eens een naam/adres?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:09 schreef Kyara het volgende:
Ja, waar vroeger de Elefantenfabriek zat.
Check.... 2 shirts op een dag is niets. Toen ze nog wel baby was, had ik haar vaak een slab om, maar dat vind ik met bijna 2 niet zo leuk staanquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:31 schreef kleinzusje het volgende:
Ik las bij de babys dreumes wel eens over het kwijlen. Dat halve t-shirts doorweekt waren enzoNou check ! Kon me er echt niks bij voorstellen, maar nu wel dus
Hihi, dat is hier ook al daaaagen zo. Echt, het blijft maar komen!quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:31 schreef kleinzusje het volgende:
Ik las bij de babys wel eens over het kwijlen. Dat halve t-shirts doorweekt waren enzoNou check ! Kon me er echt niks bij voorstellen, maar nu wel dus
Oh kijk, dat wist ik dan weer niet. Maar mn moeder zei het. Wilden daar kijken vd zomer voor Floris, maar was er niet van gekomen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:09 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, waar vroeger de Elefantenfabriek zat.
[..]![]()
Oh...dacht dat we nu juist het ergste gehad hadden? We hebben witte puntjes, maar het wordt nog erger?quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:42 schreef Kyara het volgende:
Ik neem voor M meestal ook iets van een boterham mee als ik ergens ga lunchen, of ik bestel een kaastosti voor hem.
Leuk Soesa! Ben benieuwd.
KZ, hier eigenlijk weinig gekwijl (gehad). Volgens mij komen de hoektanden nu door. Last heeft hij er al van gehad, laatste stukje meestal niet zo gelukkig.
Oh wacht, combinatie interpunctie en kromme zinnen...quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:54 schreef Susie het volgende:
[..]
Oh...dacht dat we nu juist het ergste gehad hadden? We hebben witte puntjes, maar het wordt nog erger?
Ah, nu ik het opnieuw lees, kan je het ook op die manier lezen ja..... gelukkig maar dan!quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh wacht, combinatie interpunctie en kromme zinnen...
Hij heeft er wel last van gehad maar nu ze doorkomen heeft hij er gelukkig niet meer zo last van.
even afkloppen maar hier sowieso niet heel erge tandjesdrama's.
TAP een hele fijne dag!!quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:14 schreef Take_A_Picture het volgende:
M'n kleine meid... Wordt gewoon 2 komende woensdag. TWEE!! Hoe kan dat? Waar is de tijd gebleven?
Morgen gaan we het vieren, heb 2 taarten gebakken, gevuld en versierd. Ben helemaal gesloopt numaar het was t wel waard. Denk ik, want heb nog niet geproefd :p
Hier het zelfde... eigenlijk altijd wel in t weekend maar nu echt overdreven. Ze wilde geen voeding niet geknuffekd niet in bed. Dus maar naar beneden na een uur weer terug op bed zelfde probleem ba een uur hebben we dr een beker water gegeven en het lichtje aan en toenbis ze gaan slapen maar wel 6 keer huilend wakker....quote:Op zondag 15 september 2013 08:51 schreef Tinuviel het volgende:
Tap feli met je grote dochter
Gisteravond hadden we hier drama, dreumesje werd wakker en was ontroostbaar. Zelfs voeden was niet mogelijk. Toen maar eerst pcm gegeven, daarna voeding en toen ging het weer.
Pop moest inderdaad erin maar toen hij er in zat er weer uit xd zo is ze al een tijdje ze wil dingen uitleggen maar dat lukt niet en dan krijg je dus dit sorrt taferelen hihiquote:Op zondag 15 september 2013 13:45 schreef Zoë23 het volgende:
Sam
Ja aanbieding van 30 naar 25euro![]()
Op het filmpje zou ik (in het geval van S) dit gedrag opvatten dat ze hulp wil bij het -de pop in de buggy- doen. Of samen spelen/aandacht
Maar ik ken Lisa natuurlijk nietdat zie ik iig als ik het filmpje bekijk. Is natuurlijk maar een kort fragment.
