abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130983833
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_130983845
KZ, fijn dat het geen waterpokken waren.

Tinu, filmpje gemist -O-
pi_130984823
ook maar eens rond neuzen in dit topic
onze dreumes Anouk begint al aardig te brabbelen en liedjes mee te zingen
pi_130987522
pfff...Ik dacht wel weer wat tijd te hebben om hier vaker mee te lezen en schrijven, maar dat valt toch ff tegen! Je hoort me echt niet klagen, want ik geniet met volle teugen, maar ik mis het wel een beetje :p
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 9 september 2013 @ 15:35:36 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130987918
Kz, fijn dat het geen waterpokken zijn!

Ik heb ook t filmpje gemist Tinu, maar wat heerlijk dat hij bij jou in de draagzak/doek (ik weet het niet meer :@) in slaap viel!

Hier weeeeer een snotverkouden dame. Ze ligt nu een uur in bed maar om de 3 minuten moet ze hoesten ;(. Ze is tussendoor wel stil, soms moppert ze even, dus ik laat haar nog maar liggen. Volgens mij kan ze ook in haar slaap hoesten... :?
  maandag 9 september 2013 @ 16:54:50 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130990348
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:05 schreef MrNiles het volgende:
ook maar eens rond neuzen in dit topic
onze dreumes Anouk begint al aardig te brabbelen en liedjes mee te zingen
Ik moest het een paar keer lezen, maar jullie hebben ook een Anouk 8)7 Als ze net zo gaat zingen als de Anouk uit Den Haag ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130999626
Mr Niles welkom
Verkouden E tje :*

quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:

[..]

dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk :(
Ai, dat is dan weer minder
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130999795
Denk echt dat die kleine hier wat heeft opgelopen in de zandbak/op straat. Misselijk/diarree/huilerig...die rode vlekjes. Is het een fabel dat ze daarmee weerstand opbouwen ? Moet ik strenger worden met hygiene ?
pi_130999956
KZ ik denk dat jou meisje wat oploopt op straat, die van anderen bij het kdv bijvoorbeeld.
En te veel hygiëne is ook niet goed! gewoon normaal handen wassen denk ik, en proberen niet alles in de mond te stoppen (R heeft toch wat zand op het strand binnen gehad op vakantie maar geen last van)

Soesa weer ziek -O- :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131000069
Ja, elke keer handen wassen als we thuis komen is belangrijk. Ik zelf doe dat altijd, maar met haar moet ik het ook gaan doen. Nagels kort houden doe ik al en misschien toch iets strenger zijn in de zandbak.
pi_131000183
Ja inderdaad! meer dan dat kan je niet doen denk ik!
en het is straks toch geen zand weer meer :P

En ik moet voor morgen verzinnen hoe we ons binnen gaan vermaken :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131000184
In openbare zandbakken kan ook kattenpoep en zo liggen dus daar zou ik extra goed uitkijken.

En idd handjes wassen.
  maandag 9 september 2013 @ 20:51:44 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131000263
En pis, en dat zie je niet....
pi_131000287
oh my, en hangjongeren oO<
pi_131000370
Maar mn moeder gilt bij alles wat ze in haar mond stopt: "neeeeeeeeeeeee....bah...." Zo wil ik niet zijn :'(
pi_131000403
nou, in een openbare zandbak zou ik wel zo zijn..... :r
pi_131000476
Nee dat is ook niks!! ze moet af en toe toch kunnen experimenteren met dingen toch??
Ik hoor de buuf de hele dag roepen: NEEE, NIET DOEN! AFBLIJVEN, NIET GOOIEN......

Ik zeg bijna nooit nee :o misschien omdat ze best veel mocht thuis jaartje terug..(boeken uit de kast trekken, trap klimmen, op stoelen klimmen, op tafel...) nu doet ze die dingen niet meer..want niet boeiend!
pi_131000606
Nou R kreeg een broodje (hot dog :P) op strand, ik probeerde het haar te voeren maar ze werd boos, ze wou zelf eten. Ik heb haar handen zo veel mogelijk geprobeerd af te spoelen maar er zat nog zand op. Nouja ze mocht het gewoon met zand opeten hoor...
Na 1 of 2 hapjes mocht ik het haar weer voeren :9
pi_131000610
Er zijn hier een paar dingen die echt niet mogen en dat heeft met name betrekking op zijn zusjes. Hij mag bijvoorbeeld geen ogen aanwijzen en niet te lomp aaien. Daarin zijn we uiteraard heel streng. Maar goed, dat lijkt me ook wel logisch.
pi_131000651
Oh, M heeft ook wel eens met zandhanden gegeten.
pi_131000744
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Er zijn hier een paar dingen die echt niet mogen en dat heeft met name betrekking op zijn zusjes. Hij mag bijvoorbeeld geen ogen aanwijzen en niet te lomp aaien. Daarin zijn we uiteraard heel streng. Maar goed, dat lijkt me ook wel logisch.
Dat zeker!! Hier mag ze absoluut niet slaan!
  maandag 9 september 2013 @ 21:07:08 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131001120
Ik roep helaas te vaak 'nee'... ;(. E gooit graag met eten en dat mag niet van mij, ook staat ze vaak op de salontafel en aait ze wat hardhandig ;). Dat zijn de weinige dingen die hier echt niet mogen!
pi_131001480
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:55 schreef bitterend het volgende:
Nee dat is ook niks!! ze moet af en toe toch kunnen experimenteren met dingen toch??
Ik hoor de buuf de hele dag roepen: NEEE, NIET DOEN! AFBLIJVEN, NIET GOOIEN......

Ik zeg bijna nooit nee :o misschien omdat ze best veel mocht thuis jaartje terug..(boeken uit de kast trekken, trap klimmen, op stoelen klimmen, op tafel...) nu doet ze die dingen niet meer..want niet boeiend!
Niet aanvallend enzo bedoeld, maar kinderen verschillen echt heel erg. Mex mocht als dreumes ontdekken wat hij wilde, maar elke keer als hij een ananasschijf naar de TV gooit of een Angry Bird naar Nena's hoofd, of Cars-autootjes naar beneden zeg ik ook boos dat het niet mag en blijft hij het doen moet hij op de gang. Daar gaat hij 5 minuten gillen en slaan op de deur.
Daarna zegt hij op een lief toontje dat hij klaar is en gooit hij niet meer voor een uurtje als ik geluk heb.
Ik twijfel echt niet aan jouw opvoedkunsten hoor, klinkt altijd heel gezellig bij jou, maar ik zou het jammer vinden als mijn buurvrouw zo zou praten over me.

Ik merk nu met Nena al zoveel verschil en ze is nog maar 13 maanden, zij tut lekker met haar speeltjes en balanceert een balletje op haar hand, Mex smeet het altijd weg, hoe harder hoe leuker.

Ah, sterkte Soesa en kz!
Lekker laten spelen hoor verder! Is idd goed voor de weerstand. Ziek worden kan je toch niet voorkomen.
  maandag 9 september 2013 @ 21:15:08 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131001560
Euhm, ik denk dat ik hier veel "ophouden" zeg, aangezien Anouk dat ook prima kan zeggen nu :@ :D
pi_131001591
Troeta je hebt gelijk..ik dacht dat ik de post nog moest aanpassen want er zijn vast kindjes die veel drukker zijn dan mijne en dus ook strengere grenzen nodig hebben :Y
Bij mijn buurvrouw viel het me gewoon op dat ik heeel vaak negatieve geschreeuw hoor :@
  maandag 9 september 2013 @ 21:17:56 #26
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131001738
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
Troeta je hebt gelijk..ik dacht dat ik de post nog moest aanpassen want er zijn vast kindjes die veel drukker zijn dan mijne en dus ook strengere grenzen nodig hebben :Y
Bij mijn buurvrouw viel het me gewoon op dat ik heeel vaak negatieve geschreeuw hoor :@
Ja misschien weet ze niet beter????? Ik deed dat ook bij de jongens (en nog weleens) Bij Cristel doe ik dat veel minder iig. Ook met dank aan dit forum trouwens, dat ik lees hoe dat andere moeders het allemaal doen, daar pak ik dan soms wat van op :)
pi_131001756
Ik hoor hier juist de hele dag mijn buurmeisje gillen en met spullen smijten en niemand die daar iets van zegt :@
pi_131001775
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
Ik hoor hier juist de hele dag mijn buurmeisjes gillen en met spullen smijten en niemand die daar iets van zegt :@
:D
andere uiterste!
pi_131001798
knap irritant.... }:|
  maandag 9 september 2013 @ 21:19:37 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131001847
Anouk heeft er een handje van om de bloemen van de hortensia's af te trekken, dat mag dus niet en weet ze heeeeeeel goed, en toch doen he? Dan zeg ik ook nee, niet doen, laatste keer Anouk, nu gaan we naar binnen.... en dan is het dus brullen. Tja, is niet anders, ik wil dat ze van die bloemen af blijft.
Dus 3 keer en dan is het "appelopen" (tja, daar woordje kan ze dus ook zeggen, afgelopen ;( ).
pi_131001962
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef acnaib80 het volgende:

[..]

dat weet ik wel zeker. Ik was 12 toen ik ze kreeg, verschrikkelijk :(
Ik had ze eerder dit jaar, geen aanrader ...
*stiekem ook al meeleest
pi_131002068
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik roep helaas te vaak 'nee'... ;(. E gooit graag met eten en dat mag niet van mij, ook staat ze vaak op de salontafel en aait ze wat hardhandig ;). Dat zijn de weinige dingen die hier echt niet mogen!
Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.

