abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130983833
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_130983845
KZ, fijn dat het geen waterpokken waren.

Tinu, filmpje gemist -O-
pi_130984823
ook maar eens rond neuzen in dit topic
onze dreumes Anouk begint al aardig te brabbelen en liedjes mee te zingen
pi_130987522
pfff...Ik dacht wel weer wat tijd te hebben om hier vaker mee te lezen en schrijven, maar dat valt toch ff tegen! Je hoort me echt niet klagen, want ik geniet met volle teugen, maar ik mis het wel een beetje :p
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 9 september 2013 @ 15:35:36 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130987918
Kz, fijn dat het geen waterpokken zijn!

Ik heb ook t filmpje gemist Tinu, maar wat heerlijk dat hij bij jou in de draagzak/doek (ik weet het niet meer :@) in slaap viel!

Hier weeeeer een snotverkouden dame. Ze ligt nu een uur in bed maar om de 3 minuten moet ze hoesten ;(. Ze is tussendoor wel stil, soms moppert ze even, dus ik laat haar nog maar liggen. Volgens mij kan ze ook in haar slaap hoesten... :?
  maandag 9 september 2013 @ 16:54:50 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130990348
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:05 schreef MrNiles het volgende:
ook maar eens rond neuzen in dit topic
onze dreumes Anouk begint al aardig te brabbelen en liedjes mee te zingen
Ik moest het een paar keer lezen, maar jullie hebben ook een Anouk 8)7 Als ze net zo gaat zingen als de Anouk uit Den Haag ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130999626
Mr Niles welkom
Verkouden E tje :*

quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:

[..]

dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk :(
Ai, dat is dan weer minder
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130999795
Denk echt dat die kleine hier wat heeft opgelopen in de zandbak/op straat. Misselijk/diarree/huilerig...die rode vlekjes. Is het een fabel dat ze daarmee weerstand opbouwen ? Moet ik strenger worden met hygiene ?
pi_130999956
KZ ik denk dat jou meisje wat oploopt op straat, die van anderen bij het kdv bijvoorbeeld.
En te veel hygiëne is ook niet goed! gewoon normaal handen wassen denk ik, en proberen niet alles in de mond te stoppen (R heeft toch wat zand op het strand binnen gehad op vakantie maar geen last van)

Soesa weer ziek -O- :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131000069
Ja, elke keer handen wassen als we thuis komen is belangrijk. Ik zelf doe dat altijd, maar met haar moet ik het ook gaan doen. Nagels kort houden doe ik al en misschien toch iets strenger zijn in de zandbak.
pi_131000183
Ja inderdaad! meer dan dat kan je niet doen denk ik!
en het is straks toch geen zand weer meer :P

En ik moet voor morgen verzinnen hoe we ons binnen gaan vermaken :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131000184
In openbare zandbakken kan ook kattenpoep en zo liggen dus daar zou ik extra goed uitkijken.

En idd handjes wassen.
  maandag 9 september 2013 @ 20:51:44 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131000263
En pis, en dat zie je niet....
pi_131000287
oh my, en hangjongeren oO<
pi_131000370
Maar mn moeder gilt bij alles wat ze in haar mond stopt: "neeeeeeeeeeeee....bah...." Zo wil ik niet zijn :'(
pi_131000403
nou, in een openbare zandbak zou ik wel zo zijn..... :r
pi_131000476
Nee dat is ook niks!! ze moet af en toe toch kunnen experimenteren met dingen toch??
Ik hoor de buuf de hele dag roepen: NEEE, NIET DOEN! AFBLIJVEN, NIET GOOIEN......

Ik zeg bijna nooit nee :o misschien omdat ze best veel mocht thuis jaartje terug..(boeken uit de kast trekken, trap klimmen, op stoelen klimmen, op tafel...) nu doet ze die dingen niet meer..want niet boeiend!
pi_131000606
Nou R kreeg een broodje (hot dog :P) op strand, ik probeerde het haar te voeren maar ze werd boos, ze wou zelf eten. Ik heb haar handen zo veel mogelijk geprobeerd af te spoelen maar er zat nog zand op. Nouja ze mocht het gewoon met zand opeten hoor...
Na 1 of 2 hapjes mocht ik het haar weer voeren :9
pi_131000610
Er zijn hier een paar dingen die echt niet mogen en dat heeft met name betrekking op zijn zusjes. Hij mag bijvoorbeeld geen ogen aanwijzen en niet te lomp aaien. Daarin zijn we uiteraard heel streng. Maar goed, dat lijkt me ook wel logisch.
pi_131000651
Oh, M heeft ook wel eens met zandhanden gegeten.
pi_131000744
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Er zijn hier een paar dingen die echt niet mogen en dat heeft met name betrekking op zijn zusjes. Hij mag bijvoorbeeld geen ogen aanwijzen en niet te lomp aaien. Daarin zijn we uiteraard heel streng. Maar goed, dat lijkt me ook wel logisch.
Dat zeker!! Hier mag ze absoluut niet slaan!
  maandag 9 september 2013 @ 21:07:08 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131001120
Ik roep helaas te vaak 'nee'... ;(. E gooit graag met eten en dat mag niet van mij, ook staat ze vaak op de salontafel en aait ze wat hardhandig ;). Dat zijn de weinige dingen die hier echt niet mogen!
pi_131001480
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:55 schreef bitterend het volgende:
Nee dat is ook niks!! ze moet af en toe toch kunnen experimenteren met dingen toch??
Ik hoor de buuf de hele dag roepen: NEEE, NIET DOEN! AFBLIJVEN, NIET GOOIEN......

Ik zeg bijna nooit nee :o misschien omdat ze best veel mocht thuis jaartje terug..(boeken uit de kast trekken, trap klimmen, op stoelen klimmen, op tafel...) nu doet ze die dingen niet meer..want niet boeiend!
Niet aanvallend enzo bedoeld, maar kinderen verschillen echt heel erg. Mex mocht als dreumes ontdekken wat hij wilde, maar elke keer als hij een ananasschijf naar de TV gooit of een Angry Bird naar Nena's hoofd, of Cars-autootjes naar beneden zeg ik ook boos dat het niet mag en blijft hij het doen moet hij op de gang. Daar gaat hij 5 minuten gillen en slaan op de deur.
Daarna zegt hij op een lief toontje dat hij klaar is en gooit hij niet meer voor een uurtje als ik geluk heb.
Ik twijfel echt niet aan jouw opvoedkunsten hoor, klinkt altijd heel gezellig bij jou, maar ik zou het jammer vinden als mijn buurvrouw zo zou praten over me.

Ik merk nu met Nena al zoveel verschil en ze is nog maar 13 maanden, zij tut lekker met haar speeltjes en balanceert een balletje op haar hand, Mex smeet het altijd weg, hoe harder hoe leuker.

Ah, sterkte Soesa en kz!
Lekker laten spelen hoor verder! Is idd goed voor de weerstand. Ziek worden kan je toch niet voorkomen.
  maandag 9 september 2013 @ 21:15:08 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131001560
Euhm, ik denk dat ik hier veel "ophouden" zeg, aangezien Anouk dat ook prima kan zeggen nu :@ :D
pi_131001591
Troeta je hebt gelijk..ik dacht dat ik de post nog moest aanpassen want er zijn vast kindjes die veel drukker zijn dan mijne en dus ook strengere grenzen nodig hebben :Y
Bij mijn buurvrouw viel het me gewoon op dat ik heeel vaak negatieve geschreeuw hoor :@
  maandag 9 september 2013 @ 21:17:56 #26
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131001738
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
Troeta je hebt gelijk..ik dacht dat ik de post nog moest aanpassen want er zijn vast kindjes die veel drukker zijn dan mijne en dus ook strengere grenzen nodig hebben :Y
Bij mijn buurvrouw viel het me gewoon op dat ik heeel vaak negatieve geschreeuw hoor :@
Ja misschien weet ze niet beter????? Ik deed dat ook bij de jongens (en nog weleens) Bij Cristel doe ik dat veel minder iig. Ook met dank aan dit forum trouwens, dat ik lees hoe dat andere moeders het allemaal doen, daar pak ik dan soms wat van op :)
pi_131001756
Ik hoor hier juist de hele dag mijn buurmeisje gillen en met spullen smijten en niemand die daar iets van zegt :@
pi_131001775
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
Ik hoor hier juist de hele dag mijn buurmeisjes gillen en met spullen smijten en niemand die daar iets van zegt :@
:D
andere uiterste!
pi_131001798
knap irritant.... }:|
  maandag 9 september 2013 @ 21:19:37 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131001847
Anouk heeft er een handje van om de bloemen van de hortensia's af te trekken, dat mag dus niet en weet ze heeeeeeel goed, en toch doen he? Dan zeg ik ook nee, niet doen, laatste keer Anouk, nu gaan we naar binnen.... en dan is het dus brullen. Tja, is niet anders, ik wil dat ze van die bloemen af blijft.
Dus 3 keer en dan is het "appelopen" (tja, daar woordje kan ze dus ook zeggen, afgelopen ;( ).
pi_131001962
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:

[..]

dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk :(
Ik had ze eerder dit jaar, geen aanrader ...
*stiekem ook al meeleest
pi_131002068
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik roep helaas te vaak 'nee'... ;(. E gooit graag met eten en dat mag niet van mij, ook staat ze vaak op de salontafel en aait ze wat hardhandig ;). Dat zijn de weinige dingen die hier echt niet mogen!
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.

Misschien andere benamingen voor de nee bedenken?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 9 september 2013 @ 21:24:08 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131002139
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.

Zoals niet doen, ophouden en afgelopen :P
pi_131002232
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft er een handje van om de bloemen van de hortensia's af te trekken, dat mag dus niet en weet ze heeeeeeel goed, en toch doen he? Dan zeg ik ook nee, niet doen, laatste keer Anouk, nu gaan we naar binnen.... en dan is het dus brullen. Tja, is niet anders, ik wil dat ze van die bloemen af blijft.
Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!
Toen op vakantie zat ze op een treintje waar je geld in moest doen...na 3x waren we klaar en moesten we weg..nou ze heeft me een partij alles bij elkaar gekrijst hoor :X

Ik zeg wel degelijk nee en ze mag ook niet alles! het viel me gewoon op dat ik veel geschreeuw horen van dat huis komen..paar maanden terug betraande ik mezelf dat ik veel nee zei op een dag, en toen werd ze alleen maar vervelender (voor mijn gevoel)..het werd een beetje een negatieve spiraal..
Daarom dat ik probeer (lukt niet altijd) om het toch anders aan te pakken (en iedereen doet het op hun eigen manier wat voor hun best werkt uiteraard! ik wou wel zeggen dat ik anderen niet veroordeel ofzo en dat ik aan de buuf wel heb gevraagd of alles goed was daar)
  maandag 9 september 2013 @ 21:28:51 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131002426
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!
Toen op vakantie zat ze op een treintje waar je geld in moest doen...na 3x waren we klaar en moesten we weg..nou ze heeft me een partij alles bij elkaar gekrijst hoor :X

Ik zeg wel degelijk nee en ze mag ook niet alles! het viel me gewoon op dat ik veel geschreeuw horen van dat huis komen..paar maanden terug betraande ik mezelf dat ik veel nee zei op een dag, en toen werd ze alleen maar vervelender (voor mijn gevoel)..het werd een beetje een negatieve spiraal..
Daarom dat ik probeer (lukt niet altijd) om het toch anders aan te pakken (en iedereen doet het op hun eigen manier wat voor hun best werkt uiteraard! ik wou wel zeggen dat ik anderen niet veroordeel ofzo en dat ik aan de buuf wel heb gevraagd of alles goed was daar)
En dat is de reden dat ik haar niet in zo'n karretje, apparaat zet! Lief had hier van het weekend dus zo'n situatie! Vreselijk lijkt mij dat, moesten verboden worden die dingen.
pi_131002460
haha Kyara, het negeren werkt dus ook niet?

Maar zou best kunnen hoor van dat negatieve bitterend, ik betrap mezelf er ook wel eens op. Ben ik de hele middag aan het waarschuwen en ben ik strontsjaggerijnig en alles ligt omver.
Als ik het besef probeer ik even rustig te worden en gaan we vaak naar de speeltuin of even in bad ofzo.
pi_131002488
Klopt Susie ik heb mijn lesje geleerd :')
  maandag 9 september 2013 @ 21:32:29 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131002634
Ik merk overigens, even totaal iets anders, dat Anouk steeds meer rollenspellen gaat doen, zoals bijvoorbeeld taartje en schoteltje geven om op te eten en vanmorgen moest pop een slab om, er moesten doekjes op de tafel en op beide doekjes een rijstwafel.....zaten ze met zijn 2-en aan de salontafel O+
Ik heb dus ook steeds meer zin om het Ikea keukentje aan haar te geven!
pi_131002748
Anouk O+ ik vind dat zo leuk! je kan echt zo genieten als ze zo staan te spelen he met poppen. Bumba moest vandaag mee op de loopfiets achter haar, daarna kreeg haar water van haar beker :D
Ikea keukentje is een goede of een pop+buggy net als Draak van NTS :D
pi_131002759
schattig Susie, Nena doet het ook heel erg, flesje aan popje geven, mutsje opdoen, thee drinken.
Mex doet dat eigenlijk nu pas, gaat hij spelen dat ze in de trein zitten enzo, heel schattig.
Misschien dat Nena het door hem al mee speelt.
  maandag 9 september 2013 @ 21:40:05 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131003035
Anouk heeft al 2 poppenwagens en 2 poppen, vind dat wel genoeg even ;) Dat keukentje komt er! O+
Ik vind dat echt heel schattig!
Edit; dat zou kunnen Troeta, toch een soort voorbeeld toch?
  maandag 9 september 2013 @ 22:08:29 #42
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131004683
Het gaat hier veel te snel }:| .

Welkom Mr.Niles :).

Nee zeggen, sja. Ik probeer zo min mogelijk als een 'politie-agent' te klinken. En benoem daarom vaak wat ze wel mogen. Bijvoorbeeld als ze binnen gooien met de bal zeg ik: 'jongens, met de bal mag je rollen'. Of als S op een stoel gaat staan is het 'ga eens zitten, straks val je'. Probeer het altijd wel zo 'positief' te verwoorden. Maar soms is het lastig. Vooral als J naar de opvang is geweest. Dan moet hij zich thuis echt afreageren. Op dat moment heeft hij heel duidelijke, strenge grenzen nodig, anders slaat hij helemaal door (en bezeerd hij anderen en vaak ook nog zichzelf). Dus het hangt ook heel erg van het moment af, welke aanpak ik gebruik. Als ik merk dat ze grenzen aan het uittesten zijn en dingen echt doen om het stout doen, dan waarschuw ik maar 1 keer en daarna is het op de trap zitten. (Bij S tot nu toe nog maar 2 keer gedaan, die vindt op de trap zitten nog veel te interessant :P ).

Lief van dat rollenspel Susie!! S is vooral bezig met torens bouwen van duplo. Dan laat hij hem ook heel trots zien. Komt aanrennen en roept 'toren!!!!!!' Daarna gaat hij weer naar de bak met duplo, klikt er nog een blokje op, rent weer naar me toe en weer heel trots 'torennnnn!!!!'. Enzovoort :P. Echt jongetje ;).
pi_131013031
Het gaat hier snel!

Schattig Susie

Fee
:D lekker trots

Qua nee zeggen, ik merk dat het best verschillend is. Op sommige momenten is het echt een boef en dan ben ik consequent maar meestal weet ze het wel en is nee schudden ter bevestiging voldoende.

Mijn meisje mist haar vader weer :( komende week en die week erna. Gelukkig is hij zat/zond thuis. Ze was van middernacht tot 2uur wakker en om 5uur klom ze van m'n bed af. :O
Ze is megalief en knuffelig vind het ook wel zielig. Ze eet gelukkig wel weer goed
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:11:37 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131013804
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoeg ;)
pi_131015136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:11 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoeg ;)
Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)

alternatieven aanbieden van wat 'wel' vind ik ook prettig, anders lijkt het me voor kindjes niet echt duidelijk wat je dan wel wilt. (verschilt per situatie natuurlijk maar in veel gevallen vind ik het zelf wel een prettige manier van iets leren)
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:40:44 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131015219
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:35 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)

alternatieven aanbieden van wat 'wel' vind ik ook prettig, anders lijkt het me voor kindjes niet echt duidelijk wat je dan wel wilt. (verschilt per situatie natuurlijk maar in veel gevallen vind ik het zelf wel een prettige manier van iets leren)
Zeker :Y (voor beide!)

Daarom zeg ik ook altijd dat zitten wel mag. Ze snapt het concept zitten ook wel dus dat doet ze de laatste dagen ook wat meer. Bij slaan is streng 'nee' zeggen tot nu toe het meest effectief, maar ik zeg ook nooit alleen maar 'nee' nu ik er over nadenk. Ik zeg dan meestal iets als 'nee, je mag niet slaan. Je mag wel aaien' en dan ga ik haar aaien. Ze snapt aaien ook dus hopelijk komt die boodschap binnenkort ook helemaal aan ;)
pi_131015277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Zeker :Y (voor beide!)

Daarom zeg ik ook altijd dat zitten wel mag. Ze snapt het concept zitten ook wel dus dat doet ze de laatste dagen ook wat meer. Bij slaan is streng 'nee' zeggen tot nu toe het meest effectief, maar ik zeg ook nooit alleen maar 'nee' nu ik er over nadenk. Ik zeg dan meestal iets als 'nee, je mag niet slaan. Je mag wel aaien' en dan ga ik haar aaien. Ze snapt aaien ook dus hopelijk komt die boodschap binnenkort ook helemaal aan ;)
Precies
Als S slaat zeg ik Auw (en sip kijken :9 ) zegt ze; ahhh O+ knuffel, kus.
Ze kan al goed troosten haha
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:49:38 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131015414
Ahh, dat is lief!

Ik heb trouwens een heel sneu meiske naar het KDV gebracht vanochtend, ben heel benieuwd wanneer ik gebeld wordt ;( :@. Ze had gisteravond 39,2 maar heeft verder wel gewoon goed geslapen (wel wat onrustig, af en toe een huiltje maar wel doorslapen). Om 10 v 6 werd ze wakker en moest ze erg huilen, ze wilde niks. Toen heeft ze bij ons in bed nog een kwartiertje geslapen en toen werd ze heel vrolijk wakker (kletsen, dansen, klappen)! Na een tijdje getempt maar de koorts was helemaal gezakt. Wel een paracetamol gegeven. Eenmaal beneden wilde ze niet eten en alleen maar op schoot zitten. Ik heb een flesje warme melk voor d'r gemaakt en dat ging er goed in, verder heeft ze niks gegeten. Omdat ze wel gewoon lekker ging spelen daarna toch maar besloten haar naar het KDV te brengen met de opdracht aan de leidsters om heel laagdrempelig te bellen.

Ik vermoed trouwens combinatie tanden en verkoudheid. Het kwijl stroomt uit haar mondje, niet normaal. Gister was haar shirt tot aan haar navel drijfnat :o :'). Maar ik voel nergens bulten/puntjes dus dit kan ook nog wel ff duren ook...
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:20:14 #49
250838 Fee-nix
pi_131015988
Ahh Soesa, dat is sneu. Hoop dat ze de dag goed doorkomt!
pi_131017141
Wat leuk al die verhalen over "nee" zeggen. ^O^
Ik zeg nee bij gevaarlijke dingen. En geef inderdaad een alternatief.
Ze probeerde net een poppenflesje gevuld met water te legen in de usb uitgang van mn laptop. Dat is een duidelijke nee :D
Toen heb ik haar naar de bakjes gebracht waar ze het water in mag doen en nog 3 x rustig herhaald. Het hielp. Het scheelt ook inderdaad wat voor kind je hebt en wat ze doen. Hier is klimmen op de eettafel ook een duidelijke nee. Maar ik probeer het wel heel rustig te zeggen, niet te schreeuwen. Ook met dingen in haar mond stoppen zeg ik heel rustig nee, haal het weg en geef haar soms iets anders. Een schepje/speeltje. De tv/DvD aanzetten vind ik niet zo'n probleem, net als boeken uit de kast. Ze heeft haar eigen plank en die mag ze elk uur er uitgooien. Maar soms heb ik het idee dat negeren beter werkt ( in sommige gevallen).

Wat is Nena vroeg met een rollenspel ! Wat super leuk zeg van Anouk en R van bitterend. Ik kijk er naar uit. Ze geeft mij eten, maar heeft nog niks met poppen of knuffels :)
Wel met levende dieren, snoeren, electrische aparaten en alles wat glimt en blinkt :7

Soesa beterschap ! Hoop dat ze ok blijft vandaag. :*
Mijn snotterige gevlekte dreumes is het poeprecord aan het verbreken en het Kruidvat doet goede zaken, damn !
Poepscheetjes, ook iets nieuws :( ;) Vannacht om 4 uur een explosie ! Wel gewoon zonder drama weer verder slapen. Heerlijk !
Wel even weg vandaag !
pi_131019915
Wij hebben hier een ochtendje nee zeggen gehad :P. De mini was moe en baldadig, hij kon echt alleen maar stout zijn -O-. Hij had ook slecht geslapen, wakker van 0.30-2.45 en om 6 uur klaar met slapen... Verklaart het wel, maar leuk is anders. Hopelijk wordt hij straks wat gezelliger wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131019959
Hier ook een dwarsligger! we gingen even de vuilnis weg brengen ging ze weer op straat liggen :( toen was ik wel kwaad want echt gevaarlijk!

Phai weer een slechte nacht :* ga jij niet ook slapen als hij slaapt?
pi_131020790
Bitterend das echt gevaarlijk ja lisa heeft er ook een handje van

Mijn meisje is echt lief vandaag en kwam n hakf uurtje gelede bij me zitten en is in slaap gevallen <3

Meestal is ze veel actiever hihi
pi_131020812
Wat een schatje O+
pi_131022391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:57 schreef bitterend het volgende:
Hier ook een dwarsligger! we gingen even de vuilnis weg brengen ging ze weer op straat liggen :( toen was ik wel kwaad want echt gevaarlijk!

Phai weer een slechte nacht :* ga jij niet ook slapen als hij slaapt?
Meestal niet. Ben dan over mijn slaap heen en geniet juist van even rust om me heen.

Op straat is het wel gevaarlijk ja! Als ik geschrokken-boos ben op de mini (als hij bijvoorbeeld zo de straat op rent), krijgt hij de slappe lach :( (en doet het daarna meteen nog een keer, want dát was grappig...). Dit soort dingen snapt hij gewoon echt nog niet, lastig vind ik dat.

Sam, vrolijk meisje heb je!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:49:40 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131023547
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Meestal niet. Ben dan over mijn slaap heen en geniet juist van even rust om me heen.

Op straat is het wel gevaarlijk ja! Als ik geschrokken-boos ben op de mini (als hij bijvoorbeeld zo de straat op rent), krijgt hij de slappe lach :( (en doet het daarna meteen nog een keer, want dát was grappig...). Dit soort dingen snapt hij gewoon echt nog niet, lastig vind ik dat.

Sam, vrolijk meisje heb je!!
Dat lachen als je boos bent ja :X. Dat wil E. ook nog wel eens doen, dan ben ik idd geschrokken-boos omdat ze ineens in haar kinderstoel is gaan staan oid en dan moet ze daar om lachen :'). Heel lastig!

Lief, Sam!
pi_131023649
Nou inderdaad!! ik zei R sta op! kom, we gaan..ik begon te lopen..toen bleef ze midden in de straat zitten en maar lachen -O-
pi_131025987
Beterschap voor je meisje Soesa!
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:20:13 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131026448
Lief van jullie, dankjewel. Ik ben nog niet gebeld dus ik denk dat het alweer iets beter gaat? Ik hoop het... Arm kuiken!
pi_131026700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat lachen als je boos bent ja :X. Dat wil E. ook nog wel eens doen, dan ben ik idd geschrokken-boos omdat ze ineens in haar kinderstoel is gaan staan oid en dan moet ze daar om lachen :'). Heel lastig!

Lief, Sam!
Wordt helemaal leuk tegen de tijd dat ze 3 zijn pfff :X

Zo ik lees ook weer even mee. Waren weekje.op vakantie en had niet zo'n zin om te.volgen hier.
Mn kleine.dame.wordt groot opeens ;( ze gaat opeens zoveel dingen doen, snappen. Echt leuk, maar mn baby ;(
pi_131039165
haai! :W Bijna dreumes-lurker-mama komt binnen met een vraag!

Wanneer zijn jullie gestopt met het geven van een speen? En is je kindje daarna alsnog begonnen met duimen?

Op het cb stelde ik de vraag wanneer het gebruikelijk is, en zij raadde aan om het nog voor het eerste jaar af te nemen. De zuigbehoefte zou dan dusdanig afgenomen zijn, en de kans op duimen nog erg klein. Ook zou ze er dan niet zoveel van meekrijgen, als bijvoorbeeld op latere leeftijd.
pi_131039321
Ik heb nog geen dreumes maar Otje duimt tegenwoordig als haar speen niet in de buurt is.
pi_131039375
Ik heb bijna een peuter maar hier nooit een speen gehad..duimen doet ze ook niet.
pi_131039443
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef Kwisted het volgende:

Wanneer zijn jullie gestopt met het geven van een speen? En is je kindje daarna alsnog begonnen met duimen?

Op het cb stelde ik de vraag wanneer het gebruikelijk is, en zij raadde aan om het nog voor het eerste jaar af te nemen. De zuigbehoefte zou dan dusdanig afgenomen zijn, en de kans op duimen nog erg klein. Ook zou ze er dan niet zoveel van meekrijgen, als bijvoorbeeld op latere leeftijd.
S gebruikt geen speen (en duimt niet) maar nichtje gebruikt wel een speen. En nu met 17mnd gebruikt ze m nog overdag en svonds/snachts en het lijkt of ze er nu steeds meer gehecht aan raakt. Ze vraagt ook echt naar de speen.

Hoe gaat het nu met E. Tante Soesa?
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:17:51 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131039663
Lief dat je 't vraagt, Zoë! E heeft vanochtend op het KDV zelfs 3 uur en een kwartier geslapen en sindsdien gaat 't eigenlijk best goed :?. Ze heeft prima gegeten en ligt nu rustig te slapen. Ook geen koorts meer. Gek kindje!

E heeft nog een speen in bed, we gaan het afwennen als ze zich weer helemaal fit voelt.
pi_131039664
quote:

Lisa heeft de tut alleen in bed en als ze eenmaal in slaap is valt hij uit haar mond. Overdag denkt ze er niet aan dus vind ik het wel best ze krijgt hem ook niet in de buggy als het bedtijd is ofzo en vanmiddag op schoot ook niet dat gaat super :-). Amber hebben wij hem afgepakt toen ze 2,5 was paar weken later zag ze een kindje duimen en nu krijgen we dr er niet meer vanaf. Ook glipt ze tussendoor naar boven om aan lisa haar tut te sabbelen...
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:19:12 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131039750
quote:

Hier helaas nog wel een speen. Ik heb er een waar ze ook op kan bijten, wat ze blijkbaar nu wel nodig blijkt te hebben :X Ik probeer hem vaak te verstoppen en dergelijks, naar buiten gaat het in ieder geval niet en dat weet ze ook... maar zodra we weer binnen zijn "peen, peen, peen, ben je nou?"
pi_131039790
Tante soesa
Slapen is gezond O+ fijn dat ze weer fit is!
pi_131039983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:19 schreef Susie het volgende:

[..]

maar zodra we weer binnen zijn "peen, peen, peen, ben je nou?"
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:17 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ook glipt ze tussendoor naar boven om aan lisa haar tut te sabbelen...
Oh wat erg, maar ik vind dit heel schattig klinken toch :@
Al zou ik het toch niet willen hoor, maar t klinkt gewoon lief :+
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:32:37 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131040630
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:19 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesa
Slapen is gezond O+ fijn dat ze weer fit is!
Lol, dat zei mijn zus afgelopen zondag ook al; iets in de zin dat als ze het er niet "uit kan slapen" als ze dus niet wil slapen... met andere woorden, van slapen worden ze weer beter O+
pi_131040688
Soesa, fijn dat het beter gaat!

Dat lachen als je boos wordt.. Daan doet het soms, of hij gaat sip kijken, of hij gaat heel schattig liggen (en hopen dat je voor zijn charme valt)..
Ik hoorde ergens eens dat lachen in zo'n ongepaste situatie soms ook een reactie is, omdat ze niet weten hoe ze anders moeten reageren. Al heb je ook gewoon bewust eigenwijze kindjes..

Daan gooide de speen eruit met 8/9 maand.. Daarna na een poos op een doekje gesabbeld. Maar dat werd zo smerig dat we rond de 13/14 maand die ook afgewend hebben.. Nu gooit hij alles knuffelbaars uit bed ;)

Daan zat vandaag opeens onder de vlekken rond zijn gezicht. Het lijken wel muggebulten, maar toch ook net weer anders. Als het een mug was, dan heeft er eentje flink honger gehad. Beide slapen, achter zijn oren en in zijn nek, kwam op 15 stuks.. Of misschien toch het begin van waterpokken?
We zullen wel zien.. Paniek niet meer zo snel bij een tweede kind ;)
pi_131041874
Hier ook nog een speen. Ik had het rond de 1e verjaardag willen afbouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes.

Hij heeft hem alleen nog maar in bed en ik wil er ook wel vanaf maar ik ben bang dat dat met de nodige drama's zal gaan en gezien de nachtvoedingen van de meisjes hang ik toch nog erg aan mijn slaap :@
pi_131041979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:22 schreef Kwisted het volgende:

[..]

[..]

Oh wat erg, maar ik vind dit heel schattig klinken toch :@
Al zou ik het toch niet willen hoor, maar t klinkt gewoon lief :+
We worden er gek van hoe schattig ook haha ze word bijna 4 en heel de dag sabbelen aan dr duim en stiekem doen heel dr tandjes scheef het telkens corrigeren. Lisa houd snachts nog haar speen zolang amber duimt in de hoop dat lisa daar de noodzaak niet in ziet.

Dus misschien kun je daarnaar afbouwen als je er vanaf wilt

Bij amber werkte toen de smoes goed dat de babypietjes haar speentjes wilde hebben. Kaartje gestuurd naar sinterklaas(oma) en speentjes in de schoen. Weekje later hadden we post van sinterklaas haha maja dat duimen nsderhand xd en ze was al een stukje ouder dan onze dreumussen :-)
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:05:49 #74
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131042841
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Hier ook nog een speen. Ik had het rond de 1e verjaardag willen afbouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes.

Hij heeft hem alleen nog maar in bed en ik wil er ook wel vanaf maar ik ben bang dat dat met de nodige drama's zal gaan en gezien de nachtvoedingen van de meisjes hang ik toch nog erg aan mijn slaap :@
Is toch logisch? Ik heb niet eens 2 kleine erbij en hecht ook veel aan mijn slaap en heb gewoon nu echt nog geen zin in drama's dat ze zonder speen "moet" omdat iemand anders dat zegt....
Overbuurjongen wordt 3 en die zie ik alleen maar met een speen in zijn mond, ja ook naar de supermarkt :X En dat vind ik dan persoonlijk echt geen gezicht en ook totaal niet nodig.

Sam! Dat is wel een ontzettende goede om te onthouden!! ^O^
pi_131042899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:05 schreef Susie het volgende:
Overbuurjongen wordt 3 en die zie ik alleen maar met een speen in zijn mond, ja ook naar de supermarkt En dat vind ik dan persoonlijk echt geen gezicht en ook totaal niet nodig.
Ja, dat vind ik ook vreselijk. En dan praten met dat ding in de mond :X
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:08:10 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131042994
Ik zeg nu al vaak tegen Anouk dat ik haar niet kan verstaan zolang ze haar speen in heeft... dan doet ze hem uit en herhaalt het nog even O+ Niet dat ik haar dan goed versta, maar dat even ter zijde :D, gaat om het principe natuurlijk! :P
pi_131043291
M begint 's ochtends in bed ook meteen te kwekken en ik trek dan meteen zijn speen uit zijn mond. Inmiddels doet ie dat zelf als hij wat wil zeggen.
pi_131051054
Hallo dames sorry dat ik zo binnen kom vallen,maar wil jullie om tips vragen.
Mijn oudste dochter is een puber van 14 . Mijn jongste word deze week 1 jaar ik ben er dus al een poosje uit geweest.Nu gaat het om mijn jongste wat zijn leuke verjaardags kadootjes voor een meisje van 1.mensen vragen wat ze voor haar kunnen kopen en ik heb geen idee.Moet zelf ook nog kadoo halen maar vind het maar moeilijk. Jullie ideetjes?
pi_131051170
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:

Wij hebben afgelopen zomervakantie speen coldturkey verbannen... En dat ging wonderwel vrijwel moeiteloos. De eerste nacht heeft ie m gewoon gehad, en de tweede nacht gewoon naar bed gedaan zonder speen. Een of twee nachten heeft het 45min a 1h geduurd voor ie in slaap viel, en dat wast.

Ik wilde er vanaf omdat ie m steeds vaker overdag wilde, gewoonte zeer zeker, want vaak was er niks aan de hand en overal zag ie m of vond ie er een en dan hoppaaaaa in de mond!
  woensdag 11 september 2013 @ 09:32:47 #80
250838 Fee-nix
pi_131051305
Speen heeft S alleen nog als hij 's ochtends wakker wordt. Dan kan ik nog ff blijven liggen ;). Voor 's avonds heb ik hem op een gegeven moment ook weggenomen. Weet niet meer precies hoe oud hij toen was, wel ouder dan 1 jaar. T was een paar avonden drama bij het in slaap vallen en daarna was het weer prima. Het stomme was dat ik hem al eens eerder van de speen af had (voordat hij 1 werd). Dat ging vrij goed en snel, maar toen werd hij ziek en vond ik het zo zielig en heb ik hem weer gegeven. En toen raakte hij er idd echt gehecht aan. Dus ik zou ook zeggen: probeer het voor het eerste jaar. In ieder geval afwennen dat de speen nodig is om mee in te slapen. Bij mij gaat het prima dat hij nog 's ochtends zijn speen mag. Dat is duidelijk en verder vraagt hij er ook niet om.

morgan, cadeautjes blijft lastig. Ideetjes:
loopkar (voor jezelf om te geven bijv.)
vormenstoof
stapeltoren
bal
kleertjes
badspeeltjes
badboekje (er is een heel leuke van rupsje nooit genoeg, waar je ook een rups bij krijgt die water spuit)
knuffel
zandbak (bijv. aan de opa's en oma's)
schepje/emmertje/hark/zeef etc.
badje voor in de tuin

En kijk eens op www.ilovespeelgoed.nl. Superleuke site en je kunt de categorie 'babyspeelgoed' kiezen. Ik haalde daar veel ideetjes vandaan voor de 1e verjaardag van m'n zoontje.
pi_131051387
Fee-nix bedankt voor al je tips ik ga gelijk even kijken op de website.
pi_131053960
Leuke site Fee-nix! O+

Mijn dreumes is vandaag 20 maanden *G*
en mijn meisjes zijn gecorrigeerd 6 maanden *O* *O*
pi_131053981
Kyara: Gefeliciteerd *O*
pi_131053999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef Susie het volgende:
Ik zeg nu al vaak tegen Anouk dat ik haar niet kan verstaan zolang ze haar speen in heeft... dan doet ze hem uit en herhaalt het nog even O+ Niet dat ik haar dan goed versta, maar dat even ter zijde :D, gaat om het principe natuurlijk! :P
_O-
pi_131055001
Gefeliciteerd Kyara! *O*
pi_131055096
*O* driedubbel feest Kyara!

hier al een 15 maanden meisje O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131055331
Gefeliciteerd Marjo *O*
  woensdag 11 september 2013 @ 12:40:49 #88
250838 Fee-nix
pi_131055835
Gefeliciteerd Marjolijntje en Kyara!

Leuke site he Kyara :). Ik heb m volgens mij van Soempie ;).
pi_131057131
Gefeliciteerd Marjo en Kyara! :).

Hier heeft ze een speen aan haar knuffel. Die heeft ze alleen savonds in bed. Ze heeft de speen niet echt veel of lang in, het is vooral knuffel die stevig in de armpjes is geklemd van savonds 19 tot sochtends opstaan O+. Overdag heeft ze niks. Binnenkort proberen we hier knuffel zonder speen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_131058885
Schattig clauwhee!

Marjolijn
*O* + voor 15mnd bv
pi_131071064
Lief dat geknuffel met knuffels.

M heeft weer een nieuw woordje: feees boek :')
pi_131071605
M O+ slimmerd!

Ben zo verliefd op S O+ ze mist (8> duidelijk maar ze is zo lief en knuffelig.
Vannacht heeft ze weer bij me geslapen ( wat ze meestal doet als papa weg is )
En vanmiddag na haar middagslaapje wilde ze op de bank knuffelen en ging weer verder slapen O+ was echt genieten.
  woensdag 11 september 2013 @ 20:39:50 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131072050
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:16 schreef Kyara het volgende:
Lief dat geknuffel met knuffels.

M heeft weer een nieuw woordje: feees boek :')
_O-

Lief Zoë!

Hier was het weer letterlijk een hysterische dag....als ze iets niet mocht, gillen, op de grond liggen en schoppen met haar benen....na haar middagslaap tijden het aankleden moest er niet iemand bij haar raam voorbij zijn gelopen, want ze ging te keer alsof ik haar aan het vermoorden was, zo niet leuk. Ik ga woensdags maar weer werken denk ik ;) Ze klinkt er helemaal wat schor van!
Maar volgens mij heb ik nu echt 2 witte puntjes boven gezien (tja, als je zo aan het gillen bent, dan kan mama wel goed in je mond kijken natuurlijk :P ), dus hoektanden in aantocht! ^O^
  woensdag 11 september 2013 @ 23:04:39 #94
250838 Fee-nix
pi_131080253
clauwheee ik vind dat knuffelen met zo'n knuffel ook zoooo schattig. S is er ook gek op O+ .

Whaha dat nieuwe woordje Kyara!

Liefff Zoë. Wel zielig dat ze haar papa zo mist, maar extra knuffels voor jou is wel lekker natuurlijk ;).

quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:39 schreef Susie het volgende:

[..]

Maar volgens mij heb ik nu echt 2 witte puntjes boven gezien (tja, als je zo aan het gillen bent, dan kan mama wel goed in je mond kijken natuurlijk :P )
:D. Hoop dat de hysterische buien daarna ook weer minder worden! Niet leuk en vermoeiend is dat...

S ging vanochtend in bed ineens tellen :D. Stelde nog niks voor natuurlijk, maar het was helemaal uit zichzelf zo van: 1...... 3!!!!!! En het valt me op dat hij bijna alleen nog maar tweewoordszinnetjes gebruikt. Bijna geen losse woordjes meer. Het gaat zo hard!
pi_131085397
Susie
-O- tanden/kiezenleed

Fee
Wat knap!

O+ S was vannacht alleen wakker voor de medicatie (opzich wel jammer dat we dat snachts ook moeten geven maar ze het het snachts echt nodig)

Foto van gister toen ze weer in slaap viel. Ze was best warm dus had dr op een gegeven moment op de bank neergelegd
pi_131085539
Zoë O+ wat lief zeg!!

Susie...pfffff, mag je lekker weer werken vandaag ;)?

Fee, wauw, knap!

E. is nu ook druk bezig met klanken nazeggen. Zo zegt ze pè als ze speen bedoelt en is baby (babyfoto van haarzelf) bie :D. Ze wordt ook zo slim, vanochtend zat ze in de kinderstoel te ontbijten/met brood te gooien toen mijn man de woonkamer binnenkwam. Toen de deur openging vroeg ik: 'wie is dat?' en voordat ze hem gezien had zei ze al papa. Kleine knapperd.

Ze is weer knetterverkouden en hoest wat af. Sneu
  donderdag 12 september 2013 @ 08:14:08 #97
250838 Fee-nix
pi_131085616
Ahww Zoë O+ . Ik vind t toch zo'n knap meisje!
pi_131086367
Wat een mooie foto Zoe O+
Overdag is het vaak al heel wat met praten en lopen en zo en dan zo slapend zijn ze nog maar zo klein.

Beterschap voor E Soesa.

Fee, sterkte met het tanjesleed

M ging gister checken of het nog regende
  donderdag 12 september 2013 @ 09:37:10 #99
250838 Fee-nix
pi_131086829
quote:
17s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:05 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto Zoe O+
Overdag is het vaak al heel wat met praten en lopen en zo en dan zo slapend zijn ze nog maar zo klein.

Beterschap voor E Soesa.

Fee Susie, sterkte met het tanjesleed

M ging gister checken of het nog regende
[ link | afbeelding ]
;)

Ahw regen voelen O+ . Als het regent roept S de hele tijd vol overtuiging en naar buiten wijzend 'bahhhhhh, regen!!'
  donderdag 12 september 2013 @ 12:12:26 #100
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131090652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:14 schreef Fee-nix het volgende:
Ahww Zoë O+ . Ik vind t toch zo'n knap meisje!
+1! O+

En M is ook O+

En ja Fee, ben heerlijk aan het werk vandaag :P :D
  donderdag 12 september 2013 @ 12:31:44 #101
250838 Fee-nix
pi_131091144
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:12 schreef Susie het volgende:

[..]

+1! O+

En M is ook O+

En ja Fee Soesa, ben heerlijk aan het werk vandaag :P :D
;). Gaat lekker vandaag... :D
pi_131091575

Mooie foto Zoe O+
Lieve M O+
Knap dat tellen Fee
Suus: Sterkte met tandjes !
  donderdag 12 september 2013 @ 13:44:56 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131092995
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:31 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

;). Gaat lekker vandaag... :D
Ah shitski.... Je kunt je voorstellen dat het momenteel ook zo op het werk gaat! :D Slaap te kort enzo...en veeeeeel te doen, maar er niet doorheen kunnen komen :(
  donderdag 12 september 2013 @ 19:51:01 #104
250838 Fee-nix
pi_131104204
Susie hoop dat je de dag nog een beetje bent doorgekomen ;).

Volgens mij heeft S echt een 'sprong' ofzo achter de rug. Hij was vandaag toch een partij vrolijk! En maar lachen, grapjes maken, kletsen. Echt heerlijk. En hij begint puzzelen te snappen.
  donderdag 12 september 2013 @ 20:54:04 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131106664
Ja, heb het gered! En kunnen afmaken wat ik wilde afmaken (tot ik om 17 nog 3 dossiers vond...morgen weer een dag ;) ).

Klinkt fijn Fee!

Anouk haaaaaaaat tandenpoetsen, kom ik met een wattenstaafje met detinox aan, zeg tegen haar, ga maar even liggen en mondje open, doe ze dat gewoon! En zegt vervolgens "nog een beetje" :? Raar kind! :D
  donderdag 12 september 2013 @ 20:57:12 #106
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131106806
Schattige foto's hier! O+

Cristel vraagt ook om haar speen helaas....Had me nog zo voorgenomen om m zo min mogelijk te geven maarja......#fail :') Ze noemt haar speen trouwens Mimi O+ Schattig

En ze was zo lief vandaag, niet constant hangen ...en ze leert nieuwe woordjes, en aantal gebaren gaan al heel goed! Ik denk dat ik een dvd van lotte en max ga geven met sinterklaas :Y
pi_131119690
Dag 5 van de buikloop :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig drinkt ze goed en eet ze redelijk.
Wel lekker vrolijk maar erg snel moe. Ook het eerste tandje wat al sinds eind augustus probeert door te komen. :D

Wat knap Fee van dat puzzelen !
Susie: Anouk O+
PE: Cristel gaat ook al zo hard O+
pi_131119816
Susie
Zag haar foto in het fototopic! wat een mooierd O+

KZ
:* beterschap. Misschien had ze niet goed gekauwd? dan verwerkt haar lichaam het misschien nog niet?

PE
Mimi O+

S heeft vannacht weer goed geslapen *; het is wel zwaar alles alleen te doen maar als ze snachts goed slaapt scheelt het de helft.
pi_131120251
Fijn van de nacht Zoe ! heb je nog die tip van zo'n filmpje gebruikt ?
Tja, de darmen zijn van slag, dus dat moet het zijn. Kauwen kan ze toch nog slecht
pi_131120509
Ah kz :*

En ook voor Zoë :*

Had ook de foto van Anoekje gezien O+ Lekker in plassen stampen :D

Hier merken we dat het herfst wordt, want snot... Veel snot..
pi_131120918
Ja hoi, ik kom ook maar weer eens binnenvallen. Laptop nog steeds kapot, weinig gewerkt omdat ik ziek was (lekker handig ook, met kind in om voor te zorgen, moeders kunnen nooit ziek zijn was het toch? ;) en daardoor op de dagen dat ik wel gewerkt hebt te weinig tijd om rustig te reageren. Nou ja, het is vrijdag dus nu mag ik er even rustig voor gaan zitten O-)

Ik heb heel veel gelezen maar weinig onthouden, dus ik reageer even op wat ik nog weet.

Die foto van S is zo mooi Zoe! En precies wat Kyara zegt, ze zijn al zo groot maar ook nog zo klein als ze dan slapen. Ik sta 's avonds ook vaak bij M's bedje met die gedachte.

Kyara, wat een mooie foto van M en de regen! O+ Ik vind dat zo leuk, als ze opeens van die 'echte mensen dingen' doen.

Beterschap voor je meisje KZ!

En S van Fee en Cristel zijn lekker hun vrolijke zelfje, zo fijn zijn zulke momenten! Leuk, dat gebaren, ik ben te lui om ermee aan de gang te gaan... :@

Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje. Ik word soms een beetje moe van de nee-fase die zijn intrede heeft gedaan. ALLES is nee, en hoewel ik best weet dat ik dat een 1,5-jarige niet kwalijk kan nemen word ik soms wat verdrietig van de negativiteit ervan ofzo :@ Eergisteren dik drama aan tafel omdat M z'n yoghurt wegduwde en ik dus vroeg 'ben je klaar?' 'NEE!!' Ik de yoghurt weer terugzetten maar dat werd onder een een nog luider ' NEEE!' weer weggeduwd. Dus ik loop naar de keuken, mompelend ' Ok, dus je bent klaar', meneer: 'NEEEHEEEEEE!!'. Ik vraag me af of hij überhaupt van het bestaan van het woord 'ja' weet :') Misschien moet ik tot die tijd maar geen vragen meer stellen :+

Maar hij verbaast me ook weer zo met wat hij snapt en hij is zo gezellig aan het keuvelen O+ Hij is bezig met kleuren leren en dat verloopt nog verre van vlekkeloos maar hij vindt het zo interessant. Maar eergisteren liep hij langs zijn blokkenwagen, wees naar het handvat en zei heel nonchalant ' rood' en wandelde door :o

Er komen nu echt gesprekjes, waarop hij opeens eens refereert aan dingen die een week geleden gebeurd zijn. Dan zitten we te lunchen en dan zegt hij 'Simo trein' omdat we inderdaad vorige week bij Simon waren die een mooie trein had. Of hij vraagt opeens naar papa en wordt dan blij als ik vertel dat hij daar morgen heen gaat O+

En hij heeft een vriendje op het kdv, waar hij heerlijk mee rond rent en die hij ook regelmatig even benoemt. Als ik M ophaal zwaaien ze elkaar gedag, zo zoet *;

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 13-09-2013 10:44:43 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131121155
Thx Nirak ! Ook een snotneusje bij jullie dus. Beterschap.
Hier slaapt ze opeens weer erg vroeg. Is al tijden niet voorgekomen. Fijn O+

CS: Nee fase ! Lijkt me ook lastig qua negativiteit. Nog geen ervaring mee. Leuk en lief hoe je omschrijft wat hij leert en doet. Over zn vriendje O+
pi_131121201
Maar ik heb wel bewondering voor die kleine van me. Ze is zo super lief en vrolijk, slaapt de hele nacht en gaat lekker mee op stap naar buiten. Moet er niet aan denken " in haar toestand" :+ :D
pi_131121822
Bijyonder is dat, hoe bikkelig die kleintjes eigenlijk zijn. Afgelopen week merkte ik hoe vaatdoekerig ik me al voel bij 38 graden, en als ik dan zie hoe M zich vaak met 39+ staande houdt... Hun lijfjes gaan echt een beetje anders met ziekte om geloof ik.

En Nirak, snot, check. Herfst -O-
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:51:08 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131121945
Stoer zijn ze ja :Y.

Allemaal ziekige kindjes. Beterschap! Hier ook snot. Veeeeel snot. We waren er ook al een hele maand vanaf :') ;(. Ze is nu naar het KDV maar ik ben benieuwd, ze was vanochtend zo plakkerig! Het voordeel is dat er op vrijdag maar 4 kindjes zijn dus lekker veel plaktijd met de leidsters.

Mijn meisje slaapt al 3 dagen niet meer 's middags, ze slaapt dan 's ochtends tot een uur of 11 en dan 's middags gaat ze niet meer slapen. Ze ligt gewoon lekker te kletsen in bed maar slapen :N, ho maar. Nu wil ik dus (alweer ja :D) gaan proberen het ochtendslaapje uit te stellen want ze is nu rond etenstijd zo moe dat ze amper eet waardoor ze 's ochtends weer vroeger wakker is. Vicieuze cirkel alert!

Clubsoda, bij jouw verhalen kan ik me nooit voorstellen dat E. over een half jaartje ook al zo wijs is :o O+. Voel je je weer helemaal beter?
pi_131122159
Kz
herkenbaar, S kauwt ook niet alles goed en vind ik ook wel terug in de luier :9 vandaar

Nirak
-O- snot

CS
wat leuk om te lezen wat hij allemaal al kan!
& dankjewel!
ik kijk ook vaak even om het hoekje als S slaapt..zo lief

tante soesa
Dat is hier ook zo, als ze smorgens slaapt dan is ze de hele middag wakker en rond etenstijd super moe. Uitstellen is soms lastig dus laat ik haar voor 10uur smorgens max een half uur slapen dan kan ze rond 13;30 een middagdutje doen en rond 19:30/20:00 op bed.
Meestal red ze het wel zonder slaapje maar als ze niet fit is ofzo is de ochtend toch te lang.
pi_131122202
Lastig Soesa, met dat middagslaapje. Bij M ging dat ook zo, heb ik al wel eens verteld geloof ik. Ik heb heel vaak aan het eind van de middag stukken met hem gewandeld, in de wagen sliep hij weliswaar niet, maar hij gaat dan wel een beetje zitten spacen en kwam dan toch tot rust. Dan trok hij het weer tot het avondeten en daardoor leefde hij weer wat op. Maar het is inderdaad een behoorlijk vicieuze cirkel zo ;)

En nou he, ik ben er ook verbaasd over hoe hard het gaat. Ik dacht dat het na het eerste jaar een stuk rustigere aan zou gaan met veranderingen, maar het tegenovergestelde blijkt waar! Ze maken zo idioot veel ontwikkelingen door in zo'n korte tijd!

Oh, en lief dat je het vraagt, het gaat een stuk beter weer. Ik ben lekker bij mijn lief, M is bij zijn papa dus ik ga even bijtanken het weekend.
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:12:11 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131122458
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:01 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig Soesa, met dat middagslaapje. Bij M ging dat ook zo, heb ik al wel eens verteld geloof ik. Ik heb heel vaak aan het eind van de middag stukken met hem gewandeld, in de wagen sliep hij weliswaar niet, maar hij gaat dan wel een beetje zitten spacen en kwam dan toch tot rust. Dan trok hij het weer tot het avondeten en daardoor leefde hij weer wat op. Maar het is inderdaad een behoorlijk vicieuze cirkel zo ;)

En nou he, ik ben er ook verbaasd over hoe hard het gaat. Ik dacht dat het na het eerste jaar een stuk rustigere aan zou gaan met veranderingen, maar het tegenovergestelde blijkt waar! Ze maken zo idioot veel ontwikkelingen door in zo'n korte tijd!

Oh, en lief dat je het vraagt, het gaat een stuk beter weer. Ik ben lekker bij mijn lief, M is bij zijn papa dus ik ga even bijtanken het weekend.
Ohja, nu je dat zegt herinner ik me dat wel ja. Ook een idee, ga ik onthouden!

Heel typisch is dat ze woensdagochtend gewoon totaal niet moe leek te zijn, pas rond half 12 (dat is voor haar doen echt laat, normaal stort ze rond half 10 al in) ging ze een beetje vermoeidheidssignalen afgeven. Ik denk dat ik toen juist te vroeg was met naar bed brengen want toen sliep ze maar een klein uurtje. Het is een beetje schuiven nu (en dat is wennen joh, na 7 maanden exact hetzelfde ritme te hebben gehad _O- ) maar we komen er vast wel uit ;). Op het KDV gingen ze ook proberen haar naar 1 tussen-de-middag slaapje te dirigeren maar ik vraag me af of dat vandaag gaat lukken.

Dat ontwikkelen gaat maar door ja, onvoorstelbaar. Zo ontzettend leuk om mee te maken O+. Een half jaar geleden kon ze net aan zelf zitten, nu rent ze bijna door het huis.

Fijn dat je je weer beter voelt! Lekker bijtanken dit weekend.

Kennen jullie trouwens de film Happy Feet? Zoals die pinguïn danst, danst Elin ook _O-
pi_131131170
Hier ook weer terug van vakantie.

Welkom Morgan en Mr. Niles.

Beterschap voor de zieken!

Kz zoiets hebben we bij Liors luiers ook nog weleens.

Speen hadden we bij oudste tot bijna 3,5 jaar in verband met L's geboorte en niet gemiste punt om lang daarvoor af te wennen. Nu geen speen meer en duimen deed hij weleens maar zelden.

Mooie foto's Kyara, Zoë en Sam.

Fee wat knap van het tellen.

Leuk die kindjes met veel fantasie.

CS fijn dat je je beter voelt. Lekker bijtanken.

Vakantie was heerlijk, ondanks slecht weer. Dreumes klom in het vakantiehuis op de bank en nu ook met gemak op ons bed. Helaas de tweede dag gelijk een ziekenhuisbezoekje afgelegd want meneer kreeg zijn vingers in de tuindeur, toen manlief die sloot. Gelukkig niets gebroken ofzo. En vanochtend nog een smak op het asfalt bij het lopen, heeft zijn lip open gehaald en het bloedde klein beetje.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinuviel op 14-09-2013 22:43:30 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:52:15 #120
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131141642
Happy Feet is leuheuk! O+

CS, wat herkenbaar, dat nee verhaal en vervolgens dat ze dan toch ook weer veel dingen wel begrijpen, daarom is voor ons juist dat nee-gedoe zo onbegrijpelijk....als je mij nog begrijpt :? :D

Hier ook snot, want tandjes.... super nacht gehad :N , heb elk uur gezien, langst geslapen is denk ik nog geen 1,5 uur ;( Maar ik heb mij op het werk er weer doorheen geslagen! Kwam ook omdat ik super vrolijk werd van het feit dat ik vanmorgen een pre-zwangerschap broek even paste.... en hij paste! *O* Dus ach, mijn dag kon al niet meer stuk (alhoewel ik nu wel kapot ben ofcourse).

Beterschap voor alle zieke kindjes! O+
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:53:04 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131141686
Oh en tinu, wat een pech voor je kleine man? :*
pi_131144295
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:13 schreef Clubsoda het volgende:
Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje. Ik word soms een beetje moe van de nee-fase die zijn intrede heeft gedaan. ALLES is nee, en hoewel ik best weet dat ik dat een 1,5-jarige niet kwalijk kan nemen word ik soms wat verdrietig van de negativiteit ervan ofzo Eergisteren dik drama aan tafel omdat M z'n yoghurt wegduwde en ik dus vroeg 'ben je klaar?' 'NEE!!' Ik de yoghurt weer terugzetten maar dat werd onder een een nog luider ' NEEE!' weer weggeduwd. Dus ik loop naar de keuken, mompelend ' Ok, dus je bent klaar', meneer: 'NEEEHEEEEEE!!'. Ik vraag me af of hij überhaupt van het bestaan van het woord 'ja' weet Misschien moet ik tot die tijd maar geen vragen meer stellen
Herkanbaar.

Maar volgens mij bedoelt hij dan geen nee. Want dan roept en schudt hij nee bij het eten maar ondertussen gaat wel dat mondje open voor de volgende hap :D
pi_131144400
Tinu, welkom terug! Wat een pech voor L. Maar dat filmpje is briljant :D

:* voor de zieke kindjes

Ik vind het nu ook zo hard gaan. Vind zijn gezichtje ook veranderen, het wordt wat peuterachtiger.
  zaterdag 14 september 2013 @ 08:47:32 #124
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131154756
Kom er even tussendoor, zie deze oproep via facebook:

Rückruf: Bebivita ruft den Instantbrei Bebivita Milchbrei Grieß 600g mit MHD 30.09.2014 zurück. In zwei Packungen wurden Glassplitter gefunden. Bitte weitersagen. Infos: http://bit.ly/bebivita-rueckruf

pi_131155924
Bah, glassplinters.. Hoe komt dat er ineens in?
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:06:59 #126
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131157027
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:12 schreef Xanteh het volgende:
Bah, glassplinters.. Hoe komt dat er ineens in?
Ja geen idee....Maargoed, ik dacht ik deel het ff hier, want er zijn vast mensen hier die inkopen doen in duitsland!
pi_131157480
Wat eng PE ! Goed dat je het even post.

Tinu: Welkom terug. Fijn dat jullie het goed hebben gehad ondanks de pech met je dreumes.
Soesa: Het gaat echt hard ja. Ze kruipt helemaal niet meer. En overgang naar ander ritme is weer wennen ja.
Susie: Je broek *O*
Kyara: M krijgt een ander snoetje ja, gaat snel
pi_131157632
Ik was zo dom gister. Meisje lag te slapen, gaf ik haar om 22.00 uur neusspray omdat ze klonk als een schorre bootwerker. Normaal haat ze dat, maar dacht handig. Ze slaapt dus heeft het vast niet in de gaten 8)7 Op gezeten met een hyper kind tot 1.30. Snotje verkouden, buikgriep dag 6, huilen van de tandjespijn en hyper van moeheid. DOM !!!
Gelukkig van 1.30 tot 7.30 geslapen , met zo nu en dan huilen/piepen in haar slaap van de pijn. Heb haar steeds even vastgepakt en geknuffeld. Beetje dentinox hielp ook. Maar lekker is ze niet :{ Zelf ook niet helemaal fit en verkouden. c_/ c_/ c_/
pi_131157652
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:06 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ja geen idee....Maargoed, ik dacht ik deel het ff hier, want er zijn vast mensen hier die inkopen doen in duitsland!
:) Heb het ook maar even via facebook gedeelt, je weet maar nooit (woon zelf ook aan de grens).
pi_131157703
Arme kleine kz :* wist niet dat het zo rond ging. Al een beetje zicht op het eerste tandje?
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:37:28 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131157761
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:32 schreef Xanteh het volgende:

[..]

:) Heb het ook maar even via facebook gedeelt, je weet maar nooit (woon zelf ook aan de grens).
Dan is dit ook misschien wel handig voor je, heb het namelijk via deze fb pagina gezien:
https://www.facebook.com/sparbaby

Staan soms interessante aanbiedingen op :) Zeker als grensganger :Y
pi_131157764
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:34 schreef Xanteh het volgende:
Arme kleine kz :* wist niet dat het zo rond ging. Al een beetje zicht op het eerste tandje?
Meer dan 2 weken aan de gang en alleen een inimini randje :+
pi_131159526
Loslopende dreumes in da house!

Heel voorzichtig en stapje voor stapje maar hij loopt los!

*G* O+ *G* :'( *G* O+ *G* :'( *G* O+ *G* :'( *G* O+ *G* :'( *G*
pi_131159538
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef Kyara het volgende:

*O* *O* *O*
pi_131159543
Huil je ?
pi_131159567
bijna ;)
pi_131159577
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:44 schreef Kyara het volgende:
bijna ;)
:* :* :* :* :* :* :* :* :* :*
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:47:43 #138
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131159630
M *O* *O* stoere O+.

Kz, oei! Hoe is het met kzbeeb nu?

E. ligt al sinds kwart over 10 te slapen :o
pi_131159691
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
M *O* *O* stoere O+.

Kz, oei! Hoe is het met kzbeeb nu?

E. ligt al sinds kwart over 10 te slapen :o
Hebben wij dezelfde E :o
Hoewel de mijne om half 10 naar bed ging (en wakker is trouwens)
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:53:13 #140
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131159751
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:50 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hebben wij dezelfde E :o
Hoewel de mijne om half 10 naar bed ging (en wakker is trouwens)
Tweeling :o!

Jouw E heeft ook een lange ruk gemaakt zeg! Ik ben benieuwd wanneer ze wakker gaat worden, we wilden eigenlijk ergens lunchen maarehm, ik begin toch wel erg honger te krijgen :') (de dag begon al om kwart voor 6 }:| )
pi_131159864
Slaapkopjes O+
Hier ligt ze plat vanaf iets voor 11.00 uur. Mag niet klagen !
Ze was zoet maar super moe, dus helemaal prima ^O^
pi_131159910
quote:

O+ *O*
Moet je toch over schoentjes nadenken. :+
pi_131159936
Bardossa laarsjes O+
pi_131159971
Hoe doen jullie dat Soesa, als je ergens gaat lunchen ? Eten voor E mee ?
pi_131160194
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:00 schreef kleinzusje het volgende:
Bardossa laarsjes O+
*Googelen gaat.
pi_131160309
Jaa Kyara! *G* *G* GO M!!

Kz
:* aww beterschap voor jullie beide

Son&soesa
Ook toevallig!

We gingen vanmorgen winkelen voor schoentjes voor S
:o 90euro! (van 70-90euro in mt 22)
Die ze nu heeft, heeft ze maar 3mnd aangehad. Hmm dus nu ben ik
aan het googlen voor schoentjes. Wil natuurlijk wel goede schoenen maar vind het ook veel geld.
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:16:47 #147
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131160342
Je hebt toch ook goede schoentjes voor minder geld ? :@ Ik vind 90 euro echt heel erg veel! :@
pi_131160356
Jaaaa Kyara! Tof! Stoere M! *O*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:21:46 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131160455
quote:

Tof! *O*
pi_131160469
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:16 schreef PureEvil het volgende:
Je hebt toch ook goede schoentjes voor minder geld ? :@ Ik vind 90 euro echt heel erg veel! :@
Jaa belachelijk (net als veel winterjassen trouwens)
Bij van Haren enzo zag ik ook schoentjes maar er was niet veel keuze en vond ze ook niet echt mooi of handig (laarsjes waarvan de bovenkant erg stug, lijkt me voor het buitenspelen enzo niet echt prettig)
ze moeten ook leuk zijn voor bij een jurkje én haar spijkerbroekjes dus ja ..mm
pi_131160627
M krijgt Elefanten van Van Haren denk ik. Of anders even naar DLD. Hoewel de prijzen gelijk zijn, is er wel wat meer keuze.

Zal zo even filmpje uploaden.
pi_131160937
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:27 schreef Kyara het volgende:
M krijgt Elefanten van Van Haren denk ik. Of anders even naar DLD. Hoewel de prijzen gelijk zijn, is er wel wat meer keuze.

Zal zo even filmpje uploaden.
In Kleve schijn je een grote kinderschoenenwinkel te hebben.
Oh en *O* voor lopende M!
pi_131161475
quote:

Jaaaaaaaaa!!! Go M. Go!
*O* *O* *O*

Beterschap voor alle snotneuzen en andere zieken :*.

Verder niet erg bijgelezen, maar wilde even zeggen dat ik zo blij ben met mijn vrolijke, onschuldige dreumes in huis O+ O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131161936
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

In Kleve schijn je een grote kinderschoenenwinkel te hebben.
Oh en *O* voor lopende M!
Ja, waar vroeger de Elefantenfabriek zat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:52 schreef Phaidra het volgende:
Verder niet erg bijgelezen, maar wilde even zeggen dat ik zo blij ben met mijn vrolijke, onschuldige dreumes in huis .
O+ :*
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:13:12 #155
381212 Gulara
From the future
pi_131162033
Ooh Kyara, je grote kleine aan de wandel! O+ O+ O+ Knapperd!

Hij moest natuurlijk iets nieuws bedenken met van die beweeglijke zussen. ;)
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:15:53 #156
250838 Fee-nix
pi_131162110
Onze jochies hebben gister weer een nachtje bij opa en oma geslapen :). Wij hadden een bruiloft (van dezelfde vrienden waar we vorige week vrijgezellenfeest van hadden). Was een leuke dag! Maar daarom dus niet helemaal bijgelezen.

Zag wel een boel zieke kindjes :(. :*

CS leuk om weer wat van je te lezen. Wat lief al die ontwikkelingen en wat heb je ook een slimmerd! Ook fijn dat het met jou weer wat beter gaat.

M loopt los! *O* *O* *O* Wat heerlijk Kyara!

Schoenen voor 90 euro?! Ik zou er niet eens over nadenken :@ . Ben weer goed geslaagd bij van Haren vrijdag :Y .

Dat is wat ik heb onthouden!
pi_131163169
Hij doet het lekker op z'n gemakkie Kyara. Leuk hoor O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_131164052
Leuk hoor Kyara :)
  zaterdag 14 september 2013 @ 15:37:43 #160
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131164768
pi_131166697
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:04:52 #162
250838 Fee-nix
pi_131167510
quote:
Heel lief! En knap :).
pi_131167590
Wat leuk ! *O*
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:25:40 #164
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131171915
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:09 schreef Kyara het volgende:

Oh dat wist ik niet eens? Denk ik....? Doe eens een naam/adres?

Oh en dat filmpje van Midas! Fijn hoor dat ie doorheeft dat ie nu kan lopen O+

wbt schoentjes...Cristel had onderlaatst leuke laarsjes gekregen van mijn moeder, maatje 23, grootpoot :+ Nu nog iets te groot, maar past ze vast wel in als het kouder wordt :Y van Bobbi Shoes, gekocht bij van Haren

pi_131174512
Flex ?
pi_131174793
Ik las bij de babys wel eens over het kwijlen. Dat halve t-shirts doorweekt waren enzo :P Nou check ! Kon me er echt niks bij voorstellen, maar nu wel dus :D
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:45:36 #167
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131175463
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:31 schreef kleinzusje het volgende:
Ik las bij de babys dreumes wel eens over het kwijlen. Dat halve t-shirts doorweekt waren enzo :P Nou check ! Kon me er echt niks bij voorstellen, maar nu wel dus :D
Check.... 2 shirts op een dag is niets. Toen ze nog wel baby was, had ik haar vaak een slab om, maar dat vind ik met bijna 2 niet zo leuk staan :P
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:48:53 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131175592
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:31 schreef kleinzusje het volgende:
Ik las bij de babys wel eens over het kwijlen. Dat halve t-shirts doorweekt waren enzo :P Nou check ! Kon me er echt niks bij voorstellen, maar nu wel dus :D
Hihi, dat is hier ook al daaaagen zo. Echt, het blijft maar komen!

Je vroeg iets over lunchen, ik neem dan idd een broodje mee maar ik bestel dan ook iets waar ze lekker van kan meepikken. Ze was trouwens niet zo heel gezellig dus we hebben maar een broodje bij de V&D gehaald en al shoppend opgegeten.

We zijn geslaagd voor schoentjes, van jochie. Ik kan ff geen plaatje vinden maar ze zijn halfhoog, grijs en ze liep er zo op weg O+. Maat 20 btw, ze heeft maat 18 maar deze schoentjes vielen niet echt groot.

Kyara, ik zag het filmpje al O+. Stoer!

Phaidra O+, ik kan niet wachten tot ze niet meer verkouden is en uit haar sprong :'). Hopelijk is ze dan weer haar oude gezellige zelf!
pi_131175837
Kwijlen *;
E met schoentjes *O*
pi_131178017
Ik neem voor M meestal ook iets van een boterham mee als ik ergens ga lunchen, of ik bestel een kaastosti voor hem.

Leuk Soesa! Ben benieuwd.

KZ, hier eigenlijk weinig gekwijl (gehad). Volgens mij komen de hoektanden nu door. Last heeft hij er al van gehad, laatste stukje meestal niet zo gelukkig.
pi_131178353
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

[..]

O+ :*
Oh kijk, dat wist ik dan weer niet. Maar mn moeder zei het. Wilden daar kijken vd zomer voor Floris, maar was er niet van gekomen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:54:47 #172
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131178486
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:42 schreef Kyara het volgende:
Ik neem voor M meestal ook iets van een boterham mee als ik ergens ga lunchen, of ik bestel een kaastosti voor hem.

Leuk Soesa! Ben benieuwd.

KZ, hier eigenlijk weinig gekwijl (gehad). Volgens mij komen de hoektanden nu door. Last heeft hij er al van gehad, laatste stukje meestal niet zo gelukkig.
Oh...dacht dat we nu juist het ergste gehad hadden? We hebben witte puntjes, maar het wordt nog erger?
pi_131178619
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:54 schreef Susie het volgende:

[..]

Oh...dacht dat we nu juist het ergste gehad hadden? We hebben witte puntjes, maar het wordt nog erger?
Oh wacht, combinatie interpunctie en kromme zinnen...

Hij heeft er wel last van gehad maar nu ze doorkomen heeft hij er gelukkig niet meer zo last van.

even afkloppen maar hier sowieso niet heel erge tandjesdrama's.
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:01:30 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131178736
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh wacht, combinatie interpunctie en kromme zinnen...

Hij heeft er wel last van gehad maar nu ze doorkomen heeft hij er gelukkig niet meer zo last van.

even afkloppen maar hier sowieso niet heel erge tandjesdrama's.
Ah, nu ik het opnieuw lees, kan je het ook op die manier lezen ja..... gelukkig maar dan! :P
Hier is ze nu dus verkouden en schorre stem van de driftbuien, meestal verkouden met tanden/kiezen, maar aangezien mijn neus nu ook vollopt, denk ik dat dat gewoon een virus je is dus. Goed, hebben we dat dus ook weer even gehad. Ik ben trouwens de afgelopen 1,5 jaar vaker verkouden geweest dan al die jaren daarvoor.... wat pak je dat toch snel over...
pi_131179293
Ik heb me altijd wel voorbereid op ernstig kwijlen bij tandjes, maar Eva heeft eigenlijk nooit gekwijld. Nieteens zodanig dat haar shirtje nat was en een bijtring wilde ze niet.

M'n kleine meid... Wordt gewoon 2 komende woensdag. TWEE!! Hoe kan dat? Waar is de tijd gebleven?
Morgen gaan we het vieren, heb 2 taarten gebakken, gevuld en versierd. Ben helemaal gesloopt nu :') maar het was t wel waard. Denk ik, want heb nog niet geproefd :p
Tralalalaaa
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:20:53 #176
250838 Fee-nix
pi_131179618
Dat kwijlen heb ik hier ook niet zo erg gehad dat het halve t shirt nat was, gelukkig. S heeft wel veel gespuugd toen hij kleiner was (en dan ook lekker spugen terwijl je aan t tijgeren bent en er dan doorheen gaan he), maar sinds dat gestopt is (na een maand of 8) heeft ie geen slabbers meer nodig gehad, behalve tijdens het eten :).

TAP je meiske alweer bijna 2!! Wow. Hoop dat de taarten lekker zijn ;).
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:26:32 #177
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131179841
Wat een verschil toch weer tussen de kindjes.....

2? Pffff, wat vliegt de tijd! Veel plezier morgen TAP!

Oh en daarom maak ik zelf geen taarten :D
pi_131180134
Oh TAP, wat gaat dat snel!
pi_131180977
Dank voor het welkom terug en de lieve woorden over L.

*G* voor M zijn loslopen. Leuk filmpje Kyara!

Zoë, ¤90 wat een boel geld voor een paar schoenen. Wij hebben voor onze kleuter in België schoenen gekocht, 2 paar voor bij elkaar ¤27.

Soesa, sneu dat kwijlen. Heeft ze er ook veel last van?

Susie, H&M heeft zo een soort sjaaltje wat je met drukknoopjes sluit, dat vangt het kwijl wat op en ziet er toch leuk uit. Misschien is er ook een leuke meisjesversie van?

Tap, alweer 2, wow wat gaat dat snel. Post je foto's van de taarten, ik ben benieuwd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131189048
Tap feli met je grote dochter *O*

Gisteravond hadden we hier drama, dreumesje werd wakker en was ontroostbaar. Zelfs voeden was niet mogelijk. Toen maar eerst pcm gegeven, daarna voeding en toen ging het weer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131192217
TAP *O*
  zondag 15 september 2013 @ 12:36:22 #182
250838 Fee-nix
pi_131192717
Psst... woensdag pas echt he ;) :

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:14 schreef Take_A_Picture het volgende:

M'n kleine meid... Wordt gewoon 2 komende woensdag. TWEE!! Hoe kan dat? Waar is de tijd gebleven?
Morgen gaan we het vieren, heb 2 taarten gebakken, gevuld en versierd. Ben helemaal gesloopt nu :') maar het was t wel waard. Denk ik, want heb nog niet geproefd :p
TAP een hele fijne dag!!
pi_131193574
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 08:51 schreef Tinuviel het volgende:
Tap feli met je grote dochter *O*

Gisteravond hadden we hier drama, dreumesje werd wakker en was ontroostbaar. Zelfs voeden was niet mogelijk. Toen maar eerst pcm gegeven, daarna voeding en toen ging het weer.
Hier het zelfde... eigenlijk altijd wel in t weekend maar nu echt overdreven. Ze wilde geen voeding niet geknuffekd niet in bed. Dus maar naar beneden na een uur weer terug op bed zelfde probleem ba een uur hebben we dr een beker water gegeven en het lichtje aan en toenbis ze gaan slapen maar wel 6 keer huilend wakker....

Zehuilt sinds een week in haar slaap of ze staat "wakker" in bed maar mag haar niet troosten en optillen heeft dan grote enge donkere ogen en verstijfd helemaal is dan ook flink in paniek vraag me af of ze dan echt wakker is... na een tijdje ontspant ze en slaapt verder
pi_131194285
TAP
Alweer bijna 2! :o

Hier ook geen natte shirts en gekwijl.
Ook geen slab tijdens het eten want mevr wil dan niet eten& ze wil ook nog zelf eten.. Ze is natuurlijk al heul groot.
( ze knoeit ook bijna niet gelukkig )

Sam
Wat sneu :(

Tinu
Dat is goedkoop!
Ik heb nu laarsjes besteld bij de Bristol voor 25euro. (in de winkel gezien enz maar ze hadden geen mt22 meer)
pi_131194682
Zoe dat us een beter prijsje! Ik ben meestal 40 euronkwijt voor 1 paar.

Lisa heeft last van haar vermoeidheid veel boos en driftig. Nu al de hele dag zo :
pi_131194969
Sam
Ja aanbieding van 30 naar 25euro ^O^
Op het filmpje zou ik (in het geval van S) dit gedrag opvatten dat ze hulp wil bij het -de pop in de buggy- doen. Of samen spelen/aandacht
Maar ik ken Lisa natuurlijk niet :9 dat zie ik iig als ik het filmpje bekijk. Is natuurlijk maar een kort fragment.

S begint sinds gister te gillen als ze iets wil hebben waar ze niet bij kan(omdat ze het niet mag pakken) Dan vertel ik waarom niet (bijv mijn make up tasje..van mama) en bied ik haar iets anders aan om mee te spelen. Dat werkt wel.
pi_131195154
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:45 schreef Zoë23 het volgende:
Sam
Ja aanbieding van 30 naar 25euro ^O^
Op het filmpje zou ik (in het geval van S) dit gedrag opvatten dat ze hulp wil bij het -de pop in de buggy- doen. Of samen spelen/aandacht
Maar ik ken Lisa natuurlijk niet :9 dat zie ik iig als ik het filmpje bekijk. Is natuurlijk maar een kort fragment.

S begint sinds gister te gillen als ze iets wil hebben waar ze niet bij kan(omdat ze het niet mag pakken) Dan vertel ik waarom niet (bijv mijn make up tasje..van mama) en bied ik haar iets anders aan om mee te spelen. Dat werkt wel.
Pop moest inderdaad erin maar toen hij er in zat er weer uit xd zo is ze al een tijdje ze wil dingen uitleggen maar dat lukt niet en dan krijg je dus dit sorrt taferelen hihi

Lisa is welmzo dat als ze iets wil dat ook zal gebeuren anders word ze ook boos. Me moeder zei al zet de pop er los in maar de pop moet perse in de riempjes.
pi_131195339
Sam, dat was pas om 21.30 uur ofzo toen hij wakker werd, niet bij het naar bed gaan. Ik ga even uit van tandjesleed.

Zoë, dat is idd een betere prijs. Hier een moppertje, wijzen en die die roepen als hij iets wil waar hijnietbij kan.

Sam hier ook zo een moppertje als van Lisa, zo een euh, euh met zo'n scheef getrokken snoetje erbij. Ik moet zeggen ik interpreteer de boosheid ook zoals Zoë, omdat het haar niet lukt de pop uit. De wagen te halen. Zou ze hulp op prijs stellen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131195477
Lijkt me ook frustrerend voor die kleintjes als je dat nog niet goed duidelijk kunt maken.

S wil bijv niet vast in de kinderstoel/kinderwagen/autostoel/fietsstoeltje
Het maakt niet uit hoe 'strak' ze er in zit, ze krijgt die schouderbanden van het autostoeltje gewoon af. Er moest ongv een vinger ruimte tussen zitten (bij de schouder) zei de verkoopster maar ze krijgt de banden er gewoon af. Vind ik echt gevaarlijk in de auto & weet niet zo goed hoe ik het voor elkaar krijg dat ze gewoon blijft zitten -O-
pi_131195712
Sam onze posts hebben zich gekruist. Ik was ook precies zo een kind: had een heupstellage en onze eetkamertafel had van die dwarsbalken tussen de tafelpoten. Daar wilde ik overheenklimmen, zelf zonder hulp maar dat lukte niet. Als ik hulp kreeg werd ik net zo boos, wilde het gewoon zelf doen. Gelukkig kon ik het na 1 dag oefenen en hadden mijn ouders weer even rust.

Zoë lastig. Kun je iets kopen wat de bandjes vasthoudt? Misschien een bandje tussen beide ofzo? Je hebt ook tafeltjes voor sommige kinderstoeltjes. Als je dat hebt en ze kan daarop spelen. Zou dat haar voldoende afleiden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131198266
Tinu
Goed idee! Dankje
pi_131199001
En nu slaapt mijn dreumes ineens alweer bijna 2 uur. Zal wel niet lang duren voor hij weer wakker wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131227318
Heeft hij nog lang geslapen Tinu?

Sinds vriend weg was voor werk wil S smiddags vaak nog bij me liggen om verder te slapen. Zaterdag en zondag toen hij thuis was, werd ze na ongv 1,5u slapen wakker en sliep verder bij papa O+

Zo lief!
Eerder viel ze echt niet makkelijk in slaap.
Nu is hij helaas alweer weg :(

Hoe was het feestje TAP?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoë23 op 16-09-2013 08:36:17 ]
pi_131227402
Zoë, hij werd 10-15 minuten later wakker. Gelukkig maar want ik wilde nog even naar het winkelcentrum en die gingen om 17 uur dicht.

Wat een lieve foto. Lief, dat ze zo bij jou slaapt. De mijne doet dat tijdens het avondritueel, als hij dan echt slaapt leg ik hem in bed.

Tap, hebben jullie gisteren fijn gevierd?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131227507
Och Zoë wat enorm schattig O+

TAP, was het een mooi feestje?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 16 september 2013 @ 08:11:09 #196
250838 Fee-nix
pi_131227557
Zoë O+ O+ O+
Lastig trouwens dat ze zich steeds uit de gordels kan wurmen. Hoop dat de tip van het tafelblad helpt! Ik doe zelf trouwens volgens mij geen eens een vinger ruimte ertussen hoor. Gewoon goed strak. Ook op de fiets... Laatst nog maar even wat strakker gedaan, want S had dus ook z'n armen eronder door gewurmd en ging ineens staan in z'n fietsstoeltje :o . Schrok me dood.

TAP was het verjaardagsfeestje geslaagd?
pi_131227978
Mijn zoontje word aankomende Zaterdag 1 jaar, dus ik meld mij hier! :D
Lijkt me leuk om dingen van jullie te lezen..
pi_131228085
Oei, kindjes die gaan staan in fietsstoeltjes... brrr!

En feestje was geslaagd! Wel enorm vermoeiend, maar toen Eva gisterenavond op bed lag hoorden we haar nog 'hieperdepiep, hoera!' roepen :')

Taarten waren lekker, zal binnenkort foto's posten... heb ze op de grote camera gemaakt en nog geen tijd gehad ze er vanaf te halen.

Woensdag dan echt 2. En ik lekker een dagje vrij. Mijn grote dame O+
Tralalalaaa
pi_131228245
Hoi cute! Ng gefeliciteerd met je verse dreumes!

TAP, lekker feest gehad dus! Nog even 2 dagen genieten van je dreumes, voor de peuterstreken mogen komen ;)

Kyara, M loopt los! Goed zeg *O*

Daan stunt ook weleens met gordels in zij stoel of op de fiets. Maar als hij dan los zit, wordt hij opeens voorzichtig genoeg. Alsof hij dan merkt dat hij geen steun meer heeft en zelf moet opletten.

Sam, lastig zo'n fase. Kan ook best het begin van een taalspurt worden. Ze hebben even een reden nodig om het te leren, en zo te horen is je meisje er we aan toe ;)

Hier lijkt de verlatingsangst wat af te nemen. Hij brult nog even 2 minuten als we hem in bed stoppen, maar gaat daarna wel rustig babbelen, en in slaap vallen. Of als ik even naar boven/wc ga, dan moppert hij even, en gaat dan verder spelen.. Dat scheelt een hoop pijn aan onze oren ;)
pi_131228312
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoi cute! Ng gefeliciteerd met je verse dreumes!

TAP, lekker feest gehad dus! Nog even 2 dagen genieten van je dreumes, voor de peuterstreken mogen komen ;)

Kyara, M loopt los! Goed zeg *O*

Daan stunt ook weleens met gordels in zij stoel of op de fiets. Maar als hij dan los zit, wordt hij opeens voorzichtig genoeg. Alsof hij dan merkt dat hij geen steun meer heeft en zelf moet opletten.

Sam, lastig zo'n fase. Kan ook best het begin van een taalspurt worden. Ze hebben even een reden nodig om het te leren, en zo te horen is je meisje er we aan toe ;)

Hier lijkt de verlatingsangst wat af te nemen. Hij brult nog even 2 minuten als we hem in bed stoppen, maar gaat daarna wel rustig babbelen, en in slaap vallen. Of als ik even naar boven/wc ga, dan moppert hij even, en gaat dan verder spelen.. Dat scheelt een hoop pijn aan onze oren ;)
daar lijk je een punt te hebben. Gister wou ze drinken maar niet uit haar beker die vol was maar uit mijn lege glas, dus ze pakt die van tafel en tikt op het pak drinken wat ze voorheen inken zei af en toe maakte ze nu toch echt de klanken "dr" ze was zo hard aan het oefenen haha nu nog aan elkaar ze kan ook pas sinds een week mama. En dan nog vergidt ze zich vaak met papa wat we veel moeten aanhore. Alles ispapa

Fijn dat de angst wegzakt !

Tap alvast gefeliciteert

Zoe wat een schatje.

Tinu die van mij sliep ook en heeft 3,5 uur geslapen haha
pi_131229012
Mijn mini moest vandaag voor het eerst huilen toen ik wegging van het kdv :'(. Arm ventje, ik ging bijna meehuilen :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131233261
Hoi cute :W
Sneu Phaidra :*
Zoe, heb hier de snelheid van een een slechte inbelverbinding uit de 80er jaren. Kan je meisje niet zien ;( Komt vast wel weer voorbij. O+ Lastig hoor als je man zo vaak weg is.
TAP: Moe en voldaan O+ Woensdag lekker vrij O+
Verder c_/
Stunten met gordels: eng
pi_131248342
Welkom cute.

Tap fijn van het leuke feestje! En leuk dat je woensdag vrij bent.

Sam, sprongetje verklaart.

Phaidra, ah arm ventje van je.

En het beloofde filmpje, hopelijk werkt het:
http://i1071.photobucket.(...)85fe1a138d38fb62.mp4

[ Bericht 20% gewijzigd door Tinuviel op 16-09-2013 19:24:05 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131248884
Lief Zoe! O+ Jammer dat je vriend weer weg is.

Zoe, agossie. Die fase hebben wij ook gehad rond die leeftijd. Wordt nu gelukkig wel beter.

Dat gestunt met gordels lijkt me ook best eng :X

Tinu, filmje doet het niet helaas... nu wel.... even kijken.... wat leuk! Hij heeft duidelijk een grote broer :D O+

Wat hadden het laatst toch over hoe enerverend een dreumes eigenlijk is tov baby's. Ik was vandaag alleen met de tweeling en ik heb dat als een relaxt dagje ervaring (vertel dat maar eens tegen andere tweelingmoeders....) en M is echt een rustig en makkelijk kind.
pi_131250392
Kyara, dat klopt. Waar andere kindjes pas met 2,5/ 3 jaar aan tikkie spelen beginnen, doet hij dat nu al.

Een tweeling lijkt me toch zwaarder dan een baby. Over 6 maanden heb je 2 dreumesen in huis ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131254676
Tinu: wat een lief filmpje O+
Kyara: Had je een jaar geleden nooit kunnen denken toch ?
  maandag 16 september 2013 @ 22:38:45 #207
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131261322
Egopost...

'Ik ben 21 maanden en ik zit in de peuterpubertijd'.
Nee, nee en nog eens nee, en dan nu ook nog eens slaapdrama's. De hele buurt bij elkaar krijsen alsof ze vermoord word. En tijd rekken als ik er naartoe ga. 'Snotje!' (Ofwel neus snuiten), 'drinken', 'Bolke doet niet meer' (d'r beertje wat ze in bed heeft met licht en geluid, en dan is ze gewoon te lam om op het 'aan' te zetten), en zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken.

Kan iemand mij er alsjeblieft aan herinneren dat het een faaaase is?
pi_131262485
Sorry nts, amber word 4 en hangt er nog ruimschoots in. Lisa begint ook al. Ik geloof er niet in dat het maar een fase is.

Vanmiddag was ik echt wel een beetje verdrietig, ze was boos op me omdat ze niet op tafel mocht dus ik til haar op begint ze me echt te krabben uit kwaadheid, het bloede net niet dus eiigenlijk geschrokken word ik boos waarop ze het herhaalde,,, en vanavond mepte ze richting vriend toen hij wou helpen wat niet ging zoals ze wou.

Verder was ze erg lief en wakker van 1 uur in de middag tot kwart over 8 maar was echt uit mijn doen van dat krabben en slaan
pi_131262602
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:53 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, dat klopt. Waar andere kindjes pas met 2,5/ 3 jaar aan tikkie spelen beginnen, doet hij dat nu al.

Een tweeling lijkt me toch zwaarder dan een baby. Over 6 maanden heb je 2 dreumesen in huis ;)
Daar zie ik ook best wel een beetje tegenop. En dat in combinatie met een peuterpuber :X
Denk echt dat de tropenjaren nog moeten komen...
pi_131268681
Nts, ik hoop dat de fase snel voorbij gaat.

Sam, balen zeg. Is er niets wat helpt in zo een situatie?

Kyara, hopelijk is M ook een makkelijke peuter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 17 september 2013 @ 07:53:49 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131269038
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:38 schreef NotTheSame het volgende:
Egopost...

Nee, nee en nog eens nee, en dan nu ook nog eens slaapdrama's. De hele buurt bij elkaar krijsen alsof ze vermoord word. En tijd rekken als ik er naartoe ga. 'Snotje!' (Ofwel neus snuiten), 'drinken', 'Bolke doet niet meer' (d'r beertje wat ze in bed heeft met licht en geluid, en dan is ze gewoon te lam om op het 'aan' te zetten), en zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken.