S begint sinds gister te gillen als ze iets wil hebben waar ze niet bij kan(omdat ze het niet mag pakken) Dan vertel ik waarom niet (bijv mijn make up tasje..van mama) en bied ik haar iets anders aan om mee te spelen. Dat werkt wel.
daar lijk je een punt te hebben. Gister wou ze drinken maar niet uit haar beker die vol was maar uit mijn lege glas, dus ze pakt die van tafel en tikt op het pak drinken wat ze voorheen inken zei af en toe maakte ze nu toch echt de klanken "dr" ze was zo hard aan het oefenen haha nu nog aan elkaar ze kan ook pas sinds een week mama. En dan nog vergidt ze zich vaak met papa wat we veel moeten aanhore. Alles ispapaquote:Op maandag 16 september 2013 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoi cute! Ng gefeliciteerd met je verse dreumes!
TAP, lekker feest gehad dus! Nog even 2 dagen genieten van je dreumes, voor de peuterstreken mogen komen![]()
Kyara, M loopt los! Goed zeg![]()
Daan stunt ook weleens met gordels in zij stoel of op de fiets. Maar als hij dan los zit, wordt hij opeens voorzichtig genoeg. Alsof hij dan merkt dat hij geen steun meer heeft en zelf moet opletten.
Sam, lastig zo'n fase. Kan ook best het begin van een taalspurt worden. Ze hebben even een reden nodig om het te leren, en zo te horen is je meisje er we aan toe![]()
Hier lijkt de verlatingsangst wat af te nemen. Hij brult nog even 2 minuten als we hem in bed stoppen, maar gaat daarna wel rustig babbelen, en in slaap vallen. Of als ik even naar boven/wc ga, dan moppert hij even, en gaat dan verder spelen.. Dat scheelt een hoop pijn aan onze oren
Daar zie ik ook best wel een beetje tegenop. En dat in combinatie met een peuterpuberquote:Op maandag 16 september 2013 19:53 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, dat klopt. Waar andere kindjes pas met 2,5/ 3 jaar aan tikkie spelen beginnen, doet hij dat nu al.
Een tweeling lijkt me toch zwaarder dan een baby. Over 6 maanden heb je 2 dreumesen in huis
Het is een fasequote:Op maandag 16 september 2013 22:38 schreef NotTheSame het volgende:
Egopost...
'Ik ben 21 maanden en ik zit in de peuterpubertijd'.
Nee, nee en nog eens nee, en dan nu ook nog eens slaapdrama's. De hele buurt bij elkaar krijsen alsof ze vermoord word. En tijd rekken als ik er naartoe ga. 'Snotje!' (Ofwel neus snuiten), 'drinken', 'Bolke doet niet meer' (d'r beertje wat ze in bed heeft met licht en geluid, en dan is ze gewoon te lam om op het 'aan' te zetten), en zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken.
Kan iemand mij er alsjeblieft aan herinneren dat het een faaaase is?
Ik herken het. En hier zijn het echt fases. Ik herken de snotjes, drinken en bolke heet hier Hajo.. Hier gaat het al weer even goed.quote:Op maandag 16 september 2013 22:38 schreef NotTheSame het volgende:
Egopost...
'Ik ben 21 maanden en ik zit in de peuterpubertijd'.
Nee, nee en nog eens nee, en dan nu ook nog eens slaapdrama's. De hele buurt bij elkaar krijsen alsof ze vermoord word. En tijd rekken als ik er naartoe ga. 'Snotje!' (Ofwel neus snuiten), 'drinken', 'Bolke doet niet meer' (d'r beertje wat ze in bed heeft met licht en geluid, en dan is ze gewoon te lam om op het 'aan' te zetten), en zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken.
Kan iemand mij er alsjeblieft aan herinneren dat het een faaaase is?
Ik bedoel dus ook fruit tussendoor, doen jullie dat ook aan tafel? Brood en avondeten wel, maar fruit (voor zover dat wil dusquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:40 schreef Phaidra het volgende:
Het meeste fruit wordt hier met smaak gegeten. Zacht fruit gaat wel makkelijker dan hard fruit. Het gaat wel eens mis als hij verkouden is, dan kokhalst hij sneller. Dan geef ik idd eerder zacht fruit.
Eten doen wij eigenlijk altijd aan tafel. Tussendoor wel eens rauwkost als augurk of rozijntjes tijdens het spelen (dan zijn wij druk met koken en tafel dekken), maar verder gaan we altijd aan tafel zitten met eten.