Misschien andere benamingen voor de nee bedenken?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 9 september 2013 @ 21:24:08 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131002139
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Staan op tafel zeg ik geen nee bij maar pluk haar er keer op keer af met te hard aaien blijf ik benoemen zachtjes aaien evt help ik.

Zoals niet doen, ophouden en afgelopen :P
pi_131002232
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:19 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft er een handje van om de bloemen van de hortensia's af te trekken, dat mag dus niet en weet ze heeeeeeel goed, en toch doen he? Dan zeg ik ook nee, niet doen, laatste keer Anouk, nu gaan we naar binnen.... en dan is het dus brullen. Tja, is niet anders, ik wil dat ze van die bloemen af blijft.
Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!
Toen op vakantie zat ze op een treintje waar je geld in moest doen...na 3x waren we klaar en moesten we weg..nou ze heeft me een partij alles bij elkaar gekrijst hoor :X

Ik zeg wel degelijk nee en ze mag ook niet alles! het viel me gewoon op dat ik veel geschreeuw horen van dat huis komen..paar maanden terug betraande ik mezelf dat ik veel nee zei op een dag, en toen werd ze alleen maar vervelender (voor mijn gevoel)..het werd een beetje een negatieve spiraal..
Daarom dat ik probeer (lukt niet altijd) om het toch anders aan te pakken (en iedereen doet het op hun eigen manier wat voor hun best werkt uiteraard! ik wou wel zeggen dat ik anderen niet veroordeel ofzo en dat ik aan de buuf wel heb gevraagd of alles goed was daar)
  maandag 9 september 2013 @ 21:28:51 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131002426
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Oh maar hier ook, ze weet dat ze mij of papa niet mag slaan! of water van buiten naar binnen gooien. en dan zeg ik er wat van! en soms zeg ik we gaan naar binnen en gilt ze NEEE en moet ze toch naar binnen nou dan gaat ze echt gillen hoor!
Toen op vakantie zat ze op een treintje waar je geld in moest doen...na 3x waren we klaar en moesten we weg..nou ze heeft me een partij alles bij elkaar gekrijst hoor :X

Ik zeg wel degelijk nee en ze mag ook niet alles! het viel me gewoon op dat ik veel geschreeuw horen van dat huis komen..paar maanden terug betraande ik mezelf dat ik veel nee zei op een dag, en toen werd ze alleen maar vervelender (voor mijn gevoel)..het werd een beetje een negatieve spiraal..
Daarom dat ik probeer (lukt niet altijd) om het toch anders aan te pakken (en iedereen doet het op hun eigen manier wat voor hun best werkt uiteraard! ik wou wel zeggen dat ik anderen niet veroordeel ofzo en dat ik aan de buuf wel heb gevraagd of alles goed was daar)
En dat is de reden dat ik haar niet in zo'n karretje, apparaat zet! Lief had hier van het weekend dus zo'n situatie! Vreselijk lijkt mij dat, moesten verboden worden die dingen.
pi_131002460
haha Kyara, het negeren werkt dus ook niet?

Maar zou best kunnen hoor van dat negatieve bitterend, ik betrap mezelf er ook wel eens op. Ben ik de hele middag aan het waarschuwen en ben ik strontsjaggerijnig en alles ligt omver.
Als ik het besef probeer ik even rustig te worden en gaan we vaak naar de speeltuin of even in bad ofzo.
pi_131002488
Klopt Susie ik heb mijn lesje geleerd :')
  maandag 9 september 2013 @ 21:32:29 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131002634
Ik merk overigens, even totaal iets anders, dat Anouk steeds meer rollenspellen gaat doen, zoals bijvoorbeeld taartje en schoteltje geven om op te eten en vanmorgen moest pop een slab om, er moesten doekjes op de tafel en op beide doekjes een rijstwafel.....zaten ze met zijn 2-en aan de salontafel O+
Ik heb dus ook steeds meer zin om het Ikea keukentje aan haar te geven!
pi_131002748
Anouk O+ ik vind dat zo leuk! je kan echt zo genieten als ze zo staan te spelen he met poppen. Bumba moest vandaag mee op de loopfiets achter haar, daarna kreeg haar water van haar beker :D
Ikea keukentje is een goede of een pop+buggy net als Draak van NTS :D
pi_131002759
schattig Susie, Nena doet het ook heel erg, flesje aan popje geven, mutsje opdoen, thee drinken.
Mex doet dat eigenlijk nu pas, gaat hij spelen dat ze in de trein zitten enzo, heel schattig.
Misschien dat Nena het door hem al mee speelt.
  maandag 9 september 2013 @ 21:40:05 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131003035
Anouk heeft al 2 poppenwagens en 2 poppen, vind dat wel genoeg even ;) Dat keukentje komt er! O+
Ik vind dat echt heel schattig!
Edit; dat zou kunnen Troeta, toch een soort voorbeeld toch?
  maandag 9 september 2013 @ 22:08:29 #42
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131004683
Het gaat hier veel te snel }:| .

Welkom Mr.Niles :).

Nee zeggen, sja. Ik probeer zo min mogelijk als een 'politie-agent' te klinken. En benoem daarom vaak wat ze wel mogen. Bijvoorbeeld als ze binnen gooien met de bal zeg ik: 'jongens, met de bal mag je rollen'. Of als S op een stoel gaat staan is het 'ga eens zitten, straks val je'. Probeer het altijd wel zo 'positief' te verwoorden. Maar soms is het lastig. Vooral als J naar de opvang is geweest. Dan moet hij zich thuis echt afreageren. Op dat moment heeft hij heel duidelijke, strenge grenzen nodig, anders slaat hij helemaal door (en bezeerd hij anderen en vaak ook nog zichzelf). Dus het hangt ook heel erg van het moment af, welke aanpak ik gebruik. Als ik merk dat ze grenzen aan het uittesten zijn en dingen echt doen om het stout doen, dan waarschuw ik maar 1 keer en daarna is het op de trap zitten. (Bij S tot nu toe nog maar 2 keer gedaan, die vindt op de trap zitten nog veel te interessant :P ).

Lief van dat rollenspel Susie!! S is vooral bezig met torens bouwen van duplo. Dan laat hij hem ook heel trots zien. Komt aanrennen en roept 'toren!!!!!!' Daarna gaat hij weer naar de bak met duplo, klikt er nog een blokje op, rent weer naar me toe en weer heel trots 'torennnnn!!!!'. Enzovoort :P. Echt jongetje ;).
pi_131013031
Het gaat hier snel!

Schattig Susie

Fee
:D lekker trots

Qua nee zeggen, ik merk dat het best verschillend is. Op sommige momenten is het echt een boef en dan ben ik consequent maar meestal weet ze het wel en is nee schudden ter bevestiging voldoende.

Mijn meisje mist haar vader weer :( komende week en die week erna. Gelukkig is hij zat/zond thuis. Ze was van middernacht tot 2uur wakker en om 5uur klom ze van m'n bed af. :O
Ze is megalief en knuffelig vind het ook wel zielig. Ze eet gelukkig wel weer goed
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:11:37 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131013804
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:23 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoeg ;)
pi_131015136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:11 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Staan op tafel vind ik gewoon gevaarlijk. Ze gaat lopen en dan valt ze eraf. Dat is hier een duidelijke nee. Zitten mag wel. Ik haal haar er ook iedere x af, en daarbij zeg ik dat het niet mag, en dat is gerust 40x per dag. Bij lompheid zeg ik uiteraard ook 'zachtjes' of 'aaien' en ik doe het met haar handje voor. Maar als ze slaat is dat ook een 'nee'. Ze is pas 13 maanden he, uitleggen of andere benamingen zijn nog wat lastig voor d'r. Nee is al moeilijk genoeg ;)
Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)

alternatieven aanbieden van wat 'wel' vind ik ook prettig, anders lijkt het me voor kindjes niet echt duidelijk wat je dan wel wilt. (verschilt per situatie natuurlijk maar in veel gevallen vind ik het zelf wel een prettige manier van iets leren)
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:40:44 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131015219
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:35 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Met alleen weggrissen begrijpt een kind ook niet wat je bedoelt (doelend op sam's post)

alternatieven aanbieden van wat 'wel' vind ik ook prettig, anders lijkt het me voor kindjes niet echt duidelijk wat je dan wel wilt. (verschilt per situatie natuurlijk maar in veel gevallen vind ik het zelf wel een prettige manier van iets leren)
Zeker :Y (voor beide!)

Daarom zeg ik ook altijd dat zitten wel mag. Ze snapt het concept zitten ook wel dus dat doet ze de laatste dagen ook wat meer. Bij slaan is streng 'nee' zeggen tot nu toe het meest effectief, maar ik zeg ook nooit alleen maar 'nee' nu ik er over nadenk. Ik zeg dan meestal iets als 'nee, je mag niet slaan. Je mag wel aaien' en dan ga ik haar aaien. Ze snapt aaien ook dus hopelijk komt die boodschap binnenkort ook helemaal aan ;)
pi_131015277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Zeker :Y (voor beide!)

Daarom zeg ik ook altijd dat zitten wel mag. Ze snapt het concept zitten ook wel dus dat doet ze de laatste dagen ook wat meer. Bij slaan is streng 'nee' zeggen tot nu toe het meest effectief, maar ik zeg ook nooit alleen maar 'nee' nu ik er over nadenk. Ik zeg dan meestal iets als 'nee, je mag niet slaan. Je mag wel aaien' en dan ga ik haar aaien. Ze snapt aaien ook dus hopelijk komt die boodschap binnenkort ook helemaal aan ;)
Precies
Als S slaat zeg ik Auw (en sip kijken :9 ) zegt ze; ahhh O+ knuffel, kus.
Ze kan al goed troosten haha
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:49:38 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131015414
Ahh, dat is lief!

Ik heb trouwens een heel sneu meiske naar het KDV gebracht vanochtend, ben heel benieuwd wanneer ik gebeld wordt ;( :@. Ze had gisteravond 39,2 maar heeft verder wel gewoon goed geslapen (wel wat onrustig, af en toe een huiltje maar wel doorslapen). Om 10 v 6 werd ze wakker en moest ze erg huilen, ze wilde niks. Toen heeft ze bij ons in bed nog een kwartiertje geslapen en toen werd ze heel vrolijk wakker (kletsen, dansen, klappen)! Na een tijdje getempt maar de koorts was helemaal gezakt. Wel een paracetamol gegeven. Eenmaal beneden wilde ze niet eten en alleen maar op schoot zitten. Ik heb een flesje warme melk voor d'r gemaakt en dat ging er goed in, verder heeft ze niks gegeten. Omdat ze wel gewoon lekker ging spelen daarna toch maar besloten haar naar het KDV te brengen met de opdracht aan de leidsters om heel laagdrempelig te bellen.

Ik vermoed trouwens combinatie tanden en verkoudheid. Het kwijl stroomt uit haar mondje, niet normaal. Gister was haar shirt tot aan haar navel drijfnat :o :'). Maar ik voel nergens bulten/puntjes dus dit kan ook nog wel ff duren ook...
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:20:14 #49
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131015988
Ahh Soesa, dat is sneu. Hoop dat ze de dag goed doorkomt!
pi_131017141
Wat leuk al die verhalen over "nee" zeggen. ^O^
Ik zeg nee bij gevaarlijke dingen. En geef inderdaad een alternatief.
Ze probeerde net een poppenflesje gevuld met water te legen in de usb uitgang van mn laptop. Dat is een duidelijke nee :D
Toen heb ik haar naar de bakjes gebracht waar ze het water in mag doen en nog 3 x rustig herhaald. Het hielp. Het scheelt ook inderdaad wat voor kind je hebt en wat ze doen. Hier is klimmen op de eettafel ook een duidelijke nee. Maar ik probeer het wel heel rustig te zeggen, niet te schreeuwen. Ook met dingen in haar mond stoppen zeg ik heel rustig nee, haal het weg en geef haar soms iets anders. Een schepje/speeltje. De tv/DvD aanzetten vind ik niet zo'n probleem, net als boeken uit de kast. Ze heeft haar eigen plank en die mag ze elk uur er uitgooien. Maar soms heb ik het idee dat negeren beter werkt ( in sommige gevallen).

Wat is Nena vroeg met een rollenspel ! Wat super leuk zeg van Anouk en R van bitterend. Ik kijk er naar uit. Ze geeft mij eten, maar heeft nog niks met poppen of knuffels :)
Wel met levende dieren, snoeren, electrische aparaten en alles wat glimt en blinkt :7

Soesa beterschap ! Hoop dat ze ok blijft vandaag. :*
Mijn snotterige gevlekte dreumes is het poeprecord aan het verbreken en het Kruidvat doet goede zaken, damn !
Poepscheetjes, ook iets nieuws :( ;) Vannacht om 4 uur een explosie ! Wel gewoon zonder drama weer verder slapen. Heerlijk !
Wel even weg vandaag !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')