Het is een fase :* Maar wel een irritante :X

Toevallig las ik in de nieuwsbrief van het kdv dat wanneer je kind in een driftbui zit, je deze beter gewoon even kan laten uitrazen, dat praten tegen hem of haar op dat moment ook niet door zou dringen.
Ik moet zeggen dat als Anouk dat heeft, dat ik haar ook laat, ik mijn eigen ding even ga doen en ze vaak snel daarna naar mij toe komt en een knuffel wil.

Ik probeerde haar gisteren banaan te laten zeggen. Ze noemt het standaard naan. Dus ik, banaan..... Nanaan O+ En als ik vervolgens zeg, nee, met de b van bellen, dus banaan, loopt ze naar de telefoon en zegt bellen O+
pi_131269079
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:38 schreef NotTheSame het volgende:
Egopost...

Ik herken het. En hier zijn het echt fases. Ik herken de snotjes, drinken en bolke heet hier Hajo.. Hier gaat het al weer even goed. :*
*poef* nu is het weg
pi_131270394
Nts, het is vast een fase.. Alleen de pest van die fases is, dat ze steeds langer duren.. Als baby zijn ze 3 dagen mopperig. Op peuterleeftijd duurt het een paar maand. En de echte puberteit, Tsja, dat duurt effe..
Ademhalen en doorlopen ;)

Maar de ene uit het ook sterker dan de ander. Bij Chris hadden we het redelijk makkelijk, als ik de verhalen om me heen hoor. Dus zo eentje wil ik er nog wel. Daan is wel anders in zijn driftbuien. Krabben van boosheid, of zichzelf pijn doen (hoofd op de grond stoten) heeft hij nooit gedaan zoals Chris. Hij is meer van het brullen en krijsen..
pi_131283278
Anouk :D

Nou, dat belooft nog wat.....

Eten jullie kindjes alle fruit? Ik merk dat M de laatste tijd moeite heeft met hard fruit zoals nectarine of peer (die dan nog niet wat te hard is). Hij spaart het dan op in zijn mond, krijgt het niet weg gekauwd of zo. Hij vindt het wel heel lekker maar op deze manier geef ik het hem niet meer want uiteindelijk spuugt hij het uit (inclusief braaksel). Appel geef ik hem niet eens. Herkenbaar? Misschien dat het ook aan tandjes/kiesjes ligt? Dat hij daarom wat minder door wil kauwen?
pi_131284036
Hey allemaal. Ik heb hier vast ontzettend veel gemist na een paar weken Zweden en hier thuis weer opstarten.

De foto's van de slapende kindjes van Sam en Zoë. O+ Wat ontzettend lief zeg.

Kyara, hier wordt wel al het fruit gegeten. Als M. z'n mond te vol propt (meestal als hij iets heel lekker vindt) geef ik aan dat hij eerst moet 'kauwen' en dat doet hij dan vervolgens heel overdreven. :Y)

Nog voor de stapjes van jouw kleine, lieve M. *O* *O* *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:46:27 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131285503
veel kunnen regelen in Zweden Soempie?

Anouk eet thuis heel weinig fruit.... Gewoon omdat ze niet wil, op het kdv eet ze het namelijk wel :( Appel durf ik ook niet meer, hetzelfde als M dus, opsparen in die hamsterwangen, doet Anouk dus ook! :D Gisteren dus wel 'naan' maar pas toen papa het aan haar ging geven, het stond namelijk al zeker een half uur op de salontafel om zelf te pakken....
Was dat laatst niet hier, dat iemand een schaal met diverse dingen op tafel zette? Gezonde dingen dus? Wat ging daar ook alweer allemaal op? Vind dat eigenlijk wel een goed idee, maar dan dus dingen die wel redelijk lang lekker blijven.
pi_131288759
Susie, dat verhaal van de banaan O+

Onze kleuter kan aardig wat wat betreft driftbuien. Ik hoop dat de dreumes wat makkelijker is. Net echt tot aan huilen/ brullen omdat hij het speeltje van dreumes wilde en ik niet toeliet, dat hijhet afpakte.

Soempie, hoe was je zweden avontuur voor jouw en M?

Kyara moeite met hard fruit heb ik nog nniet gemerkt. Hier is het probleem dat meneer niet goed kauwt, dat is dus juist bij zachter fruit zoals druiven en mandarijn, dat snijd ik nu door de helft. Appel rauw eet hij niet vaak, maar dat ging een paar dagen geleden juist goed, daar knauwde hij even op en was er snel klaar mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131289082
Het meeste fruit wordt hier met smaak gegeten. Zacht fruit gaat wel makkelijker dan hard fruit. Het gaat wel eens mis als hij verkouden is, dan kokhalst hij sneller. Dan geef ik idd eerder zacht fruit.

Eten doen wij eigenlijk altijd aan tafel. Tussendoor wel eens rauwkost als augurk of rozijntjes tijdens het spelen (dan zijn wij druk met koken en tafel dekken), maar verder gaan we altijd aan tafel zitten met eten.

Soemp, ik miste je al! Hoe was Zweden?

NTS :* het is vast een fase, maar je kan het flink zat zijn op z'n tijd...

Wij zitten duidelijk in de 15-maandenspong. Opstandig, niet luisteren en driftbuien all over the place. Maar ook leuk om de nieuwe ontwikkelingen te zien: kusjes geven, neus of andere lichaamsdelen aanwijzen als we daarom vragen, geobsedeerd door dieren en de geluiden erbij maken, hij komt continu met boekjes aanlopen die we moeten lezen, etc. Dat is wel echt genieten!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131289701
Driftbuien heeft ze hier nog niet ? Het begin is er wel: met haar armpjes naar beneden "slaan" whehehehehe roepen. Maar thats it. Oh jee, er komt dus nog van alles, eng ook wel. Ben heel erg van de harmonie, zal er echt mee moeten leren omgaan.

Phaidra: hier precies zulke nieuwe dingen. (dieren) geluiden maken en nadoen, boekjes pakken en brengen, neus aanwijzen.

Hier eet ze heel soms een stukje fruit. Groente eet ze wel in stukjes.
pi_131289821
Phaidra, lief he, dat met boekjes aan komen zetten. Dat doet L ook.

Vanochtend afscheid bij het kdv was wel moeilijk na de 1,5 week vakantie, die we hadden. Als ik weg wil gaan zwaait hij naar de leidster met het idee dat hij mee komt. Als ik dan wegga is het even huilen, maar tot ik bij de deur naar buiten ben is het meestal al over, alleen vanochtend niet.

Hij heeft kiekeboe spelletje gespeeld met een ander kind vandaag.

Iets minder is dat het de laatste tijd een leuk spelletje is om dingen als speelgoed en spullen van mama en papa, die hij kan pakken tussen de spijlen van het traphekje naar beneden gooit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:11:38 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131290436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:40 schreef Phaidra het volgende:
Het meeste fruit wordt hier met smaak gegeten. Zacht fruit gaat wel makkelijker dan hard fruit. Het gaat wel eens mis als hij verkouden is, dan kokhalst hij sneller. Dan geef ik idd eerder zacht fruit.

Eten doen wij eigenlijk altijd aan tafel. Tussendoor wel eens rauwkost als augurk of rozijntjes tijdens het spelen (dan zijn wij druk met koken en tafel dekken), maar verder gaan we altijd aan tafel zitten met eten.

Soemp, ik miste je al! Hoe was Zweden?

NTS :* het is vast een fase, maar je kan het flink zat zijn op z'n tijd...

Wij zitten duidelijk in de 15-maandenspong. Opstandig, niet luisteren en driftbuien all over the place. Maar ook leuk om de nieuwe ontwikkelingen te zien: kusjes geven, neus of andere lichaamsdelen aanwijzen als we daarom vragen, geobsedeerd door dieren en de geluiden erbij maken, hij komt continu met boekjes aanlopen die we moeten lezen, etc. Dat is wel echt genieten!
Ik bedoel dus ook fruit tussendoor, doen jullie dat ook aan tafel? Brood en avondeten wel, maar fruit (voor zover dat wil dus ;) ) aan de salontafel.
Oh ja, ugurk, moet ik nog eens proberen >:)
pi_131290717
Fruit doen we idd ook aan tafel :Y. Maar bedenk me nu dat wij ook geen salontafel hebben op de benedenverdieping. Die staat namelijk bij de bank op de vide, en sinds de mini er is, zitten we daar nauwelijks nog. Dus eten we altijd aan de eetkamertafel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131290742
Fruit doen wij ook aan tafel. Banaan krijgt hij in stukjes en die eten we met een vork (met zijn handjes wordt het zo'n kleffe bedoeling en dan hoeft hij niet meer). In de praktijk help ik met de banaan aan zijn vorkje prikken en dan eet hij het op.

Dat hij moet kauwen weet hij ook. En dat zegt hij ook de hele tijd "goed kauwe"

Tijdens het spelen krijgt hij tussendoortjes als koekjes, soepstengels of maisboogjes.

Hoe was het in Zweden Soemp? Was het wat je had gehoopt?

Woord van de dag: oohne ant
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:24:23 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131290978
Hmm, misschien moet ik toch de tafel maar eens proberen met fruit dan.

Oohne ant Kyara? Hier hebben we een saapsak, maar dat is makkelijk te raden :P
pi_131291029
Saapsak hebben wij ook ja :D

oohne ant = olifant

En bosbeien!

(bosvruchten, lijkt te veel op aardbeien O+ )
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:33:03 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131291322
Oh, wat schattig! O+
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:45:22 #227
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131291924
Hier viel er vandaag eentje in alle gekte tegen de afvalemmer... Alles over de vloer! Kijkt ze me met een pruillipje aan:

SOWWIEJ!

Okeeee... waar heb je dat weer opgevangen ;)?
pi_131291971
Agossie O+
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:51:43 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131292284
Ahw, dat is lief!

Ik vind het volgende altijd grappig, als ze wat op heeft zegt ze "nogeenbeetje" ook echt zo aan elkaar, als ik haar dan vervolgens vraag, "wil je echt nog een beetje?" Dat ze dan vervolgens volmondig ja zegt en heel haar hoofd op en neer gaat O+
Maar ach, zo zijn nog we, meer van die "gesprekken" waar ik zo om lachen, maar ik kom er nu een niet op. :P
pi_131292358
Pratende dreumessen *; Hier nog onverstaanbaar gebrabbel
pi_131292374
Herkenbaar...

Als M aan het handje loopt dan zegt hij "kom maar" :')
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:56:15 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131292505
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar...

Als M aan het handje loopt dan zegt hij "kom maar" :')
O+ O+ O+
  dinsdag 17 september 2013 @ 20:59:45 #233
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131292698
O+ wat een lieve verhalen!

Hier ook vooral onverstaanbaar gebrabbel maar er wordt steeds meer geëchood! Als je vraagt wat een hondje doet zegt ze: 'hu hu', een speen is een pee (en ze roept ook keihard peeeee als ze d'r speen weggooit :') ), een luier is een 'uie' en zo zijn er meer woordjes O+

Phaidra, heel herkenbaar O+

Hartjes overkill :')
pi_131292730
Leuk hè die woordjes :)
Wij hebben inmiddels:
Doei doei
Houoe
Bye bye
HAI! (Die gaat nooit zacht..)
Aaaie (aaien)
Paad (paard)
Koe
Pimo (timo, hond van broer. Onze hond heet tommy en dat probeerd hij nog niet)
Auto
Fies (fiets)
Op
Taan (staan)
Broek
Sok
Kakoe (dan wil hij iets)
Oké (dan wil hij ook iets, wordt voorafgegaan door onverstaanbaar gebrabbel)
Eten op (eet maar op)
Mooi
Hmmmmmmm (na hap)
Lit (licht)
Nat

En dit weekend komt hij in zijn pyama naar me toe en zegt: broek, auto (en wijst naar zijn pyamabroek waar auto's op staan O+ )

Heerlijk die
pi_131292831
Hier hebben we een heleboel woordjes. En elke dag komen er weer een heleboel bij. Soms vraag je je echt af waar hij het nu weer vandaan heeft.....
pi_131293491
Ze pikken zoveel op, ik vind het knap :)
pi_131293641
Kletsende dreumesen O+

Hier wordt ook een hoop gekletst. Veel onverstaanbaar, maar.komen steeds.meer woordjes.bij.
Vandaag ook zo schattig, ze ging naar bed dus ik zeg: zeg maar dag Floris. Herhaalde ze dat.gewoon :o O+ (ik dacht eerst dat ik het me verbeelde, maar ze deed het nog een keer of 2 erna).
Sowieso mn tweetal samen O+
pi_131294244
Kyara oohne ant en Nts die zijn lief O+

Soesa, lekker bezig je meisje.

Nirak, dat zijn aardig veel woordjes.

Hier hebben we:
Diht (dicht)
Da (dag)
Titie (tikkie)
Ba (bal)
Ka (kaas)
Die
Mama
Papa

En hij begrijpt al heel veel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131294879
Wat een lieve verhalen O+
Knap wat ze allemaal leren! & al kunnen

S plast nu ook bij opa&oma op het potje! *O*
En qua woordjes zegt ze best veel en ook een zin aan elkaar 'watisdatdan'
Bij konijntjes deden we altijd 'miniminiminimi' als geluid wat een konijn dan maakt :+ en nu noemt ze konijntjes minimi :@

Ze heeft vandaag ook weer overgegeven :( ben aan het oefenen met banaan maar nu na de zoveelste poging is het wel echt duidelijk dat ze niet over fruit kan. Vind het echt zielig.. Ze vind banaan lekker.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:31:37 #240
250838 Fee-nix
pi_131298886
Ach, wat een lieve verhaaltjes allemaal O+ . Zo leuk, deze leeftijd!

Die fase met slaapdrama's herken ik gelukkig niet. Wel de nee-fase :P.

Soempie :W . Ben benieuwd hoe het in Zweden was!

Zoë knap van op t potje plassen bij opa en oma! En zielig dat ze geen fruit verdraagt :(.

S praat nu echt zo ontzettend veel. Dat mondje staat amper meer stil :o . Super leuk vind ik het! Hij zegt tegenwoordig bijna alleen nog maar 2 woordszinnetjes en de zinnetjes van 3 woorden beginnen ook steeds vaker voor te komen.

Leuke momentjes van vandaag:
hij kwam op schoot zitten, begint te 'hupsen' en zegt 'hop hop paard, hop paard, hop hop paard'. O+

hij ziet een ambulance voorbij rijden (zonder sirene en/of zwaailichten aan) en zegt: tuuu tuuu tuu tuu auto!
pi_131311696
Ah, Zoë, wat naar die reactie op het eten van fruit. -O-
En wat knap dat ze al op het potje gaat. Zelfs bij opa en oma al.

Hier heb ik na een aankondiging 'poepen' ongeveer 2 seconden om te reageren. Was vooral fijn toen we onder de douche stonden samen. :X Zo snel krijg ik hem niet op het potje. :D

Wat leuk he, al die woordjes en bij een flink aantal zelfs al zinnetjes van twee of zelfs drie woorden. ^O^

Hier zijn de kinderpraatjes ook al echt begonnen. Elke dag zijn er hier wel 'gesprekjes' waar we om moeten lachen. O+ Vanmorgen bijvoorbeeld vertelde M. dat hij op z'n loopfiets naar oma zou gaan (uur rijden met de auto) om daar te gaan eten en springen. :D

En als hij aan m'n vingers trekt maak ik altijd een geluidje (nee, geen scheten). Gister deed hij dat bij z'n papa en dat werkte ook. Vervolgens trekt M. aan z'n eigen vingertjes en vervolgens keek hij geschokt: 'stuk! :o Oh-uh, gebroken. :{' :')

Zweden was mooi O+ We hebben wel wat dingen kunnen regelen en uitzoeken wat betreft wonen en werk, maar nog lang niet voldoende. Er loopt nog wel wat aan sollicitaties en daar laten we het even bij voorlopig. Er waren toch ook flink wat dingen die best tegenvielen namelijk en dat moet even bezinken. :)
M. vond het er wel echt heel gaaf zo, 2 weken vooral buiten in de bossen en bij de meren. Hij spreekt zelfs z'n eerste woordjes Zweeds (Eland bijvoorbeeld :D).

En nu zitten we thuis met de 5e ziekte. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 18 september 2013 @ 19:53:05 #242
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131323794
Volgens mij heb ik wat gemist wbt het 'zweden' gedoe? Ga je emigreren?

Wow, knap Zoë! En balen van het fruit, kan ze daar nog overheen groeien? Dat ze het wel kan verdragen later?

Hier ook aardig wat woordjes en gebaren, manlief heeft haar iets nieuws geleerd: 'dikke kont' :')

verder kan ze:
papa
mama
poes + gebaar
hond + gebaar
kip + gebaar
brood + gebaar
eten + gebaar
koe
eend gebaar
mimi (speen)
slapen + gebaar
water + gebaar
dinke (drinken) + gebaar
klaar + gebaar
beer
geit + gebaar
koeka (koekje)
cips (chips)
googel (vogel) + gebaar
bloem + gebaar
fies (fiets) + gebaar
koken
spelen gebaar
wessie (wesley)
jory (jordy)
appel + gebaar
a-appel (aardappel)

Volgens mij waren ze dat wel, denk ik :)
pi_131324961
Knap hoor, al die ontwikkelingen O+ wat kunnen ze al veel zeggen !
Super knap Fee en Tinu !
Lief hoor Son: je 2 tal !
Zoe: heeft ze misschien last van het feit dat jij je man mist ? Dat ze dat aanvoelt ?
PE: wat zijn dat voor gebaren ?
Soempie: Zweden, wat spannend. En beterschap :*
pi_131325123
Wat schattig soempie!
Zweden is erg mooi maar de afstanden (naar bijv supermarkt) zijn vaak wel groot.

S plast al sinds de zomervakantie op het potje maar eerst alleen boven. Laatst pakte ze pop haar potje en deed 'psssh' toen ik het potje van S had opgehaald ging ze daar gelijk op plassen O+
Bij de GO plast ze op de wc. Een kindje van 2,5jr (met oudere zus die zindelijk is) wilde niet op de wc/het potje. Sinds ze S heeft zien plassen gaat ze nu ook op de wc!

PE
Geen idee, tot nu toe nog geen verandering.. Volgens de ka geen probleem zolang ze goed groente eet enzo maar ik vind het wel jammer.
Wat zegt ze al veel! En gebaren lijkt me ook erg leuk

:@ vind het wel pittig.. De 2e week dat (8> weg is en S die overgeeft/meer kokhalst.
pi_131325299
Kz
Zou kunnen..ik weet het niet. Vorige week ging het beter. Ik ben wel iets meer gestressed omdat het wel zwaar is zonder (8> en de vaatwasser, wasmachine en koelkast tegelijk kapot gingen.

Hoe gaat het met jou meisje?
pi_131325308
Zoe, ik zeg ook maar wat hoor, maar kan het zijn dat stress dan ook een rol speelt dat haar papa weg is en dat ze daarom ook meer overgeeft? Je hoort wel vaker dat stress braken en kokhalzen veroorzaakt?

Soempie, fijn dat jullie in elk geval een beter beeld hebben gekregen en dat M het zo naar zijn zin heeft gehad. Hoe gaat het met jou en je zwangerschap? Beterschap! :*
pi_131325341
oh wacht, dat werd al genoemd....
pi_131325409
Kyara
Het valt ook samen met het fruit eten merk ik maar ik denk wel dat stemming erg belangrijk is. Ik praat wel veel met S Maargoed wat er allemaal in haar koppie omgaat weet ik natuurlijk niet
pi_131325489
Blijft wel sneu voor d'r, zeker als ze fruit ook lekker vindt.
pi_131325852
Gaat heel goed hier Zoe ! Vandaag toevallig wat huilerig door moeheid, maar verder super lief O+ Ze groeit als kool. Bijna stats ben heel benieuwd.

Vandaag nieuwe krijtjes gekocht, maar ook deze zijn "verboden" tot 3 jaar.
Iemand een tip ? Ze vindt tekenen nu al zo leuk :)
pi_131325918
Wat heb je precies?

Hier klein duimpjes en die werken prima hoor. En hij tekent ook wel eens met een gewone pen. Kwestie van erbij blijven.
pi_131327146
TAP: Gefeliciteerd *O* *O*
  woensdag 18 september 2013 @ 21:15:32 #253
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131327723
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:22 schreef kleinzusje het volgende:
Knap hoor, al die ontwikkelingen O+ wat kunnen ze al veel zeggen !
Super knap Fee en Tinu !
Lief hoor Son: je 2 tal !
Zoe: heeft ze misschien last van het feit dat jij je man mist ? Dat ze dat aanvoelt ?
PE: wat zijn dat voor gebaren ?
Soempie: Zweden, wat spannend. En beterschap :*
Gebaren van Lotte en Max, babygebaren heet het, kijk maar eens op youtube :) Of op de site van Lotte en Max :) Of op NGT daar staat een gebaren woorden/filmpjes lijst :)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:41 schreef kleinzusje het volgende:
Gaat heel goed hier Zoe ! Vandaag toevallig wat huilerig door moeheid, maar verder super lief O+ Ze groeit als kool. Bijna stats ben heel benieuwd.

Vandaag nieuwe krijtjes gekocht, maar ook deze zijn "verboden" tot 3 jaar.
Iemand een tip ? Ze vindt tekenen nu al zo leuk :)
Bijna alles is verboden tot 3 jaar.....Dat is denk ik ook om zichzelf in te dekken, als je kind stikt in een krijtje, kan je hun niet aansprakelijk stellen lijkt me dan.... :)

Als je er gewoon bij blijft zitten is er niks aan de hand
pi_131327805
Klinkt leuk PE !
Ze stopt de krijtjes in haar mond. Gaat het daar niet over ? Kleurstoffen enzo ?
  woensdag 18 september 2013 @ 21:17:30 #255
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131327854
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:16 schreef kleinzusje het volgende:
Klinkt leuk PE !
Ze stopt de krijtjes in haar mond. Gaat het daar niet over ? Kleurstoffen enzo ?
Geen idee...Lijkt me niet echt lekker trouwens, zo'n krijtje :P
pi_131328052
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:17 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Geen idee...Lijkt me niet echt lekker trouwens, zo'n krijtje :P
Ze eet alles wat niet eetbaar is :D
pi_131330624
Even een inbreekmomentje, maar mijn grote kleine is sinds vandaag een peuter O+

Kleinzusje, misschien alleen mee laten tekenen als je in de buurt bent? Zodat je in de gaten kunt houden dat ze het niet in haar mondje steekt ;)
Tralalalaaa
  woensdag 18 september 2013 @ 22:27:29 #258
250838 Fee-nix
pi_131332290
Soempie klinkt als een mooi en nuttig bezoekje aan Zweden :). Balen van de 5e ziekte zeg... beterschap!

PE 'dikke kont' :D En 'googel' dat zegt mijn S ook O+ .

KZ idd er bij blijven. En elke keer t krijtje uit d'r mond halen :P.

*O* TAP gefeliciteerd met je grote kleine meid!! *O*
pi_131332564
Bizar man. Zo lig je te bevallen en zo is dat wurmpje die ineens op je buik gelegd wordt 2 O+ en zegt ze 'mama lief' O+
Tralalalaaa
pi_131332674
TAP, wat schattig dat ze dat zo zegt. O+
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje. *O*
pi_131332857
Tap gefeliciteert!

Kz hier worden krijtjes stiften potloden stoepkrijt en kartonne boekjes ook gegeten ze is nog steeds heel. Me moeder zegt wel is het is maar kalk. Ik voer het haar niet hoor voor jullie gekke dingen gaan denken haha
pi_131333212
TAP, gefeliciteerd met je peuter! *O*
  woensdag 18 september 2013 @ 23:51:04 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131335986
Op de valreep TAP nog even feliciteren met haar dreumes! *O*
En euhm was jij ook niet weer zwanger, las ik dat nou ergens? Of haal ik mensen door elkaar nu?
pi_131336430
Uit haar mond halen is een dagtaak. Ik ben er steeds bij, maar het is even krassen en in dr mond. Nu ook als soort bijtkrijt voor het tandje wat al 3 weken aan het doorkomen is. Vond het allemaal wel prima tot oma en man mij vroegen of dit wel handig was. Vandaar mn vraag. Er bestaan toch wel baby potloden ? Of tekenen alle toekomstige Rebrands tot hun 3e illegaal ? :P
pi_131336485
Net een sneu huilend meisje getroost. tandjes zijn toch echt wel naar :{
pi_131338569
Tap *O* nog gefeliciteerd

Kz
Ik blijf erbij zitten en de potloden doe ik na het tekenen in een etui in de kast. Als ze ermee rondlopen en dan vallen ofzo :X bah.

aww tandjesleed :* tandjespijn is echt zielig idd.. En ze krijgen er ook zoveel
pi_131342814
KZ, wij kleuren met stiften. 12+ maanden volgens de verpakking, makkelijk afwasbaar en met ronde punt. Merk is crayola mini kids.

En zo ziet dat er dan uit:
http://i277.photobucket.c(...)82AE_zps3e751462.mp4

Hij heeft trouwens een voorkeur voor oranje. Echt bizar, hij pikt de kleur er zo uit. Thuis dus met de stiften, maar ook toen we dinsdag in Blijdorp waren en hij in het restaurant met kleurpotloden ging tekenen. Ik had geen idee dat dat nu al kon :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131343749
Blijf er ook bij Zoe. Vandaag viel het eten mee :-)
Wat lief Phaidra O+ Dank voor de tip.
koningsgezind w/
pi_131344361
TAP! Gefeliciteerd met je peuter! *O*

Had ik al gejubeld voor loslopende M? Zo niet, bij deze! *O*

Fee, staan in het fietsstoeltje :X Laat M het maar niet horen, die zou dat ook reuzegrappig vinden...

PE, dat is een beste lijst woordjes al, leuk!

Zoet, Phaidra, zo'n voorkeur voor een bepaalde kleur. Ik vind het vaak zo mooi om te zien wat voor vastberadenheid er in die kleine hoofdjes zit. En wat knap dat hij het herkent!

Soemp, ik vroeg me ook al af waar je was! Wat tof, Zweden. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen!

Sam, wat ik nog zeggen wilde: ik snap dat je verdrietig wordt van dat slaan en knijpen, ik vind het ook heel naar. Maar probeer je te bedenken dat het absoluut niet iets persoonlijks is, maar de enige manier waarop ze haar frustratie kan uiten. Ze voelt zich veilig bij je, dat is het mooie er aan. En het gaat over. M was ook echt een klein boos monstertje soms wat me vol in m'n gezicht mepte, maar als ik nu merk dat hij boos wordt en zijn frustraties af wil reageren, dan zeg ik: "geef mama maar een knuffel, slaan doen we niet" en dan stort hij zich zuchtend in mijn armen.

KZ, ik zou in dat geval nog even wachten met kleuren of inderdaad met stiften aan de gang. Hoewel die vast ook heel goed met de punt in de mond kunnen ;)

Wij hebben gisteren weer gekleurd voor de juf die afscheid neemt op het kdv ( :{ ) M kleurt het liefst de tafel geloof ik :') Maar het is gelukt en hij begreep zowaar vanmorgen mijn instructie om naar de groep te lopen en de tekening aan juf te geven. Meestal is hij zo fladderig dat hij halverwege al 10 andere toffe dingen gezien heeft, maar nu liep hij heel doelgericht op haar af om het te overhandigen.

Ik vind het sowieso zo leuk wat ze allemaal gaan snappen. Wij gingen gisteren de ramen lappen en ik stond op een stoel (dat was al een hoogtepunt op zich: "MAMA!!! :o Mama stoel!! *O* " :D ) en het doekje wat ik nodig had lag verderop. Ik was te lui om er af te stappen dus heb M naar het doekje gecoacht om hem aan te geven. Duurde even maar hij snapte het en kwam het heel trots brengen. Makkelijk zo'n kind :+
pi_131344662
CS: Ik vind het zo mooi hoe je alles omschrijft ! Je let echt op de details en geniet van dingen die voor mij soms vanzelfsprekend zijn ( omdat ik dus niet weet dat dat het niet is ). Je voorbeeld over iets laten brengen aan de juf "zonder te fladderen, maar doelbewust". O+

Vingerverf dus ook nog maar even mee wachten dan :D
Zie steeds die foto van Kyara met M voor me. Hij was toen nog geen 1 jaar geloof ik. Zat al te verven op het KDV. Dat lijkt me nou zo super leuk.

Heb hier ook ooit eens een tip van Soempie (?) gelezen over plakplastic. Bevestigen aan het raam en ze er frutsels op laten plakken.
pi_131350766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:39 schreef kleinzusje het volgende:
Zie steeds die foto van Kyara met M voor me. Hij was toen nog geen 1 jaar geloof ik. Zat al te verven op het KDV. Dat lijkt me nou zo super leuk.

Dat je dat nog weet :D O+
Was rond Valentijnsdag. Dus 13 maanden.
  donderdag 19 september 2013 @ 17:52:00 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131354063
verven deed Anouk op het kdv ook al heel vroeg, volgens mij al zelf (groot woord :P) toen ze nog geen 1 was? In ieder geval heb ik foto's dat ze in een stoel zit en met verf aan de gang is en daar heeft ze nog kort haar!
  donderdag 19 september 2013 @ 17:53:49 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131354112
btw, iemand Bitterend onlangs nog voorbij zien komen? Mis haar al een poosje??
  donderdag 19 september 2013 @ 20:24:41 #274
250838 Fee-nix
pi_131359793
Phaidra schattig filmpje. En die voorkeur voor oranje :D. J had al heel vroeg een voorkeur voor groen en rood. En dan wilde hij ook nog graag iets groens (dus een blokje/puzzelstukje/iets anders) in z'n linkerhand vasthouden en iets roods in z'n rechterhand. (Heb er veel foto's van. Op de eerste foto die ik ervan heb is hij 1,5 jr, maar volgens mij begon t zelfs al eerder).

CS lieve verhaaltjes weer over M! Knap van t brengen van de tekening en het doekje aangeven. Heerlijk hoe trots ze dan kunnen zijn he :).

Susie, idd. Bitterend al een tijdje niks meer van gelezen. Vakantie misschien?
  donderdag 19 september 2013 @ 20:34:14 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131360274
Ze was toch alweer terug?
pi_131360404
Zielige dreumes hier. Dunne poep, rode wang, af en toe zielig huilen en 39,1 koorts. Verder wel vrolijk (maar wel moe). Ik hoop tandjes en geen buikgriep of zo.
  donderdag 19 september 2013 @ 21:02:43 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131361847
Oh jakkes Kyara! Sterkte! :*

Zie net een fb update.....ze is blijkbaar druk met breien :P
pi_131365429
Zo ik haak maar gewoon weer aan, want ben al weer een paar dagen aan het lezen, maar altijd lastig om weer aan te sluiten!

Gebruikt ze een speen kleinzusje? Ik deed bij Mex altijd zijn speen in met verven en kleien enzo.
Hema heeft wel stiften die niet giftig zijn en uitwasbaar, maar dat zijn alleen de basiskleurtjes.
En ik denk niet dat wat krijt giftig is hoor.
Witte schoolkrijtjes kunnen iig geen kwaad, er zijn mensen die een drang hebben om dat te eten en die eten dat gewoon,haha

Sterkte voor je dreumes Kyara!

TAP gefeliciteerd! Zie je in het peutertopic!

Jullie hadden het over kletsen! Nena kletst ook heel veel! Ze zegt K3, Nijntje, Mex, naam tante van 7 jaar,bloem, naam buurmeisje,koe, dit,die,daar enz., happie, lamp enz.

Natuurlijk niet alles helemaal duidelijk, maar ik sta echt versteld, want Mex praat pas sinds een paar maanden
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:57:02 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131374372
Troeta :o, wat kletst Nena toch goed al! Hier komen we nog niet veel verder dan: ja, nee, die, daar, speen, papa, mama, waf waf (nouja, huhu dan :'), beeeeh (als je vraagt wat een schaap doet) en soms zegt ze poe (poes).

KZ, hier tekenen we met waspotloodjes van HEMA. Zijn ook super fijn en hoewel ze alles in dr mond stopt, doet ze dat hier niet mee.

Ach M. ;(. Hoe gaat 't nu Kyara?

TAP, beetje laat maar van harte nog! Een heuse peuter O+

Wij zijn net op het CB geweest. Stats: 10190 gram bij 78 cm. Prima!

BMR prik gehad, was wel sneu maar het huilen was snel over. Plek werd wel helemaal rood en volgens de arts was het wel een heftige reactie. We moesten ook even wachten voor we naar huis mochten maar gelukkig trok het rode snel weg en konden we gaan. Ze is nu wel naar het KDV maar ze houden d'r goed in de gaten. Ik vind 't maar niks :N.
pi_131374579
Succes Soesa. Ik vond de BMR echt heel naar. Niet eens zozeer de prik an sich, maar wel het feit dat de hele weerstand naar de kloten gaat en ze dan veel sneller allerlei dingen oppakken. Ze kunnen er ook tot 10 dagen na de prik nog last van hebben.

Ik vond die prik hier zo erg (of nou ja, de gevolgen dan) dat ik nu al op zie tegen de bmr voor de meisjes. Hoewel de omstandigheden hier ook wat anders waren natuurlijk.

Maar goed, ik wil je verder niet bang maken of zo :@

Met M gaat het een stuk beter. Gister tot 1 uur lopen spoken dus hij is nog wel moe, maar wel vrolijk en zo. Ook goed zijn boterhammetje gegeten.
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:12:12 #281
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131374669
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:07 schreef Kyara het volgende:
Succes Soesa. Ik vond de BMR echt heel naar. Niet eens zozeer de prik an sich, maar wel het feit dat de hele weerstand naar de kloten gaat en ze dan veel sneller allerlei dingen oppakken. Ze kunnen er ook tot 10 dagen na de prik nog last van hebben.

Ik vond die prik hier zo erg (of nou ja, de gevolgen dan) dat ik nu al op zie tegen de bmr voor de meisjes. Hoewel de omstandigheden hier ook wat anders waren natuurlijk.

Maar goed, ik wil je verder niet bang maken of zo :@

Met M gaat het een stuk beter. Gister tot 1 uur lopen spoken dus hij is nog wel moe, maar wel vrolijk en zo. Ook goed zijn boterhammetje gegeten.
_O- -O-

We gaan 't zien :).
pi_131374740
sorry :@ :*

(omstandigheden waar hier ook anders, een zieke dreumes is 1 ding, maar in combinatie met 2 te vroeg geboren baby's die net uit het ziekenhuis zijn gekomen en 's avonds hun huilavond hebben en 's nachts niet doorslapen maakte het echt tot de Pasen from hell)
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:18:34 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131374779
Ohhhja, jemig, daar noem je ook wel een situatie :o :*. Dat zal idd geen feestje zijn geweest. Ik wacht het af, over een paar dagen komt er pas een reactie (als die komt) toch?

Nog even de grafiekjes:

pi_131374812
Fijn dat het beter gaat met M Kyara. Toch de tandjes? Hier komen de bovenste hoektandjes door, dat verklaart ook weer de kapotte billen en het eindeloos op alles kauwen en bijten van de afgelopen tijd. Nu nog die twee naarlingen onder en dan zijn we klaar!

Troeta, wat een kleine babbelkont heb je! En wat goed dat ze al zoveel namen van mensen kan. Dat kwartje is bij M echt pas net gevallen.

Fee, wat klinkt dat zoet, J met het rode krijtje in zijn ene en de groene in de andere. Ik vind het heerlijk al ze zulke plannen in hun hoofd hebben.

Och Soesa, naar van de BMR. Hier viel de reactie erg mee, M heeft na 14 dagen wat koorts gehad (dat is de normal termijn geloof ik voor een reactie) maar niet lang en niet ernstig. Ik duim dat meer E-tje ook bespaard blijft!

Lief KZ :* Ik spam graag mn verhaaltjes hier :@ Nou klinkt het wel een beetje alsof M een hopeloos geval is, maar dat valt wel mee hoor :P Hij kan zich best heel goed concentreren, als hij een speelgoedje interessant vindt kan hij daar rustig een half uur mee spelen, zelfs op het kdv met 10 stuiterdreumessen om hem heen. Maar als hij ergens naar toe onderweg is, dan vindt hij de wereld om zich heel zo moooooooooooooi en dan is de focus weg. Laatst vroeg ik hem zijn puzzel op te ruimen (met hulde aan Fee voor de tip, opruimen is hier nu ook een hit ^O^ ), en terwjil hij bezig was pakte ik een zakje met zoutjes. "Oh! Ja!" riep M toen hij het hoorde en liet zo *pok* de puzzel uit zijn handen vallen :') Nu is dat natuurlijk prima, hij is nog zo mini, maar ik vind het leuk dat het langzamerhand steeds beter lukt en vooral dat hij zo trots is op zichzelf.

Alles is hier trouwens "ooooh, moooooi", boterhammen met pindakaas, een rij auto's voor het stoplicht, een beker drinken. Onbedorven enthousiasme O+
pi_131374943
Mooie stats Soesa! Mooi in verhouding O+

CS, ik had niet de indruk dat jouw M een hopelijk geval was hoor :D Ik vind het ook erg leuk en herkenbaar om te lezen. Dat enthousiasme is ook zo heerlijk om te zien O+ Opruimen doen we hier ook. Moet van mijn moeder want die vindt dat ze daarin zelf gefaald heeft (en bedankt }:| die heeft niet in de gaten dat alles wat zij zelf als zelfreflectie ziet, eigenlijk behoorlijk negatief naar mij toe is).

Gok wel op tandjes ja. hoektanden inderdaad.
pi_131375196
Hè gelukkig, hij is niet hopeloos :D Tja, soms denk ik wel eens dat ik iets verkeerd doe omdat m'n kind niet rustig ergens blijft zitten als ik hem neerpoot of altijd braaf meewandelt, maar ik kan ook moeilijk "Zit en blijf!" tegen hem roepen niet? ;) (nou ja, het kán wel... hij trekt zich er bar weinig van aan alleen :P )

Ja, ik vind dat enthousiaste, onbevangen overal op af stormen, zonder bang te zijn om voor paal te staan of iets doms te doen of afgewezen te worden of weet ik wat, echt één van de mooiste dingen van het hebben van een dreumes O+ Ik hoop van harte dat hij zo lang mogelijk zo open en puur kan blijven O+ /emo-moment op de vrijdagmorgen :@

Au, ja, niet leuk van je moeder -O- Dat doet ze vaker dus? Daar kun je zo rot over voelen, van die ondoordachte opmerkingen. Mijn moeder is eigenlijk heel slordig, maar heeft zichzelf aangeleerd netter te zijn. In haar eigen huis welteverstaan, het mijne laat ze gerust achter alsof er een bom ontploft is :+
pi_131375865
Ja, doet ze wel vaker maar ik ben er wel aan gewend, en ik kan ook behoorlijk direct naar haar toe zijn dus dat scheelt. Ik zeg soms dat ze pastoor had moeten worden met al dat gepreek... :D

Ik ben juist blij als M ergens op af stormt of opklimt. Hij is juist heel behoedzaam en voorzichtig. Qua praten wel heel open en spontaan maar fysiek dus wat voorzichtiger. Denk dat ik binnenkort met hem naar zo'n ballorig ding ga om het klimmen en klauteren uit te proberen. niet dat het per se moet hoor, maar ik heb de indruk dat hij soms wat meer gestimuleerd moet worden zeg maar.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:11:42 #288
250838 Fee-nix
pi_131376161
Troeta een kletsend meiske, leuk!

Kyara gelukkig gaat het alweer wat beter met M.

Soesa komt vast goed met de prik! Hier is die BMR prik nooit een erger probleem geweest dan de andere prikken in ieder geval. Dwz: 1 avondje koorts en de dag erna niks meer aan het handje. Mooie stats. Je kan goed zien aan t gewicht dat ze actiever is geworden :D. (Net als bij mijn S)

O CS leuk om te horen van die opruimtip :D. Ja dat rood en groen gebeuren was ook heel schattig! Zat nog even te denken gisteren of ik hier een collage zou spammen, maarja J is natuurlijk allang geen dreumes meer :P.

Kyara: moeder met onhandige/rare opmerkingen af en toe is herkenbaar ;). Het vervelende is dat ze het zelf niet echt doorhebben. Maargoed, inmiddels ben ik er ook wel zo aan gewend dat ik er gewoon niet meer op in ga :P.

En over het 'stimuleren' van bepaalde gebieden van de ontwikkeling van je kind: ik geloof er niet meer zo in. Naar mijn idee gaat zo'n ontwikkeling 'vanzelf' (mits er natuurlijk aan bepaalde randvoorwaarden voldaan worden en een kind niet wordt verwaarloosd ofzo).
Ik heb me heel lang heel schuldig gevoeld over de ontwikkeling van J, terwijl dat achteraf helemaal niet nodig was.
De ontwikkeling van S gaat nu zo gemakkelijk en vanzelfsprekend, terwijl ik echt niks anders doe. Ik ben niet ineens een moeder geworden die heel veel voorleest ofzo en toch gaat S als een malle op taalgebied.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen nieuwe dingen kan blijven aanbieden aan je kind die net buiten z'n comfortzone liggen... Het blijft denk ik wel goed om af en toe te kijken of ze toe zijn aan een stapje 'meer/verder'. Bij J helemaal want die is ook vrij angstig op t gebied van bewegen.
Maar wat ik dus wil zeggen: voel je niet schuldig en denk niet dat je iets verkeerd/niet genoeg hebt gedaan. :* (En misschien denk je dat ook wel helemaal niet en ben ik nu alleen maar heerlijk aan t projecteren. Als dat het geval is: nevermind ;) ).
pi_131376364
Fee, ik begrijp wel wat je bedoelt maar het ligt denk ik ook wel een beetje aan het kind. Ik bedoel het hier trouwens ook meer in de categorie "aanbieden" en bovendien vindt hij de ballenbak helemaal geweldig dus alleen daarvoor al is zo'n balloriguitje al geslaagd.

Maar M vindt lopen bijvoorbeeld heel erg leuk, en hij is ook heel trots als hij loopt. Maar hij durft nog niet zo goed los te stappen maar hij kan het wel. Daarin stimuleer ik hem dus wel omdat het in mijn ogen meer een kwestie is van zelfvertrouwen en niet zozeer van er nog niet aan toe zijn.
pi_131376618
Ik moest daar laatst ook over nadenken Fee :Y Ik kreeg een vragenlijst te zien over stimuleren van motorische ontwikkeling en daarin was duidelijk een soort keuze te zien tussen "op z'n beloop laten"
en "als een dolle stimuleren". Ik ben duidelijk ook wel van het lekker z'n gang laten gaan, op voorwaarde dat er inderdaad voldoende mogelijkheden tot tot exploreren aanwezig zijn. Nou kun je dat heel basaal opvatten als dat een kind de mogelijkheid moet krijgen om lekker te spelen en bezig te zijn. Dat is natuurlijk zo, maar echt gedepriveerde omgevingen komen gelukkig maar weinig voor. Maar misschien ligt het ook wel iets subtieler, dat je soms de neiging hebt om een bekendere weg te kiezen en dat op die manier vaste patronen sneller inslijten. Een beetje zoals bij een voorkeurshouding, dat begint met een lichte voorkeur, maar door afplatting wordt het steeds moeilijker om van die voorkeur los te komen.

Als ik naar mezelf kijk, dan merk ik dat ik soms de neiging heb om te denken "M kan toch niet stil aan tafel zitten, dus laat hem maar rondrotzooien". Maar op die manier verandert er niets natuurlijk. Dus probeer ik hem dan toch even rustig te laten zitten, zodat het ook voor hem een soort kleine overwinning wordt, een prettige ervaring waar hij wat van leert. Maar 10 minuutjes in een stoel zitten en samen spelen is natuurlijk weer wat anders dan van hem eisen dat hij een uur stilzit en geen aandacht vraagt. Dat is ook misschien wel wat je bedoelt met je kind af en toe uit zijn comfortzone halen.

En op die manier kan ik me heel goed voorstellen dat het voor Kyara's M fijn is om te ervaren dat hij lekker kan klimmen en klauteren zonder dat er iets naars gebeurt, en dat het zelfs leuk en fijn kan zijn. Daarmee zal hij nooit direct in een branie veranderen maar het is wel een verrijking van ervaringen. Zelfvertrouwen vergroten is inderdaad wel de goede verwoording ja, vertrouwen dat ze het kunnen, of dat nou ergens opklimmen is of even rustig op een stoeltje zitten.

Maar ik snap wat je bedoelt Fee en ik kan me heel goed voorstellen dat het een wonderlijke ervaring moet zijn om te ontdekken hoe anders het nu is met S. En ik hoop dat je dat schuldgevoel kunt loslaten :*
pi_131376673
Je slaat de spijker op zijn kop CS. Dat is precies wat ik bedoel. Ook nav de achterliggende gedachte van Fee's post trouwens.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:34:58 #292
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131376846
verder even niet bijgelezen; volgens mij heeft Anouk niet veel last gehad van de BMR, maar wellicht een vertekend beeld, aangezien ze vlak daarna de waterpokken had :P
pi_131376900
^O^ Ik vind dat wel een soort uitgangswaarde in de opvoeding, dat ik ten alle tijden probeer M vooral zichzelf te laten zijn. Wat niet wegneemt dat ik ook probeer hem een zich scala aan vaardigheden eigen te maken waarmee hij zich staande kan houden in het leven.

Ik merk overigens dat een dreumes je die al te ambitieuze eisen keihard afleert :+ Voor opmerkingen als "doe eens rustig!" is hij gewoonweg doof, maar "als je wilt gooien mag je buiten met de bal gooien" of "binnen schreeuwen we niet, dat mag buiten wel" werkt een stuk beter. En terecht ook. Temperament verander je toch niet, het is hoogstens hanteerbaar te maken.

Dus..... valt het op dat ik geen zin heb om te werken? :@
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:46:15 #294
250838 Fee-nix
pi_131377132
Even iets beter uitleggen wat ik bedoelde:

Natuurlijk verschilt het per kind hoe de ontwikkeling is 'voorgeprogrammeerd' (en dan heb ik het dus echt over dingen als: wanneer gaat een kind rollen/zitten/lopen), maar ik denk dus dat je aan die voorprogrammering zelf weinig tot niets kunt doen.
Het stimuleren van zelfvertrouwen en nieuwe dingen aanbieden of een kind iets laten proberen wat hij van nature misschien niet zo snel zou doen (zoals dat stilzitten in het voorbeeld van CS), dat vind ik allemaal een aanvulling op de natuurlijke ontwikkeling van je kind. En harstikke goed om te doen, uiteraard. Jij bent er om je kind te begeleiden in zijn/haar ontwikkeling, daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar dat soort dingen doe je als ouder al 'vanzelf' en vanuit instinct. Bijvoorbeeld: je kind is taal aan het leren. Hij zegt: 'koek' en jij zegt 'ja, lekkere koek'. Dan bevestig je en je voegt taal toe. Maar naar mijn idee is het dus zo dat je onmogelijk een kind het woord 'koek' aan kunt leren als het kind daar volgens zijn eigen voorgeprogrammeerde ontwikkeling nog niet aan toe is.
Pff ik kan mezelf nooit zo helder uitdrukken als CS geloof ik :D. Nu is het hopelijk wat duidelijker.

Maar als ik nu terug lees, zie ik dat ik ook wel ernstig aan het projecteren was :D. De opmerking van Kyara over het wat meer stimuleren van M was heel onschuldig en ik las er allerlei dingen in die er helemaal niet stonden :P. Oepsie :@ . Maar toch nog een interessant gespreksonderwerp geworden ;).

CS thnx, ik kan m'n schuldgevoel nu gelukkig (eindelijk) loslaten, ja. Maar zonde van al dat gepieker was het wel...
pi_131377862
Ik begrijp volkomen wat je bedoelt en ben het er ook helemaal mee eens. En je zou mijn opmerking inderdaad ook zo kunnen opvatten :Y

Dus eigenlijk zijn we het allemaal met elkaar eens! *O*

Hoeveel paar schoenen hebben jullie kindjes?
pi_131378095
Kyara: Fijn dat het beter gaat met M !

Troeta: wat knap O+ . Nee ze gebruikt geen speen. Maar het gaat nu al beter. We tekenen elke dag wel even.

Soesa: Mooie stats ! Vroeg al die BMR, wij mogen 1 oktober. Ben ook benieuwd.

Fee en CS: Ik lees graag jullie verhalen over opvoeden. Leer er echt veel door ! Heb mijn meisje geleerd van ons bed af te klimmen. Dat kan ze echt goed ! Nu zijn we op een logeer adres en het bed is hier echt hoger. Ze doet het steeds super goed, maar was opeens even bang en wilde dat ik haar op ging tillen. Heb ik niet gedaan. Ik heb haar bemoedigend toe gesproken en gezegd "goed zo, je kan dit zelf echt heel goed, het is veilig, je bent bijna bij de grond" Zo trotskeek ze toen het lukte *;
Ik vraag me ook soms af hoe de ontwikkeling gaat van "super talenten". Misschien kan mijn meisje wel heel goed piano spelen, maar komt het er nooit uit omdat we geen piano hebben :D ? Of werkt dat zo niet ? Blijkt ze toch de nieuwe Mozart te zijn als ze opeens achter de piano van de Bieb kruipt en daar zonder oefening toonladdertjes gaat spelen ?

Susie: Arme Anouk, waterpokken vlak na de BMR ! :{

quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:16 schreef Kyara het volgende:
Ik begrijp volkomen wat je bedoelt en ben het er ook helemaal mee eens. En je zou mijn opmerking inderdaad ook zo kunnen opvatten :Y

:D :@

Vanaf nu ( echte schoentjes)
3 paar in maat 20
2 paar in maat 21
1 paar in maat 22
pi_131378114
Ik snapte je ook hoor Fee! Harmonie *O* En lekker projecteren mag af en toe ook best. Het is ook best wat met J, dus dat je daar af en toe over moet bomen is heel logisch.

Kyara, ehm.... in deze maat (22) drie paar geloof ik :@ Eén paar goede leren schoenen en dan twee paar gympjes. In 20 en 21 net zo. Mijn lief is nogal fan van ebayen, dus die koopt regelmatig kleine Vansjes en Adidasjes enzo voor M. Er staan nog zeker vijf paar in de kast te wachten tot hij ze past.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:31:29 #298
250838 Fee-nix
pi_131378212
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:16 schreef Kyara het volgende:

:D *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snapte je ook hoor Fee! Harmonie *O* En lekker projecteren mag af en toe ook best. Het is ook best wat met J, dus dat je daar af en toe over moet bomen is heel logisch.
Thnx :*

Schoenen: 1 paar winterschoenen en 1 paar sandalen (waar hij inmiddels al bijna uitgegroeid is).

Kleinzusje: ja dat is ook wel een interessante gedachte :D. Hier ook geen piano :P. Ik heb geen idee hoe dat dan gaat. Of van die wonderkinderen die op hun 2e al alle staten in Amerika aan kunnen wijzen + de hoofdstad erbij.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:35:01 #299
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131378280
CS, ik vind jouw posts altijd zo verhelderend :) (alleen met dat buiten schreeuwen ben ik het niet eens :P hoe doe je dat als ze groter zijn bijv.?)

Schoenen....1 paar winter en 1 paar sandalen die ze nu past

Dan liggen er nog nieuwe schoenen maat 23 (die zilveren laarsjes die ik onderlaatst gepost had)
gympies met veters...maat 24
gympies met elastiek maat 23 of 24
gympies met met veters maat 24, allemaal nieuw..en allemaal gekregen :P
pi_131378597
hier ook maar 2 paar 1 paar sandalen die nu wel weer de kast inkunnen en te klein worden en 1 paar sneakertjes van wat betere kwaliteit. Ik wilde hier laarsjes halen voor de winter maar mijn moeder raadde het af omdat de enkeltjes na de winter dan weer moeten wennen aan de lage schoenen. En aangezien papa slechte enkels heeft zei ze het beter niet te doen? iemand die die mening deelt? Nog wel genoeg op de groei in huis gelregen en ongedragen maar ze zit nu al op 22.5 met 16 maanden dus laat maar lekker liggen :)

Verder komen er hier nog wel de regenlaarzen van de lidl met de bondvoering voor in de sneeuw.

Mijn dame was van de week bezig met in de plassen stampen dus ik kijk 1 seconde weg kijk weer naar haar omdat iemand aan het lachen was tegen dr blijkt ze midden in de plas te zijn gaan zitten. Eerst terug naar huis gekunnen voor droge kleren want was veel te koud haha
pi_131380382
BMR, hier na een ruime week 1x overgeven en een dag verhoging. Viel me best mee eigenlijk.

Interessant onderwerp over stimuleren of niet. Wie weet welke talenten onze kinderen onbenut laten... :D

Schoenen... 1 paar gympen / eerste loopschoenen en sinds afgelopen weekend een paar regenlaarsjes. En nog gympen uit een KD-pakketje maat 22, maar dat duurt nog een jaar denk ik... Hij heeft nu maat 18! Binnenkort wel op zoek naar warme winterschoenen. Zag wel leuke bij Van Haren, maar moeten we even passen.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')