Soemp, ik miste je al! Hoe was Zweden?
NTShet is vast een fase, maar je kan het flink zat zijn op z'n tijd...
Wij zitten duidelijk in de 15-maandenspong. Opstandig, niet luisteren en driftbuien all over the place. Maar ook leuk om de nieuwe ontwikkelingen te zien: kusjes geven, neus of andere lichaamsdelen aanwijzen als we daarom vragen, geobsedeerd door dieren en de geluiden erbij maken, hij komt continu met boekjes aanlopen die we moeten lezen, etc. Dat is wel echt genieten!
quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar...
Als M aan het handje loopt dan zegt hij "kom maar"
Gebaren van Lotte en Max, babygebaren heet het, kijk maar eens op youtubequote:Op woensdag 18 september 2013 20:22 schreef kleinzusje het volgende:
Knap hoor, al die ontwikkelingenwat kunnen ze al veel zeggen !
Super knap Fee en Tinu !
Lief hoor Son: je 2 tal !
Zoe: heeft ze misschien last van het feit dat jij je man mist ? Dat ze dat aanvoelt ?
PE: wat zijn dat voor gebaren ?
Soempie: Zweden, wat spannend. En beterschap
Bijna alles is verboden tot 3 jaar.....Dat is denk ik ook om zichzelf in te dekken, als je kind stikt in een krijtje, kan je hun niet aansprakelijk stellen lijkt me dan....quote:Op woensdag 18 september 2013 20:41 schreef kleinzusje het volgende:
Gaat heel goed hier Zoe ! Vandaag toevallig wat huilerig door moeheid, maar verder super liefZe groeit als kool. Bijna stats ben heel benieuwd.
Vandaag nieuwe krijtjes gekocht, maar ook deze zijn "verboden" tot 3 jaar.
Iemand een tip ? Ze vindt tekenen nu al zo leuk
Geen idee...Lijkt me niet echt lekker trouwens, zo'n krijtjequote:Op woensdag 18 september 2013 21:16 schreef kleinzusje het volgende:
Klinkt leuk PE !
Ze stopt de krijtjes in haar mond. Gaat het daar niet over ? Kleurstoffen enzo ?
Ze eet alles wat niet eetbaar isquote:Op woensdag 18 september 2013 21:17 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Geen idee...Lijkt me niet echt lekker trouwens, zo'n krijtje
Dat je dat nog weetquote:Op donderdag 19 september 2013 12:39 schreef kleinzusje het volgende:
Zie steeds die foto van Kyara met M voor me. Hij was toen nog geen 1 jaar geloof ik. Zat al te verven op het KDV. Dat lijkt me nou zo super leuk.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:07 schreef Kyara het volgende:
Succes Soesa. Ik vond de BMR echt heel naar. Niet eens zozeer de prik an sich, maar wel het feit dat de hele weerstand naar de kloten gaat en ze dan veel sneller allerlei dingen oppakken. Ze kunnen er ook tot 10 dagen na de prik nog last van hebben.
Ik vond die prik hier zo erg (of nou ja, de gevolgen dan) dat ik nu al op zie tegen de bmr voor de meisjes. Hoewel de omstandigheden hier ook wat anders waren natuurlijk.
Maar goed, ik wil je verder niet bang maken of zo
Met M gaat het een stuk beter. Gister tot 1 uur lopen spoken dus hij is nog wel moe, maar wel vrolijk en zo. Ook goed zijn boterhammetje gegeten.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:16 schreef Kyara het volgende:
Ik begrijp volkomen wat je bedoelt en ben het er ook helemaal mee eens. En je zou mijn opmerking inderdaad ook zo kunnen opvatten
Dus eigenlijk zijn we het allemaal met elkaar eens!
Hoeveel paar schoenen hebben jullie kindjes?
quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:16 schreef Kyara het volgende:
Ik begrijp volkomen wat je bedoelt en ben het er ook helemaal mee eens. En je zou mijn opmerking inderdaad ook zo kunnen opvatten
Dus eigenlijk zijn we het allemaal met elkaar eens!
Hoeveel paar schoenen hebben jullie kindjes?
Thnxquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snapte je ook hoor Fee! HarmonieEn lekker projecteren mag af en toe ook best. Het is ook best wat met J, dus dat je daar af en toe over moet bomen is heel logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |