Ik moest het een paar keer lezen, maar jullie hebben ook een Anoukquote:Op maandag 9 september 2013 14:05 schreef MrNiles het volgende:
ook maar eens rond neuzen in dit topic
onze dreumes Anouk begint al aardig te brabbelen en liedjes mee te zingen
Ai, dat is dan weer minderquote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:
[..]
dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk
Dat zeker!! Hier mag ze absoluut niet slaan!quote:Op maandag 9 september 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Er zijn hier een paar dingen die echt niet mogen en dat heeft met name betrekking op zijn zusjes. Hij mag bijvoorbeeld geen ogen aanwijzen en niet te lomp aaien. Daarin zijn we uiteraard heel streng. Maar goed, dat lijkt me ook wel logisch.
Niet aanvallend enzo bedoeld, maar kinderen verschillen echt heel erg. Mex mocht als dreumes ontdekken wat hij wilde, maar elke keer als hij een ananasschijf naar de TV gooit of een Angry Bird naar Nena's hoofd, of Cars-autootjes naar beneden zeg ik ook boos dat het niet mag en blijft hij het doen moet hij op de gang. Daar gaat hij 5 minuten gillen en slaan op de deur.quote:Op maandag 9 september 2013 20:55 schreef bitterend het volgende:
Nee dat is ook niks!! ze moet af en toe toch kunnen experimenteren met dingen toch??
Ik hoor de buuf de hele dag roepen: NEEE, NIET DOEN! AFBLIJVEN, NIET GOOIEN......
Ik zeg bijna nooit neemisschien omdat ze best veel mocht thuis jaartje terug..(boeken uit de kast trekken, trap klimmen, op stoelen klimmen, op tafel...) nu doet ze die dingen niet meer..want niet boeiend!
Ja misschien weet ze niet beter????? Ik deed dat ook bij de jongens (en nog weleens) Bij Cristel doe ik dat veel minder iig. Ook met dank aan dit forum trouwens, dat ik lees hoe dat andere moeders het allemaal doen, daar pak ik dan soms wat van opquote:Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
Troeta je hebt gelijk..ik dacht dat ik de post nog moest aanpassen want er zijn vast kindjes die veel drukker zijn dan mijne en dus ook strengere grenzen nodig hebben![]()
Bij mijn buurvrouw viel het me gewoon op dat ik heeel vaak negatieve geschreeuw hoor
quote:Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
Ik hoor hier juist de hele dag mijn buurmeisjes gillen en met spullen smijten en niemand die daar iets van zegt
Ik had ze eerder dit jaar, geen aanrader ...quote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:
[..]
dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.quote:Op maandag 9 september 2013 21:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik roep helaas te vaak 'nee'.... E gooit graag met eten en dat mag niet van mij, ook staat ze vaak op de salontafel en aait ze wat hardhandig
. Dat zijn de weinige dingen die hier echt niet mogen!
Zoals niet doen, ophouden en afgelopenquote:Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.
Misschien andere benamingen voor de nee bedenken?
Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!quote:Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft er een handje van om de bloemen van de hortensia's af te trekken, dat mag dus niet en weet ze heeeeeeel goed, en toch doen he? Dan zeg ik ook nee, niet doen, laatste keer Anouk, nu gaan we naar binnen.... en dan is het dus brullen. Tja, is niet anders, ik wil dat ze van die bloemen af blijft.
En dat is de reden dat ik haar niet in zo'n karretje, apparaat zet! Lief had hier van het weekend dus zo'n situatie! Vreselijk lijkt mij dat, moesten verboden worden die dingen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!
Toen op vakantie zat ze op een treintje waar je geld in moest doen...na 3x waren we klaar en moesten we weg..nou ze heeft me een partij alles bij elkaar gekrijst hoor![]()
Ik zeg wel degelijk nee en ze mag ook niet alles! het viel me gewoon op dat ik veel geschreeuw horen van dat huis komen..paar maanden terug betraande ik mezelf dat ik veel nee zei op een dag, en toen werd ze alleen maar vervelender (voor mijn gevoel)..het werd een beetje een negatieve spiraal..
Daarom dat ik probeer (lukt niet altijd) om het toch anders aan te pakken (en iedereen doet het op hun eigen manier wat voor hun best werkt uiteraard! ik wou wel zeggen dat ik anderen niet veroordeel ofzo en dat ik aan de buuf wel heb gevraagd of alles goed was daar)
Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoegquote:Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.
Misschien andere benamingen voor de nee bedenken?
Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoeg
Zekerquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:35 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)
alternatieven aanbieden van wat 'wel' vind ik ook prettig, anders lijkt het me voor kindjes niet echt duidelijk wat je dan wel wilt. (verschilt per situatie natuurlijk maar in veel gevallen vind ik het zelf wel een prettige manier van iets leren)
Preciesquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zeker(voor beide!)
Daarom zeg ik ook altijd dat zitten wel mag. Ze snapt het concept zitten ook wel dus dat doet ze de laatste dagen ook wat meer. Bij slaan is streng 'nee' zeggen tot nu toe het meest effectief, maar ik zeg ook nooit alleen maar 'nee' nu ik er over nadenk. Ik zeg dan meestal iets als 'nee, je mag niet slaan. Je mag wel aaien' en dan ga ik haar aaien. Ze snapt aaien ook dus hopelijk komt die boodschap binnenkort ook helemaal aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |